Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik had net wat raars. :S

Mijn Z was voor mijn gevoel te traag, dus heb ik hem herstart (geen fast restart, maar een echte). Nadat het toestel op was gestart werkten bepaalde programma's niet meer.

Een screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4cyAgGbjovwwKgu8mTYNATCj/full.png

Alle apps met zo'n Android-icoontje konden niet meer worden gestart. Overigens zie ik dat icoontje wel vaker langs komen, maar dan starten de apps wel op. (Let op: het icoontje van de market is net wat anders.) Na de volgende echte herstart en wat geduld begon alles weer te werken, de icoontjes zijn helaas nog niet hersteld.

Iemand een idee wat hier gaande was? Iemand een idee hoe ik die icoontjes kan herstellen?

(Overigens heb ik de system update er niet op staan, ik wil mijn root-privilege niet kwijt raken. ;))

Ahja: ik heb gelezen dat ik niet de enige ben met dit probleem, maar een oplossing heb ik nog niet gevonden.

[ Voor 16% gewijzigd door pven op 26-12-2010 19:54 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarmee heb je dat screenshot gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Met ShootMe, moet je wel geroot voor zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:02
Ik heb geen idee pven, maar is dat de stock rom?
Ziet er zo anders uit.

Ik word wel een beetje treurig van alle berichten die voorbij komen van niet goed functionerende Z's.

Ik zit er eigenlijk een beetje op te wachten tot die van mij er mee op houdt als ik al die berichten zo lees. :X

[ Voor 62% gewijzigd door Mit-46 op 26-12-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dit heb ik 1 keer gehad na een update van het desbetreffende programma. Het icoontje was precies hetzelfde en reageerde er niet op. Vervolgens verwijderd en opnieuw toegevoegd en nooit meer last van gehad.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op zondag 26 december 2010 @ 22:18:
Met ShootMe, moet je wel geroot voor zijn. :)
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:20
Trouwens over traag gesproken. Mij valt het op dat als ik een MMS verzonden heb dat de Desire zo traag als de spreekwoordelijke ontlasting is. Even een reboot en weer ok. Iemand anders ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Wat een problemen lees ik zeg, ik herken geen enkel issue wat ik hier voorbij zie komen. Wellicht handig aan te geven bij problemen welke apps geinstalleerd zijn,alsook de rom. Anders wordt het appels met peren vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Heb mijn traagheidsproblemen ook weer terug. Om de zoveel tijd (nog geen constante kunnen vinden) wordt het toestel vreselijk traag. Vrijwel altijd staat er ook een sync icoontje dat niet meer weg weg wil. Ik durf nog niet met 100% zekerheid te zeggen of het de sync is die de traagheid veroorzaakt of dat de traagheid de sync laat hangen.
Het is wel enorm irritant. Vorige keer een hard reset gedaan en toen was ik het een tijdje kwijt maar nu is het weer terug.
Dacht eerst dat dit aan whatsapp lag omdat ik ook het eeuwige link probleem had maar na verwijdering is het weer terug gekomen. Wellicht dat ik dit toch eens bij HTC neer ga leggen. Heb ook helemaal niets gedaan met ROMs, root of vage apps.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik reboot elke ochtend mijn telefoon, misschien dat ik daarom altijd een goede performance heb? Ik heb altijd WinMo gehad dus vandaar dat ik rebooten nogal normaal vind haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 21:28

Sorcerer8472

Mens sana?

@solenoid: al brief gestuurd waarin je ze verantwoordelijk stelt voor het probleem? Dreigen met gang naar rechter? Dan buigt een gemiddeld bedrijf al erg snel om...

Ik ben na een tijdje wel tevreden met het toestel: de wifi werkt erg lekker. Véél beter dan m'n TP2 en slurpt veel minder accu. Toetsenbordje went gelukkig, maar dat van de TP2 blijft toch echt beter :P

Ook de vertraging bij het overschakelen van UMTS naar HSDPA op de TP2 is veel korter op de Desire Z. Dat merk je als je bijv. op een website zit te lezen een tijdje en dan een link aanklikt. De respons is dan veel sneller. Al met al ben ik een tevreden gebruiker :) Accutijd is bij normaal gebruik (+ Angry Birds zo nu en dan O-)) 2 dagen. Laat je het ding op de plank liggen en doe je helemaal niets dan zul je 5 dagen halen.

Nieuwe update wordt nu installed...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Sheik schreef op maandag 27 december 2010 @ 09:48:
Ik reboot elke ochtend mijn telefoon, misschien dat ik daarom altijd een goede performance heb? Ik heb altijd WinMo gehad dus vandaar dat ik rebooten nogal normaal vind haha
Mijn performance is vooralsnog ook nog prima. Ik reboot bijna niet. Zo nu en dan eens, maar zeker niet dagelijks of wekelijks. Geen reden voor bij mij.

Dat gezeur met contacten koppelen is na de update van WhatsApp niet meer teruggekomen. Dus dat is ook verholpen vermoed ik.

Vooralsnog een zeer tevreden gebruiker hier.

Ik ben nu op zoek naar een andere e-mail app in de hoop dat het beter werkt met Exchange.

Dat is toch wel het enige grote minpunt voor mij. De Exchange ondersteuning is echt 10x niks! Wat een brakke zooi!
Gezeik met me contacten die niet gesynchroniseerd worden en nu kwam ik er vorige week achter dat er ook geen e-mails verstuurd worden. Ze verdwijnen gewoon in het niets.

Zit tot 2 maal toe een heel lul verhaal te typen en vervolgens komt die niet aan, staat niet tussen send items, nada.
:(

Als dat nog goed gaat werken dan is de telefoon nagenoeg perfect voor mij. Nu is het nog kut wat er voor zorgt dat ik met smart uit zit te kijken naar de WP7 telefoons die mijn werk gaat aanschaffen.

Aangezien ik het haat om met 2 telefoons te lopen gaat de Z het veld moeten ruimen als ik Exchange niet behoorlijk aan de praat krijg.

Mijn voorkeur gaat echter niet uit naar de WP7 telefoons, omdat mijn baas niet de high end varianten zal aanschaffen. Dus camera e.d. zullen niet optimaal zijn. Ik heb mij nog niet verdiept in de verschillende WP7 modellen, maar gebasseerd op de huidige zullen dit geen high end varianten zijn.

Maar we geven nog niet op.

[ Voor 3% gewijzigd door Mit-46 op 27-12-2010 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Brakke zooi? Ik heb er geen enkel probleem mee. Ik draai Exchange ActiveSync icm een Exchange 2007 server. Alles -mail, agenda en contacten, alles via push- werkt prima in beide richtingen. Alleen jammer dat notities niet syncen, maar dat is een beperking in ActiveSync zelf. Als het bij jou zo vaak mis gaat, dan denk ik eerder aan een serverinstelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
De Exchange ondersteuning werkt bij mij perfect. Alleen Exchange voor Hotmail is nog in een beta fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Hier werkt het dus totaal niet.
Met WM6.1 wel, met WP7 ook en met iOS ook. Wij gebruiken Exchange 2010.

Het zou dus niet zo mogen zijn dat er hier serverinstellingen aangepast moeten worden zodat Android ook normaal werkt terwijl de andere OS`en wel goed werken, lijkt mij.

Ik heb push mail wel uitstaan. Ik sync bij voorkeur handmatig.

[ Voor 8% gewijzigd door Mit-46 op 27-12-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
En natuurlijk werkt het nu opeens allemaal wel.
T/m afgelopen donderdag (voor het laatst geconstateerd) synchroniseerde of mijn contacten niet of verzond het apparaat geen e-mails.

Nu gelijk maar gecontroleerd na de berichten gelezen te hebben dat het bij jullie wel werkt en het verstuurt en synchroniseert mijn contacten.

Kan ik dus niet zo goed tegen. :(

Je belt met een helpdesk dat het stomme ding het niet doet en op het moment dat je een medewerker aan de telefoon hebt werk het opeens weer.

Zo'n gevoel krijg ik er bij. :(

Nu heb ik er nooit echt naar gekeken. Dat was ik van plan met de gedachten een andere client te installeren, maar dat hoeft nu dus niet.
Ik heb enkel de instellingen op de telefoon een aantal keer bekeken, maar hier kan je vrij weinig instellen. Het werkt of het werkt niet...

Snap er dus niks van!

**Edit**

Zelfs gelezen mails worden aangepast! (Server <-> telefoon | Telefoon <-> server) Dit was voorheen niet, daar ben ik heel zeker van.

Nu heb ik wel de update geinstalleerd donderdag....
Een andere reden kan ik niet bedenken. Anders kan ik het niet verklaren namelijk.

[ Voor 38% gewijzigd door Mit-46 op 27-12-2010 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Niet zo negatief blijven, hij doet het nu wel, dus wees blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Ja ik ben blij.
Ik heb net weer alle mogelijke instellingen nagelopen en ik heb echt niks gewijzigd.

Ik kan er dus echt geen chocola van maken. Best frustrerend, want ik ga aan mijzelf twijfelen namelijk.
Het kan er alleen bij mij niet in dat ik anderhalve maand heb zitten suffen vandaar dat ik het graag zou verklaren.

Maar goed, het werkt en ik geef het op, want ik kan niks vinden. Kan ook geen changelog vinden van de update dus het zal wel.

Vind het wel vaag. Het ging donderdag nog mis namelijk met 2 e-mails en ik kreeg eerst toch echt een "sync protocol error" bij het syncen van mijn contacts.

Ach ja, nvm.
Wie weet dus geen (geforceerde) WP7 voor mij dat is dan wel weer fijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brum
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 13:18
Sinds enkele dagen vervalt het middels push email synchroniseren in een loop waar het gaat om het synchroniseren van de calendar. Iedere paar seconden probeert ie te syncen (terwijl er niets is gewijzigd), met behoorlijk effect op de accuduur. Tot nog toe (anderhalve maand in bezit) werkte het allemaal prima, maar nu opeens dit gezeur. Iemand een idee?

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Brum schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:46:
Sinds enkele dagen vervalt het middels push email synchroniseren in een loop waar het gaat om het synchroniseren van de calendar. Iedere paar seconden probeert ie te syncen (terwijl er niets is gewijzigd), met behoorlijk effect op de accuduur. Tot nog toe (anderhalve maand in bezit) werkte het allemaal prima, maar nu opeens dit gezeur. Iemand een idee?
Lijkt op wat ik heb. Bij mij hangt ie soms ook ergens, verschilt per keer waar. Daarna wordt de telefoon traag en verslindt ie de batterij. Nog geen idee waar het door komt overigens.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Welke backup tool zorgt ervoor dat ik na een hard reset de apps, emailinstellingen EN homescreens exact kan restoren met een stock rom? Veel gezocht maar vond metname backuptools voor contacten, agenda en smsjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@mit-46

Zal wel door update komen dat het weer werkt. Ik installeer die nog niet vanwege root acces.
En ik denk dat je sync problemen had met een exchange server 2010 (SP1).
Ik sync alleen mail en verder niks. Opzich lijkt alles goed te werken, maar het verzenden werkt niet. Ik heb me in begin ook rot getikt, maar helaas, kwam nergens aan. Ik heb na meerdere tests nu een aangepaste email.apk geinstalleerd en die werkt perfect. Ik tik dit nu via de telefoon, maar er is best wel wat te vinden hierover op xda. En andere plekken via google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een erg GROOT probleem, na het installeren van de update heb ik eigelijk maar weinig met mijn telefoon kunnen doen.
Omdat na het opstarten van de telefoon na de update mijn telefoon nog aan mijn PC vast zat via USB (opladen) vroeg het mij nogmaals te bevestigen of ik het wilde gebruiken als oplader.
Sinds dien niets meer van leven in de desire z gezien. Aan-knop reageert niet meer, ook in combinatie met volumeknop. na uit en inzetten van accu nog steeds niets. Ben bang dat er niets meer aan gedaan kan worden. Ook geprobeerd weer op te laden, wanneer hij uit is en de oplader gaat erin zie je vaak toch nog een lichtje, maar ook dat krijg ik niet.

Ik heb tot nu toe nergens een soortgelijk probleem met de desire z gezien, maar met de HTC EVO, lijkt zo iets al eens gebeurd te zijn; http://community.htc.com/.../android/f/94/t/8282.aspx

#1. hooking up the usb to pc . no response from evo after setting it to disk drive.

maar ja, iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb een GROOT probleem, vanaf vorige week doet de aan/uit knop het niet meer. Dus krijg het scherm niet meer met dat knopje uit. Zowel een harde als een zachte reset gedaan, maar niks helpt.

Vanaf vandaag blijft het logo van de headset in beeld staan, dus bellen werkt ook niet meer. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Mau_Maus schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:27:
@mit-46

Zal wel door update komen dat het weer werkt. Ik installeer die nog niet vanwege root acces.
En ik denk dat je sync problemen had met een exchange server 2010 (SP1).
Ik sync alleen mail en verder niks. Opzich lijkt alles goed te werken, maar het verzenden werkt niet. Ik heb me in begin ook rot getikt, maar helaas, kwam nergens aan. Ik heb na meerdere tests nu een aangepaste email.apk geinstalleerd en die werkt perfect. Ik tik dit nu via de telefoon, maar er is best wel wat te vinden hierover op xda. En andere plekken via google.
Ik houd het maar daar op, ja.

Ik had verder nog niet gekeken naar mogelijk oplossingen voor het probleem. Ik kreeg mailtjes wel binnen en dat was voor mij minimaal.

Ik was wel van plan om er eens een dagje voor te gaan zitten en kijken wat ik er over zou kunnen vinden (met als optie in gedachte een andere e-mail app), maar nu werkt alles opeens.

Maar wij hebben inderdaad Exchange 2010. SP1 weet ik niet zeker. Als dat de meeste recente SP is dan weet ik bijna zeker dat die geinstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
iemand opgevallen dat in de "introductie" pagina 1 "Dezire Z" staat?

ben tevreden met men z alleen soms als ik de telefoon gewoon op pak van de tafel ofzo voelt het net alsof de telefoon "uit elkaar valt"... maar dat komt vanwege die hinge

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09 15:43

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ik ervaar het zelfde ja, maar wat maakt mij het nou uit, zolang ie maar niet echt uit elkaar valt ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb HTC Sense eraf gepleurd omdat ik die te traag vond. Cyanogenmond 6.1.1 erop geknalt. Wat een wereld van verschil! Werkt zo snel, soepel, ik doe langer met me batterij. Is overigens erg makkelijk om CM erop te zetten. Ik heb nog nooit een rom geflasht, maar ik was in 5min klaar. Rom Manager doet alles voor je. Ik ga nooit meer terug naar HTC Sense :P. Binnenkort komt CM 7 uit (Gingerbread dus), hij is al uit maar ik wacht op een stabiele versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Laatst online: 06-09 02:52
BGB4rn schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 07:37:
Ik ervaar het zelfde ja, maar wat maakt mij het nou uit, zolang ie maar niet echt uit elkaar valt ;)
mee eens :P

waar ik trouwens last van heb is als ik in de woonkamer zit en ik de telefoon aan de bovenkant vast heb wifi gewoon 0,0 is...

als ik dus type met groot onscreen of met qwerty tobo dan hou ik dus de telefoon ook aan de bovenkant vast en blokeer ik dus het signaal terwijl de router in mijn slaapkamer staat...

best kut mja :P

[ Voor 42% gewijzigd door [Remmes] op 28-12-2010 08:57 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 13:54
Heeft iemand anders na deze update ook last van die standaard htc weather app dat hij je locatie niet meer aanpast waar je bent? Hij blijft steeds op dezelfde laatste locatie staan en voor de update ging hij mijn locatie bepalen via wifi/3g, overigens doet locations dat nog wel steeds goed. Ik merk ook dat er veel steden eruit zijn want voor de update kon ik nog handmatig zoeken naar de plaats waar ik was maar nu staat die er ook niet eens meer bij de weather app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een dag of 2 is mijn Desire Z ook daud :(.
Hij gaat met geen mogelijkheid meer aan, en hij wil niet opladen.

(Ook al weet ik bijna zeker dat hij niet totaal leeg geweest kan zijn.)
Hi gebeld en moest hem retour sturen, een DoA zij de mevr van de helpdesk.
Als het goed is werd de order geannuleerd en kon ik een nieuwe order plaatsen.

Ik ga wel eens goed nadenken of ik wel weer een HTC wil , na meerdere posts hier gelezen te hebben van mensen met dit zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Bizar inderdaad.
Ik begin mijzelf haast uniek te voelen. :+

[ Voor 58% gewijzigd door Mit-46 op 28-12-2010 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:56:
Vanaf vandaag blijft het logo van de headset in beeld staan, dus bellen werkt ook niet meer. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Bedankt alvast
Dat heb ik bij een oude telefoon een keer gehad en kon het toen oplossen door mijn oordopjes even in de 3.5mm jack te pluggen. Toen ik m'n oordopjes er weer uit haalde herkende de telefoon dat de aansluiting niet meer gebruikt werd.
rajackar schreef op maandag 27 december 2010 @ 09:42:
Heb mijn traagheidsproblemen ook weer terug. Om de zoveel tijd (nog geen constante kunnen vinden) wordt het toestel vreselijk traag. Vrijwel altijd staat er ook een sync icoontje dat niet meer weg weg wil. Ik durf nog niet met 100% zekerheid te zeggen of het de sync is die de traagheid veroorzaakt of dat de traagheid de sync laat hangen.
Het is wel enorm irritant. Vorige keer een hard reset gedaan en toen was ik het een tijdje kwijt maar nu is het weer terug.
Dacht eerst dat dit aan whatsapp lag omdat ik ook het eeuwige link probleem had maar na verwijdering is het weer terug gekomen. Wellicht dat ik dit toch eens bij HTC neer ga leggen. Heb ook helemaal niets gedaan met ROMs, root of vage apps.
Installeer eens een programma zoals bijvoorbeeld Android System Monitor. Als je daarin bij Tasks kijkt kan je precies zien wat je totale CPU load is en hoeveel CPU load een bepaald programma veroorzaakt. Ik neem aan dat er iets bijna 100% CPU vraagt waardoor je toestel zo traag wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Wekko306 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:44:
[...]

Installeer eens een programma zoals bijvoorbeeld Android System Monitor. Als je daarin bij Tasks kijkt kan je precies zien wat je totale CPU load is en hoeveel CPU load een bepaald programma veroorzaakt. Ik neem aan dat er iets bijna 100% CPU vraagt waardoor je toestel zo traag wordt.
Goed idee. Heb nu watchtower erop staan. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopal
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 10:11
Mit-46 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:28:
Bizar inderdaad.
Voel je niet alleen Mit-46, die van mij doet het nog perfect ;) .

Nu ben je tenminste ook niet meer uniek >:)

PSN-ID : Cenzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 12:09
Ook hier zero problemen na de update. Ook voor de update helemaal geen gedoe. Geweldig toestel!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-09 16:31
De Desire Z net mogen ontvangen van de postbode. Telfort vertelde mij via de mail dat ik hem pas 4 januari zou krijgen, maar gisteren kreeg ik al een mailtje dat hij onderweg was. Maar goed dat ik vrij ben... :) Mij benieuwen of ik de betreffende problemen tegenkom. Telefoon net aan de lader gehangen, maar hopelijk houd de telefoon het net zo lang vol als mijn als mijn N71 qua levensduur. Het is niet mijn bedoeling naar de N71 te moeten teruggrijpen.... :). Ik zal de adviezen en ervaringen nog eens nader doorlezen op dit topic. Maar mijn ervaring is dat al mijn telefoons toch altijd wel een bepaald gebrek hadden of kregen, waarbij het merk niet zo uitmaakte. Dat kon zowel hardware als software matig. Maar daar heb ik altijd goed mee kunnen leven..... :) Nou we gaan het allemaal meemaken als hij de accu geladen... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Suntoro op 28-12-2010 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThorX
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-10-2024
Hallo iedereen,

Ik heb zonet een HTC Desire Z met AZERTY toetsenbord aangekocht. Wat ze bij HTC echter nog niet door hebben is dat AZERTY de gebruikelijke toetsenbord indeling is in heel België, dus ook in Vlaanderen. Het gevolg is dat deze versie van de Desire Z blijkbaar uitsluitend op de Franstalige markt gericht is.
Zo zijn de verpakking en handleidingen eentalig Frans, maar dat is het probleem niet.
Wat wel problematisch is dat ik, hoewel ik de interfacetaal wel in Nederlands kon veranderen, voor de taal van het hardware toetsenbord alleen tussen Frans en Engels kan kiezen. Geen Nederlandse woordsuggesties dus.
Heeft iemand een idee hoe ik ondersteuning voor NL op het hardware toetsenbord zou kunnen toevoegen?
Eventueel door een config file van het QWERTY toestel dat in Nederland verkocht wordt te kopieren?

Alvast bedankt,

Matthias

[ Voor 3% gewijzigd door ThorX op 28-12-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 15:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:02:
Ik ga wel eens goed nadenken of ik wel weer een HTC wil , na meerdere posts hier gelezen te hebben van mensen met dit zelfde probleem.
Houd wel in je achterhoofd dat je op internet juist voornamelijk de problemen tegen zult komen. Mensen zonder problemen zullen dat minder vaak komen melden en als ze dat al doen dan doen ze dat een of twee keer, maar dan gaan ze ook weer verder met hun leven zeg maar ;)
Mit-46 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:28:
Bizar inderdaad.
Ik dus ook :P , want hier is ook geen vuiltje aan de lucht. Heb het gevoel dat hij soms iets minder snel is dan hij was, maar ben nog steeds tevreden en alles werkt ook. Dat kwam door een leuke Christmas Live Wallpaper met sneeuwvlokjes, die heb ik er nu af gegooid, en hij loopt meteen een stuk beter weer, zo ken ik hem weer.
Nog geen update gedaan, ding doet het immers prima en ik zou de mogelijkheid om te rooten (voorlopig) kwijtraken.
ThorX schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:30:
Wat wel problematisch is dat ik, hoewel ik de interfacetaal wel in Nederlands kon veranderen, voor de taal van het hardware toetsenbord alleen tussen Frans en Engels kan kiezen. Geen Nederlandse woordsuggesties dus.
Heeft iemand een idee hoe ik ondersteuning voor NL op het hardware toetsenbord zou kunnen toevoegen?
Eventueel door een config file van het QWERTY toestel dat in Nederland verkocht wordt te kopieren?
Engelse suggestie op hw keyb kan ik op mijn Z ook niet. Ik kan enkel kiezen voor Engels bij de taalinstelling voor het hardware keyboard. Nederlands is er dus voor zover ik weet niet.
Daarnaast: ik mis woordsuggesties voor het hardware keyboard totaal niet. Het is immers een hardware keyboard ;). Enige irritatie die ik er mee heb is dat als ik "wel" typ en dan een spatie geef, de telefoon er "we'll" van maakt. Terwijl ik elke vorm van suggestie op het hardware keyboard uit heb staan, voor zover je daar iets aan kan instellen. Dat los ik op middels een backspace en kan dan weer verder.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 28-12-2010 20:07 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThorX
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-10-2024
Ultraman schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:39:
Engelse suggestie op hw keyb kan ik op mijn Z ook niet. Ik kan enkel kiezen voor Engels bij de taalinstelling voor het hardware keyboard. Nederlands is er dus voor zover ik weet niet.
Daarnaast: ik mis woordsuggesties voor het hardware keyboard totaal niet. Het is immers een hardware keyboard ;). Enige irritatie die ik er mee heb is dat als ik "wel" typ en dan een spatie geef, de telefoon er "we'll" van maakt. Terwijl ik elke vorm van suggestie op het hardware keyboard uit heb staan, voor zover je daar iets aan kan instellen. Dat los ik op middels een backspace en kan dan weer verder.
En jouw toetsenbord heeft dus een qwerty (ipv azerty) toetsenbord?
En zie je dan ook altijd een "EN" pictogram in de balk bovenaan staan als je typt met het hardware toetsenbord?

[ Voor 6% gewijzigd door ThorX op 28-12-2010 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin5210
  • Laatst online: 08-07 21:39
Met de nieuwste update werkt bij mij nu ook de Nederlandse woord voorspelling met het hw keyboard...
Ik kan kiezen tussen Nederlands, Frans, Duits en Engels. Ik heb nog wel niet getest hoe goed het allemaal werkt.
Ik heb een Nederlandse qwerty desire z.

Update: Via symbols krijg je nu ook veel meer symbolen dan vroeger, bijna een verdrievoudiging. De symbolen die ik miste staan er nu ook tussen.

[ Voor 22% gewijzigd door robin5210 op 28-12-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Klopt. Ik kan nu ook voor het HW toetsenbord Nederlands kiezen. Ik heb suggesties e.d. uitstaan dus volgens mij merk ik er niks van.

Symbolen heb ik eerlijk gezegd nooit echt op gelet. Maar als die bij jou een update hebben gekregen zal dat bij mij ook wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

ThorX schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:43:
[...]

En jouw toetsenbord heeft dus een qwerty (ipv azerty) toetsenbord?
En zie je dan ook altijd een "EN" pictogram in de balk bovenaan staan als je typt met het hardware toetsenbord?
Ja, klopt :)
robin5210 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:46:
Met de nieuwste update werkt bij mij nu ook de Nederlandse woord voorspelling met het hw keyboard...
Ik kan kiezen tussen Nederlands, Frans, Duits en Engels. Ik heb nog wel niet getest hoe goed het allemaal werkt.
Ik heb een Nederlandse qwerty desire z.

Update: Via symbols krijg je nu ook veel meer symbolen dan vroeger, bijna een verdrievoudiging. De symbolen die ik miste staan er nu ook tussen.
Ah, dat is fijn om te horen. Toch wel de moeite om een keer te updaten zodra men root access voor elkaar heeft en anders een custom ROM gebaseerd op deze nieuwe firmware voor zover dat kan.

Staat er bij de symbolen nu ook het accent circumflex ("^") zodat deze los te typen is?

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 28-12-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:02
ThorX schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:30:
Hallo iedereen,

Ik heb zonet een HTC Desire Z met AZERTY toetsenbord aangekocht. Wat ze bij HTC echter nog niet door hebben is dat AZERTY de gebruikelijke toetsenbord indeling is in heel België, dus ook in Vlaanderen. Het gevolg is dat deze versie van de Desire Z blijkbaar uitsluitend op de Franstalige markt gericht is.
Zo zijn de verpakking en handleidingen eentalig Frans, maar dat is het probleem niet.

Alvast bedankt,

Matthias
De "Belgische" Desire Z bestaat dan ook nog niet, ik denk eerder dat ze je een Franse versie verkocht hebben. Ga maar na: in geen enkele Belgische winkel is de Desire Z op voorraad. In Frankrijk echter wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Ultraman schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:20:
[...]
Staat er bij de symbolen nu ook het accent circumflex ("^") zodat deze los te typen is?
[...]
Bij het drukken op Sym verschijnt bij mij een scherm waarin ook ^ is te kiezen. Durf niet te zeggen of dat voor de update niet het geval was, maar gezien je vraag was het er kennelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Software technisch gecombineerd met de hardware voordelen heb ik absoluut niets te klagen over de performance van de tel. Ben er erg tevreden mee. Enige wat ik dan wel te klagen heb is die volumeknop(pen) aan de zijkant. Die is/zijn echt veel te groot, waardoor ik teveel ongewenst deze indruk. Maar goed dat is mijn gebruikersmankement denk ik ;)

Verder wil ik na verloop van tijd wel die hinge aan gaan pakken, dat lijkt me een mooie uitdaging dit te doen. De gasten op XDA vorderen er aardig mee, en het lijkt, mits beetje technisch gepriegel je ding is, vrij eenvoudig op te lossen. Zou toch wel een wat stroevere hinge prefereren dan nu het geval is. Het ontwerp vind ik best oke t.o.v. de drukveren (N97) of een slider, maar het had wel stroever gemogen.

Overigens wil ik ook mijn volgende tel een qwerty bord erbij, want dit vind ik gewoon wel echt de grootste plus van dit model, ik heb hiervoor behalve een zakelijke E90 geen qwertys gebruikt maar in Android merk ik dat ik m toch heel erg frequent gebruik, zeker nu ik de snelheid van het tikken op dit bord aardig in de handen heb.

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Vanaf vandaag ben ik dan eindelijk ook een gelukkige gebruiker van de DZ! Erg vette telefoon en tot nu toe ben ik enorm tevreden. De hinge doet het prima hier, niet te los en niet te stroef. Ben een beetje moe dus ik hou het kort: Ik heb 1 klein probleempje. Als je bij het hardware toetsenbord een toets inhoudt krijg je een speciaal teken te zien (meerdere, soms met een cijfer erbij). Nu wijkt dat wat hij laat zien op het scherm echter af van wat er op de toets zelf staat. Bij de toets waar # staat krijg ik bijvoorbeeld een @. Weet iemand hoe ik dat op kan lossen? Ik heb al gekeken bij de instellingen van de taal (toetsenbord) maar dat maakte geen verschil.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Ultraman schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:20:
Ah, dat is fijn om te horen. Toch wel de moeite om een keer te updaten zodra men root access voor elkaar heeft en anders een custom ROM gebaseerd op deze nieuwe firmware voor zover dat kan.

CyanogenMod 6.1.1 en ik kan via de symbolen knop op het toetsenbord EINDELIJK < > en ja ook ^ kiezen woehoee!!! Stomme HTC Sense haha. Ben er klaar mee. Voor mij alleen nog maar CyanogenMod.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Wekko306 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:44:
[...]

Ben er nu met watchtower achter gekomen wat het probleem is en het zijn de volgende processen:
/system/bin/bluetoothd
/system/bin/logcat2
Samen verstoken ze 100% van de cpu. Ik kan me voorstellen dat logcat ook nog eens hard op het flash bezig en ik had al een gevoel dat ook storage erg langzaam was.
Even bluetooth uit en aan zetten helpt maar dat is natuurlijk een lapmiddel.
Ben benieuwd hoe ik het permanent op kan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Jivebunny schreef op woensdag 29 december 2010 @ 07:46:
[...]

CyanogenMod 6.1.1 en ik kan via de symbolen knop op het toetsenbord EINDELIJK < > en ja ook ^ kiezen woehoee!!! Stomme HTC Sense haha. Ben er klaar mee. Voor mij alleen nog maar CyanogenMod.
Zowel < als > als ^ staan onder de knop SYM.

Heb je dus geen andere ROM voor nodig. ;)
SomerenV schreef op woensdag 29 december 2010 @ 02:30:
Vanaf vandaag ben ik dan eindelijk ook een gelukkige gebruiker van de DZ! Erg vette telefoon en tot nu toe ben ik enorm tevreden. De hinge doet het prima hier, niet te los en niet te stroef. Ben een beetje moe dus ik hou het kort: Ik heb 1 klein probleempje. Als je bij het hardware toetsenbord een toets inhoudt krijg je een speciaal teken te zien (meerdere, soms met een cijfer erbij). Nu wijkt dat wat hij laat zien op het scherm echter af van wat er op de toets zelf staat. Bij de toets waar # staat krijg ik bijvoorbeeld een @. Weet iemand hoe ik dat op kan lossen? Ik heb al gekeken bij de instellingen van de taal (toetsenbord) maar dat maakte geen verschil.
Het 2e teken wat je op het toetsenbord ziet zijn tekens die je middels de FN toetsen gebruikt.

Als je dus eerst de FN toets indrukt en daarna op de S dan krijg je #. Eerst de FN toets en daarna de F dan krijg je %., so on.....

Het klopt dat als je bijvoorbeeld de S ingedrukt houdt dat je dan andere tekens te zien krijgt. Waarom dat is weet ik niet, maar het 2e karakter op de toetsen zijn de karakters die je ook middels de FN toets activeert.

Het stukje om een toets ingedrukt te houden is nog "bugged" denk ik. Sommige zijn wel juist zie ik, maar sommige niet.
(Taal van mijn HW keyboard staat btw op NL.)

[ Voor 127% gewijzigd door Mit-46 op 29-12-2010 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
Had gehoopt nu je de taal van je toetsenbord op Nederlands kunt zetten dat ie niet langer van ' wel ' - ' we'll ' maakt. Rete irritant! Enige woord waarbij hij dat doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09 15:43

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Mit-46 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 09:46:
[...]

[...]

Het 2e teken wat je op het toetsenbord ziet zijn tekens die je middels de FN toetsen gebruikt.

Als je dus eerst de FN toets indrukt en daarna op de S dan krijg je #. Eerst de FN toets en daarna de F dan krijg je %., so on.....

Het klopt dat als je bijvoorbeeld de S ingedrukt houdt dat je dan andere tekens te zien krijgt. Waarom dat is weet ik niet, maar het 2e karakter op de toetsen zijn de karakters die je ook middels de FN toets activeert.

Het stukje om een toets ingedrukt te houden is nog "bugged" denk ik. Sommige zijn wel juist zie ik, maar sommige niet.
(Taal van mijn HW keyboard staat btw op NL.)
Oh is dat daar voor, ik dufte m nooit aan te klikken omdat ik dacht dat ie er anders symbian op zou zetten ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Flogging Hank schreef op woensdag 29 december 2010 @ 10:40:
Had gehoopt nu je de taal van je toetsenbord op Nederlands kunt zetten dat ie niet langer van ' wel ' - ' we'll ' maakt. Rete irritant! Enige woord waarbij hij dat doet
Vage bug inderdaad. Ik heb er zelf geen last van.
Google of XDA weet ook niet waardoor dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
BGB4rn schreef op woensdag 29 december 2010 @ 10:42:
[...]

Oh is dat daar voor, ik dufte m nooit aan te klikken omdat ik dacht dat ie er anders symbian op zou zetten ;)
Ik zou maar oppassen en al helemaal niet op de DEL toets drukken.
Ik zal maar niet vertellen wat er dan gebeurd met je telefoon. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Naargelang ik het toestel nu heb begin ik mij aan een punt te irriteren. Het uitgangsvolume via de 3,5mm plug ligt erg laag. Ik gebruik mijn DZ onderweg als Webradio via 3G (Wat overigens uitstekend werkt!) maar ik moet mijn autoradio zowat op maximaal volume zetten om er fatsoenlijk wat uit te laten komen. Dit is bij de overige bronnen (FM, CD) absoluut niet nodig. De DZ staat al op het hardst, maar nog is het geluid wat er uit komt betrekkelijk zacht.

Is er een manier om dit op te kunn krikken, en is dit verstandig om te doen? Of maak ik dan meer kapot dan mij lief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:51
na de nieuwe OTA update is dit mogelijk om NL in te stellen voor het hardware keyboard... ik heb wel even moeten herstarten , toen zag ik NL staan ipv ENG als ik het toetsenbord openvouw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:21
Jassy schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:22:
Naargelang ik het toestel nu heb begin ik mij aan een punt te irriteren. Het uitgangsvolume via de 3,5mm plug ligt erg laag. Ik gebruik mijn DZ onderweg als Webradio via 3G (Wat overigens uitstekend werkt!) maar ik moet mijn autoradio zowat op maximaal volume zetten om er fatsoenlijk wat uit te laten komen. Dit is bij de overige bronnen (FM, CD) absoluut niet nodig. De DZ staat al op het hardst, maar nog is het geluid wat er uit komt betrekkelijk zacht.

Is er een manier om dit op te kunn krikken, en is dit verstandig om te doen? Of maak ik dan meer kapot dan mij lief is?
Kijk bij instellinge op je radio, kan je meestal wel ergens Aux output volume instellen.. die zet je dan gewoon hoger ;)

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Deze optie heb ik helaas niet op mijn autoradio zitten. Ik gebruik deze AUX ingang ook voor andere apparaten (Pure Highway en mijn Netbook) en dan is het volume gewoon op niveau. Ik vermoed dus dat de uitgang is begrensd ivm de Europese regels (Dove jeugd die de koptelefoon te hard zetten). Die speelt mij dus nu parten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Jassy schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:57:
Deze optie heb ik helaas niet op mijn autoradio zitten. Ik gebruik deze AUX ingang ook voor andere apparaten (Pure Highway en mijn Netbook) en dan is het volume gewoon op niveau. Ik vermoed dus dat de uitgang is begrensd ivm de Europese regels (Dove jeugd die de koptelefoon te hard zetten). Die speelt mij dus nu parten.
Ik gebruik eigenlijk alleen het a2dp bluetooth profiel voor dat, ook in de auto, maar daar lijk ik geen last te hebben van een gedempt volume. Weliswaar gaat mn volume iets harder op de radio dan bijvoorbeeld met de cd speler maar zeker niet tot maximum proporties. Denk dat er wel n begrenzing zit op de jack uitgang, dat is met draagbare spelers volgens mij verplicht. K zal nog ff speuren of daar n workaround voor is, die is er namelijk meestal wel.

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46

Dit is bij de Iphone 4 hetzelfde. Is al een aantal keer gebeurd dat ik bij een maat in de auto zat en er muziek via zijn telefoon opstond.

Na verloop van tijd terug naar de tuner van de radio en WHA!! we springen beiden bijna door het dak heen omdat het volume op standje KEIHARD staat omdat je anders niks hoorde via de Iphone.

Is dit niet een beperking van de 3.5mm jack?

Wellicht dat iemand anders hier over ervaring mee heeft?

Mijn autoradio gaat in ieder geval hard zat. Ik moet het volume wel erg hoog zetten, maar zit nog niet op het max en het is luid zat.

**Edit
rohit schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:41:
[...]

Kijk bij instellinge op je radio, kan je meestal wel ergens Aux output volume instellen.. die zet je dan gewoon hoger ;)
Ah...
Ik zal ook eens kijken bij mijn eigen radio.

**edit 2
martincm schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:06:
[...]

Ik gebruik eigenlijk alleen het a2dp bluetooth profiel voor dat, ook in de auto, maar daar lijk ik geen last te hebben van een gedempt volume. Weliswaar gaat mn volume iets harder op de radio dan bijvoorbeeld met de cd speler maar zeker niet tot maximum proporties. Denk dat er wel n begrenzing zit op de jack uitgang, dat is met draagbare spelers volgens mij verplicht. K zal nog ff speuren of daar n workaround voor is, die is er namelijk meestal wel.
Dit bevestigd mijn vermoeden al. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Mit-46 op 29-12-2010 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Dat dacht ik al dat dit een softwarematige beperking is. Hopelijk is daar een work-around voor zodat ik me niet meer de pleuris schrik als ik plots besluit de tuner aan te zetten. Ik ben benieuwd, zal zelf ook gaan zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het zijn dat dit een impedantieprobleem is? De 3,5 mm koptelefoon jack is immers niet bedoeld als line out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Dan zou ik het zelfde probleem met mijn netbook moeten hebben, want dat is immers ook een koptelefoonuitgang. Of wordt dat impendantieprobleem dan teniet gedaan omdat ik met een netbook veel harder uit kan sturen?

Stel dat ik dat ook met de DZ doe (harder uitsturen), in hoeverre kan ik dan mijn hardware mollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:51

Phntm

Tlingelingeling

Zoals de meesten hier heb ik mijn Desire Z geupdate en zover ik het weet is de performance bij mij wel toegenomen, maar ik moest wel 2 keer opnieuw starten omdat music player het plotseling niet meer deed, zelfs na task killer te hebben gebruikt en omdat ik opeens plotseling mensen begon op te bellen zonder dat ergens op drukte.

Even over de hinge weer: Het probleem valt niet meer op, zo horen ze te zijn: Losjes voor makkelijker en sneller toetsenbord gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Laatst online: 25-09 16:06

Niku

Alagaesii

Mit-46 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 09:46:
[...]

[...]
Ik kan ze toch echt niet vinden hoor (op het toetsenbord)..

[ Voor 3% gewijzigd door Niku op 29-12-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Laatst online: 26-09 12:36

NetAmp

"for indoor use only"

Mit-46 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:03:
[...]
Dit is bij de Iphone 4 hetzelfde. Is al een aantal keer gebeurd dat ik bij een maat in de auto zat en er muziek via zijn telefoon opstond. [...]
Hiervoor gebruik ik de FM-zender van mijn Nokia N97 :o misschien ook geen top-kwaliteit signaal, maarrrr wel handig om de muziekspeler te horen via de autoradio.

Toch heb ik me ook wel altijd afgevraagd hoe dat zit met 3.5mm jacks. Zo had ik 'vroeger' een Sony MiniDisc speler (goeie ouwe tijd he) en die had -volgens mij- een zachter output-geluid dan een Philips DCC speler (digitale cassettes! wie kent ze nog? nouja zelfde kan ik ook vragen over Sony MD ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Niku schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:41:
[...]

Onder de knop SYM zoals ik schreef en niet op het toetsenbord zelf. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Mit-46 op 29-12-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:51

Phntm

Tlingelingeling

Niku schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:41:
[...]

Mit bedoelt dat als je op het SYM knopje drukt op je toetsenbord je die tekens krijgt op je scherm om ervan te kiezen.

• JCreations
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 13:36
Die symbolen staan er pas bij sinds de laatste OTA. Mensen die deze nog niet binnen hebben gehaald vanwege root of wat dan ook hebben die dus nog niet ;)

• Niku
  • Laatst online: 25-09 16:06

Niku

Alagaesii

JCreations schreef op donderdag 30 december 2010 @ 02:13:
Die symbolen staan er pas bij sinds de laatste OTA. Mensen die deze nog niet binnen hebben gehaald vanwege root of wat dan ook hebben die dus nog niet ;)
Thanks, dan hoeft men mij blijkbaar toch niet achterlijk te vinden.

• Mit-46
Achterlijk zal men je niet zo snel vinden denk ik. :)
Tenzij je echt achterlijk bent. ;)

Maar dan zat je vast niet in dit topic.

Maar waarom update je niet? Heb je root acces?

[ Voor 15% gewijzigd door Mit-46 op 30-12-2010 11:05 ]

Verwijderd

Waarschijnlijk ben ik één van de weinigen die na de Cyanogen MOD wél graag de friendstream van HTC Sense erop wil hebben en de agenda widget. Iemand enig idee hoe ik deze erop krijg met een geroote Cyanogen MOD ?

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Voor zover ik weet draaien die widgets alleen als je sense hebt.
Je zou launcher pro kunnnen gebruiken. Die zou wel moeten draaien op cyanogen en die heeft in de betaalde versie widgets die erg op sense lijken.

• Kingpinda
  • Laatst online: 25-09 20:37

Kingpinda

Citizenship is earned.

Kijk eens of er niet toevallig "We'll" in je woordenboek staat. Woorden in je persoonlijke woordenboek overrulen namelijk.

Heb mijn hele woordenboek leeggegooid want hij deed midden in een zin Woorden met Hoofdletters EN niet Alleen bij Eigen namen. Die kwamen er natuurlijk in omdat er nog geen NL hardware woord voorspelling was.
Ik heb Hardware keyboard ingesteld op NL en tweede taal engels. Woordvoorspelling en spellings controle beiden aan. Doet het perfect. Eerst de nederlandse woorden en staan ook Engelse woorden later in het rijtje als ik eens een engels berichtje moet typen of graag gewoon engels er doorheen pleur.

Met alles aan heb ik geprobeerd wel te typen en er kwam gewoon "wel" uit.

Life is like living only without the peaches

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
Kingpinda schreef op donderdag 30 december 2010 @ 14:03:
[...]

Kijk eens of er niet toevallig "We'll" in je woordenboek staat. Woorden in je persoonlijke woordenboek overrulen namelijk.

Heb mijn hele woordenboek leeggegooid want hij deed midden in een zin Woorden met Hoofdletters EN niet Alleen bij Eigen namen. Die kwamen er natuurlijk in omdat er nog geen NL hardware woord voorspelling was.
Ik heb Hardware keyboard ingesteld op NL en tweede taal engels. Woordvoorspelling en spellings controle beiden aan. Doet het perfect. Eerst de nederlandse woorden en staan ook Engelse woorden later in het rijtje als ik eens een engels berichtje moet typen of graag gewoon engels er doorheen pleur.

Inmiddels doet ie het niet meer bij smsen, maar bij whatsapp maakt ie van wel nog altijd we'll. Woord staat niet in mn woordenboek

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 22:14

Kortfragje

......

Sinds de update zie ik in de battery stats dat HTC Sense (com.htc.sense:remote geloof ik) gemiddel 9% batterij verbuikt .. Nu heb ik alle syncen van htc sense uitstaan, gebruik launcherpro als launcher ..

Ervaren meer mensen dit? Scherm verbuikt nu ook minder batterij...

iemand enig idee hoe ik dit er ook af kan krijgen?

http://www.gjpvanwesten.nl

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Kortfragje schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:43:
Sinds de update zie ik in de battery stats dat HTC Sense (com.htc.sense:remote geloof ik) gemiddel 9% batterij verbuikt .. Nu heb ik alle syncen van htc sense uitstaan, gebruik launcherpro als launcher ..

Ervaren meer mensen dit? Scherm verbuikt nu ook minder batterij...

iemand enig idee hoe ik dit er ook af kan krijgen?
Als je je batterij eruit haalt verbruikt het scherm helemaal niks meer. Flauw grapje :p

Ik denk dat je ten eerste root moet hebben om iets van sense eruit te slopen. maar dat is even afwachten tot nieuwe root mogelijk is.

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Flogging Hank schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:40:
[...]

Inmiddels doet ie het niet meer bij smsen, maar bij whatsapp maakt ie van wel nog altijd we'll. Woord staat niet in mn woordenboek
Hmm bij whatsapp krijg ik niet eens de mogelijkheid om woordvoorspelling met hardware keyboard te doen. Ik heb alle instellingen nagezocht. Met touchscreen wel maar blijft gewoon nederlands "wel" Ik denk dat het toch aan je instellingen dan ligt. eerste taal ned 2de taal eng.

Verwijderd

Kingpinda schreef op donderdag 30 december 2010 @ 14:03:
[...]

Ik had dit probleem ook. De blackberry deed dit ook en daar kon je in het woordenboek we'll gewoon deleten maar bij de desire Z kon ik de default dictionary niet vinden alleen de persoonlijke. Dus uiteindelijk gewoon de telefoontaal naar nederlands gezet en dan is het probleem weg. Echter, ik had liever de telefoontaal engels gehad en dat ik dit woord dan zou kunnen overschrijven of deleten.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ik heb het gevoel dat sinds de update de weergave voor 2G/3G niet helemaal geweldig meer is, of dat ik geen HSPDA meer kan krijgen.

Ik heb vaak 3G in beeld staan maar kwa snelheid kan je het niet merken, volgens de speedtest maar rond de 33kb. En normaal kwam dan ook als je een website ging laden gelijk H in beeld te staan maar dat zie ik nu ook niet meer.

Maar hier is de 3G verbinding sowieso slecht, ik had voor de update altijd normaal G staan, dus als ik binnenkort weer in de stad ben (Zwolle) zal ik eens effe kijken wat hij daar doet. Provider is overigens Hi.

[ Voor 5% gewijzigd door schnumi op 30-12-2010 23:07 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:16:
[...]

Ik had dit probleem ook. De blackberry deed dit ook en daar kon je in het woordenboek we'll gewoon deleten maar bij de desire Z kon ik de default dictionary niet vinden alleen de persoonlijke. Dus uiteindelijk gewoon de telefoontaal naar nederlands gezet en dan is het probleem weg. Echter, ik had liever de telefoontaal engels gehad en dat ik dit woord dan zou kunnen overschrijven of deleten.
tja als je je default phone taal in engels hebt zal hij altijd engelse woorden eerst vinden volgens mij. dat is net zoals dat je de google nav in het engels krijgt.

Maar wat volgens mij wel moet werken is als je 'wel' typed en hij spelt we'll klik je gewoon op 'wel' en dan saved hij dat in je woordenboek. word dat dan niet de eerste die hij vervolgens vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 05:03
Anders dit eens proberen. Daarmee kun je zelf instellen hoe de taalsettings moeten zijn. Dus bijvoorbeeld Engels als systeemtaal, maar Nederlands voor T9.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb mijn Desire Z nu een paar dagen. Het belangrijkste wat me opvalt is de ontzettend beroerde batterijtijd. Gistermiddag mijn telefoon opgeladen, vannacht is de telefoon uit geweest en nu heb ik nog maar 49% over van deze batterij lading.

Met mijn Touch Pro 2 hield mijn batterij het een stuk langer uit.

Iemand enig idee waardoor dit komt?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

flitspaal.nl schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 09:51:
Ik heb mijn Desire Z nu een paar dagen. Het belangrijkste wat me opvalt is de ontzettend beroerde batterijtijd. Gistermiddag mijn telefoon opgeladen, vannacht is de telefoon uit geweest en nu heb ik nog maar 49% over van deze batterij lading.

Met mijn Touch Pro 2 hield mijn batterij het een stuk langer uit.

Iemand enig idee waardoor dit komt?
Is al een aantal keer voorbij gekomen in deze thread. De batterij is iets minder qua capaciteit dan veel mensen gewend zijn, maar neemt na een aantal dagen tot een week nog wel wat toe.

Daarnaast zou je je instellingen een keer kunnen nakijken. GPS uit? Wifi/Bluetooth uit? 3G uit? Hoe is de verbinding met het GSM-netwerk? Wat doe je ermee? Angry Birds bijvoorbeeld vreet bij mij stroom.

Neus 't topic maar eens goed door. ;)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
Afgelopen week de Desire Z mogen ontvangen van Telfort. Inmiddels naar mijn eigen smaak ingericht. Nog een grotere MicroSD kaart besteld van 32Gb. Helaas Nog niet binnen. Maar vraag me af of het gewoon gaat werken wanneer de content van de huidige 8Gb kaart kopieer naar de nieuwe, of dat ik opnieuw installaties van de Android apps moet uitvoeren.... Dit was namelijk bij mijn Nokia N71 niet het geval, omdat de content op de SD kaart niets had te maken met de geinstalleerde apps op de telefoon. Nu zie ik bij de Desire Z wel content staan van gebruikte apps op de MicroSD.

Verder bevalt hij tot nu toe d:)b . Dat de Desire Z veel stroom verbruikt kan ik mee leven. Heb inderdaad wel gelijk de update uitgevoerd. In het dagelijks leven staat alles eigenlijk aan. Wel zo makkelijk bij mijn bekende WiFi spots, BT carkit etc, etc. , maar ook om 3G staat dus altijd bijdehand te hebben. Met een smartphone zit je toch eerder te internetten, wanneer je niet achter een PC zit. Daarom zorg ik meestal wel overal voor laadkabels werk, auto en thuis...

Alleen wanneer ik in het buitenland of op vakantie ben, zonder de aanwezigheid van stroom, zet ik een hoop instelling op inactief. Of ik zorg voor een 2e accu.... :)

EDIT: Weet niet of deze vraag omtrent de upgrade naar een grotere MicroSD al eerder de revue is gepasseerd. Maar hopelijk krijg ik hier alsnog een antwoord daarop. Alvast bedankt daarvoor!

[ Voor 12% gewijzigd door Suntoro op 31-12-2010 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 26-09 21:28

Sorcerer8472

Mens sana?

Brabo-Joossie schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 10:31:
[...]

Is al een aantal keer voorbij gekomen in deze thread. De batterij is iets minder qua capaciteit dan veel mensen gewend zijn, maar neemt na een aantal dagen tot een week nog wel wat toe.

Daarnaast zou je je instellingen een keer kunnen nakijken. GPS uit? Wifi/Bluetooth uit? 3G uit? Hoe is de verbinding met het GSM-netwerk? Wat doe je ermee? Angry Birds bijvoorbeeld vreet bij mij stroom.

Neus 't topic maar eens goed door. ;)
Ik heb gisternacht opgeladen, gisteren bijna hele dag niet gebruikt (mail opgehaald, 2 sms'jes gestuurd ofzo), vanochtend nog steeds 100% (na circa 24 uur van de lader af te zijn dus, met 3G aan, dataverbinding uit als ik hem niet gebruik). Prima dus :) Is net na een nieuw sms'je pas naar 90% gesprongen.

Nu kijken of hij niet ineens na een telefoontje van 1 minuut naar 70% terugspringt. Daar was de TP2 heel goed in (omdat hij pas bij groot verbruik nauwkeurig de accuspanning kan uitlezen).

Volgens 'Battery usage' kost de display ongeveer 4x zo veel stroom dan het uitvoeren van Angry Birds zelf. Ben benieuwd in hoeverre dat nou enigszins klopt.

[ Voor 7% gewijzigd door Sorcerer8472 op 31-12-2010 11:50 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

@RDX_Charade:
Ik heb m'n zooi naar een 16GB kaartje overgezet, eerst geformatteerd en daarna gewoon de inhoud van de 8GB gekopieerd naar de 16GB via m'n pc, geen centje pijn. :) Ik zou zeggen, wis je 8GB kaartje pas wanneer je alles op je nieuwe kaartje getest hebt, maar mag geen probleem zijn.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
Brabo-Joossie schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 11:48:
@RDX_Charade:
Ik heb m'n zooi naar een 16GB kaartje overgezet, eerst geformatteerd en daarna gewoon de inhoud van de 8GB gekopieerd naar de 16GB via m'n pc, geen centje pijn. :) Ik zou zeggen, wis je 8GB kaartje pas wanneer je alles op je nieuwe kaartje getest hebt, maar mag geen probleem zijn.
Ok, thnx, dan denk ik wel dat het gaat lukken m.b.v. de kaartlezer in mijn laptop en een MicroSD adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Die Bruine schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 09:01:
Anders dit eens proberen. Daarmee kun je zelf instellen hoe de taalsettings moeten zijn. Dus bijvoorbeeld Engels als systeemtaal, maar Nederlands voor T9.
Hmm kan hiermee alleen 2 dingen veranderen systeem taal bijvoorbeeld engels en locatie nederlands en dan is er nog variant maar met googlen vind ik hier niks mee.

Ik krijg nu dus English (Netherlands) en Nl N/A dat eerste gedeelte met brackets kun je volgens mij al standaard instellen zonder locale op de Z.

Dit werkt goed. Systeem engels en keyboard bv nederlands. met engels als 2de taal. Maar navigatie is dan engels. Kan bij pico tts geen nederlands kiezen terwijl als systeemtaal ned is je automatisch nederlandse navigatie krijgt. Vaag. Ik lees dat je verschillende text to speech languages kunt downloaden/kopen van market zoals dutch. maar toch vreemd dat als systeem taal ned is je dan gewoon die nederlandse speech synthesis hebt unlocked als het ware. Beetje van de zotte dat je dan een tts taal moet downloaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hmm, vandaag geraakt door een beruchte HTC + Android 2.2 bug: alle SMSjes pleitos.
Geeft niets, want ik mis ze echt niet, maar hoort niet. Vervolgens steeds Force Closes van de Messages app, even rebooten hielp.
Even data van de Messages app gecleaned en nu werkt het weer.

Trouwens heb ik HTC Sense launcher gisteravond vervangen door ADW Launcher en als widgets SiMi clock en Snowstorm. Geweldig! HTC Sense launcher wil ik echt niet meer naar terug nu.
Alleen nog even iets vinden om Friendstream mee te vervangen, die gebruikte ik enkel voor Twitter, dus dat moet te doen zijn.
Tevens LauncherPro geprobeerd, maar ADW heeft toch mijn voorkeur.
Binnenkort misschien maar eens kijken of de betaalde ADW EX versie wat voor mij is. En eventueel een mod flashen, bijvoorbeeld wanneer Gingerbread stabiel is en volledig functioneel op de Z.

[ Voor 52% gewijzigd door Ultraman op 31-12-2010 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
  • Laatst online: 24-09 16:20
Hallo allemaal,

Ik heb ongeveer 1 maand een desire z gehad en de laatste tijd kreeg hij kuren. Hij hield er bijvoorbeeld gewoon mee op, reageerde niet op aan/-uit knop kon niet resetten of opladen. Gelukkig deed hij het soms toch opeens weer zonder enige reden. Dit gebeurde 2x totdat hij eergisteren er helemaal mee ophield en nu al dus ruim 2 dagen niks meer doet. Ik las hier op het forum dat er wel meer mensen dit probleem hadden. Moet ik nu hem gewoon retour doen en een nieuwe eisen?

Mvg johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Tja hij is een beetje duur voor een presse-papier... Als ik jou was zou ik hem inderdaad voor RMA sturen. Eerst misschien proberen te polsen bij verkoper. Misschien met geluk kun je hem omruilen. Anders word het opsturen ja.
Success.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Laatst online: 15:36
johanteunis schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 13:50:
Hallo allemaal,

Ik heb ongeveer 1 maand een desire z gehad en de laatste tijd kreeg hij kuren. Hij hield er bijvoorbeeld gewoon mee op, reageerde niet op aan/-uit knop kon niet resetten of opladen. Gelukkig deed hij het soms toch opeens weer zonder enige reden. Dit gebeurde 2x totdat hij eergisteren er helemaal mee ophield en nu al dus ruim 2 dagen niks meer doet. Ik las hier op het forum dat er wel meer mensen dit probleem hadden. Moet ik nu hem gewoon retour doen en een nieuwe eisen?

Mvg johan
Ik had twee keer (met twee verschillende toestellen) hetzelfde en heb hem teruggestuurd voor geld terug.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
  • Laatst online: 24-09 16:20
Kzal eerst wel nieuw toestel vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin5210
  • Laatst online: 08-07 21:39
johanteunis schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 15:38:
Kzal eerst wel nieuw toestel vragen.
Ik heb net ook hetzelfde probleem als jou. Ik was gewoon een sms aan het typen en na het versturen bleef de telefoon vast hangen. Na even gewacht te hebben, heb ik gewoon de batterij er uitgehaald en nu reageert hij nergens meer op.

Hoe lang duurde het voordat de telefoon terug wou opstarten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Eens in de zoveel tijd krijg ik een alarmpje met de melding 'Video'. Uiteraard heb ik alle apps en kalenders afgezocht, maar ik kan dat alarmpje maar niet vinden en dus ook niet uitzetten. Iemand een idee hoe ik dit soort verborgen alarmpjes kan achtrhalen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YozY
  • Niet online

YozY

X

Mijn Desire Z werkt niet meer! Sinds 2 dagen krijg ik geen beeld meer op mijn Z (toestel is iets ouder dan een maand). Het gebeurde spontaan, ik had hem gebruikt en in mijn zak gestoken, 2 minuten later haal ik hem eruit en ik kreeg enkel een volledig zwart beeld. Het toestel werkt voor de rest wel perfect (dus touchscreen, backlight, camera etc.) en ik heb hem ook niet laten vallen (dus geen barsten in het scherm of deuken). Daarnaast nooit geroot of een custom rom op gezet, had de OTA uitgevoerd dus stond op 1.72. Ik heb dankzij android screencast (via xda) het beeld op mijn PC kunnen krijgen en het ding terug op fabrieksinstellingen gebracht maar het mocht niet baten. HTC gebeld en ze komen hem dinsdag ophalen, hopelijk komt dit goed. Ik vrees dat er iets gebeurd is aan de kabel die tussen de 2 delen zit (aangezien het beeld door deze kabel moet doorkomen). Iemand anders die iets dergelijks heeft meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze OTA update is ongeloofelijk shit.

Batterij ging voor de update nog makelijk meer dan 30 uur mee, nu na een nachtje slapen zonder dan ook iets te doen is hij helemaal leeg. geprobeerd CM 6.1 er op te zetten maar visionary+ kan geen temproot doen :(

enig idee iemand hoe je de firmware kan terug draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-09 21:23
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:38:

Batterij ging voor de update nog makelijk meer dan 30 uur mee, nu na een nachtje slapen zonder dan ook iets te doen is hij helemaal leeg. geprobeerd CM 6.1 er op te zetten maar visionary+ kan geen temproot doen :(

De enige manier om je firmware terug te krijgen is een backup terugzetten, of een oude orginele ROM vinden van de Desire Z en die erop flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 13:50
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:38:

Volgens XDA zou juist de batterijtijd iets beter moeten zijn.
Pagina: 1 ... 22 ... 48 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire Z levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de HTC Desire Z mogen hier: HTC Desire Z Accessoires topic.

Berichten die betrekking hebben op custom ROMs en aanverwante zaken mogen in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's

Offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!