Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majora
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 18:19
Jongens, bij mij doet HTC Sense het niet met de locatiezoeker. Hij zegt dat ie uitstaat, terwijl ie helemaal niet uitstaat. En mijn HTC Sense lijtk wel veel uitgekleder dan die van de plaatjes.

Verder tof ding :3

EDIT: Alles functies van HTC sense doen het op dit moment helemaal niet...

[ Voor 15% gewijzigd door Majora op 07-01-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Hier net ook een "oei" momentje gehad.

De Desire Z was dus in 1x uitgevallen, kon hem niet meer aankrijgen met de power button. Dus batterij er even uit en sd card eruit en erin en toen deed hij het weer. Maar dit geeft mij geen goed gevoel, heb al meer hierover gelezen in deze thread.

Is dit het begin van het einde of kan het gewoon voorkomen zo af en toe? Overigens geen apps of andere zooi erop gezet de laatste paar dagen, ook niet geroot enz.

[ Voor 10% gewijzigd door schnumi op 07-01-2011 20:43 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11-2024
Aangezien ik vast niet de enige ben die tegen onderstaand probleem ben aangelopen kaart ik het hier even aan.

Het betreft de nieuwe sense interface in relatie tot Calendar.
De oplossing, zie toelichting hieronder, lijkt hem in het installeren van een 'normale' calendar op de desire z. En daar zou ik graag meer over willen weten. Ervaringen, linkje naar howto, alternatieven, etc.

Toelichting:
Ik zit in een lichtelijk afwijkende situatie waarbij ik naar een externe agenda (zimbra) wil syncen middels CalDAV. Nou is hier een tool voor (zoek op caldav in market en je vind hem). Maar die werkt niet met de nieuwste sense interface.
Echt elegante oplossingen om google met zimbra te syncen heb ik niet kunnen vinden (google update interval random tussen 12 en 24 uur doet het hem niet voor mij).
Een client die met de twee externe calendars synced is ook niet wenselijk, je creëert namelijke en afhankelijkheid van een client die aan moet staan en verbinding moet kunnen maken.

Ohja, aangezien het niet de Network Edition van zimbra betreft valt ook niet middels exchange activesync te werken..

[ Voor 5% gewijzigd door B3U5 op 08-01-2011 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart ® schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:25:
[...]

Hoezo 1? 1x klikken om 'bellen' te openen, en dan 1x klikken op een naam om daadwerkelijk te gaan bellen. En ik heb bellen trouwens achter een swipe zitten, dus ik kom daar sowieso al niet zo snel. En imho is het juist superlomp dat je moet bevestigen dat je iemand wil bellen. Hallo, ik tik toch niet voor niets op die naam :D.
Ik heb er anders ook last van, en heb ook meteen die app geinstalleerd. Het punt is als je de phone al open hebt, en op de verkeerde naam klikt. Klikken ipv scrollen gebeurt namelijk echt supermakkelijk. En dan ben je dus meteen al aan het bellen..

Maar als jij er geen last van hebt, prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:16

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 09:31:
[...]

Maar als jij er geen last van hebt, prima!
Denk dat dat komt omdat ik eigenlijk zelden bel via bellen, eigenlijk alleen maar vanuit contacts dus dan heb ik er geen last van :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:31
Merijn. schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 14:48:
Voorlopig hou ik nog even de 'Sense' interface/launcher, dus zal er mee moeten leren leven dat hij niet scrolt. Voor die keren dat ik verder vooruit moet kijken, pak ik nu nog steeds even de standaard Agenda app. Maar volg ook zeker de alternatieven, eerst nog even verder aan Android wennen voordat ik echt ga stoeien. ;)
Gisteren de update voor Agenda Widget binnengehaald: er is nu rechts een knop toe te voegen waarmee je op de widget 'inzoomd'. Deze wordt dan soort van full screen weergegeven. En MET scroll mogelijkheid! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart ® schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 10:09:
[...]

Denk dat dat komt omdat ik eigenlijk zelden bel via bellen, eigenlijk alleen maar vanuit contacts dus dan heb ik er geen last van :).
Ja maar... dan moet je ook een keer extra drukken.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:32
Frank J. schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:26:
Weten jullie een goede mail applicatie die het volgende ondersteund:

Meerdere gelijktijdige exchange/Imap accounts
Subfolder sync met nieuwe mail melding als via een server rule het bericht in die map gezet wordt
Attachments openen (HTC Mail opent 1 malig daarna ERROR)
Widget voor nieuwe/unread mail voor gecombineerde accounts

wat heb ik geprobeerd:
HTC Mail: geen subfolder autosync + melding tevens attachments na 1 keer openen corrupt melding
Droidmail: geen exchange support van mijn werk op een of andere manier
K9 mail: same werkt niet goed
Touchdown: werkt maar geen gelijktijdig meerdere accounts mogelijk :(
Seven: dit is wat ik zoek, alles lijkt te werken. maar bij het testen worden ook de nieuwe mails in subfolders niet gezien en krijg ik daar geen notificatie van

zucht... iemand nog meer ideeen?
Kennen jullie dat, iets lukt niet je baalt, gaat zoeken 100 dingen proberen, lukt niet. Geeft het op, morgen stuur ik hem terug naar Tmobile. Maar nog even 1 ding proberen. JAAAA GEVONDEN!!! En GRATIS:

Improved Emaill, zoeken in de app store volledig gratis!
http://www.mwebster.us/

- Tegelijk sync van meerdere exchange accounts
- Subfolder sync waar rules op toegepast zijn
- nieuwe mail word als nieuw binnen gehaalt en in die map waar hij staat ook weergegeven
- nieuwe mail kun je als notificatie in taskbar laten zien
- nieuwe mail kun je per account custom geluid meegeven
- Combined email, alle email (of b.v. alleen unread, dit kan ingesteld worden) wordt weergegeven in 1 overzichtelijke map
- Folder view, per folder aan te passen of je hem wilt syncen en of je hem wilt zien
- Email widget, unread messages counter op je desktop
- hotmail exchange werkt (EDIT geen HTML tekst ligt aan exchange?)
- push mail werkt perfect
- corporate/bedrijfs contactlijst via exchange
- flagged/stared worden gegroepeerd weergegeven
- aanpasbare inbox, folder view, new/unread mail view etc...
- aanpasbare kleuren van je accounts
- en vast nog veel meer :D

Hoe vet is dat!

Afbeeldingslocatie: http://98.100.87.46/wp-content/uploads/2010/11/IEmail175.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Frank J. schreef op zondag 09 januari 2011 @ 01:33:
[...]

Kennen jullie dat, iets lukt niet je baalt, gaat zoeken 100 dingen proberen, lukt niet. Geeft het op, morgen stuur ik hem terug naar Tmobile. Maar nog even 1 ding proberen. JAAAA GEVONDEN!!! En GRATIS:

Ziet er goed uit. Helaas alleen geen html ondersteuning (iedergeval niet bij hotmail exchange)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Net even gekeken voor je, er zijn hier geen instellingen voor maar ik heb 3 exchanges lopen waarvan Gmail 1 van mijn werk en 1 van hotmail. Hotmail geeft de HTML niet goed weer alleen dezelfde mail komt bij Gmail en mijn werk exchange wel binnen als HTML indeling. Denk dat dat met de exchange van hotmail te maken heeft.
Mijn broer heeft een SBS 2003 met exchange en die geeft ook geen HTML weer, alleen plain tekst....

[edit] HTML mail naar mijn broers exchange vanaf gmail werkt niet zelfde mail naar mijn werk mail werkt wel en forwarden naar mijn broer werkt dan opeens wel goed. Blijbaar is het nogal gevoelig?

[ Voor 19% gewijzigd door Falcon Heavy op 09-01-2011 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
Heb sinds vrijdag de Desire Z en kom van Symbian (Nokia E51). Heb me doorheen al deze forumpagina's geploeterd, maar blijf toch met enkele vragen zitten. Geen idee of dit typisch is mbt het toestel, dan wel android, dus evt mijn excuses mocht ik dit verkeerd gepost hebben.

Het is dus nog wel eventjes wennen aan al die mogelijkheden die er zijn, maar heb toch al enkele vraagjes:

- bij de Nokia kreeg ik netjes de afspraken te zien van vandaag op mijn beginscherm. Waren er geen afspraken in de agenda voor vandaag, dan nam hij automatisch de eerstkomende om te laten zien. Ik heb via een widget van de agenda op de Desire Z al gevonden hoe hij een item van morgen netjes laat zien, maar niet hoe hij de eerstkomende laat zien, tenzij je je volledig beginscherm daar aan opoffert... Is er nog een andere optie om toch de eerstkomende afspraak zichtbaar te krijgen op je homescherm?

- Ook vroeger op Nokia kreeg je de inhoud van de sms te zien op het homescherm. Ik krijg nu enkel een notificatie, die als ik op scherm unlocken klik weer verdwijnt en enkel via het meldingsscherm dus zichtbaar wordt. Is er een mogelijkheid om toch die sms te laten zien, als je je scherm unlockt, zonder naar dat meldingscherm te moeten gaan, of via de widget mbt de sms-applicatie de applicatie te moeten openen? Kan een andere applicatie zoiets?

- tot slot heb ik ook al gecontroleerd op updates, maar hij vindt er geen, terwijl hier op forum al een recentere versie werd gemeld... Ik ben verbonden via WIFI, maar wat doe ik dan verkeerd dat ik die update niet krijg aangeboden?

Alvast hartelijk dank voor jullie input !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-09 21:23
Dat laatste punt heb ik ook ondervonden. Ik heb mijn DZ nu 1 week en had op dezelfde dag nog gekeken naar die update. Destijds was hij beschikbaar voor me, maar heb ik 'm door de negatieve verhalen hier niet geinstalleerd. Als ik nu controleer op updates krijg ik ook niks meer.

Nou heb ik stiekem gespiekt in het Desire HD (Waar deze OTA ook voor uit is gekomen) en daar waren ook veel problemen met deze update. Daar is ie ook weer uit de lucht gehaald, dus het zou kunnen dat HTC dit voor de DZ heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 23-09 11:31
Leffunk schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:47:
(...)
- Ook vroeger op Nokia kreeg je de inhoud van de sms te zien op het homescherm. Ik krijg nu enkel een notificatie, die als ik op scherm unlocken klik weer verdwijnt en enkel via het meldingsscherm dus zichtbaar wordt. Is er een mogelijkheid om toch die sms te laten zien, als je je scherm unlockt, zonder naar dat meldingscherm te moeten gaan, of via de widget mbt de sms-applicatie de applicatie te moeten openen? Kan een andere applicatie zoiets?
(...)
Eerste hit als je zoekt op "SMS widget" op AppBrain:
http://www.appbrain.com/a...t/red.extension.SMSWidget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereat
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-05-2021
Dames en heren!

Sinds de update slurpt mijn Desire Z echt stroom. Als ik hem een uurtje niet gebruik, is er zo 20% van de batterijduur af.
Iemand enig idee hoe ik dit nog meer kan voorkomen? (kan niet langer dan 8-10 uur met de batterij) voor de update kon ik rustig van 's ochtends tot 's avonds met de telefoon bezig zijn, zoals ik dat nu ook doe, en had ik 's avonds nog zeker 40%.

Wat kan ik er aan doen (naast de instellingen voor het roamen terugstellen)?

dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:44
Kereat schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:35:
Dames en heren!

Sinds de update slurpt mijn Desire Z echt stroom. Als ik hem een uurtje niet gebruik, is er zo 20% van de batterijduur af.
Iemand enig idee hoe ik dit nog meer kan voorkomen? (kan niet langer dan 8-10 uur met de batterij) voor de update kon ik rustig van 's ochtends tot 's avonds met de telefoon bezig zijn, zoals ik dat nu ook doe, en had ik 's avonds nog zeker 40%.

Wat kan ik er aan doen (naast de instellingen voor het roamen terugstellen)?

dank alvast.
ik zet background data uit... dat helpt wel goed vind ik ...
exchange pushmail en facebook en weather updates blijven gewoon verder werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereat
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-05-2021
NoFate schreef op zondag 09 januari 2011 @ 22:40:
[...]

ik zet background data uit... dat helpt wel goed vind ik ...
exchange pushmail en facebook en weather updates blijven gewoon verder werken...
alles staat uit. twitter update ik handmatig, facebook niet eens in gebruik, en weather uitgezet, maar helpt niets.
ook 'aandelen' e.d. uitgezet. alles om zoveel mogelijk batterij te besparen.

wellicht is er toch een app die wat (lees: heel veel) gebruikt..
Ik ga hem zo opnieuw installeren en dan maar eens kijken of dat beter is.
Anders maar rooten en een custom rom erop zetten... Ik weet het anders ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09 15:43

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Majora schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:17:
Jongens, bij mij doet HTC Sense het niet met de locatiezoeker. Hij zegt dat ie uitstaat, terwijl ie helemaal niet uitstaat. En mijn HTC Sense lijtk wel veel uitgekleder dan die van de plaatjes.

Verder tof ding :3

EDIT: Alles functies van HTC sense doen het op dit moment helemaal niet...
Heb je dan synchroniseren wel aan staan ? ;) ja ik weet het het slurpt nog meer stroom dan anders maar de kans bestaat dan wel dat ie weer werkt, anders moet je even onder instellingen kijken bij synchroniseren of je htc sense mee word genomen in de synchronisatie.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:08
Op mijn werk zet ik de complete data verbinding uit.
Nogal wat magnetische velden bij ons en dat blokkeerd aardig het 3G-signaal. En dan slurpt binnen 6 uur de Z mijn accu leeg.

Zonder data verbinding met gemakt nog 80 procent over na 8 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 07:26
Leffunk schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:47:
- bij de Nokia kreeg ik netjes de afspraken te zien van vandaag op mijn beginscherm. Waren er geen afspraken in de agenda voor vandaag, dan nam hij automatisch de eerstkomende om te laten zien. Ik heb via een widget van de agenda op de Desire Z al gevonden hoe hij een item van morgen netjes laat zien, maar niet hoe hij de eerstkomende laat zien, tenzij je je volledig beginscherm daar aan opoffert... Is er nog een andere optie om toch de eerstkomende afspraak zichtbaar te krijgen op je homescherm?
Kijk eens naar Android Agenda Widget, daar kun je echt veel mee instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Laatst online: 25-09 09:33
omgwtfbbq schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:56:
Dat laatste punt heb ik ook ondervonden. Ik heb mijn DZ nu 1 week en had op dezelfde dag nog gekeken naar die update. Destijds was hij beschikbaar voor me, maar heb ik 'm door de negatieve verhalen hier niet geinstalleerd. Als ik nu controleer op updates krijg ik ook niks meer.

Nou heb ik stiekem gespiekt in het Desire HD (Waar deze OTA ook voor uit is gekomen) en daar waren ook veel problemen met deze update. Daar is ie ook weer uit de lucht gehaald, dus het zou kunnen dat HTC dit voor de DZ heeft gedaan.
Nee toch niet heb op mn 3 dagen oude toestel de update vandaag gehad. Maar niet installeren dus, er staat wel tap to install, kan ik dat doen en dan annuleren zodat ie uit de taskbar verdwijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Ik gebruik GooCalendar, voor mij handige desktop widget en hier is veel voor in te stellen dayview week month etc. Hij synct met de calendar van android zelf dus daar moet je even de betreffende calenders instellen die je wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Snuurtje schreef op maandag 10 januari 2011 @ 09:34:
[...]

Nee toch niet heb op mn 3 dagen oude toestel de update vandaag gehad. Maar niet installeren dus, er staat wel tap to install, kan ik dat doen en dan annuleren zodat ie uit de taskbar verdwijnt?
Ja, en je kan ook uitzetten dat ie controleert of er updates zijn.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Laatst online: 11-08 11:02
Kereat schreef op zondag 09 januari 2011 @ 22:47:
[...]

alles staat uit. twitter update ik handmatig, facebook niet eens in gebruik, en weather uitgezet, maar helpt niets.
ook 'aandelen' e.d. uitgezet. alles om zoveel mogelijk batterij te besparen.

wellicht is er toch een app die wat (lees: heel veel) gebruikt..
Ik ga hem zo opnieuw installeren en dan maar eens kijken of dat beter is.
Anders maar rooten en een custom rom erop zetten... Ik weet het anders ook niet.
Het is een paar pagina's terug ook besproken door iemand. Die kilde 2 processen meen ik. Iets met HTCsense wat bij hem de oorzaak was het extreme stroomverbruik na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Snuurtje schreef op maandag 10 januari 2011 @ 09:34:
[...]

Ik heb de update wel geinstalleerd en het werkt perfect bij mij. Ik vermoed dat ze de Exchange ondersteuning ook hebben verbetert. Was dat nog een issue voorheen bij mij, omdat het niet goed functioneerde, is de telefoon nu nagenoeg perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Mit-46 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:33:
[...]

Ik heb de update wel geinstalleerd en het werkt perfect bij mij.
Ik wil hem best installeren, maar dan is hij niet meer geroot. Voor zover ik weet is daar ook nog geen oplossing voor, ik wacht dus maar even af. Root vind ik wel makkelijk ivm backups. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Dat klopt, maar als je geen root access hebt dan is er weinig reden (denk ik) om de update niet te installeren.

Behalve dat bij sommige de batterij leeg wordt getrokken, maar dit is bij de meeste mensen niet meen ik. Ik zie er in ieder geval weinig klachten over voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Mijn batterij gaat extreem hard, maar ik gebruik het toestel ook erg veel. Ik red er echter geen 24 uur mee zonder bij te laden, maar goed: dat komt vanzelf wel weer eens goed (of niet). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Bij mij gaat de batterij ook hard, maar dat ligt toch echt aan mijzelf, moet ik er maar niet zoveel mee spelen. Tenminste als ik 's ochtends wakker wordt en er 9-10 uur vanaf ben gebleven is er hoogstens 10% vanaf.

Dit is met de laatste update trouwens.

[ Voor 8% gewijzigd door Omni superens op 10-01-2011 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:21
Omni superens schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:18:
Bij mij gaat de batterij ook hard, maar dat ligt toch echt aan mijzelf, moet ik er maar niet zoveel mee spelen. Tenminste als ik 's ochtends wakker wordt en er 9-10 uur vanaf ben gebleven is er hoogstens 10% vanaf.

Dit is met de laatste update trouwens.
Als ik er niks mee doe is er na 10 uur maar 2% vanaf :)

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-09 00:00
Hebben jullie wel juicedefender draaien? Vind het een geweldige app, bij screen uit dan ook dataverbinding uit en heb het ingesteld dat 1x in het uur 3 min verbinding maakt voor bijv. de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
rohit schreef op maandag 10 januari 2011 @ 12:00:
[...]

Als ik er niks mee doe is er na 10 uur maar 2% vanaf :)
2%? Met wifi en dergelijke aan? Of heb je hem op vliegtuigmodus staan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
effect10 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 12:01:
Hebben jullie wel juicedefender draaien? Vind het een geweldige app, bij screen uit dan ook dataverbinding uit en heb het ingesteld dat 1x in het uur 3 min verbinding maakt voor bijv. de mail.
Ik heb Tasker draaien, maar moet daar al dit soort dingen nog instellen. :)

Als mijn scherm uit staat, dan vind ik het wel prettig dat nieuwe mails binnenkomen. Voor zover ik weet is juicedefender daar niet zo goed in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
Ach... ik haal toch gewoon 2 dagen, of WiFi nou aanstaat of niet. Als hij wel aanstaat dan laad ik avond 2 op met 15% over en als hij niet de hele tijd aanstaat houd ik 25% over ofzo. Maakt mij allemaal niet zo veel uit. Heb hem ook oc'd naar 1ghz. Altijd data verbinding aan, 2 mail accounts syncen + twitter e.d.

Soms bij veel gebruik laad ik hem na 1 avond op voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-09 09:07
effect10 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 12:01:
Wat is het voordeel van juicedefender (of Tasker) ten opzichte van de standaard mogelijkheden die op de DZ zitten? Ik heb mijn synchronisatie op handmatig staan en kies dus zelf een aantal keer per dag een tijdstip om te synchroniseren.
Maar als jullie juicedefender (of een ander programma) aanraden om nog meer stroom te besparen dan hoor ik het graag?!

Nog even een reactie op de 'death grip' vraag: ja ik heb daar ook last van, jammer maar je raakt er aan gewend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Omni superens schreef op maandag 10 januari 2011 @ 12:05:
[...]

2%? Met wifi en dergelijke aan? Of heb je hem op vliegtuigmodus staan dan?
Met wifi aan en gewoon dat ik gebeld kan worden.. dus geen flightmodus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart ® schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:31:
Scharnier werkt bij mij prima. Als je het toestel op de kop houdt (met het scherm naar de vloer gericht dus) dan valt ie dicht, maar ik neem aan dat je niet zit te spelen met je gsm tijdens de yoga-les. Als je gewoon in bed ligt ofzo, en je heb je gsm verticaal vast, dus met het scherm richting de muur, dan blijft ie gewoon opengeklapt.
Op XDA vindt de meerderheid volgens een poll dat het scharnier na verloop van tijd veel te los is. Ik zou mij daar enorm aan storen dus ik zie toch maar van de Desire Z af en neem een HD2 (met android) of een Desire HD in de plaats. Jammer maar liever geen toetsenbord dan eentje dat te los is en op termijn vanzelf dichtklapt, op een kier blijft staan e.d. Dan toch maar op het scherm typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Ik heb 1 van de eerste varianten en het scharnier is losser als toen die uit de doos kwam, maar zelf open of dicht klappen doet die niet!

Tenzij ik het toestel op ze kop houdt. Dan klapt deze inderdaad open anders niet. In je broekzak ofzo klapt deze niet open of dicht.

Daarbij hoort het systeem los te zijn heb ik het idee. Zo werkt dat Z scharnier systeem nu eenmaal. Het voelt wat losjes aan, maar is daardoor wel zéér soepel.

Als een normale slide telefoon zo losjes zou zijn dan zou dat inderdaad vervelend kunnen zijn. Echter heeft de Desire Z een Z mechanisme en dient dus niet vergeleken te worden met toestellen zonder Z mechanisme (een willekeurige slide tefoon dus).

Dat is een appel met peer vergelijking namelijk.

Deze telefoon schuif je niet open, maar klap je open. Hierdoor is het dus alleen maar voordeling naar mijn mening dat het soepeltjes open of dicht klapt. Hoe soepeler hoe beter. De telefoon klapt immers niet ongewenst open (mits, op ze kop).

[ Voor 15% gewijzigd door Mit-46 op 10-01-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Laatst online: 26-09 15:43

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Mit-46 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 17:08:
Ik heb 1 van de eerste varianten en het scharnier is losser als toen die uit de doos kwam, maar zelf open of dicht klappen doet die niet!

Tenzij ik het toestel op ze kop houdt. Dan klapt deze inderdaad open anders niet. In je broekzak ofzo klapt deze niet open of dicht.

Daarbij hoort het systeem los te zijn heb ik het idee. Zo werkt dat Z scharnier systeem nu eenmaal. Het voelt wat losjes aan, maar is daardoor wel zéér soepel.

Als een normale slide telefoon zo losjes zou zijn dan zou dat inderdaad vervelend kunnen zijn. Echter heeft de Desire Z een Z mechanisme en dient dus niet vergeleken te worden met toestellen zonder Z mechanisme (een willekeurige slide tefoon dus).

Dat is een appel met peer vergelijking namelijk.

Deze telefoon schuif je niet open, maar klap je open. Hierdoor is het dus alleen maar voordeling naar mijn mening dat het soepeltjes open of dicht klapt. Hoe soepeler hoe beter. De telefoon klapt immers niet ongewenst open (mits, op ze kop).
Een ander mooi voordeel van de Z vind ik dat hij toch een slider heeft maar zichzelf niet beschadigt itt een n95 bijvoorbeeld :(

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Na mijn HD2 avontuur, kan ik me niet meer voorstellen wat ik zonder mijn Z moet. Ik ben zo enorm gewend aan dat toetsenbord dat ik lachend terugdenk aan mijn geklooi op het virtuele toetsenbord van de HD2. Wat een enorm onding om mee te typen, geldt ook voor de HD trouwens. Hele scherm is toetsenbord en nog steeds krijg ik geen zin getypt zonder dat ik mezelf elke keer moet herstellen. Ik heb een losse hinge, maar heerlijk. Het doet precies wat het moet doen, kortom het werk gewoon! Raar he, ja echt...het ding doet het :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fornax
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-06-2023
Ik heb nu enige tijd de DZ in bezit. Over het algemeen ben ik erg tevreden.
Ik kom van de N97 mini met symbian, dus dit is wel een verademing.

Na de update naar 2.2.1 heb ik wel het idee dat de batterij sneller leeg is, maar ik vind het acceptabel.
Ik gebruik de telefoon dan ook vrij intensief.
De deathgrip heb ik ook gemerkt, maar hij houdt hier thuis gewoon zijn verbinding via WiFi.
Aangezien ik van thuis uit werk, heb ik dan ook altijd connectie.

Ik gebruik moxier voor hosted Exchange. Kost een cent, maar ik vind het een prima apps, al mochten de widgets wel wat beter.

Ik heb niet echt last van de losse hinge.
Ik was de N97 mini gewend, deze heeft ongeveer hetzelfde systeem, dat zit bij Nokia toch wat beter in elkaar.
Het enige wat me hieraan stoort is dat ik vaak mijn handen in mijn zak heb, waar de telefoon dan ook gestationeerd is, en ik nog wel eens ga friemelen met de spullen die ik in de broekzak heb (klinkt een beetje vreemd), en ik dan met het klapsysteem ga zitten spelen.
Nadeel hiervan is dat de telefoon ontgrendelt als het toetsenbord uitgeklapt wordt.
Dir gebeurt dan ook met regelmaat.. eens kijken of ik dat kan instellen, of dat er een app voor is, dat de foon niet automatisch ontgrendelt wordt als het toetsenbord wordt uitgeklapt.

Het fysieke toetsenbord vind ik lekker typen, alhoewel sommige toetsen nog steeds een beetje kraken, alsof er een krakend plastic folie dingetje achter zit. Ook de backlight van het toetsenbord lijkt een eigen leven te leiden. Dit springt aan en uit wanneer het zin heeft.. dit hele verhaal heb ik zitten typen met het DZ toetsenbordje, maar de verlichting is nog niet aan geweest..

Het onscreen keyboard werkt ook prima in landscape, kan er prima op typen.

Enige nadeel.. als ik de telefoon in landscape vast heb, houd ik mijn linkerpink of ringvinger vaak tegen de volumeknoppen, waardoor deze het volume mute of max zet. Zal we mijn kromme vinger techniek zijn, heb nog niemand anders hierover horen klagen.

Al met al erg tevreden met mijn "zeeee".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-09 21:23
@lord_fornax

Ga eens naar beveiligingssettings en stel dan een ontgrendelpatroon in. Dan vergrendel je je telefoon, als je 'm dan openklapt vraagt ie eerst naar dat patroon voordat je verder kunt en heb je dus niet jouw probleem :)

Ik heb overigens soms hetzelfde met die volumeknoppen, maar heb het niet als storend ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09 11:40
Sheik schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:42:
Na mijn HD2 avontuur, kan ik me niet meer voorstellen wat ik zonder mijn Z moet. Ik ben zo enorm gewend aan dat toetsenbord dat ik lachend terugdenk aan mijn geklooi op het virtuele toetsenbord van de HD2. Wat een enorm onding om mee te typen, geldt ook voor de HD trouwens. Hele scherm is toetsenbord en nog steeds krijg ik geen zin getypt zonder dat ik mezelf elke keer moet herstellen. Ik heb een losse hinge, maar heerlijk. Het doet precies wat het moet doen, kortom het werk gewoon! Raar he, ja echt...het ding doet het :D
Heb precies hetzelfde kom van de desire maar vond het altijd een gepriegel met dat virtuele toetsenbord kan nu ook niet meer zonder het toetsenbord....heb ook geen problemen met de hinge...zit inderdaad wat losjes maar klapt nooit zomaar uit als ik dat niet wil.
wel ben ik iemand die vaak(elk halfjaar) een andere telefoon koopt...nu maar hopen dat HTC in februari weer een mooi toestel aankondigd met toetsenbord...luxe probleem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fornax
  • Laatst online: 04-06-2023
@omgwtfbbq thx, alleen is het nu bij een "normale ontgrendeling" weer een extra handeling.
Als het nu zover in te stellen zou zijn dat hij alleen om deze actie vraagt als het toestel via het toetsenbord ontgrendelt zou worden, was het perfect geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
Je kan de handeling natuurlijk verkorten door voor het ontgrendelpatroon maar 2 punten met elkaar te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Laatst online: 27-09 00:00
Vind het een heerlijke telefoon, totaal geen problemen met de hinge! Lekker snel en keyboard typt heerlijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Laatst online: 22:49

SomerenV

It's something!

Mensen, even een kort vraagje. Als ik 'Navigatie' gebruik, maakt dat dan gebruik van normale GPS ala TomTom of a-gps? Ben namelijk wel benieuwd hoe goed (of slecht) navigatie op een telefoon werkt, maar ik heb pas vanaf maart een i-net abbo. Zit nu dus nog zonder internet, tenzij ik op Wifi zit natuurlijk.

En verder, wat het hele batterij gebeuren betreft: Als ik af en toe op internet zit, een paar telefoontjes pleeg en een sms stuur dan is er in een dag tijd maar een paar procent van af. Pas bij intensief gebruik (denk aan Youtube, camera of games) gaat het hard met de batterij. Al met al dus zeer tevreden. Ook van een losse hinge heb ik geen probleem.

Zelf kom ik van de SE C905 en de Z is echt een enorme verademing ten opzichte van dat toestel. Groot, scherp en helder scherm, bloedje snel, vette games, wat mindere camera maar 720p opnemen maakt een hoop goed en veel dingen die je naar eigen smaak kan instellen en inrichten. Awesome telefoon!

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
wtf ik krijg telkens van die koppelingsmeldingen met daarin koppingstreffers, of ik mensen wil koppelen aan een htc profiel oid. En de eerste kreeg kreeg ik er 184 met daarin piet hein, en nu dagelijks nog een stuk of 5 meldingen met piet hein erin. WTF... hij staat niet tussen mijn contacten iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Laatst online: 23:26
Hey allemaal, ik heb 4 dagen geleden mijn HTC Desire Z gekocht, maar ik merk nu dat de achterkant van het beeldscherm los laat! Als je je Desire Z dus openklapt, zie je achter het scherm gedeelte, waar van onder naar boven puntjes of rondjes afgebeeld staan, dat laat dus bij mij na 4 dagen in de hoek al los. Dat hoort niet lijkt me he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDRK
  • Laatst online: 17-08 10:13
omgwtfbbq schreef op maandag 10 januari 2011 @ 19:00:
@lord_fornax

Ga eens naar beveiligingssettings en stel dan een ontgrendelpatroon in. Dan vergrendel je je telefoon, als je 'm dan openklapt vraagt ie eerst naar dat patroon voordat je verder kunt en heb je dus niet jouw probleem :)

Ik heb overigens soms hetzelfde met die volumeknoppen, maar heb het niet als storend ondervonden.

als ik hem openklap met ontgrendelpatroon, dan gaat mijn Z in landscape mode en is gelijk "ontgrendelt".
Weet het niet zeker maar volgens mij wel. Zal het even testen.

/edit ok als die open geklapt is moet ik hem idd ontgrendelen..

[ Voor 5% gewijzigd door CDRK op 11-01-2011 00:37 ]

Stay Frosty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 20:37

Kingpinda

Citizenship is earned.

TZC-T1-FX schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:31:
Hey allemaal, ik heb 4 dagen geleden mijn HTC Desire Z gekocht, maar ik merk nu dat de achterkant van het beeldscherm los laat! Als je je Desire Z dus openklapt, zie je achter het scherm gedeelte, waar van onder naar boven puntjes of rondjes afgebeeld staan, dat laat dus bij mij na 4 dagen in de hoek al los. Dat hoort niet lijkt me he?
hoort op zich niet nee. Maar dat is een 'rubber matje'. Een soort plak matje die je er af kunt halen waardoor schroefjes zichtbaar worden. Volgens mij is dat het enige gedeelte wat vast zit door middel van plaksel/lijm.

Je zou hem gewoon kunnen omruilen voor een ander exemplaar of zelf kunnen proberen te plakken. Maar als je hem pas 4 dagen hebt en je hebt de kans om hem om te ruilen zou ik het doen. Misschien in de fabriek al niet een al te best plakkend matje geassembleerd.

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-09 20:00
Mhh Ik weet niet hoe het komt maar opeens zijn de 5 laatste foto's gewist. Zelf ben ik nergens aan geweest. Denk dat alle foto's zijn gewist tot de laaste echte poweroff dus niet die slaapstand. Ook heeft hij een keer al mijn berichten verwijderd, terwijl andere dingen zoals mail en calender wel behouden waren. In begin ging hij ook wel eens uit zonder reden, maar daar heb ik geen last meer van gehad sinds de update en ergens had ik gelezen dat dit met maps of locations te maken had.

Op google vind ik niet direct iets nuttig terug, daarom dat ik het hier ook maar even vraag. Heb ik nu gewoon een maandagochtend model? Of ligt dit nog aan iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:10
[...]

- nieuwe mail word als nieuw binnen gehaalt en in die map waar hij staat ook weergegeven
- Combined email, alle email (of b.v. alleen unread, dit kan ingesteld worden) wordt weergegeven in 1 overzichtelijke map
- Folder view, per folder aan te passen of je hem wilt syncen en of je hem wilt zien

Hoe vet is dat!

[afbeelding]
Heel aardig allemaal, maar hij vertikt het om met een eigen IMAP server mail te verzenden. Doet net alsof, maar de mails komen gewoonweg niet aan - dat doet de HTC mail app dan weer net effe wat beter helaas. Helaas, want dit ziet er wel een stukje mooier uit...

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaub
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-02 12:30
Tronic schreef op maandag 10 januari 2011 @ 23:54:
Mhh Ik weet niet hoe het komt maar opeens zijn de 5 laatste foto's gewist. Zelf ben ik nergens aan geweest. Denk dat alle foto's zijn gewist tot de laaste echte poweroff dus niet die slaapstand. Ook heeft hij een keer al mijn berichten verwijderd, terwijl andere dingen zoals mail en calender wel behouden waren. In begin ging hij ook wel eens uit zonder reden, maar daar heb ik geen last meer van gehad sinds de update en ergens had ik gelezen dat dit met maps of locations te maken had.

Op google vind ik niet direct iets nuttig terug, daarom dat ik het hier ook maar even vraag. Heb ik nu gewoon een maandagochtend model? Of ligt dit nog aan iets anders?
Ik heb met betrekking tot de foto's dezelfde ervaring. Ben er een aantal kwijt. Op zich geen ramp natuurlijk, maar zou natuurlijk niet zo moeten zijn. Hier nog geen sprake van verdwenen smsjes gelukkig.

Al met al wel nog steeds erg tevreden met het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 12:09
[...]

Hoe vet is dat!

[afbeelding]
Geinstalleerd en een Gmail en XS4ALL account ingesteld. Beide IMAP. Echter zie ik niet een optie tot Push Mail? Of doet hij dat automatisch? Heb in elk geval de updatefrequentie op 'Nooit' gezet ipv 15 minuten.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
Beaub schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 09:21:
[...]

Ik heb met betrekking tot de foto's dezelfde ervaring. Ben er een aantal kwijt. Op zich geen ramp natuurlijk, maar zou natuurlijk niet zo moeten zijn. Hier nog geen sprake van verdwenen smsjes gelukkig.

Al met al wel nog steeds erg tevreden met het toestel.
Op het toestel zelf staan ze wel nog, maar niet In de galerij. Als ik straks thuis Ben eens aan de pc hangen om te zien of ze corrupt zijn of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Ik heb nu voor de 2e keer (gister ook al een keer) dat de "Programma'sknop, belknop en de "aanpassenknop" niet reageert!

Het display doet het verder wel daar onderin, want als ik via menu naar alle apps ga en dan een willekeurige app open waar er knoppen zitten die op dezelfde plek zitten als die andere 3 knoppen dan reageert het scherm wel.

Ik hoop niet dat dit ook het begin is van het einde bij mijn toestel. Ben toch wat huiverig na alle berichten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
Tronic schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:22:
[...]

Op het toestel zelf staan ze wel nog, maar niet In de galerij. Als ik straks thuis Ben eens aan de pc hangen om te zien of ze corrupt zijn of niet.
Probeer hem eens opnieuw op te starten, dat hielp bij mij tenminste, daarna geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 21:28

Sorcerer8472

Mens sana?

Mit-46 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:28:
Ik heb nu voor de 2e keer (gister ook al een keer) dat de "Programma'sknop, belknop en de "aanpassenknop" niet reageert!

Het display doet het verder wel daar onderin, want als ik via menu naar alle apps ga en dan een willekeurige app open waar er knoppen zitten die op dezelfde plek zitten als die andere 3 knoppen dan reageert het scherm wel.

Ik hoop niet dat dit ook het begin is van het einde bij mijn toestel. Ben toch wat huiverig na alle berichten hier.
Klinkt als softwareprobleem. Ik weet dat het geen populaire opmerking is, maar ik vermoed dat het óf een htc-bug is óf ligt aan een app die je hebt geïnstalleerd...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:41

Ik werd ook eens op het verkeerde been gezet, toen ik het display op de tafel had liggen en enkel met mijn vinger wilde bedienen... hij reageerde niet.. wut? Eens oppakken om nader te bekijken.... oh ja een capacitief scherm 8)7 ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Pimmr op 11-01-2011 15:48 . Reden: quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
je hoeft nergens huiverig voor te zijn, je hebt toch 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:56:
[...]

Klinkt als softwareprobleem. Ik weet dat het geen populaire opmerking is, maar ik vermoed dat het óf een htc-bug is óf ligt aan een app die je hebt geïnstalleerd...
Ik hoop een HTC bug. Ik heb er niet veel apps op staan en de laatste maand niks nieuws geinstalleerd eigenlijk.
Maar dat zegt niks natuurlijk.
newsgroupie schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:45:
[...]

Ik werd ook eens op het verkeerde been gezet, toen ik het display op de tafel had liggen en enkel met mijn vinger wilde bedienen... hij reageerde niet.. wut? Eens oppakken om nader te bekijken.... oh ja een capacitief scherm 8)7 ;)
Uhh... hoort het scherm niet te werken als deze op tafel ligt?? Mijne doet het namelijk gewoon. O-)

(Ik had de tel overigens wel in mijn hand toen het probleem zich voordeed. Ik wilde gaan bellen namelijk.)
Snuurtje schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:00:
je hoeft nergens huiverig voor te zijn, je hebt toch 2 jaar garantie.
Uiteraard, maar ik heb ondanks de garantie liever geen defecte telefoon. Dan moet ik weer aan de HTC Snap of Iphone.
Iphone kan ik nog mee leven, maar die heeft mijn baas nog niet. Dus als het binnen nu en een korte periode mocht gebeuren dan wordt het een Snap.

Daar word ik niet heel vrolijk van. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
newsgroupie schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:45:
[...]

Waarom zou je het display niet enkel met je vinger kunnen bedienen als hij op tafel ligt?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
Omni superens schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:13:
[...]

Probeer hem eens opnieuw op te starten, dat hielp bij mij tenminste, daarna geen last meer van gehad.
Bijna vergeten dat smartphones bijna pc's zijn tegenwoordig :p Een reboot hielp inderdaad :) Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 23-09 11:31
Tsurany schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:14:
[...]

Waarom zou je het display niet enkel met je vinger kunnen bedienen als hij op tafel ligt?
Ik denk geleiding of zo... Zou het ook niet weten, maar ik ervaarde het zelfde met een autohouder en dan met 1 vinger bedienen. Gaat behoorlijk moeizaam tot niet... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Ok. Bijzonder. Dat wist ik niet.

Hoef ik in ieder geval niet te panieken mocht het zich in de toekomst voordoen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
soms krijg ik bij het ontvangen van een SMS geen notification in de bar vanboven... wel zie ik een getalletje verschijnen bij het sms icoontje ... nog iemand hier last van? Ook de leds gaan dan niet branden, ik hoor alleen maar een sms toon...

stock rom met laatste OTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

NoFate schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:29:
soms krijg ik bij het ontvangen van een SMS geen notification in de bar vanboven... wel zie ik een getalletje verschijnen bij het sms icoontje ... nog iemand hier last van? Ook de leds gaan dan niet branden, ik hoor alleen maar een sms toon...

stock rom met laatste OTA
Schijnt met de laatste OTA update vaker voor te komen. Ik heb er soms ook last van. Open je je SMS-inbox, dan staat de laatste nieuwe sms wel dikgedrukt. In de statusbalk is inderdaad niets te zien... Ook met mail gebeurt me dit weleens... Heb op die manier wel sms en mail gemist.

Snap dus niet echt het nut van die laatste update. Meer ergenis dan echt oplossingen heeft deze meegebracht.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
freddyathlon schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:20:
[...]

Schijnt met de laatste OTA update vaker voor te komen. Ik heb er soms ook last van. Open je je SMS-inbox, dan staat de laatste nieuwe sms wel dikgedrukt. In de statusbalk is inderdaad niets te zien... Ook met mail gebeurt me dit weleens... Heb op die manier wel sms en mail gemist.

Snap dus niet echt het nut van die laatste update. Meer ergenis dan echt oplossingen heeft deze meegebracht.
tof tof.... :)
wel goed om te horen dat ik niet de enigste ben met deze issue...
is wel vervelend , want zo heb ik al een aantal sms misgelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:16
Net mijn Desire Z binnen. Als ik het zo lees kan ik de update (1.72.405.2) maar beter niet installeren? Ik lees nog al wat problemen zo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:41
Tsurany schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:14:
[...]

Het is niet per definitie zo dat hij niet werkt als je hem enkel met 1 vinger bedient als hij op de tafel ligt, maar het kan voorkomen dat hij dan verminderd reageert.
Volgens mij komt dit omdat De DZ een capacitief aanraakscherm heeft. Door je vinger op het scherm te plaatsen als je de telefoon vast houd, verandert de elektrische lading op verschillende punten doordat je vinger ook een bepaalde elektrische lading (capaciteit) heeft. Door het verschil in deze punten te vergelijken kan een coordinaat berekend worden. Als je de telefoon met je andere hand vasthoud, heb ik het idee dat de ontlading/lading beter geregistreerd wordt.

Screen not as responsive when on flat surface - Android Forums

HTC Magic Screen Question

Ik heb het ook wel eens gemerkt als ik de telefoon met een vinger probeerde te bedienen als hij in de auto houder zat. Hij reageerde een beetje moeizaam. Leg ik een van mijn andere vingers aan de zijkant, dan ging het opeens soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
jip_86 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:17:
Net mijn Desire Z binnen. Als ik het zo lees kan ik de update (1.72.405.2) maar beter niet installeren? Ik lees nog al wat problemen zo :/
als je niet van plant bent te rooten en te wachten op HTC rom updates met sense , dan raad ik toch aan om de OTA te installeren...
maar je kan nog altijd eventueel terug naar een oude rom , op XDA zijn ze erin geslaag om een temproot te kunnen krijgen op je toestel waardoor je terug kunt downgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBHD
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik ben sinds het begin ook trotse eigenaar van de desire z. Anders dan vele van jullie heb ik totaal geen last van losse scharnieren of iets dergelijks maar waar ik wel last van heb is dat wanneer ik bijvoorbeeld gewoon in het homescreen ben en dus geen enkel geluid afspeel en ik de volume (alvast) zachter wil zetten ik altijd de belvolume zachter zet.. Dit vind ik persoonlijk erg irritant en vroeg me af of anderen hier ook last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 08:57

Comgenie

Soms heb je dat

JBHD schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 23:57:
Ik ben sinds het begin ook trotse eigenaar van de desire z. Anders dan vele van jullie heb ik totaal geen last van losse scharnieren of iets dergelijks maar waar ik wel last van heb is dat wanneer ik bijvoorbeeld gewoon in het homescreen ben en dus geen enkel geluid afspeel en ik de volume (alvast) zachter wil zetten ik altijd de belvolume zachter zet.. Dit vind ik persoonlijk erg irritant en vroeg me af of anderen hier ook last van hebben.
In het homescreen kan je default de volume van de ringtoon/notificaties aanpassen. Dat is normaal, tenzij je iets aan het luisteren bent dan pas je de mediavolume aan. Ik heb zelf een widget (AudioManager geloof ik), waarmee je vanaf de homescreen makkelijk alle volumes kan zien en aanpassen. Een aanrader :).

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
newsgroupie schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:24:
[...]

Het is niet per definitie zo dat hij niet werkt als je hem enkel met 1 vinger bedient als hij op de tafel ligt, maar het kan voorkomen dat hij dan verminderd reageert.
Volgens mij komt dit omdat De DZ een capacitief aanraakscherm heeft. Door je vinger op het scherm te plaatsen als je de telefoon vast houd, verandert de elektrische lading op verschillende punten doordat je vinger ook een bepaalde elektrische lading (capaciteit) heeft. Door het verschil in deze punten te vergelijken kan een coordinaat berekend worden. Als je de telefoon met je andere hand vasthoud, heb ik het idee dat de ontlading/lading beter geregistreerd wordt.

Screen not as responsive when on flat surface - Android Forums

HTC Magic Screen Question

Ik heb het ook wel eens gemerkt als ik de telefoon met een vinger probeerde te bedienen als hij in de auto houder zat. Hij reageerde een beetje moeizaam. Leg ik een van mijn andere vingers aan de zijkant, dan ging het opeens soepel.
Nog nooit last van gehad met mijn DHD of de Z van m'n vriendin. Lijkt me dan dat er wat mis is met je telefoon, telefoon hoort echt geen last te hebben van het wel ofniet vasthouden aangezien het puur gaat om wat op het scherm geregistreerd wordt. Sterker nog, je kan hem met een knakworstje bedienen terwijl je hem met handschoenen vasthoud.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 08:57

Comgenie

Soms heb je dat

Tsurany schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 00:24: Sterker nog, je kan hem met een knakworstje bedienen terwijl je hem met handschoenen vasthoud.
Dat klinkt alsof je dat hebt geprobeerd :+.

Maar inderdaad, ik merk hier totaal geen verschil tussen vast houden en de desire z ergens neer leggen en met alleen een vinger aanraken/bedienen.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Nog niet zelf geprobeerd, maar het is wel mogelijk. In Korea doen ze het met snack worstjes die nog in hun plasticje zitten. Je kan het, als je vegetariër bent, ook met kaas sticks proberen. Hoewel ik vegetariërs zou aanraden volwassen te worden, maar ieder z'n eigen foute keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Damn, emulators en roms werken als een trein op de DZ net ff snesoid met super mario world, gameboid met mario kart en psx oid met final fantasy XIII geprobeerd. Super smooth alle 3. Aanraders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Snuurtje schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 02:46:
Damn, emulators en roms werken als een trein op de DZ net ff snesoid met super mario world, gameboid met mario kart en psx oid met final fantasy XIII geprobeerd. Super smooth alle 3. Aanraders!
Wel jammer dat er nog niet echt goede ondersteuning is voor het toetsenbordje, dat zou toch wat lekkerder spelen dan die virtuele keypads. :S
Oeh, ik herken dit heel erg. Als ik 's-avonds op de bank zit en de Z ligt op de bankleuning, dan reageert het ding negen van de tien keer niet als ik het touchscreen aanraak. Als ik daarna de Z opppak, dan werkt alles zoals het hoort.

[ Voor 37% gewijzigd door pven op 12-01-2011 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Geen last van, scherm reageert bij mij altijd, ik bedien hem vaak op kantoor zonder vast te houden. Ligt naast mijn laptop en doet dan gewoon zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat geen 'feature'? Dat als hij plat ligt op je bureau hij niet per ongeluk aan gaat als je hem aanraakt?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 09:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:20:
Is dat geen 'feature'? Dat als hij plat ligt op je bureau hij niet per ongeluk aan gaat als je hem aanraakt?
Ik heb iets dergelijks nergens in het menu kunnen vinden en ik heb er ook geen app voor geïnstalleerd. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:16
Tsurany schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 00:24:
[...]

Sterker nog, je kan hem met een knakworstje bedienen terwijl je hem met handschoenen vasthoud.
Of goede handschoenen kopen. Ik kan met enig geduld gewoon mijn telefoon bedienen. Mijn G1 was dat helemaal makkelijk met de fysieke knoppen. Op mijn Desire Z is het iets lastiger, maar wil wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopal
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 10:11
jip_86 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:29:
[...]

Of goede handschoenen kopen. Ik kan met enig geduld gewoon mijn telefoon bedienen. Mijn G1 was dat helemaal makkelijk met de fysieke knoppen. Op mijn Desire Z is het iets lastiger, maar wil wel.
Of, als je het maar een beetje koud hebt, dan loop je met maar één handschoen. Dan is het ook makkelijk bedienen :Y) .

Merken jullie trouwens enige verbeteringen met de nieuwe firmware, ten opzicht van de vorige? Bij mij lijkt het allemaal wel wat sneller te verlopen. Batterij gaat ongeveer even lang mee en dat is bij mij één dag, met redelijk intensief gebruik.

PSN-ID : Cenzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 15:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

jip_86 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:17:
Ik zou eens beginnen met de telefoon gewoon te gebruiken. Kijk eerst of de telefoon je bevalt, hij goed werkt en leer hem kennen.
Daarna pas zou ik gaan kijken of een update wat voor je is. Tegen die tijd is er misschien zelfs wel een nieuwe.
Mocht je trouwens van plan zijn om je telefoon te rooten en anderzijds leuke dingen te gaan doen die van root toegang afhankelijk zijn: niet updaten.

Zolang hij maar goed werkt, dat is het belangrijkste.
Ik heb de mijne nooit geupdate, deed zijn werk uitstekend.
Inmiddels wel geroot en draai ik een custom ROM, maar dat terzijde. Zonder dat had ik ook nog steeds lekker de stock firmware gedraaid.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Laatst online: 23:11
Ik vind het toch wel vreemd dat iets standaards zoals een geluid bij het beëindigen of wegvallen van een gesprek niet standaard in android zit (of ik kan het niet vinden). Heb er nu maar een app voor geïnstalleerd, kwam namelijk een aantal keer voor dat ik nog vrolijk door zat te praten terwijl de verbinding was weggevallen.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van iets soortgelijks last, het onderste deel van het scherm reageert niet altijd even goed (en heeft niets te maken met plat liggen op tafel of iets dergelijks, want is gewoon als ik in mijn hand heb).
In het homescreen kan ik de snelkoppelingen in het scherm gewoon normaal aanklikken, maar in sommige apps reageert het onderste deel van het scherm niet. Ook als ik mijn telefoon in landscape modus van de vergrendeling (verbinden van puntjes) wil halen werkt dat niet, aangezien de onderkant (in dat geval rechterkant) niet reageert.

Komt dit overeen met wat jij ervaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
DeOS schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:02:
Ik vind het toch wel vreemd dat iets standaards zoals een geluid bij het beëindigen of wegvallen van een gesprek niet standaard in android zit (of ik kan het niet vinden). Heb er nu maar een app voor geïnstalleerd, kwam namelijk een aantal keer voor dat ik nog vrolijk door zat te praten terwijl de verbinding was weggevallen.
Ik hoor wel een piep hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Laatst online: 23:11
rohit schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:09:
[...]

Ik hoor wel een piep hoor..
Hmmmm....vreemd. Heb je de laatste OTA update ook geïnstalleerd? Nog meer mensen die dit wel of niet hebben?

[ Voor 9% gewijzigd door DeOS op 12-01-2011 11:18 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:05:
[...]

Ik heb van iets soortgelijks last, het onderste deel van het scherm reageert niet altijd even goed (en heeft niets te maken met plat liggen op tafel of iets dergelijks, want is gewoon als ik in mijn hand heb).
In het homescreen kan ik de snelkoppelingen in het scherm gewoon normaal aanklikken, maar in sommige apps reageert het onderste deel van het scherm niet. Ook als ik mijn telefoon in landscape modus van de vergrendeling (verbinden van puntjes) wil halen werkt dat niet, aangezien de onderkant (in dat geval rechterkant) niet reageert.

Komt dit overeen met wat jij ervaart?
Het komt redelijk overeen. Bij mij is het alleen voorgekomen als ik de homepage voor mij had. Zat ik in een app of in het menu dat reageerde het weer wel. Om vanuit mijn home screen te gaan bellen ging dus niet. En de 2 knoppen links en rechts van de belknop reageerde ook niet.

Is iets anders, maar wel exact het zelfde punt volgens mij waar het om gaat.

Bijzonder.. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
DeOS schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:13:
[...]

Hmmmm....vreemd. Heb je de laatste OTA update ook geïnstalleerd? Nog meer mensen die dit wel of niet hebben?
Ik hoor geen geluid meen ik. Ik heb het namelijk ook al eens gehad dat ik door zat te praten tegen niemand, omdat de verbinding verbroken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mit-46 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:22:
[...]

Het komt redelijk overeen. Bij mij is het alleen voorgekomen als ik de homepage voor mij had. Zat ik in een app of in het menu dat reageerde het weer wel. Om vanuit mijn home screen te gaan bellen ging dus niet. En de 2 knoppen links en rechts van de belknop reageerde ook niet.

Is iets anders, maar wel exact het zelfde punt volgens mij waar het om gaat.

Bijzonder.. -O-
In ieder geval lijkt het geen hardware probleem, dus hoef ik mijn toestel niet op te sturen. Hopelijk komt er snel een oplossing voor of kom ik erachter of het aan een geinstalleerde app ligt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Laatst online: 14:17
Mijn batterijklepje ziet er nou trouwens echt niet meer uit.. allemaal krassen en rare plekken.. bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Gamepie56 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:57:
Mijn batterijklepje ziet er nou trouwens echt niet meer uit.. allemaal krassen en rare plekken.. bij jullie ook?
Yep: zit vol met krassen en lijkt een heel klein beetje los te zitten.

Overigens ga ik het toetsenbordje steeds meer waarderen, ik tik er steeds sneller en correcter op. Swype werkt ook wel lekker, maar dat gebruik ik eigenlijk alleen nog maar als ik maar 1 hand beschikbaar heb.

Waar ik nog geen oplossing voor heb: ik log regelmatig vanaf mijn telefoon op mijn NAS in (Linux), ik mis VI daar heel erg en heb nog niets gevonden waarmee VI wel werkt. Maar goed: dat is puzzelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 15:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mijn batterijklepje zit nog hartstikke goed op zijn plek. Zitten wel een paar kleine krasjes op, maar dat is onvermijdelijk denk ik. Zodra je je telefoon op een harde ondergrond legt krijg je dat gewoon.
Wel heb ik een pouch/holster waar mijn Z in zit waardoor hij beschermd in de broekzak glijdt en vaak leg ik hem daar ook op als hij op tafel ligt, dus dat beperkt de "schade" wel enigszins.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
DeOS schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:13:
[...]

Gewoon de originele rom die er bijzat.. heb nog niet geupdate.. alleen geroot maar niks geinstalleerd voor dat piepje ofz.. ;) dat is echt al zolang bij HTC's bij al mijn vorige HTC's was dat ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Batterijklepje ziet er nog als nieuw uit, ik gebruik het hoesje van mijn vorige HD2. Ik pak het toestel op, schuif het dan ook niet naar me toe waardoor er krassen kunnen ontstaan. Heb 1 putje erin zitten, maar kwam doordat het toestel op de stoep viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:16

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Gamepie56 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:57:
Euh, bestaan er dan ook telefoons waarbij de achterkant niet beschadigt?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 20:37

Kingpinda

Citizenship is earned.

pven schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 07:35:
[...]

Wel jammer dat er nog niet echt goede ondersteuning is voor het toetsenbordje, dat zou toch wat lekkerder spelen dan die virtuele keypads. :S

[...]

Oeh, ik herken dit heel erg. Als ik 's-avonds op de bank zit en de Z ligt op de bankleuning, dan reageert het ding negen van de tien keer niet als ik het touchscreen aanraak. Als ik daarna de Z opppak, dan werkt alles zoals het hoort.
De software ondersteuning voor het physieke keyboard werkt bij mij perfect van psx4droid. Je kunt gewoon kiezen of je virtueel keypad wilt hebben of niet. Alle hardware keys zijn in te stellen. Maar dan nog speelt het lang niet zo fijn als bijvoorbeeld de nieuwe Playstation phone die binnenkort uitkomt. Ik heb op de Z diagonalen ook ingestelt en soms weet ik niet meer waar mijn fingers staan. Dat speelt niet lekker. ook zijn de toetsen net iets te zwaar voor mijn gevoel bij spelletjes

Ik wacht wel tot er een "GameGripper" bestaat voor de desire z. Maak ik mijn eigen playstation/SNes/SEGA weet ik het wat voor phone. Dat zal een hoop schelen.

Hier ook nergens last van als ik mijn phone op tafel heb liggen ofzo dat hij niet reageert. Vreemd. Ik heb die linkjes eens doorgenomen. Blijkbaar wel al wat 'verouderde' modellen die dat probleem hebben/hadden.

Toch vreemd dat het bij de een wel en de ander niet is... Misschien is mijn aura groter ofzo ;p Want we hebben onze dell touchscreen laptop moeten terugsturen voor een normale. Gekke was dat hij namelijk een soort ghostclicks vertoonde. Elke x als ik in de beurt kwam registreerde de laptop foutief input op het touchscreen terwijl wij er NIET aankwamen. Vensters gingen vanzelf open of er werd in of uitgezoomd. Programmas werden automatisch opgestart/afgesloten etc. Een hel om dan een email te typen :p moest je eerst de functionaliteit van het touchscreen uitschakelen om het ding te gebruiken. Nog gekkere was.... Als mijn vriendin achter de laptop zat was er niks aan de hand...
Bart ® schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:12:
[...]

Ja hoor. Die van mij. Ik leg mijn telefoon alleen op mijn muismat als ik hem niet gebruik of op mijn overvolle postbakje. Voor de rest zit hij zonder hoesje/screenprotector etc in mijn broekzak. Wel fijn broekzakken. Als het scherm namelijk vettig is van je fingers en hij heeft weer even in je broekzak gezeten is het scherm weer mooi schoon :) geen krasje nergens op mijn toestel.

[ Voor 12% gewijzigd door Kingpinda op 12-01-2011 15:51 ]

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Laatst online: 14:17
Bart ® schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:12:
[...]

er zijn telefoons waar je pas na 1 of 2 jaar, met goed kijken, inderdaad krasjes ziet.. bij mij zie je gigantisch veel krasjes en zelfs complete plekken waar de coating van het klepje af is ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 00:37:
Nog niet zelf geprobeerd, maar het is wel mogelijk. In Korea doen ze het met snack worstjes die nog in hun plasticje zitten. Je kan het, als je vegetariër bent, ook met kaas sticks proberen. Hoewel ik vegetariërs zou aanraden volwassen te worden, maar ieder z'n eigen foute keuze ;)
Ik heb een speciaal paar handschoenen gekocht met speciale vingertoppen. Kan ik en warme handen houden en mijn telefoon bedienen.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Pagina: 1 ... 24 ... 48 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire Z levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de HTC Desire Z mogen hier: HTC Desire Z Accessoires topic.

Berichten die betrekking hebben op custom ROMs en aanverwante zaken mogen in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's

Offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!