Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:13
Hier nog een paar handige mensen die het leuk vinden om een nieuw beta qpkg van SABnzbdplus 0.6 beta 2 te testen?

ik heb er 2 in elkaar geknutselt. 1 voor de x10/x12/x19 series en 1 voor de x39/x59 series
't package wat ik heb gemaakt is vanaf de grond af opnieuw opgebouwd op basis van de standaard pakketten in ipkg. Hierdoor heeft het pakket minder afhankelijkheden en een betere integratie, wat weer voor een betere snelheid bij downloaden en verwerken zorgt. De installatietijd wordt echter wel een stukkie langer omdat hij dynamisch de benodigde ipkg pakketten gaat ophalen van internet.

Ik heb helaas geen ipv6 hier en ook gebruik ik geen ssl verbindingen met mijn newserver. beide zou ik juist graag eens getest willen zien door iemand die zichzelf een beetje redden kan.
mochten er gebruikers zijn. geef even een DM en je krijgt een linkje met de download.

let wel. versie 0.6 kan niet tegen de oude article cache dus voor het upgraden dien je eerst even /Download/Sabnzbd/ leeg te kieperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Heren,
weet iemand wat de volgorde is van de folder rechten?
Ik had net per ongeluk bij de usergroup "everyone" alles op "deny access" gezet en vervolgens kon ik zelfs als admin geen enkele folder meer zien via ftp.
Ik vind het heel apart dat een admin niet boven een everyone-account gaat (zie ik voor het gemak als guest account) maar is dit in te stellen?
Als ik nu "everyone" op "read only" zet kan ik met geen enkele account meer schrijven volgens mij maar wat heeft het dan nog voor zin om apart per account de rechten te geven??

nog een vraagje: ik geef user admin alleen rechten tot het schrijven in een bepaalde folder.
vervolgens geef ik de group administrators alle write en read rechten.
rest van de vakjes bij user admin laat ik leeg.
wat mag ik nu wel en niet en wat als ik de rest van de vakjes bij admin op deny zet? moet ik dan een andere administrator user maken ofzo??

EDIT: om een of andere reden kan ik via filezilla met mijn admin account geen submappen openen... snap er geen hol van, iemand enig idee hoe ik zoiets oplos en gewoonweg duidelijk krijg?

EDITEDIT: submappen krijg ik open door advanced folder permissions uit te zetten (en probeer hem nu weer aan te zetten wat een shittijd duurt) vervolgens zet ik via FTP een serie submappen van totaal 30gig over van de map /photos naar een /multimedia/photos en dit zie ik in mijn ftp prog en ook via de webfilemanager en via een ftp-windows screen. Als ik nu in het schijfbeheer van Qnap bekijk is hij niet van plek veranderd (nog steeds /photos is 30gig)????

[ Voor 51% gewijzigd door DRuw op 27-02-2011 22:56 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:08

JK

Ik heb sinds ongeveer een week een TS-112 staan. Ben niet heel erg bekend op Linux gebied, maar denk dat ik me redelijk kan redden.

Toch zit ik bij bijv. NZBGet 0.7.0-testing-r380 (gewoon via Qget) met 2 vragen;

1. Ik zie bepaalde ikoontjes niet, die hij uit de 'images'-dir haalt in Qweb/nzbgetweb. Dit zijn de taken om een downloadproces te pauzeren, omhoog of naar beneden te gooien in een NZB-queue etc. Deze plaatjes zie ik niet. Als ik via de web filemanager kijk, zou 'public' gewoon read-access moeten hebben. Toch wil hij die plaajtes niet laden.

2. Downloaden en PARS checken/repareren lukt, maar unrarren niet. Nu is er een postproces script in
/opt/bin/postprocess.sh , maar waar vind ik die en hoe kan ik die aanpassen op een Windows-bak? Waarschijnlijk zal ik ook nog een Linux unrar ergens vandaan moeten scharrelen en ergens moeten plaatsen en dat in het script aangeven.

Voor de rest een prachtig apparaat met erg veel opties. Ben nog druk bezig om alles uit te zoeken. Gaat mij voornamelijk om wat bestanden naar te backuppen, videos te streamen naar PS3 (helaas nu alleen via Twonky) al gaat dat wireless en volgens mij heeft de PS3 geen 802.11n, maar zit die nog met 'g' wat een bottleneck is voor filmpjes met een hogere bitrate. Daarnaast kan de PS3 natuurlijk bepaalde resoluties en bestandstypen aan, dus de beste mediaplayer is het zeker niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Hallo,

Ik heb een vraag. Ben me al een tijd aan het oriënteren op een nas ivm gebrek aan ruimte.
Nu ben ik op zoek naar een nas dat kan downloaden via sabnzbd en sickbeard, iets dat nu door mijn htpc wordt gedaan.
Deze moet daardoor eigenlijk constant aanstaan, iets waar ik niet zo blij mee ben.
Kunnen jullie me op weg helpen door me enkele goede aanbevelingen te geven? Wil er iig een met 2 bays, een voor films, en een voor series.

Edit:
Of wat zou een goed apparaat zijn om alleen als storage te gebruiken, of heeft het dan niet direct een meerwaarde tov externe hd's? Mijn mediacenter kan het download werk ook blijven doen (asrock ion330), is niet direct een punt, moet ik alleen zorgen dat ie een uur voordat ik thuis kom, al aan staat en dus al aan het werk/klaar is.

Groet,

[ Voor 27% gewijzigd door Eoghlear op 27-02-2011 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Heeft iemand met een Qnap al geprobeerd om Webspot te installeren?

Ik vraag me namelijk af of de Qnap 219+ dit ook ondersteunt want dan heb ik wat te puzzelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
interessant. moet niet moeilijk zijn om aan de praat te krijgen.
Ik zal even kijken of ik de installatie kan vangen in een qpkg, met automatische config voor sabnzbd.
alleen vandaag niet meer. dat zal ergens van de week worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
sl1000 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 23:45:
interessant. moet niet moeilijk zijn om aan de praat te krijgen.
Ik zal even kijken of ik de installatie kan vangen in een qpkg, met automatische config voor sabnzbd.
alleen vandaag niet meer. dat zal ergens van de week worden.
Ik wacht heel rustig af en mocht je beta testers nodig hebben dan bied ik me bij deze aan.
En alvast bedankt dat je er naar wilt kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:22:
[...]

yep, shutdown. Maar ik zal idd eens kijken wat er gebeurd als ik de netwerkkabel eruit haal.
ok testje niet gedaan aangezien ik er toch niet zeker van was wat er gebeurd tijdens de shutdown al ik ineens de netwerkkabel eruit trek, en aangezien hij meteen weer opnieuw opstart..

Maar goed, ik merkte wel het volgende:

afgelopen zaterdag heb ik alleen mijn laptop gebruikt, welke via WolCMD de nas opstart. op het einde van de dag (nadat de laptop al een tijdje uit is) gaat de nas ook netjes uit.

Gisteren heb ik zowel mijn laptop als mijn computer gebruikt, en ja hoor (nadat de laptop en de comp uit waren) startte de nas meteen weer op na de shutdown. Nu is het zo dat ik een uur later nog een shutdown heb gescheduled en hiermee sloot de nas wel goed mee af.

het lijkt er dus op dat wanneer je meer dan 1 wol command stuurt, de nas in de war raakt. Erg vreemd aangezien ik zou zeggen dat wanneer de nas al opgestart is en er een redundant command komt, er niets moet gebeuren, toch?
Of zijn er andere dingen aan de hand?

Weet zeker dat in het schedule alleen maar shutdown staat, geen restart. heb het schema zelfs nog wat aangepast gisteren en opnieuw gesaved, maar nog steeds dus het probleem.

Iets anders wat ik zaterdag merkte was het volgende: nadat de nas opgestart was bleef het groene lampje maar knipperen, alsof er een nieuwe hdd aanwezig was. Na een restart werkte de boel weer.......vreemd...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Owkee, in navolging op mijn eerdere post: om een of andere reden staat de 30 gig nu wel op de goede plaats.
Hij heeft er een nacht over nagedacht en nu staat de boel waar het hoort.
Kan het zijn dat hij het resultaat van de opdracht al liet zijn terwijl hij er nog mee bezig was ofzo?

Kan iemand mij nog helpen om duidelijkheid te verschaffen in het rechtenvraagstuk (zie vorige post)?

Edit: weer hetzelfde: via filezilla dirs heen en weer geschoven en ook terug te zien in een ftp window maar in de share folders van de Qnap kloppen de hoeveelheden data niet (niet veranderd).
heeft het een 12uur refresh delay ofzo??

[ Voor 23% gewijzigd door DRuw op 28-02-2011 20:10 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:25

m0nk

16-09-2003 15.15

Mabili schreef op zondag 27 februari 2011 @ 23:36:
Heeft iemand met een Qnap al geprobeerd om Webspot te installeren?

Ik vraag me namelijk af of de Qnap 219+ dit ook ondersteunt want dan heb ik wat te puzzelen :)
Heb dan wel een qnap ts-119 pro, maar heb spotweb draaien.
In het kort: open een ssh sessie naar je Qnap NAS.

ipkg install php-pear
pear install Net_NNTP
ipkg install git
ipkg install textutils

In je webdir: git clone https://github.com/spotweb/spotweb.git

mysql db aanmaken met spotweb acc gegevens (zie topic).

ownsettings.pph aanmaken met daarin:

<?php
ini_set("include_path", ".:/opt/share/pear");
?>

En dan retrieve.php draaien. Vrij simpel werkend te krijgen dus.

[ Voor 34% gewijzigd door m0nk op 28-02-2011 12:53 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
'k heb het nu in een grove qpkg draaien, met sqllite3.
alle informatie wordt uit sabnzbd.sh gevist in ownsettings.php weggeschreven. bij disable/enable qpkg wordt er automatisch een git pull gedaan, ik hoop dat de maker van spotnet de update knop uit couchpotato en/of sickbeard kan afkijken en deze in zijn code kan toevoegen, dan kunnen de gebruikers zelf eenvoudig updaten.

zit nog even met de cronjob. sommige gebruikers vinden het ook nog fijn als hun nas in slaap valt. een cronjob welke elk half uur een spotnet database update gaat natuurlijk weer gezeur opleveren. ik zou de update frequentie op om de 4 uur kunnen zetten? één keer per dag zou natuurlijk ook een optie kunnen zijn, maar tsja wat is handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
sl1000 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 21:32:
alle informatie wordt uit sabnzbd.sh gevist in ownsettings.php weggeschreven. bij disable/enable qpkg wordt er automatisch een git pull gedaan, ik hoop dat de maker van spotnet de update knop uit couchpotato en/of sickbeard kan afkijken en deze in zijn code kan toevoegen, dan kunnen de gebruikers zelf eenvoudig updaten.

zit nog even met de cronjob. sommige gebruikers vinden het ook nog fijn als hun nas in slaap valt. een cronjob welke elk half uur een spotnet database update gaat natuurlijk weer gezeur opleveren. ik zou de update frequentie op om de 4 uur kunnen zetten? één keer per dag zou natuurlijk ook een optie kunnen zijn, maar tsja wat is handig.
Goed om te lezen dat je al zover gekomen bent :)
Persoonlijk zou ik de update frequentie minimaal op 4 uur houden en misschien is om de 8 uur ook wel een optie? Qnap bezitters laat jullie mening horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Ik zou later het script zo kunnen maken dat je de frequentie in ownsettings.php kunt opgeven. Ik ga er nog even mee puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microler
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-03-2021
sl1000 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 21:32:

Super dat je hier tijd en energie in wil steken. Ik maak al tijden gebruikt van Sabnzbd en Sickbeard op mijn 439 en werkt naar volle tevredenheid. Cronjob is inderdaad een aandachts puntje. 4 uur is prima eventueel met een "handmatige" update functie is 8 uur ook goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat maar...goed lezen, de versie uit het forum gebruiken dan werkt het prima!

Ik heb hetzelfde probleem met een TS212. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Unrar staat op NAS dus hoef je niet ergens vandaan te halen. postprocess.sh kun je gewoon met notepad aanpassen...
JK schreef op zondag 27 februari 2011 @ 21:12:
Ik heb sinds ongeveer een week een TS-112 staan. Ben niet heel erg bekend op Linux gebied, maar denk dat ik me redelijk kan redden.

Toch zit ik bij bijv. NZBGet 0.7.0-testing-r380 (gewoon via Qget) met 2 vragen;

1. Ik zie bepaalde ikoontjes niet, die hij uit de 'images'-dir haalt in Qweb/nzbgetweb. Dit zijn de taken om een downloadproces te pauzeren, omhoog of naar beneden te gooien in een NZB-queue etc. Deze plaatjes zie ik niet. Als ik via de web filemanager kijk, zou 'public' gewoon read-access moeten hebben. Toch wil hij die plaajtes niet laden.

2. Downloaden en PARS checken/repareren lukt, maar unrarren niet. Nu is er een postproces script in
/opt/bin/postprocess.sh , maar waar vind ik die en hoe kan ik die aanpassen op een Windows-bak? Waarschijnlijk zal ik ook nog een Linux unrar ergens vandaan moeten scharrelen en ergens moeten plaatsen en dat in het script aangeven.

Voor de rest een prachtig apparaat met erg veel opties. Ben nog druk bezig om alles uit te zoeken. Gaat mij voornamelijk om wat bestanden naar te backuppen, videos te streamen naar PS3 (helaas nu alleen via Twonky) al gaat dat wireless en volgens mij heeft de PS3 geen 802.11n, maar zit die nog met 'g' wat een bottleneck is voor filmpjes met een hogere bitrate. Daarnaast kan de PS3 natuurlijk bepaalde resoluties en bestandstypen aan, dus de beste mediaplayer is het zeker niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdejonge1991
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:44
Ik heb nu sinds vandaag de TS-412 NAS, alleen iets lukt niet..
Ik wil dat ik vanaf buitenaf bij m`n samba shares kan, de poorten in m`n router openzetten doe ik uiteraard niet vanwege veiligheid..
Nu heb ik gelezen dat ik een SSH tunnel kan opzetten, maar hiervoor moet er dan volgens mij ook hier in huis een pc aan staan naast de NAS en dit wil ik juist niet..
Ook heb ik gelezen dat ik OpenVPN kan installeren als plugin, heeft iemand hier ervaring mee? En als het geinstalleerd is en ik heb verbinding via vpn, kan ik dan ook direct m`n shares zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Jumbo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-04-2024
Ik ben momenteel aan het kijken voor een NASbox
Hij moet 1 schijf van 1 TB kunnen ondersteunen.
Een kleine (test)website hosten(PHP/MySQL) Een beetje Joomla! of een andere CMS
Divx/DVD kunnen downloaden met NZB(ca 20 GB per maand)
Ik heb een 25MB/s lijn van UPC dus snelheid is niet erg van belang.

Mijn voorkeur gaat uit naar de QNAP TS 112
Lage aanschafprijs en stroomverbruik
Wellicht dat mensen nog wat tips hebben voordat ik tot de aankoop over ga?

[edit]

En als printserver kunnen instellen

[ Voor 5% gewijzigd door DJ-Jumbo op 01-03-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Jumbo
sl1000 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 16:18:
Hier nog een paar handige mensen die het leuk vinden om een nieuw beta qpkg van SABnzbdplus 0.6 beta 2 te testen?
mochten er gebruikers zijn. geef even een DM en je krijgt een linkje met de download.
*check*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
wat moet je daar nu mee zonder qnap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJ-Jumbo schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:19:
Ik ben momenteel aan het kijken voor een NASbox
Hij moet 1 schijf van 1 TB kunnen ondersteunen.
Een kleine (test)website hosten(PHP/MySQL) Een beetje Joomla! of een andere CMS
Divx/DVD kunnen downloaden met NZB(ca 20 GB per maand)
Ik heb een 25MB/s lijn van UPC dus snelheid is niet erg van belang.

Mijn voorkeur gaat uit naar de QNAP TS 112
Lage aanschafprijs en stroomverbruik
Wellicht dat mensen nog wat tips hebben voordat ik tot de aankoop over ga?

[edit]

En als printserver kunnen instellen
sl1000 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:21:
_/-\o_ :D _O-

Wie weet gaat hij binnen dit en een week kiezen en wil ie erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Jumbo
sl1000 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:21:
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jdejonge1991 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:06:
Ik heb nu sinds vandaag de TS-412 NAS, alleen iets lukt niet..
Ik wil dat ik vanaf buitenaf bij m`n samba shares kan, de poorten in m`n router openzetten doe ik uiteraard niet vanwege veiligheid..
Nu heb ik gelezen dat ik een SSH tunnel kan opzetten, maar hiervoor moet er dan volgens mij ook hier in huis een pc aan staan naast de NAS en dit wil ik juist niet..
Ook heb ik gelezen dat ik OpenVPN kan installeren als plugin, heeft iemand hier ervaring mee? En als het geinstalleerd is en ik heb verbinding via vpn, kan ik dan ook direct m`n shares zien?
Op de NAS draait ook een SSH-daemon, dat is gewoon een kwestie van een vinkje zetten om te enablen en de poort voor SSH forwarden. Let op dat je een poort boven de 1024 forward naar de poort waarop je je SSH-service laat draaien op de NAS, want sommige providers blokkeren inkomend verkeer op poorten onder de 1024.

Ik heb een tijdje geleden een blogpost/howto geschreven voor dit in orde te maken. Dit kan je nalezen op: The Hyperactive Blog: Via SSH toegang krijgen tot je volledige thuisnetwerk

[ Voor 37% gewijzigd door HyperBart op 03-03-2011 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LithoMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 14:25

LithoMan

Toemaar

Begin steeds meer te begrijpen van mijn Qnap TS-459 Pro+ maar ik weet nog lang niet alles.
Het volgende valt mij op: ik heb ingesteld: activeer harde schijf standby mode (indien geen activiteit) na 30 minuten.
Echter het valt mij op dat dit niet gebeurd. De NAS blijft actief, status LED`s blijft aan. Zie ik iets over het hoofd? Moet ik nog een bepaalde instelling doen?
Mijn NAS:
Qnap TS-459 Pro+
Samsung HD204UI, firmware 1AQ1001, 4 x 2 TB in Raid 5

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-08 22:22
@sl1000 wil hier ook wel sabnzbd 0.6 testen, gebruik nu naar tevredenheid 0.5.6 op mijn TS-410

[ Voor 8% gewijzigd door anglico op 02-03-2011 21:40 ]

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 17:31:
Laat maar...goed lezen, de versie uit het forum gebruiken dan werkt het prima!

Ik heb hetzelfde probleem met een TS212. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Unrar staat op NAS dus hoef je niet ergens vandaan te halen. postprocess.sh kun je gewoon met notepad aanpassen...

[...]
Versie uit het forum? Ik heb in dit topic gezocht op 'nzbget' en daar worden geen versies aangeboden. Daarnaast is denk ik de versie die ik noem, de meest recente.

Op de TS-112 kan ik niet de map vinden waar postprocess.sh in moet staan, dus aanpassen lukt me dan ook niet. Laat staan dat ik 'unrar' zou kunnen vinden. Wie kan me aangeven waar ik deze bestanden kan vinden op de NAS? Of kan je pas bij die bestanden via telnet ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JK schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:06:
[...]

Versie uit het forum? Ik heb in dit topic gezocht op 'nzbget' en daar worden geen versies aangeboden. Daarnaast is denk ik de versie die ik noem, de meest recente.

Op de TS-112 kan ik niet de map vinden waar postprocess.sh in moet staan, dus aanpassen lukt me dan ook niet. Laat staan dat ik 'unrar' zou kunnen vinden. Wie kan me aangeven waar ik deze bestanden kan vinden op de NAS? Of kan je pas bij die bestanden via telnet ofzo?
ik heb deze versie uit het qnap forum gebruikt:
http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=141&t=39780

met putty kun je bij je nas komen, als je onder application servers optware hebt geinstalleerd heb je ook unrar voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:02
Is het mogelijk om de standaard download manager van qnap, die via het web loopt, aan te passen zodat deze files unrarred na downloaden?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

@innuendo_to; Bedankt voor je hulp! De versie die is aangepast door 'Watskebart' werkt perfect!
Niet alleen kan ik nu probleemloos unrarren (zit er inderdaad in bij Optware), maar ook de images die ik eerst niet kon zien, worden nu netjes getoond. Qua versienummer is het hetzelfde, maar qua inhoud een stukje uitgebreider! _/-\o_

Kon via Putty inderdaad zien dat unrar werkte. Al moet ik even iets meer Linux kennis weer gaan op doen om echt op deze manier met de NAS te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Spotweb BETA 0.2, 0.3 0.4qpkg.

1. Sabnzbd vereist, daar ik daar alle usenetserver info uit peuter
2. Optware of opkg qpkg vereist, daar ik daarmee alle vereiste ipkg's binnentrek (installatie kan dus ff duren)
3. Als het qpkg enabled is, loopt er elke 8 uur (00:05/8:05/16:05) een cronjob welke nieuwe spots binnentrekt.
daarnaast word 5 minuten eerder, dus om de 8 uur op het hele uur, een hard git pull gedaan welke spotweb zelf update.
4. telkens als je het qpkg enabled wordt er een git pull gedaan, waardoor de laatste versie van Spotweb wordt geinstalleerd vanaf het internet
5. telkens als je het qpkg enabled wordt de config opnieuw uit sabnzbd gepeuterd.
6. Ik heb een basis database met alle spots tot vandaag erbij ingepakt.dan kun je gelijk aan de slag :)
7. Niet voor de oude arm systemen, daar het op een x86 'nap al niet eens echt vooruit te branden is.
8. volledige integratie met sabnzbd op de nas. op "download" klikken resulteert in een toevoeging aan de queue in sabnzbd.

linkjes: (40MB in size)
arm-x10/12/19: http://db.tt/v8naO19
x39/59/509/809: http://db.tt/dajX41T

opmerkingen, bugreports, positieve dan wel negatieve ervaringen? Replies meer dan welkom!!!
gebruik van dit beta package is natuurlijk op eigen risico

[ Voor 20% gewijzigd door sl1000 op 04-03-2011 15:35 . Reden: nieuwe versie gelinkt, beschrijving uitgebreid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:00
@sl1000: Heb hem net geinstalleerd. Ging voorspoedig. Bij het opstarten (na klikken op de knop inschakelen) bleef de status op Inschakelen (of opstarten, dat weet ik niet meer) staan. Na een tijdje het venster gesloten en opnieuw geopend en toen was de status Actief.

Ben nu aan het kijken naar de spots. Het lijkt er op dat ik niet bij alle spots een detailvenster heb. Kan ook aan de spots liggen natuurlijk...

Hij is niet erg snel, maar dat kan ook aan mijn nas liggen: ik heb een TS-119.

SABNZBD (ook van jou _/-\o_ ) pikt hem goed op, al zou een feedback dat de overdracht gelukt is wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
SABConnect++ in je browser installeren ;)

hij werkt ook met mijn sabnzbd 0.6, maar als ik die beta nu release krijg ik gejammer met sickbeard integratie
er moet een regeltje in sickbeard worden aangepast om goed te werken na een sabnzbd 0.6 installatie.

edit:
wat zitten knutselen met spotweb op een 119, waarop ook sickbeard en couchpotato draaide, maar dat is toch echt een ellende. te weinig geheugen, niet vooruit te branden

spotweb op een systeem met 256 mb is dus absoluut af te raden
op systemen met maar een 1200/800 mhz cpu ook eigenlijk. dus een x19/x12/x10 is er niet echt geschikt voor.
misschien dat het op een x19p+ redelijk werkt, en anders gewoon op een atom draaien.

[ Voor 118% gewijzigd door sl1000 op 03-03-2011 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
@sl1000

Bedankt voor de beta release :)

Heb hem op mijn TS219+Pro geinstalleerd en loopt perfect.
Ook even Update spots uitgevoerd en de Nas kan het aardig aan
al moet je wel geduld hebben voordat de update klaar is..

Maar voor de rest ziet het er heel goed uit zo blijft de CPU en geheugenverbuik heel laag
waardoor de Nas niet teveel belast word.

Ik ben ook benieuwd hoe andere Qnap bezitters deze beta ervaren ;)

Edit:
Alleen als ik via de Gui update spots doe krijg ik net als wat in de webspot topic al werd aangeggeven een hele pagina met de volgende tekst te zien:
Spots in database: 366030 Appr. Message count: 2421172 First message number:3118 Last message number: 2424290 Current message: 2424287 Retrieving: 2424287 till 2425287, verified 4 signatures of 4 valid spots (4 msgs) Done retrieving spots, retrieving comments... Appr. Message count: 184457 First message number:572 Last message number: 185029 Current message: 184982 Retrieving: 184982 till 185982, added 48 comments

[ Voor 40% gewijzigd door Mabili op 04-03-2011 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
dat moet ook, is de samenvatting van de update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
Heb na het installeren van Spotnet qpkg ook problemen met SqueezeBox. Het lijkt er op dat niet al mijn apparaten meer tegelijk verbonden kunnen zijn. Is hier mogelijk een relatie, of is dit toeval. Ga vanavond verder op onderzoek (er moet helaas ook gewerkt worden :O )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
sl1000 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:41:
wat zitten knutselen met spotweb op een 119, waarop ook sickbeard en couchpotato draaide, maar dat is toch echt een ellende. te weinig geheugen, niet vooruit te branden.

spotweb op een systeem met 256 mb is dus absoluut af te raden
Maar mijn 119 heeft 512 MB intern geheugen en een 1,2G processor.
Had verwacht dat dat toch wel genoeg zou zijn..... :-(
Moet mijn QNAP nu toch aan de kant voor een servertje? :X

[ Voor 6% gewijzigd door Jab65 op 04-03-2011 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
spotweb is gewoon nog heel grof ontwikkeld. er zit nog geen optimalisatie in, waardoor bijvoorbeeld alle 400.000 posts bij het openen van de pagina domweg in het geheugen worden geladen.

ik vermoed dat over een aantal weken spotweb war verder door ontwikkeld is en dan wat beter op lichtere hardware draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Het lijkt erop dat ik toch nog problemen heb met Spotweb.

We zijn nu een tijd verder en tot op heden heeft hij nog geen update uitgevoerd.
Ook als ik handmatig via de Gui update spots uitvoer dan blijft de recente spot van 3 maart (06:59) erin staan maar alles daarna ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
handmatig zou wel moeten werken, maar automatisch updaten zat een fout in van mijn kant. wat stomme fouten in de cronjob. ik ben nu een nieuwe versie aan het uploaden, deze zou het probleem moeten fixen.

zie mijn vorige post voor de nieuwe download links.

[ Voor 12% gewijzigd door sl1000 op 04-03-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
sl1000 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 13:37:
handmatig zou wel moeten werken, maar automatisch updaten zat een fout in van mijn kant. wat stomme fouten in de cronjob. ik ben nu een nieuwe versie aan het uploaden, deze zou het probleem moeten fixen.

zie mijn vorige post voor de nieuwe download links.
Update 0.3 even geinstalleerd.
Maar als ik via SSH (Putty) een handmatige update wil uitvoeren moet ik toch de volgende uitvoeren?

cd /share/MD0_data/Web/spotweb

php retrieve.php

Of doe ik hier iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
op het update knopje in de webinterface klikken ;)

Handmatig op commandline werkt vaag genoeg niet met de nieuwere versie van php in /opt/bin maar wel met de versie die qnap zelf meeleverd: /mnt/ext/opt/apache/bin/php

zie ook crontab -l voor de commando's die ik nu gebruik om e.e.a. gescheduled te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:40
Zojuist de v0.3 geinstalleerd. ik kan de webpagina echter niet benaderen - krijgen een could not correct error, Mis ik iets om dit werkend te krijgen? Optware staat geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
welk type qnap, met welke firmware? nog andere qpkg's geinstalleerd? webserver wel aan staan? (da's een vanzelfsprekende vereiste die ik nog even vergeten was te vermelden)

[ Voor 43% gewijzigd door sl1000 op 04-03-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
sl1000 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:24:
op het update knopje in de webinterface klikken ;)

Handmatig op commandline werkt vaag genoeg niet met de nieuwere versie van php in /opt/bin maar wel met de versie die qnap zelf meeleverd: /mnt/ext/opt/apache/bin/php

zie ook crontab -l voor de commando's die ik nu gebruik om e.e.a. gescheduled te updaten.
Via de webinterface lijkt het nu wel goed te gaan al moet je wel even geduld hebben. :)

Maar ook even de crontab gezocht en de volgende regel bedoel je dus..
/opt/bin/php /share/MD0_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/retrieve.php

Laten we nu nog hopen dat Spotweb verder ontwikkeld word zodat het de performance te goede komt want het is toch wel een hele klus voor de Nas om de database zo bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Mabili schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:51:
[...]

Via de webinterface lijkt het nu wel goed te gaan al moet je wel even geduld hebben. :)

Maar ook even de crontab gezocht en de volgende regel bedoel je dus..
/opt/bin/php /share/MD0_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/retrieve.php

Laten we nu nog hopen dat Spotweb verder ontwikkeld word zodat het de performance te goede komt want het is toch wel een hele klus voor de Nas om de database zo bij te houden.
nee dat is de oude oude crontab entry die door 0.3 vervangen zou moeten zijn.
heb ik nu de verkeerde versie geupload? (duikt ff de code in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
hmm, na een update naar 0.3 zou je toch wat anders in je crontab moeten hebben staan, maar bedenk me dat ik heb zitten slapen en dat ik nu het pad naar de webshare vast gecodeerd heb ipv variable.

bij mensen met de share Qweb werkt dit nu niet meer,
ik trek 0.3 even offline en fix dit probleem eerst even

[ Voor 4% gewijzigd door sl1000 op 04-03-2011 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
sl1000 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:50:
welk type qnap, met welke firmware? nog andere qpkg's geinstalleerd? webserver wel aan staan? (da's een vanzelfsprekende vereiste die ik nog even vergeten was te vermelden)
659 met 3.3.4 Build 1019T / CouchPotato, SickBeard, Optware, Python,Sabnzbd.
Webserver aangezet - daar kwam keurig een melding van na de installatie van SpotWeb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
browse eens naar spotweb/testinstall.php
vermoedelijk is de installatatie van php-pear fout gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
sl1000 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 15:06:
browse eens naar spotweb/testinstall.php
vermoedelijk is de installatatie van php-pear fout gelopen?
ook dat werkt niet. Ik zie dat er wel een dir "spotweb' is aangemaakt op mijn share maar er staat niks in..dat zal niet kloppen. Ik zal eens een re-install proberen.

-- verwijderd - reboot - nieuwe installatie - geen succes helaas.

[ Voor 8% gewijzigd door ZiSE op 04-03-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
@zise, als je even teamviewer installeert wil ik wel even meekijken wat er mis gaat.(stuur dan ff een DM met de connectie informatie)

[edit] ook weer opgelost:
- webserver een trap verkocht die draaide niet om e.o.a. reden
- Spotweb 0.4 qpkg geinstalleerd. cronjobs geverifieerd die zijn nu eindelijk ok
- SABnzbd 0.6 geinstalleerd

gebruiker happy :P

0.4 gereleased, met wat bugfixes inzake die crontab problemen. ik ben nogal konijnerig vandaag. had het script wel aangepast maar in een verkeerde directory, waardoor deze niet was meegenomen in het builden van het qpkg. 8)7

[ Voor 88% gewijzigd door sl1000 op 04-03-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
Hahaha! Ik zit nu te kijken naar "Unable to open database: Error executing query: database is locked"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
ehhhmmmm... moet ik nog ff kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Jumbo
@sl1000, mag ik nou ook meepraten de TS-112 is binnen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Spotweb beta versie 4 doet het opzich goed.

De cronjob werkt nu ook perfect alleen loopt ik nog tegen een klein vreemd probleempje aan.
Hoe kan het dat er al spots van de toekomst erin staan ;)
Meest recente spot is van 05 Mar 02:54

De tijd van mijn Nas staat goed ingesteld 4/3/2011 21:38:55 Vrijdag
Maar voor de rest zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
Mabili schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 21:40:
De cronjob werkt nu ook perfect alleen loopt ik nog tegen een klein vreemd probleempje aan.

Geen last van - laatste spot is van Fri, 04-Mar-2011 (21:47). Ik heb wel ruzie met de layout, op een wat kleiner scherm passen filters en de resultaten niet meer naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goedgroet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-06-2023
Heb een iMAC 27" - i5 - 8GB en een TS-119 NAS.

Op de NAS de volgende QPKG's succesvol geïnstalleerd:
Squeezebox Server en Transmission.

SBS wekt perfect,
bij het opstarten van Transmission krijg ik steeds ( 2 dagen) het volgende bericht:

"Deze webpagina is niet beschikbaar
De webpagina op http://192.168.---.--/transmission/?lid=English&restart=1 is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld of permanent verplaatst naar een nieuw webadres."

"Fout 101 (net::ERR_CONNECTION_RESET): Onbekende fout"

Iemand een idee ???
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
DJ-Jumbo schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 21:06:
@sl1000, mag ik nou ook meepraten de TS-112 is binnen! ;)
je mag altijd meepraten :) snapte gewoon niet wat je nu met een qpkg moest zonder nap'je
en, hoe bevalt het nieuwe beestje?
Mabili schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 21:40:
Spotweb beta versie 4 doet het opzich goed.

geen flauw idee wat dat nu weer aan ligt. het is zoveel dat het ook geen tijdzone issue kan zijn.
spotweb is nueenmaal ook nog zeer sterk in ontwikkeling, zullen wel meer gekke dingetjes in zitten vermoed ik
ZiSE schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 21:52:
[...]

Geen last van - laatste spot is van Fri, 04-Mar-2011 (21:47). Ik heb wel ruzie met de layout, op een wat kleiner scherm passen filters en de resultaten niet meer naast elkaar.
er is al een fork van de hoofdontwikkellijn waarbij de layout wat verbeterd is. ik zie die wijzigingen op korte termijn ook nog wel opduiken in de originele versie. nog even geduld lijkt me dus

[ Voor 84% gewijzigd door sl1000 op 04-03-2011 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
goedgroet schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 23:24:

SBS wekt perfect,
bij het opstarten van Transmission krijg ik steeds ( 2 dagen) het volgende bericht:

"Deze webpagina is niet beschikbaar
De webpagina op http://192.168.---.--/transmission/?lid=English&restart=1 is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld of permanent verplaatst naar een nieuw webadres."

"Fout 101 (net::ERR_CONNECTION_RESET): Onbekende fout"

Iemand een idee ???
Alvast bedankt.
is dat het laatste transmission qpkg van het engelse forum?
dat ding is niet van mijn hand, dus geen idee eerlijk gezegd.

[ Voor 198% gewijzigd door sl1000 op 04-03-2011 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goedgroet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-06-2023
sl1000 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 23:41:
[...]

is dat het laatste transmission qpkg van het engelse forum?
dat ding is niet van mijn hand, dus geen idee eerlijk gezegd.
Onderstaande package een uur geleden van het Engelse QNAP forum gehaald:

"Transmission_2.20b1_arm-x19.qpkg"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
WOW... net nog even met spotweb zitten spelen na de scheduled git pull van 12:00. pagina's openen is door het toevoegen van indexen aan de database en serverside paging ineens razend snel geworden. top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
sl1000 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 01:26:
WOW... net nog even met spotweb zitten spelen na de scheduled git pull van 12:00. pagina's openen is door het toevoegen van indexen aan de database en serverside paging ineens razend snel geworden. top!
Denk je dat dit ook op de 119 effect heeft? Dan zet ik misschien toch jouw qpkg er weer op.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Iemand inmiddels getest met realtime replication en VMware vmdk's?
Is het blocklevel en dus alleen changed blocks inplace updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Jumbo
sl1000 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 23:39:
je mag altijd meepraten :) snapte gewoon niet wat je nu met een qpkg moest zonder nap'je
en, hoe bevalt het nieuwe beestje?
Ja, best knap ook dat ze zoveel functie's kunnen laten draaien.
De twijfel zat tussen de 119+ pro II (512mb intern) en de 112.
Uiteindelijk toch voor de 112 gekozen omdat ik niet zo veel download.
De website die ik wil draaien is meer voor personal use.
En ik ben van mening dat een externe backup meer waard is dan een raid configuratie.

Ik loop wel tegen een probleem met de Joomla! installatie.
(afbeelding weg gehaald, webserver tijdelijk uitgeschakeld)

Ik kan de FTP server alleen onder 'admin' instellen, ik wil een apart account voor Joomla! Dit account accepteerd hij niet!

Ik heb alle instelling gedaan volgens de handleiding (behalve dat ik een apart account aanmaak voor ftp).
Overigens heb ik de gebruikersnaam met hoofdletter J en kleine letter j heb ingevoerd.
(en zoals je kan zien diverse search topics open heb staan)

[ Voor 36% gewijzigd door DJ-Jumbo op 05-03-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
UltraSub schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 08:52:
Iemand inmiddels getest met realtime replication en VMware vmdk's?
Is het blocklevel en dus alleen changed blocks inplace updates?
RTRR filelevel based en niet blocklevel based. Lijkt me dus niet zo handig met multigigabyte vmdks

@DJ-Jumbo, ik kan je niet helemaal volgen. Misschien dat je je vraag wat duidelijker kunt stellen? ik denk graag mee.

[ Voor 14% gewijzigd door sl1000 op 05-03-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
De laatste Spotweb update is inderdaad een stuk sneller geworden zeg!

Alleen even een vraagje aan sl1000 is het ook mogelijk een drop database uit te voeren?
Zo kan ik eventueel de database opnieuw opbouwen en kijken of de tijd aanduiding dan wel goed gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
kwestie van een rm nntpdb*
daarna het retrieve commando (uit crontab -l) uitvoeren en ssh niet sluiten voordat die retrieve klaar is, anders krijg je hetzelfde database lock issue als Zise had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
sl1000 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 12:13:
[...]

RTRR filelevel based en niet blocklevel based. Lijkt me dus niet zo handig met multigigabyte vmdks
Shit. Komt dat er ooit nog, of moet ik iets anders gaan verzinnen? Heeft Synology dat niet al lang (blocklevel that is, maar dan (nog) niet realtime).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
UltraSub schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 12:35:
[...]

Shit. Komt dat er ooit nog, of moet ik iets anders gaan verzinnen? Heeft Synology dat niet al lang (blocklevel that is, maar dan (nog) niet realtime).
zit net even te graven in de site van QNAP omdat ik weet dat ze die feature wel aan het implementeren waren. blijkt dat de 809 b.v. wel blocklevel ondersteund, maar een 459 bv weer niet.

schiet mij maar lek waarom ze die functionaliteit niet over de hele lijn hebben doorgevoerd. Zou een atom niet sterk genoeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Jumbo
sl1000 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 12:13:
@DJ-Jumbo, ik kan je niet helemaal volgen. Misschien dat je je vraag wat duidelijker kunt stellen? ik denk graag mee.
Bij een van de stappen van de Joomla installatie moet je een FTP account opgeven van je webserver (QNAP). Standaard is dit admin (standaard gebruiker van QNAP).
Ik heb nu een account aangemaakt die alleen FTP rechten heeft tot de Qweb map. (gebruiker: Joomla)
Alleen bij deze gebruiker geeft hij een foutmelding: de functie "STOR" is mislukt.
De gebruiker heb ik exact ingericht als de gebruiker "admin".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
sl1000 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 23:39:
[...]

geen flauw idee wat dat nu weer aan ligt. het is zoveel dat het ook geen tijdzone issue kan zijn.
spotweb is nueenmaal ook nog zeer sterk in ontwikkeling, zullen wel meer gekke dingetjes in zitten vermoed ik

[...]
Probleem zit hem dus wel in de timezone.
Even na een tip een time.php gemaakt en het volgende kwam eruit
Als timezone krijg ik Tijdzone:Asia/Taipei

Probleem is nu dus opgelost.
Via Qnap beheer / php.ini bewerken en dan de volgende regel aanpassen in:
date.timezone = "Europe/Amsterdam"

Stom dat ik daar zelf eerst niet naar keek 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Spotweb BETA 0.5qpkg.

2. Optware of opkg qpkg vereist, daar ik daarmee alle vereiste ipkg's binnentrek (installatie kan dus ff duren)
3. Als het qpkg enabled is, loopt er elke 8 uur (00:05/8:05/16:05) een cronjob welke nieuwe spots binnentrekt.
daarnaast word 5 minuten eerder, dus om de 8 uur op het hele uur, een hard git pull gedaan welke spotweb zelf update.
4. telkens als je het qpkg enabled wordt er een git pull gedaan, waardoor de laatste versie van Spotweb wordt geinstalleerd vanaf het internet, en begint er een update van de spots
5. telkens als je het qpkg enabled wordt de config opnieuw uit sabnzbd gepeuterd.
6. volledige integratie met sabnzbd op de nas. op "download" klikken resulteert in een toevoeging aan de queue in sabnzbd.

linkje: (700k in size)
Alle platformen: http://db.tt/JMtab4c

opmerkingen, bugreports, positieve dan wel negatieve ervaringen? Replies meer dan welkom!!!

wijzing in 0.5:
-- arm-x09 support toegevoegd, maar DIT WERKT NOG NIET! hopelijk binnenkort
-- niet langer een basis database toegevoegd, De nas begin nu gelijk na inschakelen van het qpkg de spots binnen te lepelen.

[ Voor 3% gewijzigd door sl1000 op 05-03-2011 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuckert
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 19:54
Heb net spotweb 0.5 geprobeerd op mijn TS 239 Pro II+. Sabnzbdplus 0.5.6R2 en Optware 0.99.163 zijn geinstalleerd. Het werkt allemaal geweldig alleen zie ik alleen spots vanaf 18 jan en ouder. Wat doe ik fout? Ik maak gebruik van usenetserver reader2.xlned.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
sl1000 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 12:53:
[...]

zit net even te graven in de site van QNAP omdat ik weet dat ze die feature wel aan het implementeren waren. blijkt dat de 809 b.v. wel blocklevel ondersteund, maar een 459 bv weer niet.

schiet mij maar lek waarom ze die functionaliteit niet over de hele lijn hebben doorgevoerd. Zou een atom niet sterk genoeg zijn?
Hmm.. Wat staat er over de 509 dan?
Kan me niet voorstellen dat dat zo'n impact op cpu heeft dat ze dat niet op een Atom doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuckert
Ik was te ongeduldig. De database is inmiddels bijgewerkt. Is het nog mogelijk om spotweb te beveiligen? Het lijkt erop dat iedereen nu spots aan mijn sabnzbd kan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
sl1000 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 20:57:
Spotweb BETA 0.5qpkg.

4. telkens als je het qpkg enabled wordt er een git pull gedaan, waardoor de laatste versie van Spotweb wordt geinstalleerd vanaf het internet, en begint er een update van de spots
6. volledige integratie met sabnzbd op de nas. op "download" klikken resulteert in een toevoeging aan de queue in sabnzbd.

wijzing in 0.5:
-- niet langer een basis database toegevoegd, De nas begin nu gelijk na inschakelen van het qpkg de spots binnen te lepelen.
Update uitgevoerd en alles loopt lekker soepel.

Alleen zit ik nog met een vreemd probleem.
Als ik op de download knop druk dan word de nzb niet naar sabnzbd doorgestuurd en blijft deze in rust stand.
API sleutel gecontroleerd en deze is juist en komt dus overeen met de ownsettings.php

Voeg ik de nzb nou handmatig aan sabnzbd toe dan werkt het wel.

Edit:
Via Firefox werkt het wel zonder problemen maar via IE8 weer niet..

[ Voor 3% gewijzigd door Mabili op 05-03-2011 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
bekende bug, zie github
zijn ze nog aan het fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuckert
Bugje in spotweb 0.5: de spots komen er meerdere keren in te staan. 1 voor iedere Cronjob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LithoMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 14:25

LithoMan

Toemaar

Heb ook laatste versie Spotweb geïnstalleerd en de andere QPKG`s die erbij horen. Maar als ik Spotweb opent heb ik een leeg veld. Als ik klik op Update Spots krijg ik een melding "error fetching updates"'. Wat doe ik fout?
Ik gebruik Firefox en heb een Qnap TS-459 Pro+.

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:44

Exirion

Gadgetfetisjist

sl1000 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 21:48:
hmm hij heeft een hd204ui, waarvan onduidelijk is of hij is gepatcht. verder kan ik geen smarttest draaien. althans blijft al langer dan 15min op 90% hangen.
Hier hetzelfde. Bij beide schijven blijft ie op 90% hangen. Schijven werken verder prima, dus het lijkt een firmware issue.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
Spotweb BETA 0.5qpkg.
[..]

wijzing in 0.5:
Wel wel...en ik dacht al waar komt die naam sl1000 op de QNAp qpkg beta forum me toch bekend voor. :-)
Ik heb met jou over Sickbeard gehad. (als DeGodefroi). :-)
Ik zal spotweb proberen...dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vraagje... Ik heb net even me log bekeken en zag dat ik sinds een week bij de H.D.D. Smart test een "read error" krijg. Verder geeft die wel aan dat verder normaal werkt. Maar kan je dit oplossen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
Hmm ik krijg geen spots verder dan 22 nov..niks nieuwer.
Gebruik eu-astraweb.

Ik vraag me af als ik in de ownsettings.php van spotweb ga spelen..worden de settings iedere keer weer overgeschreven van SabNZB?
Ik heb 3 news servers in SabNZB..en spotweb kiest juist die ik niet wil (is per block en niet unlimited).

edit: ja hoor..alle settings in ownsettings.php worden bij start spot web weer overgeschreven.
Deja vu hier :-)

Maar de error is dat spot web geen spots kan binnenhalen. Ligt dat aan SSL? Of een bug ergens?
Hoe dan ook mooi werk zover anyway! Dit wordt allemaal nog wel gefixed.

[ Voor 31% gewijzigd door Solstice op 06-03-2011 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
goedgroet schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 23:24:

Wat is voor jou de reden om transmission te gebruiken en niet de (nieuwe) downloadmanager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microler
Spotweb BETA 0.5qpkg.

wijzing in 0.5:
Ik krijg de volgende foutmelding:

Date/Time: 07/03/2011 14:17:43
Level: Error
SpotWeb 0.5 installation failed. The following QPKG must be installed and enabled: OPT/textutils.

Optware versie 0.99.163
sabnzbd 0.5.5
Qnap TS 439 firmware 3.4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
@sl1000,

de qnap lijkt nu goed te werken.
ik heb nog een klein vraagje aan je, ik kan niet via Windows Verkenner in de map Download komen, tenzij ik eerst een wachtwoord ingeef, ik wil een path aanmaken daarnaar toe voor Yadis maar die laat de film mappen in de Download map dus ook niet zien, heb jij enig idee hoe dat komt, heeft dat met rechten ofzo te maken, of zie ik iets over het hoofd?

Moet ik de map Yadis en de films in de map Public plaatsen??
Daar kom ik via Verkenner wel in namelijk

grt Ron

[ Voor 11% gewijzigd door golfgti5 op 07-03-2011 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
microler schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:22:
[...]

Ik krijg de volgende foutmelding:

Date/Time: 07/03/2011 14:17:43
Level: Error
SpotWeb 0.5 installation failed. The following QPKG must be installed and enabled: OPT/textutils.

Optware versie 0.99.163
sabnzbd 0.5.5
Qnap TS 439 firmware 3.4.0
waarschijnlijk heb je het coreutils ipkg geinstalleerd. Deze twee conflicteren met elkaar.
Ik kan daar niet makkelijk omheen coden, helaas.
Ik kan je wel even een qpkg sturen zonder deze dependency, dan kun je eens kijken dat werkt.
je hebt een DM binnen 5 minuten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Spotweb 0.6: zie mijn vorige topic voor de installatieinstructies.

- Deze release heeft weer icoontjes bij de filters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofkapje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:07
sl1000 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 21:02:
Spotweb 0.6: zie mijn vorige topic voor de installatieinstructies.

- Deze release heeft weer icoontjes bij de filters.
Is de arm-x09 support werkend? Je zou er mij erg blij mee maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
ik heb een versie die lijkt te werken onder arm-x09, maar ik heb even een avondje zitten testen ermee en spots binnenhalen is zo verschikkelijk traag dat ik niet het geduld kon opbrengen te wachten tot hij klaar was. kan ook liggen aan de nieuwe feature dat hij nu de spots volledig binnenhaalt ipv alleen de headers...

je kunt 'm eens een nachtje laten draaien en kijken of hij echt werkt:
spotweb voor arm-x09: http://db.tt/AoqqWmv
(installatie van het qpkg duurt overigens ook eeuwen, langzaam cpu'tje en weinig memory)
ben benieuwd naar je bevinden...

heb sabnzbd 0.6 beta3 nu overigens ook draaien op de x09, maar nog geen tijd gehad goed te testen. eerdere snelle test gaf een corrupte download. ik weet nu niet of dat toevallig de nzb was, of dat er echt nog wat mis is met de yenc module van sab.

als je een beetje handig bent met commandline wil ik je morgen ergens best even de nieuwe versie van sab voor de x09 sturen ter test?

[ Voor 25% gewijzigd door sl1000 op 07-03-2011 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofkapje
sl1000 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 23:51:
ik heb een versie die lijkt te werken onder arm-x09, maar ik heb even een avondje zitten testen ermee en spots binnenhalen is zo verschikkelijk traag dat ik niet het geduld kon opbrengen te wachten tot hij klaar was. kan ook liggen aan de nieuwe feature dat hij nu de spots volledig binnenhaalt ipv alleen de headers...

je kunt 'm eens een nachtje laten draaien en kijken of hij echt werkt:
spotweb voor arm-x09: http://db.tt/AoqqWmv
(installatie van het qpkg duurt overigens ook eeuwen, langzaam cpu'tje en weinig memory)
ben benieuwd naar je bevinden...

heb sabnzbd 0.6 beta3 nu overigens ook draaien op de x09, maar nog geen tijd gehad goed te testen. eerdere snelle test gaf een corrupte download. ik weet nu niet of dat toevallig de nzb was, of dat er echt nog wat mis is met de yenc module van sab.

als je een beetje handig bent met commandline wil ik je morgen ergens best even de nieuwe versie van sab voor de x09 sturen ter test?
Ha thnx, ik ga hem eens testen en zal mijn bevindingen terug melden. Vanwege de weinige cpu/memory gebruik in nzbgetweb ipv sabnzbd. Is het mogelijk om nzbgetweb in combinatie met spotweb te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:58
Kort vraagje, is het inmiddels mogelijk om iscsi targets aan te maken op Esata aangesloten drives?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 17:55
Ik wil graag binnekort de 459 Pro kopen (alleen die prijs he? :+ ), en zag in de specificaties dat deze NAS als datastore kan gebruikt worden in VMWare. Maar is het nou ook mogelijk om er een VM guests op te draaien?

Leuk overigens dat spotweb ontwikkeld wordt voor de QNAP. Erg leuke feature dat naar mijn mening wel waardevol is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:58
Mattie84 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:38:
Ik wil graag binnekort de 459 Pro kopen (alleen die prijs he? :+ ), en zag in de specificaties dat deze NAS als datastore kan gebruikt worden in VMWare. Maar is het nou ook mogelijk om er een VM guests op te draaien?

Leuk overigens dat spotweb ontwikkeld wordt voor de QNAP. Erg leuke feature dat naar mijn mening wel waardevol is!
VMware guests op de Nas zelf lijk mij niet mogelijk. Wel mogelijk is uiteraard via Iscsi de datastore aan te bieden aan een VMware whitebox die bijv. boot van USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofkapje
@SL1000

Het installeren van de spotweb QPKG voor de arm-x09 versie gaat goed, alleen wanneer ik de applicatie wil opstarten krijg ik de volgende twee meldingen:

Warning: require_once(lib/dbeng/db_sqlite3.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /share/HDA_DATA/Qweb/spotweb/lib/SpotDb.php on line 5

en

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required 'lib/dbeng/db_sqlite3.php' (include_path='/opt/share/pear') in /share/HDA_DATA/Qweb/spotweb/lib/SpotDb.php on line 5

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Dennism schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:56:
[...]

VMware guests op de Nas zelf lijk mij niet mogelijk. Wel mogelijk is uiteraard via Iscsi de datastore aan te bieden aan een VMware whitebox die bijv. boot van USB.
ik zou nfs gebruiken icm een qnap...
CiTRiX schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 20:01:
@SL1000

Het installeren van de spotweb QPKG voor de arm-x09 versie gaat goed, alleen wanneer ik de applicatie wil opstarten krijg ik de volgende twee meldingen:

Warning: require_once(lib/dbeng/db_sqlite3.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /share/HDA_DATA/Qweb/spotweb/lib/SpotDb.php on line 5

en

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required 'lib/dbeng/db_sqlite3.php' (include_path='/opt/share/pear') in /share/HDA_DATA/Qweb/spotweb/lib/SpotDb.php on line 5

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
wat zegt spotweb/testinstall.php ? 't lijkt alsof een deel van de installatie is misgegaan

[ Voor 54% gewijzigd door sl1000 op 08-03-2011 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just last week, QNAP announced support for Hitachi and Seagate 3TB Hard Drives in the their latest Firmware release, V3.4.0. According to the company, Hitachi (Deskstar7K3000 HDS723030ALA640) and Seagate (Barracuda XT ST33000651AS) 3TB hard drives are now fully supported by the entire lineup of Intel-based and ARM-based Turbo NAS series.

Models that can be upgraded with this firmware are:

TS-110, TS-112, TS-119/ 119P+, TS-210, TS-212, TS-219/ 219P/ 219P+, TS-410, TS-412, TS-419P/ 419P+, TS-410U, TS-412U, TS-419U/ 419U+, TS-239 Pro/ Pro II/ Pro II+, TS-259 Pro/ Pro+, TS-439 Pro/ Pro II/ Pro II+, TS-439U-SP/ RP, TS-459 Pro/ Pro+, TS-459U-RP/ SP, TS459-RP/ SP+, TS-559 Pro/ Pro+, TS-639 Pro, TS-659 Pro/ Pro+, TS-809 Pro, TS-809U-RP, TS-859 Pro/ Pro+, TS-859U-RP/ RP+

> http://www.qnap.com/fw_v34/v3_intro.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
mjah feitelijk is er erg weinig (geen zak?) veranderd aan de firmware voor de 4-bay en kleinere modellen (inzake de 3tb support dan he).
de grotere modellen zijn overgegaan naar 64-bit os, waardoor het 16TB limiet is opgeheven. Geeft wel weer heel interessante issues met qpkg support.

[ Voor 5% gewijzigd door sl1000 op 08-03-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofkapje
<knip>

[ Voor 98% gewijzigd door Stofkapje op 09-03-2011 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sl1000 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 20:14:
mjah feitelijk is er erg weinig (geen zak?) veranderd aan de firmware voor de 4-bay en kleinere modellen (inzake de 3tb support dan he).
de grotere modellen zijn overgegaan naar 64-bit os, waardoor het 16TB limiet is opgeheven. Geeft wel weer heel interessante issues met qpkg support.
tja hoe het 'van binnen' zit weet jij alles van 8)

gisteren zie ik per toeval aktiviteit op mijn ts 439 terwijl ik nergens mee bezig was.

snel ingelogd en gekeken in de logs.. blijkt er een of andere gast uit korea (althans volgens ip) leuk een poging aan het doen is de FTP service, die aanstond, te bruteforcen.

inmiddels al 800 pagina's foute inlogs in de log.. enfin, service uitgezet.

mijn vraag, is het niet mogelijk die ftp service, na een aantal mislukte inlogpogingen, te laten piepen/service uitschakelen ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microler
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 20:54:
[...]

tja hoe het 'van binnen' zit weet jij alles van 8)

gisteren zie ik per toeval aktiviteit op mijn ts 439 terwijl ik nergens mee bezig was.

snel ingelogd en gekeken in de logs.. blijkt er een of andere gast uit korea (althans volgens ip) leuk een poging aan het doen is de FTP service, die aanstond, te bruteforcen.

inmiddels al 800 pagina's foute inlogs in de log.. enfin, service uitgezet.

mijn vraag, is het niet mogelijk die ftp service, na een aantal mislukte inlogpogingen, te laten piepen/service uitschakelen ofzo ?
Kan je instellen bij Network Access Protection in System administration / security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

microler schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:15:
[...]

Kan je instellen bij Network Access Protection in System administration / security
ok.. ga ik gelijk ff wat aan doen tnx
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.