Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:38:
deze OTA update is ongeloofelijk shit.

Batterij ging voor de update nog makelijk meer dan 30 uur mee, nu na een nachtje slapen zonder dan ook iets te doen is hij helemaal leeg. geprobeerd CM 6.1 er op te zetten maar visionary+ kan geen temproot doen :(

enig idee iemand hoe je de firmware kan terug draaien?
En weet je zeker dat het de rom zelf is en niet een of andere applicatie die je accu leeg trekt? En een reboot helpt daar ook niet tegen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 16:20
Iemand enig idee hoe ik mijn "htc desire z" moet terugsturen en een nieuwe aanvragen?
Ik heb een mail gestuurd via htc.com naar klantenservice maar wie weet hoelang dat gaat duren.

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 13:50
johanteunis schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:30:
Iemand enig idee hoe ik mijn "htc desire z" moet terugsturen en een nieuwe aanvragen?
Ik heb een mail gestuurd via htc.com naar klantenservice maar wie weet hoelang dat gaat duren.

groet
Je kan HTC ook bellen :) +31(0)20-715-7310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Ja, je leverancier contacteren of de HTC klantenservice contacteren. HTC is niet verplicht jou te helpen, dat kunnen ze vanuit service oogpunt wel doen maar is niet wettelijk verplicht.
Dan moet je gewoon bij je leverancier terecht, kijken wat die aangeven.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmensto
  • Laatst online: 11-03-2022

Batterij ging voor de update nog makelijk meer dan 30 uur mee, nu na een nachtje slapen zonder dan ook iets te doen is hij helemaal leeg. geprobeerd CM 6.1 er op te zetten maar visionary+ kan geen temproot doen :(

Temp root: http://wiki.cyanogenmod.c...tle=HTC_Desire_Z:_Rooting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 20:37

Kingpinda

Citizenship is earned.

Tja ik zit in het zelfde bootje alhoewel mijn batterij juist langer mee gaat dan voorheen. Verdere ook goeie bug adresses en nieuwe features in deze update.

Als je verder geen S-off hebt zit je vast met deze update. Nieuwste OTA van htc maakt rooten op dit moment onmogelijk. Kijk even op root en custom roms thread van de Desire z.

@harmensto: Dat is dus niet mogelijk met de nieuwe OTA 172.xxx Sommige mensen op XDA is het gelukt maar die hadden S-off. Leest niemand meer? dit staat al op weet ik op hoeveel threads. Zelfs in de Android apps thread!

[ Voor 12% gewijzigd door Kingpinda op 03-01-2011 14:44 ]

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:17
Ik heb sinds gister of eergister een hele irritante fout met smsjes.. Als m'n vriendin me smst krijg ik er geen melding van.. geen tril/geluid, geen melding bovenaan.. Als ik dan naar berichten ga, dan zie ik inderdaad dat er 1 ongelezen bericht is..

Dit gebeurd alleen niet elke keer, maar sinds gister wel vaak.. soms krijg ik netjes een geluidje dat er een smsje is.. soms (zoals nu), zie ik dat m'n vriendin 1 uur geleden een smsje heeft gestuurd..

Hoe kan dit?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmensto
  • Laatst online: 11-03-2022
Kingpinda schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:25:
[...]

Tja ik zit in het zelfde bootje alhoewel mijn batterij juist langer mee gaat dan voorheen. Verdere ook goeie bug adresses en nieuwe features in deze update.

Als je verder geen S-off hebt zit je vast met deze update. Nieuwste OTA van htc maakt rooten op dit moment onmogelijk. Kijk even op root en custom roms thread van de Desire z.

@harmensto: Dat is dus niet mogelijk met de nieuwe OTA 172.xxx Sommige mensen op XDA is het gelukt maar die hadden S-off. Leest niemand meer? dit staat al op weet ik op hoeveel threads. Zelfs in de Android apps thread!
Oké, dat dacht ik al. Heb de dezire z pas en heb het toestel gelijk naar cyanomodgen geflasht toen ik de verhalen over de nieuwe update las :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamepie56 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:42:
Ik heb sinds gister of eergister een hele irritante fout met smsjes.. Als m'n vriendin me smst krijg ik er geen melding van.. geen tril/geluid, geen melding bovenaan.. Als ik dan naar berichten ga, dan zie ik inderdaad dat er 1 ongelezen bericht is..

Dit gebeurd alleen niet elke keer, maar sinds gister wel vaak.. soms krijg ik netjes een geluidje dat er een smsje is.. soms (zoals nu), zie ik dat m'n vriendin 1 uur geleden een smsje heeft gestuurd..

Hoe kan dit?!
Dit is bij mijn Desire Z ook het geval, het is vaak zo dat ik om en om wel een melding krijg van een ontvangen sms. Dit alles is begonnen na de laatste update.

Ik heb nu maar Handcent geïnstalleerd want het is behoorlijk irritant na een tijd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 21:28

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik heb nog geen last gehad van rare sms-dingen. Heb de gratis applicatie "SMS Backup" (Christoph Studer) geïnstalleerd voor de zekerheid, voor het verdwijnende sms-probleem. Deze applicatie backupt je sms'jes naar gmail. Werkt prima tot nu toe (hopelijk deletet hij niet zodra het ding vanzelf deletet :+)

Nieuwe OTA-backup werkt ook prima. Ivm kerst/o+n telefoon een paar dagen nauwelijks gebruikt. Als je hem een dag+nacht lang niet aanraakt staat hij nog steeds op 100%, na 24 uur gewoon aanstaan dus \o/ Doe je er niets mee dan gaat hij volgens mij wel 10 dagen ofzo mee. Niet dat je daarvoor zo'n telefoon koopt... :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Vandaag een glasvezelkabel hier in de buurt kapot getrokken. Geen internet, geen tv en geen radio. WiFi-hotspot aan gezet en rammen maar. ;)

Zelfs nog even de telefoon bij de buurman neergelegd. Die moest online voor zijn werk.

Ideaal!

Ow ja. Wel al mijn sms-jes spontaan verdwenen. Doh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 11:31
Heb die OTA update zojuist maar eens geïnstalleerd.
Wat mij vooral opviel was dat je nu tijdens het filmen in de HTC Camera app het cameralicht uit en aan kan zetten. Volgens mij kon dat voor de update niet en moest je voordat je begon met filmen het uit of aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar weken reageert het onderste deel van het scherm niet helemaal goed meer. Soms lijkt het weer in orde te zijn, maar het blijft terugkomen.
Hebben meer mensen hier last van? Had dit ook al bij mijn vorige HTC (Hero) en toen had ik mijn toestel opgestuurd en binnen enkele werkdagen weer terug, inclusief een nieuw scherm wat toen weer perfect werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvdnBerg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 16:08
Hier met de update ook een duidelijk slechtere battery life, redt nooit meer het eind van de dag. Opvallend in de battery use lijst is HTC Sense (com.htc.cs:remote) die steeds op zo'n 10-11% zit. Android system is zo'n 30%. Ga nu eens wat lopende processen killen en dan eens kijken wat ie dan doet. Performance lijkt we'll beter maar ik ben toch niet erg blij, als ik had geweten dat je met deze update niet meer kon rooten had ik het wellicht niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joko56
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-01-2021
Mijne is afgelopen vrijdag terug naar de PDA-shop (tweede keer) om nooit meer terug te keren. Qua besturing geweldig toestel maar de HTC saus hem niet echt stabieler gemaakt. Vriend van mij heeft een desire HD en de problemen die ik hier lees komen me allemaal erg bekend voor. Andere bekende hebben een Galaxy S met Froyo en deze hebben nergens last van. Dat i.c.m. met de slappe hinge maken dit product voor mij een slechte aankoop. Maar ja wat nu???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:33
joko56 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:35:
Mijne is afgelopen vrijdag terug naar de PDA-shop (tweede keer) om nooit meer terug te keren. Qua besturing geweldig toestel maar de HTC saus hem niet echt stabieler gemaakt. Vriend van mij heeft een desire HD en de problemen die ik hier lees komen me allemaal erg bekend voor. Andere bekende hebben een Galaxy S met Froyo en deze hebben nergens last van. Dat i.c.m. met de slappe hinge maken dit product voor mij een slechte aankoop. Maar ja wat nu???
Een galaxy met Froyo heeft wss een ROM erop staan, Sense werd idd na verloop van tijd(zo`n 2 weken) onstabiel. Nu sinds 13 december verschillende ROMs erop gehad en vooral CM 6.1.1 werkt heel goed, word het toestel sneller en stabieler van.

Zo heb ik ook geen last gehad van de SMSjes die weg zijn. Het enige wat je als een probleem kan ervaren is dat men lockscreen soms blijft hangen, maar dit is omdat ik deze zelf verandert heb met een app. De hinge hoor je verschillende dingen over, bij mij is deze echter goed.

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:54

Jopster

trotse papa x4

KvdnBerg schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:22:
Hier met de update ook een duidelijk slechtere battery life, redt nooit meer het eind van de dag. Opvallend in de battery use lijst is HTC Sense (com.htc.cs:remote) die steeds op zo'n 10-11% zit. Android system is zo'n 30%. Ga nu eens wat lopende processen killen en dan eens kijken wat ie dan doet.
Ik ervaar hetzelfde. Na de update merkte ik dat HTC Sense continu aan het syncen was. Ik heb het toen maar uitgezet en sindsdien is de batterijduur weer op het oude niveau. Ook niet echt geweldig, maar acceptabel.

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jopster schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 07:59:
[...]

Ik ervaar hetzelfde. Na de update merkte ik dat HTC Sense continu aan het syncen was. Ik heb het toen maar uitgezet en sindsdien is de batterijduur weer op het oude niveau. Ook niet echt geweldig, maar acceptabel.
Ja, het heeft wel iets met die instellingen te maken. Bij mij staat HTC Sense niet eens in het lijstje, heb dan ook geprobeerd om alles zoveel mogelijk uit te zetten. Ook nog geen problemen met verdwijnende SMS hier, zou me niet verbazen als dat ook een Sense iets is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb nog stees nergens last van, herken de sms bug niet, instabiliteit of traagheid...enige dat ik minder vond is de accu maar met batterijtruc gaat het beter. Krig vandaag mijn reserve accu binnen ;)

Iemand enig idee waar ik mijn verzonden smsjes kan terugvinden bij de standaard sms app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopal
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 10:11
Sheik schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 08:52:
Ik heb nog stees nergens last van, herken de sms bug niet, instabiliteit of traagheid...enige dat ik minder vond is de accu maar met batterijtruc gaat het beter. Krig vandaag mijn reserve accu binnen ;)

Iemand enig idee waar ik mijn verzonden smsjes kan terugvinden bij de standaard sms app?
Dit zou moeten werken:
Menu -> Mappen -> Verzonden

Heb zelf trouwens ook nergens last van, toestel werkt als een zonnetje!

PSN-ID : Cenzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 12:09
Ik haal mijn DZ uit de hoes, en mij valt direct rechts onderin een soort van donkere 'schimmelplek' op(Het is geen schimmel, maar het lijkt er wel op). Het rubberachtige materiaal zit er nog wel op, maar het lijkt dat het op de een of andere manier iets in is gaan zitten wat het donkerder heeft gemaakt. Op de achterkant zie ik nog twee van dit soort vlekken, welliswaar nog niet zo ver gevorderd als de plek rechtsonder. Ik zal hiervan vanavond een foto uploaden.

We hebben het hier niet over valschade of iets van dien aard. Ik heb op dag 1 bij dit toestel een hoes gekocht waar hij altijd in zit (Tenzij ik hem gebruik).

Het toestel is twee weken oud, en is in de winkel opgehaald. Moet ik dit accepteren? Ik neem aan dat dit onder garantie valt?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Wat voor hoes zit er op? Geeft de hoes niet af aan de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik heb deze hoes van Brando er omheen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Dat lijkt niet op een hoes die zou kunnen afgeven, een foto zou wel erg handig zijn om een beeld erbij te krijgen, maar ik zou even contact opnemen met HTC of je leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik zal inderdaad vanavond een foto maken van de plekjes. Het ziet er vreemd uit, heb dit in elk geval nog nooit mee gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Zou het kunnen zijn dat het een gelijmde hoes is? Dan zou ik daar eens naar kijken.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
Wordt het overigens niet eens tijd voor een Desire Z Part 2?? Zitten nu al op pagina 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Ik zou zeggen neem contact op met Tenshu, vraag wat zijn plannen zijn en of je hem eventueel kan helpen met een deel twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Jivebunny schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:49:
Zou het kunnen zijn dat het een gelijmde hoes is? Dan zou ik daar eens naar kijken.
Nee, het is geen gelijmde hoes, ik heb er net even met de zaklamp van de telefoon in geschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvdnBerg
Jopster schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 07:59:
[...]

Na de update heb ik de autosync al vrij snel uitgezet en toch bleef dat proces staan. Heb nu een en ander gekilled en het lijkt al te schelen. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Jassy schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:43:
Ik zal inderdaad vanavond een foto maken van de plekjes. Het ziet er vreemd uit, heb dit in elk geval nog nooit mee gemaakt.
Ik wil hier nog even op verder gaan, want het valt mij op dat er ook al aanzienlijke 'slijtage?'plekken zijn te vinden op het toestel en dan met name langs de randen van het toestel. Ik weet niet of ze van dat hoesje komen, maar ik leg hem voorlopig maar aan de kant. Ofschoon ik betwijfel of dit daadwerkelijk van het hoesje komt, want in het hoesje zijn uitsluitend zachte materialen gebruikt, en geenzins materialen die een schurend effect hebben op de behuizing van de telefoon.

Ik vind niet dat dit voor mag komen na twee weken gebruik. Ik ben geen intensieve gebruiker omdat ik hele dagen werk en het toestel dus in het hoesje in de bureaula ligt. Ook 's avonds schuif ik hem niet belachelijk veel uit en in het hoesje. Dan toch maar eens terug naar Belcompany om te vragen wat hun er van denken.

Algemene noot (Derhalve ook enigsinds off-topic): Ik vind dat, met name HTC, wel meer aandacht mag schenken aan de kwaliteit en de gebruikte materialen van de door hun gemaakte toestellen. De X1 vond ik kwalitatief een drama (En zeker niet SE-waardig, HTC Bouwsel) en ook diverse andere HTC toestellen die ik van anderen zie (Oa Desire, Hero) zien er gehavend uit. Nu dus met mijn Desire Z, die op het rubberachtige materiaal op het toestel zeer snel slijtage gaat vertonen, iets wat in mijn ogen niet voor mag komen. Apple schijnt dat met de iPhone beter onder controle te hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Jassy op 04-01-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:54

Jopster

trotse papa x4

KvdnBerg schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 10:08:
[...]

Na de update heb ik de autosync al vrij snel uitgezet en toch bleef dat proces staan. Heb nu een en ander gekilled en het lijkt al te schelen. We zullen zien.
Ook die ervaring kan ik delen. Ga ook nog wel kijken naar een manier om dat proces te killen. Het is toch 5% dat wordt verbruikt hier. Ieder beetje helpt.

edit:
Eea aan processen uitgezet en dat lijkt al behoorlijk te helpen.

[ Voor 8% gewijzigd door Jopster op 04-01-2011 12:32 ]

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Ik zie dat de synchronisatie met facebook ook niet meer werkt sinds 31dec... meer mensen met dat probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Nee helaas, ik krijg geen MAPPEN te zien in het MENU.
Gopal schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:25:
[...]

Dit zou moeten werken:
Menu -> Mappen -> Verzonden

Heb zelf trouwens ook nergens last van, toestel werkt als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne nu 3 dagen met laatste update en alles werkt perfecto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvdnBerg
Dramatisch verbeterde batterijduur hier na gister wat processen te hebben gestopt via settings->applications->running services. De processen die ik gestopt hebt zijn htc sense immediatemodeservice en cspeoplesyncservice. Nu na 10 1/2 uur nog 53% over waar ik hiervoor al rond deze tijd op 15% zat. Na reboot lijkt het wel weer mee te vallen wat die processen trekken, vreemd genoeg. Update volgt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruudx
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:03
Zojuist te maken gekregen met de sms bug. Kreeg een sms binnen, ga naar berichten poef alles weg. Gelukkig maar dagen geleden een backup gemaakt, maar wel vervelend! Geen idee van wie het laatste smsje ook was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
En bij deze twee foto's van de beruchte plek op mijn toestel.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rozendaw/Bilder/P1020572.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rozendaw/Bilder/P1020573.JPG

Het is dus zeg maar die rare vlek op het hoekje. Het is absoluut geen valschade. Het rubbermateriaal zit er ook nog gewoon op, maar schijnbaar is er wat onder gekropen of andersinds? Het zat er niet op toen ik het toestel kocht.

Nogmaals mijn vraag: Ik hoef dit niet te accepteren dwz ik kan hier mee terug naar Belcompany? Toestel is 2 weken oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Zover ik kan zien is er geen sprake van valschade of buitensporige slijtage. Lijkt me legitiem om hiermee terug te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Koppelen van m'n desire z met de Parrot gaat niet zo heel erg als ik wil. Hij is gekoppeld en het bellen werkt, maar zodra ik het synchroniseren van contacten goedkeur, dan loopt of de telefoon vast, of de parrot.. Dat lijkt niet helemaal goed te werken.

Ik heb dus nu het synchroniseren niet toegestaan, maar elke 2 minuten probeert de parrot dat te doen en krijg ik een irritante melding. Waarom lukt dit synchroniseren niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Gamepie56 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:13:
Koppelen van m'n desire z met de Parrot gaat niet zo heel erg als ik wil. Hij is gekoppeld en het bellen werkt, maar zodra ik het synchroniseren van contacten goedkeur, dan loopt of de telefoon vast, of de parrot.. Dat lijkt niet helemaal goed te werken.

Ik heb dus nu het synchroniseren niet toegestaan, maar elke 2 minuten probeert de parrot dat te doen en krijg ik een irritante melding. Waarom lukt dit synchroniseren niet?
Ik heb een Parrot ck3100 en synchroniseren werkt uitstekend. Ik heb daartoe in de parrot bij het aanmelden gekozen voor .... with auto-sync (deze optie staat hoog in het lijstje). Pincode 0000 of 1234. Hoor graag of het lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvdnBerg
KvdnBerg schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:46:
Dramatisch verbeterde batterijduur hier na gister wat processen te hebben gestopt via settings->applications->running services. De processen die ik gestopt hebt zijn htc sense immediatemodeservice en cspeoplesyncservice. Nu na 10 1/2 uur nog 53% over waar ik hiervoor al rond deze tijd op 15% zat. Na reboot lijkt het wel weer mee te vallen wat die processen trekken, vreemd genoeg. Update volgt nog wel.
Na nog wat meer testjes blijkt dat ImmediateModeService de grote boosdoener is die htc sense 10% en android system zelfs 30% van de batterij leeg laat trekken, zonder dat proces is htc sense niet te zien in het batterij lijstje en system is maar een procent of 2-3. Wat het eigenlijk doet ben ik nog niet achter, dacht eerst dat het iets te maken had met het spul wat je online met htcsense.com kan doen maar dat bleek ook na een reboot waarna het proces weer draaide ook niet meer te werken, misschien al sinds de update, of ik moet iets uit hebben gezet wat dat verzorgd (phone finder heb ik aan staan maar ook dat werkt niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopal
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 10:11
Sheik schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:33:
Nee helaas, ik krijg geen MAPPEN te zien in het MENU.

[...]
Even zelf geprobeerd, en je hebt helemaal gelijk. Ik las Mail app ipv SMS app, vandaar dat het niet lukte. Ik denk dat, omdat alles in conversation-modus is, je daarom geen optie hebt met 'verzonden berichten'. ik kan het in ieder geval nergens vinden.

PSN-ID : Cenzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Jassy schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:07:
Nogmaals mijn vraag: Ik hoef dit niet te accepteren dwz ik kan hier mee terug naar Belcompany? Toestel is 2 weken oud.
Contacteer HTC eens, grote kans dat ze het sneller kunnen afhandelen dan Belcompany en beter weten wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Ik heb een beetje stof onder het scherm gespot hier... Al bij meer mensen nu zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jassy schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:07:
En bij deze twee foto's van de beruchte plek op mijn toestel.

[afbeelding]
[afbeelding]

Het is dus zeg maar die rare vlek op het hoekje. Het is absoluut geen valschade. Het rubbermateriaal zit er ook nog gewoon op, maar schijnbaar is er wat onder gekropen of andersinds? Het zat er niet op toen ik het toestel kocht.

Ik zou eerst even met een doekje en wat poetsmiddel kijken of het echt niet iets van troep is die erop zit. Het is namenlijk best vreemd dat het zowel voor als achterop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Gamepie56 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:56:
Ik heb een beetje stof onder het scherm gespot hier... Al bij meer mensen nu zo?
Kun je daar eens een foto van maken? Ben wel benieuwd en ik denk met mij wel meer mensen.

Enige waar ik soms last van heb is een stofje tussen toetsenbord/scherm-uitklapgedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook al 1 stof haartje aan in de zijkant van me scherm. Net z'n klein schaamhaartje wat er zit :+ Vraag me echt of hoe er nou iets IN het scherm kan komen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Ik weet niet hoe heftig jij de trilfunctie misbruikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KvdnBerg schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:46:
Dit schijnt te helpen:
just went to settings - accounts and sync - htc sense - remove account.

CPU was back down to under 20%. Added htc sense again and still got nice low CPU usage.... sense still doesnt work to make the phone ring or find its location but happy that the phone works properly again.
http://forum.xda-develope...p?p=10192903#post10192903

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Laatst online: 26-09 22:57
(jarig!)
bruudx schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:53:
Zojuist te maken gekregen met de sms bug. Kreeg een sms binnen, ga naar berichten poef alles weg. Gelukkig maar dagen geleden een backup gemaakt, maar wel vervelend! Geen idee van wie het laatste smsje ook was.
Gister mij voor de 3e keer overkomen, erg irritant. Ik laat mijn smsjes nu dagelijks automatisch backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:38
kent iemand een widget (geen htc ) waar je de unread mail count kan zien, zo'n icoontje waar een getalletje bijstaat hoeveel unread mails je nog hebt?

ik vind er dus geen waarmee je dit kan... wel vind ik er enkele terug, maar dan moet je toested rooted zijn...

merci alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:01

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Gmail unread count

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijd geleden kon ik via Shozu met mijn Nokia N95 automatisch de gemaakte fotos uploaden met GPS gegevens. Altijd handig als hij gejat wordt. Op de Desire z zit wel een flickr app (daar upload ik via shozu mn pics), maar die upload niet automatisch zonder gebruikers handeling..Doe ik iets fout?
Zijn er hier misschien trotse Desire Z eigenaars die dit wel kunnen? Please tell me! :-)
Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Sorcerer8472 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:13:
[...]

Kun je daar eens een foto van maken? Ben wel benieuwd en ik denk met mij wel meer mensen.

Enige waar ik soms last van heb is een stofje tussen toetsenbord/scherm-uitklapgedeelte.
Ik ga mn best doen morgen...

--
Even een vraagje voor de mensen die alle smsjes kwijt zijn geraakt (is mij zojuist ook overkomen), gebruikten jullie op dat moment handcent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:11:
[...]

Ik zou eerst even met een doekje en wat poetsmiddel kijken of het echt niet iets van troep is die erop zit. Het is namenlijk best vreemd dat het zowel voor als achterop zit.
Het is geen zooi die weg te poetsen valt, het lijkt echt onder het rubbermateriaal te zitten. Ik blijf er dan ook verder van af en zal morgenavond naar de belcompany gaan ivm koopavond. Dan maar even aan horen wat hun er van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Nu online
Gamepie56 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 00:47:
Even een vraagje voor de mensen die alle smsjes kwijt zijn geraakt (is mij zojuist ook overkomen), gebruikten jullie op dat moment handcent?
Nee, standaard sms-ding. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

No offence richting je vriendin, maar is dat niet een gebruikersfout?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

* Sorcerer8472 wijst nog een keer op "SMS Backup" (Christoph Studer) in de Market (backuppen naar je Gmail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richair
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-08 19:03
Nog even over de batterij duur, ik heb met Battery Monitor Widget een tijd het batterij verbruik in de gaten zitten houden en de volgende dingen vallen mij op:

- Idle gebruikt ie zo'n 36 mA, dat is dus met scherm uit, en de dataverbinding ook uit (automatisch door Juice Defender). Collega's met een DesireHD heeft idle soms en verbruik van 11 mA. Vond ik wel een erg groot verschil.

- in Airplane mode gaat het verbruik omhoog naar iets van 45 mA 8)7. Hier snap ik helemaal niks van.

Ik heb al grote schoonmaak gehouden om zo veel mogelijk progjes te uninstallen die de boel zouden kunnen verstieren. Zijn hier mensen die dezelfde ervaringen hebben of juist lager verbruik in idle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-09 17:43

4bit

Onward, to futility!

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:15:
Is daar iets aan in te stellen in de vorm van een extra belbevestiging of zo, ik heb ook al gezocht bij apps maar nog niets kunnen vinden. |:(
http://www.appbrain.com/a...m/net.nanabit.callconfirm ?

Die gebruik ik ook, vind het ook nogal lastig als je door je contactlijst ofzo aan het gaan bent, en opeens een klik verkeerd, en je bent iemand aan het bellen. En meteen afleggen is meestal te laat, krijg je 2 minuten later een belletje terug.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamepie56 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:13:

Ook bij mij werkt de koppeling vlekkeloos (met CK3100) wellicht is jouw parrot aan een firmware update toe.
Die kun je gewoon downloaden op hun site en daarna via bluetooth laden (ik gebruik een laptop).

Ps. heb je bij de goedkeuring v/d bluetoothkoppeling op je telefoon ook het vinkje "altijd" aangevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de applicaties in het overzicht ook nog op een andere manier van volgorde te wijzigen zijn dan de drie gegeven optie via 'menu' (alfabetisch, meest recent, oudste).

Ik zou ze namelijk het liefst handmatig een positie willen geven zodat de meest gebruikte gewoon bovenin of minimaal bij elkaar te plaatsen zijn...

Na de eerste keer de batterij helemaal leeg te hebben gebruikt, is er na het opnieuw starten van de tel ineens een applicatie verdwenen, welke weet ik niet. Applicatie 'instellingen' stond aan de zijkant en is een positie verschoven zonder dat ik iets heb verwijderd of heb gedownload... Iemand anders dit ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:46
richair schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:19:
Nog even over de batterij duur, ik heb met Battery Monitor Widget een tijd het batterij verbruik in de gaten zitten houden en de volgende dingen vallen mij op:

- Idle gebruikt ie zo'n 36 mA, dat is dus met scherm uit, en de dataverbinding ook uit (automatisch door Juice Defender). Collega's met een DesireHD heeft idle soms en verbruik van 11 mA. Vond ik wel een erg groot verschil.

- in Airplane mode gaat het verbruik omhoog naar iets van 45 mA 8)7. Hier snap ik helemaal niks van.

Ik heb al grote schoonmaak gehouden om zo veel mogelijk progjes te uninstallen die de boel zouden kunnen verstieren. Zijn hier mensen die dezelfde ervaringen hebben of juist lager verbruik in idle?
Ik heb een verbruik van 26ma idle.
maar met data verbinding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 18:21:
Weet iemand of de applicaties in het overzicht ook nog op een andere manier van volgorde te wijzigen zijn dan de drie gegeven optie via 'menu' (alfabetisch, meest recent, oudste).

Ik zou ze namelijk het liefst handmatig een positie willen geven zodat de meest gebruikte gewoon bovenin of minimaal bij elkaar te plaatsen zijn...

Na de eerste keer de batterij helemaal leeg te hebben gebruikt, is er na het opnieuw starten van de tel ineens een applicatie verdwenen, welke weet ik niet. Applicatie 'instellingen' stond aan de zijkant en is een positie verschoven zonder dat ik iets heb verwijderd of heb gedownload... Iemand anders dit ook gehad?
Huh welk overzicht bedoel je? Ik mijn app drawer kan ik enkel kiezen voor tiles of list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Laatst online: 25-09 09:33
Ik heb sinds vandaag de desire z maar vroeg me af of jullie ook nog een screenprotector gebruiken? En welke dan is aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:26

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Snuurtje schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 21:46:
Ik heb sinds vandaag de desire z maar vroeg me af of jullie ook nog een screenprotector gebruiken? En welke dan is aan te raden?
Geen screenprotector, maar ik zou willen dat ik wat bescherming op het batterijklepje had aangebracht. Alles is krasvrij behalve dat.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Nu online
Sorcerer8472 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:19:
[...]

* Sorcerer8472 wijst nog een keer op "SMS Backup" (Christoph Studer) in de Market (backuppen naar je Gmail).
Als het kalf van de dam is trekken we het hek uit de put.

Las pas dat er een "sms-bug" was toen de inbox leeg was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Laatst online: 25-09 09:33
Kanarie schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:20:
[...]

Geen screenprotector, maar ik zou willen dat ik wat bescherming op het batterijklepje had aangebracht. Alles is krasvrij behalve dat.
kan ik me voorstellen, is het scherm erg krasvast dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Laatst online: 24-09 14:16

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:15:
Misschien heeft iemand een oplossing voor dit probleempje gevonden.
M'n vriendin zit de laatste dagen met haar nieuwe Desire-Z te spelen en nu belt het toestel iets te enthousiast personen uit haar lijst.
Een verkeerde tik op het scherm en het is meteen te laat.
Dat is dus geen succes. :X

Is daar iets aan in te stellen in de vorm van een extra belbevestiging of zo, ik heb ook al gezocht bij apps maar nog niets kunnen vinden. |:(
Had hetzelfde hoor, en hiermee voorkom je het:
http://www.appbrain.com/a...m/net.nanabit.callconfirm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 15:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dat call confirm is misschien ook wel wat voor mij.
Ik zat gisteren laat te spelen met de Z, net Cyanogenmod er op, en toen belde ik rond twaalf uur per ongeluk ook ineens iemand. En toen wist ik die bel operatie ook nog weg te drukken, maar hij belde wel lekker door, zo liet de notification bar zien. Oopsie :P
richair schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:19:

Ik snap dat wel: Wat die app aangeeft klopt mogelijk gewoon niet ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Ultraman op 07-01-2011 06:57 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oei ik lees hier wel veel problemen met dit toestel. Ik was van plan op termijn de Z aan te schaffen vanwege het toetsenbord maar ik heb weinig zin in een accu die snel leeg is, stof onder het scherm, krassen op de accuklep. Zouden dit nu geïsoleerde gevallen zijn of is er iets systematisch aan de hand?

Wat is de algemene ervaring met het scharnier? Blijft het scherm nu wel of niet netjes opengeklapt als je het scherm liggend hanteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Laatst online: 22-09 14:21
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 07:47:
Oei ik lees hier wel veel problemen met dit toestel. Ik was van plan op termijn de Z aan te schaffen vanwege het toetsenbord maar ik heb weinig zin in een accu die snel leeg is, stof onder het scherm, krassen op de accuklep. Zouden dit nu geïsoleerde gevallen zijn of is er iets systematisch aan de hand?

Wat is de algemene ervaring met het scharnier? Blijft het scherm nu wel of niet netjes opengeklapt als je het scherm liggend hanteert?
Ik heb nergens last van...

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Hoe vaak zie jij die klachten hier langskomen? Daar kun je denk ik wel uit afleiden of het geïsoleerde gevallen zijn of niet.
Scharnier werkt bij mij prima. Als je het toestel op de kop houdt (met het scherm naar de vloer gericht dus) dan valt ie dicht, maar ik neem aan dat je niet zit te spelen met je gsm tijdens de yoga-les. Als je gewoon in bed ligt ofzo, en je heb je gsm verticaal vast, dus met het scherm richting de muur, dan blijft ie gewoon opengeklapt.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phkba
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 17:03
Zouden dit nu geïsoleerde gevallen zijn of is er iets systematisch aan de hand?
Bedenk dat bij elke telefoon wel iets mis kan zijn. Verder zal iemand die geen problemen heeft dat niet of misschien 1 keer meld en iemand die problemen heeft dat meerdere keren laat horen.

Zelfde als op het werk. Doe je altijd je werk goed hoor je daar niks over. Maak je een keer wat stuk en repareer je dat snel krijg je opeens te horen dat je het zo goed opgelost hebt 8)7

Ik zelf heb eigenlijk nooit problemen gehad met de Z. Alleen exchange 2010 Sp1 werkte eerst niet maar na de nieuwe update en een reset was dat probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik heb, buiten de vlekjes op de behuizing (Wat mij een geïsoleerd geval lijkt, want verder heeft niemand hierover wat geschreven), absoluut geen klachten over dit toestel. Bij, voor mij, normaal gebruik haal ik moeiteloos 2 dagen. Ik heb hem nu 49 uur op de batterij lopen en heb nog 42% over. Ik heb Gmail op Push staan, mijn andere IMAP mail wordt per uur gecontroleerd, en de rest (Twitter, Facebook, Weerbericht, Nieuws) wordt ook per uur geupdate, tenzij ik het handmatig trigger. Tussen 23.00 en 06.00 gaat mijn telefoon automatisch op Flight-Mode. Bluetooth staat per dag een uurtje of 4 aan, ivm de carkit. Zware applicaties, zoals spelletjes, draai ik niet. Daarvoor heb ik mijn PC.

Als ik thuis zit zet ik vaak nog wel WiFi aan en ga ik een half uurtje of een uurtje internetten.

Ik ben zeer tevreden.

[ Voor 6% gewijzigd door Jassy op 07-01-2011 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Laatst online: 11:23
Heb de Desire Z nu een week en bevalt erg goed. d:)b
Merk wel dat ik na ruim 10 jaar Nokia even flink moet wennen aan de menu's en bediening, maar dat komt vanzelf. De eerste dagen had ik mijn twijfels over het toetsenbord, maar inmiddels is dat ook gewend en typ ik bijna net zo snel als op m'n oude E71.

Wel 1 vraag over het scharnier: als de telefoon is dichtgeklapt, sluit alles netjes aan, zonder grote kieren. Echter, kan ik het scherm aan de linkerkant (volumeknoppen / USB) 1 à 2 mm optillen, voordat hij openklapt. De rechterkant blijft dan nog wel netjes vlak liggen. Is iets wat me gisteren pas opviel en weet dus niet of het van het begin af aan al zo is geweest. :? Iemand die dit herkent, of moet ik me zorgen gaan maken?

Tweede vraag gaat over de agenda: ik had mijn agenda vanaf mijn Nokia gesynct met Gmail en deze vervolgens opgehaald met de Z. Voor de weergave gebruik ik Agenda Widget. (werkt super _/-\o_ enige dat ik mis is scrollen, maar dat schijnt met een andere Launcher wel te kunnen) Maar hij toont de verjaardagen niet. De standaard agenda van de Z / HTC toont ze ook niet, dus ligt volgens mij niet aan de widget.
Deze worden wel gewoon in Google weergegeven. Iemand een idee? Denk zelf dat het veroorzaakt wordt doordat ze in mijn Nokia als 'verjaardag' stonden en dat dat een kenmerk is dat niet herkend wordt ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 18:55:
[quote]Brabo-Joossie schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:19:
[/quote]

Tja, dat zou best kunnen, maar kom jij het vertellen??
Zelf durf ik niet zo goed, vrouwen kunnen best wreed zijn. O-)

Ik heb het zelf ook even geprobeerd, maar ze heeft wel een punt, het gaat echt zomaar.
Half twee 's nachts wordt dat door weinig mensen gewaardeerd. 8)
:D LOL Goed punt....

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 18:55:
[quote]Brabo-Joossie schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:19:
[/quote]

Tja, dat zou best kunnen, maar kom jij het vertellen??
Zelf durf ik niet zo goed, vrouwen kunnen best wreed zijn. O-)

Ik heb het zelf ook even geprobeerd, maar ze heeft wel een punt, het gaat echt zomaar.
Half twee 's nachts wordt dat door weinig mensen gewaardeerd. 8)
Vreemd hoor, als ik in mijn telefoonboek zit, en ik tik op een naam, dan gaat ie echt niet gelijk bellen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Bart ® schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 11:19:
[...]

Vreemd hoor, als ik in mijn telefoonboek zit, en ik tik op een naam, dan gaat ie echt niet gelijk bellen.
druk eens gewoon op "Telefoon" en ga naar de telefoonfunctie.. klik daar eens een naam of laatst gedraaid nummer aan.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Mja, dan moet je dus eerst naar de telefoonfunctie, en dan nog iemand aanklikken. Dat zijn al twee handelingen. En dan wil je nog een derde om te dat te voorkomen? Als je Parkinson hebt kan ik me er nog wel wat bij voorstellen, maar anders is het toch wel knap om 'per ongeluk' iemand te bellen :7.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:32
Weten jullie een goede mail applicatie die het volgende ondersteund:

Meerdere gelijktijdige exchange/Imap accounts
Subfolder sync met nieuwe mail melding als via een server rule het bericht in die map gezet wordt
Attachments openen (HTC Mail opent 1 malig daarna ERROR)
Widget voor nieuwe/unread mail voor gecombineerde accounts

wat heb ik geprobeerd:
HTC Mail: geen subfolder autosync + melding tevens attachments na 1 keer openen corrupt melding
Droidmail: geen exchange support van mijn werk op een of andere manier
K9 mail: same werkt niet goed
Touchdown: werkt maar geen gelijktijdig meerdere accounts mogelijk :(
Seven: dit is wat ik zoek, alles lijkt te werken. maar bij het testen worden ook de nieuwe mails in subfolders niet gezien en krijg ik daar geen notificatie van

zucht... iemand nog meer ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 15:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Merijn. schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:03:
Voor de weergave gebruik ik Agenda Widget. (werkt super _/-\o_ enige dat ik mis is scrollen, maar dat schijnt met een andere Launcher wel te kunnen).
Onder ADW Launcher scrolled hij inderdaad als een tierelier, gaat prima. Met LauncherPro had ik een probleem dat hij niet netjes refreshde en er witregels ontstonden na het scrollen, maar hij scrollde wel :P
Maar hij toont de verjaardagen niet. De standaard agenda van de Z / HTC toont ze ook niet, dus ligt volgens mij niet aan de widget.
Deze worden wel gewoon in Google weergegeven. Iemand een idee? Denk zelf dat het veroorzaakt wordt doordat ze in mijn Nokia als 'verjaardag' stonden en dat dat een kenmerk is dat niet herkend wordt ofzo..
Over welke "verjaardagen" heb je het hier?
De birthday eigenschap die je instelt in de contactpersooninformatie? Die komt inderdaad niet in de Calendar/Agenda voor. Maar als je binnen Google Calendar een kalendar aanmaakt die je Verjaardagen noemt en daar netjes de relevante verjaardagen in drukt, dan kun je wel daar prima in krijgen.
Ik hield voordat ik deze telefoon had daarin de verjaardagen bij, vandaar dat ik ze wel in die widget te zien krijg. Het is bij mij namelijk gewoon een losse kalender die wordt gesynchroniseerd. :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:36
Ik heb de sprong toch maar nog een keer gewaagd: na twee defecte Z's (die niet meer wakker wilde worden uit standby) heb ik nu een derde besteld. Bij een ander bedrijf, uit een latere batch (en nog € 50 goedkoper ook) dus ik hoop dat ik geen problemen heb. Als ik het nu weer slecht tref geef ik het op, dan mag het kennelijk niet.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:16:
[...]

Ik zou zeggen "prijs je gelukkig" _/-\o_

Het gaat hier niet in 3 klikken, maar in 1.
Ik vermoed dat het geen bug is maar een feature. :F
En als ik de comments op de app lees zijn wij niet de enige.
Vanavond meteen installeren dus.
Hoezo 1? 1x klikken om 'bellen' te openen, en dan 1x klikken op een naam om daadwerkelijk te gaan bellen. En ik heb bellen trouwens achter een swipe zitten, dus ik kom daar sowieso al niet zo snel. En imho is het juist superlomp dat je moet bevestigen dat je iemand wil bellen. Hallo, ik tik toch niet voor niets op die naam :D.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Bart ® schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:25:
[...]

Hoezo 1? 1x klikken om 'bellen' te openen, en dan 1x klikken op een naam om daadwerkelijk te gaan bellen. En ik heb bellen trouwens achter een swipe zitten, dus ik kom daar sowieso al niet zo snel. En imho is het juist superlomp dat je moet bevestigen dat je iemand wil bellen. Hallo, ik tik toch niet voor niets op die naam :D.
Als je in de stad bent, je hebt net gebeld en daarna niet meer dat belscherm afgesloten, je unlockt je foon en je duwt met de zijkant van je hand nét ver genoeg op het touchscherm om een gesprek te starten, dan heb je het ook al. En inderdaad, hij gaat minstens een keer over voordat 'end call' z'n werk doet...

Maargoed, ik heb er maar één keer last van gehad sinds ik 'm heb eigenlijk. Hoop dat in Android 2.3 zulk soort dingen wordt gefixt en praktischer wordt gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Laatst online: 26-09 12:36

NetAmp

"for indoor use only"

Merijn. schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:03:
[...] doordat ze in mijn Nokia als 'verjaardag' stonden en dat dat een kenmerk is dat niet herkend wordt ofzo..
(beetje off-topic :X maar om dit verder aan te vullen:) Op mijn Nokia N97 synchroniseer ik met Google Calendar via 'Mail for Exchange'. Dan herkent-ie ook niet de verjaardagen uit mijn Nokia kalender. Het werden 'gewone' (wel jaarlijks herhaalde) afspraken in de agenda, niet meer met zo'n verjaardag/kado/taart icoontje:
Afbeeldingslocatie: http://mos.futurenet.com/techradar/Review%20images/TechRadar/Mobile%20phones/Nokia/C3/Screengrabs/Nokia%20C3%20calendar%201-210-100.jpg
(Op de N97 -met de NL taal instelling- heet het overigens "Speciale dag" in plaats van alleen "Verjaardag")
Is niet heel erg, maar ik dacht dat het een 'standaard' was, die verjaardagen... blijkbaar niet 8)7

Toch mooi speelgoed, die Desire Z. Het is dat ik nog een beetje hoop heb op de komst van Nokia's N9...
Android op N97 zou een mooie tussen-oplossing zijn! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-09 21:23
Hebben meer mensen een soort WiFi deathgrip ondervonden?

Als ik op WiFi zit en aan het typen ben op het fysieke toetsenbord, dan zit het fysieke toetsenbord tegen mijn handen, net onder mijn vingers. De WiFi ontvangst valt dan of helemaal weg, of terug naar alleen het bolletje wit. Haal ik mijn linkerhand weg, dan krijg ik gewoon weer goede ontvangst. Rechterhand weg maakt niks uit. Signaal blijft zwak of is dan gewoon weg.

Iemand die dit kan reproduceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ja, wifi 'deathgrip' ken ik ja, alleen is mijn wifi net sterk genoeg om nog 1 bolletje over te houden. Met 3G is dit probleem er ook heel sterk met de linker onderhoek; hou je 'm daar vast dan daalt je signaal met 20 dB. Bij GSM lijkt dit fenomeen een stuk minder prominent aanwezig te zijn.

Je ziet dat er blijkbaar geen radio engineer meer aan te pas komt bij het ontwerpen van het toestel. Toch belachelijk dat de antenne onderaan de telefoon wordt bevestigd, juist waar je hem vasthoudt als je gaat internetten in portrait mode. Je valt zo gemakkelijk van 3G naar GSM waardoor het internet kaktraag wordt... dit is zelfs mogelijk als je 3 a 4 streepjes hebt ergens.

Even 2 dingen daarover:
1) ik zou dolgraag een Nokia met Android kopen; Nokia is superieur zodra het gaat over de daadwerkelijke verbinding
2) het wordt tijd voor UMTS900 waar dit soort problemen ook een stuk minder zal worden (frequentieherverdeling nodig in Nederland geloof ik; jammer dat niemand binnen de overheid of providers dit proces wil versnellen want het zou voor iedereen goed zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Laatst online: 11:23
Ultraman schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:51:
[...]
Onder ADW Launcher scrolled hij inderdaad als een tierelier, gaat prima. Met LauncherPro had ik een probleem dat hij niet netjes refreshde en er witregels ontstonden na het scrollen, maar hij scrollde wel :P

[...]

Over welke "verjaardagen" heb je het hier?
De birthday eigenschap die je instelt in de contactpersooninformatie? Die komt inderdaad niet in de Calendar/Agenda voor. Maar als je binnen Google Calendar een kalendar aanmaakt die je Verjaardagen noemt en daar netjes de relevante verjaardagen in drukt, dan kun je wel daar prima in krijgen.
Ik hield voordat ik deze telefoon had daarin de verjaardagen bij, vandaar dat ik ze wel in die widget te zien krijg. Het is bij mij namelijk gewoon een losse kalender die wordt gesynchroniseerd. :)
Bedoel zoals NetAmp zegt, dus de verjaardagen die ik in mijn Nokia agenda had aangemaakt.
Die worden niet vanaf Google naar m'n Desire Z gesynchroniseerd, alle andere afspraken e.d. voor zover ik kan zien wel. (ook in Google nieuw aangemaakte dagevenementen worden goed gesynchroniseerd)
Jou oplossing vind ik wel een goede! d:)b Maar eens een keer een avondje mee aan de slag om ze over te zetten naar een aparte agenda. Hebben ze ook gelijk een eigen kleurtje in de Agenda Widget.

Voorlopig hou ik nog even de 'Sense' interface/launcher, dus zal er mee moeten leren leven dat hij niet scrolt. Voor die keren dat ik verder vooruit moet kijken, pak ik nu nog steeds even de standaard Agenda app. Maar volg ook zeker de alternatieven, eerst nog even verder aan Android wennen voordat ik echt ga stoeien. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Merijn. op 07-01-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tussen 23.00 en 06.00 gaat mijn telefoon automatisch op Flight-Mode.
Hoe kun je dat instellen? Idd wel handig :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2011 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:13
Met tasker (geloof ik).

Hier ook last van de wifi deathgrip en snel bekraste batterijklep, verder geen last van batterij of hinge etc.

Nog even over de verjaardagen: Sense importeerde ook de Facebook-verjaardagen, hoe doe ik dat in CM6, weet iemand dat?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

S0epkip schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:02:
Met tasker (geloof ik).

Hier ook last van de wifi deathgrip en snel bekraste batterijklep, verder geen last van batterij of hinge etc.

Nog even over de verjaardagen: Sense importeerde ook de Facebook-verjaardagen, hoe doe ik dat in CM6, weet iemand dat?
Als iemand weet hoe ik van de Facebook-verjaardagen af kom hoor ik dat ook graag. Ik zit nu de hele tijd te schrikken dat ik afspraken heb op dagen waarop dat dus niet zo is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin5210
  • Laatst online: 08-07 21:39
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:22:
[...]

Als iemand weet hoe ik van de Facebook-verjaardagen af kom hoor ik dat ook graag. Ik zit nu de hele tijd te schrikken dat ik afspraken heb op dagen waarop dat dus niet zo is :+
Ik dacht dat je de agenda van facebook kon afzetten bij agenda's, moet je eens zien.
Mijn desire z komen ze morgen halen omdat hij kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:47:
[...]

Als je in de stad bent, je hebt net gebeld en daarna niet meer dat belscherm afgesloten, je unlockt je foon en je duwt met de zijkant van je hand nét ver genoeg op het touchscherm om een gesprek te starten, dan heb je het ook al. En inderdaad, hij gaat minstens een keer over voordat 'end call' z'n werk doet...

Maargoed, ik heb er maar één keer last van gehad sinds ik 'm heb eigenlijk. Hoop dat in Android 2.3 zulk soort dingen wordt gefixt en praktischer wordt gemaakt :)
Oke, als je gebeld hebt en dan niet teruggaat naar de homescreen dan kun je inderdaad met 1 klik per ongeluk bellen. Maar als ik dan op beëindigen druk, dan gaat ie niet over aan de andere kant...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Jassy schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 08:57:
[...]

Het is geen zooi die weg te poetsen valt, het lijkt echt onder het rubbermateriaal te zitten. Ik blijf er dan ook verder van af en zal morgenavond naar de belcompany gaan ivm koopavond. Dan maar even aan horen wat hun er van vinden.
Aldus geschiedde. Ik heb de vlekjes aan de dame van de Belcompany laten zien. Die begon gelijk te schermen met slijtage. Right, na drie weken al slijtage op een toestel, die meer in de la ligt te koekeloeren dan in mijn broekzak zit. Even met de nagels er over krabbelen.. nee was toch geen slijtage. Sterker nog, ze stonden redelijk voor een raadsel, ze hadden het nog nooit gezien.

Ik kreeg maandag bericht over hoe verder. Ik denk dat ik dan ook maar eens HTC ga bellen en vragen hoe dat zit.

Pagina: 1 ... 23 ... 48 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire Z levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de HTC Desire Z mogen hier: HTC Desire Z Accessoires topic.

Berichten die betrekking hebben op custom ROMs en aanverwante zaken mogen in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's

Offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!