SpotGrit, wat vinden we ervan?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399709

Topicstarter

SpotGrit

Afbeeldingslocatie: http://www.spotgrit.nl/logo.png
Spotgrit is de beoogde opvolger van het populaire programma Spotnet (zie topic: Spotnet, wat vinden we ervan?).

Het biedt meer functionaliteit maar nog belangrijker: het doet een poging om de nadelen van Spotnet weg te nemen (traagheid, foutmeldingen, sinds lange tijd geen verbeteringen meer). Inmiddels is versie 1.0 uit!

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Screenshot

Afbeeldingslocatie: http://www.spotgrit.nl/main.png

Belangrijkste functionaliteit

• Spots bekijken (uiteraard) en er reacties bij plaatsen
  • Spot aanmelden
  • Zoekfunctionaliteit en 'time slider' (spots verbergen die buiten de geselecteerde data vallen)
  • Erotiek verbergen
  • Uitgebreid categorie- en filtersysteem
  • Spots downloaden middels ingebouwde nieuwsreader of externe SABnzbd
  • Een NZB-bestand downloaden om te importeren in je eigen nieuwsreader naar keuze.
  • Ondersteuning voor skins en UI-aanpassingen (zoals monochrome kleuren voor de filters)

Nieuwste versie

De nieuwste versie is: versie 1.1

Voordelen t.o.v. Spotnet

• Hogere snelheid, stabieler
  • Bestandsnaam zichtbaar i.p.v. verborgen
  • Beter weerbaar tegen 'fraude'

Links

Website
Handleiding en download
Forum

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 399709 op 25-09-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Aan het downloaden, ben benieuwd. Website ziet er goed uit en de screenshots ook.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:17

Wildfire

Joy to the world!

Hoezo is de ontwikkeling van Spotnet gestaakt? Dat er niet elke paar dagen/weken/maanden een nieuwe versie komt betekent niet automatisch dat de ontwikkeling is gestaakt. Laten we daarvoor wachten op officiëel commentaar van de maker zelf.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:24
En wat biedt dit pakket meer aan funtionaliteit als bijv SpotLite? De laatste tijd springen de Spotnet alternatieven als bosjes uit de grond.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hari-Bo schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:16:
En wat biedt dit pakket meer aan funtionaliteit als bijv SpotLite?
SpotLite biedt een groot snelheidsvoordeel t.o.v. Spotnet. Echter, functionaliteit rondom downloaden is komen te vervallen (overigens een bewuste keuze van de maker). SpotGrit probeert dezelfde (of meer) functionaliteit als Spotnet te bieden, maar dan zonder diens nadelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 399709 op 18-07-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wildfire schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:08:
Hoezo is de ontwikkeling van Spotnet gestaakt? Dat er niet elke paar dagen/weken/maanden een nieuwe versie komt betekent niet automatisch dat de ontwikkeling is gestaakt. Laten we daarvoor wachten op officiëel commentaar van de maker zelf.
Daar heb je gelijk in. Helaas houdt de maker zich al vele maanden stil, ondanks de bugs in Spotnet, wat erg zonde is. Maar je hebt gelijk, wie weet leeft het nog eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
Ga ik vanavond eens proberen. Ziet er gelikt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-07 13:40
Net maar even gedownload, maar loop meteen tegen een probleem op. Had al een SABnzbd+ installatie draaien op poort 8080. Aangepast in het setingsmenu van Spotgrit ( Andere server --> localhost:8080 ingevuld, aangezien lokaal standaard gebruik maakt van port 8085? )

Vervolgens SAB-settings opslaan en OK. Na een herstart van Spotgrit heeft ie echter niks opgeslagen. Settings staan weer op default (de SAB-settings tenminste, rest wordt wel onthouden. )

Verder ziet het programma er overzichtelijk uit, alleen werken de filters soms een beetje raar. Soms kun je ze wel inklappen, en soms niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
McPoowl schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:14:
Net maar even gedownload, maar loop meteen tegen een probleem op. Had al een SABnzbd+ installatie draaien op poort 8080. Aangepast in het setingsmenu van Spotgrit ( Andere server --> localhost:8080 ingevuld, aangezien lokaal standaard gebruik maakt van port 8085? )

Vervolgens SAB-settings opslaan en OK. Na een herstart van Spotgrit heeft ie echter niks opgeslagen. Settings staan weer op default (de SAB-settings tenminste, rest wordt wel onthouden. )

Verder ziet het programma er overzichtelijk uit, alleen werken de filters soms een beetje raar. Soms kun je ze wel inklappen, en soms niet..
Gokje (zonder beide programma's nu voor me te hebben): om je bestaande SABnzbd aan te mogen sturen, moet SABnzbd daar toestemming voor geven. Dat doe je door de 'API key' (weet de exacte naam even niet) in SABnzbd op te zoeken en die ook in je SpotGrit configuratie te plakken in het daartoe behorende veld. Misschien lost dat het probleem op. Een duidelijke foutmelding zou uiteraard wel netter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-07 13:40
Anoniem: 399709 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:31:
[...]

Gokje (zonder beide programma's nu voor me te hebben): om je bestaande SABnzbd aan te mogen sturen, moet SABnzbd daar toestemming voor geven. Dat doe je door de 'API key' (weet de exacte naam even niet) in SABnzbd op te zoeken en die ook in je SpotGrit configuratie te plakken in het daartoe behorende veld. Misschien lost dat het probleem op. Een duidelijke foutmelding zou uiteraard wel netter zijn.
Dat leek mij ook het meest logische, daar dus ook meteen naar gekeken en de API key opgezocht. Echter is dit veld 'greyed out' in SpotGrit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
McPoowl schreef op maandag 18 juli 2011 @ 17:37:
[...]

Dat leek mij ook het meest logische, daar dus ook meteen naar gekeken en de API key opgezocht. Echter is dit veld 'greyed out' in SpotGrit..
Niet als je hem op lokaal zet. Het is OF je ipadres invullen OF een API sleutel invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op Twitter heeft de maker aangegeven: "Nieuwe NNTP client aan het bakken die WEL goed werkt (en sneller!!!)" en "de kleine bugs die we nu binnen krijgen verwerken we snel en deze week willen we dan stabiliseren in de richting van een goeie v1.0".

Deze functionaliteit gaat dus nog wel verbeteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:30

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik kijk naar de screenshots, zie een heel slecht uitziende OS X-achtige interface. Ik denk, het zal dus wel een Java baksel zijn. Maar nee, enkel een Windows-versie... :-(

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-07 21:16

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Grote vraag is natuurlijk: Zijn de spots compatible met spotnet en leest hij de spotnet spots ook?

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Danfoss schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:30:
Grote vraag is natuurlijk: Zijn de spots compatible met spotnet en leest hij de spotnet spots ook?
Met andere woorden: werkt 'ie via het SpotNet protocol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 412489

Meer informatie en support via het officiële forum van Spotgrit.org.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-07 19:12

Vuurvoske

Nunquam cede!

Is er ook al een beta die ik op mijn eigen webserver kan draaien (denk aan spotweb)?

Beroeps brabander | Battle.net: Reshnar#2661

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 412489

Spotgrit is alleen een desktop client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:06

Caveman

whahoehaha

Net even bekeken, ik ben nog niet helemaal overtuigd... Laat ik even voorzichtig zijn met wat uitspraken, je hebt zo een Spotxxxx oorlog ontketend ;)
Ik denk dat Drazix een uniek "protocol" neergezet heeft en de geschiedenis in zal gaan gelijk aan torrent. Dat blijkt wel uit het aantal clients dat uitkomt, hetzelfde heb je met torrentclients.
Opzicht is het een goede zaak dat er veel ontwikkeling is op dit gebied, het hebben van een keus is altijd prettig. Wat ik nu weer jammer vind aan SpotGrid is dat veel icoontjes en layout regelrecht uit spotweb komen en dat geeft het weer zo'n spotme of andere clonen nasmaak.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353355

Caveman schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:29:
Net even bekeken, ik ben nog niet helemaal overtuigd... Laat ik even voorzichtig zijn met wat uitspraken, je hebt zo een Spotxxxx oorlog ontketend ;)
Ik denk dat Drazix een uniek "protocol" neergezet heeft en de geschiedenis in zal gaan gelijk aan torrent. Dat blijkt wel uit het aantal clients dat uitkomt, hetzelfde heb je met torrentclients.
Opzicht is het een goede zaak dat er veel ontwikkeling is op dit gebied, het hebben van een keus is altijd prettig. Wat ik nu weer jammer vind aan SpotGrid is dat veel icoontjes en layout regelrecht uit spotweb komen en dat geeft het weer zo'n spotme of andere clonen nasmaak.
Ben ik het niet mee eens , uiteindelijk zijn het allemaal FTD lookalikes.
Waar het uiteindelijk om gaat is welke voor een betere ervaring voor de eindgebruiker zorgt.
En ik denk dat Spotgrid hier wel eens als winnaar uit de bus kan gaan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Het programma is net nieuw, je kunt nu nog absoluut niets zeggen over wat het gaat doen qua populariteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 353355 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:20:
[...]

Ben ik het niet mee eens , uiteindelijk zijn het allemaal FTD lookalikes.
Waar het uiteindelijk om gaat is welke voor een betere ervaring voor de eindgebruiker zorgt.
En ik denk dat Spotgrid hier wel eens als winnaar uit de bus kan gaan komen
Waar ben je het niet mee eens ? Ik zeg veel dingen... Waarschijnlijk doel je op de iconen enzo, natuurlijk is het zo dat alle spotX clients op elkaar lijken. Maar de iconen en andere kleine ideetjes komen dus rechtstreeks uit Spotweb. Daar kun je het wel niet mee eens zijn maar..... dat is hetzelfde als het niet mee eens zijn dat gras groen is.
Wat ik weer raar vind is dat hier kennelijk users komen die speciaal lid worden van GoT om alleen in dit topic te posten. Versterkt toch weer het spotme.com gevoel.

• thisegzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-07 22:27

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Er is inmiddels een nieuwe versie gelekt op Duken.nl: http://www.duken.nl/forums/index.php?topic=41495.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-07 22:27

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

En eindelijk is versie 1.0 uit: http://www.spotgrit.org/download

Supersnel issie, absoluut een Spotnet killer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:50

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

De handleiding is klaar en natuurlijk is SpotGrit bij ons ook direct te downloaden. Pakketje is 35 MB, dus dat zal ook wat data schelen bij de Toppers van SpotGrit.org.

SpotGrit handleiding

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-07 00:03

danplo

The Force is strong with me

Klasse dat er ook een Spotgrit topic bestaat op dit forum.
Ik was al een Beta gebruiker en nu ook de Final versie gedownload en geinstalleerd.
Ik ben zeer te spreken over Spotgrit, want het is bij mij veel sneller en minder zwaar dan spotnet.
Daarnaast hebben ze nu ook bij de Final een paar addons gedaan waarmee je Moviemeter kan toevoegen en ook je filters makkelijk kan beheren en ook daarnaast een mooi en makkelijk spam filter systeem dat je naar je eigen hand kan zetten.
Voor mij is er niks beters dan Spotgrit en ik ben dus een blije gebruiker en blijf het op de voet volgen.
Iedereen bedankt die aan het programma werken.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:13

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Sinds ik Spotgrid op de FP tegen kwam heb ik het ook maar eens kort bekeken. Op zich lijkt het een applicatie met veel potentie maar ik vind het het "lean and mean" principe nog niet echt waarmaken. Het geheugegebruik is bij mij niet lager dan bij Spotnet. Door de spots scrollen is merkbaar langzamer dan bij spotnet (je ziet de pagina's gevuld worden bij het scrollen en het geheel voelt zelfs stroperig aan soms) en ik merk een paar onhandige dingen zoals een default (zo snel te zien niet aan te passen) locatie voor nzb download in "documents" op Windows 7 waardoor je elke keer naar een andere locatie moet browsen.

Ik ga spotgrid zeker in de gaten houden maar voorlopig vind ik het nog geen echte absolute vervanger voor spotnet zelf.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Ik heb spotgrid ook geprobeerd, maar hij loopt elke keer vast als ik een spot wil openen, verder heb ik de moviemeter plugin geinstalleerd, maar die is handmatig niet te verwijderen.

Het programma is hier ook heel traag, kan er helemaal niks mee behalve spots ophalen.

Ik kan er dus helemaal niks mee, zie op het forum van de makers wel wat soortgelijke problemen, maar ben te lui om het daar aan te melden. Ik blijf bij spotlite, werkt prima en ook lekker snel, dit is geen alternatief voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 18:59

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik ben hier door GOT ook Spotgrit maar eens gaan bekijken. Voorlopig best aardig. Hij lijkt meer spots te vinden dan Spotnet of FTDworld...

Wel vind ik het toch ook nog best traag, vooral het opstarten..

Alleen het downloaden met de ingebouwde downloadserver werkt niet. Als ik op de downloadknop druk krijg ik de melding: "Kan geen verbinding met de externe server maken"
Als ik dat dan wegklik krijg ik "The connection was refused when attempting to contact localhost:8085"

Voorlopig gebruik ik dus maar het downloaden via Newsleecher, maar was kan bovenstaande melding zijn?
Ik heb SSL aanstaan.. de spot wordt ook gewoon goed geopend, alleen downloaden lukt niet.

Trouwens het updaten naar een nieuwere versie lukt ook niet. Lijkt er wel op dat ik volledig crash nadat Spotgrit wordt afgesloten om te gaan updaten. Misschien ook te maken met mijn downloadprobleem.

[ Voor 33% gewijzigd door hars73 op 05-09-2011 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:50
Net ontdekt, waarom is dit proggie niet met meer tamtatm aangekondigd? Vind het mooi, heb er pas net mee gewerkt, maar dit bevalt me aan alle kanten, de layout, het lettertype, de snelheid, stabiliteit kan ik nog niet over oordelen (dat is nog het belangrijkste, word gek vande 1x crash per dag van Spotnet), de foto die vergroot wordt neergegeven, het whitelisting, 1.0 build 5 mooie versienummering (kan Firefox wat van leren, haa), snelheid ook wel ok (heb wel SSD moet ik toegeven), de bestandsnamen en ik zal vast nog wel wat meer tegenkomen..
Dus dit is het programma dat een paar gasten rondom spotnet hebben gemaakt, omdat ze niet tevreden waren met spotnetn? Klasse!

Paar punten:

- snap het verschil tussen spot ophalen en headeren niet, dat is niet intuitief.

- waarom staat op de website niet de nieuwste versie?

- .Net4 wordt opnieuw installt, waarom is dat nodig, die had SpotNet eral op gedonderd bij mijn weten.

- je kan categorieen alleen aanpassen met die addon? Nouja misschien maar beter ook

- de categorie boeken is iets te uitgebreid, die klap ik gelijk in (iets wat die vergeten is na een herstart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
- snap het verschil tussen spot ophalen en headeren niet, dat is niet intuitief.
Bij "headers ophalen worden alleen de headers opgehaald.
Bij "spots ophalen" worden alle spots opgehaald. Vergelijkbaar met openen van alle spots.
- waarom staat op de website niet de nieuwste versie?
De updates gaan via usenet. De nieuwste versie is dus niet nodig voor installatie.
- .Net4 wordt opnieuw installt, waarom is dat nodig, die had SpotNet eral op gedonderd bij mijn weten.
Mogelijk word de bestaande .net installatie gecontroleerd om eventuele problemen te voorkomen.
- je kan categorieen alleen aanpassen met die addon? Nouja misschien maar beter ook
Aanpassen van de filters kan nog niet via SpotGrit. Word waarschijnlijk later toegevoegd.
- de categorie boeken is iets te uitgebreid, die klap ik gelijk in (iets wat die vergeten is na een herstart).
Dit lijkt mij een bug en kan gemeld worden. Topic SpotGrit Bugs

[ Voor 4% gewijzigd door qwerty_running op 05-09-2011 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:52
Zelf gebruik ik spotgrit nu ook af en toe.
Ik loop echter ook tegen 1 irritatie aan, meestal loop ik door de lijst van nieuwe spots en wat me leuk lijkt, dat zet ik bij de favorieten.. Daarna open ik de favorieten en chechk op die manier of ik de film wel of niet wil.
Echter spotgrit doet dit niet zoals ik wil. Zodra ik een spot tegenkom, rechtermuisknop en toevoegen aan favorieten, dan voegt hij de spot aan de favorieten toe, maar de "totaal" lijst springt ook weer helemaal naar spot1.. dus je moet dan zelf zoeken waar je was. Hebben meer mensen die probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Pittie schreef op maandag 05 september 2011 @ 08:41:
Zelf gebruik ik spotgrit nu ook af en toe.
Ik loop echter ook tegen 1 irritatie aan, meestal loop ik door de lijst van nieuwe spots en wat me leuk lijkt, dat zet ik bij de favorieten.. Daarna open ik de favorieten en chechk op die manier of ik de film wel of niet wil.
Echter spotgrit doet dit niet zoals ik wil. Zodra ik een spot tegenkom, rechtermuisknop en toevoegen aan favorieten, dan voegt hij de spot aan de favorieten toe, maar de "totaal" lijst springt ook weer helemaal naar spot1.. dus je moet dan zelf zoeken waar je was. Hebben meer mensen die probleem?
Yep bij mij ook het zelfde, is inderdaad irritant te noemen.

Wat ik graag zie komen is in het zelfde rechtermuis knop menu ook spam optie, nu moet ik elke keer een spot eerst openen om het als spam te markeren, maar bijvoorbeeld de req spots wil ik gelijk kunnen kiezen vanuit de lijst met spots.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Is reageren nog niet mogelijk, of ligt het aan mijn server (die wel werkt onder SpotNet)? En reageren werkt zeker ook niet op SpotWeb? Lekker voor het communitygevoel. :(

[ Voor 31% gewijzigd door Sjah op 05-09-2011 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-06 10:30

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Fijn eindelijk een alternatief voor Spotnet inclusief het aanmeld gedeelte. Want iemand die maanden niet op zijn eigen topic reageert (SpotNet), daar heb je ook niet veel aan. |:( Is het bij SpotGrit mogelijk om geautomatiseerd aan te melden zoals bij (open)FTD mogelijk was? Dus dat mijn eigen software een xml bestandje aanmaakt, en dat ik die kan importeren als spot, zonder enig handwerk. Zoals uitgelegd op deze website. http://www.ftd4linux.nl/wiki/index.php/ConsolePostHowto Dat zou wel erg veel tijdswinst opleveren, voor spotters zoals ik. _/-\o_ En zeg nu zelf, wat is SpotGrit zonder (veel) spots?

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik gebruik nu een weekje Spotgrid maar vind de performance behoorlijk tegenvallen :-( .
Headeren gaat redelijk sne :) l. Daarna worden de reacties opgehaald. Dit duurt tergend lang (15 minuten) :z .
Met spotgrid kan je dan ook niet echt lekker werken. Er is helaas geen mogelijkheid om dit te overrulen en aan te geven dat deze net nodig zijn. (of ik heb ze niet kunnen vinden) Ook het switchen (van bv MP3 naar DVD5) gaat niet soepel en de zoekfunctie is ook traag. Moet zeggen qua performance GEEN vooruitgang tov spotnet. Ziet er verder wel strak uit, maar helaas geen aanrader (of eea moet snel worden aangepast qua performance).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou ik vind um supersnel ivm spotnet, met zowel headeren als reacties. Ben je wel zeker van de kwaliteit van je server? ;) Verder heb ik inmiddels gemerkt dat die stabieler is ook... _o_

[ Voor 20% gewijzigd door Sjah op 06-09-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
tis een payserver, dus daar twijfel niet 123 aan (hoewel alles kan). Headeren is ook niet het probleem. De reactie's binnenhalen is ook niet het probleem. Het verwerken van de reacties is super traag. En nee het ligt niet aan mijn machine O-) (is nu net 1 week oud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

henrickus schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:26:
tis een payserver, dus daar twijfel niet 123 aan (hoewel alles kan). Headeren is ook niet het probleem. De reactie's binnenhalen is ook niet het probleem. Het verwerken van de reacties is super traag. En nee het ligt niet aan mijn machine O-) (is nu net 1 week oud)
Vreemd, ik heb er ook geen last van.
De headers en reacties zijn bij mij binnen enkele seconden binnen gehaald.
Iets met de instellingen te maken ? Of misschien een week gebruiken dat het sneller kan worden, omdat je dan goed bij bent met de headers en reacties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:40
IE9 geeft bij mij aan dat het om een bestand gaat wat niet vaak wordt gedownload en kan geen beveiligingsscan uitvoeren. Ik probeer het te downloaden via de link in de TS.

Is het nou veilig of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
danplo schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:59:
[...]

Vreemd, ik heb er ook geen last van.
De headers en reacties zijn bij mij binnen enkele seconden binnen gehaald.
Iets met de instellingen te maken ? Of misschien een week gebruiken dat het sneller kan worden, omdat je dan goed bij bent met de headers en reacties ?
Het binnenhalen is geen probleem, maar het verwerken is tergend langzaam.
Naar mijn mening ben je bij, als je de eerste keer alles heb binnengehaald. Daarna zijn het alleen de nieuwe reacties. Dat zou in principe snel moeten gaan.
Tja misschien een instelling, maar die heb ik niet kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

henrickus schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:02:
[...]

Naar mijn mening ben je bij, als je de eerste keer alles heb binnengehaald. Daarna zijn het alleen de nieuwe reacties. Dat zou in principe snel moeten gaan.
Ik heb precies hetzelfde.. voordat ik iets kan als ik Spotgrit heb opgestart ben ik een aantal minuten verder.. net alsof de hele boel 'hangt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Niet online
Ik gebruikt Spotgrid nu ook een tijdje en loop regelmatig tegen error meldingen aan. Daar krijg ik vaak de optie Close / continue. Met continue blijft Spotgrid daarna wel gewoon werken.

Het binnenhalen van reacties duurt soms wel even, afhankelijk van het aantal reacties tussen de 1 - 5 minuten. Verder vind ik het programme beter en sneller dan Spotnet al moet er nog flink aan gesleuteld worden. Krijg ook vaak meldingen dat er een error in de verbinding is als ik de post info wil ophalen, vooral in de 'drukke' avonduren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

henrickus schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:02:
[...]

Ja ik moet er wel bij vertellen dat ik een SSD schijf heb.
Dus dat kan er misschien mee te maken hebben dat het hier sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is spotgrit nu ook sneller dan spotlite?

• henrickus
danplo schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:52:
[...]

Ja ik moet er wel bij vertellen dat ik een SSD schijf heb.
Dus dat kan er misschien mee te maken hebben dat het hier sneller gaat.
Dat kan wel schelen, maar wederom gisteravond headers en reactie's binnengehaald. Waren binnen (dus alles) 5 sec opgehaald (moet wel zeggen dat ik glas heb) headers verwerkt binnen de 30 sec, reactie's wederom tergend langzaam (iets van 5 minuten)

@Dikkiedikdik
Spotgrit is naar mijn mening NIET sneller dan Spotlite.
Nadeel van spotlite is dat je de NZB zelf moet zoeken terwijl Spotgrit dit voor jouw doet.
Per saldo zal het dus niet veel maken.......

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-07 12:19
Jammer genoeg windows only, al maak ik fijn gebruik van ftdworld en spotplanet icm nzbvortex. Heb nog niks beters kunnen vinden.

[ Voor 24% gewijzigd door Deef_K op 08-09-2011 09:56 ]

• qwerty_running
  • Niet online
Twitter bericht op 25-08-2011: "We gaan maar eens aan de slag met OSX"

Mogelijk komt er op een later moment een Linux versie.
In de lijst met SpotGrit features staat bij overige:
Afbeeldingslocatie: http://www.spotgrit.org/images/spotgrit/checklist/dev.gif OSX en Linux versie van SpotGrit.

Legenda: Afbeeldingslocatie: http://www.spotgrit.org/images/spotgrit/checklist/dev.gif staat voor "In ontwikkeling".

[ Voor 10% gewijzigd door qwerty_running op 08-09-2011 21:10 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:13

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Anoniem: 32279 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:55:
Is spotgrit nu ook sneller dan spotlite?
Bij mij is Spotgrid aardig trager dan de standaard Spotnet client helaas.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Alleen al omdat drazix niet meer reageert of updates uitbrengt voor spotnet ben ik dit programma maar eens gaan proberen. De eerste keer laden duurt iig bij mij vrij lang ivm met alle headers, reactie, reports etc. Zou wel handig zijn om de reacties uit te kunnen schakelen, als er ook reports zijn waaruit spam opgemaakt kan worden. Verder werkt het programma enigzins traag, maar wel ok.

@DaveDS: Nog wel een ding die mij ook al hinderde vanuit spotnet. Als ik een zoekopdracht heb ingevoerd en geen specifieke filter heb aangegeven, dan krijg ik soms een lange lijst met irrelevante resultaten. Als ik vervolgens op het filter klik hoop ik steeds weer dat de zoekopdracht wordt gefilterd (ala ftd), maar dan krijg ik gewoon de complete lijst te zien van het filter. Is dit aan te passen?

telefoontoestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik ga dit ook eens proberen, als het veel sneller is dan is dat zeker een voordeel.

Een functionaliteit die ik mis als vriend van FTD is zoekopdrachten naar posts die nog niet bestaan. Op de manier van FTD zal het niet kunnen, maar het moet toch mogelijk zijn een soort favorieten filter te maken op trefwoorden ipv door met rechts op een spot te klikken. Spotnet heeft het ook niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Marzman op 09-09-2011 19:49 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:53

Matis

Rubber Rocket

Ziet er goed uit, ga ik meteen proberen :)

Misschien lees ik er overheen, maar is het ook mogelijk om het programma te gebruiken om alleen de NZB-bestanden te downloaden. Ik heb de applicatie namelijk op mijn PC draaien en mijn NAS/Servertje (Newsleecher) zorgt voor het downloaden enzo.

[ Voor 74% gewijzigd door Matis op 09-09-2011 20:44 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Matis schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 20:38:
Ziet er goed uit, ga ik meteen proberen :)

Misschien lees ik er overheen, maar is het ook mogelijk om het programma te gebruiken om alleen de NZB-bestanden te downloaden. Ik heb de applicatie namelijk op mijn PC draaien en mijn NAS/Servertje (Newsleecher) zorgt voor het downloaden enzo.
Je kan in elke spot een NZB downloaden en zelfs direct koppelen aan newsleecher, zodat je gewoon met je vertrouwde software kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

danplo schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 20:47:
Je kan in elke spot een NZB downloaden en zelfs direct koppelen aan newsleecher, zodat je gewoon met je vertrouwde software kan downloaden.
De begrijp ik, maar ik kan de installatie niet voltooien zonder een download-applicatie te selecter.

Ik heb nu maar gekozen voor de interne variant en een key gegenereerd. Daarna via het settings-menu de server weer uitgeschakeld en de download-map naar de map van Newsleecher verwezen.

Het doet nu precies wat ik wil, maar ik vind/vond het vreemd dat er geen mogelijkheid was die configuratiestap te skippen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:16
Zoals jij het doet is het precies goed, anders kan het nog niet.
Dit staat op binaries4all ook precies uitgelegd in de installatie instructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
SpotGrit al op binaries4all, ik zie het niet hoor. Naja, zal wel niet grondig genoeg gezocht hebben dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:39
Is er een goed alternatief voor mac?

• qwerty_running
  • Niet online
@Marzman: aanvullende mogelijkheden SpotGrit bij gebruik GEXA
- Watchlist
- Eigen filters aanmaken.
- Wijzigen van bestaande filters.
- Eigen afbeelding / naam aan filters toekennen/verplaatsen van filters.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

jopie schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 20:59:
Zoals jij het doet is het precies goed, anders kan het nog niet.
Dit staat op binaries4all ook precies uitgelegd in de installatie instructie.
http://www.binaries4all.nl/spotgrit/ Dat is volgens mij alles wat er over te vinden is;
tweakG5 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 22:13:
Is er een goed alternatief voor mac?
SpotLite :?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

qwerty_running schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 09:33:
@Marzman: aanvullende mogelijkheden SpotGrit bij gebruik GEXA
- Watchlist
- Eigen filters aanmaken.
- Wijzigen van bestaande filters.
- Eigen afbeelding / naam aan filters toekennen/verplaatsen van filters.
Met GEXA zou je dus gewoon een filter aan kunnen maken als:
"The Hangover Part II" met eventueel een bepaalde kwaliteit of bestandsformaat? Makkelijker zou natuurlijk zijn één filter met verschillende opgeslagen zoekfilters (of heet dat een watchlist?). Dus je doet een zoekopdracht, je vind niks, maar de opdracht kan worden opgeslagen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:39
Matis schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 11:50:
[...]

http://www.binaries4all.nl/spotgrit/ Dat is volgens mij alles wat er over te vinden is;

[...]

SpotLite :?
Ja daar heb ik al naar gekeken maar daarmee kan ik geen nzb's binnenhalen wat anders wel kon

henrickus schreef op donderdag 08 september 2011 @ 09:50:
@Dikkiedikdik
Spotgrit is naar mijn mening NIET sneller dan Spotlite.
Nadeel van spotlite is dat je de NZB zelf moet zoeken terwijl Spotgrit dit voor jouw doet.
Per saldo zal het dus niet veel maken.......
Thanks. Ik download zelf met newsleecher, dat vind ik wel een fijn programma, dus als ik het zo lees heeft spotgrit geen voordelen (behalve wellicht meerdere spots, maar aangezien alles tegenwoordig toch 30 keer herpost wordt en ik eigenlijk alles kan vinden wat ik zou willen vinden is dat ook niet echt heel belangrijk).
Matis schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 20:52:
Ik heb nu maar gekozen voor de interne variant en een key gegenereerd. Daarna via het settings-menu de server weer uitgeschakeld en de download-map naar de map van Newsleecher verwezen.
Waarom heb je de download-map naar de map van Newsleecher doorverwezen? Komen dan de .nzb bestanden in die map terecht en heb je dan ingesteld in Newsleecher dat die map gemonitored wordt zodat newsleecher automatisch de bestanden gaat downloaden?

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 10-09-2011 16:33 ]

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:18
bagger program ,traag opstarten .

is gewoon weer een spotnet clone.

• Sjah
Nee hoor, tis een spotnet Killer, omdat ze stuk sneller proberen te zijn. Op mijn pc lukt ze dat ook, snel en stabiel, heb SpotNet dan ook nooit meer open staan.

[ Voor 15% gewijzigd door Sjah op 10-09-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Mja, traag is die bij mij niet, maar dat is spotnet ook niet. Ik blijf het niet echt vernieuwend vinden, de interface is grotendeels ge-ent op spotweb. En waarom er 2 knoppen opzitten om spots en headers op te halen is me nog niet helemaal duidelijk. En ik mis wat info, hoeveel spots erin de db zitten, hoeveel nieuwe dat er binnen gehaald zijn ect. Het positieve is wel dat er ontwikkeling gaande is, terwijl dat bij spotnet nagenoeg stil ligt.

[ Voor 12% gewijzigd door Caveman op 11-09-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:06
Persoonlijk had ik meer van spotgrit verwacht.Dit had ms niet gebeurd als er geen uitspraken van spotnetkiller werd gebruikt, want dat is het nog bijlange niet, laat staan spotlite.Grafisch is het mooi(als je de tekstgrootte niet wijzigd), maar qua snelheid niet goed genoeg.Als je met SSD schijven werkt merk je daar niets van, maar de grote groep heeft gewone HDDs.Het blijft nog regelmatig hangen op filters en zoekopdrachten en of ze dit er zo maar gaan uitkrijgen valt nog af te wachten.Het positieve is dat er nu wel een app is waar aan gewerkt wordt in tegenstelling tot spotnet.Alleen vind ik dat de ze eerst de windowsversie moet afwerken voor er aan de Mac versie wordt gewerkt,.Hoop dat het toch iets word naar de toekomst toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:51
Ik mis de optie om te kiezen waar de database gestockeerd wordt. Ik heb graag alles op een externe HDD, zodat ik dat op een aantal computers "tegelijk" kan doen.
Van spotnet heb ik een portable installatie draaiend, maar van Spotgrit vind ik dat niet?

Ik heb een server met 400 dagen retentie, maar headeren doet ie maar tot op 7 dagen. Van spotnet bestaan databases van 800 dagen enzo. Weet iemand zulke DB's voor spotgrit? Nu heb ik enkel toegang tot de periode dat ik zelf actief spotgrit ben beginnen volgen. Voor het "oudere" werk moet ik dus nog steeds spotnet gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik ga t ook eens proberen.. gezien spotnet op een PC hier de meest wazige fouten weet te produceren tegenwoordig :/

gelukkig is er ook een website met alle spots.. maar toch :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@killbirdy: je doet je naam eer aan, schrijft spotgrit zomaar even af op basis van jouw ervaring.

Nou bij mij is de snelheid veel beter dan SpotNet, en ja ik heb een SSD , maar met die SSD was SpotNet gewoon poeptraag als die ging headeren. Verder crashte SpotNet altijd wel, met SpotGrit geen last van. Dat die soms een zoekopdracht weigert hebje gelijk aan, tja zit vast nog vol bugs dat ontken ik niet, maar er wordt aan gewerkt. Wat ik wel vreemd vind is dat sommigen melden dat SpotGrit helemaal niks sneller is, dat moet dan toch met de pc te maken hebben, wat voor generatie cpu hebje, is je memory snel, welk OS etc, en natuurlijk zit je met een SSD of nog een HDD.

@Cafe: volgens mij haalt SG bij 1e opstart na install, iets van 120 dagen binnen, dus je hebt wel toegang tot tenminste iets van historie. En iedereen die metzelfde probleem zit: leer NZBindex te gebruiken, je kan het nooit met SG/SN alleen af, NZBindex of binsearch zijn een veel rijkere bron om in te zoeken (je mist er wel de reacties, uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Sjah schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:25:
@killbirdy: je doet je naam eer aan, schrijft spotgrit zomaar even af op basis van jouw ervaring.

Nou bij mij is de snelheid veel beter dan SpotNet, en ja ik heb een SSD , maar met die SSD was SpotNet gewoon poeptraag als die ging headeren. Verder crashte SpotNet altijd wel, met SpotGrit geen last van. Dat die soms een zoekopdracht weigert hebje gelijk aan, tja zit vast nog vol bugs dat ontken ik niet, maar er wordt aan gewerkt. Wat ik wel vreemd vind is dat sommigen melden dat SpotGrit helemaal niks sneller is, dat moet dan toch met de pc te maken hebben, wat voor generatie cpu hebje, is je memory snel, welk OS etc, en natuurlijk zit je met een SSD of nog een HDD.
Bij mij is Spotgrit bij het opstarten echt supertraag.. zeker 5 minuten wachten voordat ik iets kan doen
Ik draai Windows XP op een AMD X2 4200+ met 2GB en een Samsung 500GB HDD. Maar kan me niet voorstellen dat dit de performance omlaag brengt. Behalve als er bijv. een database wordt gebruikt die erg traag is op een HDD. Maar dan nog..

SpotNet crasht bij mij trouwens nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou laat ik dan maar mijn config geven, waarop die vliegt:

Core i5 2400-- 4Ggig DDR3 1333 -- SSD 60Gb -- Win7 64bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-06 10:30

cjdijk

Hans favoriete radiostation

hars73 schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:50:
[...]

Bij mij is Spotgrit bij het opstarten echt supertraag.. zeker 5 minuten wachten voordat ik iets kan doen
Ik draai Windows XP op een AMD X2 4200+ met 2GB en een Samsung 500GB HDD. Maar kan me niet voorstellen dat dit de performance omlaag brengt. Behalve als er bijv. een database wordt gebruikt die erg traag is op een HDD. Maar dan nog..

SpotNet crasht bij mij trouwens nooit.
Sjah schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:53:
Nou laat ik dan maar mijn config geven, waarop die vliegt:

Core i5 2400-- 4Ggig DDR3 1333 -- SSD 60Gb -- Win7 64bit.
De pc van hars73 zou juist sneller moeten gaan dan die van Sjah, want 2GB met XP is relatief dubbel zoveel als 4GB voor W7 (XP draait ook al vrij goed met 512MB). Ook is XP een factor vier lichter kwa processor/harddisk belasting t.o.v. W7, dat compenseert de minder snelle processor/harddisk van hars73 ruimschoots.

Wel is het zo dat DotNet 4 niet geoptimaliseerd wordt geinstalleerd op een XP computer. Voer de volgende 2 regeltjes in vanuit een opdrachtpromt:
code:
1
2
cd \WINDOWS\microsoft.net\framework\v4.0.30319
ngen update

Dat scheelt alleen al met het opstarten een hele minuut (heeft alleen nut voor XP). Die tip heb ik van het spotnet forum, en heb dit zelf ook met succes toegepast. Dit proces duurt trouwens (eenmalig) tientallen minuten.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
@Sjah...Een goede applicatie moet op elk systeem goed kunnen draaien.Neem een voorbeeld aan spotlite, dat blijft op elke pc supersnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Er komt bij mij al een week lang geen reacties meer binnen ? Hebben hier meer mensen last van ?
Draait hier al maanden lekker, maar ineens is dit gekomen en vind ik best vervelend.
Ik heb spotgrit al eens uninstall gedaan en opnieuw erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-06 21:51
Hier nog wel gewoon reacties met LightningUsenet.

Verder start SpotGrit binnen drie seconden op en duurt het ophalen en verwerken van headers en reacties minder dan een minuut. Ik heb niet een heel nieuw bakje, maar blijkbaar kan het dus behoorlijk verschillen per configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Reacties komen nu gelukkig weer binnen, maar ik heb hiervoor wel de database moeten verwijderen.
Het Spotgrit bestand in C:\ProgramData\SpotGrit raakt toch na verloop van tijd corrupt wat best balen is.
Maar goed dan maar weer opnieuw beginnen en hopelijk gaat het nu weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
TheHolyCow schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:25:
Hier nog wel gewoon reacties met LightningUsenet.

Verder start SpotGrit binnen drie seconden op en duurt het ophalen en verwerken van headers en reacties minder dan een minuut. Ik heb niet een heel nieuw bakje, maar blijkbaar kan het dus behoorlijk verschillen per configuratie.
Hier ophalen en verwerken headers op start-up 4 sec., newsserver blocknews.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Zitten ook nog een hoop bugs in het spotgedeelte, dus voor spotters nog niet aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Heb vanavond de .net4 fix die hier ergens bovenstaat geprobeerd. Die gaf 2 errors (Uitzondering van HRESULT) en zei na een tijdje dat alles up-to-date was.

Nu net SpotGrit opgestart en hij is nu al zeker meer dan 4 minuten bezig met het opslaan van reacties. CPU komt niet boven de 10% uit maar mijn harde schijf ratelt als een gek.. Ondertussen kan ik met de rest van mijn pc ook niet echt veel meer.

Ook als ik een spot zoek duurt dat best lang (nu al zeker 3 minuten en hij is nog niet klaar) en hoor ik weer de schijf ratelen als een dolle. Windows taakbeheer geeft aan 'reageert niet'.

Het lijkt me een databaseprobleem te zijn ofzo..

[ Voor 26% gewijzigd door hars73 op 13-09-2011 23:09 ]

• ozzykillbirdy
@hars73 Dit is ook wat ik gezegd heb.Als je geen SSD schijven hebt, dan maakt spotgrit je HDDs kapot na verloop van tijd.

• Binnetie
  • Laatst online: 08-07 21:29
Hier gaat het ophalen van spots goed. Heb hier maar een 2mbit verbinding. Als deze 1x binnen is dan gaat het updaten binnen een minuut. De pc hier is 4 jaar oud. Vind het programma tot nu toe erg geslaagd en een stuk sneller dan mijn vorige favoriet Uspotted...

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Anoniem: 32279 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 16:31:
Waarom heb je de download-map naar de map van Newsleecher doorverwezen? Komen dan de .nzb bestanden in die map terecht en heb je dan ingesteld in Newsleecher dat die map gemonitored wordt zodat newsleecher automatisch de bestanden gaat downloaden?
Ja, Newsleecher draait op een servertje in mijn thuisnetwerk. Hij monitort een netwerk-schijft, welke ik vanaf mijn desktop vul ;)

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

ozzykillbirdy schreef op woensdag 14 september 2011 @ 00:09:
@hars73 Dit is ook wat ik gezegd heb.Als je geen SSD schijven hebt, dan maakt spotgrit je HDDs kapot na verloop van tijd.
Veel kleine schrijfacties kunnen SSD iets minder goed tegen als HDD dacht ik.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2023
Heb gisteren SpotGrit geinstalleerd, dit programma is echt een stuk beter als Spotnet. Ik kon de retentie invullen (die bij mij op 500 dagen zit) en ik kreeg gelijk een stuk meer spots. Ook is het sorteren op verschillende formaten en dergelijken voor mij echt een uitkomst. Aanrader dus.

• henrickus
Moet zeggen dat ik het weer eens probeer, maar alles gaat tergend langzaam.
Switchen van verschillende groepen. Spotgrid hangt.
Zoeken duur heel lang en SG hangt
Kan iemand mij vertellen waar ik de database kan vinden? Wil deze mar eens renamen, zodat een nieuwe database kan worden gemaakt.
Vraag me af, zou de ontwikkelaar cq programmeur van SG ook hier op het forum kijken??

• Sjah
Weenie, ga naar hun forum zou ik zeggen.

• danplo

danplo

henrickus schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:10:
Moet zeggen dat ik het weer eens probeer, maar alles gaat tergend langzaam.
Switchen van verschillende groepen. Spotgrid hangt.
Zoeken duur heel lang en SG hangt
Kan iemand mij vertellen waar ik de database kan vinden? Wil deze mar eens renamen, zodat een nieuwe database kan worden gemaakt.
Vraag me af, zou de ontwikkelaar cq programmeur van SG ook hier op het forum kijken??
Database kan je vinden in C:\ProgramData\SpotGrit
Ik weet niet of hij/zij hier dagelijks kijkt, maar volgens mij is deze topic door 1 van hun crew team aangemaakt, dus zal ongetwijveld wel eens iemand van hun hier rond neuzen.

[ Voor 13% gewijzigd door danplo op 15-09-2011 12:08 ]

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Nou, ik geef jullie weinig kans dat hier iemand van spotgrit meekijkt, klik maar eens op de TS. Dit is puur een "reclame" topic.

• wvkreg
n o n s e n s e

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nou geprobeerd.. Ervaring. Traag. Maar wel gebruiksvriendelijk. veel vastlopers.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Sjah
Zag op Twitter dat ze bezig zijn met 1.1, die gaat wat langer duren, wordt een vrij heftige update. Oa de categorieen zijn wat opgeschoond: http://img705.imageshack....3fb9c06d084b098626a5b.png

Anoniem: 192940

Dit kan al veel langer, en je moet het zelf doen met Gexa..
Je kunt maken wat je zelf wilt... 8)7

Verdiep je eens meer in het SpotGrit forum joh... :O

• Sjah
Doe jij eens wat aan je aanmatigende houding joh, wist ik allang... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:24
Dit programma heeft zeker potentie, de GUI vind ik prettiger tegenover Spotnet. Maar zodra ik zoek op bijv een naam dan loopt de complete applicatie vast, terwijl het doorzoeken van post wel super snel gaat. Voorlopig draait deze naast Spotnet.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 15:03
De blacklist is relaxte alleen is dit universeel.
Zou relaxter zijn als je dit met andere gebruikers automatisch kon koppelen?
Dat alsmeerdere gebruikers een spot als fout markeren dan andere bij het ophalen hier geen last meer van hebben.

Is dat mogelijk?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:18
remcoXP schreef op zondag 18 september 2011 @ 08:58:
Dat alsmeerdere gebruikers een spot als fout markeren dan andere bij het ophalen hier geen last meer van hebben.

Is dat mogelijk?
Dus ik blacklist gewoon voor de lol 100 random dingen en jij krijgt die dan niet meer te zien?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192940

@remcoXP,

Ja dat kan.
Spotnet en SpotGrit zetten meldingen over spam en troep van gebruikers in een bepaalde nieuwsgroep, free.willey.
SpotGrit leest die nieuwsgroep uit en geeft een kleurtje aan een spam/troepknop die afhankelijk van het aantal spam-meldingen van kleur gaat veranderen.

Spam-kleurtjes:

Voor Spotnet is een bepaalt tooltje waarmee je die rotzooi uit de database kan verwijderen, bij SpotGrit kun je dat in het programma aangeven.

In SpotGrit kun je instellen wat je met die spam/rotzooi meldingen wilt gaan doen alsook bij hoeveel meldingen SpotGrit wat moet gaan doen.

Spam/Blacklist-instellingen.

Het maakt SpotGrit wel trager, maar goed het is een leuke feature. _/-\o_
V.w.b de traagheid, dat is bekend bij de makers en ze doen verschrikkelijk hun best het te verbeteren en bij de volgende versie zijn er al weer leuke dingen toegevoegd.
Op meldingen van bugs of iets anders wordt gelijk ingesprongen.

Vwb Spotlite/Spotnet en SpotGrit, ik gebruik ze alle drie, geen van drie loopt bij mij vast of heb ik problemen mee, en ik ben erg blij dat ze er zijn.. *O*

@Sjah,

Mijn houding is niet aanmatigend.
Jij plaatste een opmerking en met enige kennis van zaken zou je moeten weten dat Gexa daarvoor is.
(Closed)

• wvkreg
Bron?

• Sjah
edit: nevermind, nu wat beter gekeken naar waar de url staat...
Versie 1.1 zou deze dag moeten komen, zie Twitter.

[ Voor 107% gewijzigd door Sjah op 24-09-2011 12:56 ]

• ozzykillbirdy
Spotnet V2 in aantocht...ben benieuwd.
Pagina: 1 2 3 Laatste