Apparticle SharePoint | Apps | Articles
En vice versa? Heeft iemand daar ervaringen mee? Van wat ik weet is dit wel mogelijk als het maar naar een hoger abonnement is. Ik vraag me dan alleen af naar welk bedrag er wordt gekeken..Canaria schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:09:
Omzetten naar Relax Online kan niet, alleen naar de normale Relax.
Ik denk dat nog (bijna) niemand dit geprobeerd heeft, omdat dit sinds kort pas voordelen heeft (naast het snellere Internet).Laudit schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:42:
[...]
En vice versa? Heeft iemand daar ervaringen mee? Van wat ik weet is dit wel mogelijk als het maar naar een hoger abonnement is. Ik vraag me dan alleen af naar welk bedrag er wordt gekeken..
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Nee, kan niet. Ik ben van i-150 naar Flex 30 naar Relax 30 gegaan, maar al na de overstap naar Flex was i-300 al niet meer mogelijk, ondanks het hogere maandbedrag.Laudit schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:42:
[...]
En vice versa? Heeft iemand daar ervaringen mee? Van wat ik weet is dit wel mogelijk als het maar naar een hoger abonnement is. Ik vraag me dan alleen af naar welk bedrag er wordt gekeken..
Wat ik bedoel is, heeft iemand in deze fase van zijn verlenging (brief en SIM kaart al binnen, ik wacht alleen nog op de telefoon) zijn abonnement nog om kunnen zetten naar Relax voor de hogere toestelkorting?Jumpman schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:03:
[...]
Is het iemand al gelukt zijn i-abonnement om te zetten naar een Relax Online abonnement?
Ik zelf heb alles al binnen brief en SIM kaart, maar wacht nog op mijn iPhone 32GB Black. Ik twijfel het om mijn abonnement om te zetten naar optie 1 of 2 omdat dit gewoon aanzienlijk scheelt in de toestelkorting. Ik bel heel weinig, alleen de verschillen in Internet snelheid houden me aan het twijffelen.
Mm toch apart dat het jou niet is gelukt. Zoals ik hier aangaf is dit volgens twee T-Mobile shops die ik heb bezocht, weldegelijk mogelijk.Canaria schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:48:
[...]
Nee, kan niet. Ik ben van i-150 naar Flex 30 naar Relax 30 gegaan, maar al na de overstap naar Flex was i-300 al niet meer mogelijk, ondanks het hogere maandbedrag.
Nu lees ik verschillende keren dat WnW+ 4,95 per maand extra zou zijn, maar als ik zelf bij T-mobile wil verlengen op de website staat er bij mij dat WnW+ 12 maanden gratis is, en daarna nog 12 maanden 14,95. hoe komen jullie aan 4.95 per maand?
Ik twijfel wel sterk of ik geen spijt ga krijgen van het tragere internet, die visual voicemail kan me gestolen worden.
Ik krijg dan trouwens wel het toestel voor 79,95.
Kijk in de Topic [iPhone] Levertijden daar zijn veel mensen bezig met het importeren van een iPhone vanuit het buitenland. Je kunt ook een iPhone gaan halen in Belgie of Frankrijk.The_Scarabial schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:55:
Kon het niet zo gauw vinden, maar is het volgende mogelijk: Simlockvrije iphone4 kopen en dan mijn huidige abbonnement van Hi hierop gebruiken?
In Nederland is geen iPhone simlockvrij te verkrijgen.
Je kunt ook gewoon wachten tot de verkoop van de iPhone 4 vrijgegeven wordt.
Waarom zou dat niet kunnen? Simlock vrij is toch simlock vrij?The_Scarabial schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:55:
Kon het niet zo gauw vinden, maar is het volgende mogelijk: Simlockvrije iphone4 kopen en dan mijn huidige abbonnement van Hi hierop gebruiken?
Ligt eraan welk HI abonnement hij heeft, niet alle abonnementen zijn geschikt voor de iPhone of je krijgt problemen met hoge kosten voor het gebruik van bijv. data.Slurf1 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:01:
[...]
Waarom zou dat niet kunnen? Simlock vrij is toch simlock vrij?
Ja ok, zo had ik zijn vraag niet begrepen. Ik ging er vanuit dat het hem er alleen om ging of het technisch mogelijk is, en niet wat de eventuele kosten zijn omdat hij verder geen informatie over zijn abo geeft.Chrones schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:03:
[...]
Ligt eraan welk HI abonnement hij heeft, niet alle abonnementen zijn geschikt voor de iPhone of je krijgt problemen met hoge kosten voor het gebruik van bijv. data.
Gewoon bellen, dan krijg je WnW+ voor 24 maanden voor 4.95/maand, danwel gratis voor standaard WnW.Slurf1 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:23:
Lastige keuzes hoor. Ik heb nu een 3G met i150 abo, maar qua minuten zou een relax 25 ook prima voldoen. Na 2 jaar wil ik nu eigenlijk wel een iPhone4.
Nu lees ik verschillende keren dat WnW+ 4,95 per maand extra zou zijn, maar als ik zelf bij T-mobile wil verlengen op de website staat er bij mij dat WnW+ 12 maanden gratis is, en daarna nog 12 maanden 14,95. hoe komen jullie aan 4.95 per maand?
Ik twijfel wel sterk of ik geen spijt ga krijgen van het tragere internet, die visual voicemail kan me gestolen worden.
Ik krijg dan trouwens wel het toestel voor 79,95.
Internet is inderdaad wel trager, maar het heeft eigenlijk meer met dekking te maken hoe snel internet is.
Als ik optie 2 wie moet ik dan bellen?Appo schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 15:56:
Ik had gisteren optie 1 gekozen, net geannuleerd en optie 2 gekozenBedankt!
Optie1 = 24 maanden * 28,95 Relax 35 (incl. W'n'W std.) + 29 toestel = 723, 80 totaal over 2 jaar
Optie2 = 24 maanden * 19,95 Relax 25 (incl. W'n'W std.) + 109 toestel = 588,75 totaal over 2 jaar
Hebben jullie misschien een nummer?
0624001200shorty_ schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:30:
[...]
Als ik optie 2 wie moet ik dan bellen?
Hebben jullie misschien een nummer?
Ik had het er even bij moeten zetten, mijn abbo bevat onbeperkt internet, dus het zal idd dan geen problemen moeten opleveren, nu alleen nog even zo'n ding opscharrelen.Slurf1 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:06:
[...]
Ja ok, zo had ik zijn vraag niet begrepen. Ik ging er vanuit dat het hem er alleen om ging of het technisch mogelijk is, en niet wat de eventuele kosten zijn omdat hij verder geen informatie over zijn abo geeft.
Ben benieuwd of je kan overstappen naar I-150. Ik neem aan van wel. Want je gaat van 19.95 naar 29,95 euro per maand. Web 'n walk standaard vervalt dan als je overstapt naar I-150 mag ik aannemen.The_Scarabial schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:51:
[...]
Ik had het er even bij moeten zetten, mijn abbo bevat onbeperkt internet, dus het zal idd dan geen problemen moeten opleveren, nu alleen nog even zo'n ding opscharrelen.
Hier lijkt dus onduidelijkheid over te zijn. Sommigen beweren van wel en anderen lukt het weer niet. Bovendien is het mij ook onduidelijk naar welk maandbedrag er wordt gekeken. €19,95 (Relax Online 25 exclusief aanvullende bundels), €24,90 (Relax Online 25+web'n'walk Plus Vast actieprijs) of €34,90 (Relax Online 25+web'n'walk Plus Vast normale prijs).IUser schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:01:
Ben benieuwd of je kan overstappen naar I-150. Ik neem aan van wel. Want je gaat van 19.95 naar 29,95 euro per maand. Web 'n walk standaard vervalt dan als je overstapt naar I-150 mag ik aannemen.
[ Voor 8% gewijzigd door Laudit op 09-08-2010 16:00 ]
Hmm inderdaad. Zo had ik het nog niet bekeken.Laudit schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:55:
[...]
Hier lijkt dus onduidelijkheid over te zijn. Sommigen beweren van wel en anderen lukt het weer niet. Bovendien is het mij ook onduidelijk naar welk maandbedrag er wordt gekeken. €19,95 (Relax Online 25 exclusief aanvullende bundels), €24,90 (Relax Online 25+web'n'walk Plus Vast actieprijs) of €34,90 (Relax Online 25+web'n'walk Plus Vast normale prijs).
De prijsstructuur is namelijk redelijk belachelijk.
- Toen ik mijn iPhone 3G kocht (september 2008), moest ik met een i-300 abonnement 80 euro bijbetalen (3G 16GB, 'topmodel' dus).
- Nu zou ik met een i-500 abonnement 130 euro moeten bijbetalen... huh? Het ding is maar 50 euro duurder geworden, maar ik krijg blijkbaar niet meer telefoonkorting bij een hoger abonnement? Dacht 't niet...
Ik heb toen een leuke berekening gemaakt van wat de iPhone mij met de verschillende abonnementen per minuut zou kosten:
| i-150 i.c.m 32GB iPhone 4 | i-300 i.c.m. 32GB iPhone 4 | i-500 i.c.m. 32GB iPhone 4 | |
| Abonnement per maand | € 30 | € 45 | € 65 |
| Belminuten per maand | 150 | 300 | 500 |
| Contractduur | 24 maanden | 24 maanden | 24 maanden |
| Bijbetalen | € 270 | € 190 | € 130 |
| Telefoonwaarde | € 750 | € 750 | € 750 |
| Totaal abonnementskosten | € 720 (24 x € 30) | € 1.080 (24 x € 45) | € 1.560 (24 x € 65) |
| Totaal incl. bijbetaald toestel | € 990 (€ 720 + € 270) | € 1.270 (€ 1.080 + € 190) | € 1.690 (€ 1.560 + € 130) |
| Prijs abonnement - prijs toestel | € 240 (€ 990 - € 750) | € 520 (€ 1.270 - € 750) | € 930 (€ 1.690 - € 750) |
| Totaal aantal belminuten/sms in looptijd | 3.600 | 7200 | 12.000 |
| Prijs per minuut/SMS | € 0,067 (€ 240 / 3.600 minuten) | € 0,072 (€ 520 / 7.200 minuten) | € 0,078 (€ 930 / 12.000 minuten) |
Met andere woorden: met een duurder abonnement, betaal je netto uiteindelijk een cent per minuut meer. Principieel gaat dit er bij mij niet in, en stap dan ook maar over naar een andere provider. Deze berekening houdt overigens nog geen rekening met de 'vaste' kosten van het internet. Dan zou het verschil per minuut nog groter zijn. Jammer maar helaas voor T-Mobile, ik was de laatste tijd best tevreden en ook de prijzen waren niet absurd in vergelijking met andere aanbieders. Maar op deze manier plaatsen ze zichzelf wel behoorlijk buitenspel.
[ Voor 5% gewijzigd door Plague op 09-08-2010 16:36 ]
Andere vraag, op het moment heb ik flex 45 + instant email. Kan ik deze bij contractverlenging omzetten in flex 45 + WnW of moet ik dan instant email houden? Overstappen naar relax is voor mij geen optie, omdat flex gewoon zijn naam eer aan doet
En iemand die een soortgelijke verlenging heeft gedaan en mij kan vertellen wat hij betaalde bij een 1 jarig abo + iphone 4g 16g?
Ik snap dat ze minder subsidie geven op de telefoon. Maar als ik als 'grootverbruiker' meer betaal dan als 'kleinverbruiker', voel ik me genaaid. Omdat dat ook rationeel totaal niet te verklaren is.StephaN900 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:40:
Is het niet gewoon zo dat alle providers tegenwoordig minder bijbetalen bij de toestellen? Niet zo'n hele vreemde ontwikkeling lijkt mij.
Mijn excuses, lees daar weer te snel overheen. En je hebt mijn inziens zeker gelijk, weet niet of je al klant bent of niet, want de vorige keer toen ik als bestaande klant mijn beklag deed kreeg ik ook 100 extra korting bij verlenging. Maar lijkt mij dat je als nieuwe klant wat minder eisen kunt stellen...Plague schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:53:
[...]
Ik snap dat ze minder subsidie geven op de telefoon. Maar als ik als 'grootverbruiker' meer betaal dan als 'kleinverbruiker', voel ik me genaaid. Omdat dat ook rationeel totaal niet te verklaren is.
Je betaalt minder voor je telefoon, maar je betaalt relatief meer voor je abonnement, waardoor je dus per saldo uit duurder bent. Probleem is als je veel belt, je buiten je bundel weer veel meer gaat bijbetalen, waardoor je bij de andere abo's weer goedkoper uit bent...Plague schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:30:
Ik ga zeker ook overstappen naar een andere provider. Denk dat ik de iPhone gewoon simlockvrij uit Belgie haal tegen die tijd.
De prijsstructuur is namelijk redelijk belachelijk.
- Toen ik mijn iPhone 3G kocht (september 2008), moest ik met een i-300 abonnement 80 euro bijbetalen (3G 16GB, 'topmodel' dus).
- Nu zou ik met een i-500 abonnement 130 euro moeten bijbetalen... huh? Het ding is maar 50 euro duurder geworden, maar ik krijg blijkbaar niet meer telefoonkorting bij een hoger abonnement? Dacht 't niet...
Ik heb toen een leuke berekening gemaakt van wat de iPhone mij met de verschillende abonnementen per minuut zou kosten:
*hele berekening*
Met andere woorden: met een duurder abonnement, betaal je netto uiteindelijk een cent per minuut meer. Principieel gaat dit er bij mij niet in, en stap dan ook maar over naar een andere provider. Deze berekening houdt overigens nog geen rekening met de 'vaste' kosten van het internet. Dan zou het verschil per minuut nog groter zijn. Jammer maar helaas voor T-Mobile, ik was de laatste tijd best tevreden en ook de prijzen waren niet absurd in vergelijking met andere aanbieders. Maar op deze manier plaatsen ze zichzelf wel behoorlijk buitenspel.
iPhone 4 16Gb, 2 jaar Relax Online 25 (a 19,95) + Web'n'Walk Plus voor 4,95 per maand. Moet 79,95 bijbetalen voor het toestel.
* SyS_ErroR is happy!
Is web'n walk net zo snel internet als het internet dat ik 2 jaar terug kreeg op mijn 3g ?SyS_ErroR schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:05:
Ik heb net gebeld, en kreeg een fatsoenlijk aanbod
iPhone 4 16Gb, 2 jaar Relax Online 25 (a 19,95) + Web'n'Walk Plus voor 4,95 per maand. Moet 79,95 bijbetalen voor het toestel.
* SyS_ErroR is happy!
Ik heb net ook gebeld en ook dit aanbod gehad, maar ga er nog overna denken.
Ze geven maar bar weinig aan korting weg voor hun vaste klanten.
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”
Vandaag kwam ik dus aan de lijn voor de speciale Vodafone acties en die vertelde mij dat er gewoon 11,95 als maandbedrag stond bij mij. Ook heeft ze genoteerd dat ik gebeld heb.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Kun je mij een product voorleggen waarbij je meer gaat betalen per verbruikte eenheid naarmate je meer verbruikt? (commerciele producten, geen belastingen_Richie_ schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:05:
[...]
Je betaalt minder voor je telefoon, maar je betaalt relatief meer voor je abonnement, waardoor je dus per saldo uit duurder bent. Probleem is als je veel belt, je buiten je bundel weer veel meer gaat bijbetalen, waardoor je bij de andere abo's weer goedkoper uit bent...
Ik had ook dezelfde aanbieding gekregen alleen toen achteraf heb ik i.p.v Web'n'Walk Plus voor 4,95 per maand extra de standaard genomen. Daardoor stijgt je bijbetaling naar 109.95 i.p.v 79.95 maar scheelt wel totaal iets van 90 euro op 2 jaar.SyS_ErroR schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:05:
Ik heb net gebeld, en kreeg een fatsoenlijk aanbod
* SyS_ErroR is happy!
Aangezien ik al een Iphone abbo heb van I-300 heb ik nu een Iphone 16GB BLACK voor 588.75 euro....
https://card.exophase.com/1/1116015.png
Ja ik kreeg ze vandaag ook eindelijk aan de lijn. Kreeg te horen dat mijn order was gecanceld. Vond het al vreemd dus gelijk even gezorgd dat hij weer door gaat. Hoop dat het nu wel goed gaat anders wordt ik niet blij.MrBlueEyes schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:25:
Ik krijg eindelijk Vodafone aan de lijn voor de 11,95 van de TVgids actie. Ik had van de week naar reguliere Vodafone klantenservice gebeld en die kunnen alleen kijken naar de kosten en niets aanpassen. Ze vertelden mij dat ik 14,95 moest gaan betalen.
Vandaag kwam ik dus aan de lijn voor de speciale Vodafone acties en die vertelde mij dat er gewoon 11,95 als maandbedrag stond bij mij. Ook heeft ze genoteerd dat ik gebeld heb.
Hiermee heb je geen hotspots meer en ook geen Visual voicemail op je iphone.SyS_ErroR schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:25:
De korting die ik kreeg verbaasde me juist. 80 voor een iPhone 4, en elke maand 15 euro korting op je abbo (10 internet, 5 wegens Relax Online..)
Daarnaast lees ik dat de internet van (2048/384 Kbps) naar 1Mbps/384 gaat.
Ik vind het nog wel wat inleveren, maar goed iedereen zijn idee erover.
Ik heb geen zin om te gaan internetten dat niet vooruit gaat.
[ Voor 8% gewijzigd door danplo op 09-08-2010 17:45 ]
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”
Ik vraag me af hoe merkbaar/werkbaar 1Mbps is op de iPhone 4 i.t.t. 2Mbps.danplo schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:38:
Hiermee heb je geen hotspots meer en ook geen Visual voicemail op je iphone.
Daarnaast lees ik dat de internet van (tot 2048/384 Kbps) naar 1Mbps/384 voor plus abonnement.
Ik vind het nog wel wat inleveren, maar goed iedereen zijn idee erover.
Zelf twijfel ik ook om dit abonnement af te sluiten.
Overigens vind ik dat Relax ook voordelen heeft ten opzichte van i-xxx. Zo kun je al je belminuten onbeperkt meenemen naar volgende maanden. Bovendien worden de minuten bij een i-xxx afgerond naar boven wat bij Relax niet het geval is. 3:02 minuten bellen kost je bij een i-xxx dus 4 minuten.
Dan wacht ik daar wel op, veel beter netwerk en ook veel sneller internet.
Moet ik wel iets meer betalen voor de iphone, maar betaal liever meer voor een goed netwerk.
Verwijderd
Exact hetzelfde verhaal. Ik moest de printscreen naar haar persoonlijk mailen voordat ze me geloofde. "Nee meneer, 11,95 is voor bel+sms, u heeft bel+sms+web... Maar goed, ze heeft idd een aantekening gemaakt. Nu moet ik alsnog bellen na de porteerdatum.MrBlueEyes schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:25:
Ik krijg eindelijk Vodafone aan de lijn voor de 11,95 van de TVgids actie. Ik had van de week naar reguliere Vodafone klantenservice gebeld en die kunnen alleen kijken naar de kosten en niets aanpassen. Ze vertelden mij dat ik 14,95 moest gaan betalen.
Als veelbeller wordt je dus dubbel genaaid bij t-mobile.....Plague schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:28:
[...]
Kun je mij een product voorleggen waarbij je meer gaat betalen per verbruikte eenheid naarmate je meer verbruikt? (commerciele producten, geen belastingen)
Voor de weinigbellers kun je misschien juist bij t-mobile blijven...
Nee, bij mij was het blijkbaar wel al goed. Ze zei dat er 11,95 stond. Alleen de standaard Vodafone klantenservice zag wat anders staan.Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:33:
[...]
Exact hetzelfde verhaal. Ik moest de printscreen naar haar persoonlijk mailen voordat ze me geloofde. "Nee meneer, 11,95 is voor bel+sms, u heeft bel+sms+web... Maar goed, ze heeft idd een aantekening gemaakt. Nu moet ik alsnog bellen na de porteerdatum.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Als veelbeller wordt je dus dubbel genaaid bij t-mobile.....(beter vodafone simonly + simlockvrije iphone uit Parijs...)Plague schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:28:
[...]
Kun je mij een product voorleggen waarbij je meer gaat betalen per verbruikte eenheid naarmate je meer verbruikt? (commerciele producten, geen belastingen)
Moet je niet veel smsen want dan heb je ook een probleem_Richie_ schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:15:
[...]
Als veelbeller wordt je dus dubbel genaaid bij t-mobile.....(beter vodafone simonly + simlockvrije iphone uit Parijs...)
Je kunt er toch gewoon een SMS-bundel bij afsluiten? Ok, ik vind T-Mobile klootzakken, maar laten we wel realistisch blijvenMrBlueEyes schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:08:
[...]
Moet je niet veel smsen want dan heb je ook een probleemZeker bij iPhone abonnement.
Met welk telefoonnummer hebben jullie gebeld hierover? Ik heb het 5 dagen geleden geprobeerd via vodafone@consumentonline.com maar heb tot op heden enkel een leesbevestiging ontvangen, meer niet..MrBlueEyes schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:14:
[...]
Nee, bij mij was het blijkbaar wel al goed. Ze zei dat er 11,95 stond. Alleen de standaard Vodafone klantenservice zag wat anders staan.
Verwijderd
Het nummer dat bij de actie van tvgids staat. Heb het dagen geprobeerd en vandaag kwam ik erdoor. Apart dat dat vandaag toevallig voor een aantal van ons gold..bureno schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:20:
[...]
Met welk telefoonnummer hebben jullie gebeld hierover? Ik heb het 5 dagen geleden geprobeerd via vodafone@consumentonline.com maar heb tot op heden enkel een leesbevestiging ontvangen, meer niet..
Het viel me al op dat de dame die ik aan de lijn had overal erg lang over deed. Ik kun dus al raden hoe het kwam dat je er zo moeilijk door komt...
[ Voor 31% gewijzigd door Tc-Chub op 09-08-2010 22:47 ]
Bij een iPhone abonnement kan dat niet. iPhone abonnement is zo voordelig dat dat er niet bij kan vertelde ze mij.Plague schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:13:
[...]
Je kunt er toch gewoon een SMS-bundel bij afsluiten? Ok, ik vind T-Mobile klootzakken, maar laten we wel realistisch blijven
0800-0200580 en dan moet je optie 1 of 2 kiezen, andere opties brengen je bij iemand die verder niks kunnen aanpassen namelijk.bureno schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:20:
[...]
Met welk telefoonnummer hebben jullie gebeld hierover? Ik heb het 5 dagen geleden geprobeerd via vodafone@consumentonline.com maar heb tot op heden enkel een leesbevestiging ontvangen, meer niet..
Ik kreeg gewoon te horen dat er inderdaad 11,95 stond.
Verwijderd
1 is vragen over een geplaatste bestelling, 2 is hulp bij een bestelling. Bij 1 ben je dus net klant geworden en kom je er niet door. Bij 2 ben je nog geen klant en kom je er dus wel door. Althans, bij mij... Als je 2 kiest en je meldt het probleem van geen bevestigingsmail of een verkeerd bedrag, zeggen ze dat je optie 1 moet kiezen. Althans, bij mij... Als je vraagt of ze je kunnen doorverbinden, kan dat niet. Althans, bij mij...MrBlueEyes schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 23:08:
[...]
0800-0200580 en dan moet je optie 1 of 2 kiezen, andere opties brengen je bij iemand die verder niks kunnen aanpassen namelijk.
Ik kreeg gewoon te horen dat er inderdaad 11,95 stond.
Heerlijk bedrijf. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat mijn contract op 14,95 stond, maar nadat ik de printscreen heb gemaild, zei ze dat ze het konden aanpassen, maar pas als de sim actief is, na 30-08 in mijn geval.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2010 23:17 ]
Morgen nog maar 'ns proberen dan...
Ja vanaf optie 3. Bij optie 3 konden ze alleen kijken niet wijzigen en zeiden ze dat er 14,95 stond. Dus ik belde voor optie 1 en daar zeiden dat hij gewoon al op 11,95 stond. Dus als op me rekening wat anders kwam te staan ik terug moest bellen.bureno schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 23:37:
Ik dacht dat 0800-0200580 het standaard klantnummer van Vodafone was..?
Morgen nog maar 'ns proberen dan...
Nog even hierop terugkomend: neem jij een hoger abonnement ter financiering voor je telefoon of heb je de belminuten / sms-jes echt nodig? In het eerste geval dan ben je inderdaad beter af met het goedkoopste abonnement, dat gaat je het minste geld kosten.Plague schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:30:
...
[Tabel]
Maar als je de belminuten / sms-jes echt nodig hebt dan loopt jouw berekening mank, omdat je dan vergeet de extra belminuten die je boven je abo verbruikt mee te rekenen. En dat is toch al weer snel 25 cent per minuut / sms. Daarnaast klopt de regel met het aantal belminuten / sms-jes niet. Je hebt namelijk 150 belminuten én 150 smsjes, dus laten we zeggen 300 units. En hoe hoger je abo, hoe goedkoper een unit is (respectievelijk 10, 7,5 en 6,5 cent).
Maar inderdaad, als je een abo afsluit als financiering voor de iPhone dan ben je goedkoper uit met een goedkoop abonnement. Feit blijf, toestelkortingen zijn niet meer wat het geweest is, en zeker niet bij toestellen die nog in de 'hype' fase zitten.
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
SMS-bundel niet nodig, tegenwoordig is er pingchat en whatsapp....Plague schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:13:
[...]
Je kunt er toch gewoon een SMS-bundel bij afsluiten? Ok, ik vind T-Mobile klootzakken, maar laten we wel realistisch blijven
Ik bezit nu nog een WM toestel (HTC Touch HD), maar wil nu een overstap maken naar de iPhone 4. Ik bel zelf niet veel, en sms ook weinig, dus wat dat betreft stel ik geen hoge eisen aan een abonnement. Ik internet wel regelmatig op mijn huidige phone, en wil dat dus ook een beetje snel kunnen doen straks.
Belangrijker vindt ik echter, dat ik ook kan tetheren via mijn telefoon. Niet dat ik dit dagelijks gebruik, maar als ik soms voor mijn werk ergens heen moet gebruik ik het, of als we een weekendje weg zijn in NL. Ik gebruik internet op mijn laptop dus te weinig om daar echt een los abonnement voor af te sluiten.
Nu heb ik indertijd voor T-Mobile gekozen, omdat Vodafone bij mij thuis 0,0 bereik had (zakelijk bel ik via Vodafone, en met dat toestel viel de verbinding thuis dus geheel weg, zat gewoon in een black spot van VF). Tegenwoordig heb ik met Vodafone thuis echter ook weer verbinding, dus wat dat betreft maakt de provider me alweer iets minder uit. Mijn huidige contract loopt op 10 december af, dus zit vandaag precies op 4 maanden voor afloop (zag dat toevallig toen ik net inlogde op my T-Mobile). Ik heb nu overigens een Relax 15 abonnement met 'WnW Plus Vast'
Nu heb ik begrepen dat tetheren op een iPhone via TM niet mogelijk is? (terwijl het bij TM via mijn huidige tel/abo wel kan/mag...). Hoe zit dat bij VF? Of kan het bij TM wel na jailbreaken?
edit: dit betreft een verlenging, maar volgens mij maakt het weinig uit of je verlengt of nieuwe klant bent.
[ Voor 9% gewijzigd door Mighty op 10-08-2010 13:23 . Reden: bedragen achter de komma gespecificeerd ]
|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||
Verwijderd
Ik heb mijn iPhone 4 op 20 juli zowel via de telefoon (ik was dus al klant) als de tmobile shop besteld. Op de dag van lancering werd ik gebeld door de betreffende tmobile shop dat er een iPhone 4 voor mij klaar lag. Ik aarzelde geen moment en heb de klantenservice gebeld om mijn verlenging van contract, gedaan met de voorinschrijving via de telefoon, te annuleren. Eenmaal in de tmobile shop heb ik gewoon netjes mijn abonnement weer kunnen verlengen en de iPhone 4 mee naar huis gekregen.
Opeens krijg ik 5 augustus van AMP logistics een mail met daarin het verzoek tot het maken van een bezorgafspraak. Een dag daarvoor had ik ook al de simkaart opgestuurd gekregen en nu lag er dus nog een iPhone 4 voor mij klaar. Na het ontvangen van deze mail heb ik direct naar tmobile gebeld en gemeld dat ik al reeds in het bezit ben van een iPhone 4 en dat ik deze telefoon dus niet meer hoef te ontvangen. Ik kreeg een heel vaag antwoord; het kwam er op neer dat ik zelf contact op moest nemen met AMP om mijn levering te annuleren. Bij tmobile zou dan een notitie in het systeem komen te staan dat deze annulering gehonoreerd moest worden.
Ik heb de bestelling bij AMP nog niet geannuleerd omdat ik mij afvraag of ik die iPhone 4 niet gewoon kan gaan gebruiken. Is dit mijn kans op een hele goedkope iPhone? Want is de iPhone na het betalen van de rembourskosten van 169.95 niet gewoon van mij? Is het mogelijk de iPhone direct uit de verpakking te unlocken en te gaan gebruiken op ieder gewenst netwerk? Of heb ik mijn kans al verspeeld door eerlijk tmobile te berichten over de situatie? Ik kan me zo voorstellen dat het daar een dermate chaos is dat dit soort dingen niet meer opvallen!
Ik ben erg benieuwd of iemand van jullie hetzelfde heeft meegemaakt en wat je vervolgens gedaan hebt.
Graag jullie reacties!
Bij Vodafone kan het en het kan natuurlijk altijd als je gaat jailbreaken. Verder maakt het qua kosten over de gehele looptijd niet zo gek veel uit. Bij het goedkoopste T-Mobile abonnement zijn de kosten ongeveer gelijk aan een geïmporteerde iPhone + goedkoopste Vodafone ANWB abonnement. Ik zou overigens dan wel kiezen voor een i-abonnement bij T-Mobile, omdat je dan lekker snel internet hebt.L201 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:29:
Nu heb ik begrepen dat tetheren op een iPhone via TM niet mogelijk is? (terwijl het bij TM via mijn huidige tel/abo wel kan/mag...). Hoe zit dat bij VF? Of kan het bij TM wel na jailbreaken?
[ Voor 8% gewijzigd door Hoedje op 10-08-2010 12:06 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verlenging of nieuwe klant?Mighty schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:47:
Ik heb mijn eerdere bestelling via de tmobile site geannuleerd. Daar kreeg ik een aanbod van 2 jaar Relax Online 25 + WnW Plus 12 maanden gratis + iPhone 4 16 GB voor 169,95 euro. Echter toen ik belde om mijn WnW om te zetten naar de nieuwe aanbieding van 24 maanden voor 4,95 bleek dit alleen mogelijk als ik mijn eerdere bestelling annuleerde. Nu heb ik via de service desk een nieuw aanbod gekregen voor 2 jaar Relax Online 25 + WnW plus voor 4,95 + iPhone 4 16 GB voor 79,95 euro. Dit scheelt best aanzienlijk daar wil ik wel 2 weken langer op wachten. Dus bellen loont zeker de moeite.
Als je de telefoon houdt dan ben je volgens mij gehouden aan het abonnement wat er aan vast zit. Een persoon kan immers best meerdere abonnementen hebben lopen. Dat bedrag van 169,95 voor de telefoon is ook de prijs in combinatie met het abonnement. Dit zal t-mobile zeker opvallen, want in hun administratie kunnen ze iphones alleen verkopen icm een abonnement. Indien je het abonnement hebt geannuleerd dan zou je de telefoon terug moeten sturen of niet in ontvangst moeten nemen.Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:58:
Dubbele bestelling, goedkope iPhone 4? Wat zouden jullie doen?
......
Ik heb de bestelling bij AMP nog niet geannuleerd omdat ik mij afvraag of ik die iPhone 4 niet gewoon kan gaan gebruiken. Is dit mijn kans op een hele goedkope iPhone? Want is de iPhone na het betalen van de rembourskosten van 169.95 niet gewoon van mij? Is het mogelijk de iPhone direct uit de verpakking te unlocken en te gaan gebruiken op ieder gewenst netwerk? Of heb ik mijn kans al verspeeld door eerlijk tmobile te berichten over de situatie? Ik kan me zo voorstellen dat het daar een dermate chaos is dat dit soort dingen niet meer opvallen!
Ik ben erg benieuwd of iemand van jullie hetzelfde heeft meegemaakt en wat je vervolgens gedaan hebt.
Ok, jailbreaken doe ik in principe liever niet.. tenzij ik dus echt tegen beperkingen aanloop. In dit geval kan ik die beperking al vrij makkelijk omzeilen door gewoon een andere provider te kiezen...Hoedje schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:05:
[...]
Bij Vodafone kan het en het kan natuurlijk altijd als je gaat jailbreaken. Verder maakt het qua kosten over de gehele looptijd niet zo gek veel uit. Bij het goedkoopste T-Mobile abonnement zijn de kosten ongeveer gelijk aan een geïmporteerde iPhone + goedkoopste Vodafone ANWB abonnement. Ik zou overigens dan wel kiezen voor een i-abonnement bij T-Mobile, omdat je dan lekker snel internet hebt.
De combinatie van VF geeft echter ook sneller internet als ik me niet vergis (3.6MB/s vs 2.0MB/s)?
En hoe zit het dan met nummerbehoud? Stel ik ga voor een VF abonnement, maar wil mijn eigen nummer houden. Kan ik het abonnement dan bij wijze van spreken nu in laten gaan en het nummer porteren (waarbij TM nog doorloopt, maar zonder nummer?) Of kan ik het nummer pas porteren op 10 december, de afloop van mijn TM contract?
Ik haal hier met mijn T-Mobile i150 abonnement (2048/384 Kbps) snelheden tussen de 2,7 MB's tot 3,6 MB's (Amersfoort en Utrecht). Ik begrijp er niets van, met verschillende website's getest.L201 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:39:
[...]
Ok, jailbreaken doe ik in principe liever niet.. tenzij ik dus echt tegen beperkingen aanloop. In dit geval kan ik die beperking al vrij makkelijk omzeilen door gewoon een andere provider te kiezen...
De combinatie van VF geeft echter ook sneller internet als ik me niet vergis (3.6MB/s vs 2.0MB/s)?
En hoe zit het dan met nummerbehoud? Stel ik ga voor een VF abonnement, maar wil mijn eigen nummer houden. Kan ik het abonnement dan bij wijze van spreken nu in laten gaan en het nummer porteren (waarbij TM nog doorloopt, maar zonder nummer?) Of kan ik het nummer pas porteren op 10 december, de afloop van mijn TM contract?
Daarop gaf ik aan geen interesse te hebben aangezien ik graag een Iphone wil hebben en helaas levert HI die niet. De tele-verkoper gaf aan dat dit spoedig geregeld zou zijn waarop ik vroeg wat spoedig is.... hij zei... 2 dagen!
Ik heb toen tegen hem gezegd dat hij mij over 2 dagen dan even terug moet bellen als het echt geregeld is. Dus ik ben nu heel benieuwd of het echt geregeld gaat worden.
Dat is vooral op papier. Volgens mij capt T-Mobile ook niet echt. Tenminste, ik heb vaak genoeg hoger dan 2 Mbit gehaald. Bij Vodafone heb ik daarentegen nog nooit hoger dan 1,5 Mbit gehaald. De upload en vooral latency zijn echter wel veel beter bij Vodafone. Dat zal ook weer afhangen per locatie. Dus vraag het aan vrienden, familie en kennissen.L201 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:39:
[...]
Ok, jailbreaken doe ik in principe liever niet.. tenzij ik dus echt tegen beperkingen aanloop. In dit geval kan ik die beperking al vrij makkelijk omzeilen door gewoon een andere provider te kiezen...
Voor eerder porteren moet je volgens mij je contract afkopen, of het pas in laten gaan op 10 december. Op zich geen probleem, omdat je dan toch een simlockvrije iPhone zal moeten regelen.En hoe zit het dan met nummerbehoud? Stel ik ga voor een VF abonnement, maar wil mijn eigen nummer houden. Kan ik het abonnement dan bij wijze van spreken nu in laten gaan en het nummer porteren (waarbij TM nog doorloopt, maar zonder nummer?) Of kan ik het nummer pas porteren op 10 december, de afloop van mijn TM contract?
Ik vraag me inderdaad af of ze echt cappen. Ik haalde ook hogere snelheden.Jumpman schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:57:
[...]
Ik haal hier met mijn T-Mobile i150 abonnement (2048/384 Kbps) snelheden tussen de 2,7 MB's tot 3,6 MB's (Amersfoort en Utrecht). Ik begrijp er niets van, met verschillende website's getest.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Had je beter TVgidsactie kunnen gebruiken. Dan heb je Sim Only 190 min bel+sms+web voor 9,95 per maand 2 jaar lang.Martijn85 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:17:
Heb gisteren m'n Hi abo overgesloten naar Vodafone per 09.09. Ze hadden een of andere actie, nu betaal ik voor 2 jaar € 14,- p/m voor sim only 190 min bel+sms+webScheelt weer € 10 met Hi.
En ook mensen met een simlock toestel kunnen het gewoon inschakelen namelijk...
Deze link gaat dan wel over vorig jaar, maar daarin zegt T-Mobile dat ze er niks tegen kunnen doen: http://webwereld.nl/nieuw...ogt-iphone-tethering.html
Ik heb de belminuten daadwerkelijk nodig natuurlijkma9ma schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 08:57:
[...]
Nog even hierop terugkomend: neem jij een hoger abonnement ter financiering voor je telefoon of heb je de belminuten / sms-jes echt nodig? In het eerste geval dan ben je inderdaad beter af met het goedkoopste abonnement, dat gaat je het minste geld kosten.
Maar als je de belminuten / sms-jes echt nodig hebt dan loopt jouw berekening mank, omdat je dan vergeet de extra belminuten die je boven je abo verbruikt mee te rekenen. En dat is toch al weer snel 25 cent per minuut / sms. Daarnaast klopt de regel met het aantal belminuten / sms-jes niet. Je hebt namelijk 150 belminuten én 150 smsjes, dus laten we zeggen 300 units. En hoe hoger je abo, hoe goedkoper een unit is (respectievelijk 10, 7,5 en 6,5 cent).
Maar inderdaad, als je een abo afsluit als financiering voor de iPhone dan ben je goedkoper uit met een goedkoop abonnement. Feit blijf, toestelkortingen zijn niet meer wat het geweest is, en zeker niet bij toestellen die nog in de 'hype' fase zitten.
En ik neem alleen de belminuten, klopt, het gaat om relatief ten opzichte van elkaar. Als ik de smsjes erbij optel komt er relatief hetzelfde resultaat uit. Het gaat mij ook niet om het absolute aantal centen dat ik per minuut of sms betaal, maar relatief ten opzichte van een lager abonnement.
Ik snap je beredenering, maar hij klopt niet helemaal volgens mij
- Dat toestel is een constante en zit in alle abo's doorberekend. Die 750 euro (prijs iPhone 4) betaal je namelijk, of dat nou bij een i150 of i500 is.
- Ik bereken de prijs per 'unit' (voor het gemak even alleen de belminuten), wanneer je die telefoon niet meerekent.
Wat ik in feite doe is het terugrekenen naar het los kopen van de telefoon en het los afsluiten van het (sim-only) abonnement. Dan kom ik tot de conclusie dat ik per 'unit' bij een lager abonnement minder betaal dan bij een hoger abonnement, terwijl je verwacht (en algemeen gebruikelijk is) dat hoe meer je verbruikt, hoe minder je per unit betaalt. Op deze manier kun je het namelijk ook gemakkelijk naast andere (sim-only) abonnementen leggen, waarbij je de iPhone los koopt. Je zou op deze beredenering zelfs terug kunnen rekenen en los een 'prijs' aan een sms, belminuut en internet hangen. Dan wordt het verschil nog groter (want internet is wederom een constante, bij i150 net zo 'duur' als bij i500).
Edit: om het nog meer te verduidelijken: in feite betaal je:
(€ 750 - [bijbetalen voor toestel]) / 24 maanden (looptijd van het contract) per maand voor de iPhone.
Dat is bij een i150: € 480 / 24 = 20 euro per maand.
Dat is bij een i500: € 630 / 24 = 26,25 euro per maand.
Daar bovenop komt een bedrag dat je voor de 'units' betaalt.
Bij i150 is dat 10 euro, bij i500 38,75 euro.
i150:
300 'units' (in jouw redenering)
10 euro /maand
0,033 euro per unit.
i500:
1000 'units'
38,75 euro /maand
0,03875 euro per unit.
In deze alternatieve berekening betaal je dus:
1) Meer voor je toestel per maand
2) Meer voor 1 unit
Snap je mijn verwondering?
[ Voor 11% gewijzigd door Plague op 10-08-2010 15:34 ]
In de firmware/carriersettings voor T-Mobile staat het uitgeschakeld. Met een gejailbreakte iPhone kun je tetheren, en T-Mobile gedoogd dit. In firmware 3.1.2 (uit mijn hoofd) stond het 'per ongeluk' aan, in 3.1.3 is het weer uitgeschakeld.L201 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:46:
Zou iemand met TMobile eens kunnen kijken of tethering nu wel of niet mogelijk is? Ik lees namelijk tegenstrijdige berichten hierover op het internet http://www.onemorething.n.../topic/tethering-op-ios40
En ook mensen met een simlock toestel kunnen het gewoon inschakelen namelijk...
Deze link gaat dan wel over vorig jaar, maar daarin zegt T-Mobile dat ze er niks tegen kunnen doen: http://webwereld.nl/nieuw...ogt-iphone-tethering.html
Of wordt de bevestiging per post verstuurd, en moet ik nog ff geduld hebben? Ik kan namelijk ook op tmobile.nl niet zien of ik nu verlengd heb of niet, en wil zeker weten dat het nu goed gegaan is!
Zit in precies dezelfde situatie. Gisteren telefonisch verlengd en mijn e-mail moeten doorgeven.SyS_ErroR schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:32:
Ik heb gister telefonisch n'n abbo verlengd. Echter, ik was in de veronderstelling dat ik hierover een bevestiging per e-mail zou krijgen, ik heb tot op heden niets gezien.
Of wordt de bevestiging per post verstuurd, en moet ik nog ff geduld hebben? Ik kan namelijk ook op tmobile.nl niet zien of ik nu verlengd heb of niet, en wil zeker weten dat het nu goed gegaan is!
Vandaag gebeld naar de KS omdat ik nog geen mailtje had. Mw van de KS gaf aan dat bij telefonische verlengingen de bevestiging per post naar het HA wordt verstuurd.
Klopt dit kreeg ik ook te horen. Dat het per post gaat...emiel74 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:41:
[...]
Zit in precies dezelfde situatie. Gisteren telefonisch verlengd en mijn e-mail moeten doorgeven.
Vandaag gebeld naar de KS omdat ik nog geen mailtje had. Mw van de KS gaf aan dat bij telefonische verlengingen de bevestiging per post naar het HA wordt verstuurd.
https://card.exophase.com/1/1116015.png
Op iphoneclub is net dit berichtje geplaatst, zou het dan echt?lars1980 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:59:
hmmm ik word net gebeld door HI. Ze bieden mij 20% korting op mijn huidige abo-prijs als ik mijn abo met 6 maanden verleng.
Daarop gaf ik aan geen interesse te hebben aangezien ik graag een Iphone wil hebben en helaas levert HI die niet. De tele-verkoper gaf aan dat dit spoedig geregeld zou zijn waarop ik vroeg wat spoedig is.... hij zei... 2 dagen!
Ik heb toen tegen hem gezegd dat hij mij over 2 dagen dan even terug moet bellen als het echt geregeld is. Dus ik ben nu heel benieuwd of het echt geregeld gaat worden.
Ben gisteren gebeld door KPN, en zij hadden te melden dat ze hoogs waarschijnlijk vanaf volgende week een Iphone 4 aan mijn konden aanbieden.
Zodra ik het telefoontje van KPN heb gehad laat ik meer weten
Toch hebben ze het in het genoemde topic over iOS4 en T-Mobile mét simlock en zónder Jailbreak waarin het wel gewoon kan?Plague schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:23:
[...]
In de firmware/carriersettings voor T-Mobile staat het uitgeschakeld. Met een gejailbreakte iPhone kun je tetheren, en T-Mobile gedoogd dit. In firmware 3.1.2 (uit mijn hoofd) stond het 'per ongeluk' aan, in 3.1.3 is het weer uitgeschakeld.
Oude Situatie:
T-Mobile i150 (150 minuten/150 SMS) 2 Jaar € 29,95 x 24 = € 718,87
iPhone 32 GB Black € 269,95
Totaal: € 988,82
+ T-Mobile Hotspots
+ Visual Voicemail
+ 2048/384 Kbps
+ Bellen per seconde, betalen per seconde
- iPhone 4 32GB € 269,95
- 150 minuten/150 SMS
- Maximaal 2 maanden minuten en SMS meenemen
- € 211,27 duurder
Nieuwe Situatie:
T-Mobile Relax Online 25 (190 minuten/190 SMS) + Web ‘n’Walk Standaard 2 Jaar € 19,95 x 24 = € 478,80
T-Mobile Web‘n’Walk Plus 2 Jaar € 4,95 x 24 = € 118,80
iPhone 32 GB Black € 179,95
Totaal: € 777,55
- T-Mobile Hotspots
- Visual Voicemail
- 1024/384 Kbps tot 2GB daarna 384/64 kbps
- Bellen per seconde, betalen per minuut.
+ iPhone 4 32GB € 179,95
+ 190 minuten/190 SMS
+ Onbeperkt minuten en SMS meenemen
+ € 211,27 goedkoper
Conclusie:
Voor groot dataverbruikers onderweg zijn de i-abonnementen voordelig, anders Relax Online. Ik heb een telefoon van de zaak en bel privé erg weinig, alleen ‘s avonds en in het weekend. Tevens heb ik bijna overal WiFi tot mijn beschikking. Doorslag voor mij is dat je voor € 37,55 meer als de iPhone 4 32GB prijs in België 4560 minuten, 4560 SMSjes, Internet en 2 jaar garantie en service op je toestel van T-Mobile hebt.
Ik hoop dat Web ‘n’ Walk Plus nog een keer in snelheid omhoog gaat in de 24 maanden. Het zou mooi zijn als de mogelijkheid er zal zijn om over te stappen van een Relax Online 25 abonnement naar een i150 abonnement.
Misschien heeft iemand nog wat aan dit lijstje. Voor een iPhone 4 16GB: Breng in alle gevallen € 100,00 van de toestel prijs in mindering.
Edit: Laudit had een oneffenheid ontdekt.
[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 10-08-2010 19:09 ]
Yep, ik snap hem.
Maar (
Als je die 750 euro aanhoudt dan zou je bij een 1-jarig contract nog minder per unit betalen dan bij een 2 jarig contract.
(even snel berekend allemaal, misschien zit ik nu wel fout. vanavond nog even overdoen...)
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
[ Voor 89% gewijzigd door Aeon op 10-08-2010 17:00 . Reden: Verkeerde topic. ]
Daar heb je inderdaad volkomen gelijk in.ma9ma schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:19:
[...]
Yep, ik snap hem.
Maar () nu bereken jij voor de iPhone de consumentenprijs van 750 euro. Dat is natuurlijk niet wat T-Mobile voor de telefoon moet betalen. Ik weet niet wat de inkoopprijs is, maar zet die eens hoog in, laten we zeggen 600 euro. Wat zien we dan? Voor de I150 betaal je dan per 'unit' 0.0542 cent. Voor de I500 wordt dat dan 0,0454.
Als je die 750 euro aanhoudt dan zou je bij een 1-jarig contract nog minder per unit betalen dan bij een 2 jarig contract.
(even snel berekend allemaal, misschien zit ik nu wel fout. vanavond nog even overdoen...)
Het omslagpunt ligt bij 690 euro. Weten we ook weer wat T-Mobile inkoop betaalt voor een iPhone 4 32GB
Feit blijft wel dat de waarde van het toestel voor mij als consument gewoon 750 euro is, geen 690
> 500 belminuten
> 500 SMS
> 2mbps onbeperkt internet
< 38,75 per maand
Ik ga op zoek! (Want ik wil inmiddels gewoon een simlock-vrije iPhone, kan ik volgend jaar weer opnieuw zien wat ik doe
i-150: 300 'units' voor 29,95 = 9,983 cent per unitPlague schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:28:
[...]
i-300: 600 'units' voor 44,95 = 7,492 cent per unit
i-500: 1000 'units' voor 64,95 = 6,495 cent per unit
i-1000: 2000 'units' voor 109,95 = 5,4975 cent per unit
Het is een groot misverstand dat je met het abonnement op enige wijze je toestel aan het afbetalen bent. De toestelkortingen komen uit het acquisitiebudget (voor bestaande klanten uit het retentionbudget) en zijn gebaseerd op de verwachte klantwaarde. In de abonnementskosten zit geen component voor het toestel meer verwerkt, ook niet intern voor T-Mobile. Als je als klant nooit boven de bundel belt of andere extra kosten genereert, maakt T-Mobile netto verlies op je.
Daarnaast is dat natuurlijk slechts het naampje wat je het beestje geeft. Waarom betaal je voor sim-only anders minder? M.a.w.: je betaalt weldegelijk voor je telefoon. Die sim-only abonnementen moeten toch ook 'geacquireerd worden'? En de kosten daarvoor zijn lager... ofzo...
Edit: oh, en ik zit altijd binnen mijn bundel, heb vaak over, dus T-Mobile maakt wel degelijk winst op mij.
[ Voor 16% gewijzigd door Plague op 10-08-2010 17:39 ]
Voorheen:
i300 ad. € 45 p.m. x 24 mnd.: € 1.080
Toestel: € 190
Totaal: € 1.270
Aanbod:
Relax online 35 ad. € 29,- Web'n'Walk Plus ad € 4,95 = € 33.95 p.m. x 24 mnd.: € 814,80
Toestel: € 100
Totaal: € 915
Korting: € 355,- !!
Natuurlijk geaccepteerd.
Zelfs vergeleken met een Vodafone sim only (€ 11,95 400 min) ruim € 100 euro goedkoper!
Dat kan kloppen. Dat heeft KPN namelijk ook gedaan met de 3GS. Als er klanten aan de telefoon waren die zeiden dat ze wilden opstappen en de reden was omdat ze anders geen iPhone konden krijgen, kregen ze ook van KPN een iPhone. Dat is wel mooi, maar dan komt het er nog steeds op neer dat KPN in dat geval heel duur is.amokjeeh schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:49:
[...]
Op iphoneclub is net dit berichtje geplaatst, zou het dan echt?
Ben gisteren gebeld door KPN, en zij hadden te melden dat ze hoogs waarschijnlijk vanaf volgende week een Iphone 4 aan mijn konden aanbieden.
Zodra ik het telefoontje van KPN heb gehad laat ik meer weten
Dit klopt niet. €718,87 + €169,95 = €888,82Jumpman schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:17:
Oude i-abonnement verlenging omgezet naar Relax Online abonnement verlenging.
T-Mobile i150 (150 minuten/150 SMS) 2 Jaar € 29,95 x 24 = € 718,87
iPhone 32 GB Black € 169,95
Totaal: € 988,82
Waarschijnlijk bedoel je €269,95 voor het toestel?
Klopt, had per ongeluk de toestel prijs van de iPhone 4 16GB getypt. De berekening is hetzelfde, het was een typ fout.Laudit schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:44:
[...]
Dit klopt niet. €718,87 + €169,95 = €888,82
Waarschijnlijk bedoel je €269,95 voor het toestel?
[ Voor 18% gewijzigd door Jumpman op 10-08-2010 19:19 ]
hoezo heel duur? De tarieven liggen wat dat betreft toch wel redelijk gelijk moet ik zeggen. Of zie ik iets over het hoofd?Tc-Chub schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:47:
[...]
Dat kan kloppen. Dat heeft KPN namelijk ook gedaan met de 3GS. Als er klanten aan de telefoon waren die zeiden dat ze wilden opstappen en de reden was omdat ze anders geen iPhone konden krijgen, kregen ze ook van KPN een iPhone. Dat is wel mooi, maar dan komt het er nog steeds op neer dat KPN in dat geval heel duur is.
Mijn Telfort abbo heb ik opgezegd (14 sept loopt ie af)... ik ga voorlopig naar BEN (regelmatig) met nummerbehoud en zodra de Iphone weer op voorraad is kan ik weer overstappen van BEN met nummerbehoud naar de provider van de Iphone ...... slim of toch niet?
Iphone 5 -- eerste Iphone
Nee, sim only is bedacht als reactie op alle cashbackdeals die webwinkels aanboden (webwinkels betaalden een groot deel van de aanbrengprovisie uit aan de klant, soms meer dan de totale kosten van het abonnement). Enerzijds was daar vraag naar toen er verzadiging van toestellen was, veel mensen wilden langer met hun telefoon doen dan hun contractperiode en zo konden ze goedkoper bellen, anderzijds waren die cashdeals een groot risico voor de provider, want slimme mensen sloten veel contracten af en gooiden of gaven de simkaart direct weg.Plague schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:38:
Daarnaast is dat natuurlijk slechts het naampje wat je het beestje geeft. Waarom betaal je voor sim-only anders minder? M.a.w.: je betaalt weldegelijk voor je telefoon. Die sim-only abonnementen moeten toch ook 'geacquireerd worden'? En de kosten daarvoor zijn lager... ofzo...
Kleine sim only-abonnementen zijn voor providers net zo goed verliesgevend, als klanten niet buiten de bundel bellen. Waar de providers winst op maken, en waar de toestelkortingen van worden betaald, zijn de opbrengsten van grootverbruikers: zakelijke klanten, internationale gesprekken en particulieren die voor honderden euro's per maand bellen.
Als je met je abonnement je toestel zou afbetalen, wat zijn die Belgen (en mensen in andere landen waar geen toestelsubsidie wordt gegeven) dan allemaal aan het afbetalen? Het is niet zo dat de abonnementen daar veel goedkoper zijn.
Nou wat ik weet is dat je de iPhone 3GS toen alleen gratis kreeg bij abbo's boven de 60 euro per maand en dat vind ik wel heeeel erg veel geld voor een abbonoment.lars1980 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:35:
[...]
hoezo heel duur? De tarieven liggen wat dat betreft toch wel redelijk gelijk moet ik zeggen. Of zie ik iets over het hoofd?
Verwijderd
1 jaar Relax 35 + web n walk plus 33,90 per maand
Iphone 4 32gb 329,95
Totaal 33,90*12 + 329,95 = 737 euro voor 12 maanden.
Was van plan om hem in Singapore te kopen aangezien ik daar ben deze maand. Maar dit is uiteindelijk goedkoper. Weliswaar niet bij Vodafone maar nog een jaartje TMobile.
Succes
Weet je zeker dat je op je wnw plus gedurende het hele jaar een korting van €10,- krijgt? Ik dacht dat dit maar voor 6 maanden was bij eenjarige abonnementen.Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:23:
Kreeg vanmiddag ook een aanbieding van TMobile die ik geaccepteerd heb,
1 jaar Relax 35 + web n walk plus 33,90 per maand
Iphone 4 32gb 329,95
Totaal 33,90*12 + 329,95 = 737 euro voor 12 maanden.
Was van plan om hem in Singapore te kopen aangezien ik daar ben deze maand. Maar dit is uiteindelijk goedkoper. Weliswaar niet bij Vodafone maar nog een jaartje TMobile.
Succes
Verwijderd
Ik had een i300 abonnement en zat regelmatig vanwege buitenland reizen dik over mijn bundel. Misschien dat ze mij daarvoor een aangepaste aanbieding hebben gedaan. Het geldt dus voor het hele jaar.
Groeten,
wat ik begreep uit het telefoongesprek gaan ze bij HI de Iphone vast aanbieden.... maar goed, eerst afwachten of die meneer inderdaad gaat terugbellen. Ben erg benieuwd.Tc-Chub schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:10:
[...]
Nou wat ik weet is dat je de iPhone 3GS toen alleen gratis kreeg bij abbo's boven de 60 euro per maand en dat vind ik wel heeeel erg veel geld voor een abbonoment.
Loont het zich niet om een Relax 25 + WnWplus voor 24,95 per maand te nemen en de toestelprijs daarbij te aanvaarden, en dan wanneer je veel smst een sms maximaal (1000) erbij te nemen mits nodig ?
Ik heb dat ik wel eens voor langere tijd in het buitenland zit, is het dan niet beter om dan zoiets als BiteSMS te gebruiken, ik heb me daar nog niet in verdiept maar dat lijkt me ook wel interessant.
Dan kun je dus gewoon goedkoop smsen- je sms max uitzetten en je btg sparen voor het bellen als het ware..
Groetjes
Het is voor iedereen anders. Als je weet wat voor beller/SMS'er je bent en je weet wat je maximaal voor de iPhone over hebt, kan je gaan rekenen. Als je al T-Mobile klant bent, helpt het echt goed door te vragen bij de Klanten Service. Met Relax Online abonnementen zijn de toestel kortingen aanzienlijk beter als met de i-abonnementen.appel22 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:54:
Ik zit hier al een tijdje mee te lezen en vraag me wat af.
Loont het zich niet om een Relax 25 + WnWplus voor 24,95 per maand te nemen en de toestelprijs daarbij te aanvaarden, en dan wanneer je veel smst een sms maximaal (1000) erbij te nemen mits nodig ?
Ik heb dat ik wel eens voor langere tijd in het buitenland zit, is het dan niet beter om dan zoiets als BiteSMS te gebruiken, ik heb me daar nog niet in verdiept maar dat lijkt me ook wel interessant.
Dan kun je dus gewoon goedkoop smsen- je sms max uitzetten en je btg sparen voor het bellen als het ware..
Groetjes
Ik heb nu een Flex 25 abbo voor ruim 4 jaar al (in de tussentijd geen ander toestel genomen) en ga eigenlijk elke maand wel over m'n abbo heen... Kwa minuten zal ik met dat Relax25 persoonlijk wel uitkomen en daar die sms1000, maar ik wil niet gebonden zijn aan het sms1000 wanneer in lange tijd in het buitenland verblijf.Jumpman schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:11:
[...]
Het is voor iedereen anders. Als je weet wat voor beller/SMS'er je bent en je weet wat je maximaal voor de iPhone over hebt, kan je gaan rekenen. Als je al T-Mobile klant bent, helpt het echt goed door te vragen bij de Klanten Service. Met Relax Online abonnementen zijn de toestel kortingen aanzienlijk beter als met de i-abonnementen.
Maar wat je dus zegt is omdat ik al langere tijd klant ben er een nog betere prijs uit kan persen..
Ik ben inmiddels 2 en een half jaar klant bij T-Mobile en zit nu met een oud i-150 abo dat maandelijks automagisch verlengd wordt. Ook kon ik niet switchen naar een zwarte iphone 4, ook al had ik als allereerste een reservering bij de lokale shop. Dat terwijl mensen voor mij aan de balie, die notabene geen klant waren en een nieuw abo kwamen afsluiten, zo een iPhone 4 meekregen...
Moet ik nu overwegen elders een abo te pakken of is T-Mobile met hun prijsstelling toch niet zo duur. Persoonlijk kom ik met 150 belminuten net niet toe dus ben ik indien ik bij hen blijf veroordeeld tot een relax abo zo lijkt het?
Kijk even naar een post van mij van vandaag in dit topic, daar heb ik een situatie helemaal doorgerekend.DayteX schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:11:
Hoe krijgen jullie die aanbiedingen toch?
Ik ben inmiddels 2 en een half jaar klant bij T-Mobile en zit nu met een oud i-150 abo dat maandelijks automagisch verlengd wordt. Ook kon ik niet switchen naar een zwarte iphone 4, ook al had ik als allereerste een reservering bij de lokale shop. Dat terwijl mensen voor mij aan de balie, die notabene geen klant waren en een nieuw abo kwamen afsluiten, zo een iPhone 4 meekregen...
Moet ik nu overwegen elders een abo te pakken of is T-Mobile met hun prijsstelling toch niet zo duur. Persoonlijk kom ik met 150 belminuten net niet toe dus ben ik indien ik bij hen blijf veroordeeld tot een relax abo zo lijkt het?
Ok - heldere uitleg. Ik snap de situatie, ik snap waarom er sim-only abonnementen zijn en hoe die zijn ontstaan. Maar... Er is 360 euro, dit noemen we 'de pot'. Ik heb een abonnement, kost 30 euro per maand. Ik verleng mijn contract voor 2 jaar, dan betaal ik in totaal 720 euro abonnementskosten. Maar, nu zeg jij, dan kun je of 360 euro korting krijgen op je abonnement (sim-only) of je mag uit 'de pot' 360 euro uitgeven aan een telefoon.Canaria schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:07:
[...]
Nee, sim only is bedacht als reactie op alle cashbackdeals die webwinkels aanboden (webwinkels betaalden een groot deel van de aanbrengprovisie uit aan de klant, soms meer dan de totale kosten van het abonnement). Enerzijds was daar vraag naar toen er verzadiging van toestellen was, veel mensen wilden langer met hun telefoon doen dan hun contractperiode en zo konden ze goedkoper bellen, anderzijds waren die cashdeals een groot risico voor de provider, want slimme mensen sloten veel contracten af en gooiden of gaven de simkaart direct weg.
Kleine sim only-abonnementen zijn voor providers net zo goed verliesgevend, als klanten niet buiten de bundel bellen. Waar de providers winst op maken, en waar de toestelkortingen van worden betaald, zijn de opbrengsten van grootverbruikers: zakelijke klanten, internationale gesprekken en particulieren die voor honderden euro's per maand bellen.
Als je met je abonnement je toestel zou afbetalen, wat zijn die Belgen (en mensen in andere landen waar geen toestelsubsidie wordt gegeven) dan allemaal aan het afbetalen? Het is niet zo dat de abonnementen daar veel goedkoper zijn.
Nu mag je mij gek noemen, maar als ik dan kies voor een abonnement met telefoon, ben ik toch gewoon keihard iedere maand mijn telefoon aan het afbetalen? Niet dat daar iets mis mee is, maar ik vind het zo gek dat je stelt dat het 'een groot misverstand is dat ik mijn toestel aan het afbetalen ben'.
Retentiebudget is een duur woord voor 'geef de klant een nieuw toestel of korting op zijn abonnement'.
Binnenkort T-Mobile maar eens opzeggen, kijken of ze mij dan ook gaan bellen
Ik zit met een dilemma, ik dacht ik leg het hier even voor kijken of jullie nog oplossingen hebben die ik nog niet bedacht had.
Ik heb nu een iphone 3g 8gb, heel goed tevreden over, dus wil nu graag overstappen op de 4 - 16gb
Mijn abbonnement (kpn) loopt tot 16 september wat is nu wijsheid?
Ik wil trouwens een i-150 2 jarig abbonnement afsluiten
A. Abbonnement gewoon verlengen, wachten tot volgende maand mijn abbonnement (met microsim) ingaat dat dan mijn iphone al geleverd is.
B.me eigen suf zoeken naar een winkel die hem misschien wel op vooraad heeft (kans is klein) en dan een maand nieuw in de kast leggen tot ik eindelijk mijn nieuwe abbonnement kan gebruiken
er zijn 2 dingen die ik persee wil...
Zelfde nummer behouden
telefonisch bereikbaar blijven (dat ik dus niet met alleen een werkend microsim kaartje zit op mijn 3g)
[ Voor 3% gewijzigd door MaD_co op 11-08-2010 11:04 ]
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Als je dat zo interpreteert, dan ben je je telefoon aan het afbetalen. Maar ik denk bij "afbetalen" eerder aan een schuld of lening.Plague schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 00:42:
Nu mag je mij gek noemen, maar als ik dan kies voor een abonnement met telefoon, ben ik toch gewoon keihard iedere maand mijn telefoon aan het afbetalen? Niet dat daar iets mis mee is, maar ik vind het zo gek dat je stelt dat het 'een groot misverstand is dat ik mijn toestel aan het afbetalen ben'.
Het ging er natuurlijk in eerste instantie om dat je beweerde dat van het abonnementsgeld een bepaald deel naar het toestel ging, met de conclusie dat belminuten/sms'jes ("units") duurder waren bij een hoger abonnement dan bij een lager abonnement.
Ik ben eveneens zeer geintereesseerd in een iphone 4, ik zit nu bij VF en kan in februarie verlengen cq opzeggen.
Nu vraag ik mij het volgende af.. (wellicht dat VF medewerkers in dit topic ook kunnen antwoorden?) Zoals het nu lijkt, gaat VF vanaf Q4 ook de iphone leveren, zou ik per dan eventueel al kunnen verlengen? Ik geef VF daarmee dus als het ware het vertrouwen door mijn abbo vroegtijdig te willen verlengen..
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Je microsim wordt geleverd in gewoon simformaat, waar je hem kan uitdrukken. Totdat je dat doet, kan je hem als gewone sim in je 3G blijven gebruiken.MaD_co schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:40:
Hallo tweakers..
Ik zit met een dilemma, ik dacht ik leg het hier even voor kijken of jullie nog oplossingen hebben die ik nog niet bedacht had.
Ik heb nu een iphone 3g 8gb, heel goed tevreden over, dus wil nu graag overstappen op de 4 - 16gb
Mijn abbonnement (kpn) loopt tot 16 september wat is nu wijsheid?
Ik wil trouwens een i-150 2 jarig abbonnement afsluiten
A. Abbonnement gewoon verlengen, wachten tot volgende maand mijn abbonnement (met microsim) ingaat dat dan mijn iphone al geleverd is.
B.me eigen suf zoeken naar een winkel die hem misschien wel op vooraad heeft (kans is klein) en dan een maand nieuw in de kast leggen tot ik eindelijk mijn nieuwe abbonnement kan gebruiken
er zijn 2 dingen die ik persee wil...
Zelfde nummer behouden
telefonisch bereikbaar blijven (dat ik dus niet met alleen een werkend microsim kaartje zit op mijn 3g)
Dus je hebt twee opties:
- verlengen en wachten (waarschijnlijk goedkoper)
- nu telefoon kopen en je huidige abonnement laten doorlopen en een microsim aanvragen voor je i150 abbo.
Dit topic is gesloten.
![]()