Toon posts:

Ik ga op vakantie en neem mee......

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste
Acties:

• Fuff
  • Registratie: april 2008
  • Niet online
Naar Dublin voor een korte trip.

Sony A6000
Sigma 30mm f/2.8

Less is more :+

[Voor 2% gewijzigd door Fuff op 16-02-2017 23:09. Reden: typo]

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:49
Sigma 35mm f/2.8? Je bedoelt denk ik de 30mm f/2.8.
Al gecorrigeerd...

[Voor 20% gewijzigd door Universal Creations op 16-02-2017 23:11]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21:33
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nikon D610 - Nikkor 18-35mm f3.5-4.5 - Nikkor 28mm f1.8 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 105mm f2.8 micro | Flickr: ndonkersloot

• PageFault
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 02-09 18:37
Ik zou wat meer tele meenemen, niet dat de lenzen die je nu mee hebt nutteloos zijn, integendeel! Maar voor een vogeltje, walvisje of rendier is een beetje tele wel eens handig.

Veel plezier in elk geval!

• ndonkersloot
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21:33
PageFault schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 20:17:
[...]

Ik zou wat meer tele meenemen, niet dat de lenzen die je nu mee hebt nutteloos zijn, integendeel! Maar voor een vogeltje, walvisje of rendier is een beetje tele wel eens handig.

Veel plezier in elk geval!
Bedankt! Die heb ik helaas nog niet, volgende lens wordt of een macro lens of wat meer tele in de vorm van een 70-200 f4.

Nikon D610 - Nikkor 18-35mm f3.5-4.5 - Nikkor 28mm f1.8 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 105mm f2.8 micro | Flickr: ndonkersloot

• Universal Creations
@tiwazz: misschien ook even signature "members only" maken ;)

• Paganstars
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21-09 13:45
Afgelopen vakantie (vorige week); Olympus TG-4 met PT-056 (onderwaterhuis)

Was al strapped voor ruimte ivm duikuitrusting dus de normale dslr met zooi kon niet meer mee

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• PageFault
Tiwazz schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 21:52:
[...]

Bedankt! Die heb ik helaas nog niet, volgende lens wordt of een macro lens of wat meer tele in de vorm van een 70-200 f4.
Huren een optie? Ik had zo nu en dan tekort met 600mm op full-frame. Op crop is dat meer dan zat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:21
Morgen een weekje naar Ierland. Mag niet te veel spullen meenemen, dus het is het volgende geworden:

Fuji X-E1
Samyang 16mm F2
Zeiss 35mm F2
Nikon-fuji adapter
128gb SD
3x batterij
Mini statief (a la gorillapod)
Triggertrap (timelapse)
Lee Big Stopper
Paar step-up ringetjes

[Voor 10% gewijzigd door Peter_Aragorn op 02-04-2017 11:08]

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Universal Creations
Samsung 16mm f/2? Dat moet denk ik samyang zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 00:21
Universal Creations schreef op zondag 2 april 2017 @ 11:02:
Samsung 16mm f/2? Dat moet denk ik samyang zijn.
Jup. Samsung is natuurlijk een stille dood gestorven op dit gebied..

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• Cobiwan
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Zonder lensdoppen?

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:18

Gonadan

Admin Foto & Video
Binnenkort een dag of 10 naar Schotland. Beetje rond reizen met wat vrienden die geen fuk van fotografie snappen maar wel graag door een mooi land reizen en af en toe een borrel nippen. De Ben Nevis op, richting Inverness, Highlands en dan uiteindelijk weer terug naar Glasgow. Vast een hoop te zien, maar ook wel veel activiteit.

Wat neem je dan mee? Ik zit nog wat in dubio, enerzijds wil ik het simpel houden want de groep heeft weinig met foto's maken, anderzijds vragen ze me wel om weer foto's te maken en of ik spullen mee neem. En eigenlijk kan ik het ook niet over mijn hart verkrijgen om daar heen te gaan en dan zonder een poging tot knappe foto's terug te komen. :P

Initieel had ik overwogen om de compact (G7X) mee te nemen, maar ik denk dat ik toch gewoon voor de DSLR ga. Dan echter gewoon met de 18-135 erin en eventueel de 24 of 50 voor als we binnen zijn in een distilleerderij. Sowieso ga verder geen randzut (statief e.d.) mee nemen, dat zit er gewoon niet in.
Groothoek heb ik ook nog overwogen maar sinds @Universal Creations steeds met die panorama's kwam denk ik dat ik een overzichtsfoto maar gewoon als panorama schiet.

Wat zouden jullie doen? :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Peutpeut
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22:08
Neem een DSLR mee. Ik heb de afgelopen twee zomers door Schotland, Engeland en Wales gereden, op de motor, met twee personen. We waren erg beperkt qua gear, ondanks dat toch met leuke foto's thuis gekomen. Als je de ruimte hebt, neem een body met twee zooms mee. Ik had een D7100 bij met een 17-55 en een 85 mm om toch een beetje tele bij te hebben. Een groothoek heb ik gemist, net als een statief voor de lange sluitertijd opnamen.

Mocht ik nog eens gaan, dan ga ik langer en met de auto of eventueel camper.

PVOutput | 10020 Wp op Zuid en West

• moozzuzz
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 10-01 23:26
Gonadan schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 21:00:
Beetje rond reizen met wat vrienden die geen fuk van fotografie snappen maar wel graag door een mooi land reizen en af en toe een borrel nippen.

Wat zouden jullie doen? :)
Ik zou voor de G7X gaan én toch een carbon statief meepakken. Zelf heb ik een gelijkaardige reis (booze, selfie-vrienden, mooi Siberisch landschap) gemaakt 1,5 jaar geleden met een canon DSLR die quasi vastgeroest stond op m'n (carbon ~draag-meesleurbaar)statief :).

Je krijgt dan een mooie mix tussen foute en leuke foto's :P :+

[Voor 7% gewijzigd door moozzuzz op 25-04-2017 23:40]

• Houstyn
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 20-08 09:34
Morgen voor een aantal dagen naar Berlijn. Na eerst sets als de D600 (met de 24-70mm f/2.8 en de 85mm f/1.4) en X-T1 (met 18mm f/2.0 en de 56mm f/1.2) gebruikt te hebben, ben ik steeds compacter gaan fotograferen. Mijn set voor de komende dagen wordt dus:

- FujiFilm X100T
- 3 accu's
- 64GB geheugenkaart
- Gordy Camera Strap
- ONA Prince Street Schoudertas
- iPhone 6 Plus (telt deze ook mee? ;-) )

Erg veel zin in! Nog niet erg veel kunnen spelen met de X100T, dus daar is dit een perfect moment voor.

• Alwayshappyz
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 00:46
Ik kwam het even verder nergens tegen en dacht dat de vraag hier het beste beantwoord kan worden :) Ik ga volgende maand voor het eerst met een camera tas (Lowepro protactic 450 AW) op vakantie (gebruik hem als handbagage). Nu weet ik dat je je MacBook, iPad, etc eruit moet halen bij de controle (in een bak doen, door scanner), maar hoe zit dat met een camera en lenzen? Kan je gewoon een lens aan de camera laten, of is het handiger de lenzen allemaal los te vervoeren? Het is bij deze cameratas best een gedoe om alle lenzen eruit te krijgen, dus vandaar dat ik t vooraf al even check. Ik vlieg met KLM overigens. Naar Berlijn.

• Universal Creations
Mijn ervaring is dat ze gewoon de lenzen en camera bloot willen hebben, maar echt niet allemaal 1 voor 1 eruit halen.

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Camera en laptop eruit. Extra lens die ik mee had kon gewoon in de tas blijven.

You save everyone, but who saves you?

• tobiasvs
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Alwayshappyz schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 00:53:
Ik kwam het even verder nergens tegen en dacht dat de vraag hier het beste beantwoord kan worden :) Ik ga volgende maand voor het eerst met een camera tas (Lowepro protactic 450 AW) op vakantie (gebruik hem als handbagage). Nu weet ik dat je je MacBook, iPad, etc eruit moet halen bij de controle (in een bak doen, door scanner), maar hoe zit dat met een camera en lenzen? Kan je gewoon een lens aan de camera laten, of is het handiger de lenzen allemaal los te vervoeren? Het is bij deze cameratas best een gedoe om alle lenzen eruit te krijgen, dus vandaar dat ik t vooraf al even check. Ik vlieg met KLM overigens. Naar Berlijn.
Bij mij moest alles eruit op Schiphol (2016, twee losse bezoeken naar Finland). Met vier lenzen en een action cam was ik er serieus tien minuten mee bezig. Lens kon overigens wel gewoon op de camera blijven zitten.

[Voor 3% gewijzigd door tobiasvs op 07-06-2017 07:02]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• MattiB
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 20:29
Het verschilt ook heel erg per land/vliegveld.
Schiphol is redelijk streng tegenwoordig. Met name in Duitsland moet ik altijd alle lenzen eruit halen en controleren ze die stuk voor stuk. In Helsinki bijvoorbeeld hoef ik nooit wat uit de tas te halen.

• Koeitje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 18:41

Koeitje

Back-up tiems now?

Ik had m'n camera met 3 lenzen onderin m'n rugzak zitten (in een kleinere cameratas). Heb die er niet uit hoeven halen, heb 'm gewoon op de band gegooid. Dit was vorig jaar zomer op Schiphol en Dublin. M'n statief zat in m'n ruimbagage.

[Voor 12% gewijzigd door Koeitje op 07-06-2017 08:59]

• MRIdev
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 21-09 12:43
Afgelopen mei naar de VS geweest en het was retedruk op Schiphol. Voor de eerste keer dat we echt die drie uur nodig hadden om bij het vliegtuig te komen, letterlijk bij de last call bij de gate. Toen hoefde mijn fotospullen niet uit mijn tas. Al bij al ging het wel wat gek, want mijn tas werd er in eerste instantie wel uit gepikt. Diegene die hem zou moeten controleren concludeerde na de scan gezien te hebben dat mijn fototas niet het probleem was, maar de tas van een andere passagier waarmee die dubbel gescand was.

• sarlo
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21-09 06:50
Voor mijn vakantie naar de venetiaanse kust zal ik meenemen:
D5200
Sigma 10-20 3.5
Nikon 40mm 2.8 macro
Nikon 18-140 3.5-5.6
Hama statief van voor de oorlog :+ (qua gewicht)
2 accu's en een stuk of 6 geheugenkaartjes.

Alles gaat in een Delsey CORTEX BACKPACK ZWART +

Ik ben momenteel aan het kijken naar een Sigma 17-50 2.8 of een 17-70 2.8-4. De twijfel zit hem voornamelijk in het feit dat de 17-70 snel naar een groter diafragma gaat dan 2.8.

Ik heb ook nog gekeken naar een Nikon 24-120 F4. Deze zal dan mooi aansluiten op mijn 10-20. Echter is deze duurder en lees ik veel in reviews dat de bokeh mweh is :p

Een van deze lenzen zal dan sowieso mijn 40mm en 18-140 vervangen.

• Panasonic LX100 • Nikon D5200 • Nikon D300 • Nikkor 17-55 f2.8 • Nikkor 35 f1.8 • Nikkor 50 f1.8 • Nikkor 85 f1.8 • • Sigma 10-20 f3.5 • Tamron 70-210 f4 • Tamron 90 f2.8 macro •

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Schiet je veel tussen de 50 en 70 (140)mm? Zo ja, overweeg de 17-70. Anders lekker de 17-50 pakken!

Je kunt LRanalyzer gebruiken om inzage te krijgen in hoevaak je elke brandpuntsafstand gebruikt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
tobiasvs schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:14:
Schiet je veel tussen de 50 en 70 (140)mm? Zo ja, overweeg de 17-70. Anders lekker de 17-50 pakken!

Je kunt LRanalyzer gebruiken om inzage te krijgen in hoevaak je elke brandpuntsafstand gebruikt.
En schiet je veel tussen de 17 en de 24mm? Doe jezelf dan een plezier, en laat die 24-120 lekker zitten en neem gewoon een 17-50/70, scheelt je een boel lens wisselen.

• Alwayshappyz
Bedankt iedereen, ik zie het dan wel op het vliegveld. Zal voor de zekerheid alle lenzen gewoon los vervoeren en niet op de camera, willen ze het opeens beter inspecteren.

• RobertJRB
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 22:09
Ik zou me er niet teveel zorgen maken over hoe en wat op het vliegveld. Zeker niet in een land als Nederland of Duitsland.
Wanneer ze iets van je willen vragen ze dat wel.

Voor je eigen rust wel lekker op tijd komen :)

Leica + Sony

• Cobiwan
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
[@sarlo ] ik zou op crop ook geen nikon 24-120 kopen, maar de op fullframe is het een prima lens. Vind de bokeh ook gewoon goed voor portretten etc.

[Voor 5% gewijzigd door Cobiwan op 08-06-2017 07:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alwayshappyz
Sj44k13 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:11:
@Alwayshappyz ik zou op crop ook geen nikon 24-120 kopen, maar de op fullframe is het een prima lens. Vind de bokeh ook gewoon goed voor portretten etc.
Denk dat dat voor iemand anders bedoeld was :D

• Pindakaas
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21-09 14:11
Over een goeie week ga ik richting Egypte met het vliegtuig. Wij maken altijd filmpjes van onze vakanties dus ook deze keer. Wat gaat er mee:

- Gopro Hero 4 incl. een doos accessoires
- Sony A6000 met standaard 16-50 lensje (heb helaas nog geen andere)
- Telefoons
- Waarschijnlijk een stabilizer / Gimbal voor de Sony camera.

Ik vroeg mij af of je met een dergelijke gimbal gezeur kan krijgen bij de luchthaven? Heeft iemand dit al eerder gedaan?

don't mind me

• Valorian
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:38
JeroenF schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:21:
Over een goeie week ga ik richting Egypte met het vliegtuig. Wij maken altijd filmpjes van onze vakanties dus ook deze keer. Wat gaat er mee:

- Gopro Hero 4 incl. een doos accessoires
- Sony A6000 met standaard 16-50 lensje (heb helaas nog geen andere)
- Telefoons
- Waarschijnlijk een stabilizer / Gimbal voor de Sony camera.

Ik vroeg mij af of je met een dergelijke gimbal gezeur kan krijgen bij de luchthaven? Heeft iemand dit al eerder gedaan?
Hangt er vanaf of je hem als handbaggage of als ruimbaggage mee wilt nemen.

In het ruim is vrijwel alles op dit gebied volgens mij toegestaan, zolang het binnen de afmetingen blijft waarbij het in een tas/koffer past. Zo niet dan valt het waarschijnlijk onder sport- of hobby-baggage zoals ski's en golfclubs, dan wordt het weer een ander verhaal.

Als handbaggage zijn de regels (terecht) een stuk strenger. Probeer daarbij uit te gaan van 'common sense' want dat doet het luchthavenpersoneel over het algemeen ook. Een ministatiefje lijkt me dan ook geen probleem, maar een stalen monopod van Manfrotto van 75cm gaan ze echt niet leuk vinden. Waar jou gimbal onder valt weet ik niet, maar als je twijfelt loont het wellicht om éérst te checken of die mee mag voor je je ruimbaggage incheckt, zodat je hem eventueel nog daarbij kan proppen. Als je van plan was alleen handbaggage mee te nemen dan wordt het lastiger ;)

• Rdit
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 15-09 22:09

Rdit

Gewoon, omdat het kan

Valorian schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:27:
[...]

Hangt er vanaf of je hem als handbaggage of als ruimbaggage mee wilt nemen.

In het ruim is vrijwel alles op dit gebied volgens mij toegestaan, zolang het binnen de afmetingen blijft waarbij het in een tas/koffer past. Zo niet dan valt het waarschijnlijk onder sport- of hobby-baggage zoals ski's en golfclubs, dan wordt het weer een ander verhaal.

Als handbaggage zijn de regels (terecht) een stuk strenger. Probeer daarbij uit te gaan van 'common sense' want dat doet het luchthavenpersoneel over het algemeen ook. Een ministatiefje lijkt me dan ook geen probleem, maar een stalen monopod van Manfrotto van 75cm gaan ze echt niet leuk vinden. Waar jou gimbal onder valt weet ik niet, maar als je twijfelt loont het wellicht om éérst te checken of die mee mag voor je je ruimbaggage incheckt, zodat je hem eventueel nog daarbij kan proppen. Als je van plan was alleen handbaggage mee te nemen dan wordt het lastiger ;)
Inderdaad helemaal mee eens. alles wat langer dan 10cm geeft al problemen volgens mij.. en waar je mee kan meppen/prikken of van die andere rare fratsen mee kan doen..

werd er zelf een keer uitgepikt. (Kreta, long time ago) tas op zijn kop. voor een balpen... daar bleef hij op afgaan.. :/

Dan je beter in je koffer doen. heb zelf bijv trekking stokken. (ik heb overigs nooit geprobeerd om die met mijn handbagage mee te nemen altijd maar in mijn koffer gedaan) denk dat ze met die stokken ook niet blij worden als ik daar mee aan kom lopen op het vliegveld... |:(

Mijn statief gaat bij mij ook altijd in de koffer. de rest gewoon in handbagage camera/lenzen
je wordt alleen wel 99% van de tijd uit gepikt. ( mijn geval dan 8)7 ) dan kan je alles laten zien wat je in je tas heb.. laptop/tablet. moeten altijd apart door het bakkie.

• PageFault
Mijn statief gaat gewoon in de handbagage, geen haar op mijn hoofd die er over denkt om dat in de ruimbagage te proppen....

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

PageFault schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:29:
Mijn statief gaat gewoon in de handbagage, geen haar op mijn hoofd die er over denkt om dat in de ruimbagage te proppen....
niemand weet het nu echt zeker of dat je een statief mee mag nemen. soort van 50/50.
statief in handbagage?

• moozzuzz
Mijn carbon N2204x mocht alvast steeds mee (past net in een handbagage-reiskoffer) naar Siberie (en terug), zonder zeuren (Brussel, Moskou, Irkutsk). Die is niet meteen klein.

[Voor 8% gewijzigd door moozzuzz op 15-06-2017 16:57]

• PageFault
Rdit schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:09:
[...]

niemand weet het nu echt zeker of dat je een statief mee mag nemen. soort van 50/50.
statief in handbagage?
Ik heb er nooit ellende mee ondervonden en zolang zij geen garantie kunnen geven dat deze met ruimbagage ooit nog aan de andere kant er (heel) uit komt, gaat ie lekker met mij mee.

• Koeitje

Koeitje

Back-up tiems now?

PageFault schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 17:42:
[...]

Ik heb er nooit ellende mee ondervonden en zolang zij geen garantie kunnen geven dat deze met ruimbagage ooit nog aan de andere kant er (heel) uit komt, gaat ie lekker met mij mee.
Een statief in een koffer gaat echt niet kapot.

• Universal Creations
Koeitje schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 01:30:
[...]

Ik heb een andere ervaring. Was dan wel geen harde koffer, maar bij mij was een schroef afgebroken van de kop (waarmee je het koppelplaatje vastzet). Nu lag het statief wel bovenop, dus dat doe ik nooit meer. Gewoon midden tussen mijn kleding voortaan.

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

moozzuzz schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:56:
Mijn carbon N2204x mocht alvast steeds mee (past net in een handbagage-reiskoffer) naar Siberie (en terug), zonder zeuren (Brussel, Moskou, Irkutsk). Die is niet meteen klein.
misschien ligt het ook wel aan het land waar je heen gaat hoor?

ik denk als je bij de USA aan komt met een statief dat ze daar het daar niet mee eens zijn?
hun regels zijn meestal iets strenger met zulk soort dingen.

iemand ervaring mee gehad? :X

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:35
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik met DSLR al 2 jaar thuis laat... En die nog weinig wordt gebruikt. Mijn duurdere lenzen hebben beide een klein krasje op de lens (thnx dad) dus verkopen krijg ik er weinig voor en vind ik zonde om hem weg te doen.

Wat ik wel meeneem?
- Panasonic tz100 (1" sensor, 10x zoom en toch zakformaat)
- Sony HDR55-GW mini-camcorder (compacte waterdichte camera met 10x zoom en 1080p60)
- Gopro hero 3 black (al gebruik ik die bijna niet, Sony is superieur)

Alles is handzaam en makkelijk mee te nemen. Heb nog wel een ilc gehad (Nikon 1) maar ook die gebruikte ik nauwelijks. DSLR is voor mij toch teveel gesjouw en ondanks dat het toch echt superieure foto's maakt.... Als ik de camera niet meeneem heb ik zeker geen mooie foto's.

Het is jammer dat niemand meer kwalitatief goede waterdichte camcorders maakt zoals de Sony camcorder. Anders zou ik zo een nieuwe kopen.

• PageFault
Koeitje schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 01:30:
[...]

Mijn statief is van carbon en kost een berg geld, ik neem geen risico.

Voorzichtigheid is een onbekend woord bij het in- en uitladen van vliegtuigen. Geen klacht, maar begrijpelijk als je de hele dag bagage in een hele korte tijd in en uit vliegtuigen moet halen.

• henkie196
  • Niet online
PageFault schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 08:09:

Voorzichtigheid is een onbekend woord bij het in- en uitladen van vliegtuigen. Geen klacht, maar begrijpelijk als je de hele dag bagage in een hele korte tijd in en uit vliegtuigen moet halen.
Valt ook wat voor te zeggen. Ik heb m'n koffer een keer teruggekregen (van LA naar Brussel) met een gigantische deuk in het stalen frame. Het statief zat wel aan die kant in de koffer, maar had gelukkig geen schade.

• Koeitje

Koeitje

Back-up tiems now?

PageFault schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 08:09:
[...]

Als jij je zorgen maakt dat jouw statief tussen kleding in een harde koffer het niet overleeft zou ik eens naar een steviger model gaan kijken. Welk merk is het, dan weet ik wat ik moet vermijden.

• Snuurtje
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 20-09 00:09
Vakantie Bali ik hou wel van enigszins compact voor zover mogelijk met mijn materiaal. Dus neem m'n canon 600D met sigma 17-50 2.8 mee. Laat de battery grip, zoom lens, portret lens en 50mm thuis. Wide angle heb ik niet. Heb gemerkt dat ik zoom amper gebruik op vakantie.

• PageFault
Koeitje schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 08:53:
[...]

Als jij je zorgen maakt dat jouw statief tussen kleding in een harde koffer het niet overleeft zou ik eens naar een steviger model gaan kijken. Welk merk is het, dan weet ik wat ik moet vermijden.
Gitzo, zou ik zeker mijden :+

• PageFault
henkie196 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 08:12:
[...]

Valt ook wat voor te zeggen. Ik heb m'n koffer een keer teruggekregen (van LA naar Brussel) met een gigantische deuk in het stalen frame. Het statief zat wel aan die kant in de koffer, maar had gelukkig geen schade.
Da's mooi klote, maar verder geen schade?

Meestal gaat het goed, maar net die ene keer dat het niet goed gaat, is het mij echt te duur voor.

• henkie196
  • Niet online
Verder geen schade nee, en is ook de enige keer tot nu toe geweest dat er iets mee gebeurd is.

Maar statief in handbagage lijkt me ook weer wat tricky, heb wel het idee dat je dan af en toe geluk moet hebben met wie de handbagage controleert, of er dan niet moeilijk gedaan wordt.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Anoniem: 320788
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online
cxvbn

[Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 23-03-2020 14:49]

• Royz
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 00:50

Royz

Kleurenblind!!

RobertJRB schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:04:
Ik zou me er niet teveel zorgen maken over hoe en wat op het vliegveld. Zeker niet in een land als Nederland of Duitsland.
Wanneer ze iets van je willen vragen ze dat wel.

Voor je eigen rust wel lekker op tijd komen :)
Ik heb juist nooit ergens problemen gehad behalve in Duitsland. Toen haalden ze mijn lenzen er 1 voor 1 uit en keken ze erdoorheen. Nog nooit eerder meegemaakt :)

Fotografie Vlogs & Drone videos

• MattiB
In Duitsland zijn ze doorgaans erg precies met lenzen idd

Acties:
  • +1Henk 'm!

• moozzuzz
offtopic:
nog maar eens een voordeel van een carbon statief ;)

• RobertJRB
Royz schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:57:
[...]

Ik heb juist nooit ergens problemen gehad behalve in Duitsland. Toen haalden ze mijn lenzen er 1 voor 1 uit en keken ze erdoorheen. Nog nooit eerder meegemaakt :)
Benieuwd waar die naar zocht :)

Ik bedoelde trouwens dat je in landen als Nederland of Duitsland niet echt bang hoeft te zijn voor corruptie of boze douane. Dat je niet alles goed voorbereid hebt maakt hier minder uit. Of het wordt je nog een keer verteld voor de douane.

In verre landen maar ook bijvoorbeeld de VS probeer ik zo netjes en beleefd mogelijk te zijn om ze niet snel voor de voeten te lopen.

Leica + Sony

• FabiandJ
  • Niet online
Afgelopen november naar Bali geweest, op Schiphol mijn laptop eruit gehaald en mocht de rest in de tas laten zitten. Vervolgens werd mijn tas er wel uitgevist en kon ik alles eruit halen, erg handig... zeg dan gewoon bij het begin, haal het volgende uit je tas "Laptop, Camera + Lenzen etc

Ik had ook een Feiyu Tech FY-G4 QD in de originele doos in de tas zitten, deze kon ik in de tas laten.

In Juli ga ik naar Zuid-Afrika en heb ik nu een andere tas Peak Design Everyday Backpack 30L welke een stuk makkelijker om bij de lensen te komen etc, maar ik twijfel of ik mijn gimbal erin doe deze is namelijk wat groter het is namelijk een Zhiyun Crane M.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niet online
cvb

[Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 23-03-2020 14:48]

• PageFault
moozzuzz schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:10:
[...]

offtopic:
nog maar eens een voordeel van een carbon statief ;)
Kun je wel minder hard mee slaan...

• FabiandJ
  • Niet online
Anoniem: 320788 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 19:10:
[...]

zonder heel diep op de wat wel en niet mag in te gaan.

wanneer jou objectief voor jou op tafel ligt, plat op zijn zijkant, dan kan je in je hoofd een redelijk goede dwarsdoorsnede maken. 7 x een glas element, van links naar rechts misschien wat electronica.
geen ruimte om iets anders in te stoppen wat on zichtbaar kan zijn op de detectie apparatuur.

kijk nu eens in de lens, door hoeveel glaselementen moet je heen kijken?
niet te doen.

na 12 jaar werken, weet ik inmiddels hoe ik de tas met lens zo neer kan leggen dat het beeld wat de excollega's krijgen kraak helder is en dit minder kans op uitpakken.

voorbeeldje. niet door mij gemaakt, zo vindbaar op google.
[afbeelding]

en dan de andere kant van de munt, zou jij 15000 euro aan objectieven en camera's los in een bakje doen?
ik ben blij dat ze het niet specifiek vragen, want ik hield/hou graag enige overzicht over waar mijn spullen eindigen op een luchthaven
Als ik je post dus goed begrijp om alles zo soepel mogelijk te laten lopen, leg je tas op de rug in de bak en zorg ervoor dat je lenzen horizontaal in je tas zitten en niet verticaal, en dat er geen andere spullen bovenop liggen.

Hoe zit het met het meenemen van onderstaande in de handbagage, zijn kleinere broertje kreeg ik in november mee, eerste link is de grote de onderste link is het broertje en is in lengte 10cm korter.
https://www.bhphotovideo....ndheld_gimbal_1296818.jpg
https://ic.tweakimg.net/ext/i/2001238827.jpeg

• Niet online
Voor de eerste alinea... Plat. Naast elkaar. Eindelijk met als je een laptop in de bak zou leggen. Als je ze in de tas houd exact het zelfde. Tas op zijn rug in de bak. Lenzen liggend op het rug deel. Dat moet het in elk geval meestal oplossen. Ligt natuurlijk ook aan hoe de xray zijn instraling heeft,. Maar dat is een erg technische verhaal, en goed de verschillen zie je toch niet van buiten af.

2de alinea. Als ik er nog zou werken zou ik er totaal geen moeite mee hebben,. Golfclubs. Knuppels. Nee. Kleine of carbon statieven geen probleem. De zware variant. Lees NOS film statief. Zal aan de persoon liggen die hem mee neemt.. zoals omschreven boven opgefokt, dronken, onaangepast. Etc

• Myedvyed
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 19-09 22:20
FabiandJ schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 19:43:
Hoe zit het met het meenemen van onderstaande in de handbagage, zijn kleinere broertje kreeg ik in november mee, eerste link is de grote de onderste link is het broertje en is in lengte 10cm korter.
https://www.bhphotovideo....ndheld_gimbal_1296818.jpg
https://ic.tweakimg.net/ext/i/2001238827.jpeg
Ik heb toevallig een paar weken geleden de Crane M meegenomen naar de VS en vantevoren KLM om advies gevraagd wbt. of deze volledig in de handbagage mee mocht. Dit was hun reactie:
KLM Facebook Team:
We willen je aanraden deze in je check-in bagage te doen. Hij mag namelijk niet mee in de cabine, omdat dit kan worden gezien als een stomp voorwerp.
Klonk een beetje als een grijs gebied, dus om discussie te voorkomen heb ik het koffertje met de gimbal in de ruimbagage gedaan tussen m'n kleren. Maar losse batterijen mogen niet in de ruimbagage. Hoewel ze geen kant op konden in het koffertje en dus niet helemaal 'los' waren, wist ik niet zeker hoe dat gezien zou worden. En of het wel verstandig was (ivm brand door kortsluiting als er een vloeistof ergens gaat lekken etc.). Dus heb ik de batterijen los meegenomen in m'n handbagage - beide polen steeds afgedekt met ducttape en elke batterij in een eigen plastic doosje gedaan.

Had op z'n minst wel een vraag erover verwacht ofzo, maar zoals altijd maakte ik me weer druk om niks: Geen haan die er naar kraaide op Schiphol of in Houston, zowel heen- als terugweg. Gimbal heeft het ook overleefd 8) Hoewel het misschien makkelijker kan, zou ik het de volgende keer weer precies zo aanpakken.

• FabiandJ
  • Niet online
Myedvyed schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 21:19:
[...]

Ik heb toevallig een paar weken geleden de Crane M meegenomen naar de VS en vantevoren KLM om advies gevraagd wbt. of deze volledig in de handbagage mee mocht. Dit was hun reactie:

[...]

Klonk een beetje als een grijs gebied, dus om discussie te voorkomen heb ik het koffertje met de gimbal in de ruimbagage gedaan tussen m'n kleren. Maar losse batterijen mogen niet in de ruimbagage. Hoewel ze geen kant op konden in het koffertje en dus niet helemaal 'los' waren, wist ik niet zeker hoe dat gezien zou worden. En of het wel verstandig was (ivm brand door kortsluiting als er een vloeistof ergens gaat lekken etc.). Dus heb ik de batterijen los meegenomen in m'n handbagage - beide polen steeds afgedekt met ducttape en elke batterij in een eigen plastic doosje gedaan.

Had op z'n minst wel een vraag erover verwacht ofzo, maar zoals altijd maakte ik me weer druk om niks: Geen haan die er naar kraaide op Schiphol of in Houston, zowel heen- als terugweg. Gimbal heeft het ook overleefd 8) Hoewel het misschien makkelijker kan, zou ik het de volgende keer weer precies zo aanpakken.
Hmm, ik ga naar Zuid-Afrika en zo te lezen wordt er daar met behoorlijke regelmatig wat gejat uit de ruimbagage. Heb de gimbal liever bij mijn handbagage...

• RobertJRB
FabiandJ schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 21:54:
[...]

Hmm, ik ga naar Zuid-Afrika en zo te lezen wordt er daar met behoorlijke regelmatig wat gejat uit de ruimbagage. Heb de gimbal liever bij mijn handbagage...
Misschien is het niet zo maar kan me niet voorstellen dat een statief of gimbal een geliefd item is om uit de ruimbagage te jatten.

Mijn gitzo gaat iig altijd in het ruim en heb er nooit problemen mee gehad.

Wel altijd flightbag met hangslot om de tas. En zo snel mogelijk naar de kofferband na het landen. Ben op een paar vliegvelden geweest waar je van buiten zo de ruimte met de bagageband in liep. Maakt het heel makkelijk een koffer mee te nemen.

Leica + Sony

• PageFault
Mijn gitzo is duurder dan veel laptops. Op zich is hij stevig, maar met heel bruut geram, wil ik niet het risico lopen hem versplinterd uit te pakken.

Een flightbag met hangslot is in minder dan een seconde open, ongemerkt voor andere passagiers, ik zou daar mijn geld niet op zetten.

Mijn statief is ook redelijk kort en mag qua dimensies gewoon mee. Hij past gewoon in de tas die ik meeneem in de handbagage. Verder heb ik rubberen voetjes en geen scary spikes.

• jd1987
  • Laatst online: 21-09 16:38

jd1987

cliquefotografie.nl

FabiandJ schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 21:54:
[...]

Ik ga regelmatig naar ZA ivm familie. Altijd slot op de koffer en laten sealen op het vliegveld ;)

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
jd1987 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 16:02:
[...]

Ik ga regelmatig naar ZA ivm familie. Altijd slot op de koffer en laten sealen op het vliegveld ;)
Een TSA slot of een niet TSA slot?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MattiB
FabiandJ schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:04:
[...]

Een TSA slot of een niet TSA slot?
TSA is zover ik weet alleen voor de VS

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rdit

Rdit

Gewoon, omdat het kan

Anoniem: 320788 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 19:10:
[...]

zonder heel diep op de wat wel en niet mag in te gaan.

wanneer jou objectief voor jou op tafel ligt, plat op zijn zijkant, dan kan je in je hoofd een redelijk goede dwarsdoorsnede maken. 7 x een glas element, van links naar rechts misschien wat electronica.
geen ruimte om iets anders in te stoppen wat on zichtbaar kan zijn op de detectie apparatuur.

kijk nu eens in de lens, door hoeveel glaselementen moet je heen kijken?
niet te doen.

na 12 jaar werken, weet ik inmiddels hoe ik de tas met lens zo neer kan leggen dat het beeld wat de excollega's krijgen kraak helder is en dit minder kans op uitpakken.

voorbeeldje. niet door mij gemaakt, zo vindbaar op google.
[afbeelding]

en dan de andere kant van de munt, zou jij 15000 euro aan objectieven en camera's los in een bakje doen?
ik ben blij dat ze het niet specifiek vragen, want ik hield/hou graag enige overzicht over waar mijn spullen eindigen op een luchthaven
handige tip! volgende keer proberen met mijn tas :*)

• hevling
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22:12
Ik ging naar de Provence en nam mee:

Canon EOS 450D
Canon EF-S 18-135 IS STM
Canon EF-S 10-18 IS STM
GoPro Hero 5

Inclusief toebehoren (sd-cards, kabels, filters, statief)

Ik begin wel problemen op te merken met low-light, camera is redelijk gedateerd maar durft soms nog leuke foto's te nemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 22:38
Vorige week met Ryanair naar Italië gevlogen. Had mijn gewone spullen in het ruim, en als handbaggage één cameratas met:

- Canon 6D
- 17-40 4.0 L objectief
- 85mm 1.8 objectief
- 70-200 4.0 IS L objectief
- 50mm 1.8 objectief
- TomTom Bandit actioncam
- Macbook Pro 15"
- een hele berg accessoires, batterijen, geheugenkaartjes, etc.
- al mijn andere 'handbaggage' items die ik bij de tas bij gepropt had (een boek, zonnebril, paspoort, etc.)

Mijn statief had ik in het ruim (Sirui T25x, carbon, zeer compact).

Heenweg: de vraag of ik alles wat electronisch is uit de tas wil halen, dus alle lenzen eruit, macbook, camera, etc.

Op de terugweg n.a.v. dit topic maar eens geprobeerd wat er gebeurde als ik mijn statief met de hand mee zou nemen. Ook omdat mijn ruimbagage al 1kg boven de Ryanair-norm zat wegens wat aanschaffen in Italië. Verder was ik heel laat bij het vliegveld dus zin in veel gedoe had ik niet, daarom alléén macbook en camera zelf uit de tas gehaald en rest (lenzen, actioncam) gewoon laten zitten. Alles ging zo door de scanner, maar wat wel een puntje van aandacht opleverde wat het statief. Die had ik, in een statief-hoesje van nylon, om de buitenkant van de tas gebonden (zit een speciale houder voor aan de tas). Ik moest het eruit halen, laten zien, en vervolgens mocht 'ie alleen mee als ik hem ín de tas zou stoppen. Dat was dus niet om te voorkomen dat ik een 'metalen object' meenam waar je iemand mee zou kunnen verwonden, maar meer omdat ze kennelijk geen metaal willen aan de buitenkant van een tas. Misschien als de boel naar beneden valt uit het rekje boven je hoofd bij stevige turbulentie dat dat gevaarlijk is? Nou ja, mijn statief is gelukkig zo compact dat 'ie ook daadwerkelijk in de tas paste (na het herrangschikken van ongeveer de hele inhoud).

PS: Voor wie geïnteresseerd is: mijn ruimbagage was 16,3KG en bij het auto-inchecken gaf dat geen problemen, ook al had ik betaald voor een 15KG bagage (volgende optie was 20KG maar een stuk duurder).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Milo.
  • Laatst online: 21-09 04:49

Milo.

klik

Naar Centerparcs en een dagje Wildlands, olé

A7
voigtlander 28/1.9
canon 55/1.2
leica 90/2.8
nikon 180/2.8

En dat alles in de hadley small

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

• Egocentrix
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 20-09 21:20

Egocentrix

Parttime zeurkous

Vanaf zaterdag een weekje met een groep toeren door Midden-Europa, onder andere Leipzig, Praag en Bratislava staan op de planning. Het is niet bedoeld als fototrip, maar ik hoop naast een gezonde dosis kiekjes ook de tijd te hebben voor wat uitzichten en straatbeelden.

Mee gaan in elk geval:
- Mijn D300
- 18-135 f/3.5-5.6
- 35 f/1.8 DX
- de standaard accu's + lader en CF-kaartjes

Mijn statief en flitser blijven thuis, die ga ik waarschijnlijk toch niet gebruiken. Over de grip twijfel ik nog. Het is wel meer sjouwen (en trekt aandacht), maar houdt wel veel fijner vast. Ik laat het er denk ik van afhangen of ik straks nog ruimte over heb in mijn tas :P

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:46

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Royz schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:57:
[...]

Ik heb het op Schiphol gehad dat mijn Leica setje door de röntgen heen ging en er vervolgens 3 man + 1 vrouw aan kwam zetten om de tas te onderzoeken. Die camera en objectieven zien er blijkbaar wat anders uit op de röntgen dan de doorsnee camera. Zal al het metaal zijn dat er in verwerkt zit.
Ze waren iig rete gefascineerd en waren vooral verbaasd over het formaat en gewicht van de objectieven.

foto's - thuis - twitter - leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 00:23

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik, nouja wij ... @MarjoleinR en ik gaan op vakantie naar Ameland en nemen mee:

Members only:

Daar fietsen gehuurd dus we kunnen lekker rond toeren :) Foto's volgen zeker!

www.maartendeboer.net
Mijn sig is te klein :+

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ter voorbereiding op een mogelijke reis naar Vietnam in het voorjaar speelt er de laatste week maar één vraag door mijn hoofd:

Welke steden zullen we allemaal aandoen? Welke camera gaat er mee? :+

Het wordt backpacken voor 3 weken met mijn vriendin, het is ons eerste bezoek aan het land dus vooral de highlights (denk Hanoi, Ha Long Bay etc.) worden bezocht. Zowel foto (primair) als video.

De twijfel bestaat uit wat mee te nemen van mijn huidige kit:
- Canon 6D + 24-70 f/2.8 L (zwaar, neemt relatief veel ruimte in in mijn backpack van 55 liter, extra lenzen kan ik i.v.m. grootte en gewicht wel vergeten maar wel de beste IQ en versatility)
- Fuji X100 (met 35mm-equivalent wel wat beperkt en op hoge ISO's mwah, video echt belabberd)
- Fuji X-Pro1 + 35mm 1.4 + nog aan te schaffen tweede lens (groothoek of 16-50, al gaat die laatste wel compleet tegen mijn principes in :p Nadeel ook hier de matige video)

Of toch een tweedehands compact erbij? Iets in de range van een RX100 mark 3 of Panasonic LX100. Nadeel: ik heb al genoeg gear, mijn studentenbudget is nauwelijks toereikend voor de reis en ik ben een bokeh whore dus vraag me af of ik achteraf de dunne DoF-shots niet ga missen.

Iemand van jullie ervaring met backpacken i.c.m. je DSLR van 1.5 kg+? Andere waardevolle inzichten die ik nu nog niet heb benoemd?

• GetterRobo
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 23-07 18:21
Ik heb voor een rondreis door Hong Kong een sony a6000 met een sigma 30mm f1.4 gebruikt, voor video een action cam (hero session).

Voordeel vind ik zelf:
- compacte set;
- geen micro management (welke lenzen etc...);
- go pro kun je de filmpjes, on the go, via de app editen en backuppen. Ideaal.

Gebruik het voornamelijk voor straatfotografie.

Hou wel rekening met overhitting van je camera als je langdurig HD gaat filmen.

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 20-09 21:53

Woutoud

Advocatus ineptias

Oe, ik ga deze week naar Ameland en neem mee:

[list]
• D7100 + grip
• Sigma 18-35/1.8
• Sigma 50-100/1.8
• Phottix Mitros+
• Phottix Indra 500
• Dell XPS13
• Lightstands en andere toebehoren.

Hiermee heb ik de mogelijk om daar te oefenen met buitenportretten. :)

[Voor 16% gewijzigd door Woutoud op 25-08-2017 23:52]

Woutoud.com | Postpone judgement. | Free Speech Online |

• BugBoy
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20-09 16:00
Weekje naar Zuid Duitsland en cruise:
  • Canon 5D mark IV + grip
  • Canon EX 550 speedlite
  • Canon 24-70 f/4.0L IS USM
  • Canon 16-35 f/4.0L IS USM
  • Canon 70-200 f/2.8L IS USM
  • Canon 50 f/1.8 STM
  • Canon 85 f/1.8 USM
  • Gitzo statief (GT2530EX + GH2750QR)
Voor de nabewerking de laptop mee en dat alles in een LowePro Slingshot AW350 gepropt :)

Tot nu toe vooral veel de 24-70 gebruikt. Dat blijkt toch wel een erg prettige lens te zijn. Met de 5D kun je redelijk ISO opvoeren en de 50 f/1.8 lost ook nog wel veel op. Het valt me wel op dat ik de 70-200 steeds minder gebruik.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• werkenslaap
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19:25
Dat is een tas vol! Ik ben de afgelopen jaren, zeker na een aantal wat langere reizen, steeds verder teruggegaan in hoeveelheid lenzen/fotogear. Uiteindelijk volstond voor mij 1 goede standaardzoom icm 1 lichtsterke prime.

Volgende week gaan we 2 weken naar Marokko met het plan om ook daar ook weer wat te gaan fotograferen in de steden en de Atlas. Vorige trip was naar NYC en daar uiteindelijk ook opvallend veel mooie foto's gemaakt met m'n S7. Ik blijf me toch verbazen over de fotokwaliteit bij verschillende omstandigheden, niet alleen op het scherm maar ook na afdrukken. Zeker in een stad, waar je alles lopend doet, is het toch ideaal om niet altijd met een grote camera om je nek te hoeven lopen.

Maar nu doen we een rondreis met de auto, dus neem de D7100 + 17-50 en 50mm gewoon weer lekker mee. Verder alleen een klein MeFoto-reisstatiefje, en misschien m'n F80 (met een rolletje tri-x 400) voor de bijzondere momenten.

Alles gaat gewoon met een insert onderin m'n Ortlieb dagrugzak. Het kan allemaal best tegen een stootje ben ik inmiddels achter, dus weinig reden om speciaal daarvoor weer zo'n onpraktische fotorugtas mee te nemen (aantal geprobeerd, maar ik heb dan vaak te veel of juist te weinig ruimte).

[Voor 13% gewijzigd door werkenslaap op 22-09-2017 11:15]

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Hadden voor het eerst een vliegvakantie, dSLR mee met 4 lenzen. Oh, en nog een Actioncamera, oh en nog een compact. Oh en nog wat accu's. Oh en nog de laders.
En zo ging het dus bij de scan op het vliegveld. Je ziet ze dan al zuchten... :P

Maar er was 1 ding, een lenscap, waar ze erg veel interesse in hadden, die moest in zijn eentje nog een keer door de scan onder een andere hoek. Er zit van binnen een soort vilt achtige zwarte stof. Zou dit naast het licht ook veel röntgen absorberen ofzo?

• GiLeX
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Analoog fotograferend

We habben samen (vrouwlief en ik) twee volle Tamrac Anvil rugzakken mee naar IJsland een paar week geleden. Geen enkel probleem bij de douane,
Vrouwlief de Anvil slim 15 en ik de Anvil 27
Ze zagen de tassen en zeiden "dat wordt genieten in IJsland zeker" ;)
Beide tassen door de scanner en geswapt en klaar waren we.
Ze hadden meer interesse in onze schoenen :+ (Meindl Engadins)

Wat hadden we allemaal mee in de Tamracs:
Canon Eos 80D, 760D en 100D
Sigma 150-500 en 150-600C
Canon 10-18STM, 18-135ISnanoUSM, 15-85USM, 2x 50STM, 100 en 35mm IS Marco ,70-300ISnanoUSM
2x 430EX-II
HP X360 convertible laptopje en twee 2,5" externe HD's (1tb en 500gb)
diverse accu's, filters, laders etc etc
Toilet spullen (tandpaste, douchegel etc)
extra setje lichtgewicht kleding voor de zekerheid
Haar medicijnen met medisch paspoort
Overige documenten zoals paspoort etc etc

De statieven. mini tripod en twee gewone zaten in onze ruimbagage.

Caffenol en C41. Canon EOS 35mm film & digital SLRs met wat glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Milo.
  • Laatst online: 21-09 04:49

Milo.

klik

Eind deze maand weer een maandje naar Zuid Amerika.

Gisteren de laatste lens opgehaald om een leuk setje compleet te maken.
Canon 40D + grip
17-40 4
70-200 2.8is
Sony A7 + grip
voigtlander 28 1.9
canon 55 1.2 asph
nikon 85 1.4 ais

Fotootje

Twijfel nog of ik een analoog cameraatje meeneem. Zou dan een m2 zijn met 90 2.8
Nu nog een geschikte tas vinden. Vooralsnog past het in de Donke F6

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Ik ging een weekje naar Barcelona eind oktober/begin november en nam mee:
Fujifilm XT1 met de Fujinon 18-55mm f/2,8-4 en tig accu's. Ik ga volgende week een weekje naar Rome en neem precies hetzelfde mee. Lekker licht reizen zo en met citytrips heb ik aan het standaard bereik meer dan genoeg.

• BugBoy
  • Laatst online: 20-09 16:00
In mei een week naar het zuiden van IJsland, dus het volgende moet sowieso mee:
  • Canon 5D IV (incl. grip en geheugenkaartjes)
  • Canon EF 16-35L f/4 IS USM, EF 24-70L f/4 IS USM en EF 70-200L f/2.8 IS USM
  • Gitzo GT2530EX statief + GH2750QR balhoofd
  • Polarisatiefilters + Cokin Z-Pro ND2/ND4/ND8 grad filter + ND8/ND1024 grijsfilter
  • Dell Precision M5510 4K (voor Lightroom en Photoshop)
Die laptop zou ook thuis kunnen, maar ik wil gewoon 's avonds mijn foto's kunnen bekijken. Ik word gek als ik ze pas na meer dan een week kan bekijken. Ik twijfel of ik het volgende meeneem:
  • Canon EF 50 f/1.8 STM en Canon EF 80 f/1.8 USM
  • Canon 580 EX flitser
  • DJI Mavic Pro drone (kan ik lenen van een vriend). Heb ervaring met een oude Phantom 2 Vision+
De beide primes wegen niet veel, maar nemen wel ruimte in de tas. In mei is het heel lang licht, dus ik verwacht niet veel van de beperkte scherptediepte gebruik te maken. Hetzelfde geldt voor de flitser, maar op de 5D zit geen ingebouwde flitser, dus 's avonds een keer een leuke foto bij het eten gaat niet lukken.

De drone vind ik ook heel dubbel. Het kost ruimte, maar ook tijd en aandacht. Aangezien ik niet alleen ben, maar met mijn vrouw kan de combinatie foto + drone (vooral voor foto's) wel eens veel tijd gaan kosten. Aan de andere kant kun je wel hele fraaie composities maken die anders onhaalbaar zijn.

Lastig, lastig, lastig... Nog een paar maandjes om er over na te denken. Speciaal voor deze trip wel een Cokin Nuance ND1024 filter gehaald voor de landschappen. Benieuwd hoe dat gaat bevallen. Eerst maar eens hier oefenen bij de waterval bij mijn vijver. ;)

[Voor 6% gewijzigd door BugBoy op 09-01-2018 23:28]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• vrank
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 18-09 10:04
Drone zeker meenemen! De ruimte en landschappen zijn fenomenaal. Zeker voor "overzichts" shots... absolute aanrader! (Al weet ik niet precies hoe de regels er zijn.)

(Zelf 2 jaar geleden geweest, zonder drone helaas....)

• Daan_
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21:13

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Binnen kort weekendje Gochem. In de tas een een Sony a7r3 + Loxia 35 en 50. De a7r2 laten we thuis net als veel van de objectieven. Verder gaat er een statief mee en set filters. Gitzo gt1555t +RRS bh-25 pro en set Lee Seven5 filters. Eigenlijk redelijk klein compact setje.

Mijn plekje op het web -_- MTB routes Reichswald & Fotografie blog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:46

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Straks 17 dagen naar IJsland. En (bijna) alles gaat mee.
Members only:

Wel redelijk wat overlap in focal-length, maar er mag een camera kapot gaan (liever niet natuurlijk).

foto's - thuis - twitter - leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Woensdag 3 weken op vakantie naar Indonesië, last minute nog de Samyang 14mm gehaald voor Astro pogingen en de Sirui 3T-35K als tafelstatief.

Zien jullie nog iets dat ik vergeten ben? (Kabels zitten uiteraard in de tas).

Handbagage:

Think Tank Airport Commuter

Sony A7 III + 16-35 (Main)
Sony A6000 + 16-50 (Scouting en TimeLapses)

Samyang 14MM 2.8
Sony 85mm
Sony 50mm Macro

Sirui W1204 + Plate
Sirui 3T-35K

Format Hitech Bracket
Format Hitech Adapter Ring
Format Hitech 10 stop ND
Format Hitech 3 stop ND

3rd Party Remote
JJC Intervalotmeter

Blower
Swaps
Microvezel doek

MBP 2015 + Nifty Drive met 400GB
Samsung 250GB Externe SSD voor backup
Transcend Card Reader
Extra 64GB SD Card
iPad Nano

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Royz
  • Laatst online: 00:50

Royz

Kleurenblind!!

Superdaantje schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:11:
Binnen kort weekendje Gochem. In de tas een een Sony a7r3 + Loxia 35 en 50. De a7r2 laten we thuis net als veel van de objectieven. Verder gaat er een statief mee en set filters. Gitzo gt1555t +RRS bh-25 pro en set Lee Seven5 filters. Eigenlijk redelijk klein compact setje.
Bedoel je Cochem?

Fotografie Vlogs & Drone videos

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

tobiasvs schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:24:
Ter voorbereiding op een mogelijke reis naar Vietnam in het voorjaar speelt er de laatste week maar één vraag door mijn hoofd:

Welke steden zullen we allemaal aandoen? Welke camera gaat er mee? :+

Het wordt backpacken voor 3 weken met mijn vriendin, het is ons eerste bezoek aan het land dus vooral de highlights (denk Hanoi, Ha Long Bay etc.) worden bezocht. Zowel foto (primair) als video.

De twijfel bestaat uit wat mee te nemen van mijn huidige kit:
- Canon 6D + 24-70 f/2.8 L (zwaar, neemt relatief veel ruimte in in mijn backpack van 55 liter, extra lenzen kan ik i.v.m. grootte en gewicht wel vergeten maar wel de beste IQ en versatility)
- Fuji X100 (met 35mm-equivalent wel wat beperkt en op hoge ISO's mwah, video echt belabberd)
- Fuji X-Pro1 + 35mm 1.4 + nog aan te schaffen tweede lens (groothoek of 16-50, al gaat die laatste wel compleet tegen mijn principes in :p Nadeel ook hier de matige video)

Of toch een tweedehands compact erbij? Iets in de range van een RX100 mark 3 of Panasonic LX100. Nadeel: ik heb al genoeg gear, mijn studentenbudget is nauwelijks toereikend voor de reis en ik ben een bokeh whore dus vraag me af of ik achteraf de dunne DoF-shots niet ga missen.

Iemand van jullie ervaring met backpacken i.c.m. je DSLR van 1.5 kg+? Andere waardevolle inzichten die ik nu nog niet heb benoemd?
Uiteindelijk is de bestemming veranderd naar Nepal en heb ik de volgende set meegenomen:
- Canon 6D
- Canon 24-70mm f/2.8
- Sigma 35mm f/1.4
- Fujifilm X100 (voor mijn vriendin, slechts 200 foto's mee gemaakt)
- Per camera 5 batterijen
- In totaal 192 GB aan SD-kaartjes, waarvan (uit m'n hoofd) zo'n 70 GB gebruikt.
- Polarisatiefilter
- 10-stops ND (echter niet gebruikt)
- Gorillapod

Achteraf was een telelens toch wel fijn geweest in de bergen, maar dan met name om bergtoppen vast te kunnen leggen en eventueel iets van een portret van een local. In Kathmandu geen behoefte aan gehad (veel te kleine straatjes). Aan de andere kant: ik had het extra gewicht voor geen goud willen meeslepen de top op. Al met al is dit dus wel een prima set gebleken.

Volgende reis wordt er eentje met de X-Pro1, 23mm, 35mm en 18-55mm. Eens kijken of 1247 gram voor dat totaalpakket iets minder zwaar voelt in de backpack :+

[Voor 3% gewijzigd door tobiasvs op 12-06-2018 10:48]

• PageFault
tobiasvs schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:44:
[...]

Uiteindelijk is de bestemming veranderd naar Nepal en heb ik de volgende set meegenomen:
- Canon 6D
- Canon 24-70mm f/2.8
- Sigma 35mm f/1.4
- Fujifilm X100 (voor mijn vriendin, slechts 200 foto's mee gemaakt)
- Per camera 5 batterijen
- In totaal 192 GB aan SD-kaartjes, waarvan (uit m'n hoofd) zo'n 70 GB gebruikt.
- Polarisatiefilter
- 10-stops ND (echter niet gebruikt)
- Gorillapod

Achteraf was een telelens toch wel fijn geweest in de bergen, maar dan met name om bergtoppen vast te kunnen leggen en eventueel iets van een portret van een local. In Kathmandu geen behoefte aan gehad (veel te kleine straatjes). Aan de andere kant: ik had het extra gewicht voor geen goud willen meeslepen de top op. Al met al is dit dus wel een prima set gebleken.

Volgende reis wordt er eentje met de X-Pro1, 23mm, 35mm en 18-55mm. Eens kijken of 1247 gram voor dat totaalpakket iets minder zwaar voelt in de backpack :+
Herkenbaar, ook een keer in Canada een D200 + 3 lenzen en een statief meegesleurd in een rugzak met tent, slaapzak, matje, koopspullen, waterfilter etc etc. Afstand van 27 km + 1000 meter stijgen. Dan ben je wel bekaf na een dag, zeker in de zeikende regen....

Ik zit voor dat soort gelegenheden meer naar de micro 43s te kijken. Jammer dat de Panasonic GM-5 niet meer te koop is.

De Fuji sluit wel veel meer aan qua bediening, maar ik zoek nog iets compacters voor erbij. Voorlopig is dat de Canon Powershot G7X, maar ik wil iets meer flexibiliteit.

• FabiandJ
  • Niet online
In juli ga ik naar West Amerika en ga naar de volgende steden:
San Francisco
Las Vegas
Los Angelos
San Diego

En de volgende parken
Yosemite National Park
Sequoia National Park
Death Valley
Zion National Park
Bryce Canyon
Monument Valley
Grand Canyon
Antelope Canyon

Ik neem hier natuurlijk ook mijn camera bij mee en heb ik op dit moment de Panasonic 12-35mm f/2.8 II lens, maar is deze lens voldoende? Of doe ik er goed aan om de set compleet maken met de Panasonic 35-100mm f/2.8 II of is het hebben van de Panasonic 7-14mm f/4 een betere keuze?

• Tomas_
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 21-09 14:20
FabiandJ schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:49:
San Francisco
Las Vegas
Los Angelos
San Diego

En de volgende parken
Yosemite National Park
Sequoia National Park
Death Valley
Zion National Park
Bryce Canyon
Monument Valley
Grand Canyon
Antelope Canyon

Ik neem hier natuurlijk ook mijn camera bij mee en heb ik op dit moment de Panasonic 12-35mm f/2.8 II lens, maar is deze lens voldoende? Of doe ik er goed aan om de set compleet maken met de Panasonic 35-100mm f/2.8 II of is het hebben van de Panasonic 7-14mm f/4 een betere keuze?
Gezien de parken die je gaat bezoeken zou ik zeker voor ik 7-14 gaan, voor de mooi weidse uitzichten en eventuele hoge bomen.

X-T20, XF16mm 1.4, XF35mm 1.4, XC 50-230, Samyang 12mm F2 NCS, Tesla M3 LR AWD TH

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19:22

mrc4nl

Procrastinatie expert

San Francisco
Las Vegas
Los Angelos
San Diego

En de volgende parken
Yosemite National Park
Sequoia National Park
Death Valley
Zion National Park
Bryce Canyon
Monument Valley
Grand Canyon
Antelope Canyon

hangt af of je liever tele of super wijd schiet
maar de 7-14 is al een vrij oude lens, er zijn andere alternatieven voor mft zoals de panasonic 8-18, of de olympus 7-14

je 12mm 2.8 is al behoorlijk wijd trouwens, daar valt niet heel veel te winnen met een ultrawide lens. (1.7x zoom)
tele daarintegen... 35 is niet heel veel. maar goed dat ben ik.. ik ben nou eenmaal meer een tele gebruiker.

[Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 22-06-2018 23:15]

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• Tomas_
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 21-09 14:20
mrc4nl schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 23:10:
[...]

maar de 7-14 is al een vrij oude lens, er zijn andere alternatieven voor mft zoals de panasonic 8-18, of de olympus 7-14

je 12mm 2.8 is al behoorlijk wijd trouwens, daar valt niet heel veel te winnen met een ultrawide lens. (1.7x zoom)
tele daarintegen... 35 is niet heel veel. maar goed dat ben ik.. ik ben nou eenmaal meer een tele gebruiker.
Lol ik ben meer een wijd gebruiker. Maar 12 vs 7 is nogal een verschil in wijd termen. Overigens ben ik met je eens dat op tele ook wat beperkt is. Aan beide kanten kan nog wel wat gewonnen worden. Om het lastiger te maken voor je ;-)

X-T20, XF16mm 1.4, XF35mm 1.4, XC 50-230, Samyang 12mm F2 NCS, Tesla M3 LR AWD TH

• FabiandJ
  • Niet online
technonose schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 20:29:
[...]

Gezien de parken die je gaat bezoeken zou ik zeker voor ik 7-14 gaan, voor de mooi weidse uitzichten en eventuele hoge bomen.
mrc4nl schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 23:10:
[...]

technonose schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 08:28:
[...]

Lol ik ben meer een wijd gebruiker. Maar 12 vs 7 is nogal een verschil in wijd termen. Overigens ben ik met je eens dat op tele ook wat beperkt is. Aan beide kanten kan nog wel wat gewonnen worden. Om het lastiger te maken voor je ;-)
Jullie maken het er niet makkelijk op :P

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

San Francisco
Las Vegas
Los Angelos
San Diego

En de volgende parken
Yosemite National Park
Sequoia National Park
Death Valley
Zion National Park
Bryce Canyon
Monument Valley
Grand Canyon
Antelope Canyon

Wij gaan zelf in september weer die kant op. En neem nu bewust tele mee voor landschap fotografie. Jaren terug miste ik de tele wel.

Kijk ook eens op Flickr 500px naar foto's van de locatie die je wilt bezoeken. bekijk tevens de EXIF. Geeft je een indicatie of het bereik wat je mee wilt nemen/gebruiken.

• sapphire
  • Laatst online: 23:33

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik zit nu in één of ander gat aan een meer in Frankrijk en heb mee:

Fuji X-T2
3 accu's
XF 18-55
XF 23 1.4
XC 50-230
Samyang 12mm
Wat losse zut

Zoals verwacht gebruik ik m'n grote en kleine schoudertassen niet (zijn mee als opslag tas en oplader en kleine zooi tas) door herstel van m'n sleutelbeen en gebruik ik mijn gewone Eastpak Floid met een JJC neophrene hoesje veel.

Qua lenzen omdat het super zonnig is veel de 18-55 en omdat ik van wijd hou de 12mm. Merk zoals verwacht dat ik gewoon minder heb met tele en de 50-230mm wel gebruik omdat ik hem heb maar verder.....

Enige jammere is dat ik gisteren in een mooie stad was en de 12mm niet mee had want we zouden alleen naar de supermarkt gaan :( jammer van die kathedraal maar ach ook wel leuk om te kijken wat kan met de lens die je mee hebt :)

Na deze vakantie staan iig op mijn verlanglijst een polsbandje en dunne stoffen lenshoesjes! Heb één hele fijne bij m'n Samyang maar zoiets vergelijkbaars heb ik nog niet gevonden. Blijkbaar moeten lenzen altijd in dikke pouches vervoerd worden die tegen gooien bestand zijn |:(

[Voor 14% gewijzigd door sapphire op 26-06-2018 15:43]

Gabriël ITX

• MattiB
Na veel gesjouw met de D750 en bijbehorende lenzen, nu een bewuste keuze gemaakt voor wat kleiners.

De Fuji X-t20 + XF 18-55 in zijn plaats.

Met name vakantie kiekjes en pics van het gezin. Nu na paar weken testen toch wel erg tevreden wat de Fuji laat zien.

Handling en de EVF zijn even wennen maar voelt verder goed aan :)

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Begin September 18 dagen naar Las Vegas om daar National parken te bezoeken. Hebben wij een plan? Nee.... Eerste nacht blijven we in Vegas en twee dagen hotel geboekt nabij Grand Canyon. Verder hebben wij alleen laatste twee nachten in Vegas geboekt. Hebben SUV gehuurd en zien wel waar deze ons brengt ;-) (Death Valley, Zion, Bryce, Monument Valley, Antelope Canyon, ....)

Wat zeker mee gaat in de Think Tank airport navigator & Peak Design 20L rugzak.
* Sony A7R III & A7R II
* Sony 16-35 GM
* Sony 24-70 GM
* Zeiss Loxia 35 & 50

* NiSi Filter adapter met Landscape CPL & Lee Filter Adapter
* set Lee ND & GND filters
* Hoya HD 82 en 52mm
* Gitzo series 1 carbon traveler (GT1555t) + RRS BH-25 Pro - (Gitzo tas)
* Joby GorillaPod SLR BH1
* MacBook Pro 15 TB

Wilde eerste de 70-200 GM meenemen, maar ondanks dat ik afgelopen keren de tele miste. Heb ik niet zoveel zin om deze mee te slepen. Laat deze waarschijnlijk dan ook maar thuis.

Gaat elke dag alles mee? Nee... Kijk per keer wat ik mee neem. Wat ik niet gebruik blijft achter in de hotel safe....

[Voor 21% gewijzigd door Daan_ op 27-08-2018 12:14]

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Zo! @Superdaantje jij bent heel wat van plan! 8)
Ga je er ook nog mee sjouwen, met al die gear, of laat je alles door de SUV meezeulen? ;)

Ik ga binnenkort ook weer eens de Alpen in, maar dan moet ik toch goed uitvogelen wat er allemaal in de rugzak gaat. Want naast fotogear, schijnen er ook nog zaken als vocht/voedsel/noodspul in te moeten... O-)
En de eigen benenwagen mot het allemaal dragen.

[Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 19-08-2018 15:49]

Mooie Plaatjes   

• GiLeX
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Analoog fotograferend

ehtweak schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 15:48:
......
Ik ga binnenkort ook weer eens de Alpen in, maar dan moet ik toch goed uitvogelen wat er allemaal in de rugzak gaat. Want naast fotogear, schijnen er ook nog zaken als vocht/voedsel/noodspul in te moeten... O-)
En de eigen benenwagen mot het allemaal dragen.
Ivm de mindere gezondheid van vrouwlief geen lange dagtochten maar toch wel wat kleinere tochtjes (max 6 uur) met het volgende spul in onze anvils (vrouwlief de Anvil slim 15 en ik de Anvil 27 met daarin)

In de Anvil 27:
  • Canon Eos 6D-II en de Eod 80D,
  • Sigma 150-600C
  • Canon EF 50STM
  • Canon EF 85mm
  • Canon EF 100 Macro
  • Canon EF 16-35L4IS
  • Canon EF 24-105F4IS
In de Anvil Slim 15:
  • Canon Eos 760D en 100D
  • Sigma 150-500
  • Canon EFS 10-18STM,
  • Canon EFS 15-85USM,
  • Canon EFS 35mm IS Marco
  • Canon EF 70-300ISnanoUSM
En in beide rugzakken
diverse accu's, filters, laders etc etc
dmv de MOLE bevestigingen aan elke rugzak nog 2 waterfleshouders met 3/4l flessen

Dan hebben we ook nog ruimte voor wat eten/snacks/fruit

Zo gaan we iig op pad in de Otztaller alpen over een ruime week 8)
Verblijven in een appartement waar we al vaker gezeten hebben in Hoch Imst.

Caffenol en C41. Canon EOS 35mm film & digital SLRs met wat glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee