Maar hoe weet je dat het 24p is. Ik zie wel verschil met cinema smooth aan en uit. Dat er links boven staat dat het 1920 x 1080 24Hz is betekend nog niet dat de tv ook werkelijk met 24 hz of een meervoud daar van beeld geeft. De info die de tv je geeft in slechts de inputinformatie.
Als je regelmatig schokkerig dan wel vloeiend beeld hebt is het een veelvoud van 24/dan wel in combinatie met motion interpolation. Heb je onregelmatig geschok dan wel vloeiend beeld met lichte schokjes is het geen 24-maal-x Hz. Zonder motion interpolation is 24p altijd schokkerig, maar dan wel regelmatig schokkerig.Badgeryayo schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:47:
Maar hoe weet je dat het 24p is.
Nickname does not reflect reality
Heeft iemand hier ervaring met de PS50B450 en 3d-content? Neem aan dat de Samsung 3d starterkit gewoon moet werken toch?
(en ja is een oude serie maar is wel degelijk 3d ready)
Volgens mij is 3D pas vanaf de C serie (2010). Heb je een link waarop staat dat de ps50b450 3D ready is?
Verwijderd
Niet 3D ready en zal ook nooit worden.Eli3l schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 06:30:
Heeft iemand hier ervaring met de PS50B450 en 3d-content? Neem aan dat de Samsung 3d starterkit gewoon moet werken toch?
Verwijderd
24p wordt automatisch ingeschakeld door de C550 wanneer hij een dergelijk signaal ontvangt, dat zie je ook mooi gebeuren en in de linkerbovenhoek wordt daar dan ook melding van gemaakt.
http://www.electronicworl...Freeview_Plasma__TV_907_d
Mijn media speler Qnap NMP 1000p heeft in het instelmenu de optie 24P aan te zetten, wanneer je dan een video start die 24P is pikt de C550 dat op en zie je hem zijn resolutie en framerate veranderen.
Blu-Ray speler Sony BDP-570 detecteerde via HDMI automatisch dat de C550 24P ondersteunde en stelde zich daar op in, en bij een schijfje waar 24P op staat gaat de C550 dan automatisch van 1920*1080 /60 (50) naar 1920*1080 /24
Dus 24P werkt hier perfect, maar heel wat media spelers doen dit niet vanzelf, al kan je ze meestal wel manueel op 24p zetten, wat natuurlijk wel onhandig is.
En het beeld is altijd vloeiend, een lust voor het oog, dus smooth is het zeker.
Mijn media speler Qnap NMP 1000p heeft in het instelmenu de optie 24P aan te zetten, wanneer je dan een video start die 24P is pikt de C550 dat op en zie je hem zijn resolutie en framerate veranderen.
Blu-Ray speler Sony BDP-570 detecteerde via HDMI automatisch dat de C550 24P ondersteunde en stelde zich daar op in, en bij een schijfje waar 24P op staat gaat de C550 dan automatisch van 1920*1080 /60 (50) naar 1920*1080 /24
Dus 24P werkt hier perfect, maar heel wat media spelers doen dit niet vanzelf, al kan je ze meestal wel manueel op 24p zetten, wat natuurlijk wel onhandig is.
En het beeld is altijd vloeiend, een lust voor het oog, dus smooth is het zeker.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2011 10:54 ]
Verwijderd
Ik heb dat probleem ook gehad.webmasternick schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:11:
[...]
Thanks voor de reactie.
Dat was ik vergeten te melden, die hack had ik al geprobeerd. Om cinesmooth te activeren moet ik het signaal op 24hz zetten. Het beeld is dan wel rustiger (minder flicker) dan bij het 60Hz signaal, maar ik heb nog steeds last van motion judder (i.t.t. bij de 60Hz stand).
Ik heb het zojuist getest met een windows PC (HDMI-HDMI) op 60hz, maar dan is de flickering ook aanwezig.
Ik ben geen Mac kenner, maar met windows heb ik het als volgt opgelost:
Laptop of PC op 50 Hz.....films afspelen met XBMC of Boxeetv....in XBMC kan je verversingsfrequentie automatisch laten aanpassen aan videobron.....
Bij mij was het flickeren toen opgelost.
Succes
Verwijderd
heb ik al geprobeerd, kan niet dan word het beeld heel slecht.Younes schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:29:
[...]
Wat houdt je tegen om de instellingen van de ps50c5500 te proberen?
Is je tv wel ingespeeld? 100 uur?
ik heb nu nog constrast en de helderheid rond de 50staan, de eerste 100uur.
Thanx voor je comment. Enig idee hoe het met een htpc werkt. Gewoon refreshrate instellen op 24Hz?Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:45:
24p wordt automatisch ingeschakeld door de C550 wanneer hij een dergelijk signaal ontvangt, dat zie je ook mooi gebeuren en in de linkerbovenhoek wordt daar dan ook melding van gemaakt.
Je kunt dit beter aan de HTPC overlaten. Bij voorkeur die refreshrate gebruiken wat in het weer te geven media zit, de Tv zal dit dan vanzelf overnemen. Dus 24P>24P, 50Hz>50Hz, 60Hz>60Hz. Het geforceerd af laten spelen op een vast ingestelde refreshrate geeft vaak een minder vloeiend of hikkend beeld.Badgeryayo schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 21:49:
[...]
Thanx voor je comment. Enig idee hoe het met een htpc werkt. Gewoon refreshrate instellen op 24Hz?
Testing, one, two ...
ik heb de PS58C6500 met de laatste firmware versie van december 2010 (3005.1 die ik niet direct via het internet kon doen, maar via usb)
Nu wil ik graag kanaalnrs wijzigen, zeker in mijn favoriete kanaal lijst.
Volgens de handleiding zou dit moeten kunnen er staat zelfs een plaatje bij
Volgens mij is dat Menu -> Kanaal-> Kanaal Beheer, dan op een kanaal gaan staan en Tools
in de handleiding zie ik een plaatje met Mijn kanalen, bewerkten, vergrend. , timerweergave,kanaalnr wijzigen,verwijderen, niets select. en een pijl naar onder
Ik heb dat lijstje ook behalve dan die kanaalnr wijzigen en verwijderen....
Enig idee hoe dat kan?
EDIT:
Gevonden, je moet dus in het menu Kanaal->Land niet op NL hebben maar op Ander/Other
Daarna automatisch opslaan-> Antenne bron kabel, kanaal bron heb ik op alleen digitaal staan
Zoekmodus: Snel
Netwerk: handm.
netwerk-id: je netwerk id, voor mij (zwolle): 9003
Frequentie: 369000 (zwolle)
modulate: 64
symboolfrequentie: 6875 (ziggo)
dan vind ie razendsnel alle zenders weer en dan kun je alles vrij verplaatsen
Waarom dit weer niet kan als je zegt dat je in land NL zit....
Nu wil ik graag kanaalnrs wijzigen, zeker in mijn favoriete kanaal lijst.
Volgens de handleiding zou dit moeten kunnen er staat zelfs een plaatje bij
Volgens mij is dat Menu -> Kanaal-> Kanaal Beheer, dan op een kanaal gaan staan en Tools
in de handleiding zie ik een plaatje met Mijn kanalen, bewerkten, vergrend. , timerweergave,kanaalnr wijzigen,verwijderen, niets select. en een pijl naar onder
Ik heb dat lijstje ook behalve dan die kanaalnr wijzigen en verwijderen....
Enig idee hoe dat kan?
EDIT:
Gevonden, je moet dus in het menu Kanaal->Land niet op NL hebben maar op Ander/Other
Daarna automatisch opslaan-> Antenne bron kabel, kanaal bron heb ik op alleen digitaal staan
Zoekmodus: Snel
Netwerk: handm.
netwerk-id: je netwerk id, voor mij (zwolle): 9003
Frequentie: 369000 (zwolle)
modulate: 64
symboolfrequentie: 6875 (ziggo)
dan vind ie razendsnel alle zenders weer en dan kun je alles vrij verplaatsen
Waarom dit weer niet kan als je zegt dat je in land NL zit....
[ Voor 27% gewijzigd door joco op 08-01-2011 14:51 ]
Nou, hij is gisteren binnengekomen, en ik moet zeggen.. het valt me niet tegen!Younes schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:17:
[...]
Ik heb deze van Vogel. Het resultaat is prachtig! Het scherm wordt zeer dicht tegen de muur geplaatst, maar dat is dan ook meteen een nadeel, want de aansluitingen aan de achterzijde van de tv mogen niet teveel uitsteken.
Ik heb dezelfde TV. Bevalt jouw tv een beetje?
Was even bang dat het beel misschien wat blokkerig zou zijn (wat je in winkels vaak ziet), maar de kwaliteit valt me echt 100% mee! Heb er meteen even een dvd ingeduwd, en dat zag er ook goed uit. Hoewel ik heel af en toe een rare blauwige reflectie leek te zien (soort negatiefbeeld-effect). Maargoed, ik hou even in de gaten of dat vaker voorkomt..
Anyway, voor die prijs lijkt het een fantastische tv!
Heb trouwens ook die beugel van Vogel's besteld, dus volgende week even ophangen..
Ter vergelijking nog even de oude Philips erbij..

In hoeverre zal het beeld na de zg. 100uur inspeeltijd verbeteren ? Een klein beetje zoals een finishing touch of toch wel dramatisch groot verschil ?
Heb afgelopen weekend een ps50c550 bij MediaMarkt gekocht voor in de slaapkamer en na nu ruim 10uur is het beeld nog steeds niet om aan te zien.
Er is (in mijn mening) een hele boel mis met het beeld, ik mis scherpte, dynamiek, zwartwaardes en een goed contrast ratio.
Bekijk je het beeld van dichtbij, dan zie je een soort van ruis, ongeacht de bron.
Tevens zie je dat er een hele boel detail kwijt is, lastig uit te leggen, maar ik geef even het volgende voorbeeld:
Bron: PS3, Avatar BluRay, een scene met veel achtergrond detail, beeld pauze.
TV Woonkamer: Een Dune Prime3.0 als bron met een 21GB MKV rip van diezelfde BluRay, pauze op dezelfde frame geeft van dichtbij veel meer detail.
Met name gezichten, vooral bij HD TV uitzendingen zien er erg vaal uit op de Samsung.
Ik kan/kon me nauwelijks voorstellen dat mijn bijna 4 jaar oude Panasonic 50PY70 een (enorm veel) beter beeld geeft dan deze nieuwe Samsung.
Maar ook de zwartwaardes, het is gewoon grijs. Ja ik kan de boel lager dan 50 zetten, maar dan wordt het beeld onderhand alsof ik via een zonnebril aan het kijken ben..
Verder lijkt hij het beeld ook ernstig te vertekenen, wintersport op EurosportHD is daar een heel goed voorbeeld van, bijv. een donker geklede skiër heeft van die witte randjes om zich heen t.o.v. de sneeuw op de achtergrond. Lijkt een beetje op http://www.photoshopessen...ine/photoshop-outline.jpg alleen dan veel minder extreem.
Ik heb zo'n beetje iedere instelling geprobeerd, en ook de instellingen van dit topic eens uitgetest, het blijft een flauw vaal beeld geven.
En als overmaat van ramp, analoog beeld via de kabel is echt totaal niet om aan te zien, sowieso is analoog via kabel nou niet echt mooi, maar zo verschrikkelijk slecht op dit toestel heb ik nog niet eerder gezien.
Dus, eigenlijk is mijn vraag:
-Is dit normaal bij dit model, voor zo'n laag budget kan ik geen TV verwachten dat matched met mijn oude Panasonic ?
-Is het gewoon de 'nieuwigheid' en moet de TV verder goed inspelen ?
-Heb ik een defect toestel ?
Mijn bronnen:
TV beeld via een Dreambox DM800 met DVB-C tuner (UPC gebied)
Xstreamer mediaplayer
Playstation 3
Ik zal anders komende middag eens wat foto's proberen te maken. En anders rest mij niet anders om de TV weer in te pakken en terug naar MM te slepen
Heb afgelopen weekend een ps50c550 bij MediaMarkt gekocht voor in de slaapkamer en na nu ruim 10uur is het beeld nog steeds niet om aan te zien.
Er is (in mijn mening) een hele boel mis met het beeld, ik mis scherpte, dynamiek, zwartwaardes en een goed contrast ratio.
Bekijk je het beeld van dichtbij, dan zie je een soort van ruis, ongeacht de bron.
Tevens zie je dat er een hele boel detail kwijt is, lastig uit te leggen, maar ik geef even het volgende voorbeeld:
Bron: PS3, Avatar BluRay, een scene met veel achtergrond detail, beeld pauze.
TV Woonkamer: Een Dune Prime3.0 als bron met een 21GB MKV rip van diezelfde BluRay, pauze op dezelfde frame geeft van dichtbij veel meer detail.
Met name gezichten, vooral bij HD TV uitzendingen zien er erg vaal uit op de Samsung.
Ik kan/kon me nauwelijks voorstellen dat mijn bijna 4 jaar oude Panasonic 50PY70 een (enorm veel) beter beeld geeft dan deze nieuwe Samsung.
Maar ook de zwartwaardes, het is gewoon grijs. Ja ik kan de boel lager dan 50 zetten, maar dan wordt het beeld onderhand alsof ik via een zonnebril aan het kijken ben..
Verder lijkt hij het beeld ook ernstig te vertekenen, wintersport op EurosportHD is daar een heel goed voorbeeld van, bijv. een donker geklede skiër heeft van die witte randjes om zich heen t.o.v. de sneeuw op de achtergrond. Lijkt een beetje op http://www.photoshopessen...ine/photoshop-outline.jpg alleen dan veel minder extreem.
Ik heb zo'n beetje iedere instelling geprobeerd, en ook de instellingen van dit topic eens uitgetest, het blijft een flauw vaal beeld geven.
En als overmaat van ramp, analoog beeld via de kabel is echt totaal niet om aan te zien, sowieso is analoog via kabel nou niet echt mooi, maar zo verschrikkelijk slecht op dit toestel heb ik nog niet eerder gezien.
Dus, eigenlijk is mijn vraag:
-Is dit normaal bij dit model, voor zo'n laag budget kan ik geen TV verwachten dat matched met mijn oude Panasonic ?
-Is het gewoon de 'nieuwigheid' en moet de TV verder goed inspelen ?
-Heb ik een defect toestel ?
Mijn bronnen:
TV beeld via een Dreambox DM800 met DVB-C tuner (UPC gebied)
Xstreamer mediaplayer
Playstation 3
Ik zal anders komende middag eens wat foto's proberen te maken. En anders rest mij niet anders om de TV weer in te pakken en terug naar MM te slepen
Beeld gaat na x uur "inspelen" niet ineens beter zijn, dus als het ruk is, dan blijft het ruk.
De "ruis" waar je het over hebt als je beeld van heel dichtbij bekijkt is normaal bij plasma. Brad Pitt weet de term en uitleg daar wel bij
Dat effect zul je dus ook bij je Pana 50PY70 moeten kunnen zien.
De "ruis" waar je het over hebt als je beeld van heel dichtbij bekijkt is normaal bij plasma. Brad Pitt weet de term en uitleg daar wel bij
Verwijderd
Is vrijwel zeker iets niet goed met C550 van je, beeldkwaliteit is met hetzelfde toestel bij mij briljant te noemen, wellicht zal een service technicus moeten laten langs komen, om het vast te stellen en e.v.t te verhelpen.
@Madshark
Ik ben het wel met je eens dat de zwartwaardes niet geweldig zijn boven de vijftig. Heb die van mij nu op 38 staan, en dan gamma op +3 gezet, geeft mij in ieder geval het beeld dat ik wens. Verder ben ik tevreden met de tv, vind wel dat heel erg lichte delen, zoals bijvoorbeeld witte vlakken of ramen, een beetje flikkeren op het beeld. Misschien zit ik er ook wel te dicht bij op 2 en een half meter.
Mijn settings:
Modus :Film
Helderheid :12
Contrast :90
Helderheid: 38
Scherpte: 40
Kleur :68
Tint :G50/R50
Geavnceerde instellingen:
Zoveel mogelijk uitzetten.
Gamma :+3
Witbalans:
R-basis 33
G-basis 25
B-basis 22
R-niveau 30
G-niveau 25
B-niveau 32
Beelopties:
Kleurtint :Warm2
HDMI-zwartniveau :Laag
Hoop dat dit iets voor je is. Voor mij is dit de ideale config, niet teveel kleur maar toch kleurrijk, en geen rode tomatenkoppen en dergelijken. Ook mooi zwart.
EDIT:
En oja, de ruis die je van dichtbij zit is normaal bij plasma's. Denk dat het een soort vloeistof is ofzo, of 'plasma'.
Als je dit kan zien zit je gewoon echt te dichtbij.
Ik ben het wel met je eens dat de zwartwaardes niet geweldig zijn boven de vijftig. Heb die van mij nu op 38 staan, en dan gamma op +3 gezet, geeft mij in ieder geval het beeld dat ik wens. Verder ben ik tevreden met de tv, vind wel dat heel erg lichte delen, zoals bijvoorbeeld witte vlakken of ramen, een beetje flikkeren op het beeld. Misschien zit ik er ook wel te dicht bij op 2 en een half meter.
Mijn settings:
Modus :Film
Helderheid :12
Contrast :90
Helderheid: 38
Scherpte: 40
Kleur :68
Tint :G50/R50
Geavnceerde instellingen:
Zoveel mogelijk uitzetten.
Gamma :+3
Witbalans:
R-basis 33
G-basis 25
B-basis 22
R-niveau 30
G-niveau 25
B-niveau 32
Beelopties:
Kleurtint :Warm2
HDMI-zwartniveau :Laag
Hoop dat dit iets voor je is. Voor mij is dit de ideale config, niet teveel kleur maar toch kleurrijk, en geen rode tomatenkoppen en dergelijken. Ook mooi zwart.
EDIT:
En oja, de ruis die je van dichtbij zit is normaal bij plasma's. Denk dat het een soort vloeistof is ofzo, of 'plasma'.
[ Voor 46% gewijzigd door Badgeryayo op 10-01-2011 10:57 ]
Verwijderd
Iemand enig idee wat de beste instellingen zijn voor wii op component op de PS50c7700, deze staat nu in game modus voor Wii maar ik heb het gevoel dat er enorm veel smoothing is, pixels worden omgevormd naar schuine lijntjes (polygoon achtig) nu ik weet dat de Wii maar 480p is maar ik zou liever een beeld hebben dichter bij het origineel (dus met pixels) ipv dat het "gesmooth" wordt, hoe krijg ik dat voor mekaar? heb al geëxperimenteerd met de instellingen maar krijg hier geen verandering in.
Heb je ook alle filters uitgeschakeld onder beeld opties?
Iemand??vwtune schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 18:06:
Heeft iemand toevallig gekalibreerde instellingen voor de ps58b680 ?
Of kan ik hier ook instellingen gebruiken van bijvoorbeeld een 50 inch model?
Ik heb trouwens na een uurtje scrolling laten lopen (screen burn protection menu) nog steeds last van het vaag kunnen zien van het RTL4) logo. (alleen bij witte/blauw/gelige achtergronden)
Zijn er meer mensen met dit probleem? of moet ik dat scrolling langer laten lopen?
Anyone?
Inmiddels heb ik een dilog cam module en die werkt wel. Dus een SMIT Cam module werkt NIET in combinatie met een Samsung PS50C530.
Zappen gaat nog traag, maar dat kon versneld worden, dacht ik ergens gelezen te hebben?
Verder... Als ik mijn laptop via HDMI aansluit, schakelt de resolutie wel om naar 1080p, maar de buitenste randen van mijn desktop zie ik niet meer. Wie heeft hier ook last van gehad en hoe heb je dit opgelost?
Zappen gaat nog traag, maar dat kon versneld worden, dacht ik ergens gelezen te hebben?
Verder... Als ik mijn laptop via HDMI aansluit, schakelt de resolutie wel om naar 1080p, maar de buitenste randen van mijn desktop zie ik niet meer. Wie heeft hier ook last van gehad en hoe heb je dit opgelost?
...en waarom?
Zoek even naar de optie 'beeldscan/picture overscan' of iets in die richting in het menu. Als daar niets te vinden is, waarschijnlijk bij de videokaarteigenschappen op je pc.Younes schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:06:
:D
Op mijn C550 afstandbediening heb ik een p.size knop.Younes schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:06:
Inmiddels heb ik een dilog cam module en die werkt wel. Dus een SMIT Cam module werkt NIET in combinatie met een Samsung PS50C530.
Bij Samsung heet dit nu "Volledig scherm".
Heeft er iemand concrete info omtrent het energieverbuik? En dan bedoel ik onderbouwd met cijfers! Ik ben voornamelijk geinteresseerd in de PS50C550/530 (zelfde paneel). Ik zou graag ergens willen zien, of vinden, wat bijvoorbeeld 2 uur TV of film kijken aan energie heeft gekost. Niemand hier dat dat zou willen testen met een simpele powermetertje? Ik snap volledig dat compleet wit 340[W] zal trekken en 'men' zegt dat het gemiddelde 180[W] zou zijn.... maar ik zie dat nergens in detail terug met échte metingen. Voor hetzelfde geldt dat dat gewoon van de marketing machine van Samsung is getrokken en trekt ie reeel nog steeds 250[W] gemiddeld. Dan is het verschil nog steeds best groot ten opzichte van de LCD's in dezelfde prijsklasse (ik zeg met opzet niet dezelfde diagonaal!!). Iemand hier bereid dat met een 50 inch plasma van Samsung te doen?
pepernooot
@dinkelover
Reken maar op zo'n 250-300 watt gemiddeld. Er is vaak wel energiebesparende modus beschikbaar (daarmee zal misschien wel die 180 watt gehaald worden), maar echt fijn kijkt dat niet.. beeld wordt dan regelmatig aangepast qua contrast en helderheid.
Reken maar op zo'n 250-300 watt gemiddeld. Er is vaak wel energiebesparende modus beschikbaar (daarmee zal misschien wel die 180 watt gehaald worden), maar echt fijn kijkt dat niet.. beeld wordt dan regelmatig aangepast qua contrast en helderheid.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Verwijderd
Ik heb sinds 2 weken een PS50c6500 en ik irriteer me mateloos aan de buzz die er in zit. Vandaag is de technische dienst langs geweest en hij kon mij vertellen dat dit nog binnen de normen viel en dat hij het bijna niet hoorde.... (Iedereen die tot nu toe bij mij langs is geweest, zegt een pieptoon te horen. Ook komt deze toon gewoon boven het tv geluid uit...)
Ook had hij het graag willen verhelpen, maar kon dit niet omdat het niet even simpel een voeding vervangen was... Wel kon hij begrijpen dat ik er last van had en raadde mij aan om een LCD scherm te nemen......
Nu is het afwachten of de verkoper deze gaat terug nemen of dat ik dit zal moeten gaan regelen met Samsung zelf....
Ook had hij het graag willen verhelpen, maar kon dit niet omdat het niet even simpel een voeding vervangen was... Wel kon hij begrijpen dat ik er last van had en raadde mij aan om een LCD scherm te nemen......
Nu is het afwachten of de verkoper deze gaat terug nemen of dat ik dit zal moeten gaan regelen met Samsung zelf....
Verwijderd
Deze info is van Samsung zelve:
My Samsung Plasma makes a buzzing sound
A buzzing sound from your plasma TV is normal. It is caused by the electrical charges used to create the images on the screen. The buzzing, however, should not be so loud that you can hear it when the volume on the TV is set at normal levels.
It is also important to determine the type of buzzing sound. A sound like a ground hum is completely normal. This buzzing can originate near the power cord connection or from the SMPS board position on the upper back of the TV. The buzz will be more audible as contrast increases on the screen, most notably when displaying an all white screen. If the buzzing sound is loud, you may have the Contrast set too high. Lower the contrast to reduce or eliminate the buzzing.
You may also have loud buzzing if the rear of your Plasma TV is too close to a wall or other hard surface. Try moving your TV away from the wall until the buzzing is minimized. [1]
If the buzzing is at a higher frequency and resembles a crackling sound (like the sound of Velcro being pulled apart), and originates from the upper middle back of the TV, you likely have a failing SMPS board. Place a support call with Samsung to have the SMPS board replaced.
FP-T5084 Have a known buzzing problem with a very simple fix. If the buzzing is coming from the left or right sides of the rear and the volume can be changed by pressing lightly on those locations, you are probably hearing the vibration of the grounding springs on the back panel. Call Samsung and have a technician confirm the problem. The easiest fix is to insulate the offending spring by applying some felt tape.
deze niet:
1.
1
Change the power-consumption settings on your plasma. Using the remote, enter the main menu and look for power-control options. Find a setting that uses less energy (like "Power Save" or something similar). Although it might slightly reduce the brightness of the picture at times, this can significantly reduce the buzzing.
2.
2
Turn down the brightness and/or contrast. Displaying bright content onscreen can sometimes make buzzing more noticeable.
3.
3
Change seating positions. Plasma buzzing is often not detectable when sitting farther away or off-center. Experiment with different seating positions until the buzz is less noticeable.
4.
4
Replace the TV set. When all else fails, return the plasma TV to the store and exchange it. Plug in the new TV while in the store, if possible, to examine the extent of the buzzing.
Read more: How to Stop a Plasma TV From Buzzing | eHow.com http://www.ehow.com/how_7...uzzing.html#ixzz1AjZXdMTl
A buzzing sound from your plasma TV is normal. It is caused by the electrical charges used to create the images on the screen. The buzzing, however, should not be so loud that you can hear it when the volume on the TV is set at normal levels.
It is also important to determine the type of buzzing sound. A sound like a ground hum is completely normal. This buzzing can originate near the power cord connection or from the SMPS board position on the upper back of the TV. The buzz will be more audible as contrast increases on the screen, most notably when displaying an all white screen. If the buzzing sound is loud, you may have the Contrast set too high. Lower the contrast to reduce or eliminate the buzzing.
You may also have loud buzzing if the rear of your Plasma TV is too close to a wall or other hard surface. Try moving your TV away from the wall until the buzzing is minimized. [1]
If the buzzing is at a higher frequency and resembles a crackling sound (like the sound of Velcro being pulled apart), and originates from the upper middle back of the TV, you likely have a failing SMPS board. Place a support call with Samsung to have the SMPS board replaced.
FP-T5084 Have a known buzzing problem with a very simple fix. If the buzzing is coming from the left or right sides of the rear and the volume can be changed by pressing lightly on those locations, you are probably hearing the vibration of the grounding springs on the back panel. Call Samsung and have a technician confirm the problem. The easiest fix is to insulate the offending spring by applying some felt tape.
deze niet:
1.
1
Change the power-consumption settings on your plasma. Using the remote, enter the main menu and look for power-control options. Find a setting that uses less energy (like "Power Save" or something similar). Although it might slightly reduce the brightness of the picture at times, this can significantly reduce the buzzing.
2.
2
Turn down the brightness and/or contrast. Displaying bright content onscreen can sometimes make buzzing more noticeable.
3.
3
Change seating positions. Plasma buzzing is often not detectable when sitting farther away or off-center. Experiment with different seating positions until the buzz is less noticeable.
4.
4
Replace the TV set. When all else fails, return the plasma TV to the store and exchange it. Plug in the new TV while in the store, if possible, to examine the extent of the buzzing.
Read more: How to Stop a Plasma TV From Buzzing | eHow.com http://www.ehow.com/how_7...uzzing.html#ixzz1AjZXdMTl
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 14:43 ]
Ik heb dit gevonden. Zou je kunnen proberen, ben ook erg benieuwd of dit nog werkt voor de 2010 modellen. Zou ook iemand dit met de C550 willen testen?Dynamic2 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:39:
Is er ergens waar je kan zien hoeveel brand uur dat ie heeft? [ps50c7700]
1. Switch on the power to the TV and let it be in the standby mode. Do not turn on the TV.
2. Pick up the remote control, and quickly press the following buttons in sequence:
Info -> Menu -> Mute -> Power.
3. You must be fast enough to press the magic sequence to enter the technical calibration menu screen, or else you will just end up switching on to the normal TV channel.
4. Once you reach the screen of technical calibration main menu, you will be able to see the running hours shown at the top left corner of the screen.
5. Press the Power button to exit the technical calibration screen and put the TV back to standby mode. Do not make any change to the technical setting of your TV unless you know exactly what you are doing.
pepernooot
Dat werkt, heb dat in het verleden al een paar keer gedaan.dinkelover schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:20:
[...]
Ik heb dit gevonden. Zou je kunnen proberen, ben ook erg benieuwd of dit nog werkt voor de 2010 modellen. Zou ook iemand dit met de C550 willen testen?
[...]
Het is wel zo dat het servicemenu je 50c550 op dynamic zet en bij het weggaan een reset uitvoert.
Ook als je niks veranderd en alleen naar de totale uren kijkt!
Ik kan me voorstellen dat je met P-mode in het servicemenu naar movie of standaard kan om vervolgens voor die modi de uitgebreide kleur/witbalans kan instellen.
De tv op 50c590 zetten kan ook; alhoewel je dan een MAC fout ziet.
[edit] Ik kan alleen niet de calday en calnight aanzetten; als ik in het menu wil zijn er geen items.
[ Voor 5% gewijzigd door Amdk6II op 11-01-2011 15:40 ]
Verwijderd
Thanks voor deze info. Ik had dit ook al ergens gelezen. Ik merk ook wel een beetje verschil als ik powersafe aanzet, alleen is hierdoor alles zo dof en donker dat dit niet lekker tv kijkt.Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:40:
Deze info is van Samsung zelve:
Bij mij hoor je gewoon het geluid boven het tv geluid uit zelfs als ik deze behoorlijk hard zet. ( Als ik hem nog harder zet, hoor ik hem niet meer... Maar dan heb ik een pieptoon in me oren van hoe hard de tv staat ipv een pieptoon van de buzz
Gelukkig krijg ik net een email van de verkoper, dat ik een andere tv mag uitzoeken bij hem.
Nu maar eens kijken welke andere tv ik kan nemen... Ik was allang blij dat ik deze keuze had gemaakt na veel uitzoek werk...
Verwijderd
Ik kan alleen melden dat mijn C550 geen last geeft van buzz, nu 6 maand in bezit, toen hij nieuw was direct de beide ferriet filters aangebracht, 1 meter van de wand geplaatst en laten inspelen op 50% settings.
Dus het kan best zonder buzz hoor, nu moet je er gaan achterstaan en het geluid uitzetten om iets van buzz te horen, happy dat het zo goed is hier.
Dus het kan best zonder buzz hoor, nu moet je er gaan achterstaan en het geluid uitzetten om iets van buzz te horen, happy dat het zo goed is hier.
Weet iemand hoe ik dat ruis beeld krijg op de tv? wanneer ik de signaalkabel uit mijn humax pvr haal. wordt het beeld gewoon zwart.
Ik heb ruis beeld nodig omdat ik een rtl4 logo ingebrand heb staan en niemand mij hier verder advies kan geven.
Ik heb ruis beeld nodig omdat ik een rtl4 logo ingebrand heb staan en niemand mij hier verder advies kan geven.
Ga naar Menu>Beeld>Beeldopties>Inbrandbescherming>Schuiven
Nu gaat er een zwart/wit schuifgeval over je beeld. Voor het weghalen van image retention. Kan wel een tijdje duren als het logo flink is 'ingebrand'.
Nu gaat er een zwart/wit schuifgeval over je beeld. Voor het weghalen van image retention. Kan wel een tijdje duren als het logo flink is 'ingebrand'.
Dat had ie dus al geprobeerd (maar teruglezen in een topic wordt niet zo heel vaak gedaan).Badgeryayo schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:13:
Ga naar Menu>Beeld>Beeldopties>Inbrandbescherming>Schuiven
vwtune in "[Plasma] Samsung Plasma's Deel 2"
Ik heb bij mijn TV de pixel_verschuiving altijd aanstaan, om de zoveel minuten x pixels horizontaal en verticaal verschuiven. Van retentie blijf ik altijd wat last houden (is echter zo weer weg) maar van inbranden is hier nog helemaal niets te zien (na 14 maanden eigen gebruik). Voor inbranden zou er dus extreem lang een logo in beeld hebben gestaan? In de praktijk gebeurd dit eigenlijk vrijwel nooit want elke uitzending wordt wel eens of meerdere keren door reclame o.i.d. onderbroken en dan is het zender logo foetsie.
Kun je die ruis niet creëren met de onboard tuner bij het zoeken naar zenders?
[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 12-01-2011 01:28 ]
Testing, one, two ...
Misschien is dit iets: YouTube: TV static noise HD 1080p. Deze kan je natuurlijk downloaden met youtube downloader of iets dergelijks, en dan via de mediaspelerfunctie van de tv afspelen.
[ Voor 191% gewijzigd door Badgeryayo op 12-01-2011 01:28 ]
Verwijderd
Ik heb nu heel dit forum doorgelezen en bijna iedereen gaat voor de 50" wat mij wel een beetje verbaasd
De 63" is nu zo betaalbaar geworden , en elke filmgek wil toch een giga groot plasma scherm ?
Ik heb de mijne besteld bij Plasma discounter voor 2436 euro op 30 december en men heeft beloofd dat op de bon die datum komt te staan zodat ik ook nog dankzij die actie 100 euro terug krijg en het scherm dus heb voor de belachelijk lage prijs van 2336 euro.
Dit word mijn thuisbioscoop
: PS63C7700YS.
Dat ik hem pas morgen binnen krijg is omdat het lastig was een afspraak te maken met wehkamp transport omdat hun een geheim telefoonnummer hebben en dus JOU bellen en andersom niet mogelijk is pfffff
En de 1e keer dat ze belden kon ik geen afspraak maken ivm onbekende werktijden voor mij die week
Anyways, ik maak me nu al een beetje druk om al die Buzzz problemen waar ik hier over lees want ik ben echt enorm allergisch voor ongewenste geluiden !!! gelukkig komt mijn scherm niet tegen de muur aan, zelfs een stuk vrij van de muur/raam.
Mijn vorige tv was een 42" Pioneer Kuro plasma en die was naar mijn idee lekker stil en ook de zwart kleuren waren goed dus hoop dat deze Samsung geen stap teruguit word. Aangezien ik wel gehoord heb dat Pioneer de allerbeste plasma schermen maakte , maar daar mee gestopt is omdat ze dermate duur waren tov concurrentie en daardoor er geen markt voor was, behalve dan de echte tv-freak.
Ik laat zekers mijn bevindingen horen zodra mijn tv binnen is en voldoende getest
groeten
De 63" is nu zo betaalbaar geworden , en elke filmgek wil toch een giga groot plasma scherm ?
Ik heb de mijne besteld bij Plasma discounter voor 2436 euro op 30 december en men heeft beloofd dat op de bon die datum komt te staan zodat ik ook nog dankzij die actie 100 euro terug krijg en het scherm dus heb voor de belachelijk lage prijs van 2336 euro.
Dit word mijn thuisbioscoop
Dat ik hem pas morgen binnen krijg is omdat het lastig was een afspraak te maken met wehkamp transport omdat hun een geheim telefoonnummer hebben en dus JOU bellen en andersom niet mogelijk is pfffff
En de 1e keer dat ze belden kon ik geen afspraak maken ivm onbekende werktijden voor mij die week
Anyways, ik maak me nu al een beetje druk om al die Buzzz problemen waar ik hier over lees want ik ben echt enorm allergisch voor ongewenste geluiden !!! gelukkig komt mijn scherm niet tegen de muur aan, zelfs een stuk vrij van de muur/raam.
Mijn vorige tv was een 42" Pioneer Kuro plasma en die was naar mijn idee lekker stil en ook de zwart kleuren waren goed dus hoop dat deze Samsung geen stap teruguit word. Aangezien ik wel gehoord heb dat Pioneer de allerbeste plasma schermen maakte , maar daar mee gestopt is omdat ze dermate duur waren tov concurrentie en daardoor er geen markt voor was, behalve dan de echte tv-freak.
Ik laat zekers mijn bevindingen horen zodra mijn tv binnen is en voldoende getest
groeten
Verwijderd
Wat is er aan de hand dat Samsung de ondersteuning van het C7700 model van haar site heeft gehaald?
Weet niet welke generatie Kuro je hebt, maar qua beeldkwaliteit zul je er waarschijnlijk op achteruit gaan. De IFC van Samsung zal wellicht beter zijn, maar qua zwartwaardes komen de Samsungs (helaas) niet eens in de buurt van de Kuro. Anderzijds 63" vs 42" dat is genoeg om toch hetVerwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:39:
Mijn vorige tv was een 42" Pioneer Kuro plasma en die was naar mijn idee lekker stil en ook de zwart kleuren waren goed dus hoop dat deze Samsung geen stap teruguit word.
En dat vind ik dus juist het vreemde eraan. sbs6 wordt ook veel gekeken maar daar zie je idd na 2 minuten niets meer van. het RTL 4 Logo zie je gewoon altijd, ook al heeft de tv een dag uitgestaan en je zet hem aan, en bekijkt een dvd met alleen een wit scherm als voorbeeld, dan zie je gewoon lekker vaag het rtl 4 logo in beeld.hardware-lover schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 23:21:
[...]
Dat had ie dus al geprobeerd (maar teruglezen in een topic wordt niet zo heel vaak gedaan).
vwtune in "[Plasma] Samsung Plasma's Deel 2"
Ik heb bij mijn TV de pixel_verschuiving altijd aanstaan, om de zoveel minuten x pixels horizontaal en verticaal verschuiven. Van retentie blijf ik altijd wat last houden (is echter zo weer weg) maar van inbranden is hier nog helemaal niets te zien (na 14 maanden eigen gebruik). Voor inbranden zou er dus extreem lang een logo in beeld hebben gestaan? In de praktijk gebeurd dit eigenlijk vrijwel nooit want elke uitzending wordt wel eens of meerdere keren door reclame o.i.d. onderbroken en dan is het zender logo foetsie.
Kun je die ruis niet creëren met de onboard tuner bij het zoeken naar zenders?
Je zou idd denken door al die reklames, dat het niet inbrandt. Ik weet ook niet of je het inbranden kan noemen? inbranden is toch dat je het ook ziet wanneer de achtergrond donker is? Ik zie het namelijk alleen wanneer de achter grond wit/geel/licht blauw is.
Pixel verschuiving staat bij mij op 1 minuut maar dat lijkt mij sterkt dat dat effect heeft op logo's.
Ik baal er echt van want voor de rest heb ik echt geen klachten, ook geen buzz!
Verwijderd
Daar vreesde ik toch al een beetje voor ... moet je zien, zelfs na 3 jaar is Samsung nog niet op het nivo waar toen Pioneer al was. Afijn, KURO betekend dan ook niet voor niets "zwart" in het japansOscar Mopperkont schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 18:16:
[...]
Weet niet welke generatie Kuro je hebt, maar qua beeldkwaliteit zul je er waarschijnlijk op achteruit gaan. De IFC van Samsung zal wellicht beter zijn, maar qua zwartwaardes komen de Samsungs (helaas) niet eens in de buurt van de Kuro.
Ik heb een NEOTION Module in mijn Samsung PS50C530 zitten en die werkt (wel de goede stappen doen). Maar inderdaad zappen is nogal traag. Zeker vergeleken met de oude externe Samsung ontvanger.Younes schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:06:
Dus als er een manier is om dat sneller te maken hoor ik het (ook) graag!
Sowieso is het irritant dat omroepen hier totaal geen rekening houden met plasma schermen itt bijv omroepen in Amerika, die als omroeplogo een soort van watermerk hebben ipv een fel logo.vwtune schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 19:36:
[...]
En dat vind ik dus juist het vreemde eraan. sbs6 wordt ook veel gekeken maar daar zie je idd na 2 minuten niets meer van. het RTL 4 Logo zie je gewoon altijd, ook al heeft de tv een dag uitgestaan en je zet hem aan, en bekijkt een dvd met alleen een wit scherm als voorbeeld, dan zie je gewoon lekker vaag het rtl 4 logo in beeld.
Je zou idd denken door al die reklames, dat het niet inbrandt. Ik weet ook niet of je het inbranden kan noemen? inbranden is toch dat je het ook ziet wanneer de achtergrond donker is? Ik zie het namelijk alleen wanneer de achter grond wit/geel/licht blauw is.
Pixel verschuiving staat bij mij op 1 minuut maar dat lijkt mij sterkt dat dat effect heeft op logo's.
Ik baal er echt van want voor de rest heb ik echt geen klachten, ook geen buzz!
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik ben in het bezit van een PS50C550 en heb even een energiemeter geleend van een kennis (EKM 265 staat erop). De metingen zijn absoluut niet op wetenschappelijk wijze uitgevoerd, maar ze geven wel een indicatie van het energieverbruik:dinkelover schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:52:
Heeft er iemand concrete info omtrent het energieverbuik? En dan bedoel ik onderbouwd met cijfers! Ik snap volledig dat compleet wit 340[W] zal trekken en 'men' zegt dat het gemiddelde 180[W] zou zijn.... maar ik zie dat nergens in detail terug met échte metingen. Iemand hier bereid dat met een 50 inch plasma van Samsung te doen?
Analoog (RTL Boulevard)
Cell light 11: 150-220 w
Energie saving low: 120-150 w
Energie saving medium: 100-130 w
Energie saving high: 90-125 w
Cell light 20: 230-290 w
PC DVI-HDMI (paar scenes Machete)
Cell light 11
24Hz: 150-230 w
50Hz: 120-190 w
Het is lastig te meten, want het verbruikt varieert nogal. Het lijkt er wel op dat de 50Hz modus wat minder energie verbruikt dan de 24Hz modus. Maar dit verschil kan ook door verschillende scenes komen.
Nog even wat anders: in de 24Hz modus had ik last van motion judder bij het afspelen via VLC. Ik heb inmiddels Plex geïnstalleerd en daarmee is het probleem opgelost. Helaas zie ik in de 24Hz modus nog wel flickering (niet extreem storend). Met Cinema Smooth modus aan is dat probleem opgelost, maar dan treedt er weer een lichte vorm van motion judder op. Daarnaast is het beeld minder mooi (minder zwart) zoals eerder beschreven in dit topic.
Ook in de 50Hz modus is motion judder aanwezig. Ik denk dat de 24Hz modus zonder Cinema Smooth de beste optie blijft.
Nick
[ Voor 20% gewijzigd door webmasternick op 13-01-2011 17:59 ]
Sorry voor mijn afwezigheid, waren weer drukke dagen.
@Baderyayo
Thnxs voor het opnoemen van je instellingen, ik heb deze geprobeerd maar vond dat toch een behoorlijke achteruitgang van wat ik normaliter gewend bent, en vond het nog steeds niet echt prettig kijken (te donker, te flets, weinig kleur detail)
Ik had uiteindelijk vandaag het scherm maar weer ingepakt en terug naar de MediaMarkt gebracht. Daar heb ik met 2 verkopers het scherm nog eens kritisch bekeken en hun waren weer van mening dat er 'niets mis' mee was.
Maargoed, dat zijn dezelfde mensen die je ook een 37" LCD voor 1299,- proberen aan te smeren alsof dat ding de beste van de markt is..
Afin, gelukkig kun je (bijna) alles binnen 14dagen retourneren, zodoende dan maar flink wat extra uitgegeven en een Pana 50G20 meegenomen. Nu wil ik geen A vs B discussie beginnen hier, maar 'r zit echt een giga groot verschil tussen deze 2 schermen (de prijs helaas ook).
Uiteindelijk wel jammer, ben nog steeds van mening dat de Samsung ontzettend veel waar bied voor het geld.
@Baderyayo
Thnxs voor het opnoemen van je instellingen, ik heb deze geprobeerd maar vond dat toch een behoorlijke achteruitgang van wat ik normaliter gewend bent, en vond het nog steeds niet echt prettig kijken (te donker, te flets, weinig kleur detail)
Nou, ehrm, als ik met mijn neus bovenop me pana's zit zie ik echt geen ruis hoor, kijk ik heeeeel scherp naar een pixel dan zie je die een heel klein beetje dansen, maar vanaf 2cm en verder zijn ze gewoon strak en vlak, net als bijv. een TFT computerscherm.Oscar Mopperkont schreef op maandag 10 januari 2011 @ 08:24:
Beeld gaat na x uur "inspelen" niet ineens beter zijn, dus als het ruk is, dan blijft het ruk.
De "ruis" waar je het over hebt als je beeld van heel dichtbij bekijkt is normaal bij plasma. Brad Pitt weet de term en uitleg daar wel bijDat effect zul je dus ook bij je Pana 50PY70 moeten kunnen zien.
Ja dat denk ik ook, want vond het echt een slecht scherm, of ik ben gewoon te kritisch.Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:08:
Is vrijwel zeker iets niet goed met C550 van je, beeldkwaliteit is met hetzelfde toestel bij mij briljant te noemen, wellicht zal een service technicus moeten laten langs komen, om het vast te stellen en e.v.t te verhelpen.
Ik had uiteindelijk vandaag het scherm maar weer ingepakt en terug naar de MediaMarkt gebracht. Daar heb ik met 2 verkopers het scherm nog eens kritisch bekeken en hun waren weer van mening dat er 'niets mis' mee was.
Maargoed, dat zijn dezelfde mensen die je ook een 37" LCD voor 1299,- proberen aan te smeren alsof dat ding de beste van de markt is..
Afin, gelukkig kun je (bijna) alles binnen 14dagen retourneren, zodoende dan maar flink wat extra uitgegeven en een Pana 50G20 meegenomen. Nu wil ik geen A vs B discussie beginnen hier, maar 'r zit echt een giga groot verschil tussen deze 2 schermen (de prijs helaas ook).
Uiteindelijk wel jammer, ben nog steeds van mening dat de Samsung ontzettend veel waar bied voor het geld.
Dacht dat je dat dansen als ruis aanmerkte. Wat ik al zei Brad Pitt heeft daar de juiste term voor en dat dansen gebeurt bij elk plasmascherm, omdat de pixels heel snel met een onregelmatige freqentie (afhankelijk van de kleur) knipperen, dat is dat gedoe met subfields.Madshark schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 01:18:
Nou, ehrm, als ik met mijn neus bovenop me pana's zit zie ik echt geen ruis hoor, kijk ik heeeeel scherp naar een pixel dan zie je die een heel klein beetje dansen, maar vanaf 2cm en verder zijn ze gewoon strak en vlak, net als bijv. een TFT computerscherm.
De support links zijn verdwenen van de .be en .nl sites. Foutje in de site of stopt de support nu al?Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 18:13:
Wat is er aan de hand dat Samsung de ondersteuning van het C7700 model van haar site heeft gehaald?
Op de .co.uk site werk het trouwens wel nog voor de C7000.
Verwijderd
Verbruik valt me goed mee, dacht dat het een pak meer waswebmasternick schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 00:22:
[...]
Ik ben in het bezit van een PS50C550 en heb even een energiemeter geleend van een kennis (EKM 265 staat erop). De metingen zijn absoluut niet op wetenschappelijk wijze uitgevoerd, maar ze geven wel een indicatie van het energieverbruik:
Analoog (RTL Boulevard)
Het is lastig te meten, want het verbruikt varieert nogal. Het lijkt er wel op dat de 50Hz modus wat minder energie verbruikt dan de 24Hz modus. Maar dit verschil kan ook door verschillende scenes komen.
Nog even wat anders: in de 24Hz modus had ik last van motion judder bij het afspelen via VLC. Ik heb inmiddels Plex geïnstalleerd en daarmee is het probleem opgelost. Helaas zie ik in de 24Hz modus nog wel flickering (niet extreem storend). Met Cinema Smooth modus aan is dat probleem opgelost, maar dan treedt er weer een lichte vorm van motion judder op. Daarnaast is het beeld minder mooi (minder zwart) zoals eerder beschreven in dit topic.
Ook in de 50Hz modus is motion judder aanwezig. Ik denk dat de 24Hz modus zonder Cinema Smooth de beste optie blijft.
Nick
Verwijderd
tv is binnen ! ongeveer 2 uur eerder dan wehkamp mij de avond te voren via een sms had laten weten.
Ik heb 3 ferrietkernen erbij zitten waarvan 2 zwarte met code "HT3329T" en 1 grijze met code "HT3329H"
dit zegt mij verder niets en ook in de handleiding gaan ze daar niet verder op in. Dus iemand hier die mij kan vertellen welke ferrietkern precies waar moet komen ?
Ik zie wel in de handleiding dat ze minder dan 5 cm van het einde van het snoer moeten komen. Dus bv op het spanningsnoer 1 ferrietkern bij ingang van de tv en 1 bij ingang in de stekkerdoos. En de 3e op de ingang van de hdmi kabel van mijn mediaplayer ?
edit: heb zojuist zo'n ferrietkern op het spanningsnoer proberen te clicken maar die glijd dan gewoon naar beneden , hij klemt niet omdat de snoer niet dik genoeg is. En waarom heeft zo'n ferrietkern ruimte voor 2 snoeren langs elkaar ? moet ik mijn spanningsnoer met een lus er 2 keer door heen doen ?
Mischien stomme vragen maar ik word altijd onzeker als een handleiding niet alles 100 % uitlegt.
Ik heb 3 ferrietkernen erbij zitten waarvan 2 zwarte met code "HT3329T" en 1 grijze met code "HT3329H"
dit zegt mij verder niets en ook in de handleiding gaan ze daar niet verder op in. Dus iemand hier die mij kan vertellen welke ferrietkern precies waar moet komen ?
Ik zie wel in de handleiding dat ze minder dan 5 cm van het einde van het snoer moeten komen. Dus bv op het spanningsnoer 1 ferrietkern bij ingang van de tv en 1 bij ingang in de stekkerdoos. En de 3e op de ingang van de hdmi kabel van mijn mediaplayer ?
edit: heb zojuist zo'n ferrietkern op het spanningsnoer proberen te clicken maar die glijd dan gewoon naar beneden , hij klemt niet omdat de snoer niet dik genoeg is. En waarom heeft zo'n ferrietkern ruimte voor 2 snoeren langs elkaar ? moet ik mijn spanningsnoer met een lus er 2 keer door heen doen ?
Mischien stomme vragen maar ik word altijd onzeker als een handleiding niet alles 100 % uitlegt.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 19:09 ]
Muchos gracias!webmasternick schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 00:22:
[...]
Ik ben in het bezit van een PS50C550 en heb even een energiemeter geleend van een kennis (EKM 265 staat erop). De metingen zijn absoluut niet op wetenschappelijk wijze uitgevoerd, maar ze geven wel een indicatie van het energieverbruik:
Analoog (RTL Boulevard)
Cell light 11
Nick
Ik was er bijna uit, geen plasma, verbruik is toch te hoog zie ik alom (ook 2010 modellen), dus was al weer flink bij de 100hz 40-42 inch LCD's gaan kijken (budget...). Proest en dan zie ik deze waardes, het kan dus goed laag als je wil, goed te controleren dus. Die cell light is neem ik aan een soort brightness? Nu ben ik wel heel benieuwd op welke cell light waarde anderen hier kijken
Ik zag bij de MM een mooie setup van 50, 100 en 200 [hz] LCD's staan met éénzelfde video om het verschil goed te laten zien. Als ik dat zo moet geloven en het verschil is echt zo groot, dan ben ik bijna gedwongen zelfs 200[hz] te nemen. Maar in dat rijtje, waar(tussen) staan deze Samsung plasma's, in alle objectiviteit graag

pepernooot
Cell light komt inderdaad overeen met de brightness bij LCD's. Je kan het variëren van 1 tot 20. Ik vind zelf 11 een fijne waarde, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk. Als je overdag met veel omgevingslicht kijkt kan die eventueel een tandje hoger. Ik heb in dit topic bij iemand anders 8 voorbij zien komen. Dat is waarschijnlijk voor het kijken in een vrij donkere kamer.dinkelover schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:49:
[...]
Muchos gracias!![]()
...
Die cell light is neem ik aan een soort brightness? Nu ben ik wel heel benieuwd op welke cell light waarde anderen hier kijken
Ik had dat probleem ook. Ik heb bij de TV een lus in de voedingskabel gemaakt en ook voor de stekkerdoos. Op de lus (2 kabels) houdt de ferrietkern wel vast. De derde kern gebruik ik niet. Misschien handlig als je een analoog signaal gebruikt?Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 18:39:
tv is binnen ! ongeveer 2 uur eerder dan wehkamp mij de avond te voren via een sms had laten weten.
Ik zou vandaag een UE46C6000 willen omruilen bij de MediaMarkt voor een PS50C7700 omdat ik het niet trek om te leven met clouding, stotterend beeld, slechte kijkhoek etc. En dan de input lag nog daar gelaten!
Ik was van de week al geweest om erover te praten. Panasonic V20, VT20, G20 bekeken en ik moet maar zien wat ik er van vond.
Ik dacht, mooie oplossing, een vrij goedkope plasma, die PS50C7700. 3D, tja leuk extratje.
Nou, verhaal was vandaag helemaal anders dus geen succes. Die UE46 gaat RETOUR.
Hij wist me te vertellen dat binnen 2 maanden de PS50C7700 uit de markt gaat! Er komen nieuwe modellen aan. Ik zei al, nou, uitgekiende kans voor je om hem op te ruimen, doe eens netjes.
Nee, ging niet.
Ik zeg: SUCCES met je wolkenpaneel UE46C6000.
Ik was van de week al geweest om erover te praten. Panasonic V20, VT20, G20 bekeken en ik moet maar zien wat ik er van vond.
Ik dacht, mooie oplossing, een vrij goedkope plasma, die PS50C7700. 3D, tja leuk extratje.
Hij wist me te vertellen dat binnen 2 maanden de PS50C7700 uit de markt gaat! Er komen nieuwe modellen aan. Ik zei al, nou, uitgekiende kans voor je om hem op te ruimen, doe eens netjes.
Nee, ging niet.
PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!
Verwijderd
Damn, wat een service... Uiteindelijk gaan alle modellen wel een keer uit de markt, maar het is volstrekt onzin dat dat over twee maanden al gebeurt. Een datum voor de nieuwe serie plasma is nog helemaal niet bekend.Gieliovd520 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 14:14:
Ik zou vandaag een UE46C6000 willen omruilen bij de MediaMarkt voor een PS50C7700 omdat ik het niet trek om te leven met clouding, stotterend beeld, slechte kijkhoek etc. En dan de input lag nog daar gelaten!
Nee, ging niet.
Maar als je redelijk kritisch bent qua contrast en zwartwaarde, raad ik je aan om dan voor de Panasonic te gaan, en dan de 'V20' serie. Overigens hebben wij de Panasonic 50V20 uiterst scherp geprijsd staan. De G serie ook trouwens, maar die heeft een iets minder paneel, hoewel nog steeds beter dan de Samsung PS50C7700. Ik zal maandag even voor je kijken voor de prijs in mijn winkel als je wilt.
Verwijderd
Mijn PS50C7700 is ook eindelijk binnen.
Helaas heb ik last van "flicker" (heel duidelijk te zien bij lichte beelden van de PS3 via HDMI 3).
Het beeld van UPC (via HDMI 1) is wel goed.
Nu las ik dat meer mensen hier last van hebben/hebben gehad.
Is hier nog iets aan te doen, of is omruilen de enige oplossing?
Bedankt!
Helaas heb ik last van "flicker" (heel duidelijk te zien bij lichte beelden van de PS3 via HDMI 3).
Bedankt!
Ben benieuwd naar je ervaringen, heb zelf ook de KURO maar als ik straks op mezelf ga wil ik ook groterVerwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 19:59:
[...]
Daar vreesde ik toch al een beetje voor ... moet je zien, zelfs na 3 jaar is Samsung nog niet op het nivo waar toen Pioneer al was. Afijn, KURO betekend dan ook niet voor niets "zwart" in het japans
Heb sind een aantal weken een PS50C7700 in huis staan. Niets dan lof voor dit toestel maar nu gaat hij af en toe raar doen. Als de tv uit staat hoort het mij alsof deze aan gaat, het beeld wordt even lichtgrijs en de tv gaat weer uit. Ook het rode lampje gaat uit en weer aan (standby stand).
Zijn er meer mensen die dit hebben geconstateerd?
Verwijderd
Ja, het is normaal. Geen zorgen dus ^^cbr600f schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:24:
Heb sind een aantal weken een PS50C7700 in huis staan. Niets dan lof voor dit toestel maar nu gaat hij af en toe raar doen. Als de tv uit staat hoort het mij alsof deze aan gaat, het beeld wordt even lichtgrijs en de tv gaat weer uit. Ook het rode lampje gaat uit en weer aan (standby stand).
Verwijderd
Dat zou zijn omdat hij online probeert te kijken of een firmware update beschikbaar is.
Je kan het uitzetten in het instelmenu, en dan regelmatig zelf manueel checken.
Je kan het uitzetten in het instelmenu, en dan regelmatig zelf manueel checken.
Verwijderd
Hey BlowFish, ik heb momenteel nog maar erg weinig tv gekeken omdat ik de tijd er niet voor had dus kan er nog niet zo veel over zeggen. Wat ik wel kan zeggen is dat 63inch abnormaal groot is !!! ik had dit nog nooit in het echt gezien bij iemand of in een winkel dus was voor mij ook een verassing. Ik vind het geweldig zo´n groot scherm in de woonkamer, maar het overheerst compleet mijn kamer nuBlowFish schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:00:
[...]
Ben benieuwd naar je ervaringen, heb zelf ook de KURO maar als ik straks op mezelf ga wil ik ook groter.. Ben dus benieuwd hoe bv. de c7700 plasma zicht verhoud naar jouw ervaring.
En hij maakt dus ook wat buzzing geluidjes die wel goed hoorbaar zijn maar ze komen voor mijn gevoel niet boven de geluiden van een film uit, en ik ga er ook bewust niet op letten want anders hoor ik het dalijk ineens wel omdat je het dan ongewild gaat zoeken tussen de filmgeluiden door.
Ik had wel veel liever een 60inch Kuro gehad, maar die worden niet meer gemaakt en als je die al kan aankomen dan betaal je wel heel wat meer dan de 2430 die ik voor deze samsung heb betaald.
Ik ben nu eerst eens aan het stoeien met 3d materiaal ! ik had Avatar 3d op mijn mede8er staan (mediaplayer met interne hd) en ik kreeg dus een opgesplitst beeld (side by side) maar kon geen side bij side selecteren op mijn tv dus ik zag ook door het 3d/brilletje beide beelden langs elkaar ???
Het was trouwens een m2ts file en die heb ik nu op advies hernoemd naar MP4 , ga nu checken wat dat opleverd. Ik heb al wel een 3d filmpje bekeken waar ik ineens wel via mijn usb/stick in de tv, kon kiezen voor side by side , maar helaas was dit filmpje belabberd qua 3d
http://3dvision-blog.com/category/3d-movies/
Stereoscopic 3D DJ Light Show with American DJ Relfex LED
Dat filmpje dus ... is echt ruk ! ik ga nu wat andere gedownde filmpjes bekijken , i´ll be back
groetjes arnold
uhm ik bedoel john_i7
ps: ik vergat te zeggen dat het mij ook duidelijk opviel dat je maar beter alleen hd materiaal kijkt op een 63inch omdat je anders een niet zo mooie kwaliteit over houd op zo´n groot scherm !
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 13:34 ]
Wat betreft Le-BUZZ
Ik was laatst bij een vriend en deze had ook last van een buzz, en vroeg of ik even wilde kijken.
Het klinkt misschien vreemd maar toen ik de stekker had omgedraaid was het al aannemelijk minder!
Toen mijn Belkin PF40 netfilter er tussen gezet, toen bleek dat de aarde draad niet was verbonden in het plafond ( los getrokken met een lamp ophangen )
Via ebay de Belkin PureAV Homecinema Power Console pf30 besteld en vorige week binnen gekregen.
Met deze netfilter ertussen hoorde wij nagenoeg niets meer.
Misschien kunnen jullie iets met deze informatie.
Heb zelf de PS50C7700 met dezelfde netfilter en hoor helemaal niets.
Ik was laatst bij een vriend en deze had ook last van een buzz, en vroeg of ik even wilde kijken.
Het klinkt misschien vreemd maar toen ik de stekker had omgedraaid was het al aannemelijk minder!
Toen mijn Belkin PF40 netfilter er tussen gezet, toen bleek dat de aarde draad niet was verbonden in het plafond ( los getrokken met een lamp ophangen )
Via ebay de Belkin PureAV Homecinema Power Console pf30 besteld en vorige week binnen gekregen.
[ Voor 9% gewijzigd door thepeet op 16-01-2011 15:59 ]
Aangezien we in Nederland wisselspanning gebruiken, maakt het omdraaien van de stekker niks uit. Zal wel tussen de oortjes hebben gezeten.
Dat van een filter gebruiken, ken ik niet om een plasmabuzz te voorkomen. Misschien heb je een linkje met een uitleg waarom het zou kunnen uitmaken?
Dat van een filter gebruiken, ken ik niet om een plasmabuzz te voorkomen. Misschien heb je een linkje met een uitleg waarom het zou kunnen uitmaken?
Ik ga niet voor de Panasonics daar de TV's 20 cm dik zijn en de stekkers aan de achterzijde hebben zitten. Ik heb een vrij smalle kamer en hij MOET tegen/aan de want staan. Buiten design oogpunt dus ook praktijk.Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:46:
[...]Maar als je redelijk kritisch bent qua contrast en zwartwaarde, raad ik je aan om dan voor de Panasonic te gaan, en dan de 'V20' serie. Ik zal maandag even voor je kijken voor de prijs in mijn winkel als je wilt.
Ik weet het even niet meer.
PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!
10 jaar geleden misschien. Ik weet niet waar jij t over hebt maar ten 1e zijn t wel de beste tv's die je kan hebben en ten 2e doe daar maar 18 cm vanaf dan. Want zo dik zijn ze niet.Gieliovd520 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:50:
[...]
Ik ga niet voor de Panasonics daar de TV's 20 cm dik zijn en de stekkers aan de achterzijde hebben zitten. Ik heb een vrij smalle kamer en hij MOET tegen/aan de want staan. Buiten design oogpunt dus ook praktijk.
Ik weet het even niet meer.
Maargoed Samsung is op zich ook goed hoor. Zijn modellen zat dus ik zou zeggen ga reviews van modellen met elkaar vergelijken. Samsung is zowiezo plat en design dus zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
[ Voor 15% gewijzigd door Nokian95dude op 16-01-2011 20:56 ]
Those you can't see are more present than you'll imagine
Gaat het niet ofzo? Ik heb die dingen vergeleken op reviews en in winkels. Ik weet waar ik het over heb. Die dingen zijn gewoon érg dik. Helemaal vergeleken met een slimline Samsung. OK geen 20 cm maar wel 85mm zonder connectors. Denk er een mooie HDMI kabel bij aan de achterkant en je zit op 14 cm.
Natuurlijk zijn ze beroemd om mooie beeldkwaliteit, wie zegt dat het niet zo is?
Alsof ik niet genoeg reviews heb gelezen. Gast, ik heb een UE46C6000 staan en die wil ik weer kwijt dus ik zoek een alternatief. Alsof dat makkelijk is, sowieso niet voor dat bedrag. Ja, €2000 kan iedereen uitgeven.
Natuurlijk zijn ze beroemd om mooie beeldkwaliteit, wie zegt dat het niet zo is?
Alsof ik niet genoeg reviews heb gelezen. Gast, ik heb een UE46C6000 staan en die wil ik weer kwijt dus ik zoek een alternatief. Alsof dat makkelijk is, sowieso niet voor dat bedrag. Ja, €2000 kan iedereen uitgeven.
@Gieliovd520
Wat is er mis met die Samsung UE46C6000?
Het is een LCD?Laguna schreef op maandag 17 januari 2011 @ 00:18:
Nickname does not reflect reality
Ik neem aan dat diegene dat wel wist bij aanschaf
Verwijderd
En zonder de netfilter, hoor je dan nog steeds de buzz?thepeet schreef op zondag 16 januari 2011 @ 15:47:
Wat betreft Le-BUZZ
Volgens het amerikaanse avsforums zijn de spoelen op het moederbord de oorzaak van de befaamde buzz. Deze zouden resoneren met het glas. Een epoxylaag over de spoelen aanbrengen zou het probleem kunnen oplossen.
Iemand meldde dat wanneer hij op het glas drukte de buzz luider werd (wat de theorie van het glas bevestigd).
Kan iemand dit proberen?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 14:24 ]
Er is vandaag net iemand van Samsung langs geweest voor mijn c7700 buzz probleem. Nu doet de tv het natuurlijk de afgelopen week super (bijna geen buzz), terwijl de week daarvoor de buzz heel erg hard was (zelfs mijn vader kon het horen). Maar goed vandaag dus niets aan de hand en de man van samsung zei dan ook dat hij er niets aan kon doen... (ik was er zelf jammer genoeg niet bij)Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:23:
[...]
En zonder de netfilter, hoor je dan nog steeds de buzz?
Volgens het amerikaanse avsforums zijn de spoelen op het moederbord de oorzaak van de befaamde buzz. Deze zouden resoneren met het glas. Een epoxylaag over de spoelen aanbrengen zou het probleem kunnen oplossen.
Iemand meldde dat wanneer hij op het glas drukte de buzz luider werd (wat de theorie van het glas bevestigd).
Kan iemand dit proberen?
Het probleem is dus nog niet verholpen...
Maar dat verhaal van de epoxy hars had ik ook al eens bedacht, dat zou moeten kunnen werken toch, mits de hars niet geleidt en het spoeltje niet te heet wordt, of denk ik nu te makkelijk?
P.s wat bedoel je precies met het glas op de spoel?
Verwijderd
Zelf ben ik een totale noob op het gebied van electronica, ik post enkel wat ik gelezen heb. Ik heb het over het glas vooraan de tv. Die persoon drukte er op en de buzz werd luider (waar op het scherm hij drukte weet ik niet)b.lamein schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:48:
[...]
Er is vandaag net iemand van Samsung langs geweest voor mijn c7700 buzz probleem. Nu doet de tv het natuurlijk de afgelopen week super (bijna geen buzz), terwijl de week daarvoor de buzz heel erg hard was (zelfs mijn vader kon het horen). Maar goed vandaag dus niets aan de hand en de man van samsung zei dan ook dat hij er niets aan kon doen... (ik was er zelf jammer genoeg niet bij)
Het probleem is dus nog niet verholpen...
Maar dat verhaal van de epoxy hars had ik ook al eens bedacht, dat zou moeten kunnen werken toch, mits de hars niet geleidt en het spoeltje niet te heet wordt, of denk ik nu te makkelijk?
P.s wat bedoel je precies met het glas op de spoel?
Mijn logica zijn zeggen, als je erop drukt met je vinger dan wordt het juist minder, ga je erop drukken met iets hardsVerwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:03:
[...]
Zelf ben ik een totale noob op het gebied van electronica, ik post enkel wat ik gelezen heb. Ik heb het over het glas vooraan de tv. Die persoon drukte er op en de buzz werd luider (waar op het scherm hij drukte weet ik niet)

pepernooot
Ik citeer even mezelf uit een ander topic:Laguna schreef op maandag 17 januari 2011 @ 00:18:
@Gieliovd520
Dit is een deel van de post.Gieliovd520 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:22:
Zo, ik ben sinds zaterdag de gelukkige eigenaar van een Samsung UE46C6000 LED TV.
Ik heb al heel veel zitten lezen vanavond en kan me erg veel dingen herkennen dat ik lees over deze TV.....
Ik heb een SQ02 paneel, dus dat is mooi meegenomen.
Wat merk ik?
- Backlight leaking in de hoeken
- Clouding op 4 vlekken in het midden van het scherm, maar mee te leven als er input is en niet te donker beeld
- Enorme input lag in de normale instelling
- Flinke input lag in de "game mode" instelling
- Overscaling i.s.m. Nvidia 8800GTX videokaart wat niet uit kan. "Schermvullend optie" haalt het weg, maar de input lag is enorm.
- Schokkend beeld met motion-plus aan (soepel, schokkend, soepel....)
- Niet kunnen zoeken in een film gespeeld vanaf DLNA?
Positief:
- Heel mooi beeld, zelfs zonder echt diep in de instellingen te duiken (basis gedaan)
- Superplat!!!
- Aansluitingen slim geplaatst
- Design
Groot probleem voor mij is de input lag! Ik wil hem als PC (Win7) monitor gebruiken, als multimedia pc'tje op de bank. Maar op de normale instellingen (motion-plus uit) is het echt niet te harden. Ik had al iets gelezen van 100ms lag/response!!! En met game mode is het beter maar nog altijd gruwelijk irritant om ook maar mee te internetten, laat staan gamen. Volgens die site die ik las was het rond de 47ms met game mode. Echt niet te doen dus.
Daarnaast is de backlight leak, clouding, flashlighting etc. niet te genieten.
Ik kan echt niet accepteren dat er door het hele beeld witte wolken zitten, zelfs met backlicht op 35% en brightness op 45% is het nog te gaar voor woorden. Totaal niet egaal.
En die stotterende beelden... erg jammer.
En die input lag... man, man. Valt niet mee te gamen. Zelfs internetten suckt, je kunt niet mikken met je muis.
Ik zit er nu serieus over te denken om de PS50C7700 te bestellen via internet, komt een Samsung 3D bril bij t.w.v. 79,95 en de tv kost dan netto dus €1120. Mwah, niet gek voor een 3D plasma van 50".
Verwijderd
Ik heb het B6000 model (van 2009) en herken je punten op één punt na: input lag. Input lag is bij Samsung tv's altijd groot maar ik kan me niet voorstellen dat het bij een nieuwe model juist erger is geworden. Ik gebruik hem ook als monitor maar met game mode aan is het prima te doen. Niet veel meer input lag als bij mijn vorige HP monitor. Heb je wel in het menu van je grafische kaart de frequentie op 60Hz gezet?Gieliovd520 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:26:
[...]
Ik citeer even mezelf uit een ander topic:
[...]
Dit is een deel van de post.
Ik kan echt niet accepteren dat er door het hele beeld witte wolken zitten, zelfs met backlicht op 35% en brightness op 45% is het nog te gaar voor woorden. Totaal niet egaal.
En die stotterende beelden... erg jammer.
En die input lag... man, man. Valt niet mee te gamen. Zelfs internetten suckt, je kunt niet mikken met je muis.
Ik zit er nu serieus over te denken om de PS50C7700 te bestellen via internet, komt een Samsung 3D bril bij t.w.v. 79,95 en de tv kost dan netto dus €1120. Mwah, niet gek voor een 3D plasma van 50".
Maar mocht je willen overstappen op de C7700, is het wel een goeie keus. Ik heb hem zelf ook, hehe. Bij *SPAM*, waar ik werk, kost ie trouwens €1245 en wordt ie gratis verzonden. Volgens mij hebben we ook nog zo een starterspakket liggen met twee brillen voor €100,-.
[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 18-01-2011 08:52 ]
Verwijderd
Niemand die mij hier meer info over kan geven?Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:48:
Mijn PS50C7700 is ook eindelijk binnen.
Bedankt!
Verwijderd
Probeer een aantal dingen uit om uit te sluiten dat het aan jou ligt.Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:38:
[...]
Niemand die mij hier meer info over kan geven?
- Probeer een andere hdmi ingang
- Staat de ps3 resolutie op 1080p en niet 1080i?
- Zet alle beeldverbeteringstechnieken uit of reset de tv
- Reset de ps3 of pas wat beeldinstellingen aan
Als dat allemaal niet helpt, kan je altijd een monteur van Samsung langs laten komen om de tv na te kijken.
Ik heb hier ook last van als de tv niet op 25/50hz draait (niet in erge mate, maar het valt wel op).Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:38:
[...]
Niemand die mij hier meer info over kan geven?
Volgens mij is de oorzaak als volgt: als de tv op 25/50hz draait wordt elk beeld meerdere keren herhaald, zodat de interne refresh rate (minimaal) 100hz is.
Bij een bron van 60hz draait de tv op 60hz, waardoor flickering zichtbaar is (net als bij CRT's). Ook bij 24p bronnen (blueray spelers) draait de tv op eeh refresh rate die lager is dan 100hz waardoor ook weer flickering zichtbaar is. Door "cinema smooth" bij 24p bronnen te activeren wordt elke frame 4x herhaald, waardoor de interne refresh rate 4x24 = 96hz is. Dan is er geen flickering meer zichtbaar. Maar cinema smooth zorgt bij mij voor een constante hakkeling in het beeld (ongeveer elke seconde).
Je kan het beste proberen om het uitgangs-signaal van de PS3 op 50Hz te zetten (indien dat kan). Hoeveel hz geeft de TV linksboven aan als je naar de PS3 schakelt? Is het een PAL spel die je speelt?
Verwijderd
De afgelopen dagen wat testen gedaan. Helaas is het niet alleen de PS3, maar alle uitzendingen. Ook als iets op 50Hz draait is bij lichte scenes flikkering zichtbaar. Ook van stopcontact wisselen helpt niet.webmasternick schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:32:
[...]
Ik heb hier ook last van als de tv niet op 25/50hz draait (niet in erge mate, maar het valt wel op).
Volgens mij is de oorzaak als volgt: als de tv op 25/50hz draait wordt elk beeld meerdere keren herhaald, zodat de interne refresh rate (minimaal) 100hz is.
Bij een bron van 60hz draait de tv op 60hz, waardoor flickering zichtbaar is (net als bij CRT's). Ook bij 24p bronnen (blueray spelers) draait de tv op eeh refresh rate die lager is dan 100hz waardoor ook weer flickering zichtbaar is. Door "cinema smooth" bij 24p bronnen te activeren wordt elke frame 4x herhaald, waardoor de interne refresh rate 4x24 = 96hz is. Dan is er geen flickering meer zichtbaar. Maar cinema smooth zorgt bij mij voor een constante hakkeling in het beeld (ongeveer elke seconde).
Je kan het beste proberen om het uitgangs-signaal van de PS3 op 50Hz te zetten (indien dat kan). Hoeveel hz geeft de TV linksboven aan als je naar de PS3 schakelt? Is het een PAL spel die je speelt?
Net contact opgenomen met Wehkamp. Ze ruilen hem binnen 7 dagen om. Hopelijk is dat toestel beter.
Heb sinds woensdag een PS50C6500 thuis staan. Mooi spul 
Hij bromt inderdaad wel een beetje maar om nou te zeggen dat het storend is, dat gaat wel wat ver. Bij normaal volume is er niets aan de hand.
Ik heb er een CI+ module van Ziggo en ik erger me aan iets wat heel simpel is: op het moment dat ik door de digitale kanalen aan het zappen ben wil ik graag direct zien wat er op dat moment uitgezonden wordt (de EPG dus). Bij m'n oude decoder was dat zo, maar bij deze TV zie je alleen het kanaalnummer en naam. Ik moet eerst op info drukken om de EPG te zien. Heeft iemand enig idee of dat ergens in te stellen is misschien?
Hij bromt inderdaad wel een beetje maar om nou te zeggen dat het storend is, dat gaat wel wat ver. Bij normaal volume is er niets aan de hand.
Ik heb er een CI+ module van Ziggo en ik erger me aan iets wat heel simpel is: op het moment dat ik door de digitale kanalen aan het zappen ben wil ik graag direct zien wat er op dat moment uitgezonden wordt (de EPG dus). Bij m'n oude decoder was dat zo, maar bij deze TV zie je alleen het kanaalnummer en naam. Ik moet eerst op info drukken om de EPG te zien. Heeft iemand enig idee of dat ergens in te stellen is misschien?
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
We zijn nog steeds tevreden over onze ps50c550, sterker zelfs met de dag meer. Hij is al lang niet zo groot meer (in mijn hoofd).
Het enige waar wij tegen aan lopen is, let op, niet een buzz (klopt als een gek op hout) maar met de stof die zich steeds op de zwarte rand verzamelt. Dit komt natuurlijk door de beschermende plastic folie die erop gezeten heeft waardoor het enigzins statisch is geworden. Nu is mijn natuurkundige kennis alweer van wat jaartjes geleden en weet ik even niet hoe ik dit ongedaan kan maken.
Hebben jullie hier ook last van en hoe kun je dit het beste ongedaan krijgen zonder de rand met bijtende middelen te beschadigen? Als we er nu een doek overheen halen dan zit het er binnen een uur weer op en het is gewoon erg zichtbaar. Geen reden om van de TV af te willen natuurlijk maar zou leuk zijn als het er wat minder snel op komt te zitten.
Als mensen tips hebben dan hoor ik het graag.
Het enige waar wij tegen aan lopen is, let op, niet een buzz (klopt als een gek op hout) maar met de stof die zich steeds op de zwarte rand verzamelt. Dit komt natuurlijk door de beschermende plastic folie die erop gezeten heeft waardoor het enigzins statisch is geworden. Nu is mijn natuurkundige kennis alweer van wat jaartjes geleden en weet ik even niet hoe ik dit ongedaan kan maken.
Hebben jullie hier ook last van en hoe kun je dit het beste ongedaan krijgen zonder de rand met bijtende middelen te beschadigen? Als we er nu een doek overheen halen dan zit het er binnen een uur weer op en het is gewoon erg zichtbaar. Geen reden om van de TV af te willen natuurlijk maar zou leuk zijn als het er wat minder snel op komt te zitten.
Als mensen tips hebben dan hoor ik het graag.
Daar had ik in het begin ook last van met mijn tv, maar na een tijdje was die rand wat minder magnetisch en kwam er ook veel minder stof op.
Je kunt proberen de rand een keer schoon te maken met een nat (water) doekje, misschien dat het scheelt.
Je kunt proberen de rand een keer schoon te maken met een nat (water) doekje, misschien dat het scheelt.
:D
Beetje kort door de bocht. Die wisselspanning bestaat uit een NUL en een FASE. De NUL is spanningsloos en kan je aanraken zonder een schok te krijgen (als alles goed aangesloten is). Daarom is het eigenlijk ook erg vreemd dat je de stekker op twee manieren in het stopcontact kan stoppen. Op de ene manier staat er namelijk 230 Vac tussen de nul (die dan dus de fase is) en massa/aarde. Afhankelijk van hoe de schakeling in het toestel is opgebouwd kan het wel of niet uitmaken hoe de stekker in het stopcontact wordt gedaan.Oscar Mopperkont schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:53:
Aangezien we in Nederland wisselspanning gebruiken, maakt het omdraaien van de stekker niks uit. Zal wel tussen de oortjes hebben gezeten.
Of dat voor dit toestel geldt is niet te zeggen. O.h.a. is apparatuur dubbel geïsoleerd.
A77II
Ach, ik heb al zoveel jaren mensen gehad die niet in kabels, en en wisselspanning geloofde.
En lachte om netfilters.
De onwetende, die vanuit hun stoel altijd brullen dat iets niet bestaat of onmogelijk is!
Doe ermee wat je wilt, feit is dat ik geen last heb van een buzz, brom enz.
En lachte om netfilters.
De onwetende, die vanuit hun stoel altijd brullen dat iets niet bestaat of onmogelijk is!
Doe ermee wat je wilt, feit is dat ik geen last heb van een buzz, brom enz.
Heeft een van jullie al eens meer gehoord over de nieuwe 2011 modellen die eraan zitten te komen in eind februari zoals ik hier en daar lees?
D8000 bijvoorbeeld.
Ik wil z.s.m. een nieuwe TV bestellen en zit te denken aan de PS50C7700, maar vind het erg jammer deze te bestellen als er over een maand (komt mijn bonus ook) een nieuwe serie aankomt.
Iemand al release data, prijzen etc?
D8000 bijvoorbeeld.
Ik wil z.s.m. een nieuwe TV bestellen en zit te denken aan de PS50C7700, maar vind het erg jammer deze te bestellen als er over een maand (komt mijn bonus ook) een nieuwe serie aankomt.
Verwijderd
Er zijn nog geen prijzen bekend maar het zal dezelfde of iets lagere retail prijs zijn als de vorige serie. Een exacte release date heb ik nog niet tegen gekomen, maar het zou rond maart/april zijn.Gieliovd520 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:22:
Heeft een van jullie al eens meer gehoord over de nieuwe 2011 modellen die eraan zitten te komen in eind februari zoals ik hier en daar lees?
D8000 bijvoorbeeld.
Volgens samsung zou de D8000 (in europa de D7700?) een mll van 0.004 halen (hetzelfde als de VT20).
Indien de vreselijke buzz opgelost is, wat samsung claimt (maar dat zeiden ze vorig jaar ook) dan weet ik wat er deze zomer aan mijn muur hangt
Sorry, daar heb je gelijk in. Maar dan nog, dat heeft alleen invloed op hoe het spanningsverschil is opgebouwd? Het effect is nog steeds hetzelfde dat er een stroom afwisselend de ene kant en de andere kant oploopt. Dat zou toch niks moeten uitmaken?MartyF schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 20:00:
[...]
Beetje kort door de bocht. Die wisselspanning bestaat uit een NUL en een FASE. De NUL is spanningsloos en kan je aanraken zonder een schok te krijgen (als alles goed aangesloten is).
Verwijderd
Vandaag vervangende TV gekregen. Deze TV doet het perfect (geen buzz/geen flikker/bijna geen retentie), maar ik ben bang dat ik een "refurb" heb gekregen. Toen ik de doos open maakte was de bescherming al gescheurd. Er zaten krassen achter op het paneel, de rand bescherming zat los en er zat een vet vlek op de rand. Die vet vlek krijg ik trouwens niet 100% weg. Heb Wehkamp direct gemaild. Ben benieuwd. Wel jammer, want deze TV is voor de rest echt top. 3D is subliem. Via een kennis AVATAR 3D geleend. WAUW zelfs beter dan in de bios.
Meh... ik wil eigenlijk deze week of uiterlijk februari een nieuwe TV halen! Ik zit nou weer met een 22" CRT uit het jaar 1234Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 08:39:
[...]
Er zijn nog geen prijzen bekend maar het zal dezelfde of iets lagere retail prijs zijn als de vorige serie. Een exacte release date heb ik nog niet tegen gekomen, maar het zou rond maart/april zijn.
Volgens samsung zou de D8000 (in europa de D7700?) een mll van 0.004 halen (hetzelfde als de VT20).
Indien de vreselijke buzz opgelost is, wat samsung claimt (maar dat zeiden ze vorig jaar ook) dan weet ik wat er deze zomer aan mijn muur hangt

Buzz lijkt prijsschieten te zijn en een valide argument voor een RMA. Dus ik heb geen angst.
Keuzes, keuzes....
Ik heb ook de PS50C7700, met irritant harde buzz, en ik kan bevestigen dat een beetje druk uitoefenen op de behuizing (inclusief de glasplaat) inderdaad het geluid doet veranderen. Het wordt bij mij meestal zachter. Het is duidelijk voor mij dat de behuizing meeresoneert met iets trillends binnen de TV, de eerdergenoemde spoeltjes waarschijnlijk.Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:23:
[...]
En zonder de netfilter, hoor je dan nog steeds de buzz?
Kan iemand dit proberen?
Zometeen komt de Samsung monteur langs, ik zal de 'uitslag' van zijn bezoek laten weten...
Don't be afraid to waste your time... just waste it well
Kijk naar de service menu als de TV heeft ooit aangestaan (timer of zo). Weet niet zeker hoe je in de service menu komt maar dat is meerdere malen in deze topic al geschreven.Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:20:
Vandaag vervangende TV gekregen. Deze TV doet het perfect (geen buzz/geen flikker/bijna geen retentie), maar ik ben bang dat ik een "refurb" heb gekregen. Toen ik de doos open maakte was de bescherming al gescheurd. Er zaten krassen achter op het paneel, de rand bescherming zat los en er zat een vet vlek op de rand. Die vet vlek krijg ik trouwens niet 100% weg. Heb Wehkamp direct gemaild. Ben benieuwd. Wel jammer, want deze TV is voor de rest echt top. 3D is subliem. Via een kennis AVATAR 3D geleend. WAUW zelfs beter dan in de bios.
voor de koopjesjagers : vanaf donderdag t/m zondag zijn er weer btw vrije dagen bij de mediamarkt, zo wordt er elders op tweakers gezegd dat bijv. de samsung ps50c7700 dan 1.008 euro gaat kosten bij MM utrecht (prijzen kunnen verschillen per vestiging)
Wellicht al bekend, sorry dan
[ Voor 3% gewijzigd door Ted038 op 25-01-2011 14:05 ]
Ben benieuwd, bij mij was de buzz natuurlijk ineens als sneeuw voor de zon verdwenen toen de monteur vorige week kwam. Hij heeft verder niet gedaan maar het is qua buzz niet meer zo erg als eerder (op de een of andere manier) dus ben benieuwd naar jou uitkomst...vlix schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 10:48:
[...]
Ik heb ook de PS50C7700, met irritant harde buzz, en ik kan bevestigen dat een beetje druk uitoefenen op de behuizing (inclusief de glasplaat) inderdaad het geluid doet veranderen. Het wordt bij mij meestal zachter. Het is duidelijk voor mij dat de behuizing meeresoneert met iets trillends binnen de TV, de eerdergenoemde spoeltjes waarschijnlijk.
Zometeen komt de Samsung monteur langs, ik zal de 'uitslag' van zijn bezoek laten weten...
Verwijderd
MediaMarkt geen BTW dagen 27 t/m 30 januariTed038 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:04:
voor de koopjesjagers : vanaf donderdag t/m zondag zijn er weer btw vrije dagen bij de mediamarkt, zo wordt er elders op tweakers gezegd dat bijv. de samsung ps50c7700 dan 1.008 euro gaat kosten bij MM utrecht (prijzen kunnen verschillen per vestiging)
Helaas doet de C7700 serie niet mee aan de actie D:
de c7700 doet lekker WEL mee, volgens een medewerker van de mediamarkt holding in een ander tweakers-topic (klik op link in quote voor doorverwijzing daarnaartoe etc) :
sebasmeer schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:38:
[...]
Dan heb ik GOED NIEUWS voor jullie. Er staat: Officieel uitgesloten van deelname in de uitingen... Maar dit jaar kun je deze TV's wél met voordeel krijgen. Ze mogen alleen niet gecommuniceerd worden in commerciële uitingen.
ZE DOEN DUS MEE!
[ Voor 13% gewijzigd door Ted038 op 25-01-2011 18:41 ]
Ik ben sinds kort eigenaar van een Samsung PS42C450 en ik zit er aan te denken om een AC Ryan PlayonHD aan te schaffen als mediaplayer.
Aangezien ik een al wat oudere Harman Kardon AVR-330 heb zonder HDMI en die eigenlijk zeer goed bevalt wil ik hier geen nieuwe voor aanschaffen.
Blijft echter de vraag over, hoe sluit ik dit spul vervolgens aan op elkaar ?
Kan ik de AC Ryan via HDMI aansluiten op de PS42C450 en die vervolgens via de optical aansluiten op de HK ?
Hoe stel je dit in, en blijft de PS42C450 dan gewoon geluid via zijn eigen speakers geven ?
Aangezien ik een al wat oudere Harman Kardon AVR-330 heb zonder HDMI en die eigenlijk zeer goed bevalt wil ik hier geen nieuwe voor aanschaffen.
Blijft echter de vraag over, hoe sluit ik dit spul vervolgens aan op elkaar ?
Kan ik de AC Ryan via HDMI aansluiten op de PS42C450 en die vervolgens via de optical aansluiten op de HK ?
Hoe stel je dit in, en blijft de PS42C450 dan gewoon geluid via zijn eigen speakers geven ?
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Wel, de monteur wist mij eigenlijk meteen te vertellen dat de buzz die ik hoorde, door de voeding veroorzaakt wordt, en volstrekt normaal is. Hij raadde me vervolgens aan om de TV in te ruilen en te gaan voor een LCD TV, omdat elke plasma-TV zoemt. Toen ik hem het verhaal over de met de spoeltjes resonerende behuizing vertelde, zei hij dat dat inderdaad voorkomt, maar dat dat een veel harder gebrom veroorzaakt. Hij zei dat de limiet waarbij de TV echt als defect moet worden beschouwd van Samsung, 30 decibel is, en het gezoem dat mijn TV maakte lag daar ver onder.vlix schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 10:48:
[...]
Ik heb ook de PS50C7700, met irritant harde buzz, en ik kan bevestigen dat een beetje druk uitoefenen op de behuizing (inclusief de glasplaat) inderdaad het geluid doet veranderen. Het wordt bij mij meestal zachter. Het is duidelijk voor mij dat de behuizing meeresoneert met iets trillends binnen de TV, de eerdergenoemde spoeltjes waarschijnlijk.
Kennelijk heb ik gevoelige oortjes. Ik heb de TV intussen geretourneerd, en ga me maar eens oriënteren op LCD TV's...
Het punt is, het komt vooral bij de Samsungs erg vaak naar voren. Ik volg deze topics al aardig wat jaren, maar heb in een Panasonic plasma nauwelijks klachten gelezen over de buzz. Bij Samsung komt vooral de buzz vaker naar voren.vlix schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:29:
[...]
Wel, de monteur wist mij eigenlijk meteen te vertellen dat de buzz die ik hoorde, door de voeding veroorzaakt wordt, en volstrekt normaal is. Hij raadde me vervolgens aan om de TV in te ruilen en te gaan voor een LCD TV, omdat elke plasma-TV zoemt. Toen ik hem het verhaal over de met de spoeltjes resonerende behuizing vertelde, zei hij dat dat inderdaad voorkomt, maar dat dat een veel harder gebrom veroorzaakt. Hij zei dat de limiet waarbij de TV echt als defect moet worden beschouwd van Samsung, 30 decibel is, en het gezoem dat mijn TV maakte lag daar ver onder.
Kennelijk heb ik gevoelige oortjes. Ik heb de TV intussen geretourneerd, en ga me maar eens oriënteren op LCD TV's...
Bij Panasonic komen weer andere minpunten omhoog uiteraard, helaas is er nog geen perfecte tv
Maar het moet wel heeeeeel gek lopen eer dat ik op het advies van een monteur een tv uitkies met een voor mij inferieure beeldkwaliteit. Dan zou ik me eerder oriënteren op andere plasma's.
Tja, ik heb natuurlijk ook niet voor niks in eerste instantie voor een plasma gekozen. Ik ga inderdaad nog wel onderzoeken of de zoem die ik hoorde op mijn Samsung, net zo hard is op plasma's van andere merken. Ik heb simpelweg geen vergelijkingsmateriaal. LCD's komen afgezien daarvan wel elk jaar dichter in de buurt van plasma's qua beeldkwaliteit, en als ik een klein beetje kwaliteit op moet offeren om een niet-zoemende TV te krijgen, then so be it.