Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Laatste tijd wat naar goed ontworpen HoLo apps aan het kijken, WhatsApp kan zeker wel weer een make over gebruiken. Als ze er dan meteen SMS functionaliteit ingooien, ben ik helemaal tevreden
Kijk naar de iOS Whatsapp, als ze dat net zo verpesten bij Android zou het echt erg zijn.agoNITE schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 16:35:
Hm ok, ik dacht al dat ik gek was geworden
Laatste tijd wat naar goed ontworpen HoLo apps aan het kijken, WhatsApp kan zeker wel weer een make over gebruiken. Als ze er dan meteen SMS functionaliteit ingooien, ben ik helemaal tevreden
Nee liever niet, Whatsapp ziet er top uit op Android maar voeg meer functies toe.
Zo rigoreus hoeft het van mij dan ook weer niet. Maar ondanks dat Whatsapp volgens de 'Holo' guidelines is ontworpen, is die hele ontwerpstijl ook al weer een paar stappen voor uit gegaan. Als Whatsapp hier nou iets mee zou doen.Mizgala28 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 17:04:
[...]
Kijk naar de iOS Whatsapp, als ze dat net zo verpesten bij Android zou het echt erg zijn.
Nee liever niet, Whatsapp ziet er top uit op Android maar voeg meer functies toe.
Ik vind dit persoonlijk een aardig ontwerp:

Is dat echt? Want dat ziet er wel mooi uit.agoNITE schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 19:12:
[...]
Zo rigoreus hoeft het van mij dan ook weer niet. Maar ondanks dat Whatsapp volgens de 'Holo' guidelines is ontworpen, is die hele ontwerpstijl ook al weer een paar stappen voor uit gegaan. Als Whatsapp hier nou iets mee zou doen.
Ik vind dit persoonlijk een aardig ontwerp:
[afbeelding]
NS FC: SW 2742 0448 8213
nieuws: Facebook koopt WhatsApp voor 16 miljard dollar
Toch lijkt het me geen goede ontwikkeling.
[ Voor 12% gewijzigd door cordonbleu op 19-02-2014 23:28 ]
Het ontmantelen van whatsapp kan beginnen. Ik verwacht dat binnen 2 jaar whatsapp word samengevoegd met Messenger. ook een mogelijkheid dat je na ieder 3 berichten word vol gespamt met reclame, immers, die 16 miljard moet terug verdient worden. Hangouts...here we come.cordonbleu schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 23:27:
Volgens de homepage niet:
nieuws: Facebook koopt WhatsApp voor 16 miljard dollar
Toch lijkt het me geen goede ontwikkeling.
[ Voor 14% gewijzigd door marcel23456 op 19-02-2014 23:48 ]
Beide nogal klote-apps vol zooi. Waarom niet Telegram? Alles open en je berichten encrypted en ook bruikbaar op je laptop of pc.RekZ schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 00:03:
[...]
Er zijn genoeg alternatieven voor Whatsapp: 'Kakao' en 'Line' vind ik een stuk beter dan Whatsapp, alleen helaas nog niet mainstream hier in Nederland. Ik hoop dat 1 van die 2 hier ook de standaard gaat worden. Heb weinig behoefte om met een Facebook account te moeten gebruiken voor Whatsapp.
Ik ga Whatsapp in elk geval verruilen voor Telegram.
[ Voor 22% gewijzigd door Bullet NL op 20-02-2014 02:06 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Helaas niet. Is een concept van iemand. Geïnspireerd door een eerder concept, Het huidige WhatsApp lijkt hier weer erg veel op.Mizgala28 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 22:03:
[...]
Is dat echt? Want dat ziet er wel mooi uit.
Maar goed, binnenkort krijgt WhatsApp vast een Facebook sausje
Verwijderd
Zodra ik maar iets van Facebook-invloeden merk gooi ik het er gelijk af.agoNITE schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 07:35:
[...]
Helaas niet. Is een concept van iemand. Geïnspireerd door een eerder concept, Het huidige WhatsApp lijkt hier weer erg veel op.
Maar goed, binnenkort krijgt WhatsApp vast een Facebook sausje
Zelfde opties voor je profielfoto en je status.
Nice! Inderdaad instellingen gevonden onder "privacy"... Ik heb WhatsApp+ direct weer verwijderd, die ging me iets te ver met custom smiley e.d.agoNITE schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:43:
Nieuwe update op de website. Eindelijk de optie om 'last seen' in te stellen. Keuze uit: Everybody, my contacts en nobody.
Ahhh eindelijk! Waarom doen ze dat nou juist op de dag dat we allemaal naar Telegram gaan overstappen...nou ja, voorlopig zijn we nog niet zo ver, dus voorlopig ben ik hier heel blij mee. Dank voor de tip.agoNITE schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:43:
Nieuwe update op de website. Eindelijk de optie om 'last seen' in te stellen. Keuze uit: Everybody, my contacts en nobody.
Update: wacht, het werkt bij mij helemaal niet! Ik heb de nieuwe versie geïnstalleerd, en zowel "last seen" als "status" gezet of "nobody", en toch zie ik op mijn andere telefoon gewoon "online" staan en "typing..." wanneer van tiepassing, en ook "last seen on 5.58", wat al na de installatie van de nieuwe versie was. Hoe kan dit? Ben ik de enige?
[ Voor 27% gewijzigd door Cerberus_tm op 21-02-2014 06:03 ]
Als je de last-seen zichtbaarheid op 'nobody' hebt ingesteld, kun je het bij anderen ook niet meer zienagoNITE schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:43:
[ Voor 7% gewijzigd door Gabliboeba op 21-02-2014 10:29 ]
http://www.computable.nl/...kelijk-gaan-inzetten.html
Met de overname van Whatsapp kan Facebook zijn intrede in de zakelijke markt enorm versnellen. Het social mediabedrijf verwordt steeds meer tot serieuze softwareleverancier. De overname kan een alternatief betekenen voor Microsoft Lync en Skype, aldus de Computable-experts.
‘Whatsapp is een geaccepteerd communicatiemedium, meer dan Facebook’, stelt Lennart de Graaff, business consultant bij Capgmini. ‘Facebook zal de eigen messenger vervangen of integreren met Whatsapp, vermoed ik. De messagingdienst werkt nog altijd met een mobiel nummer als unieke sleutel en is in die zin makkelijker in gebruik en aanmelding. Daarbij werkt Whatsapp op alle mobiele platformen, wat nog niet geldt voor Facebook Messenger, nu wordt het al snel de beste cross-browser instant messaging app.’
[ Voor 73% gewijzigd door joopv op 21-02-2014 12:35 ]
Online en typing zal altijd wel zichtbaar blijven, da's bij iPhone ook zo. Alleen niet wanneer je voor het laatst gezien bent, dus als je offline bentCerberus_tm schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 05:26:
[...]
Update: wacht, het werkt bij mij helemaal niet! Ik heb de nieuwe versie geïnstalleerd, en zowel "last seen" als "status" gezet of "nobody", en toch zie ik op mijn andere telefoon gewoon "online" staan en "typing..." wanneer van tiepassing, en ook "last seen on 5.58", wat al na de installatie van de nieuwe versie was. Hoe kan dit? Ben ik de enige?
[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 21-02-2014 12:35 ]
[ Voor 3% gewijzigd door spNk op 21-02-2014 19:26 ]
Ja, idd ik heb hem er ook weer opgezet, werkte toch niet zoals ik het voor ogen had.spNk schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 19:25:
In dat geval laat ik Whatsapp+ gewoon lekker erop staan.
Blijkbaar! Maar dat vind ik dus kwalitatief uitermate teleurstellend. Privacy! Ik wil niet dat Pietje ziet wanneer ik een bericht aan Jantje aan het sturen ben.tiguan schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:34:
[...]
Online en typing zal altijd wel zichtbaar blijven, da's bij iPhone ook zo. Alleen niet wanneer je voor het laatst gezien bent, dus als je offline bent
Verder zag ik ook nog steeds "last seen" staan na de update. Ik heb het gezet op "nobody", telefoon opnieuw opgestart, maar toch zag ik op mijn andere telefoon wel de tijd staan waarop ik op mijn primaire telefoon voor het laatst online was in Whatsapp. Die tijd klopte ook, en het was na de update.
Overigens viedt Telegram überhaupt geen mogelijkheid om dit uit te zetten! What the fuck waren al die berichten-apps aan het denken? Natuurlijk willen heel veel mensen de mogelijkheid tot privacy hebben, ik vind dit echt heel erg raar! Begrijpt iemand serieus de reden waarom ze die optie niet geven, of nu pas? Wat zit daar achter?
[ Voor 18% gewijzigd door Cerberus_tm op 22-02-2014 00:47 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
nieuws: WhatsApp en Telegram kampen met storingen door ddos en onverwachte groeiMrVegeta schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 22:57:
Is Whatsapp ook bij iemand anders offline? Denk dat ik meteen maar overstap naar Telegram of iets anders.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Whatsapp gebruiken vele mensen namelijk als chatbox. Als je bijvoorbeeld 3 snelle berichten na elkaar krijgt binnen de 10 seconden heb je 3x je meldingsgeluid. Het zou ideaal zijn moest je slechts 1 melding krijgen, en de volgende pas x aantal minuten later / nadat je je scherm weer afgezet hebt.
Is hier toevallig geen extern appje voor?
Of juist irritant.minimaLL schreef op zondag 23 februari 2014 @ 00:20:
Wat ik jammer vind bij Whatsapp is dat je niet kan instellen dat je in een bepaalde tijdspanne maar 1 melding wil krijgen (enkel voor 't eerste bericht dus)
Whatsapp gebruiken vele mensen namelijk als chatbox. Als je bijvoorbeeld 3 snelle berichten na elkaar krijgt binnen de 10 seconden heb je 3x je meldingsgeluid. Het zou ideaal zijn moest je slechts 1 melding krijgen, en de volgende pas x aantal minuten later / nadat je je scherm weer afgezet hebt.
Ik heb vaak dat als ik mijn scherm afzet ipv wacht op de timeout, dat whatsapp denkt dat ik nog naar het beeld zit te krijgen.
Als iemand vlak daarna reageert komt er geen notificatie.
Verwijderd
Zet de dempen optie gewoon aan in die nutteloze tijdsverspillende groupchats?minimaLL schreef op zondag 23 februari 2014 @ 00:20:
Wat ik jammer vind bij Whatsapp is dat je niet kan instellen dat je in een bepaalde tijdspanne maar 1 melding wil krijgen (enkel voor 't eerste bericht dus)
Of installeer cyanogenmod die precies deze optie heeft dat apps maat 1x in de zoveel tijd meldingsgeluid mogen maken
Hee, waar zit die optie dan? Of is die vrij recent? Ik zit nog op CM 10.1.3.Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 00:33:
[...]
Zet de dempen optie gewoon aan in die nutteloze tijdsverspillende groupchats?
Of installeer cyanogenmod die precies deze optie heeft dat apps maat 1x in de zoveel tijd meldingsgeluid mogen maken
Alleen jammer dat het individuele personen zijn en geen groepsgesprekkenVerwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 00:33:
[...]
Zet de dempen optie gewoon aan in die nutteloze tijdsverspillende groupchats?
Inderdaad gruwlijk vervelend, soms wel 7x achter elkaar voel ik getril of hoor ik het meldingsgeluid.... en aan de andere kant krijg ik soms geen notificatie voor appjes van B als ik met A aan het appen ben... dan moet je maar net toevallig in het hoofdvenster kijken
Helemaal mee eens! Vooral dat laatste is echt irritant.maarud schreef op maandag 24 februari 2014 @ 15:02:
[...]
Inderdaad gruwlijk vervelend, soms wel 7x achter elkaar voel ik getril of hoor ik het meldingsgeluid.... en aan de andere kant krijg ik soms geen notificatie voor appjes van B als ik met A aan het appen ben... dan moet je maar net toevallig in het hoofdvenster kijken
In Telegram verschijnt een bericht van een andere even in de titelbalk als je wel in Telegram bent, maar in een ander gesprek. Praktisch.Freakster86 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 15:25:
[...]
Helemaal mee eens! Vooral dat laatste is echt irritant.
Verwijderd
Klopt, even er vanuit gaande dat het vergelijkbaar is met IOS:Cerberus_tm schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 00:45:
[...]
Blijkbaar! Maar dat vind ik dus kwalitatief uitermate teleurstellend. Privacy! Ik wil niet dat Pietje ziet wanneer ik een bericht aan Jantje aan het sturen ben.
Verder zag ik ook nog steeds "last seen" staan na de update. Ik heb het gezet op "nobody", telefoon opnieuw opgestart, maar toch zag ik op mijn andere telefoon wel de tijd staan waarop ik op mijn primaire telefoon voor het laatst online was in Whatsapp. Die tijd klopte ook, en het was na de update.
Overigens viedt Telegram überhaupt geen mogelijkheid om dit uit te zetten! What the fuck waren al die berichten-apps aan het denken? Natuurlijk willen heel veel mensen de mogelijkheid tot privacy hebben, ik vind dit echt heel erg raar! Begrijpt iemand serieus de reden waarom ze die optie niet geven, of nu pas? Wat zit daar achter?
Persoon A: heeft de functie dat wanneer hij voor het laatst op Whatsapp is geweest uitstaan:
Persoon B: heeft dit niet
De situatie: A typt een bericht naar B terwijl A op dat moment ook het gesprek open heeft. B verstuurd zijn bericht naar A en gaat vervolgens offline. Omdat A op het moment van typen/versturen online was, blijft die tijd zichtbaar voor A. Als B online komt terwijl A dat niet is, verandert dit niets aan de tijd die A ziet bij B.
Hopelijk snap je het een beetje
Verwijderd
Aangezien jullie veel weten van technologie etc. heb ik een brandende vraag voor jullie.
Ik heb via Whatsapp een behoorlijk aantal prive foto's verstuurd naar mijn vriendin. Mijn vraag is; is/was dit veilig of loop ik nu risico dat dit uit zal lekken en dit mijn hele leven lang zal blijven achtervolgen?
Graag hoop ik dat jullie mij gerust kunnen stellen
Bericht verplaatst richting het algemene Whatsapp topic aangezien de noodzaak van een eigen topic ontbreekt.
[ Voor 19% gewijzigd door Bullet NL op 26-02-2014 01:31 ]
Hoe dit uit zal lekken hangt van je vriendin en de beveiliging van haar telefoon af.
Cogitationis poenam nemo patitur
Ahh interessant! Volgens mij ging er ergens iets fout met jouw A en B, maar ik begrijp de strekking. Als ik mijn tijd uit heb staan, is die voor niemand zichtbaar, behalve als ik tegelijk met iemand anders een gesprek met hem open heb staan: dan zal daarna mijn tijd voor hem zichtbaar blijven—maar alleen voor hem. En na een bepaalde periode zal die tijd wel weer gereset worden?Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:19:
[...]
Klopt, even er vanuit gaande dat het vergelijkbaar is met IOS:
Persoon A: heeft de functie dat wanneer hij voor het laatst op Whatsapp is geweest uitstaan:
Persoon B: heeft dit niet
De situatie: A typt een bericht naar B terwijl A op dat moment ook het gesprek open heeft. B verstuurd zijn bericht naar A en gaat vervolgens offline. Omdat A op het moment van typen/versturen online was, blijft die tijd zichtbaar voor A. Als B online komt terwijl A dat niet is, verandert dit niets aan de tijd die A ziet bij B.
Hopelijk snap je het een beetje
Update: okee, ik heb het net even getest, en het lijkt erop dat ik het goed begrepen heb. Ik vind het wel irritant dat die ander nog steeds kan zien wanneer je überhaupt Whatsapp open hebt staan, dan sta je als "online". Waarom toch?? Waarom geen optie "alles verbergen"? Willen we niet allemaal onze privacy? Grrr. Laten we hopen dat er snel een Telegram-client komt die dit alles uitzet (of is die er al?).
[ Voor 16% gewijzigd door Cerberus_tm op 26-02-2014 09:16 ]
Problem solved.Cerberus_tm schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:03:
[...]
Willen we niet allemaal onze privacy?
Nickname does not reflect reality
Kun je net zo goed gewoon CM installeren met AppOps.
Heb ook AppOps hoor, niet op CM maar dat terzijde. Werkt niet perfect echter imho.Mizgala28 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:35:
Kun je net zo goed gewoon CM installeren met AppOps.
Ik gebruik Xprivacy. En Whatswidget om Whatsapp-berichten te lezen en versturen zonder dat men mij online ziet. Ik betwijfel of de Blackphone iets bijzonders met Whatsapp doet. In elk geval vind ik dat de optie standaard in Whatsapp zou moeten zitten om je status te verbergen.
Die is er al, als je naar de site van WA gaat staat daar al een nieuwere versie waar die optie al wel in zit.Cerberus_tm schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 04:24:
[...]
In elk geval vind ik dat de optie standaard in Whatsapp zou moeten zitten om je status te verbergen.
Ja, en dat is al iets beter, maar die verbergt alleen "laatst gezien", niet "online". Dus als ik Jantje een bericht aan het sturen ben, kan Pietje op dat moment zien dat ik online ben. Geen privacy. Ik vind het heel raar dat Whatsapp al vanaf het begin niet de optie geeft om dat alles te verbergen.xippie schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 07:44:
[...]
Die is er al, als je naar de site van WA gaat staat daar al een nieuwere versie waar die optie al wel in zit.
[ Voor 4% gewijzigd door Cerberus_tm op 28-02-2014 06:12 ]
Dat is een gigantisch privacy lek, maar ik vermoed dat dit opzettelijk zo gemaakt is. Over de reden kan je alleen maar speculeren.
Ik kan toch ook zonder dat je het weet je in mijn telefoonboek toevoegen?joopv schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:15:
Zoals ik hierboven al schreef, ik vind het raar dat je een contactpersoon in whatsapp kunt toevoegen zonder toestemming van de andere partij - sterker nog - zonder dat de andere partij ook maar iets weet of merkt.
Dat is een gigantisch privacy lek, maar ik vermoed dat dit opzettelijk zo gemaakt is. Over de reden kan je alleen maar speculeren.
[ Voor 24% gewijzigd door joopv op 27-02-2014 09:26 ]
Dat kan je tegenwoordig netjes uitzetten.joopv schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:25:
En dan vind jij het normaal dat jij ziet wanneer ik online ben in whatsapp?

Neejoopv schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:25:
En dan vind jij het normaal dat jij ziet wanneer ik online ben in whatsapp?
Cerberus_tm in "WhatsApp voor Android" ?Ryan_ schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:29:
Dat kan je tegenwoordig netjes uitzetten.
Instellingen > account > privacy > laatst gezien
Ik heb wel de versie van de site gedownload een tijdje terug, deze gaf vanmiddag aan dat ie moest updaten!
Laten we het hopen. Maar ik blijf het raar vinden dat we niet al vanaf het begin de optie hadden om onze on-line status en onze "laatst gezien" te verbergen. Waarom pas jaren later? Waarom kon Whatsapp dit niet in 2009 bedenken? Ik wil zover gaan om te zeggen dat ze fundamenteel weinig geven om onze privacy, en dat is dus een slecht teken voor de dienst als geheel.Ryan_ schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:46:
[...]
Zal vast en zeker wel veranderen met de aankomende updates
[ Voor 14% gewijzigd door Cerberus_tm op 28-02-2014 06:15 ]
Vandaag kreeg ik de melding om de play store versie te updaten en de privacy instellingen zijn nu zichtbaar in de appHansAnders07 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:44:
Sterker nog, dat zit er nu in.
Instellingen > account > privacy > laatst gezien
Ik heb wel de versie van de site gedownload een tijdje terug, deze gaf vanmiddag aan dat ie moest updaten!
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Privacy dinges staat er nu gewoon in.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Nu weet ik wel dat je Whatsapp ook kan sideloaden, maar dit is toch geen 'normale' manier om te updaten? Heb gewoon de versie uit de Play Store btw.
EDIT: screenshotje:

[ Voor 15% gewijzigd door S_Chief op 07-03-2014 09:51 ]
Androidworld: WhatsApp vraagt om update, maar er is geen update
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Kreeg vanochtend dezelfde melding, vond het er een beetje uitzien als een malware berichtje.SChief schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:48:
Kreeg net de melding dat ik Whatsapp moet updaten binnen 14 dagen, maar vreemd genoeg staat er geen update klaar in de Play Store.
Nu weet ik wel dat je Whatsapp ook kan sideloaden, maar dit is toch geen 'normale' manier om te updaten? Heb gewoon de versie uit de Play Store btw.
EDIT: screenshotje:
[afbeelding]
Hell / 0
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Ioniq 5 P45
Ik kan nieteens updaten. Mijn apparaat is volgens de Play Store ineens niet compatibel? Ik heb CM11 draaien, dat is nagelnieuwCLB schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:50:
Raar ja... even op annuleren drukken...
Androidworld: WhatsApp vraagt om update, maar er is geen update

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Heeft onder andere privacy instellingen (last-seen verbergen optie) en een widget.
Heb die pop-up ook niet gehad...
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Lijkt er een beetje op alsof ze nieuwe facebook permissions willen toevoegen zonder dat je dit door hebt....
Frank wordt er ook niet blij van..Aslanboy1905 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 18:00:
Draait er een virus rond ofso? Net toen ik op voetbalzone was kreeg ik een soortgelijke popup dat ik whatsapp moet upgraden..
[afbeelding]
Zoals uitgelegd in de eerder genoemde blog is dat door een instelling die Whatsapp in de Play Store heeft aangezet. Ze hebben namelijk ingesteld dat je de app elke 90 dagen moet updaten, zodat er geen oude (onveilige) versies gebruikt worden. Ze zijn alleen nu laat met de update, zodat je deze melding krijgt.DoubleYouPee1 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 18:49:
Heb nog nooit een whatsapp update op deze manier gehad.
Lijkt er een beetje op alsof ze nieuwe facebook permissions willen toevoegen zonder dat je dit door hebt....
To the dwarf, the cripple and the mother of madness!
Misschien een superdomme vraag, maar waar vind ik nu precies de instelling "last-seen verbergen" in WA? Ik heb versie .186 geinstalleerd maar kan nergens deze settings vinden...dutchgio schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:25:
Ik heb de versie van whatsapp.com ; die is nieuwer dan de versie in de playstore.
Heeft onder andere privacy instellingen (last-seen verbergen optie) en een widget.
Heb die pop-up ook niet gehad...

Verwijderd
Menu / instellingen / account en daar privacy.dafmay schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:00:
[...]
Misschien een superdomme vraag, maar waar vind ik nu precies de instelling "last-seen verbergen" in WA? Ik heb versie .186 geinstalleerd maar kan nergens deze settings vinden...
Ach natuurlijkVerwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:04:
[...]
Menu / instellingen / account en daar privacy.

jongejongejonge die zoek functie hier op tweakers is echt aller belabberdst, zoek ik in het android forum naar whatsapp krijg je 473 topics en het belangrijkste topic (deze dus) is in geen velden of wegen te bekennen.
Anyway ik ondervind de laatste tijd problemen met Whatsapp, ik krijg in 80% van de gevallen alleen berichtjes binnen als ik mijn mobiel ontgrendel. Vroeger kwamen ze gewoon binnen.
Wat kan daar de oorzaak van zijn? ik draai geen taskkillers/greenify's of andere apps die dingen beperken.
Heel lang geleden ook last van gehad. Merkte toen dat ik veel gesprekken open had staan. Na het opschonen hiervan werkte alles weer naar behoren.kaasaanfiets schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:57:
offtopic:
jongejongejonge die zoek functie hier op tweakers is echt aller belabberdst, zoek ik in het android forum naar whatsapp krijg je 473 topics en het belangrijkste topic (deze dus) is in geen velden of wegen te bekennen.
Anyway ik ondervind de laatste tijd problemen met Whatsapp, ik krijg in 80% van de gevallen alleen berichtjes binnen als ik mijn mobiel ontgrendel. Vroeger kwamen ze gewoon binnen.
Wat kan daar de oorzaak van zijn? ik draai geen taskkillers/greenify's of andere apps die dingen beperken.
Toevallig geen Xperia toestel met Stamina ingeschakeld? Zo ja, WhatsApp whitelisten.kaasaanfiets schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:57:
offtopic:
Nee een HTC Sensation met een ViperS 5.0.0 custom rom.agoNITE schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:21:
[...]
Toevallig geen Xperia toestel met Stamina ingeschakeld? Zo ja, WhatsApp whitelisten.
Idem hier, met zelfde probleem (soms, niet altijd).kaasaanfiets schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:57:
[...]
Nee een HTC Sensation met een ViperS 5.0.0 custom rom.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Hmmm interessant. Draai je ook dezelfde rom? dan zou het rom gerelateerd kunnen zijnPinobigbird schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 23:37:
[...]
Idem hier, met zelfde probleem (soms, niet altijd).
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
⏩ PVOutput☀️
Dat gebeurt pas om de 15 minuten waardoor er een zekere vertraging via Whatsapp op kan treden als je berichten wilt sturen of ontvangen.
Zucht...
Ik weet niet precies wat dat betekent, maar het gebeurt alléén met Whatsapp, en heel veel verschillende mensen hebben er last vast (zit zelfs bij Tele2): andere push-berichten komen altijd wel gewoon snel aan. Gmail is ogenblikkelijk.SgtElPotato schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 08:57:
Wat ik begreep heeft het te maken met de time-out die de router naar de telefoon stuurt?
Dat gebeurt pas om de 15 minuten waardoor er een zekere vertraging via Whatsapp op kan treden als je berichten wilt sturen of ontvangen.
Net uit bed
[ Voor 9% gewijzigd door Pierre op 14-03-2014 09:00 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
Ik heb niks, best vaag.maarud schreef op maandag 17 maart 2014 @ 07:00:
Ik heb het zoals het nu lijkt alleen met het hartje....dat wordt een hele grote die beweegt (groter en kleiner worden). Vreemd!
Ja... heb ik ook al vaak gemerkt.kaasaanfiets schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:57:
offtopic:
Zoeken moet je aan een zoekmachine overlaten. Daarom bij google dit inkloppen:
site:gathering.tweakers.net whatsapp
krijg een notificatie icoon dat er een WA bericht is, maar in de app zelf niets ontvangen.
open ik de notification, stond er iets over "extended ..... " maar het was zo snel weer weg, dat ik het niet kon lezen.
In account - payment staat er nu 17-04-2015 .... ( toevallig van het weekend opgezocht ivm overstap naar Hi, en dat was 17-04-2014 )
Mijn andere abo is lifetime, dus kon het niet meer checken
Laatst in een interview gelezen dat in NL nog alle accounts de komende tijd nog gratis worden verleng, vanwege de niet creditcard cultuur hierFreshMaker schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:21:
Meer mensen de verlenging gekregen vandaag ?
krijg een notificatie icoon dat er een WA bericht is, maar in de app zelf niets ontvangen.
open ik de notification, stond er iets over "extended ..... " maar het was zo snel weer weg, dat ik het niet kon lezen.
In account - payment staat er nu 17-04-2015 .... ( toevallig van het weekend opgezocht ivm overstap naar Hi, en dat was 17-04-2014 )
Mijn andere abo is lifetime, dus kon het niet meer checken
Het zal meer en meer omgebouwd worden naar facebook messenger, die op zijn beurt langzaam langs de zijdeur gaat verdwijnen.
de tijd zal het leren
Dat zouden meer bedrijven moeten doen, dus google kom maar op met alles gratis uit de play store, dit omdat wij geen creditcards hier hebbenalwaysleft schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 18:39:
[...]
Laatst in een interview gelezen dat in NL nog alle accounts de komende tijd nog gratis worden verleng, vanwege de niet creditcard cultuur hier
Wat kan ik doen om die melding tegen te gaan?
(Ik heb een Samsung Galaxy S3 met Android 4.3)
Dit topic is alleen voor Whatsapp, andere onderwerpen horen in:
- WhatsApp +: WhatsApp+ voor Android