Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:47
Zojuist is om onverklaarbare reden ineens mijn scherm overleden. Ik was even aan het kijken op twitter, daarna met hoesje in mijn broekzak gedaan, 10 minuten later weer even kijken en scherm was ineens zwart met witte strepen. In die 10 minuten alleen aan tafel gezeten, raar. Toestel heeft tot op heden altijd normaal gefunctioneerd.. jammer.

Hoelang duurt een reparatie bij HTC gemiddeld? iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
was toentertijd mn hero 2-3 weken kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:21
Heintzer schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 23:19:
Zojuist is om onverklaarbare reden ineens mijn scherm overleden. Ik was even aan het kijken op twitter, daarna met hoesje in mijn broekzak gedaan, 10 minuten later weer even kijken en scherm was ineens zwart met witte strepen. In die 10 minuten alleen aan tafel gezeten, raar. Toestel heeft tot op heden altijd normaal gefunctioneerd.. jammer.

1 week normaal :)

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:43

Sandyman538

SandstorM [148839]

Dit is hier offtopic.

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 03-02-2011 23:32 ]

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
Oke, dat valt nog mee. Nu lees ik overal verhalen dat HTC geen garantie geeft op displays. Nouja ik ga het morgen wel horen. Voorlopig terug op mijn tytn2.. wat een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:24
Volgens mij heb ik hetzelfde probleem: Jaap-Jan in "HTC Desire Z". Scherm was wit en bij het aanzetten had 'ie zwarte vlekken die wegtrokken (dus het hele scherm wordt snel wit) en later was het scherm zwart.

Telefoon is donderdag (gisteren) opgehaald. Hoedt je trouwens maar, dat ding gaat naar DynaFix, waar ik nogal slechte ervaringen mee heb gehad met een Asus netbook (na 3 keer heen geweest te zijn hebben ze het probleem nog niet weten op te lossen en is de netbook vervangen voor een ander door Komplett (waar de netbook gekocht was).

En jij bent nog een lucky bastard met je TyTn 2, ik heb alleen een T-Mobile MDA Vario (HTC Wizard, dus). :(

[ Voor 8% gewijzigd door Jaap-Jan op 04-02-2011 00:46 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ferdyvw schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:17:
Ok, dus ook echt bij instellingen>accounts en synchronisatie>htc sense>account verwijderen?
En dus niet alleen op de site?
Dat is wat ik gedaan heb ja. Eventueel kun je eerst nog even je SMSjes backuppen met bijv. SMS Backup.

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Heintzer schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 00:12:
[...]

Oke, dat valt nog mee. Nu lees ik overal verhalen dat HTC geen garantie geeft op displays. Nouja ik ga het morgen wel horen. Voorlopig terug op mijn tytn2.. wat een ramp.
jawel joh ;) alleen soms als er vlekke op zijn enzo doen ze moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:15
Ik ben sinds afgelopen zaterdag ook de gelukkige bezitter van een HTC desire Z. Echter vallen me wel een paar dingen op.

1. De Batterij houd het echt niet lang uit (nog geen dag, vaak moet ik hem bij het avond eten al opladen. Ik lees hier wel dat de batterij moet 'leren', dus ik wacht even een week of 2 af om te kijken of het verbeterd
2. Niet altijd geeft het toestel een melding als ik een SMSje binnenkrijg. Als ik bijvoorbeeld nu.nl aan het lezen ben, krijg ik geen melding van een SMSje maar het is me al een paar keer opgevallen dat er dan toch een nieuwe in de INBOX staat. Weet iemand of dit een instelling is?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
grannymark schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:38:
Ik ben sinds afgelopen zaterdag ook de gelukkige bezitter van een HTC desire Z. Echter vallen me wel een paar dingen op.

1. De Batterij houd het echt niet lang uit (nog geen dag, vaak moet ik hem bij het avond eten al opladen. Ik lees hier wel dat de batterij moet 'leren', dus ik wacht even een week of 2 af om te kijken of het verbeterd
2. Niet altijd geeft het toestel een melding als ik een SMSje binnenkrijg. Als ik bijvoorbeeld nu.nl aan het lezen ben, krijg ik geen melding van een SMSje maar het is me al een paar keer opgevallen dat er dan toch een nieuwe in de INBOX staat. Weet iemand of dit een instelling is?
dit hoor ik vaker, echt wel vreemd, draai hier een costum rom en ken dit probleem echt niet. zou het een sense ding zijn?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
rohit schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 09:58:
[...]

jawel joh ;) alleen soms als er vlekke op zijn enzo doen ze moeilijk
Oke nou ik ga het zien, toestel word morgen opgehaald. Volgens medwerker van HTC ca 2 weken kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Heintzer schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:32:
[...]

Oke nou ik ga het zien, toestel word morgen opgehaald. Volgens medwerker van HTC ca 2 weken kwijt.
hmmz nee joh, ik denk het niet.. of het moet superdruk zijn opeens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:43

Sandyman538

SandstorM [148839]

grannymark schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:38:
Is mij nu ook al een paar keer overkomen. Ik draai wel een custom ROM (virtuous), maar heb het al een paar keer gemerkt als ik dan een sms wil gaan typen en dan ineens zie dat er 2 ongelezen berichten staan waar ik nooit melding van gehad heb. Toch vervelend.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Sandyman538 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 14:05:
[...]

Is mij nu ook al een paar keer overkomen. Ik draai wel een custom ROM (virtuous), maar heb het al een paar keer gemerkt als ik dan een sms wil gaan typen en dan ineens zie dat er 2 ongelezen berichten staan waar ik nooit melding van gehad heb. Toch vervelend.
Zojuist even HTC gebeld. Volgens hun nog geen eerdere klachten over gehad.

Inmiddels heb ik wel wat testen uitgevoerd. Wat blijkt; staat de muziekspeler (van htc) muziek te spelen en zit je wat op de telefoon te kutten, krijg je GEEN melding van een nieuwe SMS... Bij het afsluiten van dezelfde muziekspeler, en weer wat op je telefoon aan het doen krijg je WEL een melding van een nieuw SMSje... Kan iemand met dezelfde problemen dit uitesten / bevestigen?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb het ook al een paar keer gehad dat ik geen notification kreeg van een sms, terwijl ik niets met de telefoon deed verder.
Heb zelf de telefoon een week of 2 met standaard software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:55
gri- schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 15:30:
Ik heb het ook al een paar keer gehad dat ik geen notification kreeg van een sms, terwijl ik niets met de telefoon deed verder.
Heb zelf de telefoon een week of 2 met standaard software.
dit is probleem dat al heeel lang bekend is! Ik snap niet waarom HTC altijd zegt.... "dit is de eerste keer"

bullshit... volgens mij hebben ze nog eens geen knowledgbase ofzo ...iedereen werkt daar voor zich precies...

ze kunnen beter iedere HTC medewerker verplichte om met een HTC telefoon te werken , dan weten ze dat er bugs zijn :) , volgens mij loopt daar iedereen rond met een nokia 3310 en gaan ze nog steeds uit van de batterij duur van dat toestel ...

[ Voor 18% gewijzigd door NoFate op 04-02-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSW
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-02-2024

DSW

Sherlock schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:02:
Ik ben best tevreden over deze telefoon, echter loop ik de laatste tijd tegen wat vervelende zaken aan:
1. Ik ben laatst al mijn smsjes kwijtgeraakt
Ik ben vannacht ook zonder reden al mijn smsjes kwijt geraakt!?

- Hebben meer mensen hier last van?
- Is er een kans dat ze nog wel op de telefoon staan?

- Zo nee; ik heb ze met SMSBackup nog in mijn gmail account staan; kan ik ze vanaf daar ook weer op mijn telefoon zetten?

Ik draai ook Android 2.2.1 met Software 1.72.405.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:03

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

DSW schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 15:39:
[...]

Ik ben vannacht ook zonder reden al mijn smsjes kwijt geraakt!?

- Hebben meer mensen hier last van?
- Is er een kans dat ze nog wel op de telefoon staan?

- Zo nee; ik heb ze met SMSBackup nog in mijn gmail account staan; kan ik ze vanaf daar ook weer op mijn telefoon zetten?

Ik draai ook Android 2.2.1 met Software 1.72.405.2.
Als je even gegoogled had, dan had je geweten dat echt ontzettend veel mensen hier last van hebben.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:13
angry birds is verslavend -_-

anyway, heb m ook net pas en tis echt een fijn toestel... wel even wennen aan de grootte enz (hiervoor een SE P1i ). gaat de goeie kant op. Anderhalve dag bezig geweest om wifi werkend te krijgen op t eigen systeem (bleek aan de router te liggen, instellinkje omgegooid en voilla).

maar er zijn me twee dingen opgevallen.
1. Als ie aan de lader hangt dan lijkt het alsof het scherm niet reageert op aanrakingen. niet/nauwelijks, of lijkt last te hebben van 1 statische "aanraakplek" (alsof je daar de hele tijd met je vinger op zit).
zodra de stekker eruit gaat dan doet ie weer normaal.

2. meestal savonds moet ik even mn vinger bevochtigen wil die weer nauwkeurig aantikken (maar kan icm bovengenoemde probleem voorkomen). Tis best laat geworden zegmaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crap, vandaag mijn sim kaart vervangen door die van Vodafone, want mijn abbo gaat vandaag over. Mocht je telefoon iets vragen van "hee ik heb een nieuwe sim kaart, wil je instellingen aanpassen?", druk dan NEEEEEE.

Alles, maar dan ook alles is weg.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
ik ben wat dat betreft over een maand of 2 aan de beurt... moet ik wel even onthouden -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
mn vriendin heeft mn Z in beslag genomen :/
Kwas angry birds aant spelen en nu zit zij dat al een half uur te doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ntr-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 09:32
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 20:53:
Crap, vandaag mijn sim kaart vervangen door die van Vodafone, want mijn abbo gaat vandaag over. Mocht je telefoon iets vragen van "hee ik heb een nieuwe sim kaart, wil je instellingen aanpassen?", druk dan NEEEEEE.

Heb precies hetzelfde gehad. ik wou even met een andere simkaart dingen uitproberen en heeft al mijn instellingen weer op standaard gezet :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wat doen jullie aan de beveiliging van jullie toestel?

Dan bedoel ik met name voor in het geval dat je het toestel kwijtraakt of het gestolen wordt. Zonder beveiliging kan iemand eigenlijk overal in: Gmail, Agenda, Twitter, Facebook...noem maar op. Ik heb nu sinds kort een patroon beveiliging ingesteld, maar ik betwijfel of dit echt veilig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

monnick schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 19:44:

Dan bedoel ik met name voor in het geval dat je het toestel kwijtraakt of het gestolen wordt. Zonder beveiliging kan iemand eigenlijk overal in: Gmail, Agenda, Twitter, Facebook...noem maar op. Ik heb nu sinds kort een patroon beveiliging ingesteld, maar ik betwijfel of dit echt veilig is.
Lekker boeiend, als ie gejat wordt, dan wijzig je je wachtwoord.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ja heel grappig. Gelukkig is niet iedereen zo nonchalant als jij...
Nuttige reactie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee...ik heb laatst ergens gelezen dat door de vingerafdrukken op je scherm het patroon te achterhalen is.
Je zou wavesecure kunnen proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09 15:43

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Nee dat patroon is niet echt heel veilig, er zijn simpelweg niet zo veel opties zegmaar... ik heb er dus gewoon een cijfercode op.
Zeker gezien ik hem altijd bij me heb en elke dag met het ov reis leek mij dat geen overbodige luxe ;)/

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:24
BGB4rn schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 21:08:
[...]

Nee dat patroon is niet echt heel veilig, er zijn simpelweg niet zo veel opties zegmaar... ik heb er dus gewoon een cijfercode op.
Zeker gezien ik hem altijd bij me heb en elke dag met het ov reis leek mij dat geen overbodige luxe ;)/
Dat dacht ik ook, maar het valt reuze mee.

1) Een lockpattern is makkelijker te onthouden dan een cijfercode en kan dus langer zijn. 2) Je kunt ook diagonaal (en ook bijvoorbeeld van rechtsboven naar midden-onder), dat maakt het wat lastiger te tekenen, maar maakt het aantal mogelijkheden wel groter en ook moeilijker om te gokken.

Vingerafdrukken spreken in het nadeel van het pattern: bij cijfers kun je de volgorde niet gokken omdat je ze indrukt, bij 'verbind de punten' wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Jaap-Jan op 05-02-2011 21:14 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Laatst online: 15:05

Ik heb een viercijferige pincode. Daarmee is alles wat er op het toestel staat naar mij idee voldoende goed beveiligd, maar niet wat er op het geheugenkaartje staat - en dan met name mijn foto's. Weet iemand of daar een goedwerkende oplossing voor is? Ik denk dan aan iets ongeveer werkt als Truecrypt.

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenH op 05-02-2011 21:32 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 15:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 20:53:

:? Helemaal geen last van gehad. Ik ben vlekkeloos van T-Mobile naar Hi overgestapt.
Misschien is dat iets van de 1.72 ROM? Want met de originele firmware had ik dat dus niet.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

monnick schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 20:43:
Ja heel grappig. Gelukkig is niet iedereen zo nonchalant als jij...
Nuttige reactie 8)7
Niets grappigs aan, ook niets nonchalants. Is toch een hele simpele oplossing? Of heb jij je pinpassen ook in een kluis in je rugzak? Die laat je toch ook gewoon blokkeren als ze gejat zijn? Dat jij de reactie niet nuttig vindt ligt eerder aan jou.
BGB4rn schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 21:08:
[...]

Er zijn meer lockpatterns dan cijfercodes volgens mij hoor... Maar ik heb het niet berekend dus ik kan me vergissen. Lockpatterns kunnen diagonaal, en meer dan 4 punten beslaan. Vanuit elk punt heb je weer 2 tot 7 mogelijkheden om naar een volgend punt te gaan. Dan kom je denk ik wel boven die 10.000 mogelijkheden van een 4-cijferige code uit...

[ Voor 43% gewijzigd door Bart ® op 06-02-2011 07:52 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Laatst online: 25-09 09:33
4 cijferige codes zijn niet zo lastig te berekenen hoeveel dat er zijn :p precies 10000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Van het patroon ook niet, heel simpel 9x8x7x6x5x4x3x2=362880 mogelijkheden. Moet je uiteraard wel alle 9 punten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:02

Geen idee wat ik zou doen.
Ik heb die sense meuk uitstaan dus ik kan de tel niet blokkeren.

Simkaart kan ik laten blokkeren. Exchange account ook. De rest niet.
Misschien ook maar eens zo'n patroon instellen.

Hier had ik nog niet over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

KaWaReZ schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 19:06:
Haha mijn vriendin is ook niet weg te slaan van alle spelletjes die er op staan, terwijl ze eerst een iphone wou is ze daar weer van afgestapt ^^

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:06
Meer mensen die last hebben van loslatende letters aan de achterkant? De letter 'C' van 'HTC' laat nu langzaam los op mijn ±1,5 maand oude HTC Desire Z.

Altijd erg netjes gebruikt, ook een hoesje eromheen als de telefoon in mijn zak gaat of hetzelfde hoesje eronder als deze op bijvoorbeeld de tafel ligt. Vind dit toch wel erg snel, al na 1,5 maand afvallende letters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Laatst online: 15:41
Fuwor schreef op zondag 06 februari 2011 @ 18:52:
Meer mensen die last hebben van loslatende letters aan de achterkant? De letter 'C' van 'HTC' laat nu langzaam los op mijn ±1,5 maand oude HTC Desire Z.

Altijd erg netjes gebruikt, ook een hoesje eromheen als de telefoon in mijn zak gaat of hetzelfde hoesje eronder als deze op bijvoorbeeld de tafel ligt. Vind dit toch wel erg snel, al na 1,5 maand afvallende letters!
Hier geen loslatende Letters maar wel een aantal krassen op de achterkant...maar het deurtje van de batterij is makkelijk te vervangen.

Aangezien ik meestal om het half jaar een andere telefoon koop ziet het er naar uit dat de Desire Z een blijvertje is....ben helemaal gewend aan het toetsenbord en het ziet er niet naar uit dat er nog niet een opvolger uitkomt in Barcelona van HTC. Dus denk ik dat ik maar bij de Z blijf dit jaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Michel242186 op 06-02-2011 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Wazig dat die letters los komen, niet dat mijn achterkantje er nog uit ziet, die zit vol krassen. De rest van het toestel is kras vrij één krasje op mijn scherm na :( maar de laklaag op de achterkant deugt niet heb ik het idee.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kWk7L977d6Y6gnFmcrKyBSWp/medium.jpg
Komt mensen dit bekend voor of moet ik me echt te raden gaan wat ik er mee gedaan heb ? die ene kras op mijn scherm is trouwens omdat ik per ongeluk een keer de z in mijn broekzak had zitten waar sleutels in zaten.

[ Voor 8% gewijzigd door BGB4rn op 06-02-2011 23:50 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omni superens schreef op zondag 06 februari 2011 @ 14:51:
Van het patroon ook niet, heel simpel 9x8x7x6x5x4x3x2=362880 mogelijkheden. Moet je uiteraard wel alle 9 punten gebruiken.
Precies, dus is het toch weer ingewikkelder dan dat :p Maar het is dus sowieso veiliger dan een pincode, ook omdat je niet weet of er 4 of veel meer punten gebruikt zijn :)

Er zijn best rare combinaties te bedenken en brute forcen is nagenoeg onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Met het patroon kun je ook patronen maken waarbij je 2x over dezelfde plek veegt. Mijn pattern unlock zit zo in elkaar dat niet te achterhalen is hoe je moet beginnen en het niet mogelijk is om met vingervegen/afdrukken te kijken hoe ie in elkaar steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
KaWaReZ schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 19:06:
Dat had ik ook steeds met mijn nieuwe HTC's moest steeds 1 voor haar kopen..
nu had ik een iphone opeens was die ook al in haar hande :s dus ook maar 1 voor haar gekocht en ze is er gelukkig nu eventjes zoet mee!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Fuwor schreef op zondag 06 februari 2011 @ 18:52:

Precies hetzelfde hier, ruim een maand geleden. De 'T' en de 'C' in mijn geval. Er zaten zelfs wat lijmrestjes aan de accudeksel. Dacht dat het te maken had met de snelle wisseling van (toen nog) flinke kou buiten en warmte binnen... :? Heb de letters weer aangedrukt (kleine schroevendraaier met 'n doekje) en sindsdien zitten ze goed, nog wel... Inderdaad een raar verschijnsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Laatst online: 15:05
Ik gebruik mijn Desire Z ook als MP3-speler en hoewel dat prima gaat vind ik het geluid wel erg zacht. Ik heb vanochtend 22km tegen de wind in gefietst, en de wind bulderde flink om mijn hoofd. Ik kon de muziek bijna niet horen, vooral de zachtere nummers. Is hier aan te doen? Is het geluidsniveau softwarematig omhoog te krikken? Mijn Nokia E90 gaf een veel harder geluid...

Het is ook jammer dat er (voorzover ik weet) geen headset adapters zijn waarop je een normale headset aan kunt sluiten met behoud van de bedieningsknopjes. Misschien toch maar eens kijken naar een goede BT headset.

Hoewel ik ontzettend tevreden ben over mijn Z vind ik dat de geluidskwaliteit er bekaaid af is gekomen bij het ontwerp. Het speakertje vind ik ook niet om over naar huis te schrijven, zeker in vergelijking met mijn E90. maar goed, je kunt kennelijk niet alles hebben.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Laatst online: 17:05
BGB4rn schreef op zondag 06 februari 2011 @ 23:45:
Wazig dat die letters los komen, niet dat mijn achterkantje er nog uit ziet, die zit vol krassen. De rest van het toestel is kras vrij één krasje op mijn scherm na :( maar de laklaag op de achterkant deugt niet heb ik het idee.
[afbeelding]
Komt mensen dit bekend voor of moet ik me echt te raden gaan wat ik er mee gedaan heb ? die ene kras op mijn scherm is trouwens omdat ik per ongeluk een keer de z in mijn broekzak had zitten waar sleutels in zaten.
Die krassen op de laklaag van het achterklepje zijn bij mij nog veel erger.. ik heb een paar ronde plekken zonder lak.. letters HTC zitten nog wel gewoon goed vast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Mijn vriendin heeft pas geleden een HTC Desire Z aangeschaft, mooi toestel moet ik eerlijk zeggen (heb zelf een iPhone 4). Nu heb ik haar toestel aangemeld op ons Wifi netwerk, maar de snelheid valt me vies tegen.

Laat ik beginnen met de config van huidige draadloze netwerk:
Netgear WNDR3700v2

2.4GHz band B/G/N
Max 300mbps
WPA2-AES PSK
Kanaal 9

5GHz N
Max 300mbps
WPA2-AES PSK
Kanaal 40
Verbinden met de 2.4GHz band is geen probleem, de 5GHz band ziet hij echter totaal niet. Handmatig een AP toevoegen in de telefoon werkt niet. Wisselen tussen kanaal heeft ook geen positief effect op de snelheid.

Getest met AP op 2 meter afstand, daarna speedtest draaien (via speedtest app) en krijg 2mbit up en 2 mbit down. Mn iPhone komt ver boven de 20mbit uit (we hebben 120Mbit ziggo) en zit op dezelfde AP (en band). Ik had sowieso verwacht dat de 5GHz band gezien had kunnen worden (zie specs), maar dat is nog niet het ergste.

Verschillende kanalen geprobeerd, ook de Auto stand heeft geen positief effect.

Wie heeft een idee waarom de Wifi snelheid zo tegenvalt?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 22:43

DefLite

Why so serious?

Ik begrijp dat alleen de benchmarks "langzaam" zijn? Maar in hoeverre heeft je vriendin daar last van in dagelijks gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 23:56
Oef, die achterkant ziet er weinig veelbelovend uit. Ik heb mijn toestel nog maar een paar weken, ik hoop niet dat die afbeelding een voorbode is. Ik heb nog weinig krasjes moet ik zeggen, enkel een ogenschijnlijk afgesleten 'vlek' wat meer naar de onderkant. Zouden ze ook screenprotectors hebben voor je accuklepje? :P

Ik loop zelf overigens tegen een agendaprobleem aan. Mijn DesireZ hangt aan de exchange server van mijn werk. Ik wil zo ontzettend graag dat de agenda daarvan gesynced wordt met mijn outlook thuis (=zonder exchange). HTC Sync doet dat niet. Ik heb ook al geprobeerd een gmail account in m'n Z te hangen, maar ik krijg het niet voor elkaar dat die de exchange agenda kopieert.
Met Google Calendar Sync krijg ik in elk geval mn gmail account gesynchroniseerd in m'n thuis-outlook, maar dat heeft vooralsnog dus ook geen zin.

Kan je überhaupt je exchange agenda met andere agenda's synchroniseren? Ik krijg het maar niet voor elkaar :(

[ Voor 14% gewijzigd door phAn op 07-02-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
phAn schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:36:
Ik loop zelf overigens tegen een agendaprobleem aan. Mijn DesireZ hangt aan de exchange server van mijn werk. Ik wil zo ontzettend graag dat de agenda daarvan gesynced wordt met mijn outlook thuis (=zonder exchange). HTC Sync doet dat niet. Ik heb ook al geprobeerd een gmail account in m'n Z te hangen, maar ik krijg het niet voor elkaar dat die de exchange agenda kopieert.
Met Google Calendar Sync krijg ik in elk geval mn gmail account gesynchroniseerd in m'n thuis-outlook, maar dat heeft vooralsnog dus ook geen zin.
Je kunt met MyPhoneExplorer o.a. je agenda (via Wifi of USB) syncen tussen je DZ, de MyPhoneExplorer software en Outlook. Ik doe dat voor m'n contacten en dat gaat uitstekend, dus ik hoop dat het ook goed werkt voor je agenda :)

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BGB4rn schreef op zondag 06 februari 2011 @ 23:45:
[afbeelding]
dit heb ik dus ook. De lak aan het batterijklepje is dus helemaal weg op 1 plaats :s
Heintzer schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 23:19:

Ik was mijn toestel +- 1,5 maand kwijt :)
Probleem: Was aan het typen met het hardwaretoestebord (smsje naar de vriendin is altijd op de verkeerde momenten |:( ) toen in 1x er een gevecht ontstond naast me in de kroeg & ik onwillens iemand tege mij kreeg geduwd... Desire Z vloog de grond op. Z zelf bleef heel ... buiten het feit dat me bovenste rij van het keyboard niet meer werkte + dat ik altijd last kreeg dat het toestel gwn random uitviel.
HTC gecontacteerd. Toestel opgehaald. Dag nadien hadde ze em al nagekeken.
Moest ofc betalen want het was gebruikersschade dat hadden ze ofc gezien .. 166 euries kwijt. Maar de moeite waard want ik kreeg een volledig nieuw scherm / keyboard
+ de laatste nieuwe kernel van 30 december ( android 2.2.1)
Petje af voor HTC altough dat ik moest betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
DefLite schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:27:
Ik begrijp dat alleen de benchmarks "langzaam" zijn? Maar in hoeverre heeft je vriendin daar last van in dagelijks gebruik?
Dat valt op zich wel mee voor zover ik heb kunnen zien, echter vraag ik me af of de telefoon wel echt Wifi N aankan, als hij maar connect met 18mbit/s of iets dergelijks (ben vergeten wat er stond op de telefoon als je de gegevens van AP bekijkt).

Extra info: Telefoon draait stock HTC rom en is geupdate naar laatste versie.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
JeroenH schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:31:
Ik gebruik mijn Desire Z ook als MP3-speler en hoewel dat prima gaat vind ik het geluid wel erg zacht. Ik heb vanochtend 22km tegen de wind in gefietst, en de wind bulderde flink om mijn hoofd. Ik kon de muziek bijna niet horen, vooral de zachtere nummers. Is hier aan te doen? Is het geluidsniveau softwarematig omhoog te krikken? Mijn Nokia E90 gaf een veel harder geluid...

Het is ook jammer dat er (voorzover ik weet) geen headset adapters zijn waarop je een normale headset aan kunt sluiten met behoud van de bedieningsknopjes. Misschien toch maar eens kijken naar een goede BT headset.

Hoewel ik ontzettend tevreden ben over mijn Z vind ik dat de geluidskwaliteit er bekaaid af is gekomen bij het ontwerp. Het speakertje vind ik ook niet om over naar huis te schrijven, zeker in vergelijking met mijn E90. maar goed, je kunt kennelijk niet alles hebben.
De speaker is inderdaad niet Je-van-het, maar het output volume is volgens mij centraal geregeld. Zo mogen MP3 spelers ook maar een bepaald aantal db's produceren. Wat je kan proberen is een andere headset. Wellicht dat het daarmee luider klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Ik heb nog vrijwel geen ene kras op de batterijcover.. denk dat het voornamelijk aan ligt hoe je met de telefoon omgaat.. en waar je hem neerlegt (en hoe) ik doe er gewoon rustig mee, gebruik geen hoes ofz.. doe hem dagelijk 1000 keer in me broekzak en leg hem thuis op men bureau/tafel en op het werk op een stuk doek.. dusja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Gamepie56 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:10:
[...]

Die krassen op de laklaag van het achterklepje zijn bij mij nog veel erger.. ik heb een paar ronde plekken zonder lak.. letters HTC zitten nog wel gewoon goed vast..
Jullie zijn naar mijn mening niet echt zuinig met je toestel.

Ik heb die van mij sinds 1 dag na de release. Vrijdag kwam die uit ofzo en zaterdag lag die thuis....

Ik heb wel wat krasjes, maar eigenlijk niet eens noemenswaardig als ik die foto hierboven bekijk.
Ik gebruik geen hoes o.i.d. maar mijn klepje ziet er toch echt niet zo afgeragd uit....

Als je er zelf niet zuinig mee omgaat dan vind ik het ook niet raar als er zulk soort beschadigingen ontstaan.

Maar dat is mijn mening...
Daar heb je verder niks aan. Dat begrijp ik...

****Edit

Zie dat Rohit mij voor was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
@ hierboven ;) juist!
ik heb hem ook een week na de release gehaald! en hij ziet er nog net zo mooi uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Mit-46 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:29:
[...]

Jullie zijn naar mijn mening niet echt zuinig met je toestel.

Ik heb die van mij sinds 1 dag na de release. Vrijdag kwam die uit ofzo en zaterdag lag die thuis....

Ik heb wel wat krasjes, maar eigenlijk niet eens noemenswaardig als ik die foto hierboven bekijk.
Ik gebruik geen hoes o.i.d. maar mijn klepje ziet er toch echt niet zo afgeragd uit....

Als je er zelf niet zuinig mee omgaat dan vind ik het ook niet raar als er zulk soort beschadigingen ontstaan.

Maar dat is mijn mening...
Daar heb je verder niks aan. Dat begrijp ik...

****Edit

Zie dat Rohit mij voor was...
Dat is nou juist de grap, dat ik netjes met mijn toestel om ga en dat er toch best veel krassen op zitten ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
aramdin schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:23:
Mijn vriendin heeft pas geleden een HTC Desire Z aangeschaft, mooi toestel moet ik eerlijk zeggen (heb zelf een iPhone 4). Nu heb ik haar toestel aangemeld op ons Wifi netwerk, maar de snelheid valt me vies tegen.

Laat ik beginnen met de config van huidige draadloze netwerk:

[...]

Verbinden met de 2.4GHz band is geen probleem, de 5GHz band ziet hij echter totaal niet. Handmatig een AP toevoegen in de telefoon werkt niet. Wisselen tussen kanaal heeft ook geen positief effect op de snelheid.

Getest met AP op 2 meter afstand, daarna speedtest draaien (via speedtest app) en krijg 2mbit up en 2 mbit down. Mn iPhone komt ver boven de 20mbit uit (we hebben 120Mbit ziggo) en zit op dezelfde AP (en band). Ik had sowieso verwacht dat de 5GHz band gezien had kunnen worden (zie specs), maar dat is nog niet het ergste.

Verschillende kanalen geprobeerd, ook de Auto stand heeft geen positief effect.

Wie heeft een idee waarom de Wifi snelheid zo tegenvalt?
Ik heb het net even getest met het WiFi van mijn werk en ik krijg 11Mbps downloadsnelheid via de UPC site (provider hier is Surfnet). Ook met de laptop kom ik niet hoger als 11Mbs via dit specifiek netwerk.

Dit is het enige openbare WiFi netwerk dat we hebben dus kan niet meer testen. Thuis heb ik 25Mbps. Kan eventueel als je dat wenst thuis nog eens testen. Echter kom ik al wel hoger dan die 2mbit van jou.

Ik heb de stock rom met update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 23:56
Milly schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:00:
[...]Je kunt met MyPhoneExplorer o.a. je agenda (via Wifi of USB) syncen tussen je DZ, de MyPhoneExplorer software en Outlook. Ik doe dat voor m'n contacten en dat gaat uitstekend, dus ik hoop dat het ook goed werkt voor je agenda :)
Hee kijk, dat biedt perspectieven. Ik had het al zo'n beetje opgegeven. Dankjewel, met deze tool ga ik er volgens mij wel uitkomen.

Hij synchroniseert de exchange items in elk geval naar m'n exchange-loze thuispc. Helaas heb ik blijkbaar te veel zitten prutsen; want het is één grote puinhoop geworden. Sommige verjaardagen staan er tot 20x in :|
Op de telefoon oogt het allemaal gelukkig nog netjes. Ik denk dat ik outlook thuis maar eens herinstalleer (en daarbij effectief de agenda wis) en het dan nog een keer probeer.

Uiteindelijk gaat het wel lukken. Thanks!!

---edit---
de client op de phone kan netjes ingesteld worden welke agenda's wel/niet moeten worden gesynchroniseerd. Ik denk dat daardoor de dubbelingen kwam (syncen van zowel exchange als 'pc sync' als gmail agenda).
Agenda van outlook inmiddels leeggetjoept, sync ingesteld op eenrichtings sync foon >>> outlook om te voorkomen dat alle afspraken uit m'n toestel lopen, kan ie daarna denk ik wel weer op tweerichtings sync.
Wat een gedoe, maar we komen er. Erg nuttig programmaatje iig!

---edit2---
En toch is er iets geks met (verjaardags)regels. Sommige verjaardagen komen op de een of andere manier 20x tevoorschijn en die wil ie dan alle 20 syncen. Ik probeer ze te deleten, maar dat lukt maar 1 voor 1. Nogal een klus, om al je contactpersonen * 20 één voor één te deleten 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door phAn op 07-02-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 13:46
Al enige tijd heb ik het probleem dat mijn microfoon het ontzettend slecht doet. Mensen kunnen me niet verstaan als ik 'normaal' bel. Met een headset of met de bluetooth carkit is er niets aan de hand, maar het is een beetje onhandig om de hele tijd met dat snoertje te klooien. Heb 't toestel altijd in zo'n hoesje zitten, stof kan 't ook niet zijn..

Heb de telefoon al een aantal keren geherstart, maar dat mag niet baten. Iemand anders nog tips?

[ Voor 9% gewijzigd door Jester op 07-02-2011 16:32 ]

- hardware always changes.. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Mit-46 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:46:
[...]

Ik heb het net even getest met het WiFi van mijn werk en ik krijg 11Mbps downloadsnelheid via de UPC site (provider hier is Surfnet). Ook met de laptop kom ik niet hoger als 11Mbs via dit specifiek netwerk.

Dit is het enige openbare WiFi netwerk dat we hebben dus kan niet meer testen. Thuis heb ik 25Mbps. Kan eventueel als je dat wenst thuis nog eens testen. Echter kom ik al wel hoger dan die 2mbit van jou.

Ik heb de stock rom met update.
Net nog een keer getest en het ziet er al beter uit, telefoon is helaas maar verbonden met 65mbit, en internet test via speedtest applicatie liet strak achter elkaar 30mbit down/3mbit up zien. Heeft iemand al wat meer gezien met deze telefoon of is dit gewoon een harde limiet?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Waarom wil je eigenlijk ZULK snel internet op je telefoon hebben?
Ik zie er de toegevoegde waarde niet van in.

Blue ray'tjes downloaden via je telefoon ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Nou ik krijg bij mij thuis (upc 25mb) een snelheid van 20 mb down en 1,56 up :) en dat terwijl mijn upsnelheid ook 1.5 mb is :) voor een telefoon vindt ik het goed! :D

Met mijn Iphone 3gs krijg ik daarentegen 16 mb down en 1,44 up.. met dezelfde speedtest app en dezelfde server.

En dit allemaal terwijl ik op zolder zit! Men router ligt beneden 2 etages verder ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Rohit op 07-02-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Heb je zeker geen betonnen muren. Of je hebt een hele goede router!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Mit-46 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:21:
Heb je zeker geen betonnen muren. Of je hebt een hele goede router!
Whaha dunnow! :p maar moet eerlijk zeggen heel erg geluidsverminderend zijn de muren niet, maargoed mijn router doet het perfect denk ik! op men ps3 heb ik 100% bereik hierboven!!
heb een linksys wrt160N, hij was niet eens zo duur! :P
SaN schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:45:
Weet iemand of de Desire Z's van T-mobile gesimlockt zijn?
denk het niet.. aangezien ze de iphones al simlockvrij leveren..

[ Voor 22% gewijzigd door Rohit op 07-02-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het invoeren van de sim kaart van vodafone voor mijn nieuwe abbonement, was ineens de 'R' bij mijn bereik meter verdwenen die er bij mijn Telfort sim wel altijd stond. Op zo'n moment ga je je ineens afvragen wat die daar eigenlijk deed. Volgens de handleiding is dat het teken van 'roaming auto-retrieve'. Maar wat dat is, of ik het wil, en waar ik het kan aan/uit zetten is dan weer een stuk moeilijker te vinden.

Weet iemand van jullie dat wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:09:
Na het invoeren van de sim kaart van vodafone voor mijn nieuwe abbonement, was ineens de 'R' bij mijn bereik meter verdwenen die er bij mijn Telfort sim wel altijd stond. Op zo'n moment ga je je ineens afvragen wat die daar eigenlijk deed. Volgens de handleiding is dat het teken van 'roaming auto-retrieve'. Maar wat dat is, of ik het wil, en waar ik het kan aan/uit zetten is dan weer een stuk moeilijker te vinden.

Weet iemand van jullie dat wellicht?
Dat komt doordat telfort geen eigen netwerk heeft en vodafone wel, telfort is nu een zogeheten virtuele provider die roamt op het netwerk van een andere aanbieder.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gri-
  • Niet online
aramdin schreef op maandag 07 februari 2011 @ 18:59:
[...]

Net nog een keer getest en het ziet er al beter uit, telefoon is helaas maar verbonden met 65mbit, en internet test via speedtest applicatie liet strak achter elkaar 30mbit down/3mbit up zien. Heeft iemand al wat meer gezien met deze telefoon of is dit gewoon een harde limiet?
Als je naar de wifi settings gaat en dan menu drukt dan kan je advanced kiezen.
Daar staat nog een optie bij voor 'Best wi-fi performance' met de waarschuwing dat het wel meer van je batterij zal vragen.
Geen idee of het help want ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar het is nog iets om naar te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BGB4rn schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:37:
[...]

Dat komt doordat telfort geen eigen netwerk heeft en vodafone wel, telfort is nu een zogeheten virtuele provider die roamt op het netwerk van een andere aanbieder.
Zeer duidelijk antwoord, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Laatst online: 15:51
Heb de Desire Z nu ruim een maand in gebruik en toch ook maar eens mijn ervaringen hier neer zetten..

Allereerst: super telefoon! Ik heb de overstap gemaakt vanaf een Nokia E71 en heb mijn hele leven niet anders als Nokia gehad, dus wat dat betreft was het een beetje een 'sprong in het diepe'. Maar na een korte gewenningsperiode doet de telefoon (en vooral Android) precies wat ik wil en als hij dat niet doet, is er wel een app voor te vinden. Ook het toetsenbord werkt na enige gewenning super, stukken beter als de kleine toetjes op de E71. _/-\o_

Maar zijn toch ook een paar kritiekpuntjes:
- Ik heb geen last van een los scharnier, maar ik heb wel last van een beetje ruimte op het mechanisme. Hierdoor kan ik het scherm aan de kant van de volume knoppen een klein stukje (1-2 mm) optillen, voordat het scharnier daadwerkelijk in werking treed. De 'bovenkant' van het scherm blijft dan nog gewoon liggen. Ik kan in gesloten toestand het scherm dus lichtjes heen en weer wiebelen t.o.v. de onderste helft van de telefoon.
Zelfde doet zich in uitgeklapte stand voor, maar dan kan ik de bovenkant van het scherm 1-2 mm optillen, zonder dat de telefoon echt ingeklapt word. (de onderrand van het scherm blijft dan nog tegen het toetsenbord liggen.
Voor zover ik mij kan herinneren zat die ruimte er bij aanschaf niet in, dus ik hoop dat het hierbij blijft.

- Tijdens het bellen heb ik vaak dat er een irritante toon te horen is, net alsof je een microfoon te dicht bij een (niet afgeschermde) speaker houd.

- Reacties in de menu's / homescreens zijn niet altijd vloeiend. Af en toe heb ik het idee dat de telefoon wat traag reageert en even nodig heeft om het scherm op te bouwen. Nu is dit slechts een minimale ergernis, aangezien het sowieso allemaal al een stuk sneller werkt als de E71, maar toch...

Mensen die deze puntjes herkennen?

Voor de volledigheid: telefoon is niet geroot, en is up-to-date met zijn software. Ik gebruik ADW Launcher met simi clock, android agenda widget, snowstorm weather widget en widgetsoid op mijn homescreens. Ook hier alles bijgewerkt met de laatste versies. Maak geen gebruik van de HTC Sense diensten, heb hier ook geen account van aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-09 10:55

avotar

P0werd by Black Coffee

Merijn. schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:37:

- Reacties in de menu's / homescreens zijn niet altijd vloeiend. Af en toe heb ik het idee dat de telefoon wat traag reageert en even nodig heeft om het scherm op te bouwen. Nu is dit slechts een minimale ergernis, aangezien het sowieso allemaal al een stuk sneller werkt als de E71, maar toch...

Mensen die deze puntjes herkennen?

Voor de volledigheid: telefoon is niet geroot, en is up-to-date met zijn software. Ik gebruik ADW Launcher met simi clock, android agenda widget, snowstorm weather widget en widgetsoid op mijn homescreens. Ook hier alles bijgewerkt met de laatste versies. Maak geen gebruik van de HTC Sense diensten, heb hier ook geen account van aangemaakt.
Dit laatste herken ik wel, heb hem overigens zelf nog maar 2 weken. Ik heb gemerkt dat het "alle applicaties afsluiten" dit voor het grootste gedeelte oplost. Elke paar dagen even doen en dan reageert hij weer een stuk beter...

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
en waar doe je dat "alle applicaties afsluiten"? --> Is dat manueel elke service stoppen?

mvg,

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
gri- schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 10:33:
[...]

Als je naar de wifi settings gaat en dan menu drukt dan kan je advanced kiezen.
Daar staat nog een optie bij voor 'Best wi-fi performance' met de waarschuwing dat het wel meer van je batterij zal vragen.
Geen idee of het help want ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar het is nog iets om naar te kijken :)
Hmm goede tip, dit heb ik nog niet gezien. Is wel wennen om aan zon toestel te "sleutelen" als je een iPhone gewend bent ;)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Leffunk schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:58:
en waar doe je dat "alle applicaties afsluiten"? --> Is dat manueel elke service stoppen?

mvg,

Erik
nee... aan /uit knopje indrukken bovenop het toestel.. en dan komt ie bij mij met de vraag afsluiten / vliegtuig modus / alle applicaties afsluiten & opnieuw opstarten.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Leffunk schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:58:

mvg,

Erik
Je kan beter Advanced Task killer downloaden.. en dan auto kill aanzetten ;) dan killt hij om de zoveel tijd alle apps.. :D werkt perfect voor mij heb nooit last van haperende menus ofz..

En uiteraard is opnieuw opstarten wat hierboven uitgelegd word ook weleens goed voor dat ding ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Rohit op 08-02-2011 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
rohit schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 15:06:
[...]

Je kan beter Advanced Task killer downloaden.. en dan auto kill aanzetten ;) dan killt hij om de zoveel tijd alle apps.. :D werkt perfect voor mij heb nooit last van haperende menus ofz..

En uiteraard is opnieuw opstarten wat hierboven uitgelegd word ook weleens goed voor dat ding ;)
Als je een beetje rondzoekt dan zie je dat task killers ook niet altijd even goed zijn voor de prestaties van je telefoon. Dus zou zelf gewoon even opnieuw opstarten als ie een keertje hapert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Omni superens schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 15:46:
[...]

Als je een beetje rondzoekt dan zie je dat task killers ook niet altijd even goed zijn voor de prestaties van je telefoon. Dus zou zelf gewoon even opnieuw opstarten als ie een keertje hapert.
Je moet niet teveel rondzoeken ;)
Ik zeg toch dat het bij mij werkt.. heb hem al sinds een week na de release en heb nergens last van dusja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Na mijn eerder vermelde probleem met betrekking tot niet consequente meldingen krijgen bij het ontvangen van een SMSje contact opgenomen met HTC. Ze zeggen dat het aan het toestel ligt en dat ik garantie moet claimen. Dat wordt deze week ergens naar t-mobile dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 15:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

rohit schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 15:06:
[...]

Als je op Android 2.2 actief een Task Killer nodig hebt dan doe je iets verkeerd...
Het systeem is juist zo ontworpen dat een task killer niet nodig zou zijn en een task killer kan zelfs negatieve effecten op je verbruik hebben.
Als je merkt dat een Task Killer je prestaties verbeterd dan ben je bezig met symptoombestrijding in plaats van achter de echte oorzaak aan te gaan.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
grannymark schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 18:57:
Na mijn eerder vermelde probleem met betrekking tot niet consequente meldingen krijgen bij het ontvangen van een SMSje contact opgenomen met HTC. Ze zeggen dat het aan het toestel ligt en dat ik garantie moet claimen. Dat wordt deze week ergens naar t-mobile dus.
bulllshit dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Tja, het lijkt me ook bullshit, maar sommige mensen hebben er geen last van... wie weet met ander toestel wel geluk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaub
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-02 12:30
grannymark schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 22:40:
Tja, het lijkt me ook bullshit, maar sommige mensen hebben er geen last van... wie weet met ander toestel wel geluk...
Hier hetzelfde probleem hoor. Kom je er ineens achter dat je 3 uur eerder een bericht hebt gekregen...
Heb me er maar bij neergelegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Ik heb er ook een tijdje lasr van gehad tot dat ik ontdekte dat hij met een headset in op stil kan staan en los daarvan ook nog eens zonder headset.
Twee profielen als het ware :+

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Beaub schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 00:08:
[...]

Hier hetzelfde probleem hoor. Kom je er ineens achter dat je 3 uur eerder een bericht hebt gekregen...
Heb me er maar bij neergelegd...
Ik heb wat verder zitten graven, het schijnt een bug te zijn in de .APK van de berichten applicatie die HTC meelevert op zowel de Desire HD als de Desire Z. Ik heb de notificaties uit de standaard berichten applicatie gedisabled en heb goSMS geinstalleerd als alternatieve SMS applicatie. Deze heeft na een aantal tests elke keer gewerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Ik heb nergens last van. Ook geen last van gehad.
Lijkt mij persoonlijk ook een bug in de sms app. Ik had zelf ook een andere app geprobeerd zoals grannymark aangeeft.

Dat is juist het fijne van Android. :)
Maar goed, moet ieder voor zich bepalen natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
aramdin schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:30:
[...]

Hmm goede tip, dit heb ik nog niet gezien. Is wel wennen om aan zon toestel te "sleutelen" als je een iPhone gewend bent ;)
Ik heb niet echt een verschil gemerkt met het vinkje aan of uit, staat nu dus weer uit.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Mit-46 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:56:
Ik heb nergens last van. Ook geen last van gehad.
Lijkt mij persoonlijk ook een bug in de sms app. Ik had zelf ook een andere app geprobeerd zoals grannymark aangeeft.

Dat is juist het fijne van Android. :)
Maar goed, moet ieder voor zich bepalen natuurlijk!
idd , je kan het oplossen door andere sms applicaties te installeren... Maar probleem is dat het ook moet werken met de HTC applicatie :)
HTC moet niet zeggen , "het ligt aan het toestel"... dit is gewoon een sofware bug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Ben ik met je eens! Ik heb er zelf ook een hekel aan als je wordt afgeschoven!

Echter denk ik dan wel, is het je de moeite waard om ze dit kenbaar te gaan maken door je telefoon terug te sturen en weken zonder te zitten en zij misschien alsnog gaan zeggen dat het aan je toestel lag of zoek je bij zo iets kleins maar naar een alternatief. Ik had dus het tweede gedaan.

Is er meer of iets ergers aan de hand dan had ik het ook bij HTC neergelegd. Maar dat is een keuze die ieder voor zich moet maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Mit-46 op 09-02-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:37
Sinds afgelopen maandag heb ik nu ook een desire z, erg leuk toestel! Kom van een legend af, dus weet al het een en ander ;-)

Wat ik nu vaak heb is dat ik spontaan geen bereik meer heb, zet ik de vliegmodus op aan en weer uit geeft de telefoon aan 'insert sim' . Hij is op een of andere manier dan de simkaart kwijt oid. Ik heb al de simkaart schoonmgemaakt en er opnieuw ingedaan. Dit mocht echter niet baten en nog steeds heb ik geen bereik.. Weet iemand iets wat ik nog meer kan proberen? Deze problemen heb ik niet met de legend op dezelfde plek en dezelfde simkaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

consolefreak schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 20:23:

Wat ik nu vaak heb is dat ik spontaan geen bereik meer heb, zet ik de vliegmodus op aan en weer uit geeft de telefoon aan 'insert sim' . Hij is op een of andere manier dan de simkaart kwijt oid. Ik heb al de simkaart schoonmgemaakt en er opnieuw ingedaan.
Ik ken deze melding alleen uit de tijd dat ik op mijn G1 een niet-stabiele custom rom had draaien. Van alles geprobeerd, was midden in de zomer, dus ik gaf ook de warmte (was toen in Spanje) de schuld, maar het bleek aan mij rom te liggen.

Niet toevallig een vage rom geflasht?

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

consolefreak schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 20:23:
Sinds afgelopen maandag heb ik nu ook een desire z, erg leuk toestel! Kom van een legend af, dus weet al het een en ander ;-)

Wat ik nu vaak heb is dat ik spontaan geen bereik meer heb, zet ik de vliegmodus op aan en weer uit geeft de telefoon aan 'insert sim' . Hij is op een of andere manier dan de simkaart kwijt oid. Ik heb al de simkaart schoonmgemaakt en er opnieuw ingedaan. Dit mocht echter niet baten en nog steeds heb ik geen bereik.. Weet iemand iets wat ik nog meer kan proberen? Deze problemen heb ik niet met de legend op dezelfde plek en dezelfde simkaart..
Heb ik ook gehad... nieuwe sim gehaald bij T-Mobile.. zelfde probleem.. 2 dagen weer een nieuwe sim.. en sinddien heb ik dat probleem niet meer gehad...

Als je het zou googlen, zul je zien dat heel veel mensen hetzelfde probleem hebben (gehad)

[ Voor 5% gewijzigd door avotar op 10-02-2011 06:42 ]

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:52

Sorcerer8472

Mens sana?

Mit-46 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:25:
Waarom wil je eigenlijk ZULK snel internet op je telefoon hebben?
Ik zie er de toegevoegde waarde niet van in.

Blue ray'tjes downloaden via je telefoon ofzo?
Snelle responstijd als je internet is wel fijn, en hoe hoger de bandbreedte, hoe sneller de boel ook reageert in het algemeen (bij HSDPA is dat trouwens ook zo; de snellere modi hebben lagere latency, heb al een keer een ping van 60 ms gezien).
- Tijdens het bellen heb ik vaak dat er een irritante toon te horen is, net alsof je een microfoon te dicht bij een (niet afgeschermde) speaker houd.
Heb ik heel soms als hij terugvalt naar GSM, dan hoor je het geluid dat je ook hoort als je een gsm tegen een versterker houdt, dat typische geluid. Is echter maar zelden, alleen als de ontvangst slecht is en hij z'n best doet om heel hard te zenden, vermoed ik :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Mit-46
Ja ok, snel is fijn, maar zo snel op je mob. 8)7
Het is maar wat je gewend bent denk ik.

Ik heb een vraag. Is het mogelijk om zelf een geluidje in te stellen als notification? Ringtone weet ik, maar het meldingsgeluid kan ik nergens vinden. :N

Ik vind die geluiden ook niet terug op de SD kaart. Zoeken lukt ook niet want ik weet niet welke extensie ze hebben.

[ Voor 40% gewijzigd door Mit-46 op 10-02-2011 20:41 ]

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:59
Ik heb een hoesje waarvan de kunststof strap paarse kleurstof afgeeft. Nu zit er een vlek op mijn desire Z die je er niet zomaar vanaf krijgt. :( De kleurstof lijkt wel in het plastic te zitten. Nu vraag ik me af of iemand misschien weet hoe je zo'n vlek succesvol eraf haalt. Zie foto.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/02/10/1297353130-180.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door ReconE op 10-02-2011 21:10 ]

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

ReconE schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:10:
Ik heb een hoesje waarvan de kunststof strap paarse kleurstof afgeeft. Nu zit er een vlek op mijn desire Z die je er niet zomaar vanaf krijgt. :( De kleurstof lijkt wel in het plastic te zitten. Nu vraag ik me af of iemand misschien weet hoe je zo'n vlek succesvol eraf haalt. Zie foto.

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://www.mecolin.nl/bouwmaterialen/images/Bosch-bandschuurmachinePBS7A.jpg

Cunning linguist.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:52

Sorcerer8472

Mens sana?

Mit-46 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 20:36:
Plek waar je het goed merkt is de fotopagina's in de imdb-app. Vergelijk ook maar eens wifi met 3G. Echt mooi hoe snel dit ding dat kan laden!

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Gopal
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 10:11
Wat ben je toch een n00b, Bart. Dat is overduidelijk grof schuurpapier op de foto, terwijl fijn schuurpapier nodig is.

Ik heb een vraag. Is het mogelijk om zelf een geluidje in te stellen als notification? Ringtone weet ik, maar het meldingsgeluid kan ik nergens vinden. :N

Ik vind die geluiden ook niet terug op de SD kaart. Zoeken lukt ook niet want ik weet niet welke extensie ze hebben.
Als je naar "Aanpassen" gaat en dan drukt op "Meldingsgeluid", dan krijg je een aantal mogelijkheden om wat geluiden aan te passen. Dus daar zou je je notifications kunnen aanpassen.

[ Voor 49% gewijzigd door Gopal op 10-02-2011 22:12 . Reden: Laat ik ook maar wat nuttigs toevoegen ]

PSN-ID : Cenzer

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 11:31

Je kan je MP3-tje plaatsen in /mnt/sdcard/media/audio/notifications.
Bij mij is het MP3-tje een tijdje niet vindbaar geweest in de notification sounds, maar nu wel weer. :)

Ik denk dat er ook wel apps voor deze handeling te vinden zijn trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Joen schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 22:48:
[...]

Je kan je MP3-tje plaatsen in /mnt/sdcard/media/audio/notifications.
Bij mij is het MP3-tje een tijdje niet vindbaar geweest in de notification sounds, maar nu wel weer. :)

Ik denk dat er ook wel apps voor deze handeling te vinden zijn trouwens.
Thnx het is gelukt. Er staat bij mij maar 1 Facebook audio bestandje in deze map voor de rest niks. Ik dacht dat deze het daarom niet was.
Maar top!
Thanks. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:59
Bart, bedankt voor de tip!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ik heb thuis glasvezel en hij pakt wireless op +-65mbit 8)7 lekker nuttig! (wel snel)

verder echt een super toestel! heb hem net 4 dagen O-) batterij gaat ook lekker lang mee! (en dat na 4 dagen al) _/-\o_

[ Voor 62% gewijzigd door ArcticWolf op 11-02-2011 09:55 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 48 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire Z levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de HTC Desire Z mogen hier: HTC Desire Z Accessoires topic.

Berichten die betrekking hebben op custom ROMs en aanverwante zaken mogen in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's

Offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!