Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Een kwestie van die kapjes er goed op te doen, en die kiertjes, wel dat zij zo, ik vindt het geen probleem, ja ze zijn er, maar wat wil je dan Apple praktijken? Dat je de batterij niet meer kunt verwisselen. Ik vindt dit beter dan die kapjes die oude telefoons hadden.

En als je een case op iPhone gebruikte had je ook kiertjes, maar ik geloof niet dat die voor een probleem zorgen bij de HTC Desire HD.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 23:49:
Een kwestie van die kapjes er goed op te doen.
Dat is o.a. juist het probleem, het kapje sluit niet goed aan.
En die kiertjes, wel dat zij zo, ik vindt het geen probleem, ja ze zijn er, maar wat wil je dan Apple praktijken? Dat je de batterij niet meer kunt verwisselen. Ik vindt dit beter dan die kapjes die oude telefoons hadden.

En als je een case op iPhone gebruikte had je ook kiertjes, maar ik geloof niet dat die voor een probleem zorgen bij de HTC Desire HD.
Waarom zou je überhoubt de Desire HD willen vergelijken met de Iphone? We weten allemaal dat apple helemaal niks is wat bepaalde dingen betreft, zoals de accu enzo, maar we hebben het hier over HTC, een volledig ander bedrijf dat hopelijk wél naar haar klanten luistert en een oplossing zoekt. Claimen dat we maar blij moeten zijn met de kiertjes, omdat we ten minste de accu wel kunnen verwisselen is natuurlijk een heel slecht argument.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:31

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:55:
[...]

Klinkt interessant, want in begin dat ik HTC Desire HD kreeg heb ik alles via 3G en GPRS gedaan. Maar als WCDMA-only aan heb staan en er is geen 3G netwerk kun je dan wel bereikt worden?
Nee, dan ben je onbereikbaar. Da's het nadeel :P In de toekomst zal het wel kunnen als we eindelijk UMTS op 900 MHz krijgen in Nederland (is de DHD geschikt voor). In België wordt de 900 MHz-band al gebruikt, maar Nederland is nog niet zo ver en blijft met name binnenhuisdekking duidelijk slechter...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 00:00:
[...]

Dat is o.a. juist het probleem, het kapje sluit niet goed aan.

[...]

Waarom zou je überhoubt de Desire HD willen vergelijken met de Iphone? We weten allemaal dat apple helemaal niks is wat bepaalde dingen betreft, zoals de accu enzo, maar we hebben het hier over HTC, een volledig ander bedrijf dat hopelijk wél naar haar klanten luistert en een oplossing zoekt. Claimen dat we maar blij moeten zijn met de kiertjes, omdat we ten minste de accu wel kunnen verwisselen is natuurlijk een heel slecht argument.
Omdat ik 2 jaar een iPhone 3G gehad heb en persoonlijk heb ik nergens last van, ik kan de klepjes prima los halen en er terug op zetten gaat ook prima, wel was dat eerste keer beetje ongemakkelijk. Van kiertjes buiten dat kiertje dat zo klein is dat ik er geen last van zal ondervinden zie ik geen kiertjes.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:55:
[...]

Zelfs als ie HDMI out zou hebben zou ik heb er vast nooit voor gebruiken, ik vindt dat beetje vreemd namelijk. Maar is wel jammer dat je meeste video's eerst komt om te zetten, want of het moet al een xvid file zijn en hoeft niet.

Zou natuurlijk ook kunnen omdat SDHC kaartje klas 4 is, want ik had in China tests gedaan met een telechips tablet en daar kreeg ik 1080p met die test video van youtube met Rockplayer wel afgespeeld.
Ja ik vindt het ook vreemd hoor maar blijkbaar hechten sommige mensen er waarde aan. Bedoel als je echt zoveel films maakt dat er er een HDMI kabel voor nodig hebt dan kun je beter net zo goed een fatsoenlijke HD camera kopen.

Het zal wel ooit eens handig zijn voor die ene keer dat je ergens moet zijn en je weet zeker dat ze een TV met HDMI hebben... Maar dan nog moeten die mensen even een losse kabel hebben liggen. Meeste TV's hebben de HDMI poort aan de achterkant en wil het net niet zo zijn dat veel mensen juist hun TV ophangen aan de muur.

heb je al wel eens geprobeerd grote bestanden op een telefoon te zetten? Duurt echt lang, en dan niet te denken dat een 1080p filmpje al gauw een paar GB groot is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2010 00:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 00:41:
[...]

Ja ik vindt het ook vreemd hoor maar blijkbaar hechten sommige mensen er waarde aan. Bedoel als je echt zoveel films maakt dat er er een HDMI kabel voor nodig hebt dan kun je beter net zo goed een fatsoenlijke HD camera kopen.

Het zal wel ooit eens handig zijn voor die ene keer dat je ergens moet zijn en je weet zeker dat ze een TV met HDMI hebben... Maar dan nog moeten die mensen even een losse kabel hebben liggen. Meeste TV's hebben de HDMI poort aan de achterkant en wil het net niet zo zijn dat veel mensen juist hun TV ophangen aan de muur.

heb je al wel eens geprobeerd grote bestanden op een telefoon te zetten? Duurt echt lang, en dan niet te denken dat een 1080p filmpje al gauw een paar GB groot is.
Wel je kunt bestanden van meer dan 4GB er toch niet opzetten, maar als ik via Handbrake een film naar 480p geconverteerd heb of een serie zoals Dexter dan valt grote van file beste mee, maar tijd die in converten komt zitten duurt wel even.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-11 09:41
1080P op een Desire HD? Lol.... het scherm van de Desire kan het niet aan, en wanneer je gaat streamen (DNLA) heb je toch een behoorlijke WIFI verbinding nodig van zeker 300Mbit waarbij je zeker tot 60Mbit minimaal moet kunnen halen.... Denk dat de gemiddelde DHD dit zeker niet gaat halen....

Cogitationis poenam nemo patitur

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Bullet NL schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 01:27:
1080P op een Desire HD? Lol.... het scherm van de Desire kan het niet aan, en wanneer je gaat streamen (DNLA) heb je toch een behoorlijke WIFI verbinding nodig van zeker 300Mbit waarbij je zeker tot 60Mbit minimaal moet kunnen halen.... Denk dat de gemiddelde DHD dit zeker niet gaat halen....
Errm:

YouTube: Tablet Review: Moonse APAD E7002, First 1080p Savy iPad Clone

Als een cheap-ass China-tablet met 720Mhz Telechips CPU and 256MB RAM op een verouderd OS (2.1) 1080P aan kan, dan zou de Desire dat met 2 vingers in de neus op z'n kop in kokend water moeten kunnen..

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 00:03:
[...]

Nee, dan ben je onbereikbaar. Da's het nadeel :P In de toekomst zal het wel kunnen als we eindelijk UMTS op 900 MHz krijgen in Nederland (is de DHD geschikt voor). In België wordt de 900 MHz-band al gebruikt, maar Nederland is nog niet zo ver en blijft met name binnenhuisdekking duidelijk slechter...
enig idee wanneer dat hier in NL wordt gefixt?

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:14

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

lelieveld schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:34:
Geweldige telefoon, maar: er zat geen micro sd-kaartje bij? :?

De telefoon bij Vodafone online besteld, netjes afgelopen zaterdag afgeleverd, maar het kaartje was niet voorgeïnstalleerd en niet te vinden in de verpakking.

In de handleiding staat dat er een kaartje in zou moeten zitten, de klantenservice geeft aan dat er geen kaartjes meegeleverd worden. Inmiddels HTC gemaild met de vraag wat zij kunnen betekenen.

Hoe zit dit bij jullie? Wel of geen kaartje aanwezig?
Hier een Samsung 8GB class 2 kaartje. Ik heb hem afgelopen zondag gekregen bij een verlenging in de vodafoneshop. Ik heb dit ook door de verkoper laten controleren omdat ik ook al mensen had gezien met 1 GB kaartjes...

|| System Specs || 36° ONO-WZW 4875Wp ||

Verwijderd

Wist niet of die hier al ergens stond, maar de volledige Manual.

http://kaipee.co.uk/dhd/DHD_manual.pdf

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11 22:52
Voor de geinteresseerden: De SIM/SD covers worden nu uit Thailand hier naartoe gestuurd, en uiteraard weer doorgestuurd naar degenen die aan hadden gegeven een nieuwe nodig te hebben.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-11 13:08
Mr.Viper schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:51:
[...]

Hier een Samsung 8GB class 2 kaartje. Ik heb hem afgelopen zondag gekregen bij een verlenging in de vodafoneshop. Ik heb dit ook door de verkoper laten controleren omdat ik ook al mensen had gezien met 1 GB kaartjes...
Da's apart, ik heb een Sandisk 8GB Class 4 kaartje. Ik heb hem donderdag gehaald bij Belcompany, misschien dat Belcompany dan toch een andere batch heeft gekregen en dat jij een Vodafone toestel uit de 1e batch hebt.

• wlunchi
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-11 11:16
lelieveld schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:34:
Geweldige telefoon, maar: er zat geen micro sd-kaartje bij? :?

De telefoon bij Vodafone online besteld, netjes afgelopen zaterdag afgeleverd, maar het kaartje was niet voorgeïnstalleerd en niet te vinden in de verpakking.

In de handleiding staat dat er een kaartje in zou moeten zitten, de klantenservice geeft aan dat er geen kaartjes meegeleverd worden. Inmiddels HTC gemaild met de vraag wat zij kunnen betekenen.

Hoe zit dit bij jullie? Wel of geen kaartje aanwezig?
Er hoort een kaartje in te zitten met offline kaarten van de land waar je dat toestel heb gekocht (HTC Premium Navigation) m.a.w. Klantenservice is weer uit hun nek aan het lullen. Ik zou wederom bellen en voor een kaartje vragen, dus niet vragen of er eentje in zit maar doen alsof eentje in hoort te zitten.
Verder zit de volledige handleiding OOK op de SD kaart.

[ Voor 3% gewijzigd door wlunchi op 26-10-2010 10:54 ]

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
@Coenvd: Die PDF staat ook al op de telefoon zelf,en kan je zo naar je PC kopiëren ;)

Denon AVR-X3600H

• Arunia
  • Laatst online: 00:20
Maarten00 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:43:
[...]

Da's apart, ik heb een Sandisk 8GB Class 4 kaartje. Ik heb hem donderdag gehaald bij Belcompany, misschien dat Belcompany dan toch een andere batch heeft gekregen en dat jij een Vodafone toestel uit de 1e batch hebt.
Idem, ook een Sandisk 8GB Class 4. Deze zat al in de telefoon en dit stond ook al in de handleiding van de telefoon.

• PieterO
  • Laatst online: 11-07 18:04
afgelopen week ook een DHD besteld bij een verlenging via Vodafone. (The phone house) Vanmiddag word deze afgeleverd. Ben nu al een tijdje dit topic aan het volgen en er komen nogal wat problemen naar voren wat betreft de telefoon en de service van vodafone. (sd kaartje)
Hopelijk is die van mij wel compleet en leid deze niet aan de kiertjes/sensor kwalen.
Kan niet wachten tot mij DHD er eindelijk is :) Als hij binnen is zal ik wel even posten of ik ook last heb van de bekende probleempjes.
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:23:
Voor de geinteresseerden: De SIM/SD covers worden nu uit Thailand hier naartoe gestuurd, en uiteraard weer doorgestuurd naar degenen die aan hadden gegeven een nieuwe nodig te hebben.
Betekend dit dat er een oplossing is voor het kiertjes probleem?!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:58
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:17:
Wist niet of die hier al ergens stond, maar de volledige Manual.

http://kaipee.co.uk/dhd/DHD_manual.pdf
Right after you take your phone out from the box for the first time, don’t forget to remove the
thin film wrapped around the battery that’s inside your phone.
Is dat niet een beetje gevaarlijk? :?
Er zullen altijd wel mensen zijn die dit niet lezen, en het toestel gewoon zo aanzetten...

Of zit de folie volledig rond de batterij zodat het toestel helemaal niet kan aangaan?

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11 22:52
PieterO schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:47:
afgelopen week ook een DHD besteld bij een verlenging via Vodafone. (The phone house) Vanmiddag word

[...]

Betekend dit dat er een oplossing is voor het kiertjes probleem?!
Nee. Als je een kapot klepje had, en een mail hierover had gestuurd, kan je nu simpelweg een nieuwe toegestuurd krijgen

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:24
Fire69 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:01:
[...]Is dat niet een beetje gevaarlijk? :?
Er zullen altijd wel mensen zijn die dit niet lezen, en het toestel gewoon zo aanzetten...

Of zit de folie volledig rond de batterij zodat het toestel helemaal niet kan aangaan?
Dit is idd gebeurd bij een paar mensen in het begin, er zijn er zelfs die hun DHD hiervoor hebben laten omruilen door een nieuwe. Het toestel kon toen idd niet aan.

[ Voor 37% gewijzigd door Largamelion op 26-10-2010 12:13 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Verwijderd

AmonTobin schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:11:
[...]

Errm:

YouTube: Tablet Review: Moonse APAD E7002, First 1080p Savy iPad Clone

Als een cheap-ass China-tablet met 720Mhz Telechips CPU and 256MB RAM op een verouderd OS (2.1) 1080P aan kan, dan zou de Desire dat met 2 vingers in de neus op z'n kop in kokend water moeten kunnen..
Ja die kon het inderdaad aan, had ik zelf toen ook nog getest met die youtube 1080p file. Dus vraag me ook af hoe komt dat HTC Desire HD dat niet aan kan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2010 12:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:19:
[...]

Ja die kon het inderdaad aan, had ik zelf toen ook nog getest met die youtube 1080p file. Dus vraag me ook af hoe komt dat HTC Desire HD dat niet aan kan.
De vraag was niet of hij wel of niet aan kan. De vraag was wat het praktische nut ervan is. Geen HDMI, geen genoeg bandbreedte over Wifi, scherm resolutie is onvoldoende.

• Bullet NL
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:33:
[...]

De vraag was niet of hij wel of niet aan kan. De vraag was wat het praktische nut ervan is. Geen HDMI, geen genoeg bandbreedte over Wifi, scherm resolutie is onvoldoende.
Exact, waarom zou je een bestand in een resolutie wilen spelen die geen van z'n uitvoermogelijkheden aan kan?

Wanneer het toestel was voorzien van een HDMI interface, okey.... maar dat is nu eenmaal niet het geval.

Verwijderd

JeanLeGrand schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:57:
@Coenvd: Die PDF staat ook al op de telefoon zelf,en kan je zo naar je PC kopiëren ;)
ik ben hem nog niet tegengekomen :P

• DrHill
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11 13:38
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:58:
[...]

als je je telefoon op je pc aansluit als diskdrive staat hij tussen je bestanden

• Bullet NL
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:58:
[...]

Los van dat hij al op je telefoon staat heb ik al twee keer eerder een link gepost naar de handleiding.....
Even terug lezen....

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-11 09:43

Hoite

Goed verhaal

Fire69 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:01:
[...]

[...]

Is dat niet een beetje gevaarlijk? :?

Het toestel gaat inderdaad helemaal niet aan.

Lekker kort.

Verwijderd

Bij deze de uitslag van de 2e test: continu muziek afspelen.

De telefoon hield het maar liefst 12 en een half uur vol bij ononderbroken muziek luisteren bij 85% volume.
Voor de helft van de tijd stond WIFI aan, en is er in totaal ongeveer 37 minuten het scherm gebruikt over die 12 en een half uur.

Dit is beter dan ik had verwacht. ;)

Verwijderd

StormingSoul schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 17:40:
[...]

Waarom loop je niet een phone shop binnen om even te voelen en te testen hoe hij smsjes typt e.d.? ;)
as vrijdag ga ik naar de HTC opendag van PDAShop waar ik ze allemaal eens van dichtbij ga bezichtigen. Tot die tijd kunnen we natuurlijk ook hier even de ervaringen met elkaar delen. :P ;)

Meeste telefoonwinkels hebben dummies of zetten de accu er niet in. Zover ik weet heeft alleen de Mediamarkt echt demo's staan maar daar hebben ze de Desire HD nog niet. :(

/edit:

Voor mensen die geintreseert zijn:
http://www.pdashop.nl/htc-demodagen

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2010 13:45 ]

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-11 10:59

Ch3cker

Testlab Teamlead
Bullet NL schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:58:
[...]

Exact, waarom zou je een bestand in een resolutie wilen spelen die geen van z'n uitvoermogelijkheden aan kan?

Wanneer het toestel was voorzien van een HDMI interface, okey.... maar dat is nu eenmaal niet het geval.
Anders moet k al mn films eerst omzetten naar 720p, of nog lager.. :+

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:30

m-buurman

hmmm...coffee!!

De handleiding staat sinds vandaag ook online trouwens: http://www.htc.com/www/help_howtos.aspx?p_id=324

• DrHill
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11 13:38
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:43:
[...]

as vrijdag ga ik naar de HTC opendag van PDAShop waar ik ze allemaal eens van dichtbij ga bezichtigen. Tot die tijd kunnen we natuurlijk ook hier even de ervaringen met elkaar delen. :P ;)

Meeste telefoonwinkels hebben dummies of zetten de accu er niet in. Zover ik weet heeft alleen de Mediamarkt echt demo's staan maar daar hebben ze de Desire HD nog niet. :(

/edit:

Voor mensen die geintreseert zijn:
http://www.pdashop.nl/htc-demodagen
slecht nieuws voor je:

DreamWearl in "HTC Desire Z"

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:15

iichel

Gazoooo

Zou iemand zo aardig willen zijn om mij de HTC sync .exe te mailen? :)
Ik heb weer een windows bak om mee te spelen en ik heb de .exe van de SD kaart af gegooid 8)7

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:33
Het heeft dus geen zin omdat 'het scherm het toch niet aankan'?

Als het aan jou lag hadden alle telefoons nog <1 Megapixel fotocamera's 'want het scherm kan een hogere resolutie toch niet aan'?
Dit slaat natuurlijk nergens op :P
Mijn gemaakte foto's kijk ik ook soms ook wel eens op de pc, net als filmpjes..

Ook het WiFi verhaal klopt volgens mij ook niet echt.
De Desire filmt in 720p met 0,85 MB/s (van 10 filmpjes het gemiddelde genomen, meeste was btw wel binnen gefilmd)
Dus een 1080p camera op een telefoon zou dan ook gewoon onder de 2 MB/s kunnen blijven, wat zelfs via de oude vertrouwde 54Mb/s WiFi toch redelijk/prima te streamen is :)

(Zo'n beetje elke 1080p .mkv die je van internet haalt, zit onder of rond deze waarde, dus met goede compressie is het zeeeker mogelijk :))

[ Voor 5% gewijzigd door SmiGueL op 26-10-2010 14:31 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• AmonTobin
Bullet NL schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:58:
[...]

Dan moet je dat ook zeggen, dan moet je niet het volgende zeggen:
1080P op een Desire HD? Lol.... het scherm van de Desire kan het niet aan

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Pluisje89 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:05:
Zou iemand zo aardig willen zijn om mij de HTC sync .exe te mailen? :)
Ik heb weer een windows bak om mee te spelen en ik heb de .exe van de SD kaart af gegooid 8)7
HTCSync_3.0.5439.exe

deze link werkt vanaf over 5 minuten tot 31/10/10

edit, hij is klaar met uploaden

[ Voor 4% gewijzigd door Hoite op 26-10-2010 14:31 ]

Lekker kort.

Verwijderd

Bedankt voor de link, de NL vertaling staat er nu ook tussen :)

Verwijderd

SmiGueL schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:08:
[...]

Als het aan jou lag hadden alle telefoons nog <1 Megapixel fotocamera's 'want het scherm kan een hogere resolutie toch niet aan'?
Mwah fotos welke een groter formaat hebben dan de scherm resolutie kun je nog practische bekijken op je telefoon. Daar naast is het ook zeer practische om deze bestanden van je telefoon naar iets anders over te zetten.

Je kan geen 1080p video's maken met de Desire HD.

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:13
Weet iemand of de Desire HD ondersteuning biedt aan het RSAP bluetooth profiel? Dit is nodig om verbinding te maken met (fabrieks)ingebouwde navigatie systemen in onder andere Volkswagens en Skoda's. Een veel voorkomend systeem is de RNS510. Het schijnt dat de Galaxy S het eerste toestel is met RSAP ondersteuning en nu vraag ik me af hoe het bij de Desire HD zit.

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:30

m-buurman

hmmm...coffee!!

Ik vraag me af of de voicedial optie via bluetooth bij de Desire HD wel werkt.
Froyo zou dit moeten ondersteunen, maar bij de reguliere Desire lijkt HTC ervoor gekozen te hebben om dit niet te laten werken...

Verwijderd

stijnos1991 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:01:
Weet iemand of de Desire HD ondersteuning biedt aan het RSAP bluetooth profiel? Dit is nodig om verbinding te maken met (fabrieks)ingebouwde navigatie systemen in onder andere Volkswagens en Skoda's. Een veel voorkomend systeem is de RNS510. Het schijnt dat de Galaxy S het eerste toestel is met RSAP ondersteuning en nu vraag ik me af hoe het bij de Desire HD zit.
In de Galaxy S zit bluetooth 3.0, in de Desire HD zit 2.1.
Volgens mij is de Galaxy S het eerste toestel met bluetooth 3.0, dus nee, ik denk dat het aan de nieuwe bluetooth ligt, en ondersteunt de Desire HD naar mijn idee niet die bluetooth profielen.

Verwijderd

stijnos1991 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:01:
De Galaxy S heeft een eigen bluetooth implementatie welke wel rSAP heeft. HTC gebruikt de stock Android stack welke dat jammer genoeg nog niet heeft.

Om een of andere reden hebben alleen Nokia toestellen rSAP (de module die VW gebruikt wordt ook door Nokia gemaakt). iPhone, WinMo en Android hebben geen van alle rSAP. Zelfs Nokia's Meamo heeft geen rSAP. Zal wel iets zijn met patenten ofzo.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:27
Zojuist ook mijn Desire HD binnengekregen :)
Ik heb hem gehaald bij BelCompany en de doos zat verzegeld met een witte sticker.
Hij heeft wel 'last' van kleine kiertjes, maar bevalt erg goed. Momenteel zit ie in de oplader en ben ik de handleiding eens goed aan het doornemen. Eerste indruk is erg goed :)

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
lamaar

[ Voor 96% gewijzigd door Choller op 26-10-2010 15:49 ]

Verwijderd

Ik denk eigenlijk dat HTC Desire HD theoretische wel 1080p zou moeten kunnen afspelen, maar de ingebouwde player speelt alleen tot 720p af en die moet je ook nog eens in mp4 hebben dus kun je beste omzetten naar 480p als je het toch om moet zetten.

Waarom zo'n file dus niet wilt afspelen is de vraag, realplayer geeft een error en rockplayer speelt het schokkerig af.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2010 15:54 ]

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11 08:38
Ehm misschien al aan hardware (GPU) encoding gedacht? Probeer allereerst Rockplayer eens, deze probeerd het via ARM (dus niet GPU) te decoderen :).

Dat andere apparaten het wel out of the box kunnen kan dus door bovenstaande komen.

[ Voor 24% gewijzigd door XiniX88 op 26-10-2010 16:00 ]

Verwijderd

Ik zit er over na te denken om over te stappen van de nokia e72 naar de HTC desire HD. Maar wat mij tegenhoudt is de batterijduur van de htc. Het heeft een spreektijd van 5,5 uur, op papier.
Dus ik ben bang dat de htc in 3 uur leeg is, als je er mee internet, applicaties gebruikt, en belt/smst.

Hoe ervaren jullie dit probleem?

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Ik heb hem zojuist binnengekregen en ben hem aan het opladen. Hoe lang moet ik hem ongeveer laten opladen totdat ik hem kan gebruiken? Ik ben half kleurenblind, dus ik vertrouw mijn ogen niet genoeg om in te schatten of hij al op groen staat :')

Ik was zo bang dat ik die klepjes van de batterij en simkaart zou slopen! Ik deed er dan ook een half uur over, als het niet langer was.

[ Voor 22% gewijzigd door vinnieminnie op 26-10-2010 16:08 ]

Verwijderd

XiniX88 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:58:
Ehm misschien al aan hardware (GPU) encoding gedacht? Probeer allereerst Rockplayer eens, deze probeerd het via ARM (dus niet GPU) te decoderen :).

Dat andere apparaten het wel out of the box kunnen kan dus door bovenstaande komen.
Ja had ik al gedacht, maar weet niet welke speler het via de GPU afspeelt, de standaard speler lukt ook niet. Rockplayer kwam wel verste, maar wat beste settings zouden zijn om hem dan toch die 1080p af te laten spelen weet ik niet.

Verder is me opgevallen dat Android niet zoveel van MKV's moet hebben, maar meer MP4.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:01:
Ik zit er over na te denken om over te stappen van de nokia e72 naar de HTC desire HD. Maar wat mij tegenhoudt is de batterijduur van de htc. Het heeft een spreektijd van 5,5 uur, op papier.
Dus ik ben bang dat de htc in 3 uur leeg is, als je er mee internet, applicaties gebruikt, en belt/smst.

Ik zie het niet als probleem, maar volgens mij gaat ie langer mee dan 3 uur, dat besturings systeem is hele tijd actief, je laptop gebruikt ook gewoon stroom als ie idle is, dat geld voor een Android telefoon ook, het is echt soort computer.

En 2e batterij kopen kan altijd, die zullen wel over tijdje als namaak op Chinese markt verschijnen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2010 16:10 ]

• Bullet NL
SmiGueL schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:08:
[...]

Mijn gemaakte foto's kijk ik ook soms ook wel eens op de pc, net als filmpjes..

Ook het WiFi verhaal klopt volgens mij ook niet echt.
De Desire filmt in 720p met 0,85 MB/s (van 10 filmpjes het gemiddelde genomen, meeste was btw wel binnen gefilmd)
Dus een 1080p camera op een telefoon zou dan ook gewoon onder de 2 MB/s kunnen blijven, wat zelfs via de oude vertrouwde 54Mb/s WiFi toch redelijk/prima te streamen is :)

(Zo'n beetje elke 1080p .mkv die je van internet haalt, zit onder of rond deze waarde, dus met goede compressie is het zeeeker mogelijk :))
Nee, ik schrijf nergens dat het geen zin heeft op een telefoon om meer dan een 1 Megapixel. Het gaat er om dat de DHD geen uitvoer heeft die 1080P aan kan. Niet via USB maar zeker niet via Wifi.

Ik heb het ook niet over 60Megabyte per sec. Ik heb het over 60Megabit/sec. Dit heeft een Wifi apparaat toch zeker nodig om uberhaupt lage kwaliteit 1080p bestanden te versturen.

De DHD connect een Wifi N netwerk op 2.4Ghz, Wanneer ik mijn router bekijk connect hij met maximaal 60Mbit. Gemiddelden liggen bij bestandsoverdrag rond de 20 a 30Mbit. Dit is totaal onvoldoende om te kunnen streamen op 1080P niveau.

Voor 720p video zal dit nog wel werken, maar het is totaal onvoldoende voor 1080P

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:01:

Als je continu 3D games speelt, trekt hij het voor zo'n 3 uur.
Continu muziek: 12 en een half uur.
Gemengd gebruik van games, internet, downloaden, veel schermgebruik: minimaal zo'n 5 uur
vinnieminnie schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:07:
Ik heb hem zojuist binnengekregen en ben hem aan het opladen. Hoe lang moet ik hem ongeveer laten opladen totdat ik hem kan gebruiken? Ik ben half kleurenblind, dus ik vertrouw mijn ogen niet genoeg om in te schatten of hij al op groen staat :')

Ik was zo bang dat ik die klepjes van de batterij en simkaart zou slopen! Ik deed er dan ook een half uur over, als het niet langer was.
Ik zou zo'n 2 of 2 en een half uur wachten.

Verwijderd

En als je langer wilt dan heb ik hier in onderste link de oplossing, ja in China slapen ze niet.

http://cgi.ebay.nl/1500ma...ories&hash=item4cf28f00e5

1500Mah, ik ga er trouwens vanuit dat 1500Mah niet echt de werkelijke capiciteit is, maar voor die paar euro wie doet je wat, bij iPhone kreeg je voor dat geld alleen 1000mah externe batterijen. Denk dat reserve batterij wel must is btw.

• Arunia
  • Laatst online: 00:20
Ik ben bezig geweest al mijn wachtwoorden e.d te veranderen voor fora en ook mail accounts.
Balen dat ik dus dit ook deed voor mijn gmail account welke aan de foon gekoppeld staat.
Dat kost je even om dat voor elkaar te krijgen.
Uiteindelijk krijg je wel een melding in je balk, maar zolang je niet opnieuw opstart, blijf je van die random tekst in voeren.

• Blerf
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

zodan vandaag op pad geweest voor werk. Beetje mail beetje bellen, 2foto's een en 1 post op twitter en facebook. en batterij zo goed als op ..... Dit is wel nog slechter als me iphone.
Nu vind ik de rest wel helemaal super.
Had mijn wifi uitgezet dacht dat scheelt wel wat... Maar denk dat ik toch op zoek moet naar een tool wat ongeveer alles uitzet. En pas begint met werken als ik druk op het knopje mail,facebook,twitter etc...
want dit is wel echt te kort voor iemand die veel op pad is.

( iemand hier al iets voor gevonden ? ) of heb ik gewoon instelling gemist hier voor?

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

• PieterO
  • Laatst online: 11-07 18:04
Zojuist is mijn DHD binnen gekomen. voor zover ik nu kan oordelen heb ik geen last van het kiertjes probleem, wel kan ik inderdaad zien dat de camera niet helemaal in het midden zit van waar je hem zou verwachten.
(Kan er helaas niet al te veel mee ''spelen'' op moment. data abbo gaat pas volgende week in en ik heb mezelf gedwongen om de telefoon nog even 1,5 dag in de kast te laten liggen ivm met tentamens die nog geleerd moeten worden) :s

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Blerf schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:10:
zodan vandaag op pad geweest voor werk. Beetje mail beetje bellen, 2foto's een en 1 post op twitter en facebook. en batterij zo goed als op ..... Dit is wel nog slechter als me iphone.
Had mijn wifi uitgezet dacht dat scheelt wel wat... Maar denk dat ik toch op zoek moet naar een tool wat ongeveer alles uitzet. En pas begint met werken als ik druk op het knopje mail,facebook,twitter etc...

( iemand hier al iets voor gevonden ? ) of heb ik gewoon instelling gemist hier voor?
Hier zijn wel tools voor ja, die je gewoon kunt vinden met Google. Kijk overigens ook eens in het softwaretopic. Helpt natuurlijk ook als je even kijkt naar wat er nou zoveel batterij verbruikt.

• Blerf

Blerf

VroomVroom

RoD schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:18:
[...]

Hier zijn wel tools voor ja, die je gewoon kunt vinden met Google. Kijk overigens ook eens in het softwaretopic. Helpt natuurlijk ook als je even kijkt naar wat er nou zoveel batterij verbruikt.
Dat is het dus ik heb dus werkenlijk geen idee wat nou die battery leeg trekt.
Ik had advance task killer er op staan. En nu ik hem niet meer aan heb staan doet de telefoon het langer... wat wel appart is dacht ik zelf maar toch.

Ik denk dat vooral het constant ophalen van gegevens het meeste batterij trekt.
Op mijn iphone had ik alle push dingen uitgezet en dat scheelt enorm. Maar ben er nog niet achter of dit ook voor deze telefoon het best is. Of dat iemand hier ervaring mee heeft?

En software zoeken dat is het punt niet maar ben meer benieuwd of mensen instellingen zelf uit hebben gezet wat het al beter doet zegmaar.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Verwijderd

Ik denk dat gewoon handig is om een reserve batterij te hebben, ik ga zelf een op ebay kopen en dan ook denk ik nog voor mijn Sony camera. Als ik op reis ga dan is een reserve batterij sowieso wel een must, met iPhone 3G had ik een externe batterij, maar reserve interne batterij is natuurlijk beter.

Overigens er is een widget waar je verschillende functies eenvoudig aan en uit kan zetten, waaronder wifi.

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:24:
[...]

Ik denk dat gewoon handig is om een reserve batterij te hebben, ik ga zelf een op ebay kopen en dan ook denk ik nog voor mijn Sony camera. Als ik op reis ga dan is een reserve batterij sowieso wel een must, met iPhone 3G had ik een externe batterij, maar reserve interne batterij is natuurlijk beter.

Overigens er is een widget waar je verschillende functies eenvoudig aan en uit kan zetten, waaronder wifi.
Ja daar heb je wel een punt inderdaad. Denk dat ik die sterkere uit china maar laat komen voor die paar euro...
enige rotte is wel altijd dat je er maar 1tegelijk kan opladen... dus niet alle 2 een nachtje kan laten zitten.

• Bullet NL
Ik wacht even als Mugen met hun eigen accu voor de DHD komt, ze staan er bekend om dat ze altijd wat exact capaciteit weten te vinden in een standaard formaat.

• RoD
  • Niet online

RoD

Blerf schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:22:
[...]

Dat is het dus ik heb dus werkenlijk geen idee wat nou die battery leeg trekt.
Ik had advance task killer er op staan. En nu ik hem niet meer aan heb staan doet de telefoon het langer... wat wel appart is dacht ik zelf maar toch.

Ik denk dat vooral het constant ophalen van gegevens het meeste batterij trekt.
Op mijn iphone had ik alle push dingen uitgezet en dat scheelt enorm. Maar ben er nog niet achter of dit ook voor deze telefoon het best is. Of dat iemand hier ervaring mee heeft?

En software zoeken dat is het punt niet maar ben meer benieuwd of mensen instellingen zelf uit hebben gezet wat het al beter doet zegmaar.
Je kan in de instellingen (uit mijn hoofd, het kopje "over de telefoon") gewoon bekijken wat nou het onderdeel is wat zoveel stroom verbruikt. Ook zijn geavanceerde batterijstats beschikbaar door een code in de bel-applicatie in te tikken. Ik ben alleen even vergeten welke dat nou was :P

• Blerf

Blerf

VroomVroom

RoD schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:32:
[...]

Je kan in de instellingen (uit mijn hoofd, het kopje "over de telefoon") gewoon bekijken wat nou het onderdeel is wat zoveel stroom verbruikt. Ook zijn geavanceerde batterijstats beschikbaar door een code in de bel-applicatie in te tikken. Ik ben alleen even vergeten welke dat nou was :P
Ik ga wel eens even speuren ook. Want moet gewoon minimaal 10uur uit te persen zijn denk ik dan.
Bedoel 8uur werk 2uur reisen moet te doen zijn :P min of meer.

En als ik er uit ben zal ik eens posten wat ik heb moeten doen om dit te bereiken etc... scheelt toch andere mensen weer een hoop zoeken en gedoe hahaha.

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-11 11:03
Als ik de DHD aan mij laptop koppel met kabel krijg ik op geen enkele manier een mogelijkheid om bestanden op de SD kaart te zetten, zie ik iets totaal over het hoofd? Heb het vinkje aanstaan dat er gevraagd moet worden wat ik wil doen...

<GoT>NightStalker

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

RoD schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:32:
[...]

*#*#4636#*#*

Lekker kort.

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-10 13:43
schaapiej schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:38:
Als ik de DHD aan mij laptop koppel met kabel krijg ik op geen enkele manier een mogelijkheid om bestanden op de SD kaart te zetten, zie ik iets totaal over het hoofd? Heb het vinkje aanstaan dat er gevraagd moet worden wat ik wil doen...
Disk-station, dan wordt je SD-kaart automatisch een 'USB-apparaat'.

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-11 11:03
Sagaris schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:51:
[...]

Disk-station, dan wordt je SD-kaart automatisch een 'USB-apparaat'.
Heb ik geprobeerd en werkte niet, nu nog is geprobeerd en weer niet. Na een reboot van de DHD ineens wel.
Dankje

<GoT>NightStalker

Verwijderd

Blerf schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:28:
[...]

Ja daar heb je wel een punt inderdaad. Denk dat ik die sterkere uit china maar laat komen voor die paar euro...
enige rotte is wel altijd dat je er maar 1tegelijk kan opladen... dus niet alle 2 een nachtje kan laten zitten.
Ja das waar, maar voordeel is dat je geen externe batterij nodig hebt zoals bij iPhone's, ik ga me ook zo'n batterij kopen op ebay, ik weet capaciteit zal vast niet kloppen, maar hij zal of zelfde capiciteit geven of meer, of minder.

Je kunt moeilijk zeggen, maar de prijs is goedkoop.

Zoiets kun je kopen als je batterij wilt opladen zonder HTC Desire HD er voor te gebruiken. Maar als hij als reserve batterij moet dienen lijkt me dat onnodig.

http://cgi.ebay.nl/1500mA...ories&hash=item4153d72470

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:06:
[...]

Ja das waar, maar voordeel is dat je geen externe batterij nodig hebt zoals bij iPhone's, ik ga me ook zo'n batterij kopen op ebay, ik weet capaciteit zal vast niet kloppen, maar hij zal of zelfde capiciteit geven of meer, of minder.

Je kunt moeilijk zeggen, maar de prijs is goedkoop.

Zoiets kun je kopen als je batterij wilt opladen zonder HTC Desire HD er voor te gebruiken. Maar als hij als reserve batterij moet dienen lijkt me dat onnodig.

http://cgi.ebay.nl/1500mA...ories&hash=item4153d72470
Kijk voor dat geld is het nog wel te doen ook met charger bedoel kun je je geen deuk aan vallen.
Mischien kunnen we hem samen bestellen? scheeld toch weer verzend kosten.

Verwijderd

Neem SwitchPro, dat is naar mijn idee de beste widget om direct verbindingen gemakkelijk aan en uit te zetten, je helderheid te veranderen, en laat batterij info zien. Tevens kan je SystemPanel gebruiken om het batterijverbruik te monitoren in een grafiek.
Blerf schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:09:
[...]Kijk voor dat geld is het nog wel te doen ook met charger bedoel kun je je geen deuk aan vallen.
Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen over de goedkope Chinese accu's wanneer jullie ze hebben ontvangen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2010 18:21 ]

Verwijderd

Blerf schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:09:
[...]

Kijk voor dat geld is het nog wel te doen ook met charger bedoel kun je je geen deuk aan vallen.
Nee helaas dat scheelt niks in verzendkosten hoor, op ebay gelden per item dezelfde verzendkosten, dus helaas, overigens die oplader die erbij komt is universieel, niet specifiek ontworpen voor de HTC Desire HD.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...geName=STRK:MEWAX:IT#shId

Hier 2 batterijen en een lader, maar ik hoef die lader niet in iedere geval, ik laad gewoon die reserve batterij op met HTC Desire HD en als ie vol is gewoon de volgende opladen.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:20:
[...]

Neem SwitchPro, dat is naar mijn idee de beste widget om direct verbindingen gemakkelijk aan en uit te zetten, je helderheid te veranderen, en laat batterij info zien. Tevens kan je SystemPanel gebruiken om het batterijverbruik te monitoren in een grafiek.

[...]

Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen over de goedkope Chinese accu's wanneer jullie ze hebben ontvangen.
Ik verwacht niet direct meer capiciteit, ik ga ervan uit dat 1500mah natuurlijk niet klopt, maar denk wel dat ze ongeveer zelfde capiciteit zullen hebben als de originele en mocht iets minder zijn das niet erg als hij bedoeld is voor reserve batterij.

Maar vroeger wel eens reserve batterij voor Sony PSP gekocht die had echt meer capaciteit dan origineel, dus is moeilijk te zeggen. Maar goed ik kan altijd zeggen tegen de verkoper dat capiciteit niet zo was als geadverteerd en dan krijg ik een refund.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2010 18:33 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:20:

Die mogen dan in het accessoires-topic ;)

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:26:
[...]

Die mogen dan in het accessoires-topic ;)
Ik was erop het wachten :P

• garagaholic
  • Laatst online: 01-10 17:01
Bullet NL schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:22:
[...]

Nee, ik schrijf nergens dat het geen zin heeft op een telefoon om meer dan een 1 Megapixel. Het gaat er om dat de DHD geen uitvoer heeft die 1080P aan kan. Niet via USB maar zeker niet via Wifi.

Ik heb het ook niet over 60Megabyte per sec. Ik heb het over 60Megabit/sec. Dit heeft een Wifi apparaat toch zeker nodig om uberhaupt lage kwaliteit 1080p bestanden te versturen.

De DHD connect een Wifi N netwerk op 2.4Ghz, Wanneer ik mijn router bekijk connect hij met maximaal 60Mbit. Gemiddelden liggen bij bestandsoverdrag rond de 20 a 30Mbit. Dit is totaal onvoldoende om te kunnen streamen op 1080P niveau.

Voor 720p video zal dit nog wel werken, maar het is totaal onvoldoende voor 1080P
Even ter relativering: Blu-ray discs pompen hun data naar de TV op maximaal 54Mbit/s. De max. A/V bitrate is 48Mbit/s (dus audio en video). Dat zijn dus maxima (denk aan scene's die érg druk zijn met veel beweging e.d.) en gemiddeld genomen zal een HD film dus wel wat minder trekken dan 48Mbit/s. Met een klein beetje meer compressie kun je 'heus wel' die 20 of 30Mbit/s halen op een acceptabele kwaliteit. Volgens mij zitten de meeste gedownloade films qua bitrate (MKV) op een 14-18Mbps.

http://www.blu-ray.com/faq/#bluray_vs_dvd_comparison
Wikipedia: Blu-ray Disc

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-11 11:05
Jfwiet schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:10:
Heb de telefoon nu een aantal dagen en loop eigenlijk tegen een probleempje aan waar ik niet omheen kom.

Ik heb vanuit mijn Outlook een aantal contacten gesynchroniseerd met de telefoon. Deze staan nu netjes op de telefoon, als ik op contacten druk dan zie ik iedereen. Maar ga ik dan naar groepen en wil ik mijn collega's toevoegen zijn er een aantal niet te vinden. Ligt dit aan een bepaalde manier van indelen van mijn contactpersonen? Of zit daar meer achter?
Een kick, met wat meer informatie:

Ik gebruikte hiervoor een HD2, deze heb ik gesynchroniseerd met Outlook 2010. Daarna heb ik mijn nieuwe DHD aangesloten via HTC sync. Ik kan daarna keurig mijn contactpersonen toevoegen aan de telefoon.

Door op contacten te drukken krijg ik netjes al mijn contacten te zien. Inclusief mijn facebook contacten.

Nu ga ik naar groepen en probeer ik een groep aan te maken met al mijn collega's, ik kan er dan dus een aantal niet vinden die wel vermeld staan onder 'alle contacten'. Deze collega's hebben allemaal een telefoonnummer, email adres enzovoort erin staan.

Heeft er iemand een idee waarom deze weg vallen?

[ Voor 3% gewijzigd door Jfwiet op 26-10-2010 18:52 ]

Verwijderd

Voor mensen die van iPhone komen en Bitesms gebruikten, je kunt je Bitesms credits overlaten zetten naar Chompsms, het duurde mij wel 3 dagen heen en weer mailen, maar vandaag waren dan eindelijk mijn credits omgezet naar Chompsms.

• JohnGalt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
Naar mijn ervaring is het vooral het scherm zelf dat de batterij snel leeg trekt.
Ik heb het scherm op 40% brightness staan wat echter amper uit maakt en het scheelt erg veel batterijduur.

Wat iemand hierboven al zei; je kunt onder de instellingen bekijken wat je batterij leeg trekt.

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-11 01:53

Cybergamer

Wanna Play a Game?

JohnGalt schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:20:
Ik heb het scherm op 40% brightness staan wat echter amper uit maakt en het scheelt erg veel batterijduur.
Tja, dat geld voor elke smartphone denk ik wel. Mijn Diamond2 is ook in no-time leeg als ik de brightness op 100% heb staan.

cybergamers.nl

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11 08:38
Voor mensen die via ADB dingen willen doen op hun HTC Desire HD, de meegeleverde v3 driver bij de android sdk blijkt (in ieder geval bij mij) niet te werken. Aangezien het internet het ook niet wist, het zelf maar uitgezocht.

Ga naar usb_driver/ en open android_winusb.inf

onder de section [Google.NTamd64] het volgende toevoegen:
code:
1
2
; HTC Desire HD
%CompositeAdbInterface%     = USB_Install, USB\VID_0BB4&PID_0CA2&MI_01

En voor 32bits systemen, onder de section [Google.NTx86] het volgende toevoegen:
code:
1
2
; HTC Desire HD
%CompositeAdbInterface%     = USB_Install, USB\VID_0BB4&PID_0CA2&MI_01

Dan installeert de driver zichzelf wel. Zoo nu is het internet weer voorzien van deze info, oja en adb shell etc werken nu (getest op x64, x86 weet ik niet, maar zou ook moeten werken).

[ Voor 7% gewijzigd door XiniX88 op 26-10-2010 19:55 ]

• Bullet NL
garagaholic schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:46:
[...]

Even ter relativering: Blu-ray discs pompen hun data naar de TV op maximaal 54Mbit/s. De max. A/V bitrate is 48Mbit/s (dus audio en video). Dat zijn dus maxima (denk aan scene's die érg druk zijn met veel beweging e.d.) en gemiddeld genomen zal een HD film dus wel wat minder trekken dan 48Mbit/s. Met een klein beetje meer compressie kun je 'heus wel' die 20 of 30Mbit/s halen op een acceptabele kwaliteit. Volgens mij zitten de meeste gedownloade films qua bitrate (MKV) op een 14-18Mbps.

http://www.blu-ray.com/faq/#bluray_vs_dvd_comparison
Wikipedia: Blu-ray Disc
Prima, jij je zin... Ik heb hier een HDI Dune Prime + D-Link Dualband Wireless N, op 3 Meter van een net nieuwe Synology DiskStation DS411+ staan, Via Gbit aangesloten op een D-link DIR855

Allemaal via de snelste settings, de Dune is een van de snelste media speler van dit moment, de D-link Wifi adaper is speciaal geslecteerd voor de router. Ik haal Wireless via de Nas echt het maximale, en toch loopt een 1080P MKV iso niet altijd soepel. (je ziet gewoon de buffers leeg lopen).

Bedraad is het natuurlijk geen probleem.

Nu ga jij mij vertellen dat een GSM met een simpele WIFI chipset iets beter kan dan mijn toch wel op kwaliteit uitgezochte apparatuur?

Ik zou zeggen, ga het lekker uit proberen. Los van het feit dat de DHD geen 1080P ondersteunt gaat het je gewoon niet lukken. De antenne van de DHD heeft simpelweg te weinig vermogen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 23:16:
[...]

Ten eerste ik heet geen Dude. En rest, ik krijg gewoon idee bij lezen van je posts over kiertjes en dergelijke dat je er gewoon een groot drama van maakt.

En over goed lezen, wie zegt dat ik nooit rest gelezen had? Ik reageerde alleen op kiertjes verhaal hoor, wilt niet zeggen dat ik rest niet gelezen heb.
Oh is dat zo? Ik maak een groot drama over dingen?
Dan lees jij mijn posts echt niet goed kerel. Ik ben juist enorm positief over deze telefoon en heb als enig serieus probleem aangekaart over dat klepje. Verder hoor je mij nergens over zeiken en zeker geen drama over maken.
Dus ik weet niet waarom je nu zo tegen mij loopt te bitchen, maar ik stel het niet op prijs. Als je een waardevolle toevoeging hebt op mijn posts dan hoor ik het graag, maar laat me aub verder met rust als je toch niks zinnigs te melden heb.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:13:
[...]

Oh is dat zo? Ik maak een groot drama over dingen?
Dan lees jij mijn posts echt niet goed kerel. Ik ben juist enorm positief over deze telefoon en heb als enig serieus probleem aangekaart over dat klepje. Verder hoor je mij nergens over zeiken en zeker geen drama over maken.
Dus ik weet niet waarom je nu zo tegen mij loopt te bitchen, maar ik stel het niet op prijs. Als je een waardevolle toevoeging hebt op mijn posts dan hoor ik het graag, maar laat me aub verder met rust als je toch niks zinnigs te melden heb.
Nope ik zei over de kiertjes, niet over dingen.

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

*weg* Zullen we het modereren aan de crew over laten?

[ Voor 77% gewijzigd door pven op 27-10-2010 07:38 ]

Lekker kort.

Verwijderd

AmonTobin schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 23:46:
Ik vind de browser performance toch wat tegenvallen. Op de meeste sites gaat het prima, maar als je ietwat robustere sites laadt zoals bijv. dailyoffers.nl wordt pijnlijk duidelijk dat daar nog flink aan gesleuteld mag worden.

Ook werken de capacitive knoppen niet consistent in landscape mode (bijv. met de YouTube app).
Ik ben juist erg tevreden over de browser, werkt snel en nauwkeurig en de flash ondersteuning is geweldig. Ik heb even dailyoffers.nl geprobeerd, opent snel en zonder problemen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:22:
[...]

Nope ik zei over de kiertjes, niet over dingen.
je bent gewoon ruzie aan het zoeken. Laat me lekker met rust en ga iemand anders lastig vallen.

vanaf nu zal ik weer ontopic reageren mensen.

namelijk:
vandaag van HTC bericht gehad. ik moet em terugsturen naar vodafone omdat ik em pas zo kort in huis heb. Heb een vriendelijk verzoek gedaan of ze die klepjes niet alsnog (tegen betaling) kunnen verzenden gezien ik die telefoon niet weken wil kwijt zijn zonder enige garantie dat ik dan via vodafone wel een nieuw kleppie heb.
Ben benieuwd wat ze laten weten en ik zal jullie (diegene die geinterreseerd zijn dan...) op de hoogte houden!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Kom op kinders EN ONTSPAN!
gaat over een telefoon en dingen... de wereld vergaat niet enzo. En oooh ja dit schijnt een forum te zijn op nivo dus beide kunnen nu weer normaal doen.

Ontopic:

wel appart dat je helemaal terug moet naar vodafone. Hoop dat ze je daar ook direct een nieuwe mee kunnen geven... anders zit je inderdaad.
Maar denk opzich dat het wel moet lukken toch? gezien de voorraad enzo?

[ Voor 38% gewijzigd door Blerf op 26-10-2010 23:48 ]

Verwijderd

Ik deed normaal hoor.

Ik heb vandaag trouwens bevonden wat voordeel van auto helderheid. Ik ging naar school en toen ik aan kwam en afstapte van fiets wou ik even op de telefoon kijken, maar ik kon bijna niks op het scherm zien, bleek het dus die helderheid te zijn die stond maar op 10% en binnenshuis is dat prima maar met zonnig weer niet.

Verwijderd

Blerf schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:45:
Kom op kinders EN ONTSPAN!
gaat over een telefoon en dingen... de wereld vergaat niet enzo. En oooh ja dit schijnt een forum te zijn op nivo dus beide kunnen nu weer normaal doen.

Ontopic:

wel appart dat je helemaal terug moet naar vodafone. Hoop dat ze je daar ook direct een nieuwe mee kunnen geven... anders zit je inderdaad.
Maar denk opzich dat het wel moet lukken toch? gezien de voorraad enzo?
geen idee.
ik zal eens kijken of ik morgen tijd heb om langs een winkel te gaan. alleen heb em online gekocht en vrees dat ik em dan ook online moet terugbrengen (dus terugsturen via post en wachten tot ze beslissen/bedenken wat ze ermee gaan doen). Of denk je dat ik er gewoon mee naar een winkel kan?

• AmonTobin
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:26:
[...]

Ik ben juist erg tevreden over de browser, werkt snel en nauwkeurig en de flash ondersteuning is geweldig. Ik heb even dailyoffers.nl geprobeerd, opent snel en zonder problemen.
Ik heb het ook niet over hoe snel de pagina laadt, ik heb het over de het niet soepel scrollen op wat robustere pagina's als die van dailyoffers.nl (wanneer helemaal uitgezoomd).

En jij gaat mij echt niet wijs maken dat dat soepel verloopt. Daar geloof ik dus echt niets van.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:58:
[...]

geen idee.
ik zal eens kijken of ik morgen tijd heb om langs een winkel te gaan. alleen heb em online gekocht en vrees dat ik em dan ook online moet terugbrengen (dus terugsturen via post en wachten tot ze beslissen/bedenken wat ze ermee gaan doen). Of denk je dat ik er gewoon mee naar een winkel kan?
Wat doe je als Vodafone zegt er is niks aan de hand? Die kiertjes horen? Kost het jouw dan geld? Of vergoeden zij ook de onkosten wanneer er niks mee aan de hand blijkt te zijn? Ik heb ooit iets terug gestuurd naar bedrijf omdat dus echt stuk gegaan was, maar mijn onkosten werden niet vergoed ( alternate ).

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:30:
[...]

vandaag van HTC bericht gehad. ik moet em terugsturen naar vodafone omdat ik em pas zo kort in huis heb. Heb een vriendelijk verzoek gedaan of ze die klepjes niet alsnog (tegen betaling) kunnen verzenden gezien ik die telefoon niet weken wil kwijt zijn zonder enige garantie dat ik dan via vodafone wel een nieuw kleppie heb.
Ben benieuwd wat ze laten weten en ik zal jullie (diegene die geinterreseerd zijn dan...) op de hoogte houden!
Ben benieuwd, heb ze net een mail gestuurd of ze me een oplossing kunnen bieden voor het klepje. Ik laat het wel weten.

Verwijderd

AmonTobin schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:58:
[...]

Ik heb het ook niet over hoe snel de pagina laadt, ik heb het over de het niet soepel scrollen op wat robustere pagina's als die van dailyoffers.nl (wanneer helemaal uitgezoomd).

En jij gaat mij echt niet wijs maken dat dat soepel verloopt. Daar geloof ik dus echt niets van.
Het scrollen gaat idd niet even 100% soepel als bv nu.nl, maar het is echt niet storend of wat dan ook te noemen. Zit niet een enorme lag in ofso, en vooral niet als je een klein beetje inzoomt.

Heb je niet veel programma's op de achtergrond draaien ofso?

Verwijderd

Werkt htcsense.com bij jullie??

Het is bij mij een grote puinhoop. Helemaal niets werkt behalve mijn telefoon over laten gaan, echt bagger! Ik wilde zelfs proberen om mijn hele account te wissen en opnieuw aan te melden, maar zelfs dat lukt niet.

Hebben jullie hier ook last van?

• Lcount
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-11 00:10
Lijkt er op dat de HD ook een soort death grip heeft alla Iphone. Als ik het klepje onderaan aan onderkant vasrhoudt gaat de verbinding heel snel down. Zelfs dat ik geen bereik heb, houdt ik hem gewoon met 2 vingers vast aan de zijkant (dus niet bruikbaar) dan heb ik volledige ontvangst. Iemand hier een oplosssing voor???

Lcount: Shadow Priest - Twilight's Hammer

• Bullet NL
Lcount schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 00:13:
Lijkt er op dat de HD ook een soort death grip heeft alla Iphone. Als ik het klepje onderaan aan onderkant vasrhoudt gaat de verbinding heel snel down. Zelfs dat ik geen bereik heb, houdt ik hem gewoon met 2 vingers vast aan de zijkant (dus niet bruikbaar) dan heb ik volledige ontvangst. Iemand hier een oplosssing voor???
Dit is totaal niet te vergelijken met de Apple Death Grip, Bij een Iphone maak je een soort van kortsluiting tussen twee metalen antennes. Bij de Desire HD scherm jij met je hand de antennes af waardoor het signaal minder wordt, Omdat het klepje van kunstof is kan je geen kortsluiting maken tussen de antenne en/of aluminium body.

• AmonTobin
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 00:10:
[...]

Het scrollen gaat idd niet even 100% soepel als bv nu.nl, maar het is echt niet storend of wat dan ook te noemen. Zit niet een enorme lag in ofso, en vooral niet als je een klein beetje inzoomt.

Heb je niet veel programma's op de achtergrond draaien ofso?
Nee hoor, na een restart heb ik hetzelfde. Ik ben er ook 100% van overtuigd dat jouw browser exact hetzelfde presteert als die van mij. De enige factor die hier het verschil maakt is dat ik het storend vind en jij schijnbaar niet. ;)

Is verder geen dealbreaker, maar ik vind het gewoon wat tegenvallen. Mag dus wel wat aan gesleuteld worden wat mij betreft.

[ Voor 3% gewijzigd door AmonTobin op 27-10-2010 00:22 ]

Verwijderd

AmonTobin schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 00:20:
[...]

Nee hoor, na een restart heb ik hetzelfde. Ik ben er ook 100% van overtuigd dat jouw browser exact hetzelfde presteert als die van mij. De enige factor die hier het verschil maakt is dat ik het storend vind en jij schijnbaar niet. ;)

Is verder geen dealbreaker, maar ik vind het gewoon wat tegenvallen. Mag dus wel wat aan gesleuteld worden.
Dat zal het wel zijn ;)

• Lcount
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-11 00:10
Vind het iig zeer irritant aangezien ik mijn pink altijd als onder steuning gebruik. En als ik in lwndscape type heb ik mijn hand ook opbhet klepje. Het klepje is ook niet echt stevig helaas. Maar dat constand mijn verbinding van H naar g gaat en van 4 streepjes naar 1 of zelfs helemaal niks is gewoon klote. Verder lijdt wifi hier niet onder.

Lcount: Shadow Priest - Twilight's Hammer

• garagaholic
  • Laatst online: 01-10 17:01
Bullet NL schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:39:
[...]
Prima, jij je zin... Ik heb hier een HDI Dune Prime + D-Link Dualband Wireless N, op 3 Meter van een net nieuwe Synology DiskStation DS411+ staan, Via Gbit aangesloten op een D-link DIR855

Allemaal via de snelste settings, de Dune is een van de snelste media speler van dit moment, de D-link Wifi adaper is speciaal geslecteerd voor de router. Ik haal Wireless via de Nas echt het maximale, en toch loopt een 1080P MKV iso niet altijd soepel. (je ziet gewoon de buffers leeg lopen).

Bedraad is het natuurlijk geen probleem.

Nu ga jij mij vertellen dat een GSM met een simpele WIFI chipset iets beter kan dan mijn toch wel op kwaliteit uitgezochte apparatuur?

Ik zou zeggen, ga het lekker uit proberen. Los van het feit dat de DHD geen 1080P ondersteunt gaat het je gewoon niet lukken. De antenne van de DHD heeft simpelweg te weinig vermogen.
1. Ik heb niets gezegd over 1080P HD video kijken op mijn DHD.
2. Ik laat je gewoon wat feitjes zien (kijk de linkjes maar)

Of het nu wel of niet mogelijk is om 1080P over WiFi te streamen naar een DHD maakt me eerlijk gezegd geen reet uit. Ik wilde gewoon uitleggen dat jouw 'statement' (minimaal 60Mbps voor lage kwaliteit 1080P) ten aanzien van de bandbreedte die je nodig hebt onwaar is. Wat waarschijnlijk méér een factor is, is dat je wel een vrij constante snelheid moet hebben om zonder schokken te kunnen blijven streamen. En, jammer maar helaas, WiFi heeft nu eenmaal ten opzichte van kabel relatief veel last van interferentie. 2 seconden een drop in signaal betekent vaak al gewoon weer 'lekker bufferen', zeker als je al redelijk aan de max zit van wat de verbinding aankan. Het kan dus best zo zijn dat WiFi niet voor iedere omgeving de meest betrouwbare wijze is om HD films te kijken.

Hier lukt het overigens regelmatig best handig, met een laffe oude WiFi router, een kutterige laptop (via HDMI naar versterker) en een slap 'ach leuk voor een 10tje van de aldi' NASje.

Ten aanzien opmerkingen over enkele details in de afwerking: ik kan me wel voorstellen dat men hier over valt. Je koopt, ook voor mijn gevoel, het 'flagship' product van HTC. Hoe je het ook wendt of keert betaal je hier ook voor (520 euro is niet bepaald peanuts). Het apparaat ziet er m.i. strak en goed uit en zulke onvolkomenheden zijn gewoon heel erg jammer. Het doet af aan de productbeleving en de algehele afwerking, welke (weer mi) zeer goed is. Ik denk dat HTC zich dat best mag aantrekken. Zeker als ze serieus op lifestyle vlak (tegenwoordig wel érg belangrijk) met Apple willen concurreren in de hoogste regionen van de telefoonmarkt.

Verwijderd

garagaholic schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 00:36:

Of het nu wel of niet mogelijk is om 1080P over WiFi te streamen naar een DHD maakt me eerlijk gezegd geen reet uit.
De discussie hier is juist dat. De DHD heeft geen HDMI out, over DLNA (dus wifi) gaat het niet lukken en het scherm kan het ook niet aan. HDMI en het scherm zijn vaste zaken waar we niet over hoeven te discuseren.De discussie hier was of het op een fatsoenlijke wijze ging lukken over DLNA en jij geeft zelf al het antwoord, nee. Dan begrijp ik niet waarom je op zo'n manier moet reageren. De chipset mag dan wel Wifi-G en Wifi-N ondersteunen maar het is een bekend feit dat smartphones bij lange na die snelheden niet halen en niet kunnen halen wegens technische redenen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2010 04:27 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
De show is weer over: graag weer ontopic (voor zover dat nog niet was gebeurd ;)).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1 ... 18 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels, accessoires en al het andere dat niet met de telefoon zelf te maken heeft hoort hier niet thuis. Offtopic-berichten worden verwijderd.

[ABO] HTC Desire HD levertijden- en abonnemententopic

Accessoires mogen hier