|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Huh? Dit zit toch onder Instellingen->Geluid->Trillen-> Optie: Altijd ??!S0epkip schreef op zondag 21 november 2010 @ 15:14:
[...]
Heeft niemand een oplossing voor de trilmodus? Ik wil dat hij gewoon altijd trilt bij een oproep en niet dat dit uitgaat als ik per ongeluk een keer op Volume+ druk...!
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Even getest ...en idd...gebeurt bij mij ook!JCreations schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:48:
Het lijkt erop dat de DZ ook last heeft van een "deathgrip". Zodra je 1 of 2 vingers op de onderste gedeelte onder het batterijklepje zet, valt er minimaal 2 streepjes weg van de ontvangst. Bij normaal vasthouden komt je hand hier ook overheen.
Loslaten en weer vol bereik!
Zie Android: Turn by Turn Navigationmonnick schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:47:
Ik ben een beetje de weg kwijt qua navigatie op de Desire Z / Android. Welke opties zijn er out-of-the-box voor gesproken navigatie die gebruik maken van GPS?
Ik had hiervoor een Nokia N900, dus ik was wel wat gewend.
Ik heb de DZ in de afgelopen week zoveel mogelijk aan de lader gehad en ook 2 keer helemaal leeg laten lopen en weer opgeladen, maar ik zie nog weinig verbetering.
Gisteravond rond 12 uur was hij nog zo'n 80% vol. Vannacht niet aan de lader gehad en van morgen rond 9 uur had hij nog maar 1% over en kreeg ik meldingen dat hij heel snel aan de lader moest.
In 9 uur tijd trekt hij dus bijna de hele accu leeg, zonder dat er wat mee gedaan wordt (ik lag namelijk lekker te slapen
Yep hier ook, echter merk ik geen verlies op in dit geval qua data-overdracht ofzo...... heb het even getest aan de hand van speedtest op vol streepjesbereik en op een streep minder wanneer je die plek bedekt. Geen verschil echter in beide testen.jopenmind schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:46:
[...]
Even getest ...en idd...gebeurt bij mij ook!
Loslaten en weer vol bereik!
Ik zal later vandaag ook nog even een exacte weergave van de signaal sterkte posten op verschillende standen (2g/3g only, mixed, inside en outside) even kijken hoeveel dat dan precies zou moeten schelen. Maar op het eerste gezicht zoals ik nu snel met een 3,5g download heb getest zit er niet of nauwelijks verlies in.......
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Gisteravond rond 00.00 uur uit de lader gehaald en nu net 10.10 uur later nog steeds 100%. Ik geloofde het niet dus even met een andere telefoon voor 20 seconden gebeld naar mijn mobiel om te zien of het dan zou verspringen, maar nu is die versprongen naar 99%!
Nu was t/m gister de batterij nu niet echt opmerkelijk goed. Eerder opmerkelijk slecht, maar dit ziet er dan toch weer veelbelovend uit!
Edit:
Wat ik dus even op de vroege morgen vergat is dat ik gisteren mijn Synch/push instellingen heb aangepast naar het minimale. HTCSence en alle onnodige crap heb ik uitgeschakeld wat betreft het syncen. Zou dit dan zoveel helpen?? Ik ben werkelijk verbaast.
Daarnaast heb ik van het weekend ook gebruik gemaakt van de navigatie (Google Maps meen ik, Navigatie heet het) en dit werkt perfect!
Ook de death grip heb ik. 1 streepje minder, maar ik moet zeggen dat ik de tel niet zo vasthoud dat het zich voordoet.
[ Voor 34% gewijzigd door Mit-46 op 22-11-2010 10:23 ]
Inderdaad, wat hierboven wordt genoemd: zeker bij een zakelijke telefoon zou ik niet willen dat alles gesynct wordt naar HTC. Stel dat die (toch al niet helemaal on-brak werkende) dienst ineens gekraakt wordt en dat werkelijk al je gegevens en sms'jes op straat liggen...

Welke mogelijkheden vervallen er eigenlijk allemaal als je htcsense uitzet?
[ Voor 7% gewijzigd door Sorcerer8472 op 22-11-2010 10:27 ]
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Achtergrond gegevens aan, Auto sync ook aan. GPS ook uitgeschakeld.
Schijnbaar heeft dit een zeer positief effect. Maar morgen of overmorgen kan ik daar een beter oordeel over treffen.
[ Voor 3% gewijzigd door Mit-46 op 22-11-2010 10:59 ]
Je kan de telefoon niet meer blokkeren vanaf afstand en niet over laten gaan.Sorcerer8472 schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:26:
Hebben er hier veel mensen last van een totaal vasthangende telefoon (zoals hierboven 1 of 2x wordt genoemd)? En ook mensen wiens berichtjes worden gewist als htcsense.com uit staat?
Inderdaad, wat hierboven wordt genoemd: zeker bij een zakelijke telefoon zou ik niet willen dat alles gesynct wordt naar HTC. Stel dat die (toch al niet helemaal on-brak werkende) dienst ineens gekraakt wordt en dat werkelijk al je gegevens en sms'jes op straat liggen...
Welke mogelijkheden vervallen er eigenlijk allemaal als je htcsense uitzet?
Ik ben hier gisteren mee wezen testen. Ik heb er voor gekozen deze opties dan maar niet te gebruiken. Behalve dat mijn zaken niet bij HTC terecht hoeven te komen (als ik daar al zelf voor kan kiezen) heb ik het met het oog op synchronisatie gedaan en dus batterijduur.
Ik heb nu een 5tal cycles met juice plotter gemaakt. het volgende heb ik gevonden:
1 Ontladen met wifi of 3G aan (en synchronisatie elke 15 min in piek en elke 2 uur in dal) levert een ontlading op van +/- 80 % in 15-20 uur. ( ~ 4 tot 5 % per uur, totale standby van 19 - 25 uur).
2 Ontladen met alleen 2G aan (WCDMA uit en GSM only) levert een helling op van 1,3 tot 1,5 % per uur. (inclusief background syncing aan) (totale standby van 66 - 76 uur )
3 Het runnen van synching, muziekspeler, browsen en scherm helderheid heeft wel degelijk invloed op de ontladingssnelheid, MAAR minder slechts +/- 1 %.
4 Dit verklaart ook waarom bellen soms zoveel stroom vreet. met 3G aan vreet dit veel meer dan met 2G aan bij mij.
Ik zal in de loop van de dag een paar plaatjes / screenshots van juice plotter posten (zodra ik uitvogel hoe dat precies werkt).
Waar ik wel mee zit, in settings geeft de battery use aan dat +/- 70 % naar het scherm gaat met 3G aan. Met alleen 2G aan geeft ie +/- 45 % naar het scherm aan. Nu weet ik niet precies hoe die stats berekend worden, maar zit de 3G functionaliteit op 1 chip met de display functionaliteit? Dat zou IMHO het een en ander kunnen verklaren.
Zijn er nog anderen die een idee hebben hierover of deze ervaring ook hebben?
Nu had ik na 10 uur en 10 minuten volgens de batterij indicator nog steeds 100%.
Nu zijn we 28 minuten verder. 1 telefoontje van 20 seconden en we zitten op 96%.
Lekker vaag weer dus.
Gebeurd mij ook dat hij tot ver in de middag 100% aangeeft, in het begin van de avond dan zo'n 80-75 en zakt nog verder naar 50% voordat ik naar bed ga. Twee dagen durf ik dus nog niet te proberen.Mit-46 schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:38:
Even terugkomend op mijn verhaal....
Nu had ik na 10 uur en 10 minuten volgens de batterij indicator nog steeds 100%.
Nu zijn we 28 minuten verder. 1 telefoontje van 20 seconden en we zitten op 96%.
Lekker vaag weer dus.
Misschien heeft de eerder geposte battery calibration toch nut, om deze indicatieafwijking op te lossen! Op fora wordt trouwens veel gezegd dat dit alleen goed is voor je telefoon (de resttijdindicatie) en je batterij er niet beter van wordt, eerder slechter. Overigens vind ook currentwidget dat mijn batterij zo lang vol blijft, maar die info krijgt hij gewoon van Android natuurlijk..
Hier geen last van de deathgrip, trouwens. Bedankt voor de tip van de app "Profile" ga hem proberen!
[ Voor 7% gewijzigd door S0epkip op 22-11-2010 11:42 . Reden: Link toegevoegd, opmerking over batterylife ]
Die synchronisatie had ik ook al uitgezet idd. Heb je de tel op 3G of 2G staan?
Iig weet ik wat ik ga doen, lekker op 2G staan en in tasker task aanmaken die alleen naar 3G schakelt als ik mn browser open.
Hoe kan ik een task aanmaken? Dat klinkt opzich logisch zoals je dat neerzet.
Als ik Wifi aan heb, en en mijn toestel vastpak, met toetsenbord uitgeklapt; valt mijn Wifi signaal volledig weg!JCreations schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:48:
Het lijkt erop dat de DZ ook last heeft van een "deathgrip". Zodra je 1 of 2 vingers op de onderste gedeelte onder het batterijklepje zet, valt er minimaal 2 streepjes weg van de ontvangst. Bij normaal vasthouden komt je hand hier ook overheen.
Als ik toetsenbord ingeklapt heb, dan vallen er 2 streepjes weg. Op mijn 3g heb ik nog niet gelet. Maar het WiFi probleem is toch wel erg irritant.
Wanneer ik aan het browsen ben, en een nieuwe pagina ga laden, kan ik simpel door mijn linker vinger over de achterkant van het toestel te houden, hem laten stoppen met laden. Zoals je een (xbox/ps) controller vasthoud, zo houd ik mijn dezire vast met toetsenbord uitgeklapt.
Hoe bedoel je 'als ik daar al zelf voor kan kiezen'? Alsof ze het stiekem toch zouden versturen?Mit-46 schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:29:
[...]
Je kan de telefoon niet meer blokkeren vanaf afstand en niet over laten gaan.
Ik ben hier gisteren mee wezen testen. Ik heb er voor gekozen deze opties dan maar niet te gebruiken. Behalve dat mijn zaken niet bij HTC terecht hoeven te komen (als ik daar al zelf voor kan kiezen) heb ik het met het oog op synchronisatie gedaan en dus batterijduur.
Zou wel interessant zijn om dat eens via wifi te bekijken, of hij niet stiekem toch contact maakt. Hebben we gelijk een relletje te pakken
@Kortfragje: WCDMA only zou in theorie een lager standbygebruik moeten geven dan GSM only. Als je hem op WCDMA+GSM zet kan hij gemiddeld meer stroom verbruiken omdat hij dan op beide netwerken moet letten + bij slechte ontvangst telkens actief (door te zenden naar de zendmast) moet overschakelen naar GSM. Kost flink wat stroom vergeleken met gewoon standby staan.
Hoewel beide modi verwaarloosbaar weinig stroom zouden mogen gebruiken bij een inactieve verbinding trouwens.
Als je eerlijk wilt testen moet je ook in beide gevallen je data uitzetten imo.
Probleem met wegvallende 3G en wifi heeft m'n Touch Pro 2 ook, omdat de antenne aan de bovenkant van de telefoon zit, waar je dan dus je hand omheen hebt. Hier is niks aan te doen, behalve een losse externe antenne erop zetten. Maar dat wil je vast niet?
[ Voor 11% gewijzigd door Sorcerer8472 op 22-11-2010 12:28 ]
Zal mij niet verbazen als ze via GPS de telefoon in verbinding houden oid. Je weet het maar nooit denk ik.
Niet dat het mij zo veel uit zou maken, maar uitsluiten doe ik met zo iets niet zo snel vandaar dat ik zo het zo neerzette.
Dat klopt wel, ik run morgen nog een test met WSDMA only (laatste test) maar in principe wil ik vanuit een 'daily use' testen. Dus dan heb ik wel syncen nodig.. Ik ga er iig nog even verder achteraan, want het is voor mij voor t eerst dat bij battery usage minder dan 70 % naar 'screen' gaat terwijl ik qua schermgebruik niets anders doe.
Ik zag een paar dagen geleden enkele stofjes zitten maar het worden er duidelijk meer. Ze zijn nu al zichtbaar met het scherm uit.
Heb ook maar even coolblue hierover gemaald maar ik ben benieuwd of dit normaal is.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik heb er ook een paar. Eigenlijk heb ik dit bij alle HTC's gehad (Hero, Desire en nu Desire Z). Ik heb ook 2 luie pixels aan de zijkant van het scherm en een soort luchtbelletje in het glas. Ik kan me er eigenlijk niet aan storen omdat ik weet dat als ik hem omruil dat ik vergelijkbare ergenisjes krijg. Gelukkig is het stof onder het glas niet zo erg als bij Nokia of Sony Ericsson.rajackar schreef op maandag 22 november 2010 @ 13:13:
Heeft er iemand anders btw last van stof op het scherm dat onder het glas zit?
Ik zag een paar dagen geleden enkele stofjes zitten maar het worden er duidelijk meer. Ze zijn nu al zichtbaar met het scherm uit.
Heb ook maar even coolblue hierover gemaald maar ik ben benieuwd of dit normaal is.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ik heb in de afgelopen 4 uur niets bijzonders gedaan. Paar telefoontjes, kleine 10 minuten muziek en wat WhatsApp.
Conclusie:
De batterij indicator werkt niet heel nauwkeurig.
Alle sync instellingen die ik uit heb geschakeld, hebben dus weinig impact op de levensduur van de batterij.
[ Voor 12% gewijzigd door Mit-46 op 22-11-2010 14:21 ]
monnick schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:47:
Ik ben een beetje de weg kwijt qua navigatie op de Desire Z / Android. Welke opties zijn er out-of-the-box voor gesproken navigatie die gebruik maken van GPS?
Beetje flauw... Jij stuurt hem naar alle mogelijke navigaties op android terwijl hij wil weten welke nav hij meteen kan gebruiken: Out of the box is the term used to denote items, functionalities, or features that do not require any additional installation.
iig. 2 opties: google maps. spraak gestuurde gesproken navigatie, data verkeer en gps nodig.
Htc navigatie (route66) door middel van autopaneel app. eerste maand gratis met spraak. precachable maps dus alleen gps en geen data verkeer. Na een maand moet je kopen. Ik weet dus niet of je dit voor elk land moet doen. iig 1 maand 5 euro, 1 jaar plusminus 10 euro, levenslang 20/30 euro. afhankelijk van het land...
Htc zegt dat vanwege die route66 je dus ook kaarten kunt downloaden (dit is gratis, de navigatie per land??? daar betaal je dus voor) en die kunt integreren met google maps. Is mij nog niet gelukt. als je namelijk met autopaneel een route uitstippeld en je daarna de optie krijgt met premium nav of met google maps te navigeren en je kiest dus google nav zegt hij: BESTEMMING NIET KUNNEN VERSTAAN!!! en doet hij dus niks.... In autopaneel kun je niks met spraak doen. alleen typen. en dit is als je rijd dus NIET te doen. met mijn tomtom kon ik dat nog wel. mooie grote knopjes bij tomtom.
edit: in settings/locatie staat bij mij Google Navigatie integreren (met htc locations) aan.
[ Voor 5% gewijzigd door Kingpinda op 22-11-2010 14:31 ]
Life is like living only without the peaches

Weet iemand of er in de market een programma te krijgen is dat lijkt op pocketcontroller (bediening telefoon vanaf de pc)
modus.
Als ik deze weer uitschakel dan kan ik direct mijn pin invoeren en het is weer normaal.
Ok bedankt,ga ik toch eens kijken of het niet aan mij ligt...Mit-46 schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:31:
Even getest hier en geen problemen met de vliegtuig
modus.
Als ik deze weer uitschakel dan kan ik direct mijn pin invoeren en het is weer normaal.
-edit-
had een programma erop staan om het beginscherm te (un)locken na die er vanaf te hebben gegooid doet ie het weer
[ Voor 16% gewijzigd door Brain op 22-11-2010 15:20 ]
Het plaatje is 7920*400 groot dus ik zou hem downloaden en apart bekijken.
Plaatje
mijns inziens schijnt 2G aan de ene kant of 3G / Wifi aan de andere kant een grote rol te spelen.
Bedankt!
Ik ga ook eens aan de gang met het 2G/3G gebeuren vanavond. Is kijken of ik er morgen meer uithaal.
Maar ik heb wel een vraag. Als ik WCDMA uitschakel betekent het dan ook dat ik geen berichten meer automatisch ontvang via WhatsApp??
Ik heb WCDMA nu uitgeschakeld, maar ik heb nog wel internet. Dit is 2G neem ik aan? Het browsen gaat aanzienlijk trager.
Het icoontje geeft G aan. (ipv 3G)
[ Voor 57% gewijzigd door Mit-46 op 22-11-2010 16:31 ]
Dat kan inderdaad goed kloppen. 3G en Wifi gebruiken beide een frequentie van 2Ghz of hoger, 2G zit daarentegen rond de 0,9Ghz. Hoe lager de frequentie hoe minder energie het nodig heeftKortfragje schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:15:
Ik heb een power graph van 4 cycles (+/-87 uur gemeten) online gezet inclusief vermeldingen van Wifi/ 2G / 3G switchen. Tevens is te zien wanneer er geladen wordt en hoe (USB of Outlet). Schaal is +/- 80 pixels per uur.
Het plaatje is 7920*400 groot dus ik zou hem downloaden en apart bekijken.
Plaatje
mijns inziens schijnt 2G aan de ene kant of 3G / Wifi aan de andere kant een grote rol te spelen.
Verwijderd
Mijn grootste criteria is dat ik dikke vingers heb en dat het ding fatsoenlijk moet kunnen tikken. Daar krijgt de DZ een dikke onvoldoende. De knoppen vondt ik te klein, te wankel en te hard om fatsoenlijk op te kunnen tikken.
Verder kon ik geen wijs maken uit de Sense UI maar dat is een kwestie van wennen denk ik. Alles zat naar een beetje raar inelkaar maar er hebben denk ik meer mensen mee gespeeld dus is het normaal dat het een warboeletje is.
Ik kreeg de landscape toetsenbord niet aan de gang. Als ik het toestel kantel dan gebeurd er niks. Is dit een instelling of heeft het toestel gewoon geen sensor? Zo ook kreeg ik het niet voor elkaar om swype aan te zetten.
Verder lag hij goed in de hand. Scharnieren even getest en daar heb ik maar een ding over te zeggen: "onzin". De software voelt aan alsof hij een beetje hapert. Als ik door het menu scollde dan voelde de animatie een beetje schokkerig aan. Zo ook als ik de statusbalk naar beneden trek.
Conclusie, sorry maar het toetsenbord is belangrijk voor mij en dus valt hij af. Keep in mind dat dit een persoonlijke mening is dus test hem ff voor je he, afschrijft.
Welke Tasker rule gebruik jij om je 3g uit te zetten? Ik vind wel de optie om data verbindingen uit te zetten, maar niet om 2g of 3g te schakelen?Kortfragje schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:31:
Neej volgens mij niet. WCDMA / GSM is alleen de datacarrier geloof ik. In principe loopt GPRS (is ook mobiel internet) over 2G. Data ontvang en verzend je nog, het gaat alleen significant langzamer. (T-Mobile is 1Mbit vs 50 k geloof ik op 2G)
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Je zou hier kunnen kijken : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=807989
[ Voor 101% gewijzigd door Kortfragje op 22-11-2010 17:11 ]
Geen "kartonnen" test modelletje? Gewoon een echt bruikbare? Haha, wie loopt er even langs en root die device?Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:47:
Voor de geintreseerde Mediamarkt Eindhoven heeft zowel de DHD als de DZ op display staan dus je kan ermee spelen. Beide 15min in handen gehad en nu in de trein toch even een koete review.
Kan namelijk gewoon OTA rooten
[ Voor 20% gewijzigd door Jivebunny op 22-11-2010 17:16 ]
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Verwijderd
Jivebunny schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:14:
[...]
Geen "kartonnen" test modelletje? Gewoon een echt bruikbare? Haha, wie loopt er even langs en root die device?
Kan namelijk gewoon OTA rootenGeen usb kabeltje nodig hehe. (Ze zullen wifi en hdspa wel uit hebben staan of course, maar misschien kan je ergens een wi-fi-tje misbruiken? -tether met eigen toestel-
Bij Mediamarkt gebruiken ze voor alles echte apparaten, geen dummies dus. Ik weet neit wat ze met die showroom modellen doen, ik dacht dat je er dikke korting op kon krijgen als het de laatste is. Verder begrijp ik eigenlijk niet waarom je dat ding wil rooten, functioneel heb je er niks aan.
Ben even aan het zoeken geweest maar ik kan niet vinden waar ik die maps zou kunnen downloaden. De directory werd wel automatisch aangemaakt maar is nog leeg.Frag1le schreef op zondag 21 november 2010 @ 13:45:
[...]
De bestanden die erop staan zijn de maps van Google Navigation (die zijn volgens mij allen online gratis te downloaden), HTC Sync 3.0.exe, wat voorbeeld foto'tjes en in 8 talen een user manual pdf.
Dit is nu niet iets wat je echt gaat missen.
Zijn het niet misschien de kaarten van route66?
Dat klopt dus totaal nietomgwtfbbq schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:47:
[...]
Dat kan inderdaad goed kloppen. 3G en Wifi gebruiken beide een frequentie van 2Ghz of hoger, 2G zit daarentegen rond de 0,9Ghz. Hoe lager de frequentie hoe minder energie het nodig heeft
Wat nogal van belang is, is hoe sterk je ontvangst is, hoe druk je omgeving is (stedelijk = drukker = vaak accu sneller leeg), en heel belangrijk: of je een dataverbinding hebt openstaan. Dat laatste is in mijn ervaring verreweg het zwaarst, met name op 2G. Dataverbinding uit = veel minder verbruik. Probeer dat eens
Ik gebruik het toetsenbord nu een week (niet hele dikke vingers, maar toch..) en kom van een e71. Het is even wennen, maar ik vind het nu echt wel een top toetsenbord!Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:47:
Voor de geintreseerde Mediamarkt Eindhoven heeft zowel de DHD als de DZ op display staan dus je kan ermee spelen. Beide 15min in handen gehad en nu in de trein toch even een korte review.
Mijn grootste criteria is dat ik dikke vingers heb en dat het ding fatsoenlijk moet kunnen tikken. Daar krijgt de DZ een dikke onvoldoende. De knoppen vondt ik te klein, te wankel en te hard om fatsoenlijk op te kunnen tikken.
Verder kon ik geen wijs maken uit de Sense UI maar dat is een kwestie van wennen denk ik. Alles zat naar een beetje raar inelkaar maar er hebben denk ik meer mensen mee gespeeld dus is het normaal dat het een warboeletje is.
Ik kreeg de landscape toetsenbord niet aan de gang. Als ik het toestel kantel dan gebeurd er niks. Is dit een instelling of heeft het toestel gewoon geen sensor? Zo ook kreeg ik het niet voor elkaar om swype aan te zetten.
Verder lag hij goed in de hand. Scharnieren even getest en daar heb ik maar een ding over te zeggen: "onzin". De software voelt aan alsof hij een beetje hapert. Als ik door het menu scollde dan voelde de animatie een beetje schokkerig aan. Zo ook als ik de statusbalk naar beneden trek.
Conclusie, sorry maar het toetsenbord is belangrijk voor mij en dus valt hij af. Keep in mind dat dit een persoonlijke mening is dus test hem ff voor je he, afschrijft.
De sense omgeving vind ik helemaal geweldig, doordat alles aan te passen is. Echter 1 ding kom ik maar niet achter, ik wil dat de HTC Hub/Sense wel synchroniseerd, maar niet de sms berichten.. het lukt me niet om dat uit te zetten.
Nope, ik gebruik Vodafone.pven schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 21:00:
[...]
Heb je toevallig T-mobile? De enige provider waar ik dit probleem echt heb gezien (met verschillende toestellen) is T-mobile.
Heb afgelopen paar dagen wat meer opgelet. Het lijkt erop dat ik er minder last van heb wanneer ik 3g in gebruik heb. Ook buiten wanneer de ontvangt goed is heb ik geen problemen, echter zodra ik binnen ben beginnen de problemen.
Ik heb ook een stofje onder het glas zitten. Eigenlijk alleen zichtbaar bij een witte achtergrond. Die zat er vanaf het begin al. Ik heb er gelukkig geen bijgekregen.rajackar schreef op maandag 22 november 2010 @ 13:13:
Heeft er iemand anders btw last van stof op het scherm dat onder het glas zit?
geniale link. super app dank je.Kortfragje schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:08:
Ik had nog niets geschreven, wilde dat vanavond gaan doen..
Je zou hier kunnen kijken : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=807989
werkt best goed ga eens testen hoe het verbruik nu is.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Ok ik heb het nou gevonden, het gaat inderdaad om de kaarten van Route66 (al lees ik in diverse berichten dat de kaarten van TomTom zijn!, bijv hier)KvdnBerg schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:20:
[...]
Ben even aan het zoeken geweest maar ik kan niet vinden waar ik die maps zou kunnen downloaden. De directory werd wel automatisch aangemaakt maar is nog leeg.
Zijn het niet misschien de kaarten van route66?
Heb het nu zover dat ie Nederland aan het downloaden is via HTC locations, kwam ie zelf mee even nadat ik die app had geopened. Nou eens kijken of ik de overige landen (Frankrijk, Duitsland, Belgie, Luxemburg) ook vast op de kaart kan krijgen....
Edit: gevonden - locations -> view map -> upgrade en dan het maps knopje (3e van links), daar kan je dus alles downloaden (voor het geval iemand anders het zich nog af vroeg)
[ Voor 11% gewijzigd door KvdnBerg op 22-11-2010 21:56 ]
MediaMarkt verkoopt de showmodellen inderdaad. Afhankelijk van de staat van het toestel, de leeftijd en hoe lang hij al showmodel is kun je een bepaalde korting krijgen. Je krijgt gewoon keurig het originele doosje + handleidingen, lader etc. En natuurlijk garantie. Zo werkt dat eigenlijk voor ieder showmodel dat ze hebben.Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:47:
[...]
offtopic:
Bij Mediamarkt gebruiken ze voor alles echte apparaten, geen dummies dus. Ik weet neit wat ze met die showroom modellen doen, ik dacht dat je er dikke korting op kon krijgen als het de laatste is. Verder begrijp ik eigenlijk niet waarom je dat ding wil rooten, functioneel heb je er niks aan.
Ik heb ook een tijdje mogen spelen met de Desire Z. Het toetsenbord vond ik niet echt fijn, en het mechanisme oogt niet helemaal 100% stevig. Als het toetsenbord eenmaal uitgeklapt is zit hij wel stevig op zijn plaats. Ik vond het beelscherm wel mooi, en het reageerde goed.
Voor de rest denk ik niet dat het hem gaat worden. Ik neig veels te veel opnieuw naar een BlackBerry.
Verwijderd
De E71, nog zo'n toetsenbord uit hell!Gian Inc. schreef op maandag 22 november 2010 @ 21:01:
[...]
Ik gebruik het toetsenbord nu een week (niet hele dikke vingers, maar toch..) en kom van een e71. Het is even wennen, maar ik vind het nu echt wel een top toetsenbord!
De sense omgeving vind ik helemaal geweldig, doordat alles aan te passen is. Echter 1 ding kom ik maar niet achter, ik wil dat de HTC Hub/Sense wel synchroniseerd, maar niet de sms berichten.. het lukt me niet om dat uit te zetten.
De knoppen zijn breeder dan het topje van mijn duimen dus moest ik ze indrukken met mijn nagels. Als je dat doet dan voelen ze echt heel wankel aan. Dat is niet fijn tikken maar nogmaals dat is mijn mening als er mensen zijn die er wel mee om kunnen gaan dan kan ik daar niks over zeggen.
Verder ben ik meer iemand van de vanilla's en ik zou er zeker een vanilla rom op gooien als ik hem had gekocht.
Ja ik heb ook ned belgie en duitsland er op staan. Probleem is dat ook al staat hij geintegreerd met google nav dat het nog niet te gebruiken is samen. bij autopaneel als je na route plotten voor google nav kiest zegt ie bestemming niet verstaan. Verder heb ik nog niks kunnen vinden om het op een andere manier werkende te krijgen. Ja wel met premium nav van route 66 maar ja daar moet je na een maand voor betalen.KvdnBerg schreef op maandag 22 november 2010 @ 21:51:
[...]
Edit: gevonden - locations -> view map -> upgrade en dan het maps knopje (3e van links), daar kan je dus alles downloaden (voor het geval iemand anders het zich nog af vroeg)
Ik had hier een heel verhaal staan waarom root wel handig is.. flashen e.d. en blabla totdat ik erachter kwam dat je reageerde op het rooten van showmodellen.. lol ik ben moeVerwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:47:
[...]
offtopic:
Verder begrijp ik eigenlijk niet waarom je dat ding wil rooten, functioneel heb je er niks aan.
[ Voor 22% gewijzigd door Kingpinda op 22-11-2010 22:37 ]
Ik heb eens aan die batterij indicator gesleuteld en toen zag ik hoe het ongeveer verdeeld wordt.Mit-46 schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:15:
Ik heb in mijn vorige post wat te vroeg gejuicht. Mijn batterij zit nu op 66%. In de afgelopen 4 uur is er dus 34% vanaf gegaan terwijl die volgens de indicator heel de nacht (10 uur en 10 minuten) geen eens 1% had gebruikt.
Conclusie:
De batterij indicator werkt niet heel nauwkeurig.
Helemaal groen is 100% tot 80%, een stukje groen minder 80 tot 60, etc.
Ik heb een X10mini pro dus ik weet niet of het voor jullie ook op gaat, maar ik merk dat een live wallpaper veel extra verbruikt. Mijn schatting is ruwweg 15-20% (uiteraard afhankelijk van applicatiegebruik).Kortfragje schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:30:
*knip*
Waar ik wel mee zit, in settings geeft de battery use aan dat +/- 70 % naar het scherm gaat met 3G aan. Met alleen 2G aan geeft ie +/- 45 % naar het scherm aan. Nu weet ik niet precies hoe die stats berekend worden, maar zit de 3G functionaliteit op 1 chip met de display functionaliteit? Dat zou IMHO het een en ander kunnen verklaren.
Zijn er nog anderen die een idee hebben hierover of deze ervaring ook hebben?
Had ook altijd dat mijn weergave bovenaan stond als grootverbruiker (zelfs met dat kleine scherm). Sinds ik een vaste plaat heb springt hij er een stuk minder uit en staan andere verbruikers met regelmaat bovenaan.
Verwijderd
Nee niet waarom je de keus zou maken om je eigen telefoon te rooten. Waarom je een random telefoon in een winkel zou rooten.Kingpinda schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:35:
Ik had hier een heel verhaal staan waarom root wel handig is.. flashen e.d. en blabla totdat ik erachter kwam dat je reageerde op het rooten van showmodellen.. lol ik ben moe
Ik heb een app waarmee je het percentage kunt zien. Hoe deze precies werkt weet ik niet, maar ook deze is niet erg secuur.Bakko schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:39:
[...]
Ik heb eens aan die batterij indicator gesleuteld en toen zag ik hoe het ongeveer verdeeld wordt.
Helemaal groen is 100% tot 80%, een stukje groen minder 80 tot 60, etc.
Als je kijkt dat die gisteren na 10 uur nog steeds 100% aan gaf (helemaal groen, alle blokjes ook) en dan het 11e uur er 20% afhaalt dan heb ik het idee dat die in die 10 uur daarvoor vergeten was het percentage bij te werken.
Ik heb overigens vannacht de telefoon in Vliegtuigmodus gezet en dit scheelt een hoop!
2% er af.
Dit zal ik elke nacht doen nu aangezien ik er toch niet zo van houdt gebeld te worden s'nachts.
M'n vriendin heeft een Omnia Qwerty en ik zelf een TP2, en het is toch wel duidelijk dat de Samsung betere ontvangst heeft: op dezelfde plekken 1 a 2 streepjes meer, wat dus ook inhoudt dat de TP2 terugvalt naar 2G op plekken waar de Omnia nog wel ontvangst heeft. Vasthouden heeft geen grote invloed als je maar van de bovenkant van de toestellen af blijft.
Terugvallen naar 2G is vervelend: het kost accu, data is veel trager, etc. Iemand die de vergelijking met de TP2 kan maken?
Ik kan geen vergelijking maken met de TP2, wel met mijn eerdere toestellen, en indicatief puur op basis van de streepjes lijkt het inderdaad niet echt denderend. Echter wanneer ik de connectie openzet (een download bijvoorbeeld) dan merk ik totaal geen verschil met mijn vorige toestel (N1), op basis van zelfde sim, zelfde netwerk, zelfde rom en instelling. Lijkt dus een redelijk indicatief probleem zo op het gezicht.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:53:
Trouwens, even los van de 'death grip', wat vinden jullie van de ontvangst van dit toestel? En dan doel ik met name op de 3G-ontvangst.
M'n vriendin heeft een Omnia Qwerty en ik zelf een TP2, en het is toch wel duidelijk dat de Samsung betere ontvangst heeft: op dezelfde plekken 1 a 2 streepjes meer, wat dus ook inhoudt dat de TP2 terugvalt naar 2G op plekken waar de Omnia nog wel ontvangst heeft. Vasthouden heeft geen grote invloed als je maar van de bovenkant van de toestellen af blijft.
Terugvallen naar 2G is vervelend: het kost accu, data is veel trager, etc. Iemand die de vergelijking met de TP2 kan maken?
Hoe dat bijvoorbeeld zit ten opzichte van Nokia of samsung weet ik niet echt, kan ik niet echt mee vergelijken als test, maar sowieso de ontvangst van gsm verkeer is wel prima in orde, het verlies van streepjes in bereik zoals te zien op mn toestel komt alleen naar voren in 3g modus.
Overigens zou ik nog even een meting doen met de dbm aanduiding in verschillende situaties:
Buiten, open veld, 2g only, afgeweken van death grip positie : -60dbm
Buiten, open veld, 2g only, met hand om death grip positie : -69gbm
Binnen, 2g only, slechte ontvangst, geisoleerd, geen DG: -75dbm
Binnen, 2g only, slechte ontvangst, geisoleerd, met DG: -81dbm
Buiten, mixed 2g/3g, goed bereik, geen DG: -57dbm
Binnen, mixed 2g/3g, goed bereik, geen DG: -68dbm
Binnen, mixed 2g/3g, goed bereik, met DG: -77dbm
Dr is dus wel wat verlies te zien, maar in de praktijk dus niet/nauwelijks een vertraging te ontdekken. Ik weet ik verder niet hoe nauwkeurig te indicaties zijn, dit komt gewoon uit de telefoon data, dus ja met de redelijk afwijkende weergave van mn batterij indicator twijfel ik hier een beetje aan
[ Voor 21% gewijzigd door martincm op 23-11-2010 10:15 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Esuzu op 23-11-2010 10:05 ]
Ga dus nu hard richting de 4 dagen batterij-duur, dat is al meer dan mijn HTC Hero ooit gehaald heeft! Geniaal...
Ik heb ook geen live achtergrond (althans, geen bewegende achtergrond. Dat is het toch?), mijn sync instellingen staat of uit of ook op dagelijks, maar 4 dagen red ik never nooit.
2 dagen gaat al met moeite....
Verwijderd
Dat vindt ik wel heel slecht. Live-wallpapers kan ik nog wel begrijpen maar dat je niet een continue verbinding kan hebben zonder dat het je accu leeg slurpt is niet van deze tijd. Ik heb hier meerdere telefoons (Een Samsung i8910, Motorola M1 en een Iphone 3G) allemaal hebben ze wel dezelfde dingen aanstaan, whatapp een paar RSS feeds en een Hyves + Facebook app. Ze gaan alle 3 toch echt minimaal 2 dagen mee zonder laden. Ales ik alles uitzet dan halen ze allemaal de 10 dagen wel.ethereal81 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:07:
Het uitzetten van de updates van stocks, twitter en sense (allemaal naar dagelijks), plus het vervangen van mijn live-achtergrond door een statische, heeft ervoor grzorgd dat ik sinds vrijdagavond niet meer heb hoeven opladen. Wel met redelijk weinig gebruik (paar mails, beetje internet, paar korte telefoontjes, paar apps gedownload, Snesoid en Angry Birds), maar hij geeft nu nog steeds een groene batterij-indicator aan! (Geen idee hoeveel procent, zo op het oog lijkt met zo'n 35 á 40%.)
Ga dus nu hard richting de 4 dagen batterij-duur, dat is al meer dan mijn HTC Hero ooit gehaald heeft! Geniaal...
Mijn 3G indicator geeft soms ook erg weinig streepjes aan. Echter is mijn internet gewoon snel als er 3G staat.Esuzu schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:03:
Hallo! Dit is mijn eerste post op tweakers, na al langer de fora over de Desire Z gevolgd te hebben. De reden voor het aanmaken van een account is dat ik mij toch wel een beetje zorgen begin te maken over de ontvangst van mijn telefoon. Als ik wcdma gebruik heb ik altijd maar zeer slecht bereik, 1 of hoogstens 2 streepjes en soms valt het bereik zelfs weg. Als ik overschakel op gsm heb ik wel volledig bereik, maar dan heb ik zeer traag internet.. Ik heb een abonnement bij Hi en maak gebruik van het "Xtrasnel" internet pakket. Net even gebeld met de klantenservice maar aan hun kant schijnt alles in orde te zijn. Er werd me geadviseerd om de simkaart de verwisselen ed. maar daar heb ik op dit moment even niet de mogelijkheid toe. Heeft iemand van jullie ook Hi en hetzelfde probleem? Ik dacht er over om een radio update uit te voeren, maar als het echt een probleem is met de telefoon kan ik beter gebruik maken van de garantie? Of is dat eventueel terug te draaien? (Ik ben nogal een noob hoor, excuses)
Op de momenten dat het wat trager was 2G waarschijnlijk dan was het bij de Iphone 4 ook 2G.
(voor die paar keer dat het ons toevallig tegelijk opviel.)
Over het algemeen is mijn internet gewoon 3G en snel. (Vodafone)
Ik heb nu niet het idee dat de Desire Z bijzonder minder lang mee gaat als de Iphone 4.Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:16:
[...]
Dat vindt ik wel heel slecht. Live-wallpapers kan ik nog wel begrijpen maar dat je niet een continue verbinding kan hebben zonder dat het je accu leeg slurpt is niet van deze tijd. Ik heb hier meerdere telefoons (Een Samsung i8910, Motorola M1 en een Iphone 3G) allemaal hebben ze wel dezelfde dingen aanstaan, whatapp een paar RSS feeds en een Hyves + Facebook app. Ze gaan alle 3 toch echt minimaal 2 dagen mee zonder laden. Ales ik alles uitzet dan halen ze allemaal de 10 dagen wel.
Maar hoe zit het dan met E=h*f? Frequentie hoger = Energie hoger.Sorcerer8472 schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:35:
[...]
Dat klopt dus totaal nietOp 900 MHz wordt de meeste stroom verbruikt: max. 2 Watt, op 1800 MHz max. 1 Watt, UMTS max. 600 mW, Wifi max. 100 mW
Staat hij op mixed mode (UMTS+GSM) dan zit de radiomodule naar meerdere frequenties te luisteren zodat hij altijd snel GSM-fallback kan doen (en UMTS-search indien UMTS wegvalt). Vandaar dat WCDMA-only en GSM-only een lager verbruik zal geven (tot 50% lager inderdaad).
Wat nogal van belang is, is hoe sterk je ontvangst is, hoe druk je omgeving is (stedelijk = drukker = vaak accu sneller leeg), en heel belangrijk: of je een dataverbinding hebt openstaan. Dat laatste is in mijn ervaring verreweg het zwaarst, met name op 2G. Dataverbinding uit = veel minder verbruik. Probeer dat eens
Met de 4 weet ik het niet, maar zeker niet stuk minder lang dan de 3G(s). Desalniettemin ben ik het met SizzLor eens dat de batterij wel echt een issue is in de phone. Heb inmiddels de Mugen variant ook maar in bestelling gezet. Wellicht dat dit me wat kan helpen (en natuurlijk wat meer geoptimaliseerde rom builds / kernels)Mit-46 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:17:
[...]
Ik heb nu niet het idee dat de Desire Z bijzonder minder lang mee gaat als de Iphone 4.
Voor wat betreft de 3G ontvangst, hmm ja zoals hierboven gepost geen last van, maar denk dat ze het alsnog wel aan zullen pakken met een radio update. Mijn vraag aan Esuzu is alleen naar welke radio die op dit moment zou willen updaten?? Kan namelijk niet zoveel verschillende vinden op dit moment....
Ik ben dan ook zéér benieuwd naar de ervaringen van die 1800 mah batterij!
Verwijderd
ik heb met kpn regelmatog problemen met het 3g netwerk. Vaak geeft de Z de melding dat update van bepaalde pagina's niet mogelijk is. Internet werkt dan niet en half uur later weer welMit-46 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:16:
[...]
Mijn 3G indicator geeft soms ook erg weinig streepjes aan. Echter is mijn internet gewoon snel als er 3G staat.
Op de momenten dat het wat trager was 2G waarschijnlijk dan was het bij de Iphone 4 ook 2G.
(voor die paar keer dat het ons toevallig tegelijk opviel.)
Over het algemeen is mijn internet gewoon 3G en snel. (Vodafone)
Batterij vind ik ook een probleem. Ben dus erg benieuwd naar de ervaringen met de mugen.
Ik zal nog eens proberen zoveel mogelijk syncs uit te zetten maar met whatsapp aan blijft het een drama ben ik bang
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Verwijderd
bevalt prima, maar ik heb nu al een aantal keer gehad dat een smsje niet verzonden kan worden..
Kort na het versturen komt er een uitroepteken bij het bericht te staan. Ook als ik het nogmaals probeer (optie opnieuw versturen) krijg ik weer een error..
Ik zit op het t-mobile netwerk..
Zijn er meer mensen met dit probleem? en is het op te lossen?
Verwijderd
Ben benieuwd, of dit nu aan mijn toestel ligt, of dat het idd een algemenere fout is aangezien meer mensen hier last van hebben.
Keep you posted
Deze ervaring heb ik er ook mee. Veel beter UMTS/HSDPA ontvangst op plaatsen waar ik dat normaliter nooit kon ontvangen.rajackar schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:30:
Hmm, naar mijn ervaring is de ontvangst van dit toestel werkelijk briljant. Ik haal opeens hsdpa verbindingen op plaatsen waar ik vroeger niet eens een 3g icoontje kreeg en de snelheid is erg hoog.
...
Of de snelheid hoog is weet ik niet aangezien mijn dataverbinding wordt geknepen (vind het overigens nog steeds snel genoeg).
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:47:
[...]
offtopic:
Nee is ook zo, maar ja als je wilt oefenen voordat je misschien je eigen toestel bricked?
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Ik zal morgen ook wel ff de htc klantenservice bellen en er melding van maken. Scheelt vaak als er meerdere mensen dit aangeven. Kan mij voorstellen als 1 persoon dit meld dat ze denken hmm doet zij/hij iets verkeerd. Maar om meerdere personen kunnen ze niet heen.Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:40:
zo, toch maar even melding gemaakt bij htc klantenservice dat autopaneel + google navigatie niet werkt en de melding: kan bestemming niet verstaan geeft.
Ben benieuwd, of dit nu aan mijn toestel ligt, of dat het idd een algemenere fout is aangezien meer mensen hier last van hebben.
Keep you posted
Probleem bij T-mobileVerwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:34:
Sinds gistermiddag ben ik ook de troste eigenaar van een Desire Z!
bevalt prima, maar ik heb nu al een aantal keer gehad dat een smsje niet verzonden kan worden..
Kort na het versturen komt er een uitroepteken bij het bericht te staan. Ook als ik het nogmaals probeer (optie opnieuw versturen) krijg ik weer een error..
Ik zit op het t-mobile netwerk..
Zijn er meer mensen met dit probleem? en is het op te lossen?
En waarom precies zet je hem niet uit dan?Mit-46 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:46:
[...]
Dit zal ik elke nacht doen nu aangezien ik er toch niet zo van houdt gebeld te worden s'nachts.
[ Voor 17% gewijzigd door Boyd op 23-11-2010 12:50 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Boyd op 23-11-2010 12:50 ]
Anders was dat inderdaad verstandiger geweest.
Zou gewoon moeten werken. Dat het toestel effe aanspringt om de wekker te laten gaan. AFAIKMit-46 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 13:00:
Omdat mijn wekker het dan niet doet.
Anders was dat inderdaad verstandiger geweest.
Dat weet ik niet, het gebeurde beide keren toen ik hem uit mijn jaszak haalde. Hij wilde toen gewoon niet 'wakker worden'. het verwijderen en terugplaatsen van de accu maakte het mogelijk het toestel weer aan te zetten.Brabo-Joossie schreef op zondag 21 november 2010 @ 19:47:
Dat lijkt op mijn probleem. Laadt hij wel op? En hoe heb je 'm die keren toch not uit de standy gekregen?
Mijn 'avontuur' krijgt nog een vervolg. Het gebeurde me afgelopen zaterdag weer. Ik heb de leverancier (Centralpoint) direct gemaild dat het toestel niet goed werkt en dat ik hem om wil ruilen. Ze mailen zojuist terug "stuur hem maar naar HTC".
Ik heb ze uiteraard teruggemaild met de mededeling dat zij als leverancier verantwoordelijk zijn en dat ze me niet mogen afschuiven naar de fabrikant.
Dit geheel geeft mijn Desire Z-avontuur wel een beetje zure smaak hoor. Geef je € 500 uit voor een telefoon, veel meer dan ik ooit gedaan heb, krijg je dit. Bah.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant
Verwijderd
Das zeker waar.Kingpinda schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:45:
[...]
Ik zal morgen ook wel ff de htc klantenservice bellen en er melding van maken. Scheelt vaak als er meerdere mensen dit aangeven. Kan mij voorstellen als 1 persoon dit meld dat ze denken hmm doet zij/hij iets verkeerd. Maar om meerdere personen kunnen ze niet heen.
Overigens heeft de meneer van de klantenservice het tijdens het telefoongesprek met de daar aanwezige desire z geprobeerd en warempel, hij kreeg zelf ook die melding.. het verbaasde me alleen dat ik wel de indruk kreeg dat het verder niet bekend is, terwijl het wel een software fout lijkt..nog niemand gesproken bij wie het wel werkt iig.
Nogmaals getest, omdat het gisteravond best laat was.Jivebunny schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 13:08:
[...]
Zou gewoon moeten werken. Dat het toestel effe aanspringt om de wekker te laten gaan. AFAIK

Maar, geen alarm/wekker hier als de telefoon is uitgeschakeld. Opzicht geen probleem daar de vliegtuigmodus echt bizar weinig van je batterij vraagt (is mijn ervaring na 1 avond).
[ Voor 14% gewijzigd door Mit-46 op 23-11-2010 13:53 ]
Erg jammer. Kan mij herinneren dat ik dat wel had op mijn Hero, maar dat ding was dan ook een kapot gemod ding hehe. Misschien in een toekomstige ROM. Jammer dat het niet standaard is. Vliegtuigmodus werkt indd ook goed. Ik heb het laten automatiseren door Sweet Dreams. Nu nog als toevoeging 3g -> 2g optie, of een betere widget ervoor en ik ben blij. Daarmee kan ik de boel automatisch van langere batterijduur voorzien.Mit-46 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 13:53:
[...]
Nogmaals getest, omdat het gisteravond best laat was.
Maar, geen alarm/wekker hier als de telefoon is uitgeschakeld. Opzicht geen probleem daar de vliegtuigmodus echt bizar weinig van je batterij vraagt (is mijn ervaring na 1 avond).
Wat een klantonvriendelijke tent is dat zeg.
Mijn rechtsbijstandverzekering vertelde me dat ik vandaag nog de koop kan laten ontbinden, maar dat er een aardige kans is dat ze moeilijk gaan doen over de gebruikssporen van een paar dagen (die nu eenmaal niet te vermijden zijn). Je komt aan al gauw bij het hemelsbrede verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. En de vraag is hoeveel zin ik heb om daarover te gaan bekvechten.
Ik kies er dus toch maar voor om het toestel naar ze op te sturen, ik heb niet veel keus. Mijn rechtsbijstandverzekering kon me wel melden dat ik recht heb op een leentoestel, omdat ik er last van heb als ik het toestel niet kan gebruiken. Mijn spraak- en data-abonnementen lopen door, ik kan niet bellen en mailen etc.
Ik baal wel een beetje. Ik ben nog steeds zeer blij met het toestel, maar de leverancier kan ik wel schieten.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant
Verwijderd
Dat hij een kortere accuduur heeft dan de iPhone 4 is zeker. Volgens de pers is dat ook zo maar de vraag is nou wat de waarheid is. Volgens de pers is de accuduur korter maar valt het eigenlijk wel mee maar volgens sommige berichten hier is het allemaal veel erger dan dat we moeten geloven.Mit-46 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:17:
[...]
Ik heb nu niet het idee dat de Desire Z bijzonder minder lang mee gaat als de Iphone 4.
http://blog.laptopmag.com...dsets-trail#axzz14Peb11Ti
http://www.anandtech.com/show/3967/the-tmobile-g2-preview/4
Zal best zo zijn, maar heb je een eigen vergelijking gemaakt die je kan delen?Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:34:
[...]
Dat hij een kortere accuduur heeft dan de iPhone 4 is zeker.
Volgens mij mag je binnen 8 dagen een product omruilen. Dus ook bij Central Point.JeroenH schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:18:
OK, ik koop nooit meer wat bij Centralpoint, wat een hufters zeg. Ik mag mijn zes dagen oude Desire Z naar ze opsturen, waarna ze hem opsturen naar HTC ter beoordeling. Ter beoordeling? WTF? Hij is zes dagen oud!
Wat een klantonvriendelijke tent is dat zeg.
Mijn rechtsbijstandverzekering vertelde me dat ik vandaag nog de koop kan laten ontbinden, maar dat er een aardige kans is dat ze moeilijk gaan doen over de gebruikssporen van een paar dagen (die nu eenmaal niet te vermijden zijn). Je komt aan al gauw bij het hemelsbrede verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. En de vraag is hoeveel zin ik heb om daarover te gaan bekvechten.
Ik kies er dus toch maar voor om het toestel naar ze op te sturen, ik heb niet veel keus. Mijn rechtsbijstandverzekering kon me wel melden dat ik recht heb op een leentoestel, omdat ik er last van heb als ik het toestel niet kan gebruiken. Mijn spraak- en data-abonnementen lopen door, ik kan niet bellen en mailen etc.
Ik baal wel een beetje. Ik ben nog steeds zeer blij met het toestel, maar de leverancier kan ik wel schieten.
Ik zou deze lekker terugbrengen en ergens anders een nieuwe halen.
Moeilijk doen ben ik heel goed in.
Mijn ervaring is dat die niet bijzonder veel korter mee gaat als de Iphone 4.Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:34:
[...]
Dat hij een kortere accuduur heeft dan de iPhone 4 is zeker. Volgens de pers is dat ook zo maar de vraag is nou wat de waarheid is. Volgens de pers is de accuduur korter maar valt het eigenlijk wel mee maar volgens sommige berichten hier is het allemaal veel erger dan dat we moeten geloven.
http://blog.laptopmag.com...dsets-trail#axzz14Peb11Ti
http://www.anandtech.com/show/3967/the-tmobile-g2-preview/4
Ik heb een aantal vrienden met een Iphone 4, zie dat ding dus elke dag en zie dat dus ding ook elke dag aan de lader gaan s'avonds.
Same here....
Doen ze het apparaat niet aan de lader dan is die de volgende dag leeg ergens halverwege de dag.
Same here....
Het kan dus volgens de testen zo zijn dat die van de Desire Z slechter is (wat ik niet ontken), echter is dit in de praktijk niet zo merkbaar aangezien beide telefoons met moeite 2 dagen zonder lader kunnen.
Of je moet er werkelijk niks op doen misschien.
Dit is wat ik zie bij de vrienden van mij. En ik gebruik mijn telefoon nagenoeg net zoals zij hun telefoon gebruiken. Niet veel meer, niet veel minder. Dat geldt voor bellen, spelletjes etc.
Dit is gewoon algemeen gezien.
Als we echt gaan testen e.d. zal het wellicht anders zijn, maar bij (voor ons) normaal gebruik gaat dit dus over. Ik zie dus dat die Iphone 4 aan het einde van de avond net zo leeg is als mijn Desire Z. Dat is meerdere malen ter sprake gekomen...
Al met al is de batterij wel gewoon kut voor zo'n mooie telefoon.
[ Voor 17% gewijzigd door Mit-46 op 23-11-2010 15:56 ]
Dat is bij een koop op afstand zeven dagen, en daar heb ik inderdaad recht op, maar het toestel heeft dus al gebruikssporen van een paar dagen. Dan wordt het misschien een kwestie van gelijk moeten halen, terwijl mijn toestel in de tussentijd bij hun ligt.Mit-46 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:45:
Volgens mij mag je binnen 8 dagen een product omruilen. Dus ook bij Central Point.
Ik zou deze lekker terugbrengen en ergens anders een nieuwe halen.
Moeilijk doen ben ik heel goed in.
Algemene voorwaarden centralpoint.nl:JeroenH schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:54:
[...]
Dat is bij een koop op afstand zeven dagen, en daar heb ik inderdaad recht op, maar het toestel heeft dus al gebruikssporen van een paar dagen. Dan wordt het misschien een kwestie van gelijk moeten halen, terwijl mijn toestel in de tussentijd bij hun ligt.
http://www.centralpoint.n...orwaarden_Consumenten.pdf
Artikel 6 - Herroepingsrecht bij levering van producten
1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument.
2. Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden.
Je hebt het toestel "normaal" gebruikt anders kan je er niet achterkomen of het wel of niet een deugdelijk product is.
en anders even contact opnemen met:
http://www.consuwijzer.nl
en
http://www.thuiswinkel.org
[ Voor 23% gewijzigd door HB99 op 23-11-2010 16:25 ]
Ik zou het wel weten JeroenH. Als zij niet een beetje medewerking willen verrichten om hun klant tevreden te houden dan moeten ze dat zelf maar weten denk ik dan.
De klant vindt wel een andere....
Succes in ieder geval!
Bedankt voor de tips iedereen!
Verwijderd
Nee maar als jij dat hebt dan mag dat ook.Mau_Maus schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:41:
[...]
Zal best zo zijn, maar heb je een eigen vergelijking gemaakt die je kan delen?
Nee heb ik niet, maar beweringen worden vaak makkelijk gemaakt. Net zoals jij zegt zijn er meerdere verhalen over het gebruik, dus ik hoor graag zo uitgebreid mogelijk waar je dat op baseerd.Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:13:
[...]
Nee maar als jij dat hebt dan mag dat ook.
Zoiets wordt namelijk snel als "feit" gezien door andere.
Verwijderd
Dan moet jij maar eens even nalezen wat ik heb geschreven.Mau_Maus schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:26:
[...]
Nee heb ik niet, maar beweringen worden vaak makkelijk gemaakt. Net zoals jij zegt zijn er meerdere verhalen over het gebruik, dus ik hoor graag zo uitgebreid mogelijk waar je dat op baseerd.
Zoiets wordt namelijk snel als "feit" gezien door andere.
Staat die al 3 dagen in Vliegtuigmodus ofzo?
[ Voor 44% gewijzigd door Mit-46 op 23-11-2010 18:36 ]
Ik ben dan erg benieuwd naar de manier waarop jij je telefoon gebruikt. Synchroniseer je gegegevens? Heb je veel gebruik gemaakt van de telefoon, of staat hij voornamelijk standby?323 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 18:21:
Ik heb geen probleem met de accu het is ruim 3 dagen in nu nog 20%
En zet je de telefoon 's nachts uit of in vliegtuigmodus?
Ik heb overigens wel al imitatie batterijen besteld op ebay, het gaat om galilio 1800 mah batterijen die oorspronkelijk voor de htc Evo bedoeld zijn maar met een kleine aanpassing passen ze perfect in de Desire Z .
Voor mensen die geïnteresseerd zijn, op xda worden ervaringen uitgedeeld over de diverse imitatie accu's:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=799183
Ik heb het toestel helemaal opgeladen voordat ik hem aanzette. Daarna alles ingesteld. Mijn homescreens ingedeeld zoals ik wilde en daarna in de market Angry Birds gedownload over 3G en spelen maar. Ondertussen even de Bluetooth headset aankoppelen, de GSM en dataverbinden aanlaten en de telefoon is zo leeg, waarbij ik ondertussen nog een paar foto's heb genomen met flits, hem voor een seconde of 15 als zaklamp gebruikt heb en ook een filmpje heb gemaakt.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Ik sms veel veel telefoon geprekenSebastian schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 18:39:
[...]
Ik ben dan erg benieuwd naar de manier waarop jij je telefoon gebruikt. Synchroniseer je gegegevens? Heb je veel gebruik gemaakt van de telefoon, of staat hij voornamelijk standby?
En zet je de telefoon 's nachts uit of in vliegtuigmodus?
Ik laat hem gewoon s'avond aan
Zie foto

Die is bij mij 86%!!
Ik ga dat toch eens aanpassen.
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire Z levertijden- en abbonemententopic.
Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de HTC Desire Z mogen hier: HTC Desire Z Accessoires topic.
Berichten die betrekking hebben op custom ROMs en aanverwante zaken mogen in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's
Offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!