Verwijderd

Ik vraag me af waarom je de moeite nog zou doen of Spotnet, Spotlight of Spotgrit lokaal te draaien als je ook gewoon servers hebt waar Spotweb op staat, die per minuut ververst? Gewoon even Googlen..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2011 12:01 ]

Verwijderd

knorde schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 10:39:
[...]Ik heb hier exact hetzelfde probleem maar dan met i-telligent.
Ook deze newsserver haalt zijn bestanden bij news-service.com, zelfde als lightning Usenet. Het zal de combinatie spotnet met news-service.com zijn.

Als iedereen die het probleem ervaart meld welke server die heeft, kunnen we een lijstje opmaken en zo zien of het probleem server gerelateerd is.

Ik ben weer terug bij supernews en hier heb ik het nog niet 1x gehad.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2011 12:29 ]

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:52
Om te beginnen ik heb lightingusenet.
Had ze een mail gestuurd dat ik geen nieuwe post`s binnen krijg,

30 min later werkte het opeens weer met spotnet ik kon weer updaten.

Nu wil ik weer updaten krijg ik weer de post van 18 dagen geleden......
Hij heeft zelfs die van vandaag weg gehaald.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-11 02:58
Een aantal weken terug heb ik gezegd dat het programma vet ruk was, dat het constant vast liep en niet vooruit te branden was. Nu weet ik inmiddels dat het waarschijnlijk kwam door m'n eigen ongeduldigheid. Het programma heeft soms even de tijd nodig om bepaalde taken af te werken en nu ik er iets relaxter mee omga werkt het eigenlijk als een trein. :)

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:01:
Ik vraag me af waarom je de moeite nog zou doen of Spotnet, Spotlight of Spotgrit lokaal te draaien als je ook gewoon servers hebt waar Spotweb op staat, die per minuut ververst? Gewoon even Googlen..
Spotlite loopt niet hiertegenaan icm i-telligent. Spotnet daartegenin wel (ongeacht welke versie).

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:43

Quad

Doof

Spotnet is echt de weg even kwijt.
Alles gaat door elkaar op moment, elke update komt er wat bij.
gesorteerd op leeftijd staat nu als 'nieuwste' Woensdag.
Open ik een spot, en ga ik reacties laden, zijn ze al vanaf 12 oktober!
Lijkt wel of het wordt onder gespammed ofzo..

Zie:
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2aew3mv.png

[ Voor 28% gewijzigd door Quad op 18-10-2011 00:45 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Verwijderd

Welke server gebruik je? Hier geen enkel probleem.

• Quad

Quad

Doof

Ik heb XSnews, inmiddels database opnieuw aan laten maken, spotnet opnieuw geinstalleerd maar helaas.

PVOutput☀️

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-10 18:35

MeNTaL_TO

The future is not set

Denk eerder dat XSnews slecht is met retentie iig in de spotnet groep (pt.free dacht ik).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 22:11
Ik had gister hetzelfde probleem. Nu gaat het wel goed.. 8)7
Mijn provider is Eweka

• Quad

Quad

Doof

TheHolyCow schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:41:
Ik had gister hetzelfde probleem. Nu gaat het wel goed.. 8)7
Mijn provider is Eweka
Inderdaad, net opnieuw gekeken en alles vanaf vanmorgen staat er ook gewoon weer normaal erop 7(8)7

PVOutput☀️

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-11 16:16

jmk

Deze problemen, met dubbelle posts, alleen posts oiuder dan +14 dagen, en dan niet bij alle, maar bij 1 of meer USP's, geeft wat mij betreft toch wel aan dat het hele spotnet protocol(of eigenlijk mechanisme) toch wel heel fragiel is.

Als het werkt, perfect, maar ik zou liever iets zien dat ALTIJD werkt.

Misschien een (iets minder legale) versie dit een .DB van usenet afplukt waarvan iedere dag een nieuwe versie van verschijnt...?

Yippie kayak, other buckets!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-11 02:58
nm.

[ Voor 97% gewijzigd door Snowwie op 20-10-2011 22:51 ]

Mijn YouTube Channel

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 18:22

WoBBeL

*zwaai*

jmk schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:52:
Deze problemen, met dubbelle posts, alleen posts oiuder dan +14 dagen, en dan niet bij alle, maar bij 1 of meer USP's, geeft wat mij betreft toch wel aan dat het hele spotnet protocol(of eigenlijk mechanisme) toch wel heel fragiel is.

Als het werkt, perfect, maar ik zou liever iets zien dat ALTIJD werkt.

Misschien een (iets minder legale) versie dit een .DB van usenet afplukt waarvan iedere dag een nieuwe versie van verschijnt...?
Spotnet geeft bij mij de laatste tijd ook veel problemen icm met TweakNews. Met Spotgrit heb ik dan weer nergens last van. Het eenmalig updaten duurt ff 10 minuten maar daarna is het goed ;-)

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb juist totaal geen problemen met Spotnet en Tweaknews. Wat voor soort problemen heb je dan?

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Rockvee2 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:12:
Ik heb juist totaal geen problemen met Spotnet en Tweaknews. Wat voor soort problemen heb je dan?
Denk parse errors?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• jmk

jmk

Mijn problemen met spotnet icm Lightning Usenet zijn nu al een weer een week helemaal voorbij, loopt prima. Mag ook eens gezegd worden. Geen dubbele posts, altijd de nieuwse spots. :)

Enige wat ik soms heb is dat ik de NZB niet op kan halen, dit is mogelijk een probleem van de spotter en/of een combinatie van up-en download servers. Gelukkig wordt er dan goede support gegeven met een NZBindex link.

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
ik heb ook problemen met Lightning Usenet nu maar acount bij downloadt2day genomen en geen dubbel ophale database meer dus probleem blijkt dus echt bij verschildende usenet providers te liggen en niet bij spotnet

• Horza2011
  • Laatst online: 03-06-2024
dan moet je de hele database verwijderen en een compleet nieuwe aanmaken
je gebruikt zeker nog de database van 1.74

terwijl je compleet opnieuw je db moet maken met spotnet 1.76
Quad schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 00:36:
Spotnet is echt de weg even kwijt.
Alles gaat door elkaar op moment, elke update komt er wat bij.
gesorteerd op leeftijd staat nu als 'nieuwste' Woensdag.
Open ik een spot, en ga ik reacties laden, zijn ze al vanaf 12 oktober!
Lijkt wel of het wordt onder gespammed ofzo..

Zie:
[afbeelding]

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:55
<edit>

[ Voor 91% gewijzigd door Jackbq op 23-10-2011 15:09 ]

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10 20:14

JK

nvm

[ Voor 95% gewijzigd door JK op 23-10-2011 15:13 ]

Verwijderd

Horza2011 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 14:33:
ik heb ook problemen met Lightning Usenet nu maar acount bij downloadt2day genomen en geen dubbel ophale database meer dus probleem blijkt dus echt bij verschildende usenet providers te liggen en niet bij spotnet
Ik heb hetzelfde provider gehouden maar ben van client veranderd en toen waren de problemen voor mij opgelost (spotnet->spotlite)

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 18:22

WoBBeL

*zwaai*

Rockvee2 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:12:
Allemaal wazige foutmeldingen bij het ophalen van spots (stuk of 3 / 4) en met andere nieuwsgroepen (volgensmij Eweka) heb ik dan weer nergens last van??

Maargoed, werk nu met spotlite en die werkt prima :)

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Ik heb LightingUsenet en Spotnet 1.7.6, sinds een week gelazer met de database. Veel dubbele spots etc
Niets nieuws hier als ik de berichten lees. Zal spotnet lite proberen.

• jmk

jmk

Harribo schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:43:
Ik heb LightingUsenet en Spotnet 1.7.6, sinds een week gelazer met de database. Veel dubbele spots etc
Niets nieuws hier als ik de berichten lees. Zal spotnet lite proberen.
Wat je ook kan proberen is even de database helemaal weg gooien. Bij mij (ook LU en Spotnet + Improver + angepaste filters) draait het nu al weer 1,5 week als een trein.

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-11 22:59
Weet iemand of er problemen zijn met Xs News? Als ik spotlite open dan komt er te staan 'Server adres van Usenetprovider onjuist, controleer instellingen '
Nou weet ik 100% zeker dat mijn instellingen kloppen dus daar ligt het niet aan, tevens werkte gisteren alles nog normaal. Ook kan ik niet op de site komen van Xs News www.xsnews.com.
Overige websites die werken wel normaal en als ik wat anders download werkt het ook allemaal.

Ik heb internet van Lijbrandt en via een router gaat deze naar mijn pc. Windows firewall is uitgeschakeld..

Iemand een idee?

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

dropkikker schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 12:46:
Weet iemand of er problemen zijn met Xs News? Als ik spotlite open dan komt er te staan 'Server adres van Usenetprovider onjuist, controleer instellingen '
Nou weet ik 100% zeker dat mijn instellingen kloppen dus daar ligt het niet aan, tevens werkte gisteren alles nog normaal. Ook kan ik niet op de site komen van Xs News www.xsnews.com.
Overige websites die werken wel normaal en als ik wat anders download werkt het ook allemaal.

Ik heb internet van Lijbrandt en via een router gaat deze naar mijn pc. Windows firewall is uitgeschakeld..

Iemand een idee?
De site laad hier (op mijn werk) in ieder geval wel, met de rest van de vragen kan ik je helaas niet verder helpen.

• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-11 21:49
Hoi, ik heb al heel lang geen gebruik gemaakt van nieuwsgroepen, dat was toen Brein alles stop had gezet. Ik heb wel het een en ander gelezen over spotnet maar vond het allemaal te omslachtig en ben er nooit aan begonnen eigenlijk.

Nu wil ik het best gaan proberen, want mis toch HD op me mediaplayer :). Nou komt me vraag, is het moeilijk om spul binnen te halen via spotnet? Eerder gebruikte ik eweka en ben dat weer van plan te gebruiken als ik spotnet of andere toepassingen onder de knie krijg.

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-11 14:10

cjdijk

Hans favoriete radiostation

mhpwolf schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 17:58:
Hoi, ik heb al heel lang geen gebruik gemaakt van nieuwsgroepen, dat was toen Brein alles stop had gezet. Ik heb wel het een en ander gelezen over spotnet maar vond het allemaal te omslachtig en ben er nooit aan begonnen eigenlijk.

Nu wil ik het best gaan proberen, want mis toch HD op me mediaplayer :). Nou komt me vraag, is het moeilijk om spul binnen te halen via spotnet? Eerder gebruikte ik eweka en ben dat weer van plan te gebruiken als ik spotnet of andere toepassingen onder de knie krijg.
Spotnet kun je op dezelfde manier gebruiken als FTD. Maar je hebt bij Spotnet tevens de mogelijkheid om geen extern download programma zoals Grabit b.v. te gebruiken, want Spotnet heeft zelf ook een download programma (die je niet verplicht hoeft te gebruiken). Ook handig is dat er gewoon weer een NZB knopje in Spotnet zit, dat was bij FTD eruit gehaald. Wel vind ik de standaard filters van Spotnet nogal karig, maar daar zijn er best veel van te downloaden, inclusief die veel op FTD lijken.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-11 21:49
cjdijk schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:14:
[...]

Spotnet kun je op dezelfde manier gebruiken als FTD. Maar je hebt bij Spotnet tevens de mogelijkheid om geen extern download programma zoals Grabit b.v. te gebruiken, want Spotnet heeft zelf ook een download programma (die je niet verplicht hoeft te gebruiken). Ook handig is dat er gewoon weer een NZB knopje in Spotnet zit, dat was bij FTD eruit gehaald. Wel vind ik de standaard filters van Spotnet nogal karig, maar daar zijn er best veel van te downloaden, inclusief die veel op FTD lijken.
Hey, tnx voor je reaktie ;) , gebruik jij zelf wel het downloadprogramma van spotnet zelf of download je op een andere manier? Ikzelf gebruikte altijd Newsleecher.

• cjdijk

cjdijk

mhpwolf schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:21:
[...]

Hey, tnx voor je reaktie ;) , gebruik jij zelf wel het downloadprogramma van spotnet zelf of download je op een andere manier? Ikzelf gebruikte altijd Newsleecher.
Graag gedaan :) Ik heb zelf in het FTD tijdperk verschillende download programma's geprobeerd, mijn favoriet was en is nog steeds: Grabit. In Spotnet zit trouwens sabnzbd ingebouwd, maar ik houd niet zo van alles-in-een programma's (downloaden/repareren/uitpakken).

Ik vind het fijn om controle te hebben over de verschillende processen. Spots bekijken doe ik niet op dezelfde computer als waarmee ik download. Ook wil ik soms bepaalde downloads voorrang geven of via b.v. binsearch toevoegen. Soms wil ik ook bepaalde downloads via een andere newsserver laten downloaden. Verder gebruik ik bewust een oude versie van Grabit (met nzb ondersteuning maar zonder par2 reparatie en rar uitpakken), want ik wil graag QuickPar en WinRar gebruiken op een moment dat ik zelf kies.

Het programma Newsleecher is ook prima te gebruiken in combinatie met Spotnet, gezien deze ook overweg kan met nzb bestanden. In Spotnet kun je het nzb bestand laten opslaan, of direct laten openen met jouw eigen download programma (of zoals genoemd, hem direct door spotnet/sabnzbd laten downloaden).

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Met spotnet is nieuwsgroepen denk ik nog nooit zo makkelijk geweest, je zoekt, je bekijkt hem en je klikt op download, en meer is het tegenwoordig niet.

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-11 21:27
En spotnet haalt nu de laatste 32 dagen niet binnen. Ik heb lightning usenet.

• leroyk2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
coob schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 05:34:
Hier ook lightning usenet werk als een zonnetje! Spotnet is voor mij perfect, nog nooit zo makkelijk geweest om te downloaden :9

• jmk

jmk

coob schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 05:34:
Dit is een probleem dat veel gebruikers met Lightning hebben gehad. Je moet gewoon even de database weghalen, dan haalt hij een goede nieuwe op. Is al 2,5 week stabiel hier.

• coob
Dat weet ik maar ik heb net een nieuw systeem in elkaar gestoken en dus ook een verse spotnet geïnstalleerd.

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:06
Ik ben nu ook klaar met Spotnet... :(

Steeds onverwachte crashes, steeds gaat hij weer de hele database opnieuw downloaden, en daarna kan hij dan de laatste 33 dagen niet vinden, spots die wel erg vaak ongeldige informatie bevatten.

Dingen waar ik met Spotlite geen last van heb.

Ik heb alle tips in de laatste tientallen pagina's geprobeerd, maar niets bleef werken.

Bedankt Spotnet. Het was leuk en ik heb er erg veel spots mee kunnen downloaden, maar alle bugs worden me nu toch teveel. Jammer.

• coob
Ik heb nu weer 1.7.4 geïnstalleerd en die werkt gewoon goed. Alles weer dubbel..
En gelukkig kun je dan de filters van Kokkie20 gebruiken.

Bij alle andere filters staan de series tussen de films wat erg lastig is.

[ Voor 6% gewijzigd door coob op 30-10-2011 17:39 ]

• dapluiz
  • Laatst online: 23-09 16:37
Hier dan een reactie van een tevreden spotnet gebruiker :) Nog nooit vast gelopen eigenlijk hier.
Heb volgens mij 1.7.4. Er zullen vast wel betere alternatieven zijn, maar zolang ik nog niet het idee heb dat ik dingen mis vind ik spotnet goed genoeg :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

• Yanze
  • Laatst online: 15-08 08:38
Ik vind het ook niet zo slecht als veel mensen roepen, ik kan er mijn ding wel in vinden. Ja, SpotGrit lijkt mij veel functioneler maar zolang de snelheid daarvan nog niet verbeterd is blijf ik nog lekker bij SpotNet.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:48

mphilipp

Romanes eunt domus

Is er nou ook een programma dat gewoon wérkt en blijft werken? Met FTD had ik 0 problemen. Spotnet, spotgrit hebben elke week weer een nieuwe verrassing in petto. Het zal ongetwijfeld allemaal erg ingewikkeld zijn, maar volgens mij wordt er teveel gefocussed op eye-candy en mooie interfaces. Zorg eerst eens voor een stabiel programma dat met een extern downloadprogramma fatsoenlijk werkt. Prop het niet vanaf moment 1 vol met features, want het blijkt gewoon dat het niet werkt.

Ik zit nu met een disfunctionele spotnet én spotgrit. Ongetwijfeld zal de oplossing wel weer in de trant van 'opnieuw installeren' of 'database weggooien' zijn, maar dat is imho Mr.Bean automatisering.

Ik waardeer heel beslist de inspanningen van de ontwikkelaars, en ik hoop dat ze de tip ter harte nemen. Ga terug naar de basis. Die features komen vanzelf wel. Liever een kaal programma dat goed en stabiel werkt, dan een hele gelikte interface met pipo-kleuren die het om de week begeeft.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Verwijderd

mphilipp schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:11:
Is er nou ook een programma dat gewoon wérkt en blijft werken? Met FTD had ik 0 problemen. Spotnet, spotgrit hebben elke week weer een nieuwe verrassing in petto.

knip
Stop met het kloten met spotnet en spotgrit en begin gewoon aan spotlite, nul problemen, altijd snel. Ik gebruik het nu al 1 maandje of zo en ben echt dik tevreden. Spotnet deed in het begin wel goed maar de laatste tijd is het frustrerend, Spotgrit heeft nooit goed gewerkt bij mij.

Spotlite, wat vinden we ervan?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2011 12:30 ]

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

mphilipp schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:11:
Is er nou ook een programma dat gewoon wérkt en blijft werken? Met FTD had ik 0 problemen. Spotnet, spotgrit hebben elke week weer een nieuwe verrassing in petto. Het zal ongetwijfeld allemaal erg ingewikkeld zijn, maar volgens mij wordt er teveel gefocussed op eye-candy en mooie interfaces. Zorg eerst eens voor een stabiel programma dat met een extern downloadprogramma fatsoenlijk werkt. Prop het niet vanaf moment 1 vol met features, want het blijkt gewoon dat het niet werkt.

Ik zit nu met een disfunctionele spotnet én spotgrit. Ongetwijfeld zal de oplossing wel weer in de trant van 'opnieuw installeren' of 'database weggooien' zijn, maar dat is imho Mr.Bean automatisering.

Ik waardeer heel beslist de inspanningen van de ontwikkelaars, en ik hoop dat ze de tip ter harte nemen. Ga terug naar de basis. Die features komen vanzelf wel. Liever een kaal programma dat goed en stabiel werkt, dan een hele gelikte interface met pipo-kleuren die het om de week begeeft.
Ik werk alleen met spotnet. Heb wel paar alternatieven uitgeprobeerd maar spotnet bevalt me best goed.

Tuurlijk (nog) niet zo goed als FTD maar het is werkbaar en aan dubbele spots stoor ik me niet zo.
Ben benieuwd wat versie 2 waar Drazix mee bezig is gaat brengen.

Het is nog altijd beter dan headeren dus ja ik kan er wel mee leven.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Help!!!! schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:18:
[...]
Ik werk alleen met spotnet. Heb wel paar alternatieven uitgeprobeerd maar spotnet bevalt me best goed.

Tuurlijk (nog) niet zo goed als FTD maar het is werkbaar en aan dubbele spots stoor ik me niet zo.
Ben benieuwd wat versie 2 waar Drazix mee bezig is gaat brengen.
Had ik maar dubbele spots... ;) Ik heb nu niets met spotnet en spotgrit. Klote. Ik ben echt niet onhandig en ik kloot ook niet met mijn pc, maar iedere keer is het weer wat. Gewoon onwerkbaar. En het ligt 100% niet aan mij, want ik gebruik die programma's alleen maar. Ik zou niet weten wat ik verkeerd kan doen wat al die problemen kan veroorzaken.

Nu maar spotlite geïnstalleerd en dat werkt op dit moment tenminste. Dat ik even de moeite moet doen om de filenamen naar binsearch te kopiëren neem ik voor lief. Ik kan tenminste iets. Steeds db's wegkiepen is een slecht teken en programma's opnieuw installeren als er een probleem is, is nog erger. Ik dacht dat we dat nivo sinds Windows 3.1 ontstegen waren. Toen kon je ook steeds Windows opnieuw installeren als standaardoplossing voor een probleem.

Ik werk al bijna 30 jaar met computers en inmiddels al dik 20 jaar in verschillende rollen met Oracle databases (waaronder ontwikkelaar) en vertik het om op dergelijke manier met computers te werken anno 2011.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:33
Voor spotlite kan je gewoon een skin toevoegen met NZB knop of NZB links, dan moet je de bestandsnaam niet copy/pasten...

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
mphilipp schreef op woensdag 02 november 2011 @ 20:03:
[...]

Had ik maar dubbele spots... ;) Ik heb nu niets met spotnet en spotgrit. Klote. Ik ben echt niet onhandig en ik kloot ook niet met mijn pc, maar iedere keer is het weer wat. Gewoon onwerkbaar. En het ligt 100% niet aan mij, want ik gebruik die programma's alleen maar. Ik zou niet weten wat ik verkeerd kan doen wat al die problemen kan veroorzaken.

Ik werk al bijna 30 jaar met computers en inmiddels al dik 20 jaar in verschillende rollen met Oracle databases (waaronder ontwikkelaar) en vertik het om op dergelijke manier met computers te werken anno 2011.
Met zoveel ervaring kan je vast wel zinvolle bijdrage's leveren aan deze programma's, waarvan sommige volledig open source...

(tip: spotweb. voor jou een koud kunstje om op te zetten en je hebt een heuse mysql-database om mee te spelen).

• qwerty_running
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Komt er in versie 2 van Spotnet controle op de hashcash van spots?
Zo ja, dan zal dit ervoor zorgen dat spotters sneller overgaan op een recentere versie van Spotnet.
Als ze dat niet doen zijn de spots niet overal zichtbaar.
Nu worden er bijvoorbeeld spots met geen geldige hashcash niet zichtbaar in SpotLite.
Deze spots worden toegevoegd via oude Spotnet versies en Spotplanet.

Ook worden er dan meer afbeeldingen die bij de spots staan via usenet opgehaald.
Dit verlaagd de kans op het niet kunnen tonen van een afbeelding als de link veranderd
en verhoogd de privacy.

Een standaard naam voor de database lijkt mij handig en de kolom Message-ID uniek maken
zodat een dubbele database voorkomen word.

Een cache voor al geopende spots en reacties is handig bij de 2e keer openen van dezelfde spot.
In deze cache komen dan de body van de spot en de reacties.

Ben benieuwd wat versie 2 van Spotnet gaat brengen en of de problemen minder worden.

Verwijderd

mphilipp schreef op woensdag 02 november 2011 @ 20:03:
[...]

Nu maar spotlite geïnstalleerd en dat werkt op dit moment tenminste. Dat ik even de moeite moet doen om de filenamen naar binsearch te kopiëren neem ik voor lief. Ik kan tenminste iets. Steeds db's wegkiepen is een slecht teken en programma's opnieuw installeren als er een probleem is, is nog erger. Ik dacht dat we dat nivo sinds Windows 3.1 ontstegen waren. Toen kon je ook steeds Windows opnieuw installeren als standaardoplossing voor een probleem.

Heb je niet de moeite genomen mijn ultrakorte startpost door te nemen? Dan had je gezien dat er een NZBknopje te installeren is.

Verder babbelen over Spotlite kan in dat topic :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 02:40:
[...]
Heb je niet de moeite genomen mijn ultrakorte startpost door te nemen? Dan had je gezien dat er een NZBknopje te installeren is.

Verder babbelen over Spotlite kan in dat topic :)
Heb ik gezien. Maar dat is toch onderdeel van een of andere skin ofzo? Ik hou het prg liever origineel voordat ik weer een storing introduceer.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Mar2zz schreef op woensdag 02 november 2011 @ 20:27:
[...]
Met zoveel ervaring kan je vast wel zinvolle bijdrage's leveren aan deze programma's, waarvan sommige volledig open source...

(tip: spotweb. voor jou een koud kunstje om op te zetten en je hebt een heuse mysql-database om mee te spelen).
Ik automatiseer overdag genoeg. Sommige dingen wil ik gewoon gebruiken. Automonteurs sleutelen ook niet de hele dag aan hun eigen auto. Die gebruiken ze als vervoersmiddel. ;)

Verwijderd

mphilipp schreef op donderdag 03 november 2011 @ 08:47:
[...]

Heb ik gezien. Maar dat is toch onderdeel van een of andere skin ofzo? Ik hou het prg liever origineel voordat ik weer een storing introduceer.
Ik zei al dat ik 1 maandje dit draai zonder problemen. Je mist FTD toch? Nou de nostalgieskin die daarin zit is een kloon van FTD. Sla stap 1 over (=verouderde spotlite) en stap 2 is dus nostalgieskin en stap 3 is een nzbknopje installeren waardoor je ineens over 3 zoekmachines beschikt en stap 4 kan je ook overslaan (=database importeren).

Verdere opmerkingen/vragen/kritiek kunnen beter daar in de spotlitetopic gedeponeerd worden dan hier.

• ozzykillbirdy
Ik gebruik Spotlite met skins al bijna een jaar...nog nooit geen problemen met gehad.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ozzykillbirdy schreef op donderdag 03 november 2011 @ 14:34:
Ik gebruik Spotlite met skins al bijna een jaar...nog nooit geen problemen met gehad.
Ik zeg ook niet dat er een probleem mee is. Maar ervaring heeft me wijs gemaakt zullen we maar zeggen.

• ozzykillbirdy
Begrijp het wel :)

[ Voor 87% gewijzigd door ozzykillbirdy op 04-11-2011 15:35 ]

• jmk

jmk

Voor mensen die vandaag "spontaan" zijn overgestapt van Lighting naar Sunny:
Normaal heb je met Sunny en spotnet heel weinig spots, dat komt omdat de header-retentie vrij laag is bij Sunny.
Mijn .db van Lighting was 158MB met 481.000 posts,
de .db van sunny is 59,9 MB.

maak een backup van "news.lightningusenet.com.db"
Je kan gewoon na 1x updaten met Sunny, "news.lightningusenet.com.db" hernoemen naar "news.sunnyusenet.com.db". Spotnet mag niet actief zijn als je bestanden hernoemd.

Nu heb je gewoon 481K posts, en je kan gewoon updaten, en reageren. Met oudere spots kan het zijn dat de NZB knop het niet doet. Spotnet laat je dan handmatig zoeken nav de bestandsnaam en de nieuwsgroep.

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-11 23:45
jmk schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 23:20:
Voor mensen die vandaag "spontaan" zijn overgestapt van Lighting naar Sunny:
Normaal heb je met Sunny en spotnet heel weinig spots, dat komt omdat de header-retentie vrij laag is bij Sunny.
Mijn .db van Lighting was 158MB met 481.000 posts,
de .db van sunny is 59,9 MB.

maak een backup van "news.lightningusenet.com.db"
Je kan gewoon na 1x updaten met Sunny, "news.lightningusenet.com.db" hernoemen naar "news.sunnyusenet.com.db". Spotnet mag niet actief zijn als je bestanden hernoemd.

Nu heb je gewoon 481K posts, en je kan gewoon updaten, en reageren. Met oudere spots kan het zijn dat de NZB knop het niet doet. Spotnet laat je dan handmatig zoeken nav de bestandsnaam en de nieuwsgroep.
Mind om je lightning db ff te sharen?
Hier met Eweka net opnieuw geïnstalleerd, en kom 'maar' aan de 360k posts.. :)
Eweka gaat terug tot 1173 dagen volgens hun website, maar toch missen we een dikke 100k aan headers..

(Vorig jaar heb ik precies hetzelfde gedaan, had toen ook al Eweka, en via G0T een Lightning database geïmporteerd, en hierop verder geüpdate met Eweka, werkte perfect! :D)

[ Voor 8% gewijzigd door SmiGueL op 05-11-2011 00:02 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Vanuit Spotnet even zoeken op "database". ;)

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-11 23:45
Ik had graag de recentste lightning weer, niet dat tweaknews niet zal werken ofzo :P
Deze is echter 250MB tov. de hierboven genoemde 150MB, wss is bij die laatste de spam dus wel gefilterd :)
(En laadt vanwege de grootte de database ook 40% sneller ;))

edit:
Gebruik de 250MB nu gewoon, werkt prima iig :)

[ Voor 75% gewijzigd door SmiGueL op 05-11-2011 01:22 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• jmk

jmk

Ok, ik zal straks even mijn .db van 159.9 MB posten. Moet ik me er even in verdiepen hoe dat moet. Is toch wat cleaner dan al die spam in die db van 250 mb.

edit1: Damn, wat gaat posten langzaam met een pauper ADSL lijntje!
edit2: Misschien niet meer nodig omdat Lightning weer een teken van leven geeft, maar hij staat er op.

zoek op spotnet in spotnet!

[ Voor 62% gewijzigd door jmk op 05-11-2011 10:43 ]

Verwijderd

Ik heb een vraagje, ik ben sinds vandaag begonnen met het gebruiken van Usenet. Maar wanneer ik spotnet gebruik download ik rond de 200 kb/s langzamer dan met SabNZB. waarom :'( ?

• Dramatic
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:02:
Ik heb een vraagje, ik ben sinds vandaag begonnen met het gebruiken van Usenet. Maar wanneer ik spotnet gebruik download ik rond de 200 kb/s langzamer dan met SabNZB. waarom :'( ?
Dat is een beetje raar. Spotnet gebruikt SabNZB. Heb je het echt goed getest zonder bijvoorbeeld youtube aan?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
En hoeveel connecties heb je aanstaan?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:58:
En hoeveel connecties heb je aanstaan?
4. Hoeveel kan je er eigenlijk aanzetten?

Verwijderd

Dramatic schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:52:
[...]

Dat is een beetje raar. Spotnet gebruikt SabNZB. Heb je het echt goed getest zonder bijvoorbeeld youtube aan?
Ik zal het zo nog een keertje testen

• Gianni Rombios
  • Niet online
jmk schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 09:03:
Ok, ik zal straks even mijn .db van 159.9 MB posten. Moet ik me er even in verdiepen hoe dat moet. Is toch wat cleaner dan al die spam in die db van 250 mb.

edit1: Damn, wat gaat posten langzaam met een pauper ADSL lijntje!
edit2: Misschien niet meer nodig omdat Lightning weer een teken van leven geeft, maar hij staat er op.

zoek op spotnet in spotnet!
Bedankt voor het posten, had zelf mijn db al weggegooid gisteren.
@edit2: http://twitter.com/#!/lightningusenet hun twitteraccount doet het ook weer, ik ben benieuwd.

• qwerty_running
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
@Endorse: Downloaden gaat sneller met een apart programma dan via Spotnet.
Bijkomend voordeel is dat er dan meerdere servers gebruikt kunnen worden
Ook kunnen er bij diverse newsreaders meer opties ingesteld worden.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Irritant dat je username/wachtwoord niet leeg kunt laten in spotnet. Heb het geprobeerd door servers.xml aan te passen, maar dan zegt hij telkens: gebruikersnaam is verplicht maar niet ingevuld.

Ja, nou en? Ik wil zonder username/wachtwoord. Niet zo zeuren :P

Verwijderd

woekele schreef op zondag 06 november 2011 @ 13:41:
Irritant dat je username/wachtwoord niet leeg kunt laten in spotnet. Heb het geprobeerd door servers.xml aan te passen, maar dan zegt hij telkens: gebruikersnaam is verplicht maar niet ingevuld.

Ja, nou en? Ik wil zonder username/wachtwoord. Niet zo zeuren :P
Spotnet haalt zijn info nu eenmaal van usenet. En om info van usenet te downloaden heb je een usenet-account nodig. En om dat te gebruiken moet je een username/wachtwoord invullen. ;w

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:13:
[...]

Spotnet haalt zijn info nu eenmaal van usenet. En om info van usenet te downloaden heb je een usenet-account nodig. En om dat te gebruiken moet je een username/wachtwoord invullen. ;w
Niet als je van je eigen provider usenet-access krijgt en daarom geen username/password nodig hebt.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:13:
[...]

Altijd leuk om als n00b behandeld te worden :) Zoals Nightspirit al zegt: er zijn ook usenet-servers die geen gebruikersnaam/wachtwoord vereisen, maar die bijvoorbeeld op IP filteren. En als je dan wel een username/wachtwoord invult, werkt het juist niet. Dus wil je de velden gewoon leeg laten, maar dat mag dus niet van Spotnet :)

• Gianni Rombios
  • Niet online

• cjdijk

cjdijk

Echt grappig die melding van Garreth :D Ik heb zelf adsl van Tweak, daar zit dus gratis TweakNews bij, en moet je inderdaad geen gebruikersnaam en geen wachtwoord invullen, doe je dat wel dan werkt het juist niet. Bij mij werkt Spotnet trouwens prima, maar ik gebruik niet het interne download programma van Spotnet. Misschien zit daar het probleem. Als je het nzb bestand door Spotnet laat aanmaken en dan doorstuurt naar b.v. Grabit, dan werkt het in elk geval prima.

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Is dit een byzondere datum voor de nieuwe release? Nog even en het begint te lijken dat het alleen een warmhoudertje is geweest.

telefoontoestel

Verwijderd

Wacht nou maar af tot de 24e ;)

Verwijderd

:'( Hoeveel symbolische datums zijn er dan wel niet?? |:( 8)7

• n!kneem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-01-2022
De datum dat Freddie Mercury 20 jaar geleden overleden is?

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Njet, hij blijft dan zeggen dat een gebruikersnaam/wachtwoord niet is ingevuld. Maar gelukkig heb ik inmiddels een provider die wel een username/wachtwoord hanteert , dus probleem voor mij opgelost:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:29:
Stop met het kloten met spotnet en spotgrit en begin gewoon aan spotlite, nul problemen, altijd snel. Ik gebruik het nu al 1 maandje of zo en ben echt dik tevreden.
Nou, heel heel tevreden ben ik daar ook niet over. Als je pc vastloopt om wat voor reden dan ook als spotlite openstaat, dan is je hele database kapot. Ook erg leuk :(

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:42
Hoop wel dat het probleem met dubbele spots opgelost wordt met de nieuwe versie. Van het weekend Spotnet er weer eens op gezet maar mn database werd meteen weer vervuild met dubbele spots. :(

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:08
Is er hier niemand die www.spotplanet.org gebruikt? Ik vind dit echt super. Geen geklooi met programma's, databases.

Er zullen vast wat nadelen aanzitten, maar voor mij voldoet het prima. Filters werken goed, rechtstreeks NZB importeren in SABnzbd.

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:07

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:18:
[...]

:'( Hoeveel symbolische datums zijn er dan wel niet?? |:( 8)7
Volgens mij bedoelen ze 42, maarja die datum bestaat niet en hebben ze er maar 24 van gemaakt...
:P :P

https://en.wikipedia.org/wiki/42_%28number%29
Aidacra schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:00:
Is er hier niemand die www.spotplanet.org gebruikt? Ik vind dit echt super. Geen geklooi met programma's, databases.

Er zullen vast wat nadelen aanzitten, maar voor mij voldoet het prima. Filters werken goed, rechtstreeks NZB importeren in SABnzbd.
Ik gebruik naast Spotnet o.a. ook nog spotplanet.org. Maar dat komt omdat een paar van mijn favoriete spotters niet meer op Spotnet (willen) zitten.

En om heel eerlijk te zijn vind ik al dat "gescheld en getier" op elkaar in de reacties ook niet leuk.
Om het over die sukkeltjes met hun 4-rusjes nog maar niet te hebben.
Ik negeer het gewoon, maar het valt wel op.

[ Voor 60% gewijzigd door Thasaidon op 16-11-2011 14:29 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Verwijderd

Thasaidon schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:19:
Ik gebruik naast Spotnet o.a. ook nog spotplanet.org. Maar dat komt omdat een paar van mijn favoriete spotters niet meer op Spotnet (willen) zitten.

En om heel eerlijk te zijn vind ik al dat "gescheld en getier" op elkaar in de reacties ook niet leuk.
Om het over die sukkeltjes met hun 4-rusjes nog maar niet te hebben.
Ik negeer het gewoon, maar het valt wel op.
Beste Thasaidon,

Spotplanet.org alsook Spotnet, Spotlite en Spotgrit zijn "schillen" die geposte data uit bepaalde nieuwsgroepen vist.
Dezelfde nieuwsgroepen worden door al de genoemde programma's afgeroomd.
Dat houdt dus in dat data gepost door programma A, gelezen wordt door programma B, C v.v.enz, enz.
M.a.w. spotters die meldingen doen d.m.v Spotplanet worden ook getoond in alle andere programma's.
Spotplanet laat echter de commentaren niet zien, maar dat kun je ook in de andere programma's instellen.
Het lezen van commentaren heeft, buiten de rotzooi, ook zijn nuttige kanten vind ik, als aanvulling op wat er gepost is, of als waarschuwingssysteem voor het melden van troep.

Grote voordeel van Spotplanet.org is dat je zelf geen programma hoeft te installeren.. _/-\o_ , en hopelijk is het een lang leven beschoren...

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:49:
[...]

Beste Thasaidon,

Spotplanet.org alsook Spotnet, Spotlite en Spotgrit zijn "schillen" die geposte data uit bepaalde nieuwsgroepen vist
...
Grote voordeel van Spotplanet.org is dat je zelf geen programma hoeft te installeren.. _/-\o_ , en hopelijk is het een lang leven beschoren...
Lieve Gompy :D
Klopt, maar er zijn meer sites dan alleen Spotplanet en die "leachen" niet en hebben eigen content.
Ik zei dan ook dat ik "onder andere" gebruik maar van Spotplanet.

Maar ook ik hoop dat we nog lang kunnen genieten van ons usenet _/-\o_

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-11 08:18
Het is leechen :P

Nickname does not reflect reality

• ozzykillbirdy
Ik begrijp niet goed waarom mensen zich ergeren aan getier en gescheld in de comments??Als je dat niet wilt lezen, dan lees je het niet.En als je het wel graag leest, dan hoef je geen krant meer te kopen ;)

• Thasaidon

Thasaidon

"Gaan we nou muggeziften? Of is het muggennnnnnnnziften?"
*quote Bert Visscher*
:P :9
ozzykillbirdy schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 01:00:
Ik begrijp niet goed waarom mensen zich ergeren aan getier en gescheld in de comments??Als je dat niet wilt lezen, dan lees je het niet.En als je het wel graag leest, dan hoef je geen krant meer te kopen ;)
Ik wil geen moraalridder zijn, maar ik begrijp best waarom mensen zich hieraan ergeren.

Op straat een grote bek op zetten tegen een vreemde doe je ook niet (of daar zijn ze te schijterig voor), maar het internet is lekker "anoniem", en dus durven sommigen dan wel anderen voor "rotte vis" uit te maken, terwijl ze die mensen niet eens kennen.

Ik negeer het gewoon.

[ Voor 60% gewijzigd door Thasaidon op 18-11-2011 09:13 ]

• Kard
  • Laatst online: 13:29
Inmiddels heeft dit project geleid tot een werkende spottool:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/24gqgb5.png

Dit programma kan gebruikt worden om spotten te automatiseren, maar ook om Spotnet-gerelateerde tests/experimenten uit te voeren of gewoon als no-nonsense manier om cross-platform spots te plaatsen (voor mensen die niet van GUI's houden :P).

Ik geloof dat de maatregelen tegen massaspam in Spotnet niet erg solide zijn, dus heb ik besloten het niet publiek te distribueren om te voorkomen dat het gereedschap wordt voor het soort lui dat achter de Spotplanet-aanval zat. Indien iemand interesse heeft in dit programma, neem a.u.b. contact met mij op via een privébericht.

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-10 12:42
Ik heb net een abbo voor 24 uur bij Eweka genomen. Nu wil ik een spot downloaden van 150 dagen oud, maar hij download maar met 200 bytes/s? Ook wat jongere spots download hij maar met 200 bytes/s. Dit terwijl Eweka toch een hele hoge retentie heeft?

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

200 bytes per seconde. Dat is dus 0.2KB/s ? Dat is wel érg langzaam. Gaan nóg jongere spots (neem eens 1 van 3 dagen ofzo) wel sneller? Misschien heeft het niks te maken met retentie, maar is er gewoon een ander probleem.

• Conscience NL
woekele schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 10:53:
200 bytes per seconde. Dat is dus 0.2KB/s ? Dat is wel érg langzaam. Gaan nóg jongere spots (neem eens 1 van 3 dagen ofzo) wel sneller? Misschien heeft het niks te maken met retentie, maar is er gewoon een ander probleem.
Ja, 0.2KB/s. Een spot van gisteren download hij wel met 1 MB/s (wat alsnog best laag is, met Ziggo is het meestal 2.2 MB/s). Ik heb verschillende spots geprobeerd maar alle oude spots worden met 200 bytes/s gedownload.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

No offence Conscience NL, maar voor dit soort vragen is dit topic niet bedoeld (en hier ook nog eens een apart topic voor openen al helemaal niet! :X ).

Hier moet je zijn voor usenet provider vragen: Newsservers met binaries [Deel 11] ;)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Conscience NL
KillerBee schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 11:48:
No offence Conscience NL, maar voor dit soort vragen is dit topic niet bedoeld (en hier ook nog eens een apart topic voor openen al helemaal niet! :X ).

Hier moet je zijn voor usenet provider vragen: Newsservers met binaries [Deel 11] ;)
Excuses, ik kwam dat topic niet tegen via de zoek functie maar wel aparte topics over Eweka.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 09:24:
[...]
Nou, heel heel tevreden ben ik daar ook niet over. Als je pc vastloopt om wat voor reden dan ook als spotlite openstaat, dan is je hele database kapot. Ook erg leuk :(
Ja, en dat komt door Spotlite... Denk even na: als een computer vastloopt, hoe kan het programma dan helpen als er toevallig nét naar de db wordt geschreven en die dan niet netjes wordt afgemaakt? Dat gaat zelfs met Oracle niet (altijd) goed. Alleen kun je daar (doorgaans) van recoveren (als je backups enzo hebt).

Je moet wél de juiste argumenten gebruiken als je commentaar levert.

• cjdijk

cjdijk

Kard schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:51:
Inmiddels heeft dit project geleid tot een werkende spottool:

[afbeelding]

Dit programma kan gebruikt worden om spotten te automatiseren, maar ook om Spotnet-gerelateerde tests/experimenten uit te voeren of gewoon als no-nonsense manier om cross-platform spots te plaatsen (voor mensen die niet van GUI's houden :P).

Ik geloof dat de maatregelen tegen massaspam in Spotnet niet erg solide zijn, dus heb ik besloten het niet publiek te distribueren om te voorkomen dat het gereedschap wordt voor het soort lui dat achter de Spotplanet-aanval zat. Indien iemand interesse heeft in dit programma, neem a.u.b. contact met mij op via een privébericht.
Mij heb je in elk geval erg blij gemaakt daarmee, werkt uitstekend. _/-\o_ Nog wel een klein schoonheidsfoutje m.b.t. het coverplaatje, daar weet je al van. Of is dat inmiddels aangepast? Die gui mis ik trouwens niet, met de commandline is alles juist nog verder te automatiseren.

Verwijderd

Topicstarter
Spotnet 1.8 Download

- Nieuw database formaat
Het nadeel is dat je de spots eenmalig opnieuw moet ophalen, en sommige filters (op categorie) opnieuw zult moeten aanmaken. Maar de snelheidswinst die er tegenover staat, maakt veel goed.

- Nieuwe NNTP engine
Vorige versies lieten de verbinding nooit open staan, hierdoor kon het openen van een spot soms lang duren, omdat er telkens opnieuw ingelogd moest worden. Deze versie laat de verbinding continu open staan, en hergebruikt deze verbinding bij het ophalen van het plaatje en de reacties, waardoor spots veel sneller openen.

- Whitelist / Blacklist
Spots van vertrouwde spotters verschijnen in het groen, standaard staan er al een aantal op de lijst.

Je kunt een plaatje instellen dat bij al je reacties verschijnt.

- Thema's
Wie verlost ons van die saaie grijze spot-pagina's?

- Bugs
Er is een hele waslijst aan kleine foutjes verholpen, en hopelijk niet al te veel nieuwe geintroduceerd.

Verwijderd

Kijk, dat zijn nou weer leuke dingen voor de mensen.. O-)
Tnx... _/-\o_

• Richub
  • Laatst online: 15:06
Bedankt! _/-\o_
Aleen heb ik 'n hekel aan megaupload... Maarja, hij zal snel via andere bronnen beschikbaar zijn. Toch? ;)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:39

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 14:18:
Spotnet 1.8 Download

- Nieuw database formaat
Het nadeel is dat je de spots eenmalig opnieuw moet ophalen, en sommige filters (op categorie) opnieuw zult moeten aanmaken. Maar de snelheidswinst die er tegenover staat, maakt veel goed.

- Nieuwe NNTP engine
Vorige versies lieten de verbinding nooit open staan, hierdoor kon het openen van een spot soms lang duren, omdat er telkens opnieuw ingelogd moest worden. Deze versie laat de verbinding continu open staan, en hergebruikt deze verbinding bij het ophalen van het plaatje en de reacties, waardoor spots veel sneller openen.

- Whitelist / Blacklist
Spots van vertrouwde spotters verschijnen in het groen, standaard staan er al een aantal op de lijst.

Je kunt een plaatje instellen dat bij al je reacties verschijnt.

- Thema's
Wie verlost ons van die saaie grijze spot-pagina's?

- Bugs
Er is een hele waslijst aan kleine foutjes verholpen, en hopelijk niet al te veel nieuwe geintroduceerd.
Mucho graçias!

Vraag me alleen of hoe het nu gaat icm Spotnet Improver. Ik ga het gewoon installeren, ik zie wel hoe het gaat :P Even kijken of de black- en whitelist hetzelfde werken qua aanmelden als bij Spotnet Improver.

Heb de download tijdelijk gemirrored bij mezelf: klik hier. Ik haal de download waarschijnlijk komende week weer weg.

-- Edit: ik zie niet hoe je iemand kunt voordragen voor de black- of whitelist, evenmin zie ik hoe je een eigen avatar kunt instellen. De nieuwe NNTP-engine is heerlijk, Spotnet reageert nu echt heel erg vlot op alles. Prima!

-- Edit #2: ok, rechtsklikken op naam. Maar ik kon mezelf meteen toevoegen, of is dat alleen lokaal? En een bekende spammer wou ik aanmelden, maar kon zowel niet op het aanmelden voor de white- als blacklist klikken, die waren greyed out. Kon alleen de spot melden voor verwijdering.

[ Voor 18% gewijzigd door Wildfire op 19-11-2011 15:29 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-11 10:30
Ik heb hem gedownload, en ga het eens proberen.

Hier nog een mirror (Dropbox), die wel gewoon blijft werken.

Deze dus

Spotnet 1.8

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Hey Drazix, ik gebruik Spotnet nu alweer een tijdje. Soms kleine probleempjes, maar meestal werkt het heerlijk soepel en snel. Tnx voor je genomen moeite!
Pagina: 1 ... 41 ... 48 Laatste