Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Flogging Hank schreef op donderdag 09 december 2010 @ 08:05:
Wat ik mis op mn Z is de uitgebreide power control widget die ik op mijn Hero wel had (custom rom).
Ik gebruik daar SwitchPro voor, dat bevalt tot nu toe prima (kost volgens mij 1 euro).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:21
ksborg schreef op donderdag 09 december 2010 @ 09:24:
[...]

Hmm dat is niet verkeerd. Ik zit na wat surfen in de bus, mp3's luisteren en de rest standby al na 2 uur op 87% :P
moet wel zeggen dat ik geen 3G heb op mijn Z dat scheelt volgens mij echt veel!

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:15
HB99 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 23:32:
Apps één voor één installeren hoeft echt geen 3 maanden in beslag te nemen, als jij het over 19 apps hebt kan je, inclusief testen, in een dagje klaar zijn.
Dat is met de klacht die ik heb dus niet waar. Het heeft één, vier en vijf dagen geduurd voordat de klacht zich openbaarde. Na een uurtje een bepaalde app geïnstalleerd te hebben kan ik echt niet met zekerheid zeggen of mijn klacht met die app the maken heeft, helaas. Nu ik er aan terugdenk had ik trouwens op mijn eerste toestel nog nauwelijks apps staan toen de klacht de eerste keer voorkwam (was nog geen 12 uur nadat ik hem uit de doos haalde).

Ik leg de fout ook gedeeltelijk bij mezelf. Ik heb zes jaar lang mobiele telefoons gerepareerd dus ik weet uit ervaring dat time to market belangrijker is dan quality control. Uit die tijd stamt dan ook mijn regel dat ik nooit een telefoon moet kopen die korter dan drie (liever vier) maanden op de markt is. Die regel heb ik overtreden en het resultaat is er dan ook naar.

Ik ben ook niet de enige he, er zijn meer mensen met dit probleem.

Wat ik ga doen weet ik nog niet. Er zijn niet veel andere toestellen die aan mijn eisen voldoen (<€500, android, qwerty) en nogmaals: met het toestel op zich ben ik erg blij. Misschien wacht ik wel de drie a vier maanden die ik mezelf heb opgelegd en koop ik hem dan nogmaals (voor minder geld ook waarschijnlijk).
Sorcerer8472 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 07:30:
vage namen zoals "Micro clock widget".
Had ik niet op mijn eerste toestel geïnstalleerd. Ik snap je punt, maar ik ben het er niet mee eens.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

HB99 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 23:14:
[...]

Ik had ook een paar krakende toetsen, gewoon 500x op klikken en de kraakjes waren bij mij weg.
Welke toetsen waren het bij jou??

Ik merk ook dat de toetsen makkelijk in te drukken zijn, maar de spatiebalk in het midden wat minder goed...
Aan de rand vd balk werkt ie prima... Deze raak je ook meer aan natuurlijk.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
JeroenH schreef op donderdag 09 december 2010 @ 09:34:
[...]

Dat is met de klacht die ik heb dus niet waar..........
Mijne is gewoon goed hoor.. ik zou zeggen koop hem es een keer ergens anders? Misschien heeft Central Point een gare batch Desire's.. bestel em bij algebeld.nl of 4launch.. bespaar je ook 3 10tjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-07 12:56
freddyathlon schreef op donderdag 09 december 2010 @ 09:42:
[...]

Welke toetsen waren het bij jou??

Ik merk ook dat de toetsen makkelijk in te drukken zijn, maar de spatiebalk in het midden wat minder goed...
Aan de rand vd balk werkt ie prima... Deze raak je ook meer aan natuurlijk.
Bij mij eerste toestel waren het de "O", "P", "K" en de "L" toetsen, bij mijn huidige (tweede) toestel waren het de "X", "D" en de "C" toetsen. Het was bij beide een soort klik/kraak geluid, ook als je de toetsen niet volledig indrukte dan hoorde je het al en soms leek het alsof hij klikte/kraakte bij het loslaten van de toetsen.

Na alle toetsen vaak ingedrukt te hebben, waren bij beide toestellen de kraakjes verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
Flogging Hank schreef op donderdag 09 december 2010 @ 08:05:
Wat ik mis op mn Z is de uitgebreide power control widget die ik op mijn Hero wel had (custom rom). Daar kon ik instellen welke knoppen etc ik in de widget wilde hebben. (bijv switchen tussen 2g/3g en mob data uit). Ik dacht dat dit uit stock android kwam en dus ook wel in op mn Z zou zitten. Kijk ik er gewoon overheen of was het toch iets uit die specifieke custom rom?
ik gebruik Dazzle:
http://www.appbrain.com/a...witcher/org.hermit.dazzle

Binnen Sense zelf:

Personalize > Widget > Power Control

Personalize > Widget > Settings

Personalize > Widget > Browse all HTC widgets (46 t/m 60) Zijn dezelfde als hierboven geloof ik.

en ook handig:

Personalize > shortcut > settings

[ Voor 17% gewijzigd door HB99 op 09-12-2010 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
rohit schreef op donderdag 09 december 2010 @ 09:21:
zo mijn batterij is echt goed man, gisterochtend om 8 uur van de lader gehaald, hele dag paar keer gebeld/gesmst wat foto's gemaakt paar keer wifi aangehad en nu 25 uur later staat hij op 87% en heb hem geen 1 keer aan de lader/pc gehangen!
Dat zegt helemaal niks, als je telefoon constant in standby staat en je geen dataverbinding aan hebt staan dan verbruikt hij amper energie. Dus heb je een stuk of vijf korte gesprekken en stuur je 10-15 smsjes en doen je op wifi verder niks, dan gebruikt hij amper energie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Laatst online: 11-08 11:02
JeroenH schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:33:
[...]

Thanks. Maar voor deze applicaties heb ik de telefoon gekocht. Als ik een computer koop en die werkt niet goed, accepteer ik ook niet de mededeling van de computerwinkel "haal eerst die meuk als office en Command&Conquer er eens af en probeer het eens twee weken zonder". Ik doe met de telefoon wat hij hoort te doen, als hij dat niet kan is hij niet goed en gaat hij terug.

[...]

... wat voor mij min of meer hetzelfde is als hem terugsturen en mijn geld terugvragen. We leven anno 2010, ik koop geen smartphone om alleen maar te bellen en te smsen. En wat als de klacht dan alsnog optreedt? Moet ik dan twee weken minder bellen en smsen? Waar ligt de grens, vraag ik mij dan af.

Ik baal hoe dan ook als een stekker, ik was (en ben eigenlijk nog steeds) superblij met de telefoon. Snel, gebruikersvriendelijk en een heerlijk qwerty-keyboard. Maar kennelijk nog niet af. Jammer.
**Edit**
Ik zie dat BH99 hetzelfde al verwoord heeft.

Dat bedoel ik inderdaad.

Begin met een telefoon zoals die uit de winkel komt. Werkt die dan wel goed dan kan je er haast zeker van zijn dat 1 van de apps voor problemen zorgt. Iets wat dus niet aan HTC ligt.

Doet de telefoon eht dan ook niet goed dan kan je (naar mijn mening) concluderen dat het inderdaad echt aan de telefoon ligt.

Dat kan je nu niet vind ik.

[ Voor 22% gewijzigd door Mit-46 op 09-12-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
JeroenH schreef op woensdag 08 december 2010 @ 22:02:
[...]

Dat is bij deze klacht vrijwel onmogelijk. Ik heb 19 apps en de klacht trad na vier dagen op. Wij zegt mij dat dit een gegeven is? Bij de eerste telefoon trad de klacht na één en vijf dagen op. In het ongunstigste geval ben ik drie maanden zoet om één voor één mijn apps te installeren, en heb ik in die tijd een kreupele telefoon. Nee het spijt me, wat de oorzaak ook is, de twee exemplaren van de Desire Z die ik ontvangen heb kunnen simpelweg niet waarvoor ik ze gekocht heb. Er is niemand die daar meer van baalt dan ik, geloof mij, maar ik wil voor mijn € 500 een deugdelijke telefoon.

Overigens had ik Winamp op de eerste telefoon niet geïnstalleerd. OT: wat een fantastische muziekspeler is dat toch. Winamp reageert veel sneller op de knopjes van de headset dan de ingebouwde player, en de playlistmogelijkheden zijn veel uitgebreider.
Jij hebt het over een deugdelijke telefoon. Ik zou zo nooit kunnen opmaken of de telefoon wel of niet deugt.
Immers staat er andere software op als dan toen die werd afgeleverd.

Dus hoe weet je nu dat de telefoon niet deugdelijk is afgeleverd?

Dat die niet aan je verwachtingen voldoet is een ander verhaal. Echter ook hier kan ik niet opmaken of dat door de telefoon komt of door een slecht geprogrameerde app.

Ik vind dat jij nu een probleem bij HTC neerlegd terwijl er een grote kans bestaat dat je het zelf veroorzaakt.
Of dat zo is, weet ik natuurlijk niet, maar uitsluiten kan je zo niet.

En dat het na een paar dagen optreedt betekent nog steeds niet dat het niet aan een app kan liggen die jij zelf geinstalleerd hebt.

Vandaar dat ik zei, "probeer het eens 2 weken met een standaard geinstalleerde telefoon."

[ Voor 7% gewijzigd door Mit-46 op 09-12-2010 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDRK
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-08 10:13
Even een klein vraagje (ter bevestiging) want ik vraag me toch af of dit ook normaal is of niet.

Zoals men weet gaat de scharnier deels open als je de telefoon aan de zijkant van het onderste gedeelte pakt, maar wat als je hem aan de bovenste deel (scherm) aan de zijkant pakt en het onderste deel laat hangen? Bij mij gaat de scharnier dan ook deels open. Ik heb zo'n vermoeden dat dat normaal is.. maarre iemand? Oke normaliter houdt je de telefoon zo ook niet vast, maar toch.

Stay Frosty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 14:48
Inmiddels heb ik een week of twee met groot plezier de DZ in mijn bezit. Lees nu pas voor het eerst hier op GoT over de klachten van sommigen en ik moet zeggen dat ik inmiddels ook twee keer heb gehad dat de telefoon totaal niet meer reageerde. Pas na verwijderen van de accu wilde de telefoon weer aangaan. Best vervelend, maar gelukkig nog niet heel vaak gebeurd.
Verder gebeurt het regelmatig dat wanneer ik een sms schrijf, het beeld vanzelf naar boven scrollt en dat ik dus mijn tekst niet meer kan zien. Dit vind ik nog vervelender eigenlijk en snap er ook niets van. Iemand die hier ook last van heeft of een verklaring heeft?

[ Voor 0% gewijzigd door Juronymous op 09-12-2010 11:37 . Reden: woordje vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
CDRK schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:26:
Even een klein vraagje (ter bevestiging) want ik vraag me toch af of dit ook normaal is of niet.

Zoals men weet gaat de scharnier deels open als je de telefoon aan de zijkant van het onderste gedeelte pakt, maar wat als je hem aan de bovenste deel (scherm) aan de zijkant pakt en het onderste deel laat hangen? Bij mij gaat de scharnier dan ook deels open. Ik heb zo'n vermoeden dat dat normaal is.. maarre iemand? Oke normaliter houdt je de telefoon zo ook niet vast, maar toch.
Bij mij gaat hij dan ook open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

HB99 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:44:
[...]

Bij mij blijft hij dan netjes gesloten...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkhn
  • Laatst online: 08-03-2024
Hebben jullie ook dat als je een smsje typt met het toetsenbord het scherm vanzelf naar boven scrollt?
En dan bedoel ik dus gewoon dat je het tekstgedeelte niet meer ziet en wat je typt verschijnt ook niet meer op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Gkhn schreef op donderdag 09 december 2010 @ 12:21:
Hebben jullie ook dat als je een smsje typt met het toetsenbord het scherm vanzelf naar boven scrollt?
En dan bedoel ik dus gewoon dat je het tekstgedeelte niet meer ziet en wat je typt verschijnt ook niet meer op het scherm.
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar ik vermoed dat ik er geen last van heb omdat ik het dus niet herken. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Geen last van hier. Pas als mijn SMS +/- 4 berichten lang wordt gaat die scrollen. Maar dan scrolt die naar beneden zodat ik kan blijven zien wat ik type.

Zojuist even wezen wild-typen in een sms om het te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereat
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-05-2021
Jep! verschrikkelijk irritant!
las een redelijk wat aantal pagina's terug dat iemand anders daar ook nog last van had.
Alleen geen oplossing. Het gebeurt bij mij (volgens mij) na een aantal woorden al.

Nog een probleem hier trouwens. Mijn scherm reageert niet als de wekker afgaat. Ik kan hem dus alleen snoozen (met de touchpad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Werkt hier wel. Zowel het toetsenbord helemaal uitklappen als het balkje op het scherm (zoals ontgrendelen) helemaal naar beneden slepen als het touchpad indrukken functioneren allemaal als snooze bij mij.

[ Voor 14% gewijzigd door Mit-46 op 09-12-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:37
yep, inmiddels een paar keer gebeurd....

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
Nee, heb ik gelukkig geen last van. Je standaard SMS client zou dit natuurlijk niet mogen doen, maar als je geen zin hebt om de telefoon naar "factory defaults" te resetten en dan weer eens te testen, kan je ook (tijdelijk) een andere SMS client installeren.

bijvoorbeeld: http://www.appbrain.com/app/chompsms/com.p1.chompsms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:57

Comgenie

Soms heb je dat

Dat heb ik ook ja, met de standaard sms programma. Best vervelend is het inderdaad, maar daarvoor zijn alternatieve sms programma's beschikbaar :).

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:37

Hoite

Goed verhaal

Dat heb ik niet in de SMS applicatie, maar als ik bijvoorbeeld een reactie in een topic wil maken, dus in de browser. (soms, that is)

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 07:02
HB99 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:44:
[...]

Same. Niet heel storend. Al sloeg Engadget de spijker op z'n kop door te zeggen dat ze dit vrij gemakkelijk hadden kunnen oplossen middels kleine magneetjes of een klemmetje waarmee ie vastklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik moet minstens vier keer per dag even mijn data-connectie uit/aan (Settings/Wireless&networks/Mobile network) zetten omdat de mobiele verbinding naar Hi dan weg is gevallen. Collega's met Hi hebben verbinding op momenten dat ik dat niet heb. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDRK
ksborg schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:35:
[...]

Same. Niet heel storend. Al sloeg Engadget de spijker op z'n kop door te zeggen dat ze dit vrij gemakkelijk hadden kunnen oplossen middels kleine magneetjes of een klemmetje waarmee ie vastklikt.
Klopt vind het ook niet storend (als het op langer termijn maar geen gevolgen geeft!) Ik las ergens inderdaad ook iets over magneetband of magneettape wat je kan gebruiken.. ff zoeken...

Overigens heb ik geen problemen met het smsen en dat het scherm naar boven scrollt.

Stay Frosty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:18
pven schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:17:
Ik moet minstens vier keer per dag even mijn data-connectie uit/aan (Settings/Wireless&networks/Mobile network) zetten omdat de mobiele verbinding naar Hi dan weg is gevallen. Collega's met Hi hebben verbinding op momenten dat ik dat niet heb. Hebben meer mensen hier last van?
Ja, maar wel op een ander toestel, een SE Xperia X10. Ligt volgens mij gewoon aan Hi, want mijn broer met een (normale) Desire heeft op andere momenten als ik precies hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Tsurany schreef op donderdag 09 december 2010 @ 10:43:
[...]

Dat zegt helemaal niks, als je telefoon constant in standby staat en je geen dataverbinding aan hebt staan dan verbruikt hij amper energie. Dus heb je een stuk of vijf korte gesprekken en stuur je 10-15 smsjes en doen je op wifi verder niks, dan gebruikt hij amper energie.
Nou dat was op mijn Touch Pro2 wel anders.. zit nu na een aantal telefoontjes van enkele minuten en smsjes op 80% en dat na 31,5 uur.. als het zo doorgaat kan ik nog wel een aantal dagen doorgaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 17:03

Sorcerer8472

Mens sana?

Mijn Desire Z is binnen! Maarrrr.....
Hij heeft een zombiepixel. Die gaat wel of niet branden afhankelijk van of bepaalde (combinaties van) andere pixels wel of niet aan zijn.

Het is vooral merkbaar als je bijvoorbeeld in de foto-applicatie zit in een donkere ruimte met een raam, en dan wat beweegt. Dan zie je dat ene pixeltje (bovenin) oplichten.

Niks aan te doen en moet ik mee leven zeker? :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
Sorcerer8472 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:58:
Mijn Desire Z is binnen! Maarrrr.....
Hij heeft een zombiepixel. Die gaat wel of niet branden afhankelijk van of bepaalde (combinaties van) andere pixels wel of niet aan zijn.

Het is vooral merkbaar als je bijvoorbeeld in de foto-applicatie zit in een donkere ruimte met een raam, en dan wat beweegt. Dan zie je dat ene pixeltje (bovenin) oplichten.

Niks aan te doen en moet ik mee leven zeker? :+
Als je je telefoon "op afstand gekocht" hebt, kan je hem omruilen.

http://www.consuwijzer.nl..._via_internet_of_telefoon

Probeer dit eerst eens, scherm niet uit laten gaan en gewoon een paar uur aanzetten:

http://www.androlib.com/a...-game-pixelfixer-jmn.aspx

Al baat het niet dan schaadt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Het is geen echte dooie/zombiepixel :o

Als ik er vanuit een andere hoek naar kijk verandert hij van kleur... ik denk dat hij van kleur lijkt te veranderen omdat er licht van achteren doorheen lekt (vanaf andere pixels). Lijkt wel alsof het lcd-board gewoon niet 100% correct is gebouwd.

Maarja, het zijn 384.000 pixels... :X Zal ik hem echt terugsturen? Verder is de telefoon wel prima... voor hetzelfde geld krijg ik een exemplaar met een andere kleine irritatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
Sorcerer8472 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 16:43:

Als ik er vanuit een andere hoek naar kijk verandert hij van kleur... ik denk dat hij van kleur lijkt te veranderen omdat er licht van achteren doorheen lekt (vanaf andere pixels). Lijkt wel alsof het lcd-board gewoon niet 100% correct is gebouwd.

Maarja, het zijn 384.000 pixels... :X Zal ik hem echt terugsturen? Verder is de telefoon wel prima... voor hetzelfde geld krijg ik een exemplaar met een andere kleine irritatie...
Of je hem houdt of omruilt is natuurlijk je eigen keuze. Elke telefoon heeft wel iets. Mijn eerste Desire Z had een geluidje, dat je aan de andere kant van de kamer kon horen, bij het openen van de hinge en stof onder het scherm. Dat irriteerde mij en hij ging dus terug.

Mijn tweede (huidige) Desire Z heeft bij het batterijklepje een heel klein kiertje en het scherm rust ingeklapt niet 100% op het toetsenbord, (wiebelt een beetje), maar deze twee dingen vind ik weer niet erg. Voor de rest heeft deze geen mankementen, dus hou ik deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin5210
  • Laatst online: 08-07 21:39
Ik ben nu al even aan het meelezen met het topic, maar ik heb toch nog een vraag.

Hoe kan ik < typen met het hardware keyboard. Ik heb overal al op geduwd maar het juiste knopje nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:16
kijk even naar dit draadje om < enz te typen : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=864073

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 14:44
LOL, zojuist ontdekt, weet niet of het al bekend was... aan (bijna) elke hardwarekey is een snelkoppeling toe te voegen!

Houdt (in het homescreen) bijvoorbeeld de toets 'm' een tweetal seconden ingedrukt, het toestel vraagt vervolgens of je een snelkoppeling aan deze toets wilt koppelen, klik op OK en kies bijvoorbeeld een app uit, ik heb Maps aan de toets 'm' gekoppeld, werkt best wel handig! :)

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
S0epkip schreef op donderdag 09 december 2010 @ 19:21:
LOL, zojuist ontdekt, weet niet of het al bekend was... aan (bijna) elke hardwarekey is een snelkoppeling toe te voegen!

Houdt (in het homescreen) bijvoorbeeld de toets 'm' een tweetal seconden ingedrukt, het toestel vraagt vervolgens of je een snelkoppeling aan deze toets wilt koppelen, klik op OK en kies bijvoorbeeld een app uit, ik heb Maps aan de toets 'm' gekoppeld, werkt best wel handig! :)
menu > settings > Keyboard shortcuts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
robin5210 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 17:56:
Ik ben nu al even aan het meelezen met het topic, maar ik heb toch nog een vraag.

Hoe kan ik < typen met het hardware keyboard. Ik heb overal al op geduwd maar het juiste knopje nog niet gevonden.
Met een omweg, een andere App, "keyboard", kan het ook.

http://gathering.tweakers...message/35049728#35049728

http://gathering.tweakers...message/35053123#35053123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Sorcerer8472 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 16:43:

Ik heb helemaal rechts onderin ook een witte pixel, ook echt alleen op zwarte achtergrond te zien. Maar kijk je iets van de zijkant dan issie gewoon weer zwart. Vond het heel vreemd, maar lijkt erop dat jij ook zoiets hebt. Stoort me overigens niet, zoals je zegt, de kans is zo groot dat zoiets gebeurd... En zie 'm echt vrijwel nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Laatst online: 07:49
Gisteravond toen ik mijn sms client opende gaf ie ineens aan dat ie door een onverwachte fout was afgesloten. Toen ik de client weer opende waren al mijn smsjes weg, daarna reboot, alles nog steeds weg. Ik gebruik gewoon de standaard sms client. Anderen die hier ook problemen mee hebben (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
Beste mensen. Misschien is het eens prettig te lezen voor nieuwkomers dat er ook goede desire Z toestellen zijn.

Los van de korte batterijduur (1,5 dag; truukje werkt niet, en gebruik hem best intensief met bellen sms mail en internet)
Ik heb van geen enkel euvel last. Geen speling of slap scharnier, geen ruimte tussen beide toesteldelen, zowel dicht als open. Geen vastlopers of niet functionerende software. Geen defecte toetsen of antennes.

Mijn desire heb ik vanaf dag 1, gekocht bij belcompany en ik ben echt meer dan tevreden over mijn eerste android toestel. Binnenmijn vriendenkring heb ik htc behoorlijk populair gemaakt en er zijn nu meerde mensen met een android telefoon binnen mijn kringen.

Hoe lullig ook voor de mensen met een slechte Z. Ik denk dat je voor het geld geen beter toestel kunt krijgen met de functies en eigenschapppen van de Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
SmauG schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 10:36:
Beste mensen. Misschien is het eens prettig te lezen voor nieuwkomers dat er ook goede desire Z toestellen zijn.
Amen :) Ik sluit me hier volledig bij aan. Uitstekend toestel, scharnier werkt prima, scherm pixelperfect. Wat mij betreft is de DZ een echte aanrader!

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 15:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mensen die internet raadplegen om een telefoon uit te zoeken en ook in dit soort topics kijken moeten zich natuurlijk bedenken dat het merendeel van de posts over problemen zal gaan. Mensen die tevreden zijn en/of geen problemen hebben zul je hier minder zien.
Mijn Desire Z is ook in prima staat en ik ben er erg blij mee. En wat meer detail is wel terug te vinden in mijn eerdere posts.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Laatst online: 07:49
Same here. Alleen een paar bugs in de software. Hardwarematig gewoon perfect apparaat. Lekker stevig, heerlijk toetsenbord, helemaal geen last van een rare hinge oid. Alleen die batterijduur, maar dat is bekend met de huidige smartphones. Al met al zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor nu ook al 24 uur bij de club. Mooi ding hoor. Een vastloper, die leek SIM kaart gerelateerd. Verder soepele hinge, geen kieren.

/me is tot zover zeer tevreden.

Nog even wennen aan het kb, maar het is vele malen beter dan onscreen kb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:23
Nu ben ik al een tijdje opzoek naar een smartphone. Het zal mijn eerste smartphone worden en wil dus wel een goede aankopen. Denk dat het de Desire Z zal gaan worden, doordat deze en Android heeft, van HTC is, Niet het plastic gevoel heeft van de galaxy s, niet het formaat van de Desire HD en een fysiek toetsenbord heeft. Mijn inziens makkelijker voor mailing, forumpostings en sms/whatsapp. Wat natuurlijk gevolgen zijn van een toetsenbord aan de smartphone is het toegenomen gewicht.

Mijn huidige K850I is zo'n 70 gram lichter dan de Desire Z. Hoe word het gewicht ervaren bij de gebruikers die hem al in bezit hebben en hoe nemen zij het toestel mee? In de broekzak, in een hoesje, in een riemhoesje. Dat is iets wat ik nog niet genoeg heb terug kunnen vinden op het net.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Is natuurlijk altijd persoonlijk, maar ik vind het gewicht alleen maar bijdragen aan het gevoel van degelijkheid. De redenen die jij noemt zijn exact die waarom ik voor de Desire Z ben gegaan. Ook ik heb geen klachten en ben erg tevreden. Een top apparaat, dus 'n absolute aanrader wat mij betreft. Als jij houdt van apparatuur met een degelijke uitstraling en gevoel, dan gaan!

Edit: Oh ja, ik gebruik DEZE hoes

[ Voor 12% gewijzigd door Hakkie op 10-12-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:23
Hakkie schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:34:
Is natuurlijk altijd persoonlijk, maar ik vind het gewicht alleen maar bijdragen aan het gevoel van degelijkheid. De redenen die jij noemt zijn exact die waarom ik voor de Desire Z ben gegaan. Ook ik heb geen klachten en ben erg tevreden. Een top apparaat, dus 'n absolute aanrader wat mij betreft. Als jij houdt van apparatuur met een degelijke uitstraling en gevoel, dan gaan!

Edit: Oh ja, ik gebruik DEZE hoes
En dan dus wel in de broekzak? Ben nog niet toe aan een riemhoes ;) En inderdaad degelijkheid is mij ook wat waard, heb al enkele malen van bekende de S vast gehad, maar dat voelt niet fijn aan. Daarbij lijkt deze nog lichter aan te voelen dan mijn huidige tel. Nu nog afwachten tot de betaal per seconden abbo's bekend zijn, dan via Phonehouse maar 14 dagen testen.

[ Voor 18% gewijzigd door RudyL op 10-12-2010 16:48 ]

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snader2
  • Laatst online: 07:38
Bekeek mijn telefoon net in goed licht en zag links van de speaker een klein rondje zitten, dit is geen front cam, en kan in de manual ook niks vinden. Vraag me dus af wat het wel is, de lichtsensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Die is mij ook ooit opgevallen. Mijn vermoeden is ook lichtsensor voor automatische brightness en misschien ook wel proximity sensor door lichtinval. Als je de telefoon immers tegen je koppie houdt zal er een stuk minder licht op vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 20:37

Kingpinda

Citizenship is earned.

Ben zelf ook blij met mijn toestel. Het is onderhand wel mijn vierde maarja ik heb nou gewoon een beetje meer pech :p 1ste dooie pixel, 2de materiaal onder mic liet los, 3de weer dooie/luie/zombie pixels. Voor diegene die binnen 2 a 3 weken hun toestel in de winkel mogen omruilen bv pdashop. Is handig om pixel test meteen op nieuwe toestel te installeren in de winkel zodat je zeker weet dat er niet een verborgen vervelende pixel zit.

Verder is mijn vierde toestel nu prima in orde behalve dan ook dat scherm niet helemaal op toetsenbord rust als ie dicht is en er een speling zit van 3 mm. Maar ik vind dit wel best. Hij is iets lossen dan de andere toestellen maar ik stoor mij er niet aan.

Softwarematig wat mij opvalt schort er ook wel een paar puntjes aan. Maar dit zit meer bij sense dan bij android zelf.

Htc integratie met google nav werkt niet. Het "bekende" Bestemming niet verstaan, als je gewoon via autopaneel een adres inTYPT!

Als je facebook dingen linked met contacten pakt hij ALTIJD de foto's van facebook. Als je kiest om foto van googleaccount te gebruiken verandert ie maar even later staat ie weer op de facebook foto.

Soms bij contacten en ik lees hier ook bij het sms gebeuren, scrollt het hele gebeuren naar boven. Zo ben ik 10 minuten bezig geweest om een contact persoon te bewerken. Dan scroll je naar beneden en voor dat je op bewerken kunt drukken is ie weer omhoog gescrolled. Weet eigenlijk niet precies wat ik nou anders had gedaan. volgens mij lag het aan de contact widget van htc. Als ik gewoon op de telefoon drukte en daar een contact wilde bewerken lukte het volgens mij wel.

Verder heb ik htc sens.com niet meer gebruikt. Hoe het nu is weet ik niet maar in het begin was het traag en schopte het de boel in de war met mijn google contacts waardoor ik opeens bij 1 contact 4 keer het zelfde nummer had staan en 3 keer dezelfde contacten in mijn lijst had staan.

Hopenlijk komt er binnenkort een htc update-je met gingerbread waar dit soort probleempjes ook mee verholpen zijn..

verder vind ik het een geweldig apparaat. anders had ik mijn geld wel terug gevraagd.

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solenoid
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-09 10:30
Heintzer schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:21:
Same here. Alleen een paar bugs in de software. Hardwarematig gewoon perfect apparaat. Lekker stevig, heerlijk toetsenbord, helemaal geen last van een rare hinge oid. Alleen die batterijduur, maar dat is bekend met de huidige smartphones. Al met al zeer tevreden.
Toestel is wel ook maar HTC, Actua en winkels zijn een ramp als het toestel niet goed is:

Zit nu vanaf 28-11 zonder toestel. Toestel scherm werd plots zwart.

De webwinkel gaf geen antwoord op mijn email over hoe de garantie procedure precies verloopt: opsturen of htc bellen. Uiteindelijke heeft HTC het toestel opgehaald.

HTC wil het toestel niet onder garantie repareren dus neem ik contact op met de actua verzekering. Deze weigert nu mijn toestel te verzekeren omdat het te oud is.

Klacht ingediend over de ontstane situatie bij de webwinkel. Toestel met verzekering gekocht, toestel ging binnen 2 weken stuk. Verzekering geweigerd ivm te late ontvangst van de documenten (winkel stuurde het laat op). Resultaat onverzekerd toestel en schade door klant te betalen. Mooi toestel maar rampzalige garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Toestel voor 3de keer laten vallen, deze keer hard op de stoep tussen de sneeuw die helaas net niet dik genoeg was. Toestel lag met opengeklapt toetsenbord op de grond. Mijn hart bleef even stil staan, want ik ben ECHT voorzichtig maar daardoor gebeuren mij steeds dit soort dingen. Anyway, hij viel dus uit het hoesje. Ik raapte hem op en helemaal NADA aan de hand. Helemaal niks...niks...niks ECHT NIKS :D Zo blij en opgelucht. Daarna paar kusjes gegeven en veilig opgeborgen in het hoesje. Wel een beer van een telefoon moet ik zeggen. Zelfs het scherm was krasvrij en lag dus plat op de stoeptegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Sheik schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 21:06:
Toestel voor 3de keer laten vallen, deze keer hard op de stoep tussen de sneeuw die helaas net niet dik genoeg was. Toestel lag met opengeklapt toetsenbord op de grond. Mijn hart bleef even stil staan, want ik ben ECHT voorzichtig maar daardoor gebeuren mij steeds dit soort dingen. Anyway, hij viel dus uit het hoesje. Ik raapte hem op en helemaal NADA aan de hand. Helemaal niks...niks...niks ECHT NIKS :D Zo blij en opgelucht. Daarna paar kusjes gegeven en veilig opgeborgen in het hoesje. Wel een beer van een telefoon moet ik zeggen. Zelfs het scherm was krasvrij en lag dus plat op de stoeptegel.
Mooi om te lezen dat ie in elk geval stevig is. Ik krijg die indruk niet als ik 'm in de hand heb. De HD2 voelde veel stabieler. Maar die had dan ook geen scharnieren en zo.

Dat het toetsenbord open was geklapt verbaast me niks, dat gebeurd toch al bij de minst of geringste beweging. Schermen van tegenwoordig zijn écht heel goed. Heb de HD2 een keer kennis laten maken met m'n fietsensleutel, maar ook daar was niets aan de hand :)

Vraagje trouwens. Als het toestel is opengeklapt kan je de achterkant van het scherm optillen. Hoeveel speling zit daar bij jullie in? Lijkt redelijk te wiebelen (en het is geen konijntje) hier :+

[ Voor 8% gewijzigd door ksborg op 10-12-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
RudyL schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:25:
. Hoe word het gewicht ervaren bij de gebruikers die hem al in bezit hebben en hoe nemen zij het toestel mee? In de broekzak, in een hoesje, in een riemhoesje. Dat is iets wat ik nog niet genoeg heb terug kunnen vinden op het net.
Het is niet de lichtste foon nee... Maar hij voelt wel daardoor degelijk aan (hoewel een smartphone zonder slider of scharnier natuurlijk altijd nog meer solide zal voelen). Ik heb 'm overigens gewoon los in m'n broekzak, zonder hoesje. En natuurlijk zonder sleutels oid in dezelfde zak ;) Nog geen kras op te zien, en hij is ook nog nooit zomaar opengeklapt in m'n broekzak.

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdyvw
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 07:19
Zo, sinds een paar uur in het bezit van de Desire Z

Bevalt perfect!

Nu probeer ik HTCsense aan de gang te krijgen...vooral het back-uppen van SMSjes online lijkt me handig. Maar wanneer ik inlog op sense...krijg ik alleen mijn ' dashboard' te zien...en niets over mijn smsjes?

Hoe komt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Zo, ik heb de telefoon nu 2 dagen in gebruik. Eerste dag zo lang ermee geprutst dat de accu met een halve dag leeg was. Vandaag veel afspraken en minder gebruikt en nu is hij 70% leeg. Bij mijn Touch Pro 2 zou hij bij het zelfde gebruik net zo veel leger zijn geraakt, of sneller zelfs. Hij past trouwens nét in het hoesje van de TP2. Ideaal is dat, ook omdat dat een fijn hoesje is. De betere touch-respons is ook fijn, hoewel hij soms een beetje té gevoelig is waardoor ik in mijn geval altijd iets raak dat te laag zit. Vaag is dat, maar het touch-scherm werkt gewoon net een beetje anders (resistief vs capacitief). Het toetsenbordje van de TP2 is wel duidelijk beter: een rij cijfers, en natuurlijkere plaatsing van de toetsen. Geen vaag omgewisselde shift/Fn, geen brede tab-toets, geen A die te ver naar rechts staat... de TP2 heeft een perfect tobo waarop je duidelijk sneller kunt typen. Maargoed, misschien is dat ook een deel gewenning, hoewel ik niet geloof dat ik op de Z ooit zo snel kan typen als op de TP2...

Wat betreft ontvangst: gsm-ontvangst lijkt iets minder goed dan TP2, umts-ontvangst ongeveer gelijk. Wel heeft hij idd een "death grip" waardoor hij ineens heel veel ontvangst kwijtraakt. En grappig: ook linksonder :+ Scheelt 2 streepjes, en op een plek met slechte umts-dekking val je dan terug naar het trage gprs :P Maargoed, htc blijft een klein stukje achterliggen mbt ontvangst t.o.v. concurrenten Samsung en Nokia. Overigens is de wifi-ontvangst weer een stuk beter dan bij de TP2. Apart! GPS nog niet getest...

De schelle speaker, dat was niet overdreven wat men daar hier over zegt :D Vind echter niet dat het belgeluid slecht te horen is. Maar geluid afspelen moet je echt niet doen ermee.

Ik gok dat hij bij mijn gebruik circa 3 dagen mee zal gaan. Echter, er zijn toch wel erg veel interessante apps/widgets waardoor ik nu al zie dat ik meer gebruik van zal maken van m'n Z dan van m'n TP2 :9
ksborg schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 09:33:
[...]

Ik heb helemaal rechts onderin ook een witte pixel, ook echt alleen op zwarte achtergrond te zien. Maar kijk je iets van de zijkant dan issie gewoon weer zwart. Vond het heel vreemd, maar lijkt erop dat jij ook zoiets hebt. Stoort me overigens niet, zoals je zegt, de kans is zo groot dat zoiets gebeurd... En zie 'm echt vrijwel nooit.
Iets van de zijkant verandert hij niet nog van kleur? Klinkt verder wel hetzelfde ja...

@solenoid: dat klinkt wel heel kut zeg :X Volgende keer beter via de winkel laten verlopen ivm hun eigen verplichting om jouw klacht op te lossen.

[ Voor 8% gewijzigd door Sorcerer8472 op 10-12-2010 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDRK
Sheik schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 21:06:
Misschien is dit iets voor je? http://www.otterbox.com/h...-g2-cases,default,sc.html

[ Voor 37% gewijzigd door CDRK op 10-12-2010 22:05 ]

Stay Frosty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Mijn toestel is ook al een keer gevallen. Gelukkig op een tapijt en in z'n eigen hoesje. Typisch weer dat ik dat doe als ik hem net een dag heb :+ Maargoed, niks aan de hand...

Nog een vraagje: in dit topic (of in het HD-topic) had men het over overschakelen tussen gsm only, wcdma only, en een combined modus. Maar ik zie nergens "gsm preferred" (zodat hij alleen naar umts overschakelt bij datagebruik). Mis ik iets? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ferdyvw schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 21:30:
Zo, sinds een paar uur in het bezit van de Desire Z

Bevalt perfect!

Nu probeer ik HTCsense aan de gang te krijgen...vooral het back-uppen van SMSjes online lijkt me handig. Maar wanneer ik inlog op sense...krijg ik alleen mijn ' dashboard' te zien...en niets over mijn smsjes?

Hoe komt dat?
Sense.com is gewoon nog in ontwikkeling. Had een mail naar HTC gestuurd en kreeg als antwoord dat ik geduld moest hebben. Ze zijn er mee bezig in elk geval...

Vreemd is het wel; je maakt reclame voor een mooie dienst en vervolgens werkt het niet optimaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:37

Hoite

Goed verhaal

pven schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:17:
Bij mn broertje hielp het om "Fast Boot" uit te zetten, Ikzelf heb een HD en dit probleem niet.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Laatst online: 08:22
freddyathlon schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 22:27:
[...]

Sense.com is gewoon nog in ontwikkeling. Had een mail naar HTC gestuurd en kreeg als antwoord dat ik geduld moest hebben. Ze zijn er mee bezig in elk geval...

Vreemd is het wel; je maakt reclame voor een mooie dienst en vervolgens werkt het niet optimaal...
Sense.com is in "onderhoud". Sinds een "week" en dat terwijl het al dik een maand niet werkt. Dat werd mij dan weer verteld. Heb het vrij vertaald naar "het werkt niet en je hebt het maar te accepteren". Vreemd vind ik het niet. Meer hufterig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Nu is het wel gebruikelijk dat bedrijven zaken in de markt zetten die niet helemaal af zijn, maar dit is wel een beetje triest hoor :')

Zo moeilijk lijkt het me ook niet te bouwen trouwens, maargoed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Laatst online: 25-09 16:37
Esuzu schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:03:
Hallo! Dit is mijn eerste post op tweakers, na al langer de fora over de Desire Z gevolgd te hebben. De reden voor het aanmaken van een account is dat ik mij toch wel een beetje zorgen begin te maken over de ontvangst van mijn telefoon. Als ik wcdma gebruik heb ik altijd maar zeer slecht bereik, 1 of hoogstens 2 streepjes en soms valt het bereik zelfs weg. Als ik overschakel op gsm heb ik wel volledig bereik, maar dan heb ik zeer traag internet.. Ik heb een abonnement bij Hi en maak gebruik van het "Xtrasnel" internet pakket. Net even gebeld met de klantenservice maar aan hun kant schijnt alles in orde te zijn. Er werd me geadviseerd om de simkaart de verwisselen ed. maar daar heb ik op dit moment even niet de mogelijkheid toe. Heeft iemand van jullie ook Hi en hetzelfde probleem? Ik dacht er over om een radio update uit te voeren, maar als het echt een probleem is met de telefoon kan ik beter gebruik maken van de garantie? Of is dat eventueel terug te draaien? (Ik ben nogal een noob hoor, excuses :P )
Meer mensen i.c.m. met Hi die hier last van hebben? Ik iid geval wel. Ben je al wat meer te weten gekomen Esuzu? Begint wel irritant te worden. Met wcdma slecht tot geen bereik en gsm only vol bereik. Met Antennas is te zien dat hij met wcdma niet de dichtstbijzijnde zendmast pakt, die hij wel met gsm only gebruikt.

Als ik dit lees: http://www.androidworld.n...tvangst-sinds-update.html ligt het aan een combinatie van de software/firmware en Hi?

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanaf eind november ook een HTC desire Z. Ik heb hiervoor een touch pro gehad en wilde perse wer een htc met qwerty toestenbord.
De afgelopen periode ging het erg goed, maar sinds vanochtend begint het toestel kuren te vertonen.

Als ik een app gebruikt heb, dan krijg ik een wit scherm te zien met groene tekst HTC. Daarna wordt mijn achtergrond geladen en komt er een wacht boodschap in beeld (laden met een processgrafiek).

Ik dacht dat het er aan lag dat ik muziek afspeelde en tegelijkertijd een spelletje had gespeeld, maar tot vandaag heb ik beide parellel kunnen draaien. Het wachten van het laden duurt bijna een minuut. Uit pure frustratie heb ik al een paar keer het scherm op standby gezet. Kwam er net achter dat dit ook niet handig is, omdat het laden niet door loopt.

Het scherm aanpassen na het draaien van de telefoon, werkt ook niet goed meer. Niet alle icoontjes zijn dan zichtbaar, het scherm wordt zwart, en begint daarna weer te laden.

Ik heb al gekeken naar het cache geheugen en dat zou genoeg moeten zijn.

Iemand tips of dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 15:48
Heb je het toestel al eens gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo juist alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen, en het probleem blijft.

Ik zie nu dat mijn locatie niet herkent wordt, dus het weer wordt ook niet meer geladen.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 14:24:
Zo juist alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen, en het probleem blijft.

Ik zie nu dat mijn locatie niet herkent wordt, dus het weer wordt ook niet meer geladen.
Hmm, ik heb ook vreemde problemen problemen sinds vandaag. Onverklaarbare vertragingen en apps die soms niet goed werken. Opnieuw opstarten werkt niet. Wellicht nog een hard reset proberen.
andere mensen die dit herkennen toevallig?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Nog een paar opmerkingen over de Z:
Spraakkwaliteit is érg goed en klinkt erg prettig (de ander voor mij dus)... warm geluid, heel anders dan de speaker op de achterkant!

Toetsenbord is irritant... de A zit op de plek waar ik de S verwacht; te ver naar links... de TAB zit waar ik de A verwacht. Ik erger me rot bij typen regelmatig... bij die letters typ ik continu mis. Toetsenbord op de Touch Pro 2 is in eigenlijk alle opzichten beter... De hele 2e rij toetsen had gewoon verder naar links gemoeten en de tab-knop had kleiner gemoeten. Ik hoop echt dat ik hier nog aan ga wennen en dat ik dan niet per ongeluk juist weer op 'gewone' toetsenborden verkeerd ga typen. Dit is iets waar je continu bewust rekening mee moet houden, anders gaat het mis. Toetsjes zijn ook kleiner, iets zwaarder in te drukken en geven minder feedback dan die op de TP2. Ook het ontbreken van pijltjestoetsen is een gemis. Dat gekut met dat touchscreenbolletje ben ik ook zat; de ene keer schuift hij 1, de andere keer 2 karakters per keer op, en anders dan bij Windows Mobile kun je niet eenvoudig je cursor op 1 plek neerzetten :X Helaas is dit ook meteen een nadeel van dit type touchscreen: bij de TP2 moest je wat harder duwen, maar kon je daardoor wel veel preciezer een plekje op het scherm aanraken.

Ontvangst valt ruim 10 dB weg als je de linker onderhoek vastpakt (volgens mij is dat geen veer op die röntgenfoto, maar de antenne :+ ... waarom zou je die linksonder stoppen? Stralingsnormen? Aluminium achterkant werkt ook niet mee gok ik... :X) Eerst heb je nog 3 streepjes UMTS... dan pak je hem in je linkerhand, en *whoosh* GPRS... :{

Accu is wel prima: ging 2 dagen mee in de 2e charge-cyclus. Vannacht opgeladen. Bij sporadisch gebruik (bijv. in het weekend, op vakanties, etc.) zal hij denk ik best makkelijk 3 dagen mee kunnen gaan. Mits je niet toch elke dag op vakantie dwangmatig heel veel gaat surfen of gamen op je toestel :P

Verder is het wel een enorme verbetering t.o.v. Windows Mobile qua usability, websitenavigatie, etc. Ook het onscreen toetsenbord is een stuk beter (gebruik ik nog steeds om bijv. een websiteadres even snel in te vullen)...

[ Voor 6% gewijzigd door Sorcerer8472 op 12-12-2010 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:58

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Röntgenfoto? Waar :D.

Kan iemand me trouwens vertellen of wifi meer batterij verbruikt dan 3G?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Bart ® schreef op zondag 12 december 2010 @ 10:16:
Zoek even in dit topic, daar is al vaker over gesproken. :Y)

Wat anders: ik heb al vaker geklaagd over de camera. Niet zo zeer over de kwaliteit (die is acceptabel), maar wel over de vertraging bij het maken van de foto. Voor mijn gevoel duurt het ongeveer 0,3 seconde voordat de foto daadwerkelijk wordt gemaakt. Die vertraging irriteert mij mateloos (hiervoor had ik Nokia's, die hebben daar geen last van). Uiteraard heb ik naar camera-apps gezocht die sneller foto's kunnen maken; ze bestaan, maar dan heb je veel mindere kwaliteit.

Hebben jullie soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Tnx :). Ik had al gezocht op rontgen en röntgen enzo, maar kon niets vinden :P.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Bart ® schreef op zondag 12 december 2010 @ 10:16:
Röntgenfoto? Waar :D.

Mijn ervaring is dat als ik mobiel data uit zet en wifi aan, hij een stuk langer met de accu kan. Scheelt écht heel veel :Y

Overigens doet die van mij gemiddeld 12 uur op de accu. Dan moet ie echt wel weer aan de lader. Gebruik hem opzich wel redelijk veel. Maar die 2 dagen die mensen soms melden, zou niet weten hoe ik die moet halen.

[ Voor 24% gewijzigd door ksborg op 12-12-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik zit nu alleen nog maar via wifi omdat mijn data-abo pas 6 januari ingaat en ik geen zin heb in enorme kosten. Ik gebruik hem vrij veel en dan is ie dus na een dag wel leeg. Vroeg me af of dat beter of slechter wordt als ik straks via 3G zit te internetten...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Wat betreft die röntgenfoto: ik zie nu pas dat hij 'andersom' ligt op die foto: dat veertje/spiraaltje dat je ziet zit rechtsboven op de telefoon. Hij ligt dus met de bovenkant naar boven en met het touch-vierkantje naar links op de foto.
ksborg schreef op zondag 12 december 2010 @ 13:38:
[...]

Mijn ervaring is dat als ik mobiel data uit zet en wifi aan, hij een stuk langer met de accu kan. Scheelt écht heel veel :Y

Overigens doet die van mij gemiddeld 12 uur op de accu. Dan moet ie echt wel weer aan de lader. Gebruik hem opzich wel redelijk veel. Maar die 2 dagen die mensen soms melden, zou niet weten hoe ik die moet halen.
Het valt mij nu ook op ja: de TP2 gebruikte veel meer energie voor wifi dan de Desire Z, zo lijkt het wel. Zal ook nog uitmaken of je in een gebied zit met zwakke UMTS. Als hij veel moet terugschakelen naar GPRS dan is dat ook zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
Misschien interessant voor sommige mensen.

De Desire Z / T-Mobile G2 van binnen.

http://www.youtube.com/watch?v=C0LJnqTlBVQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 11:31
HB99 schreef op zondag 12 december 2010 @ 14:47:
Misschien interessant voor sommige mensen.

De Desire Z / T-Mobile G2 van binnen.

http://www.youtube.com/watch?v=C0LJnqTlBVQ
Interessant om de Desire Z eens van binnen te zien. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laatste dagen wat weinig van de hippe features gebruikt, want ik had toch vaak wel een computer in de buurt, batterijduur is echt top:

2 dagen en 6 uur sinds losgekoppeld en nog 50% batterij over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-01 08:54
pfooe, van mij ook een val verhaal. Mijn spliksplinternieuwe desire z na uitgaan op de betonnenvloer van amsetrdam centraal laten vallen... Ding sprong helemaal uitelkaar, dus ik moest accu rapen etc. Helaas nu wel putjes in het alluminium maar gelukkig heeft het scherm niks.

Als ik die putjes een beetje gaaf zou gaan schuren, zou dat mooi worden? Nu zitten er deukjes in die een klein beetje opkrullen aan de randjes van die deukjes.

BUH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:42
Dat gaat er niet beter uit zien, denk ik. Het aluminium is geborsteld, als je gaat schuren, maak je als het ware krasjes in elke richting. Het valt dan altijd op dat hij geschuurd is, tenzij je hem weer helemaal opnieuw gaat schuren en borstelen.

Interessant trouwens wat er gebeurde met de telefoon. Die van mij is van ongeveer broekzakhoogte op laminaat gestuiterd. Ook hier liet het klepje los en kwam de accu eruit, maar verder heeft hij er geen krasjes aan overgehouden. Het klepje zit dus niet echt stevig vast.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Laatst online: 22-09 06:31
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 20:48:
laatste dagen wat weinig van de hippe features gebruikt, want ik had toch vaak wel een computer in de buurt, batterijduur is echt top:

2 dagen en 6 uur sinds losgekoppeld en nog 50% batterij over.
2 dagen en 6 uur????

Als ik hem alleen neerleg en niet aanraak ben ik blij als ie het 's avonds nog doet..

[ Voor 4% gewijzigd door Boyd op 12-12-2010 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Aapiethaaap schreef op zondag 12 december 2010 @ 20:50:
pfooe, van mij ook een val verhaal. Mijn spliksplinternieuwe desire z na uitgaan op de betonnenvloer van amsetrdam centraal laten vallen... Ding sprong helemaal uitelkaar, dus ik moest accu rapen etc. Helaas nu wel putjes in het alluminium maar gelukkig heeft het scherm niks.

Als ik die putjes een beetje gaaf zou gaan schuren, zou dat mooi worden? Nu zitten er deukjes in die een klein beetje opkrullen aan de randjes van die deukjes.
Denk ook niet dat het gaat werken, maar mocht het er helemaal verprutst door worden dan kan je hier altijd een originele nieuwe halen :

Metal cover HTC Desire Z origineel

Prijzig, maar ja elk origineel onderdeel is prijzig, dat kan ik ook niet veranderen :)

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo76
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

pipo76

Pipo

Jaap-Jan schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:20:
Interessant trouwens wat er gebeurde met de telefoon. Die van mij is van ongeveer broekzakhoogte op laminaat gestuiterd. Ook hier liet het klepje los en kwam de accu eruit, maar verder heeft hij er geen krasjes aan overgehouden. Het klepje zit dus niet echt stevig vast.
Dat is expres, zo wordt de valenergie grotendeels omgezet in beweging (van de accu) in plaats van in "botsing met veel blijvende vervorming" van de rest van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Gamepie56 schreef op zondag 12 december 2010 @ 22:53:
[...]

2 dagen en 6 uur????

Als ik hem alleen neerleg en niet aanraak ben ik blij als ie het 's avonds nog doet..
Hier vannacht opgeladen en nu 80%, na matig gebruik... deel Google Talk, mail ophalen tussendoor, klein beetje surfen tussendoor...

Zeker veel sync-meuk aanstaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zijn we nog niet uitgebabbeld over de batterijduur?
Volgens mij is dat de afgelopen 75 pagina's al tig keer voorbij gekomen...

Als ik hem licht/weinig gebruik kan ik ook 2,5 dag halen. Heb de 2 dagen gehaald met nog 30% ~ 40% over. Bij normaal gebruik voor mij is hij aan het einde van een dag op 50% of 60%.
En als je dan een dag hebt waarin er ook nog een paar telefoontjes zijn gepleegd en een paar loze minuten Angry Birds, dan 40% of 30%. Maar binnen 1 dag leeg is mij, zonder het er echt om te doen, nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Voor een zakelijke telefoon is dat nou eenmaal wel belangrijk, accuduur.

Overigens dan wel even nog een ander puntje: toetsenbord van de Z begin ik meer aan te wennen. Dus dat de hele 2e toetsenrij te ver naar rechts zit vormt minder een probleem. Ik blijf er echter langzamer op typen dan op de Touch Pro 2. Is wel het vermelden waard, aangezien ik in meerdere reviews het tegenovergestelde heb gelezen (wellicht mensen die ze niet zo naast elkaar kunnen testen als ik?)

Hoe dan ook prima toestel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ja, het is zeker een belangrijk gegeven. Maar het is niet alsof die batterijduur veranderd is sinds de telefoon gelanceerd is en hier veelvuldig is besproken ;)
Niet dat het niet besproken mag worden, maar volgens mij komt het elke paar dagen wel weer terug :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
Sorcerer8472 schreef op maandag 13 december 2010 @ 01:34:
Voor een zakelijke telefoon is dat nou eenmaal wel belangrijk, accuduur.

Overigens dan wel even nog een ander puntje: toetsenbord van de Z begin ik meer aan te wennen. Dus dat de hele 2e toetsenrij te ver naar rechts zit vormt minder een probleem. Ik blijf er echter langzamer op typen dan op de Touch Pro 2. Is wel het vermelden waard, aangezien ik in meerdere reviews het tegenovergestelde heb gelezen (wellicht mensen die ze niet zo naast elkaar kunnen testen als ik?)

Hoe dan ook prima toestel! :)
ik snap jouw probleem niet helemaal met het toetsenbord (klinkt "Marokkaanser" dan ik bedoel ;) wat is jouw probleem?) Als ik bijvoorbeeld kijk naar mijn pc toetsenbord en het toetsenbord van de Z dan klopt de plaatsing van de knoppen. de a staat schuin rechts onder de q en de l schuin links onder de p. Ik heb ook verder nog nooit last gehad dat ik op een knop drukte omdat ik em ergens anders verwachtte oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik ben sinds dit weekend ook in het bezit van dit toestel. Tot nu toe bevalt hij goed.
Sorry als ik de vraag die ik heb in het verkeerde topic neer zet.

Wanneer ik iemand wil bellen geeft de telefoon ook de nummers die op de sim kaart staan weer.
Ik kan de instelling t nog niet vinden waar waarmee ik deze niet kan zien (bij mijn vorige telefoon (Sony Erriscon C902) kon je als gebruikt geheugen instellen 'alleen telefoon geheugen). Nu zie ik alle nummers dubbel.

Alvast bedankt.

[ Voor 17% gewijzigd door Gismo1979 op 13-12-2010 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
Gismo1979 schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:57:
Ik ben sinds dit weekend ook in het bezit van dit toestel. Tot nu toe bevalt hij goed.
Sorry als ik de vraag die ik heb in het verkeerde topic neer zet.

Wanneer ik iemand wil bellen geeft de telefoon ook de nummers die op de sim kaart staan weer.
Ik kan de instelling t nog niet vinden waar waarmee ik deze niet kan zien (bij mijn vorige telefoon (Sony Erriscon C902) kon je als gebruikt geheugen instellen 'alleen telefoon geheugen). Nu zie ik alle nummers dubbel.

Alvast bedankt.
Standaard kan je telefoon 3 soorten contacten laten zien:
- Google
- SIM
- Phone

Je kan zelf kiezen welke je wel en welke je niet wil zien

- open "People"
- menu > view

Ook kan je contacten "linken", een persoon die zowel in Google contacts als op je SIM staat als één contact laten weergeven.

Welke contacten al samengevoegd zijn kan je hier zien:
- open "people"
- menu > more > Linked contacts

Als je twee contacten wilt linken:
- open People
- open een contact
- menu > link
- en dan krijg je, als het goed is, "suggestions"

Als je geen "suggestions" krijgt, edit dan eerst de contacten die je wilt samenvoegen, zodat ze allemaal dezelfde naam hebben en doe het dan nog een keer. Bij linked contacts blijven het verschillende contacten die als één worden weergegeven.

Echt samenvoegen van "(linked) contacts" kan alleen door middel van exporteren, verwijderen en importeren zie.

http://gathering.tweakers...message/35106247#35106247

[ Voor 10% gewijzigd door HB99 op 13-12-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Thnks,

Dat maakt het weer wat duidelijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuling
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-05 19:19
martincm schreef op zondag 12 december 2010 @ 23:00:
[...]

Denk ook niet dat het gaat werken, maar mocht het er helemaal verprutst door worden dan kan je hier altijd een originele nieuwe halen :

Metal cover HTC Desire Z origineel

Prijzig, maar ja elk origineel onderdeel is prijzig, dat kan ik ook niet veranderen :)
Op ebay zijn ze iig goedkoper dan €38,-. Zoeken op "htc desire z back" (of "htc g2 back"), kosten rond $18~20 incl shipping. Zou wel eerst ff contact opnemen of ze wel echt van metaal zijn (zo te zien wel, maar je weet nooit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens vinden jullie de microfoon ook tegenvallen bij camera modus? Pff, ik film in 720p maar als ik een filmpje achteraf wil bekijken dan hoor je amper wat in een beetje lawaaierige omgeving (met volume op max uiteraard), zelfs met oordopjes in is het heel goed luisteren om het een en ander te verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 11:31
Is mij ook opgevallen ja... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerder in dit topic had ik gezien dat iemand anders ook last had dat de telefoon automatisch "wel" verbetert naar "we'll". Helaas kan de forum search hier niet fatsoenlijk op zoeken, dus kan ik het niet terug vinden. Weet iemand of daar een oplossing voor was? Het lijkt wel hardcoded, volgens mij heb ik geen tekstverbeter dingen aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richair
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-08 19:03
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 09:49:
Eerder in dit topic had ik gezien dat iemand anders ook last had dat de telefoon automatisch "wel" verbetert naar "we'll". Helaas kan de forum search hier niet fatsoenlijk op zoeken, dus kan ik het niet terug vinden. Weet iemand of daar een oplossing voor was? Het lijkt wel hardcoded, volgens mij heb ik geen tekstverbeter dingen aan staan.
Hier ook opgevallen. Ik wist niet dat ik zo vaak 'wel' typte... Extreem irritant. Ik ben de settings ingedoken, maar je kan bij het hardware keyboard alleen de taal instellen (alle talen, als het maar Engels is), en de text prediction aan/uit. Maar geen setting voor auto text correction. Grrrr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Voorspelling en Spellingscontrole beide uitgevinkt?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Ik heb daar geen last van. Krijg alleen suggesties als ik het on screen keyboard gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Vandaag terug met die van mij richting Belcompany. Hij valt nu toch langzaam aan wel erg uit elkaar, ook al heb ik 'm nog maar anderhalve week. Misschien wel een heel ander toestel ervoor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Weet iemand hoe ik Call meter goed instel?? ik snap de Facturatie Modus niet.. kheb Telfort, dus 1 seconde is 1 minuut, en 1 minuut en 1 seconde is 2 minuten..

Pagina: 1 ... 19 ... 48 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire Z levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de HTC Desire Z mogen hier: HTC Desire Z Accessoires topic.

Berichten die betrekking hebben op custom ROMs en aanverwante zaken mogen in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's

Offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!