Heb de Desire Z nu ruim een maand in gebruik en toch ook maar eens mijn ervaringen hier neer zetten..
Allereerst: super telefoon! Ik heb de overstap gemaakt vanaf een Nokia E71 en heb mijn hele leven niet anders als Nokia gehad, dus wat dat betreft was het een beetje een 'sprong in het diepe'. Maar na een korte gewenningsperiode doet de telefoon (en vooral Android) precies wat ik wil en als hij dat niet doet, is er wel een app voor te vinden. Ook het toetsenbord werkt na enige gewenning super, stukken beter als de kleine toetjes op de E71.
Maar zijn toch ook een paar kritiekpuntjes:
- Ik heb
geen last van een los scharnier, maar ik heb wel last van een beetje ruimte op het mechanisme. Hierdoor kan ik het scherm aan de kant van de volume knoppen een klein stukje (1-2 mm) optillen, voordat het scharnier daadwerkelijk in werking treed. De 'bovenkant' van het scherm blijft dan nog gewoon liggen. Ik kan in gesloten toestand het scherm dus lichtjes heen en weer wiebelen t.o.v. de onderste helft van de telefoon.
Zelfde doet zich in uitgeklapte stand voor, maar dan kan ik de bovenkant van het scherm 1-2 mm optillen, zonder dat de telefoon echt ingeklapt word. (de onderrand van het scherm blijft dan nog tegen het toetsenbord liggen.
Voor zover ik mij kan herinneren zat die ruimte er bij aanschaf niet in, dus ik hoop dat het hierbij blijft.
- Tijdens het bellen heb ik vaak dat er een irritante toon te horen is, net alsof je een microfoon te dicht bij een (niet afgeschermde) speaker houd.
- Reacties in de menu's / homescreens zijn niet altijd vloeiend. Af en toe heb ik het idee dat de telefoon wat traag reageert en even nodig heeft om het scherm op te bouwen. Nu is dit slechts een minimale ergernis, aangezien het sowieso allemaal al een stuk sneller werkt als de E71, maar toch...
Mensen die deze puntjes herkennen?
Voor de volledigheid: telefoon is niet geroot, en is up-to-date met zijn software. Ik gebruik ADW Launcher met simi clock, android agenda widget, snowstorm weather widget en widgetsoid op mijn homescreens. Ook hier alles bijgewerkt met de laatste versies. Maak geen gebruik van de HTC Sense diensten, heb hier ook geen account van aangemaakt.