Oplossing: OTA (handig om te vermelden voor anderen)...
Ik heb dus net de DHD binnen en het lukt me maar niet om een Exchange 2010 server goed te syncen.
Eigenlijk werkt alles, behalve de Calendar.
Het lukt me dan weer wel om nieuwe agenda punten van uit mijn telefoon op de exchange te krijgen, maar niet vice versa.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Oude telefoon connecties uit de Exchange configuratie halen
- Factor reset
- Clearen van Calendar Data
- Nieuwste update
- Nieuwe connectie (account)
- Lang lopende agenda items uit mijn exchange agenda verwijderen (verjaardagen etc).
Ik word er een beetje moedeloos van.
Enige wat ik ook in beeld zie is: Synchronization is experiencing problems.
Verder niet echt gespecificeerd welke problems.
Iemand ervaring mee?
Het lukt me dan weer wel om nieuwe agenda punten van uit mijn telefoon op de exchange te krijgen, maar niet vice versa.
- Factor reset
- Nieuwste update
- Lang lopende agenda items uit mijn exchange agenda verwijderen (verjaardagen etc).
Iemand ervaring mee?
Verwijderd
Zelfde hier, ik kom af van iPhone 3G, ik ben denken om miscchien het main scherm vol met icoontjes te zetten en die widget klok op andere plaats.Rafe schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:45:
Hier ook een tevreden Desire HD-gebruiker. Het is even wennen na twee jaar een iPhone te hebben gehad, maar het bevalt ondertussen welTwee dingen die ik op het moment heb:
Numero uno: meegeleverde apps op de Desire HD zijn onder andere YouTube, Google Maps en Adobe Reader. Als je deze apps opzoekt op de Market, kan je ze installeren alsof ze helemaal niet op je telefoon staan. Nu is Maps wel up-to-date, maar van Reader en YouTube zijn de apps verouderd. Het gaat om de respectievelijke versienummers 9.0.1/9.0.2 en 1.6.21/2.0.26. Gmail gedraagt zich wel als een normaal geïnstalleerde app. Weet iemand hoe dit zit? Ik neem aan dat het geen kwaad kan om de marketversies over de meegeleverde versies te installeren?
Edit: SoundHound heeft er ook zo een. Op de market staat 2.2.3b, op de telefoon "2.1.2b (htc_9)". Kennelijk een soort branded versie ofzo?
Nummer twee: de telefoon lijkt af en toe mijn draadloze netwerk kwijt te zijn. Er wordt altijd in mijn studentenhok maximaal bereik aangegeven, maar soms beginnen apps opeens te zeuren dat er desondanks geen internetverbinding is. Als ik onder Settings -> Wireless ga kijken, blijft 'ie hangen op authenticating. Even wifi uit en weer aanzetten verhelpt het, dus ik ben op zoek naar iets van een widget/app daarvoor. Het is kennelijk een bekende bug.
Edit: bijna vergeten... die HTC Sense-dienst heeft nogal wat last van opstartprobleempjes geloof ik. Met veel pijn en moeite mijn account gekoppeld gekregen aan het toestel, inmiddels werkt het laten overgaan en blokkeren van de telefoon via de site, maar contacten bewerken maar maar de helft van de keren. Je kan er wel apps markeren voor download, de notificatie wordt ook ontvangen, maar vervolgens mekkert HTC Likes op de telefoon dat 'ie geen verbinding kan maken met de server om een overzicht te geven van je gemarkeerde apps.
Verwijderd
Zo, dan nu maar eens tijd voor mijn kritische review van deze nieuwe telefoon.
Even wat voorinformatie. Ik ben absoluut apple liefhebber, alles in huis is van apple en heb ook al de iphone zo'n 3 jaar in mijn zak zitten. Nu is mijn iphone 3G inmiddels zo langzaam dat ik klaar was om em uit het raam te gooien. Iphone los kopen is te duur, dus op zoek naar alternatief. En na lang zoeken dan bij de Desire HD terecht gekomen.
Nu was voor mij de keuze (zoals bij velen) tussen de Samsung galaxy S en de DHD. Wat voor mij uiteindelijk de doorslag heeft gegeven om de DHD te kiezen:
- plastic hoesje van galaxy s VS nette stevige behuizing van de DHD (en nadat ik DHD nu ook in mijn handen heb gehad ben ik erg blij met mijn keuze)
- samsung touchwiz VS htc sense (en ook hier ontzettend blij met mijn keuze!)
dan nu mijn gebruikservaring en mijn mening over een aantal bekende hekelpuntjes:
1: de batterij: nog niet echt iets concreets over te zeggen aangezien vaak tijd nodig om tot maximale capaciteit te komen, echter nu 2,5 dag uitgebreid getest en volgende ervaring:
- mijn normale werkdag breng ik door met overdag weinig gebruik. Auto sync staat hele dag aan, af en toe sms versturen, browsen of bellen en wifi staat uit. dus tussen 7 uur en 19 uur weinig verbruik heb ik dan nog ongeveer 70 - 60% batterij over. Tijdens eten echter uitgebreid laten zien aan iedereen en dan gaat ie snel leeg hoor. voordat ik naar bed ging (middernacht) batterij zo goed als op. Echter: aanzienlijk beter als mijn oude 3G, dus ik ben tevree.
2: proximity sensor : nu voor update nog steeds geen last van gehad, dus misschien 1 van de lucky few. maar nu inmiddels update in huis dus ik ga ervan uit dat het ook niet meer gaat gebeuren...
3: klepje sd/sim : dit is m.i het enige minpunt. hij sluit bij mij ook niet goed aan, bij druk op onderkant kraakt hij behoorlijk en ook hier is door het kleine gleufje glimmende dingen te zien. jammer, want voor de rest echt super degelijke telefoon.
4: scherm. Ook hier stuk mooier dan mijn oude 3G. vind hem een stuk rustiger dan de SGS en foto's en video's geeft ie echt haarfijn en prachtig weer. hier dus ook erg tevree (of het nou S-lcs is of niet.. whatever!)
5: snelheid, lag: bij mij geen lag. wel gisteravond telefoon wat langzaam, complete herstart en hij was weer op en top snel. probleem vandaag nog niet gehad. overall is de telefoon echt 1000x sneller dan mijn oude 3G, dus ik ben echt dolblij!
6: camera: tja, mijn 8mp gewone camera schiet (i.i.g) in het donker iets beter, in het licht nog niet uitgebreid geprobeerd. ook filmen is in donker niet om over naar huis te schrijven. m.i draagt de flits daar niet erg aan bij (is erg fel). maar ook bij gewone camera's is in huis schieten altijd een erg moeilijk punt, dus wat verwacht je dan van zo'n phone toch?
7: internet/browser: met t-mobile echt crap bereik en internet, maar waar het i-net het doet is de browser/internet echt 10x sneller dan op iphone. browser werkt erg prettig en snel.
8: aan/uit knop vind ik ook wat moeilijk te bedienen, volume knoppen (en met name naar beneden) vind ik best rot. is moeilijk in te drukken, zeker als je tel met 1 hand vast hebt. dit valt erg tegen in vergelijking met de iphone!!!
al met al dus erg tevree. moest zoals alle ex-iphone gebruikers ff omschakelen naar een compleet andere interface, nu echter helemaal gewend en trots op mijn nieuwe aanwinst!
(verder natuurlijk nog tal van pluspunten, maar dan word de post echt iets te lang ;-) )
Even wat voorinformatie. Ik ben absoluut apple liefhebber, alles in huis is van apple en heb ook al de iphone zo'n 3 jaar in mijn zak zitten. Nu is mijn iphone 3G inmiddels zo langzaam dat ik klaar was om em uit het raam te gooien. Iphone los kopen is te duur, dus op zoek naar alternatief. En na lang zoeken dan bij de Desire HD terecht gekomen.
Nu was voor mij de keuze (zoals bij velen) tussen de Samsung galaxy S en de DHD. Wat voor mij uiteindelijk de doorslag heeft gegeven om de DHD te kiezen:
- plastic hoesje van galaxy s VS nette stevige behuizing van de DHD (en nadat ik DHD nu ook in mijn handen heb gehad ben ik erg blij met mijn keuze)
- samsung touchwiz VS htc sense (en ook hier ontzettend blij met mijn keuze!)
dan nu mijn gebruikservaring en mijn mening over een aantal bekende hekelpuntjes:
1: de batterij: nog niet echt iets concreets over te zeggen aangezien vaak tijd nodig om tot maximale capaciteit te komen, echter nu 2,5 dag uitgebreid getest en volgende ervaring:
- mijn normale werkdag breng ik door met overdag weinig gebruik. Auto sync staat hele dag aan, af en toe sms versturen, browsen of bellen en wifi staat uit. dus tussen 7 uur en 19 uur weinig verbruik heb ik dan nog ongeveer 70 - 60% batterij over. Tijdens eten echter uitgebreid laten zien aan iedereen en dan gaat ie snel leeg hoor. voordat ik naar bed ging (middernacht) batterij zo goed als op. Echter: aanzienlijk beter als mijn oude 3G, dus ik ben tevree.
2: proximity sensor : nu voor update nog steeds geen last van gehad, dus misschien 1 van de lucky few. maar nu inmiddels update in huis dus ik ga ervan uit dat het ook niet meer gaat gebeuren...
3: klepje sd/sim : dit is m.i het enige minpunt. hij sluit bij mij ook niet goed aan, bij druk op onderkant kraakt hij behoorlijk en ook hier is door het kleine gleufje glimmende dingen te zien. jammer, want voor de rest echt super degelijke telefoon.
4: scherm. Ook hier stuk mooier dan mijn oude 3G. vind hem een stuk rustiger dan de SGS en foto's en video's geeft ie echt haarfijn en prachtig weer. hier dus ook erg tevree (of het nou S-lcs is of niet.. whatever!)
5: snelheid, lag: bij mij geen lag. wel gisteravond telefoon wat langzaam, complete herstart en hij was weer op en top snel. probleem vandaag nog niet gehad. overall is de telefoon echt 1000x sneller dan mijn oude 3G, dus ik ben echt dolblij!
6: camera: tja, mijn 8mp gewone camera schiet (i.i.g) in het donker iets beter, in het licht nog niet uitgebreid geprobeerd. ook filmen is in donker niet om over naar huis te schrijven. m.i draagt de flits daar niet erg aan bij (is erg fel). maar ook bij gewone camera's is in huis schieten altijd een erg moeilijk punt, dus wat verwacht je dan van zo'n phone toch?
7: internet/browser: met t-mobile echt crap bereik en internet, maar waar het i-net het doet is de browser/internet echt 10x sneller dan op iphone. browser werkt erg prettig en snel.
8: aan/uit knop vind ik ook wat moeilijk te bedienen, volume knoppen (en met name naar beneden) vind ik best rot. is moeilijk in te drukken, zeker als je tel met 1 hand vast hebt. dit valt erg tegen in vergelijking met de iphone!!!
al met al dus erg tevree. moest zoals alle ex-iphone gebruikers ff omschakelen naar een compleet andere interface, nu echter helemaal gewend en trots op mijn nieuwe aanwinst!
(verder natuurlijk nog tal van pluspunten, maar dan word de post echt iets te lang ;-) )
Verwijderd
p.s
als mac gebruiker wel even wennen aan syncen met mac osx. Iphone gaat uiteraard zonder problemen, htc bied echter geen enkele ondersteuning voor mac osx. Heb een hele middag lopen kloten om alles te syncen via google maar werkt niet allemaal even goed. Ik heb daarom maar het programma "missing sync" gekocht die via wifi alles voor me synct en daardoor gelukkig nagenoeg naadloze sync met mijn phone.
als mac gebruiker wel even wennen aan syncen met mac osx. Iphone gaat uiteraard zonder problemen, htc bied echter geen enkele ondersteuning voor mac osx. Heb een hele middag lopen kloten om alles te syncen via google maar werkt niet allemaal even goed. Ik heb daarom maar het programma "missing sync" gekocht die via wifi alles voor me synct en daardoor gelukkig nagenoeg naadloze sync met mijn phone.
Verwijderd
Maar ik neem toch aan dat als die in slaapmode staat toch minder gebruikt dan in stand-by?W.Bakker schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:45:
[...]
Dit komt door de fast boot optie.
Uitknop is niet uit maar hybernate/slaapmode oid.
Gebruikt dus nog steeds stroom.
Bron: YouTube: Kanaal van coolblue
Anders is het 'uitzetten' toch ook voor niets?
Verwijderd
Vandaag eindelijk mijn DHD binnengekregen, prachtig ding. Wat ik me echter afvraag, hoeveel van jullie gaan iets van een beschermhoesje o.i.d. kopen? Een Brando screenprotector zal wel niet nodig zijn, volgens mij was dit scherm aardig krasvrij.
Ik zie echter bij vrienden met een iPhone 4 oid altijd zo'n rubberen/siliconen beschermhoesje. Ik vind het er niet uit zijn, maar is er een alternatief?
Ik zie echter bij vrienden met een iPhone 4 oid altijd zo'n rubberen/siliconen beschermhoesje. Ik vind het er niet uit zijn, maar is er een alternatief?
Verwijderd
Ik heb m nu een aantal dagen maar ben niet van plan een hoesje of screenprotector erop te doen. Over het algemeen ga ik erg zuinig met mijn spullen om en tja een klein gebruikerskrasje kan ik mee leven. Maar zoals hij aanvoelt krast hij niet snel.Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:48:
Vandaag eindelijk mijn DHD binnengekregen, prachtig ding. Wat ik me echter afvraag, hoeveel van jullie gaan iets van een beschermhoesje o.i.d. kopen? Een Brando screenprotector zal wel niet nodig zijn, volgens mij was dit scherm aardig krasvrij.
Verwijderd
Ik ga geen beschermhoes kopen het is tenslotte maar een gebruiksvoorwerp en moet tegen een stootje
kunnen.
kunnen.
Verwijderd
Weet iemand trouwens hoe het komt dat als ik een foto bij een contact zet en diegene belt mij dat de kwaliteit van de foto niet is aan te zien ? De kwaliteit van de foto zelf is goed maar hij zal m wel verkleinen. Weet iemand hoe dit te verhelpen is?
Verwijderd
Een hoesje? ik heb deze besteld:Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:48:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
OEM Leather pouch case cover For HTC Desire HD
Hiervoor hebben we een heel mooi topic : Accessoires voor de HTC Desire HDVerwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 01:13:
[...]
Een hoesje? ik heb deze besteld:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
OEM Leather pouch case cover For HTC Desire HD
Verwijderd
Mijn review valt hier te lezen: http://www.htcdesire-hd.nl/review/htc-desire-hd-review/
Echter wordt er nog veel toegevoegd en veranderd aan mijn review inclusief accu info, filmpjes en foto's, dus zal deze binnenkort accurater en completer zijn.
Ik raad iedereen aan om feedback te geven aan HTC door de klantenservice te bellen op: 020-7157310
Zodra iedereen feedback geeft over eventuele problemen, zoals de zachte luidspreker, niet goed aansluitende onderkap en kieren, proximity sensor problemen, ETC, zullen deze problemen sneller een officieel antwoord en oplossing krijgen. Zonder deze feedback weten zij namelijk niet wat de algemene gebruikerservaring is, en welke problemen er zijn.
Echter wordt er nog veel toegevoegd en veranderd aan mijn review inclusief accu info, filmpjes en foto's, dus zal deze binnenkort accurater en completer zijn.
Meerdere mensen waaronder ik hebben dit ook. Ook kan je zien dat de camera niet precies in het midden achter de lens zit, en zie je ook een kleine ruimte aan het bovenkant van het scherm, dat niet perfect aansluit met de bovenkant van de alu-body. Ik heb zo het idee dat deze 3 imperfecties veel met elkaar te maken hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:09:
Ik raad iedereen aan om feedback te geven aan HTC door de klantenservice te bellen op: 020-7157310
Zodra iedereen feedback geeft over eventuele problemen, zoals de zachte luidspreker, niet goed aansluitende onderkap en kieren, proximity sensor problemen, ETC, zullen deze problemen sneller een officieel antwoord en oplossing krijgen. Zonder deze feedback weten zij namelijk niet wat de algemene gebruikerservaring is, en welke problemen er zijn.
De apps van Google (YouTube, Maps, GMail, ..) die eerst met Android werden geleverd worden langzaam stuk voor stuk van het OS losgehaald en in de Market gezet als losse download die vaker een update kan krijgen zonder dat er een hele OS-update nodig is.Rafe schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:45:
Numero uno: meegeleverde apps op de Desire HD zijn onder andere YouTube, Google Maps en Adobe Reader. Als je deze apps opzoekt op de Market, kan je ze installeren alsof ze helemaal niet op je telefoon staan. Nu is Maps wel up-to-date, maar van Reader en YouTube zijn de apps verouderd. Het gaat om de respectievelijke versienummers 9.0.1/9.0.2 en 1.6.21/2.0.26. Gmail gedraagt zich wel als een normaal geïnstalleerde app. Weet iemand hoe dit zit? Ik neem aan dat het geen kwaad kan om de marketversies over de meegeleverde versies te installeren?
Edit: SoundHound heeft er ook zo een. Op de market staat 2.2.3b, op de telefoon "2.1.2b (htc_9)". Kennelijk een soort branded versie ofzo?
Je zou ze dus zonder problemen moeten kunnen installeren
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
Die rubbercase is omdat ze anders niet kunnen bellenVerwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:48:

In de previews van de DHD zag ik dat ze een mooi doorzichtig thema op de telefoon hadden. Ik zie die niet tussen de "uiterlijken" op mijn telefoon staan. Hebben jullie dat thema/uiterlijk wel?
Aangezien ik lees dat er nu een OTA update is voor het probleem,ga ik toch eens even kijken in de stad naar de desire hd......of het nu zoveel meerwaarde heeft als mijn hd2 met android.
Post hier jou Appbrain, App list.
mischien ook handig voor mensen
mischien ook handig voor mensen
[ Voor 23% gewijzigd door Blerf op 23-10-2010 11:02 ]
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Verwijderd
sensorprobleem is al opgelost dmv update gisteravondVerwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 02:50:
Mijn review valt hier te lezen: http://www.htcdesire-hd.nl/review/htc-desire-hd-review/
[...]
Meerdere mensen waaronder ik hebben dit ook. Ook kan je zien dat de camera niet precies in het midden achter de lens zit, en zie je ook een kleine ruimte aan het bovenkant van het scherm, dat niet perfect aansluit met de bovenkant van de alu-body. Ik heb zo het idee dat deze 3 imperfecties veel met elkaar te maken hebben.
Verwijderd
Ik ben lekker mijn thuisscherm vol met iconen het zetten, ik vindt dat weer widget maar in weg, ik gebruik liever ruimte om veel gebruikte apps er neer te zetten.
Die weer gadget heb ik een pagina naar rechts gezet.
Die weer gadget heb ik een pagina naar rechts gezet.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2010 12:09 ]
Zo, nu ook net mijn Desire HD gehaald. Ze hadden er toevallig nog 1.
Hij ligt aan de lader, dus kan nog geen ervaringen delen.
Dus ben heel erg benieuwd.
Hmmm ik hoop niet dat elke persoon zo'n inhoudsvol berichtje komt plaatsen
Maar toch, gefeli met je aankoop [/offtopic]
Overal lees ik commentaar over de accu, nu wil ik toch daar nog wat over zeggen: Ik vind dat deze batterij hardware combo zeer gunstig uitpakt, laat ik dit even onderbouwen: Zojuist een half uur film gekeken (Uitzending Gemist) en er is ~15% vanaf, wat neer komt op 3 uur en een beetje speeltijd onder "volle" belasting.
Hierbij verbruiken bijna alle onderdelen stroom:
- GPU / CPU zijn bezig
- WiFi stond aan
- Scherm (toch de grootste energie zuiper)
Ik gebruikte nog net geen GPS. Dergelijke tests zou men eigenlijk bij elk toestel moeten doen, dan wel wat uitgebreider, het geeft denk ik een veel betere weergave van het echte stroomverbruik omdat de meeste onderdelen in je telefoon actief zijn.
In ieder geval, in vergelijking met mijn vorige Motorola Milestone, met kleiner beeldscherm en een kalere android, deze kwam toch zeker aan 1 uur film kijken, daarna had deze prik nodig.
Ps hoe kom ik voorbij level 12 bij angry birds
Hoopt dat tweakers.net/fabrikanten eens met een test komt waarmee de battery time echt gemeten wordt en vergeleken kan worden.
Overal lees ik commentaar over de accu, nu wil ik toch daar nog wat over zeggen: Ik vind dat deze batterij hardware combo zeer gunstig uitpakt, laat ik dit even onderbouwen: Zojuist een half uur film gekeken (Uitzending Gemist) en er is ~15% vanaf, wat neer komt op 3 uur en een beetje speeltijd onder "volle" belasting.
- GPU / CPU zijn bezig
- WiFi stond aan
Ik gebruikte nog net geen GPS. Dergelijke tests zou men eigenlijk bij elk toestel moeten doen, dan wel wat uitgebreider, het geeft denk ik een veel betere weergave van het echte stroomverbruik omdat de meeste onderdelen in je telefoon actief zijn.
In ieder geval, in vergelijking met mijn vorige Motorola Milestone, met kleiner beeldscherm en een kalere android, deze kwam toch zeker aan 1 uur film kijken, daarna had deze prik nodig.
Hoopt dat tweakers.net/fabrikanten eens met een test komt waarmee de battery time echt gemeten wordt en vergeleken kan worden.
Heb hem ook binnen! Erg tevreden tot nu toe. Kort vraagje, in het lockscherm staat iets van "This phone belongs to ---", hoe krijg ik daar mijn naam?
Verwijderd
http://tweakers.net/ext/f/Xa4ynND5RDcDT5zqp3VSCekK/full.jpg
Beetje kleiner mag wel.
Whoops Chinese toetsenbord stond aan, ik wou natuurlijk zeggen zie hier mijn homescherm.
Beetje kleiner mag wel.
Whoops Chinese toetsenbord stond aan, ik wou natuurlijk zeggen zie hier mijn homescherm.
[ Voor 60% gewijzigd door BastiaanN op 23-10-2010 15:11 ]
Verwijderd
Je hebt gelijk, heb het erbij geplaatst...Hollanda schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:20:
Oplossing: OTA (handig om te vermelden voor anderen)...
Jep, is inderdaad geen probleem en vervolgens gedragen ze zich ook als normale apps met auto-updateStukfruit schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 06:24:
[...]
De apps van Google (YouTube, Maps, GMail, ..) die eerst met Android werden geleverd worden langzaam stuk voor stuk van het OS losgehaald en in de Market gezet als losse download die vaker een update kan krijgen zonder dat er een hele OS-update nodig is.
Je zou ze dus zonder problemen moeten kunnen installeren
Andere vraag: hebben jullie er ook zoveel last van dat je in HTC Hub of HTC Likes de melding krijgt dat de server niet kan worden benaderd? Ik heb mijn wifi maar uitgezet aangezien ik vaker niet dan wel een betrouwbare verbinding met het internet krijg op mijn Desire HD (geen problemen met laptop of iPhone 3G), maar dit lijkt echt aan hun kant te liggen.
Niet dat het veel uitmaakt, met AppBrain kan je ook apps pushen en HTCSense.com werkt verder ook prima qua overgaan en contacten bewerken...
[ Voor 25% gewijzigd door Rafe op 23-10-2010 14:04 ]
Verwijderd
ja ze zijn nog bezig met htcsence.com. Ik heb vooral gemerkt dat de contacten nog niet goed werken. Daarnaast is de htc sync3.0 ook nog niet geschikt voor de HD. De normale desire had hier ook wat problemen mee en ikzelf kan ook geen contacten meer synchroniseren met htcsync3.0. Ze zijn bezit met een nieuwe versie heb ik vernomen.
Raar!!!
Bij Handcent SMS is het bij de DHD niet meer mogelijk om te kiezen voor een blauw notificatie-lampje....!!!
Bij Handcent SMS is het bij de DHD niet meer mogelijk om te kiezen voor een blauw notificatie-lampje....!!!
Beste,
waar kan ik in limburg een losse htc desire hd kopen die nog in stock zijn.
ik kan er nergens vinden!!
Heb die hele dienst nog niet gebruiktRafe schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:00:
[...]
Jep, is inderdaad geen probleem en vervolgens gedragen ze zich ook als normale apps met auto-updateJammer dat die meegeleverde bloatware (Amazon MP3 bijv.) er niet zo makkelijk af te halen is, maar het zit ook niet echt in de weg verder zodra je apps en widgets op je homescreens hebt staan
Andere vraag: hebben jullie er ook zoveel last van dat je in HTC Hub of HTC Likes de melding krijgt dat de server niet kan worden benaderd? Ik heb mijn wifi maar uitgezet aangezien ik vaker niet dan wel een betrouwbare verbinding met het internet krijg op mijn Desire HD (geen problemen met laptop of iPhone 3G), maar dit lijkt echt aan hun kant te liggen.
Niet dat het veel uitmaakt, met AppBrain kan je ook apps pushen en HTCSense.com werkt verder ook prima qua overgaan en contacten bewerken...
Da's omdat de DHD alleen een geel/oranje lampje heeftRoost schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:26:
Raar!!!
Vodafone winkel kon mij er eentje los verkopen.yasin76 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:38:
Beste,
Je kunt proberen er eentje in een webshop te bestellen en daarna op te laten sturen. Is landelijk wel te doen
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Verwijderd
Ik heb ook weer een vraagje.
Ik wil voor mijn e-mail en sms berichtjes een eigen geluid laten afspelen bij nieuw bericht.
Nu probeer ik met astro een eigen berichttoon te plaatsen in system --> media --> audio --> notifications -->.
Alleen kan ik in die map niks plaatsen, volgens mij is die beveiligd.
Hoe krijg ik nu bij e-mail en sms een eigen geluid?
Ik wil voor mijn e-mail en sms berichtjes een eigen geluid laten afspelen bij nieuw bericht.
Nu probeer ik met astro een eigen berichttoon te plaatsen in system --> media --> audio --> notifications -->.
Alleen kan ik in die map niks plaatsen, volgens mij is die beveiligd.
Hoe krijg ik nu bij e-mail en sms een eigen geluid?
Da's omdat de DHD alleen een geel/oranje lampje heeft 
Nee hoor. De "oude Desire" kon ook prima andere kleurtjes weergeven met Handcent!!
Nee hoor. De "oude Desire" kon ook prima andere kleurtjes weergeven met Handcent!!
Ik heb hier anders nog geen andere kleurtjes dan oranje en groen uit m'n "oude" Desire weten te krijgen.Roost schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:50:
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
Eindelijk een goeie sip applicatie gevonden om mee over internet te bellen, genaamd sipdroid.
Dat kan alleen met Handcent (SMS app). Daarin kun je de optie blauw kiezen voor het notificatielampje. Echt waar, dat werkt. Alleen nu ik Handcent ook op mijn HD heb gezet is die optie weg.... ;-)Stukfruit schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:05:
[...]
Ik heb hier anders nog geen andere kleurtjes dan oranje en groen uit m'n "oude" Desire weten te krijgen.
Vriend van mij heeft de Desire, maar die krijgt er geen andere kleuren uit dan groen of oranje.Roost schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:11:
[...]
Dat kan alleen met Handcent (SMS app). Daarin kun je de optie blauw kiezen voor het notificatielampje. Echt waar, dat werkt. Alleen nu ik Handcent ook op mijn HD heb gezet is die optie weg.... ;-)
Arunia! Jij ook hier?Arunia schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:18:
Zo, nu ook net mijn Desire HD gehaald. Ze hadden er toevallig nog 1.
Laat ons snel je bevindingen weten.
[ Voor 38% gewijzigd door Cybergamer op 23-10-2010 16:05 ]
Zijn er al mensen die setcpu/overclockwidget gebruiken voor de HD? welke waardes gebruiken jullie?
Verwijderd
Mijn ongebruikte DHD naar de PDAshop ( Coolblue ) terug gestuurd met de volgende problemen, het scherm ging van homescreen naar applicatie scherm en weer terug dit achter elkaar zonder dat ik het scherm ook maar aanraakte en daarbij trilde hij ook voordurend ook reageerde het scherm erg slecht of niet op de vinger bediening, eerst had ik de klantenservice daar overgebeld en die adviseerde mij om het toestel een harde reset te geven dit meerdere malen gedaan maar loste helaas niks op,
wel vreemd voor een toestel wat net uit de doos was gehaald en die niet eens was gebruikt nu maar weer wachten waneer er een andere DHD naar me toe wordt opgetuurd 
Zijn er mischien ook andere met zulk gelijke problemen ?
Zijn er mischien ook andere met zulk gelijke problemen ?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2010 19:28 ]
Verwijderd
Ik heb ff een vraagje.
De contacten worden gelinked met facebook. Daar haalt ie dan ook plaatjes vandaan en die zijn goed scherp.
als ik echter plaatjes toe ken aan contacten uit de gallerij dan "cropt" hij em en word ie vervolgens enorm onscherp en lelijk. Enig idee hoe je dit kan verbeteren? zijn er nog meer mensen die dit merken?
De contacten worden gelinked met facebook. Daar haalt ie dan ook plaatjes vandaan en die zijn goed scherp.
als ik echter plaatjes toe ken aan contacten uit de gallerij dan "cropt" hij em en word ie vervolgens enorm onscherp en lelijk. Enig idee hoe je dit kan verbeteren? zijn er nog meer mensen die dit merken?
Yup. Kon het niet laten. Vanacht om half 4 thuis gekomen van een rit vanuit Disney. En vanochtend om 11 uur bij de winkel.babyxl schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:02:
[...]
Arunia! Jij ook hier?
Laat ons snel je bevindingen weten.
Nou, voor zover even bij Tmobile internet aan moeten zetten omdat dit pas vanaf februari in gaat.
Tot zover ben ik erg blij met de telefoon.
Echt ontzettend snel, maar tijdens het (ongelooflijk veel tegelijk) downloaden vanuit de Marketplace wordt hij traag. Logisch ook.
Wel vind ik het moeilijk om bepaalde dingen te vinden en nadat ik Facebook en Twitter gekoppeld had, werden er ook allemaal mensen toegevoegd die ik niet in mijn contacten lijst van mijn telefoon wil hebben.
Dus tijdelijk facebook er maar uit gegooid.
Tot zover even snel de bevindingen.
[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 23-10-2010 19:23 ]
Ja heb hetzelfde probleem.Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:25:
Ik heb ff een vraagje.
Echter ben nu net opnieuw de foto's toe aant voegen en nu pakt hij ze wel scherp. Misschien dat dit gebeurt als je direct een foto maakt en deze erin plaatst?
Zit in iedergeval niet veel logica in. Een stabiele oplossing zou handig zijn.
Ik heb overigens ook soms last van enorme lag in de gallery.
Skype stottert zelfs op wifi en de klok/weer widget lijkt zich niet altijd automatisch te updaten (het weer gedeelte hiervan).
Verder lijkt Youtube enorm traag te bufferen.
Iemand oplossingen?
Verwijderd
Jongens ik twijfel of ik voor deze telefoon moet gaan of moet wachten op de android 3 generatie met die tegra-2 chips..
wat vinden jullie van de game graphics op de DHD? ik kan op youtube geen filmpjes hiervan vinden maar ben erg benieuwd, mischien wil iemand de moeite nemen om een filmpje te maken?
alvast bedankt voor jullie adviezen!
wat vinden jullie van de game graphics op de DHD? ik kan op youtube geen filmpjes hiervan vinden maar ben erg benieuwd, mischien wil iemand de moeite nemen om een filmpje te maken?
alvast bedankt voor jullie adviezen!
zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=797733 en dit topic een paar pagina's terug. Meest solide oplossing voor nu is de android 2.2.1 email app te gebruiken (en hopen dat htc het fixed)El_Presidento schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:25:
Ik heb dus net de DHD binnen en het lukt me maar niet om een Exchange 2010 server goed te syncen.
- Factor reset
- Nieuwste update
Iemand ervaring mee?
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
Verwijderd
De GPU is werkelijk fantastisch!Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:55:
Jongens ik twijfel of ik voor deze telefoon moet gaan of moet wachten op de android 3 generatie met die tegra-2 chips..
Quake 3 loopt er vloeiend op. Niet dat je die kan spelen, tenzij je op 1 of andere manier een toetsenbord en muis aansluit.
http://www.htcdesire-hd.nl/review/htc-desire-hd-review/
In ieder geval zou ik niet te veel waarde hecthen aan die percentages. De voltage drop waar ze op gebaseerd zijn, is niet zo betrouwbaar...XiniX88 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:46:
Hmmm ik hoop niet dat elke persoon zo'n inhoudsvol berichtje komt plaatsenMaar toch, gefeli met je aankoop [/offtopic]
- GPU / CPU zijn bezig
- WiFi stond aan
Nu een dag aan het "oefenen" met mijn DHD. Enige echte minpunt tot nu toe vind ik het maximale volumeniveau. Ik vind dat hij wel wat harder zou mogen (zeker als ik met koptelefoon luister).
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Sommige headsets zijn gevoeliger dan andere. Ik heb er twee die op mijn Touch HD veel te luid zijn en waarschijnlijk op de DHD prima. 29-10 zou ik hem moeten krijgen van Salland, dus dan kan ik dat definitief bevestigen. Tot die tijd heb ik een mini-review van beide op xda gezet.h40d schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 21:24:
Nu een dag aan het "oefenen" met mijn DHD. Enige echte minpunt tot nu toe vind ik het maximale volumeniveau. Ik vind dat hij wel wat harder zou mogen (zeker als ik met koptelefoon luister).
Verwijderd
Ben je doof dan? Geluid uit headset is prima.h40d schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 21:24:
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2010 22:00 ]
Heb geloof ik hetzelfde probleem. Als ik iets wil downloaden van marketplace met Wifi stopt het downloaden na een tijdje. Er staat dat er nog wel verbinding is, maar er wordt niks meer gedownload. Als ik Wifi uitzet download hij verder via het netwerk. Als ik Wifi dan weer herstart gaat het downloaden weer verder, maar na een tijdje stopt het weer. Iemand die hier een oplossing voor weet?Rafe schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:00:
[...]
Kan het met deze soort batterijen trouwens kwaad om hem een volle nacht in de oplader te laten zitten? Ik hoor en lees hier veel tegenstrijdige berichten over ...
Verwijderd
bedankt man!Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:43:
[...]
De GPU is werkelijk fantastisch!
Quake 3 loopt er vloeiend op. Niet dat je die kan spelen, tenzij je op 1 of andere manier een toetsenbord en muis aansluit.Als het om de graphics gaat zou ik niet langer wachten, want alles draait grafisch gezien ook heerlijk soepel. Dit komt overigens door de Adreno 205 GPU, samen met de nieuwe CPU en 768mb RAM geheugen. In mijn review kan je er meer over lezen, er wordt trouwens later nog meer aan de review toegevoegd.
http://www.htcdesire-hd.nl/review/htc-desire-hd-review/
Voor zover ik weet kan het geen kwaad. De accu is gewoon beveiligd tegen overladen, en hij zal naar mijn weten ook niet warmer worden wanneer hij volgeladen is. Warmer worden is namelijk iets waar de li-on accu's minder goed tegen kunnenRobbert1 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 23:23:
[...]
Heb geloof ik hetzelfde probleem. Als ik iets wil downloaden van marketplace met Wifi stopt het downloaden na een tijdje. Er staat dat er nog wel verbinding is, maar er wordt niks meer gedownload. Als ik Wifi uitzet download hij verder via het netwerk. Als ik Wifi dan weer herstart gaat het downloaden weer verder, maar na een tijdje stopt het weer. Iemand die hier een oplossing voor weet?
Kan het met deze soort batterijen trouwens kwaad om hem een volle nacht in de oplader te laten zitten? Ik hoor en lees hier veel tegenstrijdige berichten over ...
[ Voor 4% gewijzigd door Maarten00 op 23-10-2010 23:49 ]
Hij wordt juist koeler als hij bijna vol is. Aan het begin van de laadcyclus wordt hij het warmst en gaat het laden ook het snelst. De laatste paar procenten duren het langst.Maarten00 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 23:49:
[...]
Voor zover ik weet kan het geen kwaad. De accu is gewoon beveiligd tegen overladen, en hij zal naar mijn weten ook niet warmer worden wanneer hij volgeladen is. Warmer worden is namelijk iets waar de li-on accu's minder goed tegen kunnen
In alle moderne telefoons zit een mechanisme dat het laden stopt als de temperatuur van de accu te hoog wordt. 's Nachts opladen (op een moment dat de telefoon totaal niet gebruikt wordt) is het beste iig. Overdag terwijl je er nog een hoop mee doet is minder goed voor li-ion, want inderdaad, te hoge temperatuur vermindert de accucapaciteit.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Verwijderd
GoT is geen helpdesk waar je zomaar allerlei vraagjes kan dumpen. Lees dit voor je post!
[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 24-10-2010 01:41 ]
Dit soort keuzes moet je zelf maken, en hier is het topic niet voor bedoeld.
[ Voor 71% gewijzigd door RoD op 24-10-2010 02:56 ]
Sorry, maar waarom mag iemand niet vragen hoe de overstap van een N900 naar een HTC Desire (HD) bevalt? Ik denk dat er meer mensen in geïnteresseerd zijn.teddebraak schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 02:20:
[mbr]Dit soort keuzes moet je zelf maken, en hier is het topic niet voor bedoeld.[/]
Als jij een nieuwe auto koopt en ik wil weten wat er wel of niet bevalt zeg je dan ook 'dat moet je zelf bedenken'?
Beetje vreemd.
[ Voor 16% gewijzigd door Xprezzi op 24-10-2010 03:06 ]
Iemand postte hier eerder een linkje naar een quote van een HTC medewerker die een procedure aangaf om de levensduur van de batterij flink te verbeteren. Ik kan deze post echter niet meer terugvinden.
Kan diegene, of iemand die weet waar ik het over heb me aan dat linkje helpen? Heb me al het apelazerus gezocht, maar kan het niet meer terugvinden..
Kan diegene, of iemand die weet waar ik het over heb me aan dat linkje helpen? Heb me al het apelazerus gezocht, maar kan het niet meer terugvinden..
[ Voor 3% gewijzigd door AmonTobin op 24-10-2010 03:03 ]
Ik weet ook dat er een topic over was met de discussie over de 'zin en onzin van calibreren', tot nu toe heb ik alleen nog een externe link.AmonTobin schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 03:03:
Iemand postte hier eerder een linkje naar een quote van een HTC medewerker die een procedure aangaf om de levensduur van de batterij flink te verbeteren.
Zo, sinds vrijdag mag ik mezelf ook de trotse eigenaar noemen van de Desire HD.
Voor deze telefoon had ik een HTC Hero en ondanks dat de Hero een prima telefoon was, is de DHD echt een verademing. Alles loopt enorm soepel en totaal geen lag of iets dergelijks.
Vooral de browser is zo veel sneller dan op mijn Hero. Echt heerlijk om nu te surfen op mijn telefoon.
Gelukkig vanaf dag 1 geen probleem gehad met de prox. sensor.
Wel heb ik (net zoals bij mijn hero) launcher pro plus draaien. Ik heb toch het gevoel dat dit iets vlotter reageert dan sense.
Mijn vriendin heeft een Galaxy S en ik zelf heb dan ook lang getwijfeld tussen de GS en de DHD. Tot nu toe gelukkig nog geen spijt van mijn beslissing. Qua snelheid zijn ze nagenoeg gelijk. Maar de behuizing van de DHD is toch stukken beter (gevoelsmatig dan). Het grootste pluspunt tussen de twee toestellen vind ik de 0.3 inch extra, tov de grote van de toestellen. De DHD is maar iets breder, en toch 0.3 inch extra.
Voor deze telefoon had ik een HTC Hero en ondanks dat de Hero een prima telefoon was, is de DHD echt een verademing. Alles loopt enorm soepel en totaal geen lag of iets dergelijks.
Vooral de browser is zo veel sneller dan op mijn Hero. Echt heerlijk om nu te surfen op mijn telefoon.
Gelukkig vanaf dag 1 geen probleem gehad met de prox. sensor.
Wel heb ik (net zoals bij mijn hero) launcher pro plus draaien. Ik heb toch het gevoel dat dit iets vlotter reageert dan sense.
Mijn vriendin heeft een Galaxy S en ik zelf heb dan ook lang getwijfeld tussen de GS en de DHD. Tot nu toe gelukkig nog geen spijt van mijn beslissing. Qua snelheid zijn ze nagenoeg gelijk. Maar de behuizing van de DHD is toch stukken beter (gevoelsmatig dan). Het grootste pluspunt tussen de twee toestellen vind ik de 0.3 inch extra, tov de grote van de toestellen. De DHD is maar iets breder, en toch 0.3 inch extra.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Ik heb "gewoon" HTC sync 3.0 geinstalleerd.Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:23:
ja ze zijn nog bezig met htcsence.com. Ik heb vooral gemerkt dat de contacten nog niet goed werken. Daarnaast is de htc sync3.0 ook nog niet geschikt voor de HD. De normale desire had hier ook wat problemen mee en ikzelf kan ook geen contacten meer synchroniseren met htcsync3.0. Ze zijn bezit met een nieuwe versie heb ik vernomen.
De Desire HD werd netjes herkend en ik heb al mijn contacten op deze manier erg makkelijk over kunnen zetten. Ik ga vandaag nog wat muziek en filmpjes op deze manier overzetten. Het werkt bij mij althans uitstekend.
“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde
Verwijderd
De batterij is toch vol geladen wanneer lichtje groen is?RonaldM schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 08:08:
[...]
Ik weet ook dat er een topic over was met de discussie over de 'zin en onzin van calibreren', tot nu toe heb ik alleen nog een externe link.
beetje vreemde mod actie dit; ik zie honderden posts die de desire hd vergelijken met de iphone. ik vraag gewoon naar gebruikerservaringen van mensen die eerst een n900 hebben gehad. Als we gebruikerservaringen niet meer mogen posten, kun je het hele topic maar beter sluiten.teddebraak schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 02:20:
[mbr]Dit soort keuzes moet je zelf maken, en hier is het topic niet voor bedoeld.[/]

http://www.htcdesire-hd.nl/review/htc-desire-hd-review/ Bij het kopje accuduur.. was dit wat je bedoelde?AmonTobin schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 03:03:
Iemand postte hier eerder een linkje naar een quote van een HTC medewerker die een procedure aangaf om de levensduur van de batterij flink te verbeteren. Ik kan deze post echter niet meer terugvinden.

Verwijderd
Sinds donderdag heb ik ook een Desire HD en heb vooralsnog geen problemen.
Het enige wat ik blijk te missen is een trackball/pad.
Ik heb nu al een paar applicaties uit de market gehaald (met name emulators voor SNES, C64 etc.) die de trackpad gebruiken om te kunnen sturen in menu's. Helaas heeft de desire HD dat niet.
Weet iemand een oplossing?
In de marktet vond ik een virtual trackball, echter vereist die root rechten en die heb ik niet.
Het enige wat ik blijk te missen is een trackball/pad.
Ik heb nu al een paar applicaties uit de market gehaald (met name emulators voor SNES, C64 etc.) die de trackpad gebruiken om te kunnen sturen in menu's. Helaas heeft de desire HD dat niet.
Weet iemand een oplossing?
In de marktet vond ik een virtual trackball, echter vereist die root rechten en die heb ik niet.
Verwijderd
Dit heb ik ook.. Ben gister even flink aan het testen geweest. Zodra je de foto uit de gallery toewijst is hij gewoon scherp. Op het moment dat je je telefoon gaat synchroniseren.. (in mijn geval is dit Gmail omdat htcsync niet lekker werkt) dan worden de pics weer slecht. Ik denk dat dit komt omdat de contacten in een Vcard opgeslagen worden en hier een max kwa bestandsgroote mogelijk is voor een foto. Met als resultaat dat het er niet uit ziet.Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:25:
Ik heb ff een vraagje.
Zelf heb ik nog geen andere goeie oplossing gevonden voor het synchroniseren van de contacten waarbij de hoge kwaliteit fotos bewaard blijven.
zijn er ook al docks voor de DHD? net zoals toen bij de touch diamond en touch pro waren?
Verwijderd
heb de DesireHD nu sinds vrijdag, wat mij vooral opvalt tot nu toe, is de enorme lag die ik krijg tijdens het downloaden van apps, en het gebruik van deze apps. (Vb. Abduction / Angry Birds). Verder lijkt de batterijduur me wat kort, ik heb Lookout eropgezet, deze geeft aan dat na een kwartiertje spelen van een app, mijn batterij nog maar 87% is. De telefoon is dan op z'n max een halfuurtje losgekoppeld van de lader. Iemand een tip om van die lag af te komen? Ook wanneer ik door de telefoon zelf blader heb ik hier erg veel last van.
Leuke software'bug' in de DHD:
Compose een sms in de message app van HTC.
Meerdere regels graag. Portrait of landscape maakt niet uit.
Dan het volgende:
Druk daarna eens op de pijltjes van omhoog en omlaag.
Kijk naar het effect van de cursor.
Ga van portrait naar landscape (of andersom)
Repeat.
Compose een sms in de message app van HTC.
Meerdere regels graag. Portrait of landscape maakt niet uit.
Dan het volgende:
Druk daarna eens op de pijltjes van omhoog en omlaag.
Kijk naar het effect van de cursor.
Ga van portrait naar landscape (of andersom)
Repeat.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Verwijderd
Sipdroid integreert blijkbaar volledig met Android, de instelling stond eerst dat als ik bel dat over Sip ging, en nou met 260 min hoef dat natuurlijk niet, maar je kon dat uitzetten en door + achter een nummer te zetten dan belt hij dus over sip, handig als je maar een buitenlands contact hebt.
Thanks. Had het topic zelf ook al gevonden. Nog niet echt een oplossing dus.LightYears schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:55:
[...]
zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=797733 en dit topic een paar pagina's terug. Meest solide oplossing voor nu is de android 2.2.1 email app te gebruiken (en hopen dat htc het fixed)
Ik heb probeer al een paar dagen te activeren op htcsense.com maar tot hier toe is dat nog niet gelukt. 

Ik heb mij geregistreerd en ik kan inloggen, maar als ik dan klik op "ik ben aangemeld op de telefoon" blijft dat cirkeltje maar draaien omdat hij blijkbaar geen verbinding kan maken denk ik.
Terwijl mijn Desire HD gewoon via wifi met het internet is verbonden.
Ik zal waarschijnlijk wel iets verkeerd doen, maar ik zou echt niet weten wat. Ik heb al gezocht maar blijkbaar ben ik de enige.
Iemand een idee?
Ik ben trouwens wel heel tevreden over mijn HTC desire HD, prachtig toestel en veel functioneler dan de iPhone die ik gehad heb.
Ik mis voorlopig maar 1 ding shake to shuffle.

Ik heb mij geregistreerd en ik kan inloggen, maar als ik dan klik op "ik ben aangemeld op de telefoon" blijft dat cirkeltje maar draaien omdat hij blijkbaar geen verbinding kan maken denk ik.
Ik zal waarschijnlijk wel iets verkeerd doen, maar ik zou echt niet weten wat. Ik heb al gezocht maar blijkbaar ben ik de enige.
Iemand een idee?
Ik ben trouwens wel heel tevreden over mijn HTC desire HD, prachtig toestel en veel functioneler dan de iPhone die ik gehad heb.
Ik heb geen idee wat je in dat half uurtje ermee ook heb zitten doen, zoals ik zelf aangaf vind ik wel dat de batterij er lang over doet. Bij de meeste telefoons (motorola milestone, G1, HTC Touch Cruise) kun je een film niet eens volledig afkijken, met de DHD heb ik het probleem niet (ok ik heb dan wel amper background apps, en vooral geen apps die continue data ophalen).Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 11:56:
heb de DesireHD nu sinds vrijdag, wat mij vooral opvalt tot nu toe, is de enorme lag die ik krijg tijdens het downloaden van apps, en het gebruik van deze apps. (Vb. Abduction / Angry Birds). Verder lijkt de batterijduur me wat kort, ik heb Lookout eropgezet, deze geeft aan dat na een kwartiertje spelen van een app, mijn batterij nog maar 87% is. De telefoon is dan op z'n max een halfuurtje losgekoppeld van de lader. Iemand een tip om van die lag af te komen? Ook wanneer ik door de telefoon zelf blader heb ik hier erg veel last van.
Maar als je in die 45 minuten alleen maar het scherm aan hebt laten staan, vind ik een verlies van 13% nog weinig, ok van PizzaMan mag ik de percentages niet gebruiken, maar je houd zo weinig andere meetbare gegevens over...
Heb je bij instellingen --> accounts en synchronisatie --> HTC Sense het updaterooster op push staan?Fred. schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:16:
Ik heb probeer al een paar dagen te activeren op htcsense.com maar tot hier toe is dat nog niet gelukt.
Iemand een idee?
zo kreeg ik hem werkend
Verwijderd
Was mij gelukt, maar heb mijn oude simkaart momenteel erin en niet de simkaart waar ik mee geregistreerd heb, alleen locatie van mijn telefoon kon ie om een of andere reden niet geven.Fred. schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:16:
[afbeelding]
Iemand een idee?
Kun je de foto's niet gewoon op je gmail account zelf aanpassen? Ik ben zelf nog maar kort bezig met Android op mijn Diamond 2. Ik heb de foto's via gmail aangepast, en dat werkt prima.Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 11:41:
[...]Zelf heb ik nog geen andere goeie oplossing gevonden voor het synchroniseren van de contacten waarbij de hoge kwaliteit fotos bewaard blijven.
Hey Robbert,Robbert1 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:31:
[...]
Heb je bij instellingen --> accounts en synchronisatie --> HTC Sense het updaterooster op push staan?
zo kreeg ik hem werkend
Bedankt, Dat was het dus.
Nu ben ik aangemeld en werkt alles.
Zat een beetje verder weggestopt dan ik dacht.
Ik blijf enke dag nog nieuwe dingen ontdekken.
Thx.
De ring van mij DHD camera zit erg los, je kan hem omhoog tikken als je aan de andere kant omlaag tikt. Is dat bij jullie ook zo?
Verwijderd
Nope, bij mij zit die gewoon vastberry eggens schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:56:
De ring van mij DHD camera zit erg los, je kan hem omhoog tikken als je aan de andere kant omlaag tikt. Is dat bij jullie ook zo?
Er is een soort van "workaround" waarbij je high-res contact afbeeldingen kunt houden. Maak een nieuw contact voor dezelfde persoon (Vul bij naam bijv. precies dezelfde naam in, en voeg een foto toen aan dit profiel), sla dit contact op in het telefoongeheugen. Koppel (menu > link) dit nieuwe contact met je Gmail contact, en kies dan voor de de foto uit het telefoongeheugen.Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 11:41:
[...]
Dit heb ik ook.. Ben gister even flink aan het testen geweest. Zodra je de foto uit de gallery toewijst is hij gewoon scherp. Op het moment dat je je telefoon gaat synchroniseren.. (in mijn geval is dit Gmail omdat htcsync niet lekker werkt) dan worden de pics weer slecht. Ik denk dat dit komt omdat de contacten in een Vcard opgeslagen worden en hier een max kwa bestandsgroote mogelijk is voor een foto. Met als resultaat dat het er niet uit ziet.
Zelf heb ik nog geen andere goeie oplossing gevonden voor het synchroniseren van de contacten waarbij de hoge kwaliteit fotos bewaard blijven.
Verwijderd
Heeft dit al iemand geprobeerd met zijn Desire HD?RonaldM schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 08:08:
[...]
Ik weet ook dat er een topic over was met de discussie over de 'zin en onzin van calibreren', tot nu toe heb ik alleen nog een externe link.
Verwijderd
nee, dan worden ze dus net zo lelijk. Ik heb van alles al geprobeerd.babyxl schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:51:
[...]
Kun je de foto's niet gewoon op je gmail account zelf aanpassen? Ik ben zelf nog maar kort bezig met Android op mijn Diamond 2. Ik heb de foto's via gmail aangepast, en dat werkt prima.
de foto's die ik heb ingesteld zijn de meegeleverde foto's van HTC. Die zijn van mooie kwaliteit dus het lijkt me niet dat het komt omdat ik de foto's zelf heb gemaakt....
vind het wel raar hoor. Zo'n favorites widget is prachtig, maar met onscherpe foto's is het echt een verschrikkelijke vertoning.
Verwijderd
THX!!!!!!superschotje schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:51:
[...]
Er is een soort van "workaround" waarbij je high-res contact afbeeldingen kunt houden. Maak een nieuw contact voor dezelfde persoon (Vul bij naam bijv. precies dezelfde naam in, en voeg een foto toen aan dit profiel), sla dit contact op in het telefoongeheugen. Koppel (menu > link) dit nieuwe contact met je Gmail contact, en kies dan voor de de foto uit het telefoongeheugen.
wel een hoop gedoe, maar het werkt.
Bedankt voor deze goede tip! Zo ziet het er toch allemaal ffies een stukkie mooier uit (zoals het hoort bij zo'n mooie phone ;-) )
Verwijderd
Ik ben het nu aan het proberen, ik zal later mijn bevindingen laten weten.Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:54:
Heeft dit al iemand geprobeerd met zijn Desire HD?
Trouwens, dat stuk over batterij tips in mijn review komt niet van de HTC klantenservice af, maar dat baseer ik op een universitair Li-Ion onderzoek dat ik een keer heb gelezen.
Ik vind de GPS niet zo goed eerlijk gezegd. Ik krijg nauwelijks een fix, zelfs met men raam wagewijd open of buiten op straat is de kans ook eerder klein dat ik een fix krijg. Duurt minstens 5 minuten in buitenlucht...
Heeft iemand ook dit probleem? Een ander probleem is dat ik om te testen mijn gsm geblokkeerd had via HTCsense.com, en weer unblocked, maar op HTCsense.com blijft bovenaan in die balk staan 'Telefoon geblokkeerd'. Niet dat het me stoort, maar kvind het raar...
Heeft iemand ook dit probleem? Een ander probleem is dat ik om te testen mijn gsm geblokkeerd had via HTCsense.com, en weer unblocked, maar op HTCsense.com blijft bovenaan in die balk staan 'Telefoon geblokkeerd'. Niet dat het me stoort, maar kvind het raar...
Verwijderd
Even ter info, net deze e-mail gestuurd naar HTC over de klep van de SD kaart en de SIM kaart:
Goedemiddag,
ik heb sinds woensdagmiddag de desire HD in huis. Nu heb ik een klacht over het volgende:
De behuizing die over de SD kaart en de SIM kaart heen zit.
Ten eerste sluit deze niet goed aan bij de rest van de behuizing waardoor er een spleet onstaat. Daarnaast kraakt hij enorm wanneer je het toestel op een bepaalde manier vastpakt. Tevens veranderd het bereik van zowel het GSM netwerk als de WIFI aanzienlijk wanneer je de telefoon op een bepaalde manier vast houd of als je op de achterkant of de onderkant drukt. Nu vrees ik zelf dat dit klepje niet lang mee gaat, en ik ben een zeer zuinige gebruiker. Maken jullie ook vervangende klepjes? Zo ja, zou ik hier graag 1 van ontvangen want over deze ben ik verre van tevreden.
met vriendelijke groeten,
Goedemiddag,
ik heb sinds woensdagmiddag de desire HD in huis. Nu heb ik een klacht over het volgende:
De behuizing die over de SD kaart en de SIM kaart heen zit.
Ten eerste sluit deze niet goed aan bij de rest van de behuizing waardoor er een spleet onstaat. Daarnaast kraakt hij enorm wanneer je het toestel op een bepaalde manier vastpakt. Tevens veranderd het bereik van zowel het GSM netwerk als de WIFI aanzienlijk wanneer je de telefoon op een bepaalde manier vast houd of als je op de achterkant of de onderkant drukt. Nu vrees ik zelf dat dit klepje niet lang mee gaat, en ik ben een zeer zuinige gebruiker. Maken jullie ook vervangende klepjes? Zo ja, zou ik hier graag 1 van ontvangen want over deze ben ik verre van tevreden.
met vriendelijke groeten,
Thanks, dat was 'm inderdaad!RonaldM schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 08:08:
[...]
Dat is niet het artikel dat ik bedoelde, maar wellicht staat daar ook nuttige info in. Thanks!Keutje schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 11:17:
[...]
http://www.htcdesire-hd.nl/review/htc-desire-hd-review/ Bij het kopje accuduur.. was dit wat je bedoelde?
@jootje123
Ik ben wel benieuwd naar het antwoord. Ik had er in eerste instantie helemaal geen last van en ik had ook niet het idee dat het erger zou worden. Maar ik begin me er ondertussen steeds meer aan te ergeren. Het klepje lijkt ook wat losser te zitten dan voorheen. Ik vind het wel vreemd dat ze zo'n cheap klepje erop hebben gezet. Dit hadden ze toch allang zelf kunnen voorzien?!
[ Voor 21% gewijzigd door AmonTobin op 24-10-2010 15:39 ]
In de categorie Wifi voor Dummies: Wanneer de DHD verbonden is met het thuisnetwerk, wordt het mobiele internet dan automatisch niet gebruikt of moet je dan bij instellingen aangeven dat alleen Wifi mag worden gebruikt?
bedankt alvast voor antwoord
Dat geeft ie in de setupwizard eigenlijk al aan. Hij zal de mobiele dataverbinding pas gaan gebruiken wanneer hij geen verbinding kan maken via Wifi.Dutchmarc schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:28:
In de categorie Wifi voor Dummies: Wanneer de DHD verbonden is met het thuisnetwerk, wordt het mobiele internet dan automatisch niet gebruikt of moet je dan bij instellingen aangeven dat alleen Wifi mag worden gebruikt?
Dat kun je overigens zelf makkelijk testen/verifiëren door naar de icoontjes te kijken op je DHD.
Edit: Dit staat overigens ook gewoon bij de instelling van 'Mobile Network' omschreven:
"Use phone for data connection when Wi-fi is unavailable"..
[ Voor 12% gewijzigd door AmonTobin op 24-10-2010 15:35 ]
Het is wel aan te raden om gewoon je 3g handmatig uit te zetten als je thuis bent, scheelt toch weer in de batterijduur.Dutchmarc schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:28:
Kan zoiets ook automatisch met een app aan de hand van locatie gegevens?Maarten00 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:40:
[...]
Het is wel aan te raden om gewoon je 3g handmatig uit te zetten als je thuis bent, scheelt toch weer in de batterijduur.
[ Voor 7% gewijzigd door Cybergamer op 24-10-2010 15:46 ]
Thnx.AmonTobin schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:32:
[...]
Dat geeft ie in de setupwizard eigenlijk al aan. Hij zal de mobiele dataverbinding pas gaan gebruiken wanneer hij geen verbinding kan maken via Wifi.
Dat kun je overigens zelf makkelijk testen/verifiëren door naar de icoontjes te kijken op je DHD.
Edit: Dit staat overigens ook gewoon bij de instelling van 'Mobile Network' omschreven:
"Use phone for data connection when Wi-fi is unavailable"..
De DHD staat nog niet op de NLse HTC site bij ondersteuning, maar wel op een internationale met al een aantal howto's http://www.htc.com/www/help_howtos.aspx?p_id=324
Is de market down oid? Ik kan niks meer installeren
?!
Verwijderd
Het is gebruikelijk dat de eerste keer een GPS-fix krijgen wat langer kan duren. Bij mij duurde het ook eventjes, maar als ik hem nu aanzet heb ik binnen 5-10 sec een fix.glennvanhaeren schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:16:
Ik vind de GPS niet zo goed eerlijk gezegd. Ik krijg nauwelijks een fix, zelfs met men raam wagewijd open of buiten op straat is de kans ook eerder klein dat ik een fix krijg. Duurt minstens 5 minuten in buitenlucht...
@Dutchmarc
Als je thuis bent en je wifi staat aan, dan wordt de 3G verbinding verbroken. Ook als je thuiskomt, zal hij automatisch verbinding zoeken met je wifi, en automatisch de 3G uitschakelen.
Een handige app om al je verbindingen mee te beheren is Switchpro. In 1 balk al je verbindingen enzo die je aan en uit kan zetten.
Je had het wel niet tegen mij, maar ik dacht al dat zoiets mogelijk was.Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 16:11:
[...]
@Dutchmarc
Als je thuis bent en je wifi staat aan, dan wordt de 3G verbinding verbroken. Ook als je thuiskomt, zal hij automatisch verbinding zoeken met je wifi, en automatisch de 3G uitschakelen.
Een vraagje: Wat verbruikt meer. 3G of WiFi?
jep dat is mogelijk met tasker.babyxl schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:46:
[...]
Kan zoiets ook automatisch met een app aan de hand van locatie gegevens?
http://www.androidworld.n...p-van-week-43-tasker.html
Verwijderd
Ik had ergens gelezen dat 3G meer verbruikt, omdat het meer energie kost om een verbinding te behouden, vooral wanneer je slechter bereik hebt.babyxl schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 16:14:
Een vraagje: Wat verbruikt meer. 3G of WiFi?
Bij mij doet ie het ook niet... hij kan de download niet eens starten, hebben meer mensen hier last van?jostefa schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 16:08:
Is de market down oid? Ik kan niks meer installeren?!
Yup, ik kan de download wel selecteren, vervolgens lijkt het dat hij ze gaat downloaden maar ze blijven in de cue van market staan...Maarten00 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 17:53:
[...]
Bij mij doet ie het ook niet... hij kan de download niet eens starten, hebben meer mensen hier last van?
Cogitationis poenam nemo patitur
Waarschijnlijk een domme vraag, maar toch: Ik heb bij energiebesparing een paar keer geprobeerd om het trillen uit te schakelen maar hij blijft feedback geven als ik type, iemand een idee wat ik fout doe? Of moet ik dat ergens anders uitschakelen...
Hier ook installatie problemen. Markeren op HTCSence Hub, verschijnt ook op de DHD maar wanneer ik wil downloaden krijg ik de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de HTC Sence-server :-?Bullet NL schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 17:59:
[...]
Yup, ik kan de download wel selecteren, vervolgens lijkt het dat hij ze gaat downloaden maar ze blijven in de cue van market staan...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels, accessoires en al het andere dat niet met de telefoon zelf te maken heeft hoort hier niet thuis. Offtopic-berichten worden verwijderd.
[ABO] HTC Desire HD levertijden- en abonnemententopic
Accessoires mogen hier
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels, accessoires en al het andere dat niet met de telefoon zelf te maken heeft hoort hier niet thuis. Offtopic-berichten worden verwijderd.
[ABO] HTC Desire HD levertijden- en abonnemententopic
Accessoires mogen hier