Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:25
Ik ben wel tevreden met de betatest van WhatsApp. Het werkt prima, ook berichten naar iPhones en BlackBerries.

Hiervoor had ik ook WhatsApp gekocht voor een BlackBerry. Daar beviel WhatsApp prima, maar de BB minder. Gelukkig is de beta nu opengesteld voor Android.

Wat blijkt: mijn licentie voor BB is kennelijk ook geldig voor Android. De komende tien jaar kan ik nog gebruik maken van WhatsApp (de app nog gekocht vanuit de BB App World) en dat is mooi meegenomen :)

[ Voor 7% gewijzigd door rclahsen op 07-08-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Hoe werkt dat met dat cross-licensing?

Voor zover ik het begrijp is je licentie dus gekoppeld aan je nummer? Een licentie van bijv. de iPhone zou dan ook moeten werken op je Blackberry/Android

of mis ik hier iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08 15:57
Nope, dat is hoe het werkt. Je whatsapp koppel je niet aan je device, maar aan je telefoonnummer. Staat ook in de FAQ op de site btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PradaBrada
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-07-2024
De installatie doet het eindelijk weer :)
Meteen geupdate naar v1.0.5905
De app doet het verder prima

Lenovo Yoga Book Windows | Samsung Galaxy S8 Arctic Silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

Kan neit intializen ofso, Is hij weer closed ?

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 13:27
Ik krijg ook constant de melding:
Sorry, WhatsApp was unable
to complete initialization.
UNAUTHORIZED BETA USERS
WILL BE UNABLE TO
COMPLETE THIS STEP. DO NOT
EMAIL US.
Kan het tooltje openen, moet me telefoonnummer invoeren, dan krijg ik SMS met een code, ga ik weer terug naar we WhatsApp en daar vraagt hij overigens niet om een code, maar om een naam. Wat ik ook invul, die code of me naam, ik blijf die melding krijgen.

Blijf t komende tijd maar proberen. Hoop dat ie het gaat doen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Criminelis op 08-08-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Criminelis schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 17:57:
Ik krijg ook constant de melding:

[...]

Kan het tooltje openen, moet me telefoonnummer invoeren, dan krijg ik SMS met een code, ga ik weer terug naar we WhatsApp en daar vraagt hij overigens niet om een code, maar om een naam. Wat ik ook invul, die code of me naam, ik blijf die melding krijgen.

Blijf t komende tijd maar proberen. Hoop dat ie het gaat doen :)
same problem :(

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:49
Die SMS hoef je niets mee te doen :)
WhatsApp leest waarschijnlijk zelf de SMS met (verificatie) code uit, en gaat dan door naar het volgende venster
(Je naam invullen)
Hierna krijg je idd vaak de melding dat het niet werkt..

Bij mij ging het zo:
Rond 14:00 uur proberen: Werkt niet, krijg steeds deze melding (meerdere malen geprobeerd)
Rond 16:00 uur proberen: Werkt! :)
En bij m'n broertje:
Rond 17:00 uur proberen: Werkt niet meer.. :S (ook enkele keren geprobeerd :P)
Volgende dag rond middernacht proberen: Werkt!

Kortom, gewoon op verschillende tijdstippen proberen, lukt vast wel een keer! ;)

[ Voor 8% gewijzigd door SmiGueL op 09-08-2010 12:19 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Paar minuten geleden voor mij ook gelukt, maar 0 mensen in mijn contactlijst die whatsapp gebruiken :+

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Hij doet het =D
Blijft BTW het whatsapp teken ALTIJD in je Notificationbar ?

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Na 'clear' gedrukt te hebben is het hier weg.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Kixtart schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 23:07:
Na 'clear' gedrukt te hebben is het hier weg.
Heb em ook niet meer =)

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binjap
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2021
Hier werkt ie ook, wel erg gemakkelijk moet ik zeggen. Maar, klopt't dat deze app gewoon altijd actief is? Kan ik 'm ook sluiten? Vreet nogal accu anders lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 10:04
binjap schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 09:52:
Hier werkt ie ook, wel erg gemakkelijk moet ik zeggen. Maar, klopt't dat deze app gewoon altijd actief is? Kan ik 'm ook sluiten? Vreet nogal accu anders lijkt me..
Hoe kunnen berichten gepushed worden als de applicatie geheel niet meer draait dan? Niet écht zinvol, no? :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
binjap schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 09:52:
Hij is altijd actief ja, in de achtergrond. Sluiten is niet nodig, want het werkt met een push-systeem :) Tijdens het gebruik van de app gaat je accu wat harder dan je eigenlijk zou willen, maar dat komt volgens mij meer door het scherm dat je constant aan hebt dan echt de app zelf.

Sinds de froyo update doe ik makkelijk 1,5 - 2 dagen met een accu als ik een beetje normaal gebruik heb. Bij extremer gebruik red ik nog een dag - behalve als ik navigatie start natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 21:15
Er draait een losse service die de Push notifications verzorgd. Zolang die niet wordt afgesloten blijf je berichten ontvangen. De applicatie zelf kan dus gewoon afgesloten worden.

Werkt op dezelfde manier als GTalk en op de manier waarop PingChat! zou moeten werken.

Overigens had ik een mail gestuurd naar de ontwikkelaars over het feit dat de notification LED van mijn Milestone niet gaat knipperen bij het ontvangen van een bericht. Ze stuurden terug dat het in de nieuwste versie opgelost moest zijn, maar nog steeds werkt het niet bij mij... Zijn er andere Milestone eigenaren die dit zouden kunnen bevestigen voor me?

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binjap
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2021
Bedankt voor de duidelijke reacties, zou dus niet al te veel verbruik moeten genereren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

w0ndersp00n schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 09:59:
Er draait een losse service die de Push notifications verzorgd. Zolang die niet wordt afgesloten blijf je berichten ontvangen. De applicatie zelf kan dus gewoon afgesloten worden.

Werkt op dezelfde manier als GTalk en op de manier waarop PingChat! zou moeten werken.

Overigens had ik een mail gestuurd naar de ontwikkelaars over het feit dat de notification LED van mijn Milestone niet gaat knipperen bij het ontvangen van een bericht. Ze stuurden terug dat het in de nieuwste versie opgelost moest zijn, maar nog steeds werkt het niet bij mij... Zijn er andere Milestone eigenaren die dit zouden kunnen bevestigen voor me?
Ik kan bevestigen dat het bij mij ook niet werkt :(
Ik heb nu ook wanneer ik op upgrade ram in het menu dat hij zegt download unsuccesfull en er dus niets geupgrade word.. lekker fijn :z

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Het is niet voor niets een beta... :) Daar kunnen storingen, foutjes en bugs in voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
w0ndersp00n schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 09:59:
Overigens had ik een mail gestuurd naar de ontwikkelaars over het feit dat de notification LED van mijn Milestone niet gaat knipperen bij het ontvangen van een bericht.
Met dezelfde versie van Whatsapp knippert m'n LEDje wel op Android 2.2 maar niet op 2.1 (HTC Magic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 13:41

Mark_640

In my memory

Topicstarter
Whatsapp lijkt op dit moment down te zijn, ik kan niets meer versturen...

Met een search op twitter lijkt het erop dat er meer mensen last van hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-09 14:25
''system is going through an outage. will update as we learn more. (@ 8:32AM)''

Van het wa_status twitter account.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Zojuist, na vele mislukte pogingen afgelopen dagen, weer geprobeerd te initializen en... gelukt!

Kreeg gelijk een berg berichten binnen die nog waren blijven "hangen" sinds ik mijn iPhone heb verkocht.

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 00:11

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb de whatapp beta al een poosje draaien maar heb het gevoel dat ik nooit updates krijg. Mijn interface is namelijk erg basic, en als ik op de menu button druk krijg ik alleen maar de refresh button te zien. Verder geen andere menu's. Ik kan met contacten chatten en that's it. Ik lees al over versturen van foto's en dergelijken. Loop ik nog met een oude versie rond? Zo ja, hoe kan ik de update uitvoeren?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik heb zojuist via menu -> upgrade een nieuwe versie gedownload en vervolgens (handmatig via het notifications scherm) geinstalleerd: v1.0.5905.

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:53

AndereKoekoek

Ping! Pong?

@Tinto
Je moet in een chat op menu drukken.
Niet in je contactenlijst ;)

edit:
@Rylo
Je licentie is verbonden aan je telefoonnummer en niet je telefoon.
Als je dus een nieuwe telefoon neemt dan blijft je licentie geldig en je behoudt hetzelfde account.
Is overigens al een paar keer voorbij gekomen hier.

[ Voor 65% gewijzigd door AndereKoekoek op 10-08-2010 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Tinto schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 23:12:
Zojuist, na vele mislukte pogingen afgelopen dagen, weer geprobeerd te initializen en... gelukt!

Kreeg gelijk een berg berichten binnen die nog waren blijven "hangen" sinds ik mijn iPhone heb verkocht.
heb je met je iphone account dan ook direct een licentie bij whatsapp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Sinds gisteravond kunnen valideren. Echter merk ik dat mijn G1 super onstabiel is geworden nadat WhatsApp daadwerkelijk draait.

Krijg erg veel ANR meldingen op Whatsapp en dan blijft mijn hele telefoon hangen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
I/ActivityManager( 1732): ANR in process: com.android.settings (last in com.and
oid.settings)
I/ActivityManager( 1732): Annotation: keyDispatchingTimedOut
I/ActivityManager( 1732): CPU usage:
I/ActivityManager( 1732): Load: 11.93 / 10.42 / 7.66
I/ActivityManager( 1732): CPU usage from 13227ms to 4207ms ago:
I/ActivityManager( 1732):   com.whatsapp: 85% = 74% user + 10% kernel / faults:
1 minor
I/ActivityManager( 1732):   system_server: 13% = 11% user + 1% kernel / faults:
1296 minor 29 major
I/ActivityManager( 1732):   re-initialized>: 0% = 0% user + 0% kernel / faults:
386 minor 22 major
I/ActivityManager( 1732):   yaffs-bg: 0% = 0% user + 0% kernel
I/ActivityManager( 1732):   oid.inputmethod: 0% = 0% user + 0% kernel / faults:
22 minor 6 major
I/ActivityManager( 1732):   ksoftirqd/0: 0% = 0% user + 0% kernel
I/ActivityManager( 1732):   kswapd0: 0% = 0% user + 0% kernel
I/ActivityManager( 1732):   kondemand/0: 0% = 0% user + 0% kernel
I/ActivityManager( 1732):   adbd: 0% = 0% user + 0% kernel
I/ActivityManager( 1732):   logcat: 0% = 0% user + 0% kernel
I/ActivityManager( 1732):   re-initialized>: 0% = 0% user + 0% kernel / faults:
15 minor
I/ActivityManager( 1732):   m.android.phone: 0% = 0% user + 0% kernel / faults:
8 minor
I/ActivityManager( 1732):   d.process.acore: 0% = 0% user + 0% kernel / faults:
1 minor
I/ActivityManager( 1732):   m.android.email: 0% = 0% user + 0% kernel / faults:
88 minor
I/ActivityManager( 1732): TOTAL: 100% = 87% user + 12% kernel
I/ActivityManager( 1732): Removing old ANR trace file from /data/anr/traces.txt

Die gaat er toch vanaf totdat er een nieuwe versie komt. Heb de logcat en anr tracers maar doorgestuurd naar de feedback mailadres; kijken wat er uit komt.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Hmm, net een spam-sms mogen ontvangen van 0201111111 voor cheapvoip. Hopelijk niet vanwege Whatsapp of Pingchat install eerder. Mocht iemand hetzelfde ontvangen dan graag een DM'etje naar mij.

edit:
Zelf verdenk ik eigenlijk Pingchat. Deze heeft sinds vandaag de mogelijkheid om het telefoonnummer te koppelen en heb dit dan ook vanmorgen gedaan. Kan toeval zijn, maar valt wel op.

[ Voor 33% gewijzigd door Kixtart op 10-08-2010 18:31 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Bij mij begon liep 'ie net ook ineens door de activatie heen...
Er staat dat ik betaalt zou hebben tot aug' 2011...

Weet iemand of ze ook een widget hebben of gaan maken voor op je homescreen ?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:02
Ik heb hem vanochtend aan de praat gekregen en heb ook tot augustus 2011 een licentie itt de mensen die oktober 2010 hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb de laatste dagen toch wel wat probleempjes met Android <> Symbian

Beide telefoon zijn helemaal up to date.Echter blijven berichten hangen met het rode klokje.
Verder staat er in beeld 'Last seen 7 augustus 13:24' terwijl die persoon constant berichtjes aan het sturen is naar me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat smsje met je activering code stuurt hij toch naar je eigen telefoon? Ik verander nogal vaak van firmware op mijn Desire en dan moet ik telkens dat smsje opnieuw sturen..

• GAEvakYD
  • Laatst online: 21:41
hmmm vreemd probleem. Ik heb de app voorheen gebruikt op mijn Nokia E72, heb had daarvoor ook een licentie gekocht en betaald. Daarna gezien dat licentie netjes verlengt was tot ergens eind 2011.

Nu heb ik een nieuwe telefoon (Desire met Android 2.2) en wil ik de app installeren. Ik gebruik de link zoals die in de startpost staat. Helaas krijg ik dezelfde melding als vele, namelijk dat ik geen geregistreerde beta user ben. Ik ben zelfs een bestaande (betalende) gebruiker, het telefoonnummer is ook hetzelfde gebleven. Wat ik in dit topic las hangt de licentie aan het telefoonnummer, dus zou dit gewoon moeten werken.

Iemand een idee? Zal de aanmeldservice er gewoon uitliggen en een standaard melding geven?

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

De licentie voor normaal gebruik staat los van de toegang tot de beta-groep.
Dus een licentie kopen geeft je geen garantie om deel te nemen in de gesloten beta.

Gewoon bljven proberen zoals de andere mensen ook hebben gedaan. Als WhatsApp straks bevoren wordt door de dever dan zal jouw nokia licentie ook geldig zijn voor Android.

• Brad Pitt
Staat niets te lezen op het Twitter account maar iets versturen lukt weer niet hier nu :)

• GAEvakYD
GAEvakYD schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 09:28:
hmmm vreemd probleem. Ik heb de app voorheen gebruikt op mijn Nokia E72, heb had daarvoor ook een licentie gekocht en betaald. Daarna gezien dat licentie netjes verlengt was tot ergens eind 2011.

Nu heb ik een nieuwe telefoon (Desire met Android 2.2) en wil ik de app installeren. Ik gebruik de link zoals die in de startpost staat. Helaas krijg ik dezelfde melding als vele, namelijk dat ik geen geregistreerde beta user ben. Ik ben zelfs een bestaande (betalende) gebruiker, het telefoonnummer is ook hetzelfde gebleven. Wat ik in dit topic las hangt de licentie aan het telefoonnummer, dus zou dit gewoon moeten werken.

Iemand een idee? Zal de aanmeldservice er gewoon uitliggen en een standaard melding geven?
Zojuist met ze gemaild en ik moet zeggen dat de reactie boven verwachting was. Ze hadden mijn nummer gelijk toegevoegd aan de beta groep, zodat de app weer kon gebruiken.

Daarnaast had ik de opmerking geplaatst dat ik kennissen had die de app gebruikten, maar door de trial periode heen waren. Die mensen wilden verlengen, maar hadden geen creditcard. De Google checkout optie vervalt hiermee. De Paypal optie snappen ze niet, dus lieten ze het verlengen maar zitten.

Dit leek me niet de bedoeling van dit goede initiatief dus heb ik ze dit voorgelegd, met als mogelijk tijdelijke oplossing om ook banktransfers toe te staan. Dat laatste gaan ze op korte termijn niet doen, maar ik mocht wel 5 nummers van vrienden aandragen, die vervolgens voor een jaar gratis verlengd zouden worden. _/-\o_ _/-\o_

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Krypt schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:16:

Die gaat er toch vanaf totdat er een nieuwe versie komt. Heb de logcat en anr tracers maar doorgestuurd naar de feedback mailadres; kijken wat er uit komt.
Volgens mij is er weer een nieuwe versie uit. Ik kreeg vanmorgen de melding om release 1.0.6058 te installeren.

Changelog 1.0.6058:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
    * upgrade path now exposes release notes
    * release notes are now web accessible and in html
    * fix 17 crashing bugs
    * improve button sizes for download media
    * software now detects advanced task killer and notifies user
    * improve date and time strings on screens
    * add display name search on chats and choose a contact screen
    * improve wifi / 3g transitions
    * improve outbound message delays
    * improve message service liveness checking for inbound message delays
    * fix service expiration warning messages
    * add contact photo to choose a contact screen
    * add clear all chats to chats screen menu
    * add delete all chats to chats screen menu
    * tweak color and width of chats screen divider
    * tweak chats screen bolding to better highlight new messages

De volledige changelog staat hier: http://beta.whatsapp.com/test/7/WhatsApp.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:18
Heb nu ook Whatsapp gedownload en geactiveerd, alleen ik krijg geen notification sound of wat dan ook als ik een berichtje binnen krijg :? Ook staat het icoontje van Whatsapp niet meer linksboven in de bar ... terwijl ik hem toch excluded heb in mijn taskmanager.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

Ik probeer hem al 2 dagen te activeren maar het lukt mij echt niet. Ik task switch terug naar whatsapp en druk op back en op retry initialisation.... maar ik krijg altijd die foutmelding over unautorized beta blabla. Of moet je volledig opnieuw registreren met je telefoonnummer en een smsje? Want ik vraag me af hoe duur dat is....

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Deed ik steeds ook, dat retryen maar lukt ook steeds niet. Totdat ik opnieuw zo een verificatienummer via sms aanvroeg ik in één keer door de registratie rolde. Ik raad dus aan zo nu en dan toch even opnieuw te registreren.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Het helpt misschien ook wel om het topic gewoon even een paar pagina's terug te lezen... :/

Henk in "WhatsApp voor Android"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

Henk schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:17:
Het helpt misschien ook wel om het topic gewoon even een paar pagina's terug te lezen... :/

Henk in "WhatsApp voor Android"
Daar staat nog steeds niet hoe duur het smsje is. Ik blijf natuurlijk geen (dure?) smsjes sturen. Gelukkig werkte hij bij het 2e smsje wel. Helaas maar 1 contact van mij blijkt Whatsapp te hebben :P

Wel een grote markt adoptie kloof dat je moet betalen voor Whatsapp. Veel mensen die ik ken betalen niet voor apps. Uit principe, of omdat er genoeg gratis alternatieven zijn zoals google talk, of omdat ze geen creditcard hebben.

Het is maar wat je gewend bent. Mensen geven zo 30 euro uit aan bier in de kroeg, maar 1 euro voor een applicatie voor hun telefoon is al snel te veel gevraagd.

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Topicstarter
Nog even mijn ervaringen tot nu toe met WhatsApp.

Ik gebruik WhatsApp, en PingChat, dus ik kan ze mooi vergelijken.

Bij WhatsApp komen alle berichten bijna instant aan, soms met een hele kleine vertraging (< 1 minuut).

Bij PingChat komen berichten soms helemaal niet aan, totdat de tegenpartij de app zelf opent.

Dit hoor ik ook van mensen om me heen die een Iphone hebben, WhatsApp is veel betrouwbaarder.

Dit alles tussen zowel Android -> Android als Android -> Iphone.

Voor mij is WhatsApp dus duidelijk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08 20:56
KnEuTeR schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:10:
Daar staat nog steeds niet hoe duur het smsje is. Ik blijf natuurlijk geen (dure?) smsjes sturen. Gelukkig werkte hij bij het 2e smsje wel. Helaas maar 1 contact van mij blijkt Whatsapp te hebben :P
De sms gaat van je eigen telefoon naar jezelf. Gezien op mijn gespecificeerde rekening. (normaal tarief)
Ze verdienen daar niks aan aangezien ze geen Nederlandse SMS-dienst zijn.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Klopt, die SMS is puur ter verificatie. Whatsapp genereert een code, sms't die naar je zelf en checkt aan de hand van die code en de verzendende telefoon (jezelf) of je niet liegt over je telnummer :)

Maar ik ben mede-auteur geworden van dit topic, dus zal de startpost vandaag of morgen even aanvullen met alle info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:32
Ik gebruik nu ongeveer 20 dagen WhatsApp.. fantastisch programma.. Mijn expiration date stond eerst op eind oktober, ik kreeg net een bericht dat de service extended is tot 29 oktober 2011. _/-\o_
Volgens mij hebben meer mensen deze melding gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 15:01
29 oktober 2011 loopt nu mijn 'account' af... die melding heb ik sinds enkele minuten op mijn HTC Desire ontvangen... Inhoudelijk niet heel interessant, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:07

jerry_a

doei

Novah schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 02:45:
29 oktober 2011 loopt nu mijn 'account' af... die melding heb ik sinds enkele minuten op mijn HTC Desire ontvangen... Inhoudelijk niet heel interessant, maar toch...
Het ging bij mij wel met herrie. Ik dacht eerst dat het een autoalarm was.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die van mij is ook met een jaar verlengt. Yay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:27

Nakebod

Nope.

Die van mij niet, maar die liep om één of andere manier toch al af in augustus 2011 :)

Ik merk trouwens dat het wisselen tussen 3G en WIFI soms ietswat problematisch gaat. Dan zie je bij Connection Status dat hij niet verbonden is, en zover ik weet geen enkele manier om opnieuw de verbinding op te zetten. Meestal gaat het vrij snel, maar een paar dagen geleden had ie er erg weinig zin in.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Ook hier een verlening tot 29 oktober 2011 :)
Ben er wel erg blij mee, want WhatsApp werkt echt top! Ik heb het getest tussen Android - Android en Android - Nokia (en andersom natuurlijk) en tot nu toe werkt het voortreffelijk!

De UI die nogal incompleet oogt, die moet je maar voor lief nemen. Die zal tegen de tijd dat de app final gaat wel verbeteren :)

Wat betreft het 3G - WiFi probleem, daar schijnen meer mensen last van (gehad) te hebben. In een eerdere release zou dit probleem opgelost moeten zijn, maar misschien dat het verstandig is dat je de ontwikkelaars via je telefoon feedback stuurt. Dan kunnen ze het probleem eventueel oplossen.

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:59
Ik heb gister een mailtje gestuurd naar de developer. Ik werk in een telecomwinkel en heb een heleboel klanten al Whatsapp aangeraden. Wat ik ook in dat mailtje heb gezet. Ik vroeg hem om een gratis licensie en voila: ineens is ie gister verlengd naar 30-10-2020 en vanochtend nog eens naar 30-10-2021 haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-09 14:39
Valt het jullie op dat WhatsApp zorgt voor een constante maximale CPU load?
In ieder geval wel bij mij (HTC Desire, Froyo).

Met behulp van de app Android System Info zie ik dat als WhatsApp op de achtergrond draait,
de CPU load bijna 100% 992Mhz is. Stop ik WhatsApp via de instellingen, dan zakt de CPU load weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
NRG-81 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:42:
Op een Magic met Android 2.1 dan wel 2.2 geen last van in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:59
@ NRG-81: ik heb daar geen last van. Bij mij is de CPU load rond de 10%? Desire met Froyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

NRG-81 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:42:
In ieder geval wel bij mij (HTC Desire, Froyo).

Met behulp van de app Android System Info zie ik dat als WhatsApp op de achtergrond draait,
de CPU load bijna 100% 992Mhz is. Stop ik WhatsApp via de instellingen, dan zakt de CPU load weer.
Ik heb hetzelfde op mijn Magicje met 3.9.1.1 Chromatic. Vriendin ook ... dus is iig wel een Whatsapp gerelateerde issue volgens mij.

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Topicstarter
Hier ook een Desire met 2.2, en geen problemen met de CPU-load ism WhatsApp...

Even mailen naar de developers? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Sinds de update die ik gisteren heb binnengehaald krijg ik berichten soms pas binnen wanneer ik WhatsApp open. Connection status loopt ook niet meer door, nu staat die bijv op 3 minutes, terwijl dat voorheen altijd veel langer was dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:33
Jimster schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 02:42:
Ik gebruik nu ongeveer 20 dagen WhatsApp.. fantastisch programma.. Mijn expiration date stond eerst op eind oktober, ik kreeg net een bericht dat de service extended is tot 29 oktober 2011. _/-\o_
Volgens mij hebben meer mensen deze melding gekregen?
Ik heb deze melding gisteravond ook gehad opzich wel nice toch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Muppet schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:02:
Ik heb hetzelfde op mijn Magicje met 3.9.1.1 Chromatic. Vriendin ook ... dus is iig wel een Whatsapp gerelateerde issue volgens mij.
Op een Magic met Chromatic heb ik deze CPU-last met WhatsApp, niet eens noemenswaardig dus ;)

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/whatsappcpu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-09 14:39
Brad Pitt schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:27:
[...]

Op een Magic met Chromatic heb ik deze CPU-last met WhatsApp, niet eens noemenswaardig dus ;)

[afbeelding]
Kijk eens op het tabblad system onder CPU, welk percentage staat er dan onder het kopje CPU bij de hoogste CPU load?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
NRG-81 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:01:
Kijk eens op het tabblad system onder CPU, welk percentage staat er dan onder het kopje CPU bij de hoogste CPU load?
Het grootste percentage (80%) staat bij 245Mhz, da's de ondergrens die ik heb ingesteld met SetCPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Mm, bij mij heeft ie op dit moment de history van chats vergeten. Had ie al een keer gedaan, maar kwam dat daarna weer terug.

Meer probs mee?

Heb nu wel een langere free trial period! Ook oktober 2011 :D

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, af en toe start ik whatsapp op en dan zijn ineens alle chatlogs weg. En dan komt het soms zomaar ineens terug en dan gebeurt precies hetzelfde weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:03
vogelaarke135 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:11:
Mm, bij mij heeft ie op dit moment de history van chats vergeten. Had ie al een keer gedaan, maar kwam dat daarna weer terug.

Meer probs mee?

Heb nu wel een langere free trial period! Ook oktober 2011 :D
Hier hetzelfde probleem, dacht dat het door de laatste update kwam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kizanko
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-03 10:36
Ik krijg steeds een berichtje

This is an automated message. Your version of WhatsApp Messenger is old and no longer supported! Please upgrade to the latest version. Your upgrade will be free of charge.

Waar haal ik de nieuwe versie? Die bercithje blijft maar komen heb het al 4 keer gekregen. Help please?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Kaas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-07 17:17
Kizanko schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:46:
[..]
Waar haal ik de nieuwe versie? Die bercithje blijft maar komen heb het al 4 keer gekregen. Help please?
[Menu]-knop => Settings en druk dan op Upgrade. :)
Maar als je echt bent vastgelopen kun je ook nog de WhatsApp.apk even opnieuw pakken

[ Voor 19% gewijzigd door .Kaas op 20-08-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer, krijg hem niet geactiveerd. Nou ja, wie weet op een later moment op de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Laatst online: 26-08 17:51

_Christiaan_

Master of SOG

Mij is de activatie net gelukt. Ik heb het vd week binnen een uur 4 keer geprobeerd zonder succes. En nu opeens in 1 keer :) Ik weet niet of het op bepaalde tijdstippen opeens bij iedereen lukt, maar zo ja: doe er je voordeel mee :) Mijn key loopt tot augustus 2011. Hopelijk krijg ik ook goed nieuws over een verlenging oid :P

Is de laatste versie inderdaad 1.0.6138? Ik kan geen website vinden van de publieke beta.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:33
_Christiaan_ schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 10:59:
Mij is de activatie net gelukt :) Ik heb het vd week binnen een uur 4 keer geprobeerd zonder succes. En nu opeens in 1 keer :) Ik weet niet of het op bepaalde tijdstippen opeens bij iedereen lukt, maar zo ja: doe er je voordeel mee :) Mijn key loopt tot augustus 2011. Hopelijk krijg ik ook goed nieuws over een verlenging oid :)

Is de laatste versie inderdaad 1.0.6138? Ik kan geen website vinden van de publieke beta.
Als je op upgrade drukt en daarna changes zie je de changelog van whatsapp maar iig het is de laatste versie. Deze heb ik namelijk ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Wat ik nog niet helemaal begrijp:
-Wordt de app automatisch opgestart met de Android boot?
-Hij draait de hele tijd op de achtergrond, right?
-Moeten andere mensen eerst 'online' komen om mijn berichtjes te ontvangen?
-Gebruikt Whatsapp nu de 'push'-methode?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Ja
-Ja
-Nee
-Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^ Zou het niet handig zijn als diverse voip diensten ook gebruik zouden maken van push 8)7 Zo van: ik wil iemand voip bellen zonder dat diegene op het moment zijn of haar mobiel internet aan heeft staan. Middels push wordt dat dan eerst aangezet en vervolgens krijgt diegene een inkomende oproep. En natuurlijk vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb hem uitgezet, want gebruikte wel heel veel energie... Nu nog maar talk of af en toe Whatsapp als ik het nodig heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:01
Whatsapp gebruikt hier op custom rom Froyd 1.2.2 0% cpu, beetje vreemd allemaal.. merk ook niet dat hij veel gebruikt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parff
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-07 07:55
Loopt whatsapp bij jullie ook vast voor halve seconden als je een bericht verstuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 20:38
Sinds de update van WhatsApp van gisteren naar versie 1.0.6361 houdt hij op mijn HTC Desire geen verbinding meer open. Met als gevolg dat ik geen berichten meer binnen krijg tot ik zelf maar eens besluit een contact een berichtje te sturen. Dit is zowel over WLAN als over 3G. Van te voren nooit problemen gehad... Vraag me af waar dit in eens vandaan komt. Hopen dat ze snel oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Razer schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:27:
Sinds de update van WhatsApp van gisteren naar versie 1.0.6361 houdt hij op mijn HTC Desire geen verbinding meer open. Met als gevolg dat ik geen berichten meer binnen krijg tot ik zelf maar eens besluit een contact een berichtje te sturen. Dit is zowel over WLAN als over 3G. Van te voren nooit problemen gehad... Vraag me af waar dit in eens vandaan komt. Hopen dat ze snel oplossing vinden.
Hier ook helaas. Idd hopen een snelle update en een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Vreemd, met dezelfde versie hier op een Magic geen last van. Geen taskkillers en/of Juicedefenders draaien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Brad Pitt schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:34:
Vreemd, met dezelfde versie hier op een Magic geen last van. Geen taskkillers en/of Juicedefenders draaien? :)
Nee helemaal niks, maar draait je Magic 2.1? Ik zie in de changelog dat ze namelijk voor Android 2.2 push hebben ingevoerd, dit zat blijkbaar nog niet bij de vorige versies. Ik vermoed dat hier iets fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Razer schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:39:
Nee helemaal niks, maar draait je Magic 2.1? Ik zie in de changelog dat ze namelijk voor Android 2.2 push hebben ingevoerd, dit zat blijkbaar nog niet bij de vorige versies. Ik vermoed dat hier iets fout gaat.
Ja, 2.1, vind 2.2 vooralsnog net even wat minder soepel draaien. Dat zal het wel zijn dan inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Hopen op snelle update dan maar =) Geen zin om te veel geld voor dure smsjes te betalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Even mail contact gehad met de makers van WhatsApp bug is een nieuwe versie opgelost, in je browser van je telefoon even deze downloaden:

Yep. There are problems with your version. Please try to upgrade to this newer version:
http://beta.whatsapp.com/WhatsApp-beta.apk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Wel vreemd dat de deze versie ineens 770kB is ipv 663kB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Updates kosten ook ruimte in de .apk.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Kixtart schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:22:
Updates kosten ook ruimte in de .apk.
Uiteraard, maar bij vorige updates werd de .apk 'slechts' 10-20kB groter. Dus wel een beetje opvallend dat deze zoveel groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XENTiC
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Had ook problemen met Whatsapp, na die nieuwe beta werkt alles weer perfect. Thnx

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:42
parff schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 22:38:
Loopt whatsapp bij jullie ook vast voor halve seconden als je een bericht verstuurd?
Ja, en ook als ik een bericht aan het typen ben naar iemand en ik krijg op dat moment een bericht van iemand anders binnen, dan hangt hij ook heel eventjes.

Ik heb trouwens ook af en toe last van een bericht wat niet verstuurd wil worden. Als ik m'n telefoon even naar flight mode schakel en weer terug, wordt het bericht daarna gelijk verstuurd. Iemand die dit herkent?

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Inmiddels is er weer een update binnengekomen. De grootste verandering voor mij (naast de bugfixes) is dat LED notificaties nu wel werken op de Milestone! Helaas alleen nog maar in het groen, maar het is een begin!

Overigens is het nu ook veel duidelijker in welke chats je nieuwe berichten hebt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Hmm, ik zie bij de changelog van 1.0.6431 staan: "Google push disabled - we need quota from google"

Nog maar even wachten met updaten?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Ik heb hem wel geupdate..
Zou niet weten hoe je kan controleren of push wel/niet werkt?

LED color veranderd bij mij btw niet (blijft geel, heb ofc. blauw ingesteld :9~ ) -- Desire @ 2.2
Lama, staat bovenaan ergens in de Changelog 8)7

[ Voor 50% gewijzigd door SmiGueL op 27-08-2010 13:49 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Bij mij werkt push gewoon nog. Ik heb vandaag al een aantal berichtjes ontvangen, dus ik weet niet zo goed wat er met "disabled" wordt bedoeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Hier pushed hij ook vrolijk hoor :) Met de nieuwste updates :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Bij mij was er iig niets veranderd t.o.v. VOOR dat push werkte.
(Dit wordt pas ondersteund sinds 1 week ofzo (v1.0.6361) volgens de changelog)
Dus hoe kunnen jullie zien dat hij pushed dan? :P

[ Voor 4% gewijzigd door SmiGueL op 27-08-2010 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parff
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-07 07:55
ScorpionNL schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:34:
[...]

Ja, en ook als ik een bericht aan het typen ben naar iemand en ik krijg op dat moment een bericht van iemand anders binnen, dan hangt hij ook heel eventjes.

Ik heb trouwens ook af en toe last van een bericht wat niet verstuurd wil worden. Als ik m'n telefoon even naar flight mode schakel en weer terug, wordt het bericht daarna gelijk verstuurd. Iemand die dit herkent?
Lag lijkt (deels) opgelost te zijn met de laatste update, tenminste voor Galaxy S. In de change log stond ook Galaxy S performance improvement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Voor de liefhebbers. Sinds vandaag heb ik weer een update :).

Denk dat met het update schema van nu er binnen 1 maand wel een app genaamd whatsapp in de market verschijnt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Topicstart even een flinke uitbreiding en opfrisbeurt gegeven :)
To-do:
- Nieuwe header image
- Screenshots
- Checken op hoofdletterfoutjes :P
- ???

Mochten mensen nog op- of aanmerkingen hebben, ze kunnen in de DM :)

edit: heej! Zat net op Whatsapp.com, en in de twitter staat het volgende:
if you have Android OS 2.2, you can now get WhatsApp beta from http://www.whatsapp.com/android/ (only Android 2.2 for now, 2.1 soon-ish)
Dus dat is het einde van het gemieter wat betreft de beta-activatie?

[ Voor 39% gewijzigd door Henk op 01-09-2010 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 01-09 11:48
Lijkt erop ja :)
Pagina: 1 ... 3 ... 45 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor Whatsapp, andere onderwerpen horen in:
- WhatsApp +: WhatsApp+ voor Android