Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58

NickH

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 22:16

citruspers

Na een vorige meeting 2 jaar geleden die uitdraaide op een groot succes, besloten mezelf, NickH en Citruspers een nieuwe meeting te plannen. Opzet is vrij gelijk aan de vorige meet en houd vooral volgende zaken in:

Kamperen, foto's nemen, raad-het-gesnurk, lightpainting, kampvuren, astrofotografie en ouwehoeren.

Dit topic dient eerst als een animo check. Het plan is dus om van zaterdagochtend tot zondagnamiddag te gaan kamperen in de Belgische Ardennen

Datavoorstellen horen we graag. Deze openingspost zal in de loop van vandaag nog bijgewerkt worden, en voor meer info over vorige keer raad ik het voorgaande topic aan.

Meeting Ardennen (28-08-2010)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2012 16:50 . Reden: Vorig topic toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
En nog even als geheugenopfrisser: dit was dus de dauwtrapmeet, waar de dauwtrappers zich hadden verslapen, en de niet-dauwtrappers de hele nacht bij het kampvuur gezeten hebben :+

Maar gezellig dat het was! :D

[ Voor 8% gewijzigd door citruspers op 29-07-2012 17:00 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

* Radiant gaat al 3 weken met een tent rondtrekken dus zo'n weekendje kan er dan nog wel bij :+

Voorkeursdata is oktober of heel ver eind september..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Mooi initiatief! Voor mij geldt hetzelfde als Radiant: vanaf 2e helft september of zo, anders oktober.

Is er al een idee over lokaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De camping van vorige keer was zeker niet slecht, hoewel we natuurlijk altijd openstaan voor suggesties. Ik had eerder augustus nog beter gevonden, maar oktober zal ook nog wel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 09:56

Phehistyr

De Epische Lurker

Hoewel de vorige keer geniaal was denk ik toch dat ik deze keer verstek laat gaan. Zeker als het zo laat in het jaar gaat worden is de kans te groot dat ik weer ziek word. Ik heb nogal gevoelige luchtwegen en kou + vocht is echt funest voor me. Hoewel ik dat ook niet echt nodig heb, ik heb het voor elkaar gekregen om halverwege vorige week een longontsteking op te lopen. 8)7 Anyway, mocht het een paar dagen van tevoren er naar uit zien dat het goed weer gaat worden is er nog een kans dat ik me ga bedenken.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:08

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Lijkt me heel erg leuk om te doen, maar ik ben geen kampeerder ... Wat zijn de alternatieven voor mensen zoals ik die geen kampeer voorzieningen hebben ? ;-)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorig jaar kon ik er niet bijzijn dus hopelijk dit jaar wel !
voor mij ook graag na augustus. Herfstkleurtjes zijn magnifiek in oktober, zeker in de hoge venen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Superdaantje schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:44:
Lijkt me heel erg leuk om te doen, maar ik ben geen kampeerder ... Wat zijn de alternatieven voor mensen zoals ik die geen kampeer voorzieningen hebben ? ;-)
Afspreken om bij een medetweaker met een grote tent er bij te kruipen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

SCHANDAAAAALIG! Le organisateur (die belgen mixxen frans en semi-nederlands dus doe ik het ook) van de vorige meet wordt niet eens even per DM uitgenodigd!... :(

Granted, vorige keer kon ik er op het laatste moment niet bij zijn...familiaire problemen yada yada...maar toch! ;)

edit:
Dit blijft natuurlijk wel van toepassing...use it, thank me later...
Het toetje: Belgian Waffles. ( ofzoiets ;) )
"Iiiit's waffle time, it's waffle time, won't you have some waffles of mine?

[ Voor 34% gewijzigd door Mike2k op 30-07-2012 11:51 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Superdaantje schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:44:
Tentje delen met een medetweaker, of er eentje lenen, zijn genoeg mensen met 2 tenten en matjes en dergelijke. Als je mee wil kan er altijd wel wat geregeld worden, was de vorige keer ook zo namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

citruspers schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:50:
[...]

Tentje delen met een medetweaker, of er eentje lenen, zijn genoeg mensen met 2 tenten en matjes en dergelijke. Als je mee wil kan er altijd wel wat geregeld worden, was de vorige keer ook zo namelijk :)
Tentje delen is fine and all...maar let ook even op het luchtbed en slaapzak...erg makkelijker en wel zo comfy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Als jullie een datum prikken dan kijk ik wel of ik mee kan gaan. Ohh en ehh het liefst zonder een misselijk wordende Tweaker naast me zoals de vorige keer op de terugweg :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Mike2k schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:52:
[...]

Tentje delen is fine and all...maar let ook even op het luchtbed en slaapzak...erg makkelijker en wel zo comfy ;)
Daarom zei ik ook "tentjes en matjes". Slaapzakken hebben de meeste mensen toch wel lijkt me, en anders liggen ze hier voor een tientje bij de outlet store :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
In Floreffe (ligt onder Namur) is een kasteeltje, waar je tegen een bepaald bedrag (flink gestegen afgelopen 3 jaar...) kunt overnachten in zowel het kasteel, het ernaast gelegen chalet of kamperen op het veldje voor het kasteel. Er zijn een paar zaaltjes met tafels en stoelen, je kunt er koken in de kelder (flink gasfornuis). Ze hebben in het kasteel matrassen, dus een slaapzak is voldoende.

Op loopafstand is een abdij met uiteraard een bierproef lokaal.

http://www.inventif.be/logement

Maybe is dat een alternatief? Reserveren is met een groep wel aan te raden, het wordt ook veelvuldig gebruikt door speologie fanaten, aangezien er grotten onder het kasteel zijn.

EDIT: de eigenaar+eigenares spreken ook goed Nederlands, vooruit Vlaams ;)

[ Voor 5% gewijzigd door PageFault op 31-07-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:08

Daan_

Alles op zijn tijd !!

citruspers schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:50:
[...]

Super dankje .....Dan houd ik mij zeker aanbevolen om mee te gaan ;-)
Mike2k schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:52:
[...]

Luchtbed en slaapzak kan ik waarschijnlijk wel lenen, maar tent helaas niet. Heb geen kampeerders in de vrienden/kennissen groep :|

[ Voor 6% gewijzigd door Daan_ op 01-08-2012 19:42 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Mss ga ik wel mee als het ergens in september valt. Ik kan wel nog niks beloven, mijn planning is behoorlijk druk.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superdaantje schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:29:

[...]

Luchtbed en slaapzak kan ik waarschijnlijk wel lenen, maar tent helaas niet. Heb geen kampeerders in de vrienden/kennissen groep :|
Er zullen vast wel mensen zijn met een tweepersoonsslaapzak. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:50
Oih oih! Goed plan! Even in de gaten houden... De verhalen van de vorige keer waren wel erg goed ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Superdaantje schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:29:

Dan is dat bij deze geregeld, ik heb nog een werptentje liggen. 2persoons, dus als er nog meer mensen tentloos zijn kan je hem ook nog delen als je dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
citruspers schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 21:19:
[...]

Dan is dat bij deze geregeld, ik heb nog een werptentje liggen. 2persoons, dus als er nog meer mensen tentloos zijn kan je hem ook nog delen als je dat wil.
Ik moet er ook nog bij, tenzij we zoals 2 jaar geleden gewoon niet in de tent kruipen. Rit naar huis was wel een oorlog tegen de slaap, en niet bepaald veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PageFault schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:45:
In Floreffe (ligt onder Namur) is een kasteeltje, waar je tegen een bepaald bedrag (flink gestegen afgelopen 3 jaar...) kunt overnachten in zowel het kasteel, het ernaast gelegen chalet of kamperen op het veldje voor het kasteel. Er zijn een paar zaaltjes met tafels en stoelen, je kunt er koken in de kelder (flink gasfornuis). Ze hebben in het kasteel matrassen, dus een slaapzak is voldoende.

Op loopafstand is een abdij met uiteraard een bierproef lokaal.

http://www.inventif.be/logement

Maybe is dat een alternatief? Reserveren is met een groep wel aan te raden, het wordt ook veelvuldig gebruikt door speologie fanaten, aangezien er grotten onder het kasteel zijn.

EDIT: de eigenaar+eigenares spreken ook goed Nederlands, vooruit Vlaams ;)
Ziet er ook interessant uit, Floreffe is trouwens een goed bier. Verder spreek ik zeer goed frans, dus zelfs moesten de eigenaars niet nederlandstalig zijn vormt dit geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Het tentje waar ik in slaap is echt 1persoons, maar je kan het werptentje wel met daan delen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

* Mike2k wacht, als organisateur originale, nog steeds op de uitnodiging :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Doe nou niet zo moeilijk man, natuurlijk ben je uitgenodigd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

citruspers schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:45:
Doe nou niet zo moeilijk man, natuurlijk ben je uitgenodigd :+
Hahaha, tis dat er nog geen meetingmanager oid is anders had ik daar ook al opgestaan ;)

Overigens zijn de Ardennen ontzettend groot...hebben jullie enig idee voor welk gebied? Langs de Ourthe is altijd wel mooi...

Daar kun je evt ook nog andere dingen doen...bijv klimmen ofzo

[ Voor 26% gewijzigd door Mike2k op 01-08-2012 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Mike2k schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:12:
Daar kun je evt ook nog andere dingen doen...bijv klimmen ofzo
Dan blijf ik wel beneden om jullie te fotograferen ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
nero355 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:30:
[...]

Dan blijf ik wel beneden om jullie te fotograferen ;)
Klimmers van onder is meestal saai, kan wel een touwtje ernaast voor je uithangen, kun je wat beter actiefoto's maken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:15

the mod man

iets van beeldmaker

NOFI maar ik zie nero nog niet een wand beklimmen, of in een gordel aan ene touw hangen :+

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

the mod man schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 19:35:
NOFI maar ik zie nero nog niet een wand beklimmen, of in een gordel aan ene touw hangen :+
:D Probleem is meer dat ik hoogtevrees heb dus als jullie ook geen foto's willen dan maak ik wel de BBQ alvast klaar of zo ;)

• Mike2k

Mike2k

Even een kickje...gaat het nog door ?

Verwijderd

Ik denk dat eind juli plannen voor ergens in augustus wel erg amibiteus is ;)

Maar na de goede verhalen van de vorige keer, moet ik natuurlijk wel voorzichtig intresse tonen. Hoewel de weekenden al weer aardig vol stromen. Ik heb ook niet zo een zin om de grote tent uit de kast te rukken. Het is niet dat het te veel werk is om dat ding op te zetten, maar ik wil hem wel weer droog mee naar huis. Dus iets als dat kasteel klinkt dan toch wel verleidelijk... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We moeten er eens werk van maken met een paar mensen. Even wat skypen en wat mails rondsturen. Heeft er iemand zin om volgende week alles te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ik wil best mee "vergaderen" maar je moet mij niks laten regelen. Ik ben wel kampeerconsultant ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha, iedereen die zin heeft om het 1 en het ander te bespreken mag me mailen op Kevin(at)lakker.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus alleen van Citruspers een mail gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Dat is balen, want ik vertegenwoordig niet iedereen's belangen hier heb ik het idee, ik sta namelijk veel liever op een camping ergens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 20:22
sowieso op de camping maar wel te kort af voor volgend weekend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Hebben jullie al voorstellen voor campings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Volgend weekend is toch ook geen geplande datum? Niet dat ik weet in ieder geval, ik kan dan niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is realistischer het ergens eind september te doen lijkt me?

Ik ben zowiezo fan van de camping van vorig jaar, Pres des moutons, maar andere voorstellen zijn altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:50
Camping Ile de Faigneul in Poupehan (Bouillion), altijd goede ervaringen mee gehad. Ligt in de Ardennen, midden in een rivier. Het hele eiland is een camping en er valt in de omgeving veel te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zandpad schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:48:
Camping Ile de Faigneul in Poupehan (Bouillion), altijd goede ervaringen mee gehad. Ligt in de Ardennen, midden in een rivier. Het hele eiland is een camping en er valt in de omgeving veel te doen!
Thx, ik bekijk het even, gelukkige verjaardag btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Als medeauteur kan ik natuurlijk niet NIET aanwezig zijn. Camping vorig jaar was prima, maar een ander is misschien leuker omdat het 'exploring' stukje wel erg gezellig was (queue klimmende mensen in het donker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54
NickH schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:00:
Als medeauteur kan ik natuurlijk niet NIET aanwezig zijn. Camping vorig jaar was prima, maar een ander is misschien leuker omdat het 'exploring' stukje wel erg gezellig was (queue klimmende mensen in het donker)
Mike2k begs to differ...

Voor degene die de experience van de vorige keer willen meemaken, kijk dit filmpje in het donker (donkere kamer, video full screen):
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=_nJQvorVW6w]

Ik heb ook eindelijk mijn foto's uitgezocht, niet veel soeps. Bij deze die ook dan nog maar, ze laten goed zijn hoe eng het is:
2 mede tweakers, of is dat enkel mijn verbeelding:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-qTZVcftMN6I/UESwmfhP72I/AAAAAAAADMY/iMXkFaej8YI/s640/DSC_8026.jpg

Ren weg als het licht op je af komt, je bent nog te jong om te gaan:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-uxM6vKyn28g/UESwlbo5F3I/AAAAAAAADMU/Jx9eHCEwp4U/s640/DSC_8033.jpg

Zonder gekheid, dit is wat je ziet als er even niet word geflitst:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-YRHDU0wOVW0/UESwoc4vYPI/AAAAAAAADMs/yVtUdW-4IAQ/s640/DSC_8057.jpg

Muwhahaha >:) :
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-nvfydImW7C8/UESwmSaG8JI/AAAAAAAADMc/2Gt9UmQ0rlw/s640/DSC_7995.jpg
Pagina: 1