Weekend verslagje.
Afgelopen vrijdag ff wat random hc's gedaan met een maatje dat ook 9 chars heeft, uiteraard kregen we weer HoR hc ik heal, hij tank... leek goed te gaan en komen aan bij de eerste baas, naar mijn gevoel duurde het lang voordat hij neer ging en ik stond gewoon oom.. ff een kijkje op recount... 'rogue 12xx dps' toen we er wat van zeiden tegen de rogue ging hij helemaal los... toen zijn we maar gequit en volgende char gaan doen.
De ene na de andere mislukkeling... DK met 1000 dps.. mage met 800dps (HoS hc).. kortom 1 groot drama, niet 1 lekker soepele groep gehad, pally healer in PoS hc met een whopping 14k mana.., een andere pally healer met 19k mana maar geen drinken.. hij ging dan ook dood bij de laatste baas (lang leve army op DK)
En dit zijn maar een paar dingen die er mis gingen.
Hierna waren we het een beetje zat en dachten we van 'komop laten we ons een als idioten gedragen', we kregen HoL, en een pally tank met de naam 'Treintje' we gingen beide helemaal los op onze dk's

gemiddeld 5k dps per persoon, maar de mobs daar gaan zo snel dood dat je niet echt op kan bouwen, tank heeft flink moeten werken om aggro te houden, en ondanks dat bleken ze dankbaar want we stonden zo bij Loken

.
Na 9 keer gemarteld te zijn.. gingen we maar eens naar een icc10 raid zoeken, kennelijk was het 'no icc10 raid friday' ofzo, dus zijn we er zelf maar 1 gestart voor het eerst.
Hij ging als prot pally en ik als ret pally, we hadden geluk want er was een mage opzoek naar een icc10 pug die bleek acheraf maar op zijn 'kingslayer DK tank' te komen na +/- 15 minuten hadden we de groep compleet, de DK had een whopping 87k hp in ICC

Was een erg leuke run, ik kreeg wel commentaar dat ik geen 'storming the citadel' achievement had ookal heb ik niet om GS/Achievement gevraagd. Na de eerste trashpacks stond ik bovenaan met 14k dps

later zakte dit wel in maar bleef uiteindelijk boven de 10k dps.
De eerste 4 bosses gingen heel makkelijk neer, heroic lootship, festergut en rotface, maar omdat niet iederen tactics wist geen Putri en zijn we maar naar de minibos gegaan en hebben we Dreamwalker wakker gemaakt. Kortom een zeer geslaagde run, 1 item kunnen looten voor tank offspec en de ring gehaald.
Zo heb ik die avond ook nog op mijn shaman een icc25 run gedaan, Zaterdag op mijn DK een 25 run,
op mijn Druid/Priest een icc10 run.
Vandaag nog een icc10 run op DK en icc25 run op mijn Priest.
De run op mijn DK was intressant, alles ging redelijk goed eerste 4 bosses neer en we stonden voor de deur van plaguequarters.. 1 tank had geen zin meer? En ik zou wel ff mijn offspec tankset gaan halen, ik sta in Dala en ineens gaat er in de raid chat iets mis.. kennelijk had een noob met 'die gast' gepraat.. en de 30% buff disabled.. (waarom blizz dat soort shit niet aan de RL overlaat is me een raadsel) dus nog geprobeerd de buff weer aan te zetten.. raid over (en bedankt he hufter!)..
Op mijn priest had ik al wel wat icc10 gedaan, maar nog nooit 25, kreeg een invite en ging als shadow, had al wat upgrades verzamelt en alleen niet echt de kans gehad deze te proberen. Door de (ongeplande) mega pulls die de tanks deden stond ik met 19k dps boven aan

helaas ging ik dood omdat ik iets te ijverig werdt

, Alles was leuk en aardig totdat we de trashpacks voorbij waren.. zeker 7 mensen onder de 5k dps.. en als fury warrior kun je daar makkelijk knallen, na enige inspectie bleek de betreffende warrior een '21int on spellcast chance to restore mana' meta gem te hebben.. een mix van dps/tank gear met een spellpower belt.. en hier en daar wat missende gems/enchants... Door naar lootship, deze op heroic gedaan en was een fluitje (De warrior pleurde de diepte in bij de eerste sprong ^_^ )
Komen aan bij de loot, het eerste item werdt netjes uitgedeeld, 2de item ook, en ineens.. 'hunter receives prim. saronite "en een wapen" en weg istie.. na enige discussie zijn we maar doorgegaan naar Saurfang, helaas kwamen we een beetje laat achter dat hij nog op HC stond.. dus hij begon met een volle bloodbar... de bloodbeasts waren een zooitje.. de hunter en shaman naast mij negeerde gewoon de bloodbeasts en ik moest maar hopen dat mijn dots ze afmaakte. Aan recount was het ook duidelijk te zien, mage met hoogste dps '100% dmg on saurfang - 0 on bloodbeastst' en zo waren er nog 3 ranged die werkelijk shit dps deden en bloodbeasts niet aangeraakt hebben. Hierdoor gingen de 'elitisten' een beetje erg over de zeik, toch maar door naar Festergut.
Alles leek goed te gaan tot we bij de 1 na laatste spores aankwamen (Fester was op 6% ofzo), iemand die kennelijk nog nooit een spore had gehad ging niet goed in de melee groep staan en zo kregen de tanks niet de 'innoculate' dus wipe... flink gescheld uiteraard en raid viel uitelkaar.
Ondanks de 'tegenvallers' een paar leuke raids gehad, lekker mee kunnen komen kwa dps, en hier en daar een stukje T10 bij kunnen halen, zoiezo deze week mijn 4p T10 set op priest dus dat gaat wel wat schelen in mijn dps

.
Enige dat me opvalt is dat de 'qualiteit' van de randoms steeds belabberder wordt, soms vraag ik me af hoe sommige ooit in bepaalde dungeons komen, ik dacht dat b.v. voor FoS/PoS/HoR je een 'flinke' gearscore moest hebben voordat je ook maar naar binnen kon? En kom op 800/1000dps kun je zowat met je ogen dicht doen, misschien wel autoattack... Dit werkt redelijk frustrerend, ik bedoel als ik 80 haal probeer ik zoveel mogelijk gear gelijk te upgraden ookal is het met pvp spul het is beter dan quest blues of greens. Ik wil niet gedragen worden door dungeons, ik wil gewoon mijn steentje kunnen bijdragen, ik ga pas wat doen met een class/spec als deze in orde is, niet met 480 def rating HoL in ofzo en dan schelden dat de healer je niet in leven kan houden...
Maarja ik gaat maffen, (groetjes Hox

)
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"