Ik heb nog steeds 2.12.176 uit de playstore, ben geduldig.dutchgio schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:31:
Sinds de laatste versie van whatsapp.com/android heb ik ook die optie.
Niet te missen, krijg je meteen bij het opstarten van Whatsapp.
Ik heb een probleem met whatsapp,
Ik moest mijn Galaxy S4 rebooten omdat hij constant aan en uit ging. Er was dus geen andere mogelijkheid.
Nu heb ik ook Whatsapp opnieuw moeten installeren maar gelukkig heb ik wel me berichtengeschiedenis kunnen terugzetten!
Maar na de herinstallatie krijg ik te zien dat ik maar 6mnd gratis gebruik kan maken van whatsapp!
Nu heb ik ook al even op google gezocht en daar lees ik meerdere berichten van mensen die in 2013 whatsapp hebben gedownload en nog hetzelfde nummer hebben, Wat voor mij van beide het geval is.
Gewoon gratis Whatsapp kunnen blijven gebruiken!
Maar waarom is dat bij mij niet het geval? Hebben meerdere met dit probleem te maken gehad?
Ik moest mijn Galaxy S4 rebooten omdat hij constant aan en uit ging. Er was dus geen andere mogelijkheid.
Nu heb ik ook Whatsapp opnieuw moeten installeren maar gelukkig heb ik wel me berichtengeschiedenis kunnen terugzetten!
Maar na de herinstallatie krijg ik te zien dat ik maar 6mnd gratis gebruik kan maken van whatsapp!
Nu heb ik ook al even op google gezocht en daar lees ik meerdere berichten van mensen die in 2013 whatsapp hebben gedownload en nog hetzelfde nummer hebben, Wat voor mij van beide het geval is.
Maar waarom is dat bij mij niet het geval? Hebben meerdere met dit probleem te maken gehad?
Dat soort berichten poppen wel vaker op, maar vooralsnog ken ik niemand die ooit heeft moeten betalen voor WhatsApp.MikeJoow schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:38:
Ik heb een probleem met whatsapp,
Maar dan nog, mocht je ooit wel moeten betalen; 1€/jaar moet wel te overleven zijn?
Dat is zeker te overleven, Maar je kan alleen met creditcard en paypal betalen dat heb ik niet, Ook heb ik geen abbonement. Niemand in me omgeving heeft ook creditcard of paypal.. dusja dat wordt lastig.
Er staat nu wel een einddatum in me whatsapp tot waarneer ik het kan gebruiken dus ik denk dat ik na deze 6mnd wel degelijk moet betalen
Er staat nu wel een einddatum in me whatsapp tot waarneer ik het kan gebruiken dus ik denk dat ik na deze 6mnd wel degelijk moet betalen
Je kunt gewoon een PayPal account aanmaken en je bankrekening (ik neem aan dat je die wel hebt....) eraan koppelen, opgelost!MikeJoow schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:46:
Dat is zeker te overleven, Maar je kan alleen met creditcard en paypal betalen dat heb ik niet, Ook heb ik geen abbonement. Niemand in me omgeving heeft ook creditcard of paypal.. dusja dat wordt lastig.
Maar nogmaals, ik heb zelf ook wel eens zo'n opmerking gezien bij een herinstallatie, maar tot op heden nog nooit hoeven betalen.
Precies: een paar dagen voordat hij "verloopt" krijg je gewoon bericht dat je weer een jaar verlengd bent. Je hoeft niet te betalen. Tenzij ze net opeens het beleid gewijzigd hebben, maar dat geloof ik niet.
En anders koop je toch een prepaid creditcard? Probleem opgelost
Hoi!
Er staat bij mij ook een einddatum, maar dit wordt toch elke keer één / twee weken voor de dealine automatisch verlengd. Mocht je dan toch moeten betalen kun je ook iemand anders, die wel PayPal heeft, laten betalen voor je. Deze optie zit inmiddels ook al erg lang ingebouwd in WhatsApp.MikeJoow schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:46:
pven schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 07:43:
Die webapp werkt helemaal niet lekker bij mij. Als mijn telefoon gewoon verbinding heeft, begint de webapp te klagen dat de verbinding weg is. Na tig keer was ik dat beu.
Aghanim schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 07:09:
[...]
Heeft dit gewerkt? Bij mij is de connectie ook steeds weg zodra mijn S6 in slaapstand gaat. Mijn Lumia 930 hield de verbinding dan nog actief en dat is wel prettig.
stevens20 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:25:
Ben ik de enige waarbij tegenwoordig de berichten niet meer binnenkomen totdat je opnieuw verbinding maakt met het internet? Vaak moet ik internet uit zetten om mijn berichten binnen te krijgen wanneer ik het weer inschakel. Dan blijkenhet berichten te zijn van aan het begin van de dag. Ook verstuurt hij vaak berichten niet. Erg vervelend.
Hier had ik ook last van op 3G, alleen bij mij was ook de verbinding op mijn telefoon verdwenen. Ik kreeg de WhatsAppjes pas binnen als ik mijn telefoon ontgrendelde en WhatsApp opende. Uiteindelijk bleek dit aan DroidWall te liggen, had die tijdelijk helemaal uitgeschakeld en toen was het probleem weg. Op wifi heb ik dit probleem niet, maar ben er nog niet achter welke app ik nu niet moet blokkeren. Ik draai nu wel versie 2.12.244 gedownload vanaf www.whatsapp.com/androidWeakling schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:54:
[...]
Lijkt wel of ie in een te diepe slaap cyclys terecht komt waar ie geen apps meer kan ontvangen en daar om de zoveel uur heel even uit ontwaakt of als ik zelf mijn telefoon uit zijn standby haal (Samsung S6). De tips op de site van Whatsapp al geprobeerd en zelfs een factory reset hebben nog niet mogen baten.
Mogelijk dat jullie ook zo'n vergelijkbare app hebben geinstalleerd. Hebben jullie dit alleen op 3G of ook op Wifi?
Over WhatsApp Web gesproken. Ik heb nu een manier gevonden om deze op een nette manier te pinnen aan je Taakbalk en Start menu(W8(.1) / 10) en er met behulp van Chrome een nette Web App van te maken:
1. Open web.whatsapp.com in Google Chrome
2. Menu (Drie streepjes rechtsboven) -> Meer hulpprogramma's -> Toevoegen aan Taakbalk
3. Er verschijnt een verster, naam invullen en 'Openen als venster' aanvinken
4. Ga naar chrome://apps/
5. Rechtermuisknop op Whatsapp Web -> Snelkoppeling maken
6. Kiezen waar je de App wil hebben
7. Mocht je ingelogd staan in Chrome is deze app vervolgens beschikbaar op elke PC waar je ingelogd staat en kan stap 1, 2 en 3 overgeslagen worden.
Dit werkt ook als Chrome niet je standaard browser is en je kan de bovenstaande stappen ook toepassen op Tweakers (of een andere website) als je een tablet hebt met Windows 8.1/10. Helaas komen de notificaties van Chrome nog niet binnen in het nieuwe notificatiecentrum van W10 en moet Whatsapp web altijd open staan willen er meldingen binnen komen.
[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 26-08-2015 11:18 . Reden: Whatsapp Web informatie toegevoegd ]
Handig dat in 2.12.250 alle emoticons, gezichtjes enz Chinezen zijn geworden. Zit een soort pijltje bij om het te veranderen, maar dat mag dan bij elk emoticon
Ik nog een (paar) groepsgesprek(ken) waar ik in mijn eentje in zit, handig om notities of andere dingen naar jezelf te sturen of om wat uit te proberen. Alle icoontjes zijn bij mij dus 'blank' omdat ik deze naar 'mezelf' heb gestuurd.
Viel mij als eerste op aan een eerder verstuurde. Zou denken dat de oude sowieso hetzelfde zouden blijven als voor de update.
Ze worden al blank als je ze uberhaupt blank aanklikt, zelfs zonder te versturen. Dus dat kan je ook eens doen als je je verveelt
meer mensen het probleem dat whatsapp web zegt dat er geen internetverbinding is (terwijl deze er wel is) en je dus geen gebruik kan maken van de dienst?
PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl
Ja maar werkt hier weer.Henkie schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 20:04:
meer mensen het probleem dat whatsapp web zegt dat er geen internetverbinding is (terwijl deze er wel is) en je dus geen gebruik kan maken van de dienst?
Gisterenavond inderdaad de hele avond last van gehad, maar nu werkt het weer.Henkie schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 20:04:
Ja, irritant. Ik dacht dat Google Drive backup nu wel in de stabiele versie in de Play Store zou zitten maar nee.jip_86 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 00:20:
Handig dat in 2.12.250 alle emoticons, gezichtjes enz Chinezen zijn geworden. Zit een soort pijltje bij om het te veranderen, maar dat mag dan bij elk emoticon
Ik heb sinds kort problemen met whatsapp via wifi.
Via 3G is er niets ana de hand, maar log ik op Wifi dan doet whatsapp het gewoon, tot ik de telefoon (oneplus one, Cyanogen 12.1) een tijd niet gebruik.
Als ik whatsapp dan open, dan zie ik laatst online status van mensen op mijn lijst niet meer staan.
Alleen door Vliegmodus uit en aan te zetten, of over te schakelen op 3G dan komt status terug, en komen berichten weer binnen.
Wifi staat al bij slaapstand op ALTIJD aan.
Kan verder niets anders vinden wat dit zou kunnen veroorzaken
Via 3G is er niets ana de hand, maar log ik op Wifi dan doet whatsapp het gewoon, tot ik de telefoon (oneplus one, Cyanogen 12.1) een tijd niet gebruik.
Als ik whatsapp dan open, dan zie ik laatst online status van mensen op mijn lijst niet meer staan.
Alleen door Vliegmodus uit en aan te zetten, of over te schakelen op 3G dan komt status terug, en komen berichten weer binnen.
Wifi staat al bij slaapstand op ALTIJD aan.
Kan verder niets anders vinden wat dit zou kunnen veroorzaken
Lijkt me meer een toestel/firmware bug dan aan Whatsapp te liggen.
Verwijderd
Ik heb gisteren de nieuwste versie whatsapp van de site geïnstalleerd (2.12.281) en nu heb ik opeens dat de telefoon licht trilt bij groepsgesprekken. Dit terwijl ik trillingen voor groepsgesprekken uit heb staan, ik had dit niet met de play store versie. Heeft iemand dit probleem toevallig ook?
Daarom zijn dat ook beta-versies.Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 22:37:
Ik heb gisteren de nieuwste versie whatsapp van de site geïnstalleerd (2.12.281) en nu heb ik opeens dat de telefoon licht trilt bij groepsgesprekken. Dit terwijl ik trillingen voor groepsgesprekken uit heb staan, ik had dit niet met de play store versie. Heeft iemand dit probleem toevallig ook?
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Verwijderd
Het staat volgens mij nergens vermeld dat het beta-versies zijn, er staat gewoon download the latest whatsapp. Dan ga ik er toch van uit dat het geen beta is.
Yes, it is. Via whatsapp.com/android zijn het altijd beta-versies. Alleen de Play Store versies zijn als WhatsApp als 'stabiel genoeg' uitgebracht. Doorgaans zijn de beta-versies wel stabiel is mijn ervaring, maar dit soort bugs kunnen inderdaad voorkomen.Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:45:
Het staat volgens mij nergens vermeld dat het beta-versies zijn, er staat gewoon download the latest whatsapp. Dan ga ik er toch van uit dat het geen beta is.
Deze week had ik iets raars. Ik zit in een groepschat en vanaf het ene op het andere moment kon nog maar één persoon mijn berichten zien. nadat ik uit de groep was gegooid en weer toe ben gelaten werkt het zoals het hoort. Een paar dagen daarvoor heb ik Android 6 geïnstalleerd, maar ik kan me niet voorstellen dat het daarmee te maken heeft anders had ik eerder problemen moeten hebben.
Iemand dit dit herkent? (Ik gebruik de playstore-versie.)
Iemand dit dit herkent? (Ik gebruik de playstore-versie.)
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik had dit ook uitgezet. Maar sinds een paar maanden negeert Whatsapp ook bij mij die instelling. Krijg nu ook lichte trillingen. Ben er inmiddels wel aan gewend, maar het blijft irritant.Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 22:37:
Ik geloof niet dat de versies die op hun website beta versies zijn. Maar meer soort van RTM versies. Ze zullen de update eerste aanbieden via hun website, mochten er dan geen grote problemen zijn pushen ze de update via de Google Play Store. (Beetje hetzelfde idee als wat Notepad++ doet)
Heb net de nieuwste versie van de website gedownload: Version 2.12.282. Ben benieuwd of dat helpt. Dat is in ieder geval de versie met Google Drive Back up erin. ( Menu -> Instellingen -> Chats en oproepen -> Chat back-up -> Google Drive instellingen)
[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 16-09-2015 08:30 ]
Ik heb ook .282 en wél de Google Drive backup.
Lijkt een gefaseerde uitrol te zijn en niet per se de laatste .apk installeren en je hebt die functie.
Van meldingen geen last, alleen krijg ik nu 'terugkerende' meldingen van Whatsapp.
Best handig mocht je iets gemist hebben.
Lijkt een gefaseerde uitrol te zijn en niet per se de laatste .apk installeren en je hebt die functie.
Van meldingen geen last, alleen krijg ik nu 'terugkerende' meldingen van Whatsapp.
[ Voor 30% gewijzigd door dutchgio op 16-09-2015 10:34 ]
In de Play Store versie is de Drive-backup -nog- niet beschikbaar. In de beta-versie in principe altijd wel.dutchgio schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:33:
Ik heb ook .282 en wél de Google Drive backup.
Dus: gewoon de laatste versie van apk mirror halen.Steeffoon schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:59:
[...]
In de Play Store versie is de Drive-backup -nog- niet beschikbaar. In de beta-versie in principe altijd wel.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Of gewoon whatsapp.com/androidAllSeeyinEye schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:21:
[...]
Dus: gewoon de laatste versie van apk mirror halen.
Als ik met Chrome naar web.whatsapp.com ga zegt hij dat ik geen goede browser heb.. Terwijl ik het eerst gewoon gebruikte.. Cookies wissen helpt niet..
WhatsApp.com/android moet je hebben toch?dbzfan schreef op donderdag 17 september 2015 @ 19:34:
Als ik met Chrome naar web.whatsapp.com ga zegt hij dat ik geen goede browser heb.. Terwijl ik het eerst gewoon gebruikte.. Cookies wissen helpt niet..
Web is versie voor in browser (PC, tablet, etc.).Chris.nl schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:26:
WhatsApp.com/android moet je hebben toch?
Nickname does not reflect reality
Ah joh, whatsapp.com is ook gemaakt voor browsers (PC, tabley, etc).
Of doe ik nu flauw? Ik zie het verschil niet, als ik web.whatsapp.com bezoek, wordt ik gewoon doorgestuurd naar hetzelfde domein zonder web ervoor.
Of doe ik nu flauw? Ik zie het verschil niet, als ik web.whatsapp.com bezoek, wordt ik gewoon doorgestuurd naar hetzelfde domein zonder web ervoor.
Uitleg omdat het blijkbaar lastig is:Chris.nl schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 00:56:
Ah joh, whatsapp.com is ook gemaakt voor browsers (PC, tabley, etc).
http://computertotaal.nl/...n-whatsapp-op-je-pc-65452
Nickname does not reflect reality
O dat, ik dacht dat alleen het apktje gedownload moest worden, had waarschijnlijk beter moeten lezen, thnx.Brad Pitt schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 01:02:
[...]
Uitleg omdat het blijkbaar lastig is:
http://computertotaal.nl/...n-whatsapp-op-je-pc-65452
Ik krijg dus de melding "WhatsApp Web werkt met Google Chrome 36+"
terwijl ik de nieuwste versie van chrome heb..
terwijl ik de nieuwste versie van chrome heb..
Ik krijg Whatsappjes pas binnen als ik de client open, vervolgens ontvang ik ongeveer 5 +/- 10 minuten gewoon Whatsappjes. Daarna moet ik Whatsapp weer openen om berichten binnen te krijgen.
Omdat Whatsapp verbinding lijkt te verliezen met het internet krijg ik ook niks meer binnen op Whatsapp Web (daar geeft hij ook aan dat ik geen verbinding heb).
Telefoon: OnePlus One met CM12.1 zowel op WiFi als 3G.
Meer mensen die hier last van hebben?
Omdat Whatsapp verbinding lijkt te verliezen met het internet krijg ik ook niks meer binnen op Whatsapp Web (daar geeft hij ook aan dat ik geen verbinding heb).
Eerder een telefoon/rom issue, die sluit (de verbinding van) Whatsapp af waardoor berichten niet meer binnen komen totdat je die weer start lijkt het.
Ja hier zat ik ook al aan te denken. Maar vervolgens hoorde ik van een aantal mensen die hetzelfde probleem hadden. Waarvan de meeste stock roms zonder root draaien met verschillende toestellen.dutchgio schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 20:29:
Eerder een telefoon/rom issue, die sluit (de verbinding van) Whatsapp af waardoor berichten niet meer binnen komen totdat je die weer start lijkt het.
Ik was dus benieuwd of er meer tweakers waren met hetzelfde probleem.
Hier alleen op WiFi last van, erg irritant. Zodra ik over schakel naar 3G krijg ik alles weer binnen.rens-br schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 20:24:
Ik krijg Whatsappjes pas binnen als ik de client open, vervolgens ontvang ik ongeveer 5 +/- 10 minuten gewoon Whatsappjes. Daarna moet ik Whatsapp weer openen om berichten binnen te krijgen.
Overigens lijkt dit een maand of 2 geleden uit het niets te zijn begonnen.
[ Voor 5% gewijzigd door Lunaticc op 08-12-2015 21:32 ]
Yes! Iemand met hetzelfde probleem.Lunaticc schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:30:
[...]
Hier alleen op WiFi last van, erg irritant. Zodra ik over schakel naar 3G krijg ik alles weer binnen.
Overigens lijkt dit een maand of 2 geleden uit het niets te zijn begonnen.
Welke telefoon heb je? Draai je custom rom / root? Taskkillers / Greenify?
Heb je de versie uit de Play Store of van whatsapp.com/android?
Ook een Oneplus One met CM12.1 (Temasek)rens-br schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:39:
[...]
Yes! Iemand met hetzelfde probleem.
Welke telefoon heb je? Draai je custom rom / root? Taskkillers / Greenify?
Heb je de versie uit de Play Store of van whatsapp.com/android?
Heb gewoon de versie uit de Play store en verder geen taskkillers o.i.d. draaien.
Ik vermoed / hoop dat een verse ROM de problemen op lost, alleen nog geen tijd / zin gehad alles weer opnieuw in te stellen
Helaas compleet andere setup dus (alleen dezelfde telefoon).Lunaticc schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:44:
[...]
Ook een Oneplus One met CM12.1 (Temasek)
Heb gewoon de versie uit de Play store en verder geen taskkillers o.i.d. draaien.
Ik vermoed / hoop dat een verse ROM de problemen op lost, alleen nog geen tijd / zin gehad alles weer opnieuw in te stellen
- Ik had Greenify: Inmiddels eraf gegooid
- Ik had een firewall: deze uitgeschakeld
- Draai wel de stock rom (wel root)
Overigens heb ik geen probleem als het toestel in de oplader zit.
[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 08-12-2015 21:49 ]
Verwijderd
Ik heb sinds gisteren een Samsung S6 en het valt mij op dat berichten vaak later komen (minuten) en dan in blokken, dus een hele serie in één keer. Soms staat er de tijd van aankomst bij en soms van verzenden. Niet echt te vertrouwen en dat vind ik knap vervelend... S6 met uw toestel dat systeem. Viel me zonet op dat late berichten met WiFi was maar vanochtend kreeg ik een verlaat blok via 4G. Beetje spijtig met zo'n nieuwe top mobiel...
Kan je je ergens iets forceren wat pushen van berichten betreft?
Waarom denk je dat het aan de S6 ligt. Als dat zo was dan zou er vast een apart topic voor aangemaakt zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:49:
Ik heb sinds gisteren een Samsung S6 en het valt mij op dat berichten vaak later komen (minuten) en dan in blokken, dus een hele serie in één keer. Soms staat er de tijd van aankomst bij en soms van verzenden. Niet echt te vertrouwen en dat vind ik knap vervelend... S6 met uw toestel dat systeem. Viel me zonet op dat late berichten met WiFi was maar vanochtend kreeg ik een verlaat blok via 4G. Beetje spijtig met zo'n nieuwe top mobiel...
Als je googeld naar dit probleem dan krijg je heel veel hits. Al jaren is dit bij sommigen een probleem.
Ligt het aan de router, provider, toestel, apps, de firmware of een combinatie van deze factoren.
Ik heb de oplossing niet want heb dit probleem niet maar kom het wel vaak tegen.
Volgens mij is het een verbindings issue. Op mijn S6 zijn er geen problemen en komen berichten direct binnen
Ik vermoed dat de telefoon het wifi helemaal uit of in low-power zet als ie denkt dat dat straffeloos kan. Gevolg is dat alles wat internet nodig heeft (tijdelijk) niet werkt.
Ik merk dat ook: de telefoon ligt ergens op een kastje rustig te niksen. Dan pak ik 'm op en open de browser of een nieuws-app, en vervolgens komen ook whatsapp en outlook berichtjes plotseling binnen.
Ik merk dat ook: de telefoon ligt ergens op een kastje rustig te niksen. Dan pak ik 'm op en open de browser of een nieuws-app, en vervolgens komen ook whatsapp en outlook berichtjes plotseling binnen.
Alleen mijn (push)-mail komt wel gewoon prima binnen, dus ik verwacht dus niet dat de verbinding echt gesloten wordt.joopv schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:28:
Ik vermoed dat de telefoon het wifi helemaal uit of in low-power zet als ie denkt dat dat straffeloos kan. Gevolg is dat alles wat internet nodig heeft (tijdelijk) niet werkt.
Schrijf ik gisteren nog dat ik geen problemen heb en warempel ik krijg net bericht binnen van paar uur terug.
Ga het uitzoeken.
Ga het uitzoeken.
Ik had dit ook met mijn Meizu M2, probleem begon ineens. Heb whatsapp verwijdert en de beta geïnstalleerd van de website, lijkt nu weer normaal te werken.rens-br schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:49:
[...]
Helaas compleet andere setup dus (alleen dezelfde telefoon).Ik hoop / verwacht ook dat een clean install het oplost. Alleen vind dit zonde van de tijd en moeite, als er simpelere oplossingen zijn.
Bespaar je de moeite, gisteren een clean install gedaan en het probleem doet zich nog steeds voor..rens-br schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:49:
[...]
Helaas compleet andere setup dus (alleen dezelfde telefoon).Ik hoop / verwacht ook dat een clean install het oplost. Alleen vind dit zonde van de tijd en moeite, als er simpelere oplossingen zijn.
Op zich geen ramp dat ze iets later binnen komen, ware het niet dat de timestamps dan ook niet meer kloppen en alles door elkaar staat. Laatst kreeg ik een stuk of 60 berichten binnen, was alles gesorteerd op verzender i.p.v. tijd
Erg frustrerend zeg! Welke versie heb je geïnstalleerd? De Play Store versie of die van whatsapp.com/android?Lunaticc schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:29:
[...]
Bespaar je de moeite, gisteren een clean install gedaan en het probleem doet zich nog steeds voor..
Had deze app inderdaad al een keer geprobeerd. Maar had niet echt het idee dat het iets deed. De app is er trouwens ook in een NO-Root versie: Google Play: Push Notifications Fixerdutchgio schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:32:
Root nodig, maar wellicht werkt dit:
Google Play: Root- Push Notifications Fixer
Mijn vrouw heeft exact hetzelfde issue met haar S5. Sinds de laatste update vanuit stock Android. Erg vervelend want ik moet haar steeds via SMS op de hoogte brengen van nieuwe Whatsapp berichtjes...rens-br schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 20:24:
Is er een manier op de foto's/video's die je binnen krijgt via whatsapp direct op teslaan op de sd kaart?
Als ik de Whatsapp map verplaatst naar de sd kaart, dan maakt Whatsapp automatisch weer een nieuw map aan op het intern geheugen.
Ben ook even door de instellingen gegaan maar niks kunnen vinden.
Iemand een oplossing?
Als ik de Whatsapp map verplaatst naar de sd kaart, dan maakt Whatsapp automatisch weer een nieuw map aan op het intern geheugen.
Ben ook even door de instellingen gegaan maar niks kunnen vinden.
Iemand een oplossing?
Standaard kan dat niet:
https://www.whatsapp.com/faq/nl/android/21068307
Het is me ook nog niet gelukt via andere wegen (maar heb ook niet heel lang lopen proberen).
https://www.whatsapp.com/faq/nl/android/21068307
Het is me ook nog niet gelukt via andere wegen (maar heb ook niet heel lang lopen proberen).
Dit leek ik vanmorgen ook ineens te hebben.. Dit was overigens op wifi. Weet niet of het ook over mobiel netwerk een issue is...Sypheron schreef op maandag 14 december 2015 @ 19:25:
[...]
Mijn vrouw heeft exact hetzelfde issue met haar S5. Sinds de laatste update vanuit stock Android. Erg vervelend want ik moet haar steeds via SMS op de hoogte brengen van nieuwe Whatsapp berichtjes...Daarnaast nog een andere vervelende bijkomstigheid: Haar telefoon geeft ook sinds die laatste update emoji's als voorgestelde woorden weer in bijvoorbeeld Whatsapp. Dus zodra ze "kerst" typt, geeft hij als een van de voorgestelde "woorden" de kerstman weer... Kan genoeg voorbeelden online vinden waar iets dergelijks via Google Keyboard verwijderd moet worden, maar nog niets via Samsung keyboard lijkt het... Zal dit topic even goed doorspitten ook nog.
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Hoi vraagje, waar ik tot nu toe geen antwoord op heb kunnen vinden via allerlei fora.
Op mijn werk willen ze whatsapp gebruiken (geen discussie over mogelijk). Echter is er een collega en die heeft in zijn caseload (werk in de GGZ) aardig wat mensen zitten die hem via de whatsapp gaan lastig vallen als ze zien dat hij Whatsapp heeft. Nu weet ik dat je contacten kunt blokken.
Wil het echter anders gaan proberen (anders gaat hij veel vragen krijgen, waarom blockk je me, waarom zoek je geen contact, blablabla). Ik wil op voorhand zijn contactenlijst afschermen voor whatsapp bij installatie. Nu lees ik overal dat dit niet mogelij is. Is dit echt zo?
Op mijn werk willen ze whatsapp gebruiken (geen discussie over mogelijk). Echter is er een collega en die heeft in zijn caseload (werk in de GGZ) aardig wat mensen zitten die hem via de whatsapp gaan lastig vallen als ze zien dat hij Whatsapp heeft. Nu weet ik dat je contacten kunt blokken.
Wil het echter anders gaan proberen (anders gaat hij veel vragen krijgen, waarom blockk je me, waarom zoek je geen contact, blablabla). Ik wil op voorhand zijn contactenlijst afschermen voor whatsapp bij installatie. Nu lees ik overal dat dit niet mogelij is. Is dit echt zo?
Met Xprivacy is het mogelijk om ervoor te zorgen dat Whatsapp zijn contacten niet kan zien. Je kunt dan specifieke contacten whitelisten. Voorwaarden:maartend schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:01:
Hoi vraagje, waar ik tot nu toe geen antwoord op heb kunnen vinden via allerlei fora.
- je hebt root-toegang nodig op de telefoon, en je moet op de telefoon Xposed installeren
- zijn Whatsapp-account moet niet al eerder zijn contacten hebben opgezogen van zijn telefoon om ze op de server van Whatsapp op te slaan (in dat geval zou je misschien zijn account bij Whatsapp geheel moeten wissen, of een nieuw account aanmaken, waarvoor je waarschijnlijk een ander telefoonnumer nodig hebt; dat kan denk ik ook met een tijdelijk prepaid-kaartje, dat je kunt verwijderen als het nieuwe account gemaakt is o.i.d.)
1ste is al een nogo.Cerberus_tm schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:08:
[...]
Met Xprivacy is het mogelijk om ervoor te zorgen dat Whatsapp zijn contacten niet kan zien. Je kunt dan specifieke contacten whitelisten. Voorwaarden:
- je hebt root-toegang nodig op de telefoon, en je moet op de telefoon Xposed installeren
- zijn Whatsapp-account moet niet al eerder zijn contacten hebben opgezogen van zijn telefoon om ze op de server van Whatsapp op te slaan (in dat geval zou je misschien zijn account bij Whatsapp geheel moeten wissen, of een nieuw account aanmaken, waarvoor je waarschijnlijk een ander telefoonnumer nodig hebt; dat kan denk ik ook met een tijdelijk prepaid-kaartje, dat je kunt verwijderen als het nieuwe account gemaakt is o.i.d.)
Dan ben ik bang dat het ophoudt. Je hebt controle over je telefoon nodig, anders kunnen apps onvermijdelijk al je shit zien.
Jammer. Maar rooten of jailbreaken gaat de baas niet waarderen.Cerberus_tm schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:34:
[...]
Dan ben ik bang dat het ophoudt. Je hebt controle over je telefoon nodig, anders kunnen apps onvermijdelijk al je shit zien.
Voorgesteld op de postduif over te stappen;

[ Voor 15% gewijzigd door maartend op 16-12-2015 14:15 ]
Is een veel voorkomend probleem. Zeker icm met een Ziggo modem/router gebeurt dit vaak. De router sluit na een paar minuten de poort af waardoor de berichten niet meer worden ontvangen totdat je bv zelf Whatsapp weer opent.Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:49:
Speel al heel lang en helaas wordt er verder niets mee gedaan. Een oplossing die vaak werkt is de modem in Bridge mode laten zetten en zelf en router aansluiten.
https://www.google.nl/sea...l&ei=nSlxVrDIKoW6PMTMruAB
Zal mogelijk ook bij andere providers kunnen spelen.
Had laatste week ook last van berichten die pas binnenkwamen als ik whatsapp opstartte.
Heb whatsapp er af gegooit en opnieuw geïnstalleerd zonder herstel van backup en nu werkt het weer.
Ik wissel vaak van roms en via titanium backup zet ik whatsapp weer terug en ik denk dat op de een of andere manier niet goed gaat.
Heb whatsapp er af gegooit en opnieuw geïnstalleerd zonder herstel van backup en nu werkt het weer.
Ik wissel vaak van roms en via titanium backup zet ik whatsapp weer terug en ik denk dat op de een of andere manier niet goed gaat.
Er zijn voor de zorg betere alternatieven dan WhatsApp. Jullie gaan toch geen (medische) gegevens van cliënten via WA versturen? Zie bv ook http://www.medischcontact...dokter-met-WhatsApp-1.htmmaartend schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:01:
Rail Away!
Als het enkel is om met jullie te communiceren, is er een omweg die je wellicht uit de brand helpt.maartend schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:01:
Een bizar omslachtige, maar ale... Ik hoor wel eens gekkere dingen.
Koop een (prepaid/super goedkope simonly) simkaartje voor hem, en verifieer daarmee WhatsApp.
Daar hoef je niet eens de simkaart voor in het toestel zelf te steken, dat mag ook even in een ander toestel zolang die maar telefoongesprekken kan ontvangen voor voice verificatie.
Tadaa. Je hebt nu WhatsApp op de werktelefoon, maar met een ander nummer waardoor alle mensen die zijn reguliere nummer hebben gewoon te zien krijgen dat hij geen WhatsApp heeft... Moet ie enkel oppassen dat ie zelf dus niet met die contacten gaat chatten.
Vervolgens hem ff toevoegen aan de werkgroep en voila... Hij kan meedoen met jullie op WhatsApp, en niemand die hem verder kan storen.
Let wel dat veel prepaid sims minstens één keer per 6 maanden of jaar, afhankelijk van de provider, opgewaardeerd moeten worden... Maar wat daar de beste deal is voor zo'n usecase is aan jezelf om uit te zoeken.
Zijn contactenlijst afschermen heeft totaal geen zin trouwens.
Het gaat er om wie *zijn* nummer hebben, het gaat er niet om wie hij in de contacten heeft staan... Iedereen die zijn nummer heeft, kan zien dat hij WhatsApp heeft op dat nummer. (Als ie zich ermee zou aanmelden)
Daar hoeven ze niet eerst voor in zijn contacten te staan... Dit is zo geregeld omdat WhatsApp echt als SMS/MMS vervanger wil werken, dus als je iemands nummer hebt: dan mag je appen. Heb je dit nummer niet? Pech gehad tenzij je het nummer krijgt of de persoon in kwestie jou appt zodat je zijn/haar nummer hebt.
Aan zijn kant met Xposed en rooten en weetikveelwat die contactenlijst afschermen heeft dus echt 0,0 resultaat... Iedereen die zijn nummer heeft, zal zien dat hij te bereiken is via WhatsApp.
Met mijn voorstel heb je daar dan dus geen last van, omdat hij met een nieuw nummer dat niemand heeft op WhatsApp zit.
Mocht het zo zijn dat sowieso al niemand dit specifieke nummer van hem heeft, dan heb je dus niets te vrezen... Nogmaals:
- Het maakt niet uit wie hij in zijn contacten heeft staan, wat boeit is wie zijn nummer hebben... Niet andersom!
- Mensen die zijn nummer niet hebben, zullen niet zien dat hij WhatsApp heeft; of ze nou in zijn contacten staan of niet: dat boeit helemaal niets. Ze moeten eerst zijn nummer hebben...
- Mochten er dus wél veel mensen zijn die dat nummer hebben, dan kan je evt mijn prepaid sim oplossing toepassen om met een ander nr op WhatsApp te zitten dan het nummer dat iedereen van hem kent... Mensen die in zijn contacten staan krijgen dan geen notificatie ofzo dat hij nu op WhatsApp zit met dat nummer... Hij moet ze eerst dat nummer geven, dán pas kunnen ze het zien.
Ik hoop dat het je helpt, en succes ermee
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
OK als jij het zeker weet geloof ik je.WhatsappHack schreef op zondag 20 december 2015 @ 03:23:
[...]
...
- Het maakt niet uit wie hij in zijn contacten heeft staan, wat boeit is wie zijn nummer hebben... Niet andersom!
- Mensen die zijn nummer niet hebben, zullen niet zien dat hij WhatsApp heeft; of ze nou in zijn contacten staan of niet: dat boeit helemaal niets. Ze moeten eerst zijn nummer hebben...
...
Het is wel goed om te vermelden dat je Whatsapp kunt installeren op telefoon 1 met SIM-kaart 1 erin (zonder nog te verifiëren), en vervolgens de boel verifiëren door een SMS te laten zenden naar toestel 2 met SIM-kaart 2 erin, zonder überhaupt Whatsapp op toestel 2 te installeren. Dat is wat je bedoelde, denk ik, maar je zegt het niet heel expliciet.
Dat is inderdaad wat ik bedoelde. 
Voor de duidelijkheid het stappenplan met die methode, ervan uitgaande dat je dus een sim hebt met een ander nummer.
- Stop de simkaart met het tel. nummer dat je voor WA wil gaan gebruiken in Toestel 2.
- Installeer WA op Toestel 1, het toestel dat je dus daadwerkelijk wil gaan gebruiken...
- Start de verificatie van WA op Toestel 1, uiteraard tik je het nummer van de sim die nu in Toestel 2 zit in.
- Je krijgt een SMS/Oproep op Telefoon 2, tik de code die je krijgt nu in op Toestel 1; WhatsApp zal er om vragen.
Voila! WhatsApp is nu geactiveerd op Toestel 1 met het nummer van Toestel 2. Toestel 2 heb je hierna niet meer nodig. Toestel 1 ontvangt/start telefoongesprekken e.d. natuurlijk gewoon nog met het originele nummer, enkel WhatsApp draait op een alternatief nummer.
Noot: soms werkt het met die SMS niet lekker, laat dan gewoon die tijdbalk leeglopen en wacht tot de optie "bel mij" beschikbaar wordt. Dan krijg je een voice call (op Toestel 2) waarin de verificatiecode wordt opgenoemd door een computer.
... Maar je kan ook gewoon tijdelijk ff de simkaart in Toestel 1 proppen natuurlijk, en gewoon nadat je WhatsApp hebt geactiveerd de sim weer omwisselen. Wat je zelf het makkelijkst vindt.
Ik zou dat "eventjes de sim wisselen" niet aanraden op een iOS toestel trouwens, want dan wordt FaceTime soms nog wel eens pissig.
Incidentally, als het goed is kan je op deze manier ook WhatsApp activeren met je thuistelefoon nummer trouwens.
Nog nooit geprobeerd, maar in principe kan je WhatsApp gewoon je thuisnummer voeren, wachten op de telefoonoproep; code intikken: voila. Leuk voor een familie Android tablet thuis misschien.
Of die dat accepteert weet ik niet, geen idee of ze een explicit voor "06" hebben ingebouwd.
Voor de duidelijkheid het stappenplan met die methode, ervan uitgaande dat je dus een sim hebt met een ander nummer.
- Stop de simkaart met het tel. nummer dat je voor WA wil gaan gebruiken in Toestel 2.
- Installeer WA op Toestel 1, het toestel dat je dus daadwerkelijk wil gaan gebruiken...
- Start de verificatie van WA op Toestel 1, uiteraard tik je het nummer van de sim die nu in Toestel 2 zit in.
- Je krijgt een SMS/Oproep op Telefoon 2, tik de code die je krijgt nu in op Toestel 1; WhatsApp zal er om vragen.
Voila! WhatsApp is nu geactiveerd op Toestel 1 met het nummer van Toestel 2. Toestel 2 heb je hierna niet meer nodig. Toestel 1 ontvangt/start telefoongesprekken e.d. natuurlijk gewoon nog met het originele nummer, enkel WhatsApp draait op een alternatief nummer.
Noot: soms werkt het met die SMS niet lekker, laat dan gewoon die tijdbalk leeglopen en wacht tot de optie "bel mij" beschikbaar wordt. Dan krijg je een voice call (op Toestel 2) waarin de verificatiecode wordt opgenoemd door een computer.
... Maar je kan ook gewoon tijdelijk ff de simkaart in Toestel 1 proppen natuurlijk, en gewoon nadat je WhatsApp hebt geactiveerd de sim weer omwisselen. Wat je zelf het makkelijkst vindt.
Ik zou dat "eventjes de sim wisselen" niet aanraden op een iOS toestel trouwens, want dan wordt FaceTime soms nog wel eens pissig.

Incidentally, als het goed is kan je op deze manier ook WhatsApp activeren met je thuistelefoon nummer trouwens.
Of die dat accepteert weet ik niet, geen idee of ze een explicit voor "06" hebben ingebouwd.
[ Voor 17% gewijzigd door WhatsappHack op 20-12-2015 05:32 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Helaas, op deze manier kun je geen huisnummer activeren, whatsapp checked actief of het wel een mobiel nummer kan zijn (e.g. 06.... binnen NL).WhatsappHack schreef op zondag 20 december 2015 @ 05:28:
Dat is inderdaad wat ik bedoelde.
Incidentally, als het goed is kan je op deze manier ook WhatsApp activeren met je thuistelefoon nummer trouwens.Nog nooit geprobeerd, maar in principe kan je WhatsApp gewoon je thuisnummer voeren, wachten op de telefoonoproep; code intikken: voila. Leuk voor een familie Android tablet thuis misschien.
![]()
Hell / 0
Ja? Mooi! Glad it helps.maartend schreef op zondag 20 december 2015 @ 09:30:
Dat is hem. Geweldig.
Ja toch wel? Had 't echt nog nooit geprobeerd.GieltjE schreef op zondag 20 december 2015 @ 16:51:
[...]
Helaas, op deze manier kun je geen huisnummer activeren, whatsapp checked actief of het wel een mobiel nummer kan zijn (e.g. 06.... binnen NL).
Wel jammer. Best begrijpelijk en viel te verwachten, maar toch.
Mooie nieuwe functie uitgekomen voor Whatsapp. Het verzenden van PDF bestanden.
De functie is al uitgerold op Android. Andere besturingssystemen weet ik nog niet. Ik ben wel benieuwd wanneer ze ondersteuning gaan toevoegen voor andere bestandsformaten.De functionaliteit werkt voor de bèta-variant van de app, maar ook de versie die in de Play Store te vinden is. Zo'n bestand kun je snel naar iemand sturen door te klikken op het paperclipje om content toe te voegen. De video-knop is niet meer, maar in de plaats daarvan is er een document-button te vinden.
Late reactie, maar:rens-br schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:07:
Mooie nieuwe functie uitgekomen voor Whatsapp. Het verzenden van PDF bestanden.
[...]
De functie is al uitgerold op Android. Andere besturingssystemen weet ik nog niet. Ik ben wel benieuwd wanneer ze ondersteuning gaan toevoegen voor andere bestandsformaten.
Binnenkort komen er meer bestandsformaten bij, waaronder Word documenten, Powerpoint presentaties en Excel sheets.
Of ze OpenOffice (Writer, etc) en Apple (eg: keynote en pages) ook ondersteunen weet ik niet, maar dit ligt eigenlijk wel enigszins voor de hand ivm het cross-platform zijn van WhatsApp.
Ik probeerde mijn telefoonnummer te verifieren, maar Whatsapp gaf doodleuk de foutmelding "Het telefoonnummer dat u hebt opgegeven is te lang voor Nederland".
Mijn telefoonnummer is 12 cijfers lang en begint met 097, deze nummers bestaan al een paar jaar en ik vond in dit topic al mensen die in 2014 ontdekten dat deze nummers toen nog niet werkten in Whatsapp. Het is me nu gelukt om het 06-nummer van een oude prepaid kaart te gebruiken voor Whatsapp, maar is er in 2016 echt nog steeds geen truc om gewoon de nieuwe telefoonnummers te kunnen gebruiken?
Mijn telefoonnummer is 12 cijfers lang en begint met 097, deze nummers bestaan al een paar jaar en ik vond in dit topic al mensen die in 2014 ontdekten dat deze nummers toen nog niet werkten in Whatsapp. Het is me nu gelukt om het 06-nummer van een oude prepaid kaart te gebruiken voor Whatsapp, maar is er in 2016 echt nog steeds geen truc om gewoon de nieuwe telefoonnummers te kunnen gebruiken?
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
er is maar 1 partij die dat kan fixen. Contact opnemen met Whatsapp dusaawe mwan schreef op maandag 28 maart 2016 @ 08:37:
Ik probeerde mijn telefoonnummer te verifieren, maar Whatsapp gaf doodleuk de foutmelding "Het telefoonnummer dat u hebt opgegeven is te lang voor Nederland".
097-nummers zijn geen telefoonnummers van 10 cijfers maar datanummers van 12 cijfers.aawe mwan schreef op maandag 28 maart 2016 @ 08:37:
Voor zover ik weet werkt whatsapp alleen met telefoonnummers.
Kan je niet activeren via de "bel mij" optie?
Nee het probleem is niet perse dat je geen SMS kan ontvangen op zo'n nummer, maar dat WhatsApp maximaal 10 cijfers wil hebben voor mobiele nummers.
Mobiele data abonnementen, die 097 nummers krijgen, zullen in essentie enkel op tablets en mobiele modems draaien; en kennen derhalve geen werkelijk "telefoonnummer" maar een "datanummer".
WhatsApp ondersteund tablets officieel niet, en laptop modems al helemaal niet natuurlijk, omdat het een drop-in vervanging voor SMS/bellen moet zijn; niet een of andere random chat applicatie die je zomaar kan gebruiken... Er moet een mobiel nummer aan vast zitten. Dus zal het waarschijnlijk nul komma nul prioriteit hebben gekregen om die nummers te ondersteunen, en wie weet worden ze nooit ondersteund.
Maar je kan idd even naar WhatsApp support mailen om te vragen ondersteuning toe te voegen.
Meestal krijg je binnen een week antwoord van support of hun developer team of ze het wel of niet gaan doen, en zo ja: binnen welke termijn ze verwachten dat de nummers dan worden uitgebreid.
Mobiele data abonnementen, die 097 nummers krijgen, zullen in essentie enkel op tablets en mobiele modems draaien; en kennen derhalve geen werkelijk "telefoonnummer" maar een "datanummer".
WhatsApp ondersteund tablets officieel niet, en laptop modems al helemaal niet natuurlijk, omdat het een drop-in vervanging voor SMS/bellen moet zijn; niet een of andere random chat applicatie die je zomaar kan gebruiken... Er moet een mobiel nummer aan vast zitten. Dus zal het waarschijnlijk nul komma nul prioriteit hebben gekregen om die nummers te ondersteunen, en wie weet worden ze nooit ondersteund.
Maar je kan idd even naar WhatsApp support mailen om te vragen ondersteuning toe te voegen.
Meestal krijg je binnen een week antwoord van support of hun developer team of ze het wel of niet gaan doen, en zo ja: binnen welke termijn ze verwachten dat de nummers dan worden uitgebreid.
[ Voor 11% gewijzigd door WhatsappHack op 28-03-2016 20:06 ]
Wel echt irritant van Whatsapp dat ze zo moeilijk doen. Gelukkig kun je Telegram al sinds jaar en dag op je PC draaien. Whatsapp kan sinds kort wel in de browser als weergave van wat er gebeurt op je telefoon, maar werkt toch lang niet zo soepel en compleet als Telegram.
De grootte reden waarom er verschil zit tussen Telegram en Whatsapp op het gebied van clients is de backend. Telegram slaat alle gesprekken op op de servers van Telegram, waardoor bij elke client de gesprekken geladen worden vanuit de server.Cerberus_tm schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 00:56:
Wel echt irritant van Whatsapp dat ze zo moeilijk doen. Gelukkig kun je Telegram al sinds jaar en dag op je PC draaien. Whatsapp kan sinds kort wel in de browser als weergave van wat er gebeurt op je telefoon, maar werkt toch lang niet zo soepel en compleet als Telegram.
Whatsapp slaat alleen niet afgeleverde berichten op op hun servers. Berichten die aangekomen zijn, worden verwijderd. Wil je dus met een andere client je gesprekken gebruiken, zul je deze dus moeten laten vanuit je telefoon.
Zou Whatsapp het dus op de manier willen doen, zoals Telegram. Zal de hele backend op de schop moeten.
Correct, en dat gaat dus niet gebeuren vanwege de E2EE die niet uit te schakelen is en omdat WhatsApp gewoon geen cloud dienst wilt zijn die alles opslaat.rens-br schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:06:
[...]
Zou Whatsapp het dus op de manier willen doen, zoals Telegram. Zal de hele backend op de schop moeten.
Het is een middenweg tussen beveiliging vs gebruiksvriendelijkheid geworden, en dat is opzich best fijn.
Er is wel wat geknutseld aan Axolotl's implementatie in Signal, waardoor er gesynchroniseerd kan worden tussen meerdere devices. Als je dus op je computer werkt terwijl je telefoon niet actief is, dan kan dat; en chats zullen dan op een later moment gesynchroniseerd worden met je toestel. Dit zonder de beveiliging onderuit te halen. (https://whispersystems.org/blog/signal-desktop/)
Of dat ooit geporteerd wordt naar WhatsApp is natuurlijk even de vraag.
[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 30-03-2016 15:28 ]
Maar Whatsapp kan je gesprekken al back-uppen. Als je dat automatiseert kun je ook gesprekken synchroniseren tussen apparaten zonder dat alles permanent op de servers van Whatsapp hoeft te staan.rens-br schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:06:
[...]
De grootte reden waarom er verschil zit tussen Telegram en Whatsapp op het gebied van clients is de backend. Telegram slaat alle gesprekken op op de servers van Telegram, waardoor bij elke client de gesprekken geladen worden vanuit de server.
Whatsapp slaat alleen niet afgeleverde berichten op op hun servers. Berichten die aangekomen zijn, worden verwijderd. Wil je dus met een andere client je gesprekken gebruiken, zul je deze dus moeten laten vanuit je telefoon.
Dat is correct. Maar dat lijkt me toch ook geen handige manier van werken, je gesprekken worden nu in het Google Account opgeslagen en dan zouden alle andere applicaties het ook vanuit je Google Account moeten laden. Vervolgens moeten de servers van Whatsapp alsnog worden aangepast, omdat het momenteel niet mogelijk is om met meer dan één client verbinding te maken.Cerberus_tm schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 23:33:
[...]
Maar Whatsapp kan je gesprekken al back-uppen. Als je dat automatiseert kun je ook gesprekken synchroniseren tussen apparaten zonder dat alles permanent op de servers van Whatsapp hoeft te staan.
Daarbij brengt het een heleboel data gebruik met zich mee. De gesprekken database is nu één bestand, in mijn geval van 250MB, die zal hij dan elke keer in realtime moeten synchroniseren tussen de apparaten.
Je kunt incremental synchronisatie gebruiken, waarbij alleen de veranderde data steeds verzonden worden. Inderdaad doet Whatsapp dat nu niet en staat het niet toe dat je hetzelfde account gebruikt vanaf meerdere applicaties, laat staan een Windows-programma, maar technisch gezien denk ik dat het niet heel moeilijk zou zijn om dit te implementeren voor Whatsapp, dat de vereiste bouwstenen er al bijna zijn. Maar Whatsapp wil het niet.rens-br schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:29:
[...]
Dat is correct. Maar dat lijkt me toch ook geen handige manier van werken, je gesprekken worden nu in het Google Account opgeslagen en dan zouden alle andere applicaties het ook vanuit je Google Account moeten laden. Vervolgens moeten de servers van Whatsapp alsnog worden aangepast, omdat het momenteel niet mogelijk is om met meer dan één client verbinding te maken.
Daarbij brengt het een heleboel data gebruik met zich mee. De gesprekken database is nu één bestand, in mijn geval van 250MB, die zal hij dan elke keer in realtime moeten synchroniseren tussen de apparaten.
Ik verwacht dat het technisch juist een grote uitdaging is, anders hadden ze het waarschijnlijk al lang geïmplementeerd. Ik wil Whatsapp ook graag gebruiken zonder dat ik mijn telefoon nodig heb, maar in de tussentijd voldoet de Web versie wel.Cerberus_tm schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 05:02:
[...]
Je kunt incremental synchronisatie gebruiken, waarbij alleen de veranderde data steeds verzonden worden. Inderdaad doet Whatsapp dat nu niet en staat het niet toe dat je hetzelfde account gebruikt vanaf meerdere applicaties, laat staan een Windows-programma, maar technisch gezien denk ik dat het niet heel moeilijk zou zijn om dit te implementeren voor Whatsapp, dat de vereiste bouwstenen er al bijna zijn. Maar Whatsapp wil het niet.
Je kan van de Web versie ook een soort 'app' maken, door het te draaien een los venster.
Ik denk dat Whatsapp het niet omdat het controle wil houden. Ze blokkeerden zelfs de Facebook-account(!) van een ontwikkelaar die een alternatieve Android-applicatie voor Whatsapp had gemaakt. Die applicatie bestond al jaren en Whatsapp had er geen last van, maar toch deed Facebook-Whatsapp dat.
Mede-Tweakers, ik heb een vaag probleem.
Toen ik gisteren de foto-galerij op mijn toestel opende, waren alle WhatsApp foto's (op 2 na) weg. De map stond ook niet op verborgen. Alle andere foto's zijn er nog, behalve de WA foto's.
Via file explorer heb ik in de media-map gekeken van WhatsApp, ook geen foto's meer.
Telefoon op de pc aangesloten, ook niets...
File Recovery apps geprobeerd, helemaal niets...
Wat me wel is opgevallen; de foto's die er nog tussenstaan, zijn van ná de encryptie-melding. Alles daarvoor is weg.
In de chats zijn de foto's nog te zien (vaag), maar bij klikken geeft WA aan dat het bestand niet meer op de SD-card staat.
Backup naar Google Drive stond natuurlijk uit...
Wie weet raad?
Toen ik gisteren de foto-galerij op mijn toestel opende, waren alle WhatsApp foto's (op 2 na) weg. De map stond ook niet op verborgen. Alle andere foto's zijn er nog, behalve de WA foto's.
Via file explorer heb ik in de media-map gekeken van WhatsApp, ook geen foto's meer.
Telefoon op de pc aangesloten, ook niets...
Wat me wel is opgevallen; de foto's die er nog tussenstaan, zijn van ná de encryptie-melding. Alles daarvoor is weg.
In de chats zijn de foto's nog te zien (vaag), maar bij klikken geeft WA aan dat het bestand niet meer op de SD-card staat.
Backup naar Google Drive stond natuurlijk uit...

Wie weet raad?
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Heb je ook al recovery programma's gebruikt vanuit Windows of alleen vanuit je telefoon?Hashtag schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:40:
Alleen vanuit de telefoon. Ik zal vanavond eens kijken wat ik kan vinden via de pc.rens-br schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:50:
[...]
Heb je ook al recovery programma's gebruikt vanuit Windows of alleen vanuit je telefoon?
Ik hoor goede verhalen over Recuva, zou het daarmee moeten kunnen?
Daarmee zou je het in ieder geval mee kunnen proberen. Bij files verwijderd op Windows biedt Recuva in ieder geval vaak de oplossing.Hashtag schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:00:
[...]
Ik hoor goede verhalen over Recuva, zou het daarmee moeten kunnen?
Bij mij werden nummers ineens niet meer herkend, ondanks dat deze allemaal nog in mijn contacten stonden.
Dat was ook ineens sinds de laatste update/na encryptie melding.
Met de laatste versie van de website deed die het wel weer goed, dat zal met foto's wat lastig worden.
Geen idee of het gerelateerd is, mnaar misschien is de laatste update/encryptie niet helemaal goed verlopen.
Dat was ook ineens sinds de laatste update/na encryptie melding.
Met de laatste versie van de website deed die het wel weer goed, dat zal met foto's wat lastig worden.
Geen idee of het gerelateerd is, mnaar misschien is de laatste update/encryptie niet helemaal goed verlopen.
Heb je toevallig andere apps geupdate of Android geupdate?
Bij de Moto G bijvoorbeeld wordt de cache vergeten schoon te maken na een android update voor Mediaopslag en Extern geheugen. Misschien zit het ook wel in die richting.
Bij de Moto G bijvoorbeeld wordt de cache vergeten schoon te maken na een android update voor Mediaopslag en Extern geheugen. Misschien zit het ook wel in die richting.
Nee, verder geen app- of systeemupdates gehad. Is al wel een wat ouder toestel (Allview Viper V1 met Android 4.2.1).maarud schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:19:
Heb je toevallig andere apps geupdate of Android geupdate?
-edit-
Recuva gebruikt maar alleen maar oude foto's van de camera kunnen weer vinden. WhatsApp map is gewoon verdwenen in het niets...
[ Voor 15% gewijzigd door Kars op 08-04-2016 22:34 ]
Herkenbaar voor iemand?;ik gebruik dagelijks whatsapp web. Vorige week begon het gedonder; ik bleek een oude foto nogmaals in een groep te hebben verzonden, in mijn lokale whatsapp was hier echter niks van te vinden.
Tijdens het gebruik van whatsapp web heb ik ineens allemaal crashes van mijn whatsapp op Android. Voorheen had ik dit nooit herinstallatie van whatsapp op mijn mobiel en het leegvegen van de duizenden oude foto's heeft niet geholpen. Verder heeft mijn toestel ook geen updates oid gehad.
Tijdens het gebruik van whatsapp web heb ik ineens allemaal crashes van mijn whatsapp op Android. Voorheen had ik dit nooit herinstallatie van whatsapp op mijn mobiel en het leegvegen van de duizenden oude foto's heeft niet geholpen. Verder heeft mijn toestel ook geen updates oid gehad.
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Vandaag stond er op Androidworld vermeld dat WhatsApp bezit is met desktop apps uitbrengen, zou het dan eindelijk?
Helaas staat daar ook in dat de apps precies hetzelfde gaan werken als de WhatsApp Web versie.
Helaas staat daar ook in dat de apps precies hetzelfde gaan werken als de WhatsApp Web versie.
Ik gok dat de 'apps' hetzelfde worden als Slack: een wrapper app om een site heen.
There is no place like 127.0.0.1
Maar het voordeel voor de desktop apps, is dat ze hopelijk wel native OS notificaties ondersteunen.Dannisi schreef op zondag 01 mei 2016 @ 03:51:
Ik gok dat de 'apps' hetzelfde worden als Slack: een wrapper app om een site heen.
Ik heb op mijn Galaxy S5 met Android 6 nu de melding "Whatsapp web client is currently active". Ik kan die melding niet weg krijgen, ook zie ik een blijvend WhatsApp icoontje bovenin het scherm.

Heeft iemand een idee hoe ik die melding uit de afbeelding weg kan krijgen? Google en zoeken op het forum levert nu nog niets op.

Heeft iemand een idee hoe ik die melding uit de afbeelding weg kan krijgen? Google en zoeken op het forum levert nu nog niets op.
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
Welke Whatsapp versie heb je momenteel op je S5 staan? Ik gebruik de laatste beta versie( Versie 2.16.85) uit de Store en heb deze melding niet.Arethusa schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:17:
Ik heb op mijn Galaxy S5 met Android 6 nu de melding "Whatsapp web client is currently active". Ik kan die melding niet weg krijgen, ook zie ik een blijvend WhatsApp icoontje bovenin het scherm.
[afbeelding]
Heeft iemand een idee hoe ik die melding uit de afbeelding weg kan krijgen?
Overigens gebruik je terwijl je die melding hebt wel de web versie?
Meld je af bij je web client. Kan overigens ook via de app zelf bij actieve sessies.Arethusa schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:17:
[afbeelding]
Let op:
Dit topic is alleen voor Whatsapp, andere onderwerpen horen in:
- WhatsApp +: WhatsApp+ voor Android
Dit topic is alleen voor Whatsapp, andere onderwerpen horen in:
- WhatsApp +: WhatsApp+ voor Android