Snesoid heeft anders prima ondersteuning voor het hardware toetsenbordje hoor... (maar dan nog is het soms vrij vervelend spelen omdat de knopjes zo dicht bij elkaar zitten)pven schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 07:35:
[...]
Wel jammer dat er nog niet echt goede ondersteuning is voor het toetsenbordje, dat zou toch wat lekkerder spelen dan die virtuele keypads.
Dat losse heb ik ook, dubbelgevouwen papiertje erachter en hij zit weer als gegoten.pven schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:07:
[...]
Yep: zit vol met krassen en lijkt een heel klein beetje los te zitten.
Nomen nescio
Hallo allemaal,
Ik kom nog even terug op een vraag die ik eerder stelde. Ik had verteld dat mijn HTC desire Z kuren vertoonde, kort gezegd hij deed niks meer, mijn mobiel had een zwart scherm, reageerde nergens op, ook geen lampje brande wanneer ik hem wilde opladen, kortom hij deed niks meer. Jullie stelden voor om hem terug te sturen, dit heb ik gedaan via GSM repareren, na ruim een week te wachten kreeg ik hem eindelijk terug met het bericht, er is niks aan de hand met uw telefoon. Ik dacht prima, maar vandaag kreeg ik hem weer thuis en wilde hem weer proberen, deed hij het nog steeds niet ! Een zwart scherm heb ik, krijg hem niet aan met de aan/-uitknop, reageert niet als ik hem wil opladen. Ik ben radeloos en zoek nu het net af naar mogelijk oplossingen. Kan iemand mij hier helpen?
Mvg johan
Ik kom nog even terug op een vraag die ik eerder stelde. Ik had verteld dat mijn HTC desire Z kuren vertoonde, kort gezegd hij deed niks meer, mijn mobiel had een zwart scherm, reageerde nergens op, ook geen lampje brande wanneer ik hem wilde opladen, kortom hij deed niks meer. Jullie stelden voor om hem terug te sturen, dit heb ik gedaan via GSM repareren, na ruim een week te wachten kreeg ik hem eindelijk terug met het bericht, er is niks aan de hand met uw telefoon. Ik dacht prima, maar vandaag kreeg ik hem weer thuis en wilde hem weer proberen, deed hij het nog steeds niet ! Een zwart scherm heb ik, krijg hem niet aan met de aan/-uitknop, reageert niet als ik hem wil opladen. Ik ben radeloos en zoek nu het net af naar mogelijk oplossingen. Kan iemand mij hier helpen?
Mvg johan
Geen idee, ik heb wel iets dergelijks gehad met mijn DZ, precies de zelfde symptonen als jij had, even de accu er uit en er weer in en het was over.
Nu neem ik aan dat je dat al geprobeert hebt dus denk ik dat het probleem ergens anders ligt... verders net als met computers trouble shooten alles er al uit gehaald, sim, sd en dan nog eens proberen, je weet maar nooit he
Nu neem ik aan dat je dat al geprobeert hebt dus denk ik dat het probleem ergens anders ligt... verders net als met computers trouble shooten alles er al uit gehaald, sim, sd en dan nog eens proberen, je weet maar nooit he
Signature
Zoals je zelf al zegt, ik heb alles al geprobeerd, in het begin had ik dit ook een keer en toen werkte de accu eruit halen wel, nu niet, sd kaart eruit halen ook niet. Maar ik heb hem zelfs bij GSMrepareren laten controleren en hun zeiden dat hij wel werkte. Dus ik snap er geen hol meer van.BGB4rn schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:58:
Geen idee, ik heb wel iets dergelijks gehad met mijn DZ, precies de zelfde symptonen als jij had, even de accu er uit en er weer in en het was over.
Verwijderd
Ik heb mijn DZ inmiddels 1,5 maand in gebruik. Ben nog steeds zeer tevreden.
Tot 29 december had ik mijn oude t-mobile kaartje er nog inzitten, daar mijn nummerbehoud richting Vodafone nog niet was goedgekeurd. Inmiddels als weer twee weken harstikke tevreden met het Vodafone netwerk. Er is echter een gruwelijk vervelend probleem opgedoken, regelmatig ontvang ik smsjes waarbij de berichttoon (en trillen) niet worden geactiveerd. Dan kijk ik op mijn telefoon en heb ik ineens 3 smsjes. Tevens heb ik het probleem dat wanneer ik via de snelkoppeling berichten mijn sms lees, het icoontje van nieuwe sms niet verdwijnt uit de bovenbalk. Om dit icoontje weg te krijgen moet ik dus de statusbalk naar beneden slepen en mijn sms opnieuw bekijken om de melding weg te krijgen.
Weet er iemand een oplossing voor dit probleem? Misschien een andere sms-app?
Tot 29 december had ik mijn oude t-mobile kaartje er nog inzitten, daar mijn nummerbehoud richting Vodafone nog niet was goedgekeurd. Inmiddels als weer twee weken harstikke tevreden met het Vodafone netwerk. Er is echter een gruwelijk vervelend probleem opgedoken, regelmatig ontvang ik smsjes waarbij de berichttoon (en trillen) niet worden geactiveerd. Dan kijk ik op mijn telefoon en heb ik ineens 3 smsjes. Tevens heb ik het probleem dat wanneer ik via de snelkoppeling berichten mijn sms lees, het icoontje van nieuwe sms niet verdwijnt uit de bovenbalk. Om dit icoontje weg te krijgen moet ik dus de statusbalk naar beneden slepen en mijn sms opnieuw bekijken om de melding weg te krijgen.
Weet er iemand een oplossing voor dit probleem? Misschien een andere sms-app?
Wederom terugsturen.johanteunis schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:52:
Hallo allemaal,
Mvg johan
Suffe monteur denk ik dan. Ik doe bij mijn bedrijf onder andere het beheer van de mobiele telefoons. Ik krijg ze dus regelmatig terug omdat ze defect zijn (ongelooflijk hoe sommige een telefoon kunnen mishandelen!) en moet ze dus opsturen naar onze leverancier.
Het is al zo vaak gebeurd dat wij een telefoon retour ontvingen en deze gewoon nog steeds dezelfde defecten had als voordat die opgestuurd werd naar de leverancier.
Ik zou de telefoon dus wederom terugsturen met de melding dat er géén verbetering te bespeuren is.
Mijn batterijklepje ziet er overins nog best netjes uit. Wat krasjes hier en daar, maar niks schokkends. Ik gebruik geen hoes voor de telefoon.
Wat ik wel doe is de telefoon altijd (als de mogelijkheid daar is) op iets leggen als die op tafel ligt. Op een boek, papier of onderlegger oid.
Uiteraard vanwege de gedachten in mijn achterhoofd dat het metalen klepje anders gaat krassen.
Wat ik wel doe is de telefoon altijd (als de mogelijkheid daar is) op iets leggen als die op tafel ligt. Op een boek, papier of onderlegger oid.
Uiteraard vanwege de gedachten in mijn achterhoofd dat het metalen klepje anders gaat krassen.
Dat ligt dus niet aan de telefoon he, maar aan de gebruiker. Telefoons die niet beschadigen bestaan niet, tenzij je hem van diamant maakt.Kingpinda schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:44:
[...]
Ja hoor. Die van mij. Ik leg mijn telefoon alleen op mijn muismat als ik hem niet gebruik of op mijn overvolle postbakje. Voor de rest zit hij zonder hoesje/screenprotector etc in mijn broekzak. Wel fijn broekzakken. Als het scherm namelijk vettig is van je fingers en hij heeft weer even in je broekzak gezeten is het scherm weer mooi schoongeen krasje nergens op mijn toestel.
Cunning linguist.
Ik heb volgende vraag (misschien eerder puur android, geen idee), maar als ik onderaan op de knop "telefoon" klik, dan laat hij één of andere lijst zien met ALLE nummers: dus ook diegene die zich evt op SIM bevinden, maar vervelender nog: ook vb van mensen die er niet in zitten, maar die me wel gebeld hebben.
Bovendien staat diegene die laatst heeft gebeld / werd gebeld door mezelf bovenaan in de lijst.
Ik zou veel liever gewoon als ik op die toets druk mijn eigen telefoonboek te zien krijgen waarin ik bovendien heb aangeduid dat enkel Google Contacts mogen getoond worden.
Is dat tout court mogelijk ? Of moet er daarvoor een andere applicatie gezocht worden?
Nog een andere vraag: waar stel je het geluid in voor een te ontvangen mail als je met de HTC-mail applicatie werkt? Ik vind enkel waar ik dat moet opzetten, maar nergens waar ik het geluidje zelf kan selecteren. Bovendien heb ik het "algemeen meldingsgeluidje (via menu --> instellingen --> geluid --> meldingsgeluid" reeds aangepast, maar dat geluidje wordt precies niet gebruikt gezien ik dat niet te horen krijg... Ook voor gemiste oproepen wordt algemeen geluidje precies niet gebruikt???
mvg,
Erik
Bovendien staat diegene die laatst heeft gebeld / werd gebeld door mezelf bovenaan in de lijst.
Ik zou veel liever gewoon als ik op die toets druk mijn eigen telefoonboek te zien krijgen waarin ik bovendien heb aangeduid dat enkel Google Contacts mogen getoond worden.
Is dat tout court mogelijk ? Of moet er daarvoor een andere applicatie gezocht worden?
Nog een andere vraag: waar stel je het geluid in voor een te ontvangen mail als je met de HTC-mail applicatie werkt? Ik vind enkel waar ik dat moet opzetten, maar nergens waar ik het geluidje zelf kan selecteren. Bovendien heb ik het "algemeen meldingsgeluidje (via menu --> instellingen --> geluid --> meldingsgeluid" reeds aangepast, maar dat geluidje wordt precies niet gebruikt gezien ik dat niet te horen krijg... Ook voor gemiste oproepen wordt algemeen geluidje precies niet gebruikt???
mvg,
Erik
Dan beschadig je alles waar je de telefoon op plaatst, dat is lekker zinvolBart ® schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:28:
[...]
Dat ligt dus niet aan de telefoon he, maar aan de gebruiker. Telefoons die niet beschadigen bestaan niet, tenzij je hem van diamant maakt.
PSN-ID : Cenzer
Als je gsm maar heel blijft he!Gopal schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:41:
[...]
Dan beschadig je alles waar je de telefoon op plaatst, dat is lekker zinvol.
Cunning linguist.
Weet iemand hoe ik kan instellen dat het scherm aangaat als je een smsje hebt gekregen???
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Geen idee. Misschien met tasker? Tasker kan zo'n beetje alles als je je er in verdiept.rohit schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:30:
Weet iemand hoe ik kan instellen dat het scherm aangaat als je een smsje hebt gekregen???
Dat klopt. Maar ik wist niet zeker of je vraag sarcastisch was of nietBart ® schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:28:
[...]
Dat ligt dus niet aan de telefoon he, maar aan de gebruiker. Telefoons die niet beschadigen bestaan niet, tenzij je hem van diamant maakt.
[ Voor 51% gewijzigd door Kingpinda op 13-01-2011 15:01 ]
Life is like living only without the peaches
Dan moet je de People applicatie hebben in je menu. Gewoon een shortcut daar naartoe plaatsen op je homescreen.Leffunk schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:41:
Ik heb volgende vraag (misschien eerder puur android, geen idee), maar als ik onderaan op de knop "telefoon" klik, dan laat hij één of andere lijst zien met ALLE nummers: dus ook diegene die zich evt op SIM bevinden, maar vervelender nog: ook vb van mensen die er niet in zitten, maar die me wel gebeld hebben.
Dat kan volgens mij niet met de standaard Mail app.Nog een andere vraag: waar stel je het geluid in voor een te ontvangen mail als je met de HTC-mail applicatie werkt? Ik vind enkel waar ik dat moet opzetten, maar nergens waar ik het geluidje zelf kan selecteren.
mvg,
Erik
Dat kan je instellen als je Handcent als SMS app gebruikt.rohit schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:30:
[ Voor 9% gewijzigd door Wekko306 op 13-01-2011 15:24 ]
Het is geen officiele accesoires, meer een mod. Daarom post ik dit hier.
Dit is pas een coole Desire Z/G2 uitbreiding.
En ja, hij werkt met SNesoid.

Al kan ik ooit aan deze Wii Super Famicom Classic Controller komen (limited edition, wordt moeilijk...), dan ga ik die mod misschien zelf wel eens uitvoeren.
Dit is pas een coole Desire Z/G2 uitbreiding.
Al kan ik ooit aan deze Wii Super Famicom Classic Controller komen (limited edition, wordt moeilijk...), dan ga ik die mod misschien zelf wel eens uitvoeren.
[ Voor 45% gewijzigd door The Zep Man op 13-01-2011 15:43 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Verwijderd
Is het een hardware mod? Of gaat het gewoon met een library via de bluetooth? Niet dat de applicatie daar minder stoer van wordt hoor. Secret of Mana is een van de allerbeste RPGs ooit! De hoofdvraag hier is alleen, werkt het ook voor twee spelers?The Zep Man schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:36:
Het is geen officiele accesoires, meer een mod. Daarom post ik dit hier.
Dit is pas een coole Desire Z/G2 uitbreiding.En ja, hij werkt met SNesoid.
[afbeelding]
Oki en nu terug on topic:
Na een anderhalve maand ben ik nog steeds verslaafd aan mijn DZ. Hier een van de dingetjes die ik me afvraag. Is het ook mogelijk om iets van een keypad functionaliteit aan te brengen? links-rechts-boven-beneden dus. Die knopjes mis ik soms best, vooral bij grote invoervelden. Misschien is er iets van een app die je op die zo'n shortcut key kan zetten die de functie van toetsen schakelt of iets dergelijks?
Het was ook sarcastisch bedoeld. Hoe kan iemand zich nou verwonderen over het feit dat er krassen komen op de achterkant van een telefoonKingpinda schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:57:
[...]
Dat klopt. Maar ik wist niet zeker of je vraag sarcastisch was of nietDus hield ik het maar bij onwetend
Trouwens zelfs diamant kun je beschadigen. Dus eigenlijk alles. Daarom vond ik het een vreemde vraag. Maar ik had al door dat de achterkant meer gevoelig voor krassen zou zijn dan de rest van het toestel en dus ben ik er super zuinig op.
Cunning linguist.
Nee, behalve dat een Wiimote deels is doorgezaagd en daarop een Desire Z/G2 houder en een Classic Controller op zijn geschroefd.
De koppeling tussen Wiimote en Desire Z gaat via bluetooth. In de market zouden verschillende apps moeten staan die vervolgens de software kan koppelen. In SNesoid hoeft dan nog maar één vinkje aangezet te worden en de toetsen kunnen vervolgens gekoppeld worden.Of gaat het gewoon met een library via de bluetooth?
Als één persoon op de Desire Z speelt en de ander met een controller, dan gaat het wel werken. Ik twijfel echter of twee controllers zullen werken.Niet dat de applicatie daar minder stoer van wordt hoor. Secret of Mana is een van de allerbeste RPGs ooit! De hoofdvraag hier is alleen, werkt het ook voor twee spelers?
Let wel op dat de Wiimote waarsch. niet werkt met een HTC Sense rom (tenzij HTC de BlueTooth stack gefixt heeft).The Zep Man schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:15:
[...]
De koppeling tussen Wiimote en Desire Z gaat via bluetooth. In de market zouden verschillende apps moeten staan die vervolgens de software kan koppelen. In SNesoid hoeft dan nog maar één vinkje aangezet te worden en de toetsen kunnen vervolgens gekoppeld worden.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Van wat ik gelezen heb klopt dit. Cyanogenmod zou zonder problemen moeten werken (net als elke andere ROM zonder HTC Sense). Ik weet ook niet of het bug is in de HTC Bluetooth Stack/interface, of simpelweg dat er geen ondersteuning voor is.RayNbow schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 20:29:
[...]
Let wel op dat de Wiimote waarsch. niet werkt met een HTC Sense rom (tenzij HTC de BlueTooth stack gefixt heeft).
Ik heb inmiddels alweer anderhalve week mijn derde Desire Z en hij werkt prima, ik ben er zeer mee in mijn nopjes. Vanavond kwam ik echter achter iets wat niet helemaal werkt zoals het hoort: ik kan met de meegeleverde headset geen binnenkomende gesprekken aannemen of ophangen. Het middelste knopje werkt prima, want ik kan er wel Winamp mee bedienen. Om toch een defect in de headset uit te sluiten heb ik even de (identieke) headset van de Legend van mijn vrouw aangesloten maar die vertoonde hetzelfde gedrag.
Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn? Is er ergens een setting die dit regelt of is er echt iets mis?
Verder vind ik de batterij vrij hard gaan, maar ik speel er nog veel mee (ik moest alle levels Angry birds weer doen...) en ik moet de accusettings nog tweaken. Als het niet veel beter wordt zit ik toch aan een tweede accu of portable lader (met eigen accu) te denken. Er is een 2400mAh accu te koop, maar no thanks
Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn? Is er ergens een setting die dit regelt of is er echt iets mis?
Verder vind ik de batterij vrij hard gaan, maar ik speel er nog veel mee (ik moest alle levels Angry birds weer doen...) en ik moet de accusettings nog tweaken. Als het niet veel beter wordt zit ik toch aan een tweede accu of portable lader (met eigen accu) te denken. Er is een 2400mAh accu te koop, maar no thanks

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Ik vermoed dat het door Winamp komt. Om diezelfde reden ben ik de standaard mediaspeler weer gaan gebruiken.
Bedoel je daar gewoon een koppeling mee naar "Contacten"? Die heb ik al via een snelkoppeling gezet op mijn homescreen, maar de vraag is echter of je de knop "telefoon" zelf kunt aanpassen nl dat als je op die knop drukt, dat je dan de contactlijst krijgt te zien, samen met het numeriek klavier ipv de lijst die dat ding nu laat zien als je op telefoon drukt?Wekko306 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:23:
[...]
Dan moet je de People applicatie hebben in je menu. Gewoon een shortcut daar naartoe plaatsen op je homescreen.
mvg,
Erik
Ik heb dezelfde issues, ook Vodafone. Dus je had deze problemen nog niet met t-mobile?Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:09:
/edit Hier een forumtopic met links naar weer andere forumtopics over het eerste probleem. Misschien dat daarin tzt een oplossing wordt geboden. Een andere SMS app gebruiken lijkt een goede workaround te zijn...
[ Voor 15% gewijzigd door Milly op 14-01-2011 08:57 ]
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
wtf man
mijn telefoon trilde net dus ik dacht ok smsje ontvangen, ik pak mijn telefoon uit mijn broekzak en wil hem gaan lezen, staat er fucking niks in mijn berichtenlijst meer? 
lkkr alle berichte weg
5 minuten later, zelfde getril weer dus denk weer een smsje.. staat er nog niks op mijn scherm
en het is ook geen mail of whatsapp
lkkr alle berichte weg
5 minuten later, zelfde getril weer dus denk weer een smsje.. staat er nog niks op mijn scherm
[ Voor 24% gewijzigd door Rohit op 14-01-2011 09:05 ]
...en dat was precies wat het was! Hartelijk dank. Jammer wel, ik vind winamp een goed programma, maar met het knopje op kunnen nemen is me veel waard.Mit-46 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 01:25:
Ik vermoed dat het door Winamp komt. Om diezelfde reden ben ik de standaard mediaspeler weer gaan gebruiken.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Helpt het niet dan om via Settings in Winamp de optie "Control headset" uit te vinken?JeroenH schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 09:41:
[...]
...en dat was precies wat het was! Hartelijk dank. Jammer wel, ik vind winamp een goed programma, maar met het knopje op kunnen nemen is me veel waard.
Ik heb gisteren Swype op m'n HTC Desire Z gezet, een prachtige aanvulling op het hardwaretoetsenbord als je maar 1 hand vrij hebt of gewoon even snel iets wil typen.
klikkerdeklik
klikkerdeklik
Ik pakte gisteren na wat schrijfwerk mijn z, en vandaag kwam ik erachter dat er wat inkt vanaf mijn hand afgegeven heeft op de 'softe' achterkant. Niet veel, maar het gaat er niet vanaf met wrijfwerk/vochtig wrijfwerk. Weet iemand iets wat zou kunnen werken? Of gewoon vanaf blijven?
Verwijderd
Ook dat probleem gehad. Telefoon leek dood. Hij ging niet meer aan en bij het opladen ging er geen lampje meer branden.johanteunis schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:05:
[...]
Zoals je zelf al zegt, ik heb alles al geprobeerd, in het begin had ik dit ook een keer en toen werkte de accu eruit halen wel, nu niet, sd kaart eruit halen ook niet. Maar ik heb hem zelfs bij GSMrepareren laten controleren en hun zeiden dat hij wel werkte. Dus ik snap er geen hol meer van.
Wat bij mij hielp, was de batterij eruit halen (langer dan eventjes, +/- 10 minuten) en toen ik hem opnieuw aan wilde zetten moest ik de aan/uit knop erg lang ingedrukt houden, +/- 10 seconden. En toen ging hij plotseling weer aan. Nooit dat probleem meer gehad.
Edit: typo's
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2011 19:28 ]
Mijn Z heeft ook een kuur sinds kort: heel vaak geen geluid meer als ik een sms'je ontvang. Als ik op Messages tik dan zie ik een nieuwe sms dikgedrukt bovenaan staan, maar daar heb ik dan nooit een notification voor gekregen 
Iemand een idee hoe dat te verhelpen is? Naar mijn weten heb ik niets gewijzigd bij de settings...
Ik draai de nieuwste update.

Iemand een idee hoe dat te verhelpen is? Naar mijn weten heb ik niets gewijzigd bij de settings...

[ Voor 4% gewijzigd door Sorcerer8472 op 15-01-2011 09:15 ]
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
is een bekend probleem , niets aan te doen voorlopig... mss een andere sms applicatie gebruiken?Sorcerer8472 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 09:15:
Mijn Z heeft ook een kuur sinds kort: heel vaak geen geluid meer als ik een sms'je ontvang. Als ik op Messages tik dan zie ik een nieuwe sms dikgedrukt bovenaan staan, maar daar heb ik dan nooit een notification voor gekregen
Gewoon even Chomp SMS uit de market halen. Veel betere sms clientNoFate schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 09:37:
[...]
is een bekend probleem , niets aan te doen voorlopig... mss een andere sms applicatie gebruiken?
NoFate schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 09:37:
[...]
is een bekend probleem , niets aan te doen voorlopig... mss een andere sms applicatie gebruiken?
Of Led Me Know uit de market halen. Zet je normale systeemmeldingen uit via settings en laat Led Me Know het werk doen. Terwijl sommige sms-meldingen niet altijd doorkomen, heeft LMK altijd zijn werk gedaan bij mij. Dan hoef je ook niet per se een andere sms app te gebruiken, maar alleen een andere melding.monnick schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 10:06:
[...]
Gewoon even Chomp SMS uit de market halen. Veel betere sms client
Sinds een paar dagen heb ik last van een aantal rare bugs. Ik had auto-rotate uitgezet, zodat het scherm alleen draait als ik de tobo uitklap. Eerst werkte het gewoon, maar sinds een paar dagen draaitie weer. Ik heb auto-rotate in de eigen instellingen en van launcher pro plus gecheckt, ze staan allebei uit. Ik heb ze aan en uit gezet, still the same. Soms gaat ook het autopaneel vanzelf open, dit is al een aantal keer gebeurd. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Yo, heb de Desire ook sinds vorige week.
Viel mij meteen zo uit de doos een bug op: hij wilde niet in toetsenbord-lock gaan, met het shcerm uit. Hoe lang ik hem ook ongemoeid liet, het moest altijd met het power-knopje bovenaan.
Nu de OTA update gedaan naar 1.7.2 Het powerprobleempje is opgelost maar nieuw probje bijgekomen: als WiFi HotSpot valt ie om de haverklap uit in zijn keyboardlock/screenoff modus. Kent iemand dit? Smsen sinds de update nog niet gedaan.
Wel zijn na de update al je instellingen foetsie, dus de energieinstellingen ed mag je weer overnieuw doen.
Ik geloo dat sinds de OTA je ook de klok eindelijk kan weghalen of kon dat eerst al? Ik meende van niet nl
Verder prima foontje
Viel mij meteen zo uit de doos een bug op: hij wilde niet in toetsenbord-lock gaan, met het shcerm uit. Hoe lang ik hem ook ongemoeid liet, het moest altijd met het power-knopje bovenaan.
Nu de OTA update gedaan naar 1.7.2 Het powerprobleempje is opgelost maar nieuw probje bijgekomen: als WiFi HotSpot valt ie om de haverklap uit in zijn keyboardlock/screenoff modus. Kent iemand dit? Smsen sinds de update nog niet gedaan.
Wel zijn na de update al je instellingen foetsie, dus de energieinstellingen ed mag je weer overnieuw doen.
Ik geloo dat sinds de OTA je ook de klok eindelijk kan weghalen of kon dat eerst al? Ik meende van niet nl
Verder prima foontje
Dacht dus dat je geen eigen geluidje kon kiezen als je standaard mail-applicatie gebruikte op Desire Z. Immers, als je via de mailapplicatie gaat, dan zie je daar enkel opties staan mbt het aan of uitzetten van het geluidje, maar kan je niets kiezen.
Wel, gisteren tegendeel gevonden: als je in homescreen op knop "aanpassen" klikt en dan volledig naar onder scrolt bij meldingsgeluiden, dan kan je daar WEL aparte notification-geluiden definiëren voor bericht, agenda, mail, en standaard.
Net nog geprobeerd en jawel: dat werkt !
mvg,
Erik
Wel, gisteren tegendeel gevonden: als je in homescreen op knop "aanpassen" klikt en dan volledig naar onder scrolt bij meldingsgeluiden, dan kan je daar WEL aparte notification-geluiden definiëren voor bericht, agenda, mail, en standaard.
Net nog geprobeerd en jawel: dat werkt !
mvg,
Erik
Ik krijg mijn Desire Z ook binnenkort binnen. Alleen welke instellingen moet ik uitschakelen om geen 3G te gebruiken? Ik wil alleen internet via WiFi, omdat ik nog geen internet-abo heb.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Moet je even kijken bij Settings en dan bij Dock voor je carpanel probleempje. er staan daar wat settings over autolaunch van de carpanelerhan12 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:59:
Sinds een paar dagen heb ik last van een aantal rare bugs. Ik had auto-rotate uitgezet, zodat het scherm alleen draait als ik de tobo uitklap. Eerst werkte het gewoon, maar sinds een paar dagen draaitie weer. Ik heb auto-rotate in de eigen instellingen en van launcher pro plus gecheckt, ze staan allebei uit. Ik heb ze aan en uit gezet, still the same. Soms gaat ook het autopaneel vanzelf open, dit is al een aantal keer gebeurd. Heeft iemand hier een oplossing voor?
EDIT: Ook kan opeens weer een OTA ontvangen( 1.72.161.1 ). Eerst kon ik dat, toen had ik 'm niet geinstalleerd. Later checkte ik (weekje later) weer en toen waren er geen systeemupdates meer. Nu heb ik dus wel weer een update. Any info on that?
* omgwtfbbq googlet al druk
Hmm, blijkbaar toch de eerdere OTA, ik krijg berichten dat ie op 23 december 2010 is uitgegeven. Dus toch die eerdere OTA...
[ Voor 21% gewijzigd door omgwtfbbq op 16-01-2011 12:39 . Reden: Serienummer OTA toegevoegd ]
http://dl4.htc.com/web_ma...Desire_Z_HTC_Dutch_UM.pdfYorin schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:01:
Ik krijg mijn Desire Z ook binnenkort binnen. Alleen welke instellingen moet ik uitschakelen om geen 3G te gebruiken? Ik wil alleen internet via WiFi, omdat ik nog geen internet-abo heb.
Vanaf pagina 129...
Dat was leuk, mijn 'oude' Blackberry 9700 in een RMA zak en de Desire Z meegekregen voor 3 tientjes en een nieuw contract.
Installatie en alles ging prima, al mijn contacten staan gelijk goed, facebook etc werkt al out of the box.
2 dingen ben ik nog niet echt uit gekomen, iemand daar ervaring mee?
De Gmail app vind ik zelf niet echt goed werken, daarom heb ik gmail nu ingesteld via de normale E-mail app 'mail'. Dat werkt opzich prima maar pushmail krijg ik niet aan de gang. Is het een bepaalde instelling die ik mis? Bij mijn accounts heb ik de sync al uit gezet gezien je de gmail app niet kan killen of verwijderen zonder root. Ik wil dus eigenlijk deze client blijven gebruiken met push notificaties ipv ieder uur ofzo te checken.
Daarnaast gebruik ik vodcasts van het NOS journaal via Google Reader. Als ik echter een filmpje wil openen met de standaard player of rockbox krijg ik een connection error. Het zelfde filmpje speelt probleemloos op mijn pc. Ligt dit aan de instellingen (streaming, verbinding) of de players?
Ben trouwens zeeer tevreden met dit toestel, tobo en display zijn fantastisch!
Installatie en alles ging prima, al mijn contacten staan gelijk goed, facebook etc werkt al out of the box.
2 dingen ben ik nog niet echt uit gekomen, iemand daar ervaring mee?
De Gmail app vind ik zelf niet echt goed werken, daarom heb ik gmail nu ingesteld via de normale E-mail app 'mail'. Dat werkt opzich prima maar pushmail krijg ik niet aan de gang. Is het een bepaalde instelling die ik mis? Bij mijn accounts heb ik de sync al uit gezet gezien je de gmail app niet kan killen of verwijderen zonder root. Ik wil dus eigenlijk deze client blijven gebruiken met push notificaties ipv ieder uur ofzo te checken.
Daarnaast gebruik ik vodcasts van het NOS journaal via Google Reader. Als ik echter een filmpje wil openen met de standaard player of rockbox krijg ik een connection error. Het zelfde filmpje speelt probleemloos op mijn pc. Ligt dit aan de instellingen (streaming, verbinding) of de players?
Ben trouwens zeeer tevreden met dit toestel, tobo en display zijn fantastisch!
Heb ook een klein probleempje, als ik een sms tik dan schuift het beeld soms stukjes omhoog, soms zo ver dat ik het invoerveld niet meer kan zien. Dit is alleen als ik met het toetsenbord tik. Omlaag schuiven met de vinger werkt wel, maar het blijft irritant.
En nog iets, kom net dit filmpje tegen op youtube.
YouTube: HTC Desire Z - Read with the Reader and My shelf widget
Die zooi zit er helemaal niet op hier, geen myshelf widget. Bij jullie wel?
En nog iets, kom net dit filmpje tegen op youtube.
YouTube: HTC Desire Z - Read with the Reader and My shelf widget
Die zooi zit er helemaal niet op hier, geen myshelf widget. Bij jullie wel?
[ Voor 32% gewijzigd door Snuurtje op 17-01-2011 02:33 ]
Hoe lossen jullie volgende probleem op:
heb provider (Telenet) voor internet en eentje voor GSM-diensten (Base). Krijg dus problemen met de SMTP-server. Tot nu toe altijd op WIFI gezeten, met SMTP van Telenet, dus geen probleem.
Zit nu dus via data van GSM-provider en mail versturen gaat niet meer.
Oplossing die al wordt gesuggereerd is: stel SMTP in van provider GSM. OK, maar betekent dit dan dat je thuis telkens WIFI moet uitzetten om een mail te kunnen versturen? En ook het feit dan dat mails via databundel gaan van je GSM-provider, terwijl je dus een WIFI-netwerk in bereik hebt?
Bovendien werk ik met Y5 die mijn WIFI vanzelf aan en uitschakelt.
Ik las dat een Iphone wel twee SMTP-servers kon ingeven, bestaat dat nu werkelijk niet voor android?
Andere oplossingen die ik al ben tegengekomen is alles via Gmail te laten verlopen, maar dat heb ik liever niet.
Kortom, hoe doen jullie dit dan ? Alles toch via Gmail? Telkens WIFI uitschakelen als je thuis wilt mailen?
Thanks,
Erik
heb provider (Telenet) voor internet en eentje voor GSM-diensten (Base). Krijg dus problemen met de SMTP-server. Tot nu toe altijd op WIFI gezeten, met SMTP van Telenet, dus geen probleem.
Zit nu dus via data van GSM-provider en mail versturen gaat niet meer.
Oplossing die al wordt gesuggereerd is: stel SMTP in van provider GSM. OK, maar betekent dit dan dat je thuis telkens WIFI moet uitzetten om een mail te kunnen versturen? En ook het feit dan dat mails via databundel gaan van je GSM-provider, terwijl je dus een WIFI-netwerk in bereik hebt?
Bovendien werk ik met Y5 die mijn WIFI vanzelf aan en uitschakelt.
Ik las dat een Iphone wel twee SMTP-servers kon ingeven, bestaat dat nu werkelijk niet voor android?
Andere oplossingen die ik al ben tegengekomen is alles via Gmail te laten verlopen, maar dat heb ik liever niet.
Kortom, hoe doen jullie dit dan ? Alles toch via Gmail? Telkens WIFI uitschakelen als je thuis wilt mailen?
Thanks,
Erik
BertHier,
Je kan gmail toevoegen als pushmail door hem toe te voegen als Exchange account. Je moet dan de volgende settings instellen:
server: m.google.com
gebruikersnaam: je google account zonder @gmail.com
wachtwoord: dat vul je zelf maar in
Uiteraard ook even het SSL vinkje aanzetten.
Je kan gmail toevoegen als pushmail door hem toe te voegen als Exchange account. Je moet dan de volgende settings instellen:
server: m.google.com
gebruikersnaam: je google account zonder @gmail.com
wachtwoord: dat vul je zelf maar in
Uiteraard ook even het SSL vinkje aanzetten.
ik heb 4 custom domeinnaam emailadressen aan mn gmail gekoppeld, laat ik allemaal via mn telefoon via gmail lopen. Werkt als een tiet, netjes labels erbij etc.
In de Settings, Mobile Network uitschakelen. Naampje is een beetje verwarrend misschien maar met dat uit maakt hij geen dataverbinding middels GPRS/UMTS.Yorin schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:01:
En anders kun je ook je APNs aanpassen zodat deze niet meer kloppen.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ik heb na de laatste HTC update een probleem dat mijn HTC Weather app niet van locatie veranderd waar ik ben als ik op bijwerken druk, terwijl ik wel heb aanstaan dat hij mijn locatie bepaald via wifi en via gps. De standaard app Mijn locatie doet het wel goed, die veranderd wel als ik op bijwerken druk op mijn locatie. Als ik dan de stad handmatig wil toevoegen dan vind hij die niet in zijn lijst, terwijl hij voor de update wel gewoon werkte. Als ik de app van het homescreen haal en de service stop en de gegevens wis via de applicatie beheer dan pakt hij wel de juiste locatie, maar ben ik dan weer in een andere stad dan blijft hij nog steeds op de locatie staan na het wissen van de gegevens ook na het bijwerken.
Verwijderd
Misschien weet iemand voor mijn probleem de oplossing? Als ik een mail of een ander bericht krijg, dan blijft er een geluidje afspelen tot het moment dat ik het lees. Zeer irri. Heb alles al geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar dat er maar 1 keer een geluidje word afgespeeld en niet om de zoveel minuten.
@ Snuurtje: en hoe zet je dan gmail op dat je vanaf je Desire Z ook kunt versturen van je ander mailadres ipv je gmail-adres? Dus op die manier dat de afzender in mijn geval blablabla@telenet.Be te zien krijgt ipv dat gmailadres?
Helaas vanavond ook ineens alle sms berichten kwijt geraakt...
Telefoon bevalt prima, maar dit zijn dingen die ik met mijn Nokia telefoons nooit heb meegemaakt!
Hopelijk komt er een snelle bug-fix, net als voor het plaatsen van foto's in de galerij...
Telefoon bevalt prima, maar dit zijn dingen die ik met mijn Nokia telefoons nooit heb meegemaakt!
Hopelijk komt er een snelle bug-fix, net als voor het plaatsen van foto's in de galerij...
Wat klote, heeft dit te maken met HTC sense? Ik gebruik die hele HTC monitor/website niet. Ben totnutoe zeer gelukkig met de Z!
Met alcohol krijg je meestal inktvlekken aardig goed weg, wel even voorzichtig, want weet niet zeker of het de lak heel laat.Niku schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 17:40:
Ik pakte gisteren na wat schrijfwerk mijn z, en vandaag kwam ik erachter dat er wat inkt vanaf mijn hand afgegeven heeft op de 'softe' achterkant. Niet veel, maar het gaat er niet vanaf met wrijfwerk/vochtig wrijfwerk. Weet iemand iets wat zou kunnen werken? Of gewoon vanaf blijven?
Thanks man! In het begin was hij een beetje houterig (was vergeten die drukke en rustige uren in te stellen) maar nu pusht hij als een mailapp die weet wat pushen is.
Ik heb net XBMC remote aan de gang gekregen, erg leuk speelgoed! Mijn batterij vind het wat minder leuk, die begon net alweer te schreuwen om aandacht.
Ik heb eigenlijk een vraag die ik al jaren geleden had moeten stellen. Ik heb geen idee waar ik de vraag moet stellen dus doe ik het maar in dit forum, maar het kan misschien ook onder netwerken/providers vallen.
Ik ben in het bezit van een desire z. Hiervoor had ik een HTC kaiser. Op de kaiser probeerde ik al eens youtube filmpjes te kijken maar dit ging niet. Het was erg traag en na elke 5 seconden video moest er weer 40 seconden gebufferd worden. Nu is dit ook het geval bij mijn desire z. Voor elke paar seconden video moet er enkele tientallen seconden gebufferd worden. Dit terwijl mijn bereik vrij goed is (of 3g of h). Via wifi werkt het vlekkeloos.
Is het haperen, het vele bufferen en de traagheid van youtube filmpjes bij iedereen het geval? Hoe zijn jullier ervaringen?
Mijn provider is T-mobile, met gewoon het standaard internet pocket totaal. Ligt het aan de provider, toch het bereik, de telefoon, de instellingen?
Over enkele dagen gaat mijn nieuwe abonnement in. Dat is bij Hi. Bij dit abonnement zit ook internet extra snel. Kan ik dan wel verwachten dat ik zonder problemen (onder 3g/h bereik) overal youtube filmpjes kan kijken?
Ik ben in het bezit van een desire z. Hiervoor had ik een HTC kaiser. Op de kaiser probeerde ik al eens youtube filmpjes te kijken maar dit ging niet. Het was erg traag en na elke 5 seconden video moest er weer 40 seconden gebufferd worden. Nu is dit ook het geval bij mijn desire z. Voor elke paar seconden video moet er enkele tientallen seconden gebufferd worden. Dit terwijl mijn bereik vrij goed is (of 3g of h). Via wifi werkt het vlekkeloos.
Is het haperen, het vele bufferen en de traagheid van youtube filmpjes bij iedereen het geval? Hoe zijn jullier ervaringen?
Mijn provider is T-mobile, met gewoon het standaard internet pocket totaal. Ligt het aan de provider, toch het bereik, de telefoon, de instellingen?
Over enkele dagen gaat mijn nieuwe abonnement in. Dat is bij Hi. Bij dit abonnement zit ook internet extra snel. Kan ik dan wel verwachten dat ik zonder problemen (onder 3g/h bereik) overal youtube filmpjes kan kijken?
Beaub schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:40:
Helaas vanavond ook ineens alle sms berichten kwijt geraakt...
Denk het niet. Gebruik zelf ook geen enkele van de HTC Sense diensten, maar heb gemerkt dat ik een paar smsjes kwijt ben. Gelukkig niet alles (afkloppen..) en laat ze naar Gmail backuppen met SMS Backup+, maar vind het wel een flink irritante bug..effect10 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:58:
Wat klote, heeft dit te maken met HTC sense? Ik gebruik die hele HTC monitor/website niet.

Als je dat in gmail op je pc hebt ingesteld (verzenden v andere adressen) wat ik ook heb dan toont hij die bij het opstellen van een mail. 1 tap op je eigen mailadres en je krijgt de rest te zien.Leffunk schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:17:
@ Snuurtje: en hoe zet je dan gmail op dat je vanaf je Desire Z ook kunt versturen van je ander mailadres ipv je gmail-adres? Dus op die manier dat de afzender in mijn geval blablabla@telenet.Be te zien krijgt ipv dat gmailadres?
Andere vraagjes: hoe krijg ik fastboot aan? Mijn z start zeker niet op in 5 sec. Eerder 30.
Kan je de witte notificatie om de middelste knop / trackpad veranderen van kleur?
Dit stond bij mij out-of-the-box gewoon aan.Snuurtje schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 00:41:
Andere vraagjes: hoe krijg ik fastboot aan? Mijn z start zeker niet op in 5 sec. Eerder 30.
Maar je kunt het volgens mij vinden in Settings -> Applications > Development.
Ik draai de stock ROM niet meer dus kan het niet nazoeken, maar ik dacht dat het daar zat.
Niet dat ik weet. Kan goed gewoon een witte LED achter zitten, dat wordt lastig veranderen zonder soldeerwerk dan.Kan je de witte notificatie om de middelste knop / trackpad veranderen van kleur?
Maar ik kan er naast zitten. Heb je er al wat over gevonden?
Ik had zojuist "opeens" een icoontje (App) op mijn background staan met de benaming Telefoon (Ik heb deze er niet op gezet. Geen idee waar die opeens vandaan kwam.). Nu was dit niet hetzelfde appje zoals de Telefoon app waarmee je kunt gaan bellen. Deze ging direct naar mijn contactpersonen en zag er ook wat anders uit. Wat mij opviel was dat er een 2tal Facebook contacten tussen al mijn telefooncontacten weergeven werden.
Dit is niet het geval als ik naar de normale telefoon app ga en via daar naar mijn contactpersonen.
Ik was verbaast dat deze app er opeens stond en heb deze dan ook direct verwijderd. 2 seconden nadat ik dit gedaan had, vond ik het toch wel appart dat deze daar opeens stond en wilde deze terughalen.
Het probleem:
Ik kan deze app nergens vinden!!!
Als ik naar Aanpassen ga en vervolgens naar applicaties en dan Telefoon, dan krijg ik de normale telefoon app.
Iemand een idee? Ik ben toch wel benieuwd naar deze app. Zag er best handig uit namelijk. Waar die vandaan kwam is een bijzaak.
Telefoon was de naam en het icoontje was een telefoonhoorn.
Dit is niet het geval als ik naar de normale telefoon app ga en via daar naar mijn contactpersonen.
Ik was verbaast dat deze app er opeens stond en heb deze dan ook direct verwijderd. 2 seconden nadat ik dit gedaan had, vond ik het toch wel appart dat deze daar opeens stond en wilde deze terughalen.
Het probleem:
Ik kan deze app nergens vinden!!!
Als ik naar Aanpassen ga en vervolgens naar applicaties en dan Telefoon, dan krijg ik de normale telefoon app.
Iemand een idee? Ik ben toch wel benieuwd naar deze app. Zag er best handig uit namelijk. Waar die vandaan kwam is een bijzaak.
Telefoon was de naam en het icoontje was een telefoonhoorn.
[ Voor 6% gewijzigd door Mit-46 op 18-01-2011 09:59 ]
Daar de optie "Snel opstarten" aanvinken.Ultraman schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 00:56:
[...]
Dit stond bij mij out-of-the-box gewoon aan.
Maar je kunt het volgens mij vinden in Settings -> Applications > Development.
Ik draai de stock ROM niet meer dus kan het niet nazoeken, maar ik dacht dat het daar zat.
Internet Pocket Totaal is 1 Mbps, da's niet altijd genoeg voor de HQ-versies van YouTube. Als gewone filmpjes ook brak afspelen dan ligt dat waarschijnlijk aan T-Mobile. Probeer maar eens heel laat op de avond of heel vroeg in de ochtend hoe hij dan afspeelt om dat zeker te wetenDBrunings schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:03:
Ik heb eigenlijk een vraag die ik al jaren geleden had moeten stellen. Ik heb geen idee waar ik de vraag moet stellen dus doe ik het maar in dit forum, maar het kan misschien ook onder netwerken/providers vallen.
Bij Vodafone nergens last van. Als ik in een gebied zit waar Vodafone 14 Mbps+ heeft (wat deze telefoon ondersteunt!) dan merk ik ook dat de latency echt heel laag is, ook als je even niets hebt gedaan voelt het razendsnel!
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
@ Snuurtje: ik zie enkel de twee adressen die ik momenteel heb ingesteld op de Desire Z zelf én dan het gmail-account adres, maar dus niet het extra adres dat ik had toegevoegd aan de g-mailaccount... Maw, ik zie in dit geval enkel het blablabla@gmail.com adres, maar niet blablabla@hotmail.com adres dat ik wel heb gemeld op de PC bij Gmail. (als ik daar dus mail wil versturen, dan kan ik wel klikken op het "van" veld en daar zie ik dan wel dat hotmailadres bij staan). Maar dus niet op de Desire Z zelf?
Moet je je dan speciaal aanmelden bij de accountinstellingen op de Desire standaard mailapplicatie zelf? Of werkt dat enkel met de applicatie van Gmail zelf op de Desire?
Moet je je dan speciaal aanmelden bij de accountinstellingen op de Desire standaard mailapplicatie zelf? Of werkt dat enkel met de applicatie van Gmail zelf op de Desire?
Verwijderd
Hallo allemaal,
Heb net de Desire Z en ben vandaag voor het eerst in Bijlmer, waar afgelopen maand 3G bereik sterk is verbeterd (gemerkt met oude G1).
Echter nu merk ik dat mijn "Z" steeds switcht steeds tussen 3G en H. Is dat vreemd, erg of anderzijds?
Merk wel dat dat switchen tijd kost namelijk.
...of is er weer een (tijdelijk) netwerk / bereik probleem?
Alvast bedankt.
Heb net de Desire Z en ben vandaag voor het eerst in Bijlmer, waar afgelopen maand 3G bereik sterk is verbeterd (gemerkt met oude G1).
Echter nu merk ik dat mijn "Z" steeds switcht steeds tussen 3G en H. Is dat vreemd, erg of anderzijds?
Alvast bedankt.
Ik heb een vreemd probleem met mijn WiFi (althans, dat denk ik). Ik heb drie pagina's met "?limit=999" door gewerkt, maar geen post kunnen vinden waar ik wat aan heb. Als ik mijn WiFi aanzet, krijg ik onmiddelijk verbinding geen enkel probleem:
edit: Het schiet mij zojuist te binnen dat ik mogelijk ooit alle pakketjes vanaf 192.168.1.18 heb verboden om het internet op te gaan ivm spam oid, maar dit is niet het geval.
code:
Niets aan de hand zou je zeggen, echter als ik een pagina wil openen, wat wil downloaden vanuit de market, wil synchroniseren of iets anders, niets werkt over WiFi. Ik vind dit vreemd omdat ik wel gewoon verbinding krijg, mijn telefoon wordt ook in de modem geregistreerd. Ik zou graag wat gedetailleerdere ipconfig gegevens bekijken, dus ipconfig geinstalleerd:1
2
3
4
5
6
| Status Verbonden Snelheid 18Mbps Kanaal 2 Signaalsterkte Goed Beveiliging WPA/WPA2 PSK IP-adres 192.168.1.18 |
code:
En dit vergelijk ik met een laptop waarop ik wel toegang heb tot het internet:1
2
3
4
5
6
| ip address 192.168.1.18 subnet 255.255.255.0 gateway 192.168.1.254 dhcp server 192.168.1.254 dns server 1 192.168.1.254 dns server 2 195.241.77.55 |
code:
Ik weet op het moment echt niet waar ik het moet zoeken en het is een beetje zonde om op mijn eerste dag met deze telefoon mijn volledige maand data limiet er door te trekken.1
2
3
4
5
6
7
| ip adres 192.168.1.24 subnet 255.255.255.0 gateway 192.168.1.254 dhcp server 192.168.1.254 dns server 1 192.168.1.254 dns server 2 195.241.77.55 dns server 3 195.241.77.58 |
edit: Het schiet mij zojuist te binnen dat ik mogelijk ooit alle pakketjes vanaf 192.168.1.18 heb verboden om het internet op te gaan ivm spam oid, maar dit is niet het geval.
[ Voor 6% gewijzigd door Arie- op 18-01-2011 16:43 ]
Vreemd en interessant probleem.Arie- schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:36:
Ik heb een vreemd probleem met mijn WiFi (althans, dat denk ik). Ik heb drie pagina's met "?limit=999" door gewerkt, maar geen post kunnen vinden waar ik wat aan heb. Als ik mijn WiFi aanzet, krijg ik onmiddelijk verbinding geen enkel probleem:code:Niets aan de hand zou je zeggen, echter als ik een pagina wil openen, wat wil downloaden vanuit de market, wil synchroniseren of iets anders, niets werkt over WiFi. Ik vind dit vreemd omdat ik wel gewoon verbinding krijg, mijn telefoon wordt ook in de modem geregistreerd. Ik zou graag wat gedetailleerdere ipconfig gegevens bekijken, dus ipconfig geinstalleerd:
1 2 3 4 5 6 Status Verbonden Snelheid 18Mbps Kanaal 2 Signaalsterkte Goed Beveiliging WPA/WPA2 PSK IP-adres 192.168.1.18code:En dit vergelijk ik met een laptop waarop ik wel toegang heb tot het internet:
1 2 3 4 5 6 ip address 192.168.1.18 subnet 255.255.255.0 gateway 192.168.1.254 dhcp server 192.168.1.254 dns server 1 192.168.1.254 dns server 2 195.241.77.55code:Ik weet op het moment echt niet waar ik het moet zoeken en het is een beetje zonde om op mijn eerste dag met deze telefoon mijn volledige maand data limiet er door te trekken.
1 2 3 4 5 6 7 ip adres 192.168.1.24 subnet 255.255.255.0 gateway 192.168.1.254 dhcp server 192.168.1.254 dns server 1 192.168.1.254 dns server 2 195.241.77.55 dns server 3 195.241.77.58
Grote vraag die hier gelijk opdoemt: Werkt het wel op andere Wifi netwerken of het je daar ook problemen?
Verder is wat informatie over de gebruikte router ook nooit weg.
Haha, ja dat over andere netwerken: dat wil ik nog gaan proberen, maar ga dadelijk pas de deur uit. Ik zal even iets over de setup posten, was eigenlijk wel netjes geweest om erbij te plaatsen.

Het modem is geleverd door Telfort, onze provider, deze heb ik drie keer doorgekeken, evenals het AP of daar toch niet een IP of poort geblockt wordt.Ik heb al iets bedacht om wat te testen, handmatig het ip-adres van mijn telefoon wijzigen, maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad.
*Ik weet op het moment niet zeker of het switch - ap - switch is of ap - switch - switch. (Maar dit zou niets mogen uitmaken omdat de laptop wel internet toegang heeft)
*Over het AP: Ik weet het heeft ook ooit als router gediend bij een vorige provider, maar ik het is geen router meer en volgens mij staan er toch echt geen zaken in betreffende ip nummers, poorten, forwarden of verkeer blocken.
ps. Dit gaat dadelijk nog in een apart topic passen
edit: Dit het vreemdste wat mij ooit is overkomen(dat is misschien wat overdreven, maar toch), alles werkt en ik heb nergens aangezeten. Ik ga hier vannacht nog van wakker liggen en overpeinzen wat het kan zijn geweest.
edit2: Nu begin ik aan mezelf te twijfelen of het net wel werkte, op het moment is het in ieder geval weer kapot. Ik ga er vandoor, kan ik meteen andere netwerken testen.
edit3: Dan maar iets te laat aankomen, het lijkt er op dat er toch iets in de weg zit voor ip adres 192.168.1.18, weet alleen nog niet wat, 192.168.1.51 werkt wel. Nu ga ik er echt vandoor.

Het modem is geleverd door Telfort, onze provider, deze heb ik drie keer doorgekeken, evenals het AP of daar toch niet een IP of poort geblockt wordt.Ik heb al iets bedacht om wat te testen, handmatig het ip-adres van mijn telefoon wijzigen, maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad.
*Ik weet op het moment niet zeker of het switch - ap - switch is of ap - switch - switch. (Maar dit zou niets mogen uitmaken omdat de laptop wel internet toegang heeft)
*Over het AP: Ik weet het heeft ook ooit als router gediend bij een vorige provider, maar ik het is geen router meer en volgens mij staan er toch echt geen zaken in betreffende ip nummers, poorten, forwarden of verkeer blocken.
ps. Dit gaat dadelijk nog in een apart topic passen
edit: Dit het vreemdste wat mij ooit is overkomen(dat is misschien wat overdreven, maar toch), alles werkt en ik heb nergens aangezeten. Ik ga hier vannacht nog van wakker liggen en overpeinzen wat het kan zijn geweest.
edit2: Nu begin ik aan mezelf te twijfelen of het net wel werkte, op het moment is het in ieder geval weer kapot. Ik ga er vandoor, kan ik meteen andere netwerken testen.
edit3: Dan maar iets te laat aankomen, het lijkt er op dat er toch iets in de weg zit voor ip adres 192.168.1.18, weet alleen nog niet wat, 192.168.1.51 werkt wel. Nu ga ik er echt vandoor.
[ Voor 21% gewijzigd door Arie- op 18-01-2011 18:54 ]
Das nog niks 
Jij krijgt tenminste normaal al een IP..
Ik heb daarvoor de optie DLNA Auto IP aanmoeten vinken.. anders deed hij het bij mij niet
en op sommige plekken moet ik handmatig een adres ingeven anders werkt het niet..
Echt raar, heb dit ook op nog geen enkele telefoon van mij gehad.. Of het ligt aan de software, draai nog de 1e versie van de rom..
Jij krijgt tenminste normaal al een IP..
Ik heb daarvoor de optie DLNA Auto IP aanmoeten vinken.. anders deed hij het bij mij niet
en op sommige plekken moet ik handmatig een adres ingeven anders werkt het niet..
Echt raar, heb dit ook op nog geen enkele telefoon van mij gehad.. Of het ligt aan de software, draai nog de 1e versie van de rom..
Hoi,Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:52:
Hallo allemaal,
Alvast bedankt.
Als hij overgaat naar H krijg je hsdpa snelheid (ook wel 3,5g) , wat dus ook sneller is dan gewoon 3g.
Kortom: niets aan de hand.
En wat betreft de problemen met verbinden via wifi: hier heb ik ook last van.
Bij mij thuis, draadloos netwerk via een linksys router, werkt alles perfect.
Het probleem zit hem bij een sweex router die ik 2 weken geleden bij ouders heb geinstalleerd. Alles lijkt prima te gaan, er wordt gewoon verbinding gemaakt en in eerste instantie werkt alles goed. Na een tijdje werkt de internetverbinding niet meer, terwijl er nog wel verbinding met het netwerk is. Al van alles geprobeerd, maar het probleem blijft. Als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag.
Bij mij thuis, draadloos netwerk via een linksys router, werkt alles perfect.
Het probleem zit hem bij een sweex router die ik 2 weken geleden bij ouders heb geinstalleerd. Alles lijkt prima te gaan, er wordt gewoon verbinding gemaakt en in eerste instantie werkt alles goed. Na een tijdje werkt de internetverbinding niet meer, terwijl er nog wel verbinding met het netwerk is. Al van alles geprobeerd, maar het probleem blijft. Als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag.
De laatste dagen heb ik mijn Z dagelijks moeten herstarten (geen fast reboot) omdat het toestel veel te traag reageerde. Uiteraard ben ik aan het zoeken of dit door bepaalde apps komt, maar vooralsnog heb ik niets gevonden. Het enige wat ik voor nu heb gedaan is het uitzetten van de live wallpaper, maar ook dat helpt niet.
Iemand tips hoe ik kan achterhalen waar de traagheid vandaan komt?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Probeer bluetooth eens uit te zetten. Dat helpt bij mij. Sinds dit probleem is begonnen heb ik ook veel problemen met m'n carkitpven schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:36:
De laatste dagen heb ik mijn Z dagelijks moeten herstarten (geen fast reboot) omdat het toestel veel te traag reageerde. Uiteraard ben ik aan het zoeken of dit door bepaalde apps komt, maar vooralsnog heb ik niets gevonden. Het enige wat ik voor nu heb gedaan is het uitzetten van de live wallpaper, maar ook dat helpt niet.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Staat maar zelden aan, de recente crashes gebeurden toen BT uit stond.rajackar schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:53:
[...]
Probeer bluetooth eens uit te zetten. Dat helpt bij mij. Sinds dit probleem is begonnen heb ik ook veel problemen met m'n carkit
Ik heb met mijn HTC Hero hetzelfde ondervonden, en ook wederom met de Desire Z op HTC Sense. Ik heb het nooit kunnen achterhalen en ook nooit echt veel zin gehad om tot de bodem te gaan hierbij. Standaard onderzoekjes leverden geen winst op. Enige wat snel en makkelijk gedaan was: Root + Custom ROM. Niet meer omgekeken sindsdien. Ik had de hoop dat het nu niet meer zou gebeuren omdat de hardware tot meer in staat zou zijn met de Desire Z, maar zelfs met dikke overclock, zit er na verloop van tijd met Sense ergens een bottleneck. Misschien wel een simpele memory leak? Ik heb er in ieder geval geen zin meer in hehe. Hallo CyanogenMod/Virtuous/GingerVillainpven schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:54:
[...]
Staat maar zelden aan, de recente crashes gebeurden toen BT uit stond.
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Ik zou als ik jou was gewoon even elixir downloaden uit de market en kijken bij het cpu gebruik waar het allemaal heen gaatpven schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:36:
Verder heb ik pas een maand de DZ, bevalt mij super goed alleen vind ik de batterijduur nog steeds wel erg kort, nu ken ik de mogelijkheden wel met die dikkere accus en zo zo als de mugen accus, maar is dit de moeite waard ?
Ik was trouwens aan het kijken naar de 1800Mah accu ipv die betonklinker van 3600Mah.
Kortom, heeft iemand ervaringen met deze accus en is het de moeite waard of scheelt het niet zo veel met de originele accu ?
Signature
Accessoires voor de HTC Desire ZBGB4rn schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:21:
[...]
Verder heb ik pas een maand de DZ, bevalt mij super goed alleen vind ik de batterijduur nog steeds wel erg kort, nu ken ik de mogelijkheden wel met die dikkere accus en zo zo als de mugen accus, maar is dit de moeite waard ?
Ik was trouwens aan het kijken naar de 1800Mah accu ipv die betonklinker van 3600Mah.
Kortom, heeft iemand ervaringen met deze accus en is het de moeite waard of scheelt het niet zo veel met de originele accu ?
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
99 pages..........wordt het geen tijd voor deel 2?
Nee.effect10 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 23:24:
99 pages..........wordt het geen tijd voor deel 2?
Sinds kort heb ik ook de Desire Z en ik ben er wel tevreden mee (eerste smartphone).
Ik vraag me alleen af hoe makkelijk het open- en dichtklappen moet gaan.
Voor mijn gevoel gaat het bij mijn telefoon wel erg makkelijk, maar ik heb natuurlijk niet echt vergelijkingsmateriaal.
Als ik de onderkant vasthoud met twee vingers kan ik hem met de pink van mijn andere hand openen (ik hoop dat dit iets zegt over de kracht die nodig is)
Voor mijn gevoel gaat het bij mijn telefoon wel erg makkelijk, maar ik heb natuurlijk niet echt vergelijkingsmateriaal.
Als ik de onderkant vasthoud met twee vingers kan ik hem met de pink van mijn andere hand openen (ik hoop dat dit iets zegt over de kracht die nodig is)
Wel. Ik heb Tenshu al meerdere malen een DM gestuurd met de vraag of er een nieuw deel gestart kan worden, maar daar wordt geen gehoor aan gegeven.
Verwijderd
Is normaal, die van mij is ook heel slap. Dat is het enige minpunt wat ik echt kan vinden, dat het scherm er zo 'los' op ligt. (ok misschien het gewicht).gri- schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:14:
Sinds kort heb ik ook de Desire Z en ik ben er wel tevreden mee (eerste smartphone).
zo die beltegoed applicatie vermiljoen voor vodafone werkt echt goed! En zelfs die 2 smsjes vanuit de app versturen, mooie widget erbij, props! Als ik in april overga op t-mobile ga ik zeker ook tulp installeren.
Heb je je hotmail via pop3 gesynct met gmail? Staat bij accounts en import: Check mail using POP3:Leffunk schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:20:
@ Snuurtje: ik zie enkel de twee adressen die ik momenteel heb ingesteld op de Desire Z zelf én dan het gmail-account adres, maar dus niet het extra adres dat ik had toegevoegd aan de g-mailaccount... Maw, ik zie in dit geval enkel het blablabla@gmail.com adres, maar niet blablabla@hotmail.com adres dat ik wel heb gemeld op de PC bij Gmail. (als ik daar dus mail wil versturen, dan kan ik wel klikken op het "van" veld en daar zie ik dan wel dat hotmailadres bij staan). Maar dus niet op de Desire Z zelf?
Als je ff op google zoekt vind je de pop3 gegevens van hotmail. Vergeet geen vinkje te zetten bij het labelen dan krijgen je hotmails netjes een hotmail label. Vervolgens stel je bij Send mail as: je hotmail adres in. Nu kan je hotmail ontvangen en verzenden via je gmail account. Log nu in op je htc met de gmail app in je account, als het goed is zou dat moeten werken. Zo niet probeer hem eens te updaten?
Dat is inderdaad een handig programmaatje. Me die euro wel waard (hoewel gratis natuurlijk nog beter was geweest, maar dat kon ik zo gauw niet vinden). Zo kan ik gemakkelijk zien hoeveel minuten ik nog overheb en hoeveel data ik heb verbruikt.Snuurtje schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:51:
zo die beltegoed applicatie vermiljoen voor vodafone werkt echt goed! En zelfs die 2 smsjes vanuit de app versturen, mooie widget erbij, props! Als ik in april overga op t-mobile ga ik zeker ook tulp installeren.
Ik kreeg gister ineens een SMS van voda, dat ik op 90% van mijn databundel zat. Na een week
Ik heb zon auto call recorder aanstaan, waarvan de files in een mapje op de sd kaart komen. Iemand enig idee hoe ik dit mapje kan excluden uit de muziek speler? Soms komt er nu ineens een telefoongesprek voorbij als ik alle muziek op shuffle zet, best grappig maar niet de bedoeling
In de file waar je opgenomen gesprekken zijn opgeslagen moet je dan een .nomedia bestand plaatsen en dan wordt het niet meegenomen in je mediaspeler. Dit doe je door notepad te openen, opslaan als .nomedia (vergeet de punt ( . ) niet), plaats het in de daarvoor bestemde map en je bent klaar. Vergeet niet te rebooten.Snuurtje schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:44:
Ik heb zon auto call recorder aanstaan, waarvan de files in een mapje op de sd kaart komen. Iemand enig idee hoe ik dit mapje kan excluden uit de muziek speler? Soms komt er nu ineens een telefoongesprek voorbij als ik alle muziek op shuffle zet, best grappig maar niet de bedoeling
Welke app gebruik jij daar voor?Snuurtje schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:44:
Plaats een file .nomedia in de map.Snuurtje schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:44:
Verwijderd
Ik heb ook een maand of 2 de HTC Desire Z, had voorheen een iPhone 3GS. Ik moet zeggen dat ik de interface van android veel mooier en uitgebreider vind. Enige nadeel is dat er minder apps voor zijn en dat sommige apps minder uitgebreid zijn, maar dat zal in de loop der tijd wel verbeteren hoop ik.
Nu is het toestel na een tijdje erg sloom geworden, heb Advanced task killer etc. maar dit lijkt ook niet erg te helpen. Games als Asphalt en minisquadron zijn alleen speelbaar als ik het toestel net opnieuw heb opgestart, na een tijdje zijn ze enorm schokkerig. Wat kan ik hiertegen doen?
Ik heb trouwens ook nog maar 200mb intern over, heb hier nooit echt rekening mee gehouden en vind het ook niet echt een probleem, maar heeft dit ook effect op de snelheid van het toestel?
Edit: Batterijduur is trouwens ook een erg groot probleem, hij houdt het nog geen halve dag vol met normaal gebruik, bestaat er ergens een lijst met apps die veel van je batterij vragen? Bij batterij verbruik staat weergave op 65%! Terwijl ik automatische helderheid aan heb staan en het ding voor mijn gevoel in m'n zak even snel leegloopt als wanneer ik hem gebruik. Heb autosync, gps, wifi alleen aan als ik het gebruik.
Alvast bedankt!!!
Nu is het toestel na een tijdje erg sloom geworden, heb Advanced task killer etc. maar dit lijkt ook niet erg te helpen. Games als Asphalt en minisquadron zijn alleen speelbaar als ik het toestel net opnieuw heb opgestart, na een tijdje zijn ze enorm schokkerig. Wat kan ik hiertegen doen?
Ik heb trouwens ook nog maar 200mb intern over, heb hier nooit echt rekening mee gehouden en vind het ook niet echt een probleem, maar heeft dit ook effect op de snelheid van het toestel?
Edit: Batterijduur is trouwens ook een erg groot probleem, hij houdt het nog geen halve dag vol met normaal gebruik, bestaat er ergens een lijst met apps die veel van je batterij vragen? Bij batterij verbruik staat weergave op 65%! Terwijl ik automatische helderheid aan heb staan en het ding voor mijn gevoel in m'n zak even snel leegloopt als wanneer ik hem gebruik. Heb autosync, gps, wifi alleen aan als ik het gebruik.
Alvast bedankt!!!
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 17:35 ]
@Morsn: task killers gebruiken heeft een negatieve invloed op je performance en je batterijduur.
Ook die nieuwe Sense synchro service blijkt batterij te vreten.
Verwijderd
Hmm bedankt, heb even op google gezocht (had ik eigenlijk gelijk moeten doen, maarja...) En vond dit:phobosdeimos schreef op zondag 23 januari 2011 @ 17:39:
@Morsn: task killers gebruiken heeft een negatieve invloed op je performance en je batterijduur.
http://www.infoworld.com/...ces-need-task-killers-609
en dit:
http://geekfor.me/faq/you...task-killer-with-android/
Ga het maar even zonder advanced task killer proberen dus
Autocallrecorder van ene roman g, stem aan de andere kant is wel zacht maar heb het alleen in case of... Heb een eigen bedrijf en spreek nog wel eens telefonisch dingen af die ik dan vastgelegd wil hebben.
Lijkt er op dat er iets je telefoon aan het belasten is. Zeker in combinatie met:Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 17:30:
Krijg ik sterk de indruk dat er een aantal processen blijven draaien en zo lekker je batterij leegzuigen.Edit: Batterijduur is trouwens ook een erg groot probleem, hij houdt het nog geen halve dag vol met normaal gebruik, bestaat er ergens een lijst met apps die veel van je batterij vragen? Bij batterij verbruik staat weergave op 65%! Terwijl ik automatische helderheid aan heb staan en het ding voor mijn gevoel in m'n zak even snel leegloopt als wanneer ik hem gebruik. Heb autosync, gps, wifi alleen aan als ik het gebruik.
Als ik dan kijk naar:
Dan heb je er dus aardig wat spul op gezet volgens mijIk heb trouwens ook nog maar 200mb intern over, heb hier nooit echt rekening mee gehouden en vind het ook niet echt een probleem, maar heeft dit ook effect op de snelheid van het toestel?
Probeer eens te achterhalen of er processen actief processorkracht blijven vragen. Er kan best veel in de processenlijst zitten, richt je op de processen die er uit springen qua gebruikte processortijd of running zijn in plaats van sleeping. Hier kan een task manager juist wel weer handig voor zijn.
Processen horen te gaan slapen wanneer ze op de achtergrond zijn gezet door jou als gebruiker en geen service (sync, messaging, etc) zijn. Processen die zich daar niet aan houden, en niet expliciet zo ingesteld zijn, gedragen zich niet netjes. Wat echt actief blijft draaien, kost je batterij.
Het advies dat je geen actieve task killer nodig hebt is een goed advies voor Android 2.2+ in het algemeen. Als jij echter merkt dat er processen echt actief blijven, dan zou je een task killer specifiek daar op kunnen richten en er wel profijt van hebben.
Ik kwam er zelf d.m.v. de process dinges van Astro (dat is eigenlijk een file manager, maar met wat extra tools waaronder een process manager) achter dat "Android System" continu ~70% cpu vroeg. Ook na een volledige reboot (battery pull). De telefoon was verder wel responsive voor mijn gevoel; maar de accu ging de eerste week erg snel leeg; als ie 10 uur haalde was het veel en dan stond ie gewoon standby
Ik heb uiteindelijk "HTC Sense" uit de accounts & synchronisatie gemikt. Sindsdien gaat de accu veel langer mee (ik heb na een dag moderate use nog ~50% over). Bovendien zit Android System nu gewoon netjes op een gemiddelde van <5%.
Mij is niet helemaal duidelijk wat htc sense precies allemaal doet. De site lijkt nog in betafase; in commercial screenshots zie ik dat je smsjes kunt lezen en door je foto's kunt browsen. Als ik inlog, zie ik alleen een dashboard met een geografisch kaartje wat nog nooit een locatie heeft aangegeven, en wat opties als 'laat toestel overgaan' of 'forward calls'.
Wel had m'n Z effe ongevraagd 600+ mb aan data verstookt in z'n eerste week. Waaraan, ik heb geen idee. Ik vermoed dat Sense van alles is gaan backuppen naar die site van ze; maar ik kan het nergens terugvinden. Blij word ik er niet van, want met die nieuwe limieten van vodafone kan ik nu dus bijbetalen voor m'n dataverkeer.
Ook een rare bug waar ik last van had: hij stelde steeds één van mijn contactpersonen voor als "HTC sense friend". Ik kon dan bevestigen of negeren. No matter what; diezelfde persoon bleef maar terug komen. Soms 1x, soms 20x tegelijk. Het maffe is dat die vriendin van mij een Galaxy S heeft zonder sense whatsoever
Mijn voorzichtige tip aan allen: mik het HTC Sense account uit je synchronisatiecentrum. Volgens mij mis je er niet veel aan en mijn toestel doet het sindsdien stukken beter.
Draai overigens gewoon stock met de laatste systeemupdate. Niet geroot oid.
Ik heb uiteindelijk "HTC Sense" uit de accounts & synchronisatie gemikt. Sindsdien gaat de accu veel langer mee (ik heb na een dag moderate use nog ~50% over). Bovendien zit Android System nu gewoon netjes op een gemiddelde van <5%.
Mij is niet helemaal duidelijk wat htc sense precies allemaal doet. De site lijkt nog in betafase; in commercial screenshots zie ik dat je smsjes kunt lezen en door je foto's kunt browsen. Als ik inlog, zie ik alleen een dashboard met een geografisch kaartje wat nog nooit een locatie heeft aangegeven, en wat opties als 'laat toestel overgaan' of 'forward calls'.
Wel had m'n Z effe ongevraagd 600+ mb aan data verstookt in z'n eerste week. Waaraan, ik heb geen idee. Ik vermoed dat Sense van alles is gaan backuppen naar die site van ze; maar ik kan het nergens terugvinden. Blij word ik er niet van, want met die nieuwe limieten van vodafone kan ik nu dus bijbetalen voor m'n dataverkeer.
Ook een rare bug waar ik last van had: hij stelde steeds één van mijn contactpersonen voor als "HTC sense friend". Ik kon dan bevestigen of negeren. No matter what; diezelfde persoon bleef maar terug komen. Soms 1x, soms 20x tegelijk. Het maffe is dat die vriendin van mij een Galaxy S heeft zonder sense whatsoever
Mijn voorzichtige tip aan allen: mik het HTC Sense account uit je synchronisatiecentrum. Volgens mij mis je er niet veel aan en mijn toestel doet het sindsdien stukken beter.
Draai overigens gewoon stock met de laatste systeemupdate. Niet geroot oid.
Verwijderd
Damn wat een goede community is Tweakers, ben hier nieuw en ben verrast van de snelle reacties
. Dus thanks haha.
Heb ook het gevoel dat het toestel soms belast wordt, hij wordt soms gewoon enorm sloom, erg vervelend als ik snel even wat moet doen...
Ik heb gekeken bij ''actieve services'' onder instellingen maar er staat niet echt wat bijzonders tussen wat ik niet gebruik... Het toestel is wel merkbaar langzamer zonder Advanced task killer dus heb hem er toch maar weer opgezet.
@ phAn
Ik heb precies hetzelfde probleem, ik krijg af en toe een melding en dan zie ik staan:20 treffers gevonden en dan staat er soms maar 1 persoon. Ook staan er mensen in de lijst waarvan ik weet dat ze geen htc/android hebben. Het hele HTC sense vind ik een grote flop, functies werken gewoon niet of slecht; Locken of overgaan van m'n phone werkt niet, zie lang niet alle smsjes en contacten etc... Heb de sync hiervan op 1 keer per dag gezet, hoop dat het wat voordeel oplevert.
Heb onderhand weer een nieuw probleem, als ik soms een app sluit (vooral de browser) krijg ik een wit scherm met groene letters HTC, dan start het hoofdmenu en blijft er ongeveer een minuut ''laden'' op het scherm staan, erg vervelend! Dit probleem had ik met en zonder een task killer en begint steeds vaker op te duiken...
Erg jammer dat het toestel zo instabiel/langzaam is en zoveel batterij vreet. Misschien moet ik toch maar villianrom installeren.
Heb ook het gevoel dat het toestel soms belast wordt, hij wordt soms gewoon enorm sloom, erg vervelend als ik snel even wat moet doen...
Ik heb gekeken bij ''actieve services'' onder instellingen maar er staat niet echt wat bijzonders tussen wat ik niet gebruik... Het toestel is wel merkbaar langzamer zonder Advanced task killer dus heb hem er toch maar weer opgezet.
@ phAn
Ik heb precies hetzelfde probleem, ik krijg af en toe een melding en dan zie ik staan:20 treffers gevonden en dan staat er soms maar 1 persoon. Ook staan er mensen in de lijst waarvan ik weet dat ze geen htc/android hebben. Het hele HTC sense vind ik een grote flop, functies werken gewoon niet of slecht; Locken of overgaan van m'n phone werkt niet, zie lang niet alle smsjes en contacten etc... Heb de sync hiervan op 1 keer per dag gezet, hoop dat het wat voordeel oplevert.
Heb onderhand weer een nieuw probleem, als ik soms een app sluit (vooral de browser) krijg ik een wit scherm met groene letters HTC, dan start het hoofdmenu en blijft er ongeveer een minuut ''laden'' op het scherm staan, erg vervelend! Dit probleem had ik met en zonder een task killer en begint steeds vaker op te duiken...
Erg jammer dat het toestel zo instabiel/langzaam is en zoveel batterij vreet. Misschien moet ik toch maar villianrom installeren.
Dit probleem kom ik soms ook tegen als er wat geheugenvretende apps geopend zijn geweest. De HTC Launcher is dan door Android tijdelijk afgesloten en moet weer opnieuw opgestart worden. Op zulike momenten ff irritant, maar ik krijg er gelukkig niet te vaak mee te maken.Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 02:57:
(...)
(...)
Enige redenen waarom ik Sense accounts nog in mijn foon heb staan zijn de thema´s en widgets die sporadisch uitkomen van Sense.
Kan ik, met het oog op batterij gebruik, beter wifi, gprs of 3g aanhebben? Ik heb altijd het idee dat het zo is maar geen idee of het klopt:
minst: gprs
middel: wifi
Meest: 3g/hsdpa
minst: gprs
middel: wifi
Meest: 3g/hsdpa
Die indruk heb ik ook van het batterijgebruik van de Desire Z, hoewel ik er naar nijg om WiFi op "minst" te zetten en GPRS op "middel".
Het automatisch back-uppen van smsjes enzo vind ik ook wel prettig.Sheik schreef op maandag 24 januari 2011 @ 08:40:
Enige redenen waarom ik Sense accounts nog in mijn foon heb staan zijn de thema´s en widgets die sporadisch uitkomen van Sense.
Heb één keer een hard reset gedaan en alles kwam gewoon terug. Inclusief call log, smsjes en de geinstalleerde apps. Was daar wel positief verbaasd over.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire Z levertijden- en abbonemententopic.
Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de HTC Desire Z mogen hier: HTC Desire Z Accessoires topic.
Berichten die betrekking hebben op custom ROMs en aanverwante zaken mogen in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's
Offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire Z levertijden- en abbonemententopic.
Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de HTC Desire Z mogen hier: HTC Desire Z Accessoires topic.
Berichten die betrekking hebben op custom ROMs en aanverwante zaken mogen in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's
Offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!