Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09 21:07
Joen schreef op maandag 24 januari 2011 @ 09:52:
Die indruk heb ik ook van het batterijgebruik van de Desire Z, hoewel ik er naar nijg om WiFi op "minst" te zetten en GPRS op "middel".
Wifi geeft de zwaarste belasting voor je accu, maar doordat de bandbreedte zo groot is, hoeft wifi vaak maar even aan te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:12
Vrijdag ook de beslissing genomen om de Desire Z aan te schaffen. Mijn eerste smartphone en nieuw in Android dus kan lekker met het apparaat gaan spelen. Eerste indruk is goed. Solide hinge, mooi toestel, veel mogelijkheden en zeker niet lastig aanwezig in de broekzak. Ook niet met een hoesje erom.

Telefoon is redelijk zwaar, maar toetsenbord vind ik nu al ideaal.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 15:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

rajackar schreef op maandag 24 januari 2011 @ 10:45:
Het automatisch back-uppen van smsjes enzo vind ik ook wel prettig.
Heb één keer een hard reset gedaan en alles kwam gewoon terug. Inclusief call log, smsjes en de geinstalleerde apps. Was daar wel positief verbaasd over.
Geïnstalleerde apps verloopt niet via Sense, maar dat is een service van Google. De setting daarvoor vind je in Settings->Privacy. Ik heb dat ook gehad toen ik custom ROM Cyanogenmod installeerde, alle apps die ik er daarvoor op had staan begon de Market voor mij binnen te halen.
Call Log en SMSjes is idd iets wat Sense kan, maar er zijn ook andere programma's die dat voor je kunnen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 24-01-2011 13:41 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:02
SlaadjeBla schreef op maandag 24 januari 2011 @ 10:52:
[...]

Wifi geeft de zwaarste belasting voor je accu, maar doordat de bandbreedte zo groot is, hoeft wifi vaak maar even aan te staan.
Ik heb het idee dat Wifi minder aan mijn accu vreet als 3G. Of het zo is weet ik niet. Grote verschillen merk ik in ieder geval niet, maar dat Wifi meer gebruikt als 3G merk ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 02:57:
Damn wat een goede community is Tweakers, ben hier nieuw en ben verrast van de snelle reacties :P. Dus thanks haha.

Heb ook het gevoel dat het toestel soms belast wordt, hij wordt soms gewoon enorm sloom, erg vervelend als ik snel even wat moet doen...
Ik heb gekeken bij ''actieve services'' onder instellingen maar er staat niet echt wat bijzonders tussen wat ik niet gebruik... Het toestel is wel merkbaar langzamer zonder Advanced task killer dus heb hem er toch maar weer opgezet.

@ phAn
Ik heb precies hetzelfde probleem, ik krijg af en toe een melding en dan zie ik staan:20 treffers gevonden en dan staat er soms maar 1 persoon. Ook staan er mensen in de lijst waarvan ik weet dat ze geen htc/android hebben. Het hele HTC sense vind ik een grote flop, functies werken gewoon niet of slecht; Locken of overgaan van m'n phone werkt niet, zie lang niet alle smsjes en contacten etc... Heb de sync hiervan op 1 keer per dag gezet, hoop dat het wat voordeel oplevert.

Heb onderhand weer een nieuw probleem, als ik soms een app sluit (vooral de browser) krijg ik een wit scherm met groene letters HTC, dan start het hoofdmenu en blijft er ongeveer een minuut ''laden'' op het scherm staan, erg vervelend! Dit probleem had ik met en zonder een task killer en begint steeds vaker op te duiken...

Erg jammer dat het toestel zo instabiel/langzaam is en zoveel batterij vreet. Misschien moet ik toch maar villianrom installeren.
Jouw telefoon heeft een probleem. Dat komt of door een maandagochtend model of (wat ik eerder vermoed) door zelf geinstalleerde apps.

Ik heb er 1 van de eerste batch (dag na de release binnen) en hier geen zelf herstartende kwesties, geen accu die bijzonder snel leeg gaat, geen contact suggesties (tenzij WhatsApp weer zit te emmeren, maar dat is geen standaard app). Ik gebruik geen task killer en HTC sense meuk staat uit.

Het enige wat bij mij automatisch synct is Exchange (om de 4 uur) en WhatsApp. De rest moet allemaal handmatig.

Dat HTC Sense is toch wel de grootste crap die ik ooit het gezien. Voegt weinig toe vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gian Inc.
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-05 12:34
Mijn gps valt ongeveer na 5 minuten rijden weg, wanneer ik de applicatie sluit en weer opstart heeft hij direct weer een gps fix. Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Heb al een hard reset uitgevoerd, maar had geen effect, behalve dan dat ik angry birds opnieuw moet spelen:-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Mit-46 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:02:
[...]Ik heb het idee dat Wifi minder aan mijn accu vreet als 3G. Of het zo is weet ik niet. Grote verschillen merk ik in ieder geval niet, maar dat Wifi meer gebruikt als 3G merk ik ook niet.
Ik heb ook duidelijk de indruk dat WiFi minder van de accu vraagt, althans bij mij thuis waar overal een stabiele WiFi-verbinding mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 09:33
ik heb nu zo'n patroon lockscreen ingesteld, maar die komt niet in plaats van het standaard lockscreen. Nu moet ik eerst naar beneden draggen en dan het patroon invoeren, hoe kan ik dat naar beneden draggen uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09 11:40
Snuurtje schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:04:
ik heb nu zo'n patroon lockscreen ingesteld, maar die komt niet in plaats van het standaard lockscreen. Nu moet ik eerst naar beneden draggen en dan het patroon invoeren, hoe kan ik dat naar beneden draggen uitzetten?
ja vraag ik me ook wel eens af...heb wel eens gelezen dat iemand het in zijn rom had ingebouwd zodat wanneer je het patroon lockscreen gebruiktje het htc lockscreen verdween.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulb_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 12:27
Flogging Hank schreef op maandag 24 januari 2011 @ 08:51:
Kan ik, met het oog op batterij gebruik, beter wifi, gprs of 3g aanhebben? Ik heb altijd het idee dat het zo is maar geen idee of het klopt:

minst: gprs
middel: wifi
Meest: 3g/hsdpa
Dit lijstje klopt maar alleen wanneer er data overheen gaat.
Gaat je telefoon op standby dan is het dit:

minst: gprs
middel: 3g
meest: wifi

Dit komt vooral omdat je telefoon met wifi verbonden niet goed kan slapen en dus de cpu aanblijft en alle programmas dan door blijven draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Het standbyverbruik van GPRS, 3G en WiFi ontlopen elkaar volgens mij nauwelijks. Wel is de volgorde van verbruik volgens mij in die genoemde volgorde, maar de verschillen zijn heel klein onderling.

Bij gebruik (data versturen) zul je ook zien dan GPRS het minst verbruikt, 3G de middenmoot pakt en WiFi iets meer verbruikt.

De grote kanttekening is echter dat wanneer je het juist praktisch gaat bekijken, het "in gebruik" beeld je geen juiste representatie geeft van het daadwerkelijke batterijverbruik.
In de praktijk (mijn ervaring) zul je met internetten over 3G sneller je batterij leeg hebben dan wanneer je internet over WiFi.
Reden daarvoor is dat WiFi een lagere latency en hogere bandbreedte geniet dan 3G. WiFi reageert dus vlotter en is sneller klaar met versturen/ontvangen van data dan 3G, waardoor Wifi sneller terugvalt naar standbyverbruik. 3G is langer actief om dezelfde hoeveelheid data te versturen en verstookt daardoor vaak netto meer stroom dan WiFi.
Dit princiepe is ook toe te passen op GPRS vs WiFi.

Als je dan gebruikt maakt van de instelling om WiFi uit te zetten zodra het scherm uit is, dan ervaar je een soort "best of both worlds". Ik zet dus als ik thuis ben de 3G vaak uit en WiFi aan. Dan heb ik GPRS standby en WiFi springt aan zodra ik wat met de telefoon ga doen.

YMMV natuurlijk ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 24-01-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaub
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-02 12:30
Mijn ervaring is toch dat 3G in de meeste gevallen behoorlijk meer stroom verbruikt.
Als ik de telefoon mee heb naar het werk, staat 3G de hele tijd aan (geen idee waarom trouwens, want hij blijft nu ook actief als ik niets met de telefoon doe). Na een 8 urige werkdag en weinig gebruik, heb ik dan nog tussen de 50 en 60% van de accu over. Ben ik de hele dag thuis, en dus in het bereik van mijn wifi netwerk, dan heb ik, met ongeveer hetzelfde gebruik, na een uur of 10/12 nog zo'n 65 a 70% over.

Al met al hangt hij uiteindelijk toch dagelijks aan de lader, en dat is dan ook zo ongeveer het enige minpunt van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zou kunnen dat standby bij 3G toch net iets hoger is dan WiFi. Dat zou je inderdaad kunnen merken bij lang aan een stuk standby, zoals jij dat doet.
Vandaar ook de "YMMV" ;)

Reden dat je 3G de hele tijd aan blijft staan: dat is normaal.
Android houdt mobiele dataverbinding altijd actief, tenzij jij in de Settings aangeeft dat hij dat niet moet doen. Dit doet hij zowel met 3G als met GPRS.
Enige keren dat mobile data uitgaat, buiten uitschakelen in de Settings, is wanneer je Airplane mode aanzet of met WiFi verbonden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBHD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Sinds een aantal weken heb ik vaak dat wanneer ik op de home knop 'druk', dus dat huisje links naast "menu", dat de telefoon eerst het een en ander opnieuw moet laden voordat ik verder kan. Ik vind dit persoonlijk erg vervelend, vooral wanneer ik iemand snel wil bellen. Iemand ook last van dit probleem? Of enig idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 23:56
JBHD schreef op maandag 24 januari 2011 @ 23:38:
Sinds een aantal weken heb ik vaak dat wanneer ik op de home knop 'druk', dus dat huisje links naast "menu", dat de telefoon eerst het een en ander opnieuw moet laden voordat ik verder kan. Ik vind dit persoonlijk erg vervelend, vooral wanneer ik iemand snel wil bellen. Iemand ook last van dit probleem? Of enig idee hoe dit komt?
Nou kan ik er bij inkomen dat je niet alle 100 pagina's aandachtig hebt gelezen, maar dit probleem staat op de vorige pagina nog besproken.
Euvel schijnt zich dus met name voor te doen na het gebruik van zware apps als de browser. Ik heb het zelf tot dusver nog niet meegemaakt. Misschien scheelt het als je om de zoveel dagen een full reboot doet ipv die quickboot die ze bedacht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ultraman schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:48:
Het standbyverbruik van GPRS, 3G en WiFi ontlopen elkaar volgens mij nauwelijks. Wel is de volgorde van verbruik volgens mij in die genoemde volgorde, maar de verschillen zijn heel klein onderling.

Bij gebruik (data versturen) zul je ook zien dan GPRS het minst verbruikt, 3G de middenmoot pakt en WiFi iets meer verbruikt.

De grote kanttekening is echter dat wanneer je het juist praktisch gaat bekijken, het "in gebruik" beeld je geen juiste representatie geeft van het daadwerkelijke batterijverbruik.
In de praktijk (mijn ervaring) zul je met internetten over 3G sneller je batterij leeg hebben dan wanneer je internet over WiFi.
Reden daarvoor is dat WiFi een lagere latency en hogere bandbreedte geniet dan 3G. WiFi reageert dus vlotter en is sneller klaar met versturen/ontvangen van data dan 3G, waardoor Wifi sneller terugvalt naar standbyverbruik. 3G is langer actief om dezelfde hoeveelheid data te versturen en verstookt daardoor vaak netto meer stroom dan WiFi.
Dit princiepe is ook toe te passen op GPRS vs WiFi.

Als je dan gebruikt maakt van de instelling om WiFi uit te zetten zodra het scherm uit is, dan ervaar je een soort "best of both worlds". Ik zet dus als ik thuis ben de 3G vaak uit en WiFi aan. Dan heb ik GPRS standby en WiFi springt aan zodra ik wat met de telefoon ga doen.

YMMV natuurlijk ;)
Is hier ook ergens een goede bron van te vinden? Er wordt namenlijk nogal tegenstrijdige informatie gegenereerd door Google over dit onderwerp. Ik kan me zelf ook slecht voorstellen dat een WiFi in vol gebruik meer zou verbruiken dan een GSM/WCDMA techniek in vol gebruik. Die moeten immers veel verder zenden.

Wat het in standby doet is een heel ander verhaal natuurlijk, en daar kan je weinig voorspellingen van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigelijk al bevestiging dat 2.3 komt voor de Z?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Bij de release al dacht ik, maar die krijgen we pas als 2.4 uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-09 10:55

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik moet zeggen dat ik het tot nu toe een erg prettig toestel vind :)

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Geen tijd voor deel 2?
Pagina 101 al weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-09 21:18
Mit-46 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:37:
Geen tijd voor deel 2?
Pagina 101 al weer!
Dat valt reuze mee.
Ik heb maar 26 pagina's. (ligt dus maar net aan je instellingen)

Ik ben ook even op zoek gegaan naar zo'n toestel, maar de prijzen vallen nog niet mee zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gian Inc.
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-05 12:34
Gian Inc. schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:16:
Mijn gps valt ongeveer na 5 minuten rijden weg, wanneer ik de applicatie sluit en weer opstart heeft hij direct weer een gps fix. Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Heb al een hard reset uitgevoerd, maar had geen effect, behalve dan dat ik angry birds opnieuw moet spelen:-(.
Opgelost met gps-status (te vinden in de market)

1. reset gegevens agps
2. download gegevens agps

Nu weer constante fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBHD
phAn schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 01:22:
[...]

Nou kan ik er bij inkomen dat je niet alle 100 pagina's aandachtig hebt gelezen, maar dit probleem staat op de vorige pagina nog besproken.
Euvel schijnt zich dus met name voor te doen na het gebruik van zware apps als de browser. Ik heb het zelf tot dusver nog niet meegemaakt. Misschien scheelt het als je om de zoveel dagen een full reboot doet ipv die quickboot die ze bedacht hebben.
Duidelijk. Sorry had beter op moeten letten, toch bedankt voor je antwoord. Ik heb alles een keer verwijderd, terug naar de fabrieksinstellingen en de apps gedownload die ik daadwerkelijk ook gebruik. Is nu stukke sneller en heb geen last meer van het lang moeten laden. Top dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racsoo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-09 19:29
Eey,
Ik ben van plan om de desire z te kopen, alleen vindt ik het toestel best duur. Vinden jullie dat hij het geld waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09 15:43

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

racsoo schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:50:
Eey,
Ik ben van plan om de desire z te kopen, alleen vindt ik het toestel best duur. Vinden jullie dat hij het geld waard is?
ik heb hem inmiddels bijna 2 maanden en heb er nog geen spijt van kunnen krijgen ;) ik vind het echt een geniaal toestel, het is altijd even wennen aan de speling op telefoons met een slider maar dat heb je altijd wel en anders wel na verloop van tijd.

Ik maakte mij in het begin zo als gewoonlijk ook zorgen over de speling maar ik heb er inmiddels alle vertrouwen in dat het goed gaat en nog heel lang goed blijft gaan.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
De Desire Z bevalt me zo goed dat mijn volgende toestel er ook eentje wordt met toetsenbord kan niet meer zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:41
Michel242186 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 23:04:
De Desire Z bevalt me zo goed dat mijn volgende toestel er ook eentje wordt met toetsenbord kan niet meer zonder.
Ik heb heel lang een Nokia E90 gehad en die heeft me verslaafd gemaakt aan het qwerty-toetsenbord, ik weet precies wat je bedoelt :)

Ik heb nu ruim drie weken mijn Z en ik ben er 100% tevreden mee. Batterij gaat een beetje snel leeg, maar daar kan ik mee leven, ik haal een dag en daar gaat het om. Ik ben wat accessoires aan het bestellen. Ik heb al een fietshouder, morgen bestel ik een docking station (waar ook nog een extra accu bij zit), dus dat gaat goed. Er zijn echter twee accessoires die ik nog wel graag wil, maar die ik niet kan vinden.

Ten eerste wil ik een stel korte (hooguit 20cm, liever korter) micro-USB-kabels om op mijn werkt, bij mijn ouders etc. neer te leggen. Ik kan echter bij een beetje betrouwbare webshops die ook naar NL leveren niets vinden, heeft iemand een tip?

Verder wil ik een headsetadapter zodat ik mijn eigen headset met oorbeugels kan gebruiken. Zoiets als dit, maar ik wil ook muziek controle knoppen (liefst ook volume, maar daar heeft HTC ook bij de standaard headset niet in voorzien). Weet iemand of dat er is? Ik ben bang dat ik in dat opzicht SOL ben, maar goed, je weet nooit.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
De batterij vind het een heel stuk leuker zonder Sense Sync aan heb ik gemerkt, dat HTC mijn gegevens krijgt vind ik niet erg maar zeker niet nodig.

@ JeroenH: Ik ben zeer benieuwd hoe de dock gaat bevallen, had voor mijn vorige toestel ook een dock en dat bevalt prima. Wat ik graag wil weten is hoe eenvoudig je het toestel er op plaatst en of de bouwkwaliteit van dat ding in orde is. Qua headset en USB kabels kan ik idd niet zo snel wat vinden. Heb zelf 3 USB kabels van een meter gekocht voor verschillende plaatsen.

Heeft iemand trouwens wel eens dat het indrukken van je trackpad niet werkt. Heb hier al een paar keer meegemaakt dat ik hem indrukte maar niets gebeurde, een tweede keer indrukken werkt wel. Vage meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er een app of andere manier waarbij je de trackpad kunt gebruiken om het scherm te activeren? Lijkt mij echt veel makkelijker!
Heb het een en ander gevonden maar dan moest je allerlei bestuuringslogs (of hoe het ook heet) aanpassen en er was ook een root voor nodig. Aangezien ik 1.72 heb en liever niet wil downgraden is dit voor mij geen mogelijkheid.

@Berthier:
Ik heb hem al sinds de launch, gebruik hem zonder hoes en ga er ook niet bijzonder voorzichtig mee om. Heb nog geen enkel mankement in de knoppen of slider gemerkt. Ben hier positief van verrast. Gebruik de touchpad ook best veel.
Enige (kleine) minpunt wat ik merk is dat de batterij cover een heel klein beetje los zit, maar dit komt doordat ik er teveel mee speel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
Begrijp ik het goed dat je een andere launcher moet installeren, als je de drie icoontjes beneden op het homescreen wilt aanpassen: standaard staat daar een knopje zodat je naar alle applicaties springt, dan "telefoon" en een knopje mbt "aanpassen". En als je zoiets doet, blijven dan de standaard functionaliteiten en programma's gewoon behouden?
Zijn er hier forum-gangers die hun Desire Z op dat vlak al hebben aangepast? Je moet daarvoor toch niet rooten ofzo?

Alvast dank voor een antwoord.

mvg,

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:Discussie over accessoires mag in Accessoires voor de HTC Desire Z, hier graag weer ontopic!

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leffunk schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 08:04:
Begrijp ik het goed dat je een andere launcher moet installeren, als je de drie icoontjes beneden op het homescreen wilt aanpassen: standaard staat daar een knopje zodat je naar alle applicaties springt, dan "telefoon" en een knopje mbt "aanpassen". En als je zoiets doet, blijven dan de standaard functionaliteiten en programma's gewoon behouden?
Zijn er hier forum-gangers die hun Desire Z op dat vlak al hebben aangepast? Je moet daarvoor toch niet rooten ofzo?
Je kan een andere homescreen installeren maar dan kun je geen Sence widgets gebruiken.
Bv. Launcher Pro

Er zijn ook al custom skins, heb je geen root voor nodig :) Persoonlijk vind ik ze niet zo mooi. Maar goed, het gaat wel :)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=801928

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Leffunk schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 08:04:

Alvast dank voor een antwoord.

mvg,

Erik
Het Android launchers, themes en icons topic

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-09 21:23
BertHier schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 00:12:
De batterij vind het een heel stuk leuker zonder Sense Sync aan heb ik gemerkt, dat HTC mijn gegevens krijgt vind ik niet erg maar zeker niet nodig.

@ JeroenH: Ik ben zeer benieuwd hoe de dock gaat bevallen, had voor mijn vorige toestel ook een dock en dat bevalt prima. Wat ik graag wil weten is hoe eenvoudig je het toestel er op plaatst en of de bouwkwaliteit van dat ding in orde is. Qua headset en USB kabels kan ik idd niet zo snel wat vinden. Heb zelf 3 USB kabels van een meter gekocht voor verschillende plaatsen.

Heeft iemand trouwens wel eens dat het indrukken van je trackpad niet werkt. Heb hier al een paar keer meegemaakt dat ik hem indrukte maar niets gebeurde, een tweede keer indrukken werkt wel. Vage meuk!
Het enige waar ik die HTC Sense sync praktisch voor vind is dat ik m'n telefoon kan vinden als ie gejat is. Nou zal dat niet zo vaak voorkomen, maar het idee dat het kan is erg fijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
omgwtfbbq schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:21:
[...]

Het enige waar ik die HTC Sense sync praktisch voor vind is dat ik m'n telefoon kan vinden als ie gejat is. Nou zal dat niet zo vaak voorkomen, maar het idee dat het kan is erg fijn..
Daar heb je ook apps voor, dan heb je Sense dus helemaal niet meer nodig. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Alsof iemand die die telefoon jat dat niet heel snel uitschakelt :D.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Bart ® schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:25:
De gemiddelde dief is niet intelligent genoeg om om te kunnen gaan met een smartphone. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Bart ® schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:25:
volgens mij is dit niet uit te schakelen ja oke moet je een andere rom flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:21
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 01:12:
Bestaat er een app of andere manier waarbij je de trackpad kunt gebruiken om het scherm te activeren? Lijkt mij echt veel makkelijker!
Heb het een en ander gevonden maar dan moest je allerlei bestuuringslogs (of hoe het ook heet) aanpassen en er was ook een root voor nodig. Aangezien ik 1.72 heb en liever niet wil downgraden is dit voor mij geen mogelijkheid.

@Berthier:
Ik heb hem al sinds de launch, gebruik hem zonder hoes en ga er ook niet bijzonder voorzichtig mee om. Heb nog geen enkel mankement in de knoppen of slider gemerkt. Ben hier positief van verrast. Gebruik de touchpad ook best veel.
Enige (kleine) minpunt wat ik merk is dat de batterij cover een heel klein beetje los zit, maar dit komt doordat ik er teveel mee speel :P
Dan houdt het helaas op voor jou ;)
je moet hem rooten en dan Trackpad wake installeren.. : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=830806

Dat is de enigste reden waarom ik nog niet heb geupdate.. omdat ik anders niet kan rooten en dit kan gebruiken.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Laatst online: 26-09 15:43

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ik zat net eventjes te kijken naar de krasjes op de achterkant van mijn toestel, op het batterijklepje om precies te zijn.
Wat ik zag is dat de krasjes niet door en door zaten maar alleen in de blanke lak laag, zou die er met een verdere reden zitten of kan ik die er gewoon af krabben zodat de krasjes weer weg zijn en wat langer weg blijven als de krasjes die ik maak even diep blijven ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
rohit schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:04:
[...]

Dan houdt het helaas op voor jou ;)
je moet hem rooten en dan Trackpad wake installeren.. : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=830806
Maar ... als je je telefoon dan in je zak hebt zitten, dan springt deze toch om de haverklap aan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:11
pven schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:22:
[...]

Maar ... als je je telefoon dan in je zak hebt zitten, dan springt deze toch om de haverklap aan? :?
Het is een capacitive scherm hè. Hij gaat dus niet aan in je broekzak, heeft geleiding nodig.

Nevermind.....gaat om de trackpad...

Ik denk dat het aangaan in je broekzak wel mee zal vallen. Zo vaak druk je volgens mij de trackpad niet in, in je broekzak.

[ Voor 20% gewijzigd door DeOS op 26-01-2011 10:32 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Mocht iemand ooit tegen hetzelfde probleem aanlopen: Ik had HTC Sync geinstalleerd middels de installer vanaf de HTC website, als ik echter mijn telefoon aansloot op mijn PC ging het CPU gebruik op mijn PC naar 100% waarbij er verder helemaal niets gebeurde. Gedeinstalleerd, en de installer vanaf de SD kaart gepakt: alles werkt perfect!

edit:Het probleem is de laatste versie vanaf htc.com, als ik de applicatie op mijn PC update gaat het weer mis, even met de oude versie blijven werken dus.

edit2:Ik krijg het nog niet werkend, krijg nu constant "Unknown Error".

[ Voor 34% gewijzigd door Arie- op 26-01-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

[...]

Geen last van. Wat heb jij allemaal in je broekzak zitten dat je de hele tijd je trackpad knop induwt?
Je moet dat ding namelijk induwen, alsof je er een selectie mee maakt.
Soms komt het voor dat ik de trackpad 1x induw als ik de telefoon uit mijn zak haal, maar dan wil ik hem toch gaan gebruiken en je moet toch 2x drukken om te unlocken.

Jij draait toch Cyanogenmod? Daar zit het ingebouwd. Speel er maar eens mee. Ik heb het aanstaan, heerlijk.
Settings > CyanogenMod settings > Input settings > Trackball wake.
Die heb ik samen met Trackball unlock aanstaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Ultraman op 26-01-2011 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
JeroenH schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 23:48:
[...]

Ik heb heel lang een Nokia E90 gehad en die heeft me verslaafd gemaakt aan het qwerty-toetsenbord, ik weet precies wat je bedoelt :)

Ik heb nu ruim drie weken mijn Z en ik ben er 100% tevreden mee. Batterij gaat een beetje snel leeg, maar daar kan ik mee leven, ik haal een dag en daar gaat het om. Ik ben wat accessoires aan het bestellen. Ik heb al een fietshouder, morgen bestel ik een docking station (waar ook nog een extra accu bij zit), dus dat gaat goed. Er zijn echter twee accessoires die ik nog wel graag wil, maar die ik niet kan vinden.

Ten eerste wil ik een stel korte (hooguit 20cm, liever korter) micro-USB-kabels om op mijn werkt, bij mijn ouders etc. neer te leggen. Ik kan echter bij een beetje betrouwbare webshops die ook naar NL leveren niets vinden, heeft iemand een tip?

Verder wil ik een headsetadapter zodat ik mijn eigen headset met oorbeugels kan gebruiken. Zoiets als dit, maar ik wil ook muziek controle knoppen (liefst ook volume, maar daar heeft HTC ook bij de standaard headset niet in voorzien). Weet iemand of dat er is? Ik ben bang dat ik in dat opzicht SOL ben, maar goed, je weet nooit.
Ik gebruik een USB kabel van Nokia. Deze is +/- 20 cm lang. Ideaal voor op het werk.

Het gaat om dit kabeltje:
http://senseapplied.com/w...loads/2009/09/miniUSB.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08 08:11
Heeft iemand een idee hoe ik langer gebruik kan maken van mijn batterij?

Ik heb hem gisteravond voordat ik naar bed ging opgeladen en daarnet begon die al te piepen dat ie nog maar 15% batterij had, terwijl ik er eigenlijk niks mee gedaan heb.

Sinds laatst losgekoppeld 11uur 53min
weergave 48%
Mobiel stand-by 15%
Telefoon inactief 13%
Wi-Fi 8%
Andriod-systeem 6%
Restaurant story 4% (spel)
Live holdem pro 3% (spel)
Andriod-besturingsysteem 3%

Nu heb ik bij scherm instellingen de helderheid al terug gedraaid naar ongeveer 30%
Timeout scherm staat op 2 min

Actieve services
WhatsApp
Advanced Task Cleaner 2.0
Agenda - ObexService
Google services Framework - Google messaging service
CSPeopleSyncService
HTC Sense - Immediatemodeservice
HTC Sense - Dashboardservice
Touch input

Accounts & Sync:
Achtergrond gegevens
alle syncs voor de rest uitgezet

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Ik heb een idee. Of ik het bij het juiste eind heb weet ik niet.

-O-

Edit:
ik zie dat bij mij de HTC Sense - Dashboardservice ook actief is.

[ Voor 23% gewijzigd door Mit-46 op 26-01-2011 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Loopt die taskmanager misschien niet constant te pollen?

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twister00004
Jivebunny schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:25:
Loopt die taskmanager misschien niet constant te pollen?
Taskmanager heb ik verwijderd, ff aan kijken of dit wat uitmaakt.

Heb je die HTC sence services niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
twister00004 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:44:

Ik heb hem gisteravond voordat ik naar bed ging opgeladen en daarnet begon die al te piepen dat ie nog maar 15% batterij had, terwijl ik er eigenlijk niks mee gedaan heb.

weergave 48%
Mobiel stand-by 15%
Telefoon inactief 13%
Wi-Fi 8%
Andriod-systeem 6%

Nu heb ik bij scherm instellingen de helderheid al terug gedraaid naar ongeveer 30%

Actieve services
WhatsApp
Agenda - ObexService
CSPeopleSyncService
Touch input

Accounts & Sync:
Achtergrond gegevens

Iemand een tip?
Bij mij helpt het om Wifi uit te zetten wanneer ik hem niet gebruik/ga slapen, je kan die met energiebeheer widget makkelijk aan en uit zetten. Verder beeldscherm zo laag mogelijk zetten inderdaad en timeout naar kortere tijd zetten. Verder zou je nog met iets als android system info uit de market kunnen kijken of en welke processen vrij actief bezig zijn: http://www.appbrain.com/a...nfo/com.electricsheep.asi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:42
Mit-46 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:44:
[...]

Ik gebruik een USB kabel van Nokia. Deze is +/- 20 cm lang. Ideaal voor op het werk.

Het gaat om dit kabeltje:
http://senseapplied.com/w...loads/2009/09/miniUSB.jpg
Hier een korte kabel te koop voor weinig: http://cgi.ebay.nl/two-sh...ories&hash=item4aa819f505

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Laatst online: 27-09 14:17
twister00004 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:44:

weergave 48%
Mobiel stand-by 15%
Telefoon inactief 13%
Wi-Fi 8%
Andriod-systeem 6%

Actieve services
WhatsApp
Agenda - ObexService
CSPeopleSyncService
Touch input

Accounts & Sync:
Achtergrond gegevens

Iemand een tip?
Gooi je taskkiller er eens af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twister00004
Taskkiller heb ik eraf gegooid.

Heb via de market Andriod System info gedownload en er draaien nog veel meer processen.
HTC Sense
HTC Sense Remote
HTC hub
HTC likes
CSpeoplesyncservice
Com.htc.RosieUtility
Com.htc.bgp
Com.google.process.gapps
Com.htc.bg
Maps: Location FriendService
Maps BackgroundFriendService
Google zoeken
Overal zoeken
Mail
Pico TTS

Touch input
Telefoon
andriod.process.media
andrios.process acore
Media Container Service
Open Sence plugin manager
Adriod-systeem
Contacten
Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
bestaat er iets van een video converter app die video's naar bvb h.264 codec kan converteren op je telefoon? Die video's die mijn desire z opneemt zijn ontiegelijk groot, 10 mb per seconde ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
twister00004 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:04:

Heb via de market Andriod System info gedownload en er draaien nog veel meer processen.
Dat klopt dat er meer processen draaien, maar als het goed is horen processen die niet actief zijn op 0 te staan bij Taken. Als ik bij mezelf kijk, waarbij niets anders actief is zit de CPU load op maximaal ongeveer 10-11%, waarvan op dat moment zo'n 8% ofzo van de Android System info komt. Grootste deel van de tijd zit de cpu load onder die 10%. Als bij jou dus de cpu load constant hoger ligt is er dus ergens nog iets actief bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Merci, maar JeroenH heeft deze nodig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Omni superens schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:55:
[...]

Bij mij helpt het om Wifi uit te zetten wanneer ik hem niet gebruik/ga slapen, je kan die met energiebeheer widget makkelijk aan en uit zetten. Verder beeldscherm zo laag mogelijk zetten inderdaad en timeout naar kortere tijd zetten. Verder zou je nog met iets als android system info uit de market kunnen kijken of en welke processen vrij actief bezig zijn: http://www.appbrain.com/a...nfo/com.electricsheep.asi
Die energiebeheer widget is erg handig!
Die had ik nog niet ontdekt.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulb_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 12:27
twister00004 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:04:

Wifi instellen dat hij na 15 min niet gebruiken uitgaat helpt al wat.
Kijk of er apps zijn die je telefoon wakker houden met Android System info door op het Battery balkje te drukken en dan history uitkiezen.
Kies dan bij ander gebruik voor Gedeeltelijk wake gebruik.
Hij moet dan wel al een tijdje van de lader zijn om het goed te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Laatst online: 22-09 14:21
[...]

Geen last van...

Heb laatst bestelling gedaan op Dealextreme voor wat usb kabeltjes :) zijn nette kabels! en ze waren binnen 4 weken binnen :P en spotgoedkoop!

Weetje wat ik zo nep vind, dat Android je SD kaart zo rommelig maakt :S
heb nu 22 mapjes ofz in me root :S en heb nog geen 1 app op me SD kaart laten installeren :S

[ Voor 40% gewijzigd door Rohit op 27-01-2011 10:51 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mss stomme vraag: als je de tel in je broekzak hebt zitten, merk je dan iets van het loss mechanisme van het toetsenbord (als je 'm op z'n kop houdt valt het toetsenbord immers iets naar beneden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBHD
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:34:
Mss stomme vraag: als je de tel in je broekzak hebt zitten, merk je dan iets van het loss mechanisme van het toetsenbord (als je 'm op z'n kop houdt valt het toetsenbord immers iets naar beneden)?
Nee, daar merk je helemaal niets van. Ik heb zelf totaal geen last van dat losse mechanisme, zelfs niet als ik de tel rechtop houd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ook geen last van. Heb de DZ altijd los in m'n broekzak en is nog nooit zomaar opengeklapt. Dat hij wel openklapt als je 'm aan 1 helft vasthoudt geldt natuurlijk niet voor je broekzak, want dan heb je 'm niet vast :)

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Het is voor mij de eerste telefoon waar ik me daar ook zorgen over maakte, en heb een mooi hoesje van HTC gekocht. Was het geld wel waard :)

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:34:
Alleen als je de telefoon op z'n kop houdt in je broekzak. Maar ik denk niet dat je broekzak zo groot is :D.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart ® schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:55:
[...]

Alleen als je de telefoon op z'n kop houdt in je broekzak. Maar ik denk niet dat je broekzak zo groot is :D.
Nee, die zijn van het normale formaat ;) Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Missen jullie in die custom roms niet alle handige dingen die htc in zijn software heeft gestopt? zoals de legio meer opties om content te delen, automatisch weergeven van facebook en picasa albums in de album tab, automatisch toevoegen van linkedin en facebook contacten tabs, De handige htc widgets, zoals die agenda widget die alleen de aankomende afspraken onder elkaar toont en lege dagen weghaalt.

Ben bang dat ik al die handige functionaliteit ga missen zodra ik overstap, ik weet dat ik aan snelheid en wellicht batterijduur ga winnen, maar of dat het waard is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Snuurtje schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 22:33:
Missen jullie in die custom roms niet alle handige dingen die htc in zijn software heeft gestopt? zoals de legio meer opties om content te delen, automatisch weergeven van facebook en picasa albums in de album tab, automatisch toevoegen van linkedin en facebook contacten tabs, De handige htc widgets, zoals die agenda widget die alleen de aankomende afspraken onder elkaar toont en lege dagen weghaalt.

Ben bang dat ik al die handige functionaliteit ga missen zodra ik overstap, ik weet dat ik aan snelheid en wellicht batterijduur ga winnen, maar of dat het waard is...
Pffff, die shit is allemaal rommel al je het mij vraagt :p Geef mij maar de cleane, elegante CyanogenMod. Voor alles wat in de HTC rom zit zijn vervangers te vinden in de market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
monnick schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 22:38:
[...]

Pffff, die shit is allemaal rommel al je het mij vraagt :p Geef mij maar de cleane, elegante CyanogenMod. Voor alles wat in de HTC rom zit zijn vervangers te vinden in de market.
Inderdaad. Ik had in het begin wat moeite om de juiste dingen te vinden, maar met de CyanogenMod heb ik nu minstens hetzelfde bereikt als wat ik met de HTC-rom had. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert01
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 10:04
even ter info,

Ik heb zojuist een mailtje ontvangen van game-gripper.eu en de game gripper voor de desire-z is inmiddels te pre-orderen! http://www.game-gripper.eu/buy_desirez.aspx

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:11
geert01 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 09:54:
even ter info,

Ik heb zojuist een mailtje ontvangen van game-gripper.eu en de game gripper voor de desire-z is inmiddels te pre-orderen! http://www.game-gripper.eu/buy_desirez.aspx

8)
Gefeliciteerd, maar dit was allang bekend in het juiste topic ;).

Accessoires voor de HTC Desire Z

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Snuurtje schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 22:33:

Ik gebruik al die facebook, twitter en sociale netwerkmeuk niet. Echter is de telefoon naar mijn mening rete snel. Snelheidswinst halen is voor mij dan ook nergens voor nodig. De batterijduur zou beter kunnen, maar ik ben er na 3 of 4 maanden al gewend de batterij op te laden als de mogelijkheid daar is.

In mijn geval dan ook geen reden voor een custom rom. Daarbij heb ik nergens gelezen nog dat men heeft gezegd dat ze batterij opeens 2x zo lang mee gaat. Het zijn dus minimale verbeteringen als die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Hoe zit dat met die custom roms, met betrekking tot backup van contactpersonen bijvoorbeeld? En gekochte applicaties? En koppelt android zelf ook netjes facebook&twitter contactpersonen, of is dat een sense iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Gamepie56 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 14:06:
Hoe zit dat met die custom roms, met betrekking tot backup van contactpersonen bijvoorbeeld? En gekochte applicaties? En koppelt android zelf ook netjes facebook&twitter contactpersonen, of is dat een sense iets?
1. Je contacten staan in Google Contacts? In dat geval staan ze automatisch weer in je adresboek als je een nieuwe rom installeert.

2. Gekochte (en gratis) applicaties worden automatisch opnieuw gedownload bij het installeren van een nieuwe rom.

3. Dat Facebook en Twitter automatisch aan contactpersonen worden gekoppeld is volgens mij een Sense iets. Er zijn vast wel andere apps / widgets die hetzelfde kunnen doen maar daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
monnick schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 14:31:
[...]

3. Dat Facebook en Twitter automatisch aan contactpersonen worden gekoppeld is volgens mij een Sense iets. Er zijn vast wel andere apps / widgets die hetzelfde kunnen doen maar daar heb ik geen ervaring mee.
hmmm ik vond het juist zo prettig dat er automatisch foto's bij iedereen werd gezocht dmv facebook en twitter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Gamepie56 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 21:39:
[...]

hmmm ik vond het juist zo prettig dat er automatisch foto's bij iedereen werd gezocht dmv facebook en twitter..
nou dat doet de mijne nog maar dan doet de facebook app dat inplaats van dat playmobile sense.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:01
ik heb gezocht, maar niks gevonden over een probleem met Nimbuzz..
terwijl ik die wel heb.
Ik probeer Nimbuzz te gebruiken maar de meeste van mijn IM berichten komen niet door.
Ik ontvang wel, maar 90% van mijn berichten komen niet door..

Email werkt flauwloos..
Ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 22:34
Hier aankomende week mn Z ophalen.
heeft t in mijn eisenpakket gewonnen van de overige modellen waar ik naar heb zitten kijken (N8, I4 etc).

Nu eerst maar het topic eens doornemen... maar allereerst een "noobvraagje" tussendoor..

zijn aps evt met de pc te downloaden om vervolgens op de phone te zetten? (als t goed is wel, maar of het linea recta kan of dat er een hele workaround voor gemaakt moet worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 11:31
Ik zie niet in waarom je dat zou willen, maar er zijn wel meerder manierne om het via je PC te doen ja.

Je zou (als je ze hebt) de losse APK's kunnen kopieëren naar je telefoon en van daaruit installeren.
Je kunt geloof ik ook HTC Sync gebruiken om APK's te installeren.

Alles van de Market kun je volgens mij alleen vanaf je telefoon zelf installeren.

Maar even een Wifi verbindiong opzetten of USB tether opzetten is toch ook zo gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDRK
  • Laatst online: 17-08 10:13
KaWaReZ schreef op zondag 30 januari 2011 @ 19:45:
Hier aankomende week mn Z ophalen.
heeft t in mijn eisenpakket gewonnen van de overige modellen waar ik naar heb zitten kijken (N8, I4 etc).

Nu eerst maar het topic eens doornemen... maar allereerst een "noobvraagje" tussendoor..

zijn aps evt met de pc te downloaden om vervolgens op de phone te zetten? (als t goed is wel, maar of het linea recta kan of dat er een hele workaround voor gemaakt moet worden).
Wat ook erg makkelijk is,is een gratis dropbox account aanmaken en de dropbox app op je telefoon zetten. zo kan je echt snel en makkelijk bestanden wisselen.

Wifi File explorer is ook een handig app

Stay Frosty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 22:34
Meer in afwachting van tot ik m op kan halen dat ik dan al een verzameling spul klaar heb liggen

Iets in de trant van een andere sms-app en dergelijke. Ben bezig met de "flaws" uit te doktoren, zodat ik niet later pas vanalles en nogwat moet instellen enz.

Het hele root-verhaal moet ik nog even meekrijgen (en andere roms), zodat dat ding gewoon optimaal loopt, zonder gemiste/verwijderde berichten of contactpersonen oid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 11:31
Als je trouwens Windows Mobile 6.5 of lager gewend bent met apps installeren via ActiveSync: vergeet dat! ;)
Apps op Android installeren gaat velen malen makkelijker via de telefoon zelf. :)

Wat ik je kan aanraden is eens rond te neuzen op AppBrain, je te registreren en alvast een lijstje te maken van de apps die je op je telefoon wilt hebben. Installeer vervolgens de AppBrain app op je telefoon. Vervolgens kun je met de AppBrain app alle apps uit je lijstje in 1 rits achter elkaar aan installeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twister00004
Ik heb af en toe problemen met de trackpad.

Opeens gaat ie onophoudelijk scrollen, bijvoorbeeld tijdens het typen in whatsapp of sms is dit super irritant aangezien je om de letter weer op de chatbalk moet klikken.
Het probleem beperkt zich niet bij 1 programma maar ook als je uit whatsapp gaat, scrollt ie bijvoorbeeld door alle homescreens (tot nu toe altijd nog naar rechts)

Bij een reboot of helemaal de batterij eruit halen helpt niet eens.
Het stopt dan ook "vanzelf" weer met het probleem

Heb nog wat gegoogled, maar kom het probleem niet veel tegen, iig geen oplossing, iemand die er ook last van heeft of bekend is met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjongen
  • Laatst online: 23-02-2015
Net mijn desire z uit de doos gehaald. Direct een klein vraagje: hoe kan ik voorkomen dat ik na een time-out én met mijn duim naar beneden moet scrollen én het door mij gekozen patroon (beveiliging > beveiliging via patroon) moet tekenen?

Ik wil alleen die beveiliging via patroon, dus niet dat ik naar beneden moet scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
rjongen schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:28:
Net mijn desire z uit de doos gehaald. Direct een klein vraagje: hoe kan ik voorkomen dat ik na een time-out én met mijn duim naar beneden moet scrollen én het door mij gekozen patroon (beveiliging > beveiliging via patroon) moet tekenen?

Ik wil alleen die beveiliging via patroon, dus niet dat ik naar beneden moet scrollen.
dat wil ik ook wel eens weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
Volgens mij kan dat niet, misschien dat het wel kan als he em doet rooten. Maar daar moet dan even iemand anders antwoord op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjongen
  • Laatst online: 23-02-2015
Omni superens schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:40:
Volgens mij kan dat niet, misschien dat het wel kan als he em doet rooten. Maar daar moet dan even iemand anders antwoord op geven.
ja moet sowieso kunnen, aangezien het op mijn Motorola Milestone wel zo werkt (dat naar beneden scrollen met je duim is denk ik iets uit de Sense UI...
Heel erg vind ik het echter niet..

Nieuw probleem, wat ik wel heel erg vind: de sync tussen mijn Google Agenda (GA) en de agenda op de Desire Z (ADZ) werkt niet volledig..! Als ik nieuwe dingen toevoeg op de pc in GA, dan komen die netjes in ADZ te staan. Als ik dingen verwijder op GA dan verdwijnen ze ook in ADZ. Als ik echter een aanpassing doe in GA, dan komt die aanpassing niet altijd in ADZ...?!

Het voorbeeld: Ik heb in mijn Google Agenda de komende 3 weken 5 tentamens ingepland. Daar wist ik de tijden nog niet van dus die stonden gepland als agendapunt voor de hele dag. Nu weet ik inmiddels de tijden en dus heb ik dat aangepast in Google Agenda. Na meerdere syncs en ook reboots komt op de Desire Z echter NIET de tijd te staan, maar blijft er staan ''(de hele dag)". Wat kan dit verklaren, en hoe los ik dit op? De agenda van de Desire Z lijkt van HTC zelf, die op mijn Motorola Milestone was van Google zelf, daar heb ik nooit problemen mee gehad. Iemand die weet hoe ik dit op zou kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:24
Bizar. Zojuist heeft het scherm van mijn Desire Z besloten dat hij alleen nog maar wit laat zien. De telefoon werkt verder perfect, ik heb USB foutopsporing aanstaan en kan dus screenshots maken en de telefoon reageert gewoon op touch input, maar het scherm laat niets meer zien.

De telefoon is niet geroot, geen custom ROM en zat gewoon in mijn broekzak.

Dus nu ik moet hem maar opsturen naar PDAShop. Klote, want ik heb geen backup telefoon. :(

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omni superens schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:40:
Je kan dat doen door de App Widgetlocker te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:27:
[...]

Je kan dat doen door de App Widgetlocker te installeren
dan moet je ook eerst doorheen het lockscreen van widgetlocker heen volgens mij ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik ook zwaar iritant... Pattern zou lockscreen moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Laatst online: 04:42

BPP

Ik heb vandaag mijn HTC Desire Z binnen gekregen. Is er een mogelijkheid om alle smsjes, whatsapp berichten en andere gegevens over te zetten oude van mijn HTC Desire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
Al eens in de handleiding gekeken? http://dl4.htc.com/web_ma...Desire_Z_HTC_Dutch_UM.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splat
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:56:
Dat vind ik ook zwaar iritant... Pattern zou lockscreen moeten vervangen.
Ik heb daar zojuist de gratis app AntiLock voor geinstalleerd.
Ik heb deze zo ingesteld, dat met de power button, de telefoon weer aangaat, zonder dat er unlocked moet worden.
Als ik hem na 5min aanzet hoef ik niet te unlocken, maar moet ik wel m'n patroon invoeren.

Enige nadeel is dat het unlocken er niet zo smooth uitziet.. je ziet 't scherm 'n beetje knipperen, en je ziet de unlockbar wel. Maar ja... voorlopig de beste oplossing die ik heb kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 20:04

Sherlock

No Shit

Ik ben best tevreden over deze telefoon, echter loop ik de laatste tijd tegen wat vervelende zaken aan:
1. Ik ben laatst al mijn smsjes kwijtgeraakt
2. Als ik mijn telefoon in de autolader (brodit active holder) steek dan komt het regelmatig voor dat het toestel helemaal uit gaat. Ik kan het toestel dan gewoon opnieuw aanzetten, maar het opstarten duurt dan wel een minuut. (Hij is dus helemaal uitgegaan).

Android 2.2.1, Software 1.72.405.2

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdyvw
  • Laatst online: 25-08 07:19
Mijn HTC Sense Dashboard werkt nog niet. Ik heb de Z sinds de releasedatum, en heb op aanraden van HTC gewacht..' het zou vanzelf moeten gaan werken na een tijdje'.

Ik kan wel mijn locatie zien en de tel. laten overgaan, maar de rest van de functies niet.

Ik wil eigenlijk mijn Sense account deleten, nieuwe aanmaken en mijn Z met dat nieuwe account laten syncen.

Nu mijn vraag; wanneer ik in mijn Z het Sense account delete...verlies ik dan alle smsjes in mijn telefoon? Hij geeft wel een waarschuwings bericht, dat zoiets suggereert...maar het lijkt me sterk dat hij dat allemaal wist? De berichten staan namelijk nog niet in Sense.com, dus ik krijg ze daarna ook niet terug vanuit het account.

Anybody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Ferdyvw schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:58:
Nu mijn vraag; wanneer ik in mijn Z het Sense account delete...verlies ik dan alle smsjes in mijn telefoon? Hij geeft wel een waarschuwings bericht, dat zoiets suggereert...maar het lijkt me sterk dat hij dat allemaal wist? De berichten staan namelijk nog niet in Sense.com, dus ik krijg ze daarna ook niet terug vanuit het account.
Ik heb een tijdje terug m'n Sense account gewist en ben niets verloren... Zou ook wel een beetje botte actie zijn van HTC :)

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdyvw
  • Laatst online: 25-08 07:19
Milly schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:05:
[...]

Ik heb een tijdje terug m'n Sense account gewist en ben niets verloren... Zou ook wel een beetje botte actie zijn van HTC :)
Ok, dus ook echt bij instellingen>accounts en synchronisatie>htc sense>account verwijderen?

En dus niet alleen op de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Aan de cyanogenmod mensen, vraagje, in welk formaat worden video's opgenomen in deze mod? Het brakke 3gp of gewoon mp4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

Als .mp4
Pagina: 1 ... 26 ... 48 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire Z levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de HTC Desire Z mogen hier: HTC Desire Z Accessoires topic.

Berichten die betrekking hebben op custom ROMs en aanverwante zaken mogen in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's

Offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!