Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399675

Ik heb net de nieuwe Sabnzb geinstalleert op mijn nas.
Als ik op de link klik kan die de pagina niet openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DRuw schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:56:
http://forum.qnap.com/vie...83820&hilit=noise#p183820
pokke, 3keer raden welke ik heb......
Ik heb ook firmware CC34 maar hoe krijg ik CC35 erop? (het programma van seagate geeft ook aan dat je het niet op RAID systemen moet uitvoeren zodra je het draaid (maar dat zal gaan over operating system drives gok ik?)
kortom HELP!
Heb dezelfde, voorlopig lees ik dat hij minder tikt maar daarom niet volledig alles wegneemt. Ik merk ook niet dat het een ongelooflijke invloed heeft op de performance of de slijtage van de disk, dus ik ga voorlopig nog niet mijn big ass 8TB array er uit knallen omdat mijn schijven wat te vaak tikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-06 13:22
@rubberduck: gooi je Cache en nzb dir even weg in de download/sabnzbd dir.
stop en start daarna het qpkg en het zou moeten werken. zoniet, reboot dan je nas eens.

[ Voor 11% gewijzigd door sl1000 op 14-03-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theking1981
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-06 15:15
Ik heb nu al een tijdje gezocht om er een wachtwoord op te krijgen zodat niet iedereen die mijn nas benaderd ook gewoon spotweb kan zien/gebruiken.

In een post hier op tweakers ben ik iets tegen gekomen over een .htaccess en .htpasswd alleen als ik die aanmaak en in de map spotweb plaats dan kan ik hem nog steeds gewoon open zonder wachtwoord.

Weet iemand hier misschien iets op?
Veder werkt de spotweb 0.9 echt super op mijn Qnap dank daarvoor SL1000 :P

Ik heb een Qnap: TS459Pro+
Firmware: 3.4.0. build 0214T
Sabnzbd+ 0.5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Laatst online: 12-06 10:42

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

sl1000 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:27:
@DRuw. zet de nas uit en check bij elke disk of de disk goed vast zit in zijn bay.
Als je de firmware wilt upgraden, zet de nas uit, en begin dan met de 3e (meest rechter) disk eruit te halen en koppel die aan je pc via een sata kabeltje. de upgrade tool van seagate draaien, disk terugplaatsen en dan de nas weer aanzetten.

Daarna kun je nakijken of de nas je disk nog lief vind en niet bezig is met een rebuild van je raidset. als alles goed is verlopen, de raidset is intact, en je data bereikbaar, dan kun je de nas weer uitzetten en je andere 2 schijven doen.
pokke: ik wil die firmware updaten, geeft ie een error: Model Matched, No Firmware Matched! Will not download firmware.

En de uitleg van seagate volgens de site: - Even though the model is a match, the current version on the disk is not compatible with the version supplied in this update.

kortom, updaten kan niet blijkbaar:(

schijf teruggedaan en raid in intact ( *O* )
Wat mij wel opvalt: in mijn antec kasten (sonata en solo) hangen de schijven in rubbertjes en zijn de panelen ook gedempt... erg jammer dat dat niet bij de 439 is gedaan!
Waar had jij nou rubber zitten trouwens sl1000?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399675

Ik heb nu sabnzb Versie: 0.5.6 weer in gebruik.
Spotnet 0.9 weer erop gezet nu heb ik postbestanden van 1.4 jaar terug en deze gaan terug tot 1.2 jaar.
Recentere zijn er nog niet bijgekomen weet iemand hoe dit kan?
Is er ook een mogelijk om sneller te updaten?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Net ff nagekeken, maar heb nergens rubber zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

ik heb ff een filmpje gemaakt... ik weet niet of het helemaal duidelijk is maar ik heb een poging gedaan....
kan ik die naar je sturen op een of andere manier?
Het is volgens mij ook niet zo zeer het geluid zelf maar meer het feit dat hij het aan de volledige behuizing doorgeeft... het dempt ook een beetje als ik met mijn hand op de bovenkant druk (niet echt te horen in het filmpje...)

[ Voor 41% gewijzigd door DRuw op 14-03-2011 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:52
@ DRuw:

Je kan de firmware update ook 'forcen' met behulp van een bootable cd die op de seagate site staat: http://niallbest.com/seag...as-cc35-firmware-upgrade/ <-- handleiding

Die seagate tool werkte bij mij namelijk ook voor geen meter.

EDIT: owja, let er wel op dat je niet zomaar de biossetting ahci naar ata kan veranderen (kan wel, maar dan start windows 7 niet meer op...) alhoewel daar wel een oplossing voor is, google.

[ Voor 29% gewijzigd door Trishul op 14-03-2011 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Is dat niet een beetje tricky..... ik heb net mn data veilig....
ik zie in die posts ook een verhaal met een link over een andere command line... hoe weet ik zeker welke ik hebben moet (doen de rest het vanzelf niet ofzo?)

Edit: ps: ik was het al aan het proberen met de iso file manier maar die cntr-c actie kende ik niet...

Edit2: prestaties zijn volgens mij niet slecht trouwens:
CDM op 1000mb:
Seq 43,26 read 67.06 write
512k 18,30 read 40.06 write
4k 0.929 read 4,251 write
4k qd32 1.085 read 3,525 write
(4x2TB in Raid 5)

[ Voor 44% gewijzigd door DRuw op 14-03-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuckert
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:51
@sl1000 Klopt het dat je geen spot aan sabnzbd kan toevoegen als deze aan het downloaden is? Of kan ik nog iets instellen om het mogelijk te maken? Ik kan nu alleen een spot aan sab toevoegen als deze in rust staat.

Spotweb 0.9
Sabnzbdplus 0.5.6R2
Qnap TS-239 Pro II+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Sab 1 connectie naar de nieuwsgroep server minder geven. Waarschijnlijk gebruikt sab al jouw connecties terwijl spotweb er ook 1 nodig heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuckert
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:51
Thanks, dat was inderdaad het probleem. Nogmaals veel dank voor je support hier op het forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LithoMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-06 09:44

LithoMan

Toemaar

Ik heb een leeg veld op Spotweb. Onderin staat: laatste update 4 eeuwen, 1 jaar. Update spot werkt niet, blijft zoeken.

Geïnstalleerd:

Spotweb 0.9
SABnzb 0.5.6r
Qnap TS-459 Pro+

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Ik moet mijn TS-210 van tijd tot tijd opnieuw opstarten. Ik heb hem nu ongeveer 3 maanden en heb hem al 3x opnieuw moeten starten omdat ik dan geen verbinding meer kan krijgen via mij laptop. Als ik dan naar de TS-210 ga kijken dan staat ie te 'ratelen' en is er in principe niets aan de hand er brandt geen rood lampje iig.
Wat kan er dan aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
@ALL ik ga geen inhoudelijke spotweb vragen meer beantwoorden. daarvoor is een prima thread hier te vinden: SpotWeb - Webbased Spotnet Zoek daar ook eens naar je problemen zou ik zeggen.

@Zonekill: welke firmware draai je? er zijn veel issue's met arm-firmware de laatste tijd. zelfs in 3.40 die toch heel stabiel leek zitten ook weer wat stability bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138742

Ik heb een TS-212, firmware 3.4.0 build 0212 en heb ook het probleem dat de Qnap af en toe niet via netwerk te benaderen is. Na opnieuw opstarten werkt het weer wel. Het rare is dat de server wel zichtbaar is (als je er op klikt opent de webpagina van de server), maar niet de schijven.

Ik heb SABnzbd versie 0.5.6 draaien. de TS-212 wordt er heel erg traag van. Verversen van pagina's duurt een eeuwigheid. De downloadsnelheid varieert heel erg. Ik heb het aantal verbindingen al teruggebracht en dat hielp iets.

Iemand nog tips/suggesties om bovenstaande te verhelpen/verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:08
hier iets vergelijkbaars met een 119P+ en een Samsung F4EG HD204UI, 2TB:
af en toe bij het opstarten blijft het powerlampje knipperen. Probeer ik te connecten met QNAP finder krijg ik het bericht dat de schijf niet geconfigureerd is. (?)
Na een restart werkt het ineens wel weer. Erg jammer maar wat kan de oorzaak zijn? Vind het vrij irritant nl.
(3.4.0-0212)

*edit*
ik zie nu wel in de hdd log a en toe het volgende staan:

File system is not clean. It is suggested that you run "check disk", Weet niet of er een verband is, maar lijkt plausibel. Wat nu?

[ Voor 21% gewijzigd door Hopjesvla79 op 15-03-2011 16:39 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
klinkt als een spin-up issue. werken de disken wel goed met een andere firmware? ergo kan het aan firmware 3.40 liggen? ik heb qnap geflagged dat ze de disken nog een keer door hun lab moeten halen met firmware 3.40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Thanks voor het flaggen,
mmm andere FW, weet ik eigenlijk niet, NAS is nog geen maand oud en heb geen andere FW erop gehad.
Wellicht dat 3.4.1 uitkomst biedt. (enig idee wanneer deze van de beta gehaald wordt?)

Lijkt me ook spinup, want tussen de vorige shutdown en de (manuele) restart is er niets vreemd te zien in de logs. (o zou ik juist wel wat moeten zien?)
NCQ issue zou opgelost moeten zijn (disk is van 01.2011 en zou, volgens Samsung voorzien moeten zijn van de nieuwe FW)

[ Voor 45% gewijzigd door Hopjesvla79 op 15-03-2011 16:44 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
NCQ issue is een degraderend proces. Als er dan wat beschadigd zou zijn, Zou het na een reboot niet zijn opgelost lijkt me. Verder begrijp ik dus dat het probleem alleen optreed als de machine een koude start krijgt? infeite draait er dan nog geen firmware, dus ook dat zou vreemd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Klopt, alleen met een koude start. Ik start de 119P+ door een wol command te sturen (waar ik nog steeds issues mee heb btw), en heb een scheduled shutdown op het einde van de dag.
Dus dan toch een spinup probleem? Maar zou dat niet met een FW opgelost kunnen worden door het inladen van de FW wat later te doen oid?
In principe zou deze schijf compatible moeten zijn.. Niet dat het probleem zich super vaak voordoet, maar als het voordoet is het wel erg irri..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
is het alleen een wol probleem of gebeurd het ook als je de aan-uit knop gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
mmmm weet ik niet, maar weet wel dat het daarstraks ook met een restart gebeurde.

Normaal gesproken wanneer ik dit probleem heb kan ik in Finder de nas wel zien, maar als ik er op klik krijg ik te zien dat hij geconfigureerd moet worden. Normaal gesproken helpt een restart vanuit finder wel, behalve deze keer: toen moest ik het 2 keer restarten.
Toch gaat het vaak wel goed, maar blijft vervelend.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Vaag probleem. Als het met een reboot ook gebeurd is het geen spinup issue lijkt me. Een collega van me is nu een 212 aan het testen met 2x een 204ui, en die heeft geen problemen gevonden nog met wol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Blijft ook lastig te reproduceren, lijkt vrij willekeurig te gebeuren bij mij.

Wat betreft wol,
weet je wat er gebeurd bij je collega of hij vanaf 2 systemen een wol command stuurt (een om op te starten , een redundant) en dan een scheduled shutdown doet?
Bij mij springt hij dan nl. nog steeds aan
(Hopjesvla79 in "Het grote QNAP topic")

Maar goed, het blijft vaag. Ik denk dat ik het falen tijdens opstarten in 1 maand 3 keer heb gehad ofzo.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-05 20:28
Mijn CPU usage is continue 100%. TOP geeft aan dat er een php programma vollop draait.
Momenteel draaien alleen:
SSOTS 7.5.2R2
NZBget 0.7
Optware 0.99.163
en
Web File Manager
Download station
MySQL Server (is die nodig voor SSOTS? anders geen idee waarom deze draait)

Iemand een idee wat de 100% load van mijn CPU veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:11
Purn0 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:47:
Mijn CPU usage is continue 100%. TOP geeft aan dat er een php programma vollop draait.
Momenteel draaien alleen:
SSOTS 7.5.2R2
NZBget 0.7
Optware 0.99.163
en
Web File Manager
Download station
MySQL Server (is die nodig voor SSOTS? anders geen idee waarom deze draait)

Iemand een idee wat de 100% load van mijn CPU veroorzaakt?
Het php programma >:) Ik zou zeggen disable een voor een deze applicaties te beginnen bij je webserver te restarten.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-06 09:55

FeaR

In GoT we trust

Zojuist de QNAP TS-219P+ binnen gehad samen met één Samsung 1.5 TB-schijf. Enige waar ik de QNAP nu voor ga gebruiken is om Squeezebox Server op te draaien. Dus voor back-up gebruik ik de reeds aanwezige 1.5 TB-schijf in de PC wel. Kan die één op één kopieren en updaten wanneer ik weer iets nieuws heb.

Thuis maar eens "in elkaar zetten" en installeren. Maar kwalitatief is het al best oké, had echt een plastic ding verwacht :$

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-05 20:28
Webgnome schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:07:
[...]

Het php programma >:) Ik zou zeggen disable een voor een deze applicaties te beginnen bij je webserver te restarten.
Webserver uit gezet, maar php blijft 99% gebruiken :(
Af en toe zie ik in TOP een programma "sysRequest.cgi" verschijnen met status Z (?) Zou dat wat kunnen zijn?

Andere programma's die volgens TOP "Runnen" zijn er niet.
mysqld, nzbget, slimserver, smbd, proftpd, nmbd, stunnel &sshd staan ook in de lijst, maar slapen allemaal (en gebruiken ook 0,0% cpu.

Ik heb zo'n idee dat er iets draait wat ik via de webinterface van Qnap helemaal niet kan uitzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-06 10:03

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Heb dus gisteren een TS-212 besteld met helaas de verkeerde schijven (WD20EARS). Nu had informatique de boel al verzonden voordat ze mijn mailtje zagen met de vraag deze om te ruilen voor een paar Samsung schijven (deze hebben ook een probleempje maar dat was gemakkelijk te fixen). Is de 1e keer dat ik baal van een vlot leverende winkel :). Nu zat ik wat te zoeken en ik kwam het progje wdidle tegen om de schijf minder te laten pauzeren. Mensen hier ervaring mee ? Anders moet ik de boel weer terugsturen en dan ben ik weer 4 dagen verder.....

Nu moet ik erbij vertellen dat ik voorlopig de schijven niet in raid ga zetten en ook niet ga samenvoegen. Gewoon 2 schijven en een usb driver erbij als backup van mijn muziek.....

[ Voor 14% gewijzigd door Duncan_R op 16-03-2011 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jkroeze
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-06 17:41
Overweeg de TS-212 te kopen, die is 30 euro duurder da de synology 211j Is dat het verschil waard? Ding zal meestenijds niks staan te doen bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mmm.. de TS-219P+ net aangesloten en de online Set Up doorlopen. De stappen één tot vijf met het wijzigen van de tijd, tijdzone en wachtwoord ging snel. Alleen blijft de statusbar maar op 20% staan bij stap 6 "Initialize the hard disk". Het is wel 1.5 TB dus snap dat het niet binnen een minuutje klaar is, maar al 15 minuten op 20% baart me wel wat zorgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Purn0 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:46:
[...]

Webserver uit gezet, maar php blijft 99% gebruiken :(
Af en toe zie ik in TOP een programma "sysRequest.cgi" verschijnen met status Z (?) Zou dat wat kunnen zijn?

Andere programma's die volgens TOP "Runnen" zijn er niet.
mysqld, nzbget, slimserver, smbd, proftpd, nmbd, stunnel &sshd staan ook in de lijst, maar slapen allemaal (en gebruiken ook 0,0% cpu.

Ik heb zo'n idee dat er iets draait wat ik via de webinterface van Qnap helemaal niet kan uitzetten...
als je wilt, kan ik wel even met teamviewer meekijken. stuur me in dat geval even een dm met je connectiegegevens.
FeaR1986 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 18:35:
Mmm.. de TS-219P+ net aangesloten en de online Set Up doorlopen. De stappen één tot vijf met het wijzigen van de tijd, tijdzone en wachtwoord ging snel. Alleen blijft de statusbar maar op 20% staan bij stap 6 "Initialize the hard disk". Het is wel 1.5 TB dus snap dat het niet binnen een minuutje klaar is, maar al 15 minuten op 20% baart me wel wat zorgen...
welke browser gebruik je? mijn ervaring is dat de setup met safari en IE9 niet bepaald altijd vlekkeloos verlopen (heb hier ook een aantal bugreports voor openstaan). de setup draaien met chrome gaat daarentegen prima. welke firmware heb je daarnaast gebruikt voor de initialisatie?
Jkroeze schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:45:
Overweeg de TS-212 te kopen, die is 30 euro duurder da de synology 211j Is dat het verschil waard? Ding zal meestenijds niks staan te doen bij mij.
als ik me niet vergis is de 212 wat energiezuiniger. Dat zou over 2 jaar het aanschafverschil kunnen goedmaken?

[ Voor 46% gewijzigd door sl1000 op 16-03-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

sl1000 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 18:57:
[...]welke browser gebruik je? mijn ervaring is dat de setup met safari en IE9 niet bepaald altijd vlekkeloos verlopen (heb hier ook een aantal bugreports voor openstaan). de setup draaien met chrome gaat daarentegen prima. welke firmware heb je daarnaast gebruikt voor de initialisatie?
Google Chrome als browser en heb "3.4.0_Build0212" als firmware laten installeren. Maar hoort dat balkje ook niet op te lopen en springt het straks van 20% naar 100% of gaat er echt iets niet lekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
met 1 1.5tb schijf zou het niet langer dan 10 minuten mogen duren ofzo. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
FeaR1986 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 19:03:
[...]

Google Chrome als browser en heb "3.4.0_Build0212" als firmware laten installeren. Maar hoort dat balkje ook niet op te lopen en springt het straks van 20% naar 100% of gaat er echt iets niet lekker?
Bij mijn TS-412 duurde het met 3 x 2TB schijven maar iets van een kwartier ofzo... En jouw TS-219P+ heeft een snellere processor, dus dat zou sowieso sneller moeten gaan met ook nog eens 1 x 1,5TB. Ik gebruikte overigens Opera 11 (officieel volgens qnap niet het best ondersteund :P ). Maar misschien springt ie straks wel in een keer van 20 naar 100 %, dat heb ik met andere processen ook zien gebeuren (ligt missch. aan netwerk?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jkroeze
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-06 17:41
[b][message=35696653,noline]

als ik me niet vergis is de 212 wat energiezuiniger. Dat zou over 2 jaar het aanschafverschil kunnen goedmaken?
Klopt. Maar in standby mode is dat verschil 4 Watt (dat is al gauw een jaar of 4 draaien.)
Hoe zit het met de cases van beide, is daar nog verschil in?
Ben verder benieuwd of er snelheidsverschillen tussen beide zijn. Gelijke benchmarks heb ik niet kunnen vinden.

Kan verder geen noemenswaardige verschillen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
't zal redelijk lood om oudijzer zijn denk ik. performance zit hem nueenmaal in de cpu kracht. die 0.3mb/sec verschil in een benchmark is toch niet te merken in dageljks gebruik. of dat nu voor de Qnap geld of voor de Synology.

Voordeel van de QNAP is misschien de beschikbaarheid van het aantal applicaties in qpkg formaat.
verder zo snel even geen idee. Ben ook geen Synology expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

sl1000 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 19:31:
met 1 1.5tb schijf zou het niet langer dan 10 minuten mogen duren ofzo. :S
Anders toch maar eens de power er af en opnieuw beginnen, desondanks dat het afgeraden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Beste is dan wel om hem zonder schijf op te starten en de schijf pas terug te plaatsen als de wizard het aangeeft. Dan weet je zeker dat de disk opnieuw wordt aangemaakt.

stel initieel eens niets in in de wizard, behalve de disk intialiseren (EXT4)
de rest kan altijd daarna nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

sl1000 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:37:
Beste is dan wel om hem zonder schijf op te starten en de schijf pas terug te plaatsen als de wizard het aangeeft. Dan weet je zeker dat de disk opnieuw wordt aangemaakt.
Dat heb ik gedaan. Moet nu de firmware er opnieuw opzetten, maar krijg dan de volgende foutmelding:
Het systeem is niet goed geïnitialiseerd, bekijk de logs voor meer informatie.
Update 1:
De PC maar eens herstart en de QNAP van de stroom gehaald. Dit om leeg aan het traject te beginnen. Zit nu wéér bij de firmware, maar krijg nu:
The image file is incorrect or firmware update failed. Please check the image file and try again.
Volgens de QNAP Finder staat 3.4.0 er ook al op. Maar er is geen manier om deze stap te skippen :S

Update 2:
Had ergens nog een Western Digital EAD1500 liggen. Worden niet aangeraden door QNAP (door geen enkele fabrikant), want die dingen werken niet lekker in RAID. Maar goed, aangezien ik single disk heb wilde ik het wel eens proberen. En heb zojuist alles voltooid :X

Nu die Samsung maar eens DOA sturen naar 4Launch.
Had hem in Windows willen checken, maar die doet ook al moeilijk...

[ Voor 47% gewijzigd door FeaR op 16-03-2011 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

De QNAP draait nu als een zonnetje. Echter wel dus met een Western Digital die op de lijst staat van producten die problemen geven. Eens zien of de WD het vol wil/kan houden tot de RMA van de Samsung er is. Al dacht ik dat de WD's alleen fout gingen met RAID, dus kans bestaat dat ik het even zou houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben wat aan het stoeien met mijn TS-212. Zo heb ik MyCloudNas geactiveerd. Werkt als een trein, maar ik maak me wat zorgen om de beveiliging. Ik kan namelijk nu via elke PC op afstand mijn NAS bedienen na invoering van username en wachtwoord. Hoe kan ik dat extra beveiligen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 138742 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 08:26:
Ik ben wat aan het stoeien met mijn TS-212. Zo heb ik MyCloudNas geactiveerd. Werkt als een trein, maar ik maak me wat zorgen om de beveiliging. Ik kan namelijk nu via elke PC op afstand mijn NAS bedienen na invoering van username en wachtwoord. Hoe kan ik dat extra beveiligen?
Zie deze post: sl1000 in "Het grote QNAP topic"

Wat ik overigens wel raar vindt is dat blocked IP adressen niet in de block list komen (iig niet als ze 'forever' geblocked worden). De enige manier om mijn 'werk' IP weer toegankelijk te krijgen was de trust list weer op alles te zetten....
Ikkan overigens in mijn router aangeven vanaf welke IP adressen is toegang verleen, met andere woorden vanaf mijn werk kan ik erbij en vanaf de rest van internet niet. Dat is mijn afweging geweest voor veiligheid, kijk je log maar eens na hoevaak je poorten gescand worden (bijv ftp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IJsbeer schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 08:47:
[...]

Wat ik overigens wel raar vindt is dat blocked IP adressen niet in de block list komen (iig niet als ze 'forever' geblocked worden). De enige manier om mijn 'werk' IP weer toegankelijk te krijgen was de trust list weer op alles te zetten....
Ikkan overigens in mijn router aangeven vanaf welke IP adressen is toegang verleen, met andere woorden vanaf mijn werk kan ik erbij en vanaf de rest van internet niet. Dat is mijn afweging geweest voor veiligheid, kijk je log maar eens na hoevaak je poorten gescand worden (bijv ftp).
Top; gelukt bedankt! Ik heb bijna het hele Topic (verspreid over verschillende dagen) gelezen, maar hier overheen gekeken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
IJsbeer schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 08:47:
[...]

Da's vreemd? bij mij gebeurd dat wel. heb je de setting op de eerste pagina wel op medium staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Als je hem niet op medium zet werkt ie helemaal niet, dan kun je gewoon onbeperkt vaak proberen. Vreemd, ik gebruik wel gewoon 3.4 op mijn 119P+...

Ik heb het nu via de router opgelost (poorten op basis van IP adres en dus niet voor de hele wereld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
damn wat een buttding is de combi 119P+ en Samsung F4EG HD204UI, 2TB..

ben een beetje aan het spelen met het WOL probleem (ben er nu achter dat voor elk magick packet dat ik verzend, er een aparte shutdown cyclus gedaan moet worden: dus bv 3 packets = 3x shutdown, na de eerste 2 start hij meteen weer op, na de 3e is hij pas echt uit. |:( ....),

maar goed na weer een keer opnieuw opstarten net kreeg ik weer eens de melding dat hij de schijf niet herkend. weer opnieuw opstarten dan maar..... zucht... is dit nu iets van de schijf of van de nas?
En kan ik hiermee iets doen (dwz schijf terugbrengen ofzo?)?

wordt...er...een...beetje...moe..van.... :-(

*edit*
zie weer de volgende melding staan:
[Single Disk Volume: Drive 1] The file system is not clean. It is suggested that you run "check disk".

Ik heb laatst de uitgebreide check gedaan (disc management->HDD smart->test->complete test) maar daar kwam niets schokkends uit.

*edit2*
naar het blijkt ben ik niet de enige...
http://forum.qnap.com/vie...php?f=182&t=41597#p184182

[ Voor 23% gewijzigd door Hopjesvla79 op 17-03-2011 15:09 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Hopjesvla79 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 14:42:
damn wat een buttding is de combi 119P+ en Samsung F4EG HD204UI, 2TB..

ben een beetje aan het spelen met het WOL probleem (ben er nu achter dat voor elk magick packet dat ik verzend, er een aparte shutdown cyclus gedaan moet worden: dus bv 3 packets = 3x shutdown, na de eerste 2 start hij meteen weer op, na de 3e is hij pas echt uit. |:( ....),

maar goed na weer een keer opnieuw opstarten net kreeg ik weer eens de melding dat hij de schijf niet herkend. weer opnieuw opstarten dan maar..... zucht... is dit nu iets van de schijf of van de nas?
En kan ik hiermee iets doen (dwz schijf terugbrengen ofzo?)?

wordt...er...een...beetje...moe..van.... :-(

*edit*
zie weer de volgende melding staan:
[Single Disk Volume: Drive 1] The file system is not clean. It is suggested that you run "check disk".

Ik heb laatst de uitgebreide check gedaan (disc management->HDD smart->test->complete test) maar daar kwam niets schokkends uit.
er komt zeer binnenkort een update naar 3.4.1. ik hoop eigenlijk dat die jouw problemen gaat oplossen. je kunt ook proberen te downgraden naar 3.3.9. Ik kan me haast niet voorstellen dat qnap en de samsung 204ui niet samen gaan, daar de disk toch al een jaar oud is en ik nu pas wat meldingen zie komen over rebootproblemen.

ik zal morgen met even met QNAP babbelen over je wol problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik begin steeds meer thuis te raken op de QNAP TS-212. Waar ik nog niet helemaal happy mee ben is hoe SABnzb bij mij draait. ik draai versie 0.5.6r. De eerste film die ik heb gedownload ging prima. Ik heb op mijn Iphone Sabmobile en ook dat draaide via WiFi. Daarna lijkt er iets mis te zijn gegaan. Ik kan regelmatig SABnzb niet benaderen via mijn QNAP. Via SABnzb lukt het helemaal niet meer. ik heb daarna nog een paar pogingen gedaan om een film (HD) binnen te halen. Veel bestanden in de incomplete map, maar SABnzb wil deze film niet afmaken (zit een slechte rar bij, maar hij zou toch zelf moeten gaan repareren).

Iemand nog suggesties? Ik heb al geprobeerd het programma te stoppen en weer te starten, maar dat geeft geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-06 12:13

4POX

Everybody is wired

Mensen met problemen. De nieuwe update is vandaag verschenen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
ja, ben hem nu een dag aan het testen, maar kan geen gekke dingen vinden. Irritante is wel dat ik bij 3.40 ook geen problemen had en die heb ik wel 2 maand gestest ofzo.
Omdat de nieuwe firmware het het probleem bij andere testers oplostte en er geen verder issues naar voren kwamen is hij nu live gegooid. Nog een dag eerder dan ik had verwacht.

@hvan: welke firmware? gebruik je ssl? stop je downloaden tijdens unrarren? gebruik je niet te veel connecties (stuk of 5 a 6 moet zat zijn voor jou systeem). Ik draai hem zelf ook op een 212 en het werkt als een zonnetje.

je zou nog een upgrade naar sab 0.6 kunnen overwegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
sl1000 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:13:
Voordeel van de QNAP is misschien de beschikbaarheid van het aantal applicaties in qpkg formaat.
Dat is absoluut iets waar QNAP een streepje voor heeft.

Heb onlangs, ivm meer ruimte nodig, een Thecus N7700PRO aangeschaft.
Leuk ding, performed prima.
Maar extra apps is een drama. Kan ik voor m'n Squeezeboxen weer een losse QNAP gaan aanschaffen 8)7

Geen Thecus meer voor mij.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
sbs is wel werkend te krijgen op een Thecus volgens mij, maar dat heeft wel een berg commandline geknutsel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
sbs staat er inderdaad wel op nu, maar er is een issue met het scannen van de collectie.
Maar los daarvan, het grote verschil is de beschikbaarheid van apps, en de info over eventuele issues.
Daar ligt QNAP beduidend voor in ieder geval.

Voor puur storage zal een Thecus een leuk en goed performend alternatief zijn.
Maar net die dingen die zo'n apparaat echt leuk maken ontbreken dan weer.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:46

Exirion

Gadgetfetisjist

De derde nacht op rij dat de QNAP onbereikbaar is geraakt. Begint een beetje irritant te worden :( Hij reageert nog wel op pings, maar elke connectie faalt. SSH, HTTP, maakt niet uit. Bovendien is er een HEEL irritante bug dat elke keer Apache weiger op te starten en de server logs vol staan met om de halve minuut een poging om Apache te starten. Veel mensen lijken hier last van te hebben.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Exirion schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 09:02:
De derde nacht op rij dat de QNAP onbereikbaar is geraakt. Begint een beetje irritant te worden :( Hij reageert nog wel op pings, maar elke connectie faalt. SSH, HTTP, maakt niet uit. Bovendien is er een HEEL irritante bug dat elke keer Apache weiger op te starten en de server logs vol staan met om de halve minuut een poging om Apache te starten. Veel mensen lijken hier last van te hebben.
Dit is een bug in de laatste firmware?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Webgnome schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 10:49:
Dit is een bug in de laatste firmware?
Ik draai nog 3.3.8. Maar die heeft het al die tijd goed gedaan en nu ineens in de laatste dagen treedt dit probleem op.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
3.3.8 is sowieso onstabiel. daarmee ken ik de verschijnselen die je beschrijft. 3.3.9 zou als het goed is wel stabiel moeten zijn. 3.40 is bij mij en een boel anderen stabiel, maar lang niet bij iedereen, en 3.4.1 is hopelijk wel ok, maar die is nog te nieuw om er wat over te zeggen.

Wordt soms wat moedeloos dat QNAP zijn arm-based firmware al een tijd niet meer foutloos krijgt.
Ga ik ook nog wel wat stevig commentaar op leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
Tsja...de hele focus gaat naar de atom series.
Maar hoe dan ook..een goede firmware afleveren is wel een verplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Dat is tot daar aan toe, maar dan moeten ze ook geen nieuwe ARM spul afleveren. En dat laatste doen ze wel, de x19p+, x12 en de gisteren aangekondigde 1U variant hiervan.
Als ze het hardware ervoor nog verkopen/introduceren moeten ze ook goede support op de 'oude' spullen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

sl1000 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:08:
Wordt soms wat moedeloos dat QNAP zijn arm-based firmware al een tijd niet meer foutloos krijgt.
Ga ik ook nog wel wat stevig commentaar op leveren...
Tja, dan wordt het de volgende keer exit QNAP en hello Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187449

en ze moeten het 'downgraden' wat makkelijker maken.. dat je tenminste terug kan naar de laatste goedwerkende versie zonder dat je alles moet formatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op de vorige NAS had ik Debian draaien. Nu heb ik bewust gekozen voor een QNAP met kant-en-klare software zodat alles snel en makkelijk werkend te maken is, zonder er veel omkijken naar te hebben. Er gebeuren soms echter zulke vage dingen dat ik meer tijd kwijt ben aan het uitzoeken daarvan dan aan het zelf beheren van wat scripts in Debian. Niet echt de bedoeling van een NAS 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exirion schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 12:24:
Op de vorige NAS had ik Debian draaien. Nu heb ik bewust gekozen voor een QNAP met kant-en-klare software zodat alles snel en makkelijk werkend te maken is, zonder er veel omkijken naar te hebben. Er gebeuren soms echter zulke vage dingen dat ik meer tijd kwijt ben aan het uitzoeken daarvan dan aan het zelf beheren van wat scripts in Debian. Niet echt de bedoeling van een NAS 8)7
vind QNAP verder topkwaliteit.. maar als het goed draait niet telkens upgraden ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik ook hoor. Heb bewust voor QNAP gekozen omdat ik de vergelijkbare Synology's plastic rommel vond.
maar als het goed draait niet telkens upgraden ..
Ik heb nog nooit geupgrade. Heb er alleen 3.3.8 op gezet toen ik 'm uit de doos installeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Solstice schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:41:
Tsja...de hele focus gaat naar de atom series.
Maar hoe dan ook..een goede firmware afleveren is wel een verplichting.
dat is absoluut niet waar. Atom based krijgt zelfs minder aandacht van R&D voor zover ik kan overzien. ARM based is alleen veel lastiger te tunen en stabiel te krijgen. Komt weer mede door de mindere hoeveelheid geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Anoniem: 187449 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 12:18:
en ze moeten het 'downgraden' wat makkelijker maken.. dat je tenminste terug kan naar de laatste goedwerkende versie zonder dat je alles moet formatten.
Ehhh dat is bij Synology... bij QNAP kun je wel degelijk downgraden naar de vorige firmware hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exirion schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 13:03:
[...]

Ik ook hoor. Heb bewust voor QNAP gekozen omdat ik de vergelijkbare Synology's plastic rommel vond.

[...]

Ik heb nog nooit geupgrade. Heb er alleen 3.3.8 op gezet toen ik 'm uit de doos installeerde.
ik ben ietsie langer 'firmware' klant bij qnap :+

Afbeeldingslocatie: http://img121.imageshack.us/img121/363/qnapfirware.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-04 16:25
Hmmm, na een aantal dagen erg goed te hebben gedownload op de TS-110 met SABNZBD, is hij nu niet meer vooruit te branden, danmiddag nog top en nu maar 16KB/s........ik snap er niks van.
Draait NZBget beter/makkelijker als SABNZBD??

Edit; ik krijg deze fout melding;

FOUT:
[18/Mar/2011:19:19:28] Traceback (most recent call last):
File "/share/HDA_DATA/.qpkg/SABnzbdplus/cherrypy/_cpwsgi.py", line 79, in setapp
s, h, b = self.get_response()
File "/share/HDA_DATA/.qpkg/SABnzbdplus/cherrypy/_cpwsgi.py", line 219, in get_response
response = self.request.run(meth, path, qs, rproto, headers, rfile)
File "/share/HDA_DATA/.qpkg/SABnzbdplus/cherrypy/_cprequest.py", line 579, in run
raise cherrypy.TimeoutError()
TimeoutError

[ Voor 52% gewijzigd door golfgti5 op 18-03-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
@golfgti5: SABnzbd even instellen dat hij downloaden pauzeert tijdens het unrarren. ook niet teveel connecties instellen. meer dan 4 of 5 heb je niet nodig op een ts-110.
de webinterface wil wel eens niet meer reageren als de cpu erg zwaar belast wordt.

@Hopjesvla: Maakt versie 3.4.1 nu nog wat uit voor jouw probleem?
QNAP heeft de HD204 opnieuw getest met firmware 3.40 en zij kunnen geen vreemde dingen ontdekken. Indien gewenst zou ik ze eens kunnen vragen of ze contact met je op kunnen nemen?

[ Voor 32% gewijzigd door sl1000 op 18-03-2011 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextria
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-02-2023
Hey,

ik heb het eindelijk aan de gang op me TS-209 Pro II alleen het is erg langzaam hij is al twee dagen bezig met spots ophalen en hij is nu bezig met die van 5 maanden terug,

Misschien toch tijd voor een nieuwe Qnap, Welke Nas hebben jullie ? en hoe draait spotweb daar op ?

robbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
sl1000 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 20:02:

@Hopjesvla: Maakt versie 3.4.1 nu nog wat uit voor jouw probleem?
QNAP heeft de HD204 opnieuw getest met firmware 3.40 en zij kunnen geen vreemde dingen ontdekken. Indien gewenst zou ik ze eens kunnen vragen of ze contact met je op kunnen nemen?
Tot op heden nog geen problemen, alhoewel..
upgraden van firmware ging goed, tot de restart...er gebeurde niets, bleef hangen Toen maar eens handmatig gerestart en het werkt. Nu maar eens even kijken hoe het gaat lopen..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Thanks SL1000,

ik zal het later even aanpassen, heb de NAS gereset en nu trekt hij een bestand binnen met 3.74MB/s, geen idee waar dit aan ligt, toch maar even jouw oplossing proberen.

Trouwens, is nzbget een beter en makkelijker programma voor de TS-110?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
downloaden gaat een stuk sneller, maar het is veel minder gebruiksvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
SL1000,

dat pauzeren tussen de downloads, is dat deze optie;

Onderbreek downloaden tijdens nabewerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
jup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Thanks, heb het aangezet en de connectie's op 5 gezet, ben benieuwd of het werkt.
Ik las ook ergens dat het misschien goed is om de NAS Static te zetten, deel jij die mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
statisch ipadres is altijd logisch, maar maakt voor het downloaden weinig uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@hvan: welke firmware? gebruik je ssl? stop je downloaden tijdens unrarren? gebruik je niet te veel connecties (stuk of 5 a 6 moet zat zijn voor jou systeem). Ik draai hem zelf ook op een 212 en het werkt als een zonnetje.

je zou nog een upgrade naar sab 0.6 kunnen overwegen
[/quote]

Firmware 3.4.0. (volgens QNAP Finder up to date maar ik begrijp dat 3.4.1. al uit is?). Inderdaad te veel connecties, dank voor de tip. Ik zal eens zoeken naar sab 0,6. Dank voor de reactie.

Ik ben overigens bijna klaar met instellen/uitzoeken. Via MyCloudNas kom ik overal bij (via IP's die ik toegang heb gegeven). Het lukt me alleen nog niet om op een andere manier vanaf "buiten" op mijn QNAP te komen. Ik wil bijvoorbeeld. Zal wel een poorten probleem zijn, maar ik kan maar niet achterhalen wat het is. Zo krijg ik bijvoorbeeld SABMobile wel aan de praat via WiFi, maar niet via 3G (ik zet dan de beveiliging even op laag). Lastig overigens dat je Iphone telkens een andere IP krijg op 3G. Met de beveiliging op hoog en filtering op IP is het volgens mij niet mogelijk in te stellen dat een apparaat met wisselende IP;s toch toegang krijgt. Iemand hier een suggestie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
sl1000 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 23:20:
statisch ipadres is altijd logisch, maar maakt voor het downloaden weinig uit
Thanks!

Kan het ook zo zijn dat er ergens een foutje in SABNZBD zit?
Ik kan de QNAP via de finder wel gewoon benaderen, alleen kan ik soms sabnzbd niet oproepen en is de snelheid soms bizar lag (15KB/s), opzich vreemd, andere dagen loopt hij wel top, geen pijl op te trekken, ook als sabnzbd down is kan ik wel gewoon via de Dune D1 films vanaf de NAS kijken.....

Ik heb de connectie's op jouw advies naar 5 gezet en ook het pauzeren ingesteld.

grt Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-06 22:51
Ik zit al een tijdje met een vraag rondom de QNAP,

Ik heb een philips TV met een netwerkaansluiting erop. Nu heb ik begrepen dat ik de NAS op mijn TV kan aansluiten waardoor ik DVDrips zou kunnen afspelen op mijn TV. Nu weet ik dat een NAS natuurlijk geen mediaplayer is maar ik zou graag willen weten of dit klopt?

Ik zat te denken aan de QNAP TS-219P(+) Turbo NAS

Heeft iemand hier ervaring mee of van iemand gehoord dat dit inderdaad mogelijk is.

Thnx,

[ Voor 6% gewijzigd door SpaceMarine op 19-03-2011 10:45 ]

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midget
  • Laatst online: 23-06 18:45
Ik zou graag de laatste versie van SABNzb testen inclusief Spotweb package.
Mijn QNap is een TS-209 heeft iemand een idee waar ik de packages kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-04 10:57
Pfff... heb net een nieuwe 419P+ binnen... maar tot nu toe ben ik 'not impressed'.

Ik moest meteen een firmware update doen. Dat werkte niet, bleek dat ik de onderste LAN poort moest aansluiten (terwijl in de quick start manual de bovenste poort was aangesloten).
Uiteindelijk geupdate naar de nieuwste versie, 3.4.1 build 315.

Het duurde een hele tijd voor de Raid sync klaar was, maar ach, dat was niet zo erg (3x 1TB WD).

Maar ik loop tegen een aantal onverklaarbare problemen aan:
- Het installeren van de Sabnzbdplus qpkg loopt vast bij 45%
- De webinterface loopt op diverse plaatsen compleet vast
- Ik kan Windows networking niet instellen (de pagina blijft zeggen 'loading data', verder kan ik niks invullen)
- Hoewel AFP is ingeschakeld (ik werk vanaf een Mac) kan ik geen enkele share via AFP bereiken (de NAS duikt wel op in de finder op mijn Mac, maar zodra ik ermee probeer te connecten krijg ik de boodschap 'server not available)
etc etc

Ik probeer te resetten naar de factory defaults, maar ook dat gaat niet; de status blijft 'busy' maar er gebeurt helemaal niks.

M.a.w.... voorlopig heb ik helemaal niks aan mijn QNAP.
Zou het aan deze nieuwe firmware kunnen liggen? Is er een manier om, buiten de web interface om, een harde reset naar de factory defaults te doen zodat ik het allemaal nog een keer kan doen? Of heb ik gewoon pech en heb ik een DOA? Word er nu een beetje moedeloos van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petie81
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05-2021
Hallo, Ik heb een probleem met mijn QNAP TS-509 en ik hoop dat iemand van jullie mij hierbij kan helpen.

Vanaf mei 2010 heb ik probleemloos gedraaid met 5 Samsung schijven van 1TB op raid5. En telkens netjes de laatste firmware geïnstalleerd. Woensdagavond kon ik ineens de server niet meer vinden. In het display bleek te staan "System Booting>>>". Vreemd, ik een half uurtje gewacht maar er veranderde niets meer.
Systeem uitgezet, stroom er een kwartiertje af en weer aan gezet. Helaas, zelfde probleem.
Internet geraadpleegd. Geprobeerd te booten zonder schijven en dat leek goed te gaan. Schijven er weer in, zelfde probleem.

Probleem gepost bij QNAP en gewacht op reactie, zou binnen 24 uur zijn. Tot nu toe echter van QNap nog geen reactie.

Verder gezocht op het web en daar vond ik een handleiding om de rom opnieuw te flashen (http://us1.qnap.com/Stora...re_recovery_guide_x86.pdf). Ik heb geen kennis van linux, maar het zag er niet te moeilijk uit, dus ik heb de gok gewaagd. USB bootdisk gemaakt. Laatste firmwareversie er op gezet. QNap opgestart vanaf de usb disk en de image gekopieerd zoals stond aangegeven.

Echter, na de reboot starte hij weer op vanaf de usb-disk. Met fdisk -l gekeken welke partities er nu zijn en dan blijkt de 'DOM' geen geldige partitie tabel te hebben: "Disk /dev/hda doesn't contain a valid partition table".

Oudere firmwareversie geprobeerd, zelfde probleem.
Geprobeerd te kopiëren met dd comando, zelfde probleem
De DOM (/dev/hda) opnieuw gepetitioneerd met fdisk (ik weet niet of dat slim was, maar ja...), fdisk -l gaf nu geen melding over invalide partitie tabel. Image weer gekopieerd en daarna geeft disk -l wéér het zelfde resultaat ("Disk /dev/hda doesn't contain a valid partition table").

Ik was altijd in de veronderstelling dat je met het kopiëren van een image een exacte kopie maakt, dus inclusief eventuele partities. Klopt dat of niet?

Ik heb geen idee meer hoe ik nu verder moet, wat ik nog kan proberen.
Als ik hier nier verder mee kom, dan zal er niets anders op zitten dan het systeem op te sturen, maar ik heb in forums al gelezen dat ik hem dan een week of 7 kwijt ben en dat zie ik uiteraard niet zo zitten.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen? Bedankt alvast.

Groet,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@sl1000 weet jij of (en hoe) het mogelijk is om meerdere ip adressen aan je nas toe te kennen? Ik zit er namelijk over te denken om een dns op de nas te installeren zodat ik bijv admin.nas.local of ldap.nas.local kan doen maar zover ik weet ( en verstand heb van dns) kan dns niet met poorten overweg dus moet je met ip adressen aan de haal..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Ik ben overigens bijna klaar met instellen/uitzoeken. Via MyCloudNas kom ik overal bij (via IP's die ik toegang heb gegeven). Het lukt me alleen nog niet om op een andere manier vanaf "buiten" op mijn QNAP te komen. Ik wil bijvoorbeeld. Zal wel een poorten probleem zijn, maar ik kan maar niet achterhalen wat het is. Zo krijg ik bijvoorbeeld SABMobile wel aan de praat via WiFi, maar niet via 3G (ik zet dan de beveiliging even op laag). Lastig overigens dat je Iphone telkens een andere IP krijg op 3G. Met de beveiliging op hoog en filtering op IP is het volgens mij niet mogelijk in te stellen dat een apparaat met wisselende IP;s toch toegang krijgt. Iemand hier een suggestie voor?
Tsja, als je via internet bij de sabnzd webpagina wil, Moet je poort 8800 in je router opzetten naar internet. je zou dan via je mycloudnas dnsnaam op poort 8800 er bij moeten kunnen. qua beveiliging zou ik gewoon een username/password op de sabnzbd pagina zetten. lijkt me veilig genoeg, niet?
SpaceMarine schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 10:43:
Ik zit al een tijdje met een vraag rondom de QNAP,

Ik heb een philips TV met een netwerkaansluiting erop. Nu heb ik begrepen dat ik de NAS op mijn TV kan aansluiten waardoor ik DVDrips zou kunnen afspelen op mijn TV. Nu weet ik dat een NAS natuurlijk geen mediaplayer is maar ik zou graag willen weten of dit klopt?

Ik zat te denken aan de QNAP TS-219P(+) Turbo NAS

Heeft iemand hier ervaring mee of van iemand gehoord dat dit inderdaad mogelijk is.

Thnx,
de QNAP heeft Twonky aan boord. middels twonky kun je DNLA streamen naar DNLA capable devices. helaas is DNLA niet echt een vast omlijnde standaard, dus deze wordt door iedereen weer anders geinterpreteerd. met als gevolg dat ondertitels niet werken op sommig apparaten, je soms niet kunt doorspoelen of pauzeren, etc, etc, etc. Doe onderzoek in hoeverre Twonky jouw TV ondersteund en wat de ervaringen van anderen zijn zou ik zeggen. Ik vind Twonky wel makkelijk om mijn gedownloade series te kijken, maar voor films schakel ik over op een htpc met XBMC.
golfgti5 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 07:14:
[...]
Thanks!

Kan het ook zo zijn dat er ergens een foutje in SABNZBD zit?
Ik kan de QNAP via de finder wel gewoon benaderen, alleen kan ik soms sabnzbd niet oproepen en is de snelheid soms bizar lag (15KB/s), opzich vreemd, andere dagen loopt hij wel top, geen pijl op te trekken, ook als sabnzbd down is kan ik wel gewoon via de Dune D1 films vanaf de NAS kijken.....

Ik heb de connectie's op jouw advies naar 5 gezet en ook het pauzeren ingesteld.

grt Ron
kijk eens naar de cpu belasting tijdens het moment dat sab zo traag is. misschien druk met unrarren/parren? is de cpu zwaar belast, zoja door welk proces?
midget schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 12:28:
Ik zou graag de laatste versie van SABNzb testen inclusief Spotweb package.
Mijn QNap is een TS-209 heeft iemand een idee waar ik de packages kan downloaden?
deze pakketten zijn nog een beetje erg in beta. ze lijken te werken, al moet je sabnzbd na installatie nog een keer extra stoppen en starten, anders denkt hij dat de disk vol is en download hij niet. Je mag van mij testen, maar ik kan je weinig support geven. linkjes voor de x09 devices:

SABnzbd: http://dl.dropbox.com/u/8...plus_0.6Beta3_arm-x09.zip
Spotweb: http://dl.dropbox.com/u/8.../SpotWeb_0.91_arm-x09.zip

bij Spotweb zag ik overigens net dat ze weer een setting hebben gerenamed.
$settings['nzbhandling']['sabnzbd']['spotweburl'] moet worden ingekort naar $settings['spotweburl']
verder merk ik dat werken met sqlite erg erg moeizaam gaat momenteel. veel bugs en problemen, die niet optreden als je overstapt naar een Mysqldb. ik moet het package tzt nog een keer ombouwen om dat te supporten. Dat is even een klusje...
ziekloon schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 19:18:
Pfff... heb net een nieuwe 419P+ binnen... maar tot nu toe ben ik 'not impressed'.

Ik moest meteen een firmware update doen. Dat werkte niet, bleek dat ik de onderste LAN poort moest aansluiten (terwijl in de quick start manual de bovenste poort was aangesloten).
Uiteindelijk geupdate naar de nieuwste versie, 3.4.1 build 315.

Het duurde een hele tijd voor de Raid sync klaar was, maar ach, dat was niet zo erg (3x 1TB WD).

Maar ik loop tegen een aantal onverklaarbare problemen aan:
- Het installeren van de Sabnzbdplus qpkg loopt vast bij 45%
- De webinterface loopt op diverse plaatsen compleet vast
- Ik kan Windows networking niet instellen (de pagina blijft zeggen 'loading data', verder kan ik niks invullen)
- Hoewel AFP is ingeschakeld (ik werk vanaf een Mac) kan ik geen enkele share via AFP bereiken (de NAS duikt wel op in de finder op mijn Mac, maar zodra ik ermee probeer te connecten krijg ik de boodschap 'server not available)
etc etc

Ik probeer te resetten naar de factory defaults, maar ook dat gaat niet; de status blijft 'busy' maar er gebeurt helemaal niks.

M.a.w.... voorlopig heb ik helemaal niks aan mijn QNAP.
Zou het aan deze nieuwe firmware kunnen liggen? Is er een manier om, buiten de web interface om, een harde reset naar de factory defaults te doen zodat ik het allemaal nog een keer kan doen? Of heb ik gewoon pech en heb ik een DOA? Word er nu een beetje moedeloos van..
1. GEEN wd greens gebruiken. Je krijgt er hoofdpijn van!
2. DNS adres, gateway, subnetmask en ip wel goed ingesteld?
3. Als je wilt kan ik wel even met je meekijken of ik wat gekke dingen kan vinden, maar mijn ervaring is dat het met WD green drives toch echt gewoon kloten blijft.
Petie81 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 20:38:
Hallo, Ik heb een probleem met mijn QNAP TS-509 en ik hoop dat iemand van jullie mij hierbij kan helpen.

Vanaf mei 2010 heb ik probleemloos gedraaid met 5 Samsung schijven van 1TB op raid5. En telkens netjes de laatste firmware geïnstalleerd. Woensdagavond kon ik ineens de server niet meer vinden. In het display bleek te staan "System Booting>>>". Vreemd, ik een half uurtje gewacht maar er veranderde niets meer.
Systeem uitgezet, stroom er een kwartiertje af en weer aan gezet. Helaas, zelfde probleem.
Internet geraadpleegd. Geprobeerd te booten zonder schijven en dat leek goed te gaan. Schijven er weer in, zelfde probleem.

Probleem gepost bij QNAP en gewacht op reactie, zou binnen 24 uur zijn. Tot nu toe echter van QNap nog geen reactie.

Verder gezocht op het web en daar vond ik een handleiding om de rom opnieuw te flashen (http://us1.qnap.com/Stora...re_recovery_guide_x86.pdf). Ik heb geen kennis van linux, maar het zag er niet te moeilijk uit, dus ik heb de gok gewaagd. USB bootdisk gemaakt. Laatste firmwareversie er op gezet. QNap opgestart vanaf de usb disk en de image gekopieerd zoals stond aangegeven.

Echter, na de reboot starte hij weer op vanaf de usb-disk. Met fdisk -l gekeken welke partities er nu zijn en dan blijkt de 'DOM' geen geldige partitie tabel te hebben: "Disk /dev/hda doesn't contain a valid partition table".

Oudere firmwareversie geprobeerd, zelfde probleem.
Geprobeerd te kopiëren met dd comando, zelfde probleem
De DOM (/dev/hda) opnieuw gepetitioneerd met fdisk (ik weet niet of dat slim was, maar ja...), fdisk -l gaf nu geen melding over invalide partitie tabel. Image weer gekopieerd en daarna geeft disk -l wéér het zelfde resultaat ("Disk /dev/hda doesn't contain a valid partition table").

Ik was altijd in de veronderstelling dat je met het kopiëren van een image een exacte kopie maakt, dus inclusief eventuele partities. Klopt dat of niet?

Ik heb geen idee meer hoe ik nu verder moet, wat ik nog kan proberen.
Als ik hier nier verder mee kom, dan zal er niets anders op zitten dan het systeem op te sturen, maar ik heb in forums al gelezen dat ik hem dan een week of 7 kwijt ben en dat zie ik uiteraard niet zo zitten.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen? Bedankt alvast.

Groet,
Peter
Peter, het lijkt erop dat jejezelf goed in de nesten hebt gewerkt. Heb je nog een originele dd van je 509 DOM?
een DD naar je DOM doen is nu niet bepaald een aanbevolen en gesupporte wijze van recovery ;)
waarschijnlijk had je het probleem simpel kunnen oplossen door te booten zonder disken, en dan de disken te hotpluggen, de nas te configgen en aan te geven dat je de disken NIET wil initializeren (een na laatste stap)

nu moet je eerst je dom weer healty krijgen. Om verder dataverlies te voorkomen zou ik beginnen met het uitnemen van je huidige disken, zodat je een werkomgeving hebt waar je niets verder kunt verpesten.
daarna booten met een live cd en een volledige DD van een werkende DOM terugschrijven. Ik zou je met wat navraag waarschijnlijk wel kunnen voorzien in een image van een 509 DOM.

Heb je echt een supportrequest aangemaakt, of een vraag op het QNAP forum gesteld?
Webgnome schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 22:01:
@sl1000 weet jij of (en hoe) het mogelijk is om meerdere ip adressen aan je nas toe te kennen? Ik zit er namelijk over te denken om een dns op de nas te installeren zodat ik bijv admin.nas.local of ldap.nas.local kan doen maar zover ik weet ( en verstand heb van dns) kan dns niet met poorten overweg dus moet je met ip adressen aan de haal..
Je kunt een IP-adres per interface toekennen, daar houd het momenteel even mee op. Ik begrijp alleen niet helemaal waarom je voor een dns-service een extra ip-adres zou moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
sl1000 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 13:29:

Je kunt een IP-adres per interface toekennen, daar houd het momenteel even mee op. Ik begrijp alleen niet helemaal waarom je voor een dns-service een extra ip-adres zou moeten hebben?
Wat ik wilde gaan proberen is om te kijken of het mogelijk is om de servertjes die ik op de nas draai ( web, ftp ldap etc.. ) een eigen name te maken zoals bijv. ldap.mydomain.local , ftp.mydomain.local etc.. maar volgens mij kun je met dns niet specificeren dat ftp.mydomain.local naar 192.168.1.1:21 gaat etc..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Ja geweldig.... M'n TS-412 is zojuist opnieuw opgestart. De processen md0_raid5 en md0_resync zorgen voor 80% cpu-belasting. Hij heeft maar acht dagen uptime tot nu toe gehad zonder problemen. Ik heb heel wat tweaking gedaan via cmd in mn windows 7 x64 Pro installatie (autotuning etc.), en nu haal ik betere snelheden.

Ik heb toch sterk de indruk dat firmware 3.40 niet echt stabiel is (althans, de TS-412 versie), en ik ben zeker niet de enige. Voor de rest werkt het perfect, zelfs mn PS3 die ziet probleemloos de nas zonder ook maar iets ingesteld te hebben (ja ok, upnp aanzetten..).

Ow ja, ik had dus een mailtje naar qnap gestuurd met mn problemen (volgens SL1000, dank) maar ik heb nog steeds geen reactie terug gekregen...

EDIT: Wacht ns even... Hij is dus opnieuw aan het synchroniseren, al een halfuur en hij zit op 2% pas (RAID 5 3 x 2TB EXT4). Hier wordt ik toch moedeloos van... Heb bijna zin om het ding te verkopen en voor 300 euro een atom based servertje te bouwen met freenas/ubuntu server ofzo....

[ Voor 16% gewijzigd door Trishul op 20-03-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
@trishul: laat de raidset eerst even rustig uitsyncen. tsja dat kan een tijdje duren als je 'm ook druk laat wezen met andere zaken. maar met 1 a 2 dagen moet hij toch weer helemaal ok zijn. als je raidset weer helemaal gesynced is kun je een upgrade uitvoeren naar 3.4.1. ik hoop dat deze een aantal van je problemen zal wegnemen. In de tussentijd je nas niet uitzetten.

welke problemen het je nu nog momenteel?

Jammer dat je (nog) geen antwoord hebt gehad van QNAP. Ze zijn op de achtergrond echt heel erg druk geweest met het onderzoeken en fixen van de problemen die een deel van de gebruikers heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Webgnome schreef op zondag 20 maart 2011 @ 13:41:
[...]

Wat ik wilde gaan proberen is om te kijken of het mogelijk is om de servertjes die ik op de nas draai ( web, ftp ldap etc.. ) een eigen name te maken zoals bijv. ldap.mydomain.local , ftp.mydomain.local etc.. maar volgens mij kun je met dns niet specificeren dat ftp.mydomain.local naar 192.168.1.1:21 gaat etc..
nee, waarom zou je poorten willen opgeven. dat snapt de betreffende applicatie toch autmatisch... je kunt meerdere aliasen aanmaken als je zou willen, waarbij je ftp.mydomain.local naar 192.168.1.1 laat wijzen en web.mydomain.local ook. Volgens mij heb je dan alles zoals je het zou willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-06 22:51
Hey SL1000 bedankt voor je reactie.

Werkt Twonky ook met Divx?

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
@SpaceMarine, wel eens van google gehoord?: http://www.google.nl/sear...x+support+site:twonky.com

iemand hier toevallig een expert in MYSQL? ik probeer spotweb om te bouwen naar een mysql database, zodat deze wat stabieler gaat worden. Ik loop alleen tegen het probleem aan dat ik het root wachtwoord van MYSQL moet weten. Tsja, met een qpkg installatie heb je nueenmaal geen mogelijkheid om daarom te vragen, Dus dat is geen optie. Ik had nog even de hoop dat de wachtwoord loze accounts voldoende permissies hadden voor het aanmaken van databases, maar helaas.

hmm, ik bedenk me terplekke dat een aparte instantie van mysql kan starten voor deze database. volgens mij doet squeezebox server dat ook. maar dat is nog wel even puzzelen en vogelen.

Hoe dan ook, als hier experts rondlopen met slimme ideën laat het me weten :)

[ Voor 77% gewijzigd door sl1000 op 20-03-2011 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer eens met je admin-account als je wil?

anders even op de shell

mysql -u root mysql

of gewoon aanmelden met "su" en blank password

vergeet daarna niet even de anonymous user uit de mysql database te halen ;)

[ Voor 76% gewijzigd door HyperBart op 20-03-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Helaas, gaat niet werken, zoals ik riep hebben de blanko accounts geen rechten ;)
Toch bedankt voor 't meedenken :)

inmiddels een slim script inelkaar gefrunnikt die het voor me oplost.
ik moet 'm nog even testen maar met een uurtje moet hij wel werken denk ik. Dat lost hopelijk een berg gebruikersproblemen op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Ik had nog wel een vraagje. Is het zo dat ik na iedere reboot moet resyncen of is dat iets dat alleen gebeurd als de nas onverwachts reboot? Ik doe m namelijk nooit uit... Maar ga de nas volgende week wel verplaatsen.

[ Voor 11% gewijzigd door Trishul op 20-03-2011 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
dat gebeurd alleen -soms- als de nas onverwacht een stroomstoring krijgt. als je hem dus netjes uitzet voordat je hem verplaatst, moet het goed gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-06 14:04
sl1000 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 16:51:Ik loop alleen tegen het probleem aan dat ik het root wachtwoord van MYSQL moet weten.
Waarom heb je dat nodig dan? Ik denk dat het voor een gebruiker een kleine moeite is om met phpmyadmin even een spotnet database met bijbehorende gebruiker aan te maken, voordat je spotweb installeert.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.