Geen problemen met de reguliere versie van WA hier. 't is niet omdat je techsavvy bent dat je van alles de bèta gaat installerenSmultie schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:10:
[...]
Mogelijk. Heb iig nog niks gehoord van minder techsavvy vrienden.
Dat heb ik ook, is best irritant inderdaad.Smultie schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:59:
Overigens viel me de laatste tijd al meer op dat m'n 'favoriete smiley'-tab na elke update weer leeg was, ook vrij irritant.
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Dat zeg ik ook nergens....Smartphonetips schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:50:
[...]
Geen problemen met de reguliere versie van WA hier. 't is niet omdat je techsavvy bent dat je van alles de bèta gaat installeren
Niet alleen per update, maar ook nog eens elke keer dat ik vanuit een gesprek naar een andere app ging of zelfs naar een ander gesprek binnen Whatsapp.Smultie schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:59:
Het heeft dus niet per se te maken met update 2.20.200.8
Overigens viel me de laatste tijd al meer op dat m'n 'favoriete smiley'-tab na elke update weer leeg was, ook vrij irritant.
Met 2.20.200.8 is dat voorbij
who put a "stop payment" on my reality check
Hier ook, uit alle groepen verwijderd. En favo smiley's weg. v2.20.200.8
Ik en alle deelnemers in mijn groep zijn automatisch opnieuw toegevoegd in de groepen die ik heb. Kan alleen iets verzenden als iemand anders eerst iets plaatst.
Versie 2.20.200.7
Versie 2.20.200.7
Als die restrictie voor iedereen geldt wordt het in ieder geval mooi rustigGarret1410 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:19:
Ik en alle deelnemers in mijn groep zijn automatisch opnieuw toegevoegd in de groepen die ik heb. Kan alleen iets verzenden als iemand anders eerst iets plaatst.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Zit op 2.20.200.6 en nog geen last van gehad. Mogelijk dat ze het probleem al opgepakt hebben en een nieuwe update hebben geplaatst in de playstore?Smultie schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:16:
Je hebt er nu nog geen last van?
Lijkt me dan toch wel een handige study case... do it for science!
Tevens had ik inderdaad ook dat mijn favo smiley's verdwenen waren steeds. Ik update eigenlijk altijd netjes elke dag zo onderhand alles...
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Haha, zou je wel denken maar ik ben de enige in de groep die er last van had. Zal door de beta versie komen denk ikalexbl69 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:20:
[...]
Als die restrictie voor iedereen geldt wordt het in ieder geval mooi rustig
Nieuwe update lijkt geholpen te hebben (2.20.200.9). Ik ga het beta programma maar verlaten.
Na het debacle, wat ik eerder na de overstap naar Android tot 2x toe heb meegemaakt, was dat één van de eerste dingen die ik deed.Lightning89 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:46:
Nieuwe update lijkt geholpen te hebben (2.20.200.9). Ik ga het beta programma maar verlaten.
Jaren met een bèta versie gedraaid om zo toch maar eerder van "vernieuwingen" gebruik te kunnen maken op een Windows Mobile, maar bij Android komen ze toch al veel rapper, dus zoveel als mogelijk het risico maar uit de weg gaan 😏
Testing, one, two ...
https://wabetainfo.com/a-...-of-whatsapp-for-android/
Een beetje mosterd na de maaltijd, maar hier nog wat info
Een beetje mosterd na de maaltijd, maar hier nog wat info
Goeie site!
Ik heb de update met groepen toevallig overgeslagen en nu dus deze versie erop die de problemen met recent emoticons verhelpt:
https://wabetainfo.com/wh...id-2-20-200-10-whats-new/
Ik heb de update met groepen toevallig overgeslagen en nu dus deze versie erop die de problemen met recent emoticons verhelpt:
https://wabetainfo.com/wh...id-2-20-200-10-whats-new/
De "multiple devices feature" is bijna klaar: https://wabetainfo.com/wh...multiple-devices-feature/
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Mijn telefoon moest ter reparatie even weg, en gedurende die periode heb ik een tijdelijke telefoon gebruikt. De vollege WhatsApp back-up heb ik na installatie van WhatsApp op die telefoon laten terugzeggen.
Door de behoorlijke hoeveelheid foto's zat de opslag van deze tijdelijke telefoon zo goed als vol. Daarom heb ik de complete map 'WhatsApp Images' naar mijn PC gekopieerd. Nu mijn telefoon terug is van reparatie heb ik de inhoud van die map weer terug gezet, maar WhatsApp blijft in de gespreksgeschiedenis aangeven dat deze foto's niet meer aanwezig zijn.
Ik had verwacht/gehoopt dat deze methode zou werken, kennelijk niet. Klopt dat?
Door de behoorlijke hoeveelheid foto's zat de opslag van deze tijdelijke telefoon zo goed als vol. Daarom heb ik de complete map 'WhatsApp Images' naar mijn PC gekopieerd. Nu mijn telefoon terug is van reparatie heb ik de inhoud van die map weer terug gezet, maar WhatsApp blijft in de gespreksgeschiedenis aangeven dat deze foto's niet meer aanwezig zijn.
Ik had verwacht/gehoopt dat deze methode zou werken, kennelijk niet. Klopt dat?
Ik weet niet zeker of dit aan whatsapp ligt of mogelijk aan de ontvangende telefoon.
Sinds een paar dagen heb ik een nieuwe smartphone(oneplus nord), mijn moeder heeft een oude telefoon(Acer liquid Zest).
Nu stuur ik heel vaak kortere maar ook wat langere video's via whatsapp naar mijn moeder.
Maar nu zegt ze dat ze sinds ik de oneplus nord gebruik grijze strepen krijgt in beeld.
De video's worden verstuurd in 1080x1920 resolutie welke door beide telefoons worden ondersteund. Maar toch krijgt moeder grijze strepen in beeld.
Als ik het verstuurde filmpje in onze chat bekijk zie ik hem wel normaal zonder de strepen.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Sinds een paar dagen heb ik een nieuwe smartphone(oneplus nord), mijn moeder heeft een oude telefoon(Acer liquid Zest).
Nu stuur ik heel vaak kortere maar ook wat langere video's via whatsapp naar mijn moeder.
Maar nu zegt ze dat ze sinds ik de oneplus nord gebruik grijze strepen krijgt in beeld.
De video's worden verstuurd in 1080x1920 resolutie welke door beide telefoons worden ondersteund. Maar toch krijgt moeder grijze strepen in beeld.
Als ik het verstuurde filmpje in onze chat bekijk zie ik hem wel normaal zonder de strepen.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Sinds kort krijg ik ook status updates van Whatsapp in mijn lijst. Enig idee hoe ik die kan uitschakelen? Bij ander contacten kan ik er ze verbergen maar Whatsapp niet
Kan volgens mij niet, omdat WhatsApp desinformatie wilt voorkomen. Zie https://wabetainfo.com/ne...erms-of-service-and-more/. Zal vast binnenkort weer verdwijnen. Zo'n ramp is het toch niet?MxD schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:55:
Sinds kort krijg ik ook status updates van Whatsapp in mijn lijst. Enig idee hoe ik die kan uitschakelen? Bij ander contacten kan ik er ze verbergen maar Whatsapp niet
Damage controlAnonymoussaurus schreef op zondag 31 januari 2021 @ 02:05:
[...]
Kan volgens mij niet, omdat WhatsApp desinformatie wilt voorkomen.
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Omdat er toen voornamelijk onzin werd verspreid in die landen. Mensen roepen maar wat op basis van onderbuikgevoelens in plaats van feiten.Bananenplant schreef op zondag 31 januari 2021 @ 08:01:
[...]
Damage control. Maar in dat artikel gaat het over India en Mexico...?
Als ik een bericht verstuur via WhatsApp, naar welke server wordt mijn bericht gestuurd en waar staat die server?
Ik denk niet dat je vraag zo makkelijk te beantwoorden valt.handoff schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:16:
Als ik een bericht verstuur via WhatsApp, naar welke server wordt mijn bericht gestuurd en waar staat die server?
Neem aan dat whatsapp heel veel servers heeft, verspreid over meerdere locaties. Als ze dit al openbaar gemaakt hebben is het vast vrij simpel te vinden op het internet.
Vanwaar je vraag?
Hoogstwaarschijnlijk meerdere locaties in Europa, net zoals dat Facebook waarschijnlijk een datacenter heeft in elk land.
Ik was gewoon benieuwd naar de fysieke route van mijn berichtjes die ik elke dag verstuur.TripleQ schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:19:
[...]
Ik denk niet dat je vraag zo makkelijk te beantwoorden valt.
Neem aan dat whatsapp heel veel servers heeft, verspreid over meerdere locaties. Als ze dit al openbaar gemaakt hebben is het vast vrij simpel te vinden op het internet.
Vanwaar je vraag?
Dit is geen betrouwbare methode maar, als ik whatsapp.com ping krijg ik ip-adres 31.13.64.51 via https://www.whatismyip.com/ip-address-lookup/ kom je dan uit op locatie: Amsterdam / ISP: Facebook Ireland.handoff schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:16:
Eerste simpele check zegt dus binnen NL, onder de hoed van de EU. Maar ik zou er geen vergif op innemen.
...
[ Voor 98% gewijzigd door Whatagwaan op 08-04-2021 21:48 ]
Iemand toevallig de nieuwe archive functie al in gebruik kunnen nemen buiten de bèta om?
Hiermee kun je een gesprek archiveren zonder dat deze weer verschijnt wanneer er een nieuw bericht gestuurd wordt.
https://lifehacker.com/ho...-conversations-1846935623
Hiermee kun je een gesprek archiveren zonder dat deze weer verschijnt wanneer er een nieuw bericht gestuurd wordt.
Heb 'm sinds gisteren. Werkt goed, jammer wel dat de link naar gearchiveerde chats nu standaard en altijd bovenaan getoond wordt.JBS schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:08:
Iemand toevallig de nieuwe archive functie al in gebruik kunnen nemen buiten de bèta om?
Dat mocht wel tijd wordenJBS schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:37:
[...]
Heb 'm sinds gisteren. Werkt goed, jammer wel dat de link naar gearchiveerde chats nu standaard en altijd bovenaan getoond wordt.
Ik heb nu opeens een raar verschijnsel dat in verschillende chats ik berichten ouder dan een paar dagen niet meer terug kan lezen. Whatsapp opnieuw geïnstalleerd backup van google drive terug gezet. Chats zijn weer terug voor ongeveer 1 minuut en daarna weer weg

Dit is was met de beta versie van whatsapp, de gewone versie lijkt het wel goed te doen (voorlopig?)
Maar facebook kennende is dit geen enkele garantie.
Zou dit te maken kunnen hebben dat ik de nieuwe voorwaarden nog steeds niet heb geaccepteerd?
Whatsapp dreigde tijdje geleden al dat ze functies gingen beperken voor wie de voorwaarde niet zou accepteren. Best wel schofterig eigenlijk, in feite chanteert facebook hiermee zijn gebruikers.
Overigens zou ik al lang zijn vertrokken van whatsapp als meer van mijn contactpersonen een alternatief zouden gebruiken maar denk dat nog geen 1% van mijn contacten met whatsapp een andere app gebruiken
Iemand bekend met dit verschijnsel?
Dit is was met de beta versie van whatsapp, de gewone versie lijkt het wel goed te doen (voorlopig?)
Zou dit te maken kunnen hebben dat ik de nieuwe voorwaarden nog steeds niet heb geaccepteerd?
Whatsapp dreigde tijdje geleden al dat ze functies gingen beperken voor wie de voorwaarde niet zou accepteren. Best wel schofterig eigenlijk, in feite chanteert facebook hiermee zijn gebruikers.
Overigens zou ik al lang zijn vertrokken van whatsapp als meer van mijn contactpersonen een alternatief zouden gebruiken maar denk dat nog geen 1% van mijn contacten met whatsapp een andere app gebruiken

Toet3r schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 06:28:
Ik heb nu opeens een raar verschijnsel dat in verschillende chats ik berichten ouder dan een paar dagen niet meer terug kan lezen. Whatsapp opnieuw geïnstalleerd backup van google drive terug gezet. Chats zijn weer terug voor ongeveer 1 minuut en daarna weer weg![]()
Overigens zou ik al lang zijn vertrokken van whatsapp als meer van mijn contactpersonen een alternatief zouden gebruiken maar denk dat nog geen 1% van mijn contacten met whatsapp een andere app gebruiken![]()
Some users are experiencing an issue where older messages aren't loaded, on WhatsApp beta for Android 2.21.16.9. https://t.co/ZeypBoTStl
— WABetaInfo (@WABetaInfo) 5 augustus 2021
Can confirm that! Had ook beta, nu official en werkt weer.
Vraag over WhatsApp groepen wat mijn hoofd al enige tijd bezig houd :
Zit er een logica in de weergave van de groepsleden?
Eerst natuurlijk alle mensen die ook in je contacten staan en wat is het systeem daarna?
Nieuwe groepsleden komen niet alle onderaan de lijst is mijn idee maar welke sortering zit er wel achter?
Zit er een logica in de weergave van de groepsleden?
Eerst natuurlijk alle mensen die ook in je contacten staan en wat is het systeem daarna?
Nieuwe groepsleden komen niet alle onderaan de lijst is mijn idee maar welke sortering zit er wel achter?
Jezus ik moet echt beter leren kijken.. Nu ben ik normaal wel erg georiënteerd op de laatste 3 cijfers van telefoonnummers en nooit op de eerste.H92! schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:09:
Telefoonnummer van laag naar hoog als ik in mijn groepschats kijk.
Sinds ik de beta met multi device gebruik, blijft er in het tabblad van WhatsApp web een aantal ongelezen berichten zichtbaar, deze komt niet overeen met het daadwerkelijk aantal ongelezen berichten (namelijk 0). Herkent iemand dit toevallig?
:fill(white):strip_exif()/f/image/2NXXzxyXJjy76zpmcUpx6bOz.png?f=user_large)
Het was voor mij altijd een snelle 'do not disturb' optie om WhatsApp geforceerd te stoppen. Dan kreeg je pas weer berichten als je zelf de app opent. Bij Android 12 merk ik dat ie zichzelf weer gewoon aan zet, een paar tellen na 'force stop'. Iemand een idee of dit met een instelling op te lossen is?
Het is vanaf de voorlaatste betaversie (2.22.21.5) ook mogelijk om WhatsApp te koppelen aan een ander Android-apparaat waar de app op geinstalleerd is (tablet):

Bron

Bron
Iemand nog meer problemen met het geluid van WhatsApp bèta ?
Ik krijg geen notificatie geluiden meer.
Net heb ik nog geüpdatet naar 2.22.22.12 maar nog steeds geen meldingsgeluiden...
Whatsapp Business werkt prima!
Net heb ik nog geüpdatet naar 2.22.22.12 maar nog steeds geen meldingsgeluiden...
Klopt, is een bekende bug:kmichael schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 20:31:
Iemand nog meer problemen met het geluid van WhatsApp bèta ?
Some users are experiencing an issue with notifications after installing the latest WhatsApp beta for Android 2.22.22.11 update from the Play Store. Looking for a bug fix update...
— WABetaInfo (@WABetaInfo) 12 oktober 2022
Ik zie toevallig net dat 2.22.22.14 is uitgekomen, dus wie weet helpt het om te updaten.
Ik had dezelfde problemen, niet werkende meldingsgeluiden en trillingen. Ik heb het beta programma verlaten en ben weer terug naar de reguliere variant, hopelijk lost dit de problemen op.
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
https://wabetainfo.com/wh...oid-2-22-22-16-whats-new/Anonymoussaurus schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 20:45:
Helaas is het nog niet gefikst hoor ik net van iemand anders.
Gefixt met *.16
CorrectMissMe NL schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:41:
Storing Whatsapp?
I intend to live forever. So far, so good.
Zag nog niets op tweakers maar allestoringen gaf het al aan.
Echt jammer dat je nergens iets van Whatsapp zelf kan volgen over de storing, volgens mij kon dat voor de overname door Facebook wel, weet ik niet helemaal zeker.
https://allestoringen.nl/storing/whatsapp/moppentappers schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:47:
Echt jammer dat je nergens iets van Whatsapp zelf kan volgen over de storing, volgens mij kon dat voor de overname door Facebook wel, weet ik niet helemaal zeker.
Ja, die is mij natuurlijk bekend, maar vertelt niks over oplostijd en oorzaak
moppentappers schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:28:
[...]
Aldus NOSEen woordvoerder van WhatsApp zegt tegen de NOS dat door de storing "sommige mensen geen berichten naar elkaar kunnen sturen" en benadrukt dat er hard wordt gewerkt aan een oplossing.
Dat weet niemand, alleen WhatsApp.moppentappers schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:28:
[...]
Vandaar dat ik het jammer vind dat whatsapp dus geen eigen kanaal heeft om te communiceren over storingen, a la Google status dashboard, Microsoft health status, transnoc etc.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:31:
[...]
Dat weet niemand, alleen WhatsApp.
Some messages may finally be marked as delivered right now for certain people but WhatsApp is still down for millions of users. #whatsappdown
— WABetaInfo (@WABetaInfo) 25 oktober 2022
Getting kinda ridiculous.. Whatsapp verhuizen van de ene naar de andere telefoon. (Xiaomi Mi 8 -> Oppo Reno 4 Pro). Backupje gevonden (wel 2 dagen oud, maar ja, HE), herstellen. Ik probeerde nog met de oude telefoon er terug in te komen om de laatste paar dagen backup erbij te pakken, maar toen was die telefoon al de verbinding kwijt, geen authenticatie meer mogelijk even. Sja, terug naar de nieuwe.
Op een kwart valt hij uit tijdens berichtherstel, en erna... sja, dan probeer je de app terug in te komen, maar begint het bij het 'stel je naam in' scherm om erna onherroepelijk te crashen. Lijken dit jaar de nodige andere gebruikers door getroffen te zijn, maar geen heel concrete oplossingen! Voor wie is dit herkenbaar? Ik heb al opnieuw geïnstalleerd, force stop werkte niet.
Ik ben maar uit het beta-programma gestapt, kijken of dat soelaas biedt
Op een kwart valt hij uit tijdens berichtherstel, en erna... sja, dan probeer je de app terug in te komen, maar begint het bij het 'stel je naam in' scherm om erna onherroepelijk te crashen. Lijken dit jaar de nodige andere gebruikers door getroffen te zijn, maar geen heel concrete oplossingen! Voor wie is dit herkenbaar? Ik heb al opnieuw geïnstalleerd, force stop werkte niet.
[ Voor 17% gewijzigd door Racing_Reporter op 21-03-2023 23:40 ]
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Wellicht gerelateerd aan [Twitter: https://twitter.com/WABetaInfo/status/1638447562972704768]Racing_Reporter schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 23:38:
Getting kinda ridiculous.. Whatsapp verhuizen van de ene naar de andere telefoon. (Xiaomi Mi 8 -> Oppo Reno 4 Pro). Backupje gevonden (wel 2 dagen oud, maar ja, HE), herstellen. Ik probeerde nog met de oude telefoon er terug in te komen om de laatste paar dagen backup erbij te pakken, maar toen was die telefoon al de verbinding kwijt, geen authenticatie meer mogelijk even. Sja, terug naar de nieuwe.
Had het even voor je gevraagd aan WBI:
:fill(white):strip_exif()/f/image/PCPKN6D5t5erxGJ7PBSzXjWt.png?f=user_large)
Iemand een oplossing hiervoor? Whatsapp geeft aan op 27 maart verlopen te zijn maar ik heb geen beschikbare update vanuit de Play Store. Ik draai nu versie 2.23.7.12 (bèta), dat volgens mij de nieuwste is.
Ik kan nu vooruit door de datum op mijn telefoon (Oneplus 11 / Android 13) terug te zetten naar voor 27 maart. Toestel is herstart maar herinstallatie Whatsapp nog niet. Iemand een idee?
Ik kan nu vooruit door de datum op mijn telefoon (Oneplus 11 / Android 13) terug te zetten naar voor 27 maart. Toestel is herstart maar herinstallatie Whatsapp nog niet. Iemand een idee?
:fill(white):strip_exif()/f/image/a3LvzPyQNAt7L8swEfZwnIiE.png?f=user_large)
Naendeau schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 08:02:
Iemand een oplossing hiervoor? Whatsapp geeft aan op 27 maart verlopen te zijn maar ik heb geen beschikbare update vanuit de Play Store. Ik draai nu versie 2.23.7.12 (bèta), dat volgens mij de nieuwste is.
[Afbeelding]
I found an solution for the Problem:
— Gunnhero (@gunny069) 27 maart 2023
1. Change the date to the 25 March
2. Than you can do an backup (put an also on drive)
3. When it's finished delet WhatsApp
4. Than download it and restore the backup
5. Put the Date back on today's date
And now WhatsApp should work
Er is een Whatsapp-developer die een gruwelijke hekel heeft aan oudere mensen. Na een update heeft mijn oma van 90 nu een Whatsapp met splitscreen op de tablet. Het heeft haar al moeite genoeg de vorige versie aan te leren. Dat kost me weer een paar uur.
Dat soort UI-wijzigingen zonder enige inleiding neerplempen getuigt niet echt van een goede user experience. Terwijl het toch wel bekend mag zijn dat de tablet-versie populair is onder ouderen.
Het is dat ik security belangrijker vind, maar anders gingen de automatische updates op Android uit...
Dat soort UI-wijzigingen zonder enige inleiding neerplempen getuigt niet echt van een goede user experience. Terwijl het toch wel bekend mag zijn dat de tablet-versie populair is onder ouderen.
Het is dat ik security belangrijker vind, maar anders gingen de automatische updates op Android uit...
[ Voor 10% gewijzigd door Jaeder op 08-04-2023 10:32 . Reden: aanvullinkje ]
Is de splitscreen functionaliteit niet een feature van Android zelf?Jaeder schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 10:32:
Er is een Whatsapp-developer die een gruwelijke hekel heeft aan oudere mensen. Na een update heeft mijn oma van 90 nu een Whatsapp met splitscreen op de tablet. Het heeft haar al moeite genoeg de vorige versie aan te leren. Dat kost me weer een paar uur.
Dit. Wilde ik ook net zeggen.JBS schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 10:34:
[...]
Is de splitscreen functionaliteit niet een feature van Android zelf?
De split-screen is in Whatsapp zelf... split-screen op Android gebruik je voor meerdere apps naast elkaar.
Ik heb een gerelateerd nieuwsbericht gevonden:
nieuws: WhatsApp-bèta voor tablets gebruikt gesplitste 'WhatsApp Web-lay-out'
Ik heb een gerelateerd nieuwsbericht gevonden:
nieuws: WhatsApp-bèta voor tablets gebruikt gesplitste 'WhatsApp Web-lay-out'
Ah ja, laten we vooral alle software vooruitgang stopzetten, omdat jij een oma hebt van 90 jaarJaeder schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 10:32:
Natuurlijk is het even vervelend voor jou en je oma dat ze weer wat nieuws moet leren, maar WhatsApp is populair onder heel veel leeftijdsgroepen, en door deze splitscreen update heb je eindelijk wat aan het grotere scherm van tablets.
The devil is in the details.
Een goede software-leverancier kent zijn doelgroepen en biedt dan een goede overgang aan.
Je kunt werken met overlappende panels, je kunt werken met een uitleg-wizard, je kunt de nieuwe UI optioneel houden.
Gewoon iets zonder enige uitleg ergens neerklappen is slecht ontwikkelwerk en nog slechtere implementatie.
Als ik iets geleerd heb als developer, blijf met je klauwen van de UI af als het werkt... moet het dan toch aangepast worden, neem daar dan de tijd voor en maak de overgang zo goed mogelijk.
Veel UI-designers zijn net als veel communicatie-mensen, echt communiceren met gebruikers kunnen ze niet, alleen er over praten.
Je kunt werken met overlappende panels, je kunt werken met een uitleg-wizard, je kunt de nieuwe UI optioneel houden.
Gewoon iets zonder enige uitleg ergens neerklappen is slecht ontwikkelwerk en nog slechtere implementatie.
Als ik iets geleerd heb als developer, blijf met je klauwen van de UI af als het werkt... moet het dan toch aangepast worden, neem daar dan de tijd voor en maak de overgang zo goed mogelijk.
Veel UI-designers zijn net als veel communicatie-mensen, echt communiceren met gebruikers kunnen ze niet, alleen er over praten.
Ik ben UX designer, en wat ik heb geleerd in 9 jaar is: er zullen altijd mensen zijn die niet blij zijn met veranderingen, je gaat nooit iedereen tevreden stellen. Verander je iets, dan is er een groep die het oude wil behouden. Verander je niks, dan is er een andere groep die verandering wil.Jaeder schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 14:34:
Een goede software-leverancier kent zijn doelgroepen en biedt dan een goede overgang aan.
En nee, 'blijf met je klauwen van de UI af als het werkt' is niet iets wat in de echte wereld werkt, zeker niet als je niet de enige in de markt bent. In een fantasiewereld zou je elke versie en feature tot in de eeuwigheid blijven ondersteunen. Maar in de praktijk is dat niet te doen, en kan je niet met elke 90-jarige oma rekening houden.
Mwah het is wel heel erg eenzijdig belicht en ook wat overtrokken.
Zoveel is de interface toch niet gewijzigd? Je kunt nu alleen de gesprekken al zien en de chats staan aan de linkerkant.
Dat is bovendien in lijn met Whatsapp Web.
En zo wordt de ruimte die grotere schermen hebben ook veel beter benut.
Vanuit UI design en ontwikkeling is dit juist een erg goede ontwikkeling.
Als het echt zo'n probleem is installeer je de oude app en blijf je die gebruiken.
Kwetsbaarheden in een oude (Whatsapp) Android app versie is een niche voor malware/exploits, de grootste kwetsbaarheid daarin is de gebruiker zelf.
Zoveel is de interface toch niet gewijzigd? Je kunt nu alleen de gesprekken al zien en de chats staan aan de linkerkant.
Dat is bovendien in lijn met Whatsapp Web.
En zo wordt de ruimte die grotere schermen hebben ook veel beter benut.
Vanuit UI design en ontwikkeling is dit juist een erg goede ontwikkeling.
Als het echt zo'n probleem is installeer je de oude app en blijf je die gebruiken.
Kwetsbaarheden in een oude (Whatsapp) Android app versie is een niche voor malware/exploits, de grootste kwetsbaarheid daarin is de gebruiker zelf.
Het blijft sowieso altijd een balans. Wil je iedereen confronteren met bijvoorbeeld een melding dat er dingen veranderd zijn, terwijl 98% die uitleg helemaal niet nodig heeft, of wil je het 'erin klappen' zoals Jaeder het zegt, met het risico dat 1-2% van de gebruikers even nodig heeft om eraan te wennen?
Ik denk ook dat in dit geval de verandering dusdanig voor zichzelf spreekt, dat het voor het overgrote deel van de gebruikers niet nodig is om er heel panisch over te doen en hele overgangsperiodes en/of uitlegschermen te gebruiken.
Ik denk ook dat in dit geval de verandering dusdanig voor zichzelf spreekt, dat het voor het overgrote deel van de gebruikers niet nodig is om er heel panisch over te doen en hele overgangsperiodes en/of uitlegschermen te gebruiken.
Voor mij persoonlijk ben ik er ook wel blij mee. Blij verrast dat de tablet zoveel aandacht krijgt van Meta. Aangezien ik dat voor groepschats veel fijner vindt dan een telefoon (hoewel de desktop nog fijner is, maar die is zo zwaar op schoot)
Het is alleen altijd lastig inschatten wat je als technisch persoon vanzelfsprekend vindt en wat een reguliere gebruiker lastig vindt. Eén keer het lettertype en de achtergrond kleur van een applicatie licht gewijzigd, het regende een week lang incidenten. Een andere keer had ik de tab-volgorde gewijzigd van een aantal velden in een on-prem applicatie na het opschonen van niet meer gebruikte velden. Dat heeft tot een spoed-release geleidt om de tabvolgorde weer terug te zetten. Het is echt verbazend dat voor minimale wijzigingen een aanzienlijk deel van je gebruikerspopulatie in de gordijnen kan zitten.
Ik kijk nu ook even naar de Google Play reacties via mijn tablet. Het regent nu ééntjes. Blijkbaar zijn er nog genoeg mensen die er moeite mee hebben. Hoewel veel mensen alleen een review plaatsen als je iets te klagen hebt.
Maar je hebt gelijk dat veel mensen het nauwelijks zal opvallen.
Het is alleen altijd lastig inschatten wat je als technisch persoon vanzelfsprekend vindt en wat een reguliere gebruiker lastig vindt. Eén keer het lettertype en de achtergrond kleur van een applicatie licht gewijzigd, het regende een week lang incidenten. Een andere keer had ik de tab-volgorde gewijzigd van een aantal velden in een on-prem applicatie na het opschonen van niet meer gebruikte velden. Dat heeft tot een spoed-release geleidt om de tabvolgorde weer terug te zetten. Het is echt verbazend dat voor minimale wijzigingen een aanzienlijk deel van je gebruikerspopulatie in de gordijnen kan zitten.
Ik kijk nu ook even naar de Google Play reacties via mijn tablet. Het regent nu ééntjes. Blijkbaar zijn er nog genoeg mensen die er moeite mee hebben. Hoewel veel mensen alleen een review plaatsen als je iets te klagen hebt.
Maar je hebt gelijk dat veel mensen het nauwelijks zal opvallen.
Goeden Middag.
Ik ben nieuw op dit forum met een probleem.
Ik had al geruime tijd problemen met de WhatsApp op mijn windows10 PC updates lukte niet.
WhatsApp symbool knop was grijs in plaats van groen.
Vanmorgen had ik WhatsApp opnieuw op de PC geïnstalleerd en controleerde en bladerde door de settings, per ongeluk op de knop Dearchiveren gedrukt.
Gevolg alle contacten weg uit de lijst ook op de smartphone.
Maar vreemd als ik bij WhatsApp zoeken een naam van een contact in tik verschijnt deze gewoon en kan ik cheaten en terug bladeren in de chatgeschiedenis.
Hoe krijg ik alle contacten weer normaal terug in de lijst, ze zijn dus niet weg en de chatgeschiedenis ook niet.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Voorbaat dank.
Ik ben nieuw op dit forum met een probleem.
Ik had al geruime tijd problemen met de WhatsApp op mijn windows10 PC updates lukte niet.
WhatsApp symbool knop was grijs in plaats van groen.
Vanmorgen had ik WhatsApp opnieuw op de PC geïnstalleerd en controleerde en bladerde door de settings, per ongeluk op de knop Dearchiveren gedrukt.
Gevolg alle contacten weg uit de lijst ook op de smartphone.
Maar vreemd als ik bij WhatsApp zoeken een naam van een contact in tik verschijnt deze gewoon en kan ik cheaten en terug bladeren in de chatgeschiedenis.
Hoe krijg ik alle contacten weer normaal terug in de lijst, ze zijn dus niet weg en de chatgeschiedenis ook niet.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Voorbaat dank.
[ Voor 7% gewijzigd door LEX63 op 20-04-2023 16:03 ]
Heeft iemand de gouden tip? Ik kan al een week vrijwel de meeste video's niet meer bekijken via whatsapp. Het probeert het bestand dan te downloaden, maar dat doet die niet. Het is niet bij alle videobestanden, maar zeker bij 9 van de 10 videobestanden. Ik heb een Xiaomi Poco X3 Pro. Via whatsapp web of de windows app kan ik het betreffende videobestand gewoon zien.
Wat heb ik al gedaan:
Wat heb ik al gedaan:
- Heel wat (onzin) groepen opgeruimd qua media
- Uiteraard gereboot
- Whatsapp opnieuw geïnstalleerd
- Ik zat in de beta groep, uitgegaan normale whatsapp geïnstalleerd
- Verschillende soorten wifi netwerken al geprobeerd
- Via mobiele data
- Dubbele app uitgeschakeld (heb het ook op mijn 2e telefoonnummer overigens)
- Check op een update van het toestel, helaas
- Check op update whatsapp, laatste versie.
[ Voor 5% gewijzigd door Meneer iCy op 21-04-2023 09:36 ]
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Het schijnt wel een issue met Whatsapp Beta te zijn, inmiddels echter wel gefixed in een nieuwe build:Meneer iCy schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:36:
Heeft iemand de gouden tip? Ik kan al een week vrijwel de meeste video's niet meer bekijken via whatsapp. Het probeert het bestand dan te downloaden, maar dat doet die niet. Het is niet bij alle videobestanden, maar zeker bij 9 van de 10 videobestanden. Ik heb een Xiaomi Poco X3 Pro. Via whatsapp web of de windows app kan ik het betreffende videobestand gewoon zien.
Wat heb ik al gedaan:
- Heel wat (onzin) groepen opgeruimd qua media
- Uiteraard gereboot
- Whatsapp opnieuw geïnstalleerd
- Ik zat in de beta groep, uitgegaan normale whatsapp geïnstalleerd
- Verschillende soorten wifi netwerken al geprobeerd
- Via mobiele data
- Dubbele app uitgeschakeld (heb het ook op mijn 2e telefoonnummer overigens)
- Check op een update van het toestel, helaas
- Check op update whatsapp, laatste versie.
https://twitter.com/WABet...?cxt=HHwWgIC9rb-Vq94tAAAA
Wellicht is die bij jou nog niet beschikbaar in de Playstore?
Ik ben zelf gestopt met het betaprogramma omdat er de laatste tijd wel meer 'breaking' bugs in zitten. Voor een app als Whatsapp is dat niet gewenst.
[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 21-04-2023 09:42 ]
Ik ben de beta al uitgestapt en mag er niet (meer) indutchgio schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:42:
[...]
Het schijnt wel een issue met Whatsapp Beta te zijn, inmiddels echter wel gefixed in een nieuwe build:
https://twitter.com/WABet...?cxt=HHwWgIC9rb-Vq94tAAAA
Wellicht is die bij jou nog niet beschikbaar in de Playstore?

'Ff via APKMirror downloaden.Meneer iCy schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:42:
[...]
Ik ben de beta al uitgestapt en mag er niet (meer) in
Als tijdelijke fix doe ik dat uiteraard, geen voorstander van, maar deze bug is mij te irritant. Ik zal dan whatsapp handmatig in de gaten houden qua update
[ Voor 12% gewijzigd door Meneer iCy op 21-04-2023 09:50 ]
M'n dochter had deze week precies hetzelfde, was ineens opgelost. Ik vermoed dat ze ook de bèta draaide, nu iig niet meer (heb het opnieuw geïnstalleerd, wat eerst ook niet hielp). Gisteren was het automagisch opgelost op haar Samsung.Meneer iCy schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:49:
[...]
Als tijdelijke fix doe ik dat uiteraard, geen voorstander van, maar deze bug is mij te irritant. Ik zal dan whatsapp handmatig in de gaten houden qua update
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Had maandag ook last van niet downloadende video's. Ook de bèta. Maar maandagavond was er al een update en toen werkte het meteen weer
ik loop tegen probleem dat ik ringtone van berichtjes aan moet zetten om ervoor te zorgen dat mijn telefoon trilt als een prive bericht binnen komt. Als ik ringtone op silent zet en tril op standaard dan komend de berichtjes heel stilletjes binnen (no sound no vibration). Wie o wie kan mij hierbij helpen zodat als ik een prive bericht krijg mijn telefoon alleen trilt zonder notificatie geluid.
Edit: Zat op Beta, ben eruit en heb stabiele versie al geïnstalleerd.
Edit: Zat op Beta, ben eruit en heb stabiele versie al geïnstalleerd.
[ Voor 8% gewijzigd door Karish op 26-04-2023 10:03 ]
Telefoons hebben vaak een senior modus. Misschien een idee voor apps?Hahn schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:41:
[...]
Ah ja, laten we vooral alle software vooruitgang stopzetten, omdat jij een oma hebt van 90 jaar
Natuurlijk is het even vervelend voor jou en je oma dat ze weer wat nieuws moet leren, maar WhatsApp is populair onder heel veel leeftijdsgroepen, en door deze splitscreen update heb je eindelijk wat aan het grotere scherm van tablets.
Zeker een interessant idee, maar economisch gezien mogelijk niet heel interessant (want het is veel werk, voor soms een relatief kleine groep).YangWenli schreef op woensdag 26 april 2023 @ 12:17:
[...]
Telefoons hebben vaak een senior modus. Misschien een idee voor apps?
Situatie: 1 Android telefoon (Samsung A52s) met WA en WA business. De telefoon en de SIM behorende bij WA business moet ik inleveren vanwege een nieuwe baan. Nu zitten er in WA business een aantal chats (>10k berichten per chat en veel media) die ik wil bewaren/overzetten. Samenvoegen met de 'gewone' WA is in ieder geval geen optie zie ik.
Ik heb de standaard export vanuit WA geprobeerd, maar die is te beperkt. Ook als ik media uitsluit, de chats zijn te lang hiervoor.
Ik kan een paar scenario's bedenken:
- een oude telefoon pakken, een tijdelijke simkaart kopen, WA business daarop overzetten, backuppen en hopen dat er in de toekomst een mogelijkheid komt om het te exporteren. Hierdoor heb ik wel toegang tot de chats, maar handig/ideaal is het niet. En ik moet die extra telefoon natuurlijk af en toe eens updaten
- Een export-tool aanschaffen.Ik probeer iets te vinden met eerlijke reviews, en ik vind het geen probleem om hier geld voor te betalen, maar door het heel brede aanbod aan dubieus uitziende tools heb ik geen idee wat echt zou werken. En hoe zo'n export eruit ziet (pdf/csv/html/....)
Vraag: hoe kan ik dit het best aanpakken? En heeft iemand echte ervaring met een export-tool?
Ik heb de standaard export vanuit WA geprobeerd, maar die is te beperkt. Ook als ik media uitsluit, de chats zijn te lang hiervoor.
Ik kan een paar scenario's bedenken:
- een oude telefoon pakken, een tijdelijke simkaart kopen, WA business daarop overzetten, backuppen en hopen dat er in de toekomst een mogelijkheid komt om het te exporteren. Hierdoor heb ik wel toegang tot de chats, maar handig/ideaal is het niet. En ik moet die extra telefoon natuurlijk af en toe eens updaten
- Een export-tool aanschaffen.Ik probeer iets te vinden met eerlijke reviews, en ik vind het geen probleem om hier geld voor te betalen, maar door het heel brede aanbod aan dubieus uitziende tools heb ik geen idee wat echt zou werken. En hoe zo'n export eruit ziet (pdf/csv/html/....)
Vraag: hoe kan ik dit het best aanpakken? En heeft iemand echte ervaring met een export-tool?
Goedemorgen
Ik heb whatsapp beta en kan al geruime tijd die paperclip 📎 niet meer vinden om iets te versturen of mijn locatie te delen. Updaten gebeurd bijna dagelijks, heb whatsapp ook opnieuw geïnstalleerd.
Wie kan mij helpen.
Groet Wietske
Ik heb whatsapp beta en kan al geruime tijd die paperclip 📎 niet meer vinden om iets te versturen of mijn locatie te delen. Updaten gebeurd bijna dagelijks, heb whatsapp ook opnieuw geïnstalleerd.
Wie kan mij helpen.
Groet Wietske
Ineens is hier de animatie als je op het emoticon-knopje drukt veranderd (heel traag geworden) en is de layout veranderd en swipe je naar gifs toe in plaats van door de emoji tabbladen heen, daarvoor moet je naar beneden scrollen.
Hebben jullie dat ook of heb ik op één of andere manier een instelling aangeklikt?
Bijzonder irritante wijzigingen
Hebben jullie dat ook of heb ik op één of andere manier een instelling aangeklikt?

Ik snapte niet waar het over ging maar hier is dat nu ook doorgevoerd...Sebastiaannn schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 22:27:
Ineens is hier de animatie als je op het emoticon-knopje drukt veranderd (heel traag geworden) en is de layout veranderd en swipe je naar gifs toe in plaats van door de emoji tabbladen heen, daarvoor moet je naar beneden scrollen.
Lijkt een server-side wijziging, geen update van Whatsapp zelf gehad.
Erg irritant inderdaad, onnodig trage animatie en ineens een andere layout.
Yup, is inderdaad een server-side change. Was overigens al een tijdje geleden aangekondigd via WhatsAppBetaInfo.
Die vertraging lijkt er overigens alleen te zijn wanneer je dit een eerste keer doet nadat je een gesprek opent. Tweede keer binnen datzelfde gesprek gaat het wel snel. Ga je terug naar de lijst met gesprekken en openen je weer een gesprek (zelfde of andere), dan zie je die vertraging weer, wederom alleen de eerste keer.
Opmerkelijke keuze.
Opmerkelijke keuze.
OK, ik kom hier even buurten - normaal ben ik meer te vinden in de iPhone afdeling, maar ik heb nu een vraag die meer bij de Android-gebruikers thuis hoort:
Kind van 11 jaar met een Samsung telefoon en Whatapp geinstalleerd. Is toegevoegd door een klasgenoot aan een klas app-groep, waar natuurlijk niets mis mee is.
Maar, er worden ook veel groep-calls gedaan. Dus niet alleen chatberichten die makkelijk te negeren zijn, maar ook telefoontjes naar de groep om gezellig met z'n allen te kletsen. Dat kan op sommige dagen meerdere keren zijn en als je daar niet aan mee wil doen is dat best irritant: ben je aan het youtube kijken of gewoon wat anders aan het doen en dan gaat die telefoon alweer. Dat stoort.
Nou zijn er twee oplossingsrichtingen waar je aan kan denken: de technische en niet-technische. En ja, we kijken naar allebei de mogelijkheden, maar hier ben ik vooral benieuwd: zijn er technische oplossingen voor?
Google geraadpleegd en dan kom ik op dit topic uit, wat niet veel hoop geeft. Een oudere versie van Whatsapp gebruiken lijkt mij security-wise niet een heel lekker advies (plus dat het bellen via whatsapp sowieso onmogelijk maakt, niet alleen voor die ene app-groep).
Ook een alternatieve app, GBWhatsApp, lijkt mij een twijfelachtig advies - een app uit onbekende bron zou ik zelf niet graag gebruiken voor zo iets als WhatsApp. En ALLE bel-oproepen muten is ook te drastisch, eigenlijk willen we enkel die ene groep de bel-oproepen uitzetten.
Heb ik nog niet-al-te-ingrijpende technische oplossingen gemist?
Edit: na wat beter lezen heb ik er toch een mogelijke oplossing voor gevonden: whatsapp-blokkeren van de persoon die eigenlijk altijd de initiator van de calls is. Dan mis je ook alle andere berichten en belletjes van die persoon, maar wellicht dat dat geen groot gemis is...
Kind van 11 jaar met een Samsung telefoon en Whatapp geinstalleerd. Is toegevoegd door een klasgenoot aan een klas app-groep, waar natuurlijk niets mis mee is.
Maar, er worden ook veel groep-calls gedaan. Dus niet alleen chatberichten die makkelijk te negeren zijn, maar ook telefoontjes naar de groep om gezellig met z'n allen te kletsen. Dat kan op sommige dagen meerdere keren zijn en als je daar niet aan mee wil doen is dat best irritant: ben je aan het youtube kijken of gewoon wat anders aan het doen en dan gaat die telefoon alweer. Dat stoort.
Nou zijn er twee oplossingsrichtingen waar je aan kan denken: de technische en niet-technische. En ja, we kijken naar allebei de mogelijkheden, maar hier ben ik vooral benieuwd: zijn er technische oplossingen voor?
Google geraadpleegd en dan kom ik op dit topic uit, wat niet veel hoop geeft. Een oudere versie van Whatsapp gebruiken lijkt mij security-wise niet een heel lekker advies (plus dat het bellen via whatsapp sowieso onmogelijk maakt, niet alleen voor die ene app-groep).
Ook een alternatieve app, GBWhatsApp, lijkt mij een twijfelachtig advies - een app uit onbekende bron zou ik zelf niet graag gebruiken voor zo iets als WhatsApp. En ALLE bel-oproepen muten is ook te drastisch, eigenlijk willen we enkel die ene groep de bel-oproepen uitzetten.
Heb ik nog niet-al-te-ingrijpende technische oplossingen gemist?
Edit: na wat beter lezen heb ik er toch een mogelijke oplossing voor gevonden: whatsapp-blokkeren van de persoon die eigenlijk altijd de initiator van de calls is. Dan mis je ook alle andere berichten en belletjes van die persoon, maar wellicht dat dat geen groot gemis is...
[ Voor 7% gewijzigd door vanaalten op 06-09-2023 11:38 . Reden: Mogelijke oplossing toegevoegd ]
Dat ik hier ooit nog een vraag zou moeten stellen over WhatsApp had ik niet gedacht, maar ik kom er niet uit.
Ik heb meerdere Google-accounts, waarvan er eentje is gelinkt aan WhatsApp, daar wordt ook dagelijks een back-up gedraaid, so far so good. Nu opende ik net Gmail en daar werd gesteld dat m'n opslag daarvan vol is. Blijkbaar is het eindelijk? zo ver dat WhatsApp-backups mee worden geteld met je Google-backupruimte. Nu kan ik natuurlijk geheugen bijkopen door jaarlijks wat geld te betalen, maar dat hoeft niet wat mij betreft, ik heb namelijk nog een ander Google-account waarbij ik dat al wel doe en dat is meer dan genoeg qua kosten.
Nu kan ik in WhatsApp dus wisselen van Google-account en opnieuw die back-up maken, dat is prima.
Nu wil ik echter bij het volle Google-account de volledige WhatsApp-backup verwijderen, maar hoe of waar?
Ik krijg dan een schrale link naar de WhatsApp-faq voorgeschoteld om bepaalde items te wissen? Als je Googled met dezelfde vraag krijg je howto's te zien die ook niet meer werken, in Google Drive zelf vind ik ook nergens back-ups van WhatsApp die ik kan verwijderen... Ik wil de back-up verwijderen op het te volle Google-account, zodat ik daar nog jaren kan emailen, de WhatsApp back-up sla ik wel op op het andere account met extra opslag. Iemand onlangs voor dezelfde (blijkbaar) uitdaging gestaan en de oplossing gevonden? Dank
Ik heb meerdere Google-accounts, waarvan er eentje is gelinkt aan WhatsApp, daar wordt ook dagelijks een back-up gedraaid, so far so good. Nu opende ik net Gmail en daar werd gesteld dat m'n opslag daarvan vol is. Blijkbaar is het eindelijk? zo ver dat WhatsApp-backups mee worden geteld met je Google-backupruimte. Nu kan ik natuurlijk geheugen bijkopen door jaarlijks wat geld te betalen, maar dat hoeft niet wat mij betreft, ik heb namelijk nog een ander Google-account waarbij ik dat al wel doe en dat is meer dan genoeg qua kosten.
Nu kan ik in WhatsApp dus wisselen van Google-account en opnieuw die back-up maken, dat is prima.
Nu wil ik echter bij het volle Google-account de volledige WhatsApp-backup verwijderen, maar hoe of waar?
Ik krijg dan een schrale link naar de WhatsApp-faq voorgeschoteld om bepaalde items te wissen? Als je Googled met dezelfde vraag krijg je howto's te zien die ook niet meer werken, in Google Drive zelf vind ik ook nergens back-ups van WhatsApp die ik kan verwijderen... Ik wil de back-up verwijderen op het te volle Google-account, zodat ik daar nog jaren kan emailen, de WhatsApp back-up sla ik wel op op het andere account met extra opslag. Iemand onlangs voor dezelfde (blijkbaar) uitdaging gestaan en de oplossing gevonden? Dank
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Niet in https://drive.google.com/drive/u/0/backups ?CLB schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 16:56:
in Google Drive zelf vind ik ook nergens back-ups van WhatsApp die ik kan verwijderen...
Awesome! Ik deed alles via m'n telefoon en daar was 'ie niet te zien.
Via de desktop stond er wel één bestand, bestandsgrootte niet te zien, maar dat was hem wel! Dank
Via de desktop stond er wel één bestand, bestandsgrootte niet te zien, maar dat was hem wel! Dank
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Sinds vorige week is m'n Whatsapp-account geblokkeerd: had stuk of 80 contacten in m'n foon een linkje met een uitnodiging voor een feest verstuurd. Whatsapp zag dat als spam en heeft NA die actie mijn account geblokkeerd. Geen enkele tussentijdse waarschuwing. Om opheffing gevraagd: link per SMS toegezonden gekregen maar werkt nog steeds niet. Weer contact gezocht met alle technische specs van m'n foon: niets gehoord. Andere contactmogelijkheden dan dat ene mailadres heb ik niet kunnen vinden. Iemand tips? Contactmogelijkheden?
Heb even gekeken voor je, maar helaas niet.Fedde2 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 22:35:
Sinds vorige week is m'n Whatsapp-account geblokkeerd: had stuk of 80 contacten in m'n foon een linkje met een uitnodiging voor een feest verstuurd. Whatsapp zag dat als spam en heeft NA die actie mijn account geblokkeerd. Geen enkele tussentijdse waarschuwing. Om opheffing gevraagd: link per SMS toegezonden gekregen maar werkt nog steeds niet. Weer contact gezocht met alle technische specs van m'n foon: niets gehoord. Andere contactmogelijkheden dan dat ene mailadres heb ik niet kunnen vinden. Iemand tips? Contactmogelijkheden?
Dit al geprobeerd trouwens? https://faq.whatsapp.com/465883178708358
Misschien een domme vraag maar omdat ik er niet uit kom met de FAQ en Google stel ik hem toch. Als ik statusupdates van iemand bekijk, is het dan mogelijk om die te pauzeren? (Niet dempen). Hij gaat zo snel door naar de volgende dat ik niet de kans heb om wat soms een lap tekst is te lezen. Ook dat hij automatisch doorgaat naar de statusupdates van een volgend contact vind ik vervelend. Ik heb bijvoorbeeld interesse in die van persoon 1 en 4 maar die van 2 en 3 niet. Met instellingen zie ik geen optie om dat te wijzigen.
Je kan elke status pauzeren door je vinger op je scherm te houden (net zoals bijvoorbeeld bij Reels van Instagram).Blue Lightning schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:16:
Misschien een domme vraag maar omdat ik er niet uit kom met de FAQ en Google stel ik hem toch. Als ik statusupdates van iemand bekijk, is het dan mogelijk om die te pauzeren? (Niet dempen). Hij gaat zo snel door naar de volgende dat ik niet de kans heb om wat soms een lap tekst is te lezen. Ook dat hij automatisch doorgaat naar de statusupdates van een volgend contact vind ik vervelend. Ik heb bijvoorbeeld interesse in die van persoon 1 en 4 maar die van 2 en 3 niet. Met instellingen zie ik geen optie om dat te wijzigen.
Automatisch doorgaan naar andere mensen kan je niks aan doen, maar als je iemand niet boeiend vindt, dan kan je diegene z'n statussen wel dempen natuurlijk
foutje
[ Voor 96% gewijzigd door greatgonzo op 19-11-2024 09:49 ]
Sinds 2.24.24.23 (en volgens mij al 1 beta daarvoor) is de melding: "contactpersoon" is aan het typen, veranderd in de 3 stipjes die je ook bij messenger hebt. Weet iemand of dit blijvend is of dat het gewoon een proef is?
Het is niet echt hinderlijk, behalve in groepsapp, want dan zie je alleen de drie stipjes in de kleur die die persoon in de groep heeft....
Het is niet echt hinderlijk, behalve in groepsapp, want dan zie je alleen de drie stipjes in de kleur die die persoon in de groep heeft....
Is een nieuwe feature: https://wabetainfo.com/wh...oid-2-24-21-18-whats-new/DaRk PoIsOn schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:41:
Sinds 2.24.24.23 (en volgens mij al 1 beta daarvoor) is de melding: "contactpersoon" is aan het typen, veranderd in de 3 stipjes die je ook bij messenger hebt. Weet iemand of dit blijvend is of dat het gewoon een proef is?
Dankjewel, die site meteen maar even opgeslagen, kan ik komende verrassingen meteen opzoekenAnonymoussaurus schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:48:
[...]
Is een nieuwe feature: https://wabetainfo.com/wh...oid-2-24-21-18-whats-new/
Let op:
Dit topic is alleen voor Whatsapp, andere onderwerpen horen in:
- WhatsApp +: WhatsApp+ voor Android
Dit topic is alleen voor Whatsapp, andere onderwerpen horen in:
- WhatsApp +: WhatsApp+ voor Android