Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Ik wil in December een (lang) weekendje naar Oxford, ik ben van plan te vliegen.
Om interieurshots te kunnen doen van de mooie gebouwen daar wil ik m'n statief ook meenemen. Weet iemand toevallig of ik dat ding gewoon aan m'n rugzak gebonden als handbagage mee kan nemen? Of gaat men bij de security check lastig doen en moet 'ie als ruimbagage mee?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Ruimbagage.
Hoewel je geluk kan hebben, maar als je pech hebt ben je hem dan kwijt.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Ik neem hem zelf altijd in mijn koffer mee in de cabine. Nog nooit problemen gehad.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:55

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wijnands schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:55:
Ik wil in December een (lang) weekendje naar Oxford, ik ben van plan te vliegen.
Om interieurshots te kunnen doen van de mooie gebouwen daar wil ik m'n statief ook meenemen. Weet iemand toevallig of ik dat ding gewoon aan m'n rugzak gebonden als handbagage mee kan nemen? Of gaat men bij de security check lastig doen en moet 'ie als ruimbagage mee?
Mijn statief heeft poten met scherpe punten (als je ze uitdraait)... ik kan me voorstellen dat ze daar moeilijk over doen.

Bij onzekerheid, gewoon ff bellen.. zal vast vaker gevraagd worden. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:43

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik zou dat risico niet nemen en hem in het ruimbagage meenemen. Je statief kan wel wat hebben, dus echt te lijden van een reisje in het ruimbagage zal die niet hebben. Een statief is een metalen knuppel, wat hen betreft en daarin geef ik ze wel gelijk.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:34

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik lees ff mee in dit topic, ga zelf naar la eind december en heb toevallig dezelfde vraag uitstaan bij de klm per mail. helaas nog geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dat een statief het best kan hebben om in het ruim mee te gaan dat geloof ik ook wel. Is, samen met m'n plu, ook het enige onderdeel van m'n uitrusting wat ik in het ruim mee zal geven. Ik denk dat ik maar op zeker zal spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Laatst online: 28-05 22:00
Ik zou niet weten waarom je je tripod mee wil hebben op het vliegtuig? -camera, lenzen of laptop neem je natuurlijk wel mee als handbagage. Tripod gewoon inchecken en je hebt geen omkijken naar :)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 11:06
Ze gooien wel met je koffer in het ruim, hou daar wel rekening mee.
(als je wieltjes hebt kan je geluk hebben, dan rollen ze hem meestal door het ruim)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 14:43

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ik ben eerder bang dat ze het vliegtuig stuk maken met mijn statief, dan dat het vliegtuig mijn statief beschadigd ;), als het ware.
Een hoop dingen wil je als handbagage, maar statief is er geen van.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Ik zou wel even die instel-draai-dingen van je statiefkop af schroeven. Of je hele kop, maar die dingen verbuigen wat sneller dan de rest van je statief Nomad heeft wel een fotootje daarvan :P .

[ Voor 14% gewijzigd door Henk op 27-11-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
ik heb 'm een paar keer als handbagage meegenomen, was geen probleem. (klm, malaysia airlines, ryanair)
Mijn statief heeft echter geen spikes onder de poten.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
mijn statief is ook al een keer het ruim in geweest, en zolang je het goed inpakt is er echt niets aan de hand. ze gooien er wel mee, maar zo lomp dat het dubbelklapt gaat met de meeste (meestal.. ) koffers niet eens.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
Je handbagage mag maar maximaal 55x35x25 cm zijn en over diefstal het valt nogal niet op bij een vlucht van 1 uur in een 737 ofzo dat er iemand wegloopt met een statief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Henk schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 13:43:
Ik zou wel even die instel-draai-dingen van je statiefkop af schroeven. Of je hele kop, maar die dingen verbuigen wat sneller dan de rest van je statief Nomad heeft wel een fotootje daarvan :P .
Pics or it didn't happen :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Een statief wordt zeker weten bestempeld als slagwapen als je dat als handbagage wilt gaan gebruiken, dus dat hoef je niet eens te proberen.

Ding gewoon in je koffer/tas stoppen, eventuele uitstekende zaken losschroeven (voor zover dat kan) en in een zakje erbij doen, want daar kan soms wat smeer aan zitten en dat wil je niet op de rest van je spullen :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-09 12:52

Zuurstok

Passionately curious

Mute schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 01:40:
Een statief wordt zeker weten bestempeld als slagwapen als je dat als handbagage wilt gaan gebruiken, dus dat hoef je niet eens te proberen.

Ding gewoon in je koffer/tas stoppen, eventuele uitstekende zaken losschroeven (voor zover dat kan) en in een zakje erbij doen, want daar kan soms wat smeer aan zitten en dat wil je niet op de rest van je spullen :P
maar, dan is een 100-400L ook een slagwapen als je die mee wilt nemen.. :+

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ja en het huidige vloeistoffen verbod is ook onzin. Bovendien, met een goed geslepen potlood kun je iemand ook heftig toetakelen. Security gebeuren is zo overtrokken maar sinds 9-11 komt men er mee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Laatst online: 25-09 16:25
Heb met Ryanair gevlogen, de heenweg was geen probleem, de terugweg absoluut wel! Moest het ruim in dus. Nu is mijn statief ook wel 2.5 kilo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 12:14
Grappig dat hier zoveel willekeur mee is. Het lijkt me toch duidelijk dat een statief gevaarlijker is dan de meeste dingen die je niet mee mag nemen. Je mag je honkbalknuppel toch ook niet mee? :)

Als je een koffer hebt dan kunnen ze nog zoveel gooien, je statief gaat heus niet stuk.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-09 12:52

Zuurstok

Passionately curious

dus van jou zou ik nieteens een 100-400L mogen meenemen ?

Heb je dat ding ooit gevoelt ? :P heb het idee dat ik er wel homeruns mee kan slaan hoor :P

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 12:14
zelfs een zelfmoordenaar slaat zijn 100-400L niet kapot voor het hogere doel!

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf naar de USA statief in koffer meegenomen, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Of gaat men bij de security check lastig doen en moet 'ie als ruimbagage mee?
Statief is uitschuifbaar en kan op afstand iemand verwonden: da's genoeg voor iedere douanier ter wereld om te zeggen, in het ruim ermee :) Alleen de uberkleine statiefjes zonder uitschuifbare pootjes doen ze niet moeilijk over :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 13:12

Spotter

Lichtnicht

Remy schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 19:52:
[...]

Statief is uitschuifbaar en kan op afstand iemand verwonden: da's genoeg voor iedere douanier ter wereld om te zeggen, in het ruim ermee :) Alleen de uberkleine statiefjes zonder uitschuifbare pootjes doen ze niet moeilijk over :)
Een douanier kan het niet minder schelen hoe je het meeneemt.... Als je het nou illegaal probeert in te voeren, dat is wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-09 14:19
Afgelopen zomer werd de persoon achter mij bij de security check (Schiphol, vlucht binnen Europa) apart genomen vanwege 'verdachte' zaken in zijn handtas. Bleek een statief te zijn (niet zo groot) . Uiteindelijk mocht die wel mee. Maar je loopt het risico dat het niet mag en dan kan je weer terug naar de checkin balie.

Als je statief 'los' in het ruim gaat, dan kan die natuurlijk makkelijker beschadigd raken dan wanneer die in een handdoekgerold in je koffer zit.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik kijk wel, als ik met ruimbagage reis dan gaat 'ie daarin, anders blijft 'ie lekker thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Ik neem altijd mijn statief mee in mijn handbagage. Statief is ongeveer 1,5 kilo, uitgeklapt ongeveer 1.75 qua lengte en van metaal. De statief heeft ongeveer 20 keer gevlogen. Zowel binnen als buiten Europa. Nog nooit problemen mee gehad.

*edit*
zie nu pas de laatste post datum. Vaag... topic kwam net gewoon te voorschijn in de 'actieve topic'lijst...
*edit*

[ Voor 23% gewijzigd door ChojinZ op 15-10-2015 17:44 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Pagina: 1