Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
+1

Aardappel (heel of in blokjes) met wat kruiden in zilverfolie op de BBQ doet het ook erg goed.

* NickH geeft Zartok credits voor het recept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27

Phehistyr

De Epische Lurker

Topicstarter
Wie zegt dat ik alleen voor mezelf vlees meeneem? Dat wordt me nu toch echt in de mond gelegd.

Voor de duidelijkheid: ik ga echt niet alleen voor mezelf vlees klaarmaken. Ik koop gewoon vlees en iedereen mag ervan pakken, zolang er maar wat voor mezelf overblijft. Ik hou niet van moeilijk doen en ben behoorlijk relaxed (al zeg ik het zelf). De kosten van dat vlees gaat me echt de kop niet kosten, dus zie het maar als een traktatie van mij. Ik vind het gewoon leuk om te koken en al helemaal om andere mensen daarin te laten delen.

Als er meer mensen zijn met die instelling is het alleen maar mooier, er kan dan minder ingekocht worden voor de grote groep en kan degene die dat wil lekker kokkerellen.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Zie mijn post hierboven, als er animo voor is, wil ik best wat aardappelpakketjes klaarmaken en meenemen van tevoren :-) Kwestie van lijstje opstellen van kruiden en aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Nou, zullen we dan maar een lijstje maken met meuk die we gaan eten?

-Colaspiesjes (experiment: dubbelfrisss ipv cola uitproberen)
-Gevulde courgette (echt heel lekker)
- Gevulde paprika (kan ook vega)
- Gepofte aardappel
- grilbare groenten
- gegrilde vruchten (o.a. perzik in alufolie, appel (jaja), bakbanaan met tutti frutti (vind ik niet zo heel lekker, maar andere mensen schijnen ervan te houden)
- ?

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Topicstarter
Dat is eigenlijk ook een tof idee...een amerikaanse bbq...in plaats van centraal inkopen doen...

Iedereen maakt iets klaar voor op of bij de BBQ...

Oh Oh, gooi ook een blik ananananas op de bbq!
Zoiets dus: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=633426&

[ Voor 26% gewijzigd door Mike2k op 19-07-2010 13:50 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Topicstarter
Ik zou dan wel zeggen dat mensen zelf wat bedenken omdat ze dat willen doen, niet omdat iedereen dat doet. Iets van centraal inkopen doen lijkt me nog steeds handig, al is het maar voor het stokbrood en dergelijke. Ook moeten we oppassen dat we van enthousiasme te veel mee gaan nemen. Met een heel andere meeting die ik zelf georganiseerd had bleken we na de BBQ namelijk nog tweederde tot de helft over te hebben. :+

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:50
Phehistyr schreef op maandag 19 juli 2010 @ 13:49:
Ik zou dan wel zeggen dat mensen zelf wat bedenken omdat ze dat willen doen, niet omdat iedereen dat doet. Iets van centraal inkopen doen lijkt me nog steeds handig, al is het maar voor het stokbrood en dergelijke. Ook moeten we oppassen dat we van enthousiasme te veel mee gaan nemen. Met een heel andere meeting die ik zelf georganiseerd had bleken we na de BBQ namelijk nog tweederde tot de helft over te hebben. :+
Dus dan moet er een centraal lijstje komen met common stuff, en dat iedereen iets lekkers voor op/om de BBQ meeneemt? Lijkt me wel grappig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
Phehistyr schreef op maandag 19 juli 2010 @ 13:49:
Und? dan maken we gelijk vrienden op de camping ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
* NickH oppert zich samen met Zartok voor de aardappelpakjes

Ong. 25 man, 10x knoflook, 10x pittig en 10x italian spices? (of heeft iemand anders nog verzoeknummers?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
NickH schreef op maandag 19 juli 2010 @ 13:52:
* NickH oppert zich samen met Zartok voor de aardappelpakjes

Ong. 25 man, 10x knoflook, 10x pittig en 10x italian spices? (of heeft iemand anders nog verzoeknummers?)
Knoflook :9~
En 10 gekke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 19:56
Grote champigons uithollen met kruidenboter in zilverfolie is ook lekker!

miss. moeten we dit treffen omdopen tot de bbq cuisine meeting in de ardennen

@ prehistyr, niemand legt je woorden in de mond, ik opper alleen dat je moet voorkomen dat men ongegeneerd van jou vlees gaat snoepen als er dalijk niet genoeg lekker vlees van jou voor iedereen en jezelf is. beter is dan gewoon om die kosten erbij te rekenen, of zoals inderdaad ook gesuggereerd wordt een common list, plus een ik neem wat mee voor mijn lieve mede-gotters.

iig goed dat de discussie nu over food gaat!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Gekke? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
loewie1984 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 13:57:
Grote champigons uithollen met kruidenboter in zilverfolie is ook lekker!

miss. moeten we dit treffen omdopen tot de bbq cuisine meeting in de ardennen

@ prehistyr, niemand legt je woorden in de mond, ik opper alleen dat je moet voorkomen dat men ongegeneerd van jou vlees gaat snoepen als er dalijk niet genoeg lekker vlees van jou voor iedereen en jezelf is. beter is dan gewoon om die kosten erbij te rekenen, of zoals inderdaad ook gesuggereerd wordt een common list, plus een ik neem wat mee voor mijn lieve mede-gotters.

iig goed dat de discussie nu over food gaat!
Ik begin ook te vermoeden dat dit weekend in mindere mate om fotografie gaat en meer om gezelligheid, eten en bier drinken...niets mis mee uiteraard... :D

Laten we wel af en toe een keer "fotografie" roepen anders worden we straks nog FGA uitgeschopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
We kunnen natuurlijk prachtige fototjes maken van het eten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:34

the mod man

iets van beeldmaker

Ik ga geen eten meenemen voor de bbq, dan moet ik het 3 dagen vantevoren al klaar maken (not good) en in het ov zien vers te houden (koelbox + gear + slaapspul = not good) en ik heb geen koelbox.

Dus ik ben ervoor dat er ook iemand flink wat frikandellen hamburgers etc meeneemt.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:02
We kunnen ook gewoon een potje maken daar en met 2 man even op en neer naar de slager/supermarkt/locale shop vliegen? Lijkt me een veel beter plan dan dat iedereen van alles mee gaat lopen nemen. Ik rijd wel even op en neer hoor, geen probleem. :)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Mja, dat lijkt mij ook allemaal veel beter. Wat is er mis met daar met z'n vijven gezellig staan kokkerellen?

Het is alleen een kwestie van even een lijstje van tevoren maken, zorgen dat er niet teveel/te weinig is en voldoende snijplanken, messen, geweren, etc. meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
True, scheelt weer 15kg aardappelen meenemen in de auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:37
Ik doe ook mee met de aardappelen. Stokbrood met kruidenboter is altijd fijn.
Ik ben zelf niet zo'n fan van groenten op de bbq (en al helemaal niet die aubergine gevallen), maar er is genoeg vega-vlees beschikbaar. Koop alleen geen vega frikandellen, het is alsof je een gekruidde binnenband van een fiets zit op te eten :+

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

* nero355 kan de 28ste spontaan wel aanwezig zijn O-)

Ik ga dus ook mee :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
citruspers schreef op maandag 19 juli 2010 @ 15:10:
Ik doe ook mee met de aardappelen. Stokbrood met kruidenboter is altijd fijn.
Ik ben zelf niet zo'n fan van groenten op de bbq (en al helemaal niet die aubergine gevallen), maar er is genoeg vega-vlees beschikbaar. Koop alleen geen vega frikandellen, het is alsof je een gekruidde binnenband van een fiets zit op te eten :+
Bijstander modus: Zo smaakt een echte frikandel ook hoor, is dus gewoon authentiek :+

Ziet er iig leuk uit jongens! Maar zoals gezegd, vergeet de foto's niet hey ;). Iig van de plaatselijke flora en fauna, voor ons thuisblijvers O-)

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Topicstarter
Trouwens goed nieuws van mijn kant: Pickboy kan me bij mijn ouders oppicken. *O* Wanneer we precies gaan (vrijdag of zaterdag) moeten we nog bekijken, maar ik ben er in elk geval bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat eens gek doen; count me in! :Y Uiteraard mits ik vervoer kan vinden, PM is onderweg. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk er echt naar uit, en als je een dagje hier niet kijkt, kan je al meteen 3 pagina's extra lezen. Ik wil gerust ook iets meenemen, of klaarmaken, maar dan moet ik dat natuurlijk op voorhand weten? Ik stel voor dat we zoals met het vervoer weer een lijst met kandidaten opstellen, en 1 iemand die het werk verdeeld.

Als Belg zal ik natuurlijk zorgen dat er een hotspot is voor internet (weliswaar maar edge)

BEN IK TROUWENS DE ENIGE BELG AANWEZIG DAAR? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geen probleem dat ik de grootste newbe ben die er is toch? :+ En dat ik nog steeds schiet met m'n 450d kitlens.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 21:27:
Het is geen probleem dat ik de grootste newbe ben die er is toch? :+ En dat ik nog steeds schiet met m'n 450d kitlens.. :D
Iedereen heeft het ooit meegemaakt en je bent niet de grootste ;)

Huishuidelijke mededeling, een vervoersupdate volgt morgen, ergens in de middag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 12:09
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 21:27:
Dan zijn we in ieder geval met z'n tweeën met de 450D en kitlens aan het schieten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtCaffran schreef op maandag 19 juli 2010 @ 21:47:
[...]

Dan zijn we in ieder geval met z'n tweeën met de 450D en kitlens aan het schieten! ;)
Nice! :+ Misschien dat ik je toch alleen moet laten met je kitlens, want zit heel erg te twijfelen of ik toch nog even een andere lens moet kaufen, alleen lijkt dat door de recente ontwikkelingen @ werk geen heel goed idee. Maar wie weet.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 21:50:
[...]

Nice! :+ Misschien dat ik je toch alleen moet laten met je kitlens, want zit heel erg te twijfelen of ik toch nog even een andere lens moet kaufen, alleen lijkt dat door de recente ontwikkelingen @ werk geen heel goed idee. Maar wie weet.. :9
70-200L? :9 :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, nee helaas laat m'n budget dat niet toe... Zat meer te denken aan Canon 70-300 IS. Maar denk niet dat het verstandig is om hem te kopen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:22
Nog even terugkomend op de BBQ. Gewoon daar halen lijkt mij ook het best. Als ik iets voedsel verpesting vind dan zijn het wel van die mora hamburgers uit het diepvriesvak. Goed bbq vlees hoeft niet duur te zijn, ik las het bedrag '15 euro pp.'. Ik denk het niet.

Goedkoop goed bbq vlees:
- Verse hamburgers (Gehakt kopen en zelf maken nog goedkoper, dat is daar prima uitvoerbaar.)
- Diepvries spareribs, lekker goedkoop en makkelijk.
- Speklapjes
- Kipsate (van te voren maken).

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Makkelijk schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:33:
Nog even terugkomend op de BBQ. Gewoon daar halen lijkt mij ook het best. Als ik iets voedsel verpesting vind dan zijn het wel van die mora hamburgers uit het diepvriesvak. Goed bbq vlees hoeft niet duur te zijn, ik las het bedrag '15 euro pp.'. Ik denk het niet.

Goedkoop goed bbq vlees:
- Verse hamburgers (Gehakt kopen en zelf maken nog goedkoper, dat is daar prima uitvoerbaar.)
- Diepvries spareribs, lekker goedkoop en makkelijk.
- Speklapjes
- Kipsate (van te voren maken).
Hamburgers maken doe ik altijd op een snijplank met een glas...

[ Voor 5% gewijzigd door Zandpad op 19-07-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Gehakt + ei + paneermeel + huishoudfolie + slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Ok dat klinkt erg goed allemaal, is dat dan een kwestie van een lopende band inrichten op de camping en lokaal het vlees kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik denk dat het voor vegetariërs wel beter is om wat uit Nederland mee te nemen, ik weet niet hoe vegetariër friendly Belgische supermarkten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
persoonlijk ben ik voor om het grootst mogelijk deel in NL op voorhand te halen te kopen, ik ben altijd beetje sceptisch m.b.t. het lokaal halen van producten. Dat komt gewoon omdat ik hier in NL weet wat ik wil hebben uit de winkel en welk product ik wil hebben. In een ander land hebben ze vaak toch andere producten, en dan smaakt het me gewoon minder.

/zeur modus uit

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een flashmob doen in een super in België, je gaat die meuk toch niet uit Nederland meeslepen?? of zijn jullie net mijn grootouders ofzo, met een mut aardappelen en een halve supermarkt op weg naar Frankrijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:48:
Gewoon een flashmob doen in een super in België, je gaat die meuk toch niet uit Nederland meeslepen?? of zijn jullie net mijn grootouders ofzo, met een mut aardappelen en een halve supermarkt op weg naar Frankrijk :X
Nou geen aardappelen nee, maar mijn frikandellen en hamburgers en kruidenboter ben ik wel erg gehecht aan, bier, brood en tieten maakt me geen bal uit waar ze vandaan komen. Zelfs niet de man-boobies!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
vwb. de boodschappen:
Als er een paar van die actieve koelboxen zijn is het geen probleem om het van te voren te halen.
Anders moeten we daar gewoon de supermarche induiken en die winkel leegtrekken....

Krijg trouwens net slecht nieuws van camping De la Semois:
Na wat overleg met mijn collega's hebben wij besloten de plekken aan het water niet te verhuren aan groepen.
Er zijn in het hoogseizoen nog teveel gezinnen met kleine kinderen die al gereserveerd hebben in deze periode die daar in de buurt staan.
Terwijl die plekken eerder wel beschikbaar waren...erg jammer dus...hoeft niet perse aan het water, maar dat heeft wel wat...
Sowieso ben ik er niet van als mensen terugkomen op eerdere toezeggingen....maargoed even kijken wat het gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
gezinnen met kleine kinderen
We zijn toch geen nudisten zeker? 8)7 (niks tegen nudisten overigens ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

SgtCaffran schreef op maandag 19 juli 2010 @ 23:18:
[...]

We zijn toch geen nudisten zeker wel (niks tegen nudisten overigens ;) )
fieeuw.....

dat had ik misschien niet moeten zeggen gezien ik nog een plekkie zoek in een tent :$

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtCaffran schreef op maandag 19 juli 2010 @ 23:18:
[...]

We zijn toch geen nudisten zeker? 8)7 (niks tegen nudisten overigens ;) )
Oh, dus dat kan wel gewoon? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Liever niet nee, maar wil niemand tegen het hoofd stoten hier. :P

edit: ik zoek ook nog een plek in een tent trouwens!

[ Voor 29% gewijzigd door SgtCaffran op 19-07-2010 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 23:46:
[...]

Oh, dus dat kan wel gewoon? :)
Midden in de nacht samen rond het kampvuur? >:) :$

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the mod man schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 00:01:
[...]

Midden in de nacht samen rond het kampvuur? >:) :$
Met dit?

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
nudisten rond het kampvuur zorgt voor awkward groepsfotos...:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Precies de twee random tweakers die met mij mee in de auto komen beginnen over nudisme. Oh crap :X

OT: wel flauw dat ze een gedane afspraak nu ineens annuleren, het is dat we daar voor ons lol heen gaan, anders hadden we even moeten kijken of we wat andere stappen hadden kunnen nemen (HK Knokploeg, anyone? O-)).

Wordt het nu een andere camping of alleen een andere plek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Mike2k schreef op maandag 19 juli 2010 @ 23:05:
vwb. de boodschappen:
Als er een paar van die actieve koelboxen zijn is het geen probleem om het van te voren te halen.
Anders moeten we daar gewoon de supermarche induiken en die winkel leegtrekken....
Ik heb iig een gekoelde koelbox die zowel in de auto als op netstroom werkt. Dus dan kun je die in het overzicht meenemen. Om even de inhoud aan te geven, met goed meten en passen word ik daar +/- 2 kratjes jupiler 0,25 cl in kwijt.
Krijg trouwens net slecht nieuws van camping De la Semois:

[...]

Terwijl die plekken eerder wel beschikbaar waren...erg jammer dus...hoeft niet perse aan het water, maar dat heeft wel wat...
Sowieso ben ik er niet van als mensen terugkomen op eerdere toezeggingen....maargoed even kijken wat het gaat worden...
Ja dat is kut, dat zag er net zo gezellig uit, daar aan de waterkant.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Oh, ik heb ook nog een koelbox die net zoals loewie. Is daar nog ruimte voor, wie mij dan ook meeneemt? (Mike toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

NickH schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 07:40:
Precies de twee random tweakers die met mij mee in de auto komen beginnen over nudisme. Oh crap :X

OT: wel flauw dat ze een gedane afspraak nu ineens annuleren, het is dat we daar voor ons lol heen gaan, anders hadden we even moeten kijken of we wat andere stappen hadden kunnen nemen (HK Knokploeg, anyone? O-)).

Wordt het nu een andere camping of alleen een andere plek?
FWIW, ik wil ook wel naakt bij mike2k in de auto zitten hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
citruspers schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:35:
Oh, ik heb ook nog een koelbox die net zoals loewie. Is daar nog ruimte voor, wie mij dan ook meeneemt? (Mike toch?)
Voor bier is er altijd ruimte, dan maar niet je benen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Makkelijk schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:44:
[...]

Voor bier is er altijd ruimte, dan maar niet je benen kwijt.
En alles wat er niet in past gewoon opdrinken.

Ik rijd via Antwerpen, dus mensen uit omgeving Antwerpen kan ik eventueel oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
ssj3gohan schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:37:
[...]

FWIW, ik wil ook wel naakt bij mike2k in de auto zitten hoor...
* Mike2k wil jou niet naakt in zijn auto.... :$ "I don't swing that way"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
De eerste tweakert die zich naakt in mijn vehikel begeeft wordt prompt verwijderd en vervangen door bier :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

NickH schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:58:
De eerste tweakert die zich naakt in mijn vehikel begeeft wordt prompt verwijderd en vervangen door bier :9
GuidoH als we goed de tom tom in de gaten houden kunnen we ons een kilometer voor de camping helemaal laten gaan >:)

even serieus, Jammer van die plek aan het water, is de camping niet een beetje onder druk te zetten??
We moeten het natuurlijk wel leuk houden maar zij mogen ook wel een beetje meewerken.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
the mod man schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:19:
[...]

GuidoH als we goed de tom tom in de gaten houden kunnen we ons een kilometer voor de camping helemaal laten gaan >:)

even serieus, Jammer van die plek aan het water, is de camping niet een beetje onder druk te zetten??
We moeten het natuurlijk wel leuk houden maar zij mogen ook wel een beetje meewerken.
Heel simpel: als ze ons die plek niet willen verhuren gaan we naar een andere camping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Mike2k schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:45:
[...]

Heel simpel: als ze ons die plek niet willen verhuren gaan we naar een andere camping...
Amen! Ik denk ook dat je het zo moet brengen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Vergeet niet dat die campings het niet slecht hebben in die periode en er voor ons niet heel veel keuze is. Houd er in ieder geval rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:13

Milo.

klik

En het is maar voor 1 nacht.

Maar goed, ik neem aan dat er wel duidelijk is gemaakt dat het om een vriendengroep fotografen gaat die de natuurrijke omgeving in de vroege ochtend wil fotograferen. En niet om een groep studenten van een forum met een fototoestel die willen bbq'en, fikkie stoken en skinny dippen.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
dat laatste wel heb ik al gemerkt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Zei iemand naakt?

Tsja, dan toch maar die eerste locatie waar ik ook vandaan kan fietsen :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
ssj3gohan schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:35:
Zei iemand naakt?

Tsja, dan toch maar die eerste locatie waar ik ook vandaan kan fietsen :P?
Met of zonder zadel? :X ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Ik heb nog eens wat overleg gevoerd met mijn ouders en het lijkt er op dat ik toch wel redelijk zeker mee kan :) Nu moet ik dit nog even kortsluiten met die vriendinnen die mee gaan, maar reken maar vast op mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virtualJac schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:55:
[...]

En alles wat er niet in past gewoon opdrinken.

Ik rijd via Antwerpen, dus mensen uit omgeving Antwerpen kan ik eventueel oppikken.
Moest het niet te moeilijk zijn rijd ik graag mee tegen vergoeding. Ik heb wel een eigen auto, maar de kosten delen vind ik zeker niet erg. PM me anders maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:23:
[...]

Moest het niet te moeilijk zijn rijd ik graag mee tegen vergoeding. Ik heb wel een eigen auto, maar de kosten delen vind ik zeker niet erg. PM me anders maar.
Ik rijd voor niks dus kosten heb ik niet, gezelligheid voor onderweg is dus voldoende. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
wie heeft er allemaal een sb900 bij? Kunnen we leuke effecten mee maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
* Arme SB600 eigenaar meldt zich :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
NickH schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 09:55:
* Arme SB600 eigenaar meldt zich :(
Kan je die draadloos aansturen? Volgens mij niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
CLS als slave lukt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Topicstarter
SB-600, -800 en -900 kun je allemaal prima draadloos aansturen hoor. Volgens mij komen er veel Nikonians, dus er zullen wel genoeg van die flitsers te vinden zijn. Zelf neem ik in elk geval mijn SB-800 mee en wellicht kan ik nog een 600 lenen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
We moeten het strobist shot van de DH meet natuurlijk wel minimaal evenaren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
De officiële contest is begonnen, nikon strobist shot vs canon strobist shot. Who wins.

Ik neem mn 430 toch maar mee ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Makkelijk op 21-07-2010 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 900 en een 600..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

NickH schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:09:
We moeten het strobist shot van de DH meet natuurlijk wel minimaal evenaren >:)
Maar nu ook iemand die het filmt om te kijken wie er nog meer geduld heeft dan Nomad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Dat komt wel goed, Zartok en ik gaan experimenteren met 3d timelapse :9

Edit: ter inspiratie een Garfield Campeer Cartoon:
Afbeeldingslocatie: http://images.ucomics.com/comics/ga/2010/ga100708.gif

[ Voor 48% gewijzigd door NickH op 21-07-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:13

Milo.

klik

Ik verwacht op zn minst toch wel een tweaker versie (qua foto's) van deze klassieker...

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=GSVO6UTjmoQ]

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik verwacht dat er één gast met een Olympus en 23 pocketwizards straks de beste strobist groepsfoto van zichzelf en 2 verloren blikjes bier heeft ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Makkelijk op 21-07-2010 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
En als je nou geen flitser hebt?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Zandpad schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 15:46:
Ik heb een magnesium staafje, flitst ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
virtualJac schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 15:47:
[...]

Ik heb ook een staafje, dat gutst in plaats van flitst :+

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
virtualJac schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 15:47:
[...]

En die heb ik ook niet xD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Zandpad schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 15:46:
2 opties:
1) geen flitser en Canon-schieter: prima. Je hebt gewoon teveel geld uitgegeven aan goede, mannelijke apparatuur en daardoor te weinig over voor een flitser. Hier, een lolly, bij je volgende vakantiegeld krijgt een flitser prioriteit hè!
2) geen flitser en Nikon-persoon of ander untermensch. Sorry, maar je hebt echt iets helemaal verkeerd gedaan in je leven. Ik zie eigenlijk geen uitweg anders dan zelfmoord.

[/standaard-onzin]

Seriously: iedereen moet wel hun flitser meenemen. Ik heb zojuist mijn eneloops binnengekregen zodat hij (550EX) het ook daadwerkelijk blijft doen op momenten dat hij het moet doen. Ik denk dat we wel iets hebben geleerd van de afgelopen meets; daar moet wel leuk spul mee te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
ssj3gohan schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 15:52:
[...]

2 opties:
1) geen flitser en Canon-schieter: prima. Je hebt gewoon teveel geld uitgegeven aan goede, mannelijke apparatuur en daardoor te weinig over voor een flitser. Hier, een lolly, bij je volgende vakantiegeld krijgt een flitser prioriteit hè!
2) geen flitser en Nikon-persoon of ander untermensch. Sorry, maar je hebt echt iets helemaal verkeerd gedaan in je leven. Ik zie eigenlijk geen uitweg anders dan zelfmoord.

[/standaard-onzin]

Seriously: iedereen moet wel hun flitser meenemen. Ik heb zojuist mijn eneloops binnengekregen zodat hij (550EX) het ook daadwerkelijk blijft doen op momenten dat hij het moet doen. Ik denk dat we wel iets hebben geleerd van de afgelopen meets; daar moet wel leuk spul mee te doen zijn.
Nikonian :)
Mijn SB600 staat op mn verjaardagslijstje, de 24ste Augustus :). Dus wie weet! Wist je dat je dat ding nodig hebt voor de Fotovakschool?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Alsof de 450D newbs onder ons al een dure flitser hebben! 8)7 (daar hoor ik dus ook bij en nee ik heb dus ook geen flitser)

[ Voor 33% gewijzigd door SgtCaffran op 21-07-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
Krijg net een mailtje terug van de campung....
Beste Michel,

Het spijt me dat ik wat voorbarig ben geweest en de plaatsen te snel heb toegezegd, voordat ik heb overlegd met mijn collega's. Dit is mijn fout.

Alsnog kan ik het niet terug draaien want andere groepen krijgen ook niet de mogelijkheid om aan het water te gaan staan. Ik heb jullie een heleboel andere mooie plaatsen als mogelijkheid gegeven en ik hoop dat we er samen op deze manier uit kunnen komen en wij jullie toch nog kunnen verwelkomen op onze camping.

Mochten jullie toch nog willen komen, hoor ik graag jullie voorkeursplaatsen.
Ik denk dat ik toch maar even zoek naar een andere camping waar we wel gewoon aan het water mogen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Mike2k schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:35:
Krijg net een mailtje terug van de campung....

[...]

Ik denk dat ik toch maar even zoek naar een andere camping waar we wel gewoon aan het water mogen staan...
Ja ik zou dit alleen nog even achter de hand houden totdat je daadwerkelijk 'daar aan de waterkant' :p hebt kunnen boeken

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Als echte hollanders (belgen mogen ook meedoen O-) ) leggen we toch even een dijkje in het riviertje en graven we een kanaal naar ons plekje toe zodat we daar het bier in kunnen koelen 8)

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
the mod man schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:49:
Als echte hollanders (belgen mogen ook meedoen O-) ) leggen we toch even een dijkje in het riviertje en graven we een kanaal naar ons plekje toe zodat we daar het bier in kunnen koelen 8)
In de meeste belgische rivieren mag je geen dijkjes bouwen :). Vinden de Belgen te hollands denk ik :). Spreek uit ervaring :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtCaffran schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:12:
Alsof de 450D newbs onder ons al een dure flitser hebben! 8)7 (daar hoor ik dus ook bij en nee ik heb dus ook geen flitser)
Héé, niet zo denigrerend over 450d'ers hè! >:)
je hebt wel gelijk, hier ook geen flitsert... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Flitsers zijn voor mensen die van lelijke foto's houden :+ Enige uitzondering zijn macro mensjes die beestjes fotograferen met een zwarte achtergrond die de flitser creeërt van wat ik begreep :)

Al zou de duurste Canon flitser spontaan 50 € kosten dan zou ik hem nog niet kopen !! Liever een f/2.8 of lager lens :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

SgtCaffran schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:12:
Echte 450D-mannen hebben gewoon een 550EX.

En @hierboven: foei, jij weet niet wat flitsers zijn!

Ontopic: genoeg campings in de buurt toch? En is de mailwisseling die je hier hebt gepost ook echt alles of heb je harder geprobeerd te onderhandelen? Want het moet toch mogelijk zijn om bijv. te zweren dat je na ~2300 stil bent (=verderop op een berg gaat staan) en dan alsnog aan het water te zitten?

[ Voor 4% gewijzigd door mux op 22-07-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
POPUPflitsers zijn voor mensen die van lelijke foto's houden

^^ Fixed :+

Mijn SB-600 gaat ook wel mee. Vergeet niet even je naam ofzo er op te krabbelen, als we gaan stroben. Voorkomt verwarring. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

ssj3gohan schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:36:En @hierboven: foei, jij weet niet wat flitsers zijn!
Spul om product foto's mee te maken en niks meer dan dat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Flitsers zijn voor mensen die zich in daglicht niet willen laten beperken door de omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54
Zo laat ik maar weer eens wat van me laten horen, want Nick merkte op dat ik wel heel erg stil ben geweest afgelopen tijd, iets wat de meeste mensen vaak wel als prettig beschouwen. Vandaag ff met NickH mijn tent uitgetest en tevens zijn we begonnen met het samenstellen van een paklijst. Nou was er al een standaard lijst, zie:
Nick's paklijstje

Nou is die voor een enkel dagje fotograferen en niet voor een overnachting erbij, vandaar dat we dus maar aan een extra checklist zijn gaan werken:

Ardennen Meet Checklist
CheckItem
Aankomst -> Tent opzetten
Tent
Hamer voor haringen
Luchtbed/matras + kussen + slaapzak
(zak/kampeer)Lamp != flitser !!
Stoel + tafel
Eten
Goed mes
Dunschiller
Blikopener
Kurkentrekker
Koeltas/box + elementen
Algemeen overig
Tandenborstel + tandpasta
Douche spul/zeep
Handdoek
Aftersun
Medicijnen
Contactlenzen/bril spullen
Toiletrol
Tekentang
Anti mug
Extra kleding (nacht+schone set)

Er moet daar dan dus nog plastic servies en eten worden gehaald. Daarnaast vroegen we ons af of iemand een generator meeneemt en studiolampen (== goede tentverlichting :P), in dat geval zal je dit zelf nog even op het lijstje moeten zetten.

En net als in die van Nick de kleine lettertjes: Als er nog dingen missen, let me know via DM, dan update ik 'm. Daarnaast is deze nog niet in Excel formaat verkrijgbaar, maar voor $9,99 kan dat snel veranderen :P.

Daarnaast is het ons gelukt om mijn tent op te zetten en daarna ook weer terug in de tas van de tent te krijgen (a small step for menkind a huge step for us), deze tent kunnen wij dus gebruiken tijdens de meet en dat zullen we dus ook doen.

[ Voor 1% gewijzigd door Zartok op 25-07-2010 12:17 . Reden: Uitbreiding lijst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Contactlenzen benodigdheden en reserve :P

[ Voor 88% gewijzigd door Zandpad op 24-07-2010 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Om maar 2 sprekers@Defcon te citeren: You can't use your camera flash as a flashlight. That's when the zombies appear... :+

Ik heb zelf gemerkt dat campings soms erg donker kunnen zijn, en dat zo'n tent toch erg lastig te vinden is tussen al die andere als je naar het toiletgebouw bent geweest dus........heeft er iemand glowsticks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gsm of Dealextreme sleutelhangers werken ook perfect hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Action heeft die dingen ook heel goedkoop, waarschijnlijk iets sneller dan DX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
Ahh....we hebben nu ook een reservering hiero:
http://www.pontbergueme.be/

Kunnen we gewoon kiezen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Mike2k op 25-07-2010 13:59 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste