Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdkjr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 15:50
Ik weet niet of meerdere mensen dit gehad hebben, maar de laatste versie van WhatsApp hing mijn hele Desire Z op. Op het moment dat bluetooth actief werdt, bijvoorbeeld in de carkit, werd hij verschrikkelijk traag. Ook de battery life ging met sprongen achteruit. Met een taskkiller of reboot alles weer afsluiten en het ging weer even.

Whatsapp er af, problemen weg. Wou ik even delen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:46

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Gopal schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 22:08:
[...]

Wat ben je toch een n00b, Bart. Dat is overduidelijk grof schuurpapier op de foto, terwijl fijn schuurpapier nodig is.
Sorry, probeerde ook alleen maar te helpen :$.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb totaal geen problemen met Whatsapp, standaard rom. Geen batterydrain, nada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:05
Ik heb ook de carkit problemen met whatsapp.. maar ik kan het er niet afgooien, gebruik het veel.. dus weet even niet hoe ik dat ga oplossen nog.

Overigens vandaag voor de 2e keer alle smsjes foetsie.. leuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Gamepie56 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 13:36:
Overigens vandaag voor de 2e keer alle smsjes foetsie.. leuk..
Aangezien je smsjes heel belangrijk zijn, heb je ze natuurlijk gebackupt.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:44

Sorcerer8472

Mens sana?

Sms'jes zijn bij mij nog niet spontaan verdwenen. Foto's wel...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 18:11
@ Bart ik heb het geprobeerd op mijn eigen telefoon en nu zit er een groot gat in de behuizing. Heb je daar ook nog een creatieve oplossing voor?

Nee even serieus, werkt nagellakremover niet tegen dit soort vlekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:04:
Sms'jes zijn bij mij nog niet spontaan verdwenen. Foto's wel...
Dat had ik ook! Dag later waren ze weer terug, heel vreemd was dat. Ik maakte een foto en tien minuten later was ie weg. Ik zweren dat ik die foto gemaakt had, weer nieuwe foto, checken, oke, en tien minuten later weer weg. Maar dat loste zichzelf dus weer op...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
En naar aanleiding van mijn defecte telefoon: hij is gerepareerd.

Pluspunten:
- Een nieuw scherm
- Firmware update
- Geen stofjes of iets dergelijks te bekennen :)

Minpunt:
- Ze hebben hem een factory reset gegeven, dus ik ben al mijn applicaties en homescreens kwijt. :(

Maar over het algemeen ben ik wel tevreden. Mijn vorige had een kapotte pixel en deze niet meer. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Jaap-Jan op 11-02-2011 17:24 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:38
Jaap-Jan schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 17:21:
En naar aanleiding van mijn defecte telefoon: hij is gerepareerd.

Pluspunten:
- Een nieuw scherm
- Firmware update
- Geen stofjes of iets dergelijks te bekennen :)

Minpunt:
- Ze hebben hem een factory reset gegeven, dus ik ben al mijn applicaties en homescreens kwijt. :(

Maar over het algemeen ben ik wel tevreden. Mijn vorige had een kapotte pixel en deze niet meer. :)
Ook ik heb mijn desire z weer terug nadat hij vorige week zaterdag met een defect scherm is opgehaald. Binnen een week dus. Bij mij is alleen het scherm vervangen, geen update of reset. Blij dat ie weer terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Mijn telefoon zat bij mij in een heel net doosje van HTC zelf met daarin een pen en een poetsdoekje. Erg leuke attentie. Het kost geen drol maar het geeft wel een goed gevoel over HTC's service. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaub
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-02 12:30
Bart ® schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 17:05:
[...]

Dat had ik ook! Dag later waren ze weer terug, heel vreemd was dat. Ik maakte een foto en tien minuten later was ie weg. Ik zweren dat ik die foto gemaakt had, weer nieuwe foto, checken, oke, en tien minuten later weer weg. Maar dat loste zichzelf dus weer op...
Ze verdwijen soms inderdaad uit de galerij. Als je echter een file explorer app geinstalleerd hebt zie je de bestanden als het goed is wel gewoon in je fotomap staan. Op zich best lastig dat ze niet in de galerij staan natuurlijk, want in eerste instantie ga je aan je zelf twijfelen, maar echt verdwijnen doen ze gelukkig dus niet. In tegenstelling tot het probleem met de verdwenen smsjes. HTC doet alsof ze niet van het probleem op de hoogte zijn en geven aan het door te sturen naar het hoofdkantoor... daar moet je het mee doen. Misschien dus toch maar een andere smsapp gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdkjr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 15:50
Sheik schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:46:
Ik heb totaal geen problemen met Whatsapp, standaard rom. Geen batterydrain, nada.
Ik had er ook geen problemen mee, alleen sinds de laatste update (volgens mij ergens vorige week geinstalleerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Laatst online: 22-09 14:21
Heintzer schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 18:04:
[...]

Ook ik heb mijn desire z weer terug nadat hij vorige week zaterdag met een defect scherm is opgehaald. Binnen een week dus. Bij mij is alleen het scherm vervangen, geen update of reset. Blij dat ie weer terug is.
I told u so ;)
:P

@ Jaapie, ja wel netjes die doos met doekje en pen he :P

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Bart ® schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:27:
[...]

Aangezien je smsjes heel belangrijk zijn, heb je ze natuurlijk gebackupt.
Waar staat dat ik ze belangrijk vind? Smsjes zullen me een worst wezen, maar ik ontving een smsje, die heb ik nooit kunnen lezen omdat alles weg was.. Dat is wel een beetje jammer. Weet nog steeds niet wie me heeft gesmst..

[ Voor 10% gewijzigd door Boyd op 12-02-2011 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Beaub schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 21:12:
[...]

Ze verdwijen soms inderdaad uit de galerij. Als je echter een file explorer app geinstalleerd hebt zie je de bestanden als het goed is wel gewoon in je fotomap staan. Op zich best lastig dat ze niet in de galerij staan natuurlijk, want in eerste instantie ga je aan je zelf twijfelen, maar echt verdwijnen doen ze gelukkig dus niet. In tegenstelling tot het probleem met de verdwenen smsjes. HTC doet alsof ze niet van het probleem op de hoogte zijn en geven aan het door te sturen naar het hoofdkantoor... daar moet je het mee doen. Misschien dus toch maar een andere smsapp gebruiken.
Een tijd geleden heb ik op verschillende plaatsen gelezen dat dit een Android (2.2?) probleem zou zijn, en dat sms'jes op meerdere telefoons (ook non-htc) verdwijnen. Hopelijk is dit met 2.3 helemaal opgelost dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakkenjongen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 03:16
Gamepie56 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 09:05:
Waar staat dat ik ze belangrijk vind? Smsjes zullen me een worst wezen, maar ik ontving een smsje, die heb ik nooit kunnen lezen omdat alles weg was.. Dat is wel een beetje jammer. Weet nog steeds niet wie me heeft gesmst..
Hoe weet je dat je er een hebt gekregen dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik vraag me serieus af waar de problemen met SMSjes vandaan komen. Heb er zelf geen last van gehad, niet geroot en gebruik weer de standaard launcher. Hoop dat het zo blijft maar lijkt me toch wel iets om dieper op in te gaan. Zo te zien is de oorzaak nog niet achterhaald namelijk.

Hier ervaar ik regelmatig dat het toestel traag is, bijvoorbeeld als ik de notificatiebalk open duurt het soms 2 tot 5 sec voor er daadwerkelijk wat gebeurd. Dacht eerst dat het door wat widgets kwam maar zonder blijft het probleem ook bestaan.

Is er een app of functie te vinden waar ik kan zien wat de helse belasting op mijn toestel is? Het lijkt weinig invloed te hebben op de batterij, die gaat nog makkelijk 2 dagen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Probeer Elixir eens. :)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik ga woensdag naar New York. Daar wil ik natuurlijk geen 2G/3G aan hebben staan om hoge kosten te voorkomen. Hoe kan ik er zeker van zijn dat mobiel dataverkeer uitstaat? Is het voldoende op op de energiewidget de 2G/3G knop te toggelen of moet ik extra stappen doen?

En nog een vraagje, kan ik mijn Desire Z gewoon opladen door de usb kabel aan een iPod oplader aan te sluiten en daarmee mijn telefoon opladen? Of is dat niet zo'n goed idee?

Afbeeldingslocatie: http://www.digikingph.com/shop/images/ipod_charger.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Probeer APNdroid eens, evt in combinatie met 3G Watchdog.

Mbt opladen: kijk even wat de adapter precies aankan en uitgeeft, en vergelijk dat met de oplader van je HTC. 99% kans dat het geen problemen oplevert. :)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
monnick schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 13:17:
Ik ga woensdag naar New York. Daar wil ik natuurlijk geen 2G/3G aan hebben staan om hoge kosten te voorkomen. Hoe kan ik er zeker van zijn dat mobiel dataverkeer uitstaat? Is het voldoende op op de energiewidget de 2G/3G knop te toggelen of moet ik extra stappen doen?
Onder 'Instellingen' --> 'Draadloos en netwerken' --> 'Gegevensverbinding' afvinken is de officiële manier. De energiewidget schakelt alleen 3g uit om zodoende energie te besparen (een 2g- verbinding is energiezuiniger).
En nog een vraagje, kan ik mijn Desire Z gewoon opladen door de usb kabel aan een iPod oplader aan te sluiten en daarmee mijn telefoon opladen? Of is dat niet zo'n goed idee?

[afbeelding]
Yups, daar komt gewoon 5v uit, dus perfect om een Desire Z op te laden. Als alternatief kun je ook gewoon je huidige Desire Z lader aansluiten met een verloopje, die is ook gewoon geschikt voor netstroom in de USA. Vroegere laders van HTC (voor de Hero en Legend) hadden zelfs een vervangbare netplug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:38
rohit schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 00:49:
[...]

I told u so ;)
:P

@ Jaapie, ja wel netjes die doos met doekje en pen he :P
Ja inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 11:31
Bart ® schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 17:05:
[...]

Dit komt omdat de foto's dan blijkbaar uit de indexing service zijn verdwenen en weer opnieuw geïndexeerd moeten worden.
Ik heb dit zelf vooral bij nieuwe foto's die niet direct in de gallery verschijnen. Via Astro vind ik ze echter wel direct terug in de camera-map.

Edit:
Iets met spuit11... Beaub was me al lang voor...
* Joen moet stoppen met berichten op chronolgische volgorde te lezen... :P

Edit 2:
Jaap-Jan schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 13:34:
(...)

[...]
Yups, daar komt gewoon 5v uit, dus perfect om een Desire Z op te laden. Als alternatief kun je ook gewoon je huidige Desire Z lader aansluiten met een verloopje, die is ook gewoon geschikt voor netstroom in de USA. Vroegere laders van HTC (voor de Hero en Legend) hadden zelfs een vervangbare netplug.
Dat het voltage overeenkomt is niet voldoende. Het is wel zo handig om te weten of de adapter wel voldoende mili-ampère kan leveren. Dat zou minimaal het aantal moeten zijn wat er op de HTC adapter staat aangegeven.

[ Voor 38% gewijzigd door Joen op 12-02-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:52
Bedankt voor de app, werkt prima. Kan ook lekker lang terugzoeken via giganews!
Maar 1 verzoek, zou mooi zijn als je de filters kunt sorteren en bewerken.
En natuurlijk een linux build. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
kaiy schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 11:38:
[...]

Hoe weet je dat je er een hebt gekregen dan :D
Omdat ie voor me lag op m'n bureau en het sms geluidje + trillen afging. En toen ik keek was er niks, dus ik klikte op berichten, en daar was ook niks (meer)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 20:39
HA! ik heb er ook aan moeten geloven... gister een sms verstuurd, maar die toen liep de sms app vast. Ik voelde 'm al aankomen, maar er zat niets anders op dan rebooten en ja hoor.. na de reboot alle smsjes weg..

nou vind ik het jammer, maar niet zo'n heel groot probleem.. alleen wel erg slordig van HTC/Google dat ze het probleem niet oplossen en zelfs ontkennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik keek net in mijn modem (Fritzbox 7170) en het viel mij op dat alleen voor mijn Desire Z geen computernaam verschijnt. Van alle andere apparaten verschijnt wel netjes de computernaam. Ik meen me te herinneren dat deze computernamen via Netbios worden doorgegeven. Heeft de Desire Z dit niet aan boord of is dit toch wel ergens in te stellen.

Ik zou het fijn vinden dit te kunnen instellen (het vergroot de herkenbaarheid van het toestel op andere netwerkapparaten een beetje), maar als dat niet mogelijk blijkt is het zeker geen ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Hmm, bij mijn Desire Z verschijnt er wel een naam, maar dat is 'android_16380bd97fe3342c'. Die hostname wordt doorgegeven als de telefoon een IP- adres aanvraagt via DHCP. Als je dat wilt veranderen, heb je rootrechten nodig: http://androidforums.com/...how-change-dhcp-name.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Nu je het zegt, ik heb zo'n naam wel eens in andermans router zien verschijnen ja... Vreemd dat het bij mijn Fritzbox dan niet gebeurd. :P

Edit:
Ik kon blijkbaar handmatig een naam toevoegen. Nu zie ik wel een naam in mijn Fritzbox bij de WiFi registraties. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Joen op 12-02-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:02
Wat vinden jullie van de opnamekwaliteit van de camera? Ik vind deze nogal matig in niet goed belichte ruimtes.
Er is dan veel "ruis" te zien op de foto's. Ook in de 720p modus.

Ik heb al wat met de instellingen zitten knoeien, maar schokkende effecten heeft dat niet.

(Of komt dat omdat ik het nu zit te testen en ik juist nu toevallig op een crappy laptop van het werk zit?? Die is met VGA aangesloten op mijn monitor. :-( )

[ Voor 23% gewijzigd door Mit-46 op 12-02-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
De kwaliteit in slecht belichte ruimtes is inderdaad wat matig. Wat een beetje helpt soms is de flashlight er bij aan te zetten.

Hier trouwens een opname met mijn eigen Desire Z tijdens een oud & nieuw feest:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowman
  • Niet online
Ik heb mijn Desire Z net en de beveiliging via patroonbeveiliging ingesteld. Als ik het toetsenbord uitschuif dan vraagt die niet om deze code, hoe komt dit?

Telefoon staat op blokkeren na 5 minuten inactiviteit, even getest met ruim 30 minuten de telefoon niet aan te raken. Door aan te zetten via de knop bovenaan de telefoon krijg ik wel de patroonbeveiliging, alleen niet met uitschuiven van toetsenbord.

Volgens mij gebeurde hetzelfde met PIN, wachtwoord heb ik niet gebruikt.

edit:
met onmiddelijk ipv na 5 minuten inactiviteit vraagt die wel om de code.

[ Voor 7% gewijzigd door Shadowman op 13-02-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem bij het verzenden van smsjes. Bij het verzenden van een lange sms (meer dan 5 smsjes), wordt de sms omgezet naar een mms. Nu heb ik na een beetje gegoogle gevonden dat die instelling aan te passen is in de sms-instellingen onder sms verzending, althans bij andere Android toestellen. Iemand een idee waar ik die instelling kan vinden of is HTC dat gewoon vergeten toe te voegen?

Met het programma Handcent zou dit mogelijk moeten zijn, maar ik zou liever het standaardprogramma gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ik gebruik improved mail 2.0 voor android op m'n desire z, maar heb nu het probleem dat hij soms de verbinding verliest en dan verbreekt hij ook de verbinding met de exchange servers maar wilt hij niet overnieuw verbinden, dan moet ik de telefoon overnieuw opstarten en daarna doet hij het pas weer |:( heeft iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
ik heb een klein probleempje ontdekt, ik merk vaker dat als ik me telefoon uit me broekzak haal dat er dan staat Beperkte verbinding.. :S als ik dan ff 20 sec wacht doet hij het weer.. beetje raar :S
heb Telfort en heb normaal overal vol bereik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

rohit schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:57:
ik heb een klein probleempje ontdekt, ik merk vaker dat als ik me telefoon uit me broekzak haal dat er dan staat Beperkte verbinding.. :S als ik dan ff 20 sec wacht doet hij het weer.. beetje raar :S
heb Telfort en heb normaal overal vol bereik..
Komt dat niet gewoon omdat ie vlak bij je lichaam zit? Mijn gsm heeft ook altijd minder bereik in m'n broekzak dan wanneer ie op tafel ligt ofzo.

En 't is mijn telefoon en mijn broekzak...
/taalnazi

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Ik lees op de front page dat Telfort een storing heeft met hun mobiel internet.
Je zegt dat het zich vaker voordoet, maar ik denk ik deel het maar even mede.

Wat je zou kunnen proberen is een andere simkaart van een andere provider. Ik heb zelf Vodafone en ik het dat probleem niet (ik weet natuurljk niet of het provider gerelateerd is, maar zomaar een suggestie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Joen schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 23:29:
De kwaliteit in slecht belichte ruimtes is inderdaad wat matig. Wat een beetje helpt soms is de flashlight er bij aan te zetten.

Hier trouwens een opname met mijn eigen Desire Z tijdens een oud & nieuw feest:
[video]
Ja ik heb er inderdaad nu wat over gelezen. De kwaliteit is niet je-van-het.
Ach ja, het is geen barslechte kwaliteit, maar die van de Iphone (naar mijn mening DE telefoon om mee te vergelijken) is toch véél beter. Nu is dat scherm ook beter dus ziet het er sowieso allemaal wat mooier uit.

Zo'n filmpje zag ik laatst ook bij een maat. In een club met allemaal lampen enzo en het zag er echt superstrak uit. Al die lampen (soort laser stralen) kwamen er mooi strak uit tot in detail. Dat is bij de Desire Z toch een stuk minder.

Maar goed, buiten maakt die best redelijke foto's.

[ Voor 14% gewijzigd door Mit-46 op 14-02-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:31
Zie net de line-up van nieuwe toestellen van HTC, zoals bekendgemaakt op de MWC. Vraag me echt serieus af of HTC nog een officiële update naar Android 2.3 voor de Desire-Z gaat maken. Misschien hebben we geluk, omdat er nog geen echte opvolger voor de Desire-Z is, maar voor de 'gewone' Desire zie ik het wat update betreft niet meer gebeuren...

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
In de review lees ik dat alle Desire toestellen een upgrade krijgen naar 2.3:
Een upgrade naar Android 2.3, vermoedelijk met de nieuwe Sense, komt in het voorjaar van 2011 uit voor de Desire HD, de Desire Z en de eerste Desire.
De Legend krijgt blijkbaar geen updates meer, terwijl die tegelijk is uitgebracht met de Desire.

[ Voor 23% gewijzigd door Jaap-Jan op 15-02-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Ik zou het niet weten, maar als ik eerlijk ben werkt mijn telefoon perfect met 2.2
Wat zijn de voordelen van 2.3?

Gaat mijn camerakwaliteit wat omhoog? :+
Dan gaan we vanavond nog modden namelijk. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Mit-46 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:22:
Ik zou het niet weten, maar als ik eerlijk ben werkt mijn telefoon perfect met 2.2
Wat zijn de voordelen van 2.3?

Gaat mijn camerakwaliteit wat omhoog? :+
Dan gaan we vanavond nog modden namelijk. O-)
www.lmgtfy.com ;)
http://www.differencebetw...-android-2-3-gingerbread/

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
ik vind de kwaliteit van foto's overdag buiten gewoon netjes, alleen als je in het donker een foto wilt maken van iemand dan is hij meestal overbelicht :S dat is wel een beetje jammer..
camerakwaliteit gaat niet omhoog hoor kan het nergens op deze website lezen.. enige wat verandert is dat hij meerdere camera's aankan en support krijgt voor grotere schermen.

[ Voor 53% gewijzigd door Rohit op 15-02-2011 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Ik lees ook niks over verbeterde kwaliteit.

En de kwaliteit is niet slecht. Foto's overdag buiten zijn inderdaad goed, maar in het donker al wat minder. Dan ontstaat er nogal veel ruis op de foto vind ik. Waar dit door komt weet ik niet. Ben niet zo thuis in fotografie.

Video's vind ik wel wat minder als ik kijk naar de Iphone 4 bijvoorbeeld. Het lijkt daar of ik naar een Full HD film zit te kijken wat betreft kleurkwaliteit en scherpte. Op de Desire Z is dat echt niet! Youtube op de Z is daarintegen wel weer gelijkwaardig als de Iphone vind ik dus het scherm ligt het niet aan. Het is echt de camera zelf.

Barslecht is het zeker niet, maar voor een 5mp camera die op 720p video's kan opnemen had ik toch nét iets meer verwacht.

Echt slecht vind ik het niet, so don't get me wrong. Het is echt mijn verwachtingspatroon wat schijnbaar te hoog was.
Het is ook geen ramp, want nogmaals, slecht is de camera niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Mit-46 op 15-02-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Mit-46 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:22:
Ik lees ook niks over verbeterde kwaliteit.

En de kwaliteit is niet slecht. Foto's overdag buiten zijn inderdaad goed, maar in het donker al wat minder. Dan ontstaat er nogal veel ruis op de foto vind ik. Waar dit door komt weet ik niet. Ben niet zo thuis in fotografie.

Video's vind ik wel wat minder als ik kijk naar de Iphone 4 bijvoorbeeld. Het lijkt daar of ik naar een Full HD film zit te kijken wat betreft kleurkwaliteit en scherpte. Op de Desire Z is dat echt niet! Youtube op de Z is daarintegen wel weer gelijkwaardig als de Iphone vind ik dus het scherm ligt het niet aan. Het is echt de camera zelf.

Barslecht is het zeker niet, maar voor een 5mp camera die op 720p video's kan opnemen had ik toch nét iets meer verwacht.

Echt slecht vind ik het niet, so don't get me wrong. Het is echt mijn verwachtingspatroon wat schijnbaar te hoog was.
Het is ook geen ramp, want nogmaals, slecht is de camera niet.
trouwens als je hd filmt krijg je ook schokken :S dat vind ik wel een beetje nep.. maar opzich best mooi kwaliteit voor een telefoon (en dan ook nog HTC die nooit eiglk kwaliteit camera's hebben geleverd..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

rohit schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:13:
ik vind de kwaliteit van foto's overdag buiten gewoon netjes, alleen als je in het donker een foto wilt maken van iemand dan is hij meestal overbelicht :S dat is wel een beetje jammer..

[...]

camerakwaliteit gaat niet omhoog hoor kan het nergens op deze website lezen.. enige wat verandert is dat hij meerdere camera's aankan en support krijgt voor grotere schermen.
Dat heb ik ook niet gezegd, was alleen de bedoeling om 'm een zetje in de goede richting te geven mbt de verschillen. ;)

Mbt de camera: ik vind 'm ook een beetje tegenvallen, idd vooral wanneer het donkerder is en bij filmen. 't Is best aardig, en ik vind persoonlijk dat als je mooie foto's wil maken, je gewoon een camera moet gebruiken, maar ik had er wel wat meer van verwacht; gezien de iPhone kán 't duidelijk wel.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 20:39
Heeft de Desire-Z eigenlijk video out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Pusherman_ schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:42:
Heeft de Desire-Z eigenlijk video out?
http://www.lmgtfy.com/ :P

antwoord:
nee

[ Voor 4% gewijzigd door Rohit op 15-02-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 23:05
Shadowman schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:27:
Ik heb mijn Desire Z net en de beveiliging via patroonbeveiliging ingesteld. Als ik het toetsenbord uitschuif dan vraagt die niet om deze code, hoe komt dit?

Telefoon staat op blokkeren na 5 minuten inactiviteit, even getest met ruim 30 minuten de telefoon niet aan te raken. Door aan te zetten via de knop bovenaan de telefoon krijg ik wel de patroonbeveiliging, alleen niet met uitschuiven van toetsenbord.

Volgens mij gebeurde hetzelfde met PIN, wachtwoord heb ik niet gebruikt.

edit:
met onmiddelijk ipv na 5 minuten inactiviteit vraagt die wel om de code.
Heb hem ook net een week ( nog geen simkaart dus is nu meer een speeltje thuis :P) maar ik heb met PIN het zelfde. Als ik hem open klap laat hij eerst de schuifknop zien en schiet daarna meteen door naar home screen.
Start ik hem op via de powerknop krijg ik wel dat ik PIN code moet invoeren.

Misschien dat dit anders is met een Simkaart erin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowman
  • Niet online
Beukerz schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:06:
[...]

Heb hem ook net een week ( nog geen simkaart dus is nu meer een speeltje thuis :P) maar ik heb met PIN het zelfde. Als ik hem open klap laat hij eerst de schuifknop zien en schiet daarna meteen door naar home screen.
Start ik hem op via de powerknop krijg ik wel dat ik PIN code moet invoeren.

Misschien dat dit anders is met een Simkaart erin ?
Ik heb er een simkaart in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:45
Met de ingebouwde dlna kun je foto's naar een ondersteunende tv sturen. Als je zo'n tv hebt, dan kun je deze als speler selecteren in de standaard player app. Video's moet ook kunnen, maar daarin ben ik nog niet geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:21
ReconE schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:49:
[...]

Met de ingebouwde dlna kun je foto's naar een ondersteunende tv sturen. Als je zo'n tv hebt, dan kun je deze als speler selecteren in de standaard player app. Video's moet ook kunnen, maar daarin ben ik nog niet geslaagd.
Imediashare app doet ook video's. Werkt ook leuk op je PS3 of een NMT player, bv Popcorn Hour of HDX :Y)

http://www.bianor.com/ims/android_mobile_app.html

[ Voor 6% gewijzigd door Pimmr op 16-02-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
Ik heb ff gezocht hier, met de zoek knop hier op Tweakers, maar vind het niet dus even een vraagje:

Als ik na een app gebruikt te hebben op de Home knop druk (het huisje dus :P ) gaat hij weer terug naar het begin scherm maar blijft het spel/app gewoon doordraaien op de achtergrond.

Nu kan ik wel via Instellingen->Applicaties deze wel stoppen, maar is er geen manier ergens om uit een applicatie te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, de HD2 gaat eruit, vandaag een Desire-Z besteld...

Zal topic even doorspitten om beetje voorbereid te zijn :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:56

iop

kegeltje26 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:52:
Ik heb ff gezocht hier, met de zoek knop hier op Tweakers, maar vind het niet dus even een vraagje:

Als ik na een app gebruikt te hebben op de Home knop druk (het huisje dus :P ) gaat hij weer terug naar het begin scherm maar blijft het spel/app gewoon doordraaien op de achtergrond.

Nu kan ik wel via Instellingen->Applicaties deze wel stoppen, maar is er geen manier ergens om uit een applicatie te komen?
app verlaten door back te drukken (meerdere malen vaak)

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 07:21

Oceria

I've been in between....

Sinds ik GPS ben gaan gebruiken komt het regelmatig voor dat mijn Desire Z in standby helemaal vast loopt en niet meer aan gaat, totdat ik de batterij eruit heb gehaald. Als ik de telefoon herstart met GPS uitgeschakeld, heb ik dat probleem niet. Op Google vindt ik niet zo veel informatie (alleen deze site beschrijft het zelfde probleem: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=11306312). Het zou een hardware probleem zijn, maar dan zou je toch een patroon moeten kunnen zien.
Ik heb ondertussen een ticket aangemaakt bij HTC, maar nog niks van hen gehoord. Zijn er meer die dit probleem hebben?

Edit 20-2-2011:
HTC heeft ondertussen contact met me gezocht en verzocht de telefoon naar hen op te sturen, omdat ze vermoeden dat het een hardware probleem is.

[ Voor 11% gewijzigd door Oceria op 20-02-2011 23:17 . Reden: Nieuwe ontwikkelingen ]

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09 15:43

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Oceria schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:18:
Sinds ik GPS ben gaan gebruiken komt het regelmatig voor dat mijn Desire Z in standby helemaal vast loopt en niet meer aan gaat, totdat ik de batterij eruit heb gehaald. Als ik de telefoon herstart met GPS uitgeschakeld, heb ik dat probleem niet. Op Google vindt ik niet zo veel informatie (alleen deze site beschrijft het zelfde probleem: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=11306312). Het zou een hardware probleem zijn, maar dan zou je toch een patroon moeten kunnen zien.
Ik heb ondertussen een ticket aangemaakt bij HTC, maar nog niks van hen gehoord. Zijn er meer die dit probleem hebben?
Ik heb het zelf nog niet kunnen linken aan de gps maar ik heb wel de zelfde symptonen met mijn toestel dat hij soms gewoon helemaal niet meer uit standby komt.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 07:21

Oceria

I've been in between....

BGB4rn schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 22:59:
[...]

Ik heb het zelf nog niet kunnen linken aan de gps maar ik heb wel de zelfde symptonen met mijn toestel dat hij soms gewoon helemaal niet meer uit standby komt.
Je kunt GPS gemakkelijk uitzetten in "Menu>Locatie>GPS Sateliet gebruiken". Na uitzetten even een reboot en je probleem zou over moeten zijn. Navigatie gebruiken gaat niet meer, maar je toestel localiseert nog wel via netwerken. Als het goed is valt je telefoon niet meer uit.

Ik raadt je aan om HTC op de hoogte te brengen van dit probleem via hun help pagina. Ze antwoorden meestal binnen een paar dagen.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb die functie aan staan en moet zeggen dat ik hier geen last van heb.

Ik had alleen last dat hij foto's niet meer liet zien, terwijl ik ze met het toestel gemaakt had. Herstart van de telefoon hielp wel, maar na een tijdje had ik weer hetzelfde probleem. Dit bleek te komen door antivirus free. Nu ik deze verwijderd heb, heb ik hier geen last meer van.

• Rohit
Gismo1979 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:47:
Ik heb die functie aan staan en moet zeggen dat ik hier geen last van heb.

Ik had alleen last dat hij foto's niet meer liet zien, terwijl ik ze met het toestel gemaakt had. Herstart van de telefoon hielp wel, maar na een tijdje had ik weer hetzelfde probleem. Dit bleek te komen door antivirus free. Nu ik deze verwijderd heb, heb ik hier geen last meer van.
wie installeerd er dan ook een antivirus op zijn telefoon :P dikke bullshit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
Hoi Tweakers met een Desire Z, :)

Ik heb op dit moment een Desire, maar ik wil toch graag wat nieuwers hebben. Dus het was even de twijfel tussen de Desire HD/Z en Galaxy S. Nou lijkt de Desire Z mij toch wel de beste keus omdat het een Qwerty toetsenbord heeft. Maar, ik chat nu niet zo vaak op m'n mobiel etc omdat ik het on-screen toetsenbord niet echt fijn vind, is het Qwerty toetsenbord nou echt een voordeel van de Desire Z, gaat typen er echt sneller mee?

En hoe is het met het Z systeem? Zit dat nog steeds stevig vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ja, typen gaat echt sneller (maar niet zo snel als op een HTC Touch Pro 2); je maakt minder typfouten en het gaat gewoon sneller, maar het toetsenbordje is eigenlijk net te klein.

Z-hinge zit ietsjes losser dan in het begin maar zit gewoon nog stevig vast. Telefoon zit altijd in een hoesje, dus ik ben er wel redelijk voorzichtig mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Aangezien ik niet kan typen op een onscreen toestenbord zonder 100 spelfouten te maken vind ik het QWERTY toetsenbord een verademing! Daar maak ik maar 10 spelfouten. :+
(Lees: Ik kan sneller een bericht typen op het qwerty toetsenbord, maar dit is toch iets persoonlijks denk ik.)

Mijn Z systeem is nog net zo solide als dat die was na de eerste week. Stevig? Ja, ik vind van wel.
Het beweegt heel soepeltjes en vooral niet stroef, maar het is wel stevig denk ik.

Heb mijn telefoon nu sinds de release en het werkt nog prima.

Het slechtste van deze telefoon vind ik toch wel het metalen kapje aan de achterkant. Ziet er mooi uit, maar is zo krasgevoelig. En ik denk dat die aanzienlijk zwaarder is als de Desire, maar dat is even wennen. Ik had hiervoor een HTC Snap. Die woog 2x zo weinig, maar was er na een week al aan gewend.

[ Voor 11% gewijzigd door Mit-46 op 18-02-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Bedankt voor de snelle reactie's! Ik maak ook veel fouten op het on-screen toetsenbord inderdaad. Daarom zat ik ook aan een Qwerty toestel te denken. Heeft iemand misschien wat benchmarks met de Desire HD? Omdat de Z geclockt is op 800MHz en de HD op 1GHz. Merk je daar in de praktijk veel van?
Het slechtste van deze telefoon vind ik toch wel het metalen kapje aan de achterkant. Ziet er mooi uit, maar is zo krasgevoelig. En ik denk dat die aanzienlijk zwaarder is als de Desire, maar dat is even wennen. Ik had hiervoor een HTC Snap. Die woog 2x zo weinig, maar was er na een week al aan gewend.
Oh dat is wel minder. Ik ben wel van plan er een goed hoesje bij te kopen, maar het is dus niet zo krasvast als de metalen achterkant van de HTC HD2 bijv.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
J0ey schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:24:
Bedankt voor de snelle reactie's! Ik maak ook veel fouten op het on-screen toetsenbord inderdaad. Daarom zat ik ook aan een Qwerty toestel te denken. Heeft iemand misschien wat benchmarks met de Desire HD? Omdat de Z geclockt is op 800MHz en de HD op 1GHz. Merk je daar in de praktijk veel van?

[...]

Oh dat is wel minder. Ik ben wel van plan er een goed hoesje bij te kopen, maar het is dus niet zo krasvast als de metalen achterkant van de HTC HD2 bijv.?
Toetsenbord is goed, maar Pro2 was beter.. heb geen last van hinge ofz ;) toetsenbord is nog net zo goed als begin.. 800Mhz is voldoende.. en mocht je meer wille dan overklok je hem tog? ik merk er in ieder geval niks van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zekicc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-08-2023
Geprobeerd om de tel te rooten, maar het lukt me maar niet. Telkens bij het drukken op TempRoot springt het beeld op "rooting device" en dan opeens helemaal zwart, met alleen bovenin het statusbalk (batterij, tijd, verbinding etc.)..

Heeeeeeeel lang wachten nog niets.. Wat doe ik verkeerd of welke manier is er nog meer om van die standaard meegeleverde programmas af te komen?

edit:
zie dat er een apart topic voor is

[ Voor 6% gewijzigd door Zekicc op 18-02-2011 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Zekicc schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:00:
Geprobeerd om de tel te rooten, maar het lukt me maar niet. Telkens bij het drukken op TempRoot springt het beeld op "rooting device" en dan opeens helemaal zwart, met alleen bovenin het statusbalk (batterij, tijd, verbinding etc.)..

Heeeeeeeel lang wachten nog niets.. Wat doe ik verkeerd of welke manier is er nog meer om van die standaard meegeleverde programmas af te komen?

edit:
zie dat er een apart topic voor is
Welke firmware versie draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zekicc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-08-2023
Android 2.2.1

1.72.405.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
  • Laatst online: 27-09 07:33
Die moet je volgens mij eerst downgraden... het juiste topic voor deze vraag is trouwens het root & custom rom topic over de desire z. Voor verdere info kan je ook zoeken op XDA.

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Vandaag mijn telefoon eens onder handen genomen.

Om te beginnen die grote klok widget weggehaald van het beginscherm. Wat snelkoppelingen die op het 2e tabblad stonden nu verplaatst naar het beginscherm, omdat er veel ruimte vrij kwam. Deze ziet er dus compleet anders uit. Lijkt net of ik een nieuwe telefoon heb af en toe. :P

Daarbij ben ik eens wezen neuzen in het Android Market topic en heb de apps Het weer en Dolphin browser gedownload. De standaard browser wilt bij mij nog wel eens spontaan er uit klappen of het scherm reageert niet meer. Ik moet dan de telefoon kantelen zodat het beeld kantelt en weer terug en dan werkt het vaak weer. Soms ook niet.... Dus eens kijken of deze browser beter is. Ik ben er vooralsnog tevreden mee.

Ook had ik de buienradar app en de standaard weer widget. Deze heb ik vervangen voor de app Het weer. Die heeft een ingebouwde buienradar. Ideaal! Ook het weer wordt duidelijk weergeven dus een mooie 2in1 app!

Aangezien ik op het 2e tabblad (rechts) snelkoppelingen had staan die ik nu verplaatst heb, heb ik daar een email widget geplaatst en de snelkoppeling naar de email app op de homepage verwijderd. Daarnaast heb ik een Music player widget ipv van een snelkoppeling naar de app. Zo is er toch aardig wat veranderd aan het aanzicht.

Ik ga zo nog een kijken of ik eens andere theme ga plaatsen. Vond ze voorheen niet zo mooi omdat de klok maar bij 1 theme naar mijn smaak weergeven werd. Die heb ik nu verwijderd dus kijken of ik het nu wat vind.

Het zijn allemaal kleine simpele aanpassingen, maar het maakt de ervaring/het gevoel met de telefoon zoveel anders aanvoelen. Lijkt net een andere... :)
De view en feeling van je telefoon zo aanpassen kon met al mijn voorgaande toestellen niet. Ik ervaar deze functionaliteiten van Android dus zeer enthousiast! Dat dit mij na een klein half jaar nog zo weet te verbazen in positieve zin.

Ik heb alleen niet echt veel andere spannende widgets kunnen vinden. Ik ga nog de navigatie Sygic proberen. Eens kijken of dat wat is. Ik wil graag er graag 1 die niet continu gebruikt maakt van je internetverbinding. Ik denk dat dit voor de accu wat prettiger is. In de auto is dat geen probleem, maar ik zit vaker op de motor dus een zo zuinig mogelijke navigatie is dan wel gewenst.

[ Voor 14% gewijzigd door Mit-46 op 19-02-2011 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Kut!
Stel ik een andere scene in, zijn al mijn aanpassingen weg!

Kan ik weer overnieuw beginnen. :( |:(

Ik wilde dus het uiterlijk veranderen en niet de scene kom ik nu achter.
|:(

[ Voor 27% gewijzigd door Mit-46 op 19-02-2011 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0ey schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:01:
Hoi Tweakers met een Desire Z, :)

Ik heb op dit moment een Desire, maar ik wil toch graag wat nieuwers hebben. Dus het was even de twijfel tussen de Desire HD/Z en Galaxy S. Nou lijkt de Desire Z mij toch wel de beste keus omdat het een Qwerty toetsenbord heeft. Maar, ik chat nu niet zo vaak op m'n mobiel etc omdat ik het on-screen toetsenbord niet echt fijn vind, is het Qwerty toetsenbord nou echt een voordeel van de Desire Z, gaat typen er echt sneller mee?

En hoe is het met het Z systeem? Zit dat nog steeds stevig vast?
Volgens mij is van een Desure naar een Z gaan om iets nieuwers te krijgen niet helemaal een productieve move, aangezien het nagenoeg hetzelfde is. Alleen het toetsenbord en een wat betere camera zou meerwaarde kunnen bieden, maar volgens mij is het voor de rest vooral een laterale move en niet echt vooruit of achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 25-09 15:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Lateraal of niet, lekker zal het wel zijn. Het hoeft niet altijd om de harde performancewint te gaan toch?
Nieuwe spulletjes zijn altijd leuk, en het QWERTY tobo zou ik niet meer zonder willen.
Dus als je het geld er voor hebt, waarom niet?
En die Desire is nog wel te verkopen me dunkt :)

Verder zijn de HD en Galaxy S ook prima toestellen. Het is dat ik zelf niet zo kapot ben van Samsung, maar mijn collega's lopen er mee rond en hebben er plezier van. En de HD heeft de broer van mijn vriendin, ook een mooi toestel.
Ik, en 3 maten van mij, lopen met een Z en ik ben hartstikke blij met de QWERTY. Even een berichtje tikken, emailtje beantwoorden, of een URL invullen... Het hardware tobo is voor mij een blijvertje.
Verder blijft het allemaal persoonlijke keuze.

[ Voor 70% gewijzigd door Ultraman op 19-02-2011 02:05 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ultraman schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 02:01:
Lateraal of niet, lekker zal het wel zijn. Het hoeft niet altijd om de harde performancewint te gaan toch?
Nieuwe spulletjes zijn altijd leuk, en het QWERTY tobo zou ik niet meer zonder willen.
Het QWERTY toetsenbord is natuurlijk een overtuigend argument, maar als je even vanuit de 'normale' mensenwereld denkt is het misschien buiten dat argument wat zonde. Zo lang je je bewust bent dat het verder geen enorme winsten oplevert is het natuurlijk a-okay :)

Nieuw speelgoed is altijd leuk, maar natuurlijk rationeel gezien keizonde van je geld.

Edit: wat betreft het toetsenbord geef ik je absoluut gelijk hoor, als ik niet aan een studentenbudget gebonden was had de Z om precies die reden ook hier gelegen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2011 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 02:04:
[...]

Het QWERTY toetsenbord is natuurlijk een overtuigend argument, maar als je even vanuit de 'normale' mensenwereld denkt is het misschien buiten dat argument wat zonde. Zo lang je je bewust bent dat het verder geen enorme winsten oplevert is het natuurlijk a-okay :)
Inderdaad, ik ben het dan ook eens met je advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Even een kort berichtje tikken kan met elke telefoon, maar als je soms echt hele emails wilt tikken dan is een toetsenbordje toch echt zo veel fijner. Je tikt sneller, op het scherm is meer ruimte voor de tekst en opmaak. Verder is hij wat zwaar, maar dat merk ik gelukkig niet meer, tenzij ik ineens een Samsung Galaxy of Meizu M9 in mijn handen heb. Dan voel je wel hoe licht die andere toestellen zijn.

Mocht het toestel echt niet snel genoeg zijn dan kun je hem nog overklokken. Hier loopt hij op 1.42GHz en met SetCPU profielen aangemaakt waardoor de telefoon langer meegaat dan daarvoor tenzij ik heel veel spelletjes ga spelen ineens, maar daar heb ik dan weer geen tijd voor.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
bah... vanmorgen waren al m'n sms opeens weg, dacht dat google al een update had uitgebracht hiervoor. Weet iemand dit op te lossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 00:43:
[...]

Volgens mij is van een Desure naar een Z gaan om iets nieuwers te krijgen niet helemaal een productieve move, aangezien het nagenoeg hetzelfde is. Alleen het toetsenbord en een wat betere camera zou meerwaarde kunnen bieden, maar volgens mij is het voor de rest vooral een laterale move en niet echt vooruit of achteruit.
Ja, tuurlijk. Maar dan zou van de Desire naar de Desire HD gaan ook geen productieve move zijn, omdat je dan 'alleen' maar een groter scherm hebt met een betere camera. Ik vind 't on-screen toetsenbord niet zo fijn, dus dat zou wel een stap vooruit zijn zegmaar. ;)
Ultraman schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 02:01:

Verder zijn de HD en Galaxy S ook prima toestellen. Het is dat ik zelf niet zo kapot ben van Samsung, maar mijn collega's lopen er mee rond en hebben er plezier van. En de HD heeft de broer van mijn vriendin, ook een mooi toestel.
Ik, en 3 maten van mij, lopen met een Z en ik ben hartstikke blij met de QWERTY. Even een berichtje tikken, emailtje beantwoorden, of een URL invullen... Het hardware tobo is voor mij een blijvertje.
Verder blijft het allemaal persoonlijke keuze.
Dit dus. De performance van de Desire is voor mij prima, dus dan is die van de Desire Z dat ook. :) Als ik m'n Desire met Amoled scherm voor 280,- kan verkopen zou met ik 70 euro erbij een nieuwe Desire Z kunnen kopen, en dat heb ik er wel voor over denk ik.

De Desire HD heeft toch een iets te groot scherm voor die resolutie vind ik. Vooral als ik 'm naast mijn Desire leg zie je toch wel een kwaliteitsverschil, wat ik erg jammer vind.

Galaxy is inderdaad ook een leuk toestel, maar met de 'vervanger' die eraan komt niet echt een aantrekkelijk toestel meer imo.
kiddyl schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 05:48:
Even een kort berichtje tikken kan met elke telefoon, maar als je soms echt hele emails wilt tikken dan is een toetsenbordje toch echt zo veel fijner. Je tikt sneller, op het scherm is meer ruimte voor de tekst en opmaak. Verder is hij wat zwaar, maar dat merk ik gelukkig niet meer, tenzij ik ineens een Samsung Galaxy of Meizu M9 in mijn handen heb. Dan voel je wel hoe licht die andere toestellen zijn.

Mocht het toestel echt niet snel genoeg zijn dan kun je hem nog overklokken. Hier loopt hij op 1.42GHz en met SetCPU profielen aangemaakt waardoor de telefoon langer meegaat dan daarvoor tenzij ik heel veel spelletjes ga spelen ineens, maar daar heb ik dan weer geen tijd voor.
Ik denk dat het toestel wel snel genoeg is, maar hoe is de batterij duur met 1.42GHz? :o Het lijkt mij dat 'ie zo nog geen dag mee gaat, of zie ik dat verkeerd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Aangezien die snelheid dynamisch is valt het nog wel mee qua extra verbruik. De CPU is immers ook wat sneller klaar en valt terug naar de lagere snelheid.
Kloksnelheid is op zichzelf niet zo'n grote speler als het aankomt op het verbruik van een chip, het heeft wel invloed maar het is niet erg groot. Voltage is een veel interessanter speler in die mix. Hogere kloksnelheid zonder het voltage te verhogen zal het verbruik niet enorm opdrijven.
Aan de andere zijde van het zwaard: Daarom is de mogelijkheid tot undervolten interessanter dan enkel downclocken om batterij te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik kon in princiepe al een dag werken met de Z en nu houdt ik met overclock zelfs meer over aan het einde van de dag. SetCPU is zeer handig en werkt zonder problemen. Speel je veel spelletjes dan kan het verbruik juis toenemen omdat de processor dan lange tijd op 1.42GHz draait.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Bedankt voor de uitleg, en het is inderdaad wel logisch, alleen met zware apps zal die dus 800+MHz gebruiken.
Om SetCPU te gebruiken heb je wel een root nodig toch?

Nu alleen nog even kijken of iemand zn Desire Z wil ruilen voor mijn Desire met bijbetaling. Zie dat er nog niet zoveel Desire Z's worden aangeboden, en heb niet zo zin om 3 weken zonder toestel te zitten.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
  • Laatst online: 27-09 07:33
Mit-46 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 00:27:
Kut!
Stel ik een andere scene in, zijn al mijn aanpassingen weg!

Kan ik weer overnieuw beginnen. :( |:(

Ik wilde dus het uiterlijk veranderen en niet de scene kom ik nu achter.
|:(
géwoon je oude scene selecteren en alles staat er weer. Scene`s zijn om snel te kunnen wisselen tussen werk en prive bv. hiervoor gebruik je andere apps en widgets en kan je zo snel wisselen binnen 1 telefoon... althans dat was et idee.. denk dat er weinig mensen zijn die het echt zo doen.

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 00:43:
[...]

Ga zelf van een HD2 naar een Desire-Z...

Android ken ik al van de SE X10 mini-pro van mijn vrouw...maar ga er qua scherm niet op vooruit en Android kan ik ook op de HD2 zetten...
Mij gaat het puur om het toetsenbord... :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
spreading schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:06:
[...]

géwoon je oude scene selecteren en alles staat er weer. Scene`s zijn om snel te kunnen wisselen tussen werk en prive bv. hiervoor gebruik je andere apps en widgets en kan je zo snel wisselen binnen 1 telefoon... althans dat was et idee.. denk dat er weinig mensen zijn die het echt zo doen.
Ja daar ben ik achter gekomen inmiddels. Ik had opeens 2 dezelfde. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Ik heb van het weekend zitten klooien met mijn telefoon en het viel mij zowel gisteren als vandaag op dat die bijzonder snel leeg gaat. Gisternacht ging ik slapen om +/- 01.00 uur en vandaag om +/- 09.00 uur zag ik dat er bijna 30% van de batterij af was.

Nu heb ik niet exact in de gaten gehouden hoeveel dit voorheen was, maar niet ZO veel dacht ik. Zaterdag op zondag viel mij dat ook al op. Ik werd zondag wakker en toen gaf de batterij monitor app alweer de oranje kleur aan wat betekent dat die minder dan 40% had (ik heb een 2e monitor app voor de percentages). Toen ik ging slapen zaterdag was die boven de 80% meen ik.

Nu is mijn toestel gister helemaal uitgevallen, omdat de batterij leeg was dus hij is herstart inmiddels. Zojuist weer herstart en toen ik hem van de lader aftrok gaf die 89% aan. Nu die herstart is geeft die 100% aan.
Nu ten tijde dat ik dit type zit die op 98%. Dat is +/- 5 min nadat die 100% aangaf.

Die batterij monitor zit dus lekker te kloten hier....

De enige instellingen die ik aangepast heb behalve 3 extra widgets op de beginschermen zijn de synchronisatie van Exchange van 4 naar 2 uur (deze had ik gisteren al weer terug gezet naar 4 uur) en de beeldschermhelderheid had ik weer op automatisch gezet (ook deze gisteren weer terug gezet naar de handmatige instelling welke minder licht geeft).

Kan het zijn dat widgets extra stroom vreten?

Ik heb nu een e-mail widget. Dit was voorheen een snelkoppeling naar de e-mail app.
En ik heb youtube en muziekplayer widgets. Dit waren voorheen ook snelkoppelingen.

[ Voor 7% gewijzigd door Mit-46 op 21-02-2011 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
@Mit-46: Installeer iets als Watchdog lite, dan kun je bijhouden wat er veel stroom vreet en wat niet.

[ Voor 30% gewijzigd door Milly op 21-02-2011 11:03 ]

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Thanks!
Die ga ik installeren. Eens kijken of ik er wijzer van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Mit-46 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:06:
Thanks!
Die ga ik installeren. Eens kijken of ik er wijzer van wordt.
Het is maar 1x gebeurd dat hij zichzelf leegtrok?

Ik heb nu ook 1x meegemaakt dat de accu heel snel leegging. Bleek uiteindelijk te komen door Google Maps wat op de achtergrond aan was blijven staan, die had een kwart van de accu gebruikt volgens de monitor (+ waarschijnlijk ook meer data / android system algemeen waardoor de totale invloed nog groter was).

Jammer trouwens dat je geen 'beginpunt' kan instellen bij automatische brightness. Zou wel wat minder fel mogen in het donker, en dan juist wel heel fel worden bij zonlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:20:
[...]
Jammer trouwens dat je geen 'beginpunt' kan instellen bij automatische brightness. Zou wel wat minder fel mogen in het donker, en dan juist wel heel fel worden bij zonlicht.
Sowieso vindt ik dat hele auto brightness waardeloos. Ik heb hem standaard vrij rustig staan. Als hij bijna leeg is vraagt hij of hij de power saver aan kan zetten, met daarin onder meer auto brightness. Doe ik dat, wordt het scherm ineens veel feller..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Op de stock ROM vond ik de auto-brightness ook vrij waardeloos. Hij staat vaak feller afgesteld dan nodig.

Gelukkig kan ik nu met Cyanogenmod 6.1.1 de waarden van de auto-brightness wel zelf afstellen ahv gemeten lichtwaarde en welke brightness ik daarbij wil hebben. Dus ik maak hier volop gebruik van mijn custom auto-brightness.
Nog een reden om een custom ROM te gebruiken dus :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 21-02-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:21
Ultraman schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:48:
Op de stock ROM vond ik de auto-brightness ook vrij waardeloos. Hij staat vaak feller afgesteld dan nodig.

Gelukkig kan ik nu met Cyanogenmod 6.1.1 de waarden van de auto-brightness wel zelf afstellen ahv gemeten lichtwaarde en welke brightness ik daarbij wil hebben. Dus ik maak hier volop gebruik van mijn custom auto-brightness.
Nog een reden om een custom ROM te gebruiken dus :)
OT: kan je eens jouw auto brightness waardes van CM posten? Ik heb er ook even mee gespeeld maar was eerlijkgezegd te ongeduldig... :X en heb hem weer op fixed staan. Maar als je een goede setup hebt zou ik hem graag proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:29
Ik heb sinds vrijdag een desire z, ben er heel erg blij en het is mijn eerste echte smartphone. Ik kom van een blackberry en wat ik hier erg fijn van vind is de spellingchecker die erin is gebouwd. Dit mis ik heel erg op de desire z (gelukkig maak ik niet heel veel spelfouten, maar het is toch wel handig), je moet namelijk telkens op de textbox klikken en dan pas gaan typen, anders werkt de predictive text niet. Nou ben ik ook geen grote fan die predictive text maarja het is beter dan niks, wel irritant dat je constant op de textbox moet klikken wil het werken. Is hier een alternatief/verbetering voor?

heb al smart keyboard en better keyboard geïnstalleerd maar dit werkt niet, tenzij ik iets over het hoofd zie

[ Voor 8% gewijzigd door maxietheboss op 21-02-2011 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Iemand al enig idee wanneer de nieuwe opvolger komt van de Z?

heb sinds de Tytn al elke keer de opvolger gehaald :P

Tytn-Tytn2-Touch Pro-Touch Pro2-Desire Z

Van die 5 was de toetsebord van de Pro2 echt de baas.
Ik erger me zo erg aan die tobo van de Z :S kan er egt niet mee overweg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:51
Opvolger van de Z? De Z zelf ligt nog maar goed en wel in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Ja precies.
Als ze nu al met een opvolger komen dan koop ik nooit meer een HTC.....

Ik vind het toetsenbord nog steeds geweldig. De plek van de FN toests en de SHIFT toets ben ik al aan gewend. Het enige wat ik soms nog storend vind is dat ik op de punt druk ipv de spatie.

Voor de rest is die top!

Maar ik kom dan ook van een HTC snap af en dat is gewoon bagger. Kleine knopjes en ik heb geen eens dikke vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Mit-46 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 18:22:
Als ze nu al met een opvolger komen dan koop ik nooit meer een HTC.....
Wat is dat nou weer voor klets, wordt je huidige telefoon soms minder goed als er nu een opvolger uitkomt?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Nee, maar als ik een telefoon van +/- €500 euro koop verwacht dat deze enige tijd de topper blijft. Als er na een half jaar alweer een opvolger komt dan had ik wel een half jaar gewacht totdat die €300 was geworden.

Oftewel, ik voel mij best genaaid als binnen zo'n kort tijdsbestek de telefoon opgevolgd wordt en dus in prijs zakt.

Of die nu net zo goed werkt als een half jaar terug zal ongetwijfeld. Vandaar dat ik er dan ook graag op had gewacht als dat mij zo'n bedrag kan schelen.

Niemand zal de "oude" kopen als die niet aanzienlijk goedkoper is als de nieuwe. Dus in prijs zakken zal die als die wordt opgevolgd binnen zo'n korte periode.

Dat mag jij best klets vinden. Ik vind dat ze dat niet moeten doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mit-46 op 21-02-2011 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Du jij koopt een telefoon omdat ie een topper blijft? Ik koop een telefoon omdat ie aan mijn eisen en verwachtingen voldoet voor een bepaalde prijs op het moment van aanschaf. Zal mij verder worst wezen wat alle andere telefoons in de nabije en verre toekomst doen, zolang de mijne aan mijn eisen en verlangens blijft voldoen. Maar ja, als je een telefoon koopt omdat je zo nodig de topper in je handen wil hebben, dan moet je ook niet klagen dat er na een paar maanden weer een nieuwe topper is he, dat kun je hopelijk toch wel inzien :').

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Laatst online: 15:01
Nu denk ik niet dat het aan mijn telefoon ligt, maar wanneer ik thuis. Mijn locatie bekijk geeft die Berlijn met Kissingenstrasse weer. Toch enkele honderden km's van mij af.

Herinstallatie van gps lost niet wat op. Op andere locaties binnen nederland lijkt het wel in orde. Iemand idee of ik nog andere dingen kan proberen, behalve het opnieuw opstarten of herinstalleren van locaties.

LOETKE

Pagina: 1 ... 28 ... 48 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire Z levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de HTC Desire Z mogen hier: HTC Desire Z Accessoires topic.

Berichten die betrekking hebben op custom ROMs en aanverwante zaken mogen in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's

Offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!