Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Weet je zeker dat het WhatsApp is die die melding toont? Ik heb de laatste versie (volgens de Play Store) en heb die melding niet. Kun je de melding een paar seconden vasthouden en dan kiezen voor app info, krijg je dan WhatsApp als bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 19:54
Is overigens gewoon van Whatsapp :)

WhatsApp toont nieuwe notificatie als webversie actief is

[ Voor 22% gewijzigd door Ryan_ op 18-05-2016 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-09 13:02

Arethusa

Niet die server

rens-br schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:18:
[...]

Welke Whatsapp versie heb je momenteel op je S5 staan? Ik gebruik de laatste beta versie uit de Store en heb deze melding niet.

Overigens gebruik je terwijl je die melding hebt wel de web versie?
Arie- schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:25:
Weet je zeker dat het WhatsApp is die die melding toont? Ik heb de laatste versie (volgens de Play Store) en heb die melding niet. Kun je de melding een paar seconden vasthouden en dan kiezen voor app info, krijg je dan WhatsApp als bron?
Ik heb versie 2.16.86. Wel een beta versie als ik het goed heb, er zijn geen updates beschikbaar.Ik heb alle web versie sessies uitgelogged via de telefoon functie maar de melding blijft bestaan.

Die melding is onderdeel van een nieuwe beta zijn zoals Ryan aangeeft, prima, maar zo lijkt het wel alsof ik een nieuw bericht heb wat dus niet zo is.

Wanneer ik de melding ingedrukt houd en het tandwieltje selecteer dan kom ik uit bij WhatsApp.

[ Voor 4% gewijzigd door Arethusa op 18-05-2016 12:31 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:44

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Je zou eens kunnen proberen in te loggen bij de webversie en daar alle actieve sessies beëindigen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:47

The_Worst

Unox

off-topic

[ Voor 91% gewijzigd door Bullet NL op 18-05-2016 13:38 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ook off-topic

[ Voor 88% gewijzigd door Bullet NL op 18-05-2016 13:39 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

janvanduschoten schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:36:
Je zou eens kunnen proberen in te loggen bij de webversie en daar alle actieve sessies beëindigen.
Helaas, ik heb via mijn mobiel alle actieve sessies gesloten. Ik kan wel aanmelden op een web versie en dan uitloggen, de melding blijft bestaan op mijn telefoon.

Na een herstart van mijn telefoon blijft de melding op de telefoon weg. Ook wanneer ik WhatsApp op mijn telefoon opnieuw open.

Nadat ik een nieuwe WhatsApp web versie geopen heb, mij aanmeld via de telefoon en mij op de web versie afmeld blijft de melding nog staan.
Op dit moment is de notificatie niet uit te schakelen. Of dit op een later tijdstip wel mogelijk wordt, is nog niet bekend.
(via eerder genoemde website)

Kennelijk raak je de melding pas kwijt nadat de telefoon opnieuw gestart is. Ik hoop dat het in de toekomst wel verholpen word.

[ Voor 9% gewijzigd door Arethusa op 18-05-2016 12:52 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Bedankt voor de link. Had dat nieuwsbericht gemist. Opzich wel een goed iets om een melding te tonen als de webversie actief is. Maar het is wel vreemd dat bij Arethusa de melding blijft staan wanneer er geen sessies actief zijn. Dit wekt toch enige frustratie op lijkt me. Hopelijk is de melding in de toekomst wel uit te zetten (of halen ze in ieder geval het whatsapp icoontje uit je notificatiebalk).
Arethusa schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:50:
Kennelijk raak je de melding pas kwijt nadat de telefoon opnieuw gestart is. Ik hoop dat het in de toekomst wel verholpen word.
Dit is wel slecht. Maar goed het is niet voor niets een beta versie.
The_Worst schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:42:
offtopic:
Wat is die website een gedrocht geworden. :X
DennusB schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:47:
Vreselijk he... Op je telefoon is t nog erger... dan scroll je door de advertenties met mini stukjes tekst er tussen!
offtopic:
Op Android gebruik ik de app, die is op zich nog prima te doen. Overigens heb ik net op de website de adblocker uitgezet, maar inderdaad wat een gedrocht is het dan. Haast een pagina vullende advertentie, voordat je bij de inhoud komt.

Edit: Net update (ook 2.16.86) geïnstalleerd via de store en heb nog geen melding, terwijl Whatsapp Web al de gehele dag aanstaat. Inmiddels is ook hier de melding verschenen.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 18-05-2016 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Er is gisteren weer een update (2.16.90) verschenen van Whatsapp en de melding is nu ook in het Nederlands. Bij het afsluiten (dus niet eens uitloggen) van Whatsapp Web verdwijnt de melding weer. De functie werkt nu dus wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

rens-br schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 07:53:
[...]

Er is gisteren weer een update (2.16.90) verschenen van Whatsapp en de melding is nu ook in het Nederlands. Bij het afsluiten (dus niet eens uitloggen) van Whatsapp Web verdwijnt de melding weer. De functie werkt nu dus wel goed.
Bedankt voor de info. Ik zal die update ook eens installeren en testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-09 19:12
[...]

Helaas, ik heb via mijn mobiel alle actieve sessies gesloten. Ik kan wel aanmelden op een web versie en dan uitloggen, de melding blijft bestaan op mijn telefoon.

Na een herstart van mijn telefoon blijft de melding op de telefoon weg. Ook wanneer ik WhatsApp op mijn telefoon opnieuw open.

Nadat ik een nieuwe WhatsApp web versie geopen heb, mij aanmeld via de telefoon en mij op de web versie afmeld blijft de melding nog staan.

[...]

(via eerder genoemde website)

Nu las ik net dat er al een update voor is gekomen, maar je hoeft niet je telefoon opnieuw op te starten om de notificatie weg te krijgen hoor. :o >:) Je moet simpelweg in de app drawer even WhatsApp opzoeken, dan die ingedrukt houden en naar 'App-info' gaan. Vervolgens stop je de app, is de notificatie weg en kun je de app weer openen en is alles weer goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Danny.G schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:03:
[...]

Nu las ik net dat er al een update voor is gekomen, maar je hoeft niet je telefoon opnieuw op te starten om de notificatie weg te krijgen hoor. :o >:) Je moet simpelweg in de app drawer even WhatsApp opzoeken, dan die ingedrukt houden en naar 'App-info' gaan. Vervolgens stop je de app, is de notificatie weg en kun je de app weer openen en is alles weer goed. ;)
Haha, ja, dat kan ook inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Inmiddels is de beruchte melding weer verwijderd met de nieuwste bèta update (2.16.96).

Ik was er net aan gewend en met de vorige update was de melding al minder irritant. Aangezien de melding ook vertaald is naar het Nederlands, verwacht ik dat die op gegeven moment toch alsnog uitkomt.

Hopelijk laten ze dan alleen het constant whatsapp icoontje weg. (De melding zelf was niet vervelend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

En de melding is weer terug, maar is nu niet gepaard met een Whatsapp icoon in de notificatiebalk en verschijnt ook alleen wanneer je het Whatsapp Web venster daadwerkelijk voor je neus hebt. Dat werkt goed zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps, never mind...

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2016 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de beste manier om Whatsapp tijdelijk 'uit' te zetten? Soms wil ik even (of langer) niet bereikbaar zijn via Whatsapp (en wil ik dat anderen ook maar 1 vinkje zien op hun scherm) maar wil ik de rest van de telefoon wel aanhouden (sms, telefoon, internet, spotify).

Ik lees hier en daar dat je de app geforceerd kan stoppen en dat je dan geen meldingen etc krijgt maar het is me niet duidelijk of anderen dan alsnog twee vinkjes krijgen (omdat het bericht wel verzonden wordt, alleen je merkt het niet). Ik wil dus echt dat anderen weten dat ik onbereikbaar ben via Whatsapp.

Andere idee dat ik zelf bedacht is Whatsapp uitzetten met Package Disabler: alleen vraag ik me dan af of als ik Whatsapp weer aanzet alle in mijn afwezigheid verzonden berichten alsnog wel aankomen na het weer aanzetten via Package Disabler...? En verknald uitzetten met PD de database niet op een of andere manier?

Iemand misschien een tip hiervoor? Kan me voorstellen dat meer mensen Whatsapp wel eens uit willen hebben.

EDIT
Vond net dit:

YouTube: HOW TO LOG OUT OF WHATSAPP!

Daar kan je zien dat een force quit echt Whatsapp blokkeert en dat een afzender maar 1 vinkje ziet totdat je Whatapps weer opstart. Denk dat ik deze methode dan maar gebruik: werkt denk ik ook het snelst.

EDIT 2
Meuh... Als ik dat op mijn telefoon doe, krijg ik de melding: 'Ook worden uw gegevens verwijderd'. Ja, pfffff, die gok wil ik niet nemen. Dus toch maar weer de vraag of iemand hier ervaring mee heeft? Ik heb een Samsung S6.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2016 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:48
De app deinstalleren, is dat niet genoeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:43

Quad

Doof

Je zou deze app kunnen gebruiken: Google Play: Mobiwol: NoRoot Firewall
Hierin stel je een regel op dat je Whatsapp geen toegang geeft tot data/wifi en enable je de firewall.
Hoe veilig dit is, geen idee, werkt het? Ja.

Als je root hebt; is deze een betere optie: Google Play: Root Firewall

[ Voor 21% gewijzigd door Quad op 28-06-2016 21:12 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 20:36:
De app deinstalleren, is dat niet genoeg?
Ja, duh, dan ben je alles compleet kwijt, haha! Het gaat om tijdelijk blokkeren. ;)
Quad schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 20:54:
Je zou deze app kunnen gebruiken: Google Play: Mobiwol: NoRoot Firewall
Hierin stel je een regel op dat je Whatsapp geen toegang geeft tot data/wifi en enable je de firewall.
Hoe veilig dit is, geen idee, werkt het? Ja.

Als je root hebt; is deze een betere optie: Google Play: Root Firewall
Hm, interessante optie. Zal ik ook eens onderzoeken, dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:06:
[...]

Ja, duh, dan ben je alles compleet kwijt, haha! Het gaat om tijdelijk blokkeren. ;)
Als je je whatsapp backupt naar SD niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hmm wat betekenen twee vinkjes ook alweer? En één?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Één vinkje: bericht is aangekomen op server, twee vinkjes: bericht is aangekomen op de mobiel. Twee blauwe vinkjes (afhankelijk van instellingen): bericht is gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 00:03:
[...]

Als je je whatsapp backupt naar SD niet hoor.
Ja, maar ja, dat is niet iets wat je even voor een uurtje doet, lijkt mij. Ik zoek een iets makkelijkere en snellere oplossing. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:22
Je kan in WhatsApp bij account - privacy, alles op uit zetten. (laatste gezien, vinkjes etc) ik denk dat dat al aardig voldoet aan jou verwachtingen. En anders mobilewol app. Hiermee kan je makkelijk specifiek alleen WhatsApp geen internet toegang meer geven.
Alle andere oplossingen zoals de-installeren enzo zijn omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-09 11:32
Geforceerd stoppen werkt hier prima. Al jarenlang op verschillende Android devices gebruikt en nooit problemen gehad met gegevens die worden verwijderd oid.

Als je het helemaal spannend wil maken kun je bij het opnieuw opstarten het volgende doen; wifi/data uit > whatsapp opstarten. Dan is hij uit de 'force stop' modus en kan hij berichten binnenhalen. Vervolgens zet je (met whatsapp op de achtergrond, dus niet geopend) je verbinding weer aan en krijg je je berichten binnen zonder blauwe vinkjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Even een vraagje:

Als je je berichten back-upped naar Google Drive, en je zet de berichten terug op een nieuw device met behulp van Google Drive, zijn dan alsnog de berichten die je "starred" hebt, starred?

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ietsjes offtopic hier, maar bij gebrek aan een ander topic ...

Is er ergens een lijst van smilies te vinden die in de Whatsapp-executable onder Windows werken? Uiteraard heb ik gezocht, maar nog niets gevonden.

Veel verder dan :-) kom ik nog niet ...

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

pven schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:29:
Is er ergens een lijst van smilies te vinden die in de Whatsapp-executable onder Windows werken? Uiteraard heb ik gezocht, maar nog niets gevonden.

Wat bedoel je hiermee? Alle smileys die in Whatsapp zit werken ook gewoon in de desktop app.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 11-07-2016 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:29:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Alle smileys die in Whatsapp zit werken ook gewoon in de desktop app.
Ik wil ze inkloppen via het toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

pven schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:30:
[...]

Ik wil ze inkloppen via het toetsenbord
Ah ok. Dat zou handig zijn idd! Net zoals vroeger met MSN ;). Ik heb daar helaas geen lijst van, maar is het geen kwestie van proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:31:
[...]

Ah ok. Dat zou handig zijn idd! Net zoals vroeger met MSN ;). Ik heb daar helaas geen lijst van, maar is het geen kwestie van proberen?
Ja, maar mjn tijd is niet onbeperkt. :P

De logische combinaties heb ik geprobeerd, maar ik kom dus echt niet ver. Er zitten er wel een paar bij die op zich logisch zijn, maar ik wil ze allemaal onder mijn toetsen hebben.

Ahja: (Y) geeft het duimpje omhoog, (N) geeft het duimpje naar beneden en :-D lacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
WhatsApp is bij mij al een lange tijd heel sloom geworden, omdat ik sinds 2012 ofzo al bijna geen 1 bericht heb verwijderd. Het openen van een gesprek duurt hierdoor veel langer. Weet iemand toevallig een andere optie ipv alle gesprekken te verwijderen?

Binnenkort ga ik ook een nieuwe mobiel halen, daardoor zullen de gesprekken vast ook iets sneller laden. WhatsApp slaat zo te zien de gesprekken niet echt slim op je mobiel op, aangezien de app daardoor zo ontiegelijk sloom wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Klopt inderdaad maar ik denk dat archiveren en verwijderen de enige oplossing is. Hoewel ik hier weinig last van heb, en ook ik heb sinds 2012 weinig tot geen berichten verwijderd (wel enkele groepen verwijderd en verlaten wellicht dat dat hielp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Wat doet de optie archiveren eigenlijk precies? Ik zie alleen het gesprek helemaal naar beneden gaan.

Vind het eigenlijk vreemd dat hier weinig klachten over zijn. Ik lijk wel 1 van de weinigen die niks verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

xileS schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 02:17:
Wat doet de optie archiveren eigenlijk precies? Ik zie alleen het gesprek helemaal naar beneden gaan.

Vind het eigenlijk vreemd dat hier weinig klachten over zijn. Ik lijk wel 1 van de weinigen die niks verwijderd.
Nou, dat staat precies uitgelegd op de site van whatsapp :9 :
De "Chat archiveren" functie geeft je de mogelijkheid om chats die momenteel in jouw Chats-scherm staan te verbergen. Wanneer het nodig is kan je er later altijd nog bij. Om je chats beter te beheren kan je groepschats en individuele chats verbergen.
Opmerking: Met Chat archiveren verwijder je geen chats, noch maak je een back-up op je SD-kaart.
Een chat archiveren
In het Chats scherm, markeer de chat die je wilt verbergen.
Druk op de knop and selecteer Archiveren.
Een chat dearchiveren
Typ in het Chats scherm de naam van de groep of contactpersoon.
Selecteer de chat die je wilt dearchiveren.
Druk op de knop en klik op Dearchiveren.
Gearchiveerde chats verschijnen ook weer op het moment dat je van de contactpersoon een nieuw bericht ontvangt.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ja, dat had ik idd al een keer gelezen herinner ik mij. Eigenlijk wordt met de functie "archiveren" alleen het gesprek helemaal naar beneden geplaatst en zodra als je weer een bericht krijgt wordt het weer gedearchiveerd.

Ik snap niet wat je dan aan deze functie precies hebt dan, want ik neem aan dat de app hierdoor niet sneller gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Vraagje: ik probeer op mijn oude telefoon (jiayu g4, ver. 4.2.1) een back-up van whatsapp naar Google drive te maken, maar hij blijft steken op "prepairing google drive back-up"

De lokale backup gaat wel goed, ook na een volle nacht laten lopen werkte de upload niet

Heeft iemand hier nog een suggestie voor?

[ Voor 4% gewijzigd door mschol op 17-08-2016 08:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mschol schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:09:
Vraagje: ik probeer op mijn oude telefoon (jiayu g4, ver. 4.2.1) een back-up van whatsapp naar Google drive te maken, maar hij blijft steken op "prepairing google drive back-up"

De lokale backup gaat wel goed, ook na een volle nacht laten lopen werkte de upload niet

Heeft iemand hier nog een suggestie voor?
Bij de (oude) telefoon van mijn vrouw zelfde gehad, kreeg met geen mogelijkheid de backup online.
Telefoon aansluiten op pc, uit de root het mapje "whatsapp" backuppen/naar pc kopiëren. Op nieuwe telefoon whatsapp installeren, en mapje in de root zetten (voordat je whatsapp opent). Whatsapp zal dan de lokale backup zien en vragen of je die terug wil zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2016 08:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:31
pven schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:29:

Hieronder een lijst van smileys die je kan intypen.
Nog even uitzoeken hoe ik in de lijst tekst kan laten zien in plaats van de Tweaker smileys ;)
Misschien kan iemand anders de lijst nog verder aanvullen.

TextEmoticon
" (*_*) (*_*; (+_+) (@_@) (@_@。 (@_@;) \(◎o◎)/! "" Amazed "
" O:-) 0:-3 0:3 0:-) 0:) 0;^) "" Angel "
" :-|| :@ >:( "" Angry "
" :@ :-@ :=@ x( x-( x=( X( X- (X=( "" Angry "
" (';') "" Baby "
" ~゜・_・゜~  "" Bat "
" :-###.. :###.. "" Being sick "
" (*^3^)/~☆ "" Blowing a kiss "
" ●~* "" Bomb "
" .。o○ ○o。. "" Bubbles "
" (^) (cake) "" Cake "
" (=^・^=) (=^・・^=) =^_^= "" Cat "
" :P :=P :-P :p :=p :-p "" Cheeky "
" \o/ "" Cheer "
" *\0/* "" Cheerleader "
" ((+_+)) (+o+) (゜゜) (゜-゜) (゜.゜) (゜_゜) (゜_゜>) (゜レ゜) "" Confused "
" (・・? (?_?) "" Confusion "
" |;-) |-O "" Cool "
" 8=) 8-) B=) B-) (cool) "" Cool "
" ;( ;-( ;=( "" Crying "
" :'-( :'( "" Crying "
" }:-) }:) 3:-) 3:) "" Devilish "
" (* ̄m ̄) "" Dissatisfied "
" %-) %) "" Drunk, "
" |( |-( |=( "" Dull "
" <:-| "" Dumb, dunce-like "
" :$ "" Embarrassed "
" >:) >;) >:-) "" Evil "
" ]:) >:) (grin) "" Evil grin "
" \(~o~)/ \(^o^)/ \(-o-)/ ヽ(^。^)ノ ヽ(^o^)丿 (*^0^*) "" Excited "
" (^0_0^) "" Eyeglasses "
" <*)))-{ ><(((*> ><> "" Fis "
" >:[ :-( :( :-c :c :-< :っC :< :-[ :[ :{ "" Frown "
" ( ̄ー ̄) "" Grinning "
" (●^o^●) (^v^) (^u^) (^◇^) ( ^)o(^ ) (^O^) (^o^) (^○^) )^o^( (*^▽^*) (✿◠‿◠) "" Happy "
" ((d[-_-]b)) "" Headphones "
" <3 "" Heart and broken-heart (reverse-rotation) "
" o/\o ^5 >_>^ ^<_< "" High five "
" D:< D: D8 D; D= DX v.v D-': "" Horror, disgust, sadness, great dismay "
" (*´▽`*) (*°∀°)=3 "" Infatuation "
" ^_^ (゜o゜) (^_^)/ (^O^)/ (^o^)/ (^^)/ (≧∇≦)/ (/◕ヮ◕)/ (^o^)丿 ∩( ・ω・)∩ ( ・ω・) ^ω^ "" Joyful "
" :* :=* :-* "" Kiss "
" :* :^* ( '}{' ) "" Kiss, couple kissing "
" :D :=D :-D :d :=d :-d "" Laugh "
" :-D 8-D 8D x-D xD X-D XD =-D =D =-3 =3 B^D "" Laughing "
" (*^^)v (^^)v (^_^)v (^▽^) (・∀・) ( ´∀`) (⌒▽⌒) (^v^) (’-’*) "" Laughing, cheerful "
" :x :-x: X :-X :# :-# :=x :=X :=# "" Lips Sealed "
" (..) (._.) "" Looking down "
" ヽ(´ー`)┌ ¯\_(ツ)_/¯ "" Mellow, shrug "
" 8-| B-| 8| B| 8=| B=| (nerd) "" Nerd "
" (^^ゞ (^_^;) (-_-;) (~_~;) (・。・;) (・_・;) (・・;) ^^; ^_^; (#^.^#) (^ ^;) "" Nervous, embarrassed "
" (*^。^*) ^_^ (#^.^#) (^-^) "" Normal laugh "
" C:。ミ "" Octopus "
" #-) "" Partied all night "
" @}-;-'--- @>-->-- "" Rose "
" :( :=( :-( "" Sad "
" ('_') (/_;) (T_T) (;_;) (;_; (;_:) (;O;) (:_;) (ToT) (T▽T) ;_; ;-; ;n; ;; Q.Q T.T QQ Q_Q "" Sad, crying "
" *<|:-) "" Santa Claus "
" :-X :X :-# :# "" Sealed lips or wearing braces "
" (ー_ー)!! (-.-) (-_-) ( 一一) (;一_一) "" Shame "
" ( ゚ Д゚) (゜◇゜) "" Shocked, surprised "
" ☆彡 ☆ミ "" Shooting star "
" >:\ >:/ :-/ :-. :/ :\ =/ =\ :L =L :S >.< "" Skeptical, annoyed, undecided, uneasy "
" (-_-)zzz "" Sleeping "
" |-) I-) I=) (snooze) "" Sleepy "
" :) :=) :-) "" Smile "
" :-) :) :D :o) :] :3 :c) :> =] 8) =) :} :^) :っ) "" Smiley or happy face "
" (^。^)y-.。o○ (-。-)y-゜゜゜ "" Smoking "
" ~>゜)~~~  "" Snake "
" (´・ω・`) (‘A`) "" Snubbed or deflated "
" :| :=| :-| "" Speechless "
" (*) "" Star "
" :| :-| "" Straight face "
" .....φ(・∀・*) "" Studying is good "
" >:O :-O :O :-o :o 8-0 O_O o-o O_o o_O o_o O-O "" Surprise "
" :o :=o :-o :O :=O :-O "" Surprised "
" ( ̄□ ̄;)°o° °O° :O o_O o_0 o.O (o.o) "" Surprised "
" (╯°□°)╯︵ ┻━┻ ┬──┬ ¯\_(ツ) ┻━┻ ︵ヽ(`Д´)ノ︵ ┻━┻ ┬─┬ノ( º _ ºノ) (ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻ "" Table flip "
" (゜゜)~ "" Tadpole "
" :'-) :') "" Tears of happiness "
" (=_=) "" Tired "
" >:P :-P :P X-P x-p xp XP :-p :p =p :-Þ :Þ :þ :-þ :-b :b d: "" Tongue sticking out, cheeky/playful "
" :-J "" Tongue-in-cheek "
" :-& :& "" Tongue-tied "
" (>_<) (>_<)> "" Troubled "
" :-)) "" Very happy or double chin "
" (^^)/~~~ (^_^)/~ (;_;)/~~~ (^.^)/~~~ ($・・)/~~~ (@^^)/~~~ (T_T)/~~~ (ToT)/~~~ "" Waving "
" ;) ;-) ;=) "" Wink "
" (^_-) (^_-)-☆ "" Wink "
" ;-) ;) *-) *) ;-] ;] ;D ;^) :-, "" Wink face "
" ;( "" Winky frowny "
" :^) "" Wondering "
" :S :-S :=S :s :-s :=s "" Worried "
" (-"-) (ーー゛) (^_^メ) (-_-メ) (`´) (~_~メ) (--〆) (・へ・) <`~´> <`ヘ´> (ーー;) "" Worried "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dank! _O_

Dat kan met de [ nosmilies ] - tag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:33:
[...]

Bij de (oude) telefoon van mijn vrouw zelfde gehad, kreeg met geen mogelijkheid de backup online.
Telefoon aansluiten op pc, uit de root het mapje "whatsapp" backuppen/naar pc kopiëren. Op nieuwe telefoon whatsapp installeren, en mapje in de root zetten (voordat je whatsapp opent). Whatsapp zal dan de lokale backup zien en vragen of je die terug wil zetten.
hmm, dan gaan we dat vanavond even proberen, thnx
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Audiowaste schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:43:
[...]

TextEmoticon
" (';') "" Baby "
" ~゜・_・゜~  "" Bat "
" ●~* "" Bomb "
" .。o○ ○o。. "" Bubbles "
" (^) (cake) "" Cake "
" \o/ "" Cheer "
" *\0/* "" Cheerleader "
" |;-) |-O "" Cool "
" ;( ;-( ;=( "" Crying "
" %-) %) "" Drunk, "
" |( |-( |=( "" Dull "
" ( ̄ー ̄) "" Grinning "
" (●^o^●) (^v^) (^u^) (^◇^) ( ^)o(^ ) (^O^) (^o^) (^○^) )^o^( (*^▽^*) (✿◠‿◠) "" Happy "
" ^_^ (゜o゜) (^_^)/ (^O^)/ (^o^)/ (^^)/ (≧∇≦)/ (/◕ヮ◕)/ (^o^)丿 ∩( ・ω・)∩ ( ・ω・) ^ω^ "" Joyful "
" (*^^)v (^^)v (^_^)v (^▽^) (・∀・) ( ´∀`) (⌒▽⌒) (^v^) (’-’*) "" Laughing, cheerful "
" (^^ゞ (^_^;) (-_-;) (~_~;) (・。・;) (・_・;) (・・;) ^^; ^_^; (#^.^#) (^ ^;) "" Nervous, embarrassed "
" ('_') (/_;) (T_T) (;_;) (;_; (;_:) (;O;) (:_;) (ToT) (T▽T) ;_; ;-; ;n; ;; Q.Q T.T QQ Q_Q "" Sad, crying "
" >:\ >:/ :-/ :-. :/ :\ =/ =\ :L =L :S >.< "" Skeptical, annoyed, undecided, uneasy "
" (-_-)zzz "" Sleeping "
" ~>゜)~~~  "" Snake "
" (*) "" Star "
" (╯°□°)╯︵ ┻━┻ ┬──┬ ¯\_(ツ) ┻━┻ ︵ヽ(`Д´)ノ︵ ┻━┻ ┬─┬ノ( º _ ºノ) (ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻ "" Table flip "
" (゜゜)~ "" Tadpole "
" (=_=) "" Tired "
" >:P :-P :P X-P x-p xp XP :-p :p =p :-Þ :Þ :þ :-þ :-b :b d: "" Tongue sticking out, cheeky/playful "
" (^^)/~~~ (^_^)/~ (;_;)/~~~ (^.^)/~~~ ($・・)/~~~ (@^^)/~~~ (T_T)/~~~ (ToT)/~~~ "" Waving "
" ;) ;-) ;=) "" Wink "
" ;( "" Winky frowny "
" (-"-) (ーー゛) (^_^メ) (-_-メ) (`´) (~_~メ) (--〆) (・へ・) <`~´> <`ヘ´> (ーー;) "" Worried "

Wat een ongelofelijk makkelijke manier om een smiley in te voeren. 8)7 Vind het erg jammer dat ze niet gewoon de MSN shortcodes hebben overnomen van vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:05
Sinds kort merk ik dat ik geen videos meer kan openen in Whatsapp. Downloaden lukt gewoon, alleen als ik erop druk gebeurt er niets. Whatsapp volledig sluiten en weer openen lijkt het probleem te verhelpen met al gedownloade videos. Maar zodra ik dus een nieuwe download moet ik hetzelfde doen.

Probleem lijkt ook niet tot mij beperkt te zijn. Had er eigenlijk geen aandacht aan besteed, heb het probleem al zeker meer dan een maand. Maar vandaag begon een vriend van me hier ook over in een groepschat. En daar bleken meer mensen er last van te hebben. Kennelijk dus iets wat meer voorkomt.

Enige wat ik kan vinden op Google is een FAQ pagina van Whatsapp die aangeeft dat aan het Google Photos ligt en dat je die moet updaten. Maar die pagina dateert van 2015 en mijn Photos app is up to date.

Weet iemand hier meer over? Is er een oplossing bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Erik070 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:17:
Weet iemand hier meer over? Is er een oplossing bekend?
Dit probleem komt niet bekend voor. Heb je Whatsapp al een keer opnieuw geïnstalleerd? Vergeet van te voren niet een backup te maken.

Whatsapp heeft nu in de beta grotere icoontjes toegepast. Maar ik vind het maar helemaal niks, wat vinden jullie ervan?

[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 02-09-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Stom dat ik daar niet aan dacht. Even geprobeert maar werkt helaas nog steeds niet. Ook fijn een backup gemaakt en geupload naar Google Drive, maar Whatsapp vraagt niet om deze te herstellen....en handmatig herstellen kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik ga toch even een stomme 'ik ook'post plaatsen: klikken op filmpjes werkt in hier niet. Er is wel een verschil, ik hoef niet Whatsapp af te sluiten, maar enkel het gesprek te verlaten en opnieuw te openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik070
Het lijkt opgelost. Nadat whatsapp opnieuw geïnstalleerd was werd er weer bij het openen van een video gevraagd met welke app ik het wil bekijken, default stond op Google Photos. In eerste instantie niets gewijzigd, em aangezien de video al gedownload was speelde hij gewoon af. Daarna getest met andere nog niet gedownloade video... deed weer niets. Ik terug naar die andere video en weer de vraag welke app, dit keer een andere app dan Google Photos gekozen en op "always" gedrukt (Quickpic is de app) en video speelt gewoon (geen verassing). Terug naar video die het niet deed en wonder boven wonder werkt die nu wel. Kan zijn dat ik nu net als Arie hierboven het gesprek verlaten van invloed is geweest, aangezien de 2 video's in verschillende chats staan.

Mogelijk dus toch iets met Google Photos te maken, zeker is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik heb sinds deze week een nieuwe telefoon. WhatsApp doet elke nacht om 2 uur een back-up (blijkbaar met de foto's) maken in Google drive en als een bestandje in de Databases map.
Ik heb zelf op oude telefoon WiFi uitgezet en handmatig een back-up gemaakt en deze nieuwste .db.crypt12 bestand naar nieuwe telefoon verplaatst. Na het installeren en verifiëren van WhatsApp heeft die alle gesprekken (deze komen denk ik uit het database bestand?) en foto's (die blijkbaar allemaal van Google drive gehaald worden) terug gezet. Ik heb bijna nooit wat verwijderd, dus het terug zetten van de foto's duurde wel even. Maar nu merk ik dat alle foto's de datum hebben meegekregen wanneer de backup terug is gezet. Dit vind ik wel vervelend, aangezien nu alle foto's over de jaren nu allemaal dezelfde datum hebben. Dus dat wordt binnenkort toch zelf alle foto's van oude tel naar nieuwe tel verplaatsen (en gelijk wat troep verwijderen dan maar).

/edit
Ik dacht dat het door de backup van Google drive/WhatsApp kwam dat alle WhatsApp foto's een andere datum mee gekregen hebben. Maar toen ik dit rechtstreeks kopieerde van de oude naar de nieuwe Phone (OnePlus 3) gebeurde dit ook. Dus waarschijnlijk ligt dit aan het toestel. Hetzelfde had ik ook ooit met een Sony telefoon, maar met HTC ging het wel altijd goed.

Ik heb uiteindelijk alle foto's maar weer verwijderd van het nieuwe toestel. En op het oude toestel Google foto's (heeft onbeperkt foto en video opslag in hoge kwaliteit) gedownload en alles daarop gezet. Ik kan de foto's dus ook weer zien in de app/cloud op het nieuwe toestel, maar nu wel met juiste datums. En komende weken zal ik ook maar gelijk een hoop verwijderen van de ruim 8000 foto's die ondertussen in de WhatsApp folder zaten.

[ Voor 30% gewijzigd door xileS op 17-09-2016 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Audiowaste schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:43:
[...]

Hieronder een lijst van smileys die je kan intypen.
Nog even uitzoeken hoe ik in de lijst tekst kan laten zien in plaats van de Tweaker smileys ;)
Misschien kan iemand anders de lijst nog verder aanvullen.

TextEmoticon
" (';') "" Baby "
" ~゜・_・゜~  "" Bat "
" ●~* "" Bomb "
" .。o○ ○o。. "" Bubbles "
" (^) (cake) "" Cake "
" \o/ "" Cheer "
" *\0/* "" Cheerleader "
" |;-) |-O "" Cool "
" ;( ;-( ;=( "" Crying "
" %-) %) "" Drunk, "
" |( |-( |=( "" Dull "
" ( ̄ー ̄) "" Grinning "
" (-_-)zzz "" Sleeping "
" ~>゜)~~~  "" Snake "
" (*) "" Star "
" (゜゜)~ "" Tadpole "
" (=_=) "" Tired "
" ;) ;-) ;=) "" Wink "
" ;( "" Winky frowny "

Sorry voor de late reactie! Ik dacht er net pas aan om het te testen.

De meesten doen niets. Doe ik iets verkeerd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8sy66DvSMagDw3R5di29kEG2/full.jpg

(Ik heb het dus over de Whatsapp-executable die onder Windows draait)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 12:09
Ik ben nieuw met Android, kom van Windows mobile. Maar met Whatsapp op windows kon ik instellen dat afbeeldingen niet worden opgeslagen per contact/groep. Kan dit ook met Android?

En is het ook mogelijk als je een contact/groep op melding uit heb gezet dat je ook het aantal berichten van deze contact/groep niet ziet als badge?

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Cruzer schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:06:
Ik ben nieuw met Android, kom van Windows mobile. Maar met Whatsapp op windows kon ik instellen dat afbeeldingen niet worden opgeslagen per contact/groep. Kan dit ook met Android?
Wat bedoel je hiermee?
En is het ook mogelijk als je een contact/groep op melding uit heb gezet dat je ook het aantal berichten van deze contact/groep niet ziet als badge?
Dit is geloof ik niet mogelijk. Het is alleen mogelijk om het geluid en trillen te wijzigen, het is niet mogelijk om de notificatie in zijn geheel uit te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:02
Dat laatste kan wel, bij het dempen van bepaalde chats kun je ook de meldingen van die chats uitzetten.
Dan krijg je geen meldingen (en waarschijnlijk dus ook geen badges) meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
dutchgio schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:21:
Dat laatste kan wel, bij het dempen van bepaalde chats kun je ook de meldingen van die chats uitzetten.
Dan krijg je geen meldingen (en waarschijnlijk dus ook geen badges) meer.
Dat werkt aleen bij groepschats, niet bij 1-op-1-chats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Ik kan het bij 1-op-1-chats ook, precies dezelfde instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:11

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

dutchgio schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:30:
Dit.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
dutchgio schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:30:
Moet je mij even uitleggen hoe je dat doet? Ik heb bij een groepsapp dempen voor 1 jaar gezet maar ik krijg nog steeds de badges te zien (nummer van het aantal berichten van deze groep boven het whatsapp logo)

Bij Windows Phone zag je dit niet dus bv getal 30 staan boven het whatsapp logo op je startscherm als je 30 berichten hebt ontvangen van deze groepsapp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Cruzer schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:42:
[...]

Moet je mij even uitleggen hoe je dat doet? Ik heb bij een groepsapp dempen voor 1 jaar gezet maar ik krijg nog steeds de badges te zien (nummer van het aantal berichten van deze groep boven het whatsapp logo)

Bij Windows Phone zag je dit niet dus bv getal 30 staan boven het whatsapp logo op je startscherm als je 30 berichten hebt ontvangen van deze groepsapp.
Ik gebruik badges niet. Zie er de toegevoegde waarde namelijk niet van, want of ik nou één of 100 berichten / emails / updates heb, ik zal de app er toch voor openen. Dus gewoon een notificatie volstaat hier.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 21:44

jmk

Cruzer schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:06:

...
Als je het opslaan van afbeeldingen wil voorkomen omdat je phone anders volloopt met data waar je niets aan hebt zou je ook Google Photo's kunnen gebruiken. Zo kan je onbeperkt je foto's van Whatsapp en de camera op je GDrive zetten. Wanneer je phone bijna vol is met foto's kan je optioneel je gebackupte foto's verwijderen van je toestel, automatisch als je dat wilt(optioneel).

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

jmk schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:45:
[...]

Als je het opslaan van afbeeldingen wil voorkomen omdat je phone anders volloopt met data waar je niets aan hebt zou je ook Google Photo's kunnen gebruiken. Zo kan je onbeperkt je foto's van Whatsapp en de camera op je GDrive zetten. Wanneer je phone bijna vol is met foto's kan je optioneel je gebackupte foto's verwijderen van je toestel, automatisch als je dat wilt(optioneel).
Met de kleine aanpassing dat de foto's die je met Google Photos back-upt niet in Google Drive komen te staan, maar in Google Photos ;)
Daarnaast hoef je niet wanneer je telefoon bijna vol is de originelen te verwijderen, dat kan je altijd doen. Werkt perfect (helemaal met de launcher shortcut die ook via Nova Launcher (beta) te gebruiken is).

[ Voor 14% gewijzigd door AllSeeyinEye op 01-11-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 21:44

jmk

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:47:
[...]

Met de kleine aanpassing dat de foto's die je met Google Photos back-upt niet in Google Drive komen te staan, maar in Google Photos ;)
Daarnaast hoef je niet wanneer je telefoon bijna vol is de originelen te verwijderen, dat kan je altijd doen. Werkt perfect (helemaal met de launcher shortcut die ook via Nova Launcher (beta) te gebruiken is).
Die folders kan je zichtbaar maken in je GDrive :) Dan heb je gewoon de bestanden op je computer als je de GDrive app gebruikt op je computer.

Ik bedoelde ook eigenlijk de Google Cloud.

[ Voor 3% gewijzigd door jmk op 01-11-2016 16:04 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
jmk schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:45:
[...]

Ik zag dat mijn Huawei Nova de afbeeldingen van Whatsapp kunt verbergen. Dan zie je deze niet in je galerij. Echter je blijft inderdaad nog wel steeds media ontvangen op je telefoon (SD Kaart) maar deze moet ik dan maar maandelijks ff leegmaken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Cruzer schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:19:
[...]
Ik zag dat mijn Huawei Nova de afbeeldingen van Whatsapp kunt verbergen. Dan zie je deze niet in je galerij. Echter je blijft inderdaad nog wel steeds media ontvangen op je telefoon (SD Kaart) maar deze moet ik dan maar maandelijks ff leegmaken ofzo.
Je kan in Whatsapp wel instellen dat afbeeldingen helemaal niet gedownload worden, maar pas als je deze aanklikt. Dit is alleen wel een instelling die meteen geldt voor alle contacten / groepen.

offtopic:
Heb even al je vragen verplaatst naar dit topic.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 02-11-2016 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ja klopt. Jammer dat deze Android versie niet zo uitgebreid is als Windows Phone en IOS.

Wat mij ook opviel dat je voorvertoning van een ontvangen whatsapp bericht niet uit kunt zetten. Wat ik graag zou willen net als op mijn Windows Phone, dat enkel een melding krijg Whatsapp bericht ontvangen van Jan. Nu zie ik het gelijk het complete bericht van Jan gelijk al op mijn startscherm op mijn android toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Als je een lock op je toestel hebt, die ook geen gevoelige informatie laat zien, zie je de inhoud van het bericht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
tiguan schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:39:
Als je een lock op je toestel hebt, die ook geen gevoelige informatie laat zien, zie je de inhoud van het bericht niet.
Ja bij mijn wel dus.. ik zie wel in dit filmpje dat het wel mogelijk is bij Samsungs maar kennelijk niet dus voor Huawei Nova.

YouTube: \[4k] How to Hide Only WhatsApp Popup Notification

Ik zou graag dus wel een pop-up willen zien dat ik een Whatapp bericht heb ontvangen maar niet gelijk de inhoud van het bericht op mijn lock-screen / stand by screen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiguan
Ook als je naar Instellingen - > Beveiliging -> Schermvergrendeling gaat. En dan bij patroon bijvoorbeeld kiest voor: Inhoud gevoelige meldingen verbergen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Thanks het werkt :-) Wel vreemd dat dit niet via het eigen menu van Whatsapp kan. Maar zo is het ook opgelost :-) Nu zie ik enkel de naam van degene waarvan ik het (whatsapp) bericht heb ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Cruzer schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:16:
Thanks het werkt :-) Wel vreemd dat dit niet via het eigen menu van Whatsapp kan. Maar zo is het ook opgelost :-)
Dit komt omdat die instelling niet aan Whatsapp ligt, aangezien die geen weet heeft waar de notificatie getoond wordt. Dit geldt ook voor alle andere apps. De meeste notificatie instellingen zijn dan ook alleen te wijzigen in 'instellingen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Aha duidelijk :-) Bij IOS en Windows Phone zit het wel ingebakken in de instelling van Whatsapp (voorvertoning uitschakelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:05

Gaitman

The Real One

Misschien weet iemand het hier? Maar is er een app die een SMS automatisch door kan sturen naar een WhatsApp groep?

Ik heb zelf al wel zitten zoeken maar niet echt iets kunnen vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door Gaitman op 02-11-2016 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:33
Misschien iets met IFTTT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Cruzer schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:16:
Thanks het werkt :-) Wel vreemd dat dit niet via het eigen menu van Whatsapp kan. Maar zo is het ook opgelost :-) Nu zie ik enkel de naam van degene waarvan ik het (whatsapp) bericht heb ontvangen.
Overigens werkt dit toch niet helemaal zoals het op IOS en Windows Mobile werkt.. in het Android toast menu / scroll down menu zie je nog steeds de inhoud van het bericht. Alleen op het vergrendelingscherm staat er wel enkel de naam van de afzender en geen inhoud van het bericht. Misschien komt dit nog wel x bij een update van Whatsapp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Cruzer schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:37:
[...]

Overigens werkt dit toch niet helemaal zoals het op IOS en Windows Mobile werkt.. in het Android toast menu / scroll down menu zie je nog steeds de inhoud van het bericht. Alleen op het vergrendelingscherm staat er wel enkel de naam van de afzender en geen inhoud van het bericht. Misschien komt dit nog wel x bij een update van Whatsapp..
Wat is het probleem daarmee? Ik vind het juist heerlijk om vanuit de notificatie te reageren (hoef je de app dus niet perse voor te openen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Dat klopt en is het ook. Gaat mij om dat ik niet de nhoud van het bericht op mijn scroll down menu wil. Voor evt meelezers etc. Zo was dat ook op windows mobile, zie je enkel Bericht van ... en dan kun je daarop klikken om gelijk te antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Cruzer schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:04:
Dat klopt en is het ook. Gaat mij om dat ik niet de nhoud van het bericht op mijn scroll down menu wil. Voor evt meelezers etc. Zo was dat ook op windows mobile, zie je enkel Bericht van ... en dan kun je daarop klikken om gelijk te antwoorden.
Als je de inhoud van het bericht niet ziet, hoe kan je dan op reply drukken? Je weet immers niet waarop je dan reageert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik klik op de notificatie dat ik een bericht hebt ontvangen van persoon x dan kom je gelijk in het app venster om een bericht terug te sturen. Zo is dat nu ook als een afzender 2 berichten stuurt dat zie je de inhoud ook niet, er staat dan in mijn drop down menu : 2 whatsapp berichten ontvangen van persoon x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Cruzer schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:29:
Ik klik op de notificatie dat ik een bericht hebt ontvangen van persoon x dan kom je gelijk in het app venster om een bericht terug te sturen. Zo is dat nu ook als een afzender 2 berichten stuurt dat zie je de inhoud ook niet, er staat dan in mijn drop down menu : 2 whatsapp berichten ontvangen van persoon x.
Ik zie tot 4 of 5 berichten (indien van één persoon afkomstig) en kan vanuit de notificatie op 'reply' klikken. Dan opent er een pop-up venster waarin ik mijn reactie kan tikken.

Als ik op de notificatie klik opent het gesprek of, indien er van meerdere afzenders berichten ontvangen zijn, opent de lijst met gesprekken in de app zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:37:
[...]

Ik zie tot 4 of 5 berichten (indien van één persoon afkomstig) en kan vanuit de notificatie op 'reply' klikken. Dan opent er een pop-up venster waarin ik mijn reactie kan tikken.

Als ik op de notificatie klik opent het gesprek of, indien er van meerdere afzenders berichten ontvangen zijn, opent de lijst met gesprekken in de app zelf.
In mijn drop down menu zou ik dan zien": Persoon X heeft 5 berichten verstuurd.
Alleen wat ik dus zei als persoon X 1 bericht heeft gestuurd dan zie ook gelijk de inhoud van zijn/haar bericht in mijn drop down menu en dat wil ik dus niet. Op mijn vergrendelingscherm staat dit wel uit (privacy setting) Daar zie ik nooit de inhoud van het bericht maar gewoon de notificatie. Dat laatste zou ik dus ook willen in mijn drop down menu maar dat kan dus niet met android.

[ Voor 20% gewijzigd door Cruzer op 04-11-2016 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Cruzer schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:47:
[...]
Dat laatste zou ik dus ook willen in mijn drop down menu maar dat kan dus niet met android.
Dat dropdown-menu heet overigens notificatiepaneel, maakt het wellicht net wat duidelijker.

Ik geloof inderdaad niet dat dit standaard uitgezet kan worden in Android. Waarom wil je geen previews kunnen lezen van je notificaties, is toch juist handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
rens-br schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 16:56:
[...]

Dat dropdown-menu heet overigens notificatiepaneel, maakt het wellicht net wat duidelijker.

Ik geloof inderdaad niet dat dit standaard uitgezet kan worden in Android. Waarom wil je geen previews kunnen lezen van je notificaties, is toch juist handig?
Thanks dat bedoel ik idd. Het is inderdaad handig maar niet voor mee kijkers vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Cruzer schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:14:
[...]
Thanks dat bedoel ik idd. Het is inderdaad handig maar niet voor mee kijkers vind ik.
Ach. Zolang je een fatsoenlijke passcode / beweging hebt gemaakt, kan er toch niemand in je telefoon en dus mee kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Het meekijken gaat om als je zelf met je telefoon bezig bent en er wordt meegekeken of ie ergens ligt, dan zou je dus niet hoeven te unlocken maar wel de inhoud van berichten kunnen zien.

Verwijderd

Nog iemand problemen momenteel met WhatsApp en dan voornamelijk via WiFi?

Vreemde probleem is dat via WiFi (ASUS68u) WA niet werkt (zowel 2.4 als 5.0 niet). Via mobiele data wel. Internet en overige apps werken wel via WiFi. Er is niks veranderd. Dit vind plaats op zowel een Sony als een iPhone.

Router tweemaal herstart, modem Ziggo herstart, telefoon herstart.

Iemand enig idee?

EDIT:
Never mind, ecxuses. Er zijn meerdere gevallen :)

http://allestoringen.nl/storing/whatsapp

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2016 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Er is wat verwarring voor mij. Ik krijg dinsdag een nieuwe telefoon binnen, maar nu heb ik de vorige keer flink wat gezeik gehad met de back-up terugzetten van WhatsApp. Dit heb ik toen handmatig gedaan (crypt bestand overzetten). Hij herkende dat vervolgens niet, en dus werd de back-up niet teruggezet (weet niet waarom).

Nu wil ik het via Google Drive proberen, maar zit ik met 2 dingetjes die mij dwars zitten:
  • Volgens @WhatsappHack zijn de back-ups naar Google Drive al sinds het begin encrypted, zo wist hij mij te vertellen. In de WhatsApp applicatie zelf staat echter dat dit niet zo is. Wat is het nu? :p
  • Ik wil weer schoon beginnen qua media. Ik wil dus enkel de chats, maar niet de foto's en video's. Is het nu gewoon een kwestie van die mappen van tevoren te verwijderen (WhatsApp Images + WhatsApp Videos)?
Omdat ik encryptie belangrijk vind, zit ik ook aan deze methode te denken: https://www.androidplanet...-van-whatsapp-overzetten/

Als ik het mij goed herinner, heb ik toen enkel "databases" teruggezet. Of onee, sterker nog: ik had eerst WhatsApp geïnstalleerd, en toen het database bestand in het mapje geplaatst. Dat ging dus niet goed.

Ik zou graag duidelijkheid krijgen over deze 2 vragen :).

[ Voor 20% gewijzigd door Anonymoussaurus op 03-04-2017 23:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maarud
Via Google Drive backuppen kan alleen met of zonder video's, maar foto's doet ie altijd er bij.

Het bestandje terugzetten zou dan een 'veiliger' optie zijn.

Instructie:
Eerst de map Whatsapp terugzetten met de laatste database (dus ff snel een backup maken voor je gaat kopiëren zodat je geen enkele chat mist) en zonder de media

Dan pas WhatsApp installeren.

Als het niet lukt kan je heel makkelijk weer opnieuw proberen door gewoon alle mappen te verwijderen en weer te proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

maarud schreef op zondag 2 april 2017 @ 14:37:
Via Google Drive backuppen kan alleen met of zonder video's, maar foto's doet ie altijd er bij.

Het bestandje terugzetten zou dan een 'veiliger' optie zijn.

Instructie:
Eerst de map Whatsapp terugzetten met de laatste database (dus ff snel een backup maken voor je gaat kopiëren zodat je geen enkele chat mist) en zonder de media

Dan pas WhatsApp installeren.

Als het niet lukt kan je heel makkelijk weer opnieuw proberen door gewoon alle mappen te verwijderen en weer te proberen ;)
Dat weet ik :p. Via de applicatie zelf kan dat nog niet, al zitten ze er bij WhatsApp wel over na te denken om dat te gaan implementeren. Het database bestand terugzetten is dan inderdaad een optie. Ik zit dan aan het volgende te denken (want ik ga dan m'n WhatsApp Images + WhatsApp Videos back-uppen naar m'n pc eerst):

Telefoon aansluiten op pc > de map "WhatsApp Images" en "WhatsApp Videos" knippen naar pc > mapje "WhatsApp kopiëren naar pc" en via m'n pc weer terugzetten na het installeren van WhatsApp op mijn nieuwe telefoon. Dit zou dan moeten werken? Heb namelijk ook geen zin om met oude rommel te zitten op m'n nieuwe telefoon. :p

Het zijn misschien echt super obvious vragen/domme vragen, maar sinds dat het toen is gefaald, heb ik geen zin meer om te lopen klooien, vandaar dat ik het even vraag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Ja hoor. Ik zou gewoon de hele WhatApp map kopiëren van je oude telefoon naar je PC. Dan maak je op je nieuwe telefoon een mapje 'WhatsApp' aan en sleep je daar alleen de Database folder naar toe. En dan pas WhatsApp installeren :) Tot aan mijn laatste re-install toe in januari heeft dat altijd zo goed gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

maarud schreef op zondag 2 april 2017 @ 14:55:
Ja hoor. Ik zou gewoon de hele WhatApp map kopiëren van je oude telefoon naar je PC. Dan maak je op je nieuwe telefoon een mapje 'WhatsApp' aan en sleep je daar alleen de Database folder naar toe. En dan pas WhatsApp installeren :) Tot aan mijn laatste re-install toe in januari heeft dat altijd zo goed gewerkt.
Maar dan werkt het toch niet meer? Waarom de hele map van WhatsApp kopiëren naar m'n pc als ik enkel de media wil hebben? :p

Ik vind de methode een beetje omslachtig. Werkt mijn bovenstaande methode ook? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op zondag 2 april 2017 @ 14:00:
• Volgens @WhatsappHack zijn de back-ups naar Google Drive al sinds het begin encrypted, zo wist hij mij te vertellen. In de WhatsApp applicatie zelf staat echter dat dit niet zo is. Wat is het nu? :p
Het staat er wat onhandig. Je backups zijn niet encrypt met end-to-end encryptie van WhatsApp. Er staat echter niet dat ze helemaal niet encrypt zijn, en dat is een belangrijk verschil. Ze worden wel degelijk encrypt.

Al je gesprekken worden netjes versleuteld, in één groot bestand - dus niet per gesprek. Alle media wordt echter zonder versleuteling geüpload.
Het veiligste is natuurlijk een handmatige backup waar de cloud niet aan te pas komt.

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 04-04-2017 15:50 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maarud
Anonymoussaurus schreef op zondag 2 april 2017 @ 15:43:
[...]

Maar dan werkt het toch niet meer? Waarom de hele map van WhatsApp kopiëren naar m'n pc als ik enkel de media wil hebben? :p

Ik vind de methode een beetje omslachtig. Werkt mijn bovenstaande methode ook? :)
Ligt er aan wat je omslachtig vind. Je hebt één kopieer-actie naar de PC, en dan één actie terug naar je nieuwe telefoon. Plus je hebt meteen een backup op de PC ;)

Het maakt verder niet zoveel uit hoe je het doet. Doe maar wat je zelf prettig vind. Als je de map Databases maar in de map WhatsApp hebt zitten voordat je WhatsApp installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

WhatsappHack schreef op zondag 2 april 2017 @ 17:09:
Het staat er wat onhandig. Je backups zijn niet encrypt met end-to-end encryptie van WhatsApp. Er staat echter niet dat ze helemaal niet encrypt zijn, en dat is een belangrijk verschil. Ze worden wel degelijk encrypt.

Al je gesprekken worden netjes versleuteld, in één groot bestand - dus niet per gesprek. Alle media wordt echter zonder versleuteling geüpload.
Het veiligste is natuurlijk een handmatige backup waar de cloud niet aan te pas komt.
Hmm, dan prefereer ik toch de handmatige back-up :p. Thanks. :)
maarud schreef op zondag 2 april 2017 @ 17:12:
Ligt er aan wat je omslachtig vind. Je hebt één kopieer-actie naar de PC, en dan één actie terug naar je nieuwe telefoon. Plus je hebt meteen een backup op de PC ;)

Het maakt verder niet zoveel uit hoe je het doet. Doe maar wat je zelf prettig vind. Als je de map Databases maar in de map WhatsApp hebt zitten voordat je WhatsApp installeert.
Ja klopt, maar dan moet ik eerst weer handmatig een mapje aanmaken enzo, en dan ben ik bang dat het fout gaat. Anyway, ik zie dan wel welke van de 2 opties ik pak, thanks :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Anonymoussaurus schreef op zondag 2 april 2017 @ 14:00:
Er is wat verwarring voor mij. Ik krijg dinsdag een nieuwe telefoon binnen, maar nu heb ik de vorige keer flink wat gezeik gehad met de back-up terugzetten van WhatsApp. Dit heb ik toen handmatig gedaan (crypt bestand overzetten). Hij herkende dat vervolgens niet, en dus werd de back-up niet teruggezet (weet niet waarom).

Nu wil ik het via Google Drive proberen, maar zit ik met 2 dingetjes die mij dwars zitten:
  • Volgens @WhatsappHack zijn de back-ups naar Google Drive al sinds het begin encrypted, zo wist hij mij te vertellen (dit had hij vernomen van één van de oprichters van WhatsApp). In de WhatsApp applicatie zelf staat echter dat dit niet zo is. Wat is het nu? :p
  • Ik wil weer schoon beginnen qua media. Ik wil dus enkel de chats, maar niet de foto's en video's. Is het nu gewoon een kwestie van die mappen van tevoren te verwijderen (WhatsApp Images + WhatsApp Videos)?
Omdat ik encryptie belangrijk vind, zit ik ook aan deze methode te denken: https://www.androidplanet...-van-whatsapp-overzetten/

Als ik het mij goed herinner, heb ik toen enkel "databases" teruggezet. Of onee, sterker nog: ik had eerst WhatsApp geïnstalleerd, en toen het database bestand in het mapje geplaatst. Dat ging dus niet goed.

Ik zou graag duidelijkheid krijgen over deze 2 vragen :).
Ik zou aanraden om voordat je overstapt een totale back-up te maken in drive, de app daarna weer instaleren op je nieuwe en de backup herstellen. Daarna de media weggooien die je niet wilt en de backup in drive verwijderen mocht je dat "spannend" vinden qua veiligheid.
Dat is een fool proof methode die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

janvanduschoten schreef op zondag 2 april 2017 @ 18:00:
Ik zou aanraden om voordat je overstapt een totale back-up te maken in drive, de app daarna weer instaleren op je nieuwe en de backup herstellen. Daarna de media weggooien die je niet wilt en de backup in drive verwijderen mocht je dat "spannend" vinden qua veiligheid.
Dat is een fool proof methode die werkt.
Hmm, dat kan ook inderdaad :). Helaas moet ik dan wel weer uploaden en dat gaat nogal traag met mijn upload :+. Nu heb ik 3 keuzes :p, moet wel lukken denk ik, thanks. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Tot een paar jaar terug was er een app WhatStat, die o.a. in je groepsgesprekken statistieken kon maken. Dat je kan zien hoe laat er het meest gechat wordt, wie de meeste berichten stuurde, wie het snelste reageerde, wie nooit reactie krijgt, dat soort dingen. Maar sinds WhatsApp de boel met encryptie beveiligt (in opslag) werkt dat niet meer. (Dit was dat: Google Play: WhatStat )

Weet iemand een leuk alternatief?
In theorie zou je denk ik via 'backup groepschat via e-mail'-functie wel de info in een app kunnen krijgen, maar op Internet kan niet echt (recente) reacties vinden.

Ik vond dat altijd wel een geinige feature en wilde het nog eens proberen op een paar van mijn vriendengroepenapps. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 17:16
Ook hier bij deze even mijn probleem.
Ik krijg whatsapp met geen mogelijkheid meer op mijn iocean rock 5762 geinstaleerd. Zelfs niet na een volledige factory reset.
Er blijft een code -504 komen..
Geheugen zat aanwezig.
Google op deze code wijst ook alleen maar naar geheugen vrijmaken, maar dat is er dus genoeg..
Hoopenlijk kan iemand mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Misschien een stomme vraag voor iemand met een WhatsApp-badge, maar ik heb het volgende nog nooit uitgetest/gedaan:

Wat gebeurd er als je WhatsApp hebt geïnstalleerd en je download een APK via bijvoorbeeld APKMirror en installeert de versie? Blijft alle data gewoon intact of moet je dan opnieuw 'inloggen' etc?

Ik wil namelijk updaten naar de nieuwste versie, maar het duurt altijd eeuwen voordat 'ie in de Play Store verschijnt (waarom eigenlijk?).

[ Voor 19% gewijzigd door Anonymoussaurus op 27-10-2017 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:23:
Wat gebeurd er als je WhatsApp hebt geïnstalleerd en je download een APK via bijvoorbeeld APKMirror en installeert de versie? Blijft alle data gewoon intact of moet je dan opnieuw 'inloggen' etc?
Je installeert de nieuwe versie gewoon over de huidige versie heen, met behoud van alles. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:23:
Misschien een stomme vraag voor iemand met een WhatsApp-badge, maar ik heb het volgende nog nooit uitgetest/gedaan:

Ik wil namelijk updaten naar de nieuwste versie, maar het duurt altijd eeuwen voordat 'ie in de Play Store verschijnt (waarom eigenlijk?).
Het opnieuw inloggen is inderdaad alleen maar als je de oude hebt gedeïnstalleerd en opnieuw de app installeert.
Op zich ook geen probleem als je eerst een chat back-up maakt, maar dat is in jouw geval niet nodig. Ik heb ook de indruk dat de bèta versies (die ik draai) veel sneller (en uiteraard vaker) een update ontvangen.

Pagina: 1 ... 43 ... 45 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor Whatsapp, andere onderwerpen horen in:
- WhatsApp +: WhatsApp+ voor Android