Spotlite, wat vinden we ervan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spotlite Topic

De maker omschrijft SpotLite daarom als: "In tegenstelling tot het officiele programma dat een alles-in-1 oplossing is, is SpotLite een lichtgewicht alternatief dat niet meer is dan een soort van TV-gids." en "De doelgroep is de in-mijn-tijd-had-je-nog-geen-NZB-knop generatie. Je kan ermee zien wat er waar gespot is. Niets meer en niets minder."

Afbeeldingslocatie: http://img827.imageshack.us/img827/3755/screenshot045x.jpg

Nieuws
http://twitter.com/#!/spotnetlite

Fora:
http://www.spot-net.nl/

Tutorials:
http://www.binaries4all.nl/spotlite/
http://www.snelrennen.nl/spotlite/

NZBknopje
http://nl.afterdawn.com/d...tlite_-_ftdlook_-_nzb.cfm
Sla stap 1 over (verouderde spotlite) en installeer stap 2 (nostalgieskin) en kopieer/plak stap 3 (meer zoekmachines) en stap 4 kan je overslaan (database importeren)

Andere topicjes
Spotnet, wat vinden we ervan?
SpotGrit, wat vinden we ervan?
µSpotted - Wat vinden we ervan?
Spotme? Ervaringen...
SpotWeb - Webbased Spotnet

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2011 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik herhaaldelijk tegen de traagheid en de laatste tijd het continu ophalen van de database aan liep en dit niet opgelost kreeg door oa een voor mij niet werkende databasecleaner, ben ik toch maar naar andere alternatieven gaan kijken.

SpotGrit werkte voor mij ook niet, kreeg diverse errors. SpotLite had ik ooit al eens uitgeprobeerd maar nu heb ik het verbindingsprobleem wat beter onderzocht.

Het blijkt dat Spotlite SSL niet goed ondersteund, deze moet je dus uitgevinkt laten. De snelheid van SpotLite tov SpotNet is erg groot. Het is ff wennen...

Ik hoor graag jullie mening over SpotLite.

Enjoy!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2011 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Een belangrijk voordeel van SpotLite is de snelheid en dat er versies zijn voor Windows, Ubuntu Linux - Maverick en MacOS X. De SpotLite skins werken in alle 3 de besturingssystemen.

SpotLite skins
SpotLite uitbreidingen

[ Voor 31% gewijzigd door qwerty_running op 03-11-2011 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Erg prettig programmaatje, ik ben ook overgestapt van Spotnet naar SpotLite.
Spotmobiel is ook wel grappig zie http://www.binaries4all.nl/spotlite/spotmobiel.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
Ja beter als spotnet vindt ik :)

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:52

TFHfony

Professional Weirdo

Gebruik Spotlite inmiddels al enige maanden, tezamen met een op het netwerk geïnstalleerde SabNZBd. Echt een perfecte combinatie. Bloedsnel en stabiel. Geen rare vastlopers meer. Zaaalig :)
Misschien moet ik alleen wel eens upgraden. Draai nog met 1.5.0.1, maarja... het werkt, dus... Don't fix it if it ain't broken ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien morgen ook maar eens proberen. Vandaag nog zitten vloeken op Spotnet, omdat het iedere keer vastloopt als je scrollt door resultaten. Gevolgd door een herstart van de applicatie en het opnieuw opslaan van spots (10 minuten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aghanim schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 22:42:
Misschien morgen ook maar eens proberen. Vandaag nog zitten vloeken op Spotnet, omdat het iedere keer vastloopt als je scrollt door resultaten. Gevolgd door een herstart van de applicatie en het opnieuw opslaan van spots (10 minuten).
Bevalt ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels zijn we bij versie 1.0.8 aanbeland. Nog steeds dik tevreden :)

http://twitter.com/#!/spotnetlite

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:04
Ik gebruik Spotlite met diverse skins al bijna een jaar, nog nooit geen problemen met gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamdring
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:53
Ik gebruik Supernews in combinatie met SpotLite.

T/m versie 1.0.7 werkte dat i.c.m. SSL perfekt.

Nu heb ik de nieuwste versie 1.0.8 erop gezet en plots werkt SSL niet meer.

DebugView meldt NoError en certifikaat "" en daarna iets met GoDaddy.

Meer mensen last van? Weet iemand hoe ik dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

^^ Supernews met SSL hier en geen problemen met 1.0.8, Spotlite werkt prima.

Probeer eens opnieuw de configuratie goed te zetten voor Supernews met SSL over poort 563 & dan alleen SSL encryptie aanvinken.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik geloof je direct, maar hij is niet te downloaden. Ongeveer 2 van de 3 bestanden op dat forum zijn onbereikbaar

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Vreemd, ik heb hem gisteren nog kunnen downen van spot-net.Dan moet je in spotnet of spotlite een zoeken op Aqua-FTD, daar zag ikem ook staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

De enige dingen die ik daar kan downloaden zijn spotnet en spotlite alle andere dingen gaan niet. Dat is al zolang als dat forum bestaat

[ Voor 4% gewijzigd door Ortep op 05-11-2011 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof je direct, maar hij is niet te downloaden. Ongeveer 2 van de 3 bestanden op dat forum zijn onbereikbaar
Spijtig om dit alweer te moeten horen, bij deze beloof ik direct hier naar te kijken :)

We hebben een tijdje problemen met een van de CDN loadbalancers bij onze mirror provider gehad.
Dit is wel de loadbalancer waar de spotnet en spotlite downloads over heen gaan.
Door dit probleem was het niet, of zeer moeilijk, om spotnet of spotlite te downloaden.

Dit probleem zou verholpen zijn, ik zal eens navragen hoe het er nu voorstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Even zoeken op spotlite vanuit spotlite.
De aqua skin is daar gewoon te vinden (en is wel een aanrader).

[ Voor 44% gewijzigd door Gianni Rombios op 06-11-2011 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Ortep schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 20:24:
De enige dingen die ik daar kan downloaden zijn spotnet en spotlite alle andere dingen gaan niet. Dat is al zolang als dat forum bestaat
Probeer nu maar eens, werkt bij mij wel hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 20:27:
[...]

Spijtig om dit alweer te moeten horen, bij deze beloof ik direct hier naar te kijken :)

We hebben een tijdje problemen met een van de CDN loadbalancers bij onze mirror provider gehad.
Dit is wel de loadbalancer waar de spotnet en spotlite downloads over heen gaan.
Door dit probleem was het niet, of zeer moeilijk, om spotnet of spotlite te downloaden.

Dit probleem zou verholpen zijn, ik zal eens navragen hoe het er nu voorstaat.
ozzykillbirdy schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 23:08:
[...]

Probeer nu maar eens, werkt bij mij wel hoor :)
Spotnet en spotlight gaan prima...maar bv de skins niet

[ Voor 12% gewijzigd door Ortep op 05-11-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Ik heb de Aqua-FTD skin net getest, die werkte.Probeer eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik hoor net van iemand dat al mijn (nieuwe) spots niet meer te vinden zijn met de komst van SpotLite v 1.0.8 :'( Mijn vermoeden is dat de spots die via Spotplanet worden aangemeld standaard worden geblokkeerd. Dat gezien die server een dag gehacked is geweest. Gelukkig is die manier van spammen niet meer mogelijk, het is nu nodig om een captcha in te voeren bij aanmelden. Dus graag Spotplanet van de blacklist verwijderen. Het is voor mij geen optie om via Spotnet aan te melden, met Spotplanet aanmelden kost mij aanzienlijk minder tijd.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kard
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
cjdijk schreef op zondag 13 november 2011 @ 08:07:
Ik hoor net van iemand dat al mijn (nieuwe) spots niet meer te vinden zijn met de komst van SpotLite v 1.0.8 :'( Mijn vermoeden is dat de spots die via Spotplanet worden aangemeld standaard worden geblokkeerd. Dat gezien die server een dag gehacked is geweest. Gelukkig is die manier van spammen niet meer mogelijk, het is nu nodig om een captcha in te voeren bij aanmelden. Dus graag Spotplanet van de blacklist verwijderen. Het is voor mij geen optie om via Spotnet aan te melden, met Spotplanet aanmelden kost mij aanzienlijk minder tijd.
Dit heeft niet te maken met een blacklist maar met protocol compatibiliteit. Sinds Spotnet 1.7.6 zijn er belangrijke wijzigingen doorgevoerd in het spotprotocol, met name op het gebied van ondertekenen. SpotLite 1.0.8 is aangepast aan deze wijzigingen, echter is dit volgens mij op een backwards-incompatible manier gebeurd waardoor pre-1.7.6 spots niet meer verschijnen (niet zo slim IMO, want dat zijn er nog best veel). Spotplanet plaatst momenteel ook nog spots via de "oude" methode waardoor deze dus niet werken in SpotLite. De enige mogelijke oplossingen voor dit conflict zijn dat Spotplanet overstapt op self-signed spots of dat Spotlite ook ondersteuning inbouwt voor legacy spots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reddol
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:58
Hmm, vreemd dat hiervoor gekozen is. Volgens mij zijn er nog zo'n 50% van de spots die de oude methode gebruiken...

Maarja, tijd dat Spotplanet inderdaad self-signed spots gaat gebruiken, ik zal hier bij 1.6 naar kijken.

Als je het niet kan, laat het dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy

Verwijderd

Echt een gave skin moet ik zeggen. _/-\o_
De mogelijkheden die de originele Spotlite software mist wordt door deze skin perfect aangevuld.
Ik ben over deze totale combinatie erg enthousiast moet ik zeggen.
Het downloaden van een nzb wordt direct naar de gratis versie van altbinz (0.25) gestuurd, die gelijk automatisch opgestart wordt en die heb ik zo ingesteld dat die gelijk begint te downloaden en alle restanten (nzb, etc) weer verwijderd.
Geen omkijken meer naar.
Hetzelfde effect als de ingebouwde sabnzbd's bij spotgrit en spotnet, alleen je hebt er meer controle over.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik zelf AQUA skin, die bevalt mij prima. :)

Spotlite gecombineerd met zelf gekozen downloadprogramma is een geweldige combinatie idd, omdat spotlite stuk sneller is dan spotnet.

Verwijderd

Spotnet bevalt mij ook prima hoor.
Totaal geen problemen mee gehad, ook met de laatste versie niet, is iets trager als Spotlite, maar Spotnet heeft ook weer zijn voordelen.
Gebruik ze allebei, en ben er best blij mee.

Verwijderd

Topicstarter
Iets trager?? Bij het ophalen van spots scheelt het enorm, Spotlite is zo goed als meteen klaar en bij Spotnet zie je een laadbalkje wat ff duurt... bij het openen van een post scheelt het per keer 1 a 2 seconden of zo.

Het is flauwekul om te zeggen dat Spotlite ietsjes sneller of Spotnet ietsjes trager is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 15:04 ]

Verwijderd

@bitjesmaker,

Had al in het Spotnet topic gelezen dat je schijnbaar niet goed overweg kunt met Spotnet, maar hier ontloopt het verwerken van de data door de beide programma's qua tijd niet zo erg veel, hooguit een 10 seconden
Bij een volgende reload van de databases van beide programma's zal ik je het verschil melden

Verwijderd

Topicstarter
10 seconden is best veel hoor. Maar hoezo kan ik er niet mee overweg? Ik heb het gebruikt sinds het sneuvelen van FTD en tot voor kort had ik er niet echt problemen mee. Maar zelfs ik moet toegeven dat Spotlite een stuk sneller is met alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
En als je weer even een compleet ander uiterlijk wilt: http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=68&t=4422

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 17:25:
10 seconden is best veel hoor. Maar hoezo kan ik er niet mee overweg? Ik heb het gebruikt sinds het sneuvelen van FTD en tot voor kort had ik er niet echt problemen mee. Maar zelfs ik moet toegeven dat Spotlite een stuk sneller is met alles.
Als je 10 seconden veel vind moet je je voorlopig nog maar niet aan Spotgrit wagen biitjesmaker.. 8)7 |:(
Maar goed we hadden het even over Spotlite/Spotnet.

Een eerlijke test.
Eerst Spotnet gestart en tijdens het klikken om het programma op te starten gelijk een chronometer gestart.
286 spots in +/- 6 seconden helemaal verwerkt.

Daarna Spotlite gestart en tijdens het klikken om het programma op te starten gelijk een chronometer gestart.
243 + 48 erotiek spots in +/- 4 seconden helemaal verwerkt.
Aantal spots is dus niet erg groot, bij een totale "dagopbrengst" zal het verschil wel iets meer zijn en Spotlite dus wel sneller is

Beide programma's staan geconfigureerd met alles ophalen, dus commentaren/reactie's enz, enz.
Bij mij ontloopt de snelheid van beide programma's elkaar dus niet zoveel.
Beide programma's voldoen goed aan mijn behoefte voor de dagelijkse spots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
....en het wisselen van categorien en het openen van spots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:32:
[...]

Als je 10 seconden veel vind moet je je voorlopig nog maar niet aan Spotgrit wagen biitjesmaker.. 8)7 |:(
OMG 8)7

Roept er 1 dat een Ferarri sneller is dan een Opel, roept de ander terug dat ie dan maar vooral geen Fiat moet uitproberen.

8)7 |:(
Maar goed we hadden het even over Spotlite/Spotnet.

Een eerlijke test.
Eerst Spotnet gestart en tijdens het klikken om het programma op te starten gelijk een chronometer gestart.
286 spots in +/- 6 seconden helemaal verwerkt.

Daarna Spotlite gestart en tijdens het klikken om het programma op te starten gelijk een chronometer gestart.
243 + 48 erotiek spots in +/- 4 seconden helemaal verwerkt.
Aantal spots is dus niet erg groot, bij een totale "dagopbrengst" zal het verschil wel iets meer zijn en Spotlite dus wel sneller is

Beide programma's staan geconfigureerd met alles ophalen, dus commentaren/reactie's enz, enz.
Bij mij ontloopt de snelheid van beide programma's elkaar dus niet zoveel.
Beide programma's voldoen goed aan mijn behoefte voor de dagelijkse spots.
Ja joh, als ik bij alles wat ik doe met Spotnet meer vertraging ervaar, nieuwe postjes ophalen/wisselen van catagorie, postjes openen en dit veel minder is bij Spotlite mag ik dan stellen dat Spotnet traag is ten overstaan van Spotlite? Waar discussieren we nu in godsnaam over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En er is al weer een nieuwe skin RoyaleBlue v 0.3

http://tinyurl.com/bsy6fgj

Het wordt leuk met al die skins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Ik blijf toch bij spotlite, werkt sneller en nu met die skins mooier ook.
Natuurlijk hebben we spotnet nodig als we iets willen spotten.Vind beetje jammer dat de maker geen spotfunctie wilt toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
SpotLite 1.9.9 beta 1 portable voor Windows is uitgebracht. Binnenkort Spotlite v2.0. bron
Changelog 1.9.9 b1 2011-11-24

* Wordt nu standaard een extra skin meegeleverd. Gebaseerd op het werk van: Ypsos, foorsight, PeRKoniX, Copycat, Ep Woody, Wantos en anderen.
* Mogelijkheid spots tijdelijk te sorteren door op een kolom in het overzicht te klikken.
Standaard worden spots echter niet gesorteerd i.v.m. performance.
* Anti-spam instellingen zijn nu configureerbaar
* Mogelijkheid om spam automatisch te verwijderen.
* Optie om spots te rapporteren toegevoegd.
* Optie om nieuwe spots bij het opstarten meteen te laten zien, maar daarna alleen als er op "update" wordt geklikt.
* Uitbreidingen voor skin auteurs:

in spot.tpl zijn de volgende speciale URLs toegevoegd:

action:reportspot - rapporteer spot
action:deletespot - verwijder spot
action:reply - plaats een reactie

* Ampersandjes in titel worden nu correct in tabblad weergegeven.
* Bij plaatsen van reacties worden nu echte message-ids gebruikt om collissions te voorkomen
(reden dat dit in de vorige versies bewust korte id suffixes werden gebruikt was voor compatibiliteit met Spotnet 1.4, maar dat gebruikt nu niemand meer)
* Toon foutmelding indien er tijdens het plaatsen van een reactie een fout voordoet.
* "Filter bewerken" scherm: "ondertitels" hernoemd naar "talen en ondertitels"
* Gebruiker-ids worden nu ook in verkort formaat weergegeven
* Aantal extra voorbeeld filters toegevoegd (alleen te zien bij nieuwe installaties, niet bij updates)
SpotLite 1.9.9 beta 2 portable en normaal voor Windows zijn uitgebracht.
Changelog 1.9.9 b2 2011-11-25 (wordt uiteindelijk gerenamed naar 2.0 indien geen grote bugs)

* Mogelijkheid om meerdere spots tegelijk te selecteren en te verwijderen.
* Plaatjesoverzicht: max. formaat uitvergroot plaatje op 400px gezet.
* Oude spots: "<br />" wordt nu correct weergegeven.
* Portable probeert nu geen oude pre-1.0.8 instellingen uit het registry te converteren.
SpotLite 1.9.9 beta 3 portable en normaal voor Windows zijn uitgebracht.
Changelog 1.9.9 b3 2011-11-26 (wordt uiteindelijk 2.0)

* "meteen tonen" instelling wordt nu correct weergegeven in instellingsscherm.
* Zoeken werkt nu ook zonder natuur.
* Upgrade vanaf oudere versie: database wordt nu geoptimaliseerd bij eerste keer opstarten (duurt iets langer).
* Uninstaller: spotlite.conf wordt nu ook verwijderd.
https://bitly.com/bundles/spotlite/1

[ Voor 29% gewijzigd door qwerty_running op 27-11-2011 01:44 . Reden: versie 1.9.9 beta 2 en 3 toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Tijd geleden ook over gestapt ( spotnet database problemen.... :-( )
Terug komend over de snelheid tussen spotnet en spotlite , bij mij enorm groot.
Spotnet soms minuut of langer ( incl opstarten), spotlite seconden.
Headers binnenhalen: spotlite binnen sec., spotnet behoorlijk trager.

Dus voor mij persoonlijk werkt spotlite perfect, skins gebruik ik " nog" niet, wat ik wel ideaal vindt is de functie van watchlist ( uiteraard kan je de bestandsnaam ook wel saven in word o.i.d., maar dit is makkelijker..).
Van mij geen klachten over spotlite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@baasandre,

Die skins zijn schitterend hoor, niet alleen v.w.b uiterlijk, maar er is zoveel aan toegevoegd dat het de functionaliteit van Spotlite enorm verbetert vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Royalbluefull v0.4 is uit.Onmisbaar voor spotlite: http://www.spot-net.nl/fo....php?view=detail&df_id=72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb SpotLite 1.9.9b3 portable uitgeprobeerd. Ben nog geen bugs tegengekomen. RoyalBlueFull zit daar standaard al in.

Het zoeken levert nu betere hits op als je IN een specifieke subcatagorie aan het zoeken ben, het vervelende blijft dat je steevast heel veel moet klikken.

Zoekwoord: matrix. Klik op divx, weer veel andere irrelevante hits erbij. Vink "zoek binnen catagorie" aan. klik op zoek. Dan pas klopt het en zie je een keurig lijstje van alle hits op matrix. Klik je nu op dvd5, weeral zooitje hits erbij die niets met zoekwoord te maken hebben. Weer op zoek klikken en zo kan je echt door blijven gaan als je de andere subcatagories ook wilt uitproberen. Het zou automagisch moeten gaan....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
Zoek dan in de hoofdgroep beeld.
Dus ingeven wat je zoekt, vink bij "binnen categorie zoeken", Selecteer beeld en klik op zoek.
Eventueel kan daarna bovenaan op cat geklikt worden (nieuw sinds 1.9.9 beta 1).
Het sorteren op cat blijft bewust niet behouden.

[ Voor 5% gewijzigd door qwerty_running op 01-12-2011 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarom niet? Wat is de logica erachter dat op cat klikken niet afdoende is en dat ik ook nog op zoek moet klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, verbaasd me niets, 1.9.9b3 leek me al bugvrij en geschikt om als final te bestempelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
@bitjesmaker: Uit de Changelog
* Mogelijkheid spots tijdelijk te sorteren door op een kolom in het overzicht te klikken.
Standaard worden spots echter niet gesorteerd i.v.m. performance.
Als je alleen op cat klikt word er niet gezocht, dan word er gesorteerd.
Voor zoeken op zoeken klikken en daarna eventueel sorteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
V2.0 werkt zeer goed naar mijn ervaring :)

[ Voor 86% gewijzigd door ozzykillbirdy op 03-12-2011 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Alleen de reacties binnenhalen doet soms al eens moeilijk, zeker met een lijst van +100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De reacties gaan nu slecht. Krijg te vaak: header klopt niet, deze reacties horen niet bij deze post bla bla. Vroeger las ik veel reacties, tegenwoordig raak ik aan gewend dat er geen reacties meer bij postjes staan.

Misschien ligt het aan mijn usenetprovider i-telligent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 09:20:
Denk dat het inderdaad aan de usenetprovider ligt, ook v.w.b. de snelheid van het ophalen van de reactie's.
Ik zelf heb hier geen problemen mee.

http://www.spot-net.nl/fo...=18&t=4481&p=39721#p39721

http://www.spot-net.nl/fo...=18&t=4528&p=39973#p39973

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 09:20:
De reacties gaan nu slecht. Krijg te vaak: header klopt niet, deze reacties horen niet bij deze post bla bla. Vroeger las ik veel reacties, tegenwoordig raak ik aan gewend dat er geen reacties meer bij postjes staan.

Heb je toevallig een database geimporteerd?Of ben je van usenetprovider veranderd?

Verder kan ik iedereen aanraden een blockaccountje van Astraweb te nemen voor Spotlite (8euro voor 25GB, verbruikt bijna niets voor headers, SSL en headercompressie)

[ Voor 15% gewijzigd door ozzykillbirdy op 11-12-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen van beiden. Ik zit al ruim 1 jaar bij i-telligent. Misschien moet ik een keer gaan switchen maar ik ben nog steeds aan het kijken wie het goed doet in de usenetproviderstopic.

Maar ik heb al 2 keren de database opnieuw geimporteerd, ik zal het nog 1 keer doen om te kijken of het helpt.

dit is trouwens de foutmelding en staat bij elke postje
'References' header klopt niet, de reactie hoort mogelijk bij een andere spot! Het kan zijn dat de header overzichten van je provider corrupt zijn, of de berichtnummers niet meer geldig
Edit: Nou, nu bij de 3e keer database verwijderen en opnieuw importeren werkt het weer goed. 3 maal is scheepsrecht? :D

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2011 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Ik zou gewoon Astraweb accountje kopen voor Spotlite, en I-telligent gebruiken om te downloaden, geen stress meer voor 8 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Ik lees dat veel mensen last hebben met reacties ophalen in nieuwe spots.Ik denk dat dit op te lossen valt als de maker van spotlite het toe laat meerdere connecties te kunnen kiezen in spotlite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
Als dit gebeurt kan er beter een server gebruikt worden die dit probleem niet heeft i.p.v. SpotLite als "oplossing" meerdere verbindingen te laten gebruiken. Het probleem kan beter opgelost worden door de beheerder van de usenet server die het probleem heeft. Er is bewust door de maker van SpotLite gekozen om maximaal 1 verbinding te gebruiken.

Een goede server voor SpotLite (bijvoorbeeld astraweb) hoeft niet veel te kosten.
Het is maar net of er gekozen word voor prijs en/of kwaliteit van de usenet server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is wéér een nieuwe skin uit voor Spotlite.

http://www.spot-net.nl/fo...69&t=4479&start=80#p40622

In de spotinfo is nu zichtbaar of een spotter op de white of blacklist staat.
Gááf hoor. _/-\o_

Edit:

Skin is weer bijgewerkt.
Er is nu ook de mogelijkheid om iemand toe te voegen ala" Spotnet improver blacklist/whitelist ".

http://www.spot-net.nl/fo...69&t=4479&start=90#p40728

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gelijk geinstalleerd, werkt goed, ziet netjes uit, ik zou alleen de zoekmachine iconen in midden zetten van het balkje ipv uiterst links, en de nzbzoekmachines hebben hetzelfde probleem, de balk is overdreven lang.

Maar ah, het zijn beide geen dingen waar ik me erg aan stoor of zo. Gewoon details. :)

Ik vind het nu dubbel nostalgisch, het doet denken aan FTD en aan XP Mediacenter.. Dat waren nog eens tijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Ik vind deze skin veel mooier dan FTD, ben blij dat het niet meer zo nostalgisch is.Veel mooier dan de nostalgieskin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
qwerty_running schreef op zondag 18 december 2011 @ 00:33:
Als dit gebeurt kan er beter een server gebruikt worden die dit probleem niet heeft i.p.v. SpotLite als "oplossing" meerdere verbindingen te laten gebruiken. Het probleem kan beter opgelost worden door de beheerder van de usenet server die het probleem heeft. Er is bewust door de maker van SpotLite gekozen om maximaal 1 verbinding te gebruiken.

Een goede server voor SpotLite (bijvoorbeeld astraweb) hoeft niet veel te kosten.
Het is maar net of er gekozen word voor prijs en/of kwaliteit van de usenet server.
Ok, maar als je tevreden bent over de downloads van bv i-telligent, lightningusenet, sunnyusenet,...en je met reacties ophalen alleen problemen hebt met Spotlite (niet Spotnet)door niet de mogelijkheid te hebben meerdere connecites te kunnen kiezen, dan is dat jammer.
Verder is een blockaccount van bv Astraweb prima alternatief, maar daar heb je uiteindelijk dan ook meerdere connecties ter beschikking waarvan je maar 1 gebruikt.
Kunnen kiezen tussen connecties is altijd beter dan niets kunnen kiezen.Beetje flexibiliteit kan geen kwaad.

[ Voor 4% gewijzigd door ozzykillbirdy op 18-12-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De maker van Spotlite heeft een twitteraccount, twitter hem dan ff?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Ik vermoed dat de maker hier al lang van op de hoogte is.Dit issue is al lang vermeld op spotnet.nl.Ik denk dat hij niet wilt afwijken van 1 connectie, hetzelfde geld voor de spotfunctie, die komt er ook nooit in jammer genoeg...Prima progje, alleen niet voor alle USPs geschikt ;)Niet iedereen wilt een dure USP of heeft de kennis om een extra blockaccountje te nemen.Ook opmerkelijk dat er vroeger nooit geen problemen waren met vorige versies.

[ Voor 82% gewijzigd door ozzykillbirdy op 19-12-2011 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Ook een veelvoorkomend probleem is het vastlopen bij spamheaders.Hebben sommige gebruikers last van.

[ Voor 5% gewijzigd door ozzykillbirdy op 26-12-2011 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik heb hier geen last van en eerlijk gezegd is dit ook de eerste keer dat ik hier iets over lees :? (niet dat dit laatste iets zegt hoor, maar ik vind het wel wat vreemd).

[ Voor 26% gewijzigd door KillerBee op 26-12-2011 14:10 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:08
Ik heb een klein probleempje.
Als ik spotlite wil opstarten, klik op het desktop ikoontje en dan moet ik +- een halve á een hele minuut wachten totdat hij opgestart is. Waar ligt dat aan, iemand een idee? Gaat ie de hele database lopen her-indexeren oid?
versie 1.08, Win7

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 26-12-2011 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 15:00
Harribo schreef op maandag 26 december 2011 @ 22:59:
Ik heb een klein probleempje.
Als ik spotlite wil opstarten, klik op het desktop ikoontje en dan moet ik +- een halve á een hele minuut wachten totdat hij opgestart is. Waar ligt dat aan, iemand een idee? Gaat ie de hele database lopen her-indexeren oid?
versie 1.08, Win7
Ik zou eerst eens updaten naar v2 en dan nog eens kijken of het probleem bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
oops, heb ik een versie gemist? sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Ik neem aan dat iedereen de royaleblue V0.7 incl improver gebruikt:

http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=68&t=4412

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wel :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nu ook een Spotlite IL addon met dispose functie beschikbaar, te gebruiken in combinatie met de RoyaleBlue skin van Ypsos
Werkt perfect.

Quote:
Hierbij een beta versie van SpotLite IL v1.0 voor diegene die ook gebruik wil maken van de dispose functie. Na installatie kan deze functie via de config worden geactiveerd en zal na het sluiten van SpotLite (via SpotLite IL) de database met de disposelijst/updates worden bijgewerkt.

Dispose functie:
Aan de hand van de Spotnet Dispose berichten worden spam, virus, etc. spots uit de database verwijderd.

Bijzonderheden:
- UAC prompt als de config iets moet doen met de spot.tpl, dit is noodzakelijk om het bestand aan te passen.
--------------------------

http://www.spot-net.nl/fo...=41&t=4787&p=42906#p42885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Spotlite is nog steeds enorm traag als ik hem opstart. Hij gaat telkens reacties bijlangs oid.
Duurt soms wel minuten lang voordat ik het pakket normaal kan gebruiken. Hoor dan de harde schijf overuren maken.
Erg jammer, kijk wel op ftdworld af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keirtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:59
Ik heb Spotlite 2.0 draaien onder Ubuntu 14.04, gaat op zich prima. Mijn vraag is alleen waar/ hoe kan ik mijn instellingen van Spotlite wijzigen? ik heb bij installatie ingesteld dat er maar 1000 post moeten worden opgehaald |:( , wilde het eerst even proberen. Maar nu het goed blijkt te werken mag het aantal binnen te halen posts wel veel hoger. Maar hoe????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-08 07:50
Net spotlite opnieuw geinstalleerd omdat ik windows ook maar even opnieuw geinstalleerd heb.
Maar hij is zo traag als wat met het opstarten, heb al van alles geprobeerd, ook het aantal headers en dagen verlagen helpt niet veel, ook staat SSL uitgeschakeld mocht dit problemen geven.
Ik maak gebruik van extremeuset als server.

Iemand een oplossing ?
Pagina: 1