Ik heb het geprobeerd te repliceren met 3875x verschillende manieren van vasthouden, maar ik kan met geen mogelijkheid een zo grote hoeveelheid verlies aan verbinding krijgen? Soms gaat er wel een streepje weg, maar meer kan ik er niet uitkrijgen.Lcount schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 00:25:
Vind het iig zeer irritant aangezien ik mijn pink altijd als onder steuning gebruik. En als ik in lwndscape type heb ik mijn hand ook opbhet klepje. Het klepje is ook niet echt stevig helaas. Maar dat constand mijn verbinding van H naar g gaat en van 4 streepjes naar 1 of zelfs helemaal niks is gewoon klote. Verder lijdt wifi hier niet onder.
Ik heb het ook een aantal keer gehad. Dan hield ik het toestel met m'n linkerhand vast en zag ik het teruglopen van 3 streepjes naar 1 streepje. Ik kan het nu echter ook met geen mogelijkheid repliceren, ik blijf 4 streepjes houden, hoe ik het toestel ook vasthoud. Wellicht is het op e.o.a. manier lokatie gebonden, aangezien ik nu op werk ben (in de stad) en mijn eerdere waarneming thuis was (in de polder).Sagaris schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 09:16:
[...]
Ik heb het geprobeerd te repliceren met 3875x verschillende manieren van vasthouden, maar ik kan met geen mogelijkheid een zo grote hoeveelheid verlies aan verbinding krijgen? Soms gaat er wel een streepje weg, maar meer kan ik er niet uitkrijgen.
heb het hier ook een beetje. Als ik hem bij het klepje vastpak gaan er 1 of 2 streepjes af. Maar ben nu thuis, en het bereik is hier meestal niet echt heel denderend. Zal ook is proberen als ik ergens ben waar ik heel goed bereik hebAmonTobin schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 09:24:
[...]
Ik heb het ook een aantal keer gehad. Dan hield ik het toestel met m'n linkerhand vast en zag ik het teruglopen van 3 streepjes naar 1 streepje. Ik kan het nu echter ook met geen mogelijkheid repliceren, ik blijf 4 streepjes houden, hoe ik het toestel ook vasthoud. Wellicht is het op e.o.a. manier lokatie gebonden, aangezien ik nu op werk ben (in de stad) en mijn eerdere waarneming thuis was (in de polder).
Als ik me toestel op de tafel heb liggen, heb ik op dit moment een signaalsterkte van -89dBm. Op het moment dat ik mijn toestel (normaal) vast heb. Daalt mijn signaalsterkte naar -101 dBm. Oftewel: volgens mij is dat niet helemaal de bedoeling.Sagaris schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 09:16:
[...]
Ik heb het geprobeerd te repliceren met 3875x verschillende manieren van vasthouden, maar ik kan met geen mogelijkheid een zo grote hoeveelheid verlies aan verbinding krijgen? Soms gaat er wel een streepje weg, maar meer kan ik er niet uitkrijgen.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Heren,
Heb gister via Telfort de DHD besteld, ik krijg hem als het goed is 7/8 november.
Wil van te voren een aantal dingen in orde hebben, zoals geheugenkaart, screenprotector, hoesje.
Wat ik mijzelf afvraag: Het liefst wil ik een 16GB kaartje erin stoppen, maar uit ervaring (fototoestel) weet ik dat class 2 kaartjes niet al te snel zijn, zelfs 4 vond ik redelijk traag.
De prijzen van class 6 zijn overdreven, waarom ik toch waarschijnlijk voor de clas 4 geheugen ga. Is dit qua snelheid goed genoeg?, hoe verhoudt dat met de de flasgeheigen van de Iphone 4 bijv?
Heb gister via Telfort de DHD besteld, ik krijg hem als het goed is 7/8 november.
Wil van te voren een aantal dingen in orde hebben, zoals geheugenkaart, screenprotector, hoesje.
Wat ik mijzelf afvraag: Het liefst wil ik een 16GB kaartje erin stoppen, maar uit ervaring (fototoestel) weet ik dat class 2 kaartjes niet al te snel zijn, zelfs 4 vond ik redelijk traag.
De prijzen van class 6 zijn overdreven, waarom ik toch waarschijnlijk voor de clas 4 geheugen ga. Is dit qua snelheid goed genoeg?, hoe verhoudt dat met de de flasgeheigen van de Iphone 4 bijv?
Kom er net achter dat 'locations' in combinatie met de 'zoek alles' van HTC niet (meer?) werkt. Als ik in Zoek Alles bijvoorbeeld "Supermarkt" intoets, komen er vrij veel resultaten (naast de smsjes e.d.). Bij locations dus ook, maar als ik een supermarkt aantip refreshed ie als 't ware de search zonder naar de locations app te gaan. Een volledige herstart mocht helaas niet baten, ik blijf m'n search refreshen. De locations app werkt wel gewoon als ik 'm zelf opstart.
Ik weet niet zeker of ik op deze manier eerder wel direct naar de app doorging, maar het lijkt me in ieder geval de bedoeling dat dat gebeurt. Kan iemand even kijken of 't aan mij ligt, en ik maar eens moet kijken of er ergens iets kapot is gegaan, of dat het sowieso 'kapot' is?
Ik weet niet zeker of ik op deze manier eerder wel direct naar de app doorging, maar het lijkt me in ieder geval de bedoeling dat dat gebeurt. Kan iemand even kijken of 't aan mij ligt, en ik maar eens moet kijken of er ergens iets kapot is gegaan, of dat het sowieso 'kapot' is?
Ik heb het al een aantal keer voorbij zien komen (inclusief links naar andere sites), maar mijn 6 dagen oude DHD kan al 3 dagen niets meer downloaden van de market. De downloads zijn niet zichtbaar op het toestel (statusbalk) en als je de app aanklikt in de market, blijft de download balk ook gewoon leeg.
Heeft iemand hier een workaround voor gevonden ? Het lijkt mij sterk dat iets groots als de android market gewoon een paar dagen niet werkt, dus het lijkt mij een soort cache-probleem ofzo ? Iemand ideeën ?
Aangezien mensen doorgaans alleen klagen op een forum, wil ik als DHD bezitter eventuele twijfelaars gelijk duidelijk maken dat het een heerlijk toestel is! (Nu staat er ook eens een positief bericht
)
Heeft iemand hier een workaround voor gevonden ? Het lijkt mij sterk dat iets groots als de android market gewoon een paar dagen niet werkt, dus het lijkt mij een soort cache-probleem ofzo ? Iemand ideeën ?
Aangezien mensen doorgaans alleen klagen op een forum, wil ik als DHD bezitter eventuele twijfelaars gelijk duidelijk maken dat het een heerlijk toestel is! (Nu staat er ook eens een positief bericht
Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex
Verwijderd
Haha, ik zal vanaf nu lief tegen je zijn hoor ;-) (PM van moderator ;-) )Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 00:04:
[...]
Wat doe je als Vodafone zegt er is niks aan de hand? Die kiertjes horen? Kost het jouw dan geld? Of vergoeden zij ook de onkosten wanneer er niks mee aan de hand blijkt te zijn? Ik heb ooit iets terug gestuurd naar bedrijf omdat dus echt stuk gegaan was, maar mijn onkosten werden niet vergoed ( alternate ).
ja dat is dus waar ik dus voor vrees. vandaar dat ik probeer het rechtstreeks bij HTC te regelen...
Lees even een stukje terug, daar was een heel uitgebreid stukje van iemand die het klaar en simpel uitlegde.Sannieboy schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:37:
Heren,
[ Voor 76% gewijzigd door Cybergamer op 27-10-2010 11:19 ]
Dit heeft niets met het toestel te maken, er zijn problemen (geweest) met andriod marked.Centaur schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:15:
Ik heb het al een aantal keer voorbij zien komen (inclusief links naar andere sites), maar mijn 6 dagen oude DHD kan al 3 dagen niets meer downloaden van de market. De downloads zijn niet zichtbaar op het toestel (statusbalk) en als je de app aanklikt in de market, blijft de download balk ook gewoon leeg.
Aangezien mensen doorgaans alleen klagen op een forum, wil ik als DHD bezitter eventuele twijfelaars gelijk duidelijk maken dat het een heerlijk toestel is! (Nu staat er ook eens een positief bericht)
Gewoon de download een paar keer opnieuw achter elkaar opstarten en afsluiten, op een gegeven moment gaat hij wel lopen.
Ik denk dat dit download probleem wordt veroorzaakt door de toch wel redelijke groei van Andriod de afgelopen weken.
Nogmaals, dat market het niet doet is geen DHD probleem...
Cogitationis poenam nemo patitur
Maakt iemand gebruik van de HTC Locations Widget? Bij mij zit er een vaag rondje in de afbeelding en ik weet niet of dat in de afbeelding zit of dat het aan mijn scherm ligt. Ik heb geprobeerd om op google te zoeken naar een voorbeeld van de locations widget maar kon geen afbeelding vinden.
Vodafone is vodafone als je het mij vraagt.Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:58:
[...]
geen idee.
ik zal eens kijken of ik morgen tijd heb om langs een winkel te gaan. alleen heb em online gekocht en vrees dat ik em dan ook online moet terugbrengen (dus terugsturen via post en wachten tot ze beslissen/bedenken wat ze ermee gaan doen). Of denk je dat ik er gewoon mee naar een winkel kan?
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Verwijderd
Sinds gisteren ben ik ook de trotse eigenaar van de DHD. Ik heb (nog) geen problemen met de proximity sensor. Ik heb echter 1 probleem en dat is dat ik mijn DHD niet kan koppelen met mijn PC. Mijn PC toont een extra verwisselbare schijf, maar als ik hier op klik geeft hij aan dat ik een verwisselbare schijf moet plaatsen. Ik heb bij de instelling aangegeven dat ik diskdrive wil. Wie o wie kan mij helpen ?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2010 13:01 ]
Niet echt. Meestal zijn het franchisers. Dat neemt niet weg dat er misschien onderling afspraken gemaakt kunnen zijn over garantie en degelijke. Maar ik vraag het me serieus af of je met een online gekocht toestel de winkel in kan rennen.Blerf schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:43:
[...]
Vodafone is vodafone als je het mij vraagt.
net een mail terug gehad van HTC over het vraagstuk 'kiertjes', ik moet maar contact opnemen met de helpdesk en dan moet het toestel opgestuurd worden......erg jammer.....kost zeker weer weken! wie weet hoelang zoiets duurt bij HTC? en is er geen centraal punt waar je langs kunt rijden???
Verwijderd
Heb je onderin wel op 'gereed' gedrukt?Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:00:
Sinds gisteren ben ik ook de trotse eigenaar van de DHD. Ik heb (nog) geen problemen met de proximity sensor. Ik heb echter 1 probleem en dat is dat ik mijn DHD niet kan koppelen met mijn PC. Mijn PC toont een extra verwisselbare schijf, maar als ik hier op klik geeft hij aan dat ik een verwisselbare schijf moet plaatsen. Ik heb bij de instelling aangegeven dat ik diskdrive wil. Wie o wie kan mij helpen ?
Klik bij instellingen/ Usb-verbindingstype 'vragen' aan
Vink bij Instellingen/Applicaties/Ontwikkeling==> Usb-foutopsporing aan
Had hetzelfde probleem, ga naar: instellingen --> applicaties --> applicaties beheren --> alle applicaties --> market. Daar moet je gegevens wissen en cache wissen. Daarna deed ie het bij mij weer. Eventueel hierna nog een keer opnieuw opstartenCentaur schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:15:
Aangezien mensen doorgaans alleen klagen op een forum, wil ik als DHD bezitter eventuele twijfelaars gelijk duidelijk maken dat het een heerlijk toestel is! (Nu staat er ook eens een positief bericht)
Hier is overigens ook een apart topic over, omdat alle android gebruikers hier last van hebben
Je kan je HTC iig naar elke Vodafone winkel met een Dynafix reparatie balie brengen. Dynafix is contractpartner van HTC voor het oplossen van stroringen en/of garantie problemen.babyxl schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:00:
[...]
Niet echt. Meestal zijn het franchisers. Dat neemt niet weg dat er misschien onderling afspraken gemaakt kunnen zijn over garantie en degelijke. Maar ik vraag het me serieus af of je met een online gekocht toestel de winkel in kan rennen.
Ik heb met mijn vorige telefoon (Sony Ericsson Xperia X1) welke ik via de telefonische verleng service van Vodafone had besteld meerdere malen bij de Dynafix balie in Groningen gestaan. -> idd scheurtjes enzo...
Dit zal voor HTC dus niet anders zijn.
dit vond ik netBullet NL schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:20:
[...]
Je kan je HTC iig naar elke Vodafone winkel met een Dynafix reparatie balie brengen. Dynafix is contractpartner van HTC voor het oplossen van stroringen en/of garantie problemen.
Ik heb met mijn vorige telefoon (Sony Ericsson Xperia X1) welke ik via de telefonische verleng service van Vodafone had besteld meerdere malen bij de Dynafix balie in Groningen gestaan. -> idd scheurtjes enzo...
Dit zal voor HTC dus niet anders zijn.
Dat is wat anders dan de Dynafix medewerker mij vertelde. Ook omdat hij omdat moment gewoon met een HTC bezig was.
Verwijderd
Probleem opgelost. Heb de telefoon opnieuw opgestart en alle programma´s afgesloten. Nu kreeg ik opeens wel de melding van gereed e.d. en vanaf dat moment werkt het ookVerwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:14:
[...]
Heb je onderin wel op 'gereed' gedrukt?
Heb nog gezocht naar Swype, maar kan nergens meer een werkende download link vinden. PM'tje iemand ?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2010 13:55 ]
Klopt het dat de DHD geen frontcamera heeft waarmee je kan videobellen!!!!
Wordt de boel bij je thuis verbouwd waardoor je zo moet schreeuwen?MUHBAS schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:10:
Klopt het dat de DHD geen frontcamera heeft waarmee je kan videobellen!!!!
Je beantwoordt de vraag zelf al, er zit geen camera op de voorkant.
Kan geen Personal messages gestuurd worden naar jeVerwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:45:
[...]
Probleem opgelost. Heb de telefoon opnieuw opgestart en alle programma´s afgesloten. Nu kreeg ik opeens wel de melding van gereed e.d. en vanaf dat moment werkt het ookThnx voor de hulp !
Heb nog gezocht naar Swype, maar kan nergens meer een werkende download link vinden. PM'tje iemand ?
Ga eens op zoek naar swype_2.4.44 WVGA NL
** Verbeter me als ik het fout heb
[ Voor 7% gewijzigd door Soullancer op 27-10-2010 15:06 ]
naNs schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:23:
[...]
Wordt de boel bij je thuis verbouwd waardoor je zo moet schreeuwen?
Je beantwoordt de vraag zelf al, er zit geen camera op de voorkant.
Ook vanuit mij bedankt voor de tip. Vanavond eens proberen. Wel apart dat hij ook niet in de market is te vindenStormingSoul schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:25:
[...]
Kan geen Personal messages gestuurd worden naar jeoptie staat uit.
Ga eens op zoek naar swype_2.4.44.10912 WVGA NL
** Verbeter me als ik het fout heb
Wat betreft de kiertjes enzo:
Ik heb in de winkel 5 verschillende HD's bekeken; ze hebben dit allemaal.
Ook liggen de displays er verschillend in.
De ene sluit wel mooi aan, de ander wat minder.
Bovenkant of zijkant van scherm; allemaal hetzelfde...
Ik heb in de winkel 5 verschillende HD's bekeken; ze hebben dit allemaal.
Ook liggen de displays er verschillend in.
De ene sluit wel mooi aan, de ander wat minder.
Bovenkant of zijkant van scherm; allemaal hetzelfde...
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
swype is in een gesloten beta voor Android, daarom is dat.Totaalgeflipt schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:33:
[...]
Ook vanuit mij bedankt voor de tip. Vanavond eens proberen. Wel apart dat hij ook niet in de market is te vinden
Gelukkig zijn er veel aardige mensen die het toch online willen zetten

Vanmorgen toen ik wakker werd viel mij het volgende op: ik had geen bereik.
Mijn telefoon heeft de hele nacht in de lader gezeten en 's avonds toen ik naar bed ging had ik wel gewoon bereik, maar toen ik wakker werd herkende hij mn simkaart niet meer en moest ik de telefoon opnieuw starten. Kent iemand dit probleem?
Ook heb ik vandaag tot 2 keer toe een spontane reboot gehad.
Verder bevalt de DHD me prima en ben ik alles nog druk aan het ontdekken.
Mijn telefoon heeft de hele nacht in de lader gezeten en 's avonds toen ik naar bed ging had ik wel gewoon bereik, maar toen ik wakker werd herkende hij mn simkaart niet meer en moest ik de telefoon opnieuw starten. Kent iemand dit probleem?
Ook heb ik vandaag tot 2 keer toe een spontane reboot gehad.
Verder bevalt de DHD me prima en ben ik alles nog druk aan het ontdekken.
Verwijderd
Ik kan eind november mijn abbonement bij Hi verlengen, en dan kies ik ook voor de DHD.
Weet iemand of de DHD misschien ook bij Mediamarkt of Saturn te koop is, ik wil er namelijk van te voren even mee "spelen".
Weet iemand of de DHD misschien ook bij Mediamarkt of Saturn te koop is, ik wil er namelijk van te voren even mee "spelen".
In de winkels van Hi, Vodafone etc zijn vaak dummies en soms ook echt werkende toestellen. Probeer het daar eens.Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:22:
Ik kan eind november mijn abbonement bij Hi verlengen, en dan kies ik ook voor de DHD.
De Telefoon is nog niet leverbaar bij Mediamarkt of Saturn, om de simpele reden dat ze hem nog niet hebben.Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:22:
Ze verwachten hem tussen nu en 2 weken. Ook voor accessoires hoef je nog niet bij deze winkelketen te zijn. Ze hebben behalve wat spul voor de HD2 nog niets in huis.
Geweldig! Thnx voor de hulpRobbert1 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:19:
[...]
Had hetzelfde probleem, ga naar: instellingen --> applicaties --> applicaties beheren --> alle applicaties --> market. Daar moet je gegevens wissen en cache wissen. Daarna deed ie het bij mij weer. Eventueel hierna nog een keer opnieuw opstarten
Hier is overigens ook een apart topic over, omdat alle android gebruikers hier last van hebben
Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex
He hallo, ik heb hem eindelijk ook!!
Ik heb (nog) geen proximity sensor problemen. Ik vond het alleen even lastig om mijn agenda te synchen op de dicht getimmerde werkplek. Maar na wat gehannes is dat toch wel gelukt. Ik zie wel dat het scherm niet zo zwart is als een amoled. Maar nog steeds echt heel erg mooi. En vooral groot.
Ik ben lekker aan het wennen aan android. En vooralsnog bevalt het!
Ik heb (nog) geen proximity sensor problemen. Ik vond het alleen even lastig om mijn agenda te synchen op de dicht getimmerde werkplek. Maar na wat gehannes is dat toch wel gelukt. Ik zie wel dat het scherm niet zo zwart is als een amoled. Maar nog steeds echt heel erg mooi. En vooral groot.
Ik ben lekker aan het wennen aan android. En vooralsnog bevalt het!
Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"
Verwijderd
Ik kwam daar gister idd achter!
Ik was er stiekem van uit gegaan dat er een front camera op zat, maar dat was de proximity sensor! Ik was Tango aan het proberen en ik zag mezelf maar niet
maar goed, eigenlijk wel een soort van domper
Verwijderd
Net bericht gehad van HTC over de kiertjes en htcsense.com:
---------------------------------------------
Beste,
Het is erg vervelend dat u problemen heeft met uw juist aangeschafte HTC Desire HD.
In dit geval lijkt het op een fabrieksfout.
U kunt met het toestel terug gaan naar de winkel waar u het kunt omruilen.
Mocht de winkelier niet meewerken, vraag dan of ze contact met HTC willen opnemen.
Een andere mogelijkheid is om het toestel op te laten halen voor reparatie.
Als u voor deze optie kiest, neem dan kontakt op met onze klantenservice.
Deze is tijdens werkdagen bereikbaar van 09.00-18.00 en op zaterdag van 09.00-13.00.
Het telefoonnummer is 020-7157310
Hopende u hiermede van dienst te zijn geweest.
----------------------------------------------
Beste,
Dank u wel voor uw email,
Wij weten dat er nog wat problemen zijn met de website, en we zijn er mee bezig om die op te lossen en hopen dat het zo snel mogelijk op gelost is.
Ik ben gisteren alle telefoonwinkels van Utrecht en Den Bosch af gegaan, niemand had het op voorraad!
Ik kon de DHD dus niet vergelijken met een andere om het evt. op te sturen
---------------------------------------------
Beste,
Het is erg vervelend dat u problemen heeft met uw juist aangeschafte HTC Desire HD.
In dit geval lijkt het op een fabrieksfout.
U kunt met het toestel terug gaan naar de winkel waar u het kunt omruilen.
Mocht de winkelier niet meewerken, vraag dan of ze contact met HTC willen opnemen.
Een andere mogelijkheid is om het toestel op te laten halen voor reparatie.
Als u voor deze optie kiest, neem dan kontakt op met onze klantenservice.
Deze is tijdens werkdagen bereikbaar van 09.00-18.00 en op zaterdag van 09.00-13.00.
Het telefoonnummer is 020-7157310
Hopende u hiermede van dienst te zijn geweest.
Beste,
Dank u wel voor uw email,
Wij weten dat er nog wat problemen zijn met de website, en we zijn er mee bezig om die op te lossen en hopen dat het zo snel mogelijk op gelost is.
Ik ben gisteren alle telefoonwinkels van Utrecht en Den Bosch af gegaan, niemand had het op voorraad!
Ik kon de DHD dus niet vergelijken met een andere om het evt. op te sturen

Heel internet staat vol met de specificaties van het toestel, als er een front camera op had gezeten dan zou je dit toch wel ergens kunnen hebben gelezen?Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:27:
[...]
Ik kwam daar gister idd achter!
Ik was er stiekem van uit gegaan dat er een front camera op zat, maar dat was de proximity sensor! Ik was Tango aan het proberen en ik zag mezelf maar niethaha
maar goed, eigenlijk wel een soort van domper
Ik heb nog wel een nokia N80 voor je in de aanbieding, die heeft wel een front-cam....
Verwijderd
Haha, dat is het em nou! Ik heb maanden gewacht op dit toestel en dacht alle specs wel te kennenBullet NL schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:38:
[...]
Heel internet staat vol met de specificaties van het toestel, als er een front camera op had gezeten dan zou je dit toch wel ergens kunnen hebben gelezen?
Ik heb nog wel een nokia N80 voor je in de aanbieding, die heeft wel een front-cam....![]()
![]()
Maar ik denk dat ik je genereuze bod maar moet afslaan
Zijn er hier mensen die van een 3g/3gs iPhone overgegaan zijn naar Android? Ben benieuwd hoe het jullie bevalt?
Verwijderd
Ik ben overgegaan van iPhone 3G naar Android, in begin even wennen, maar na tijdje wil je echt niet meer terug.BioHazard schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 18:55:
Zijn er hier mensen die van een 3g/3gs iPhone overgegaan zijn naar Android? Ben benieuwd hoe het jullie bevalt?
Mjah, ik ben ook overgestapt, maar de App Market is toch wel erg matig, je mist sommige iPhone-apps (Sleep Cycle bijvoorbeeld), en websites en bedrijven maken altijd eerst een iPhone-versie, en kijken dan of een Android-versie ook interessant is, helaas nooit andersom. Ik ben ook wel blij met mijn Desire (geen HD), maar de iPhone heeft ook wel iets. Als je de prijs (honderden euro's meer) kan verantwoorden voor jezelf voor een iPhone 4 is dat een betere keus, maar met een Desire HD heb je ook een beest van een telefoonVerwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 18:59:
[...]
Ik ben overgegaan van iPhone 3G naar Android, in begin even wennen, maar na tijdje wil je echt niet meer terug.
Bambu Lab P1S Combo
Volgens mij is mijn Desire HD DOA
Gisteren opgehaald bij BelCompany en uiteraard gelijk opgeladen (ja, plasticje van batterij had ik eraf gehaald), sim kaart erin en aan de slag. Wat me opviel was dat hij 's avonds 2x spontaan opnieuw startte. Toen ik naar bed ging had ik hem in de oplader gedaan, toen ik wakker werd zag ik dat ik geen bereik had en hij m'n simkaart niet herkende. Oplossing: telefoon uitzetten en weer aan.
Toen ik vanochtend in de trein zat voelde ik m'n telefoon trillen dus ik dacht dat ik een sms kreeg, ik pakte m'n telefoon en zag weer het bootscherm
Eenmaal thuis eens flink zitten klooien ermee (veel apps open en dergelijke) en alles ging goed. Echter toen ik hem weglegde: spontane reboot. Daarom dus maar een factory reset gedaan via het menu, en daarna weer synchroniseren met Google voor mijn contacten en kalender.
Alles ging goed, tot ik zojuist op m'n DHD internet opende en hij weer opeens ging rebooten.
Ik had nog geen enkele app uit de market geinstalleerd
Morgen dus maar terug naar de winkel en zeggen dat ie kapot geleverd is, en hopen dat er zo snel mogelijk een nieuwe batch komt zodat ik hem kan ruilen.
Gisteren opgehaald bij BelCompany en uiteraard gelijk opgeladen (ja, plasticje van batterij had ik eraf gehaald), sim kaart erin en aan de slag. Wat me opviel was dat hij 's avonds 2x spontaan opnieuw startte. Toen ik naar bed ging had ik hem in de oplader gedaan, toen ik wakker werd zag ik dat ik geen bereik had en hij m'n simkaart niet herkende. Oplossing: telefoon uitzetten en weer aan.
Toen ik vanochtend in de trein zat voelde ik m'n telefoon trillen dus ik dacht dat ik een sms kreeg, ik pakte m'n telefoon en zag weer het bootscherm
Alles ging goed, tot ik zojuist op m'n DHD internet opende en hij weer opeens ging rebooten.
Ik had nog geen enkele app uit de market geinstalleerd
Morgen dus maar terug naar de winkel en zeggen dat ie kapot geleverd is, en hopen dat er zo snel mogelijk een nieuwe batch komt zodat ik hem kan ruilen.
Verwijderd
MacorgaZ schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 19:04:
[...]
Mjah, ik ben ook overgestapt, maar de App Market is toch wel erg matig, je mist sommige iPhone-apps (Sleep Cycle bijvoorbeeld), en websites en bedrijven maken altijd eerst een iPhone-versie, en kijken dan of een Android-versie ook interessant is, helaas nooit andersom. Ik ben ook wel blij met mijn Desire (geen HD), maar de iPhone heeft ook wel iets. Als je de prijs (honderden euro's meer) kan verantwoorden voor jezelf voor een iPhone 4 is dat een betere keus, maar met een Desire HD heb je ook een beest van een telefoon.
offtopic:
Klopt Android is atm de beste keus als je geen iPhone wilt, maar wel wat er zo dicht mogelijk bij in de buurt komt. Maar ja, ik wil enkel 1 jaar abbo en dan is de iPhone (te) duur.
Klopt Android is atm de beste keus als je geen iPhone wilt, maar wel wat er zo dicht mogelijk bij in de buurt komt. Maar ja, ik wil enkel 1 jaar abbo en dan is de iPhone (te) duur.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2010 19:08 ]
Ik heb nu een 3GS. Maar na een aantal jaar iPhones, wil ik misschien iets anders.
ik ben ook van iPhone 3G naar de DHD gegaan.. 1 ding wat me gelijk opvalt dat ik overal een stuk vrijer ben in het instellen van me telefoon bijv bij het syncen van mijn gegevens en apps. ook dat je agenda en contactpersonen worden gesynct via het internet vind ik helemaal geweldig hoef ik niet meer elke dag me telefoon aan me computer te koppelen om me agenda te syncen
Ik heb een eigen Exchange, dus dat doet mijn iPhone al. Maar goed, ik heb de iPhone eigenlijk wel ff gezien. Ben met JB addons aan de gang gegaan, en themes enzo. Maar dan nog, ik heb toch de behoefte om wat anders te proberen.mydoom schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 19:18:
ik ben ook van iPhone 3G naar de DHD gegaan.. 1 ding wat me gelijk opvalt dat ik overal een stuk vrijer ben in het instellen van me telefoon bijv bij het syncen van mijn gegevens en apps. ook dat je agenda en contactpersonen worden gesynct via het internet vind ik helemaal geweldig hoef ik niet meer elke dag me telefoon aan me computer te koppelen om me agenda te syncen
Verwijderd
Ik vindt het aanbod prima, op games zit ik niet teveel te wachten, ik vindt nuttige toepassingen belangrijkere. Ik moet nog maar wat tegen komen zoals sipdroid bijvoorbeeld.MacorgaZ schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 19:04:
[...]
Mjah, ik ben ook overgestapt, maar de App Market is toch wel erg matig, je mist sommige iPhone-apps (Sleep Cycle bijvoorbeeld), en websites en bedrijven maken altijd eerst een iPhone-versie, en kijken dan of een Android-versie ook interessant is, helaas nooit andersom. Ik ben ook wel blij met mijn Desire (geen HD), maar de iPhone heeft ook wel iets. Als je de prijs (honderden euro's meer) kan verantwoorden voor jezelf voor een iPhone 4 is dat een betere keus, maar met een Desire HD heb je ook een beest van een telefoon.
En niet te vergeten ik hoef een HTC Desire HD niet te jailbreaken.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2010 19:24 ]
Ik heb tot nu toe geen problemen met mijn Desire HD. Wel jammer dat mijn abonnement nog niet in is gegaan, dus ik alleen van wifi gebruik kan maken.
Ik heb trouwens wel een beetje problemen met het typen. Dat hij woorden aanvult is leuk, maar 90% van de tijd heb ik het woord al goed getypt en wil ik gewoon een spatie. Maar spatie ziet hij als goedkeuren van de suggestie, waardoor ik een ander woord typ dan de bedoeling is. Ik zie niet in waarom dat handig is.
Ik heb trouwens wel een beetje problemen met het typen. Dat hij woorden aanvult is leuk, maar 90% van de tijd heb ik het woord al goed getypt en wil ik gewoon een spatie. Maar spatie ziet hij als goedkeuren van de suggestie, waardoor ik een ander woord typ dan de bedoeling is. Ik zie niet in waarom dat handig is.
Je doet nu een beetje overkomen alsof een Android toestel een "poor man's" iPhone toestel is, wat totaal niet aan de orde is.Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 19:07:
[...]
offtopic:
Android is een veel opener en speelser OS t.o.v. iOS. Wil je een saai, nauwelijks customizable, maar über stabiel OS met superieure apps/software-support en performance, dan is iOS voor jou. Houd je van een OS waarbij je het helemaal naar je eigen smaak kan inrichten en neem je wat meer instabiliteit en een performance hit op de koop toe, dan is Android voor jou.
Beiden staan op zichzelf en voor beiden valt wat te zeggen. Ik ben zelf 3 jaar lang eigenaar geweest van een iPhone en ik kan de iPhone 4 makkelijk betalen, maar mijn keus gaat om eerder genoemde argumenten toch echt naar een toestel met Android.
[ Voor 9% gewijzigd door AmonTobin op 27-10-2010 19:30 ]
(De primeur voor HTC Desire HD) Ook zat van die applicaties van HTC zoals peep & amazon mp3 die je helemaal niet gebruikt? Disable ze dan nu (ze verdwijnen ook uit je launcher).
Of via ADB (command-line op je PC, is wat makkelijker typen):
[list]
• Installeer android SDK (Google)
• Activeer USB debugging in Settings -> Applications -> Development
• Driver installen (staat in usb_driver map) vergeet niet de USB driver mod.
• cmd openen en naar tools/ gaan in de SDK en dan adb shell
En dan zitten we nu bij alle 2 de manieren in een shell omgeving.
Dan vragen we nu even su rechten, let wel dat je VISIONary gedraaid hebt:
Je kunt alle packages bekijken met het volgende statement:
Minder duidelijk maar betere naamgeving van alle apps:
Packages disablen en enablen gaat zo:
Bijvoorbeeld:
Paar leuke dingen om te disablen
[list]
• com.htc.htctwitter (Peep)
• com.twitter.android (Twitter)
• com.amazon.mp3 (Amazon, ook onderstaande uitvoeren)
• com.amazon.mp3/com.amazon.mp3.client.activity.LauncherActivity
• com.facebook.katana (Facebook)
• com.htc.recommend.widget (HTC Likes widget)
• com.htc.recommend (HTC Likes widget)
• com.htc.wdm (HTC Hub)
• com.htc.googlereader (News)
• com.google.android.apps.genie.geniewidget (News and Weather)
• com.htc.android.Stock (Stocks / Aandelen)
[list]
• com.htc.StockWidget
• com.futuredial (Transfer data)
• com.htc.ereader (Reader)
• com.htc.laputa.HtcLaputaInstaller (Locations Launcher)
• com.htc.android.htcsetupwizard (Setup / hoef je maar 1 maal te runnen)
• com.google.android.googlequicksearchbox (Google Search, standaard gebruik je HTC search, die precies hetzelfde doet)
• com.htc.friendstream (Friend Stream (onderstaande zijn plugins van friendstream))
Bijkomend voordeel: Apps blijven ook niet hangen in het geheugen als je ze perongeluk 1 keer hebt geopend, en worden niet gecached, dus meer ruimte voor andere apps (ook al is android zo ingedeeld dat de oudst geopende app wordt gesloten bij low RAM)
- Download VISIONary uit de android market
- Open VISIONary en wacht even, je hebt nu tijdelijke root (deze app kun je na disablen van de applicaties weer weggooien)
Of via ADB (command-line op je PC, is wat makkelijker typen):
[list]
• Installeer android SDK (Google)
• Activeer USB debugging in Settings -> Applications -> Development
• Driver installen (staat in usb_driver map) vergeet niet de USB driver mod.
• cmd openen en naar tools/ gaan in de SDK en dan adb shell
En dan zitten we nu bij alle 2 de manieren in een shell omgeving.
Dan vragen we nu even su rechten, let wel dat je VISIONary gedraaid hebt:
code:
1
| su |
Je kunt alle packages bekijken met het volgende statement:
code:
1
| pm list packages |
Minder duidelijk maar betere naamgeving van alle apps:
code:
1
| pm list packages -f |
Packages disablen en enablen gaat zo:
code:
1
2
| pm disable <naam package> pm enable <naam package> |
Bijvoorbeeld:
code:
1
| pm disable com.htc.htctwitter |
Paar leuke dingen om te disablen
[list]
• com.htc.htctwitter (Peep)
• com.twitter.android (Twitter)
• com.amazon.mp3 (Amazon, ook onderstaande uitvoeren)
• com.amazon.mp3/com.amazon.mp3.client.activity.LauncherActivity
• com.facebook.katana (Facebook)
• com.htc.recommend.widget (HTC Likes widget)
• com.htc.recommend (HTC Likes widget)
• com.htc.wdm (HTC Hub)
• com.htc.googlereader (News)
• com.google.android.apps.genie.geniewidget (News and Weather)
• com.htc.android.Stock (Stocks / Aandelen)
[list]
• com.htc.StockWidget
• com.futuredial (Transfer data)
• com.htc.ereader (Reader)
• com.htc.laputa.HtcLaputaInstaller (Locations Launcher)
• com.htc.android.htcsetupwizard (Setup / hoef je maar 1 maal te runnen)
• com.google.android.googlequicksearchbox (Google Search, standaard gebruik je HTC search, die precies hetzelfde doet)
• com.htc.friendstream (Friend Stream (onderstaande zijn plugins van friendstream))
- com.htc.socialnetwork.facebook
- com.htc.socialnetwork.flickr
- com.htc.FriendStreamWidget
- com.htc.TwitterWidget
Bijkomend voordeel: Apps blijven ook niet hangen in het geheugen als je ze perongeluk 1 keer hebt geopend, en worden niet gecached, dus meer ruimte voor andere apps (ook al is android zo ingedeeld dat de oudst geopende app wordt gesloten bij low RAM)
[ Voor 16% gewijzigd door XiniX88 op 27-10-2010 22:03 ]
Heb mijn SIM/SD cover binnen gekregen vanochtend (gewoon met de post). Toch nog erg snel (6 dagen incl. weekend), +1 voor HTC service dus
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Kijk dat zijn goede berichten zeg! Nu nog even die root dingen leren en hoe dat precies werkt... aangezien ik van de iphone af kom is dit al lang geleden en vind ik het bijna eng om te proberen hahaha.
[ Voor 80% gewijzigd door pven op 27-10-2010 20:07 . Reden: Leer quoten ;-) ]
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
En past deze beter? Of is t gwn dezelfde...Jedi_Pimp schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 19:45:
Heb mijn SIM/SD cover binnen gekregen vanochtend (gewoon met de post). Toch nog erg snel (6 dagen incl. weekend), +1 voor HTC service dus![]()
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
En, hoe zit ie?Jedi_Pimp schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 19:45:
Heb mijn SIM/SD cover binnen gekregen vanochtend (gewoon met de post). Toch nog erg snel (6 dagen incl. weekend), +1 voor HTC service dus![]()
Hehe ps misschien kun je mn quote deels verwijderen, staan alweer nieuwe packages bij.Blerf schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 19:50:
[...]
Kijk dat zijn goede berichten zeg! Nu nog even die root dingen leren en hoe dat precies werkt... aangezien ik van de iphone af kom is dit al lang geleden en vind ik het bijna eng om te proberen hahaha.
Overigens is er niets engs aan, er kunnen geen aanpassingen in /system/ worden gedaan, echter de package manager staat in /data/system/packages.xml, deze kan dus wel met root worden aangepast.
Mocht het niet helemaal gelukt zijn, gewoon je telefoon terug naar fabriekinstellingen en alles is weer terug bij af.
Voor mensen die hun proximity zat zijn: (je schakelt hem dus uit he
code:
1
| pm disable android.hardware.sensor.proximity |
[ Voor 8% gewijzigd door XiniX88 op 27-10-2010 20:03 ]
Verwijderd
als je langer op een letter op het toetsenbord drukt kun je kiezen uit bijzondere tekens, maar meestal kun je ze wel selekteren maar dan worden niet over genomen, de eerste 2 wel maar verder niet. Is dit een bekend probleem?
Verwijderd
mij over kwam precies het zelfde ik heb toen ook gebeld met HTC er werd mij verzocht om foto's te sturen van de DHD met het geschuurde klepje, ik kreeg toen ook gelijk een mailtje terug met de vraag of ik het imeinummer en serienummer van het toestel wilde mailen en mijn adres gegevensJedi_Pimp schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 19:45:
voor het geval als het escalatieteam mij een nieuwe opstuurd
Dus maar hopen dat het klepje van de week komt
Verwijderd
Mwah alleen naar de laatste zin kijken en dan zeggen dat het goed is vindt ik een zeer zwart/wit kijk op dingen. Als je een paar regels daarvoor kijkt dan zie je:Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:02:
Twee nieuwe reviews, beiden overwegend positief.
Engadet | Techradar
Engadget: Op bepaalde onderdelen (afwerking body, magere batterij) krijgt de hardware er, terecht denk ik, flink van langs. Maar all in all: "It's Froyo on a 4.3-inch screen and it tastes just right."
Dat vindt ik persoonlijk zeer belangrijk.So what to make of the Desire HD? It's undeniably hampered by some design flaws and poor battery life, but the sheer volume of good things it brings to the table can't be ignored.
Verwijderd
Ik zou wel eens willen zien dat ze een SGS en iPhone naast hadden gelegd. Voornamelijk om de kwaliteit van het scherm te vergelijken.Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:02:
Twee nieuwe reviews, beiden overwegend positief.
Engadet | Techradar
Engadget: Op bepaalde onderdelen (afwerking body, magere batterij) krijgt de hardware er, terecht denk ik, flink van langs. Maar all in all: "It's Froyo on a 4.3-inch screen and it tastes just right."
Die iets opstaande rand hoeft helemaal geen probleem te zijn. Dat de accu er zo uitvliegt als je het klepje openmaakt ook niet, je weet het dus dan houd je er rekening mee. Je moet ook niet vergeten ze zijn een iPhone gewend en daarbij kan niks openVerwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:25:
[...]
Mwah alleen naar de laatste zin kijken en dan zeggen dat het goed is vindt ik een zeer zwart/wit kijk op dingen. Als je een paar regels daarvoor kijkt dan zie je:
[...]
Dat vindt ik persoonlijk zeer belangrijk.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2010 21:34 ]
Verwijderd
Ik had gisteren op Youtube nog een filmpje gezien met 6 telefoons welke ik nu niet meer kan vinden maar hier een vergelijking van DZ, DHD en iPhone 4.Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:30:
[...]
Ik zou wel eens willen zien dat ze een SGS en iPhone naast hadden gelegd. Voornamelijk om de kwaliteit van het scherm te vergelijken.
[...]
Die iets opstaande rand hoeft helemaal geen probleem te zijn. Dat de accu er zo uitvliegt als je het klepje openmaakt ook niet, je weet het dus dan houd je er rekening mee. Je moet ook niet vergeten ze zijn een iPhone gewend en daarbij kan niks open.
YouTube: HTC Desire HD, Z Windows Phone 7, iPhone 4 Startvorgang
Verwijderd
En als je een paar regels daarna kijkt dan zie je:Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:25:
[...]
Mwah alleen naar de laatste zin kijken en dan zeggen dat het goed is vindt ik een zeer zwart/wit kijk op dingen. Als je een paar regels daarvoor kijkt dan zie je:
[...]
Dat vindt ik persoonlijk zeer belangrijk.
Dat vind ik persoonlijk zeer belangrijk: van de nadelen die bestaan heb je niet echt last in het dagelijkse gebruik, terwijl juist de HD juist uitblinkt met voordelen in zaken die je wel dagelijks gebruikt.the Desire HD's downsides tend to relate to things that won't affect you too much in daily operation -- you won't need to access the battery too often, for example -- whereas its strengths reside in the critical areas of expanding functionality, choice, performance, and screen dimensions.
Dus het is ook wel een beetje zwart/wit van jou om die nuancering die ze maken weg te laten.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2010 21:48 ]
Verwijderd
Ik vindt dat ze wel nogal nonchalant doen over deze kwesties. Het zijn voor mij zeer belangrijke punten. Ik vindt dat een telefoon minimaal 2 jaar mee moet gaan en het liefst nog langer en daar moet het ook op gebouwd zijn. Als ik dan die plastic klepjes zie dan ben ik, met reden, sceptische.
Ik vertrouw de grote media trouwens niet, vooral niet als het komt op uitspraken van kwaliteit. Mechanische mankementen komen meestal pas later in het leven van een telefoon naar voren.
Ik vertrouw de grote media trouwens niet, vooral niet als het komt op uitspraken van kwaliteit. Mechanische mankementen komen meestal pas later in het leven van een telefoon naar voren.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2010 21:53 ]
Ben nu met dit "truukje" bezig, want ik erger me inderdaad kapot aan al die app's die ik van me leven niet zal gaan gebruiken. Dat ze er staan is al ergerlijk, maar dat sommigen uit zichzelf actief gaan is vele malen erger.XiniX88 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 19:26:
(De primeur voor HTC Desire HD) Ook zat van die applicaties van HTC zoals peep & amazon mp3 die je helemaal niet gebruikt? Disable ze dan nu (ze verdwijnen ook uit je launcher).
- Download VISIONary uit de android market
- Open VISIONary en wacht even, je hebt nu tijdelijke root (deze app kun je na disablen van de applicaties weer weggooien)
Alleen VISIONary wil niet echt lekker downloaden uit de Market. Maar heeft geen haast. Hoop wel dat het gaat werken
Want jij wil eens per dag je batterij en je SIM en/of SD-kaart verwisselen? Dat er nadelen aan de Desire HD zitten geef ik zeker toe. En dat de boven genoemde klepjes zeer lastig en stroef gaan zal ik ook toe geven, maar as said: hoe vaak verwissel je de batterij of je SIM? Het had erger geweest als de USB-poort achter een irritant/stroef klepje had gezeten.Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:51:
Ik vindt dat ze wel nogal nonchalant doen over deze kwesties. Het zijn voor mij zeer belangrijke punten. Ik vindt dat een telefoon minimaal 2 jaar mee moet gaan en het liefst nog langer en daar moet het ook op gebouwd zijn. Als ik dan die plastic klepjes zie dan ben ik, met reden, sceptische.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Verwijderd
Het moet wel tegen slijtage van dagelijks gebruik kunnen. Denk aan schokken, temperatuur schommelingen, druk, etc. Als hij in een strakke broekzak zit gaat het ook slijten en het ziet er niet echt uit als of het tegen een drop test kan. En laten we eerlijk zijn wie heeft hier zijn telefoon nooit laten vallen?FeaR1986 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:57:
Want jij wil eens per dag je batterij en je SIM en/of SD-kaart verwisselen? Dat er nadelen aan de Desire HD zitten geef ik zeker toe. En dat de boven genoemde klepjes zeer lastig en stroef gaan zal ik ook toe geven, maar as said: hoe vaak verwissel je de batterij of je SIM? Het had erger geweest als de USB-poort achter een irritant/stroef klepje had gezeten.
Met de accutijden welke het apparaat heeft is het natuurlijk zeer reeel dat mensen met meerdere accu's gaan werken zodat ze de dag door kunnen komen zonder lader. Het is zelfs een optie die in deze thread wordt besproken.
Verwijderd
Vooral de mwa mwa accu in de DHD vind ik een nadeel en het scherm lijkt me onder te doen voor de iPhone en SGS.
De hele market wil op dit moment niet echt lekker downloaden, heb het bij meerdere apps (niet bij alle vreemd genoeg), iig succes!FeaR1986 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:57:
[...]
Ben nu met dit "truukje" bezig, want ik erger me inderdaad kapot aan al die app's die ik van me leven niet zal gaan gebruiken. Dat ze er staan is al ergerlijk, maar dat sommigen uit zichzelf actief gaan is vele malen erger.
Alleen VISIONary wil niet echt lekker downloaden uit de Market. Maar heeft geen haast. Hoop wel dat het gaat werken
Overigens niet alle widgets kunnen worden gedisabled, alle widgets blijven het wel gewoon doen, ze dependen niet op hun native app, in zoverre ik ze allemaal heb getest.
Ps, kunnen we die batterij discussie niet eens eindigen... t blijft hetzelfde verhaal (wordt weinig nieuws toegevoegd)...
[ Voor 8% gewijzigd door XiniX88 op 27-10-2010 22:17 ]
Zojuist de review gelezen van engadget. en ik schok een beetje van het opstaande randje. dat geluid / gevoel als je iedere keer veegt. dat moet ik dus in het echt gaan ervaren. vervelend.
De discussie dat je je batterij er niet iedere dag uit haalt is wel waar. maar als je een beetje aan het spelen kan het zo maar gebeuren dat hij vast loopt enzo. en dan is iedere keer kloten met het klepje wel irritant.
ik heb een HD2 gehad en het camera probleem wat hun aangeven heb ik nooit gehad. de echte lens licht iets dieper als de rest dus de telefoon ligt niet meteen op het glas.
Ik hoop trouwens dat er nog wel 3de partij klepjes te krijgen zijn. misschien iets steviger (carbon ofzo ;p)
De discussie dat je je batterij er niet iedere dag uit haalt is wel waar. maar als je een beetje aan het spelen kan het zo maar gebeuren dat hij vast loopt enzo. en dan is iedere keer kloten met het klepje wel irritant.
ik heb een HD2 gehad en het camera probleem wat hun aangeven heb ik nooit gehad. de echte lens licht iets dieper als de rest dus de telefoon ligt niet meteen op het glas.
Ik hoop trouwens dat er nog wel 3de partij klepjes te krijgen zijn. misschien iets steviger (carbon ofzo ;p)
Verwijderd
Batterij probleem is gelukkig makkelijk en goedkoop op te lossen door een reserve batterij te kopen, das iets wat bij iPhone niet mogelijk is en je met externe batterijen loopt die ook nog 5cm uitsteken.
Maar de unibody design vindt ik inderdaad goed en ook stevig.
Ik heb de telefoon sinds vandaag en de klepjes zijn idd kwetsbaar, maar als je voorzichtig doet is er volgens mij niets aan de hand. Ik heb ook het idee dat de klepjes goed sluiten 
Ik heb trouwens een generieke HTC vraag: Ik wil graag dat deuntje van de HTC reclame van een poos geleden als ringtone hebben. Kennen jullie dat deuntje wat zo lekker swingt? Dan zegt die man "We mean You and You and You" en dan wordt die laatste Y een h van HTC als ie een kwartslag draait.
Iemand deze ooit ergens tegengekomen?
Ik heb trouwens een generieke HTC vraag: Ik wil graag dat deuntje van de HTC reclame van een poos geleden als ringtone hebben. Kennen jullie dat deuntje wat zo lekker swingt? Dan zegt die man "We mean You and You and You" en dan wordt die laatste Y een h van HTC als ie een kwartslag draait.
Zoek die reclame eens op op YouTube en gebruik Shazam op je nieuwe telefoon?dhhdante schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:24:
Ik heb de telefoon sinds vandaag en de klepjes zijn idd kwetsbaar, maar als je voorzichtig doet is er volgens mij niets aan de hand. Ik heb ook het idee dat de klepjes goed sluiten
bedoelde je dit filmpje?Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:40:
[...]
Ik had gisteren op Youtube nog een filmpje gezien met 6 telefoons welke ik nu niet meer kan vinden maar hier een vergelijking van DZ, DHD en iPhone 4.
YouTube: HTC Desire HD, Z Windows Phone 7, iPhone 4 Startvorgang
YouTube: Display comparison: HTC Desire HD, Desire Z, Mozart, HD7, Desire, iPhone, Acer Stream
Hoe is dit in verhouding met de HTC Legend unibody design? Die heb ik nl. in de winkel kunnen bekijken en voelen. Viel mij niet tegen...Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:18:
Wat gebeurt er eigenlijk als je Terminal Emulator runt zonder dat je VISIONary gedraait hebt?XiniX88 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:08:
[...]
De hele market wil op dit moment niet echt lekker downloaden, heb het bij meerdere apps (niet bij alle vreemd genoeg), iig succes!
Overigens niet alle widgets kunnen worden gedisabled, alle widgets blijven het wel gewoon doen, ze dependen niet op hun native app, in zoverre ik ze allemaal heb getest.
Heb net even Terminal Emulator gedownload en denk dat ik het daar mee ga proberen. Letters zijn wel klein, maar als je gewoon goed oplet met wat je typt moet het wel goed gaan.
Post in ieder geval bookmarked. Zoek het morgen wel verder uit. En hopen dat het lukt inderdaad
Verwijderd
YouTube: HTC Desire HD - A Closer LookThijsWTF schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:26:
[...]
Zoek die reclame eens op op YouTube en gebruik Shazam op je nieuwe telefoon?
Ik vindt de tune in dit filmpje mooi, trouwens ook zeer goed op gezet die video.
Blijf gewoon problemen houden met mijn verbinding. Mijn verbinding vervalt zelfs helemaal als ik mijn telefoon normaal oplaad. Terwijl ik dat ik hem voordat ik hem aan de lader deed gewoon volop bereik had. Toch maar een mailtje gestuurd naar HTC. voor een nieuw klepje misschien dat dit het probleem kan verhelpen. Anders wordt het toch echt telefoon opsturen.
Verwijderd
Zo, nondeju, die HD en Z haperen echt als een gek vergeleken met die HD7, daar schrik ik toch wel een beetje van.
Nee sorry mensen, ik bedoel het deuntje in dit filmpje: YouTube: HTC You Campaign TV Commercial - You Are Different From You
zonder visionary heb je geen root toegang en kan je niet bij de juiste commando's uitvoeren aangezien je hier geen rechten toe hebt.FeaR1986 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:32:
[...]
Wat gebeurt er eigenlijk als je Terminal Emulator runt zonder dat je VISIONary gedraait hebt?
Heb net even Terminal Emulator gedownload en denk dat ik het daar mee ga proberen. Letters zijn wel klein, maar als je gewoon goed oplet met wat je typt moet het wel goed gaan.
Post in ieder geval bookmarked. Zoek het morgen wel verder uit. En hopen dat het lukt inderdaad
zoiets als linux en superuser
ik heb er net een deel afgegooid met die toturial.... werkt tot nu toe
edit** deze kan er ook af: com.melodis.midomiMusicIdentifier.freemium
dat is de Soundhound
[ Voor 20% gewijzigd door martjah op 27-10-2010 23:20 ]
Yep, ik vond hem ook altijd wel lekker. De originele versie viel me wel een beetje tegen trouwens.dhhdante schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:24:
Je bedoelt als het goed is dit nummer:
YouTube: Nina Simone, Felix Da Housecat - Sinnerman
Maar ehm... Zelf dus maar een ringtone maken met CoolEdit ofzo.
Het verschil in dat filmpje is inderdaad duidelijk zichtbaar! Moet zelf zeggen dat ik het scrollen lang niet altijd even vloeiend vind, maar zo erg als in dat filmpje heb ik het zelf nog niet meegemaakt.Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:53:
[...]
Zo, nondeju, die HD en Z haperen echt als een gek vergeleken met die HD7, daar schrik ik toch wel een beetje van.
Morgenochtend vroeg maar langs de winkel voor een nieuwe DHD, hopen dat ze hem hebben

philipperosier schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 19:51:
En past deze beter? Of is t gwn dezelfde...
Mijn vorige zat gewoon normaal, maar ik heb hem zelf gebroken toen ik hem er af wou schuiven. Dit heb ik overigens ook gemeld aan HTC, voordat de moraalridders mij gaan aanvallenAmonTobin schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 19:53:
En, hoe zit ie?
Deze kreeg ik er vrij moeilijk op maar zit nu redelijk goed, nog steeds geen flush fit, het midden komt een beetje omhoog en er zit een kleine gap. Kan me daar eigenlijk niet heel erg aan storen.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Verwijderd
Nou ja, het is tenminste nog wat dat je zegt dat het lang niet zo erg is, maar ik vind het sowieso wel erg vervelend dat het hapert. Met hardware accelerated Flash nog wel!Wekko306 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:19:
Het verschil in dat filmpje is inderdaad duidelijk zichtbaar! Moet zelf zeggen dat ik het scrollen lang niet altijd even vloeiend vind, maar zo erg als in dat filmpje heb ik het zelf nog niet meegemaakt.
Morgenochtend vroeg maar langs de winkel voor een nieuwe DHD, hopen dat ze hem hebben
Denk dat dat minder vloeiende komt door Flash. Op de Desire Z in dat filmpje zie je dat de flash applet ook op een andere snelheid meescrollt (iets dat je op een desktopbrowser ook weleens ziet). Goeie kans dat het wel 100% vloeiend is als je flash uitzet...Wekko306 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:19:
[...]
Het verschil in dat filmpje is inderdaad duidelijk zichtbaar! Moet zelf zeggen dat ik het scrollen lang niet altijd even vloeiend vind, maar zo erg als in dat filmpje heb ik het zelf nog niet meegemaakt.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Verwijderd
Op de andere telefoons is het overduidelijk niet zo, plus dat de Z en de HD juist hardware accelerated Flash zouden moeten hebben. Vind ik een beetje onovertuigend klinken allemaal, dit valt me zo best tegen.Sorcerer8472 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:25:
Denk dat dat minder vloeiende komt door Flash. Op de Desire Z in dat filmpje zie je dat de flash applet ook op een andere snelheid meescrollt (iets dat je op een desktopbrowser ook weleens ziet). Goeie kans dat het wel 100% vloeiend is als je flash uitzet...
Vragen vragen en vragen..Wekko306 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:19:
[...]
Als flash aan staat, en er zitten flash elementen op die pagina.
Raar dat de niet flash phones sneller zijn dan? Nee

Verwijderd
Kan je op WP7 geen Flash draaien dan?StormingSoul schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:28:
Vragen vragen en vragen..
Als flash aan staat, en er zitten flash elementen op die pagina.
Raar dat de niet flash phones sneller zijn dan? Nee
De Market werkte net weer goed en heb meteen VISONary gedownload. Snap nu inderdaad dat Terminal Emulator runnen niet handig is als je VISIONary nog niet gestart had. Maar alles is gelukt en heb op mijn gemak wat commando's in zitten tikken. Ben alleen Twitter vergeten zo te zien, want die staat er nog. Maar dingen als Peep, Facebook, Stocks, en ga zo maar door ben ik allemaal kwijt. Al me al maar een icoon of vijf-zes maar het ruimt toch op.FeaR1986 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:32:
[...]Wat gebeurt er eigenlijk als je Terminal Emulator runt zonder dat je VISIONary gedraait hebt?
Dat is toch wel iets wat ik van Android niet je van het vind. Je hebt dan wel zes pagina's die je vol kan zetten met applicaties zodat je niet het menu in hoeft. Maar het menu is wel redelijk onoverzichtelijk, zou handiger zijn als je mapjes aan kon maken. Dan had ik namelijk al lang mapjes als "applicaties".
Nog meer wat er af kan. Morgen de lijst maar eens helemaal doorlopen om te zien of er nog iets niet interessants tussen staat.martjah schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:58:
[...]edit** deze kan er ook af: com.melodis.midomiMusicIdentifier.freemium
dat is de Soundhound
Nooit gedacht dat ik binnen 36 uur na aanschaf van de Desire HD al als superuser bezig zou zijn
[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 27-10-2010 23:40 ]
Verwijderd
Ik vind die test met 7 telefoons maar onduidelijk. Je weet niet hoeveel programma's er op de achtergrond draaien. Maar toch neig ik nu weer licht richting de SGS.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2010 23:40 ]
Gewoon de "Advanced Task Killer" downloaden. Die kan je zo instellen dat deze om de x aantal tijd alle draaiende applicaties killed. Heb dat programma zelf ook draaien en werkt heel goed. Dingen als berichten, contacten en dergelijke staan altijd open, maar de rest wordt na een half uur meteen gekilledVerwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:39:
Ik vind die test met 7 telefoons maar onduidelijk. Je weet niet hoeveel programma's er op de achtergrond draaien. Maar toch neig ik nu weer licht richting de SGS.
Verwijderd
Hmm, dat zou inderdaad een verschil kunnen verklaren dan
Verwijderd
Ik weet niet of het wel aan flash ligt. Misschen dat ze een preproduction model gebruiken oid. Op engadget heb ik hetzelfde gezien. Met een G2 doen ze een demo van de Engadget site en dan is hij happerig en dan een paar dagen later komt er een andere review met de engadget site en dan is hij goed. Met de hardwarematige flash ondersteuning zouden deze telefoons toch iets beter moeten presteren.
Ik denk dat het gewoon een driver issue is of het betreft een firmware die nog niet helemaal af was.
Ik denk dat het gewoon een driver issue is of het betreft een firmware die nog niet helemaal af was.
Hoe is de batterij vinden jullie? Trekt die een dag wel goed?
Verwijderd
Gisteren op Ebay een 1500 mAh batterij gekocht voor 4,5 euro incl verzenkostenVerwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:18:
Batterij probleem is gelukkig makkelijk en goedkoop op te lossen door een reserve batterij te kopen, das iets wat bij iPhone niet mogelijk is en je met externe batterijen loopt die ook nog 5cm uitsteken.
Verwijderd
Ik ook ( Waarschijnlijk hebben we bij zelfde verkoper gekocht, want ik heb gister nog in een van de HTC Desire HD topic's gepost )Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 00:35:
[...]
Gisteren op Ebay een 1500 mAh batterij gekocht voor 4,5 euro incl verzenkosten
De tijd dat ik on the go ben en dus niet thuis dat red je het wel, dus je komt er een normale dag wel mee door.BioHazard schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 00:27:
Hoe is de batterij vinden jullie? Trekt die een dag wel goed?
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 00:40 ]
Verwijderd
Ik hebbem bij obo_hk gekocht. Vandaag was het al verzonden, ben benieuwd hoe snel ik hem krijg.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 00:38:
[...]
Ik ook ( Waarschijnlijk hebben we bij zelfde verkoper gekocht, want ik heb gister nog in een van de HTC Desire HD topic's gepost )
Vind de accu toch wel tegenvallen als ik eerlijk ben. Als ik er redelijk wat mee doe dan is het binnen een aantal uur al bijna op. Doe ik er minder mee staat het in de namiddag al op oranje
Niet appels met peren vergelijken, maar mijn Touch HD ging in het begin veel langer mee en ik deed er even veel mee.
Verwijderd
Kunnen meer mensen wat vertellen over hoe zij het browsen ervaren? Is toch wel belangrijk voor me.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 00:09:
Ik weet niet of het wel aan flash ligt. Misschen dat ze een preproduction model gebruiken oid. Op engadget heb ik hetzelfde gezien. Met een G2 doen ze een demo van de Engadget site en dan is hij happerig en dan een paar dagen later komt er een andere review met de engadget site en dan is hij goed. Met de hardwarematige flash ondersteuning zouden deze telefoons toch iets beter moeten presteren.
Verwijderd
Heb thuis een snelle wifi verbinding (120 Mbit over wifi, met de DHD gemeten 16 MBit = 2 mb/sec) en daar doet de browser het erg goed op. Zeer snel met laden, amper lag bij het scrollen en geeft alles weer zoals je het zou verwachten op je pc. Ook kan je handig selecties maken en kopieren. Alleen wat ik wel eens ervaar is datie niet de juiste link selecteerd als je er op klikt, maar over het algemeen gaat dit goed. Verder werkt flash ook goed, full flash sites geeftie goed weer. Youtube werk ook prima, alleen wat meer lag door het laden van de film.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 00:48:
[...]
Kunnen meer mensen wat vertellen over hoe zij het browsen ervaren? Is toch wel belangrijk voor me.
Ik ben dus zeer tevreden.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels, accessoires en al het andere dat niet met de telefoon zelf te maken heeft hoort hier niet thuis. Offtopic-berichten worden verwijderd.
[ABO] HTC Desire HD levertijden- en abonnemententopic
Accessoires mogen hier
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels, accessoires en al het andere dat niet met de telefoon zelf te maken heeft hoort hier niet thuis. Offtopic-berichten worden verwijderd.
[ABO] HTC Desire HD levertijden- en abonnemententopic
Accessoires mogen hier