SpotGrit, wat vinden we ervan?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-11-2024
Voorlopig werkt Spotnet niet meer, en dat duurt al een paar dagen. Gisteren er even Spotgrit op gezet. Bij openen van diverse blurays blijft die groene streep van het openen lopen, dat zit kennelijk in een loop. Verder nog niet veel mee kunnen stoeien, zit in de nachtdiensten. Ik vind de gui wel wat schreeuwerig, mag wel wat zachter, met meer pasteltinten. Grijstinten gaat me dan weer wat te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

aouwe schreef op zondag 25 september 2011 @ 04:20:
Voorlopig werkt Spotnet niet meer, en dat duurt al een paar dagen. Gisteren er even Spotgrit op gezet. Bij openen van diverse blurays blijft die groene streep van het openen lopen, dat zit kennelijk in een loop. Verder nog niet veel mee kunnen stoeien, zit in de nachtdiensten. Ik vind de gui wel wat schreeuwerig, mag wel wat zachter, met meer pasteltinten. Grijstinten gaat me dan weer wat te ver.
Daar is vandaag een fix voor gekomen (fout 32)

Ik ben Spotgrid om dezelfde reden vandaag gaan gebruiken, maar Spotnet doet het ook weer dus. Ik moet zeggen dat ik de snelheid in Spotgrid een beetje vreemd vind werken. Het zou sneller zijn als Spotnet en is dat ook soms, maar soms moet je ook erg lang wachten op acties. Ook vind ik het vreemd dat elke keer als het programma opgestart wordt Windows 7 een melding geeft dat het programma "iets" wil veranderen. Meestal heb je dat soort meldingen alleen bij een installatie. Ook de dat je in wilt loggen op localhost melding bij downloads mag er wat mij betreft uit.

De kleurtjes vind ik ook een beetje schreeuwerig. De manier van favorieten maken vind ik dan wel weer fijn en er zitten bij default veel meer filters en opties om spam te filteren in. Ook de downloads zijn wat beter te regelen.

[ Voor 42% gewijzigd door Marzman op 25-09-2011 04:35 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
Ik weet alleen van een fix met een database van Willie?, waarbij je een groot deel van de spots mist, en dat werkt kennelijk ook niet bij iedereen, of heb je het over een andere fix misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zie ook het Spotnet topic :), er is een nieuwe versie die het oplost.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
Bedankt, sorry voor het offtopic gedeelte.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 00:49

danplo

The Force is strong with me

De nieuwe update 1.1 is uit en word je automatisch bij het openen van Spotgrit aangeboden.
Ik heb net geupdate, maar helaas nog geen ervaring, want moet eerst weer alle headers en reacties gaan binnen halen, de database word na de update weggegooit.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:51
(jarig!)
Idd, bij mij nu ook aan binnehalen, die headers, en gaat dik langzamer dan eerst, hopelijk geen slecht teken voor als de DB eenmaal bijgewerkt is. Mag ik het stom vinden dat die de DB weggooit? Ach zal vast wel een reden voor zijn, maar irri is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Sjah schreef op zondag 25 september 2011 @ 20:49:
Idd, bij mij nu ook aan binnehalen, die headers, en gaat dik langzamer dan eerst, hopelijk geen slecht teken voor als de DB eenmaal bijgewerkt is. Mag ik het stom vinden dat die de DB weggooit? Ach zal vast wel een reden voor zijn, maar irri is het.
Ja daar baal ik ook persoonlijk van.
Dit heb ik nu al een paar keer met updates meegemaakt.
Net weer een leuke database opgebouwd moet je weer opnieuw beginnen.
Hier gaan de headers binnen halen ook enorm langzaam, maar zal hierna hopelijk beter gaan.

Edit:
Ook wel eens de oude database bewaard en geprobeerd te gebruiken na een grote update, maar geen succes helaas.

[ Voor 8% gewijzigd door danplo op 25-09-2011 21:03 ]

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
(jarig!)
Nou , updaten zat bij mij na 2 uur op 25%, wtf..., maar opeens was die klaar, wat ik niet erg vond.

Verder lof voor deze versie, nog altijd snel, en nu bestandsgrootte erbij. Vreemd vind ik dat in de opties standaard uit staan: reactie meenemen, bestandsnaam showen, en vooral plaatje downloaden. Uiteraard allemaal wel aangezet, weet zeker dat de meesten dat aan willen hebben.

Alleen staat bij alles qua reacties de teller op 0.... en ik zie ook geen reacties geladen worden. Hier een oplossing, nog niet geprobeerd: http://www.spotx.nu/topic/861-aantol-reacties/ edit:Hmm, zie bij mij dat die reacties aan ophalen is nu, niks gedaan , behalve restart, helaas duurt het weer 'n paar uur zoals het nu lijkt.

Tenslotte weet ik niet wat db reset tot gevolg heeft, en wat refresh index doet, ik bedoel wat is het verschil? Gaan ze in beide gevallen weer uren leechen?

[ Voor 39% gewijzigd door Sjah op 25-09-2011 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:35
Inmiddels is Spotgrit mijn vervanger voor Spotnet, natuurlijk heeft het programma zijn eigenaardigheden maar deze zijn volgens mij door de snelle ontwikkeling snel opgelost. Spotnet doet zijn werk ook goed, maar de ontwikkeling lijkt stil te staan, dat is de rede dat ik overstap.

BTW na een reset van de database heb ik binnen enkele minuten alles binnen incl reacties, het duurt niet uren vergeleken bij sommige gebruikers hier.

[ Voor 22% gewijzigd door Hari-Bo op 26-09-2011 07:45 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
Moet zeggen dat na de update alles wel veel sneller loopt. Ik wil niet te vroeg juichen, maar dit ziet er werkbaar uit. Ook de optie om de reactie's wel of niet binnen te halen is perfect. Vlgs mij wordt het forum wel gelezen door de ontwikkelaar :? 8)7
Als dit een voorbode is voor hetgeen nog gaat komen (V2) dan wordt ik hier vrolijk van. O-) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
(jarig!)
Nou ben gister maar gaan slapen toen die de reacties aanleechen was, ging zeer langzaam, met 40K/sec zo te zien, duurde uren. Nu met updaten weer heel snel maar de reacties wederom langzaam binnen.... Ben iets minder happy om die reden met deze versie, jammer want ik was overtuigd overstapper spotnet>>>>> spotgrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Sjah schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:34:
Nou ben gister maar gaan slapen toen die de reacties aanleechen was, ging zeer langzaam, met 40K/sec zo te zien, duurde uren. Nu met updaten weer heel snel maar de reacties wederom langzaam binnen.... Ben iets minder happy om die reden met deze versie, jammer want ik was overtuigd overstapper spotnet>>>>> spotgrit.
Misschien heeft het te maken met je usenet provider, ik gebruik lightning usenet en heb totaal geen last van deze symptomen.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
(jarig!)
Wellicht ja, maar vroeger was alles toppie, maar ok ik heb een niet goedkope blocknews (wat zou daar mis mee zijn?) , maar ook nog een andere, zal die 'ns invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
ik heb net een update naar 1.1 Build 1 revision 13 gedaan, en nu kan je nergens meer op sorteren, alles staat zo door elkaar, niet erg praktisch zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

aouwe schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:48:
ik heb net een update naar 1.1 Build 1 revision 13 gedaan, en nu kan je nergens meer op sorteren, alles staat zo door elkaar, niet erg praktisch zo.
Gebruik de pluggin Gexa, daarmee kan je filters aanmaken.
Maar het sorteren word nog steeds op de oude manier gedaan in 1.1
Links heb je gewoon het filter menu met daarop nu ook vermeld hoeveel nieuwe spots er binnen zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-08 00:27
Als de headers niet snel binnenkomen heeft dat met de blacklist te maken, schakel hem beter uit dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0GGER
  • Laatst online: 19-07 23:43
Misschien is het verstandig dat wanneer je een probleem tegenkomt deze te melden op het forum van Spotx.nu.
Dan kan er iets mee worden gedaan in de volgende release (2.0) >> Bug Tracker.

Langzaam ophalen/wegschrijven database kan verschillende oorzaken hebben;
- Blacklist aan
- Reacties aan
- Retentie
- Aantal draadjes

In SpotGrit 2.0 gaat veel veranderen, de snelheid van het programma, de zoekopdrachten en de database(s) zal aanzienlijk gaan toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-08 09:16
Ik wil 5000 records zien, maar het programma zet het altijd terug naar 1000.

Hoe is dit op te lossen.

[ Voor 15% gewijzigd door jaaoie17 op 27-09-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02 20:26
Er lijkt een patch te zijn. Ik heb geen spam meer. Wel heb ik m'n database verwijderd.

http://www.spotgrit.org/download

Wat me wel opviel is dat het versie nummer in de software niet is bijgewerkt x.x.x.9 naar x.x.x.10

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-07 22:30
Ik heb em vandaag gedownload en met Gexa geprobeerd een paar filters te maken. Ik wil bijvoorbeeld sorteren op alle HD series met NLsubs. Wat ik ook doe, ik blijf alle series zien dus ook de alleen 'engels gesproken' series (ik heb alleen de 'nl ondertitels' categorieen aangevinkt). Iemand ideeen?

• R0GGER
  • Laatst online: 19-07 23:43
@Marcel0672
Je zou even Wheaten kunnen vragen... hij is tenslotte de maker van de tool GEXA.

• danplo

danplo

Bargemanos schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:34:
Er lijkt een patch te zijn. Ik heb geen spam meer. Wel heb ik m'n database verwijderd.

http://www.spotgrit.org/download

Wat me wel opviel is dat het versie nummer in de software niet is bijgewerkt x.x.x.9 naar x.x.x.10
Werkt top, bedankt voor de tip.

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:23

Lulukai

God's gift to women

Werkt dit nu eigenlijk goed? Of wat is de beste software op het moment om nzb posts te vinden?

.

• Sjah
(jarig!)
Heb die nieuwste sg niet geleecht, die de spammer tegen moet gaan. Wil niet lullig doen maar hij lijkt inmiddels toch al opgehouden.

• ozzykillbirdy
Spotnet 1.7.6 is uit:

- Filteren gaat sneller
- Genres zijn nu klikbaar
- Filters geven aantallen weer
- Spots aanmelden werkt nu correct
- Erotiek staat niet meer bij 'Overzicht'
- Robuuster tegen dubbel ophalen database
- Filtert spam weg (bij nieuwe databases)

Het enige wat nog altijd niet werkt is het Series-filter bij oude databases. Als je je database niet opnieuw wilt aanmaken, kun je filters.xml aanpassen en bij Series 'subcats LIKE '%d11|%' invullen.

In principe is dit de laatste versie tot Spotnet 2.0, tenzij er nog grote bugs opduiken. Happy testing!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-07 18:53
ja maar is een prima progje spotgrit ben er dik tevreden mee, ik test ze allemaal spotlite-spotnet-spotgrit enz maar dit blijft toch een mooie en goede oplossing voor FTD.
Het vreemde is, als ik een spot aanmeld met spotgrit, krijg ik de spot van me zelf niet te zien in spotnet.
Als ik een spot aanmeld met spotnet, krijg ik in spotgrit wel de spot te zien ra ra hoe kan dat :?

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

• Wildfire
  • Laatst online: 23:24

Wildfire

Joy to the world!

MiskentTalent schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:28:
ja maar is een prima progje spotgrit ben er dik tevreden mee, ik test ze allemaal spotlite-spotnet-spotgrit enz maar dit blijft toch een mooie en goede oplossing voor FTD.
Het vreemde is, als ik een spot aanmeld met spotgrit, krijg ik de spot van me zelf niet te zien in spotnet.
Als ik een spot aanmeld met spotnet, krijg ik in spotgrit wel de spot te zien ra ra hoe kan dat :?
Ah, ik ben dus niet de enige. Ik heb voor het eerst een spot (nou ja, twee spots) aangemeld in SpotGrit. In SpotGrit zijn te zien, maar in Spotnet is niets te zien. Is het soms eenrichtingsverkeer? SpotGrit dat Spotnet spots kan lezen maar SpotGrit spots zijn SpotGrit-only? :?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Sjah
(jarig!)
Nee, toch?? Dat zou wel heel fout zijn, maarja iets met signing-server die Drazix beheert? (ik roep maar wat....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hars73 schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:50:
[...]

Bij mij is Spotgrit bij het opstarten echt supertraag.. zeker 5 minuten wachten voordat ik iets kan doen
Ik draai Windows XP op een AMD X2 4200+ met 2GB en een Samsung 500GB HDD. Maar kan me niet voorstellen dat dit de performance omlaag brengt. Behalve als er bijv. een database wordt gebruikt die erg traag is op een HDD. Maar dan nog..

SpotNet crasht bij mij trouwens nooit.
heb Spotgrit eens op 2 laptops gezet ieder met slechts 2GB ram.. en t lijkt dat daar het euvel in zit,

gezien Spotgrit nogal geheugen hongerig is swappen ze enorm..

de CPU load valt enorm mee.. Celeron 560 2.13 Ghz vs een Pentium M op 1.6 ghz ;)

bijde op Win7 Ultimate x86...

op mn dualcore laptop met 4GB (als mede op mn desktops met 4+GB) draai t gewoon stukken soepeler..

ik vermoed dat spotgrit en 2GB voorlopig toch iets te krap is..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 13:08

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

SMSfreakie schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 00:04:
[...]
heb Spotgrit eens op 2 laptops gezet ieder met slechts 2GB ram.. en t lijkt dat daar het euvel in zit,
gezien Spotgrit nogal geheugen hongerig is swappen ze enorm..
de CPU load valt enorm mee.. Celeron 560 2.13 Ghz vs een Pentium M op 1.6 ghz ;)
bijde op Win7 Ultimate x86...
op mn dualcore laptop met 4GB (als mede op mn desktops met 4+GB) draai t gewoon stukken soepeler..
ik vermoed dat spotgrit en 2GB voorlopig toch iets te krap is..
Ik heb toevallig afgelopen week 2GB bijgeplaatst en heb nu dus 4GB (maar 3GB actief in XP). Heb sinds die tijd Spotgrit nog niet gebruikt. Zal vanavond eens kijken of ie nu sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Sjah schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:57:
Nee, toch?? Dat zou wel heel fout zijn, maarja iets met signing-server die Drazix beheert? (ik roep maar wat....)
Erger nog: niet alleen zijn mijn in SpotGrit aangemaakte spots niet zichtbaar in Spotnet, mijn in Spotnet aangemaakte spots zijn niet zichtbaar in SpotGrit. Da's pas handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
(jarig!)
Wel zowel webplaatje als url ingevuld? Want zonder url pakte spotnet bij mij hem nooit (heel irri, waarom ben ik verplicht een url in te vullen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Sjah schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:37:
Wel zowel webplaatje als url ingevuld? Want zonder url pakte spotnet bij mij hem nooit (heel irri, waarom ben ik verplicht een url in te vullen).
Alles ingevuld, zowel in Spotnet als in SpotGrit. Spots in het ene programma aangemaakt zie ik niet in het andere verschijnen. Ik ga zometeen twee nieuwe spots plaatsen via Spotnet, eens kijken wat er vandaag gebeurt.

-- Edit: nope. Twee nieuwe spots van me zijn in SpotGrit nergens te bekennen. En de twee eerder aangemaakte spots via SpotGrit zijn in Spotnet dus ook nergens te bekennen. Ik zie in SpotGrit wel allerlei spots die ik ook in Spotnet zie, waarom mijn spots dan niet? :?

[ Voor 22% gewijzigd door Wildfire op 30-09-2011 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
The pacific ep 1t/m 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ach, ik wacht nog wel even af op een nieuwe SpotGrit versie en zal dan met wat test-spots kijken hoe het dan verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 11:15
even totaal offtopic: waarom wordt het toegestaan dat iemand een nieuw account aanmaakt om zijn eigen product te promoten? DaveDS heeft geen enkel ander topic gehad -en ik neem dus inderdaad gelijk aan dat hij een van de makers/medewerkers/vriendenis van deze Spotnet alternatieve software- en toch is dit okay? Neem me niet kwalijk, maar de laatste tijd wordt ik echt heel er moe van kleine bedrijfjes die aan shameless self promotion doen op wat voor medium dan ook.

Ik snap dat hij meer naambekendsheid wil, maar 'de beoogde opvolger' als nieuw topic op GoT zetten om zo een grotere userbase te krijgen vind ik niet netjes, zeker niet als het om een 13 uit een dozijn stuk software gaat.

overigens heb ik de 5 pages replys niet gelezen en weet ik dus niet of ik de eerste ben die hier iets over gemeld heeft...

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
(jarig!)
13 in een dozijn, pardon?? Zeer tevreden erover hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
(jarig!)
@wildfire en miskentTalent, welke categorie postten jullie in? Of is het al opgelost...

Zelf ook 2 spots gedaan, die in Spotgrit verschijnt in SG zelf, maar niet in SpotNet.
Die gepost in SpotNet verschijnt tot mijn tevredenheid in allebei. :)

[ Voor 84% gewijzigd door Sjah op 03-10-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendence
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-07 08:03
ik heb heb een probleem met die moviemeter addon heb net die nieuwe versie er op gezet dan geeft ie forbidden 403 aan?,wat te doen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 23-07 16:37
waarom doet spotgrit het niet meer? nw versie db wegegooid, maar ik krijg na updaten v/d header een fout ; er zijn een of meer fouten opgetreden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:04
Helpt niet veel, maar ik krijg de fout sinds vandaag of gisteravond ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
(jarig!)
Ik krijg um ook, zowel op lappie als pc. Mijn liefde voor SpotNet is dus weer ietwat teruggekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teesee64
  • Laatst online: 29-07 16:01
spotgrit is zo traag als dikke str***

Weg ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:58
Hier zijn veel meer mensen die problemen hebben met die foutmelding dat er meerdere fouten gevonden zijn: http://www.spotx.nu/topic...-or-more-errors-occurred/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
nog geen oplossing kunnen vinden, alles verwijderd, en opnieuw geinstalleerd, maar geen werkende spotgrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Probleem is bekend bij de ontwikkelaars en een oplossing is gevonden. Het is nu wachten totdat deze via de auto-updater verkrijgbaar is. bron
B3nd3R is met een patch hiervoor bezig... bron
Zojuist ontvingen wij het bericht van de ontwikkelaars van #SpotGrit dat er snel een nieuwe upgrade/fix uit zal komen.... Dit weeekend? bron
Het is dus wachten op een update van Spotgrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
(jarig!)
SG heeft de ComputerTotaal gehaald deze maand: http://computertotaal.nl/...-voor-ftd-en-spotnet.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Vanmiddag nieuwe patch voor diegenen die problemen hadden met corrupte headers van hun providers bron
De update is uitgebracht.

[ Voor 7% gewijzigd door qwerty_running op 15-10-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

En nog steeds wordt er automatisch uitgegaan van een installatie in c:\program files waardoor de auto_update mislukt als dit niet het geval blijkt te zijn. Voeg dan niet de mogelijkheid toe voor een vrij te kiezen locatie tijdens setup als de update's daar toch niet mee om kunnen gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 17-10-2011 01:15 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
Hoe kan ik bv iets in de watchlist krijgen, zie nergens een knop daar voor, ook zou ik graag als je een filter aanmaakt met een taq van iemand dat het wat sneller gaat met het zoeken wat die gene heeft gespot.

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:00
hardware-lover schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 15:51:
En nog steeds wordt er automatisch uitgegaan van een installatie in c:\program files waardoor de auto_update mislukt als dit niet het geval blijkt te zijn. Voeg dan niet de mogelijkheid toe voor een vrij te kiezen locatie tijdens setup als de update's daar toch niet mee om kunnen gaan.
true
Hoewel er zat programma's zijn waar je wél de folder kan kiezen en niet naderhand ook in die folder de updates doen.

Het programma werkt een stuk sneller dan SpotNet, maar we zijn er nog lang niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Cafe Del Mar schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 09:38:
[...]

true
Hoewel er zat programma's zijn waar je wél de folder kan kiezen en niet naderhand ook in die folder de updates doen.

Het programma werkt een stuk sneller dan SpotNet, maar we zijn er nog lang niet :)
Tja, Spotgrid bied zelf de update_mogelijkheid binnen het actieve programma aan maar daar heb je helaas weinig aan als het elders, dan eerder vermeld, geïnstalleerd staat.

Je mening over de snelheid van Spotgrid in vergelijking met Spotnet kan ik helaas niet delen. De laatste versie van Spotnet is werkelijk supersnel te noemen en Spotgrid is dat zeker niet op dit moment. Maar wat niet is kan nog komen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:06

Matis

Rubber Rocket

Waarschijnlijk lees ik er enorm overheen, maar is het ook mogelijk om bepaalde posters te volgen? Of in ieder geval een filter in te stellen dat alleen van die posters uploads te zien zijn?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiskentTalent schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 23:26:
Hoe kan ik bv iets in de watchlist krijgen, zie nergens een knop daar voor,
Simpel, misschien rechtsklikken?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matis schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:11:
Waarschijnlijk lees ik er enorm overheen, maar is het ook mogelijk om bepaalde posters te volgen? Of in ieder geval een filter in te stellen dat alleen van die posters uploads te zien zijn?
Die filters moeten met het tooltje GEXA gemaakt worden.
Is een onderdeel van Spotgrit geworden...

http://www.spotx.nu/forum/47-gexa/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:43:

Thnx, ik zal vanmiddag eens even kijken of ik het voor elkaar kan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Ik vind het dom dat je een Tagfilter moet aanmaken met een addon.Waarom niet gewoon een knopje in de spotinfo die de spotter toevoegt aan een filter zoals spotnet/lite??Of is de maker te lui om dit toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal wel totaal uit de running zijn, maar wat is spotten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 03:44:
Ik zal wel totaal uit de running zijn, maar wat is spotten?
Je kent vast wel vogelspotters of vliegtuigspotters? Het is een Nederlands woord, alleen gaat het hier om spotters van dingen op usenet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:13

Pierre

Van nature lui!

Marzman schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:29:
[...]
Je kent vast wel vogelspotters of vliegtuigspotters?
_/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:43:

Het heeft even geduurd, maar ik heb het aan de praat. Ik moest GEXA als admin starten, omdat de xml-filters op C:/ProgramData/ stonden. Daar kan ik als gewone gebruiker niet in schrijven :F
MAARRR hij doet het en het werkt perfekt _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
(jarig!)
One or more errors occured, bij openen SG, opeens...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 23-07 16:37
Deinstalleren is de beste optie, is al de 3e keer in 1 maand met die errors...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekVe
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-06 20:30
--

[ Voor 98% gewijzigd door LoekVe op 01-11-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik
  • Registratie: April 2008
Het is helaas de 2e keer in korte tijd maar het is opgelost.

SpotGrit Fix: SpotGrit 1.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
(jarig!)
SG2 krijgt nieuw jasjes, hhmm en dat terwijl ik zo fan ben van hoe het nu is. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Laatst online: 21-03 13:52
Waar lees jij dat over die nieuwe jasjes?

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
(jarig!)
Twitter... http://twitter.com/#!/spotgrit

[ Voor 68% gewijzigd door Sjah op 03-11-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Het is te hopen dat ze gewoon SQLlite gebruiken ipv de huidige database die constant vastloopt en onstabiel is.Waarschijnlijk hebben ze nu met die Macbooks van hun Spotlite kunnen bestuderen en gaan ze daar een clone van maken...let op mn woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
Het is en blijft het leukste progje voor je Usenet, alleen het kan verbeteren, maar het uiterlijk is gewoon mooi,
maar ik hoop ook dat ze door gaan met ontwikkelen van dit progje.
Want Spotnet krijgt wel veel aandacht van de meesten, maar spotnet kan lang niet op tegen dit progje als het om uiterlijk enz...gaat.
Dus spotgrit kan net zo snel werken in de toekomst als spotlite als we de mensen maar ondersteunen die dit progje hebben gerealiseerd en dat ze doorgaan met het ontwikkelen er van.
Mensen die zeggen dat het zo traag is als.....moeten eerst maar eens een snellere computer kopen, want zo traag is het nou ook weer niet.
Als ze echt verder gaan met spotgrit wordt het mischien nog wel mooier en sneller als FTD.
Ik spreek mijn volle teuge en lof uit over spotgrit, dus mensen allemaal naar spotgrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Dit is gewoon onzin...de interface van spotgrit is gewoon gejat van spotweb en een snelle computer kopen is helemaal onzin.Ik en vele anderen mensen dat ik ken hebben allemaal een supersnelle pc, misschien geen SSD schijven, maar verder snel zat.Spotgrit heeft gewoon een verkeerde database gemaakt waardoor het gewoon slecht werkt.Zet het totale aantal spots tonen maar eens op 1000 of meer.Dan zul je wel anders piepen.De snelheid van Spotlite zal Spotgrit nooit halen.En wat Spotnet betreft, die komen binnenkort met V2, die zal beregoed worden.Spotnetkiller...wat had Spotgrit geweest zonder Spotnet...niets natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-07 08:42
ozzykillbirdy schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:31:
Dit is gewoon onzin...de interface van spotgrit is gewoon gejat van spotweb en een snelle computer kopen is helemaal onzin.Ik en vele anderen mensen dat ik ken hebben allemaal een supersnelle pc, misschien geen SSD schijven, maar verder snel zat.Spotgrit heeft gewoon een verkeerde database gemaakt waardoor het gewoon slecht werkt.Zet het totale aantal spots tonen maar eens op 1000 of meer.Dan zul je wel anders piepen.De snelheid van Spotlite zal Spotgrit nooit halen.En wat Spotnet betreft, die komen binnenkort met V2, die zal beregoed worden.Spotnetkiller...wat had Spotgrit geweest zonder Spotnet...niets natuurlijk.
Gelukkig heeft iedereen een vrije keuze wat hij/zei gebruikt! Ik vind het een heerlijk progrmma, maar ik heb dan ook een SSD. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
ozzykillbirdy schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:31:
Inderdaad zet maar eens een SSDeetje in je pc en het hoeft geen duure te zijn, dan zal je zien dat spotgrit ook lekker snel werkt, en trouwens als ze straks ook op Sql lite overgaan is spotgrit net zo snel als spotlite & spotnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
(jarig!)
SG regiert die Welt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Als je al perse een SSD schijf moet plaatsen om een progje wat snel te krijgen dan is er iets serieus mis.
Spotlite werkt op elk systeem supersnel, ongeacht welke hardware, en zo moet het ook.
Dat ze Sql gaan gebruiken is een goede zaak, dat hadden ze al van het begin moeten doen...maar even snel als spotlite (met alle huidige functies van Spotgrit)dat kan je vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
De kunst is om een progje klein en licht te houden, zo heb je minimaal snelheidsverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
(jarig!)
ozzy beken nou eens echt kleur, wie ben jij en wat is jouw belang om SG zo af te kraken?? Dat is het enige wat ik jou (best vaak) in dit topic heb zien doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Ik heb niet de bedoeling om af te kraken, maar om Spotgrit nu zo op te hemelen is ook niet nodig.En als er Spotnetkiller op de homesite vermeld staat moet je je aan de weerbots kunnen verwachten, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:43

Zeror

Ik Henk 'm!

Daarnet klikte ik een download aan in SpotGrit en open de NZB via Grabit. Ik wil naar de volgende download gaan en krijg ineens bij alle items een foutmelding:
Gebruikersnaam of wachtwoord onjuist: 502 authentication error.

Hoe kan ik dat oplossen? mijn nieuwsserver logingegevens zijn gewoon correct ingevuld.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik
Dan neemt Grabit alle connecties in beslag.
Je moet de totaal aantal connecties dan verdelen over spotgrit en grabit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
(jarig!)
Krijg over de laatste 24 uur geen enkele update binnen, zowel niet in SG als in Spotnet. 2 servers geprobeerd, ja ze zijn online ik kan ze pingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Vreemd, bij mij werkt het wel.
Hitnews, via UPC verbinding.

Verbind je niet toevallig via XSnews, ik lees in het glasvezeltopic iets over problemen met XSnews.

[ Voor 45% gewijzigd door jopie op 03-12-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
(jarig!)
tJa ik heb eigenlijk 3 servers: xsnews , newszilla6, en blocknews (louter fillserver en headerserver). Vreemd dat ze allemaal niks geven, zijn het allemaal resellers van (ik dacht) Supernews?? Dat zou irri zijn, je kan beter van 2 of meer hoofdservers lid zijn. :S

Maargoed, blocknews, heeft net tot 18.30 gisteravond aangevuld dus de motor lijkt weer te gaan kick-starten.

edit: helaas het herstel zet nog niet door

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 03-12-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
(jarig!)
Hmmm, heb nu UserAccount Control van W7 op standaard staan, kortom ik krijg meldingen, en ook van SpotGrit, iedere keer bij opstarten. Heb op Google gezocht, op het forum gekeken, hoe komt het dat ik dit niet vind? Heeft iedereen UAC uitstaan ofzo, maargoed ik wil van die melding (plus het dimmen) af. Uiteraard heb ik de snelkoppeling als adminstrator uitvoeren aangevinkt (duh!), helpt niks.

http://www.howtogeek.com/...prompts-in-windows-vista/

edit: oplossing toegevoegd

[ Voor 18% gewijzigd door Sjah op 17-12-2011 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-07 15:35
Spotgrit vandaag maar eens gedownload, maar kan niet zeggen dat het hier een succes is. Ding is traag en loopt constant vast. Het ziet er wel mooi uit, maar het werkt hier van geen meter

Onder de grote rots, naast die kleine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Ik denk dat we alen moeten afwachten wat V2 gaat zeggen.Ik denk wel dat er geleerd is van de fouten van vorige versies, althans dat hoop ik.Spotnet is op het moment een pak sneller en stabieler, maar laten we hopen dat Spotgrit V2 nog beter word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhiRo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-04-2016
Geinstalleerd,
Verwonderd over de vele kleuren, erg vrolijk.
Paar dingen gedownload,
Na wat zoeken lijkt er een download pad in te staan van een niet bestaande folder.
Instellingen zoeken voor veranderen pad
Niets gevonden
Downloads zoeken, grep op folder en bestandnaam.
Niets gevonden.
Zoeken op probleem in fora
Niets gevonden.
Zal wel.
Gedeinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik
Het download programma wat spotgrit gebruikt is sabnzbd.
Die weer te vinden is door op de sabnzbd knop te klikken binnen spotgrit.

Vervolgens kun je daar de download mappen veranderen.

http://wiki.sabnzbd.org/configure-directories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-06 21:13
Crazyclaws schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 18:41:
Spotgrit vandaag maar eens gedownload, maar kan niet zeggen dat het hier een succes is. Ding is traag en loopt constant vast. Het ziet er wel mooi uit, maar het werkt hier van geen meter
Heb hem net gedownload en geïnstalleerd .... effe checken;

Bij het dl-en loopt ie vast nu effe checken of ie met nzb lukt! Lukt ook niet; Raar dat ik constant foutmeldingen krijg ...... aha moets iets resetten. Kijken of het nu lukt .... Fout: Sessie sleutel nodig .... ik geef het op ..... wanneer het gewoon werkt hoor ik het wel!

Denk dat ik het toch bij Spotnet & Spotnet Lite hou.

_/-\o_ ;)
.

[ Voor 33% gewijzigd door Mouse_NL op 15-01-2012 11:52 ]

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Inmiddels al iets bekend over v2 wanneer deze uitgebracht wordt?
Ik gebruik Spotgrit al een paar maanden tevreden, maar de performance van de database is bedroevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
Ik gebruik hem nog steeds, en snelheid valt wel mee, maar gebruik dan ook een SSD schijf en dan is spotgrit niet zo traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
MiskentTalent schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:18:
Ik gebruik hem nog steeds, en snelheid valt wel mee, maar gebruik dan ook een SSD schijf en dan is spotgrit niet zo traag
Dat klopt, maar deze software dient geen SSD nodig te hebben om enigszins performance te kunnen leveren, want enorm I/O intensief mag deze statische database niet zijn, met multi-user en live transacties etc wordt het een ander verhaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
(jarig!)
Wanneer komt er weer 'ns een nieuwe versie, of vinden jullie het al "af" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
Sjah schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 17:39:
Wanneer komt er weer 'ns een nieuwe versie, of vinden jullie het al "af" ?
Tja zit er eigenlijk ook al een tijdje op te wachten. Ligt mij bij dat er is aangegeven dat er een betere en snellere versie zou komen. Dit is al van een tijd geleden en het is nu ijselijk stil........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
(jarig!)
Tx voor je antwoord, had min of meer al antwoord via twitter, hier deel ik dat dan even: Binnen drie maand de eerste public beta van spotgrit 2

IMO is er nu weinig mis met SG, ware het niet dat een spot aanmelden niet prettig gaat qua betrouwbaarheid, en ook andere tags dan Spotnet doet. Maar goed voor die ene keer dat ik iets spot gebruik ik aldus Spotnet.

[ Voor 44% gewijzigd door Sjah op 07-08-2012 13:59 ]

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Zijn er inmiddels betere alternatieven voor spotgrit?... Spotgrit iz zo traag en stroperig... Blijf meestal minutenlang hangen terwijl deze weer iets aan het updaten is ofzo... Searches duren werkelijk minuten.

Ik heb hem er onlangs weer eens opgezet in de hoop dat er misschien een verbeterde update was.. Maar helaas.

• Yanze
  • Laatst online: 21-03 13:52
Ik gebruik eigenlijk alleen maar SpotLite, dat voldoet prima!

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

• Sjah
(jarig!)
SpotNet is ook beter althans verder naar een bugvrije versie. Maarja SG heeft ook wat voordelen, die SN niet heeft.
Pagina: 1 2 3 Laatste