Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Inderdaad. Dat zou reden genoeg moeten zijn. Ik vind het een vrij essentiële functie. Waarom overweegt een applicatie als Whatsapp, die door 400 miljoen mensen gebruikt wordt, niet eens zoiets belangrijks en basaals als privacy? Wat zegt dat over het bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 17:19
Cerberus_tm schreef op maandag 23 december 2013 @ 17:11:
[...]

Inderdaad. Dat zou reden genoeg moeten zijn. Ik vind het een vrij essentiële functie. Waarom overweegt een applicatie als Whatsapp, die door 400 miljoen mensen gebruikt wordt, niet eens zoiets belangrijks en basaals als privacy? Wat zegt dat over het bedrijf?
Deels waar, het zit in de versie voor iOS wel maar niet in de android versie.

Wat hiermee bedoel is dat ze de versies in mijn ogen moeten gelijk maken qua functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 20:30
Mizgala28 schreef op maandag 23 december 2013 @ 18:01:
[...]

Deels waar, het zit in de versie voor iOS wel maar niet in de android versie.

Wat hiermee bedoel is dat ze de versies in mijn ogen moeten gelijk maken qua functionaliteit.
Ze zullen het waarschijnlijk niet de moeite waard vinden. Verder zie ik de laatste tijd eigenlijk nooit updates van Whatsapp, ik weet niet of dat op iOS ook zo is? Van mij mogen ze qua privacy eerst wel eens de berichten gaan versleutelen, in plaats van de mogelijkheid inbouwen om de last seen functie uit te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
klepje schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 01:47:
[...]

Ze zullen het waarschijnlijk niet de moeite waard vinden. Verder zie ik de laatste tijd eigenlijk nooit updates van Whatsapp, ik weet niet of dat op iOS ook zo is? Van mij mogen ze qua privacy eerst wel eens de berichten gaan versleutelen, in plaats van de mogelijkheid inbouwen om de last seen functie uit te kunnen zetten.
Dat komt omdat Whatsapp niet zelf kan updaten, daar is jouw toestemming voor nodig, kijk eens in de Play Store of er een update is, want ik heb deze maand al 2 gehad.

En voor iOS is het een ramp, sinds de eerste beta van iOS7 (juni?) hebben ze maar 2 updates uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klepje schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 01:47:
[...]
Berichten worden allang versleuteld verzonden.
http://www.whatsapp.com/faq/nl/general/21864047

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik ben volgens mij oostindisch blind, maar waar zit de Last Seen Timestamp in whatsap voor Android? Zou bij chat settings moeten staan, maar dat staat er niet tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Buntmans schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 00:06:
Ik ben volgens mij oostindisch blind, maar waar zit de Last Seen Timestamp in whatsap voor Android? Zou bij chat settings moeten staan, maar dat staat er niet tussen?
Zoals al eerder gezegd bevat de android versie die niet, alleen de iOS versie heeft dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Laatst online: 30-04-2024
Mizgala28 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 00:14:
[...]

Zoals al eerder gezegd bevat de android versie die niet, alleen de iOS versie heeft dat.
Mmmh bizar. Een behoorlijke inbreuk op de privacy vind ik het en wil het dus uit.

Is er een hack of workaround of iets dergelijks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
Enige 'workaround' is geen WhatsApp gebruiken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Buntmans schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 00:24:
[...]

Mmmh bizar. Een behoorlijke inbreuk op de privacy vind ik het en wil het dus uit.

Is er een hack of workaround of iets dergelijks ?
Whatsapp+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hahn schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 00:35:
Enige 'workaround' is geen WhatsApp gebruiken.
Whatsapp+ downloaden en dan de plus donation key voor 1 euro kopen ofso via de play store maar als je de app download zie je het vanzelf wel.

Wel even ergens de instructies lezen voordat je het installeert, want volgens mij moest je eerst de normale downloaden, dan verwijderen en dan pas whatsapp plus installeren.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:50

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Zie ook het linkje hieronder in de topicwaarschuwing naar het Whatsapp+ topic.
En het verbergen van je "Last seen" werkt prima met de donation versie :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Aslanboy1905 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 01:17:
...downloaden en dan de plus donation key voor 1 euro kopen ofso via de play store
Was dat maar zo. Is "iets" duurder.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik baal een beetje van Whatsapp, nu zit ik in een leuke groep maar waar ik even niet continu updates van wil krijgen en lezen. Dus => gedempt. Probleem is, hij blijft in m'n notification bar oppoppen en dat is gewoon niet lekker omdat het best hard gaat. Ik heb alle popup meldingen al uitgeschakeld, maar niets helpt. Wie helpt? Google weet het ook niet helaas :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Indien rooted: Notifications Off werkt prima. Kan je tijdelijk de notificaties uit zetten of dmv een profiel togglen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Brad Pitt schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 10:07:
[...]

Was dat maar zo. Is "iets" duurder.
€2,59... Daar koop je in sommige plaatsen niet eens een biertje voor.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
_Christiaan_ schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:51:
€2,59... Daar koop je in sommige plaatsen niet eens een biertje voor.
Een kilo aardbeien is ook duurder ja. Point being?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:21:
[...]

Indien rooted: Notifications Off werkt prima. Kan je tijdelijk de notificaties uit zetten of dmv een profiel togglen.
Ja voor heel WA zeker? Dat is niet wat we willen (ik heb hetzelfde probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ja uiteraard.
Dat is niet wat we willen (ik heb hetzelfde probleem).
Feature request doen bij de devs en (lang) wachten it is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 15:11
Is het mogelijk om gesprekken van de ene telefoon op andere over te zetten? Ik heb op mijn Xperia Z namelijk een paar belangrijke gesprekken staan die ik graag ook op m'n nieuwe Nexus 5 wil hebben.
Kan dit door de map 'Whatsapp' over te zetten van m'n oude telefoon op m'n nieuwe via de computer? Kan namelijk niet via SD kaart aangezien de Nexus 5 deze niet heeft.

[ Voor 30% gewijzigd door cordonbleu op 03-01-2014 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:45
cordonbleu schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 19:31:
Is het mogelijk om gesprekken van de ene telefoon op andere over te zetten? Ik heb op mijn Xperia Z namelijk een paar belangrijke gesprekken staan die ik graag ook op m'n nieuwe Nexus 5 wil hebben.
Kan dit door de map 'Whatsapp' over te zetten van m'n oude telefoon op m'n nieuwe via de computer? Kan namelijk niet via SD kaart aangezien de Nexus 5 deze niet heeft.
Ga naar de Whatsapp instellingen, in het menu gespreksinstellingen kan je een backup maken van alle Whatsapp gesprekken.
Kopieer de Whatsapp folder van de oude telefoon naar je Nexus 5 (je hoeft hier geen sd kaart voor te hebben).
Installeer Whatsapp op je Nexus 5, als het goed is biedt Whatsapp je aan om je backup te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 15:11
Bedankt! De kunst is dus om de map 'whatsapp' in het interne geheugen te plaatsen vóórdat whatsapp wordt geïnstalleerd. Dan vraagt Whatsapp bij de eerste keer openen of je de backup wilt terugzetten en heb je alle gesprekken terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Brad Pitt schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:36:
[...]

Ja uiteraard.

[...]

Feature request doen bij de devs en (lang) wachten it is :)
Snif :'( Ik ga maar eens kijken voor een featreq!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

cordonbleu schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 19:40:
Bedankt! De kunst is dus om de map 'whatsapp' in het interne geheugen te plaatsen vóórdat whatsapp wordt geïnstalleerd. Dan vraagt Whatsapp bij de eerste keer openen of je de backup wilt terugzetten en heb je alle gesprekken terug :)
Voordat je Whatsapp opent. Dat is meer dan genoeg. Toevallig gisteren nog gedaan bij de telefoon van m'n vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-weg-

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2014 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Niet online
Weet iemand of je Whatsapp licentie nog steeds automatisch gratis verlengd wordt? De mijne loopt over een paar weken af en is niet verlengd wat vorige jaar wel het geval was.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Aslanboy1905 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:10:
Weet iemand of je Whatsapp licentie nog steeds automatisch gratis verlengd wordt? De mijne loopt over een paar weken af en is niet verlengd wat vorige jaar wel het geval was.
Geen idee, Ik heb hem toch maar betaald omdat Hi tegenwoordig betalen via je abonnement heeft. Oftewel je hebt geen CC nodig voor het afrekenen :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 14:35
Mijn whatsapp periode is afgelopen week nog gratis met een jaar verlengd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:20

HaTe

haat niet

De Whatsapp van mijn vriendin is gisteren ook voor een jaar verlengd. Dus het gebeurt nog wel!

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne is ook tot 2015 verlengd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Niet online
Wat toevallig! Plaats ik hie vanochtend een vraag over de verlenging en zojuist krijg ik een bericht over dat mijn abonnement tot 2015 verlengd is dus het is nog steeds gratis :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

De mijne staat nog steeds op 20 februari 2014, op welke datum stond die van jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
De mijne op 26-2... Ik wacht het wel af

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meho
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:47
Die van mijn moeder is zojuist ook met een jaar verlengd. De tekst luidde:

"Als gunst hebben we je abonnement verlengd tot 10 feb. 2015. Gelieve na te denken over het aanschaffen van WhatsApp. "

[ Voor 0% gewijzigd door Meho op 11-01-2014 18:43 . Reden: ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Leuk bericht... "  Gelieve na te denken over het afschaffen van WhatsApp" ik hoop dat ze aanschaffen bedoelen...

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 14:35
Mijne was tot 5 februari 2014 dus geen zorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik wilde afgelopen week die van mijn zusje voor het eerst verlengen (zij heeft geen cc), maar hij verlengde gratis.. toch mooi meegenomen.

[ Voor 13% gewijzigd door Michael Knight op 11-01-2014 21:59 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Niet online
janvanduschoten schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:02:
De mijne staat nog steeds op 20 februari 2014, op welke datum stond die van jullie?
11 februari 2014 dus nog een weekje wachten, hooguit 2 en hij zal automatisch verlengen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Meanwhile @ WhatsApp Android door Touchie:

Afbeeldingslocatie: http://www.dailyhaha.com/_pics/winzip.jpg

Vervang Winzip door WhatsApp. :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
MegaTronics schreef op zondag 12 januari 2014 @ 09:25:

[afbeelding]

Op de iPhone wordt het niet verlengt als je niet betaald, eigenlijk heeft Whatsapp daar de meeste aan verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MegaTronics schreef op zondag 12 januari 2014 @ 09:25:

[afbeelding]

Betaal er ook gewoon voor hoor, al weet ik dat het ook gratis kan. Gebruik het dermate vaak dat die 90 cent per jaar gewoon een no-breaner is. Snap werkelijk niet dat men het zó kicken vindt om zo'n "bedrag" jaarlijks te kunnen besparen. Maar ieder zijn ding, uiteraard d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Brad Pitt schreef op zondag 12 januari 2014 @ 13:05:
[...]

Betaal er ook gewoon voor hoor, al weet ik dat het ook gratis kan. Gebruik het dermate vaak dat die 90 cent per jaar gewoon een no-breaner is. Snap werkelijk niet dat men het zó kicken vindt om zo'n "bedrag" jaarlijks te kunnen besparen. Maar ieder zijn ding, uiteraard d:)b
Ik had vroeger een iPhone maar ik heb nog steeds hetzelfde nummer, dus ik heb hem levenslang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Brad Pitt schreef op zondag 12 januari 2014 @ 13:05:
[...]

Precies, ik verleng met veel plezier ieder jaar het bij mijn moeders Whatsapp. Gun Whatsapp dat wel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:28
Mijne is ook levenslang door nog steeds hetzelfde nummer te gebruiken, maar voor 90 cent per jaar is het niet zo'n probleem natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Wel raar dat Whatsapp onderscheidt doet maken, doordat sommige wel moeten betalen en andere niet. ( Buiten iPhone naar Android levenslang niet meegenomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Xk8qt0N.jpg

Ha een vriendin kreeg 'm net ook, dacht al, even hier posten maar was dus al bekend :+

Wist niet eens dat er een betaalde versie was op Android, gebruik zelf ook Android en heb er nog nooit iets van gezien (maar heb vroeger wel iOS gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Noxious schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:52:
Ha een vriendin kreeg 'm net ook, dacht al, even hier posten maar was dus al bekend :+
Zou het geniaal vinden als mensen die wél hebben betaald niet gratis daarna door mogen en pas weer online zijn na betaling. Oh well, weet het over een paar maandjes, laat hem wel even aflopen voor het verlengen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

janvanduschoten schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:02:
Afgelopen week bij mij ook weer gratis verlengd d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Ik heb zojuist maar eens het abonnement afgenomen en dus betaald...ik vind het dubbel&dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:00

Quad

Doof

Hier verloopt het op 6 maart, die van mijn zusje en moeder zijn al verlengt naar Januari 2015.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:29
Bij mij ook weer een jaar verlengt. Voor het 3de jaar op rij :)

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 20:27
Ik heb de afgelopen week een raar 'probleem' met Whatsapp op de Nexus 5 (ART). Als ik een berichtje typ dat 20 seconden duurt, dan loopt het toetsenbord voor 2/3 seconden vast. Alle toetsaanslagen worden wel geregistreerd, maar de animatie zie je pas 2/3 seconden later. Bij andere plekken heb ik daar geen last van. Ik heb bijvoorbeeld in Google Keep een lang stuk tekst getypt, maar daar kon ik het probleem niet reproduceren. Iemand anders ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Toen ik rond eind januari 2013 zou moeten betalen, dit maar gedaan. Dit jaar gewoon weer gratis verlengd met 1 jaar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xheroxkefx
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03 15:56
Ik had ooit 1$ gedoneerd, heb nu lifetime! :P

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:26
Dit is toch niet 'Het grote Is-je-WhatsApp-verlengd-topic'? :P

Dus..back on topic... het valt me op dat WhatsApp al een lange tijd geen nieuwe beta versies op hun site heeft gezet (laatste is 151 op de site, en 152 in de play store). Zou er wat nieuws aan zitten te komen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
maarud schreef op zondag 26 januari 2014 @ 16:09:

Dus..back on topic... het valt me op dat WhatsApp al een lange tijd geen nieuwe beta versies op hun site heeft gezet (laatste is 151 op de site, en 152 in de play store). Zou er wat nieuws aan zitten te komen? :D
Valt mij ook al enige tijd op. Wat nieuws zou mooi zijn! Ondanks dat de UI er behoorlijk op voor uit is gegaan, zou deze van mij wel helemaal over de kop mogen bijvoorbeeld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Die melding over gunst kreeg ik dus niet. Ik kreeg gewoon: Verlengd tot februari 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielPH
  • Laatst online: 14-07-2024
Heb een Nexus 5 (yay!), nieuwe backup gemaakt en op het geheugen gezet en WhatsApp geïnstalleerd. WhatsApp vroeg of ik alle berichten wilde herstellen; gedaan.

Nu missen de berichten van de afgelopen week. Wat kan ik eraan doen zodat ook de afgelopen week hersteld wordt?

edit: alle bestanden in die map met een datum erin verwijderen bood soelaas.

[ Voor 15% gewijzigd door MichielPH op 26-01-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
MichielPH schreef op zondag 26 januari 2014 @ 21:07:
Heb een Nexus 5 (yay!), nieuwe backup gemaakt en op het geheugen gezet en WhatsApp geïnstalleerd. WhatsApp vroeg of ik alle berichten wilde herstellen; gedaan.

Nu missen de berichten van de afgelopen week. Wat kan ik eraan doen zodat ook de afgelopen week hersteld wordt?

edit: alle bestanden in die map met een datum erin verwijderen bood soelaas.
Hey, misschien wel handig om te weten, wat is "die map"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
  • Laatst online: 13-09 19:50
maarud schreef op zondag 26 januari 2014 @ 16:09:

Dat idee had ik ook, hoewel je het nooit weet met Whatsapp, er is weleens vaker een langere periode van afwezigheid geweest en toen kwam er weer een "gewone" release. Maarja misschien komt Whatsapp 3.0 er wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Cerberus_tm schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:47:
[...]

Hey, misschien wel handig om te weten, wat is "die map"?
/sdcard/Whatsapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Ah OK, dank! Goed om te weten. Ik wist niet dat Whatsapp alles kon herstellen zonder dat er nog iets op je telefoon stond, maar nu je het zo zegt klinkt dat wel logisch.

Verder schijnt het omgekeerde ook te werken: als je die map intact laat en een nieuwe SIM-kaart erin doet, kun je je oude conversaties meenemen. Dat las ik in elk geval ergens (toch niet hier?). Ik weet niet meer of je dan juist wel of juist niet Whatsapp eerst moest deïnstalleren en de map backuppen en terugzetten, dan weer installeren — of juist iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Cerberus_tm schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 01:47:
[...]

Ah OK, dank! Goed om te weten. Ik wist niet dat Whatsapp alles kon herstellen zonder dat er nog iets op je telefoon stond, maar nu je het zo zegt klinkt dat wel logisch.

Verder schijnt het omgekeerde ook te werken: als je die map intact laat en een nieuwe SIM-kaart erin doet, kun je je oude conversaties meenemen. Dat las ik in elk geval ergens (toch niet hier?). Ik weet niet meer of je dan juist wel of juist niet Whatsapp eerst moest deïnstalleren en de map backuppen en terugzetten, dan weer installeren — of juist iets anders.
Wanneer de nieuwe SIM voor hetzelfde nr is hoef je niets te doen, maar dat bedoel je vast niet.
Als je met de instellingen gaat spelen kom je erachter hoe je je WhatsApp account kan overzetten naar een nieuw nr.

Hint: instellingen - > account - > telefoonnummer wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Chris.nl schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 04:30:
[...]
Wanneer de nieuwe SIM voor hetzelfde nr is hoef je niets te doen, maar dat bedoel je vast niet.
Als je met de instellingen gaat spelen kom je erachter hoe je je WhatsApp account kan overzetten naar een nieuw nr.

Hint: instellingen - > account - > telefoonnummer wijzigen
Ah OK, dank voor de tip! En dan kun je al je gesprekken meenemen? En andere mensen, zien die dan ook je nieuwe nummer, of hoe werkt dat? Nou ja, ik ben toch niet van plan binnenkort van nummer te veranderen (of ooit). En, ja, ik bedoelde inderdaad een andere telefoonnummer, niet een andere SIM-kaart met hetzelfde telefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Nu wel een update, versie 156. Nog geen changelog helaas...

Voor mijn gevoel zit er nu meer fade in de overgang van de schermen :)

Daarnaast is de optie: pay for a friend nieuw...kan je voor iemand anders whatsapp kopen, via google wallet, PayPal en een betalingsURL.

[ Voor 71% gewijzigd door maarud op 30-01-2014 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:05
WhatsApp voegt in de laatste update widgets toe voor Android-apparaten. Hiermee is het onder andere mogelijk de laatste gesprekken rechtstreeks op het startscherm te bekijken. Ook is er een camera-widget toegevoegd, zo ontdekte een oplettende Androidworld-lezer.
WhatsApp krijgt widgets in Android-app

Nice! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nais ;)
Nu nog een widget voor op het lockscreen ;)

EDIT: dat kan dus ook ;)
Ziet er wat vreemd uit, maar het kan wel :9

Kan alleen niet vinden om whatsapp onder de standaar digitale klok te plaatsen op het lockscreen, het is nu of het 1 of het ander..

[ Voor 67% gewijzigd door dutchgio op 31-01-2014 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
maarud schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:14:
Nu wel een update, versie 156. Nog geen changelog helaas...

Voor mijn gevoel zit er nu meer fade in de overgang van de schermen :)

Daarnaast is de optie: pay for a friend nieuw...kan je voor iemand anders whatsapp kopen, via google wallet, PayPal en een betalingsURL.
Dit is super handig, zo heb je altijd wel iemand in de buurt die kan betalen. Mijn beste Whatsapp buddy net 1 jaar erbij gegeven _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
AH inderdaad, die had ik nog niet gezien! Vooral camerawidget is handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik heb geen update van whatsapp gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Mizgala28 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:08:
Ik heb geen update van whatsapp gekregen.
Dan download je hem toch gewoon manueel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Zo, 3 mensen 1 jaar Whatsapp gegeven. Aan mij verdienen ze niks ( ooit iPhone gehad dus levenslang Whatsapp) maar dan maak ik het goed door vandaag 3 vrienden Whatsapp te hebben gegeven 1 jaar extra. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Jammer dat iedereen die ik ken levenslang whatsapp heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
alwaysleft schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 23:47:
Zo, 3 mensen 1 jaar Whatsapp gegeven. Aan mij verdienen ze niks ( ooit iPhone gehad dus levenslang Whatsapp) maar dan maak ik het goed door vandaag 3 vrienden Whatsapp te hebben gegeven 1 jaar extra. _/-\o_
Hoe heb je nu lidmaatschap dan betaald??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:29
Handig zo'n widget. Lijkt een beetje op de standaard email widget.
Ik denk niet dat ik er gebruik van ga maken, als ik iets wil lezen of schrijven dan open ik de app wel gewoon op de normale manier.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Nu versie 2.11.161, nog geen noemenswaardige nieuwe dingetjes :)

Wat me laatst nog opviel (al in een versie hiervoor) is dat er nu ook een datum bij 'Status' komt te staan, zodat je kan zien wanneer iemand zijn status gewijzigd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:46
Is er een manier om mijn standaard image browser ook voor whatsapp als standaard in te stellen?

De image browser in whatsapp is de domste die ik ooit gezien heb en zie dezelfde fotos soms wel 6x staan en moet steeds 2 extra acties doen om terug te gaan naar mijn eigen image browser...
Erg frustrerend onhandig en omslachtig voor iets wat nooit gewijzigd had moeten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Laatst online: 12-09 11:47
Bij mij zijn veel profielfoto's van heel veel kenissen sinds 2 dagen niet meer zichtbaar. Alleen van een familielid en een vriend van mij wel. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Gegoogeld maar ik werd er niet veel wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:40
Hier ook sommigen.
Lijkt erop dat dat mensen zijn die jou niet in hun whatsapp contacts hebben staan.

Zal wel nieuwe privacy update zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Toch vreemd want voor de rest verneem ik er weinig over op het net.
Ik heb overigens versie 2.11.152 en Android versie 4.2.1.

[ Voor 30% gewijzigd door cc12 op 06-02-2014 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik merk zojuist hetzelfde. Veel (maar niet alle) profielfoto's staan nog wel klein in de contactenlijst maar verdwijnen als je ze in het groot probeert op te roepen.

Is het een bug of gedeeltelijk down zijn van whatsapp servers, of inderdaad een privacy update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Laatst online: 09:05
Ik twijfel of het privacy is want gister werd ik aangesproken door iemand, waarvan ik het plaatje ook niet kon zien. Maar die persoon moest me dus wel nog in de telefoon hebben staan anders kletst het lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:51
Hier ook veel contacfoto's niet meer zichtbaar. Ook van mensen waarvan ik zeker weet ze mij wel in de telefoon hebben staan. Mensen waarvan ik weet dat ze mij niet in de telefoon hebben staan de afbeelding bijvoorbeeld wel nog zichtbaar. Dit kan het dus ook niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hier ook het contactfoto probleem. Het viel mij ook gelijk op dat het veelal mensen zijn waar ik nooit contact mee heb, maar dat is het dus niet als ik zo die berichten hierboven lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
@Jason X: Het is natuurlijk geen verplichting om een contactfoto te hebben in WA.

Het lijkt er op dat contactfoto's niet meer gedeeld worden met contactpersonen die niet in beide telefoons staan.

Goede zaak zou dat zijn. Wat mij betreft wordt er helemaal niks gedeelt, want zoals whatsapp op de android nu is, is het een gigantisch privacy lek en verwonderd het me hogelijk dat dat mogelijk is en niet al lang tot een grote rel geleid heeft. Het is toch te gek voor woorden dat ik zomaar een willekeurig telefoonnummer in mijn telefoon kan zetten en vervolgens de whatsapp online status van dat persoon kan monitoren / begluren, zonder dat diegene dat weet.

Het rare is dat dit op IOS heel anders werkt, daar krijg je volgens mij zelfs een melding als iemand jouw nummer toevoegt in zijn telefoon. Waarom werkt WA onder IOS anders dan onder Android??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Laatst online: 12-10-2020
joopv schreef op zondag 09 februari 2014 @ 22:42:
Het is toch te gek voor woorden dat ik zomaar een willekeurig telefoonnummer in mijn telefoon kan zetten en vervolgens de whatsapp online status van dat persoon kan monitoren / begluren, zonder dat diegene dat weet.
Nou nou nou, wat krijg je allemaal te zien, en foto en de online status. Nee, ik vind dat niet echt privacy schending. Buiten dat kan men kiezen voor en status en profiel foto. Wie en gróót probleem met zoiets heeft zet geen profiel foto en de status op "hey! aim using whatsapp" opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Zit net even met die widget te kloten. Als je de hoogte op 1x houdt krijg je een unread counter (wit WhatsApp icon met een witte unread badge er naast op een transparant zwarte achtergrond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
agoNITE schreef op maandag 10 februari 2014 @ 06:48:
Zit net even met die widget te kloten. Als je de hoogte op 1x houdt krijg je een unread counter (wit WhatsApp icon met een witte unread badge er naast op een transparant zwarte achtergrond).
Heb je die whatsapp via een site of zo? Ik heb die update namelijk nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
APK gedownload via www.whatsapp.com/android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Thx, wel apart dat je het daar kan downloaden maar dat de update er nog niet is uitgekomen in de Play Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Is bijna altijd zo. Soort van unstable/beta release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
cc12 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 22:59:
Bij mij zijn veel profielfoto's van heel veel kenissen sinds 2 dagen niet meer zichtbaar. Alleen van een familielid en een vriend van mij wel. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Gegoogeld maar ik werd er niet veel wijzer van.
Dit heb ik in Whatsapp+, ligt dus niet aan de software maar aan 'het netwerk'. Blijkbaar is er op deWhatsapp-server een vinkje gewijzigd.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Sinds gisteren zie ik de profielfoto's weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:37
Even een vraagje ik heb in whats up het programma Gallerij gebruikt ( om movies ) up te loaden maar nu krijg ik die Gallerij niet meer terug naar de keuze van foto's of films

wat moet ik nu doen of eerder gezegd hoe moet ik het doen

[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 12-02-2014 22:40 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
cc12 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 22:30:
Sinds gisteren zie ik de profielfoto's weer.
Hier zijn nog steeds de profielfoto's van mensen waarvan ik denk dat ze mij niet in de lijst hebben, niet zichtbaar.

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 09:58
ravw schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 22:35:
Even een vraagje ik heb in whats up het programma Gallerij gebruikt ( om movies ) up te loaden maar nu krijg ik die Gallerij niet meer terug naar de keuze van foto's of films

wat moet ik nu doen of eerder gezegd hoe moet ik het doen
Als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt, moet je naar Instellingen > Applicaties gaan, hier de app die hij standaard opent opzoeken en vervolgens daarbij op 'Standaardwaarden wissen' klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ook hier zijn de foto`s weer zichtbaar bij iedereen..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Onlangs versie 2.11.167 van de website geplukt, zie nu al enige tijd versie 2.11.163 op de website staan. Iemand enig idee waarom de nieuwere versie ofline is gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Gebeurd wel vaker, ook een keer met versie .143 die weer terug ging naar .141. Waarschijnlijk een paar bugs (ook al merk ik die niet want 167 draait goed).

Wel jammer, in versie .141 geloof ik, was er een nieuwe optie toegevoegd, naast het verzend-tekentje (bij de inputbox waar je typt) was er in die versie ook een camera-icoontje zodat je direct een foto kon maken ipv via bijlage -> camera.

Daarom moest WhatsApp in die versie ook de extra camera-permissie gebruiken. Die permissie is nog steeds nodig (nu voor de widget) maar het icoontje is nog steeds niet terug, zelfs niet 20 versies later... maar wie weet komt het nog :)
Pagina: 1 ... 34 ... 45 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor Whatsapp, andere onderwerpen horen in:
- WhatsApp +: WhatsApp+ voor Android