Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
ksborg schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:43:
Vandaag terug met die van mij richting Belcompany. Hij valt nu toch langzaam aan wel erg uit elkaar, ook al heb ik 'm nog maar anderhalve week. Misschien wel een heel ander toestel ervoor terug.
Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mit-46 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:22:
Ik heb daar geen last van. Krijg alleen suggesties als ik het on screen keyboard gebruikt.
Het gaat niet om suggesties zoals bij onscreen keyboard. Het gaat om een automatische ongevraagde correctie als je het fysieke keyboard gebruikt. Zo'n typische 'ik weet het beter dan jij dus ik verbeter het wel even voor je' functionaliteit.

Ik heb het ook niet altijd. Misschien ligt het wel aan Whatsapp. Bij android IRC doet hij het bv niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:02
Ah, ik begreep het verkeerd.

Maar ook daar heb ik geen last van. Ik heb net de spellingscontrole aangezet in de instellingen, maar ook dat vult die het niet automatisch aan of veranderd die het woord.

Geen idee waar aan dat ligt. Ik krijg het in ieder geval juist niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 09:33
Jaap-Jan schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:20:
Dat gaat er niet beter uit zien, denk ik. Het aluminium is geborsteld, als je gaat schuren, maak je als het ware krasjes in elke richting. Het valt dan altijd op dat hij geschuurd is, tenzij je hem weer helemaal opnieuw gaat schuren en borstelen.

Interessant trouwens wat er gebeurde met de telefoon. Die van mij is van ongeveer broekzakhoogte op laminaat gestuiterd. Ook hier liet het klepje los en kwam de accu eruit, maar verder heeft hij er geen krasjes aan overgehouden. Het klepje zit dus niet echt stevig vast.
is opzich juist goed he, de kracht van de impact ontlaadt zich dan in het eruit springen van het batterijklepje en de batterij,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:39
De enige issue die ik heb met mijn Desire-Z is dat als ik een SMS type (in threaded mode, en in reactie op een eerdere SMS), met het toetsenbordje uitgeklapt, dan springt het beeld af en toe naar boven zonder aanwijsbare reden. Dan ben ik de focus van het invoerveld kwijt en moet ik met m'n vinger even omlaag scrollen en het invoerveld aantikken om weer verder te kunnen typen. Beetje storend, maar niet heel erg.

Hebben anderen hier dit ook ?

(afgezien hiervan, echt een geweldig toestel vind ik!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
  • Laatst online: 16-07 12:56
rohit schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:01:
Weet iemand hoe ik Call meter goed instel?? ik snap de Facturatie Modus niet.. kheb Telfort, dus 1 seconde is 1 minuut, en 1 minuut en 1 seconde is 2 minuten..
Als 60/60 een mogelijkheid is is dat waarschijnlijk de juiste instelling.

De eerste minuut altijd als hele minuut (60) en daarna ook alles als hele minuut (60).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
Haay schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:15:
De enige issue die ik heb met mijn Desire-Z is dat als ik een SMS type (in threaded mode, en in reactie op een eerdere SMS), met het toetsenbordje uitgeklapt, dan springt het beeld af en toe naar boven zonder aanwijsbare reden. Dan ben ik de focus van het invoerveld kwijt en moet ik met m'n vinger even omlaag scrollen en het invoerveld aantikken om weer verder te kunnen typen. Beetje storend, maar niet heel erg.

http://gathering.tweakers...message/35176004#35176004

http://gathering.tweakers...message/35176341#35176341

http://gathering.tweakers...message/35176626#35176626

http://gathering.tweakers...message/35176756#35176756

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
Haay schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:15:

Dit heb ik ook. verder vind ik het heel lelijk dat in een sms thread het mobiele nummer van de ander achter zijn/haar naar wordt getoond in een lelijk blauwe hyperlink (ook wanneer dit het enige nummer is dat ik heb van die persoon). Iemand suggesties hoe ik dit kan weghalen oid. Ik had dit toentertijd niet met mn Hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 21:09
Dat hij de focus verzet heb ik ook last van.

IS er trouwens een manier op threaded sms uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 07:02
Hinge na anderhalve week stukken meer speling dan in het begin, afdekking toetsenbord liet los rechts onder. Grote kier tussen behuizing en scherm aan de linkerkant.

Anyway, heb nu een ietwat plastic aanvoelende Samsung Galaxy S, maar op het scherm na vind ik 'm prima functioneren (scherm, amoled of zo, is nie zo mijn ding). Desire Z blijft mooi hoor, maar las toch betere berichten over de Samsung. Kon gelukkig gewoon omruilen :_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Hier ook met het Sms'en, Hij springt soms helemaal naar boven waardoor je inderdaad weer naar beneden moet scrollen.
Ook heb ik soms dat als ik via Opera of de standaard browser een pagina open hij op mobiele weergave springt terwijl dit toch echt uit gevinked staat.
Verder na 2 weken in gebruik: Geweldige telefoon! batterij gaat bij mij 2 dagen mee 's nachts staat hij uit.
super telefoon!

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Asprine schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:35:
Dat hij de focus verzet heb ik ook last van.

IS er trouwens een manier op threaded sms uit te zetten?
Yep, Instellingen op Android Classic zetten bij gespreksstijl (ziet er niet echt uit overigens) , volgens mij geldt dit voor zowel handcent als voor de stock berichten app (die ik echt nog nooit in Android heb gebruikt, alleen om de melding voor een sms uit te zetten hahaha)

Overigens ervaar ik die terugloop niet, ik gebruik Handcent SMS, wat ik wel heb is dat de cursor soms een paar regels omhoog springt (beetje identiek probleem(pje) ) maar dan in invoervelden van de browser, zoals dit reply/quote/edit scherm op tweakers. Gebeurd ook gewoon at random, dat maakt het ook zo vaag.

[ Voor 24% gewijzigd door martincm op 14-12-2010 22:06 ]

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:28

Sorcerer8472

Mens sana?

Hinge is bij mij nu na een paar dagen ook iets losser. Niet hinderlijk, maar wel opvallend, en voelt wat minder degelijk aan nu.

Maargoed, nog even terugkomend op het toetsenbord: dat van de Touch Pro 2 is echt veel beter (grotere toetsen, rij cijfers erbij, veel prettiger indrukgevoel). Mensen die dit een belangrijk punt vinden moeten het echt even uitproberen... Ik typ op m'n TP2 echt veel sneller. Op de Z bijna net zo snel als op touch-toetsenbord. Dat valt toch wel tegen dus hoor... Maargoed, het alternatief Milestone 2 lijkt me door motoblur ook niet echt geweldig :X Verder wel dik tevreden over de Z in zowat alle opzichten.

Heb trouwens zelf ook wel een keer gehad dat de focus versprong. Heb het idee dat het scherm soms raar reageert als je heel dicht met je vingers bij het scherm in de buurt komt maar net niet aanraakt (bijv. aan de onderkant/zijkanten), en dat dan de focus kan verspringen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Ik heb een Touch Pro gehad en dat toetsenbord was misschien iets beter, maar niet veel beter ofzo naar mijn mening. Misschien was het geen eens beter. Ik kan er niet veel zinnigs over zeggen, zo klein is het verschil naar mijn mening. Een Touch Pro 2 heb ik nooit gehad.

Ik kan ook zeker niet net zo snel typen op een on screen toetsenbord als op het fysieke toetsenbord van de Z. Ik vind het een zeer fijn toetsenbord. Niet perfect, maar typt zeer fijn. Veel beter als die van een HTC Snap bijvoorbeeld.

Dat een rij met cijfers mist vind ik niet echt storend. Je hebt 2 FN toetsen dus dat werkt perfect. Daarnaast kan je de FN functie permanent aanzetten zodat je "een rij met cijfers" hebt

Het toetsenbord is niet perfect nee. Ik druk van vaak op de punt ipv de spatie. De plaats van de shift en FN toets ben ik al aan gewend.

Mijn scharnier is ook een stuk losser als in den beginne en voelt inderdaad een stuk minder degelijk aan.

En toch gebeurd het nog steeds dat als iemand mijn telefoon vast heeft dat deze persoon zit te klooien om het toetsenbord de eerste keer uit te klappen (nadat ik gezegd heb dat die zo zwaar is vanwege het toetsenbord).

Dat duidt er naar mijn mening toch op dat het wel een goed systeem is en dat men telkens niet in de gaten heeft dat er een toetsenbord onder zit verstopt vind ik ook telkens weer een compliment naar de Z toe.

De telefoon klapt ook niet ongewenst open oid.

[ Voor 13% gewijzigd door Mit-46 op 15-12-2010 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cockery
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-01-2023
Weet iemand hoe je de verlichting van het toetsenbord kan aan/uit schakelen?
Ik heb af en toe dat deze uitvalt terwijl het schemerig is en dan is het lastig de juiste toetsen te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Kingpinda schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:34:
[...]

Gisteren ook naar klantenservice gebeld. Ze zijn iig nog steeds niet bekend met het probleem. Ook niet na jouw belletje. De dame die ik aan de telefoon kreeg zou het gaan uitzoeken en mij terugbellen. Ze moest een sdkaartje opsnorren en dergelijke dingen. Ik zou gisteren terug gebeld worden. Niet gebeurd. Net weer teruggebeld. Ik werd door iemand anders geholpen want die dame was in gesprek. Halverwege het gesprek krijg ik te horen dat die dame het nog aan het uitzoeken was en ik vandaag nog teruggebeld zou worden.

Hoop dat nog meer mensen die dit niet werkend krijgen gaan bellen zodat er wat meer bekendheid van dit probleem komt :) Zou graag een update zien want eigenlijk doet het device niet waar ze mee hebben geadverteerd.

Ohja btw... Ik was zelf een beetje verdwaald in die premium nav. Je kunt dus gewoon alle landen kaarten afzonderlijk gratis downloaden (en hopenlijk werkend krijgen met googlenav...). En daarnaast kun je dan licenties kopen voor gesproken navigatie voor een land afzonderlijk of een bundel. Bijvoorbeeld benelux kost dan 29.98 EUR voor levenslang, Europa 49.99 EUR levenslang, west europa 39.99 EUR levenslang etc.

Ben alleen niet kapot van die route66 nav. Te kleine knopjes niet spraak aanstuurbaar zoals google nav.

edit: ben trouwens wel benieuwd hoe het zitten met updaten van kaarten... ik neem aan dat eens in de zoveel tijd aanpassingen worden gemaakt maar ik zie nergens versie nr enzo.
En misschien al meer gehoord over dit probleem?

Kwam ik namelijk ook achter gisteren dat zodra je dan voor google navigatie kiest hij dus aangeeft dat hij de "bestemming niet kan verstaan". Erg jammer.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:21
Sorcerer8472 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:03:
Hinge is bij mij nu na een paar dagen ook iets losser. Niet hinderlijk, maar wel opvallend, en voelt wat minder degelijk aan nu.

Maargoed, nog even terugkomend op het toetsenbord: dat van de Touch Pro 2 is echt veel beter (grotere toetsen, rij cijfers erbij, veel prettiger indrukgevoel). Mensen die dit een belangrijk punt vinden moeten het echt even uitproberen... Ik typ op m'n TP2 echt veel sneller. Op de Z bijna net zo snel als op touch-toetsenbord. Dat valt toch wel tegen dus hoor... Maargoed, het alternatief Milestone 2 lijkt me door motoblur ook niet echt geweldig :X Verder wel dik tevreden over de Z in zowat alle opzichten.

Heb trouwens zelf ook wel een keer gehad dat de focus versprong. Heb het idee dat het scherm soms raar reageert als je heel dicht met je vingers bij het scherm in de buurt komt maar net niet aanraakt (bijv. aan de onderkant/zijkanten), en dat dan de focus kan verspringen.
Ik vind die van de TP2 ook vele malen beter!! dit is 10 keer niks man pff.. zit nu al te wachten op de volgende HTC met toetsenbord.. Voor de rest mooi telefoontje hoor..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Cockery schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:19:
Weet iemand hoe je de verlichting van het toetsenbord kan aan/uit schakelen?
Ik heb af en toe dat deze uitvalt terwijl het schemerig is en dan is het lastig de juiste toetsen te vinden
Ik meen (weet het dus niet zeker) dat dit middels een sensor geregeld wordt.

Wellicht dat dit kan bevestigen of ontkrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cockery
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-01-2023
Mit-46 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:49:
[...]

Ik meen (weet het dus niet zeker) dat dit middels een sensor geregeld wordt.

Wellicht dat dit kan bevestigen of ontkrachten.
Als je met opengeklapt toesenbord van licht naar donker gaat dan schakelt de verlichting automatisch aan.
Dit lijkt mij ook op een sensor, het probleem is dat als de sensor vind dat het licht genoeg is de verlichting uitgaat terwijl je zelf misschien wil dat deze aan blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:28

Sorcerer8472

Mens sana?

rohit schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:39:
[...]

Ik vind die van de TP2 ook vele malen beter!! dit is 10 keer niks man pff.. zit nu al te wachten op de volgende HTC met toetsenbord.. Voor de rest mooi telefoontje hoor..
Ik hoop dat ik nog meer zal wennen, maar het valt wel tegen hoor :{
En Fn-toets voor cijfers: allemaal leuk en aardig, maar als je in ssh een password zit in te typen dat je vooral "op ritme en aanvoelen" intypt dan is het nogal kut als je continu Fn zit in te drukken om cijfertjes te krijgen :X

Daarnaast is het dus te klein en zit de 2e toetsenrij te veel naar links. Ook het ontbreken van pijltjestoetsen stoort (kom niet aanzetten met die touchbal, want dat ding is ook 10x niks: de ene keer ga je 2 karakters naar links/rechts, de andere keer maar 1, dus continu pielen).

Ik hoop echt dat het nog went, want op de TP2 typ je echt veel sneller.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
Sorcerer8472 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:03:

....

Wat ik hier en daar lees is dat het verspringen, (het automatisch scrollen), misschien veroorzaakt kan worden door lichtinval op de optical trackpad. Onder bepaalde lichtomstandigheden kan de sensor dan geactiveerd worden. Waarschijnlijk is de ene sensor gevoeliger dan de andere.

Om te testen:
- plak de trackpad eens af met bijvoorbeeld zwart tape en test het dan eens een paar dagen.

Wat ook iets schijnt te helpen is de trackpad goed ontvetten.

Ik kan het zelf niet testen want ik heb dit probleem dus niet.

Wat mij wel is gelukt is het volgende:

- Hou je telefoon in je hand.
- Schijn met een (led) zaklantaarn, dus iets met een kleine lichtbundel, op of net naast je trackpad.
- beweeg je telefoon (redelijk snel) met een polsbeweging, zodat de trackpad door de lichtbundel heen gaat.
- onder bepaalde hoeken, en met bepaalde snelheden, verspringt het home screen dan (soms) naar één ernaast.

Dus door uitsluitend licht te gebruiken, is het mogelijk om je trackpad te bedienen.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=8474918
http://androidforums.com/...or-randomly-jumps-g2.html
http://forums.t-mobile.co...d-Cursor-Issue/m-p/526961
http://forums.tmonews.com/index.php?topic=15215.0

[ Voor 13% gewijzigd door HB99 op 15-12-2010 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 20:37

Kingpinda

Citizenship is earned.

schnumi schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:37:
[...]

Kwam ik namelijk ook achter gisteren dat zodra je dan voor google navigatie kiest hij dus aangeeft dat hij de "bestemming niet kan verstaan". Erg jammer.
Ik heb toen zelf weer gebeld die dag of de dag er op. Waren nog met mijn probleem bezig en zou langer duren. Ze zouden mij terugbellen. Nu bijna 2 wken geleden. Ik bel vandaag of morgen wel weer. Ik denk niet dat ze er zelf hier in nederland uit gaan komen. Zal wel door middel van software update moeten worden gefixed denk ik.

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
disturbedmind schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:03:
[...]

......

en de symbolen < > ^ kan je die op een manier toevoegen op je fysieke tobo aangezien ze niet bij SYM staan.
Naast bijvoorbeeld Ultra Keyboard (niet gratis), kan je ook "FireKeys Auto Text FREE" eens uitproberen (wel gratis).

FREE ver = MAX 10 shortcuts

http://www.androidzoom.co...-auto-text-free_fhnj.html

Onder settings kan je bij, "Top delimiters" zelf soft buttons definiëren, deze komen dan boven je hardwarematige toetsenbord op het scherm te staan, bijvoorbeeld:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 < >

en bij "Edit Shortcuts" kan je zelf shortcuts definiëren, bijvoorbeeld:
jj = <
yy = >

etc

Edit: super stabiel is het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Sorcerer8472 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:46:
[...]

Ik hoop dat ik nog meer zal wennen, maar het valt wel tegen hoor :{
En Fn-toets voor cijfers: allemaal leuk en aardig, maar als je in ssh een password zit in te typen dat je vooral "op ritme en aanvoelen" intypt dan is het nogal kut als je continu Fn zit in te drukken om cijfertjes te krijgen :X

Daarnaast is het dus te klein en zit de 2e toetsenrij te veel naar links. Ook het ontbreken van pijltjestoetsen stoort (kom niet aanzetten met die touchbal, want dat ding is ook 10x niks: de ene keer ga je 2 karakters naar links/rechts, de andere keer maar 1, dus continu pielen).

Ik hoop echt dat het nog went, want op de TP2 typ je echt veel sneller.
Weetje wat ook irritant is :S ik moet ook harder drukken.. en typ nu voornamelijk met mijn nagels :S
zelfs met het onscreen toetsenbordje typ ik sneller :( echt jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Pfff. 77 pagina's gelezen, heeft me even van de straat gehouden :)

Ik ben zelf nog een BB 9700 gebruiker maar wil overstappen naar dit toestel. Echterrr zijn er nog wat kleinigheidjes wat ik graag zou willen weten.

Het schijnt dat het trilalarm van de Z niet zo sterk is, zelf heb ik mijn telefoons altijd op trillen staan en vraag me af of het echt zo erg is dat je tijdens het lopen bijvoorbeeld je toestel niet voelt trillen. Dat zou voor mij namelijk een vrij groot probleem kunnen worden.

Hoe presteert de trackpad in verhouding met BB's of andere toestellen met een trackpad. Persoonlijk scroll ik nogal wat op een dag en dat moet natuurlijk wel lekker gaan. Of wordt er eigenlijk meer gebruik gemaakt van het scherm om te scrollen, wat opzich ook wel logisch lijkt.

Andere zaken als de hinge, batterijduur etc geloof ik allemaal wel, dat is geen dealbreaker voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

BertHier schreef op woensdag 15 december 2010 @ 19:06:
Het schijnt dat het trilalarm van de Z niet zo sterk is, zelf heb ik mijn telefoons altijd op trillen staan en vraag me af of het echt zo erg is dat je tijdens het lopen bijvoorbeeld je toestel niet voelt trillen. Dat zou voor mij namelijk een vrij groot probleem kunnen worden.

Hoe presteert de trackpad in verhouding met BB's of andere toestellen met een trackpad. Persoonlijk scroll ik nogal wat op een dag en dat moet natuurlijk wel lekker gaan. Of wordt er eigenlijk meer gebruik gemaakt van het scherm om te scrollen, wat opzich ook wel logisch lijkt.
Voor mij is de tril voldoende, maar vergeleken met andere modellen die ik had is deze inderdaad wel zwakker. Denk persoonlijk dat het door de constructie zo in elkaar zit plus het gewicht dat het verzwakt aanvoelt bijvoorbeeld in de broekzak. Als dit echt de importantie heeft voor jou in de daily use zou ik het wel even checken want dat zou best een twijfelgevalletje kunnen worden.

Hmm ja die trackpad is imo even goed (of slecht) als in de meeste andere toestellen met zo'n ding. Als ik kiezen mocht ging mn voorkeur uit naar een balletje zoals in de Nexus one, of miss voor jou bekender de BB 9000 Bold. Zelfs denk ik dat ik het ook beter zou redden met de optische pad van de gewone Desire. Ik red me overigens prima qua schermnavigatie door middel van het touchscreen, en gebruik ik die trackpad alleen om het toestel uit standby te halen.

[ Voor 5% gewijzigd door martincm op 15-12-2010 20:24 ]

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik vind de trackpad van de Z heel fijn in gebruik. Goed afgesteld zodat ik heel snel en secuur met de cursorpositie kan spelen. Voor het scrollen gebruik ik echter het scherm, gaat sneller is en imo ook de bedoeling ervan.

Hinge no problemo, zelfde geldt voor accu (ben heavy business user).

Het toetsenbord zelf vind ik het op 2 na beste toetsenbord ooit op de markt verschenen. Op 1 is de TP2 gevolgd door de Z. Ik typ even snel alleen is er oponthoud als ik de FN toets voor cijfers moet intikken. De positie/layout van het toetsenbord is natuurgetrouw, de toetsen voelen goed aan (gebruik geen nagels, niet nodig) en icm de trackpad werkt het gewoon goed. Sommige mensen moeten wennen aan de gevoeligheid van de trackpad, maar dat is kwestie van gewenning.

Ik heb geen last van omhoogspringend (is dat een woord?) beeld als ik SMS. Ook geen last van een trakpad die door licht/led wordt geactiveerd. Trilalarm is voor mij voldoende, maar niet belangrijk omdat ik vaak genoeg mijn telefoon in handen heb en dus vanzelf eventueel gemiste oproepen opmerk. Tot nu toe nog geen gemiste oproep gehad door een zwak trilalarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 11:31
Ik maakte ook veel gebruik van de trilfunctie van mijn HTC TyTN. Nu met mijn HTC Desire Z verneem ik nooit de trilfunctie, ook niet als ik er op let. Het ding trilt niet genoeg om mijn telefoon die in mijn broekzak stijf tegen mijn been aan zit te vernemen.

Ik vind het wel wat jammer, maar ik kan er mee leven. maar als je het toestel puur alleen om de trilfunctie koop en dat erg belangrijk voor je is, dan is de HTC Desire Z geen geschikt toestel.

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
BertHier schreef op woensdag 15 december 2010 @ 19:06:
Ik vind de trilfunctie inderdaad iets minder duidelijk dan m'n Tytn II. Maar voor mij is het nog wel goed genoeg. Ik voel het meestal wel tijdens het lopen.

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

• Mit-46
Sheik schreef op woensdag 15 december 2010 @ 20:44:
Ik vind de trackpad van de Z heel fijn in gebruik. Goed afgesteld zodat ik heel snel en secuur met de cursorpositie kan spelen. Voor het scrollen gebruik ik echter het scherm, gaat sneller is en imo ook de bedoeling ervan.

Hinge no problemo, zelfde geldt voor accu (ben heavy business user).

Het toetsenbord zelf vind ik het op 2 na beste toetsenbord ooit op de markt verschenen. Op 1 is de TP2 gevolgd door de Z. Ik typ even snel alleen is er oponthoud als ik de FN toets voor cijfers moet intikken. De positie/layout van het toetsenbord is natuurgetrouw, de toetsen voelen goed aan (gebruik geen nagels, niet nodig) en icm de trackpad werkt het gewoon goed. Sommige mensen moeten wennen aan de gevoeligheid van de trackpad, maar dat is kwestie van gewenning.

Ik heb geen last van omhoogspringend (is dat een woord?) beeld als ik SMS. Ook geen last van een trakpad die door licht/led wordt geactiveerd. Trilalarm is voor mij voldoende, maar niet belangrijk omdat ik vaak genoeg mijn telefoon in handen heb en dus vanzelf eventueel gemiste oproepen opmerk. Tot nu toe nog geen gemiste oproep gehad door een zwak trilalarm.
Sluit ik mij volledig bij aan! :>

• Rohit
Mit-46 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 08:46:
[...]

Sluit ik mij volledig bij aan! :>
Ik ook!

Verwijderd

Nog een! Alles prima tot zover.

Kan alleen niet zeggen of SMS bij mij verspringt want sinds ik Whatsapp heb gebruik ik SMS eigenlijk (bijna) niet meer. Is mijn eerste telefoon met toetsenbord, en ik vind hem prima! Heb hier in het topic al gelezen dat de tweede toetsenrij teveel naar rechts staat, en ook dat hij teveel naar links staat. Dat zegt wel genoeg denk ik.. ;)

Dat typen sneller gaat met onscreen is voor mij iig absoluut niet waar. Nooit meer terug naar een onscreen only.. O+

• spreading
  • Laatst online: 18:31
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 09:24:
[...]

Nog een! Alles prima tot zover.

Kan alleen niet zeggen of SMS bij mij verspringt want sinds ik Whatsapp heb gebruik ik SMS eigenlijk (bijna) niet meer. Is mijn eerste telefoon met toetsenbord, en ik vind hem prima! Heb hier in het topic al gelezen dat de tweede toetsenrij teveel naar rechts staat, en ook dat hij teveel naar links staat. Dat zegt wel genoeg denk ik.. ;)

Dat typen sneller gaat met onscreen is voor mij iig absoluut niet waar. Nooit meer terug naar een onscreen only.. O+
Ik ben het bijna met jou eens, heb nooit alleen een touchscreen gehad, maar zou het nooit willen. Zeker omdat ik dit toetsenbord echt geweldig vind.
Het is inderdaad zo dat het scherm bij een SMS soms verspringt maar dat is niet meer gebeurt sinds ik handcent erop heb gezet.
Verder om over dat trillen terug te komen, hij is wat lichter als op men oude telefoon (samsung innov8) maar ik hoor em trillen als hij in een hoesje op tafel ligt en ik voel em duidelijk in mijn broekzak.

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

• Mit-46
Goh,
zie ik dat ik daar een verkeerde smiley heb gebruikt.

Ik wil u uiteraard niet zoenen Sheik. Tenzij u... Nja laat maar. :+

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:09
In hoeverre is de Desire Z van Vodafone voorzien van logo's en toestanden? Kom je op deze toestellen op alle mogelijke plekken een Vodafone logo tegen of valt dit nog reuze mee?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• spreading
  • Laatst online: 18:31
Jassy schreef op donderdag 16 december 2010 @ 11:43:
In hoeverre is de Desire Z van Vodafone voorzien van logo's en toestanden? Kom je op deze toestellen op alle mogelijke plekken een Vodafone logo tegen of valt dit nog reuze mee?
geen idee, maar als je je eraan stoort kan je altijd een costum rom instaleren.

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Had je hem bij de Belcompany moeten halen, was ie goedkoper en zonder Vodafone logo's...

Cunning linguist.

• Jassy
Bart ® schreef op donderdag 16 december 2010 @ 11:52:
[...]

Had je hem bij de Belcompany moeten halen, was ie goedkoper en zonder Vodafone logo's...
Ik heb hem nog niet gehaald, maar als hij bij BC zonder die zooi is dan haal ik hem daar weg. Dank je!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kan je met een standaard Z foto's resizen? Croppen enzo heb ik gevonden in de standaard-gallerij-app, maar resizen kan ik nergens vinden. Er zal vast een app voor te vinden zijn, maar als het er standaard op zit dan scheelt me dat weer een app. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Sheik
Mit-46 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 11:26:
Goh,
zie ik dat ik daar een verkeerde smiley heb gebruikt.

Ik wil u uiteraard niet zoenen Sheik. Tenzij u... Nja laat maar. :+
Ach dat wil je stiekum best wel hoor, ik heb nooit klachten gehad ;)

• Sheik
Wat ik wel met mijn HTC HD2 kon en nu volgens mij niet, is dat ik de Send Items van mijn Hotmail accounts niet kan inzien. Ik zie alleen de send items die verstuurd zijn met mijn Z, en niet die verstuurd zijn door mijn laptop/pc.

• FloggingHank
Sheik schreef op donderdag 16 december 2010 @ 14:07:
Wat ik wel met mijn HTC HD2 kon en nu volgens mij niet, is dat ik de Send Items van mijn Hotmail accounts niet kan inzien. Ik zie alleen de send items die verstuurd zijn met mijn Z, en niet die verstuurd zijn door mijn laptop/pc.
Ja dit probleem heb ik ook. Ik maak gebruik van meerdere imap accounts met de standaard mail app maar kan nergens de bijbehorende sent of trash mappen vinden. Tevens synct hij ook niet de emails die ik al beantwoord heb op de server (deze missen in outlook het "beantwoord" icoontje). Dit vind ik wel een gemis.

• Rohit
Dan koop je een email app die dit wel kan?

• pven
  • Niet online
En wat is dan een goede app die het wel kan? ;)

• Rohit
pven schreef op donderdag 16 december 2010 @ 16:05:
En wat is dan een goede app die het wel kan? ;)
dunnow probeer er gewoon een paar.. K-9 Mail ofz of roadsync

• HB99
Sheik schreef op donderdag 16 december 2010 @ 14:07:
Hotmail werkte altijd alleen met POP, maar sinds kort is er Microsoft Exchange ActiveSync voor Hotmail.

De standaard e-mail applicatie in HTC Sense voor Froyo 2.2 kan blijkbaar niet omgaan met de AES encryptie die nodig is om hier gebruik van te maken.

Om wel de mogelijk te hebben om al je folders gesynchroniseerd te hebben kan je de standaard email app van android 2.2 installeren en die daarvoor gebruiken.

download hier:
http://jump.fm/OLXHB

op je telefoon nog even:
menu > settings > applications > Unknows sources (aanvinken)

de app installeren
de app openen

je emailadres invullen (username@hotmail.com)
je password invullen

dan op "Manual setup" klikken
domein/gebruikersnaam = username@hotmail.com
server = m.hotmail.com

use secure ... (SSL) aanvinken
Alle SSL certificaten .... aanvinken

en dan door de rest van de instellingen heen gaan, werkt hier perfect.

De volgende apps heb ik zelf niet getest,

maar ook SEVEN Beta
http://www.seven.com/products.mobile.email.html

en Improved Email schijnen te werken
http://www.androidzoom.co.../improved-email_kgzw.html

overige info:
http://www.google.com/#hl...t&q=froyo+"m.hotmail.com"

[ Voor 19% gewijzigd door HB99 op 16-12-2010 20:52 ]

• Sheik
Aaaah, super bedankt voor je reactie!!

Mocht pushmail ook werken, merk je dat in je batterijverbruik?

[ Voor 46% gewijzigd door Sheik op 16-12-2010 16:48 ]

• HB99
Sheik schreef op donderdag 16 december 2010 @ 16:42:
Aaaah, super bedankt voor je reactie!!

Mocht pushmail ook werken, merk je dat in je batterijverbruik?
Pushmail werkt.

Wat betreft je batterij, dat moet je zelf even testen of het een verschil uit gaat maken. Ik haal echt zonder problemen een dag, met altijd aan:

- Fring voor mijn SIP nummer
- Nimbuzz voor overige IM
- Skype voor sommige andere contacten
- PingChat
- push email
- etc etc

Wat ik gemerkt heb is dat alleen apps die "veel" CPU kracht vragen en het scherm constant aan houden, (Games als AngryBirds) mijn batterij snel leegtrekken, voor de rest, browsen, email, nieuws, etc geven geen problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door HB99 op 16-12-2010 20:51 ]

• geert01
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 10:04
Ik heb vooralsnog enkel bij het opstart splashscreen een (stilstaand zonder geluiden oid) logo gezien. verder nog niets. Ik neem aan dat dit logo zonder al te veel moeite te verwijderen is. In de menu's heb ik ook nog niets apparts kunnen ontdekken, maar gezien dit mijn eerste android is, zou ik dat ook niet 1-2-3 weten.

• Mit-46
He bedankt HB99. Ik ga die app ook eens proberen.

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:59
Ik heb ooit een keer op internet gezien dat er voor de htc desire toestellen een website was gemaakt waar je een aantal dingen kon doen zoals je telefoon stil zetten of je verloren telefoon zoeken welke site was dat ook alweer?

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 20:37

Kingpinda

Citizenship is earned.

https://www.htcsense.com/

maar..... sommige functionaliteit doet het andere niet soms is het helemaal offline naar ik begrijp van mensen hier. iig. er moet nog behoorlijk wat gebeuren voordat het naar behoren werkt.

Life is like living only without the peaches

• HB99
Mit-46 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 17:45:
He bedankt HB99. Ik ga die app ook eens proberen.
you´re welcome

Handleiding: Android 2.2.1 User's Guide
email app - bladzijde 183 - 202
http://www.google.com/googlephone/AndroidUsersGuide.pdf

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Thanks voor de info mensen. Dat trilalarm heb ik eerder vanavond even kunnen testen en het is inderdaad een beetje 'zwakjes'. Echter is het wel sterk genoeg om op te merken dus gaat het mijn deal niet breken.
Gelijk ook even het display bekeken (vorige keer had ik een dummy) en WAT een verschil met dat wegwerpding dat ik nu heb!

Nu maar eens gaan uitzoeken hoe ik dit het handigste ga doen met mijn provider, heb die blackberry waar ik af wil nog maar 4 maanden ofzo.

• Phntm
  • Laatst online: 19:32

Phntm

Tlingelingeling

Ik heb sinds vandaag mijn HTC Desire Z, en ja ik ben ook een gelukkige die kennis heeft gemaakt met de Loose Hinge probleem. Het is niet echt erg of gevaarlijk maar wel storend na een tijdje. Ik vraag me af of ik hem gewoon kan inruilen bij de KPN shop ook al heb ik hem online besteld...

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Phntm schreef op donderdag 16 december 2010 @ 21:44:
Ik heb sinds vandaag mijn HTC Desire Z, en ja ik ben ook een gelukkige die kennis heeft gemaakt met de Loose Hinge probleem. Het is niet echt erg of gevaarlijk maar wel storend na een tijdje. Ik vraag me af of ik hem gewoon kan inruilen bij de KPN shop ook al heb ik hem online besteld...
Je wilt hem dus inruilen om het hinge probleem?
Ik begrijp dat echt niet. Bijna iedereen heeft er last van, maar heb nog niemand gehoord waarvan 'ie echt gebroken is ofzo. Het hoort gewoon bij deze telefoon, zit in dat Z-systeem.

[ Voor 21% gewijzigd door freddyathlon op 16-12-2010 22:10 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• HB99
Wie gebruikt er Linkedin?

officiële Beta version:

info: http://m.linkedin.com/android
download: http://mobile-cdn.linkedi...ndroid/0.9.0/LinkedIn.apk

• joko56
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-01-2021
Net bericht gehad van de PDAshop, toestel is terug van de reperateur (na 3,5 weken).

Ik ben benieuwd wat ze hebben gedaan aan de lossen hinge, wegvallend wifi en los zittende klep aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Wow, het werd tijd :D
Is wel echt bijna een 1op1 kopie van FB app he ;) Maar goed, lijkt erg stabiel, werkt prima so far, dus ik denk dat zijn 3rd party vervanger DroidIn kan bedanken voor bewezen diensten (overigens goede app dat DroidIn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf nu een maand de HTC Desire Z, buitendat de telefoon perfect bevalt en vele mogelijkheden bied, de qwerty toetsenbord helemaal top is (ook voor mensen die wat grote handen hebben) heeft dit exemplaar wat ik nu in handen heb de laatste 2 weken een aantal kuren, tot ik ging merken "ook bij inspectie door een vriend van mij die bij androidworld werkt" dat het om een DOA (dead on arrivel) / mis fabriekatie exemplaar gaat!

1. foto's maken "met" de flitser resulteerde in dat het scherm uitviel en de telefoon geen response meer gaf.
Hiervoor moest ik dan de batterij voor 2 seconden uit de telefoon halen en terug stoppen.
foto's maken zonder flits lukt dus wel en video met flits support gek genoeg ook

2. Wanneer het toestel in de lader op tafel / bank lag, en je wilt zonder het toestel op te pakken de touchscreen bedienen reageerde deze nauwelijks tot niet! (er moest hard op de display gedrukt worden voor deze dan amper zou reageren) pas bij het oppakken tijdens deze in de lader zit reageert het toestel wel!

3. Wanneer je de telefoon even niet gebruikt en in zijn sleep modus staat, en je de telefoon unlockte (middels patroon) om weer te gebruiken? deze regelmatig volgens punt 1 vast liep, of een aantal keren uit zichzelf uit het niets ging herstarten. Ook gebeurd dit wanneer de batterij van de telefoon leeg is, in de lader zit voor nog net +/- 15 minuten dan je de telefoon aan zet, pincode hebt ingevoerd en de telefoon de SD gaat opladen, op moment dat je bij de patroon beveiliging komt!
- ook valt de telefoon vast "scherm op zwart" wanneer de telefoon helemaal opgestart is bij een willekeurige app, zoals gtalk, whatsapp of wanneer je simpel een sms aan het tikken bent. de telefoon moet dan ook volgens punt 1. opnieuw opgestart worden.

* heb de USB debugmodus aan en uit gehad, wat geen resultaat bood.
* telefoon ge-wiped / full wipe (fabriek instellingen) gezet bood ook geen resultaat.

4. de Youtube app gaf bijna tot nauwelijks goede response en was zeer traag!

5. de telefoon kwam voortdurend met foutmeldingen en dat de app "x" werd afgesloten (gebeurde bij meerdere apps).

LET WEL, dat ik het hier over een HTC Desire Z exemplaar heb wat een mis fabriektie is!

Vooralsnog is het verder een ultiem en perfect toestel, zolang je geen DOA in handen heb!

De mijne ga ik vandaag even omruilen bij Belcompany, en ga niet weg voor ik een andere heb!
toestel is immers 12-12 aangekocht en verzekerd en dus binnen garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

freddyathlon schreef op donderdag 16 december 2010 @ 22:08:
[...]

Je wilt hem dus inruilen om het hinge probleem?
Ik begrijp dat echt niet. Bijna iedereen heeft er last van, maar heb nog niemand gehoord waarvan 'ie echt gebroken is ofzo. Het hoort gewoon bij deze telefoon, zit in dat Z-systeem.
Daar ben ik dus vandaag achter gekomen. Dit ding doet he goed genoeg, alleen de batterij is wat jammer maar alsnog is het een top telefoon. Werkt snel, en ja de hinge probleem valt nooit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekend probleem dat htcsence.com mijn telefoon 'niet ziet'? Service staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Off-topic en met het risico op m'n :O te gaan of om inelkaar te worden ge 8)7 Waarom heeft iedereen het in 't Nederlands hier toch over 'hinge'. Onze eigen taal heeft een mooi woord daarvoor: 'scharnier'. 8) Engelse PC/ICT woorden kan ik in komen, maar om vanaf nu hinge voor scharnier te gebruiken... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Hakkie schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 13:51:
Off-topic en met het risico op m'n :O te gaan of om inelkaar te worden ge 8)7 Waarom heeft iedereen het in 't Nederlands hier toch over 'hinge'. Onze eigen taal heeft een mooi woord daarvoor: 'scharnier'. 8) Engelse PC/ICT woorden kan ik in komen, maar om vanaf nu hinge voor scharnier te gebruiken... :X
Een scharnier is compleet iets anders dan het systeem waarmee de Z openklapt.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/21/Scharnier_lossepen001.jpg/220px-Scharnier_lossepen001.jpg

Een scharnier draait om een as of een punt, dat doet mijn Z toch echt niet.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Laatst online: 18:51
Bart ® schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 13:56:
Een scharnier draait om een as of een punt, dat doet mijn Z toch echt niet.
Jawel, alleen is het ook gelijk een 'dubbel' scharnier, want hij draait op 2 punten om een as. :9

*Snap het punt van Hakkie wel, maar inmiddels is 'hinge' redelijk ingeburgerd en snapt iedereen wat er bedoelt word denk ik.. Ook aangezien de eerste meldingen hiervan uit de USA kwamen met de G2 is het dus wel logisch dat die term is overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Phntm schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 13:07:
[...]

Daar ben ik dus vandaag achter gekomen. Dit ding doet he goed genoeg, alleen de batterij is wat jammer maar alsnog is het een top telefoon. Werkt snel, en ja de hinge probleem valt nooit op.
batterij jammer? mijne hebk 8 uur van de lader afgehaald en hij is nu fucking nog steeds op 100% paar keer gebeld een aantal minuten, wifi aangehad om mijn mail en whatsapp binnen te halen.. dus niks jammer hoor bij mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 17:17
Omdat ik toch niet zo ben te spreken over de originele batterij duur ben ik opzoek gegaan naar een alternatief.
Eergister heb ik van dc mugen een 1800Mah batterij ontvangen! Moet hem 4x goed opladen waarna hij zijn maximale capaciteit moet hebben (zit nu dus op 2x) maar gaat tot nu toe best aardig. De originele batterij hield het bij mij echt net een dag vol (s'ochtends in de trein muziek luisteren en 3kwartier internetten, en na ~colleges op de terugweg precies hetzelfde, htc sync 1x per dag, gmail/whatsapp op push). Op de terugweg zat hij dan zeker in het oranje/rode gedeelte.

Nu dus de nieuwe batterij aan het testen: na 7 uur gebruik, waarvan 2.30 scherm actief. heb ik nog 44% batterij over. Dat klinkt niet veel maar met dit schermgebruik was de batterij normaal gesproken echt bijna leeg. (bij mij iig).

omdat een plaatje meer zegt dan 1000 woorden:
Afbeeldingslocatie: http://img801.imageshack.us/img801/2200/imag0050h.jpg

De batterij past dus gewoon onder het originele klepje!

Over een paar dagen zal ik hier nog even de uiteindelijke resultaten posten, na 4 à 5x opladen schijnt hij (volgens bijgeleverde papiertje) pas op volle capaciteit zijn! Maar tot nu toe erg blij mee, 30 euro al waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Heb je de batterij online besteld bij MP zelf? Interessante batterij, vooral het feit dat dit een A kwaliteitsmerk is en niet die zo-zo kwaliteit van de EVO compatible accu die op eBay te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
Voor geïnteresseerden, de ABN-AMRO Android APP staat eindelijk online:

http://www.abnamro.nl/nl/.../android/introductie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

rohit schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 16:07:
[...]

batterij jammer? mijne hebk 8 uur van de lader afgehaald en hij is nu fucking nog steeds op 100% paar keer gebeld een aantal minuten, wifi aangehad om mijn mail en whatsapp binnen te halen.. dus niks jammer hoor bij mij :D
Ik ben een intensieve gebruiker ahahah, nonstop op eBuddy(Er is geen beter android messenger vind ik), Muziek, wat gamen en natuurlijk lang buiten aan de 3G en binnen aan de Wi-Fi. Kan wel verklaren waarom ik het niet red. Ahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb niets te klagen over de batterij :) . Heb mijn Desire Z sinds zaterdag en hij haalde na de eerste keer opladen net drie dagen en heb hem nu al drie dagen van de oplader en hij vraagt nog steeds niet om de lader. Zal hem morgen wel aan de lader moeten hangen. Ik verwacht van een smartphone ook niet dat hij het een week uithoud zonder lader.

Nu moet ik wel zeggen dat ik geen zware gebruiker ben. Zit per dag ongeveer een half uurtje op internet via wifi en een paar smsjes en telefoongesprekjes. Internet via gprs staat uit, want ik heb nog geen internet bij mijn abbonement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Sinds een dag (ofzo) staat er bovenin het schermpje een alarmklokje. Als ik dat echter naar beneden uitschuif dan staat het alarmpje er niet bij. Hoe kom ik erachter waarom dat alarmklokje er staat? Voor zover ik weet heb ik niets ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99

Uit het Desire HD forum, maar ook interessant en 1 op 1 toepasbaar voor Desire Z gebruikers.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 18:32:
Ik vind het eigenlijk wel gek en raar dat de apps die al op de DHD staan, niet in de market te zien zijn onder Mijn apps... Daardoor worden de apps niet automatisch geupdate of krijg je niet vanzelf een melding als er een update is (mijn voorkeur btw).
Ik loop nu de Market door en de apps waarvan ik denk 'Die heb ik en die wil ik updaten', die moet ik dan aanklikken en dan zie je WEL bijwerken (als je 'm dus inderdaad hebt). Beetje omslachtig... maar wel de moeite waard. Zo is de nieuwste Youtube app een stuk beter dan de default DHD versie.
Ik heb even lopen zoeken, misschien makkelijk voor anderen.

originele Youtube versie 1.6.21
nieuwe versie 2.1.6
http://www.androidzoom.co...timedia/youtube_mfwt.html

originele Adobe Reader versie 9.0.1
nieuwe versie 10.0.0
http://www.androidzoom.co...ty/adobe-reader_heqc.html

originele Facebook versie 1.3.2
nieuwe versie 1.5.0
http://www.androidzoom.co...book-for-android_zst.html

originele Google Maps versie 4.5.1
nieuwe versie 5.0.0
http://www.androidzoom.co...-maps_bhrp.html?nav=featS

Originele Voice Search versie 2.0.1
nieuwe versie 2.1.1
http://www.androidzoom.co...ls/voice-search_czqw.html

Originele Twitter versie 1.0.4
nieuwe versie 1.0.5
http://www.androidzoom.co.../social/twitter_gofh.html

Originele Google street view 1.6.0.6
nog geen nieuwe versie beschikbaar
http://www.androidzoom.co...-on-google-maps_kqac.html

[ Voor 34% gewijzigd door HB99 op 17-12-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 17:17
Sheik schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 16:55:
Heb je de batterij online besteld bij MP zelf? Interessante batterij, vooral het feit dat dit een A kwaliteitsmerk is en niet die zo-zo kwaliteit van de EVO compatible accu die op eBay te vinden is.
ja, maar zal er hier verder niet over posten (is dit topic kennelijk niet voor!) zie voor mijn ervaring het accessoires topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:43

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ik heb hem inmiddels binnen en ik moet zeggen dat hij mij best wel goed bevalt,
Ik zou hem zeker aan iedereen aanraden.
(Gepost vanaf mijn z :) )

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
schnumi schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:37:
[...]

Ik heb daar gelukkig geen last van, maar misschien kan je proberen Google Maps opnieuw te installeren.

info: http://www.google.com/mobile/navigation/

download:
nieuwe versie 5.0.0

nieuwe versie 2.1.1

of misschien: menu > settings > location > Reinstall

[ Voor 9% gewijzigd door HB99 op 18-12-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Jeuj! Gingerbread voor de Desire Z:
cyanogen If you need me, I'll be locked in my room for the next 3 days. #gingerbread
cyanogen My G2 seems to have Gingerbeard on it. How did that happen? :)
Ik verwijs jullie graag allemaal door naar: [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
HB99 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 20:04:

[...]

Das toch een plugin voor maps? Ik lees dat je het als laag moet selecteren... Maar zie het nergens helaas. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook sinds vanmiddag!! :)

@Mau_Maus; ik krijg het voor elkaar door in Maps mijn vinger op een straat te houden, vervolgens (mits er streetview mogelijk is) krijg je een klein pop-upje met een fototje en het adres etc erin. Klik op het foto-tje en je kunt vervolgens rechts op streetview klikken.

Ga weer even verder spelen en lezen hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 19:58:
Ik heb hem ook sinds vanmiddag!! :)

@Mau_Maus; ik krijg het voor elkaar door in Maps mijn vinger op een straat te houden, vervolgens (mits er streetview mogelijk is) krijg je een klein pop-upje met een fototje en het adres etc erin. Klik op het foto-tje en je kunt vervolgens rechts op streetview klikken.

Ga weer even verder spelen en lezen hier!
ohja dan rechts op dat streetviewpoppetje... omslachtig eigenlijk. Maar het werkt! dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 15:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Gismo1979 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 18:56:
Ik heb niets te klagen over de batterij :) . Heb mijn Desire Z sinds zaterdag en hij haalde na de eerste keer opladen net drie dagen en heb hem nu al drie dagen van de oplader en hij vraagt nog steeds niet om de lader. Zal hem morgen wel aan de lader moeten hangen. Ik verwacht van een smartphone ook niet dat hij het een week uithoud zonder lader.
3 dagen heb ik hier nog niet gered, maar ik zie hieronder de reden staan dat jij dat wel haalt ;)
Wat betreft je oplaadgedrag wil ik je de tip meegeven dat als je hem altijd zo gebruikt je je batterij aan het slopen bent. Doorgaan tot hij de melding geeft "Lader nodig!" is te lang. Een Li-ion batterij kun je beter gedeeltelijk opladen dan telkens een volledige cycle laten maken zoals jij nu doet.
Een Li-ion batterij zit bij voorkeur halfvol, als je zo'n batterij opbergt doe je er goed aan ze halfvol (40~50%) weg te leggen in de koelkast. Trek je dat even door naar opladen, je wilt bij voorkeur de telefoon boven 40% lading houden bij normaal gebruik, maar eerder opladen is ook geen probleem, beter dan volledig legen en opladen iig.
Laad in jouw geval dus op je 2e dag op ipv je 3e en je zult langer plezier hebben van je batterij.
En doe een volledige cycle eens in de maand om ervoor te zorgen dat de batterijmeter accuraat blijft en je cellen niet lui worden.
Nu moet ik wel zeggen dat ik geen zware gebruiker ben. Zit per dag ongeveer een half uurtje op internet via wifi en een paar smsjes en telefoongesprekjes. Internet via gprs staat uit, want ik heb nog geen internet bij mijn abbonement.
Dat je nog geen gebruik maakt van internet zal je een hoop schelen op dit moment. Als je dat eenmaal hebt gaat je verbruik omhoog omdat je er gebruik van zal gaan maken. Synchronisatie zal je vaker aan willen zetten en ook zul je zelf op internet gaan browser, omdat je dat immers kan ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ultraman schreef op zondag 19 december 2010 @ 09:41:
[...]
3 dagen heb ik hier nog niet gered, maar ik zie hieronder de reden staan dat jij dat wel haalt ;)
Wat betreft je oplaadgedrag wil ik je de tip meegeven dat als je hem altijd zo gebruikt je je batterij aan het slopen bent. Doorgaan tot hij de melding geeft "Lader nodig!" is te lang. Een Li-ion batterij kun je beter gedeeltelijk opladen dan telkens een volledige cycle laten maken zoals jij nu doet.

[...]
Dat je nog geen gebruik maakt van internet zal je een hoop schelen op dit moment. Als je dat eenmaal hebt gaat je verbruik omhoog omdat je er gebruik van zal gaan maken. Synchronisatie zal je vaker aan willen zetten en ook zul je zelf op internet gaan browser, omdat je dat immers kan ;)
Bedankt voor de tip ;) . Mij is altijd gezegd dat het beter is wanneer je een nieuwe telefoon hebt dat je die het beste de eerste paar keer volledig leeg moet laten gaan (tot hij zichzelf uitschakelt) en dan weer volledig opladen. Dit staat ook in de handleiding (Pagina 16 "De batterij is bij verzending gedeeltelijk geladen. Plaats de batterij en laad deze op voordat u uw telefoon gaat gebruiken. Sommige batterijen werken het beste nadat ze een aantal keren volledig zijn opgeladen/ontladen.").

Dit heb ik nu dus ook gedaan en zal de volgende keer ook niet wachten tot hij uitschakelt. Zodra hij nu tegen het rood loopt zal ik hem aan de lader gaan hangen.

Je hebt gelijk dat wanneer ik straks op internet zit de batterij minder lang mee zal gaan. Dat verwacht ik ook, maar ik lees dat na een aantal keren de batterij het ook langer volhoud. Hopen dat ik dan pas met internetten begin :X

[ Voor 7% gewijzigd door Gismo1979 op 19-12-2010 11:53 . Reden: correctie van laatste zin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
HB99 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 20:04:

Uit het Desire HD forum, maar ook interessant en 1 op 1 toepasbaar voor Desire Z gebruikers.

[...]

Ik heb even lopen zoeken, misschien makkelijk voor anderen.

originele Youtube versie 1.6.21
nieuwe versie 2.1.6
http://www.androidzoom.co...timedia/youtube_mfwt.html

originele Adobe Reader versie 9.0.1
nieuwe versie 10.0.0
http://www.androidzoom.co...ty/adobe-reader_heqc.html

originele Facebook versie 1.3.2
nieuwe versie 1.5.0
http://www.androidzoom.co...book-for-android_zst.html

nieuwe versie 5.0.0

nieuwe versie 2.1.1

Originele Twitter versie 1.0.4
nieuwe versie 1.0.5
http://www.androidzoom.co.../social/twitter_gofh.html

Dit probleem kun je ook oplossen door appbrain te installeren deze market addon (om het zo maar te noemen) neemt wel al de voorgeinstalleerde apps mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik ben nu ook sinds zaterdag in bezit van de Desire Z. Van het Hinge-probleem heb ik amper tot geen last. Als ik de telefoon op de kop hou (dus met het scherm naar beneden) klapt hij ook niet uit. Ook het batterijverbruik valt mij heel erg mee. Ik heb dan ook alle sync-rommel uit staan en sync alleen als ik dat zelf aan geef.

Verder loopt het toestel zeer snel, zeer zeker een verbetering tegenover mijn Xperia X1 die ik hiervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Wat wordt er eigenlijk allemaal gesynct met de auto sync-functie?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• small
  • Laatst online: 08-09 00:50
Weet iemand of er een goede app is om telefoongesprekken op te nemen? Ik heb nu nog een Palm Treo 680 en zou graag overstappen naar een Android toestel. Helaas ben ik nogal vergeetachtig en vind het hartstikke handig als ik even kan terugluisteren wat ik had afgesproken met m'n klanten.
Deze app had ik na een zoektocht al gevonden, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=806451, maar ik weet niet of deze ook werkt op Desire Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

small schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:52:
Weet iemand of er een goede app is om telefoongesprekken op te nemen? Ik heb nu nog een Palm Treo 680 en zou graag overstappen naar een Android toestel. Helaas ben ik nogal vergeetachtig en vind het hartstikke handig als ik even kan terugluisteren wat ik had afgesproken met m'n klanten.
Deze app had ik na een zoektocht al gevonden, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=806451, maar ik weet niet of deze ook werkt op Desire Z.
Allereerst de moraalridder: je weet dat je de beller hierover moet informeren he? :)

Daarna de tip: gebruik Tasker. Die kan het prima, en er zijn lijsten met verschillende toepassingen te vinden, waaronder eentje om gesprekken op te nemen.
Edit: deze bijvoorbeeld (stap voor stap uitgelegd) of deze.

[ Voor 11% gewijzigd door Bra-Jo op 20-12-2010 11:53 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• small
  • Laatst online: 08-09 00:50
Brabo-Joossie schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:44:
[...]

Allereerst de moraalridder: je weet dat je de beller hierover moet informeren he? :)

Daarna de tip: gebruik Tasker. Die kan het prima, en er zijn lijsten met verschillende toepassingen te vinden, waaronder eentje om gesprekken op te nemen.
Het probleem met deze oplossingen is dat het telefoongesprek zelf niet word opgenomen maar het geluid dat de microfoon op dat moment waarneemt
"Basically Nexus one has a limitation that you cannot record directly from the call streams. So, I’m doing the recording from the microphone and this works best if the phone is in speakerphone mode"
De kwaliteit is dan ook niet erg goed, zeker niet als de telefoon niet op de speakerphone staat. Ik zou graag wel de call stream opnemen (net zoals dat kan bij mijn Palm van 4 jaar oud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaahaaap
  • Laatst online: 17-09 01:12
Brabo-Joossie schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:44:
[...]

Neemt die ook het audiospoor van de degene die je aan de telefoon hebt op dan?
Volgens mij nemen de meeste programma's enkel het geluid van de microfoon (jijzelf) op en niet dat van de persoon aan de andere kant van de lijn.
Sinds 2.3 is het hele audio-path ook veranderd, waardoor dit volgens mij wel en/of makkelijker gedaan zou kunnen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:59
ik gebruik 2 widgets van htc om mijn mails te laten zien... gmail/exchange.. maar wanneer ik een nieuwe maik ontvang , dat zie ik dus aan mijn notification , dan staat deze nog niet in de widget... zelfs niet als ik dan naar de mail app ga..
het duurt altijd eerst enkele sec vooraleer de widget/mail app refreshed is....

enig idee hoe dit op te lossen?

vraag 2: stel dat ik een andere exchange app installeer , bv touchdown... werken deze htc widgets hier ook mee? moet ik eerst de oude exchange account volledig verwijderen? (account verwijderen/push settings uit zetten)

bedankt!!!

(ps nieuw in het andoroid wereldje) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Weet iemand of je de functie van de zoekknop (niet die op het toetsenbord, maar gewoon aan de voorkant) kan veranderen? Die knop is volledig zinloos aangezien je altijd als je gaat zoeken het fysieke toetsenbord gebruikt om de zoekterm te typen. Ik gebruik dus ook altijd de zoektoets op het toetsenbord.

Standaard kan dit natuurlijk niet, maar met een app misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastian
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vandaag voor de tweede keer een melding gekregen dat Linkedin voor Sense beschikbaar is, met het verschil dat het dit keer wél werkt. Vind dat toch een erg prettige functie, dat al mijn contacten op deze manier gekoppeld worden.

Hoe dan ook; na vier weken, een iets lossere hinge en steeds beter batterijverbruik, ben ik een zeer tevreden gebruiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 13:38
styxz schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:54:
[...]

Het is gelukt...het gaat mis als ik de microsim te ver doordruk. Ik moet het simkaartje niet helemaal doordrukken totdat ie niet meer verder gaat, maar iets speling houden. Met een gewoon simkaartje kan ik 'm wel helemaal doordrukken....
Nou, ik heb de moed opgegeven. Om de haverklap "Geen service" of "Geen simcard" met de T-mobile microsim compatible simkaart (kaartje is dus nog niet uitgedrukt voor de goede order).

Met vodafone kaartje van mijn werk weinig problemen...hoewel: 1x heeft ie zich spontaan uitgeschakeld...
Nog anderen ervaring met zo'n t-mobile microsim uitdrukkaartje ?

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehulk
  • Laatst online: 18-09 20:47
Toestel nu al meer dan 3 weken weg voor reparatie!! Krijg ik een vervangend toestel aan geboden, je geloof het niet een HTC Touch Pro 2. Mijn antwoord was snel gegeven NEE, het kan nog 3 a 4 weken duren voordat een nieuwe HTC Desire Z wordt opgestuurd. Ik heb er geen woorden voor hoe slecht er om wordt gegaan met de klanten, ik moet elke keer zelf mijn informatie winnen en dan krijg ik uiteindelijk dit antwoord.

Iemand zelfde ervaringen met deze telefoon in de reparatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

dehulk schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 12:28:
Toestel nu al meer dan 3 weken weg voor reparatie!! Krijg ik een vervangend toestel aan geboden, je geloof het niet een HTC Touch Pro 2. Mijn antwoord was snel gegeven NEE, het kan nog 3 a 4 weken duren voordat een nieuwe HTC Desire Z wordt opgestuurd. Ik heb er geen woorden voor hoe slecht er om wordt gegaan met de klanten, ik moet elke keer zelf mijn informatie winnen en dan krijg ik uiteindelijk dit antwoord.

Iemand zelfde ervaringen met deze telefoon in de reparatie ?
Nou, wat was het probleem? Als je het eerder had gepost, sorry ik kon het jammer genoeg niet vinden. :(

De batterij doet het nu langer bij mij trouwens, na 2-3 keer laden kan hij het langer volhouden. Hij gaat nu 2-3 dagen mee met normaal gebruik. Af en toe buiten even op e-buddy(Beste messenger voor android die ik tot nu toe ken) en ook muziek, ja veel muziek.

Trouwens, ik heb gehoord dat vliegtuigmodus je HTC telefoon heel lang in leven kan laten blijven zonder te herladen, maar dat is weer onhandig als je elke dag belangrijke telefoontjes verwacht geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Vliegtuigmodus helpt een hoop inderdaad. Ik gebruik dat regelmatig in de nacht. Dan wens ik toch niet gebeld te worden.

Uitschakelen kan niet, want dan werkt de wekker niet. Ik moet mijzelf nog van een andere wekker voorzien.
Deze telefoon is daar niet erg geschikt voor in mijn geval. Het gaat me nog een keer het display kosten o.i.d.

Ik ben s'morgens nogal aan grabbelen als m'n wekker gaat namelijk.

Maar de vliegtuigmodus helpt heel veel!
Zo zou de batterij normaal gesproken moeten zijn. :(

[ Voor 10% gewijzigd door Mit-46 op 21-12-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Mit-46 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:13:
Vliegtuigmodus helpt een hoop inderdaad. Ik gebruik dat regelmatig in de nacht. Dan wens ik toch niet gebeld te worden.

Uitschakelen kan niet, want dan werkt de wekker niet. Ik moet mijzelf nog van een andere wekker voorzien.
Deze telefoon is daar niet erg geschikt voor in mijn geval. Het gaat me nog een keer het display kosten o.i.d.

Ik ben s'morgens nogal aan grabbelen als m'n wekker gaat namelijk.

Maar de vliegtuigmodus helpt heel veel!
Zo zou de batterij normaal gesproken moeten zijn. :(
Alle synchronisatie uitzetten werkt ook erg goed (background data uitzetten bijvoorbeeld).
Dat vind ik prettiger omdat je dan nog wel gebeld kan worden.
Ik zoek nog naar een mooie widget die dat voor je doet. Want de sync widget van HTC heeft dat effect niet.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
monnick schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:29:
Weet iemand of je de functie van de zoekknop (niet die op het toetsenbord, maar gewoon aan de voorkant) kan veranderen? Die knop is volledig zinloos aangezien je altijd als je gaat zoeken het fysieke toetsenbord gebruikt om de zoekterm te typen. Ik gebruik dus ook altijd de zoektoets op het toetsenbord.

Standaard kan dit natuurlijk niet, maar met een app misschien?
Hier is iemand met iets dergelijks bezig, er moet dus wel iets mogelijk zijn. Let ook op de reactie eronder, die geeft aan hoe het kan en raadt het ook meteen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:56:
[...]

Hier is iemand met iets dergelijks bezig, er moet dus wel iets mogelijk zijn. Let ook op de reactie eronder, die geeft aan hoe het kan en raadt het ook meteen af.
Hmm, zelf in de source van Android gaan zitten kloten gaat me net iets te ver ;)
Pagina: 1 ... 20 ... 48 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire Z levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de HTC Desire Z mogen hier: HTC Desire Z Accessoires topic.

Berichten die betrekking hebben op custom ROMs en aanverwante zaken mogen in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's

Offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!