Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:22
Zo, dat is even wennen!
Het duurt even maaf dan heb je ook wat.

Is overigens hier te downloaden:
http://www.whatsapp.com/android/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik heb de bèta geïnstalleerd.. Ziet er niet verkeerd uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ziet er erg goed uit, i like it! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvermeul
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-03 16:32
Vind het een hele verbetering maar het is nog niet af.. Er zitten nog wat oude elementen in en wat mij betreft mag Material Design ook wel iets verder worden doorgevoerd. Bijv. de floating action knop voor bijv. een nieuwe chat. Wellicht dat dat nog komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:04
Aan de andere kant...hoe vaak start je nu een nieuw chat? 99% van de tijd staat de chat die je moet hebben nog wel open in het venster. Dan zou hij alleen maar in de weg zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvermeul
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-03 16:32
Daar zit zeker wat in.. Maar misschien kun je aan die knop meerdere acties verbinden: nieuwe chat, of nieuwe groepschat, of nieuw contactpersoon of nieuwe call. Ik weet niet of je Inbox van Google hebt maar daar wordt de floating + button erg handig benut. Kan me een soort gelijk gebruik voorstellen bij WhatsApp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 10:23

Rubman

Retarded or just overjoyed!

dvermeul schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:58:
Daar zit zeker wat in.. Maar misschien kun je aan die knop meerdere acties verbinden: nieuwe chat, of nieuwe groepschat, of nieuw contactpersoon of nieuwe call. Ik weet niet of je Inbox van Google hebt maar daar wordt de floating + button erg handig benut. Kan me een soort gelijk gebruik voorstellen bij WhatsApp.
+1 voor deze implementatie bij inbox vind ik het echt ideaal werken.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-09 11:32
Een stap in de goede richting, maar het kan beter. Dan denk ik ook vooral aan thema's. Je kunt al een achtergrond veranderen maar met een paar simpele aanpassingen zou je ook meer dingen aan kunnen passen.

Dat is een van de redenen waarom veel mensen WhatsApp+ gebruiken. Ik heb een toesten met een AMOLED scherm en het maakt veel uit als ik een half uur op met een wit scherm bezig ben of een donker scherm. Sowieso als je in het donker bezig bent. De witte praatwolkjes vloeken ten op zichte van je donkere achtergrond en ook als je een ander gesprek wil in gaan wordt je eerst verblind door de witte gesprekkenlijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09 13:26
Material Design icoontje, voor de liefhebber:
Afbeeldingslocatie: https://hostr.co/file/E64Nsj8FQ72k/WhatsAppMD2.png

xxxhdpi @ 192x192px

[ Voor 17% gewijzigd door agoNITE op 17-04-2015 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:50

Steeffoon

Smartphone-nerd

agoNITE schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 17:19:
[afbeelding]

xxxhdpi @ 192x192px
Niet verkeerd. Maar WhatsApp heeft nog steeds het oude logo zelf toch? Of heb ik wat over het hoofd gezien?

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ja, daarom zou je juist die kunnen gebruiken zodat die net als de app zelf ook met aansluit bij het marterial design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[afbeelding]

xxxhdpi @ 192x192px
Thanks, mooi icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Dank! Mocht iemand een andere kleur willen zien (1 van de overige Material Design primary kleuren). Let me know via een DM, dan krijg ik tenminste een notificatie :)

Ah fuck it. Ik maak ze allemaal wel. Zal ze hier delen zodra ze klaar zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door agoNITE op 18-04-2015 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:27
Als je voor whatsapp gaat betalen , moet je dan na een paar jaar weer betalen ? . Of als je een keer betaald dat je dan levenslange whatsapp hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:46
WhiteHwk schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 11:19:
Als je voor whatsapp gaat betalen , moet je dan na een paar jaar weer betalen ? . Of als je een keer betaald dat je dan levenslange whatsapp hebt?
Dit staat gewoon bij de mogelijkheden als je gaat betalen? Eén jaar, drie jaar, etc.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Vooralsnog is betalen toch helemaal niet nodig? Elke keer dicht bij het verlopen wordt ie automatisch weer verlengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
dutchgio schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 11:22:
Vooralsnog is betalen toch helemaal niet nodig? Elke keer dicht bij het verlopen wordt ie automatisch weer verlengt.
Omdat ik Whatsapp ongeveer zestien miljoen maal per dag gebruik vond ik betalen niet zo'n issue. Een biertje kost drie maal zo veel als een jaar lang berichten sturen. Maar niet iedereen zal zo denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nee ik zou er ook geen probleem mee hebben, het is toch iets dat je zoveel gebruikt, ware het niet dat dat niet kan, mijn Whatsapp verloopt niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
dutchgio schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 11:27:
...ware het niet dat dat niet kan, mijn Whatsapp verloopt niet. :+
Da's natuurlijk ideaal :) Voor de rest kan betalen kan op ieder moment ;)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/B203D99526EC_LG%20G3_0_PORTRAITs.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik stand op het punt nog eens te betalen, ik heb voor mijn schoonmoeder destijds 5 jaar betaald.
dus wilde mijn eigen account opwaarderen, kwam er dus weer een jaar bij.

dan niet :+ maar idd, ik heb al voor minder gebruikte apps betaald.
(Tasker .... welgeteld 2 weken geïnstalleerd gehad ) en nog van die dingen, de afgelopen jaren.

Ach, zolang het geen 100'en euros zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Onderstaand het icoon dat ik eerder heb gedeeld in alle Material Design primaire kleuren.

Voor de oplettende kijker;
er zit inderdaad 1 kleur teveel bij. In de wat oudere guidelines zat een andere kleur blauw dan in de huidige. Omdat ik van ronde getallen houd en ik het een mooie kleur vind, gebruik ik deze ook vaak.

De 'Lime' variant be ik nog niet helemaal tevreden over. De donkere rand (shaded edge) in het gekleurde vlak is nagenoeg onzichtbaar.

Google Drive link (klikken):
Afbeeldingslocatie: https://hostr.co/file/tmxxsWGQ6Fyx/WA_MD_Preview.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Betalen is nog niet nodig omdat die bij mij dichtbij het einde zich steeds gratis verlengt , maar vroeg het me gewoon even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
FreshMaker schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 15:11:
Ik stand op het punt nog eens te betalen, ik heb voor mijn schoonmoeder destijds 5 jaar betaald.
dus wilde mijn eigen account opwaarderen, kwam er dus weer een jaar bij.

dan niet :+ maar idd, ik heb al voor minder gebruikte apps betaald.
(Tasker .... welgeteld 2 weken geïnstalleerd gehad ) en nog van die dingen, de afgelopen jaren.

Ach, zolang het geen 100'en euros zijn
Tasker is ook De Beste App, dus ze verdienen je geld wel. En ga het weer eens gebruiken dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:02
Eindelijk kan je backups ook op cloud opslaan, google drive zit nu als optie in whatsApp:

Afbeeldingslocatie: https://www.droidapp.nl/wp-content/uploads/2015/04/whatsapp-google-drive.jpg

BRON:

[ Voor 19% gewijzigd door Barfman op 18-04-2015 22:46 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik de enige die zich stoort aan de manier waarop meerdere berichten van 1 persoon worden weergegeven in de nieuwe versie? Alle berichten komen echt in aparte 'wolkjes' waar ze eerst gewoon in 1 wolkje zaten met een lijn er tussen. Het maakt het echt een stuk onoverzichtelijker naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:08
Ik heb dat in sommige groepschats wel, in andere niet. Oud en nieuw gedrag door elkaar dus.

Kan het er mee te maken hebben dat jij, of een ander in de chat, tussentijds het eerste bericht al gelezen had en het daarom in 2 berichten wordt geplaatst?

edit: hmm. dat lijkt mij ook wat onwaarschijnlijk. Ik kan er geen patroon in herkennen.

[ Voor 15% gewijzigd door SlaadjeBla op 20-04-2015 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Het leek mij nog een 'marterial design bugje' die in een volgende versie nog wel wordt opgelost.
Het lijkt mij in elk geval niet dat dit zo hoort, bij mij is het overigens overal zo als ik even snel kijk.

Als het nog niet op de planning staat dan mag het hierbij wel worden toegevoegd om op te lossen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:22

BPP

Kan het kloppen dat je bij de nieuwste WA niet bepaalde groepsgesprekken of individuele gesprekken de notificaties van kan blokkeren? Ik kan bij groepsgesprekken wel voor dempen kiezen, maar dan komen de notificaties nog steeds binnen via de takenbalk en ledje. Geen idee wat die dan precies dempt.

Edit: My bad, moest "notificaties tonen" uitzetten. :P

[ Voor 11% gewijzigd door BPP op 24-04-2015 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik had een vraagje. Ik wil mijn Z3 compact een update geven naar Lollipop en daar wil ik een factory reset doen. Ik zou graag Whatsapp willen backuppen en meenemen. Ik heb dit al vaker gedaan. Echter in mijn Whatsapp mapje die staat op de interne opslag staat dat de laatste backup van 12-04-2015 is, terwijl de telefoon aangeeft dat er op 25-04-2015 de laatste backup is geweest. Ik zou dus wel graag de laatste backup willen.

Iemand enig idee?

Wat heb ik zelf geprobeerd:
- gezocht op internet, maar daar vind ik heel veel website van hou het zou moeten zijn.
- handmatig een backup gemaakt, verschijnt ook niet in het mapje
- opnieuw de telefoon op de PC aangesloten
- PC opnieuw opgestart

Telefoon opnieuw opgestart -> probleem opgelost!

[ Voor 25% gewijzigd door Regeneration op 25-04-2015 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:15
Ik gebruik de webversie van WhatsApp, maar op de een of andere manier staat die sinds kort in het Frans ingesteld :?

Ik dacht eerst dat het door m'n DNS kwam (gebruik Google DNS ipv Ziggo's eigen DNS op m'n router), maar nu ik de eigen Ziggo router heb teruggezet staat hij nog steeds op Frans. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zondag 26 april 2015 @ 15:51:
Ik gebruik de webversie van WhatsApp, maar op de een of andere manier staat die sinds kort in het Frans ingesteld :?

Ik dacht eerst dat het door m'n DNS kwam (gebruik Google DNS ipv Ziggo's eigen DNS op m'n router), maar nu ik de eigen Ziggo router heb teruggezet staat hij nog steeds op Frans. Iemand een idee?
Al geprobeerd om je cache te legen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
contrast schreef op zondag 26 april 2015 @ 17:30:
[...]

Al geprobeerd om je cache te legen?
Jep, zelfde. In een incognitovenster hetzelfde :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zondag 26 april 2015 @ 17:32:
[...]

Jep, zelfde. In een incognitovenster hetzelfde :S
Heb je wel eens gebruik gemaakt van een VPN? Heb zelf meegemaakt dat de VPN automatisch de proxy settings heeft gewijzigd. Kijk eens bij je proxy settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ja, ik gebruik wel eens een VPN maar dat is naar een locatie die ook aan een Ziggo lijn hangt. Van proxy e.d. is geen sprake.

Nouja het zal vast wel weer bijdraaien :P Heel storend is het ook weer niet, misschien dat het ergens een instelling was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zondag 26 april 2015 @ 19:19:
Ja, ik gebruik wel eens een VPN maar dat is naar een locatie die ook aan een Ziggo lijn hangt. Van proxy e.d. is geen sprake.

Nouja het zal vast wel weer bijdraaien :P Heel storend is het ook weer niet, misschien dat het ergens een instelling was.
Vreemd inderdaad. Als er niks vreemd om je pc is, zou ik het zoeken op je telefoon. Aangezien WhatsApp de content van de telefoon uitleest, zou het wel eens aan je telefoon kunnen liggen. Probeer de language eens aan te passen naar een andere taal en dan weer terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had geprobeerd om mijn oude chats via n sd kaart over te zetten op mijn nieuwe telefoon (zelfde nummer en allebei de telefoons draaien Android), toen ik was geverifieerd zei mijn telefoon dat er een backup gevonden was en of ik mijn chatgeschiedenis wilde herstellen. Toen ik op herstellen drukte was hij even bezig en ging toen geeoon verder naar het volgende scherm (profielfoto kiezen enzo). Toen ik klaar was met de rest kwam ik erachter dat geen enkele van mijn chats zijn over gezet. En ik sta voor een raadsel waarom er niks is overgezet want ik heb alle stappen van de whatsapp site gevolgd. Weet iemand hier waarom het niet gelukt is en hoe ik het dan wel moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 april 2015 @ 21:09:
Ik had geprobeerd om mijn oude chats via n sd kaart over te zetten op mijn nieuwe telefoon (zelfde nummer en allebei de telefoons draaien Android), toen ik was geverifieerd zei mijn telefoon dat er een backup gevonden was en of ik mijn chatgeschiedenis wilde herstellen. Toen ik op herstellen drukte was hij even bezig en ging toen geeoon verder naar het volgende scherm (profielfoto kiezen enzo). Toen ik klaar was met de rest kwam ik erachter dat geen enkele van mijn chats zijn over gezet. En ik sta voor een raadsel waarom er niks is overgezet want ik heb alle stappen van de whatsapp site gevolgd. Weet iemand hier waarom het niet gelukt is en hoe ik het dan wel moet doen?
Heb je wel de hele map Whatsapp overgezet naar dezelfde plaats?
Ik heb dat nu al een aantal keren gedaan en is nooit mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb pas iets vaags gezien met Whatsapp en ik vraag me af hoe dat eigenlijk kan. Whatsapp encrypt je backups van je gesprekken met een encryptie sleutel die staat in /data/com.whatsapp/, prima tot zo ver. Maar als je vervolgens alleen de .crypt8 files over zet op je nieuwe telefoon kan je ze daar gewoon herstellen... hoe the fuck kan dat? Als hij de encryptie sleutel niet heeft?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-08 15:47
DennusB schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:07:
Ik heb pas iets vaags gezien met Whatsapp en ik vraag me af hoe dat eigenlijk kan. Whatsapp encrypt je backups van je gesprekken met een encryptie sleutel die staat in /data/com.whatsapp/, prima tot zo ver. Maar als je vervolgens alleen de .crypt8 files over zet op je nieuwe telefoon kan je ze daar gewoon herstellen... hoe the fuck kan dat? Als hij de encryptie sleutel niet heeft?
Volgens mij staat de key in de .crypt8 file?
http://www.digitalinterna...t8-database-messages/419/

The encryption method being used is AES with a key length of 256 bits and an initialisation vector size of 128 bits. The 256-bit AES key is saved from offset 0x7E till 0x9D in the file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Pistolebob schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:27:
[...]

Volgens mij staat de key in de .crypt8 file?
http://www.digitalinterna...t8-database-messages/419/

The encryption method being used is AES with a key length of 256 bits and an initialisation vector size of 128 bits. The 256-bit AES key is saved from offset 0x7E till 0x9D in the file.
Maar op het moment dat je hem bijv op de PC wilt decrypten moet je toch echt die encryptie sleutel van je telefoon vissen...?

Edit :
To decrypt the crypt8 files, you will need the key file. The key file stores two sets of decryption keys – the actual encryption key,K and an initialisation vector called IV . WhatsApp stores the key file in a secure location.

/data/data/com.whatsapp/files/key
.

Dus het is toch een losse file?

[ Voor 22% gewijzigd door DennusB op 28-04-2015 10:29 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:10
Ene helft zal Whatsapp wel ergens op hun server bewaren, anders helft is (was?) iets met het Google account van je telefoon

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een melding gehad dat WA weer met een jaar verlengt is, dat is al de derde keer en ik vind het natuurlijk prima _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2015 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Even kleine kick omhoog :) .

Heb de nieuwe update van whatsapp geinstaleerd op mijn telefoon. de app reageert nu sneller maar nu is door het material design alles groen geworden .
Is er een mogelijkheid om dat groene te veranderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
WhiteHwk schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 16:32:
Is er een mogelijkheid om dat groene te veranderen ?
Niet zonder de hele app te vervangen voor een aangepaste versie/WA+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 08:11

Ursamajor

Astrofotograaf

Bellen via whatsapp is nu al een tijdje mogelijk. Maar echte ervaringen heb ik nog niet gelezen.
Mijn ervaring is dat bij het bellen van iemand het soms erg lang duurt eer ie overgaat bij de ander. Soms heb ik de oproep al beëindigd en gaat ie alsnog over bij de ontvanger.
Ook is de kwaliteit soms slecht en hoor ik de ander bijvoorbeeld veel haperen.
Ik he het idee dat Skype toch een betere kwaliteit heeft bij dezelfde omstandigheden. Het enige jammere vind ik dat op de pc en in de app teveel en te grote reclame is.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _deej_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 16:16
Ik heb al een aantal keren op de verkeerde knop (bellen) gedrukt toen ik een bijlage wilde toevoegen. Beetje jammer.

2010 HTC Desire / 2012 HTC One X+ / 2014 Nexus 6 / 2016 Samsung Galaxy S7 Edge / 2018 Huawei P20 Pro / 2020 Samsung S20+ 5g / iPhone 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:17
Ja, wat ook irritant is, is dat als je per ongeluk belt en meteen ophangt, die andere meteen al een gemiste oproep krijgt. Dat is bij GSM niet zo. Als je daar belt en meteen ophangt, krijg je niet meer een gemiste oproep of voicemail bericht. Dan moet je hem eerst over laten gaan. Maar bij Whatsapp is er geen overgaan, dat is gelijk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:40
Mp3 bestanden versturen met WhatsApp lukt mij wel via bijlage (paperclip)-audio op mijn Galaxy S2. Ik heb dan de keuze tussen MP3-speler en Opnemen met WhatsApp. MIjn vriendin heeft deze keuze niet op haar S5. Weet iemand waar dat aan ligt en of op een andere manier mp3's verstuurd kunnen worden?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe komen jullie aan die blauw/groene kleur bij de app? Is dat een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 10:19:
Hoe komen jullie aan die blauw/groene kleur bij de app? Is dat een instelling?
Welke blauw/groene kleur? De standaard kleur sinds de material-style update is deze kleur groen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 10:24:
[...]

Welke blauw/groene kleur? De standaard kleur sinds de material-style update is deze kleur groen :)
Dat is wel raar, ik heb de allerlaatste update van WhatsApp maar niet het uiterlijk zoals hierboven gepost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 10:25:
Dat is wel raar, ik heb de allerlaatste update van WhatsApp maar niet het uiterlijk zoals hierboven gepost is.
Waar hierboven? Zie sinds weken geen plaatje van de app staan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 10:27:
[...]

Waar hierboven? Zie sinds weken geen plaatje van de app staan? :P
Van Barfman, 2 zijdes terug. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ja, da's gewoon de nieuwe standaard kleur. Screenie van de nét nieuwe app (2.12.84):
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/24AB37FBDE33_LG%20G3_2_PORTRAITs.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:18

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Helaas ik heb het groene balk ook.
Ik had gehoopt dat er zwarte, bruine en white emoji's bij de update zaten.
(Apple heeft dit al doorgevoerd en Google nog niet).

[ Voor 19% gewijzigd door MedionAkoya op 14-05-2015 10:37 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Komt wellicht nog, want Whatsapp houdt de iOS Emoji aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 10:32:
[...]

Ja, da's gewoon de nieuwe standaard kleur. Screenie van de nét nieuwe app (2.12.84):
[afbeelding]
Heb hem al, moest het van de Whatsapp site af halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:01:
Heb hem al, moest het van de Whatsapp site af halen.
Versie in de Play Store is nieuwer... Is meestal andersom maar nu dus niet. De site loopt een versie achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 14:09
Het nieuwe design vind ik niet echt mooi. Het is even wennen, maar het hele Material Design vond ik niks aan het begin.
Het bellen in WA heb ik een paar keer gedaan en werkt opzich goed. Waren allebij op WiFi toe we met elkaar belden. Op 4g heb ik nog niet geprobeerd.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:41
Sinds laatste update blijft mijn led knipperen. Ook al heb ik alle berichten gelezen dan nog blijft led knipperen. Moet toestel rebooten om led uit te krijgen. Meer hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Laatst online: 05-09 21:29

Geckoo

Good news, everyone!

als je een groep verwijderd, gooi je dan ook de media weg?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Geckoo schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:41:
als je een groep verwijderd, gooi je dan ook de media weg?
Nee dat blijft gewoon op je telefoon opgeslagen. Elke groep/contactpersoon heeft een eigen map voor media. Dus de media kan je ook daarna nog bekijken.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Is er bekend hoelang een niet ontvangen bericht door WA bewaart wordt ?

Ik kreeg gisteren de telefoon van een tante in handen, waar ik een foto naartoe gezonden had, maar haar telefoon was niet meer online geweest van vóór die tijd.
De app moest worden ge-update, en tegelijk na de update kwam het bericht & foto binnen.
( verzonden 20 februari - ontvangen 14 mei )

Helaas had ik het gesprek niet meer in mijn lijst staan na een herinstall, dus kon niet zien of de vinkjes veranderden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Als ze het bericht alsnog heeft ontvangen is er toch niks aan de hand. Waarschijnlijk veranderen de vinkjes dan ook, omdat je tante het bericht heeft ontvangen. Waarom zouden de vinkjes na een bepaalde tijd niet meer veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Ben aan het material design nu wel gewend geraakt, en jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Al lang, die versie heb ik al een paar weken :+

[ Voor 12% gewijzigd door dutchgio op 16-05-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb die versie idd ook al aantal weken via apkmirror. Vind t design wel gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:11
[afbeelding]

xxxhdpi @ 192x192px
Hoe kan ik deze gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:16
Een fatsoenlijke launcher gebruiken waar je de icoontjes kan aanpassen(Nova bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-09 13:10
Dit topic weer eens tot leven wekken ;)

Ik heb momenteel 2 toestellen met duosim van t-mobile en zou op beide toestellen (uiteraard altijd slechts 1 toestel aan, de ander uit) whatsapp willen gebruiken. Ik zie dat ik na switchen van toestellen altijd whatsapp opnieuw moet verifieren. Op de whatsapp website lees ik dat dit niet altijd goed zal blijven werken (?).

Kortom...iemand hier ervaring mee en wellicht een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
dafmay schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 16:28:
Dit topic weer eens tot leven wekken ;)

Ik heb momenteel 2 toestellen met duosim van t-mobile en zou op beide toestellen (uiteraard altijd slechts 1 toestel aan, de ander uit) whatsapp willen gebruiken. Ik zie dat ik na switchen van toestellen altijd whatsapp opnieuw moet verifieren. Op de whatsapp website lees ik dat dit niet altijd goed zal blijven werken (?).

Kortom...iemand hier ervaring mee en wellicht een oplossing?
Gaat volgens mij ook niet normaal werken aangezien je hele gespreksgeschiedenis, fotos, etc. op je lokaal op je toestel wordt opgeslagen. Dat zou betekenen dat als het zou werken, dat je iedere keer een nieuw gesprek moet beginnen en je geschiedenis 'kwijt' bent. Een alternatief is Telegram waar dit moeiteloos werkt denk ik. Telegram slaat namelijk alles op de cloud, waardoor je gesprekken overal beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
contrast schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 17:53:
[...]

Gaat volgens mij ook niet normaal werken aangezien je hele gespreksgeschiedenis, fotos, etc. op je lokaal op je toestel wordt opgeslagen. Dat zou betekenen dat als het zou werken, dat je iedere keer een nieuw gesprek moet beginnen en je geschiedenis 'kwijt' bent. Een alternatief is Telegram waar dit moeiteloos werkt denk ik. Telegram slaat namelijk alles op de cloud, waardoor je gesprekken overal beschikbaar zijn.
Dank voor de tip...ik ga het eens bekijken. Ja geschiedenis had ik inderdaad ook bedacht. Wellicht in een ergste geval met titanium backup backups heen&weer slingeren...maar ook dat is niet optimaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
dafmay schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 17:57:
[...]

Dank voor de tip...ik ga het eens bekijken. Ja geschiedenis had ik inderdaad ook bedacht. Wellicht in een ergste geval met titanium backup backups heen&weer slingeren...maar ook dat is niet optimaal ;)
Als je dat dagelijks moet doen, dan gaat dat op een gegeven moment irriteren denk ik ja. Je zou uiteraard via Tasker het e.e.a. kunnen doen. (Taak > Titanium Backup maakt een backup > upload cloud (Dropbox, etc.) en op je andere telefoon Taak > download van cloud > Titanium Backup restore) Weet echter niet of deze combinatie mogelijk is, al een hele tijd niks met Tasker gedaan :9

Wat wel goed werkt met Titanium Backup is twee nummers op dezelfde telefoon. Gebruik het zelf ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ben zelf niet zo thuis in Tasker. Ik ga ergens de komende dagen eens nader op zoek naar mogelijkheden. Dank in ieder geval voor het meedenken en de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
dafmay schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 18:59:
Ben zelf niet zo thuis in Tasker. Ik ga ergens de komende dagen eens nader op zoek naar mogelijkheden. Dank in ieder geval voor het meedenken en de tips.
Bekijk deze eens dan
Google Play: App Sync – Android Apps on Google Play

Werkt goed ( bij mij voor andere apps ) maar heeft wel root nodig, aangezien hij de hele app + data synct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
FreshMaker schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 07:10:
[...]

Bekijk deze eens dan
Google Play: App Sync – Android Apps on Google Play

Werkt goed ( bij mij voor andere apps ) maar heeft wel root nodig, aangezien hij de hele app + data synct
Dank voor de tip! Ik heb rooten toevallig vandaag op de planning staan (even langs werk op de windows pc, thuis op de mac lukt het niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Zijn er hier nog mensen die nova prime gebruiken op een lg g3? Met name de unread counter? Bij unread gaat de counter niet boven de 100. Beste voorbeeld is whatsapp. Als ik bv 300 ongelezen berichten heb, duidt unread 100 aan. Onder de 100, klopt het wel. Boven wordt het afgerond naar 100. Dit is per gesprek. Als ik 300 gemiste in 1 chat heb en 200 gemiste in andere, zegt de unread counter 200...lijkt me dus aan wa te liggen?

Wipe data, wipe WA... Niks lijkt te helpen, op mij s4 ging het wel lekker, op mijn g3, nope.. Zijn er nog mensen die er last van hebben?

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
azz_kikr schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 12:28:
Als ik bv 300 ongelezen berichten heb, duidt unread 100 aan.
300 ??:)
Ik mag al blij zijn als ik 20 berichten op een dag ontvang :+

Maar ik denk dat het eerder bij LG te zoeken is ( in forumtopic ) aangezien het op de S4 wel werkte ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:04
Gebruikte je op de S4 wel nova dan? Want Samsung heeft ook zijn eigen versie van de unread counter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Yup. identieke setup. Enige wat nieuw is..is de gsm en de versie van whatsapp. Ik liep iets van een 30 versies achter...

ik heb zowel op WA als nova prime als wat achtergelaten maar helaas, nog geen reactie. Nuja, op zich is het niet erg. Ik ervaar het als bugje :)

PS: in sommige groupchats, gaat het snel :)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF dit topic wakker schudden :)

Misschien een hele rare vraag.
Als ik een bericht krijg staat daar een tijd bij, is dat de tijd dat hij verzonden is of de tijd dat ik hem ontvangen heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:36:

Als ik een bericht krijg staat daar een tijd bij, is dat de tijd dat hij verzonden is of de tijd dat ik hem ontvangen heb?
Domme vragen bestaan niet, zeggen ze :)
Dat is de tijd dat hij verzonden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:36:

Kun je dit niet heel gemakkelijk zelf uit testen:
Zet je internet uit, laat iemand je een berichtje sturen, wacht 5 minuten en zet je internet weer aan.

Overigens geloof ik dat het de tijd is dat je het berichtje ontvangen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:40
In eerste instantie is het de tijd dat je het bericht ontvangen hebt, maar als je bijvoorbeeld je ram leegt/alle openstaande apps stopt en je hebt het WhatsApp bericht nog niet gelezen, dan krijg je melding van het eerder ontvangen berichtje als ware het een nieuw berichtje. Dus dan zie je een nieuwe tijd.

Ik heb het nu net weer eens gedaan. Appje gehad begin middag, maar niet geopend. Ram geleegd/open apps gestopt. Daarna meteen melding van een 'nieuw' bericht om 14.20u terwijl ik het bericht om 12.47 heb ontvangen.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA
  • Laatst online: 03-07 13:40

LFA

nadroJ schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:23:
In eerste instantie is het de tijd dat je het bericht ontvangen hebt, maar als je bijvoorbeeld je ram leegt/alle openstaande apps stopt en je hebt het WhatsApp bericht nog niet gelezen, dan krijg je melding van het eerder ontvangen berichtje als ware het een nieuw berichtje. Dus dan zie je een nieuwe tijd.

Ik heb het nu net weer eens gedaan. Appje gehad begin middag, maar niet geopend. Ram geleegd/open apps gestopt. Daarna meteen melding van een 'nieuw' bericht om 14.20u terwijl ik het bericht om 12.47 heb ontvangen.
Dat klopt. Maar in de app zelf zie je de tijd dat het verstuurde bericht is ontvangen door de servers van WhatsApp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LFA schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:07:
[...]
Dat klopt. Maar in de app zelf zie je de tijd dat het verstuurde bericht is ontvangen door de servers van WhatsApp.
OK, en als de ontvangende partij gewoon verbinding heeft zal die tijd +/- gelijk zijn aan de tijd die de verzender bij "afgeleverd" heeft staan bij "info" van dat bericht.

Het betreffende bericht was namelijk 1,5 uur eerder aangemaaktverzonden maar had geen internet en dus stond er dat klokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Ik heb sinds een paar weken dat na het lezen van de berichten de led blijft knipperen. Pas als ik mijn telefoon herstart is het knipperen over totdat ik weer een bericht krijg. Ik heb alle instellingen al nagekeken maar kan niets vinden. Ik heb een LG G2 met stock 5.0.1. Weet iemand hoe dit komt? En wat ik er aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Nilco schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:45:
Ik heb sinds een paar weken dat na het lezen van de berichten de led blijft knipperen. Pas als ik mijn telefoon herstart is het knipperen over totdat ik weer een bericht krijg. Ik heb alle instellingen al nagekeken maar kan niets vinden. Ik heb een LG G2 met stock 5.0.1. Weet iemand hoe dit komt? En wat ik er aan kan doen?
Dit ligt niet aan WhatsApp, maar aan LG. Heb meerdere mensen met LG's hierover gehoord. Ik heb het zelf ook met de LG G4 weleens, incidenteel. Wat kan helpen is het toestel ontgrendelen, de notificatiebalk naar beneden slepen en vervolgens weer vergrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Ga ik dat proberen. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:12:
Zodra mijn toestel in slaap gaat verbreekt verbinding met de web versie.
Nu Whatsapp maar ge de-greenified. Kijken of dat werkt.
Heeft dit gewerkt? Bij mij is de connectie ook steeds weg zodra mijn S6 in slaapstand gaat. Mijn Lumia 930 hield de verbinding dan nog actief en dat is wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-09 19:11

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Aghanim schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 07:09:
[...]

Heeft dit gewerkt? Bij mij is de connectie ook steeds weg zodra mijn S6 in slaapstand gaat. Mijn Lumia 930 hield de verbinding dan nog actief en dat is wel prettig.
Geen idee. Ik gebruik webapp al heel lang niet meer.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Die webapp werkt helemaal niet lekker bij mij. Als mijn telefoon gewoon verbinding heeft, begint de webapp te klagen dat de verbinding weg is. Na tig keer was ik dat beu.

Wat anders: is het tegenwoordig mogelijk om meer dan 10 foto's te verzenden? Ik gebruikte Whatsapp+ en daar stond die optie nog aan. Uiteraard heb ik geGoogle'd: ik vind vrij veel, wat geen van allen werkt.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
pven schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 07:43:
Die webapp werkt helemaal niet lekker bij mij. Als mijn telefoon gewoon verbinding heeft, begint de webapp te klagen dat de verbinding weg is. Na tig keer was ik dat beu.
Ja, dat probleem heb ik ook. Het lijkt te liggen aan Android (althans een proces of een werkwijze in het OS) want op WP werkt het feilloos. Vind het wel jammer want heb een hekel aan veel typen op mijn telefoon, dus de webapp is voor mij een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:53
Ben ik de enige waarbij tegenwoordig de berichten niet meer binnenkomen totdat je opnieuw verbinding maakt met het internet? Vaak moet ik internet uit zetten om mijn berichten binnen te krijgen wanneer ik het weer inschakel. Dan blijkenhet berichten te zijn van aan het begin van de dag. Ook verstuurt hij vaak berichten niet. Erg vervelend.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

stevens20 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:25:
Ben ik de enige waarbij tegenwoordig de berichten niet meer binnenkomen totdat je opnieuw verbinding maakt met het internet? Vaak moet ik internet uit zetten om mijn berichten binnen te krijgen wanneer ik het weer inschakel. Dan blijkenhet berichten te zijn van aan het begin van de dag. Ook verstuurt hij vaak berichten niet. Erg vervelend.
Ik weet niet of ik nu exact hetzelfde probleem heb, maar bij mij komen de berichten sinds een paar weken vaak ook uren later binnen en krijg ik ze vaak ook pas als ik mijn telefoon unlock. Daarna gaat het heen en weer appen vrij vlot, totdat mijn telefoon weer een tijdje heeft liggen slapen en de berichten weer niet binnen komen of soms ineens na een aantal uur.

Lijkt wel of ie in een te diepe slaap cyclys terecht komt waar ie geen apps meer kan ontvangen en daar om de zoveel uur heel even uit ontwaakt of als ik zelf mijn telefoon uit zijn standby haal (Samsung S6). De tips op de site van Whatsapp al geprobeerd en zelfs een factory reset hebben nog niet mogen baten.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:32

Rick-Jan

always connected

Ik wil graag whatsapp data overzetten naar een andere telefoon, en volgens verschillende bronnen moet er een backup naar drive koppeling in whatsapp zitten, maar in de nieuwste versie van de whatsapp versie zit deze er nog steeds niet in. Iemand anders wel de optie?

[ Voor 5% gewijzigd door Rick-Jan op 17-08-2015 17:20 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Versie 2.12.235, backup optie zit er in ja. Nooit gebruikt echter, sla niets op qua berichten :)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/F44CDB5CFFA6_LG%20G3_0_PORTRAITs.png Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/689C712DC72E_LG%20G3_0_PORTRAITs.png

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 17-08-2015 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Brad Pitt schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:29:
[...]

Versie 2.12.235, backup optie zit er in ja. Nooit gebruikt echter, sla niets op qua berichten :)
[afbeelding] [afbeelding]
Ik gebruik de backup optie...werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Sinds de laatste versie van whatsapp.com/android heb ik ook die optie.
Niet te missen, krijg je meteen bij het opstarten van Whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
dutchgio schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:31:
Niet te missen, krijg je meteen bij het opstarten van Whatsapp.
Dat heb ik nog nooit gehad :)

Pagina: 1 ... 41 ... 45 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor Whatsapp, andere onderwerpen horen in:
- WhatsApp +: WhatsApp+ voor Android