Toon posts:

Ik ga op vakantie en neem mee......

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste
Acties:

• kpg
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online
Zo, dat is nogal een berg camera's en glas (met overlap). Kom je wel aan wandelen toe? En gebruik je ook alles onderweg?

• GiLeX
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Analoog fotograferend

kpg schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 20:33:
Zo, dat is nogal een berg camera's en glas (met overlap). Kom je wel aan wandelen toe? En gebruik je ook alles onderweg?
Er gaat af en toe wel eens wat uit, vrouwlief, neemt afhankelijk van hoe ze zich voelt niet altijd de Sigma mee.
Dan heeft ze onderweg de 70-300 op de 760D en de 15-85 op de 100D als standaard en wisselt dan wel met de 35mm of de 10-18 afhankelijk van het moment.
Ik zelf heb eigenijk altijd alles wel mee.
Standaard of de 16-35 of de 24-105 op de 6D en de Sigma op de 80D en wissel dan afhankelijk van de situatie met een 50, 85 of 100mm.

Dan vergeet ik nog onze flitsers en onze statieven. Die hebben we tijdens de wandeltochten niet mee, maar kunnen als het nodig zou moeten zijn ook nog aan de tassen bevestigd worden.

Zo gaan we hier in Nederland ook vaak op pad in het weekend.
IJsland vorig jaar en Schotland daarvoor ook met een soort gelijke uitrusting gedaan.
Dat waren wel roadtrips met een wandelingen er tussendoor ;)

Caffenol en C41. Canon EOS 35mm film & digital SLRs met wat glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 02:23
Pff, en ik laat mijn 55mm prime al thuis als ik denk dat ik met alleen een body met 24-70/4 uit kan komen O-). Liever het compromis qua foto dan qua rug. Het is trouwens nog aangenaam heet in de Oostenrijkse alpen deze week kan ik je zeggen, onze wandeltochten deze week bij 30+ graden gedaan O-)

• Daan_
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21:13

Daan_

Alles op zijn tijd !!

ehtweak schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 15:48:
Zo! @Superdaantje jij bent heel wat van plan! 8)
Ga je er ook nog mee sjouwen, met al die gear, of laat je alles door de SUV meezeulen? ;)
Kijk per keer wat er mee gaat. En wat niet mee gaat. blijft in hotel safe.... Trolley wordt alleen gebruikt voor in vliegtuig en als we onderweg zijn met de auto.....

Mijn plekje op het web -_- MTB routes Reichswald & Fotografie blog

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Analoog fotograferend

Garyu schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:05:
Pff, en ik laat mijn 55mm prime al thuis als ik denk dat ik met alleen een body met 24-70/4 uit kan komen O-). Liever het compromis qua foto dan qua rug. Het is trouwens nog aangenaam heet in de Oostenrijkse alpen deze week kan ik je zeggen, onze wandeltochten deze week bij 30+ graden gedaan O-)
Hadden het al gezien dat de temperaturen nog wat aan de hoge kant zijn, maar op de gletschers zal het wel wat koeler zijn :+
En vrouwlief en ik zijn allebeide wel gewend om met veel bepakking/uitrusting onderweg te zijn. Helaas alleen dat vrouwlief het niet meer zo lang kan volhouden dan vroeger.

Caffenol en C41. Canon EOS 35mm film & digital SLRs met wat glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• tobiasvs
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ik was vier dagen naar de Elzas en nam mee:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Al met al heb ik alles gebruikt behalve het grote, zware statief (maar die was eigenlijk ook alleen maar meegegaan omdat we ruimte over hadden in de auto). Verhouding van de gemaakte foto's per lens zet ik nog in deze post.

Heb de verschillende dorpjes rondom Colmar bezocht. Wat een pareltjes zitten daartussen! Wel erg toeristisch. Het was voor ons met name uitrusten, dus vroeg opstaan en voor de toeristische meute uit zat er ditmaal niet in. Dat zou wel mijn tip zijn voor eenieder die er heen wil gaan.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• rvankruistum
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 24-08 10:20
Volgende week naar Ecuador+Galapagos, met deze bescheiden kit:

-Sony a6000
-Sony 18-50 pancake
-Sony 55-210 tele
-Gorillapod 1K
-Spider Black Widow holster
-Yi lite action cam

Past allemaal precies in een cheapo CaseLogic schoudertasje van de mediamarkt (behalve de Yi). In het verleden ook wel met een DSLR gezeuld, maar die bleef steeds vaker in de rugzak zitten omdat er geen tijd was (of ik geen zin had) om hem eruit te halen. Nu hangt de sony aan mijn riem zodat ik er direct bij kan.

• mennovanw
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 20-09 09:37

mennovanw

Canon? You can!

Ik heb al jaren geleden geleerd om keuzes te moeten maken op vakantie qua foto apparatuur. Vroeger (toen ik nog jong was met een sterke rug) was mijn motto altijd ‘hoe meer gear bij je hoe beter’ en had ik naast mijn Slingshot ook nog een forse Thinktank rugtas bij me met al mijn lenzen.

Tegenwoordig met 2 kleine kinderen hou ik het (noodgedwongen) op de Slingshot 200 met daarin:
-Canon 5D IV
-Canon 16-35 F4 L
-Canon 24-70 F4 L
-Canon 100 L macro (bij gebrek aan een dedicated tele)
-Canon 35 F1.4 L II
-Canon G7x

En nog mijn filtertasje met pola’s, extra accu + lader en 2 x 64 GB CF+SD kaarten. Flitsers en alle andere aanvullende rotzooi laat ik thuis. Ervaring leert dat ik het op reis toch niet gebruik..

De reis gaat trouwens naar Jutland (Denemarken) :)

[Voor 3% gewijzigd door mennovanw op 22-08-2018 11:51]

EF: 11-24L, 17-TSE, 35LII, 50L F1.0, 50 Planar, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 24-70L, 100-500L
Voigt: 15, 20, 35, 40, 50, 90
Een hele berg klassiek Canon spul in alle mounts

• Milo.
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21-09 04:49

Milo.

klik

Paar daagjes wandelen en shoppen in Duitsland

Mee gaat de A7
Nikon 20/2.8 AIS
Sony 28/2
Canon 55/1.2 FD asph
Mitakon 85/1.2

Sony 28 gaat enkel mee omdat hij AF heeft, kan af en toe wel handig zijn al heeft vriendinlief nog een nex mee met kitlens voor de "normale" foto's.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

• Viccers
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21-09 13:19
Ik ga binnenkort naar Costa Rica en ben nog in dubio wat ik mee ga nemen...

Canon 80D
Canon 15-85
Canon 30 f2
Canon 70-200 f4 IS

Sigma 150-600C

Mijn twijfel ligt dus bij de Sigma... Kan m met moeite in mijn fototas proppen, en zie ook op om het gewicht mee te nemen op lange wandelingen. Daarentegen is het wel een mooie lens om vogels dichtbij de halen, die ik wellicht mis met de 70-200. De 70-200 vind ik heerlijk door zijn gewicht en mooie IQ.

Iemand een mening?

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:49
Verkoop de 150-600 en koop de Sigma 100-400 :+
Klinkt flauw, maar dat is in mijn ogen een echt betere lens en een stuk compacter/lichter.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Enzo Dizono
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 03-09 19:10
Als ik op vakantie ga neem ik een afgetrapte Fuji X100s mee, de 5D4 en al die rode ringetjes doen me veel te veel aan werk denken...

www.jessekraal.nl

• Viccers
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21-09 13:19
Universal Creations schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:55:
Verkoop de 150-600 en koop de Sigma 100-400 :+
Klinkt flauw, maar dat is in mijn ogen een echt betere lens en een stuk compacter/lichter.
Ik heb je advies na veel wikken en wegen opgevolgd, de 150-600 is inderdaad gewoon te zwaar voor vakantiedoeleinden.
Heb nu een Tamron 100-400 in de bestelling staan; 150-600 ga ik binnenkort verkopen.

• Ronker
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 03-09 18:46
Ik ga over 2 weekjes naar Thailand en wil het volgende mee nemen:
Canon 80d
Canon 50mm 1.8
Canon standard 15-55mm

Twijfel erg over de 70-200mm usm II omdat hij groter is en meer aandacht trekt in de grote steden. Ik ga dan weer wel de jungle in dus misschien toch mee nemen of zegt iemand van zou me daar geen zorgen over maken.

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Derice
  • Registratie: april 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Ik snap je overweging niet echt... je hoeft die 70-200 toch niet in de stad op je camera te zetten?
Gewoon lekker in je tas laten als je em niet gebruikt?
70-200 om beesten mee te fotograferen is wel wat krap overigens. Vond het met een 100-400 soms al wat aan de grens zitten.

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• tobiasvs
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ik ben net terug van een twaalfdaagse reis naar Oman. Man, wat een mooi land is dat!

Members only:

We hebben er een auto gehuurd en zijn gaan wildkamperen (legaal), dus weinig mogelijkheden om accu's op te laden. Al met al om de 3-4 dagen wel een hotel gehad, en eigenlijk nooit meer dan 3 accu's opgemaakt. De nieuw aangeschafte dubbele USB-acculader voor in de auto was achteraf gezien dan ook niet nodig, maar ach, werkte wel fijn :)

[Voor 4% gewijzigd door Daan_ op 03-06-2019 13:15]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blue Knight
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Blue Knight

I love Photography!

Ben nu bezig met de laatste dagen van een maand in de Filipijnen.
Heb het volgende bij me:
Sony A7RII
Sony 28mm f2
Sony 50mm 1.8 fe
Sony 50mm f2.8 macro
Sony 24-240mm
Joby 3k met manfrotto balhoofd (even kwijt welke de 494 geloof ik, in elk geval een kleine)
Dell xps 15
F-stop loka met small pro icu
Tenba byob 13 met tas
Dji spark

De 24-240mm is toch best zwaar vind ik, maar door het grote bereik wel erg nuttig. De spark maar weinig gebruikt. Misschien later deze week nog even

De loka is echt een ideale rugzak. Net klein genoeg om als handbagage mee te nemen. Heb hem ook regelmatig zonder icu gebruikt om een hoop andere spullen mee te nemen. Je kan er ook vanalles aanhangen, zoals flippers en duikbril, waterfles, handdoeken, slippers etc. Neem wel een paar karabijnhaken mee :). Door het aluminium frame voelt de rugzak nooit erg zwaar als je hem draagt (bij op en af doen merk je het wel ;) )

De laptop laat ik meestal thuis (ik verblijf bij familie).

Den dat ik de volgende keer niet meer de 50mm macro meeneem. De insecten het zijn vaak toch al erg groot en daarnaast erg bewegelijk door het warme weer. Misschien dat ik de volgende keer de Sony 90mm heb of de tokina 100mm macro

Sony A7RII | Sony 28mm 2.0; 50mm 1.8; 50mm 2.8macro; 24-240mm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 01001000
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:24
Bijna drie weken naar de VS (national parks in CA):

Sony A7Riii met 2 batterijen en lader
- 24 GM
- 24-105/4 G
- 70-400 4-5.6 G a-mount met la-ea3 adapter
- 128GB 300MB/s kaart, 256GB, 64GB 90MB/s SD-kaartjes
- Pola filter 77mm en 72mm (de laatste met een step-up ring voor de 24 GM)

Sony Nex-7 met 2 batterijen en lader
- 16-70/4z
- 64GB kaartje + 2x 32GB kaartjes
- 55mm Pola

Gitzo serie 4 (GT4542LS) statief met RRS BH-55 pro head

Metz mecablitz 26 AF-2 (fill flits)

laptop met extra opslag (snelle USB sticks) en usb-c kabel

Ik neem geen grote flitser of oude lenzen mee

11.7 kWp PVOutput: KwikCentrale, west-zuid-west

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wackoz
  • Laatst online: 21-09 09:22
Dillema.
Op vakantie met de auto naar Italië kan ik meenemen:

Nikon D5300 met:
18-55mm kitlens F3.5-5.6
35mm prime F1.8

+ Wi-Fi direct
+ Lichter
+ (veel) langere accuduur
+je Hoya polarisatiefilter + BW ND filter
- Beperkt lensbereik en cropsensor

of

Canon 5D mark 2 met *battery-grip met:
24 - 70mm F4
70 - 300mm F4-F5.6

- Geen filters voor
- Zwaarder
+ Lens bereik: meer groothoek, meer zoom

*semi noodzaak door ontbreken batterij klepje

Doel:
Mooiere (meer over nagedachte) plaatjes en e.v.t. filmpje mee naar huis kunnen nemen, zonder me de bulten te sjouwen. Ik laat het spul liever niet de in auto achter bij een wandeling dus zou ik idealiter met 1 vd 2 op pad gaan.

Type foto's:
stadjes - landschapje - vakantieportretjes

Niveau
Laag :P Ik ben op zijn best een beginnend amateurfotograaf maar vind het leuk om telkens wat beter en behendiger met een DSLR te worden. (en ben de aankoop aan het rationaliseren :+ )

Overweging
De lenzen bij deze Canon zijn niet "je-van-het" qua harde cijfers, en de camera is wat meer geleefd en een stuk ouder. Toch lijkt mij het grotere bereik (het überhaupt kunnen schieten van een compositie) en FF sensor een mooie combinatie.

De Nikon is me in bijna elk opzicht fijner en praktischer maar na een paar vakanties ermee gespeeld te hebben mis ik dat beetje meer groothoek in smalle straatjes en zoombereik bij bergen wel.

Ik wil eigenlijk niet uitbreiden omdat ik het echt veel te weinig gebruik en goed glas goed geld kost :P

Wat zouden jullie doen?

Hier stond wat zinnigs...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: december 2005
  • Niet online
Ik zou de Canon meenemen. Het grotere bereik is wel fijn op vakantie waar je niet precies weet wat je tegen gaat komen.
Qua filters misschien 77mm of 82mm versies kopen + step up rings? Zo hoef je maar 1x de filters te kopen en kan je ze toch op al je lenzen gebruiken.
Succes met je keuze :)

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23:02

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@Wackoz Waarom heb je uberhaupt 2 camera's/systemen? Ik zou 1 van de 2 weg doen en voor het andere systeem paar lenzen erbij kopen om de minpunten die je noemt, op te lossen.

Denk dat ik voor de APS-C zou gaan. Die 5D2 is ook niet echt hoogvlieger en er zijn zat APS-C camera's die minstens even goede platen produceren. Die kitlens vervangen voor iets wijdere en betere lens, 70-300 erbij en klaar is Kees.

@gijspeijs | 500px | Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wackoz
Dank FeareX en sys64738 voor de input.
Canon is niet van mijzelf die kan ik lenen, wat me ook weerhoud om er filters voor aan te schaffen.

Als ik dan kijk welk glas er wijder is voor de Nikon dan de 18mm (35mm dus) dan kom ik bij prijzige lenzen uit met 3mm meer bereik.

Qua zoom lens is er meer betaalbaarders te vinden gezien gebruik vind ik ook dat geen honderden euro’s

[Voor 47% gewijzigd door Wackoz op 09-07-2019 10:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lone
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:31
@Wackoz Volgens mij reken je met de verkeerde cropfactor, je 18mm van Nikon is te vergelijken met 27mm op de Canon (Cropfactor 1,5). Dat is dus iets minder wide maar niet heel erg. Als je echter bijvoorbeeld deze lens koop dan heb je echt veel meer groothoek:
pricewatch: Nikon AF-P DX NIKKOR 10-20mm f/4.5-5.6G VR

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wackoz
Lone schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:32:
@Wackoz Volgens mij reken je met de verkeerde cropfactor, je 18mm van Nikon is te vergelijken met 27mm op de Canon (Cropfactor 1,5). Dat is dus iets minder wide maar niet heel erg. Als je echter bijvoorbeeld deze lens koop dan heb je echt veel meer groothoek:
pricewatch: Nikon AF-P DX NIKKOR 10-20mm f/4.5-5.6G VR
je hebt gelijk, dan leek het verschil door de viewfinder groter dan het was denk ik!

Ik ben vaker op zoek gegaan naar een wijdere lens die geen fish eye geeft, wellicht is de Nikkor die je noemt daar wel een goede in.

Het komt alleen wel neer op nog een lens aanschaffen en een zoomlens vinden :>
Nu wil ik niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar meer investeren kan ik met 1 x gebruiken per jaar niet goedpraten..

Als dit op tafel ligt, wat zou je dan meenemen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 23:33

sapphire

Die-hard pruts0r

Je hebt toch een zoomlens, die 18-55 zoomt en de aangedragen UWA zoomt ook ?

Gabriël ITX

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wackoz
Beide zouden absoluut “nice to have” zijn, dus iets wat <18mm gaat en >100mm, alleen mistte ik voor mijn gevoel eerder een echte zoom dan de laatste paar mm groothoek.

Zou je eerder een veel lichtere camera meenemen en de optie om plaatjes op >55mm te schieten inleveren

Of

Breder lensbereik (24 tot 300) en de ongemakken van gewicht en het ontbreken van filters voor lief nemen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 00:50

Royz

Kleurenblind!!

Vorige week een week in de Dolomieten rondgelopen. Sinds een paar maanden ben ik overgestapt van Canon naar Sony en dat doe ik in etappes dus helaas niet een volledige range aan lenzen mee kunnen nemen. 24mm was eigenlijk niet wijd genoeg, ik zou meer hebben gehad aan een 16-35. Gelukkig wel wat kunnen lenen op locatie, anders waren sommige shots onmogelijk geweest. Denk dat de eerste lens die ik aanschaf de Tamron 17-28 gaat zijn :)

Members only:

Voor een impressie (trailer):

Fotografie Vlogs & Drone videos

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Analoog fotograferend

Ga ik nog wat vergeten?
We hebben 3 weken West Canada voor de boeg
Roadtrippen :P van Calgary naar Vancouver Island, met de diverse NP's en regionale parken.
Ook 3x een boattrip (walvissen en beren)

Members only:

Alles zit nog onder het toegestane handbagage gewichts limiet _/-\o_

Verder nog
Voorraadje CPL's en Grad ND's in verschillende maten, 15(5x kleur, 10x zw/w) kleinbeeld films als start kunnen daar nog wel meer halen als het nodig is :+
een mini en gewoon statief
Accu's, draadontspanners, geheugenkaartjes en ander klein spul
En een 14inch laptopje met SSD en HD en losse disks voor backup

• sapphire
  • Laatst online: 23:33

sapphire

Die-hard pruts0r

GiLeX schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:58:
Ga ik nog wat vergeten?
We hebben 3 weken West Canada voor de boeg
Roadtrippen :P van Calgary naar Vancouver Island, met de diverse NP's en regionale parken.
Ook 3x een boattrip (walvissen en beren)

Members only:

Alles zit nog onder het toegestane handbagage gewichts limiet _/-\o_

Verder nog
Voorraadje CPL's en Grad ND's in verschillende maten, 15(5x kleur, 10x zw/w) kleinbeeld films als start kunnen daar nog wel meer halen als het nodig is :+
Accu's, draadontspanners, geheugenkaartjes en ander klein spul
En een 14inch laptopje met SSD en HD en losse disks voor backup
Goede reisverzekering en pijnstillers voor je rug ?

Gabriël ITX

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Analoog fotograferend

Verzekeringen check en het is verdeeld over twee ruggen hoor ;)

Beide backpacks zitten onder de 13 kilo en dat zijn we wel gewend tijdens het hiken/wandelen 8)

• ChrisLNFF
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20-09 20:17
Ik ga op vakantie en neem mee:

Canon 5D4
24mm f1.4 mk2
Zeiss Milvus 85mm.

Bestemming is Wagrain, Oostenrijk. De weersverwachting is ruk, beetje jammer. Verder nog nooit geweest, dus wel benieuwd.

• iAdema
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 22:02
ChrisLNFF schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 18:12:
Ik ga op vakantie en neem mee:

Canon 5D4
24mm f1.4 mk2
Zeiss Milvus 85mm.

Bestemming is Wagrain, Oostenrijk. De weersverwachting is ruk, beetje jammer. Verder nog nooit geweest, dus wel benieuwd.
Vaak geweest in de winter, mocht je nog een leuk lokaal restaurantje zoeken daar in de buurt: Bauernstübel Wagrain is echt heel leuk, mits je van vlees houdt ;)

• GSX-MAN
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:08

GSX-MAN

Vegan-unfriendly

Deze vakantie niet teveel meegenomen:
Canon EOS 7D
Canon EOS 450D
Tamron SP 17-50 mm f/2.8
EF 70 - 200 mm f/4 L USM

Die 450D body is een beetje beperkt qua ISO, maar doet verder zijn werk en ik had gewoon geen zin om lenzen te moeten wisselen.

Life has no meaning and money is king

• cunodb
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 23-06 15:59
Hierbij mijn vakantie vulling voor de backpack.
2 weken door de Dolomieten rondgereden. Met een kleine break in Venetië.

Sony A7 III
Sony FE 50mm f/1.8
Sony FE 16-35 f/4
Sigma FE 24mm f/1.4 ART
Sony FE 70-200 f/4 G OSS (staat niet op de foto)

Rollei Fotopro Traveller statief

DJI Mavic 2 PRO + ND/PL filters
DJI Spark
DJI Osmo Pocket

Macbook Pro
Externe HD
Accu's en laders
Polarisatie en ND filters

Past allemaal prima in de rugzak. De 70-200 ging alleen mee indien nodig voor sommige shots en de Macbook bleef uiteraard in het hotel :-)

[Voor 5% gewijzigd door cunodb op 12-08-2019 14:52]

• Furfoot
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17:30
RX100 V
Een 6 stop ND filter
Macbook Pro

Instagram

• mennovanw
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 20-09 09:37

mennovanw

Canon? You can!

Om deze maar eens wat nieuw leven in te blazen: wij gaan in augustus een weekje naar Normandië. Langer & verder weg (Italië bijvoorbeeld) vinden we momenteel een minder goed idee. Tevens houdt onze jongste niet zo van auto rijden.

Wat ik al jaren overweeg overweeg ik dit jaar wederom serieus: geheel analoog gaan. Digitale meuk thuis laten en het bejaarde spul mee. Ik zat dan te denken aan:
  • Canon F1n
  • Canon FD 17 f4 SSC
  • Canon FD 35 f2 SSC concave
  • Canon FD 50 1.4 SSC
  • Canon FD 85 1.8 SSC
  • Een stapeltje Fomapan B&W film asa 100 en 400
Maar de meetzoekers zijn ook leuk.. En ik heb ook nog een Rollei 35. En CanonFlex. En nog wat meetzoekers met vaste lenzen. En... En...

Zie hier mijn uitdaging. Ach, nog even om er over na te denken ;)

EF: 11-24L, 17-TSE, 35LII, 50L F1.0, 50 Planar, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 24-70L, 100-500L
Voigt: 15, 20, 35, 40, 50, 90
Een hele berg klassiek Canon spul in alle mounts

• Sluw
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 23:10
En ik neem me elke keer voor om zo min mogelijk mee te nemen op vakantie en ga het nu gewoon doen :+ Ga een stuk langs de noord Franse kust en Bretagne. Wordt het daar dan toch druk haha. Ik merk dat ik elke keer weer te veel lenzen meeneem als ik ga wandelen en wil er gewoon niet te veel over nadenken. Kan natuurlijk wel alles meenemen en op het moment beslissen maar dat ga ik dus toch niet doen.

- Fuji X-T3
- Fujinon 14mm f/2.8
- Fujinon 35mm f/1.4
- Wat filters
- In een Domke F8

Laat thuis: 27, 18-55, 55-200 en prima oudere Canon FD lenzen (onder andere die 50mm SSC die je ook hebt @mennovanw. Maar misschien neem ik die 27mm toch mee want die neemt geen ruimte in. 55-200 heeft deze reis te weinig nut voor m'n gevoel en gebruik bijna alleen in specifieke situaties.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Analoog fotograferend

Geen verre buitenlandse reizen dit jaar (blame it on corona) maar een paar weken struinen over de Veluwe
Members only:

Verder o.a.
CPL's en Grad ND's in verschillende maten, voorraadje kleinbeeld film als start kunnen daar nog wel meer halen als het nodig is :+
Accu's, geheugenkaartjes en ander klein spul
En een 14inch laptop met SSD en HD en losse disks voor backup

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02:35
Haha leuk om te zien al dat gesleep, wij blijven nu lekker in Nederland en nemen mee onze iPhone en iPad ;)

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Analoog fotograferend

HereIsTom schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:50:
Haha leuk om te zien al dat gesleep, wij blijven nu lekker in Nederland en nemen mee onze iPhone en iPad ;)
We verdelen het over twee rugzakken en niet altijd gaat alles te gelijk mee als we onderweg zijn ;)

• Hamed
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 21-09 11:35
Volgende week voor 5 dagen naar Frankrijk.

A7R4
24GM
3 accus
2x 256GB SD kaart

• MRIdev
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 21-09 12:43
Aangezien we gaan vliegen moet ik kiezen wat er in de tas gaat. Waar ik zeker van ben dat mee gaat is:

Sony A7II
Sony 24-105 F/4
Samyang 35mm F/2.8

en dan twijfel ik nog om mee te nemen:

LA-EA4 + 50mm F/1.4 (a-mount) of Samyang 12mm F/2.8 Fisheye.

• Tk55
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
GiLeX schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:13:
Geen verre buitenlandse reizen dit jaar (blame it on corona) maar een paar weken struinen over de Veluwe

***members only***
Wat een spul :D Lekker dat je een paar weken op de Veluwe bent!

Hoe bevallen die
Members only:

?

Ik zit zelf naar die eerste te kijken. Geeft die een beetje voldoende bereik op crop? Lijkt me echt een leuke lens voor o.a. vogels en wild op de Veluwe :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Analoog fotograferend

@Tk55
Dat valt nog wel mee eigenlijk, hadden bijna hetzelfde mee naar Canada.
Ben alleen nog aan het twijfelen of ik wel primes mee neem
Wat betreft de Sigma's:
Zowel de 100-400 als ook de 150-600 bevallen prima.
De 100-400 is wel handzamer natuurlijk dan de 150-600 maar op crop een fijne tele.

• James3
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 03-10-2020
Ik neem de actioncam en smartphone mee op de mountainbike. En verder een lichtgewicht "echte" camera voor de "echte" foto's: een APS-c mirrorless met een klein aantal lenzen die bij de andere meuk in de stuurtas passen (en stuiter-proof zijn).

• Hamed
Een weekje naar Griekland.

A7R4
Sony GM 14 & 35
Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

• MM99
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21-09 16:11

MM99

That is the way I am!

Hamed schreef op maandag 6 september 2021 @ 20:18:

A7R4
Sony GM 14 & 35
Ik hoop dat je een goede reisverzekering hebt ;)

• Hamed
Sowieso :)

• FeareX
  • Niet online
Oeh ik kan eindelijk ook weer 's mee doen aan dit topic. Reizen heeft er een lange tijd niet in gezeten, máár ik ga binnenkort naar Curaçao. Deze keer een spannende keuze gemaakt: ik ga volledig analoog.

Dus wat er mee gaat:
Olympus OM-1
OM Zuiko 28mm f2.8
OM Zuiko 50mm f1.8
OM Zuiko 135mm f3.5
OM Zuiko 300mm f4.5

Een berg fotorolletjes met: Kodak Portra 400, Kodak Ektar 100, Lomochrome Purple, Fujifilm Provia 100, Lomography 100.

En verder nog accessoires:
Peak Design statief
1000ND filter
400ND filter
Circulair polarisatiefilter
Ontspankabel (heet dat zo?)
Olympus magnifinder

Ik ben benieuwd, hopelijk heb ik een maand na de vakantie alles ontwikkeld en gescand, haha! Ik heb er in ieder geval zin in :)

• zzzzz
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 21:41
Ik ga van het weekend naar Oostenrijk.

Sony A7II

Voigtlander 15/4.5 blijft toch thuis vanwege de mindere weersverwachting
Sigma 24-70 DG DN
Sony 100-400GM

[Voor 22% gewijzigd door zzzzz op 10-09-2021 09:43]

Flickr PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

• FeareX
  • Niet online
The Sony is strong in this topic!

Fijne reis allemaal :)

• FeareX
  • Niet online
mennovanw schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:29:
Om deze maar eens wat nieuw leven in te blazen: wij gaan in augustus een weekje naar Normandië. Langer & verder weg (Italië bijvoorbeeld) vinden we momenteel een minder goed idee. Tevens houdt onze jongste niet zo van auto rijden.

Wat ik al jaren overweeg overweeg ik dit jaar wederom serieus: geheel analoog gaan. Digitale meuk thuis laten en het bejaarde spul mee. Ik zat dan te denken aan:
  • Canon F1n
  • Canon FD 17 f4 SSC
  • Canon FD 35 f2 SSC concave
  • Canon FD 50 1.4 SSC
  • Canon FD 85 1.8 SSC
  • Een stapeltje Fomapan B&W film asa 100 en 400
Maar de meetzoekers zijn ook leuk.. En ik heb ook nog een Rollei 35. En CanonFlex. En nog wat meetzoekers met vaste lenzen. En... En...

Zie hier mijn uitdaging. Ach, nog even om er over na te denken ;)
Hier had ik overheen gelezen! Hoe was het bevallen om volledig analoog te gaan? Heb je eventueel nog mooie platen om hier te delen? O-)

• Ventieldopje
  • Laatst online: 00:23

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Members only:

www.maartendeboer.net
Mijn sig is te klein :+

• zzzzz
Misschien een rare vraag, maar is het niet een beetje ongemakkelijk om met zo'n prijzige tas op pad te gaan? Ik zou als de dood zijn voor beschadigingen etc.

• Ventieldopje
  • Laatst online: 00:23

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

zzzzz schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:53:
[...]

Misschien een rare vraag, maar is het niet een beetje ongemakkelijk om met zo'n prijzige tas op pad te gaan? Ik zou als de dood zijn voor beschadigingen etc.
Ik heb al jaren de Guru gehad (niet UL) en Ajna, daarvoor een berg andere merken maar F-Stop tassen zijn vrijwel onverwoestbaar :Y) Daarbij, de tas is een schijntje in vergelijking met mijn collectie en ook gewoon mee verzekerd.

www.maartendeboer.net
Mijn sig is te klein :+

• BlaTieBla
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:46

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Lekker licht op vakantie dit jaar. Richting Normandie en Bretage
Members only:

Kijk vooral uit naar gewoon weer op vakantie kunnen. Laatste was exact 2 jaar geleden.

foto's - thuis - twitter - leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• BlaTieBla
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:46

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

zzzzz schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:53:
[...]

Zo'n tas is (net als een koffer) bedoeld om comfortabel je spullen mee te nemen en (ook niet onbelangrijk) de inhoud te beschermen. Mijn tassen, rugzakken en koffers zijn ook allemaal beschadigd, maar ze beschermen de inhoud nog als vanouds.
Als je een rugzak/tas van 1000 euro gebruik voor een pojnt&shoot van 100 euro is het een beetje scheef en dan mag je idd bezorgd zijn over het beschadigen van de rugzak.

foto's - thuis - twitter - leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• GSX-MAN

GSX-MAN

Vegan-unfriendly

GSX-MAN schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 11:44:
Deze vakantie niet teveel meegenomen:
Canon EOS 7D
Canon EOS 450D
Tamron SP 17-50 mm f/2.8
EF 70 - 200 mm f/4 L USM

Die 450D body is een beetje beperkt qua ISO, maar doet verder zijn werk en ik had gewoon geen zin om lenzen te moeten wisselen.
De like triggerde het even: afgelopen vakantie naar Oostenrijk alleen de 7D-body meegenomen, met de 70-200 en de 17-50. Volgende keer doe ik het anders, ik ga maar eens op zoek naar een licht, compact te vervoeren statief. En ik heb een groothoeklens gekocht.

• FeareX
  • Niet online
@GSX-MAN wat was er niet goed gegaan?

En welke groothoeklens trouwens? 😁 De Canon 10-18mm heeft een goede prijs/kwaliteitverhouding.

• GSX-MAN

GSX-MAN

Vegan-unfriendly

FeareX schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:33:
@GSX-MAN wat was er niet goed gegaan?

En welke groothoeklens trouwens? 😁 De Canon 10-18mm heeft een goede prijs/kwaliteitverhouding.
Ja, klopt. Maar daar greep ik een paar keer naast, omdat ik mijn lenzen meestal occasion koop. Voor de kwaliteit van die dingen en omwille van een beetje duurzaamheid lijkt het me meestal niet nodig ze nieuw te kopen.

Lang verhaal kort: Ik had een Sigma 10-20 F/3.5 occasion besteld, toen het pakket op de mat plofte bleek het een 4-5.6 te zijn. Tot nu toe vind ik 'm prima, dus na kort overleg met de winkel de lens gehouden. Met korting.

O, en voor wat er niet goed was gegaan: dat viel wel mee. Maar dat gekloot met een camera op mijn rugzak op een rotsblok proberen uit te lijnen voor een foto met de zelfontspanner... Ik heb wel een statief, een Velbon CX 300, maar die is net te groot om makkelijk mee te nemen. En geen balhoofd/waterpas, dus je loopt altijd op goed geluk met de pootjes te stellen.

[Voor 20% gewijzigd door GSX-MAN op 09-09-2021 13:55]

• niels132
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20-09 21:53
BlaTieBla schreef op woensdag 8 september 2021 @ 22:53:
Lekker licht op vakantie dit jaar. Richting Normandie en Bretage

***members only***

Kijk vooral uit naar gewoon weer op vakantie kunnen. Laatste was exact 2 jaar geleden.
Veel plezier!

Ik zie wel wat overeenkomsten met wat ik nu bij me heb (Moezel en Elzas):
Fuji X-T30 met 18-55, 50-230 en Samyang 12mm.

Standaard zit de 18-55 op de camera en afhankelijk van waar we naar toe gaan gaat of de 50-230 of de 12mm in de tas erbij. Heerlijk lichte en compacte set!

• zzzzz
Hier ging de vakantie toch niet door. De nachttrein strandde en we mochten weer naar huis ;w

• Royz
  • Laatst online: 00:50

Royz

Kleurenblind!!

Eindelijk weer eens op een foto trip geweest! 10 dagen naar Italië; met het vliegtuig naar Rome, dan naar Florence, vanuit daar naar Verona en eindigen in Venetië. Heerlijk! Het was een volle tas, maar ja...

Members only:

Fotografie Vlogs & Drone videos

• Milo.
  • Laatst online: 21-09 04:49

Milo.

klik

Een weekje België

A7 FM3a 20/2.8ais 55/1.2asph 85/1.4ais en dan voor m’n vriendin de logge 6D met auto focus

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

• Hamed
Hamed schreef op maandag 6 september 2021 @ 20:18:

A7R4
Sony GM 14 & 35
Mag de 16-35GM van een kennis lenen :) 35GM blijft thuis!

• zzzzz
Milo. schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:11:
Een weekje België

A7 FM3a 20/2.8ais 55/1.2asph 85/1.4ais en dan voor m’n vriendin de logge 6D met auto focus

[Afbeelding]
Mooie set om mee op vakantie te gaan. Wat is je favoriete objectief in die selectie?

• r.j.deroos
  • Laatst online: 16-09 14:35
Op wandeltocht in de toch wel hitte:
1Ds Mark II
24-70 F/4
70-200 F/4

Veel zwaarder moet het ook niet worden bij een hele dag wandelen ;-)
Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee