Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:13
eerst
system administration -> security -> security level op medium zetten
en dan
system administration -> security -> Network Access Protection -> aanzetten en volgens wens configureren

(vergeet niet op apply te klikken na de wijziging op iedere tab)

plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/8298909/NAP.png

[ Voor 12% gewijzigd door sl1000 op 08-03-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb een 219P+ waar achter twee USB poorten op zitten voor externe schijven (krijgen netjes een USBDisk1 en USBDisk 2 als share toegewezen). Beide poorten zijn in gebruik, alleen zou het wel handig zijn als er meer aan kan. Kun je daar ook een USB hubje aanhangen zodat je meer schijven aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Jumbo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-04-2024
Nou 2e probleem doet zich voor.
Nadat ik Joomla heb opgegeven, en meteen een lichtere CMS heb geinstalleerd, heb ik nu ruzie met de Twonckymedia server. Blijkbaar heb ik hier een password voor ingesteld (?) en die is nu ongeldig, waardoor ik hem niet meer kan configureren.
Ik heb gezien op internet dat er al meer mensen dit probleem hebben gehad maar nog geen werkbare oplossing. Ook kan ik de Mnt directory niet in.

Iemand hier dat al eens opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microler
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-03-2021
sl1000 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:18:
eerst
system administration -> security -> security level op medium zetten
en dan
system administration -> security -> Network Access Protection -> aanzetten en volgens wens configureren

(vergeet niet op apply te klikken na de wijziging op iedere tab)

plaatje:
[afbeelding]
Vraagje werkt network access protection pas vanaf security level medium en niet vanaf low?
Je kan vooraf toch niet weten vanaf welk ip adres de brute force aanval vandaan komt. Dus kan je het ip adres ook niet blokkeren in het medium security filter. Achteraf kan natuurlijk wel zodat je in de toekomst geen last meer hebt van dat ip adres uit korea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
voor zover ik heb begrepen hoe het werkt: NAP gooit de offending ip's in de lijst. de medium setting blokkeert ze daadwerkelijk. Geen idee of dat nog zo is, maar een jaar of wat geleden was dit wel het geval en werden ip's niet geblokkeerd als de setting niet op medium stond. daarna eigenlijk nooit meer naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
Even een vraagje over Multimedia Station 2 op mijn TS 209 II:

Hoe kan ik een andere share dan de standaard share Qmultimedia toevoegen als bron? Ik heb namelijk mijn foto's in een aparte Foto-share staan (omdat die andere permissies hebben dan mijn films en muziek, welke wel op de Qmultimedia share staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Vraagje over de QNAP TS-110;

sinds 2 weken heb ik de TS-110, nou ja, hij is al meer als een week terug geweest naar de leverancier, de HDD bleek niet goed......
Nu heb ik hem terug, de eerste 4 film's binnen gehaald gingen top, echter nu heb ik steeds weer dat de download snelheid schommelt van 4MB/s naar 144kb/s, vaak valt hij helemaal stil, dit ligt overigens niet aan mijn internet verbinding, downloaden via de pc gaat strak en op volle snelheid.......

Ook is de QNAP telkens niet te benaderen via de pc, ook SABNZBD niet, wel na een volledige reset van de QNAP.
Zie ik iets over het hoofd, heb ik iets verkeerd gedaan, ligt het aan de SABNZBD?
Laatste firmware staat op de TS-110, ook de laatste via het forum verkregen SABNZBD staat erop.

Kortom, mijn eerste ervaring met een NAS is geen fijne tot nu toe.......

[ Voor 6% gewijzigd door golfgti5 op 09-03-2011 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
Ook Spotweb 0.6 geprobeerd te installeren op 209 II, maar die installatie bleef een half uur op 50% staan. Na een pagina refresh, geen voortgangsbalkje en geen spotwebicoon. In de log geen melding van een geslaagde of mislukte poging tot het installeren van SPOTWEB.
Echter, middels commando TOP (ongeveer enige dat ik van Linux ken) zie ik dat de CPU continue 100% belast is, veelal door PHP (tot 98%), maar af en toe wordt daar wat vanaf gesnoept door Twonky, deamon_mngr.

Hoe weet ik dat die installatie van Spotweb goed is afgebroken?
Waarom is php belasting zo intensief. Waar is ie mee bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofkapje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:07
sl1000 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 20:07:

wat zegt spotweb/testinstall.php ? 't lijkt alsof een deel van de installatie is misgegaan
Hoi sl1000, hieronder de uitdraai van de testinstall.php:

PHP settings OK ?
PHP version PHP 5.3 or later is recommended
timezone settings Please specify date.timezone in your PHP.ini
Open base dir OK
PHP safe mode OK
Memory limit OK

PHP extension OK ?
SQLite OK
MySQL OK
bcmath Not installed
ctype OK
xml OK
zlib OK

Include files OK ?
Settings file OK
PEAR OK
PEAR Net/NNTP OK
NNTP server OK

Path PEAR found? Net/NNTP found?
/opt/share/pear

Het lijkt erop dat niet de juiste php versie is geinstalleerd en het onderdeel bcmath is in zijn geheel niet geinstalleerd. Hoi dit op te lossen? Alsvast bedankt voor je reactie en het meedenken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Jumbo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-04-2024
Heeft iemand al eens iets van Imagemagick (og) geinstalleerd op een Qnap?
Omdat Joomla niet lekker draait heb ik e107 geinstalleerd, draait perfect, alleen mis ik de functie van ImageMagick. vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
DJ-Jumbo schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 21:35:
Heeft iemand al eens iets van Imagemagick (og) geinstalleerd op een Qnap?
Omdat Joomla niet lekker draait heb ik e107 geinstalleerd, draait perfect, alleen mis ik de functie van ImageMagick. vandaar.
optware installeren en dan ipkg install imagemagick.
appeltje - eitje. ik heb het zelf ook draaien voor een phpbb forum wat op mijn nas staat.
golfgti5 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:50:
Vraagje over de QNAP TS-110;

sinds 2 weken heb ik de TS-110, nou ja, hij is al meer als een week terug geweest naar de leverancier, de HDD bleek niet goed......
Nu heb ik hem terug, de eerste 4 film's binnen gehaald gingen top, echter nu heb ik steeds weer dat de download snelheid schommelt van 4MB/s naar 144kb/s, vaak valt hij helemaal stil, dit ligt overigens niet aan mijn internet verbinding, downloaden via de pc gaat strak en op volle snelheid.......

Ook is de QNAP telkens niet te benaderen via de pc, ook SABNZBD niet, wel na een volledige reset van de QNAP.
Zie ik iets over het hoofd, heb ik iets verkeerd gedaan, ligt het aan de SABNZBD?
Laatste firmware staat op de TS-110, ook de laatste via het forum verkregen SABNZBD staat erop.

Kortom, mijn eerste ervaring met een NAS is geen fijne tot nu toe.......
tsja, je koopt een instapnas daar moet je niet teveel van verwachten natuurlijk.
downloaden met sabnzbd op een 110 gaat met ongeveer 2MB/sec max. verder moet je niet te veel simultane connecties instellen in SAB, hoe minder hoe beter eigenlijk, precies genoeg om je lijn vol te kunnen trekken. ik vermoed dat je aan 4 of 5 connecties voldoende zult hebben. daarnaast is het verstandig sabnzbd te configureren dat deze het downloaden pauzeert tijdens het uitpakken van bestanden. de CPU is namelijk niet krachtig genoeg om beide vlot te kunnen doen. Ook het gebruik van een ssl gecodeerde verbinding met de nieuwsserver is een performance killer op een 110. Beter is het om ongecodeerde verbindingen te gebruiken,

je nas zou wel bereikbaar moeten blijven. telkens de nas resetten lijkt me niet aan te raden, dat gaat een keer mis met data verlies tot gevolg.
welke versie van de firmware draait de nas nu? gebruik je wel versie 3.40 build 212 of nieuwer?
en heb je wel een vast ip-adres geconfigureerd?
CiTRiX schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:28:
[...]
Het lijkt erop dat niet de juiste php versie is geinstalleerd en het onderdeel bcmath is in zijn geheel niet geinstalleerd. Hoi dit op te lossen? Alsvast bedankt voor je reactie en het meedenken _/-\o_
er is geen nieuwere versie beschikbaar dan 5.2.xx deze voldoet ook gewoon, daarnaast heeft een arm-x09 nas geen floatingpoint capabiliteit en daarom geen ondersteuning voor bcmath. Zoals ik al eerder had aangegven, voor zover ik kan overzien is alles juist geinstalleerd.
Purn0 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:40:
Ook Spotweb 0.6 geprobeerd te installeren op 209 II, maar die installatie bleef een half uur op 50% staan. Na een pagina refresh, geen voortgangsbalkje en geen spotwebicoon. In de log geen melding van een geslaagde of mislukte poging tot het installeren van SPOTWEB.
Echter, middels commando TOP (ongeveer enige dat ik van Linux ken) zie ik dat de CPU continue 100% belast is, veelal door PHP (tot 98%), maar af en toe wordt daar wat vanaf gesnoept door Twonky, deamon_mngr.

Hoe weet ik dat die installatie van Spotweb goed is afgebroken?
Waarom is php belasting zo intensief. Waar is ie mee bezig?
ik vermoed dat hij druk is met het downloaden van de spots vanaf internet. een volledige spotdatabase is tegenwoordig al bijna 1,5gb groot en het binnenhalen daarvan duurt wel 24 uur. je kunt dit zien door naar de Qweb share te browsen. in de map spotweb moet je als het goed is een bestand nntpdb.sqlite3 zien staan. deze zou langzaam in grootte moeten groeien.
Tom schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:26:
Ik heb een 219P+ waar achter twee USB poorten op zitten voor externe schijven (krijgen netjes een USBDisk1 en USBDisk 2 als share toegewezen). Beide poorten zijn in gebruik, alleen zou het wel handig zijn als er meer aan kan. Kun je daar ook een USB hubje aanhangen zodat je meer schijven aan kan?
tsja, vroeger kon het zeker weten niet, maar met de laatste firmware ondersteunen ze iig ophet gebied van esata al port multipliers. Ik zou hier dan ook geen andere uitspraak kunnen doen als: probeer het eens, en laat weten of het lukt :)

[ Voor 33% gewijzigd door sl1000 op 09-03-2011 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54

Eagle Creek

Breathing security

QNAP TS-439 PRO II
4x Samsung Spinpoint F3 1 TB RAID 10 (goedgekeurd door Qnap)
iSCSI-target
Windows server 2008
Gigabit transfer

En de bestandsoverdrag gaat met een goede 50 MB/sec.
Dit lijkt me toch wat aan de trage kant. Zijn er meer mensen met deze ervaring?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
hoe is de cpuload tijdens schrijven? welk proces veroorzaakt de belasting? is lezen sneller dan schrijven?

ik snap die hele raid-10 housse niet. Het is softwareraid. raid-10 kost meer cpu-kracht dan raid-5. voor bulk transfers zal raid-10 dan ook zeker niet sneller zijn. hooguit voor korte random io's. iops != mb/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
SL,

ik snap wat je bedoeld, dat het een instapper is ben ik nu wel achter, echter als leek ben ik gewoon op het advies afgegaan van de verkopende partij, daarnaast moet het gewoon werken vind ik.......
Ik haal ook wel snelheden van op of rond de 3Mb/sec, maar dan valt de snelheid ook wel eens "dood" en dat moet volgens mij niet kunnen, tuurlijk zal het lager zijn als bij een Pro maar dan nog moet hij goed werken vind ik.

Als het een Ip gebeuren betrefd, waar moet ik dat dan zoeken, of heb jij nog een keertje zin om via Viewer te kijken?

Grt Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
Bedankt voor je uitleg SL! Spotweb is niet geinstalleerd en na een reboot is de CPU weer rustig.

Ik heb onlangs je script gebruikt om map-rechten en bestands-rechten batchmatig aan te passen naar respectievelijk 755 en 644 via Putty. Dat gaat prima. Ik kan dan mijn bestanden zowel op mijn Win7 PC (samba) als op de O!Play zien en afspelen. Dank daarvoor _/-\o_

MAAR.... (tromgeroffel).........:
Als ik in het nieuwe Multi media station 2 (MSV2) mijn bestanden wil kunnen zien moeten de mappen 777 rechten hebben 8)7 Dan zie ik ze niet meer op mijn Win7 PC... -O-
Kan toch niet de bedoeling zijn?

Zijn er mensen met dezelfde setup (Qnap nas, Win7 smb en een O!Play oid)? Wat zijn jullie map-rechten en file-rechten? Niemand met soortgelijke problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

ik krijg sinds kort ongeveer 1x per week deze melding op mijn email:
Level: Warning
Re-launch process [apache]
Iemand enig idee? iedere keer om 3:30 of 4:30 (en een paar seconden)...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:25

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Toevallig nog iets aangepast aan de QNAP afgelopen tijd?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Ik las laatst ergens dat er nieuwe QNAP modellen kwamen waar je ook het geheugen enzo bij kon uitbreiden enzo...

Meen me te herinneren dat dit eind van deze maand was/is, iemand een id welke dit alweer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

AW_Bos schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:30:
Toevallig nog iets aangepast aan de QNAP afgelopen tijd?
niets noemenswaardig volgens mij.
Hij heeft een update gedraaid naar 3.4.0 Build 0212T maar dit was allang gedaan volgens mij voor ik de meldingen kreeg (2011/2/19).
Ik krijg ze 1keer per week nu volgens mij....
EDIT: ik heb er nu 2 gehad, op 7-3-2011 en 11-03-2011 en op beiden exact dezelfde tijd: 04:30:06????
EDIT2: klopt het ook dat ik bij systeembronnen -> proces dat apache 6x zie staan??

Nog een vraagje: ik heb nog een andere "server" staan en die is ineens ieder half uur een SAMBA login aan het doen.... niets met het ding gedaan, doet hij volgens mij volledig spontaan... weet iemand waarom dit gebeurd misschien? (handig die log schermpjes :P )

[ Voor 39% gewijzigd door DRuw op 11-03-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:43
Aangezien ik het in dit topic niet kon vinden. Is het mogelijk met de Qnap om de backups die gemaakt worden van mijn pc's via rsync weer te syncen met remote replication naar een online service? En als dat mogelijk is welke service raden jullie aan?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Dutch2007 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:06:
Ik las laatst ergens dat er nieuwe QNAP modellen kwamen waar je ook het geheugen enzo bij kon uitbreiden enzo...

Meen me te herinneren dat dit eind van deze maand was/is, iemand een id welke dit alweer is?
kan met alle huidige intel modellen (x59 en x39 series). eind deze maand ligt de 459 pro-II en groter in de winkel. met als wijziging dat het een sata 600 en usb 3 interface heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

nog een vraagje: dit is de 2e keer dat ik toevallig naar mijn tranmission kijk en mijn upload een limit van 30 heeft.
dit is de 2e keer dat ik zeker weet dat ik die niet het aangezet! (eerste keer twijfelde ik een beetje aan mezelf..)

Enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Webgnome schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:03:
Aangezien ik het in dit topic niet kon vinden. Is het mogelijk met de Qnap om de backups die gemaakt worden van mijn pc's via rsync weer te syncen met remote replication naar een online service? En als dat mogelijk is welke service raden jullie aan?
Heb al gezien dat in de nieuwste firmware een optie zit om naar elephantdrive te backupen. Ben het nu aan het testen maar vind ze wel een beetje duur.. maar als dit de oplossing is en het werkt een beetje zullen we eens kijken of we het gaan doen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Er is nu een tijdje een crashplan qpkg. Ziet er ook niet verkeerd uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:28
ik wil van me "eenvoudige" conceptronic nas over naar een qnap.

nu zit ik te twijfelen tussen een 4 of 8 bay. Bij 8 bay kan ik er zoveel TB in kwijt dat hij ook voor vmware storage kan dienen.

aan deze zit ik dan te denken:
http://www.nasmedia.nl/pr...dual-core-cpu-2gb-ram.htm

Zit alleen dan met de volgende vraag:
stel ik duw er 16TB in, is dit dan op te delen in een stuk voor NAS storage en een apart stuk voor vmware?

Stel ik wil 5TB in raid1 voor NAS (ook nzb mogelijkheden) kan ik dan de resterende 3TB in raid1 apart toewijzen voor vmware storage. (ga het gebruiken met een esxi server die wat ruimte te kort heeft!)

is ook mogelijk: 5TB raid1 nas (10tb), en 6 tb in raid0 voor vmware (data op vmware is niet rete belangrijk en hoeft geen raid1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

niemand een reactie op mijn bovenstaande posts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
ik gebruik transmission niet, dus heb geen idee. Sorry kan me niet in alle qpkg's verdiepen. Beheer er al 7 dat vond ik wel even genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:29
Is er iemand die iets zinnigs kan zeggen over de optie om 2 UTP kabels te gebruiken in de QNAP? Via Port Trunking heb je dan de opties om een aantal varianten te kiezen. Ik heb wat lopen proberen met "Balance-rr" (Round Robin) maar ik had het idee dat de overdrachtsnelheid zelfs lager uitviel - waar ik het idee had dat het omhoog zou moeten gaan. Iemand ervaringen met de dual UTP config en welke variant kun je dan aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
als behalve failover mode kun je niet gebruiken als je er geen goede managed switch achter hebt zitten met port trunking support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
hi SL1000
Ik gebruik Spotweb met jouw QPKG. Ik heb wel een probleem. De settings.php en ownsettings.php worden elke keer weer opnieuw aangemaakt en alle edits gaan daarin verloren.
Ik kan de filters niet aanpassen zo,
ik kan de news provider niet aanpassen, wordt weer terug gezet naar default.

Is het niet mogelijk om de script zo aan te passen dat als settings en ownsettings niet bestaan dan pas deze ingevuld worden door de QPKG?

Wat denk je ervan?

Waar is de spotweb database eigenlijk? Bij mij zit ie in de spotwen .qpkg directory. Moest ie niet naar de Qweb share gaan?

Bedankt voor je geweldige werk overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRuw schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 15:58:
niemand een reactie op mijn bovenstaande posts?
Om 4.30 restart je webserver elke dag opnieuw, kijk eens naar je apache.conf of die nog "heel" is.

Anders copy je je default apache.conf terug.

Moet je even zoeken waar die staat maar die staat op je eigen nas ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Solstice schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 17:56:
hi SL1000
Ik gebruik Spotweb met jouw QPKG. Ik heb wel een probleem. De settings.php en ownsettings.php worden elke keer weer opnieuw aangemaakt en alle edits gaan daarin verloren.
Ik kan de filters niet aanpassen zo,
ik kan de news provider niet aanpassen, wordt weer terug gezet naar default.

Is het niet mogelijk om de script zo aan te passen dat als settings en ownsettings niet bestaan dan pas deze ingevuld worden door de QPKG?

Wat denk je ervan?

Waar is de spotweb database eigenlijk? Bij mij zit ie in de spotwen .qpkg directory. Moest ie niet naar de Qweb share gaan?

Bedankt voor je geweldige werk overigens!
Settings.php wordt telkens overschreven door de git pull, daar moet je dus ook niet aankomen.
Ownsettings.php wordt niet overschreven. Bij het herstarten van het qpkg word enkel de informatie vanuit sabnzbd opnieuw ingelezen en toegevoegd, als je dat niet wil zul de de betreffende regels uit SpotWeb.sh moeten verwijderen. (eigenlijk is een # plaatsen voor config_spotweb onderin het "start" gedeelte voldoende)

de spotweb database staat in de spotweb directory, welke weer gesymlinked is naar de Web share.

ik zal even kijken of ik een "DoNotTouch" variable kan toevoegen aan ownsettings.php. als SpotWeb.sh die variable ziet, voert hij geen wijzigingen meer uit aan OwnSettings.php.

[ Voor 3% gewijzigd door sl1000 op 12-03-2011 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuckert
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 19:54
Ik vind spotweb echt een geweldig programma! Het lukt me echter niet meer om spots rechtstreeks aan sab toe te voegen. Kan ik daarvoor nog wat instellen? Opslaan als nzb in de sab nzb directory lukt wel.
Veel dank voor al je werk sl1000!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
@beukert als je sabnzbd (0.6) op dezelfde nas hebt draaien, deze via http bereikbaar is, en je deze geen gebruikersnaam en wachtwoord geeft (dus blanko ww en user), moet het prima werken hoor?

@Solstice:
vervang de functie config_spotweb() in SpotWeb.sh door onderstaande code
doe daarna een /etc/init.d/SpotWeb.sh restart
daarna kun je in ownsettings.php de onderste regel ($settings['QPKG']['DoNotTouch'] = FALSE;) op TRUE; zetten. Spotweb zal daarna geen wijzigingen meer doorvoeren aan ownsettings.php

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
config_spotweb(){
        local SABconfig=""
        local SABservers=""
        local IPAddress="$(/sbin/ifconfig | /bin/grep 'inet addr:'| /bin/grep -v '127.0.0.1' | /bin/cut -d: -f2 | /bin/awk '{print $1}')"
        local DoNotTouch="$($CMD_GETCFG "" \$settings[\'QPKG\'][\'DoNotTouch\'] -f $QPKG_DIR/spotweb/ownsettings.php)" 
        if [ x$DoNotTouch != "xTRUE;" ]; then
                /bin/echo "adding stuff to ownsettings.php"
        #sniff out where the SAB configfile is
                #SAB < 0.6
                [ -f "$SYS_QPKG_BASE/SABnzbdplus/root/.sabnzbd/sabnzbd.ini" ] && SABconfig="$SYS_QPKG_BASE/SABnzbdplus/root/.sabnzbd/sabnzbd.ini"
                #SAB >= 0.6
                [ -f "$SYS_QPKG_BASE/SABnzbdplus/Config/sabnzbd.ini" ] && SABconfig="$SYS_QPKG_BASE/SABnzbdplus/Config/sabnzbd.ini"
                [ -z "$SABconfig" ] && err_log "cannot find sabnzbd.ini, aborting installation"

#fill ownsettings.php with all relevant information
                echo "configuring ownsettings.php"
                #first retrieve all newsgroupservers between the sections servers and the section rss
                SABservers="$(sed -n '/servers/,/rss/{/\[\[/s/\[\(.*\)\]/\1/p}' $SABconfig)"
                #if no server configured, exit installation
                if [ -z SABservers ]; then
                        err_log "No usenetservers configured in SABnzbd, please configure a downloadserver first!"
                fi
                # find out if the relevant server is enabled
                for server in $SABservers; do
                        Enabled="$($CMD_GETCFG $server enable -f $SABconfig -d1)"
                        if [ $Enabled -eq "1" ]; then
                                $CMD_SETCFG "" \$settings[\'nntp_nzb\'][\'host\'] \'$($CMD_GETCFG $server host -f $SABconfig)\'\; -f $QPKG_DIR/spotweb/ownsettings.php
                                $CMD_SETCFG "" \$settings[\'nntp_nzb\'][\'user\'] \'$($CMD_GETCFG $server username -f $SABconfig)\'\; -f $QPKG_DIR/spotweb/ownsettings.php
                                $CMD_SETCFG "" \$settings[\'nntp_nzb\'][\'pass\'] \'$($CMD_GETCFG $server password -f $SABconfig)\'\; -f $QPKG_DIR/spotweb/ownsettings.php
                                $CMD_SETCFG "" \$settings[\'nntp_nzb\'][\'port\'] $($CMD_GETCFG $server port -f $SABconfig)\; -f $QPKG_DIR/spotweb/ownsettings.php
                                if  [ $($CMD_GETCFG $server ssl -f $SABconfig) -eq 1 ]; then
                                        $CMD_SETCFG "" \$settings[\'nntp_nzb\'][\'enc\'] \'ssl\'\; -f $QPKG_DIR/spotweb/ownsettings.php
                                else
                                        $CMD_SETCFG "" \$settings[\'nntp_nzb\'][\'enc\'] false\; -f $QPKG_DIR/spotweb/ownsettings.php
                                fi
                        break
                        fi
                done
                # show the update button
                $CMD_SETCFG "" \$settings[\'show_updatebutton\'] true\; -f $QPKG_DIR/spotweb/ownsettings.php
                # enable sabnzbd integration
                $CMD_SETCFG "" \$settings[\'sabnzbd\'][\'host\'] \'$IPAddress:$($CMD_GETCFG misc port -f $SABconfig)\'\; -f $QPKG_DIR/spotweb/ownsettings.php
                $CMD_SETCFG "" \$settings[\'sabnzbd\'][\'apikey\'] \'$($CMD_GETCFG misc api_key -f $SABconfig)\'\; -f $QPKG_DIR/spotweb/ownsettings.php
                $CMD_SETCFG "" \$settings[\'sabnzbd\'][\'spotweburl\'] \'http:\/\/$IPAddress\/spotweb\/\'\; -f $QPKG_DIR/spotweb/ownsettings.php
                # add a do not touch option, to keep of the gras if the user wants us to:
                $CMD_SETCFG "" \$settings[\'QPKG\'][\'DoNotTouch\'] FALSE\; -f $QPKG_DIR/spotweb/ownsettings.php

fi
                #give the web user the rights needed on the folder
                /bin/chown -R httpdusr.everyone $QPKG_DIR/spotweb
}

[ Voor 91% gewijzigd door sl1000 op 12-03-2011 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
oke, nieuwe release van het SpotWeb QPKG:

[Version]
0.9

[nieuwe features]
- het is nu mogelijk om het updaten van ownsettings.ini uit te schakelen bij het starten van het SpotWeb qpkg

[bugfixes]
- de database en ownsettings.php werden tussen qpkg upgrades niet bewaard. dat gebeurd nu wel. (met een 1.2gb database kan het upgraden even duren daar de hele file heen en weer wordt gekopieerd)
- nzb integratie werkt nu weer nadat ze de namen van de variabelen hadden aangepast.

[download links]
ARM-X19: http://dl.dropbox.com/u/8...b/SpotWeb_0.9_arm-x19.zip
ARM-X86: http://dl.dropbox.com/u/8...otweb/SpotWeb_0.9_x86.zip
Notice: SpotWeb is a nzb search site for DUTCH speaking people only!

[installation instructions]
1. Have optware installed and enabled.
2. Have QNAP's webservice installed and enabled
3. Have SABnzbd installed and enabled
4. Have a valid download server installed and enabled (spotweb will use the settings to fill its own settings file)
5. Do not use a username and password for the sabnzbd interface (spotweb isn't compatible with that)

what will the qpkg do when enabled:
1. it will download new spots direct on enabling the qpkg
2. it will download new spots every 8 hours automatically at 0:05, 8:05, 16:05.
3. it will do a git pull to update the spotweb program every 8 hours at 0:00, 8:00, 16:00
4. it will symlink a spotweb dir to the webfolder, which you can access to find spots.
5. every time the spotweb qpkg is (re)started it will reconfigure ownsettings.php with the settings from sabnzbd.ini if you don't want that, edit ownsetting.php and set QPKG DoNotTouch to TRUE;

[ Voor 5% gewijzigd door sl1000 op 13-03-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:03
Hallo allemaal,

Ik heb inmiddels naar aanleiding van de vele positieve reacties ook een Qnap nas gekocht, de TS-412. Ik heb er inmiddels 3 x 2 TB in raid 5 (ext4) in zitten, raid volume is klaar voor gebruik (al gesynchroniseerd). Nu wil ik dus m'n media files erop gooien, dus had ik onder Qmultimedia de map Music gepakt om daarin al m'n muziek te gooien vanaf m'n windows 7 pc. Dat gaat prima, alleen kan ik niet de gehele 39,6 GB daarin kwijt, ik krijg de melding dat ik 26,6 GB aan ruimte te kort kom (???) terwijl ik verder nog niets op de schijven heb staan. Nog enger is dat als ik bij schijfgebruik kijk, dat ik dan maar 2,66mb zie staan bij Qmultimedia, terwijl dat toch wel een aantal gigs zou moeten zijn.....

Iemand een oplossing? Heb al veel gegoogled, maar kom er niet uit....

EDIT: inmiddels zie ik al wel het correcte aantal GB's staan, maar nog steeds blijft het een raadsel waarom ik niet die 39,6 GB ernaar kan pompen....

[ Voor 8% gewijzigd door Trishul op 12-03-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Omdat het niet Qmultimedia zou moeten zijn, maar Multimedia.

ik zit me serieus af te vragen waar die Q vandaan komt op jouw nieuwe systeem. ergens is er iets mis met jouw configuratie.

heb je QPKG's geinstalleerd staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Hey thanx voor je reactie!

Ik heb nog eens gekeken, Qmultimedia zo heet het alleen binnen mijn windows pc, onder computer als network share. Ik heb multimedia station wel geinstalleerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
alleen binnen je Windows PC? wat moet ik me daar precies bij voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
Kan ik die installeren over de oude QPKG heen? Of moet ik die oude eerst verwijderen?
Bedankt sl1000 voor je actieve support hier ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
deze moet je er overheen kunnnen installeren. de vorige versies hadden een bugje dat de database werd weggekieperd. dat zou nu niet meer voor mogen komen.

ik heb overigens net nog een kleine wijziging aan 0.8 doorgevoerd, de status van scheduled spot updates wordt nu weggeschreven in spotupdate_status.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:00
sl1000 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 21:35:
ik zit me serieus af te vragen waar die Q vandaan komt op jouw nieuwe systeem. ergens is er iets mis met jouw configuratie.
uuuuuh... Bij mij beginnen de standaard shares die door de NAS aangemaakt worden ook allemaal met een Q. Behalve de share public dan. (Qweb, Qmultimedia, Qdownload, Qusb, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
op oudere systemen is dat ook normaal, maar systemen die schoon geinstalleerd zijn met nieuwere firmware (bv versie 3.40) hebben geen Q meer voor de share namen. Bij upgrade van bestaande systemen blijft de Q gehandhaaft.

als de gebruiker op een nieuw systeem dus een Qshare ziet, dan zal deze w.s. naar een ramdrive verwijzen ipv naar de harddrive. dat geeft hele vervelende problemen. Ik ben dan benieuwd waar die share vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
sl1000 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 22:06:
deze moet je er overheen kunnnen installeren. de vorige versies hadden een bugje dat de database werd weggekieperd. dat zou nu niet meer voor mogen komen.

ik heb overigens net nog een kleine wijziging aan 0.8 doorgevoerd, de status van scheduled spot updates wordt nu weggeschreven in spotupdate_status.txt
Hoe lang mag het duren die installatie? Zit nu al 5min naar een 50% complete indicatie te kijken.

--- nieuwe poging ging wel goed. Oude versie eerst disabled.

[ Voor 5% gewijzigd door ZiSE op 12-03-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
hmmm, dat is vreemd. zou bij een upgrade niet heel lang mogen duren, daar alle ipkg packages al geinstalleerd zijn. Hij upgrade alleen wat nodig is.

moet ik even meekijken wat er mis gaat? moet je even teamviewer installeren en mij het id en onetime pwd dm'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goedgroet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-06-2023
sl1000 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 22:18:
op oudere systemen is dat ook normaal, maar systemen die schoon geinstalleerd zijn met nieuwere firmware (bv versie 3.40) hebben geen Q meer voor de share namen. Bij upgrade van bestaande systemen blijft de Q gehandhaaft.

als de gebruiker op een nieuw systeem dus een Qshare ziet, dan zal deze w.s. naar een ramdrive verwijzen ipv naar de harddrive. dat geeft hele vervelende problemen. Ik ben dan benieuwd waar die share vandaan komt.
Hallo ,

Heb een nieuwe TS-119, nieuwe firmware 3.40 schoon geïnstalleerd,
ook bij mij een Q voor de share namen en deze verwijzen allemaal naar de hard disk !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Ik heb net nog even gekeken, en alleen de hoofdmap heet Qmultimedia, de rest heet gewoon Music, Photo, Video enz. Heb inmiddels weer ff gekeken naar schijfgebruik.... Staat nu op 16,77 GB in gebruik.... Terwijl toen ik 39,6 GB wilde overzetten, ging klagen dat ik 26,6 GB tekort kwam, rekensom 39,6 - 16,77 = 22,83.... Maar wat ik las van ramdrive klinkt iig totaal niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
nog eens na zitten denken over een qnap als storage voor vmware, maar performance kan nooit heel goed zijn...? mijn normale server heeft SAS schijven met 15.000 RPM; geen idee hoe een SATA 5900 RPM schijf daar tegenover presteert...

iemand als een een qnap met sata schijven voor esxi geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuckert
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 19:54
sl1000 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 20:20:
@beukert als je sabnzbd (0.6) op dezelfde nas hebt draaien, deze via http bereikbaar is, en je deze geen gebruikersnaam en wachtwoord geeft (dus blanko ww en user), moet het prima werken hoor?
Ik had inderdaad een gebruikersnaam + wachtwoord |:( . Nu werkt het! Veel dank voor je support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
sl1000 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 22:22:
hmmm, dat is vreemd. zou bij een upgrade niet heel lang mogen duren, daar alle ipkg packages al geinstalleerd zijn. Hij upgrade alleen wat nodig is.

moet ik even meekijken wat er mis gaat? moet je even teamviewer installeren en mij het id en onetime pwd dm'en
Installatie is wel gelukt echter lijkt het erop dat ik met een blanco database begin want alle spots worden nu binnen gehaald. 2 uur verder nu en de spots van 10 maanden / 3 dagen geleden heb ik nu binnen. Ik laat 'm wel ff rammelen kijken waar we uitkomen. Anders ga ik je hulp graag weer inroepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
trekker22 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 23:34:
nog eens na zitten denken over een qnap als storage voor vmware, maar performance kan nooit heel goed zijn...? mijn normale server heeft SAS schijven met 15.000 RPM; geen idee hoe een SATA 5900 RPM schijf daar tegenover presteert...

15k rpm sas schijven doen rond de 200~220 iops
een sata 7200 rpm schijf haalt niet meer dan 60~70 iops.

dus voor echte high performance vm's lijkt het me niet handig om zo'n stap terug te doen.

Een 8-disk raid 5 set doet het echter echt niet slecht voor een thuis/mkb VMware omgevingje. De vraag is wat voor vm's en hoeveel iops je nu momenteel draait met je esx omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
ZiSE schreef op zondag 13 maart 2011 @ 00:18:
[...]

Installatie is wel gelukt echter lijkt het erop dat ik met een blanco database begin want alle spots worden nu binnen gehaald. 2 uur verder nu en de spots van 10 maanden / 3 dagen geleden heb ik nu binnen. Ik laat 'm wel ff rammelen kijken waar we uitkomen. Anders ga ik je hulp graag weer inroepen ;)
Denk dat ik het weet. je hebt de vorige upgrade afgebroken. De huidige versie van de qpkg deinstalleert alles als een upgrade fout gaat. dan ben je dus ook je spots database kwijt.

Ik ga de QPKG nog ombouwen naar een systeem waarbij dat niet meer gebeurd, maar dat staat nog op de todo lijst.

[ Voor 23% gewijzigd door sl1000 op 13-03-2011 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
sl1000 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 21:07:
oke, nieuwe release van het SpotWeb QPKG:

[Version]
0.8

[nieuwe features]
- het is nu mogelijk om het updaten van ownsettings.ini uit te schakelen bij het starten van het SpotWeb qpkg

5. every time the spotweb qpkg is (re)started it will reconfigure ownsettings.php with the settings from sabnzbd.ini if you don't want that, edit ownsetting.php and set QPKG DoNotTouch to TRUE;
*clap* *clap* *clap* *clap* *clap* *clap* *clap* *clap* *clap* *clap* *clap* *clap* *clap* *clap* *clap* *clap* *clap* *clap* *clap* *clap* *clap* *clap* *clap* *clap* *clap* *clap* *clap* *clap* *clap* *clap* *clap* *clap*
:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
sl1000 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 21:35:
Omdat het niet Qmultimedia zou moeten zijn, maar Multimedia.

heb je QPKG's geinstalleerd staan?
van de week de nieuwe NAS ingesteld en die gave ook Qweb, Qrecordings, Qmultimedia etc. En kun je niet deleten. Het is in de firmware gebakken. Maar het zijn gewone directories die naar de HDD wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Regelrechte en keiharde bug als dat zo is. Welke type NAS en welk type firmware praten we hier over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
sl1000 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 00:18:
[...]

15k rpm sas schijven doen rond de 200~220 iops
een sata 7200 rpm schijf haalt niet meer dan 60~70 iops.

dus voor echte high performance vm's lijkt het me niet handig om zo'n stap terug te doen.

Een 8-disk raid 5 set doet het echter echt niet slecht voor een thuis/mkb VMware omgevingje. De vraag is wat voor vm's en hoeveel iops je nu momenteel draait met je esx omgeving.
voor de performance is het dan wel te doen, het is deels voor hobby gebruik.

Enige waar ik dan mee zit; zijn de 8 schijven te splitsen in een NAS deel en een apart deel voor esxi?
En welke 7200RPM sata schijven zijn aan te raden? Zie diverse varieende in prijs van 120 tot 240 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
sl1000 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 00:40:
Regelrechte en keiharde bug als dat zo is. Welke type NAS en welk type firmware praten we hier over.
Ik denk toch echt dat het geen bug is, mijn ss-439 kreeg ook Qmultimedia, Q... mappen bij het installeren en dat is alweer een jaar geleden bijna.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Nu geeft mn nas (TS-412 met firmware 3.40 build 0212T) wel aan dat Qmultimedia 40,11 GB in gebruik heeft (bij schijfgebruik). Lijkt me dat er nu niks mis is? Gisteren heb ik dus al mn music files overgezet, alleen kon dat niet in een keer (dus alles, 40 GB) maar wel in batches van 5/13/8 GB... Bij het in een keer overzetten van 40GB gaf ie aan dat ik ruimte tekort kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
@webgnome:
nee, want een jaar geleden werkte men nog met Qschares. Als jij jouw nas nu zou schoonvegen en helemaal opnieuw zou beginnen met de nieuwste firmware, zou jij jouw Qshares ook kwijt zijn. ze hebben die shares aangepast ergens halverwege vorig jaar.

@trekker22: de nieuwe 7k3000 series Hitachi's komen wel goed uit de performance reviews volgens mij, deze zijn ook niet zo duur. voorbeeldje: pricewatch: Hitachi Deskstar 7K3000 HDS723020BLA642, 2TB SATA-600, 64MB, 7200rpm
Moet wel zeggen dat je misschien wat rap denkt dat het voor performance wel te doen is. Weet je je piek iops belasting? en wat is de peak throughput van je esx server?
Welke type NAS zit je eigenlijk aan te denken? een 809, of een 859 PRO-II? 659 PRO-II?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
sl1000 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 11:16:
@webgnome:
nee, want een jaar geleden werkte men nog met Qschares. Als jij jouw nas nu zou schoonvegen en helemaal opnieuw zou beginnen met de nieuwste firmware, zou jij jouw Qshares ook kwijt zijn. ze hebben die shares aangepast ergens halverwege vorig jaar.

@trekker22: de nieuwe 7k3000 series Hitachi's komen wel goed uit de performance reviews volgens mij, deze zijn ook niet zo duur. voorbeeldje: pricewatch: Hitachi Deskstar 7K3000 HDS723020BLA642, 2TB SATA-600, 64MB, 7200rpm
Moet wel zeggen dat je misschien wat rap denkt dat het voor performance wel te doen is. Weet je je piek iops belasting? en wat is de peak throughput van je esx server?
Welke type NAS zit je eigenlijk aan te denken? een 809, of een 859 PRO-II? 659 PRO-II?
ik zit te denken aan een 809; is er veel verschil met de 859pro? (deze heeft een atom toch, minder snel?)

het vmware gedeeld is echt alleen voor wat extra vmwares te draaien. Op mijn esxi draaien alleen maar windows xp machines met 512mb ram en 15gb hd. is alleen voor wat test gebruik en 95% van de tijd is de vmware idle. dus denk dat performance niet echt een issue is. En een nieuw NAS moest ik toch al hebben, en dit is dan leuk meegenomen om mee te testen. Maar dan kom ik bij de laatste vraag uit: is die 16TB die ik heb apart in te delen in een NAS stuk en een los stuk voor vmware? Voor de gratis versie van esxi heb je toch geen aparte licentie nodig om te kunnen werken met een NAS toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Nee, met de gratis versie van esxi kun je iscsi en nfs praten, waarbij ik icm met de QNAP de voorkeur heb voor NFS. de 809 is een stuk krachtiger dan de 859, door het gebruik van een volwaardige cpu ipv een atom, maar heeft nog geen sata-600, usb-3 of andere kleine dingetjes. Dat moet je maar even uit de comparison-list halen: http://www.qnap.com/image...n/Comparison_8BayNAS.html

Waarom zou je je nas willen opdelen? Als je wilt kun je meerdere raid volumes maken. Maar persoonlijk zou ik 1 groot raid-5 volume maken, met een dedicated share waar je je VM's in opslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
sl1000 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 11:34:
Nee, met de gratis versie van esxi kun je iscsi en nfs praten, waarbij ik icm met de QNAP de voorkeur heb voor NFS. de 809 is een stuk krachtiger dan de 859, door het gebruik van een volwaardige cpu ipv een atom, maar heeft nog geen sata-600, usb-3 of andere kleine dingetjes. Dat moet je maar even uit de comparison-list halen: http://www.qnap.com/image...n/Comparison_8BayNAS.html

Waarom zou je je nas willen opdelen? Als je wilt kun je meerdere raid volumes maken. Maar persoonlijk zou ik 1 groot raid-5 volume maken, met een dedicated share waar je je VM's in opslaat.
ja over die 809 vs 859 heb ik al wat gelezen en 809 heeft mijn voorkeur en ga ik dus ook voor.

ik dacht dat je zoiets moest splitsen om het sneller te maken, maar dan maar eerst bestellen en dan eens verder neuzen hoe het te configureren! Maar als ik 1x een RAID5 maak; kan ik dan via NFS communiceren op de esxi en op windows machines / mediaplayers gebruik maken van SMB? Of op windows machines ook NFS? (de vmware windows xp machines maken nu contact naar een share binnen het NAS middels SMB...) Of lost dit zich vanzelf allemaal op zonder al te veel troubles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
sl1000 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 00:21:
[...]

Denk dat ik het weet. je hebt de vorige upgrade afgebroken. De huidige versie van de qpkg deinstalleert alles als een upgrade fout gaat. dan ben je dus ook je spots database kwijt.

Ik ga de QPKG nog ombouwen naar een systeem waarbij dat niet meer gebeurd, maar dat staat nog op de todo lijst.
Naja na een nachtje rammelen zijn we weer bij qua spots - alleen de integratie met SABnzbd lijkt niet te werken. Na klikken van de 'stuur naar SABnzbd' knop/pijl gebeurd er nada noppes. Kan daar ergens een instelling mis staan?

- ik neem aan dat ik die settings.php moet gaan verbouwen? Want daar staat nu een hoop in wat niet overeenkomt met mijn config.

[ Voor 9% gewijzigd door ZiSE op 13-03-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Je kunt beide door elkaar gebruiken, naar dezelfde shares inderdaad. Dat is allemaal geen enkel probleem.
Opsplitsen van je raidsets gaat in jouw situatie volgens mij alleen maar performanceverlies opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
ZiSE schreef op zondag 13 maart 2011 @ 11:51:
[...]

Naja na een nachtje rammelen zijn we weer bij qua spots - alleen de integratie met SABnzbd lijkt niet te werken. Na klikken van de 'stuur naar SABnzbd' knop/pijl gebeurd er nada noppes. Kan daar ergens een instelling mis staan?

- ik neem aan dat ik die settings.php moet gaan verbouwen? Want daar staat nu een hoop in wat niet overeenkomt met mijn config.
grom, ze hebben de settings aangepast, variabelen heten nu anders. ik zal ff kijken of ik het kan herschrijven
als je voor de nzb variablen er ['nzbhandling'] tussenvoegt, en dan DoNotTouch op TRUE; zet, heb je het probleem even handmatig opgelost totdat ik het weer in mijn installatiescript heb bijgewerkt.

[ Voor 14% gewijzigd door sl1000 op 13-03-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
ik ben overal naar de QNAP 809 aan het kijken. Volgens QNAP moet die een 2.8 ghz cpu hebben alleen een eerdere lichting had een 2.4ghz cpu.

Echter op alle webshops staat in de specs 2.4 ghz... Toch eerst maar even navragen wat voor cpu er inzit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
denk dat de shops de specs niet hebben aangepast. Zou er wel even een mailtje aan wagen dat je niet met een winkeldochter wordt opgezadeld.

@all:
ik heb versie 0.9 gereleased waarin de integratie met SABnzbd is gefixt: sl1000 in "Het grote QNAP topic".
ik haal de oude foute configuratie regels echter niet uit bestaande configuratie files, maar die staan verder ook niet in de weg. mocht je ze liever eruit willen hebben, dan moet je dat even handmatig doen.

[ Voor 55% gewijzigd door sl1000 op 13-03-2011 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Vraagje:

Is het correct dat mn multimedia (music) share path er als volgt uitziet: //ipadres/Qmultimedia/Music

Op een Qnap TS-412 met firmware 3.40 build 0212T? Maak me zorgen waarom ik niet in een keer bijv. 471 GB aan series kan overzetten, maar telkens de melding krijg dat ik onvoldoende capaciteit heb, terwijl het in batches overzetten (bv. per 13GB) wel lukt.... Dat lijkt wel op het probleem van ramdrive wat sl1000 aangaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

help pls :)

de laatste paar dagen knipperen om de zeg 10 tellen alle 4 de (disk) lampjes van mijn qnap 439 TS

ik weet zeker dat er niets 'van buiten' aan de deur staat te kloppen. (die ssh ben ik zelf)

Afbeeldingslocatie: http://img189.imageshack.us/img189/6040/qwatcodogd.jpg

zou het dan qWatcodogd zijn ..wat is dat proces eigenlijk ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
@borroz, welke qpkg's draai je allemaal en welke features heb je ingeschakeld?
Trishul schreef op zondag 13 maart 2011 @ 13:59:
Vraagje:

Is het correct dat mn multimedia (music) share path er als volgt uitziet: //ipadres/Qmultimedia/Music

Op een Qnap TS-412 met firmware 3.40 build 0212T? Maak me zorgen waarom ik niet in een keer bijv. 471 GB aan series kan overzetten, maar telkens de melding krijg dat ik onvoldoende capaciteit heb, terwijl het in batches overzetten (bv. per 13GB) wel lukt.... Dat lijkt wel op het probleem van ramdrive wat sl1000 aangaf?
De ramdrive is maar een paar honderd mb groot, dus dat is het probleem niet. Het feit dat je blijkbaar een Qshare hebt, is een schoonheidsfoutje wat ik inmiddels bij QNAP ter verificatie heb neergelegd. Dat je alleen in batches kunt kopieren intrigeert me een beetje. Het is me onduidelijk waarom dat niet goed gaat. Kan ook aan je windowspc of de applicatie waarmee je kopieert liggen misschien?

[ Voor 85% gewijzigd door sl1000 op 13-03-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
sl1000 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 12:37:
@all:
ik heb versie 0.9 gereleased waarin de integratie met SABnzbd is gefixt: sl1000 in "Het grote QNAP topic".
Ter bevestiging (zover je die nog nodig hebt) Sabnzbd koppeling werkt nu inderdaad weer. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Java-SDK
Perl
phpMyAdmin
Phython

de rest staat uit
status raid 5 is OK

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
opzich is het knipperen geen issue, betekend simpelweg dat je disken geraadpleegd worden. een windowspc met een driveletter naar je nas zou al voldoende zijn om dat te veroorzaken. Wat is het probleem precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* update:

uit zichzelf :? opgelost :*)

[ Voor 152% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextria
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-02-2023
hallo,

als ik de laatste versie (0.9) probeer te installeren krijg ik bij 10 % al gelijk een error dat het installeren niet gelukt is.

ik heb een werkende SABnzbplus draaien zonder wachtwoord.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn ?

robbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
Nextria schreef op zondag 13 maart 2011 @ 14:45:
hallo,

als ik de laatste versie (0.9) probeer te installeren krijg ik bij 10 % al gelijk een error dat het installeren niet gelukt is.

ik heb een werkende SABnzbplus draaien zonder wachtwoord.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn ?

robbert
Heb je de rest van de onderdelen ook gechecked?

4. Have a valid download server installed and enabled (spotweb will use the settings to fill its own settings file)
  5. Do not use a username and password for the sabnzbd interface (spotweb isn't compatible with that)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
trekker22 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 23:34:

Ja hoor werkt perfect, zou er natuurlijk geen zware database/file/exchange server opzetten, maar voor een doorsnee VM werkt die perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextria
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-02-2023
ZiSE schreef op zondag 13 maart 2011 @ 14:56:
[...]

Heb je de rest van de onderdelen ook gechecked?

hey,

ja alles heb ik geinstalleerd en alles draait ook, sabnzbd draait ook gewoon en kan er mee downloaden.
Zit net de logs te kijken maar denk dat ik de verkeerde versie heb want krijg dit :

Wrong architecture: SpotWeb 0.9 is built for arm-x19

ik heb de laatste beta 0.9 maar deze is dus niet voor de x09 de systemen heeft iemand een linkje naar een werkende versie ?

robbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
Nextria schreef op zondag 13 maart 2011 @ 15:06:
[...]

ik heb de laatste beta 0.9 maar deze is dus niet voor de x09 de systemen heeft iemand een linkje naar een werkende versie ?

robbert
Groeten hoeft niet en ff zoeken mag wel. sl1000 in "Het grote QNAP topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 18:39
Ik zit te dubbe of ik een QNAP aanschaf... op het moment heb ik 3 1TB disk in RAID5 op desktop hardware (als server)
Alle 3 de disken geven count_pending_sector_count aan, wat blijkbaar dus nogal slecht is (als in, disk kapot, problemen met rebuilden).

Hoe gaat QNAP hier mee om? Doet deze actief data scrubbing op disken of..?
Ik zoek eigenlijk iets betrouwbaars.

Wat is trouwens de performance van het downloaden via SABNZBD op bijv een TS-212? Gezien ik op het moment een 60Mbit lijn heb (toekomst misschien meer?) wil ik hem wel volledig kunnen benutten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
@robbert: ik heb geen versie van de x09 gereleased omdat ik deze niet heb kunnen testen. Ik vermoed dat de x09 nas functionaliteit mist om SpotWeb te kunnen weeergeven. maar als je wil testen, be my guest: http://dl.dropbox.com/u/8.../SpotWeb_0.91_arm-x09.zip

verwacht alleen niet dat ik je kan helpen het beestje aan de praat te krijgen...

@Kenny: SABnzbd verstookt behoorlijk wat cpu cycles. om 60mbit vol te trekken heb je echt een een x39-II of X59 pro+ nodig (een snelle intel atom dus)

[ Voor 17% gewijzigd door sl1000 op 13-03-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hallo,

Ik heb nu een Qnap 219 NAS, echter ben ik op zoek naar een nieuwere NAS.
Zoek met name meer performance, ik heb mijn oog laten vallen op een 239 of 259.

De 239 is een single core, de 259 heeft een dual core CPU. Heb je echt wat aan de Perfomance van een Dual Core CPU in een NAS?

Danl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Waar zoek je meer performance voor? wat je doel met de NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
sl1000 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 21:58:
Waar zoek je meer performance voor? wat je doel met de NAS?
Draai nu o.a squeezecenter server, webserver, bt-download. Voornamelijk het soepele draaien van services. Squeezecenter is nu niet altijd even snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
k995 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 15:01:
[...]

Ja hoor werkt perfect, zou er natuurlijk geen zware database/file/exchange server opzetten, maar voor een doorsnee VM werkt die perfect.
bedankt dan durf ik de aanschaf van 2.000 euro wel aan! vandaag/morgen even bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Even een vraagje tussendoor aan sl1000:
Hoeveel herrie maakt die van jou?
Ik heb exact dezelfde opstelling en hij staat een verdieping boven mijn slaapkamer met gesloten deuren en het geluid van het raadplegen van de hds hoor ik door alles heen "tikken"....

Nu heb ik er wat op gevonden maar ik denk niet dat het normaal is om je qnap op een oude opgerolde slaapzak en een kussen te zetten...?!?!?
Ook heb ik er nog wat zwaars bovenop gezet gezien de behuizing zelf resoneerde...

Edit: ik had er eerst geen last van omdat hij op een andere kast stond die de trilling blijkbaar wegnam (Antec Solo _/-\o_ )

[ Voor 11% gewijzigd door DRuw op 14-03-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 12:50
Denk dat ik mij binnenkort ook maar in de wereld van de NAS ga storten.
Zal voornamelijk gebruikt worden voor opslag (8)7), downloaden en streamen.

Nu las ik ok QNAP wel goede dingen. Zit daarom dus te denken aan de TS-219P+ en TS-239 Pro II+.
Vraag me alleen af of het prijsverschil/prestatie het waard is voor wat ik ermee wil doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Hoi Allemaal,

Het is me toch gelukt.
Maar nu kan ik maar 2 dagen terug heeft iemand hier meer ervaring mee.
En als ik kijk na laatste update is het 4 eeuwen terug.

Groetjes

http://www.fotopocket.nl/...5a1c42201d964/spotnet.jpg

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
sl1000 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 21:52:
[...]

kan met alle huidige intel modellen (x59 en x39 series). eind deze maand ligt de 459 pro-II en groter in de winkel. met als wijziging dat het een sata 600 en usb 3 interface heeft gekregen.
ja bedoel meer, nu heb ik een ss 439, daar kan je idd een andere ram module instoppen, maar moet je natuurlijk eerst dat ding helemaal uit elkaar voor schroeven, ik dacht dat de 459 pro-II, een extra "bakkie" had voor een extra ram module (dan verlies ik nml niet de garantie wel moah... handig :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
sl1000 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 00:40:
De TS-509Pro met firmware 3.4..de aller nieuwste.
Daar heb ik 5 nieuwe HDDs erin gezet en factory rest gedaan.
De nieuwste 659pro + die had de oude schijven van de 509 pro. Maar met nieuwe schijven en nieuwste firmware en factory reset mogen er geen Qxxx shares komen.

hmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
DRuw schreef op maandag 14 maart 2011 @ 08:57:
Even een vraagje tussendoor aan sl1000:
Hoeveel herrie maakt die van jou?
Ik heb exact dezelfde opstelling en hij staat een verdieping boven mijn slaapkamer met gesloten deuren en het geluid van het raadplegen van de hds hoor ik door alles heen "tikken"....

Nu heb ik er wat op gevonden maar ik denk niet dat het normaal is om je qnap op een oude opgerolde slaapzak en een kussen te zetten...?!?!?
Ook heb ik er nog wat zwaars bovenop gezet gezien de behuizing zelf resoneerde...

Edit: ik had er eerst geen last van omdat hij op een andere kast stond die de trilling blijkbaar wegnam (Antec Solo _/-\o_ )
Ehmmm, klinkt niet goed. Zitten je HDD's wel goed vast? mist er ergens een stukje isolerend rubber?
De mijne zijn echt nauwelijks hoorbaar. In een doodstille kamer kun je, als je er recht met je snufferd voor zit, alleen heel zachtjes de voeding horen spinnen, en de klikjes van de hdd's horen.

Zie het volgende filmpje: http://dl.dropbox.com/u/8298909/Qnap/Geluid.3gp
Als je heel goed luistert, hoor je de hardeschijven klikken van de 459.
(De 459 PRO II is druk bezig met spots binnen lepelen, de TS-212 staat aan, met de disken in standby, de nap ernaast staat helemaal uit)

Aan het einde van het filmpje laat ik nog maar iets vallen als referentie (tsja je moet maar iets verzinnen)

in de 459 zitten 2x een Samsung 154UI in raid 1.

Buiten de kamer zijn absoluut geen geluiden van de nas waarneembaar (met of zonder deur open)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Dutch2007 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:20:
[...]

ja bedoel meer, nu heb ik een ss 439, daar kan je idd een andere ram module instoppen, maar moet je natuurlijk eerst dat ding helemaal uit elkaar voor schroeven, ik dacht dat de 459 pro-II, een extra "bakkie" had voor een extra ram module (dan verlies ik nml niet de garantie wel moah... handig :) )
Da's niet zo lastig hoor, paar schroefjes en je schuift de kap er zo af. De nieuwere modellen hebben dan aan de buitenzijde een extra leeg slot waar je geheugen in kunt klikken. Dat kan dan ook zonder de garantie sticker te verbreken (Welke in NL overigens geen enkele juridische waarde heeft, dus die mag je sowieso verbreken) In de oudere modellen moet je het moederbord ook even losnemen en dan kun je de bestaande module aan de andere zijde vervangen.
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:18:
Hoi Hoi Allemaal,

Het is me toch gelukt.
Maar nu kan ik maar 2 dagen terug heeft iemand hier meer ervaring mee.
En als ik kijk na laatste update is het 4 eeuwen terug.

Groetjes

http://www.fotopocket.nl/...5a1c42201d964/spotnet.jpg
welke versie draai je nu? die X09 versie die ik hier laatst heb gepost?
En welke versie van SABnzbd draai je dan?
Solstice schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:24:
[...]

De TS-509Pro met firmware 3.4..de aller nieuwste.
Daar heb ik 5 nieuwe HDDs erin gezet en factory rest gedaan.
De nieuwste 659pro + die had de oude schijven van de 509 pro. Maar met nieuwe schijven en nieuwste firmware en factory reset mogen er geen Qxxx shares komen.

hmmmm
Hmm, in theorie zou die 509 nog zijn oude mapindeling kunnen hebben bewaard in de firmware of op schijf. de Q-mappen zouden echter weg moeten zijn als je de NAS zou starten zonder disken, en dna na het booten (hot) zou voorzien van lege disken zonder disklayout. ergens in het proces wordt dan om een firmware upgrade gevraagd en wordt het systeem schoon geinitialiseerd.

de 659 zal de oude mapindeling hebben, daar die is geboot met de oude disken.

[ Voor 45% gewijzigd door sl1000 op 14-03-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Sl100,

Hier zijn 2 plaatjes van sab en spotweb
http://www.fotopocket.nl/...cf5d5a1e1bc92e95/spot.jpg
Bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Top om te horen dat mijn SpotWeb package ook werkt voor de X09.
Als je het leuk vind mag je ook wel een nieuw package voor SABnzbd test voor me :)

http://dl.dropbox.com/u/8...plus_0.6Beta3_arm-x09.zip

de punten waar je nu tegenaan loopt zijn bugs in spotweb. rond 4 uur vanmiddag wordt je code weer automatisch geupgrade. ik vermoed dat ze daarna opgelost zijn (dus ron 16:15 moet alles er ok uitzien)

[ Voor 30% gewijzigd door sl1000 op 14-03-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi SL1000,

Ik heb een qnap 219+ ik weet niet als je daar een sabnzb update voor hebt.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
mijn fout, ik dacht dat je een x09 had. hmm helaas dus nog steeds geen idee of mijn packages nu werken op een x09.

sabnzbd 0.6 kun je hier vinden: http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=133&t=41670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

sl1000 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:50:
[...]

Ehmmm, klinkt niet goed. Zitten je HDD's wel goed vast? mist er ergens een stukje isolerend rubber?
De mijne zijn echt nauwelijks hoorbaar. In een doodstille kamer kun je, als je er recht met je snufferd voor zit, alleen heel zachtjes de voeding horen spinnen, en de klikjes van de hdd's horen.

Zie het volgende filmpje: http://dl.dropbox.com/u/8298909/Qnap/Geluid.3gp
Als je heel goed luistert, hoor je de hardeschijven klikken van de 459.
(De 459 PRO II is druk bezig met spots binnen lepelen, de TS-212 staat aan, met de disken in standby, de nap ernaast staat helemaal uit)

Aan het einde van het filmpje laat ik nog maar iets vallen als referentie (tsja je moet maar iets verzinnen)

in de 459 zitten 2x een Samsung 154UI in raid 1.

Buiten de kamer zijn absoluut geen geluiden van de nas waarneembaar (met of zonder deur open)
Dat ding van jou is volgens mij stiller idd...
Waar heb jij isolerend rubber zitten???
HDs zitten allen met 4 schroeven vast en gelocked in de NAS.
Kan ik als de nas uit staat natuurlijk, de schijven er 1 voor 1 uithalen om te checken??

Edit: als ik mijn hand op de behuizing leg voel ik ook de HDs ratelen... (ik doe ff een CristalDisk runnetje)
ik heb overigens een 439 ProII+, geen 459.....

[ Voor 6% gewijzigd door DRuw op 14-03-2011 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Rubbermatje onder de voetjes... Helpt genoeg bij mij. Ook niet tegen een wand aanzetten, anders resoneert deze mee.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

http://forum.qnap.com/vie...83820&hilit=noise#p183820
pokke, 3keer raden welke ik heb......
Ik heb ook firmware CC34 maar hoe krijg ik CC35 erop? (het programma van seagate geeft ook aan dat je het niet op RAID systemen moet uitvoeren zodra je het draaid (maar dat zal gaan over operating system drives gok ik?)
kortom HELP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
@DRuw. zet de nas uit en check bij elke disk of de disk goed vast zit in zijn bay.
Als je de firmware wilt upgraden, zet de nas uit, en begin dan met de 3e (meest rechter) disk eruit te halen en koppel die aan je pc via een sata kabeltje. de upgrade tool van seagate draaien, disk terugplaatsen en dan de nas weer aanzetten.

Daarna kun je nakijken of de nas je disk nog lief vind en niet bezig is met een rebuild van je raidset. als alles goed is verlopen, de raidset is intact, en je data bereikbaar, dan kun je de nas weer uitzetten en je andere 2 schijven doen.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.