Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macwtr
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
vlix schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:29:
[...]Hij raadde me vervolgens aan om de TV in te ruilen en te gaan voor een LCD TV, omdat elke plasma-TV zoemt. Toen ik hem het verhaal over de met de spoeltjes resonerende behuizing vertelde, zei hij dat dat inderdaad voorkomt, maar dat dat een veel harder gebrom veroorzaakt. Hij zei dat de limiet waarbij de TV echt als defect moet worden beschouwd van Samsung, 30 decibel is, en het gezoem dat mijn TV maakte lag daar ver onder.
Heel bijzonder dat een Samsung monteur constateert dat het gezoem a) normaal is, b) onder de defect-grens van Samsung ligt, en c) je vervolgens adviseert 'm om te ruilen... :)

Ik wilde mijn PS58C6500 destijds na twee dagen bezit ook omruilen, maar plattetvdiscounter.nl deed daar niet aan: ik had 'm langer dan 1,5 uur gebruikt en 'm niet aan de muur mogen hangen...

Ben benieuwd waar jij 'm vandaan hebt, hoe lang gebruikt en wel/niet aan de muur gehangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-10 21:00

vlix

Slee-jur, Slee-jur!

macwtr schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:43:
[...]

Heel bijzonder dat een Samsung monteur constateert dat het gezoem a) normaal is, b) onder de defect-grens van Samsung ligt, en c) je vervolgens adviseert 'm om te ruilen... :)

Ik wilde mijn PS58C6500 destijds na twee dagen bezit ook omruilen, maar plattetvdiscounter.nl deed daar niet aan: ik had 'm langer dan 1,5 uur gebruikt en 'm niet aan de muur mogen hangen...

Ben benieuwd waar jij 'm vandaan hebt, hoe lang gebruikt en wel/niet aan de muur gehangen?
Niet zo héél bijzonder. Even relativeren: mijn Samsung maakte een irritant zoemgeluid, maar het is niet alsof het een kabaal van jewelste was of zo. We hebben het hier over een zachte, hoge zoem, die mij nauwelijks of niet opviel als er veel ander geluid (bijvoorbeeld uit de TV speakers) aanwezig was. Met het volume zachter en met een fel beeld was het echter duidelijk hoorbaar voor mij en zeer irritant, een beetje als een mug die rond je hoofd vliegt. Maar ik kan me best voorstellen dat veel mensen er helemaal niet over vallen, of het zelfs helemaal niet horen, in ieder geval niet op 3 meter afstand. De monteur gaf mij het advies om de TV te ruilen omdat hij meende dat het probleem niet oplosbaar is op deze TV (het is niet eens een defect volgens hem!) en raadde mij LED LCD aan omdat volgens hem elke plasma ongeveer zo'n zoemtoon als de mijne produceert.
Van dit laatste ben ik nog niet overtuigd, maar ik houd wel rekening met de mogelijkheid dat mijn monteur gewoon helemaal gelijk heeft. Tuurlijk, in deze thread zeggen een paar mensen dat ze een fluisterstille PS50C7700 of andere plasma hebben, en vanuit hun oog(oor?)punt is dat misschien ook zo, maar het blijft iets subjectiefs. Ik moet eerst maar eens zelf naar andere plasma's gaan luisteren...

Ik had mijn Samsung gekocht op de webshop van BCC, en heb 'm bijna twee weken in de huiskamer gehad (niet aan de muur). Ik kon 'm zonder problemen retourneren omdat ik nog binnen de wettelijke termijn van twee weken voor aankopen via webshops zat.

Don't be afraid to waste your time... just waste it well

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

De discussies over de befaamde plasma-buss zijn idd al vaak aan bod gekomen in dit topic. Het is iets dat een beetje inherent aan de techniek is, maar dat over de jaren heen wel minder is geworden. Vriend van mij heeft een Panasonic plasma en daar hoorde ik echt geen buzz als ik met mijn oor zo'n beetje tegen de tv hing, terwijl ik bij mij thuis bij mijn Pioneer altijd wel een buzz in meer of mindere mate kan waarnemen (mits niet gemaskeerd door het gewone geluid van de tv).

Ik geloof dan ook zeker wel dat er mensen zijn met een Samsung die geen waarneembare buzz hebben, maar het lijkt er een beetje op dat het ook van geluk afhangt. De buzz kan aanwezig zijn en Samsung hanteert (denk terecht) een bepaalde drempelwaarde. Als je er dus gevoelig voor bent dan moet je geen plasma gaan kopen en hopen dat je geen buzz hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlix schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:29:
[...]

Toen ik hem het verhaal over de met de spoeltjes resonerende behuizing vertelde, zei hij dat dat inderdaad voorkomt, maar dat dat een veel harder gebrom veroorzaakt. Kennelijk heb ik gevoelige oortjes. Ik heb de TV intussen geretourneerd, en ga me maar eens oriënteren op LCD TV's...
Vreemd, ik heb dit scherm nu ruim 3/4 jaar en heb nog geen moment last gehad van buzz of andere problemen. Zou zelf nooit voor een LCD gaan, maarja dat is persoonlijk. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macwtr
  • Niet online
vlix schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:41:
Ik had mijn Samsung gekocht op de webshop van BCC, en heb 'm bijna twee weken in de huiskamer gehad (niet aan de muur). Ik kon 'm zonder problemen retourneren omdat ik nog binnen de wettelijke termijn van twee weken voor aankopen via webshops zat.
Blijkbaar is BCC dan vrij soepel, of de club waar ik 'm vandaag heb doet lastiger dan de rest. Ik dacht namelijk ook twee weken omruilomgelijkheden te hebben, maar als je diep in de voorwaarden gaat spitten (en wat ik ook online vond), blijkt dat dat niet betekent dat je een product in die tijd in gebruik mag nemen. TV's mag je in principe alleen maar even aandoen om 'm te controleren, je mag er niet een film op gaan kijken. De aan mij doorgegeven grens van 1,5 uur gebruik vonden ze daar zelf al ruimhartig.

Afijn, ben blij voor je dat je de mogelijkheid had om 'm terug te sturen. Ik voel me wel een beetje genaaid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-10 21:00

vlix

Slee-jur, Slee-jur!

macwtr schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 12:53:
[...]

Blijkbaar is BCC dan vrij soepel, of de club waar ik 'm vandaag heb doet lastiger dan de rest. Ik dacht namelijk ook twee weken omruilomgelijkheden te hebben, maar als je diep in de voorwaarden gaat spitten (en wat ik ook online vond), blijkt dat dat niet betekent dat je een product in die tijd in gebruik mag nemen. TV's mag je in principe alleen maar even aandoen om 'm te controleren, je mag er niet een film op gaan kijken. De aan mij doorgegeven grens van 1,5 uur gebruik vonden ze daar zelf al ruimhartig.

Afijn, ben blij voor je dat je de mogelijkheid had om 'm terug te sturen. Ik voel me wel een beetje genaaid...
Ik kan me voorstellen dat je je genaaid voelt ja! Wat rot. Zolang de TV geen duidelijke tekens van gebruik vertoont, zou je 'm volgens mij toch gewoon moeten kunnen teruggeven, anders zou heel die regel van twee weken weinig praktisch nut hebben...

Don't be afraid to waste your time... just waste it well

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:16
Leuk dat die monteur 30dB meldt als maximumniveau van geluidsdruk.

Heeft hij ook maar ENIG idee waar hij het over heeft? 30dB is vrijwel onhoorbaar. Dat kan je horen als je met je neus tegen de TV zit in een bunker. Zeker niet op een meter afstand in een gemiddelde woonkamer.

Ga eens een geluidsmeter lenen ergens en zet hem middenin je kamer. Wedden dat je tussen de 30-50 dB makkelijk haalt? Fietsers, auto's, CV, koelkast.... allemaal omgevingsgeluid (geluidsvervuiling).

Dat je de TV niet mag gebruiken is ook kolder, anders kan je lekker kijken of het ding wel functioneert zeker! De meeste dode pixels komen pas na XX branduren naar voren!

Geen argument dus qua tijd, ook niet qua geluid.

Ergo: fuck them en eis je recht op.

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:23
vlix schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:41:
[...]
Tuurlijk, in deze thread zeggen een paar mensen dat ze een fluisterstille PS50C7700 of andere plasma hebben, en vanuit hun oog(oor?)punt is dat misschien ook zo, maar het blijft iets subjectiefs. Ik moet eerst maar eens zelf naar andere plasma's gaan luisteren...
Ik heb hier dezelfde plasma hangen (de 2e inmiddels) zonder buzz.

De 1e begon na een paar dagen van complete stilte in een keer te buzzen. Vervangen en de nieuwe is echt 100% stil. Dus het kan echt een stille plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tm030614 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:48:
[...]

Ik heb hier dezelfde plasma hangen (de 2e inmiddels) zonder buzz.

De 1e begon na een paar dagen van complete stilte in een keer te buzzen. Vervangen en de nieuwe is echt 100% stil. Dus het kan echt een stille plasma.
Blij te horen dat er mensen zijn die na omruiling wel een stille plasma hebben. Tot daar de believers die claimen dat het aan het gehoor ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macwtr
  • Niet online
Gieliovd520 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 17:10:
Dat je de TV niet mag gebruiken is ook kolder, anders kan je lekker kijken of het ding wel functioneert zeker! De meeste dode pixels komen pas na XX branduren naar voren!

Geen argument dus qua tijd, ook niet qua geluid.

Ergo: fuck them en eis je recht op.
Helaas, ik heb het nagezocht, juridisch klopt het allemaal wel. Typisch zo'n gevalletje dat de gemiddelde consument (lees: een normaal persoon) anders interpreteert dan de bedoeling is.

Wettelijk heb je bij internetshops twee weken bedenktijd. Je mag het product binnen die twee weken zonder opgave van reden terugsturen, mits je het niet in gebruik genomen hebt. Dat laatste is vaak niet bekend. Je mag het dus wel twee weken in huis houden/opslaan, maar niet inzetten waar het voor bedoeld is. Een wasmachine mag je bijvoorbeeld niet eens aan doen, een tv alleen even kort inschakelen.

Dit heeft niets te maken met eventuele defecten, die vallen gewoon onder de wettelijke tweejarige garantie. Of iets een defect is, hangt weer van de fabrikant af (is de buzz een defect of producteigenschap? hoeveel dode pixels is normaal of een defect?). Het gaat hier gewoon om een correct werkend product (correct in de definitie van de fabrikant), waarbij je toch van de aankoop af wilt zien.

Vandaar ook mijn opmerking dat ik het bijzonder vond dat de Samsung monteur vond dat het géén defect was (dus geen garantie), en toch adviseerde 'm om te ruilen (ook al was het apparaat al in gebruik genomen).

Doe mij zo'n monteur! Blijkbaar is het voor niemand echt duidelijk en heb ik net de pech een webshop getroffen te hebben die zich (te) letterlijk aan de regel van de wet houdt.

Maar goed, deze ezel stoot zich geen twee keer... |:(

[ Voor 4% gewijzigd door macwtr op 26-01-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:03
helaas voor de winkels heb je wel degelijk de mogelijkheid tot het deugdelijk testen van een produkt.
zie oa -> http://blog.iusmentis.com...ijn-en-geen-zichttermijn/

Dat is dan ook juist de gehele reden van die regel. Je moet het produkt ongeziens ongetest kopen omdat het op afstand is. Daarom wordt je volgens de wet in de gelegenheid gesteld om het produkt te te proberen om te kijken of het aan de verwachtingen en claim's van winkel EN fabrikant voldoet. Is dit niet mag je hem onheroepelijk retourneren. Er mogen natuurlijk geen beschadigingen zijn.

over de buzz zelf.
Mijn vorige plasma (ps42weetikveel) en de huidige hebben beide geen buzz. Ja als ik met mijn oor bovenop de tv ga liggen hoor ik heel ver weg een zoemtoon.
en hij staat hier sommige dagen wel 8 uur aan (vriendin is filmverslaafd)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Goedenavond allemaal,

Ik heb afgelopen week een Samsung PS50C550 gekocht bij de MM. Scherm was nieuw in verpakking e.d., niets mis mee.
Alleen zit ik hier nu 2 dagen na aankoop met een scherm waar ik slechtere blacklevels mee haal als met mijn Philips 37PFL8404H LCD.

Ik heb menig forum(zowel ruim voor als na aankoop) afgestruind. De setup is gewoon via rechtstreeks HDMI aangesloten op AC Ryan play-on hd, maar het is alsof er een grijze waas over het zwart heen hangt

De tv heb ik direct na aanschaf in burn-in mode gezet. Gisteravond Avatar Blu-ray(50Gb versie) gekeken, instellingen aangepast, maar bij het calibreren van de contrast, cell light en brightness krijg ik het al niet voor elkaar om een diepe zwarte kleur in te stellen. Verder wel mooi beeld..

Mis ik iets, moet ik gewoon wachten tot de tv wat branduren gemaakt heeft, want ik dacht dat je met plasma dieper zwart zou krijgen.......

De instellingen van de plasma(alsmede van de LCD) zijn in pure mode, alle optimalisaties uit, om een zo'n mooi mogelijk beeld te krijgen van BD25 of BD50. De plasma staat in Mode: Movie - warm2.

Iemand gedachten hierover??, moet ik denken aan een defect? Of heb ik mijn verwachtingen te hoog als ik kijk naar de 2 jaar oude 100Hzh LCD, nog maar niet te praten over het trillende beeld bij 60 HZ....

[ Voor 11% gewijzigd door punica op 26-01-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macwtr
  • Niet online
harley schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:51:
helaas voor de winkels heb je wel degelijk de mogelijkheid tot het deugdelijk testen van een produkt.
zie oa -> http://blog.iusmentis.com...ijn-en-geen-zichttermijn/
Dank voor de interessante link. Je mag dus wel een wasje wassen, lees ik. Maar voor mijn geval maakt het niet uit, de webshop vindt dat een klant een tv 1,5 à 2 uur mag uitproberen. Dat is al meer dan de wet kopen op afstand toe staat of, na het lezen van jouw artikel, precies in lijn met de wet. Uitproberen mag, maar niet te lang, want dan wordt het in gebruik nemen. Dan kun je nog debatteren over waar de grens precies ligt.

In feite is de wet té onnauwkeurig en moet ze eenduidiger vastgelegd worden, zodat het voor iedereen, koper en verkoper, helder is wat er mag en wat niet.
harley schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:51:
over de buzz zelf.
Mijn vorige plasma (ps42weetikveel) en de huidige hebben beide geen buzz. Ja als ik met mijn oor bovenop de tv ga liggen hoor ik heel ver weg een zoemtoon.
en hij staat hier sommige dagen wel 8 uur aan (vriendin is filmverslaafd)
De monteur vertelde me dat hij vaak de opmerking kreeg: "mijn vorige plasma zoemde niet". Dat was dan vaker een wat kleiner (sorry: minder groot :-)) model. Het treedt vooral op bij de grotere modellen, dus mijn 58" zal er eerder last van hebben dan een 42". Mijn vorige 42" Panasonic hoorde ik ook pas met m'n oor op de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:46
punica schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:28:
Of heb ik mijn verwachtingen te hoog als ik kijk naar de 2 jaar oude 100Hzh LCD
Als je hebt geluisterd naar mensen die beweren een "echt" zwart paneel te hebben wel ja. Zwart is het nooit, hooguit donkergrijs. Een local dimming LCD is sowieso (veel) zwarter. Een Samsung 550 is zeker niet "zwart" nee. Heb jouw Philips nooit gezien maar ben niet verbaasd dat je jouw huidige tv niet zwart vindt.
nog maar niet te praten over het trillende beeld bij 60 HZ....
En ook dat is een "normaal" fenomeen, dat je je plasma ziet flikkeren. De één ziet het wel, een ander niet. Zo hebben beide technieken hun voor-en nadelen. Snap dan ook best dat er legio mensen zijn die een (goede) LCD prefereren. Vanwege de brakke zwartwaardes van de meeste plasma's doe ik ook zelden al het licht uit bij het kijken naar een film. Met een paar lampjes aan gaat het nog wel. In een geheel donkere ruimte is het huilen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokian95dude
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 23:58

Nokian95dude

I'll be back!!

zwarter als een plasma scherm ga je t anders niet vinden hoor... zeker niet bij een lcd/led tv... tuurlijk t ene paneel is t andere niet... maar als iedereen zegt dat die panelen van Panasonic zwart zijn dan zie ik niet in waarom dat niet zo is... En hetzelfde geld wel voor Samsung die ook zowel plasma als lcd doen... Maar plasma staat gewoon bekend om zijn zwartwaarden... Als je dat nog niet eens zwart durft te noemen kan ik je op een briefje meegeven dat je dat ergens anders zeker niet beter gaat zien eerder slechter...

En ook plasma heeft nadelen maar weegt niet op tegen de voordelen... Ligt er maar net aan wat je belangrijk vind vind ik altijd... Als je t mij vraagt is plasma in de meeste opzichten beter dan lcd maar dat is maar net hoe je dat zelf ervaart... Gaat erom dat jij teveden bent over je tv ook al zegt een ander wat anders...

Those you can't see are more present than you'll imagine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:41

Laguna

Connaisseur

AMOLED heeft toch wel de beste zwartwaardes :+ het is alleen nog even wachten tot die techniek voor 50" gebruikt kan worden en betaalbaar is ;)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:58:
De discussies over de befaamde plasma-buss zijn idd al vaak aan bod gekomen in dit topic. Het is iets dat een beetje inherent aan de techniek is, maar dat over de jaren heen wel minder is geworden. Vriend van mij heeft een Panasonic plasma en daar hoorde ik echt geen buzz als ik met mijn oor zo'n beetje tegen de tv hing, terwijl ik bij mij thuis bij mijn Pioneer altijd wel een buzz in meer of mindere mate kan waarnemen (mits niet gemaskeerd door het gewone geluid van de tv).

Ik geloof dan ook zeker wel dat er mensen zijn met een Samsung die geen waarneembare buzz hebben, maar het lijkt er een beetje op dat het ook van geluk afhangt. De buzz kan aanwezig zijn en Samsung hanteert (denk terecht) een bepaalde drempelwaarde. Als je er dus gevoelig voor bent dan moet je geen plasma gaan kopen en hopen dat je geen buzz hebt.
Mijn LG plasma kan ik ook niet horen (ja, van dichtbij met een wit scherm en geluid uit). Het verschilt nogal per merk/model. Samsung staat er wel bekend om dat ze wat meer buzz problemen hebben.

Over zwartwaardes: plasma is het beste en local-dimming is zwaar irritant. In veel scenes kan je gewoon de vakjes individueel zien dimmen :/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2011 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Laguna schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 02:07:
AMOLED heeft toch wel de beste zwartwaardes :+ het is alleen nog even wachten tot die techniek voor 50" gebruikt kan worden en betaalbaar is ;)
"Even" 8)7
Ik verwacht dat ik tegen die tijd toch alweer aan een andere TV toe ben. Laten we het beperken tot technieken die nu beschikbaar én betaalbaar zijn voor de eenvoudige medemens ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Brad Pitt schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 23:25:
Als je hebt geluisterd naar mensen die beweren een "echt" zwart paneel te hebben wel ja. Zwart is het nooit, hooguit donkergrijs. Een local dimming LCD is sowieso (veel) zwarter. Een Samsung 550 is zeker niet "zwart" nee. Heb jouw Philips nooit gezien maar ben niet verbaasd dat je jouw huidige tv niet zwart vindt.
Tel er ook nog eens bij op dat LCD een veel hogere lichtopbrengst heeft. Als de kleuren om het zwart heen helderder zijn, lijkt het zwart ineens veel zwarter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LxxFxx
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-10 19:21
Kan iemand bevestigen dat de Samsung plasma's (in mijn geval de PS50C7700) ook "BTW vrij" te krijgen zijn in de mediamarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Nokian95dude schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 00:05:
zwarter als een plasma scherm ga je t anders niet vinden hoor... zeker niet bij een lcd/led tv...
Local dimming LCD is vele malen zwarter dan welke plasma tv dan ook. Is namelijk gewoon 100% zwart, op het gedeelte waar geen content staat. Geen enkele plasma tv is zwart vanwege de altijd aanwezige Ready State spanning op de plasma cellen. Daardoor gloeit het paneel altijd, en is het gewoon heel donkergrijs op zijn best.
Als je dat nog niet eens zwart durft te noemen kan ik je op een briefje meegeven dat je dat ergens anders zeker niet beter gaat zien eerder slechter...
Ik noem het zeer zeker niet zwart nee. Dat andere mensen dat wel noemen vind ik op zich prima, maar stoor mij er wel aan, aangezien het niet zo is IMHO. Onmogelijk dat je het paneel niet ziet in een 100% donkere ruimte.

[ Voor 26% gewijzigd door Brad Pitt op 27-01-2011 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

@Brad Pitt, jij bent wel heel streng met wat je zwart noemt. Ik noem heel veel dingen om mij heen gewoon zwartkleurig, terwijl ze in het echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel donkergrijs zijn. Als je een norm hanteert dat iets pas zwart is als het 0,0 licht uitstraalt en 0,0 licht weerkaatst dan komt alleen een zwart gat nog in aanmerking :P

Vind zelf dat je best over zwart mag praten bij LCD's en plasma's. In reviews e.d. wordt immers ook over zwartwaardes gesproken, maw het is bekend dat er gradaties van zwart zijn.

Je verhaal klopt verder (as usual) natuurlijk. Het zwartste zwart wat we nu op TV's hebben komt van local dimming tv's (of Amoled, maar dat is er niet voor een normale prijs of een normaal formaat te krijgen). Als je daar een 100% zwart scherm laat zien in een ruimte met 0,0 licht, zul je het scherm niet moeten zien omdat er geen licht wordt uitgestraald, itt alle huidige plasma's die idd een ready-state hebben. Overigens is local-dimming natuurlijk ook niet zaligmakend en brengt dat ook weer problemen met zicg.

Dacht trouwens zelf dat Pioneer bij de 10g Kuro's (die er nooit zijn gekomen) het wel voor elkaar had gekregen om de ready-state weg te krijgen en ook 100% zwart te laten zien. Wellicht dat ze dit bij andere merken ook eens voor elkaar gaan krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 27-01-2011 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:13:
@Brad Pitt, jij bent wel heel streng met wat je zwart noemt. Ik noem heel veel dingen om mij heen gewoon zwartkleurig, terwijl ze in het echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel donkergrijs zijn. Als je een norm hanteert dat iets pas zwart is als het 0,0 licht uitstraalt en 0,0 licht weerkaatst dan komt alleen een zwart gat nog in aanmerking :P
Nou zo erg is het niet, maar kijk een film waar het beeld "zwart" is op een gemiddelde plasma in een heel donkere kamer en je ziet gewoon overduidelijk het paneel gloeien. No-way dat het even donker is als de rand van de tv. No way dat het paneel weg lijkt te vallen. Natuurlijk, als er ook lichte content op aanwezig is zal het best wel zwart lijken, dat ben ik met je eens. Verbaas me dan ook even regelmatig aan het mooie diepe zwart als aan het enorm brakke grijze beeld als er helemaal geen content aanwezig is ;)
In reviews e.d. wordt immers ook over zwartwaardes gesproken, maw het is bekend dat er gradaties van zwart zijn.
In veel reviews noemen ze de meeste plasma tv's zwart. En zou het paneel wegvallen tegen de rand van de tv. Welnu, dat soort reviews neem ik niet serieus. Er zijn maar weinig echt goede review sites/bladen.
Overigens is local-dimming natuurlijk ook niet zaligmakend en brengt dat ook weer problemen met zicg.
Uiteraard, het gloeien om wel aanwezige content is nogal storend ja. Plus zat andere dingen ;)
Dacht trouwens zelf dat Pioneer bij de 10g Kuro's (die er nooit zijn gekomen) het wel voor elkaar had gekregen om de ready-state weg te krijgen en ook 100% zwart te laten zien. Wellicht dat ze dit bij andere merken ook eens voor elkaar gaan krijgen.
Mijn 8G Kuro zou ook zwart zijn, de 9G opeens nóg zwarter en de 10G helemaal zwart. Allemaal marketing onzin natuurlijk, precies hetzelfde nu met Panasonic's Super Turbo Impossibly Mega Black 2 panelen :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:03
macwtr schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 23:17:
[...]

Dank voor de interessante link. Je mag dus wel een wasje wassen, lees ik. Maar voor mijn geval maakt het niet uit, de webshop vindt dat een klant een tv 1,5 à 2 uur mag uitproberen. Dat is al meer dan de wet kopen op afstand toe staat of, na het lezen van jouw artikel, precies in lijn met de wet. Uitproberen mag, maar niet te lang, want dan wordt het in gebruik nemen. Dan kun je nog debatteren over waar de grens precies ligt.

In feite is de wet té onnauwkeurig en moet ze eenduidiger vastgelegd worden, zodat het voor iedereen, koper en verkoper, helder is wat er mag en wat niet.
Lijkt me dat je een TV (zeker een plasma welke in moet spelen) moet kunnen beoordelen en dat is langer als 1,5 a 2 uur. Probleem is dat het aanvechten jouw weer veel moeite kost maar als je naar dit soort uitspraken verwijst helpt vaak al veel !
[...]

De monteur vertelde me dat hij vaak de opmerking kreeg: "mijn vorige plasma zoemde niet". Dat was dan vaker een wat kleiner (sorry: minder groot :-)) model. Het treedt vooral op bij de grotere modellen, dus mijn 58" zal er eerder last van hebben dan een 42". Mijn vorige 42" Panasonic hoorde ik ook pas met m'n oor op de kast.
Mijn huidige is een 50" en daar hoor ik dus ook niets tenzij ik op de behuizing ga liggen met mijn oor.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ted038 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:04:
voor de koopjesjagers : vanaf donderdag t/m zondag zijn er weer btw vrije dagen bij de mediamarkt, zo wordt er elders op tweakers gezegd dat bijv. de samsung ps50c7700 dan 1.008 euro gaat kosten bij MM utrecht (prijzen kunnen verschillen per vestiging)

Wellicht al bekend, sorry dan
Ik heb net in het service menu gekeken. De c7700 werd geleverd met firmware 3005.
Productie datum is jan 2011.
Helaas kan ik geen "display time" vinden. Wie weet waar ik wel naar moet kijken!!! Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
Nou, door een toch wel HEEL interessante actie bij de Platte-TV-Discounter, voor €1049 met 1x 3D bril erbij... de PS50C7700 net gekocht!!!

Komt met 1-3 dagen binnen dus ik ben helemaal happy :D

Hopen dat ik geen buzzer krijg want dan ga ik helemaal raar. Net dat akkefietje met die UE46C6000 achter de rug en als ik hier wat mee krijg koop ik NOOIT meer Samsung ;)

FELI mezelf!!!

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Gieliovd520 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:37:
Nou, door een toch wel HEEL interessante actie bij de Platte-TV-Discounter, voor €1049 met 1x 3D bril erbij... de PS50C7700 net gekocht!!!

Hopen dat ik geen buzzer krijg want dan ga ik helemaal raar. Net dat akkefietje met die UE46C6000 achter de rug en als ik hier wat mee krijg koop ik NOOIT meer Samsung ;)

FELI mezelf!!!
Fijne instelling. Waardevolle reactie ook..

[ Voor 4% gewijzigd door Younes op 27-01-2011 22:04 ]

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
Fijn, dan moet je er je voordeel mee doen!

Wijsneus ;)

Laat ik het anders verwoorden. Daar de gemiddelde retailprijs voor de PS50C7700 nog rond de €1400 ligt en op internetshops €1199, veelal zonder brilletje, is de huidige actieprijs in navolging op de BTW acties erg interessant!

Na flink wat onderzoek, reviews, afbeeldingen, afwegingen, zwartwaardeprestaties, vergelijkingen met bijvoorbeeld Panasonic schermen, afwegingen om te wachten tot de nieuwe series komen.... Na ook een LED TV te hebben gehad voor een week, heb ik mezelf dan toch deze plasma kado gedaan!

Met de UE46C6000 heb ik zeer slechte ervaringen, zie elders op tweakers voor mijn motivatie. Vandaar de keuze voor een plasma met een egaal verlicht oppervlak, geen last van clouding, flashlighting etc.

Nu is het afwachten:
- Buzz?
- Input lag?
- Hoe mooi zwart is de weergave in het donker (film kijken doe ik donker)?
- Is 50" wel erg groot voor mijn huiskamer?
- Hoe werkt het 3D?

Ik heb er zin in!

Enne, Younes, Waardevolle reactie ook. Bedankt voor je bijdrage ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LxxFxx
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-10 19:21
-foutje-

[ Voor 90% gewijzigd door LxxFxx op 28-01-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonzie123
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-11-2023
Gieliovd520 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:05:
- Buzz?
- Input lag?
- Hoe mooi zwart is de weergave in het donker (film kijken doe ik donker)?
- Is 50" wel erg groot voor mijn huiskamer?
- Hoe werkt het 3D?
Buzz?

Bij mijn toestel merk ik dat er buzz op verschillende freqenties voorkomt. De lagere buzz hoor ik enkel bij fel witte beelden met hoge brightness instelling en hoor je luider naarmate je dichter bij de TV komt. De hogere frequenties hoor ik nauwelijks maar zijn wel meer constant aanwezig. Je merk de aanwezigheid pas als je na een film het toestel uitschakelt. Dan voel je dat er een kleine druk van je gehoor valt. Ik denk dat de meeste mensen dit helemaal niet horen.
Het plaatsen van een netfilter helpt voor mij. De lagere frequentie buzz halveerde na het plaatsen van een Belkin SurgeMaster Gold (Tot 75dB EMI/RFI-ruisfiltering). Bij de hogere frequenties merk ik geen verschil maar die hoor ik sowieso niet goed.

Input lag?

Rampzalig met game mode uitgeschakeld. Met game mode is het voldoende maar nog net wat trager dan mijn oude CRT. Let wel op dat je de game mode niet voor alle resoluties kan inschakelen. Op 800x600@60Hz kan het bijvoorbeeld niet.

Zwart in het donker?

Zo zwart als de rand, is het zwart niet. Het is donkergrijs. Het hangt ook af of je bron 24, 50 of 60 Hz is. Bij 50Hz is het duidelijk minder zwart van bij 24p of 60i.

50" groot?

Ik had hiervoor een 26" CRT. Binnen een week ben je het beeld gewoon. Ik zit ongeveer 3m-3.5m van het beeld. Hij is nog te klein om full HD materiaal goed te kunnen bekijken. Als ik dichter bij ga, wordt het beeld scherper. Ik denk dat 2m de ideale afstand is voor 50".

3D?

Ik heb er wat van op mijn blog geschreven. Met een firmware hoger dan 3000.6 is de ervaring een stuk minder (meer crosstalk en meer lost sync issues). Het type brilletje maakt niet uit. Ik heb sinds 2 weken ook een ssg-2200ar en werkt identiek aan de meegeleverde ssg-2100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superandrea
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 12:44
Vraagje, als mijn BD6900 met PS50c7700 met HDMI 1.4 gekoppeld is, kan ik netwerk connectie (draadloos) van BD6900 gebruiken voor internet en updates van PS50C7700 via HDMI 1.4? Deze heeft toch netwerk mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonzie123
Er zijn inderdaad HDMI kabels die ethernet ondersteunen maar dit kan de PS50C7700 niet. Je zult dus beide apparaten aan je netwerk moeten koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over de C7700.

Buzz: Ik heb nu 3 TV's gezien/gehoord. Geen van hen had een harde buzzzzzz!!!
Maar goed dat kan aan mij liggen. Het zoemen van de transformator hoor je als je je oor dichtbij de achterkant houdt. Ik heb ook een 8700 LCD, en die maakt bijna net zoveel "transformator" geluid.

Beeld: Echt prima. TV heeft wel last van retentie. Storend is dit niet.
Het zwart is goed, beter dan mijn 8700 LCD.

Input lag: Prima. Geen enkel probleem icm de PS3, Wii, PC, MAC of ext HD.

3D: Ook heel goed. Ik zelf vind het beter dan bij Panasonic. Brillen hebben bij mijn 2 tv's geen last van storingen. X-talk is soms wel waarneembaar, dat kan zeker beter; maar ik zag het ook bij de Pana's. Avatar 3D is gewoon een topper op deze TV. Beter dan in de bios! En "flikker" vrij. Bij de Panasonic plasma's krijg ik hoofdpijn door de flikkeringen.

Voor de prijs van 1049,- is het een prima aankoop.

Nu dan mijn vraag nog 1X.... :-)
Wie weet waar ik de display time op een C7700 kan vinden?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2011 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buzz?

Bij mijn toestel merk ik dat er buzz op verschillende freqenties voorkomt. De lagere buzz hoor ik enkel bij fel witte beelden met hoge brightness instelling en hoor je luider naarmate je dichter bij de TV komt. De hogere frequenties hoor ik nauwelijks maar zijn wel meer constant aanwezig. Je merk de aanwezigheid pas als je na een film het toestel uitschakelt. Dan voel je dat er een kleine druk van je gehoor valt. Ik denk dat de meeste mensen dit helemaal niet horen.
Het plaatsen van een netfilter helpt voor mij. De lagere frequentie buzz halveerde na het plaatsen van een Belkin SurgeMaster Gold (Tot 75dB EMI/RFI-ruisfiltering). Bij de hogere frequenties merk ik geen verschil maar die hoor ik sowieso niet goed.

Input lag?

Rampzalig met game mode uitgeschakeld. Met game mode is het voldoende maar nog net wat trager dan mijn oude CRT. Let wel op dat je de game mode niet voor alle resoluties kan inschakelen. Op 800x600@60Hz kan het bijvoorbeeld niet.

Zwart in het donker?

Zo zwart als de rand, is het zwart niet. Het is donkergrijs. Het hangt ook af of je bron 24, 50 of 60 Hz is. Bij 50Hz is het duidelijk minder zwart van bij 24p of 60i.

50" groot?

Ik had hiervoor een 26" CRT. Binnen een week ben je het beeld gewoon. Ik zit ongeveer 3m-3.5m van het beeld. Hij is nog te klein om full HD materiaal goed te kunnen bekijken. Als ik dichter bij ga, wordt het beeld scherper. Ik denk dat 2m de ideale afstand is voor 50".

3D?

Ik heb er wat van op mijn blog geschreven. Met een firmware hoger dan 3000.6 is de ervaring een stuk minder (meer crosstalk en meer lost sync issues). Het type brilletje maakt niet uit. Ik heb sinds 2 weken ook een ssg-2200ar en werkt identiek aan de meegeleverde ssg-2100.
Dude ik denk dat jou tv issues heeft. ruil hem in of zo!
Aan je reacties te lezen kan je beter op een ander merk overstappen. Heb je denk ik weer meer plezier in het leven :*)

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2011 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
PS42C450 resolutie vanaf laptop
Iemand alsjeblieeeft :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetesaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-07 21:14

hetesaus

hetesaus

Sinds woensdag in het bezit van een PS50C550, wat een scherm :D

Maandag gekocht bij MM, werd woensdag avond keurig geleverd, zie ik nog geen uur later
dat ze vanaf donderdag een 19% btw actie houden, werd gek, MM gebeld, kan je die korting
gewoon ook krijgen als je max 14 dagen terug je tv had gekocht, top service!

Nu dus voor € 590,- een 50" full hd scherm :)

Heb echter een paar vraagjes:

- Heb de tv op een schakelaar staan, zodat hij echt uit gaat, ipv continu standby,
maar kan dat geen kwaad om iedere keer de stroom erop en eraf te halen?

- Hoe lang (aantal branduren) moet je nu je contrast ed flink omlaag schroeven?

Kom op internet 100/200/1000 uur tegen. Ben nu iig avatar full hd aan het loopen
om iig die 200 uur snel te halen (bron: http://www.htforum.nl/yab...of0d5haml93&topic=29920.0 )

En kan je bv ook gewoon 24 uur achter elkaar loopen? Of is het verstandiger om em af en toe ook zn rust te gunnen?

Met de standaard instellingen vanuit de fabriek had ik namelijk al echt snel image retention van bv NED1 logo,
maar als ik het goed heb begrepen allemaal neemt dit effect na 200 branduren sterk af?

Iig onwijs blij met dit scherm! Full HD is echt prachtig, zit op 2 meter van het scherm (kleine studenten woning) maar totaal geen last van

hetesaus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
Hetesaus: volgende.

Schakelaar totale voeding uit: geen goed plan. Kan wel, als je de TV zijn rust gunt uit te schakelen. Ik zou het niet willen! Gewoon standby, verbruikt 0,2 Watt ofzo.

Branduren tegen inbranden: over het algemeen 200 uur rustig aan.
--> Reply #4 on: May 18, 2005, 21:54:58 »

Ja, daar moet je lekker blijven lezen, niet dus!!

Je moet gewoon lekker je TV gaan gebruiken waar hij voor is. Brightness nog niet te hoog de eerste paar weken, dan is je fosforlaag een beetje "weggebrand" en kan je lekker TV kijken.

Stock instellingen zijn altijd triest. De Dynamic instelling op een UE46C6000 bijvoorbeeld, echt om te HUILEN! Movie was véél beter. Gewoon op internet kijken voor een kalibratieadvies.

Retention blijf je houden. Tis een plasma. Burn in valt tegenwoordig erg mee. Retention is tijdelijk en meestal weg na een paar nieuwe frames. Na een tijdje neemt dit dus inderdaad af.

Ik kan niet wachten op mijn nieuwe TV, ik zit op 2,8 meter met 50". Net mooi dus ;)

Na een week 46" had ik al zoiets van "mwah... mag wel een maatje groter" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
ik heb alles nu op 50 contrast en helder zelfde of lager
voor alle hdmi kanalen en de rest

te hoog?

[ Voor 41% gewijzigd door angelico66 op 29-01-2011 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dus de Samsung PS63C7700
Vanavond was ik verschillende 3d filmpjes aan het bekijken die ik van internet heb gedownd
Opeens krijgt mijn tv een volledig wit scherm als ik voor 3d kies op de afstandbediening.
Ik heb andere filmpjes geprobeerd die daarvoor het nog deden en allemaal geven ze een wit scherm
waarbij ik wel het geluid van het filmpje hoor.
Dit probleem doet zich voor zowel bij filmpjes vanaf usb-stick als vanaf mijn media speler.
Gewone films (geen 3d dus) spelen wel prima af zonder problemen maar 3d lukt niet meer
(mischien morgen weer wel maar dat zie ik dan wel weer)

Komt iemand dit bekend voor ? is mijn tv (qua 3d) nu defect ?

Ik heb trouwens ook al best veel 3d filmpjes gehad die mijn tv niet af kon spelen met de volgende
mededeling op het scherm "deze resolutie word niet ondersteund" dit staat los van het witte scherm
probleem want dit was toen 3d nog werkte. Waarom zou mijn tv bepaalde resoluties niet ondersteunen ?
hij's full hd uiteraard dus moet alles aankunnen lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macwtr
  • Niet online
Gieliovd520 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:37:

FELI mezelf!!!
Dat is dus de zaak die mijn buzzer niet terug wilde nemen omdat ik 'm langer dan 2 uur gebruikt had.

Tip van flip: niet langer dan 2 uur gebruiken, niet aan de muur hangen. Snel beoordelen. Buzz is richtingsgevoelig, meest hoorbaar recht van voren, oren ter hoogte van onderste helft van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

macwtr schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:02:
[...]

Dat is dus de zaak die mijn buzzer niet terug wilde nemen omdat ik 'm langer dan 2 uur gebruikt had.

Tip van flip: niet langer dan 2 uur gebruiken, niet aan de muur hangen. Snel beoordelen. Buzz is richtingsgevoelig, meest hoorbaar recht van voren, oren ter hoogte van onderste helft van de tv.
Dát heb ik ook gemerkt! Exact daar, ga je metertje hoger is het minder. Hij mag niet meer dan 30 [db] produceren hoor ik her en der. Als ik nu aan een decibel meter kan komen, op welke afstand, welke afstand, waar moet je dan exact meten? Want ik neem aan dat er kosten zijn aan een monteur, als deze vind dat het normaal is. Maarja, wat is "normaal." Ieder oor is anders, wellicht is een plasma niet geschikt voor iedereen omdat een plasma altijd geluid maakt. Of kun je ook geluk hebben en een volledig stille hebben?

Ik hoor het fluctueren van het vermogen van de buzz constant bij beelden die veel springen tussen licht en donker (logisch) en daardoor is het nog 5 keer irritanter. 1 constante zoem is niet zo hinderlijk. Helderheid van 20 naar 11 helpt wel wat, maar lang niet voldoende. Ik ruil hem denk ik om voor een LCD, want ik wil dat gedonder niet hebben. Er zijn zat stille momenten op TV en films, mét licht en donkere beelden wisselend en dan is zo'n zzZZzzzzZZZZzz echt mega irritant.

Ik heb de ferrietkernen er beide vanaf begin op en voor de zekerheid álle elektrische apparatuur in de omgeving van stroom gehaald, behalve de STB voor TV, tevens de stroomkabels ver uit elkaar gedaan, maar helaas, mag niets baten. Gaat om een PS50C550, productie januari 2011... helaas dus geen buzz-vrij jaar dus voor Samsung.

Wat kost zo'n service monteur van Samsung doorgaans, indien hij het een normaal probleem vind en niet buiten de normen? Of moet je hoe dan ook betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macwtr
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 14:52:
Dát heb ik ook gemerkt!

[...]

Wat kost zo'n service monteur van Samsung doorgaans, indien hij het een normaal probleem vind en niet buiten de normen? Of moet je hoe dan ook betalen?
Ik heb met Samsung gebeld destijds en er is een monteur langs geweest. Helpdesk medewerker waarschuwde me dat ze misschien voorrijkosten zouden berekenen als het geen defect was. Monteur had een dB-meter bij zich en heeft metingen gedaan. Luidste meting was 25 dB meen ik, heb de exacte waarden in een oudere post hier wel neergezet. Geluid was normaal volgens de monteur, dat "hebben ze allemaal". Samsung heeft verder niets in rekening gebracht.

Ferrietkernen e.d. heb ik ook allemaal al geprobeerd. Het gezoem komt gewoon van de transformatortjes die de 220V omhoog krikken naar wat het scherm nodig heeft. Door het magnetische veld zetten de koperen ringen uit en krimpen weer, dat veroorzaakt de buzz. Precies ook wat de monteur vertelde. Vergelijk het met een gloeilampdimmer.

Nu ik met de buzzer opgescheept zit, denk ik er over na de tv lager aan de muur te hangen, zodat mijn oren zich t.o.v. de tv hoger bevinden. Dan valt het hopelijk minder op. Maar het is eigenlijk te triest voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ik vind het maar een apart verhaal van dat buzzen bij plasma's. Ik heb zelf 4 jaar een Panasonic gehad en nooit een buzz gehoord ook al zat ik er met m'n neus bovenop. Inmiddels heb ik die vervangen door een plasma van LG, maar ook hier niets te horen. Zo'n uitspraak van een monteur die beweert dat alle plasma's dit hebben is dus gewoon zo'n onzin argument om de klant de mond te snoeren.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Die monteur praat geen onzin. Alle plasma's kunnen er last van hebben. "Plasma-buzz" is niet voor niets een begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Oscar Mopperkont schreef op zondag 30 januari 2011 @ 10:00:
Die monteur praat geen onzin. Alle plasma's kunnen er last van hebben. "Plasma-buzz" is niet voor niets een begrip.
+1 Plus niet iedereen hoort en/of ziet dingen die anderen wel waarnemen. Beter ook maar eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superandrea
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 12:44
fonzie123 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:37:
Er zijn inderdaad HDMI kabels die ethernet ondersteunen maar dit kan de PS50C7700 niet. Je zult dus beide apparaten aan je netwerk moeten koppelen.
Thanks Fonzie123!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Oscar Mopperkont schreef op zondag 30 januari 2011 @ 10:00:
Er is een wezenlijk verschil tussen "kunnen er allemaal last van hebben" en "hebben er allemaal last van" O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Laguna schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:38:
Er is een wezenlijk verschil tussen "kunnen er allemaal last van hebben" en "hebben er allemaal last van" O-)
Er is een wezenlijk verschil tussen een storende buzz en een (vrijwel) niet hoorbare buzz, álle plasma's buzzen.

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 30-01-2011 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Brad Pitt schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:47:
[...]

Er is een wezenlijk verschil tussen een storende buzz en een (vrijwel) niet hoorbare buzz, álle plasma's buzzen.
Maak er dan maar gelijk van, alle tv's buzzen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepeet
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 09:10
Mijn vrouw buzz ook wel eens :+

[ Voor 6% gewijzigd door thepeet op 30-01-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:28

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

LOL, die van jou ook al.. Bij mij is dat overigens de ene keer veel harder dan de andere keer.... Maar toch laat ik er niet een of andere monteur naar kijken en ik denk al zeker niet aan vervanging O-) :X

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Laguna schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:06:
Maak er dan maar gelijk van, alle tv's buzzen..
Wat een ongelooflijke dooddoener. Maar gelukkig, kan dit onderwerp eindelijk eens gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonzie123
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 18:58:
[...]

Dude ik denk dat jou tv issues heeft. ruil hem in of zo!
Aan je reacties te lezen kan je beter op een ander merk overstappen. Heb je denk ik weer meer plezier in het leven :*)
Helaas bestaat de perfecte TV nog niet. Anders was ik voor die gegaan...

Ik heb de PS50C7700 nu bijna 3 maanden en ben er (na wat tweaks) wel tevreden mee. Gisteren heb ik de 3D Bluray van Avatar nogmaals gekeken. Wat een prachtig beeld! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu we het toch over de buzz hebben, de 2011 Samsungs (D65000, D7000 en D8000) zouden geen buzz meer hebben. Ik weet het, vorig jaar zei Samsung dit ook.

Maar de panels van de D6500, D7000 en D8000 zijn geredesigned. Dit zou kunnen betekenen dat ze onder andere de buzz aangepakt hebben. Uiteindelijk moet de beruchte buzz Samsung toch veel gekost hebben door telkens techniekers te sturen en moederborden te vervangen enzo...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
macwtr schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:02:
[...]

ARTIKEL 6 - Herroepingsrecht
Bij levering van producten:
1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument.
2. Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies. Bij levering van diensten:
3. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen, ingaande op de dag van het aangaan der overeenkomst.
4. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

ARTIKEL 7 - Kosten in geval van herroeping
1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen. Indien de Consument een bestelling gepleegd heeft voordat deze verzonden is kan deze kostenloos worden geannuleerd.

ARTIKEL 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
1. Indien de consument niet over een herroepingsrecht beschikt, kan dit door de ondernemer alleen worden uitgesloten indiende ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten: a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
d. die snel kunnen bederven of verouderen;
e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
f. voor losse kranten en tijdschriften;
g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
c. betreffende weddenschappen en loterijen.
Leuk dan, dit bedrijf geeft zelf duidelijk aan te conformeren aan het recht op 14 dagen geld terug zonder opgave van reden, dit is internetwinkelen. Ze kunnen zelf geen maximumtijd van gebruik eraan koppelen. Dit is gewoon wettelijk vastgelegd dat je 14 dagen hebt om elektra uit te proberen.

Dat je spullen met licenties, kleding en weet ik het allemaal niet terug kan doen, akkoord.

Ik laat me echt niet afschepen door hen als ze beginnen over 2 uur maximale speeltijd. Ik ken mijn recht en zij denken zich eronderuit te kunnen lullen?

Ze kunnen zich alleen beroepen op een eventueel limiet als ze dit direct melden. Dit is nergens op de site te vinden.

Simpel consumentenrecht... maar het is zo simpel nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-10 23:34
Ik heb vandaag de 50c550 meegenomen.

Mooi tv, speelt goed. 2 dingen, mijn nas heeft upnp aanstaan. Ik zie hem terug in de mediaplayer maar kan er niets van afspelen..

Tevens de laatste firmware van de site gehaald (dec) maar deze herkent de tv niet. Ook niet als ik via online wil updaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jantje112 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 22:30:
Ik heb vandaag de 50c550 meegenomen.

Mooi tv, speelt goed. 2 dingen, mijn nas heeft upnp aanstaan. Ik zie hem terug in de mediaplayer maar kan er niets van afspelen..

Tevens de laatste firmware van de site gehaald (dec) maar deze herkent de tv niet. Ook niet als ik via online wil updaten..
De ingebouwde media player is zeer beperkt wat bestand formaten betreft, verwacht er niet veel van.

Heb je wel deze update genomen, http://www.samsung.com/uk...pe=prd_detail&tab=support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:38
Heeft iemand al T-valdeuc-3006.2 geïnstalleerd op een C7700 plasma ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stuwie schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:48:
Heeft iemand al T-valdeuc-3006.2 geïnstalleerd op een C7700 plasma ?
Nee, maar als ik kijk naar de lijst met verbeteringen, dan vind ik het niet noodzakelijk:

1. Title
2010 PDP C65** & 7*** Firmware for sefl-upgrade
2. Applicable Model
PS**C6000 7000 series
3. Description
T-VALDEUC-3006.2

. Power On error when CAM is inserted
(especially, Samsung CAM, T-REX CAM, Orecrypt CAM, Boxer CAM)
. Audio is cut off when playing recorded TV with specific stream in Poland
. Add ''Nordic'' region in PnP step with T2 Tuner
. Add Yahoo widget(Internet @TV)
. ''Digital text'' menu is not showed when selecting ''Estonia'' as country. (Estonia)
. Latch up sometimes when entering ''3D Optimisation'' with 3D ''on''
. [PDP TV] Judder with 3D ''smooth'' mode (24Hz => 60Hz)
. Recorded TV is stopped if TF1 widget is played on TF1 channel.
. When watching and turning off/on several times, network setting is failed.
(Mac address error)
. Add the requirement of SkyD (Germany)
. Add Slovenian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:38
Tip tip
Zaterdag bij de Aldi
Ultra Slim Wall Mount
Compatibel met SAMSUNG Ultra Slim TV
- LED: Series 8, 7, 6 en 5 - 46" t/m 55"
- PLASMA: Series 7 en 6 - 50"
Afstand tussen TV en muur: 2 cm
ik heb mijn plasma PS50C7700 met dit systeem opgehangen en staat het heel strak.
En dat alles voor 15 euro's :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonzie123
Firmware T-VALDEUC-3006.2 lijkt 3D wat te verbeteren tov 3005 maar komt nog niet op het niveau van 2004 of lager. (http://www.avforums.com/f...6-2-samsung-c-series.html)

Na installatie kan je de downgrade hack (http://www.avforums.com/f...owngrade-instuctions.html) niet meer uitvoeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fonzie123 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:58:
Firmware T-VALDEUC-3006.2 lijkt 3D wat te verbeteren tov 3005 maar komt nog niet op het niveau van 2004 of lager. (http://www.avforums.com/f...6-2-samsung-c-series.html)

Na installatie kan je de downgrade hack (http://www.avforums.com/f...owngrade-instuctions.html) niet meer uitvoeren!
Heb je enig idee of je bij de upgrade ook weer alle instellingen kwijtraakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonzie123
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:06:
Heb je enig idee of je bij de upgrade ook weer alle instellingen kwijtraakt?
Ik blijf bij FW 2004.

Wat ik zo lees, lijkt het dat de instellingen niet gereset worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Iemand ervaring met de Samsung PS50C550? Persoonlijk lijkt me dit een schitterende televisie, voor een behoorlijk goede prijs. Ik zag alleen dat hij 24p niet ondersteunde, wat houdt dit in precies?

Heb nu een Samsung LE32B530 LCD'tje. Hij leest alles van mijn Popcorn Hour A-110 prima af. Ook alle blu-ray rips etc.. Kan de C550 50" plasma dat ook?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter_Aragorn schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:44:
Iemand ervaring met de Samsung PS50C550? Persoonlijk lijkt me dit een schitterende televisie, voor een behoorlijk goede prijs. Ik zag alleen dat hij 24p niet ondersteunde, wat houdt dit in precies?

Heb nu een Samsung LE32B530 LCD'tje. Hij leest alles van mijn Popcorn Hour A-110 prima af. Ook alle blu-ray rips etc.. Kan de C550 50" plasma dat ook?
Ik kan je verzekeren dat hij hier perfect 24P ondersteunt, en automatisch overschakelt als ie 24P aangeboden krijgt, waar haal je dat in godsnaam vandaan dat dat niet zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:27:
[...]

Ik kan je verzekeren dat hij hier perfect 24P ondersteunt, en automatisch overschakelt als ie 24P aangeboden krijgt, waar haal je dat in godsnaam vandaan dat dat niet zou zijn.
Weet ik niet meer, dacht het ergens gelezen te hebben. Jij hebt de tv?

Hoe is jouw ervaring? Gamen kan er ook prima op neem ik aan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamen, wat is dat :) , dit is een scherm voor de film liefhebber, daar op gamen zal het plasma scherm geen goed doen.
Hier word in ieder geval niet aan gaming gedaan, dus daar kan ik geen zinnig woord over zeggen.
Zoek eens wat testen/reviews op dan weet je meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Lol! Zal erop gamen en ook veel films kijken. Heb de tv vanmiddag gekocht trouwens. Wat zijn de mooiste instellingen over het algemeen? Ik weet dat dit voor sommigen persoonlijk is, maar toch... Thanks in advance!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze staan reeds in dit topic, gamen zal je scherm inbranden schijnt het, en daar is geen garantie op van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Zal wel meevallen, laat het natuurlijk noet lang op een stilstaand beeld staan. Waar staan die instellingen ongeveer? Heb geen zin om de hele topic door te moeten zoeken... Zijn een beetje veel pagina's namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
Stuwie schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:17:
Tip tip
Zaterdag bij de Aldi
Ultra Slim Wall Mount
DAMN Thanks Stuwie!! Die ga ik zéééker halen dus!

Ik heb de TV nu een paar dagen staan en ik ben WOW! Komt later nog even een knappe review bij. Ik ben heel happy, alleen de buzz.... ja die is er wel!

Hoe heb jij je TV al hangen hieraan als het zaterdag pas te koop is...

http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_05/OFF14.SHTML

Ik zat al helemaal te bedenken hoe ik zelf een beugeltje ging maken (al is het alleen al om die gasten van Vogels te boycotten, €100 voor een beugeltje!

[ Voor 27% gewijzigd door Gieliovd520 op 03-02-2011 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepeet
Even een vraag, ik heb al twee keer geconstateerd dat mijn TV PS50C7700 heel even aan ging.
Dit maar twee seconde en dit terwijl hij gewoon op standby staat.
Daarna is alles weer zwart, TV werkt voor de rest gewoon helemaal perfect.

Is dit een technisch proces, of toch iets wat niet hoort!

[ Voor 14% gewijzigd door thepeet op 03-02-2011 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
Ik heb toevallig onlangs gelezen dat hij dan automatisch een firmware check zou doen? Zou zo horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepeet
Gieliovd520 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 21:59:
Ik heb toevallig onlangs gelezen dat hij dan automatisch een firmware check zou doen? Zou zo horen.
Ik vind het werkelijk een prachtige TV, gewoon 99% tevreden, wat ik wel jammer vind dat je het toestel niet geheel uit kunt zetten door een ferme power schakelaar!
Vraag me eigen af of meer mensen dit is opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
Tja... met een standby verbruik van 0,15 Watt ofzo maak ik me 0,0 zorgen. En doorfikken daar geloof ik niet meer in.

Maar het is een blijft een selling point, dat wel.

[ Voor 18% gewijzigd door Gieliovd520 op 03-02-2011 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Het standby verbruik is hetzelfde als bij mijn oude LCD van Samsung. Je kan natuurlijk altijd de stekker eruit trekken he ;)

Gaan dan trouwens de instellingen van je beeld verloren? Heb behoorlijk goede instellingen van iemand met dezelfde tv overgenomen, die hem had gekalibreerd. Dus dat scheelt wel met de standaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonkma
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-09 13:02
thepeet schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 21:24:
Even een vraag, ik heb al twee keer geconstateerd dat mijn TV PS50C7700 heel even aan ging.
Dit maar twee seconde en dit terwijl hij gewoon op standby staat.
Daarna is alles weer zwart, TV werkt voor de rest gewoon helemaal perfect.

Is dit een technisch proces, of toch iets wat niet hoort!
Dit is erg irritant en je kunt het in het menu van de TV uitzetten

Camber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Laatst online: 08-10 15:07
jonkma schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 00:07:
[...]

Dit is erg irritant en je kunt het in het menu van de TV uitzetten
Dit heb ik ook met mijn onlangs Samsung plasma ook. Model: PS50C530.

Ik probeer al sinds 7 januari oplossing hiervoor. Samsung eerst contact gehad. Die melden dat het met firmware update opgelost is zou ik opgestuurd krijgen. Niet dus.

Webshop meermaals gemeld die laat weinig van zich horen. Maar nu na aanhouden doen ze toch wat althans zou van hun bericht krijgen nog niet nu morgen kreeg ik te horen.

Probleem bij mij is dat als je hem in standby hebt hij spontaan uit de standby gaat (geen vast tijdstip) en dan beeld blijft zwart maar is wel aan en na ongeveer 30 sec a 1 min gaat hij terug in standby. De momenten zijn echt geheel willekeurig lijkt het.

Dacht eerst dat het kwam doordat er geen aarde op het stopcontact aanwezig was kwam. Maar er zit nu een UPS zelfs tussen en dit probleem heb ik nu nog (UPS was als test).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoMoreMusic
  • Laatst online: 15-09 13:59
Peter_Aragorn schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:05:
Lol! Zal erop gamen en ook veel films kijken. Heb de tv vanmiddag gekocht trouwens. Wat zijn de mooiste instellingen over het algemeen? Ik weet dat dit voor sommigen persoonlijk is, maar toch... Thanks in advance!!!
Veel plezier met je aankoop. Wij hebben hem ook gekocht voor gamen en films en beiden bevallen uitstekend. :*)

Strak beeld, zeker met de PS3 erop (eindelijk full hd). zelfs SD beeld via de sateliet valt vaak niet tegen. :)

Ook de afmeting is nu niet meer intimiderend. De TV van miijn broer, die ik altijd als groot had ervaren, zag er ineens een stuk kleiner uit waardoor ik hem vroeg of hij een ander had gekocht. >:)

Heb nog bijna geen retentie gezien, alleen toen ik iets te lang naar het DLNA menu item gekeken had (rondraaiende witte cirkels), dat bleef even na ghosten op een grijs vlak dat ik daarna zag, maar was binnen een paar minuten weer verdwenen dus daar maak ik me niet al te veel geen zorgen om. Ook na flink wat uren gamen nog geen retentie gezien.

Wij zijn nog met de eerste 100 uur, zachtjes aan doen en kleuren laten bijkomen, bezig en gaan hem daarna eens goed instellen. Heb al diverse instellingen langs zien komen hier en zal die zeker proberen maar ben ook nog aan het kijken naar een niet al te duur zelf calibratie alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-09 12:44
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 17:36:
Gamen, wat is dat :) , dit is een scherm voor de film liefhebber, daar op gamen zal het plasma scherm geen goed doen.
Hier word in ieder geval niet aan gaming gedaan, dus daar kan ik geen zinnig woord over zeggen.
Zoek eens wat testen/reviews op dan weet je meer.
Hoi :)
Waarom zou gamen de plasma niet goed doen? Beeld is toch beeld? Of je een film kijkt als Avatar of gamed? Kan me vergissen natuurlijk, vandaar mijn vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Ign0r3Me schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:16:
[...]

Veel plezier met je aankoop. Wij hebben hem ook gekocht voor gamen en films en beiden bevallen uitstekend. :*)

Strak beeld, zeker met de PS3 erop (eindelijk full hd). zelfs SD beeld via de sateliet valt vaak niet tegen. :)

Ook de afmeting is nu niet meer intimiderend. De TV van miijn broer, die ik altijd als groot had ervaren, zag er ineens een stuk kleiner uit waardoor ik hem vroeg of hij een ander had gekocht. >:)

Heb nog bijna geen retentie gezien, alleen toen ik iets te lang naar het DLNA menu item gekeken had (rondraaiende witte cirkels), dat bleef even na ghosten op een grijs vlak dat ik daarna zag, maar was binnen een paar minuten weer verdwenen dus daar maak ik me niet al te veel geen zorgen om. Ook na flink wat uren gamen nog geen retentie gezien.

Wij zijn nog met de eerste 100 uur, zachtjes aan doen en kleuren laten bijkomen, bezig en gaan hem daarna eens goed instellen. Heb al diverse instellingen langs zien komen hier en zal die zeker proberen maar ben ook nog aan het kijken naar een niet al te duur zelf calibratie alternatief.
Ja het ziet er echt strak uit, zeker Full HD op mijn 360/PS3/Popcorn Hour... Prachtig! Ikzelf heb hem al ingesteld met goede instellingen die ik op internet heb gevonden. Mocht je interesse hebben, dan hoor ik het graag!

Kan dat overigens geen kwaad, dat ik hem binnen de 100 uur al heb ingesteld op instellingen die ik mooi vind? Lijkt me niet toch?

Gamen kan geen kwaad lijkt me, je hebt toch gewoon bewegend beeld? Kijk: als je je 360 een uur lang in het menu laat staan en niks doet, tsjah dan kan er wel wat inbranden inderdaad. Maar wie doet dat nu?! Bij Bad Company 2 online beweegt het beeld constant. Heerlijk met die 600Hz... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoMoreMusic
  • Laatst online: 15-09 13:59
Peter_Aragorn schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:51:
[...]
Ja het ziet er echt strak uit, zeker Full HD op mijn 360/PS3/Popcorn Hour... Prachtig! Ikzelf heb hem al ingesteld met goede instellingen die ik op internet heb gevonden. Mocht je interesse hebben, dan hoor ik het graag!
PM me het linkje maar, kan nooit kwaad denk ik. Of zet hem hier neer als hij nog niet in het topic gemeld is.
Gamen kan geen kwaad lijkt me, je hebt toch gewoon bewegend beeld? Kijk: als je je 360 een uur lang in het menu laat staan en niks doet, tsjah dan kan er wel wat inbranden inderdaad. Maar wie doet dat nu?! Bij Bad Company 2 online beweegt het beeld constant. Heerlijk met die 600Hz... :D
Ja toen ik voor het eerst mijn PS3 via HDMI aansloot viel mijn mond open. Zeker met Final Fantasy XIII op Full HD, wauw, moest een traantje weg pinken bij het intro. Maar goed mijn hand is misschien snel gevuld :) Heel veel "Assassins creed 2" gespeeld en mijn vriendin heel veel "Faery: Legends of Avalon" Nee, als dit scherm ergens voor geschikt is dan is het wel gamen :P :9~
Kan dat overigens geen kwaad, dat ik hem binnen de 100 uur al heb ingesteld op instellingen die ik mooi vind? Lijkt me niet toch?
Wat die 100 uur betreft, tja, ik hou het op 100 uur op 50% contrast. Er zijn mensen die 200 tot 400 uur aanhouden maar dat gaat mij een beetje te ver. Het is tenslotte en gebruiks voorwerp. Of het kwaad kan weet ik niet, weet wel dat de kleuren een beetje veranderen de eerste paar dagen/weken (hangt van de kijk frequentie af). Dus dan kan het zijn dat je blijft instellen :)

Ook perfect is de VGA ingang. Had nog een kabel liggen en op de laptop aangesloten, zo'n groot computer scherm heb ik nog nooit gehad. Handig voor als ik snel even iets van uitzending gemist wil zien. Niet dat het echt om aan te zien is (uitzending gemist op zo'n groot scherm) maar als quick fix is het wel te doen. Die kabel ligt nu dus permanent achter de tv voor snelle koppeling.

[ Voor 11% gewijzigd door NoMoreMusic op 04-02-2011 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Heb mijn contrast op 93 staan. Standaard stond hij bij film ook op 90 trouwens toch?! Kan het geen kwaad dat ik nu allerlei dingen al ingesteld heb?! Lijkt me niet toch?? Kijk; de kleuren zullen nog wat veranderen, maar nu toch niet meer dan als ik niks in zou stellen?! Dat zou heel raar zijn :-p

De instellingen heb ik overgenomen van iemand die zijn tv had laten kalibreren na 200 uur. Natuurlijk is dat niet te vergelijken, maar de instellingen die ik over kon nemen heb ik overgenomen...

Trouwens: wij kijken televisie via Tele2, in '720p'. Nu is het niet echt HD hoor, maar het ziet er gewoon prima uit. Daar gaat het niet om. Bij info staat 1280 x 720p @50Hz. Nu weet ik dat de tv 600Hz kan. Moet ik dat zelf instellen, of doet hij dit automatisch? Als ik bijvoorbeeld game, veranderd het dan ofzo?

[ Voor 49% gewijzigd door Peter_Aragorn op 04-02-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje uitleg is hier te vinden
http://vrienden.wordpress.com/2010/01/08/600hz-tvs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deurges schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:17:
[...]

Hoi :)
Waarom zou gamen de plasma niet goed doen? Beeld is toch beeld? Of je een film kijkt als Avatar of gamed? Kan me vergissen natuurlijk, vandaar mijn vraag...
Ik zeg niet dat ie dat niet goed doet hoor, maar games waarin langdurig stilstaande beelden aanwezig zijn, zorgen ervoor dat je Plasma scherm inbrand, en als dat langdurig gebeurt, is de schade onherroepelijk, en dat wordt door Samsung niet in garantie genomen (staat ook in de handleiding vermeldt).
Om rekening mee te houden, ook zijn vele games niet 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Dat was mijn vraag niet. Gaat het automatisch of niet?

En er zijn heel weinig games die ik speel waar het beeld lang stil staat als ik eerlijk ben...

[ Voor 16% gewijzigd door Peter_Aragorn op 05-02-2011 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:40

mr.paaJ

generatie cmd+z

Wat een heerlijk nietszeggend stukje :/

600hz is een vaste eigenschap van je plasma scherm, daar kun je niets aan instellen. Motion Plus (bewegingsverwerking) kun je wel aan en uit zetten.

http://www.best-3dtvs.com...0hz-sub-field-drive-mean/

[ Voor 33% gewijzigd door mr.paaJ op 05-02-2011 10:48 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

600hz heheh....

Ik was afgelopen week bij de Mediamarkt en hoorde een verkoper zeggen dat je tegenwoordig minimaal 600hz moet hebben, anders krijg je last van je ogen. :D

Ja, en een camera met 16 megapixels maakt mooiere foto's dan een met 10 megapixels :P

100hz was een fijne ontwikkeling, alles daarboven is vrij zinloos. Gelukkig voor de electronicazaken heeft 90% van de klanten er de ballen verstand van.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Ja idd! Maar kan het kwaad dat ik mijn plasma al ingesteld heb qua beeld? Heb hem nog geen 100 uur aanstaan, maar het lijkt me sterk dat het extra invloed heeft op de kleurverandering... Toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Even een update van mijn probleempje (dat hij vanzelf uit standby gaat en geen beeld dan geeft en na 30 sec a minuut weer in standby gaat)

Heb firmware gekregen en erop gezet. Het erop zetten ging erg eenvoudig. Verbaasde me wel hoe groot de firmware is (51,3MB!).

Heb na de update even tv gekeken en daarna op standby gezet. Inene (na pakweg uurtje dit keer) ging de tv weer aan en geen beeld en na 30 tellen ongeveer weer in standby.

Heb opgebeld met de winkel. Ze hebben even overlegd en kreeg al erg snel een belletje terug (keurig van ze zouden maandag contacten) dat ik maandag een monteur mag bellen.

Het enige minpuntje is dat ik een 0900 nummer moet bellen. Maja is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badgeryayo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-05 06:44
Jo Caveboy,

Ik heb ook wel eens dat mijn tv spontaan aan gaat en geen beeld geeft en dan weer uit. Mijn broertje heeft het ook. We hebben allebei samsung plasma's. Duurt alleen geen 30 seconden, eerder 10 ofzo. Dacht zelf dat het iets te maken zou hebben met het 'automatische onderhoud' van de tv of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-10 00:32
Hebben jullie de auto update functie uitstaan op de tv?
Ik meen dat ook zoiets bestond in combinatie met DVB-T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ik heb de auto update functie uitstaan.

De duur van dat de tv aan is zonder beeld verschilt het is maximaal bij mij 1 min ongeveer geweest schat ik en ja ook wel is inderdaad 10 sec.

Is geen onderhoud van de tv. Ik lees daar nergens wat van. Het kan wel onderhoud van je stroomrekening zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Waarom zou je niet kunnen gamen op een Plasma TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wie zegt dat? Enige is dat als je een spel gaat spelen met een HUD of een ander element dat constant op dezelfde plek staat het net als een logo retentie kan geven en als je het spel heel vaak en veel gaat spelen het gaat inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Hoe lang duurt dat gemiddeld voor een logo om in te branden bijvoorbeeld?! Als je bijvoorbeeld naar RTL4 kijkt, een film ofzo, brandt dat na een half uur al in?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dat verschilt per merk en hangt af van je instellingen. Inbranden (dwz dat het permanent is geworden en niet meer weg te krijgen) gebeurt niet snel, zeker niet na een half uurtje. Retentie wellicht wel, maar dat verdwijnt weer snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter_Aragorn schreef op zondag 06 februari 2011 @ 10:12:
Hoe lang duurt dat gemiddeld voor een logo om in te branden bijvoorbeeld?! Als je bijvoorbeeld naar RTL4 kijkt, een film ofzo, brandt dat na een half uur al in?!
Hier in belgie zijn sommige logo's semi-transparant, juist om inbranden te voorkomen. Vermoedelijk is de persoon verantwoordelijk voor het logo een plasmabezitter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Oscar Mopperkont schreef op zondag 06 februari 2011 @ 10:35:
Dat verschilt per merk en hangt af van je instellingen. Inbranden (dwz dat het permanent is geworden en niet meer weg te krijgen) gebeurt niet snel, zeker niet na een half uurtje. Retentie wellicht wel, maar dat verdwijnt weer snel.
Retentie had ik gisteren een beetje bij Vrienden van Amstel Live. Bleef het 'NTR'-logo eventjes licht staan op de achtergrond. Was wel zo weer weg gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 11:13:
[...]

Hier in belgie zijn sommige logo's semi-transparant, juist om inbranden te voorkomen. Vermoedelijk is de persoon verantwoordelijk voor het logo een plasmabezitter :)
Ja jammer dat alle Nederlandse omroepen aandelen in de LCD branche lijken te hebben..

Pagina: 1 ... 14 ... 24 Laatste