|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik deed het in het begin ook - automatisch met tasker - om batterij te sparen, maar begrijp nu eigenlijk niet meer waarom. Heb inmiddels een extra ladertje vast naast mijn bed aangesloten en 's nachts hangt het ding gewoon standaard aan de sap. Is hij meteen helemaal vol de dag erna voor een nieuwe dag. Als ik het goed begrijp maakt het voor de Li-ion batterij toch niet uit dat hij niet helemaal leeg is voordat hij weer bijgevuld wordt, dus waarom laden jullie hem niet 's nachts op?Mit-46 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:13:
Vliegtuigmodus helpt een hoop inderdaad. Ik gebruik dat regelmatig in de nacht. Dan wens ik toch niet gebeld te worden.
Uitschakelen kan niet, want dan werkt de wekker niet. Ik moet mijzelf nog van een andere wekker voorzien.
Deze telefoon is daar niet erg geschikt voor in mijn geval. Het gaat me nog een keer het display kosten o.i.d.
Ik ben s'morgens nogal aan grabbelen als m'n wekker gaat namelijk.
Maar de vliegtuigmodus helpt heel veel!
Zo zou de batterij normaal gesproken moeten zijn.
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Maar dan werkt WhatsApp niet meer of wel? (Niet voor in de nacht, maar voor overdag.)rajackar schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:48:
[...]
Alle synchronisatie uitzetten werkt ook erg goed (background data uitzetten bijvoorbeeld).
Dat vind ik prettiger omdat je dan nog wel gebeld kan worden.
Ik zoek nog naar een mooie widget die dat voor je doet. Want de sync widget van HTC heeft dat effect niet.
Anders zet ik die achtergrondmeuk direct uit namelijk. Ik sync alles namelijk handmatig behalve WhatsApp.
Dat is voor mij niet mogelijk. Het stopcontact bij mijn bed hangt precies boven mijn hoofd. Ik ben wat huiverig met slapen en kabels.Aesculapius schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:46:
[...]
Ik deed het in het begin ook - automatisch met tasker - om batterij te sparen, maar begrijp nu eigenlijk niet meer waarom. Heb inmiddels een extra ladertje vast naast mijn bed aangesloten en 's nachts hangt het ding gewoon standaard aan de sap. Is hij meteen helemaal vol de dag erna voor een nieuwe dag. Als ik het goed begrijp maakt het voor de Li-ion batterij toch niet uit dat hij niet helemaal leeg is voordat hij weer bijgevuld wordt, dus waarom laden jullie hem niet 's nachts op?
www.kabelgoot.comMit-46 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:57:
[...]
Dat is voor mij niet mogelijk. Het stopcontact bij mijn bed hangt precies boven mijn hoofd. Ik ben wat huiverig met slapen en kabels.
Cunning linguist.
Het is zelfs beter om hem niet helemaal leeg te maken. Dus prima, dit is wat ik ook doe.Aesculapius schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:46:
Als ik het goed begrijp maakt het voor de Li-ion batterij toch niet uit dat hij niet helemaal leeg is voordat hij weer bijgevuld wordt, dus waarom laden jullie hem niet 's nachts op?
[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 21-12-2010 19:30 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Het is ook beter om hem niet helemaal vol te maken.Ultraman schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:30:
[...]
Het is zelfs beter om hem niet helemaal leeg te maken. Dus prima, dit is wat ik ook doe.
Cunning linguist.
En fix dan direct even de maximale breedte voor de TS. Op de oude layout is de TS iig helemaal verneukt.
Niet dat ik me momenteel nog zo erg stoor aan mijn hinge, maar het feit dat dit een issue is geworden eigenlijk compleet onnodig is geweest kan ik niet uitstaan. Ik risk er mn warranty voor, maar goed heb al meerdere keren (minor) fysieke fixes uitgevoerd op andere tels.....
Het resultaat moet naar het schijnt uitmuntend zijn, en ik heb er wel vertrouwen in dat ik tot zover kan komen.
Maar goed, voorlopig nog even een gedachte en vooral even topic in de gaten houden hoe het een en ander verloopt, al heb ik er al een goed beeld van gekregen. Ik zal sowieso een update'tje posten mocht ik hier aan starten........
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Correct, maar daar ontkom je niet aan (als normaal persoon).Bart ® schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:07:
[...]
Het is ook beter om hem niet helemaal vol te maken.
Gelukkig is vol zitten minder erg dan leeg en helpt de telefoon een handje om je uit de situatie "helemaal vol" te komen
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
same, al wacht ik nog even tot er iemand hopelijk een sterkere veer vind en misschien een wat duidelijkere guide.martincm schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 22:41:
Ik zit er toch zwaar over te denken DEZE procedure uit te gaan voeren......
Niet dat ik me momenteel nog zo erg stoor aan mijn hinge, maar het feit dat dit een issue is geworden eigenlijk compleet onnodig is geweest kan ik niet uitstaan. Ik risk er mn warranty voor, maar goed heb al meerdere keren (minor) fysieke fixes uitgevoerd op andere tels.....
Het resultaat moet naar het schijnt uitmuntend zijn, en ik heb er wel vertrouwen in dat ik tot zover kan komen.
Maar goed, voorlopig nog even een gedachte en vooral even topic in de gaten houden hoe het een en ander verloopt, al heb ik er al een goed beeld van gekregen. Ik zal sowieso een update'tje posten mocht ik hier aan starten........
Stay Frosty!
Voor mij exact hetzelfde verhaal.CDRK schreef op woensdag 22 december 2010 @ 00:36:
same, al wacht ik nog even tot er iemand hopelijk een sterkere veer vind en misschien een wat duidelijkere guide.
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Een kabelgoot aanleggen of gewoon mijn telefoon opladen voor ik ga slapen.
Makkelijke keuze voor mij . . . .
maar nu heb ik een beetje speling als hij dicht of opengeklapt is.. -_- wat een kutkwaliteit zeg..
Alles 'valt' of staat met hoe dat ding terechtkomt. Wees blij dat je scherm niet kapot is, zo moet je het ook bekijken. Telefoons zijn niet van ijzer he, de wet van de zwaartekracht doet zijn werk. Dat andere telefoons (bijv. Nokia of HTC HD2 etc) meer klappen krijgen zonder speling ligt niet zozeer aan de telefoon.
Collega liet zijn HD2 vallen op een houten vloer waarbij het display brak. Ik liet de HD2 vallen op een tegelvloer bij een kopieerapparaat en had totaal geen schade. Snappie? Dus niet lopen mouwen over kut hier en kut daar. Even verder nadenken dus.
Nee aluminium, toch?Sheik schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:17:
Telefoons zijn niet van ijzer he, de wet van de zwaartekracht doet zijn werk.
Sheik schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:17:
Heeft niet veel met kwaliteit te maken. De mijne is inmiddels 2 keer van bankhoogte op parket gevallen en 1 keer vanuit binnenzak jas keihard op de stoep. 2 Keer was hij nog netjes ingeklapt, de 3de keer uitgeklapt. Heb lichte beschadiging aan achterkant, verder geen verdere speling of schade ontdekt.
Alles 'valt' of staat met hoe dat ding terechtkomt. Wees blij dat je scherm niet kapot is, zo moet je het ook bekijken. Telefoons zijn niet van ijzer he, de wet van de zwaartekracht doet zijn werk. Dat andere telefoons (bijv. Nokia of HTC HD2 etc) meer klappen krijgen zonder speling ligt niet zozeer aan de telefoon.
Collega liet zijn HD2 vallen op een houten vloer waarbij het display brak. Ik liet de HD2 vallen op een tegelvloer bij een kopieerapparaat en had totaal geen schade. Snappie? Dus niet lopen mouwen over kut hier en kut daar. Even verder nadenken dus.
2 Jaar lang ongelooflijk zuinig geweest op m'n C905, wel eens gevallen maar geen schade door opgelopen. Laatst bij een verhuizing komt de hoek van een printer tegen m'n broek (met daarachter in de zak de C905) en guess what? Scherm gebarsten. Was echt maar een heel lichte druk. Sommige mensen hebben pech, sommige hebben geluk. That's life.
OT: Vanaf maandag wordt mijn contract officieel verlengd (T-Mobile) en komt de Desire Z EINDELIJK m'n kant op! Ik zit echt al een maand of 2 kwijlend naar reviews en forums te kijken. Kan echt niet wachten tot ik 'm in m'n handen heb. Iemand nog een tip voor een beginnende Desire Z/Android gebruiker? Dit is namelijk mijn eerste smartphone

When in doubt: Don't do it. (Aangaande bepaalde apps in de market/pogingen om het device te rooten/instellingen waar je niet veel over weet). Maar dat is denk ik de basis voor iedere tweaker, altijd zorgen dat je een weg terug hebt, en er ook van op de hoogte bent.SomerenV schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:41:
Iemand nog een tip voor een beginnende Desire Z/Android gebruiker? Dit is namelijk mijn eerste smartphone
Één van de twee volgende oorzaken liggen daaraan ten grondslag denk ik:Niku schreef op woensdag 22 december 2010 @ 12:26:
Ben nu een week de trotse bezitter van een Desire Z, tot zo ver super tevreden. Maar na de eerste 2x opladen ging mijn accu 2 dagen mee, en de derde en vierde keer nog maar 1 dag. Met ongeveer hetzelfde gebruik. Ik vroeg me af of het effect heeft of je je Desire bijvoorbeeld 6 uur of 12 uur laat opladen? Of waar dit anders aan kan liggen?
- Je batterij is stervende (kan ik mij niet voorstellen)
- Ik zou jou beschrijving van "ongeveer" hetzelfde gebruik eens nader bekijken als ik jou was. Ik vermoed dat het verschil t.o.v. de positieve batterij-duur ervaring, doorslag geeft hierin. Heb je andere apps erop gezet in tussentijd? Vermoedelijk ligt het probleem daar ergens in. Zoek de verschillen!
Nu ben ik geen tweaker pur sang, maar met jouw stelling ben ik goed bekendJivebunny schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:59:
[...]
When in doubt: Don't do it. (Aangaande bepaalde apps in de market/pogingen om het device te rooten/instellingen waar je niet veel over weet). Maar dat is denk ik de basis voor iedere tweaker, altijd zorgen dat je een weg terug hebt, en er ook van op de hoogte bent.
Alle synchronisatie uitzetten werkt ook erg goed (background data uitzetten bijvoorbeeld).
Dat vind ik prettiger omdat je dan nog wel gebeld kan worden.
Ik zoek nog naar een mooie widget die dat voor je doet. Want de sync widget van HTC heeft dat effect niet.
[/quote]
Maar als ik de synchronisatie uitzet en ook de mobiele gegevensverbinding, zie ik 's ochtends toch dat ie 's nachts uit zichzelf weer verbinding is gaan maken ondanks het feit dat ik bij alle synchronisaties alles op handmatig gezet
Signature
Probeer Sweet Dreams eens.effect10 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:52:
Maar als ik de synchronisatie uitzet en ook de mobiele gegevensverbinding, zie ik 's ochtends toch dat ie 's nachts uit zichzelf weer verbinding is gaan maken ondanks het feit dat ik bij alle synchronisaties alles op handmatig gezet
haha dat denk je...BGB4rn schreef op woensdag 22 december 2010 @ 23:38:
Ik heb gisteren maar eens dat trilfunctie ding uitgezet als je op een van de onderste knoppen drukt en het scheelt bij mij echt de helft aan accu heb ik het idee.
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
HTC Sense is freaking malwareNiku schreef op donderdag 23 december 2010 @ 12:02:
Wat gebeurt er nu precies als je je telefoon aanmeldt bij HTC sense? Ik hoorde ook ergens dat dit nadelig was voor de batterijduur?
Dan zal dat het zijnrohit schreef op donderdag 23 december 2010 @ 09:50:
[...]
haha dat denk je...scheelt echt niet zoveel hoor..
Signature
Dat gaat toch wel erg hard dan, i.t.t. bijvoorbeeld de constante 3G/H verbinding die open blijft.
Jammer maar dan wordt het toch maar weer met aan/uit schakelen van de wifimodule werken. ...
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Ik vond het eigenlijk wel makkelijk, zeker in het begin. Toen koppelde hij alles aan elkaar, met ruim 500 contacten, best handigmonnick schreef op donderdag 23 december 2010 @ 12:08:
[...]
HTC Sense is freaking malwareHet sluist al je contacten, berichten en locaties door naar HTC, het synchroniseerd om de havenklap en het maakt allemaal rare koppelingen tussen contacten (Facebook-Gmail bv). Lekker uit laten staan
Nu alles is gebeurd en de rest handmatig wel kan, is het ergens uit te zetten?
Nog niet geïnstalleerd, want de installer klaagt dat mijn batterij niet vol genoeg is.
De Z neemt op met een 3GP extensie toch? Hopelijk stelt die update de Z ertoe in staat om op te nemen in MP4, aangezien die een hogere bitrate ondersteund en over het algemeen een betere kwaliteit hanteerd. Ook is MP4 makkelijker te gebruiken op de gemiddelde PC en video bewerkings software.ReconE schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:01:
Ik zie dat HTC een systeemupdate klaar heeft staan voor de Desire Z: 1.72.405.2 met een grootte van ruim 40MB. De update belooft verbeterde systeem- en cameraperformance.
Nog niet geïnstalleerd, want de installer klaagt dat mijn batterij niet vol genoeg is.
Kun je deze update installeren zonder je data (contacten, sms etc.) kwijt te raken? Ik heb deze alleen in de telefoon staan.Sheik schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:46:
Zojuist de update 1.72.405.2 erop gezet, maar geen idee wat de verbeteringen zijn. Iemand?
Ik heb het idee dat dit ook zo is ja.martincm schreef op donderdag 23 december 2010 @ 13:54:
Ik wijt de batterijduur, of het gebrek daaraan, eigenlijk echt alleen maar aan wifi. Die functie schijnt echt de boosdoener te zijn. Ik heb de sleep mode bij scherm uit aanstaan, maar dan nog kan ik niet gewoon de gehele dag in een omgeving met wifi verbonden blijven. ben ruim een derde kwijt na 4 uur, en dat terwijl die (behalve de nodige auto syncs) gewoon niet gebruikt is (de rest van de tel).
Dat gaat toch wel erg hard dan, i.t.t. bijvoorbeeld de constante 3G/H verbinding die open blijft.
Jammer maar dan wordt het toch maar weer met aan/uit schakelen van de wifimodule werken. ...
Ik probeer tegenwoordig het appje: Y5. Deze onthoudt de locatie van een wifi'sbron waar je je op hebt aangemeld, en schakelt bij bereik de wifi in, en bij geen bereik de wifi uit. Dus het is een kwestie van eenmalig aanmelden op een wifi netwerk terwijl y5 op de achtergrond draait (35kb app of zo), en daarna wordt het door deze app gemanaged. Ik denk dat het mij flink wat zal schelen.
Hoop dat het net zo'n positief effect heeft als de update van de desire hd. Die van mijn vriendin gaat nu makkelijker een hele dag mee. En ik hoop dat de permaroot niet vernaggeld wordt. Ik wacht even af voordat ik mijn Sense Backup weer terug zet.Sheik schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:46:
Zojuist de update 1.72.405.2 erop gezet, maar geen idee wat de verbeteringen zijn. Iemand?
Ja, mijn hinges en scharnieren zijn een stuk stabieler en nog sneller geworden!Sheik schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:46:
Goede tip, ik ga dit ook eens testen.... Hoop dat het inderdaad uitkomst biedt. Nu is zo een handmatige switch nu ook weer geen onoverkomelijkheid, maar waarom niet automatiseren als dat wel kan... tochJivebunny schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:49:
[...]
Ik heb het idee dat dit ook zo is ja.
Ik probeer tegenwoordig het appje: Y5. Deze onthoudt de locatie van een wifi'sbron waar je je op hebt aangemeld, en schakelt bij bereik de wifi in, en bij geen bereik de wifi uit. Dus het is een kwestie van eenmalig aanmelden op een wifi netwerk terwijl y5 op de achtergrond draait (35kb app of zo), en daarna wordt het door deze app gemanaged. Ik denk dat het mij flink wat zal schelen.
Alhoewel ik ook mn twijfels heb daar ik volgens mij niet zo gek veel verlies als ik buiten het bereik ben van netwerken, maar meer als ik gewoon permanent verbonden blijf. Desalniettemin, als de schakelfunctie zou werken kan ik altijd nog kiezen wifi uit toch ?!
[ Voor 14% gewijzigd door martincm op 23-12-2010 16:19 ]
Had eigenlijk gehoopt dat we Android 2.3 zouden krijgen, maar ik lees er niets over hier dus zal wel niet.
Ik denk dat je de service misschien moet killen hiervoor. Ik zal nu even testen of de manual override door wifi uit te zetten met de hand, dit override:martincm schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:17:
Desalniettemin, als de schakelfunctie zou werken kan ik altijd nog kiezen wifi uit toch ?!
Y5 service knalt je wifi weer aan, ook als je hem zelf hebt uitgezet. Dit is op basis van je locatie die hij via 2g/3g bepaald, en meld zich vrolijk aan op het wifi-netwerk in je geheugen. Je zult dus y5 moeten uitzetten om dit te bewerkstelligen. Op zich ook wel logisch, ik zou niet weten hoe je dit beter kan designen qua functionaliteit.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
edit: na account verwijderd te hebben lukt het nu weer niet een hotmailaccount op te zetten..
[ Voor 38% gewijzigd door joenja op 23-12-2010 20:08 ]
Oude info:HB99 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 15:11:
[...]
Zoals "The Zep Man" ook al zei, ga terug naar de leverancier. Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier en niet met de fabrikant. De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten zoals de verkoper.
Officieel gezien mag de verkoper je niet naar de fabrikant van het product sturen. Hij moet het probleem oplossen. (Dat kan natuurlijk dmv het product te laten repareren door de fabrikant)
Gaat het product binnen zes maanden kapot, of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit jouw schuld was.
Als HTC nu al zegt dat een kapot display door de klant betaald moet worden, zonder onderzoek naar de oorzaak, zou ik het vertrouwen al kwijt zijn betreffende de garantie afhandeling. Vraag naar een onafhankelijk onderzoek, een adres, anders dan een belanghebbende partij, waar je hem heen mag brengen om te laten onderzoeken wat de oorzaak is van het defect.
Als je nu je telefoon opstuurt, ben je ook direct je bewijs kwijt, (de telefoon zelf) en ben je overgeleverd aan het onderzoeksrapport van HTC.
Misschien dat de winkel waar je hem gekocht hebt iets voor je kan betekenen, bijvoorbeeld een verklaring of een eigen onderzoek.
Neem anders eerst eens contact op met Consuwijzer: 088 - 0707070 en als de winkel waar je hem gekocht heb aangesloten is bij de NTO, bel die dan ook eerst: 0318648575.
HTC meld mij dat een kapot display door de klant betaald moet worden (166,80 euro). Een ervaren monteur binnen HTC bepaald of er sprake is van garantie of gebruikerschade (werd mij verteld). Ik wijs nogmaals op de ongeschonden staat van het toestel : geen krassen, scheuren in de body of display. HTC spreekt hierop over hard drukken op het display waardoor het scherm beschadigd kan raken. Er kon geen antwoord gegeven worden op de stelling dat als htc een defect display plaats of het toestel foutief afmonteert je daar als klant nu de rekening voor krijgt. Als de kwaliteit controle bij HTC wat minder word of fouten maakt krijgt de klant de rekening, slechte zaak vindt ik.
nieuwe info:
Gelukkig heeft mijn leverancier (GSMWIJZER.NL) contact opgenomen met HTC en ACTUA verzekering om het display probleem op te lossen. De verzekering geeft toestemming (16-12-2010) om het toestel te repareren.
Op 23-12-2010 (bijna 1 maand later) wordt het toestel afgeleverd. Toestel is niet meer te repareren zegt dynafix. Bij controle blijkt het toestel beschadigd te zijn, het display laat duidelijk een soort ster en barst zien (Zie afbeelding 3). Hoewel het niet direct aantoonbaar is lijkt de ervaren HTC/DynaFix monteur het toestel behoorlijk mishandeld te hebben en hierna maar snel terug gestuurd. Ik ben hierdoor z'n 470 euro lichter gemaakt en afhankelijk van mijn verzekering om dit probleem op te lossen.
Hiermee plaats HTC zich uit de markt. Als zakelijk gebruiker van dit toestel is dit een service van een onacceptabel niveau. De constructie om de gebruiker binnen de garantie op kosten te jagen samen met DynaFix zal juridisch uitgezocht moeten worden.
De kwaliteit en service van HTC komt onderdruk te staan als je per jaar nog z'n 70 euro aan extra kosten moet maken bij een verzekering. Ook Dynafix laat niets van zich horen als ze hun reparatie niet waar kunnen maken en stuur een vernielde telefoon terug. Misschien had ik toch maar bij apple moeten blijven ?
Wat is de reden dat zij de boel niet vergoeden?
Valt mij trouwens op dat na de update mijn eigen gemaakte ringtones weg zijn.
hoe weet je dit zo zeker? Is dit een bekende issue dan?Sheik schreef op donderdag 23 december 2010 @ 18:02:
Uitvallen van telefoon heeft te maken met google maps,zodra je dat hebt gebruikt. Ikzelf en vrienden hebben hetzelfde probleem,ttelefoon is uit en met batterij eruithalen weer tot leven te wekken.
Is het alleen als je het gebruikt hebt of is het ook zo als het geinstalleerd staat?
Wel vervelende bug!!
Doe je toch n nieuwe, temproot is tot de eerste reboot na de root procedure. k zie geen probleem, of werkt visionary niet na de update?? in dat geval raad ik de temproot, of beter permaroot van z4root aan, super makkelijk, werkt (bijna) altijd. maakt gebruik van de rageagainstthecage methode.... maar dat terzijde.ReconE schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:11:
Heb een temproot met visionary. Dat is met de update om zeep geholpen...
Verwijderd
is er nog een methode die zo makenlijk is als visionary?????
Verwijderd
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=799274
Z4root werkt ook niet na de update. Lijkt alsof HTC alle exploits heeft dichtgegooid.martincm schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 01:12:
[...]
Doe je toch n nieuwe, temproot is tot de eerste reboot na de root procedure. k zie geen probleem, of werkt visionary niet na de update?? in dat geval raad ik de temproot, of beter permaroot van z4root aan, super makkelijk, werkt (bijna) altijd. maakt gebruik van de rageagainstthecage methode.... maar dat terzijde.
Iemand die dit kent of weet hoe ik er vanaf kom?
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Er zijn meer mensen die er last van hebben: http://androidforums.com/...sapp-sync-link-error.htmlrajackar schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 09:40:
Sinds een paar dagen komt Sense steeds met contact link meldingen voor twee contacts die gelinkt kunnen worden met WhatsApp. Op zich leuk maar ze waren al gelinkt en hij blijft om de paar uur met die melding komen.
Iemand die dit kent of weet hoe ik er vanaf kom?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Daar gooien ze de nodige files uit de update(bootloader ed) en bezorgen ze je root toegang.
Dus voor diegene die willen updaten en root behouuden, nog even geduld.
Verwijderd
Bij mijn N97 kon ik instellen dat zodra het scherm dicht word geklapt hij meteen op toetsen blokkering ging, deze instelling kan ik bij de HTC niet vinden maar weet 1 van jullie misschien of dat toch op de 1 of andere manier mogelijk is?
Cunning linguist.
jezus gast. serieus?Bart ® schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:00:
Niet zo gek dat je die instelling niet kan vinden, je kan het scherm helemaal niet dichtklappen.
Hahaha is denk niet serieus bedoeld hoor
Iemand nog iets over de root na het updaten?? heb zelf een permroot werkt visionary daarna nog ?
gebruik de root alleen voor het scriptje dat de middelste knop uit standby haalt.
[ Voor 32% gewijzigd door Rohit op 24-12-2010 13:00 ]
reset gaat niet helpen hoor? software blijft nog steeds dezelfde..disturbedmind schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:01:
Ik denk dat ik mijn DZ toch ga resetten hoor, bij deze update gaat mijn batterij heel snel leeg, ik zie wel snellere performance.
1) Ik houd xda developers in de gaten en wacht op een z4root of visionary update.rohit schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:54:
[...]
Hahaha is denk niet serieus bedoeld hoor
1) Iemand nog iets over de root na het updaten??
2) heb zelf een permroot werkt visionary daarna nog ?
2) Nee, nog niet. Ik zou zeker nog niet de HTC update doorvoeren.
Wat kan ik dan het beste doen?rohit schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:12:
[...]
reset gaat niet helpen hoor? software blijft nog steeds dezelfde..
WhatsApp werkt bij mij niet meer na de update.
WhatsApp werkt niet meer en mijn eigen ingekorte ringtones waren verwijderd.
Dit is dus gelijk de laatste keer geweest dat ik een update van HTC er direct op heb geinstalleerd.
****Edit
Na WhatsApp te hebben bijgewerkt doet deze het weer. Viel mij trouwens ook op dat de Market er anders uitziet.
WhatsApp stond overigens niet meer tussen de geinstalleerde apps, maar moest wel bijgewerkt worden i.p.v. "downloaden".
Ach ja.
Het werkt gelukkig weer.
[ Voor 37% gewijzigd door Mit-46 op 24-12-2010 14:56 ]
Market is bij mij al bijgewerkt, oude software.Mit-46 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:53:
Hmm...
WhatsApp werkt bij mij niet meer na de update.
WhatsApp werkt niet meer en mijn eigen ingekorte ringtones waren verwijderd.
Dit is dus gelijk de laatste keer geweest dat ik een update van HTC er direct op heb geinstalleerd.
****Edit
Na WhatsApp te hebben bijgewerkt doet deze het weer. Viel mij trouwens ook op dat de Market er anders uitziet.
WhatsApp stond overigens niet meer tussen de geinstalleerde apps, maar moest wel bijgewerkt worden i.p.v. "downloaden".
Ach ja.
Het werkt gelukkig weer.
Ik heb precies hetzelfde. Iemand al oplossing gevonden?RayNbow schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 09:45:
[...]
Er zijn meer mensen die er last van hebben: http://androidforums.com/...sapp-sync-link-error.html
Meer mensen met hetzelfde probleem? Dit maakt de telefoon echt waardeloos.
De telefoon reageert snel (i.t.t. de diamond), voelt stevig aan en is erg gebruiksvriendelijk; htc heeft echt aan de weg getimmerd met hun sense interface. Ik was een beetje huiverig toen ik de verhalen over het uitschuifmechanisme van het toetsenbord las, maar ik vind dat dit enorm meevalt. Ok.... als je de telefoon op zijn kop houd en alleen het achterste stuk vasthoud valt hij open, maar zo houd je hem normaal gesproken toch nooit vast.
Enige puntje waar ik wat minder over te spreken ben (dit is ook al voorbij gekomen) is de accuduur. Ondanks dat ik een 1800Mah accu gebruik, was de telefoon vandaag om 20:00 leeg. Ik heb vandaag ongeveer 3 kwartier gebeld, een uurtje angry birds gespeeld en ongeveer 3 kwartier gesurft en gemailed.
Ik heb wel GPS constant aan staan op mijn Desire Z. Maar ik mag toch aannemen dat de GPS antenne op standby gaat wanneer er geen gebruik wordt gemaakt van navigatie? Of moet ik deze echt uitschakelen om te voorkomen dat deze stroom slurpt?
Om welke softwareversie gaat dit?disturbedmind schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:01:
Ik denk dat ik mijn DZ toch ga resetten hoor, bij deze update gaat mijn batterij heel snel leeg, ik zie wel snellere performance.
Ik kom er net achter dat ik zelf nog een vrij oude versie draai (1.34.405.5) en wanneer ik op updaten klik vraagt hij of ik versie 1.72.405.2 wil installeren. Zo ver ik heb gelezen komen de batterijproblemen voor sinds de laatste update; versie 1.72.405.3_R2.
Iemand die dit kan bevestigen? Ik twijfel nu namelijk of het verstandig is om de update nu uit te voeren.
[ Voor 9% gewijzigd door DaneV op 25-12-2010 00:39 ]
Verwijderd
Heb je dan niet kans dat hij i.v.m. geotagging of weet ik wat toch gaat lopen zoeken? Ik zou het gewoon uitzetten, wordt er nooit slechter van.DaneV schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 00:21:
Ik heb wel GPS constant aan staan op mijn Desire Z. Maar ik mag toch aannemen dat de GPS antenne op standby gaat wanneer er geen gebruik wordt gemaakt van navigatie? Of moet ik deze echt uitschakelen om te voorkomen dat deze stroom slurpt?
Verwijderd
Als ik op mijn toetsenbord een vraagteken wil doen komt er ".
Ik heb al bij de instellingen gekeken maar blijkt dat er alleen een Engelse layout is?
Weet iemand een fix/work around want dit is wel irritant.
Je weet dat het vraagteken op de htc desire z gewoon een toets is? Je hoeft geen fn ingedrukt te houden of iets. Alleen op de ? toets drukken is voldoende.Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 02:31:
Hoi ik heb een vraagje,
Ik heb al bij de instellingen gekeken maar blijkt dat er alleen een Engelse layout is?
No animals were harmed in the making of this comment.
Eerst heb ik een defecte HTC desire Z ontvangen, dat is gelukkig netjes opgelost door studentmobiel.
Toen heb ik een vervangende Desire Z gekregen.
Deze is er vandaag ook mee opgehouden, van het ene op het andere moment is het toestel uitgevallen, en het weigert nog aan te gaan.
Batterij er half uurtje uit gehad, hielp niet.
Laadkabel erin, hielp ook niet. Laadlampje brand overigens ook niet.
Andere kabel, ook niet. Andere lader, ook niet.
Hebben andere mensen hier ook eens last van gehad? Lijkt me natuurlijk per direct een garantiezaak.
Mijn toestel is krap 6 dagen in gebruik geweest, en er zit nog niet het kleinste veegje of krasje op...
Ik heb alleen de 1.72.405.2 kunnen installeren via de software update functie en ik ervaar geen batterij drain.DaneV schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 00:38:
[...]
Om welke softwareversie gaat dit?
Ik kom er net achter dat ik zelf nog een vrij oude versie draai (1.34.405.5) en wanneer ik op updaten klik vraagt hij of ik versie 1.72.405.2 wil installeren. Zo ver ik heb gelezen komen de batterijproblemen voor sinds de laatste update; versie 1.72.405.3_R2.
Iemand die dit kan bevestigen? Ik twijfel nu namelijk of het verstandig is om de update nu uit te voeren.
Zoals gezegd, druk je niet eerst de FN toets in?Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 02:31:
Hoi ik heb een vraagje,
De vraagtekentoets is bij mij gewoon een vraagteken. Druk ik eerst de FN toets in en daarna het vraagteken dan wordt het " .....
Bizar.... z.s.m. retour sturen.DrEvil1986 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 12:05:
Ongelovelijk.
Eerst heb ik een defecte HTC desire Z ontvangen, dat is gelukkig netjes opgelost door studentmobiel.
Toen heb ik een vervangende Desire Z gekregen.
Deze is er vandaag ook mee opgehouden, van het ene op het andere moment is het toestel uitgevallen, en het weigert nog aan te gaan.
Batterij er half uurtje uit gehad, hielp niet.
Laadkabel erin, hielp ook niet. Laadlampje brand overigens ook niet.
Andere kabel, ook niet. Andere lader, ook niet.
Hebben andere mensen hier ook eens last van gehad? Lijkt me natuurlijk per direct een garantiezaak.
Mijn toestel is krap 6 dagen in gebruik geweest, en er zit nog niet het kleinste veegje of krasje op...
Heb je wellicht enge apps geinstalleerd? (Niet dat het veel mag uitmaken denk ik, tenzij je erg hebt lopen klooien met flashen e.d)
Dat zou misschien nog fout kunnen gaan hoewwel ik dat nog niet voorbij heb zien komen.
[ Voor 4% gewijzigd door Mit-46 op 25-12-2010 12:33 ]
Verwijderd
En hier nog iemand met steeds weer die contacts die opnieuw gelinkt willen worden. Ik had er trouwens voor de update al last van. Wordt aan gewerkt hoop ik.. kleine ergernis is toch ook een ergernis..qrst schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:52:
[...]
Ik heb precies hetzelfde. Iemand al oplossing gevonden?
Het is inderdaad best leuk beeld, alleen soms neemt hij pas de 3e keer langer dan 5 a 7 seconden op.
kaartje is nog lang niet vol, hij geeft zelf aan nog een dik uur te kunnen opnemen en het vreemde is dat hij het soms de derde keer wel goed doet..
Nope, en het probleem is nog steeds aanwezig met de recente WhatsApp update.qrst schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:52:
[...]
Nee, ik heb ook nog mijn eerste exemplaar. 1 van de eerste, want had em het weekend na de release al gelijk.Sheik schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 22:27:
Batterij er al uitgehaald? Wat een problemen,heb 'pas mijn eerste' exemplaar nog dat het perfect doet. Ben ik de uitzondering hier?
Echter hoor ik wel sinds kort ook een soort "veertje" als ik em open en dicht klap. Kwa degelijkheid schort er hier en daar toch nog wel wat aan het toestel helaas.
Ik kan mij er verder niet aan storen, maar houd het wel scherp in de gaten aangezien er zo veel mensen berichten dat die van hen of kuren vertoont of helemaal er mee ophoudt.
Maar vooalsnog doet die van mij het perfect. Wat software bugs, maar dat hebben ze allemaal als ik het zo lees. Dat ligt bij mij ook deels aan de Apps die er niet standaard opzitten zoals WhatsApp.
En ik heb ook sinds kort dat ge_emmer met die contacten. Volgens mij is het vanaf na de update. Daarvoor had ik het niet namelijk.
[ Voor 18% gewijzigd door Mit-46 op 26-12-2010 00:35 ]
Hmm, uit het WhatsApp topic:qrst schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:52:
[...]
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:11:
Hier ook problemen met de koppeling in htc sense. Sinds de laatste update krijg ik om de 2 minuten de suggestie om 1 bepaalde contactpersoon te koppelen. Maakt niet uit wat ik doe (accepteren/negeren). Na 2 minuten krijg ik opnieuw de suggestie.
Programma verwijderd. Super irritante bug
Edit: In deze non-market versie lijkt de bug idd te zijn opgelost. Heb er zelf iig geen last meer van.bdacier schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:11:
Via www.whatsapp.com/android heb ik nu de 2.1.9983. Deze versie lijkt de link problemen op te lossen!
Edit 2: Nog nieuwere versie nu in de market beschikbaar. (heeft bug)
[ Voor 9% gewijzigd door RayNbow op 27-12-2010 08:11 ]
Sinds vandaag werkt het op mijn stockrom en standaard mail applicatie. ECHTER, de mails die binnengekomen zijn via pushmail blijven binnenkomen, zelfs als ik ze verwijder op mijn telefoon. Log ik in op Hotmail via mijn computer staan de verwijderde mails nog steeds in mijn inbox. Omdat de mails die ik verwijder van mijn telefoon, niet worden verwijderd op de server, blijf ik constant dezelfde mails binnenkrijgen op mijn telefoon. Iemand een idee hoe ik de mails permanent kan verwijderen van telefoon naar hotmail website?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=775007
deze is geplukt uit de nexus-rom meen ik, werkt perfect met activesync/hotmail.
Ik zit in hetzelfde schuitje, paar posts voor je!Flasherrr schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 22:00:
Zojuist mobiel gestorven.... Was ff wat muziek erop aan het zetten, valt plotseling dat ding uit. Nu doet ie werkelijk niets meer, geen lampje, niets en zelfs niet als ik hem in de lader stop...
Heel apart.
Had er niet veel opstaan, angry birds, android vnc, maar dat was het eigenlijk ook wel.
Telefoon was net een paar dagen bij me, en was ook al een vervanger.
Balen..
Verder vind ik de telefoon zelf wel prettig werken. Het toetsenbord is even wennen, maar bediening verder gaat prima.
Vind het echt fantastisch ding, hopelijk gaan ze niet moeilijk doen aangezien ik custom rom heb...DrEvil1986 schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:32:
[...]
Ik zit in hetzelfde schuitje, paar posts voor je!
Heel apart.
Had er niet veel opstaan, angry birds, android vnc, maar dat was het eigenlijk ook wel.
Telefoon was net een paar dagen bij me, en was ook al een vervanger.
Balen..
Verder vind ik de telefoon zelf wel prettig werken. Het toetsenbord is even wennen, maar bediening verder gaat prima.
Maar vermoed dat ze hem zoiezo niet aan de praat gaan krijgen

Kan op xda-developers ook niets vinden om deen bricked phone te restoren...
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire Z levertijden- en abbonemententopic.
Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de HTC Desire Z mogen hier: HTC Desire Z Accessoires topic.
Berichten die betrekking hebben op custom ROMs en aanverwante zaken mogen in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's
Offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!