Vandaag mijn telefoon eens onder handen genomen.
Om te beginnen die grote klok widget weggehaald van het beginscherm. Wat snelkoppelingen die op het 2e tabblad stonden nu verplaatst naar het beginscherm, omdat er veel ruimte vrij kwam. Deze ziet er dus compleet anders uit. Lijkt net of ik een nieuwe telefoon heb af en toe.
Daarbij ben ik eens wezen neuzen in het Android Market topic en heb de apps Het weer en Dolphin browser gedownload. De standaard browser wilt bij mij nog wel eens spontaan er uit klappen of het scherm reageert niet meer. Ik moet dan de telefoon kantelen zodat het beeld kantelt en weer terug en dan werkt het vaak weer. Soms ook niet.... Dus eens kijken of deze browser beter is. Ik ben er vooralsnog tevreden mee.
Ook had ik de buienradar app en de standaard weer widget. Deze heb ik vervangen voor de app Het weer. Die heeft een ingebouwde buienradar. Ideaal! Ook het weer wordt duidelijk weergeven dus een mooie 2in1 app!
Aangezien ik op het 2e tabblad (rechts) snelkoppelingen had staan die ik nu verplaatst heb, heb ik daar een email widget geplaatst en de snelkoppeling naar de email app op de homepage verwijderd. Daarnaast heb ik een Music player widget ipv van een snelkoppeling naar de app. Zo is er toch aardig wat veranderd aan het aanzicht.
Ik ga zo nog een kijken of ik eens andere theme ga plaatsen. Vond ze voorheen niet zo mooi omdat de klok maar bij 1 theme naar mijn smaak weergeven werd. Die heb ik nu verwijderd dus kijken of ik het nu wat vind.
Het zijn allemaal kleine simpele aanpassingen, maar het maakt de ervaring/het gevoel met de telefoon zoveel anders aanvoelen. Lijkt net een andere...

De view en feeling van je telefoon zo aanpassen kon met al mijn voorgaande toestellen niet. Ik ervaar deze functionaliteiten van Android dus zeer enthousiast! Dat dit mij na een klein half jaar nog zo weet te verbazen in positieve zin.
Ik heb alleen niet echt veel andere spannende widgets kunnen vinden. Ik ga nog de navigatie Sygic proberen. Eens kijken of dat wat is. Ik wil graag er graag 1 die niet continu gebruikt maakt van je internetverbinding. Ik denk dat dit voor de accu wat prettiger is. In de auto is dat geen probleem, maar ik zit vaker op de motor dus een zo zuinig mogelijke navigatie is dan wel gewenst.
[
Voor 14% gewijzigd door
Mit-46 op 19-02-2011 00:17
]