Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-10 16:32

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik heb eigenlijk zo goed als geen problemen met mijn DHD.
Nu 3 keer gehad dat die spontaan reboot bij het opstarten van een applicatie maar meer niet.
Batterij draint lekker door maar das het enige minpuntje, red prima 1 dag maar geen 2 dagen, dat
is wel irritant, twijfelen of je wel of niet moet laden aan het eind van de dag :P

Ik heb hem van Vodafone en mij zit er een 8Gb Class 2 geheugenkaart in..
Ook geen problemen met los zittende onderdelen, lijkt me ook niet erg kloppen.
Vind het een prachtig toestel en zoveel sneller dan mijn Samsung galaxy S
DHD Quadrant score: 1962 SGS Score: 890 (zonder lagfix 2.2) Tuurlijk zegt het
misschien niet veel maar het is wel leuk om te zien :P

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Desire HD nu ook enkele dagen, via gsmweb.nl. Doet het perfect. Ondanks de 'oude' firmware die er nog in zit (1.28?, iig. de versie zonder de proximity-upgrade) doet die sensor het tot nu toe perfect. Klepjes sluiten ook netjes aan, scherm ook. Zat bij mij trouwens een 8 GB kaartje in standaard.

Geen klagen dus, ding doet het super. :) Needless to say dat ik er ook erg blij mee ben, echt een topding. Batterylife is nog niet geweldig maar dat weet je met zo'n ding. Wordt wellicht nog wel wat beter. Advanced Task Killer eens per uur maar wat opschoonwerk laten doen, dat zal ook wel helpen.

En verslaafd aan Angry Birds hehe.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:14:
Het lijkt mij trouwens ideaal om op maandag morgen ( Voorbeeld ) even snel op computer nieuwe aflevering van Dexter naar binnen halen in xvid avi formaat en dan op HTC Desire HD zetten om in pauze mooi te kijken.
Ik heb dit gister even getest en wat blijkt de standaard video player van de HTC Desire HD kan dit formaat niet afspelen. Wel met rockplayer lukt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mother_Goozz schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:56:
Batterij draint lekker door maar das het enige minpuntje, red prima 1 dag maar geen 2 dagen, dat
is wel irritant, twijfelen of je wel of niet moet laden aan het eind van de dag :P
Koop een docking station, dan zet je hem er elke avond in en is hij volgende dag weer opgeladen. Ik snap ook niet waarom je er over moet twijfelen, gewoon doen lijkt me? Kost je amper tijd.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:46
FeaR1986 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:04:
Ander vraagje, want ik vraag me af of mijn HD beschadigd is:
Op de achterkant, de uitstulping van het kapje voor de lens en dan het aluminium deel. Bij mij zit daar rechtsboven (op 1 uur-positie) een klein droehoekje uit het aluminium. Aan de ene kant lijkt het beschadigd, maar aan de andere kant is het echt perfect driehoek en het is gewoon geverfd, dus geen kaal aluminium.

Hebben jullie dat ook of...?

Goed om te horen dat die optie werkt. Want de andere opties die wel eens beschreven worden zijn me te veel werk. Overigens vind ik het geluid wel zacht wat de Desire HD produceert. Mijn oude Samsun U900 maakte heel wat meer geluid. Sterker nog: als ik beide naast elkaar leg en op beide hetzelfde nummer afspeel dan hoor ik de HD niet eens!
Hier ook geen driehoekje te zien.
Over het geluid heb ik dezelfde mening (waarbij ik, toen ik dat erder in dit topic meldde, werd "beschuldigd" van doofheid 8)7 ).

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-10 15:26
Twee vragen:

1. Ik lees dat jullie rockplayer goed vinden voor video's, is er ook een programma dat de meeste formaten direct kan afspelen zonder dat je eerst je video's moet omzetten? (mkv, avi, wmv, divx, xvid etc)

2. Ik heb gedaan wat XiniX88 in zijn post een paar pagina's terug beschrijft alleen Amazon MP3 en Aandelen blijft hij starten, andere apps zijn inderdaad uit de lijst en blijven uit maar die twee blijven terug komen..
Heb deze uitgeschakeld:

•com.amazon.mp3 (Amazon, ook onderstaande uitvoeren)
•com.amazon.mp3/com.amazon.mp3.client.activity.LauncherActivity
•com.htc.android.Stock (Stocks / Aandelen)
•com.htc.StockWidget

Iemand een idee?

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja rockplayer, zolang het maar geen 720 of 1080p mkv files zijn speelt ie ze af zonder moeite, gelukkig worden tv series ook in 480p op internet gezet dus die kun je downloaden en afspelen op je telefoon.

En de dvd rips die ik nooit op me computer zou kijken, zullen natuurlijk ook mooi afspelen gezien het formaat 480p.

Hij kan overigens maximaal 720p af spelen, maar dat lukte bij mij alleen met een mp4 file.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2010 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 16:40
schaapiej schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:27:
Twee vragen:

1. Ik lees dat jullie rockplayer goed vinden voor video's, is er ook een programma dat de meeste formaten direct kan afspelen zonder dat je eerst je video's moet omzetten? (mkv, avi, wmv, divx, xvid etc)

2. Ik heb gedaan wat XiniX88 in zijn post een paar pagina's terug beschrijft alleen Amazon MP3 en Aandelen blijft hij starten, andere apps zijn inderdaad uit de lijst en blijven uit maar die twee blijven terug komen..
Heb deze uitgeschakeld:

•com.amazon.mp3 (Amazon, ook onderstaande uitvoeren)
•com.amazon.mp3/com.amazon.mp3.client.activity.LauncherActivity
•com.htc.android.Stock (Stocks / Aandelen)
•com.htc.StockWidget

Iemand een idee?
Aandelen kan je volgens mij stoppen in je Accounts & Synchronisatie menu. Geen idee van Amzon MP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-10 14:11
FeaR1986 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:04:
Ander vraagje, want ik vraag me af of mijn HD beschadigd is:
Op de achterkant, de uitstulping van het kapje voor de lens en dan het aluminium deel. Bij mij zit daar rechtsboven (op 1 uur-positie) een klein droehoekje uit het aluminium. Aan de ene kant lijkt het beschadigd, maar aan de andere kant is het echt perfect driehoek en het is gewoon geverfd, dus geen kaal aluminium.

Hebben jullie dat ook of...?
Niets zichtbaar bij de mijne...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexOo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-07 18:55
Tsurany schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:14:
[...]

Koop een docking station, dan zet je hem er elke avond in en is hij volgende dag weer opgeladen. Ik snap ook niet waarom je er over moet twijfelen, gewoon doen lijkt me? Kost je amper tijd.
Zijn docking stations beter voor je telefoon dan de normale lader dan als je telefoon nog niet helemaal leeg is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black1982
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-04-2021
Reley schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:07:
Zo... ik heb mijn DHD.

Waar ik alleen niet achter kom is hoe ik handmatig epubs kan openen in de reader applicatie. Ik heb namelijk een aantal Epub boeken en die zou ik graag willen lezen.
Ik weet dat er genoeg andere applicaties zijn waarmee het kan, maar er is een reader meegeleverd dus wil ik die ook een kans geven.
Iemand ideeën?
Maak op je sd kaartje de directory Digital Editions. Kopieer hier je epub bestanden naartoe. Presto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 17:01
AlexOo schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:13:
[...]

Zijn docking stations beter voor je telefoon dan de normale lader dan als je telefoon nog niet helemaal leeg is ?
Nee hoor. Naar wat ik gelezen heb, is het regelmatig in de oplader hangen zelfs goed voor een li-ion accu.
http://batteryuniversity....g_lithium_based_batteries
A lithium-ion battery provides 300-500 discharge/charge cycles. The battery prefers a partial rather than a full discharge. Frequent full discharges should be avoided when possible. Instead, charge the battery more often or use a larger battery. There is no concern of memory when applying unscheduled charges.

Although lithium-ion is memory-free in terms of performance deterioration, batteries with fuel gauges exhibit what engineers refer to as "digital memory". Here is the reason: Short discharges with subsequent recharges do not provide the periodic calibration needed to synchronize the fuel gauge with the battery's state-of-charge. A deliberate full discharge and recharge every 30 charges corrects this problem. Letting the battery run down to the cut-off point in the equipment will do this. If ignored, the fuel gauge will become increasingly less accurate. (Read more in 'Choosing the right battery for portable computing', Part Two.)
Zolang je dus maar eens in de zoveel tijd een volledige cyclus hebt (en dat wil nog best wel eens gebeuren bij dit apparaat :+) is er dus niets aan de hand.

edit:
extra quote van die site
Avoid frequent full discharges because this puts additional strain on the battery. Several partial discharges with frequent recharges are better for lithium-ion than one deep one. Recharging a partially charged lithium-ion does not cause harm because there is no memory. (In this respect, lithium-ion differs from nickel-based batteries.) Short battery life in a laptop is mainly cause by heat rather than charge / discharge patterns.

[ Voor 13% gewijzigd door garagaholic op 29-10-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black1982
  • Laatst online: 09-04-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:59:
Ik heb mijn Desire HD nu ook enkele dagen, via gsmweb.nl. Doet het perfect. Ondanks de 'oude' firmware die er nog in zit (1.28?, iig. de versie zonder de proximity-upgrade) doet die sensor het tot nu toe perfect. Klepjes sluiten ook netjes aan, scherm ook. Zat bij mij trouwens een 8 GB kaartje in standaard.

Geen klagen dus, ding doet het super. :) Needless to say dat ik er ook erg blij mee ben, echt een topding. Batterylife is nog niet geweldig maar dat weet je met zo'n ding. Wordt wellicht nog wel wat beter. Advanced Task Killer eens per uur maar wat opschoonwerk laten doen, dat zal ook wel helpen.

En verslaafd aan Angry Birds hehe.
Ik raad je aan geen task killer te gebruiken. In Froyo zijn deze niet nodig, android kan zelf het RAM prima vrijmaken wanneer het nodig is. Meer RAM in gebruik leidt niet tot meer batterij verbruik. Zelf getest!
Wanneer de verkeerde processen worden gestopt kan het zelfs erg negatief uitvallen mbt batterij verbruik.
Gebruik alleen voor apps die niet meer reageren ed.
Wil je batterij sparen, zet dat auto sync uit, of verminder de sync frequentie! Zet de brightness settings lager!
Haptic feedback uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 19:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dus als je telefoon elke dag van 100% naar 10% loopt is dat niet goed voor de accu? Dat is wel hoe de accu in mijn telefoon wordt behandeld, ook al gebruik ik de telefoon weinig.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
@ SeekerNL
Thanks, zal die rockplayer is gaan proberen!

Het andere probleem is opgelost, volledige reboot was nodig..

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
zonoskar schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:48:
Dus als je telefoon elke dag van 100% naar 10% loopt is dat niet goed voor de accu? Dat is wel hoe de accu in mijn telefoon wordt behandeld, ook al gebruik ik de telefoon weinig.
Dat valt wel mee. De accu wordt aangestuurd door een soort van 'controller', die zorgt ervoor dat de accu niet volledig leeg of 'te vol' loopt. De controller kalibreert alleen niet bij iedere oplaadbeurt correct (omdat je 'm bijvoorbeeld niet volledig leeg laat lopen). Dat is makkelijk op te lossen door 'm na 30 keer opladen even helemaal leeg te laten lopen (het moment dat je toestel uitvalt) en dan weer op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Das voor mensen die een mooi opgeruimd bureau hebben en hun telefoon daar ook mooi plaatsje willen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Wie maakt zich daar tegenwoordig nog druk om? Die mythe neemt toch geen enkele tweaker meer serieus?
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:41:
[...]
Das voor mensen die een mooi opgeruimd bureau hebben en hun telefoon daar ook mooi plaatsje willen geven.
Voor mensen die een lader problematisch vinden, dan gaat dit misschien sneller. Je zet hem er snel even in waardoor hij bijgeladen wordt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-10 09:05
Some good news voor iedereen die Desire HD heeft of 'm wil hebben. De review is inmiddels klaar en ik verwacht hem morgenochtend online te kunnen zetten.

Je kunt heel wat van deze review verwachten, want het is voor T.net een van de belangrijkste smartphonereviews van het jaar. Dit is onder andere wat erin staat:
- Véééél leesvoer en foto's
- Beeldschermvergelijking naast Super Amoled én andere lcd's (7 Trophy, iPhone 4)
- Benchmarks en praktijktests: onder andere vergelijking met Galaxy S onder Android 2.2
- Bespreking van het behuizingenprobleem (kieren bij klepjes, camera zit scheef enz :)): ook reactie HTC bij monde van Mark Moons - en hij legt ook uit wat HTC als 'normaal' beschouwt en wanneer je het toestel dus écht terug moet brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-10 15:42
Vergelijking met Galaxy S 2.2 _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 16:13

BioHazard

*\o/*

arnoudwokke schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:05:
Some good news voor iedereen die Desire HD heeft of 'm wil hebben. De review is inmiddels klaar en ik verwacht hem morgenochtend online te kunnen zetten.

Je kunt heel wat van deze review verwachten, want het is voor T.net een van de belangrijkste smartphonereviews van het jaar. Dit is onder andere wat erin staat:
- Véééél leesvoer en foto's
- Beeldschermvergelijking naast Super Amoled én andere lcd's (7 Trophy, iPhone 4)
- Benchmarks en praktijktests: onder andere vergelijking met Galaxy S onder Android 2.2
- Bespreking van het behuizingenprobleem (kieren bij klepjes, camera zit scheef enz :)): ook reactie HTC bij monde van Mark Moons - en hij legt ook uit wat HTC als 'normaal' beschouwt en wanneer je het toestel dus écht terug moet brengen.
Ik wil een conclusie! >:) Nu! Ik wil vanavond gaan kijken namelijk. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Weet iemand waar je kan instellen hoe vaak je agenda en contacts moeten worden gesynced met Google Agenda? Als ik bij syncronisatie-instellingen kijk en bv op menu druk komt er niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zoiets? Ik stoor me er niet echt aan, maar dat klepje sluit inderdaad niet goed aan en steekt in midden beetje naar buiten.

http://tweakers.net/ext/f/cNIjdaQcV1Ffbpo2cFg1CxiC/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door pven op 29-10-2010 15:40 . Reden: Maak in het vervolg aub een thumbnail aan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

mirelia schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:25:
Weet iemand waar je kan instellen hoe vaak je agenda en contacts moeten worden gesynced met Google Agenda? Als ik bij syncronisatie-instellingen kijk en bv op menu druk komt er niets
als je 'achtergrond services' hebt ingeschakeld is het syncen van agenda en contacts nagenoeg live (+/- 5 sec. en soms duurt het een halve minuut). Althans dit is de ervaring die ik heb op mijn Hero.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 11:09

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:27:
En zoiets? Ik stoor me er niet echt aan, maar dat klepje sluit inderdaad niet goed aan en steekt in midden beetje naar buiten.

[afbeelding]
Dat driehoekje is dus gewoon een splinter wat van het aluminium is gesprongen. Maar is al in de fabriek gebeurt, want er zit wel gewoon verf overheen. Kan er niet echt wakker van liggen, want je ziet het dus haast niet aangezien er overheen geverfd is.

En als ik het zo zie is mijn driehoekje toch heel wat minder erg dan de gaten tussen de diverse panelen zoals op bovenstaande foto.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
aardbeix15 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:31:
[...]

als je 'achtergrond services' hebt ingeschakeld is het syncen van agenda en contacts nagenoeg live (+/- 5 sec. en soms duurt het een halve minuut). Althans dit is de ervaring die ik heb op mijn Hero.
Maar dat vreet natuurlijk accu. Op mijn oude X1 kon ik instellen dat hij 1 keer per bv 4 uur ging syncen, maar dat kan met Android niet begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:33:
[...]

Dat driehoekje is dus gewoon een splinter wat van het aluminium is gesprongen. Maar is al in de fabriek gebeurt, want er zit wel gewoon verf overheen. Kan er niet echt wakker van liggen, want je ziet het dus haast niet aangezien er overheen geverfd is.

En als ik het zo zie is mijn driehoekje toch heel wat minder erg dan de gaten tussen de diverse panelen zoals op bovenstaande foto.
Nee das waar, maar heb alleen over het onderste klepje voor de simkaart en sd kaart, dat klepje steekt in midden nogal naar buiten. Ik heb met HTC gebeld en deze toestelen kunnen ook behandeld worden on DOA, maar goed hij werkt prima alleen dat klepje steekt beetje uit.

Uistekend klepje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
Oew! Ik vond de afwerking op mijn exemplaar niet zo geniaal, maar dit slaat alles! Datzelfde klepje sluit bij mij nét niet helemaal perfect aan op de rest van de telefoon. Aan de rechterzijde heb ik een halve mm oid 'minder klepje' dan aan de andere kant (de behuizing loopt door), het is niet echt makkelijk zichtbaar of storend. Het klepje lijkt gewoon wat te klein te zijn of een beetje vervormd door druk want ook sluit ie niet helemaal goed aan aan de achterkant van de telefoon, waardoor er dezelfde 0,5mm spleet zit aan die kant (andere kant sluit naadloos aan). En een minmale 'bobbel' bovenop...

Bij mij kan 't nog als slordig worden afgedaan, maar bovenstaande foto's laten in mijn ogen onacceptabele situaties zien. Ik kan me levendig voorstellen dat het klepje er vaak vanaf (nu of zeker in de toekomst) valt doordat je 'm uit je broekzak trekt en het klepje achter een naad blijft steken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-10 09:37
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:41:
[...]

Wat een onzin. Vind jij het dan handig om allerlei kabels rond te hebben slingeren en om daar elke keer je telefoon weer aan te hangen? Met een telefoon die je zo vaak op moet laden vind ik het erg handig dat ik hem gewoon op een dock neerzet en dat ie begint te laden zonder dat ik weer moet zoeken naar een of andere kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

garagaholic schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:54:
Oew! Ik vond de afwerking op mijn exemplaar niet zo geniaal, maar dit slaat alles! Datzelfde klepje sluit bij mij nét niet helemaal perfect aan op de rest van de telefoon. Aan de rechterzijde heb ik een halve mm oid 'minder klepje' dan aan de andere kant (de behuizing loopt door), het is niet echt makkelijk zichtbaar of storend. Het klepje lijkt gewoon wat te klein te zijn of een beetje vervormd door druk want ook sluit ie niet helemaal goed aan aan de achterkant van de telefoon, waardoor er dezelfde 0,5mm spleet zit aan die kant (andere kant sluit naadloos aan). En een minmale 'bobbel' bovenop...

Bij mij kan 't nog als slordig worden afgedaan, maar bovenstaande foto's laten in mijn ogen onacceptabele situaties zien. Ik kan me levendig voorstellen dat het klepje er vaak vanaf (nu of zeker in de toekomst) valt doordat je 'm uit je broekzak trekt en het klepje achter een naad blijft steken...
Nee hij valt er niet vanaf of zo, maar sluit niet volledig aan, dus inplaats dat klepje op een lijn zit met de unibody steekt het een andere halve mm uit. Het batterij klepje daarin tegen sluit prima aan.

Maar ik heb klacht neergelegd bij PDAshop, als het zo hoort kan ik ermee leven, maar als niet zo hoort dan zie ik het natuurlijk graag opgelost, maar ik ervaar het niet als storend ofzo. Kan goed zijn dat hoort trouwens
Maarten00 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:58:
[...]

Wat een onzin. Vind jij het dan handig om allerlei kabels rond te hebben slingeren en om daar elke keer je telefoon weer aan te hangen? Met een telefoon die je zo vaak op moet laden vind ik het erg handig dat ik hem gewoon op een dock neerzet en dat ie begint te laden zonder dat ik weer moet zoeken naar een of andere kabel.
Ik bedoelde ermee dat je een schoon bureau nodig heb om zo'n dock neer te zetten. En een rommelig bureau als de mijne heeft dat weinig zin.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2010 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:18
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:47:
[...]

Nee das waar, maar heb alleen over het onderste klepje voor de simkaart en sd kaart, dat klepje steekt in midden nogal naar buiten. Ik heb met HTC gebeld en deze toestelen kunnen ook behandeld worden on DOA, maar goed hij werkt prima alleen dat klepje steekt beetje uit.

[afbeelding]
Ik heb dit al op meerdere foto 's waargenomen, dat het klepje van de SIM/SD een andere ronding heeft dan de unibody. Hoop dat HTC hier iets aan gaat doen of dat er 3rd party klepjes komen die steviger zijn en wel goed aansluiten.

Op zich niet zo een ramp, maar als je 'm veel in je zak steekt zit ie na een tijd wel vol met stof en pluisjes uit je broekzak... met alle gevolgen van dien.

[ Voor 10% gewijzigd door Largamelion op 29-10-2010 16:18 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Largamelion schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:16:
[...]
Ik heb dit al op meerdere foto 's waargenomen, dat het klepje van de SIM/SD een andere ronding heeft dan de unibody. Hoop dat HTC hier iets aan gaat doen of dat er 3rd party klepjes komen die steviger zijn en wel goed aansluiten.

Op zich niet zo een ramp, maar als je 'm veel in je zak steekt zit ie na een tijd wel vol met stof en pluisjes uit je broekzak... met alle gevolgen van dien.
Lijkt er dus op dat dit de HTC Desire HD klepjes gate is om zo te zeggen. Ik heb PDAshop gemaild, kijken wat ze zeggen. HTC kan wel een nieuw klepje opsturen dat zeggen ze, maar lijkt me inderdaad dat klepje net een iets andere ronding heeft.

Maar goed misschien is het inderdaad wel normaal. Ik stoor me er dus ook totaal niet aan. Bleh ik krijg een standaard mail van PDAshop dat ik het retour kan sturen binnen 7 dagen. Ja ik moet hem dus terug sturen, heb ik eigenlijk niet zoveel zin in, want dan ben ik onbereikbaar.

Ik zie ook niet in waarom hij voor dat probleem op gestuurd moet worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeextreme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-10-2021
[...]

[afbeelding]
Ik heb dit ook met mijn toestel helaas, ik was eerst niet van plan er mee terug te gaan. Mede omdat ik dacht dat elke toestel dit wel had (ik had in een andere stad ook de Desire HD gezien en die had dit ook). Maar als niet iedereen dit heeft, wil ik wel een versie met een mooi aansluitend klepje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freeextreme schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:55:
[...]

Ik heb dit ook met mijn toestel helaas, ik was eerst niet van plan er mee terug te gaan. Mede omdat ik dacht dat elke toestel dit wel had (ik had in een andere stad ook de Desire HD gezien en die had dit ook). Maar als niet iedereen dit heeft, wil ik wel een versie met een mooi aansluitend klepje!
Volgens mij hebben meeste toestellen wel, ik dacht het eerst ook niet te hebben. Ik krijg liever een nieuw klepje dan dat ik mijn toestel terug moet sturen, want buiten dat klepje is er echt niks mis mee. Ik heb voor grap eens naar andere plastic producten gekeken en bij sommige vindt je zoiets vergelijkend, maar het valt niet op.

Dus standaard retour procedure gaat hierbij niks helpen, ik kan namelijk het toestel niet missen en ben veel te bang dat hij beschadigd.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

[afbeelding]
Dit had ik gisteren ook. Ik had het kapje er verkeerd op gezet. Haal het kapje eraf en duw met een vinger het middelste gedeelte naar beneden, dan schuift het kapje goed op je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor mij beeldvorming, bij mij heeft dat klepje 2 tandjes, kan het zijn dat er in midden ook een zat? Ik kan niet echt direct iets vinden wat wijst dat er iets afgebroken is, maar een tandje in midden had ik niet raar gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 13:24
Tenshu schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:20:
[...]

Dit had ik gisteren ook. Ik had het kapje er verkeerd op gezet. Haal het kapje eraf en duw met een vinger het middelste gedeelte naar beneden, dan schuift het kapje goed op je toestel.
Hetzelfde geld voor mij, gewoon het kapje er opnieuw op doen en druk op het midden houden. Zo was het "probleem" voor mij ook verholpen, denk dat dit ook voor de meeste andere mensen geld die hetzelfde "probleem" hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 21:30
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:03:
Even voor mij beeldvorming, bij mij heeft dat klepje 2 tandjes, kan het zijn dat er in midden ook een zat? Ik kan niet echt direct iets vinden wat wijst dat er iets afgebroken is, maar een tandje in midden had ik niet raar gevonden.
Het kleine heeft inderdaad maar 2 tandjes. Toen ik het klepje er een keer verkeerd op had zitten zag het er ook zo uit, maar nu zit ie wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 13:24
Voor de mensen die amazon.mp3 niet weg krijgen:

code:
1
cat /data/system/packages.xml|grep com.amazon.mp3

Daar kun je zien welke packages het heeft

Voer uit: (zet m default)
code:
1
pm enable com.amazon.mp3

Kijk hoe het launcher ding heet en voer uit:
code:
1
pm disable com.amazon.mp3/<naam van dat ding

Dat zou moeten zijn (maar misschien is het bij een ander anders)
code:
1
pm disable com.amazon.mp3/com.amazon.mp3.client.activity.LauncherActivity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiniX88 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:40:
[...]

Hetzelfde geld voor mij, gewoon het kapje er opnieuw op doen en druk op het midden houden. Zo was het "probleem" voor mij ook verholpen, denk dat dit ook voor de meeste andere mensen geld die hetzelfde "probleem" hebben.
bij mij ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTC Sense werkt bij mij nu volledig. Ik zie precies waar mijn telefoon zich nu bevindt en het klopt ook nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 09:18

Rexomnium

Vincam aut moriar

Ik heb sinds vanmiddag geen verbinding met internet via mijn mobiele provider (t-mobile). Mijn Desire begon aan het downloaden van een update, maar dat kwam niet echt van de grond. Nou lijkt het alsof het probleem daar mee te maken heeft. Hoe kan ik die update alsnog downloaden en installeren? Alle settings staan verder goed in de telefoon. Opnieuw opstarten heeft ook weinig zin gehad.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ptoeneigh
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
FeaR1986 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:14:
Ligt het aan mij of kan je geen custom sms-toon instellen?
Bij de lijst met ringtones voor normale gesprekken staat er bovenaan een optie om door je eigen fles te bladeren en één van die als ringtone te zetten. Maar bij sms- en andere berichttonen heb ik dat nog niet gevonden.
[...]
Vanuit de SMS (berichten) app zelf kun je bij de instellingen wel een ander geluid kiezen dan de standaard melding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ptoeneigh
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik kwam nog 2 kleine problemen tegen, jullie er ook last van en een oplossing gevonden?

1. Als je Apps op je SD kaart zet zoals de barcodescanner en appie, en ze vervolgens in een mapje mooi bij elkaar hebt staan op je homescreen, zijn de iconen van die applicaties die op de SD kaart staan niet meer zichtbaar. (je krijgt enkel een standaard groen market icoon te zien).
Op de gewone Desire had ik er geen last van, en als de app gewoon in het telefoongeheugen staat heb ik er ook geen last van.

2. In de standaard HTC muziekspeler staat er bij ieder liedje of iedere artiest dezelfde "cover" dus daar gaat ook ergens iets fout.
Nu heb ik een Jennifer Lopez plaatje bij iedere song staan. Gelukkig is ze niet lelijk maar het hoort niet zo te zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Zo, weer een dag, weer een defecte DHD teruggebracht. Gisteren had ik de laatste meegekregen, dus nu maar wachten tot de volgende levering. Ben benieuwd of daar een goed werkende DHD tussen zit.
XiniX88 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:40:
[...]

Ik had datzelfde probleem (let op: zonder quotes). Was absoluut niet op te lossen door de procedure die jij beschrijft. Wellicht in jouw geval wel, maar in mijn geval absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:27:

http://tweakers.net/ext/f/cNIjdaQcV1Ffbpo2cFg1CxiC/full.jpg
Dat met dat klepje dat die wat bol staat heb ik ook af en toe.
Het ligt er net aan hoe je hem erop schuift.
Ik baalde er ook van maar na een paar keer proberen zat die ook goed.
Gisteren de sim kaart eruit gehad en plaatste hem weer terug en stond die weer bol.
Daarna weer het klepje eraf en weer terug en nu zit die weer goed.
Dus hij kan echt wel vlak zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik laat het erbij omdat ik beetje stom zou vinden als ik daar mijn telefoon voor moet opsturen, ik buig het plastic wel een beetje, zodanig dat ik het niet beschadig.

Als het beetje uit steekt is niet zo erg, zolang het maar geen scheuren heeft en eraf zou kunnen vallen. Als HTC een nieuw klepje wilt opsturen mag natuurlijk, maar mijn telefoon terug sturen voor zoiets is een no go.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:33:
HTC Sense werkt bij mij nu volledig. Ik zie precies waar mijn telefoon zich nu bevindt en het klopt ook nog eens.
Ik krijg het niet goed aan de praat. Hij beweert dat telefoonzoeker is uitgeschakeld terwijl dat niet zo is.
Morgen weer effe verder spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mirelia schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:01:
[...]

Ik krijg het niet goed aan de praat. Hij beweert dat telefoonzoeker is uitgeschakeld terwijl dat niet zo is.
Morgen weer effe verder spelen.
Was bij mij eerst ook zo, maar nu werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Had gepost dat het de vorige keer door een reboot was verholpen, niet dus! Hij kwam net zo hard weer terug.
Net met dit stukje code geprobeerd, reboot gedaan en nu is de app ook daadwerkelijk uit mn lijst verdwenen!

Bedankt voor je posts! Heel handig en zeer makkelijk zelf te doen, thanks! :)

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerkiwi
  • Laatst online: 23-06 18:59
[...]

[afbeelding]
Dat heb ik ook, komt omdat de "haakjes" waarmee het klepje vastzit aan de zijkanten zitten, en er niet zo'n haakje in het midden zit.

Heb trouwens net Swype geinstalleerd, echt geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
AmonTobin schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 21:35:
Zo, weer een dag, weer een defecte DHD teruggebracht. Gisteren had ik de laatste meegekregen, dus nu maar wachten tot de volgende levering. Ben benieuwd of daar een goed werkende DHD tussen zit.

[...]

Ik had datzelfde probleem (let op: zonder quotes). Was absoluut niet op te lossen door de procedure die jij beschrijft. Wellicht in jouw geval wel, maar in mijn geval absoluut niet.
Inderdaad in het midden drukken dan schuift hij wel goed in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Chadi schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 23:02:
[...]

Inderdaad in het midden drukken dan schuift hij wel goed in
Inderdaad, 100x geprobeerd, maar dan schuift hij er helemaal niet goed in. Ik heb het op alle mogelijke manieren geprobeerd, maar die bobbel bleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
AmonTobin schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 23:13:
[...]

Inderdaad, 100x geprobeerd, maar dan schuift hij er helemaal niet goed in. Ik heb het op alle mogelijke manieren geprobeerd, maar die bobbel bleef.
Druk je die twee zwarte pinnentjes met je duim naar beneden?

Want als ik dat doe dan loopt het goed. Doe ik dat niet dan ontstaat er een bobbel omdat een van die pinnen niet goed komt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Laatst online: 24-09 10:07
Nu ik er zelf ook één in bezit heb.

+
Schermgrootte
Snelheid
Dubbel LED flits.

-
Batterijklepje is waardeloos voor iemand die met meerdere batterijen werkt.
Geluid rear speaker is zacht en slecht.
Android zuigt imo t.o.v. Win 6.1. :)

Wat mis ik:

Goede manier van afsluiten apps.
Ingebouwde taskkiller.
Snelkoppeling naar switchen van gps/wifi/bluetooth/3g (opgelost met widgets).
Voorgeinstalleerde Swype
Contacten copyen van telefoon naar Sim!
Een file-explorer!

Vragen:

Wie o wie helpt mij aan swype? De meest recente androidversie is bugged.
Welke taskkiller kan je het beste gebruiken?

Heel veel apps gaan bij het opstarten van de telefoon aan zonder dat er in de app een setting is om auto-update ofso te enablen.
Waarom gaat uberhaupt bijvoorbeeld de app 'berichten' open zonder dat je daar aan zit.
Whattsapp valt niet uit te zetten?!

[ Voor 5% gewijzigd door Jamievanm op 30-10-2010 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Je kan beter geen taskkiller gebruiken, android 2.2 froyo doet dat zelf zo gauw het nodig is. Er zijn echt veel voorbeelden te vinden van mensen die een taskkiller gebruikten en merkten dat hun mobiel juist daardoor trager werd.

Swype zoek ik ook naar, ik heb nu een engelse versie, maar dat is natuurlijk ook niet ideaal.

Daarnaast denk ik dat je gewoon nog even gewend moet raken aan android. Als je echt graag apps wil sluiten kunnen je advanced taskkiller gebruiken, of je gaat gewoon naar instellingen applicaties en "gedwongen stopt" daar de juist applicaties. Al zullen er een aantal zijn die automatisch weer opnieuw opstarten, als je dat niet in de settings van die app kunt aanpassen zul je visionary moeten gebruiken om je telefoon tijdelijk te rooten en ze van je mobieltje te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 23:03

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Jamievanm schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 23:22:

-
Ruilen tegen mijn Diamond2? Er staat nu 6.5.3 op, maar als je wil kan ik die wel downgraden naar 6.1 voor je. :P Kom op joh! Een beetje realistisch blijven kan geen kwaad. Hoe kom je er bij dat WinMo 6.1 beter is?

Een taskkiller is naar het geen wat ik begrepen heb niet eens nodig (en werkt nadelig).

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Chadi schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 23:15:
[...]

Druk je die twee zwarte pinnentjes met je duim naar beneden?

Want als ik dat doe dan loopt het goed. Doe ik dat niet dan ontstaat er een bobbel omdat een van die pinnen niet goed komt te zitten.
Ja, had ik geprobeerd. Ik had dat specifieke probleem met een van de (4) DHD's die ik gehad heb. Dat is ondertussen al 2 DHD's terug, dus ik kan het niet meer proberen (en hopelijk hoeft dat ook niet meer met de volgende..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmonTobin schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 00:00:
[...]

Ja, had ik geprobeerd. Ik had dat specifieke probleem met een van de (4) DHD's die ik gehad heb. Die is ondertussen al 2 DHD's terug, dus ik kan het niet meer proberen (en hopelijk hoeft dat ook niet meer met de volgende..).
Dus jij stuurt ze daadwerkelijk terug? Zo blijf je bezig lijkt me? Je hebt nu 3 stuks terug gestuurd vanwege dat probleem of lees ik het fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Verwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 00:04:
[...]

Dus jij stuurt ze daadwerkelijk terug? Zo blijf je bezig lijkt me? Je hebt nu 3 stuks terug gestuurd vanwege dat probleem of lees ik het fout?
Nee, 4x terug naar de Vodafone winkel. 3x voor proximity issue, 1x voor defecte aansturing van MicroSD. MicroSD werd simpelweg niet herkend, heb er meerdere geprobeerd. MicroSD functioneerde wel goed op een PC via een cardreader, ofwel: MicroSD controller van de DHD kaput oid.

[ Voor 14% gewijzigd door AmonTobin op 30-10-2010 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmonTobin schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 00:08:
[...]

Nee, 4x terug naar de Vodafone winkel. 3x voor proximity issue, 1x voor defecte aansturing van MicroSD (MicroSD werd simpelweg niet herkend).
Ah dus je hebt nu je 4e DHD? Ja terug naar winkel is makkelijk, ik heb online gekocht als je hem dan terug stuurd kun je hem 3 weken kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Verwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 00:10:
[...]

Ah dus je hebt nu je 4e DHD? Ja terug naar winkel is makkelijk, ik heb online gekocht als je hem dan terug stuurd kun je hem 3 weken kwijt.
Nee, de 4e vanavond teruggebracht (MicroSD issue). Nu hebben ze geen DHD's meer op voorraad (vind je het gek, haha), dus even afwachten voor de volgende levering voor m'n 5e! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 21:54:
Ik laat het erbij omdat ik beetje stom zou vinden als ik daar mijn telefoon voor moet opsturen, ik buig het plastic wel een beetje, zodanig dat ik het niet beschadig.
Dat idee heb ik dus ook: ik heb dus die hele kleine aluminium-splinter die er af is (niet te zien als je het niet weet) en mijn camerlens kan je heel licht bewegen (al is dat echt tienden van millimeters, met het oog niet te zien). Ik kan daar niet wakker van liggen en ga mijn HD dan ook niet RMA sturen. Was net bij een vriend van me die de HD al sinds de launch heeft (dus nu al twee weken) en die heeft echt nergens last van. Geen prox. sensor die het niet doet (hij heeft de update nog niet gedaan!), lens zit 100% vast en alle klepjes sluiten goed aan. Alleen hij helaas al wel een kras op zijn mobiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
vinnieminnie schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 23:42:

Swype zoek ik ook naar, ik heb nu een engelse versie, maar dat is natuurlijk ook niet ideaal.
http://megaupload.com/?d=W3HGZHWK

Deze is volgens mij prima! Bij de laatste 2.4 ofso beta had ik problemen met soort van verkeerde uitlijning scherm. Pakte andere letters dan dat ik aanraakte! Deze doet t tot nu toe prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Jamievanm schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 01:11:
[...]

Deze is volgens mij prima! Bij de laatste 2.4 ofso beta had ik problemen met soort van verkeerde uitlijning scherm. Pakte andere letters dan dat ik aanraakte! Deze doet t tot nu toe prima!
Die versie van Swype werkt inderdaad behoorlijk goed. Ga het dit weekend eens uitproberen, want op dit moment is Swype bij mij nog niet sneller dan normaal typen. Maar dan kan ook komen door de termen die ik gebruik, veel daarvan worden niet door Swype herkent. En ik mis de vier pijltoetsen die het Swype-toetsenbord niet heeft.

Ook net een mapje aangemaakt op de SD-kaart zodat ik custom SMS-tonen toe kan voegen, want die standaardtonen zijn me iets te simpel. Dit weekend sowieso proberen om de telefoon wat persoonlijker te maken qua sounds. Qua skin hoeft het niet, want de zwarte menustijl met carbon wallpaper vind ik standaard al mooi.

Creditcard ook maar eens koppelen dit weekend. Kan ik de volledige versie van Asphalt en TomCat downloaden :D

Heb overigens tot nu toe nog maar één app gevonden die niet wil starten of werken. De LightSaber 3D Applicatie. Die crashed telkens als ik wil booten...

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 30-10-2010 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@FeaR1986: Zou je misschien ook kunnen tussen hoe woorden met een dubelle letters of met ij erin gaan? Ik heb altijd problemen met "mijn" en "lijn" als ik swype gebruik. Dat komt omdat de letters op een lijn zitten op het toetsenbord waardoor het niet herkend wordt door swype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
-1 flame
Android is gebaseerd op een ontwerp waarbij apps in principe nooit hoeven af te sluiten. Het is geen Windows (Mobile), je hoeft het daarom ook niet zo te behandelen.
Ingebouwde taskkiller.
Android doet dit zelf. Taken die je in een taskkiller ziet staan zijn meestal lege processen die al lang geen cputijd meer gebruikten (geen = letterlijk 0%) en vullen alleen het geheugen. "killen" van deze apps (eigenlijk het leegmaken van het geheugen dat erdoor bezet wordt) zorgt er alleen maar voor dat je later bij het opnieuw openen van de app meer van je accu verbruikt aan het laden ervan. Daarnaast kan data corrupt raken als je een task killer gebruikt.

Voor brakke en slechte apps kan het wel handig zijn, maar die moet je imho gewoon niet installeren.
Een file-explorer!
Zoek @ de Market naar "Inka" om een van de betere file browsers te vinden. Is trouwens van een medetweaker :) Wil je uitgebreider, dan is iets als Linda File Manager misschien een goede optie.
Heel veel apps gaan bij het opstarten van de telefoon aan zonder dat er in de app een setting is om auto-update ofso te enablen.
Na het (automatische) opstarten van een app wordt deze na een tijdje ook weer gekilled door Android, tenzij er een service actief is. Actieve services kan je zien (en killen) in:

1) Het servicespaneeltje in de controlepanelen (ik ben de juiste benaming even kwijt)
2) Services die niet door Android gekilled zullen worden kan je herkennen aan een icoontje, rechts in de notification bar (bovenaan het scherm). Neemt iets veel van je accu, dan is dat het eerste om naar te kijken.

Wil je goed gebruik van het werkgeheugen stimuleren, dan kan je gebruik maken van de BACK-knop op je toestel. Hoewel deze in eerste instantie grotendeels hetzelfde lijkt te doen als de HOME-knop, zit er een groot verschil in: HOME killed niets van je app en laat het in het geheugen staan (maar wel op non-actief en automatisch gekilled wanneer Android dat nodig vindt). BACK sluit meestal wel de app helemaal af.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:24
Ik heb een aantal dingetjes.
Palringo sluit iedere keer af. Ik wil die gewoon aan laten staan. Zal wel ergens een instelling zijn.

Daarnaast heb ik bij gmail onder applicaties 1 van mijn accounts staan.
En, dat account plus een andere heb ik bij mail op de homepagina ingesteld. Ik krijg nu alleen wel dubbele meldingen. Ik moet nog eens proberen om te wisselen tussen die twee met meldingen weergeven. Kijken of dat iets verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Arunia schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 09:35:
Ik heb een aantal dingetjes.
Palringo sluit iedere keer af. Ik wil die gewoon aan laten staan. Zal wel ergens een instelling zijn.

Daarnaast heb ik bij gmail onder applicaties 1 van mijn accounts staan.
En, dat account plus een andere heb ik bij mail op de homepagina ingesteld. Ik krijg nu alleen wel dubbele meldingen. Ik moet nog eens proberen om te wisselen tussen die twee met meldingen weergeven. Kijken of dat iets verhelpt.
Onder sync settings kun je dit aangeven welke wat showed etc... :)
Palringo weet ik niet precies maar als het goed is moet je dat ook onder de settings kunnen aan zetten. Ebuddy doet het bij mij gewoon prima en blijft draaien op de achtergrond.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-10 11:16

Trygve

Redacteur
Beste (trotse en hopelijk tevreden) bezitters van de Desire HD,

In de review hier op tweakers staat dat hun HD binnen een paar dagen op enkele plekken zijn coating verloor. Vooral op plekken die uitsteken, zoals rondom de lens. Mijn vraag is: hebben jullie hier ook last van?
Ik ben van plan om de HD met een gel-hoesje te gaan gebruiken, maar dat houdt natuurlijk ook niet alles tegen. Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

r100 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:11:

In de review hier op tweakers staat dat hun HD binnen een paar dagen op enkele plekken zijn coating verloor. Vooral op plekken die uitsteken, zoals rondom de lens. Mijn vraag is: hebben jullie hier ook last van?
Ik ben van plan om de HD met een gel-hoesje te gaan gebruiken, maar dat houdt natuurlijk ook niet alles tegen. Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn!
Ik gebruik hem nu een week ( intensief ) en heb nog nergens last voor als nog...
En die van mij ligt overal en nergens tijdens fotoshoots binnen buiten grond etc..
Maar goed is nooit geen garantie denk ik maar toch. Mijn ervaring top telefoon en gewoon doen. En mocht je echt problemen hebben kun je altijd terug sturen denk ik dan maar. Als het gebeurt doe je er weinig aan.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 02:14:
@FeaR1986: Zou je misschien ook kunnen tussen hoe woorden met een dubelle letters of met ij erin gaan? Ik heb altijd problemen met "mijn" en "lijn" als ik swype gebruik. Dat komt omdat de letters op een lijn zitten op het toetsenbord waardoor het niet herkend wordt door swype.
Heb ik op één of andere manier geen problemen mee: "lijn" wordt in één keer herkend en als ik "mijn" doe krijg ik meerdere keuzes, maar "mijn" staat er gewoon onder. Ik gebruik wel landscape-mode om berichten te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024

Heb hier na een halve week ook nog geen last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-10 16:23
Nu ik er zelf ook één in bezit heb.

+
Schermgrootte
Snelheid
Dubbel LED flits.

-
Batterijklepje is waardeloos voor iemand die met meerdere batterijen werkt.
Geluid rear speaker is zacht en slecht.

Wat mis ik:

Ingebouwde taskkiller.
Snelkoppeling naar switchen van gps/wifi/bluetooth/3g (opgelost met widgets).
Voorgeinstalleerde Swype
Contacten copyen van telefoon naar Sim!
Een file-explorer!

Vragen:

Wie o wie helpt mij aan swype? De meest recente androidversie is bugged.
Welke taskkiller kan je het beste gebruiken?

Waarom gaat uberhaupt bijvoorbeeld de app 'berichten' open zonder dat je daar aan zit.
Whattsapp valt niet uit te zetten?!
duidelijk dat jij niet snapt wat android is en te bieden heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
Duidelijke zaak in dit topic. Zo erg is het idd helemaal niet dat android. Er vanuitgaand dat google maps die je niet kunt afgsluiten, op de achtergrond GEEN data verbruikt. :O
Overigens vind ik mijn toestel niet per definitie sneller dan een SGS.

-Hebben jullie ook dat hij soms een beetje stottert in het applicatiesoverzicht?
- Tevens wordt me wifi ook zwak als ik hem op een bepaalde manier vast houd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:45

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik lees op internet over de meegeleverde tom tom versie. Maar hoe krijg ik die erop, als je vanaf het begin er een grotere sdcard in hebt? Of welke mappen moet ik over zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 15:37
Je krijgt navigatiesoftware erop (niet tomtom) met de kaart van het land waar je hem koopt. (benelux voor nl geloof ik)

[ Voor 13% gewijzigd door dtech op 30-10-2010 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-10 09:05
Voor wie het nog niet opgevallen was: de review staat online reviews: HTC Desire HD: Android in het groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds Ik de nieuwe versie van YouTube app heb gedownload loopt mijn DHD gigantisch vast elke keer nadat Ik een filmpje heb gekeken. Heeft iemand dit ook gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 15:37
Jammer dat jullie de accuduur niet wat beter hebben getest, cnet asia kwam juist uit op een slechtere accuduur dan de desire: en die beschreven hun procedure inclusief exact aantal uren. Dat vertrouw ik toch meer dan "uhh ongeveer 2 dagen maar hij moet wel die avond opgeladen worden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hier ook geen last van, alleen zoals benoemd in review de klepjes sluiten niet goed aan, maar dat is niet iets om wakker van te liggen en vooral niet je telefoon opsturen als RMA.

Maar goeie review moet ik zeggen, grappig dat hij snellere foto's maakt dan de over gehypet iPhone 4.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knap werk, complimenten!

Twee opmerkingen:

- er zit een 8 gb ipv 4 gb kaartje bij
- haptische feedback van de onderste knoppen kan wel worden uitgeschakeld.

Gr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arviddewindt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-03 10:51
Over de agenda functie:

Ik sync de agenda met outlook via internet en dit gaat super. Als ik een locatie opgeef in de afspraak kan ik op het toestel direct navigeren. Natuurlijk een superfunctie maar helaas kan je niet instellen welke navigatie je wilt gebruiken.

Heeft iemand een idee hoe je de locations navigatie of de betaalde navigatie kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 21:30
Ik heb zelf ook even een vraagje over de agenda/kalender.
Ik heb zelf een Gmail en PS Sync kalender er in staan (gewoon lokaal kan niet) en die hebben verschillende kleuren. Is het ook mogelijk om binnen 1 kalender verschillende events een verschillende kleur te geven? Zo zou ik namelijk verschillende events voor bijvoorbeeld Studie, Werk en Prive verschillende kleuren willen geven maar wel binnen 1 kalender (Google) willen plaatsen. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:45

Totaalgeflipt

De enige echte

dtech schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:10:
Je krijgt navigatiesoftware erop (niet tomtom) met de kaart van het land waar je hem koopt. (benelux voor nl geloof ik)
En hoe zet ik dit terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu Dolphin HD gebruiken als browser, ik moet zeggen het ontwerp bevalt me wel, en user agent is handig, want op de standaard browser word je anders steeds verder geleid naar een mobiele site, en juist bij sommige sites is dat handig, want kun je de toegevoegde waarde van flash zien.

Bijvoorbeeld, je kunt naar een video site surfen zoals youtube en dan kun je eigenlijk gewoon die video's met flash afspelen ( Niet dat het goed zal werken met video's die niet geoptimaliseerd zijn om mobiel af te spelen ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jamievanm schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 01:11:
[...]

Met succes geïnstalleerd, maar Ik krijg mijn toetsenbord niet veranderd! Het staat wel mooi aangevinkt bij de instellingen.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:59:
Ben nu Dolphin HD gebruiken als browser, ik moet zeggen het ontwerp bevalt me wel, en user agent is handig, want op de standaard browser word je anders steeds verder geleid naar een mobiele site, en juist bij sommige sites is dat handig, want kun je de toegevoegde waarde van flash zien.

Bijvoorbeeld, je kunt naar een video site surfen zoals youtube en dan kun je eigenlijk gewoon die video's met flash afspelen ( Niet dat het goed zal werken met video's die niet geoptimaliseerd zijn om mobiel af te spelen ).
Je kunt zien dat implementatie van flash niet bedoeld is voor video sites zoals youtube, maar meer websites die flash in hun website gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 15:46

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

In de review staat dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1287750927.jpeg

Draait de HD op 3.0? Gingerbread dus? WTF?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reventon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-10-2024
Misschien nog eventjes geduld voor de accu-problemen...
Hopelijk wordt het opgelost in Gingerbread zoals ze beweren...

http://www.allaboutphones...d-23-zou-accu-sparen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:48
Verwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:00:
[...]

Met succes geïnstalleerd, maar Ik krijg mijn toetsenbord niet veranderd! Het staat wel mooi aangevinkt bij de instellingen.

Iemand een oplossing?
Bij toetsenbordinstellingen op Les drukken, en bij de pop-up voor Swype als invoermethode kiezen.
Ik vond het zelf ook een beetje raar, maar dat is nou net zo'n dingetje van Android :P.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:00:
[...]

Iemand een oplossing?
MacorgaZ schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:34:
[...]

Bij toetsenbordinstellingen op Les drukken, en bij de pop-up voor Swype als invoermethode kiezen.
Ik vond het zelf ook een beetje raar, maar dat is nou net zo'n dingetje van Android :P.
Om je toetsenbord te veranderen moet je hem inderdaad eerst bij de Instellingen activeren, dan moet je in een tekstveld het toetsenbord selecteren door een long-press op het tekstveld. Piece of cake. (Geldt trouwens niet alleen voor Swype, voor alle verschillende. Als je terugwil naar het HTC toetsenbord ook gewoon een long-press op het tekstveld en je selecteert het HTC toetsenbord.)

*edit: Een long-press en dan je vinger loslaten, dat was hem.

[ Voor 13% gewijzigd door Sagaris op 30-10-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02-2021
berry eggens schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:37:
DHD fans,

Ik heb 4 dagen lang de Desire HD in bezit gehad. Deze heb ik echter terug gestuurd omdat er meer dan één millimeter speling in het lens "pukkel" zat, Zelfs zo erg dat als het toestel heen en weer schudde je het voelde en hoorde rammelen. De "reparatie" afdeling van deze winkel verteld mij dat dit zo hoorde, tevens wist er een meneer mij te vertellen dat dit bij de HD2 ook zo was. Nu heb ik een jaar een HD2 in bezit gehad maar deze had NUL last van een los lens kapje. Graag hoor ik van jullie of het lens-dopje los zit en zo ja hoe erg. Ik vind het niet chique om de naam van de winkel erbij te zetten. Wel geeft dit mij de gelegenheid mijn gelijk te krijgen of eventueel de winkel gelijk te geven.

Ik hoop dan ook op enkele reacties.

mvg

Berry
De winkel is uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat de losse lens toch een defect was. 8)7 Ik heb de keuze gekregen een nieuw toestel te krijgen of mijn geld terug. Mede door de verdere goede serves die hier allom geprezen word, heb ik voor een nieuw toestel gekozen. Al moet ik daar tot 5 november op wachten. :-( Tot die tijd doe ik met een Nokia 1680
Afbeeldingslocatie: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:Zx8_vBqjqfbq9M:
http://www.gsmarena.com/nokia_1680_classic-2339.php
Pure nostalgie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:47
Verwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:16:
Sinds Ik de nieuwe versie van YouTube app heb gedownload loopt mijn DHD gigantisch vast elke keer nadat Ik een filmpje heb gekeken. Heeft iemand dit ook gemerkt?
Ja hier heb ik ook last van... de nieuwe YouTube versie werkt niet goed op de desire hd. Heb de update weer verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagaris schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:39:

Om je toetsenbord te veranderen moet je hem inderdaad eerst bij de Instellingen activeren, dan moet je in een tekstveld het toetsenbord selecteren door een long-press op het tekstveld. Piece of cake. (Geldt trouwens niet alleen voor Swype, voor alle verschillende. Als je terugwil naar het HTC toetsenbord ook gewoon een long-press op het tekstveld en je selecteert het HTC toetsenbord.)

*edit: Een long-press en dan je vinger loslaten, dat was hem.
Bedankt het is gelukt, alleen als je het niet weet zal je er ook niet snel achter komen :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 16:58
Heb het probleem met het bol staande kapje eindelijk opgelost.. het is user error. Er zit een klein haakje in het midden van de telefoon die achter een richel haakt van het kapje. We praten hier over iets ter grootte van max 2mm. Als je het haakje met je nagel voorzichtig recht drukt, en dan het kapje erop schuift terwijl je het midden voorzichtig naar beneden drukt, schuift hij er netjes vlak op zonder bolling in het midden. Het kapje schuift er ook verder op. Dus geen kier meer tussen kapje en telefoon. Zal zo wel ff een foto maken van richel en haakje. Wel een prut ontwerp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik weet wat je bedoeld, en bij mij zit ie er nu ook veel beter op en bijna geen speling (kiertje, niet meer dan bij mijn Sony Cybershot en wat mij betreft acceptabel, de speling is nu heel klein en bijna niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
sl1000 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:28:
Heb het probleem met het bol staande kapje eindelijk opgelost.. het is user error. Er zit een klein haakje in het midden van de telefoon die achter een richel haakt van het kapje. We praten hier over iets ter grootte van max 2mm. Als je het haakje met je nagel voorzichtig recht drukt, en dan het kapje erop schuift terwijl je het midden voorzichtig naar beneden drukt, schuift hij er netjes vlak op zonder bolling in het midden. Het kapje schuift er ook verder op. Dus geen kier meer tussen kapje en telefoon. Zal zo wel ff een foto maken van richel en haakje. Wel een prut ontwerp!
Hmm, bedankt voor de tip. Mocht mijn volgende DHD ook zo'n bolling hebben, zal ik dat proberen.

Maar serieus...dat noem jij een dus een "user error" ?! Wow...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Is het iemand ook al opgevallen dat het geluid wat eruit komt niet zo denderend is. Als ik in de auto zit hoor ik de Navigon amper.

Ook andere applicaties hoor ik amper. Het geluid is zo zacht en dan staat de telefoon echt op zijn hardst ingesteld. Ook als ik muziek afspeel komt het geluid er zo onnatuurlijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dtech schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:27:
Jammer dat jullie de accuduur niet wat beter hebben getest, cnet asia kwam juist uit op een slechtere accuduur dan de desire: en die beschreven hun procedure inclusief exact aantal uren. Dat vertrouw ik toch meer dan "uhh ongeveer 2 dagen maar hij moet wel die avond opgeladen worden"

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2010 16:47 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels, accessoires en al het andere dat niet met de telefoon zelf te maken heeft hoort hier niet thuis. Offtopic-berichten worden verwijderd.

[ABO] HTC Desire HD levertijden- en abonnemententopic

Accessoires mogen hier