Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:02
Bart ® schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:05:
Du jij koopt een telefoon omdat ie een topper blijft? Ik koop een telefoon omdat ie aan mijn eisen en verwachtingen voldoet voor een bepaalde prijs op het moment van aanschaf. Zal mij verder worst wezen wat alle andere telefoons in de nabije en verre toekomst doen, zolang de mijne aan mijn eisen en verlangens blijft voldoen. Maar ja, als je een telefoon koopt omdat je zo nodig de topper in je handen wil hebben, dan moet je ook niet klagen dat er na een paar maanden weer een nieuwe topper is he, dat kun je hopelijk toch wel inzien :').
Nee dat begrijp je verkeerd.

Ik bedoel te zeggen dat ik het aanzienlijke bedrag wat ik voor deze telefoon heb neergelegd wel graag zo goed mogelijk geinvesteerd wil zien.
Als dat bedrag in een tijdsbestek van 4 (zover zijn we nu), 5 of zelfs 6 maanden aanzienlijk zou dalen, omdat de opvolger (na zo'n korte tijd) al voor de deur staat dan had ik best even willen wachten als dat mijn investering ten goede zou komen.

Worden het 7, 8 (hoewel ik dit nog best minimaal vind), 9 , 10 of meer maanden dan is mijn aankoopbedrag over een langere periode uitgespreid waardoor het voor mij acceptabel is en dus voor mijn gevoel een goede investering is geweest. Daar zit bij mij een beetje de grens.

De Iphone komt ook om het jaar en de "echte" opvolger van de Desire is naar mijn mening meer de Desire S als de HD. Ook daar zit een jaar tussen. Dat vind ik een acceptabele periode voor zo'n hoge aanschafprijs. Die mag naar mijn mening niet al 60% van die nieuwprijs kosten al na 6 maanden, omdat de opvolger er is. Dan had ik namelijk graag even gewacht, want dat is een forse daling in een korte periode. (Prijs is gebasseerd op de Desire wienst opvolger voor de deur staat.)
En met dat ik dan nooit meer een HTC zou kopen bedoelde ik eigenlijk dat ik dan nooit meer een gloednieuwe zal kopen. Ik wil graag de meeste bang for my bucks.

Dat is waar het mij om te doen is en niet zo zeer of het wel of niet de topper is. Dat was een verkeerde woordkeuze.

Een toppertje is het toestel sowieso daar doet een opvolger inderdaad niets aan af. :P

Genoeg offtopic geklets denk ik zo. :X

[ Voor 29% gewijzigd door Mit-46 op 22-02-2011 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 12:36

NetAmp

"for indoor use only"

Mit-46 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 01:12:
[...]
...al 60% van die nieuwprijs kosten al na 6 maanden, omdat de opvolger er is.
[...]
Daar hoop ik nu juist wel op ;) met de Desire Z. Ookal krijgt die niet snel een 'echte' opvolger (d.w.z. met fysiek toetsenbord), toch komen er nieuwe modellen aan van de Desire serie in 't algemeen.
Als ik daardoor een mooie deal kan krijgen met een toestel dat aan mijn wensen (o.a. QWERTY uitschuif toetsenbord) voldoet, ben ik juist blij dat nieuwe toestellen de prijs drukken _/-\o_

Verder ben ik het wel met je eens. Dat je wel minimaal een jaar van je investering moet kunnen genieten voordat die weer als "oud" wordt afgedaan. Al zou ik zelf dan bewust kiezen voor een "ouder" type toestel (DZ), om bovengenoemde reden.

Nog erger is als je telefoon (het model) al snel 'dood' verklaard wordt, N.B. door de fabrikant zelf. Zoals mijn huidige Nokia N97. :F

En al dat haasten om nieuwe modellen uit te brengen, gaat duidelijk ten koste van de kwaliteit en de service naar consumenten toe (= product ondersteuning zoals updates/bugfixes etc).

[ Voor 4% gewijzigd door NetAmp op 22-02-2011 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:21
achja mij maakt het niet veel uit hoeveel het kost..
ik verkoop mijn toestel en dan koop ik er weer een nieuwe voor met eventuele bijleg natuurlijk ;)
maarja dat zie ik als mijn "hobby" :P

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
De meningen verschillen er over. Niet verbazingwekkend. Het is voor mij niet echt een hobby. Meer echt een gebruiksvoorwerp. Een toestel verkopen zal ik ook niet zo snel doen, want tegen de tijd dat ik een nieuwe wil zijn ze nooit meer wat waard. :+

Maar een ieder heeft zo zijn eigen eisen en verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:29
Niemand die een goede app heeft voor spellingscontrole bij gebruik van het fysieke keyboard, die predictie vind ik geen succes wil gewoon zien als ik iets verkeerd typ. Dat is eigenlijk het enige wat ik mis van mijn blackberry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
Weet iemand toevallig welke Desire Z je bij T-Mobile krijgt? De abonnementen zijn vrij goedkoop daar, maar ik heb liever geen G2. ( http://gsm.t-mobile.nl/tmobile/mcsmambo.p ) op de afbeeldingen staat de Desire Z, maar ik weet niet welke je geleverd krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0ey schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:46:
Weet iemand toevallig welke Desire Z je bij T-Mobile krijgt? De abonnementen zijn vrij goedkoop daar, maar ik heb liever geen G2. ( http://gsm.t-mobile.nl/tmobile/mcsmambo.p ) op de afbeeldingen staat de Desire Z, maar ik weet niet welke je geleverd krijgt..
Als er verschil is heb je genoeg reden om te boel weer te ontbinden als het niet de goede versie is :) Maar het makkelijkst is even bellen, natuurlijk.

Nee, dat is geen antwoord op je vraag :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereat
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-05-2021
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:48:
[...]

Als er verschil is heb je genoeg reden om te boel weer te ontbinden als het niet de goede versie is :) Maar het makkelijkst is even bellen, natuurlijk.

Nee, dat is geen antwoord op je vraag :+
Ik kreeg een normale Z. maar toen hadden ze em net binnen. dus ik weet niet hoe dat nu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 15:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De G2 krijg je volgens mij alleen in de VS.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Oke, bedankt! mocht ik 'm daar bestellen bel ik van te voren nog wel even voor de zekerheid, maar het lijkt er inderdaad op dat je de Z hier krijgt als ik het zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 16:45
Vandaag ook last gehad van de SMS bug, alle berichten weg... Zodra Cyanogenmod 7 uit de RC komt trap ik die stock ROM eraf, wat een bagger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:47
TMPJ schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 18:57:
Vandaag ook last gehad van de SMS bug, alle berichten weg... Zodra Cyanogenmod 7 uit de RC komt trap ik die stock ROM eraf, wat een bagger!
er is een nieuwe officiele OTA 1.82 uit... voor de desire z, ik hoop dat hier de SMS bug uit is :)
ik bedoel dus ook de SMS notificatie bug

Iemand die de release notes heeft?

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Vraag is wel of je met de 1.82 ROM nog steeds kunt (downgraden en) rooten. Of dat er weer even gewerkt moet worden aan de manier om dat voor elkaar te krijgen.
Mocht je dus willen rooten dan zou ik even wachten en de boel hier en op XDA in de gaten houden.

De custom (Sense-based) ROM Virtuous is trouwens gebaseerd op 1.85.72.2, dus die 1.82 is niet het nieuwste van het nieuwste wereldwijd gezien.

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Heeft iemand een idee wat de nieuwe update allemaal doet?
Kan er nog niet zoveel nieuws over vinden...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-09 14:31
RudyL schreef op maandag 21 februari 2011 @ 22:00:
Nu denk ik niet dat het aan mijn telefoon ligt, maar wanneer ik thuis. Mijn locatie bekijk geeft die Berlijn met Kissingenstrasse weer. Toch enkele honderden km's van mij af.

Herinstallatie van gps lost niet wat op. Op andere locaties binnen nederland lijkt het wel in orde. Iemand idee of ik nog andere dingen kan proberen, behalve het opnieuw opstarten of herinstalleren van locaties.
Ik neem aan dat je thuis via Wifi online bent op je Desire-Z ? Je locatie wordt op 3 manieren bepaald: op basis van GPS bij beschikbare GPS ontvangst, GSM-masten driehoeksmeting (triangulatie), en/of je IP-adres wat je via Wifi hebt gekregen.

In dat laatste geval kan het zijn dat jouw IP-adres in een Internet locatie-directory gekoppeld is aan Berlijn. Die IP-adressen / locatie lijsten zijn niet altijd even accuraat.... ;)

• Rohit
Ultraman schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 07:06:
Vraag is wel of je met de 1.82 ROM nog steeds kunt (downgraden en) rooten. Of dat er weer even gewerkt moet worden aan de manier om dat voor elkaar te krijgen.
Mocht je dus willen rooten dan zou ik even wachten en de boel hier en op XDA in de gaten houden.

De custom (Sense-based) ROM Virtuous is trouwens gebaseerd op 1.85.72.2, dus die 1.82 is niet het nieuwste van het nieuwste wereldwijd gezien.
kan je me even uitleggen wat dat downgraden precies doet?
ik heb nu 1.34 geroot. maar om die root te behouden doe ik niet upgraden..
Is dat downgraden voor mensen die per ongeluk geupdate hebben?

• Merijn.
  • Laatst online: 23:27
freddyathlon schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 08:18:
Heeft iemand een idee wat de nieuwe update allemaal doet?
Kan er nog niet zoveel nieuws over vinden...
Veel verder als DEZE Finse site kom ik ook niet. Uit de vertaling haal ik dat het met name verbetering in camera en (reactie)snelheid zijn. In één van de comments wordt ook geroepen dat de 'messaging-software' niet meer crashed...

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:47
Merijn. schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 09:09:
[...]

Veel verder als DEZE Finse site kom ik ook niet. Uit de vertaling haal ik dat het met name verbetering in camera en (reactie)snelheid zijn. In één van de comments wordt ook geroepen dat de 'messaging-software' niet meer crashed...
ik hoop datb hiermee bedoeld wordt dat ook de SMS notificatie bug verdwenen is

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Waar kan ik die nieuwe update vinden? Via OtA komt die niet.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Yorin schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:06:
Menu
Instellingen
Over de telefoon
Systeemsoftware updates
Druk op 'Nu Controleren"

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Glenn85
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 13:53
Yorin schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:06:
Ook niet na het indrukken van de knop "Systeemsoftware-update"?
Heeft iemand de update al geinstalleerd trouwens?

edit: de reactie van freddyathlon was nog niet zichtbaar toen ik met mijn reply bezig was...

[ Voor 14% gewijzigd door Glenn85 op 24-02-2011 12:00 ]

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

rohit schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 08:46:
[...]

kan je me even uitleggen wat dat downgraden precies doet?
ik heb nu 1.34 geroot. maar om die root te behouden doe ik niet upgraden..
Teruggaan naar de originele 1.34 ROM. Omdat daar een kwetsbaarheid in zit waardoor je root toegang kunt verkrijgen. In de 1.72 ROM is die toen gefixed.
Inmiddels is er ook een exploit voor de 1.72, namelijk de "psneuter" methode.
Ik heb echter, net als jij, versie 1.34 behouden en die geroot.
Is dat downgraden voor mensen die per ongeluk geupdate hebben?
Inderdaad :)
"per ongeluk upgraden" ?

[ Voor 13% gewijzigd door Ultraman op 24-02-2011 13:34 . Reden: 1.72 root mogelijkheid onderzocht ]

• Rohit
Ultraman schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:07:
[...]

Teruggaan naar de originele 1.34 ROM. Omdat daar een kwetsbaarheid in zit waardoor je root toegang kunt verkrijgen. In de 1.72 ROM is die toen gefixed.
Maar mogelijk is er inmiddels ook een exploit voor de 1.72? Ik heb, net als jij, versie 1.34 behouden en die geroot. Dus in de procedure vanaf 1.72 heb ik mij niet verdiept.

[...]

Inderdaad :)
"per ongeluk upgraden" ?
ok thnx :P
hahaha je begrijpt wat ik bedoel tog :P (A)

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-09 15:01
Haay schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 08:29:
[...]

Ik neem aan dat je thuis via Wifi online bent op je Desire-Z ? Je locatie wordt op 3 manieren bepaald: op basis van GPS bij beschikbare GPS ontvangst, GSM-masten driehoeksmeting (triangulatie), en/of je IP-adres wat je via Wifi hebt gekregen.

In dat laatste geval kan het zijn dat jouw IP-adres in een Internet locatie-directory gekoppeld is aan Berlijn. Die IP-adressen / locatie lijsten zijn niet altijd even accuraat.... ;)
Aha, dat zal wel de oorzaak zijn, van het denken dat ik in Berlijn ben. Ik zal vanavond eens de wifi thuis uitzetten en locatie dan proberen te bepalen.

LOETKE

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 21:26

Sorcerer8472

Mens sana?

Nog steeds geen Android 2.3 dus? :(

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
ik krijg ook geen update aangeboden via Systeemsoftware-update... Vorige keer ook al niet toen er in december (?) een versie uit was... Zit nog op softwarenummer 1.72.1100.4 (android 2.2.1).

Zou toch eens die update (updates) willen binnenhalen zodat er nederlandse woordaanvulling bij zit ipv enkel Frans als je een azerty toetsenbordje hebt. Ik had begrepen dat dat in de vorige update zat verwerkt.

mvg,
Erik

• ArcticWolf
  • Niet online
ik zit al op 1.72.405.2 en heb de OTA notification wel gehad, maar ik wacht even met die update tot de release notes. Die sms bug irriteert me wel en ik mis toch wel wat features al ben ik niet geneigd het toestel te rooten/modden. CM7 is ook niet geheel zonder bugs al klinkt Virtuous wel interessant.

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 24-02-2011 14:56 ]

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-09 09:23
Ik heb een vraagje, of nou eigenlijk meer een vraag naar jullie mening :P

Ik heb momenteel een HTC Hero waar ik elke maand wel weer een nieuwe ROM op flash. Maar de traagheid van de telefoon begint me toch wel tegen te staan. Nu ben ik al best een tijdje geïnteresseerd in de HTC Desire Z(heb hem in me handen gehad en het toestel is gewoon mijn "ding"). Ik heb het geld(en het geduld :D) om ook top model te kopen over paar maanden.

Zal ik nu de stap zetten om een HTC Desire Z van marktplaats af te trekken of kan ik beter nog even geduldig wachten tot 1 van de nieuwere releases? Deze zijn kwa specificaties weer een sprong vooruit ten aanzien van de DHD en de DZ. Een toetsenbord is niet echt een pré, het model van de telefoon moet me gewoon aanstaan :)

Wat zouden jullie doen?

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 16:45
Als jij vindt dat je nu een nieuwe telefoon nodig hebt moet je dat natuurlijk doen. Natuurlijk zijn de aanstaande modellen beter, maar dat zijn de modellen die daarna komen ook weer.

Jij kunt voor jezelf het best bepalen wat je nodig hebt. Ik ben al met al erg tevreden over mijn Z, op wat ruwe kantjes na :)

• Pusherman_
  • Laatst online: 27-09 20:39
ik durf het aan.. ik installeer hem gewoon! :)

• Rohit
Pusherman_ schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:31:
ik durf het aan.. ik installeer hem gewoon! :)
Uh...?

wat installeer je?

• Pusherman_
  • Laatst online: 27-09 20:39
De update ;)

ik merk nog niet echt iets er van...

alleen dat ik opeens 38 nieuwe mentions had in m'n twitter app.. (wat dus allemaal oude bleken te zijn)

• Rohit
Pusherman_ schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:48:
[...]

De update ;)

ik merk nog niet echt iets er van...

alleen dat ik opeens 38 nieuwe mentions had in m'n twitter app.. (wat dus allemaal oude bleken te zijn)
oh haha ok :P

nahja hij zal misschien ietsje beter lopen? camerakwaliteit verbeterd las ik hierboven ergens..

• ArcticWolf
  • Niet online
ik merk niet zoveel van die update... de camera kwaliteit kan wel beter zijn maar kan dat niet 123 testen, enige wat ik merk misschien is dat hij minder "stottert" ik had nog weleens met het laden van het homescreen dat, dat even duurde en naar een andere screen scrollen ging weleens met happeren. Hopelijk hebben ze die sms-bug nu ook gefixxed en dat de batterij wat langer mee gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 24-02-2011 20:06 ]

• Mit-46
Als ze er nu een "ik-maak-je-Z-super-zuing-app" in hadden gebakken dan had ik em ook gelijk geinstalleerd.
Nu ben ik er nog niet over uit.

Momenteel heeft mijn telefoon een issue. Gister om 00.30 uur de telefoon van de lader gehaald met 100%
Ik sta vandaag op om 08.30 uur en het ding heeft nog maar 52%.

Het enige wat die heeft gedaan is mijn wekker van 07.00 uur tot 08.30 uur af laten gaan om de 10 min. Vreet dat zo veel stroom? Ik ben in de veronderstelling van niet.

Ik ben er dan ook nog niet over uit wat ik ga doen. Apps deinstalleren, hard reset, ROM flashen.
Het is in ieder geval zeer irritant.

:(

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 19:32
Verxx schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:40:
Ik heb een vraagje, of nou eigenlijk meer een vraag naar jullie mening :P

Ik heb momenteel een HTC Hero waar ik elke maand wel weer een nieuwe ROM op flash. Maar de traagheid van de telefoon begint me toch wel tegen te staan. Nu ben ik al best een tijdje geïnteresseerd in de HTC Desire Z(heb hem in me handen gehad en het toestel is gewoon mijn "ding"). Ik heb het geld(en het geduld :D) om ook top model te kopen over paar maanden.

Zal ik nu de stap zetten om een HTC Desire Z van marktplaats af te trekken of kan ik beter nog even geduldig wachten tot 1 van de nieuwere releases? Deze zijn kwa specificaties weer een sprong vooruit ten aanzien van de DHD en de DZ. Een toetsenbord is niet echt een pré, het model van de telefoon moet me gewoon aanstaan :)

Wat zouden jullie doen?
Ik zou nu geen desire z kopen. Wacht liever even op de dual-core smartphones met android 2.3+

• Petertjuh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09 08:56
Mijn desire Z is onderweg naar de reparateur..
Ging spontaan uit en wou niet meer aan. Met andere accu ook niet, dus geval overleden.
Hopelijk gaat dit een beetje snel bij HTC.
had hem net bijna helemaal naar mijn smaak ingericht..

• ArcticWolf
  • Niet online
Bert2000 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 20:27:
[...]

Ik zou nu geen desire z kopen. Wacht liever even op de dual-core smartphones met android 2.3+
geef eens een goede reden waarom je een dual core telefoon wilt? en het voordeel van android 2.3+ met 2.2.1? daarnaast staat de Z in de lijst voor toekomstige update naar 2.3

ik ben erg blij met m'n desire Z, fijn toestel, snel, goed scherm, had hiervoor altijd samsung maar die waren wel mooi van buiten maar van binnen rot (ff afkloppen voor de HTC :> )

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Kost het veel batterij om WiFi tethering aan te hebben staan? Ik heb sinds deze week een iPad (WiFi versie) en heb er net voor het eerst in de trein op zitten internetten door tethering aan te zetten op mijn Desire Z. Werkte super, maar vraag me wel af of het geen stroom vreet.

@ Verxx: gewoon een Desire Z kopen! Fantastisch toestel. Zeker met alle custom roms die er voor uitkomen. Ik draai momenteel nog CyanogenMod 6.1 maar binnenkort ga ik zeker overstappen naar de final van CyanogenMod 7 met Gingerbread. To be honest snap ik de mensen die blijven zitten met die Sense meuk niet zo goed :9

[ Voor 38% gewijzigd door monnick op 24-02-2011 21:51 ]

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 19:32
ArcticWolf schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 21:42:
[...]

geef eens een goede reden waarom je een dual core telefoon wilt? en het voordeel van android 2.3+ met 2.2.1? daarnaast staat de Z in de lijst voor toekomstige update naar 2.3

ik ben erg blij met m'n desire Z, fijn toestel, snel, goed scherm, had hiervoor altijd samsung maar die waren wel mooi van buiten maar van binnen rot (ff afkloppen voor de HTC :> )
Maarja kijk, als ik een nieuwe telefoon koop wil ik gewoon de nieuwste hardware en software. Ongeacht of de toevoegingen wel/niet extreem zijn. Zo'n telefoon doe je toch lang mee, dus om even te wachten zou mij niet zo'n probleem zijn.

Ik zou in ieder geval nooit een telefoon kopen die al geruime tijd uit is. Ik heb de desire gekocht toen hij net uit was, en mijn volgende telefoon zal ik ook kopen als hij net uit is.

Maar zo ben ik, ik wil het nieuwste van het nieuwste :)

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-09 16:34
Even nieuwe update ervaring delen.

3 x een sms gehad en elke keer een geluidje! (vooruitgang)
Het symbool van hoeveel ongelezen sms je hebt in het homescreen is van wit met blauw naar groen met donker gegaan. (lelijk in mijn ogen dus achteruitgang)
Het ongelezen sms/ontvangen sms symbool rechtsboven in verdwijnt als de sms gelezen is. (gebeurde daarvoor geregeld pas nadat je de handelingen opties-meldingen-nieuwe sms had doorlopen,)

Een paar nieuwe widgets maar dat intereseerd me niet dus ook niet naar gekeken.

Ben tevreden.

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:14

Sandyman538

SandstorM [148839]

Bert2000 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:22:
Ik zou in ieder geval nooit een telefoon kopen die al geruime tijd uit is. Ik heb de desire gekocht toen hij net uit was, en mijn volgende telefoon zal ik ook kopen als hij net uit is.

Maar zo ben ik, ik wil het nieuwste van het nieuwste :)
De Desire Z is net uit. Paar maand oud. Zelfs in telefoonjaren is dat gewoon nog vrij jong. Als jij een hele fijne dualcore telefoon wilt dan kun je nog wel een paar maand wachten op een nieuwe telefoon.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• J0ey
Oke, ik heb vandaag m'n Desire Z opgehaald, maar ik zie nu dat ik al een redelijk groot stofje onder het scherm heb zitten.. Is dit iets om mee terug te gaan, en kan ik dan gelijk een nieuwe eisen? Het irriteert mij namelijk best wel. :/

[ Voor 8% gewijzigd door J0ey op 25-02-2011 00:28 ]

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dual-core telefoons... dat duurt nog wel meer dan een half jaar voordat dat een beetje goed in de markt ligt.
Een aantal eng sample dual-core chips is pas net bij de fabrikanten aangekomen om mee te spelen.
Android is er nog niet klaar voor, versie 2.4 zou pas nuttig met dual-core procs om kunnen gaan.
En daarna zullen de apps pas geschikt worden om de dual-core te benutten.

Al met al duurt nog wel een half jaar tot een jaar voordat je er profijt van hebt denk ik, volgens kerstperiode?

Als het toetsenbord geen vereiste is en je kunt/wilt even wachten dan is de nieuwe Desire S een optie als je binnen kamp HTC wilt slagen. Qua specs vergelijkbaar met de HD volgens mij.
De Desire Z is verder pas een paar maanden oud en een prima telefoon imo. En er zijn ook nog eens aardig wat mensen die knutselen aan het apparaat, dus binnen de custom ROM scene is er ook voldoende te beleven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

monnick schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 21:49:
Kost het veel batterij om WiFi tethering aan te hebben staan? Ik heb sinds deze week een iPad (WiFi versie) en heb er net voor het eerst in de trein op zitten internetten door tethering aan te zetten op mijn Desire Z. Werkte super, maar vraag me wel af of het geen stroom vreet.
Tethering kost best veel accu ja. Iig toen ik het een uurtje gebruikte ging er ook gelijk 20% accu af. Was trouwens wel onderweg in de auto (ik reed niet :+) en als je onderweg bent kost een dataverbinding openhouden meer accu.

Trouwens, wat betreft het eeuwige gezeur over prestaties: de Z is gewoon snel. Zat snel. Soms stottert hij even, vooral als je veel tegelijk doet, maar dat is zelden en meestal is het ding gewoon snel. Waarom je dualcore heelveelGHz zou willen is mij een raadsel. Meestal betekent dat immers ook dat je accutijd ook harder omlaag gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste tijd een heel hinderlijk probleem met m'n telefoon en vroeg me af of jullie het herkennen of iets over kunnen zeggen.

Als ik mijn scherm unlock, dan kunnen er 3 dingen optreden:
1. Niks geks, kan het toestel gewoon gebruiken
2. Ik kan niks bedienen (niet touchscreen, niet de knoppen), enkel de power-knop bovenop om hem weer in slaap te brengen en het opnieuw te proberen
3. Het scherm lijkt zichzelf in te drukken/te bedienen, voornamelijk op dezelfde plek. Dus ik kan er niks tussenkomen en er wordt vanalles gestart, afhankelijk welk scherm ik zit.

Nou dacht ik in eerste instantie dat het scherm misschien ergens overgevoelig was geworden omdat mijn telefoon altijd in mijn zak zit (wellicht druk erop onstaan). Maarrrrr dit klopt niet helemaal, want ik kan het lockscreen/de lockslider in eerste instantie wèl gewoon moeiteloos bedienen, pas daarna treedt één van de bovenstaande problemen op. Daardoor lijkt het wel een softwarematig probleem van de homescreens (ik gebruik LPP).

Iemand een soortgelijke ervaring? Of is de telefoon toch hardwarematig gaar en moet ie voor garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je mogelijk een softwareprobleem verwacht, misschien verstandig om even wat uit te sluiten op dat vlak.
Pak eens een andere launcher dan LPP en kijk hoe die zich houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja goed punt. Zie nu dat er een software-update is van de telefoon dus die installeer ik eerst even (wellicht kwam het sinds de vorige). En daarna kan ik nog de launcher testen. Sorry, dat ik dat niet eerst had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdkjr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 15:50
Mit-46 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 20:25:
Als ze er nu een "ik-maak-je-Z-super-zuing-app" in hadden gebakken dan had ik em ook gelijk geinstalleerd.

Momenteel heeft mijn telefoon een issue. Gister om 00.30 uur de telefoon van de lader gehaald met 100%

Het enige wat die heeft gedaan is mijn wekker van 07.00 uur tot 08.30 uur af laten gaan om de 10 min. Vreet dat zo veel stroom? Ik ben in de veronderstelling van niet.

Ik ben er dan ook nog niet over uit wat ik ga doen. Apps deinstalleren, hard reset, ROM flashen.

Klinkt exact als het WhatsApp probleem wat ik heb gehad. Die zou ik eerst maar is tijdelijk deinstalleren (als je die gebruikt natuurlijk ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
zelfs met whatsapp, pushmail en fb sync haal ik 2 dagen met het toestel als ik hem gewoon laat liggen (al doe ik dat natuurlijk niet 8)7 )

m'n whatsapp was wel kapot na de update naar 1.82.405.1 moest het overnieuw installeren :F
@__R__ welke widgets dan?? je kan ook Handcent gebruiken voor SMS, werkt veel beter heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:54
Mit-46 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 20:25:

Geloof mij, het slurp gedrag van de DZ ligt voornamelijk aan de stock ROM. Uiteraard is het gebruik van widgets die synchroniseren en wifi, GPS etc ook van belang, maar de beste verbetering haal je IMO met een custom ROM. Met een custom rom als Cyanogenmod of Gingervillain is het accuverbruik een stuk beter. Het zou niet zo moeten zijn, maar goed, het is in ieder geval een oplossing. Lees ook goeie berichten over de Muygen 1800mAh accu, welke de accuduur met zo'n 50% zou verlengen. In combinatie met een Custom rom zou je hiermee ongeveer 2 dagen moeten redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Het accuverbruik is voor het grootste deel afhankelijk van wat je met je toestel allemaal doet en hoe lang je dat doet. De hardware en het scherm lusten wel een slokje stroom, daar kan een custom ROM ook weinig aan doen.
Met een custom ROM, zeker als deze Sense-loos is, is er wel wat minder overhead.

Maar ook met de stock ROM heb ik zonder problemen 2 dagen gedaan en met mijn huidige CM6.1.1 ROM kan ik ook 2 dagen doen. CM6 is iets zuiniger, maar dag en nacht is het niet te noemen hier.
Ik heb overigens ook wel eens 6 dagen gedaan met mijn batterij, maar in die week heeft de telefoon vrij weinig gedaan. Dat was in een tentamenweek en daarin kwam een enkele keer een belletje en een paar smsjes voor, verder niets.

Als je de dag doorkomt, en dat red ik met gemak, zie ik het probleem niet zo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
wat ik voornamelijk merk wat veel invloed heeft op het batterij gebruik is de stabiliteit van het ontvangst. Hier op mijn werk blijft de telefoon maar wisselen tussen G, E en 3G/H. Terwijl ik thuis wel stabiel 3G/H heb en dan gaat hij aanzienlijk langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-09 16:34
ArcticWolf schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 08:15:

@__R__ welke widgets dan?? je kan ook Handcent gebruiken voor SMS, werkt veel beter heb ik het idee.
Onzin dingen. "snel opnemen" "moeder belt" Wat het doet of wat het is kan ik je niet vertellen. Ik kijk er geeneens naar. Maar met deze nieuwe update is de standaard SMS client voor mij perfect. Altijd een melding en meldingen die wegvallen als ze niet meer ter zake zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Niet online
http://myhtcdesire.com/tu...life-calibration-tutorial
Ik weet niet of mensen deze link al eens gezien hebben? Maar ik heb het vanochtend uitgevoerd en hoop er wat mee op te schieten.

Ik kan inderdaad al langer met m'n accu doen volgens JuicePlotter-widget. Maar dat is misschien omdat ik hem vandaag amper gebruik ten opzichte van het normale gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Laatst online: 28-09 17:05
Drawer schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:51:
http://myhtcdesire.com/tu...life-calibration-tutorial
Ik weet niet of mensen deze link al eens gezien hebben? Maar ik heb het vanochtend uitgevoerd en hoop er wat mee op te schieten.

Ik kan inderdaad al langer met m'n accu doen volgens JuicePlotter-widget. Maar dat is misschien omdat ik hem vandaag amper gebruik ten opzichte van het normale gebruik.
ja.. staat al een paar keer in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Niet online
Gamepie56 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:27:
[...]

ja.. staat al een paar keer in het topic.
Oke, dan blijft de rest van m'n post nog relevant in ieder geval.

Ik heb nu trouwens ook de nieuwe update binnen en merk geen verschil, overigens gebruikte ik het originele SMSgebeuren toch al niet. Handcent is erg fijn vind ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
enige wat ik merk is dat m'n batterij opeens langer mee gaat :D maar kan ook toeval zijn. Nu 6 uur geen stekker meer gezien en ding heeft nog 80%+ batterij. Met pushmail aan, whatsapp (ook redelijk veel gebruikt vandaag), beetje email, browsen. Normaal gesproken zit ie dan al op 60% dus gaat ie maar 1 dag mee al vind ik dat niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Tja, mijn ervaringen met smartphones: je beeldscherm is de energie vreter. Dat klop ook wel als ik bij settings>battery kijk naar de processen die het meest van de accu eten. Nu, zelfs met backlight minimaal is dat nog zo'n 70%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:09
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 07:48:
Ik heb de laatste tijd een heel hinderlijk probleem met m'n telefoon en vroeg me af of jullie het herkennen of iets over kunnen zeggen.

Als ik mijn scherm unlock, dan kunnen er 3 dingen optreden:
1. Niks geks, kan het toestel gewoon gebruiken
2. Ik kan niks bedienen (niet touchscreen, niet de knoppen), enkel de power-knop bovenop om hem weer in slaap te brengen en het opnieuw te proberen
3. Het scherm lijkt zichzelf in te drukken/te bedienen, voornamelijk op dezelfde plek. Dus ik kan er niks tussenkomen en er wordt vanalles gestart, afhankelijk welk scherm ik zit.

Nou dacht ik in eerste instantie dat het scherm misschien ergens overgevoelig was geworden omdat mijn telefoon altijd in mijn zak zit (wellicht druk erop onstaan). Maarrrrr dit klopt niet helemaal, want ik kan het lockscreen/de lockslider in eerste instantie wèl gewoon moeiteloos bedienen, pas daarna treedt één van de bovenstaande problemen op. Daardoor lijkt het wel een softwarematig probleem van de homescreens (ik gebruik LPP).

Iemand een soortgelijke ervaring? Of is de telefoon toch hardwarematig gaar en moet ie voor garantie?
Nummero 3 is hier herkenbaar.. en dat gebeurt alleen als ie aan de lader hangt..

van de lader af, openklappen en dicht (of open laten) en je kunt alles doen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Pfff, HTC wordt toch wel even dik geowned qua snelheid door de Android devvers (ala CyanogenMod)

HTC Desire HD, Desire Z, Desire and Incredible S Gingerbread update in Q2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toestel nu een dag of wat in mijn bezit en bevalt goed...
Dat de batterij het soms niet langer dan een dag volhoudt ligt momenteel aan mezelf, veel eraan rommelen om hem naar mijn smaak te krijgen, en dat lukt heel aardig mag ik wel zeggen :)

Mis alleen 1 optie die ik wel handig zou vinden omdat ik toestel ook zakelijk gebruik: nummerweergave alleen voor contacten(zit op de HD2), het is nu of alles of niets...
Al aan het kijken geweest op de market maar daar is niks te vinden. Eens op XDA kijken of er iets is en anders pech gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 14:11
monnick schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 20:37:
Pfff, HTC wordt toch wel even dik geowned qua snelheid door de Android devvers (ala CyanogenMod)

HTC Desire HD, Desire Z, Desire and Incredible S Gingerbread update in Q2
Lijkt me eerder een keuze van HTC, niet een race tegen devs. En niet iedereen is fan van rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:14

Sandyman538

SandstorM [148839]

joenja schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 10:34:
[...]

Lijkt me eerder een keuze van HTC, niet een race tegen devs. En niet iedereen is fan van rooten.
Maar het is wel vreemd dat een paar hobby bob's op een zolderkamertje even een stabiele 2.3 versie uit hun mouw kloppen en dat HTC daar nog maanden mee bezig is.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
Klopt, maar HTC is natuurlijk ook aan het sleutelen aan android. En aangezien zij geen hobbyisten zijn moet het natuurlijk wel stabiel zijn om uit te geven op duizenden telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Na hier wat tips gelezen te hebben hier gister mbt. de batterij ben ik gister toch maar wezen klooien. Het meest opvallende is dat ik vanacht ben gaan slapen met vliegtuigmodus aan en de batterij gaf vandaag (10 uur nadat die van de lader was) exact hetzelfde percentage aan. Het zakt nu wel iets nu ik de telefoon gebruik, maar het is wel anders als de bijna 50% die er de afgelopen week tijdens de nachtrust verbruikt werd.

Er zit dus een app aan mijn batterij te vreten is mijn conclusie. Ik kwam er ook achter dat mijn @live account om de 15 min aan het syncen was terwijl ik al mijn mailaccounts toch echt op handmatig of om de 4 uur had ingesteld. (Deze wijziging is mij dus ontgaan)
Dit dus weer aangepast en ook de youtube widget verwijderd. Deze lijkt ook continu verbinding te hebben namelijk.

Even aankijken of dit helpt en anders even een dag whatssapp er af gooien. Kijken of dat helpt.

Het is in ieder geval duidelijk dat er iets continu aan mijn wifi zit/zat te vreten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
wifi vreet zelf ook redelijk wat stroom. 3g verbruikt wat dat betreft wat minder, maar dan moet je natuurlijk wel een abbo hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:10
joenja schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 13:14:
wifi vreet zelf ook redelijk wat stroom. 3g verbruikt wat dat betreft wat minder, maar dan moet je natuurlijk wel een abbo hebben.
Ho, wacht. Dit hangt van vele dingen af, met als grootste boosdoener het bereik. Als je goed bereik WiFi hebt en slecht bereik 3G dan is WiFi echt zuiniger, andersom geldt 't zelfde. Batterij besparen is het makkelijkst door gewoon het beste bereik te kiezen van WiFi of 3G :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
mmm weer wat geleerd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kinderpindakaas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-03-2024
Ik sta op het punt om een desire Z te bestellen nadat ik middels netwerkklachten van tmobile verlost ben.
Heeft iemand een idee of er een duidelijk 3g indicator is die aangeeft of er 3g dataoverdracht plaatsvindt?
Ik hou er nooit zo van dat een gsm onnodig staat te zenden in je broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Ik heb sinds donderdag ook een Desire Z, de eerste kon gelijk weer terug omdat er stof onder het scherm zat. Netjes van de verkoper bij de T-Mobile shop een nieuw toestel gekregen zonder dat een moeilijk werd gedaan. Het nieuwe toestel heeft wel wat meer last van het hing probleem heb ik het idee, hij valt in ieder geval erg snel dicht, en blijft ook niet echt dicht zitten, maar goed, hebben jullie dit ook? Zoiets: YouTube: Desire Z hinge problem

Ook de eerste kras al gevonden op de back cover, toen ik 'm van m'n bureau afhaalde. :| Geen idee wat de bedoeling van het metalen plaatje was, maar als het zo snel krast laat het dan lekker zitten en maak dan gewoon een cover zoals de Desire had. De metalen back cover van de HD2 was weer wel goed. Vreemd..

Ik lees al wat meer over krasjes op de achterkant, is het een productiefout of gewoon zwak materiaal?

Verder een mooi toestel, qua software vrij snel en het keyboard typt heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:43

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

kinderpindakaas schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 20:39:
Ik sta op het punt om een desire Z te bestellen nadat ik middels netwerkklachten van tmobile verlost ben.
Heeft iemand een idee of er een duidelijk 3g indicator is die aangeeft of er 3g dataoverdracht plaatsvindt?
Niet zo duidelijk dat je het kan zien als de gsm in je broekzak zit.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
kinderpindakaas schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 20:39:
er zijn wel programma's die je kunt instellen dat om de zoveel tijd even connectie wordt gemaakt voor 5 minuten, even syncen en daarna 3G e.d. weer uitgooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Afgelopen nacht weer een nacht zonder de vliegtuigmodus en na 10 uur is er 60% van de accu af zonder dat ik er wat mee gedaan heb. Ik lag immers te slapen.

Ik ga vanavond als ik ga slapen WhatsApp verwijderen zoals eerder gesuggereerd werd. Kijken of dat de boosdoener is. Whatsapp is wel een reden geweest om een android telefoon te kopen. Ik hoop dat ze dat dus snel fixen als dat de boosdoener blijkt te zijn.

En anders zijn er nog 2 mogelijke apps, Het weer en Navigon. Beide heb ik er pas kort op zitten. Maar Navigon heb ik nog niet echt gebruikt en in al geen dagen geopend. Het weer zou dan nog kunnen....

Weet iemand misschien een app waarmee je je dataverbruik kunt monitoren? Welke app hoeveel data verbruikt?
(Ik zal dit ook in het market topic even vragen.)

[ Voor 9% gewijzigd door Mit-46 op 27-02-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
hoe kan je het data verkeer nou monitoren als hij in vliegtuigmodus staat? de antennes staan tenslotte uit 8)7 misschien draaien er teveel applicaties op de achtergrond, task killer downloaden misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purper
  • Laatst online: 05-06 13:48
Laat ik eens een ander probleem posten hier. Ik heb (uiteraard) een Z, maar ook nog een HD (WinMo). Onlangs een Jabra Clipper gekocht. Pairen aan Z gaat prima, alles doet het behalve dat als ik gebeld wordt, dat dan de andere kant mij niet hoort.De microfoon op de Jabra doet het wel, want ik kan mijzelf wel horen in de earphones. Pas als ik op de Z het geluid switch naar de phonespeaker en terug naar de Jabra kan de beller mij horen via de Jabra.
Pair ik dezelfde Jabra aan mijn HD dan heb ik het probleem niet. Het lijkt dus of een Z probleem of een Android probleem. Iemand enige ervaring?

O ja, ik draai stock ROM 2.2.1 met laatste update.

[ Voor 4% gewijzigd door purper op 27-02-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
ArcticWolf schreef op zondag 27 februari 2011 @ 16:16:
hoe kan je het data verkeer nou monitoren als hij in vliegtuigmodus staat? de antennes staan tenslotte uit 8)7 misschien draaien er teveel applicaties op de achtergrond, task killer downloaden misschien?
Waar leest u dat ik het wil monitoren in de vliegtuismodus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien beeld ik 't mij in, maar sinds de laatste update gaat de accu iets langer mee dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets meer dan een maand plezier gehad met dit wereld ding. Was nog van alles aan het uitvogelen, doet het kreng helemaal niks meer :( Er gebeurd ook niks als ik de lader er in stop. Iemand nog suggesties?
Of heb ik te maken met een late DOA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Lijkt op een late DOA als je het mij vraagt. Herkenbaar verhaal wat ik hier al vaker voorbij heb zien komen.

Ik zou er z.s.m. mee terug gaan naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Mit-46 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 16:19:
[...]

Waar leest u dat ik het wil monitoren in de vliegtuismodus?
woops sorry, ik las juist wel in vliegtuigmodus.
Ik heb mijn tel nu 32 uur aan zonder lader en pushmail en whatsapp staan al de hele tijd aan (thuis wifi, buiten 3g), dus lijkt me sterk dat het aan whatsapp ligt. (nog 40% batterij over)

ik heb wel een taskkiller aan want ik merkte dat Android het nog weleens leuk vindt om af en toe random applicaties op te starten, youtube, mail, news, weather, maps, sense hub, htc likes dus dat trok ook redelijk wat batterij.

[ Voor 23% gewijzigd door ArcticWolf op 27-02-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Even een vraag met haast aan de mede Desire Z gebruikers, ik heb namelijk met mn (nieuwe) Desire Z ook een probleem. Het scherm lijkt niet echt goed in de schanieren geklikt te zitten ofzoiets. Als je 'm uit de Z constructie omhoog haalt voel je nog steeds best wel veel speling zeg maar. Zoals deze, van 0.13 tot 0.19: YouTube: Desire Z hinge problem

Opzich is het best irritant omdat het scherm ook wat wiebelt als die recht op het toetsenbord ligt.

Dus, is dit normaal, of moet ik er (weer) even mee terug gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 11:31
ArcticWolf schreef op zondag 27 februari 2011 @ 18:39:
[...]
(...)
ik heb wel een taskkiller aan want ik merkte dat Android het nog weleens leuk vindt om af en toe random applicaties op te starten, youtube, mail, news, weather, maps, sense hub, htc likes dus dat trok ook redelijk wat batterij.
Dit gebeurd mij regelmatig met TweetDeck.
Ik heb een geluidje voor als ik nieuwe Tweets ontvang en die hoor ik dan ineens een tijdje nadat ik TweetDeck al had afgesloten (Menu > Quit).
Heeft iemand een remedie tegen dit random opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ff in android market kijken, er staan daar tooltjes waarmee je applicaties standaard aan/uit kan zetten bij het opstarten, daarna starten ze dus niet meer automatisch op (of iig dat is de bedoeling) :P
J0ey schreef op zondag 27 februari 2011 @ 19:49:
Even een vraag met haast aan de mede Desire Z gebruikers, ik heb namelijk met mn (nieuwe) Desire Z ook een probleem. Het scherm lijkt niet echt goed in de schanieren geklikt te zitten ofzoiets. Als je 'm uit de Z constructie omhoog haalt voel je nog steeds best wel veel speling zeg maar. Zoals deze, van 0.13 tot 0.19: YouTube: Desire Z hinge problem

Opzich is het best irritant omdat het scherm ook wat wiebelt als die recht op het toetsenbord ligt.

Dus, is dit normaal, of moet ik er (weer) even mee terug gaan?
ik heb dat niet... bijna geen speling, bij open en dicht niet. Dus misschien toch terug gaan?

[ Voor 66% gewijzigd door ArcticWolf op 27-02-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
Hoe geraak je terug op een vorige softwareversie? Heb twee dagen geleden die update geinstalleerd en sindsdien serieus wat problemen:
- zeer trage schermopbouw als je vb in landscape mail hebt getypt of browser hebt openstaan, vervolgens toetsenbord inklapt waardoor portrait weergave geactiveerd wordt en dan op home toets drukt. Duurt dan meer dan 6 seconden vooraleer homescreen er volledig staat. Bij vorige softwareversie was dat 1 sec ofzo.
- ook plots probleem dat vb in mail of browser spul vanzelf volledig naar beneden scrolt. Bij vorige versie ook nooit meegemaakt hoor.

Mvg,
Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
ArcticWolf schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:27:
ff in android market kijken, er staan daar tooltjes waarmee je applicaties standaard aan/uit kan zetten bij het opstarten, daarna starten ze dus niet meer automatisch op (of iig dat is de bedoeling) :P

[...]

ik heb dat niet... bijna geen speling, bij open en dicht niet. Dus misschien toch terug gaan?
Oke, bedankt. Ik ga denk ik wel terug, maar heeft iemand misschien een idee om te bewijzen dat het niet zo hoort? De verkoper kan net zo goed zeggen dat het wel zo hoort, en hoe kan ik dan bewijzen dat dat niet zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:29
Ik heb een vraag over het laden van mijn Desire Z. Ik gebruik hem momenteel als wekker en hang hem dus de hele nacht aan de lader. Is dit nadelig voor de batterij en gaat hij hierdoor minder lang mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Nee, dit is niet nadelig voor de batterij. Lithium Ions kunnen dat prima hebben zonder nagetief beinvloed te worden. Het is wel nadelig om de batterij echt helemaal leeg te maken. Je kunt 'm beter vaker aan de oplader hangen dan te weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Laatst online: 23:27
J0ey schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:44:
[...]

Oke, bedankt. Ik ga denk ik wel terug, maar heeft iemand misschien een idee om te bewijzen dat het niet zo hoort? De verkoper kan net zo goed zeggen dat het wel zo hoort, en hoe kan ik dan bewijzen dat dat niet zo is?
Bij mij zit daar ook een klein beetje speling op het mechanisme. Gaat om 1 of 2 mm, maar voorzover ik mij kan herinneren was die ruimte er niet toen de telefoon net nieuw was. (heb hem sinds eind december)

[ Voor 11% gewijzigd door Merijn. op 28-02-2011 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-09 13:47
J0ey schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:44:
[...]

Wat wij in de winkel altijd deden is een ander toestel van hetzelfde type uit eigen voorraad pakken, om die te vergelijken. Dan kun je een klant makkelijk uitleggen of het wel of niet hoort. Mochten ze dus niet luisteren naar je verhaal of zeggen dat het 'normaal' is, laat het ze dan 'bewijzen' door een toestel uit voorraad te pakken. Haal bijv. aan dat een vriend van jou het probleem niet heeft, toen je de toestellen naast elkaar legde.

Het zal echter altijd zo zijn dat het ene toestel 1mm beter sluit dan de ander, dat kan nou eenmaal. Er zitten binnen de productieprocessen bepaalde acceptabele marges.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
ArcticWolf schreef op zondag 27 februari 2011 @ 18:39:
[...]
Ik heb afgelopen nacht WhatsApp verwijderd, maar dit heeft niet geholpen. Hier lag het dus niet aan.

Ik heb er nu ook maar een task killer op (Task Identifier) en het valt mij inderdaad op hoeveel random zooi er wordt opgestart!

Zag vanmorgen dat er bijzonder (althans, ik heb dit nooit in de gaten gehad) veel processen op de achtergrond worden gestart.
com.facebook.katana???
com.twitter.android???
com.google.android.apps.maps???

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Dit zijn er in ieder geval 3 waarvan ik weet dat ik ze niet zelf heb opgestart na de laatste herstart.

Ik gebruik geen facebook app en ook geen twitter. Ik heb geen eens twitter.....
Google maps valt niet te killen. Dit blijft maar terug komen....
(Of deze processen zijn ergens anders voor als waar ze in eerste instantie voor lijken.)

Ik heb Google maps nu gedwongen laten stoppen (via Instellingen -> Applicaties). Ik ga vanacht eens kijken of dat wat uitmaakt.

Maakt dit geen verschil dan ga ik denk ik mijn telefoon ook flashen met een andere ROM.

Ben er nu wel klaar mee. Hij deed het nagenoeg perfect, maar zo'n belabberde accuduur wat ik nu ervaar is niet acceptabel.

Hard reset heb ik geen zin in, want dan moet ik ook alles opnieuw instellen. Ik ga dan maar gelijk flashen.

[ Voor 13% gewijzigd door Mit-46 op 28-02-2011 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik gebruik Advanced Task Killer en heb alleen de applicaties die ik wil in de "ignore" lijst staan, andere applicaties worden elke 30 minuten gekilled maar deze killed dus ook de mediaspeler en dergelijke als deze maar wat staat te idlen op de achtergrond. Misschien is rooten een optie, maar ik zou als ik jou was ff al je applicaties nagaan want ik haal met gemak 1,5 dag met gemiddeld gebruik.

ik heb die 1.82.405.1 firmware van HTC.

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 28-02-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik ga even gokken hier, maar die drie processen zijn niet zo "random" volgens mij:
- Maps: voor de locatie gebaseerde data. Zodat andere apps je huidige positie op kunnen vragen. Bijvoorbeeld om gelocaliseerd weer-info te laten zien, etc
- Facebook & Twitter: zitten ingebakken in Android. Je contacts worden over het algemeen aangevuld met informatie van hun Facebook en/of Twitter accounts. De Dialer, die de contacts doet, zal dus ook deze twee apps op de achtergrond laden.

Die Maps kun je misschien uit houden door de Privacy settings aan te passen en helemaal niks met locatie te doen en te disablen.
Die andere twee, die ga je er denk ik niet uit krijgen. Een andere Dialer app maakt denk ik ook gebruik van dezelfde contactslist, dus ik verwacht dat je daar net zo goed Facebook en Twitter op de achtergrond krijgt.

Daarnaast is het starten van verschillende applicaties heel normaal voor Android. Hoe denk je dat het komt dat al die programma's zo snel op je scherm staan? Zodra ik mijn SMS icoon aantik wil ik snel de Messaging app in en niet moeten wachten tot de boel een keer is ingeladen. Heb op mijn oude Nokia al lang genoeg moeten wachten...
Onthoudt daarnaast dat ongebruikt geheugen, nutteloos geheugen is. En energie kost het niet.
Die processen liggen gewoon te slapen als je ze niet gebruikt, dus resources eten ze niet tot nauwelijks. En als je het geheugen nodig hebt dan worden ze alsnog gestopt om ruimte vrij te maken.

Harde reset heb je geen zin in, omdat je dan alles opnieuw in moet stellen. Realiseer je dat je met het installeren van een Custom ROM hetzelfde zult moeten doen?

Iets anders wat ik wil aangeven, vertrouw niet op het acculading percentage. Verschrikkelijk onnauwkeurig.
Je kunt beter naar mV kijken, en eigenlijk is zelfs dat niet ideaal, maar mAh is niet in te zien volgens mij.
Ik heb bij een bepaalde mV waarde mijn acculading percentage op verschillende waarden zien staan.

Het gebruiken van een Task Killer is verder pure symptoombestrijding in deze situatie. De afgesloten apps zullen herstart worden en met constant killen en weer starten ben je uiteindelijk meer energie kwijt dan je 'wint'.
Een Task Killer kan handig zijn om een proces te killen welke zich niet normaal meer laat sluiten. Maar scheduled killen is nergens voor nodig en over het algemeen onverstandig.

[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 28-02-2011 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Zo, ook de update maar eens installed... Hij moest toch een reboot omdat Google Maps spontaan opstartte en 25% van het accugebruik voor z'n rekening nam :X

Jammergenoeg nog steeds geen ondersteuning voor verborgen wifi-netwerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Dat van die processen, daar had ik al een stiekem vermoeden van dat die niet zo zeer verkeerd bezig waren (hoewel er ook een proces tussen kan zitten die zichzelf niet hoort te starten).

Echter staat mijn locatie aanduiding uit. GPS staat uit en via WiFi staat ingesteld dat die niet mijn locatie doorgeeft. Dat kan het doel van het proces google maps niet zijn. Anders is er iets zeer krom aan het instellingenmenu.

Daarnaast heb ik een hekel aan alles opnieuw instellen. Als ik dat dan toch moet doen dan besteed ik liever wat extra tijd om een custom rom te installeren. Dat is niet helemaal "opnieuw instellen" en als ik de verhalen moet geloven heeft het alleen maar voordelen (softwarematig gezien).

Ik heb de Task Identifief niet zo zeer om task mee te killen. De enige task die ik er mee gekilled heb is die van google maps, maar deze kwam binnen 2 seconden weer terug dus ben er mee gestopt.

Ik heb deze meer om te zien welke taken er draaien (en wanneer) om daardoor misschien er achter te komen welke mijn batterij leegtrekt.

Zoals Articwolf zegt haalt hij 1.5 dagen met zijn batterij. Ik kon dit ook en ik gebruikte geen task killer.

Ik heb nu schijbaar iets gedaan waardoor ik met moeite 1 dag haal.

Daarbij heb ik gemerkt dat met vliegtuigmodus aan de batterij amper wat verbruikt en zonder in een tijdsbestek van ongeveer 7 uur zo'n 50%. Dat terwijl ik lag te slapen en de telefoon dus niet gebruikte. Met dit verbruik zou ik geen eens een hele dag halen zonder lader.

Ik heb nu dus een probleem waarvan ik de oorzaak niet van weet. Als ik middels een task killer er achter kan komen welk proces hier de oorzaak van is ben ik al lang blij, Nu tast ik compleet in het duister en mijn tevredenheid wordt er niet meer van. Ook al is het waarschijnlijk mijn eigen schuld.

[ Voor 3% gewijzigd door Mit-46 op 28-02-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Nadat ik de google maps service via de standaard applicatiebeheer heb gestopt is deze niet meer terug gekomen.
Die standaard applitatiebeheer krijgt het beter voor elkaar als zo'n app killer schijnbaar.

Ik ben benieuwd of er morgenochtend nog wat sap over is van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Sp!tF!re schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:47:
[...]

Wat wij in de winkel altijd deden is een ander toestel van hetzelfde type uit eigen voorraad pakken, om die te vergelijken. Dan kun je een klant makkelijk uitleggen of het wel of niet hoort. Mochten ze dus niet luisteren naar je verhaal of zeggen dat het 'normaal' is, laat het ze dan 'bewijzen' door een toestel uit voorraad te pakken. Haal bijv. aan dat een vriend van jou het probleem niet heeft, toen je de toestellen naast elkaar legde.

Het zal echter altijd zo zijn dat het ene toestel 1mm beter sluit dan de ander, dat kan nou eenmaal. Er zitten binnen de productieprocessen bepaalde acceptabele marges.
Ik ben dus net langs de T-Mobile shop geweest, en de verkopers vonden het wel veel speling, maar niet genoeg om het toestel gelijk om te ruilen. Heb ook nog gevraagd of ze een toestel uit eigen voorraad konden pakken, maar dat kon niet omdat de doos dan niet meer geseald was etc. ik kon alleen even het demo toestel gebruiken want die had dat ook (joh, die gaat 300 keer op een neer op een dag..)

Dus, beetje teleurgesteld wel, omdat het toestel zo echt niet lekker aanvoelt. Ook als die dicht zit zit er nog veel speling. Weet niet wat ik nu doe, zou toch graag een ander toestel willen, omdat ik ook 2 jaar aan deze 'vast' zit. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Hoe lang heb je de telefoon al?
Terugbrengen en geld terug geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Nu vanaf donderdag, een nieuw toestel gekregen dus. Ik heb een abonnement afgesloten, dus dat is geen optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Laatst online: 27-07 17:43
In ieder geval voor de zomer 2.3. Aldus HTC. http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/14015
Pagina: 1 ... 29 ... 48 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire Z levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de HTC Desire Z mogen hier: HTC Desire Z Accessoires topic.

Berichten die betrekking hebben op custom ROMs en aanverwante zaken mogen in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's

Offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!