Ik heb net de nieuwe Sabnzb geinstalleert op mijn nas.
Als ik op de link klik kan die de pagina niet openen
Als ik op de link klik kan die de pagina niet openen
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Anoniem: 399675
Heb dezelfde, voorlopig lees ik dat hij minder tikt maar daarom niet volledig alles wegneemt. Ik merk ook niet dat het een ongelooflijke invloed heeft op de performance of de slijtage van de disk, dus ik ga voorlopig nog niet mijn big ass 8TB array er uit knallen omdat mijn schijven wat te vaak tikken...DRuw schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:56:
http://forum.qnap.com/vie...83820&hilit=noise#p183820
pokke, 3keer raden welke ik heb......
Ik heb ook firmware CC34 maar hoe krijg ik CC35 erop? (het programma van seagate geeft ook aan dat je het niet op RAID systemen moet uitvoeren zodra je het draaid (maar dat zal gaan over operating system drives gok ik?)
kortom HELP!
[ Voor 11% gewijzigd door sl1000 op 14-03-2011 16:51 ]
pokke: ik wil die firmware updaten, geeft ie een error: Model Matched, No Firmware Matched! Will not download firmware.sl1000 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:27:
@DRuw. zet de nas uit en check bij elke disk of de disk goed vast zit in zijn bay.
Als je de firmware wilt upgraden, zet de nas uit, en begin dan met de 3e (meest rechter) disk eruit te halen en koppel die aan je pc via een sata kabeltje. de upgrade tool van seagate draaien, disk terugplaatsen en dan de nas weer aanzetten.
Daarna kun je nakijken of de nas je disk nog lief vind en niet bezig is met een rebuild van je raidset. als alles goed is verlopen, de raidset is intact, en je data bereikbaar, dan kun je de nas weer uitzetten en je andere 2 schijven doen.
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Anoniem: 399675
[ Voor 41% gewijzigd door DRuw op 14-03-2011 18:14 ]
[ Voor 29% gewijzigd door Trishul op 14-03-2011 18:20 ]
[ Voor 44% gewijzigd door DRuw op 14-03-2011 19:54 ]
Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra
Anoniem: 138742
[ Voor 21% gewijzigd door Hopjesvla79 op 15-03-2011 16:39 ]
Hi Ha Hopjesvla
[ Voor 45% gewijzigd door Hopjesvla79 op 15-03-2011 16:44 ]
Hi Ha Hopjesvla
Hi Ha Hopjesvla
Hi Ha Hopjesvla
Hi Ha Hopjesvla
Het php programmaPurn0 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:47:
Mijn CPU usage is continue 100%. TOP geeft aan dat er een php programma vollop draait.
Momenteel draaien alleen:
SSOTS 7.5.2R2
NZBget 0.7
Optware 0.99.163
en
Web File Manager
Download station
MySQL Server (is die nodig voor SSOTS? anders geen idee waarom deze draait)
Iemand een idee wat de 100% load van mijn CPU veroorzaakt?
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Webserver uit gezet, maar php blijft 99% gebruikenWebgnome schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:07:
[...]
Het php programmaIk zou zeggen disable een voor een deze applicaties te beginnen bij je webserver te restarten.
[ Voor 14% gewijzigd door Duncan_R op 16-03-2011 17:48 ]
als je wilt, kan ik wel even met teamviewer meekijken. stuur me in dat geval even een dm met je connectiegegevens.Purn0 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:46:
[...]
Webserver uit gezet, maar php blijft 99% gebruiken
Af en toe zie ik in TOP een programma "sysRequest.cgi" verschijnen met status Z (?) Zou dat wat kunnen zijn?
Andere programma's die volgens TOP "Runnen" zijn er niet.
mysqld, nzbget, slimserver, smbd, proftpd, nmbd, stunnel &sshd staan ook in de lijst, maar slapen allemaal (en gebruiken ook 0,0% cpu.
Ik heb zo'n idee dat er iets draait wat ik via de webinterface van Qnap helemaal niet kan uitzetten...
welke browser gebruik je? mijn ervaring is dat de setup met safari en IE9 niet bepaald altijd vlekkeloos verlopen (heb hier ook een aantal bugreports voor openstaan). de setup draaien met chrome gaat daarentegen prima. welke firmware heb je daarnaast gebruikt voor de initialisatie?FeaR1986 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 18:35:
Mmm.. de TS-219P+ net aangesloten en de online Set Up doorlopen. De stappen één tot vijf met het wijzigen van de tijd, tijdzone en wachtwoord ging snel. Alleen blijft de statusbar maar op 20% staan bij stap 6 "Initialize the hard disk". Het is wel 1.5 TB dus snap dat het niet binnen een minuutje klaar is, maar al 15 minuten op 20% baart me wel wat zorgen...
als ik me niet vergis is de 212 wat energiezuiniger. Dat zou over 2 jaar het aanschafverschil kunnen goedmaken?Jkroeze schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:45:
Overweeg de TS-212 te kopen, die is 30 euro duurder da de synology 211j Is dat het verschil waard? Ding zal meestenijds niks staan te doen bij mij.
[ Voor 46% gewijzigd door sl1000 op 16-03-2011 19:01 ]
Google Chrome als browser en heb "3.4.0_Build0212" als firmware laten installeren. Maar hoort dat balkje ook niet op te lopen en springt het straks van 20% naar 100% of gaat er echt iets niet lekker?sl1000 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 18:57:
[...]welke browser gebruik je? mijn ervaring is dat de setup met safari en IE9 niet bepaald altijd vlekkeloos verlopen (heb hier ook een aantal bugreports voor openstaan). de setup draaien met chrome gaat daarentegen prima. welke firmware heb je daarnaast gebruikt voor de initialisatie?
Bij mijn TS-412 duurde het met 3 x 2TB schijven maar iets van een kwartier ofzo... En jouw TS-219P+ heeft een snellere processor, dus dat zou sowieso sneller moeten gaan met ook nog eens 1 x 1,5TB. Ik gebruikte overigens Opera 11 (officieel volgens qnap niet het best ondersteundFeaR1986 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 19:03:
[...]
Google Chrome als browser en heb "3.4.0_Build0212" als firmware laten installeren. Maar hoort dat balkje ook niet op te lopen en springt het straks van 20% naar 100% of gaat er echt iets niet lekker?
Klopt. Maar in standby mode is dat verschil 4 Watt (dat is al gauw een jaar of 4 draaien.)[b][message=35696653,noline]
als ik me niet vergis is de 212 wat energiezuiniger. Dat zou over 2 jaar het aanschafverschil kunnen goedmaken?
Anders toch maar eens de power er af en opnieuw beginnen, desondanks dat het afgeraden wordt.sl1000 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 19:31:
met 1 1.5tb schijf zou het niet langer dan 10 minuten mogen duren ofzo.
Dat heb ik gedaan. Moet nu de firmware er opnieuw opzetten, maar krijg dan de volgende foutmelding:sl1000 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:37:
Beste is dan wel om hem zonder schijf op te starten en de schijf pas terug te plaatsen als de wizard het aangeeft. Dan weet je zeker dat de disk opnieuw wordt aangemaakt.
Update 1:Het systeem is niet goed geïnitialiseerd, bekijk de logs voor meer informatie.
Volgens de QNAP Finder staat 3.4.0 er ook al op. Maar er is geen manier om deze stap te skippenThe image file is incorrect or firmware update failed. Please check the image file and try again.
[ Voor 47% gewijzigd door FeaR op 16-03-2011 22:25 ]
Zie deze post: sl1000 in "Het grote QNAP topic"Anoniem: 138742 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 08:26:
Ik ben wat aan het stoeien met mijn TS-212. Zo heb ik MyCloudNas geactiveerd. Werkt als een trein, maar ik maak me wat zorgen om de beveiliging. Ik kan namelijk nu via elke PC op afstand mijn NAS bedienen na invoering van username en wachtwoord. Hoe kan ik dat extra beveiligen?
Top; gelukt bedankt! Ik heb bijna het hele Topic (verspreid over verschillende dagen) gelezen, maar hier overheen gekeken.IJsbeer schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 08:47:
[...]
Zie deze post: sl1000 in "Het grote QNAP topic"
Wat ik overigens wel raar vindt is dat blocked IP adressen niet in de block list komen (iig niet als ze 'forever' geblocked worden). De enige manier om mijn 'werk' IP weer toegankelijk te krijgen was de trust list weer op alles te zetten....
Ikkan overigens in mijn router aangeven vanaf welke IP adressen is toegang verleen, met andere woorden vanaf mijn werk kan ik erbij en vanaf de rest van internet niet. Dat is mijn afweging geweest voor veiligheid, kijk je log maar eens na hoevaak je poorten gescand worden (bijv ftp).
Da's vreemd? bij mij gebeurd dat wel. heb je de setting op de eerste pagina wel op medium staan?IJsbeer schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 08:47:
[...]
Zie deze post: sl1000 in "Het grote QNAP topic"
Wat ik overigens wel raar vindt is dat blocked IP adressen niet in de block list komen (iig niet als ze 'forever' geblocked worden). De enige manier om mijn 'werk' IP weer toegankelijk te krijgen was de trust list weer op alles te zetten....
Ikkan overigens in mijn router aangeven vanaf welke IP adressen is toegang verleen, met andere woorden vanaf mijn werk kan ik erbij en vanaf de rest van internet niet. Dat is mijn afweging geweest voor veiligheid, kijk je log maar eens na hoevaak je poorten gescand worden (bijv ftp).
[ Voor 23% gewijzigd door Hopjesvla79 op 17-03-2011 15:09 ]
Hi Ha Hopjesvla
er komt zeer binnenkort een update naar 3.4.1. ik hoop eigenlijk dat die jouw problemen gaat oplossen. je kunt ook proberen te downgraden naar 3.3.9. Ik kan me haast niet voorstellen dat qnap en de samsung 204ui niet samen gaan, daar de disk toch al een jaar oud is en ik nu pas wat meldingen zie komen over rebootproblemen.Hopjesvla79 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 14:42:
damn wat een buttding is de combi 119P+ en Samsung F4EG HD204UI, 2TB..
ben een beetje aan het spelen met het WOL probleem (ben er nu achter dat voor elk magick packet dat ik verzend, er een aparte shutdown cyclus gedaan moet worden: dus bv 3 packets = 3x shutdown, na de eerste 2 start hij meteen weer op, na de 3e is hij pas echt uit.....),
maar goed na weer een keer opnieuw opstarten net kreeg ik weer eens de melding dat hij de schijf niet herkend. weer opnieuw opstarten dan maar..... zucht... is dit nu iets van de schijf of van de nas?
En kan ik hiermee iets doen (dwz schijf terugbrengen ofzo?)?
wordt...er...een...beetje...moe..van....![]()
*edit*
zie weer de volgende melding staan:
[Single Disk Volume: Drive 1] The file system is not clean. It is suggested that you run "check disk".
Ik heb laatst de uitgebreide check gedaan (disc management->HDD smart->test->complete test) maar daar kwam niets schokkends uit.
Dat is absoluut iets waar QNAP een streepje voor heeft.sl1000 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:13:
Voordeel van de QNAP is misschien de beschikbaarheid van het aantal applicaties in qpkg formaat.
Abort, Retry, Quake ???
Abort, Retry, Quake ???
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dit is een bug in de laatste firmware?Exirion schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 09:02:
De derde nacht op rij dat de QNAP onbereikbaar is geraakt. Begint een beetje irritant te wordenHij reageert nog wel op pings, maar elke connectie faalt. SSH, HTTP, maakt niet uit. Bovendien is er een HEEL irritante bug dat elke keer Apache weiger op te starten en de server logs vol staan met om de halve minuut een poging om Apache te starten. Veel mensen lijken hier last van te hebben.
Ik draai nog 3.3.8. Maar die heeft het al die tijd goed gedaan en nu ineens in de laatste dagen treedt dit probleem op.Webgnome schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 10:49:
Dit is een bug in de laatste firmware?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Tja, dan wordt het de volgende keer exit QNAP en hello Synology.sl1000 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:08:
Wordt soms wat moedeloos dat QNAP zijn arm-based firmware al een tijd niet meer foutloos krijgt.
Ga ik ook nog wel wat stevig commentaar op leveren...
Anoniem: 187449
vind QNAP verder topkwaliteit.. maar als het goed draait niet telkens upgraden ..Exirion schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 12:24:
Op de vorige NAS had ik Debian draaien. Nu heb ik bewust gekozen voor een QNAP met kant-en-klare software zodat alles snel en makkelijk werkend te maken is, zonder er veel omkijken naar te hebben. Er gebeuren soms echter zulke vage dingen dat ik meer tijd kwijt ben aan het uitzoeken daarvan dan aan het zelf beheren van wat scripts in Debian. Niet echt de bedoeling van een NAS
Ik ook hoor. Heb bewust voor QNAP gekozen omdat ik de vergelijkbare Synology's plastic rommel vond.Anoniem: 187449 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 12:47:
vind QNAP verder topkwaliteit..
Ik heb nog nooit geupgrade. Heb er alleen 3.3.8 op gezet toen ik 'm uit de doos installeerde.maar als het goed draait niet telkens upgraden ..
dat is absoluut niet waar. Atom based krijgt zelfs minder aandacht van R&D voor zover ik kan overzien. ARM based is alleen veel lastiger te tunen en stabiel te krijgen. Komt weer mede door de mindere hoeveelheid geheugen.Solstice schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:41:
Tsja...de hele focus gaat naar de atom series.
Maar hoe dan ook..een goede firmware afleveren is wel een verplichting.
Ehhh dat is bij Synology... bij QNAP kun je wel degelijk downgraden naar de vorige firmware hoor..Anoniem: 187449 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 12:18:
en ze moeten het 'downgraden' wat makkelijker maken.. dat je tenminste terug kan naar de laatste goedwerkende versie zonder dat je alles moet formatten.
ik ben ietsie langer 'firmware' klant bij qnapExirion schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 13:03:
[...]
Ik ook hoor. Heb bewust voor QNAP gekozen omdat ik de vergelijkbare Synology's plastic rommel vond.
[...]
Ik heb nog nooit geupgrade. Heb er alleen 3.3.8 op gezet toen ik 'm uit de doos installeerde.
[ Voor 52% gewijzigd door golfgti5 op 18-03-2011 19:38 ]
[ Voor 32% gewijzigd door sl1000 op 18-03-2011 20:06 ]
Tot op heden nog geen problemen, alhoewel..sl1000 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 20:02:
@Hopjesvla: Maakt versie 3.4.1 nu nog wat uit voor jouw probleem?
QNAP heeft de HD204 opnieuw getest met firmware 3.40 en zij kunnen geen vreemde dingen ontdekken. Indien gewenst zou ik ze eens kunnen vragen of ze contact met je op kunnen nemen?
Hi Ha Hopjesvla
Thanks!sl1000 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 23:20:
statisch ipadres is altijd logisch, maar maakt voor het downloaden weinig uit
[ Voor 6% gewijzigd door SpaceMarine op 19-03-2011 10:45 ]
nope geen signature
Tsja, als je via internet bij de sabnzd webpagina wil, Moet je poort 8800 in je router opzetten naar internet. je zou dan via je mycloudnas dnsnaam op poort 8800 er bij moeten kunnen. qua beveiliging zou ik gewoon een username/password op de sabnzbd pagina zetten. lijkt me veilig genoeg, niet?Ik ben overigens bijna klaar met instellen/uitzoeken. Via MyCloudNas kom ik overal bij (via IP's die ik toegang heb gegeven). Het lukt me alleen nog niet om op een andere manier vanaf "buiten" op mijn QNAP te komen. Ik wil bijvoorbeeld. Zal wel een poorten probleem zijn, maar ik kan maar niet achterhalen wat het is. Zo krijg ik bijvoorbeeld SABMobile wel aan de praat via WiFi, maar niet via 3G (ik zet dan de beveiliging even op laag). Lastig overigens dat je Iphone telkens een andere IP krijg op 3G. Met de beveiliging op hoog en filtering op IP is het volgens mij niet mogelijk in te stellen dat een apparaat met wisselende IP;s toch toegang krijgt. Iemand hier een suggestie voor?
de QNAP heeft Twonky aan boord. middels twonky kun je DNLA streamen naar DNLA capable devices. helaas is DNLA niet echt een vast omlijnde standaard, dus deze wordt door iedereen weer anders geinterpreteerd. met als gevolg dat ondertitels niet werken op sommig apparaten, je soms niet kunt doorspoelen of pauzeren, etc, etc, etc. Doe onderzoek in hoeverre Twonky jouw TV ondersteund en wat de ervaringen van anderen zijn zou ik zeggen. Ik vind Twonky wel makkelijk om mijn gedownloade series te kijken, maar voor films schakel ik over op een htpc met XBMC.SpaceMarine schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 10:43:
Ik zit al een tijdje met een vraag rondom de QNAP,
Ik heb een philips TV met een netwerkaansluiting erop. Nu heb ik begrepen dat ik de NAS op mijn TV kan aansluiten waardoor ik DVDrips zou kunnen afspelen op mijn TV. Nu weet ik dat een NAS natuurlijk geen mediaplayer is maar ik zou graag willen weten of dit klopt?
Ik zat te denken aan de QNAP TS-219P(+) Turbo NAS
Heeft iemand hier ervaring mee of van iemand gehoord dat dit inderdaad mogelijk is.
Thnx,
kijk eens naar de cpu belasting tijdens het moment dat sab zo traag is. misschien druk met unrarren/parren? is de cpu zwaar belast, zoja door welk proces?golfgti5 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 07:14:
[...]
Thanks!
Kan het ook zo zijn dat er ergens een foutje in SABNZBD zit?
Ik kan de QNAP via de finder wel gewoon benaderen, alleen kan ik soms sabnzbd niet oproepen en is de snelheid soms bizar lag (15KB/s), opzich vreemd, andere dagen loopt hij wel top, geen pijl op te trekken, ook als sabnzbd down is kan ik wel gewoon via de Dune D1 films vanaf de NAS kijken.....
Ik heb de connectie's op jouw advies naar 5 gezet en ook het pauzeren ingesteld.
grt Ron
deze pakketten zijn nog een beetje erg in beta. ze lijken te werken, al moet je sabnzbd na installatie nog een keer extra stoppen en starten, anders denkt hij dat de disk vol is en download hij niet. Je mag van mij testen, maar ik kan je weinig support geven. linkjes voor de x09 devices:midget schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 12:28:
Ik zou graag de laatste versie van SABNzb testen inclusief Spotweb package.
Mijn QNap is een TS-209 heeft iemand een idee waar ik de packages kan downloaden?
1. GEEN wd greens gebruiken. Je krijgt er hoofdpijn van!ziekloon schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 19:18:
Pfff... heb net een nieuwe 419P+ binnen... maar tot nu toe ben ik 'not impressed'.
Ik moest meteen een firmware update doen. Dat werkte niet, bleek dat ik de onderste LAN poort moest aansluiten (terwijl in de quick start manual de bovenste poort was aangesloten).
Uiteindelijk geupdate naar de nieuwste versie, 3.4.1 build 315.
Het duurde een hele tijd voor de Raid sync klaar was, maar ach, dat was niet zo erg (3x 1TB WD).
Maar ik loop tegen een aantal onverklaarbare problemen aan:
- Het installeren van de Sabnzbdplus qpkg loopt vast bij 45%
- De webinterface loopt op diverse plaatsen compleet vast
- Ik kan Windows networking niet instellen (de pagina blijft zeggen 'loading data', verder kan ik niks invullen)
- Hoewel AFP is ingeschakeld (ik werk vanaf een Mac) kan ik geen enkele share via AFP bereiken (de NAS duikt wel op in de finder op mijn Mac, maar zodra ik ermee probeer te connecten krijg ik de boodschap 'server not available)
etc etc
Ik probeer te resetten naar de factory defaults, maar ook dat gaat niet; de status blijft 'busy' maar er gebeurt helemaal niks.
M.a.w.... voorlopig heb ik helemaal niks aan mijn QNAP.
Zou het aan deze nieuwe firmware kunnen liggen? Is er een manier om, buiten de web interface om, een harde reset naar de factory defaults te doen zodat ik het allemaal nog een keer kan doen? Of heb ik gewoon pech en heb ik een DOA? Word er nu een beetje moedeloos van..
Peter, het lijkt erop dat jejezelf goed in de nesten hebt gewerkt. Heb je nog een originele dd van je 509 DOM?Petie81 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 20:38:
Hallo, Ik heb een probleem met mijn QNAP TS-509 en ik hoop dat iemand van jullie mij hierbij kan helpen.
Vanaf mei 2010 heb ik probleemloos gedraaid met 5 Samsung schijven van 1TB op raid5. En telkens netjes de laatste firmware geïnstalleerd. Woensdagavond kon ik ineens de server niet meer vinden. In het display bleek te staan "System Booting>>>". Vreemd, ik een half uurtje gewacht maar er veranderde niets meer.
Systeem uitgezet, stroom er een kwartiertje af en weer aan gezet. Helaas, zelfde probleem.
Internet geraadpleegd. Geprobeerd te booten zonder schijven en dat leek goed te gaan. Schijven er weer in, zelfde probleem.
Probleem gepost bij QNAP en gewacht op reactie, zou binnen 24 uur zijn. Tot nu toe echter van QNap nog geen reactie.
Verder gezocht op het web en daar vond ik een handleiding om de rom opnieuw te flashen (http://us1.qnap.com/Stora...re_recovery_guide_x86.pdf). Ik heb geen kennis van linux, maar het zag er niet te moeilijk uit, dus ik heb de gok gewaagd. USB bootdisk gemaakt. Laatste firmwareversie er op gezet. QNap opgestart vanaf de usb disk en de image gekopieerd zoals stond aangegeven.
Echter, na de reboot starte hij weer op vanaf de usb-disk. Met fdisk -l gekeken welke partities er nu zijn en dan blijkt de 'DOM' geen geldige partitie tabel te hebben: "Disk /dev/hda doesn't contain a valid partition table".
Oudere firmwareversie geprobeerd, zelfde probleem.
Geprobeerd te kopiëren met dd comando, zelfde probleem
De DOM (/dev/hda) opnieuw gepetitioneerd met fdisk (ik weet niet of dat slim was, maar ja...), fdisk -l gaf nu geen melding over invalide partitie tabel. Image weer gekopieerd en daarna geeft disk -l wéér het zelfde resultaat ("Disk /dev/hda doesn't contain a valid partition table").
Ik was altijd in de veronderstelling dat je met het kopiëren van een image een exacte kopie maakt, dus inclusief eventuele partities. Klopt dat of niet?
Ik heb geen idee meer hoe ik nu verder moet, wat ik nog kan proberen.
Als ik hier nier verder mee kom, dan zal er niets anders op zitten dan het systeem op te sturen, maar ik heb in forums al gelezen dat ik hem dan een week of 7 kwijt ben en dat zie ik uiteraard niet zo zitten.
Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen? Bedankt alvast.
Groet,
Peter
Je kunt een IP-adres per interface toekennen, daar houd het momenteel even mee op. Ik begrijp alleen niet helemaal waarom je voor een dns-service een extra ip-adres zou moeten hebben?Webgnome schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 22:01:
@sl1000 weet jij of (en hoe) het mogelijk is om meerdere ip adressen aan je nas toe te kennen? Ik zit er namelijk over te denken om een dns op de nas te installeren zodat ik bijv admin.nas.local of ldap.nas.local kan doen maar zover ik weet ( en verstand heb van dns) kan dns niet met poorten overweg dus moet je met ip adressen aan de haal..
Wat ik wilde gaan proberen is om te kijken of het mogelijk is om de servertjes die ik op de nas draai ( web, ftp ldap etc.. ) een eigen name te maken zoals bijv. ldap.mydomain.local , ftp.mydomain.local etc.. maar volgens mij kun je met dns niet specificeren dat ftp.mydomain.local naar 192.168.1.1:21 gaat etc..sl1000 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 13:29:
Je kunt een IP-adres per interface toekennen, daar houd het momenteel even mee op. Ik begrijp alleen niet helemaal waarom je voor een dns-service een extra ip-adres zou moeten hebben?
[ Voor 16% gewijzigd door Trishul op 20-03-2011 14:16 ]
nee, waarom zou je poorten willen opgeven. dat snapt de betreffende applicatie toch autmatisch... je kunt meerdere aliasen aanmaken als je zou willen, waarbij je ftp.mydomain.local naar 192.168.1.1 laat wijzen en web.mydomain.local ook. Volgens mij heb je dan alles zoals je het zou willen...Webgnome schreef op zondag 20 maart 2011 @ 13:41:
[...]
Wat ik wilde gaan proberen is om te kijken of het mogelijk is om de servertjes die ik op de nas draai ( web, ftp ldap etc.. ) een eigen name te maken zoals bijv. ldap.mydomain.local , ftp.mydomain.local etc.. maar volgens mij kun je met dns niet specificeren dat ftp.mydomain.local naar 192.168.1.1:21 gaat etc..
nope geen signature
[ Voor 77% gewijzigd door sl1000 op 20-03-2011 17:12 ]
mysql -u root mysql
[ Voor 76% gewijzigd door HyperBart op 20-03-2011 21:55 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Trishul op 20-03-2011 23:34 ]
Waarom heb je dat nodig dan? Ik denk dat het voor een gebruiker een kleine moeite is om met phpmyadmin even een spotnet database met bijbehorende gebruiker aan te maken, voordat je spotweb installeert.sl1000 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 16:51:Ik loop alleen tegen het probleem aan dat ik het root wachtwoord van MYSQL moet weten.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq