Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcon-l
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-04-2022
Brad Pitt schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:44:
[...]

Had een bekend iets kunnen zijn als je dit forum had doorgelezen ;) Heel veel plasma's zoemen, is "normaal". Tot in een bepaalde mate natuurlijk. Het is niet helemaal normaal als het echt heel storend hoorbaar is nee.
Ik volg het forum van a tot z en weet dus ook dat de plasma`s zoemen, de tv`s die ik gehad heb zoemden dus echt bovenmaats ( anders waren ze natuurlijk ook niet omgeruild). Nu heb ik op de een of andere manier dus ook weer zo`n tv die dat weer doet.... daarom mijn frustraties.

Ik kom namelijk tot nu toe niet echt klachten tegen over het te erg zoemen van de c7700...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonzie123
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik heb hier ergens gelezen dat het ook te maken kan hebben met "ruis" op je spanningsnet. Dus misschien een idee om eens andere groep te proberen? Of andere stopcontactblok?

Bij mij zoemt de 7700 ook maar dat is (voor mij) onhoorbaar op 3m afstand. Hij zoemt het hards als je een wit beeld opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcon-l
fonzie123 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:04:
Ik heb hier ergens gelezen dat het ook te maken kan hebben met "ruis" op je spanningsnet. Dus misschien een idee om eens andere groep te proberen? Of andere stopcontactblok?

Bij mij zoemt de 7700 ook maar dat is (voor mij) onhoorbaar op 3m afstand. Hij zoemt het hards als je een wit beeld opzet.
echt waar!? Dat zou wat zijn, maar is natuurlijk het proberen waard! Hij zoemt idd het hardst als er wit beeld is, maar dat is gewoon te luid. Ik zal het eens proberen...

Is er iemand die een dergelijk iets al eens geprobeerd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonzie123
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik heb trouwens 2 ferrietkernen (3 stuks meegeleverd) op het voedingssnoer geplaatst. 1 aan de TV kant en 1 aan de stekker kant. Ik weet niet of dit nog een verschil maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:31
b.lamein schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:10:
Hij zoemt idd het hardst als er wit beeld is, maar dat is gewoon te luid.
Dat komt omdat de voeding het dan lastig krijgt. Ook een bekend iets. Heb dat op mijn tv ook. Gelukkig niet in die mate dat het bij normaal gebruik hoorbaar is. Alleen als je met je hoofd er boven hangt.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor dat zoemen: dat zal inderdaad één of meerdere spoelen zijn zoals vermoed. Dat kwam vroeger (en misschien nu) ook vaak voor in bv grafische kaarten van PC's.
Heb het vroeger ook eens gehad (op een grafische kaart). de spoel gaat gewoon resoneren en dat geeft afhankelijk van de frequentie een zoemend of fluitend geluid. Ik heb toen eens een gouden tip gekregen op een forum. Breng een soort silicone (of pattex lijm, of naggellak) aan op de spoel zodat de spoel helemaal onder een blob smurrie zit die vast wordt. De spoel doet perfect zijn werk want de materie is niet geleidend maar ze kan niet meer (zo goed) trillen.
Voor mensen waarbij het hopeloos veel herrie geeft is dit misschien een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:43
b.lamein schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:06:
[...]

Ik volg het forum van a tot z en weet dus ook dat de plasma`s zoemen, de tv`s die ik gehad heb zoemden dus echt bovenmaats ( anders waren ze natuurlijk ook niet omgeruild). Nu heb ik op de een of andere manier dus ook weer zo`n tv die dat weer doet.... daarom mijn frustraties.

Ik kom namelijk tot nu toe niet echt klachten tegen over het te erg zoemen van de c7700...
Ik heb een C7700 gehad die de eerste paar dagen niet zoemde. Na een dag of 10 begon het ding spontaan te zoemen. Zeer duidelijk hoorbaar bij gewoon geluid op een meter of 5 afstand. Erg vervelend.

Wehkamp heeft hem omgeruild en die nieuwe hangt inmiddels al weer een 3 weken ofzo en nog nergens last van gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:57
Sinds vandaag de ps50c550 thuis staan. Krijg alleen Dlna nog niet werkend. Morgen eens ff checken.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcon-l
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 18:13:
Voor dat zoemen: dat zal inderdaad één of meerdere spoelen zijn zoals vermoed. Dat kwam vroeger (en misschien nu) ook vaak voor in bv grafische kaarten van PC's.
Heb het vroeger ook eens gehad (op een grafische kaart). de spoel gaat gewoon resoneren en dat geeft afhankelijk van de frequentie een zoemend of fluitend geluid. Ik heb toen eens een gouden tip gekregen op een forum. Breng een soort silicone (of pattex lijm, of naggellak) aan op de spoel zodat de spoel helemaal onder een blob smurrie zit die vast wordt. De spoel doet perfect zijn werk want de materie is niet geleidend maar ze kan niet meer (zo goed) trillen.
Voor mensen waarbij het hopeloos veel herrie geeft is dit misschien een oplossing.
Misschien een goede tip, maar maakt dat qua warmte niet uit? En moet natuurlijk wel een beetje opletten met de garantie. Misschien eerst iemand van samsung er naar laten kijken en eventueel daarna zelf nog open schroeven in inspuiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcon-l
tm030614 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 18:58:
[...]

Ik heb een C7700 gehad die de eerste paar dagen niet zoemde. Na een dag of 10 begon het ding spontaan te zoemen. Zeer duidelijk hoorbaar bij gewoon geluid op een meter of 5 afstand. Erg vervelend.

Wehkamp heeft hem omgeruild en die nieuwe hangt inmiddels al weer een 3 weken ofzo en nog nergens last van gelukkig.
Ik denk dat ik gewoon weer een van de pechvogels ben. Bij mij was de tv de eerste 1,5-2 weken ook goed en begon juist daarna te zoemen. Zelfde verhaal dus...

Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woohoo mijn PS50C7700 is vanmorgen door wehkamp geleverd, wat een enorme doos! :)
Kan niet wachten tot ik 'm vanavond kan unboxen nu eerst nog wat werken.
....

1dag later...hij doet het! :P ,ben helemaal in de wolken, wat een beeld!
Nu moet ik 'm nog instellen op de harmony one remote, vraagje aan de harmony gebruikers; welke softbuttons moet je nog instellen voor deze tv om de bijgeleverde remote helemaal te vervangen; ik denk aan de 3d knop.. wat nog?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2010 10:15 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:58:

....

Nu moet ik 'm nog instellen op de harmony one remote,
Van harte. Wel één tip. Als je de One gebruikt adviseer ik je om geen gebruik te maken van Anynet. Ik stoei al weken met deze combinatie en ook de helpdesk van Logitech kan mij niet helpen. Dus zet en houdt Anynet uit en je zult geen problemen ondervinden.
Veel succes met deze mooie aanwinst.

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:11
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:58:
Woohoo mijn PS50C7700 is vanmorgen door wehkamp geleverd, wat een enorme doos! :)
Kan niet wachten tot ik 'm vanavond kan unboxen nu eerst nog wat werken.
....

1dag later...hij doet het! :P ,ben helemaal in de wolken, wat een beeld!
Nu moet ik 'm nog instellen op de harmony one remote, vraagje aan de harmony gebruikers; welke softbuttons moet je nog instellen voor deze tv om de bijgeleverde remote helemaal te vervangen; ik denk aan de 3d knop.. wat nog?
toetsen die ik veel gebruik zijn de media player in/uitschakelen, 3D in/uitschakelen en de media player bedienngstoetsen ....

• tm030614
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 12:19:
[...]

Van harte. Wel één tip. Als je de One gebruikt adviseer ik je om geen gebruik te maken van Anynet. Ik stoei al weken met deze combinatie en ook de helpdesk van Logitech kan mij niet helpen. Dus zet en houdt Anynet uit en je zult geen problemen ondervinden.
Tegen welk probleem loop je dan aan? Want heb hier een One prima werkend met Anynet.
Werkt perfect samen met de Panasonic BT755 hier.

Alleen bij terugschakelen van DVD naar TV bleef de receiver doorschakelen doordat er teveel signalen werden gegeven. De input kwam hierdoor op FM ipv ARC. Na één telefoontje met de Logitech helpdesk was het na 10minuten verholpen en werkt alles perfect.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 12:19:
[...]

Bedankt, maar heb eigenlijk nog geen flauw idee wat die anynet is, moet ik nog even lezen ...ik vermoed dat het een soort protocol is om de samsung apparaten goed te doen samenwerken?!
Ik koop binnenkort nog de HT-c5900 dus misschien toch nog wat research doen voor ik alles instel.

@ted038 de ingebouwde mediaplayer ga ik nooit gebruiken vermoed ik, draai nu alle content via NAS>playon HDmini

nu nog wat 3D trailertjes kijken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tm030614 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 18:05:
[...]

Tegen welk probleem loop je dan aan? Want heb hier een One prima werkend met Anynet.
Werkt perfect samen met de Panasonic BT755 hier.
Wanneer Anynet aanstaat en ik uit de "0" stand een activiteit selecteer springt mijn receiver (Onkyo) elke keer op TV/CD dus kan ik steeds mijn receiver op de juiste ingang zetten. Bij de activiteit Blu ray herhaalt dit proces zich zeker 6 keer. Wanneer ik Anynet uitzet ondervindt ik dit probleem niet. Nadeel van het uitzetten van Anynet is dat wanneer je één van de usb ingangen gebruikt je geen geluid over je receiver hebt.
Heb al diverse malen contact gehad met de Helpdesk van Logitech maar tot nu toe zonder resultaat. Blijkbaar heeft Anynet voorrang wanneer deze aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 00:13:
[...]

Wanneer Anynet aanstaat en ik uit de "0" stand een activiteit selecteer springt mijn receiver (Onkyo) elke keer op TV/CD dus kan ik steeds mijn receiver op de juiste ingang zetten. Bij de activiteit Blu ray herhaalt dit proces zich zeker 6 keer. Wanneer ik Anynet uitzet ondervindt ik dit probleem niet. Nadeel van het uitzetten van Anynet is dat wanneer je één van de usb ingangen gebruikt je geen geluid over je receiver hebt.
Heb al diverse malen contact gehad met de Helpdesk van Logitech maar tot nu toe zonder resultaat. Blijkbaar heeft Anynet voorrang wanneer deze aanstaat.
Bij mij is het zo ingesteld:

TV gaat bij aan gewoon op ingang TV

Via HDMI2 (met ACR) gaat de kabel in de Panasonic BT-755. Deze staat standaard ingesteld op de stand ACR (zodat het geluid van de TV over de Panasonic loopt). Bij het aanzetten wordt de ingang van de Panasonic dus NIET gewijzigd door de Harmony One.

Vanuit deze positie druk ik vervolgens op de Harmony One op de activiteit 'DVD Kijken'.
De TV gaat naar ingang HDMI2, de Panasonic wordt op Blu-ray/DVD gezet.

Vervolgens druk ik weer op acitiviteit TV op de Harmony One en wordt de TV weer op ingang TV gezet en de Panasonic krijgt 3x een signaal om van ingang te wisselen en komt netjes weer op ARC uit.

Kun je iets met bovenstaande info? Want ik weet niet 100% zeker of ik je probleem goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macwtr
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 18:13:
Voor dat zoemen: [...] de spoel gaat gewoon resoneren en dat geeft afhankelijk van de frequentie een zoemend of fluitend geluid.
Precies de uitleg die een Samsung technicus mij vorige week gaf toen hij naar mijn zoemende P58C6500 kwam kijken. Helaas van officiële wege niets aan te doen. Ze "doen dat allemaal", volgens de man, en het is normaal.

Ben benieuwd naar de voorwaarden bij Wehkamp dat de ene poster 2x een tv om heeft mogen ruilen. De mijne komt bij Plattetvdiscounter.nl vandaan, en die gingen meteen moeilijk doen. Bij hun is de norm dat je 'm a) niet meer dan 1,5 a 2 uur gebruikt mag hebben, en b) 'm niet aan de muur mag hebben gehangen.

Dus als 'ie de eerste avond een paar uur op de grond staat waardoor het gezoem niet opvalt, ben je al de klos...

Zelf die spoelen behandelen is een idee, maar helaas heb ik een vijf-jarig garantieplan afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Net Avatar in 3D op BD gezien WOW.

Echt super vet, je ziet dan pas hoe onwijs goed de beeldkwaliteit van de TV (PS50C7700) is. Echt lopen kwijlen wat een beeld.

(Thanks at Panasonic voor het sturen van de BD *O* )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 00:13:
[...]

Nadeel van het uitzetten van Anynet is dat wanneer je één van de usb ingangen gebruikt je geen geluid over je receiver hebt.
Hierbij moet ik mijzelf corrigeren. Heb vandaag een 2e BR speler gekocht daar mijn Panasonic DMP-BDT300 heel weinig formaten afspeelt. Met deze speler (LG BX-580) krijg ik wel geluid bij afspelen van een usb stick die echter niet aangesloten is op de Sammy maar op de BR speler. Het probleem zit dus in de Panasonic en niet in de Sammy. Excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoppie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:03
Heb hier ook een dergelijke configuratie als tangerine dream:
HDMI-uit van de Onkyo naar de HDMI2 ingang van de Samsung. De HDMI (DVI) uit van mijn Dreambox DM8000 naar de HDMI3-ingang (cable/sat) van de Onkyo.

Vervolgens gaat dit prima als je Anynet aanzet als de Onkyo en de Dreambox aanstaan, dan heb ik zowel beeld als geluid over de Onkyo.

Alleen als ik de TV uitzet en daarna weer aan dan ziet hij geen HDMI signaal van de Dreambox via de Onkyo. Ook het aan/ uitzetten van de Onkyo en de Dreambox helpt dan niet. Er blijft geen HDMI signaal beschikbaar. Pas na het uitzetten van Anynet ziet hij weer een HDMI signaal, maar dan heb je weer geen geluid over de Onkyo speakers. :(
Anynet is dus een probleem, is hier al iemand die hier een slimme oplossing voor heeft gevonden?

Ook heb net een Boxee Box hesteld. Heeft iemand al ervringen hoe dat samenwerkt met de Onkyo en Samsung C7700 in relatie tot Anynet?
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 18:41:
Voor alle duidelijkheid. .
[/quote]

Wat ik nog vergeten ben te vermelden is dat wanneer je de ARC functie wil gebruiken het noodzakelijk is om Anynet te activeren. Zonder gaat het echt niet lukken. Zelf had ik problemen met het aanzetten van de Sammy i.c.m de settopbox en receiver via de Logitech One. Gevolg was dat hij steeds naar de ingang TV/CD ging. Met veel moeite heb ik Anynet kunnen uitzetten waarna het opstarten prima ging. Net wilde ik een mkv film afspelen via de usb stick......geen geluid. Vervolgens Anynet weer geactiveerd en jawel hoor we hadden weer geluid. Als ik Media Play op de ab van de Sammy activeer en naar film ga springt mijn receiver op TV/CD en begint de film. Helaas kon ik geen subs selecteren dat vindt ik wel een minpuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Sinds een tijdje valt het mij op dat op mijn ps58 (exact weet ik het model nu ff niet) het RTL 4 logo, linksboven een beetje ingebrand heeft staan.

Dit valt pas op wanneer je een dvd of bluray aan het kijken bent en de achtergrond is in een scene even blauw of wit. dan zit je vaag het RTL 4) logo. Wij kijken veel RTL zenders....
Mijn instellingen voor tv kijken zijn: mijn instellingen (dus niet dynamisch) en veelal rond de 50% behalve contrast, die staat op 82% en scherpte op 0%
Ik ben juist altijd heel voorzichtig met stilstaande beelden en wanneer ik hem uitzet, zet ik hem altijd even een tijdje op iets wat geen logo's in beeld heeft staat.
Wanneer ik bijvoorbeeld 2 uur lang een film kijken (bluray bijvoorbeeld) dan zie ik het na die 2 uur nog een beetje. Voor alle duidelijkheid, je ziet het niet wanneer de achtergrond zwart of donker/rood/groen is. Alleen bij lichtblauw en wit/geel

Is er iets waarmee ik dit weer rechtkan zetten? zodat ik het niet meer zie? Het is namelijk nog al vervelend, een leek zal het nooit zien maar aangezien ik het wel weet, zie ik het altijd en let ik er ook altijd op.
Hebben jullie dit ook met jullie Samsung plasma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

vwtune schreef op zondag 26 december 2010 @ 14:48:
Sinds een tijdje valt het mij op dat op mijn ps58 (exact weet ik het model nu ff niet) het RTL 4 logo, linksboven een beetje ingebrand heeft staan.

Dit valt pas op wanneer je een dvd of bluray aan het kijken bent en de achtergrond is in een scene even blauw of wit. dan zit je vaag het RTL 4) logo. Wij kijken veel RTL zenders....
Mijn instellingen voor tv kijken zijn: mijn instellingen (dus niet dynamisch) en veelal rond de 50% behalve contrast, die staat op 82% en scherpte op 0%
Ik ben juist altijd heel voorzichtig met stilstaande beelden en wanneer ik hem uitzet, zet ik hem altijd even een tijdje op iets wat geen logo's in beeld heeft staat.
Wanneer ik bijvoorbeeld 2 uur lang een film kijken (bluray bijvoorbeeld) dan zie ik het na die 2 uur nog een beetje. Voor alle duidelijkheid, je ziet het niet wanneer de achtergrond zwart of donker/rood/groen is. Alleen bij lichtblauw en wit/geel

Is er iets waarmee ik dit weer rechtkan zetten? zodat ik het niet meer zie? Het is namelijk nog al vervelend, een leek zal het nooit zien maar aangezien ik het wel weet, zie ik het altijd en let ik er ook altijd op.
Hebben jullie dit ook met jullie Samsung plasma's?
ff een paar uurtjes scrolling laten lopen kan je vinden in het screen burn protection menu

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik duidelijk zijn, deze Sammy bevalt mij meer dan uitstekend. Beeld is. mits goede bron voortreffelijk. Heb nergens last, geen buzz of naijlen o.i.d. Enige probleem dat ik heb is Anynet in combinatie met de Logitech One. De anynet laat ik nu verder uit en heb dan geen problemen. Verder vindt ik de 2 usb uitgangen leuk maar ze werken onvoldoende. Hierbij denk ik bv. aan geen subs bij het afspelen van een mkv bestand. Gelukkig heb ik nu een br-speler die dat wel kan en is ook dat probleem opgelost.
Vandaar dat ik mij dus (gelukkig) helemaal niet kan herkennen in alle problemen die voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paksoy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 11:48
Wie heeft er dan een site waar je 3D trailers kan vinden. Ik vind alleen maar hele korte low resolution voorbeelden als ik op Google zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paksoy schreef op zondag 26 december 2010 @ 19:48:
Wie heeft er dan een site waar je 3D trailers kan vinden. Ik vind alleen maar hele korte low resolution voorbeelden als ik op Google zoek.
Dan zou ik een kijkje nemen op FTD, daar vindt je er honderden. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paksoy
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 20:03:
[...]

Dan zou ik een kijkje nemen op FTD, daar vindt je er honderden. Succes.
Ik heb nog geen nieuwsgroepen, dus dat gaat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Paksoy schreef op zondag 26 december 2010 @ 19:48:
Is dit wat? http://3dvision-blog.com/category/3d-movies/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paksoy schreef op zondag 26 december 2010 @ 20:13:
[...]

Ik heb nog geen nieuwsgroepen, dus dat gaat niet lukken.
Download FTD en Grabit en je zal verbaasd staan wat er zoal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepeet
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 09:10
Kan iemand al wat meer vertellen over de nieuwe firmware T-VALDEUC-3005.1 van de PS50C7700 .
Of leverd het geen verbetering op ten opzichte van versie T-VALDEUC-3003.0
Wat ik opmerk is namelijk dat bij het afspelen van 3d Blu-Ray films heel veel interferentie te zien is.
BV Monster House is heel veel interferentie te zien.

Maar bij het afspelen van A Christmas Carol in 3d weer niet.

Iemand hier meer ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paksoy
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 22:32:
[...]

Download FTD en Grabit en je zal verbaasd staan wat er zoal is.
Wait wut. Kost het allemaal geen geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paksoy schreef op maandag 27 december 2010 @ 01:04:
[...]

Wait wut. Kost het allemaal geen geld?
Geen cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Mits je een okay retentie hebt, anders is de lol er gauw van af. Zo niet is het niet gratis uiteraard, maar goed, gratis is het natuurlijk ook nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:11:
[...]

Mits je een okay retentie hebt, anders is de lol er gauw van af. Zo niet is het niet gratis uiteraard, maar goed, gratis is het natuurlijk ook nooit.
Gewoon FTD en Grabit downloaden. Hier mag ik van mijn provider 50 Gb per maand gratis binnen halen en heb je een extra newsserver (pm € 60 per jaar) dan is het onbeperkt en heb je een retentie van pm. 1 jaar. Echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bij de meeste providers heb je een retentie van nakko dus "moet" je een payserver nemen en kost het niet "nul".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:49:
Bij de meeste providers heb je een retentie van nakko dus "moet" je een payserver nemen en kost het niet "nul".
Zoals ik al schreef kost het mij € 60 per jaar en je hebt er zelfs goedkoper. Maar misschien is het verstandig om dit op een ander forum te bespreken, tenslotte gaat het hier om de Sammy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 07:38:
Zoals ik al schreef kost het mij € 60 per jaar en je hebt er zelfs goedkoper. Maar misschien is het verstandig om dit op een ander forum te bespreken, tenslotte gaat het hier om de Sammy.
Geen idee wie dit onderwerp ter sprake bracht en beweerde dat het nul komma nul zou kosten, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Brad Pitt schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:32:
[...]

Geen idee wie dit onderwerp ter sprake bracht en beweerde dat het nul komma nul zou kosten, maar goed.
>:)

hier nog steeds tevreden met mijn 50c7700 ( ook met usenet-bestanden :X ) , geen brom opgevallen, maar ga er ook niet bewust naar luisteren en heb toch al geen goed gehoor.....
Enig nadeelje is bij switchen tussen dvdspeler en tv via ziggo-box, ik soms het kanaal handmatig naar hdmi moet zetten, ipv reguliere tv-kanalen (welke bij mij dus leeg zijn ivm tv via hdmi van ziggobox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thepeet schreef op zondag 26 december 2010 @ 23:21:
Kan iemand al wat meer vertellen over de nieuwe firmware T-VALDEUC-3005.1 van de PS50C7700 .
Of leverd het geen verbetering op ten opzichte van versie T-VALDEUC-3003.0
Wat ik opmerk is namelijk dat bij het afspelen van 3d Blu-Ray films heel veel interferentie te zien is.
BV Monster House is heel veel interferentie te zien.

Maar bij het afspelen van A Christmas Carol in 3d weer niet.

Iemand hier meer ervaringen mee?
Qua beeld geen verbeteringen. Op de engelse samsung website kan je bij de firmware kijken welke verbeteringen er zijn en dan kan je zien dat het maar kleine verbeteringen zijn en dan ook vaak zo specifiek, dat je waarschijnlijk nooit mee te maken hebt. Zelf doe ik firmware upgraden maar 1x in de 3 maanden ofzo. Als je iedere nieuwe firmware op wilt zetten, ben je bij Samsung om de 2 weken bezig en dan heb ik het nog niet eens over de instellingen die je opnieuw in moet stellen :').

Oh, en wat bedoel je met interferentie? Het fenomeen crosstalk of ghosting? Dus dat je dubbele beelden ziet? Daar hebben alle 3D tv's last van, met name bij beelden met een groot verschil in contrast tussen voorgrond en achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Is er al iets bekend over eventuele nieuwe modellen voor 2011?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Laatst online: 30-09 14:49
Frank Martin schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 21:10:
Is er al iets bekend over eventuele nieuwe modellen voor 2011?
Dat word wel bekend tijdens de CES 2011
Heb de afgelopen weken/maanden gezocht naar een nieuwe tv en ook gegoogled op 2011.
Op Samsung gebied heb ik niks kunnen vinden.

Verwijderd

Vraagje ik heb een Samsung PSC530 in combinatie met een Samsung HT-C550 speakersetje.
Deze via HDMI en Optisch kabeltje verbonden met de TV en dat werkt allemaal perfect.

Nu heb ik een sony PS3 aangeschaft en deze via HDMI aangesloten aan de TV. Nu werkt dat allemaal perfect. Beeld gaat over de tv en geluid over de Samsung speakers alleen mis ik de Dolby Surround. Nu heeft de PS3 een digital out en de samsung tv een digital in. Weet iemand of de Samsung PSC530 het dolby surround signaal van de PS3 kan doorgeven?

Ik heb even tijdelijk getest met een optisch audio kabeltje rechtstreeks van de PS3 naar de Samsung HT-C550 en dan werkt het geluid perfect.

De Samsung HT-C550 heeft maar 1x een Digital Audio in aansluiting.

Verwijderd

Nee, hij blijft steken op Dolby 2.0, heb hier de PS50C550, en dat is van hetzelfde, ondertussen een Denon receiver aangeschaft, en dat klink hoor, plus alle formaten beschikbaar nu.

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
@ 2 posts hierboven, ik zie dat jullie ook een PS50C530/550 hebben.

Ik heb m net vandaag binnen gekregen (wow hijs groot! hehe) maar wat voor beeldinstellingen gebruiken jullie?

Ik vond al wat settings via google o.a op een duitse site maar ik krijg het beeld nog niet helemaal perfect maar mn zin eigenlijk.

Het schijnt dat je in het service menu hem om kunt zetten naar het 590 model wat weer enkele voordelen op zou leveren, iemand hier ervaring daar mee?

Verwijderd

Vooraleer je instellingen te optimaliseren moet hij wel enkele 10 tal uren gespeeld hebben:
Mijn fav setup :

Mode: Standard

Cell Light: 12
Contrast: 95
Brightness: 50
Sharpness: 10
Color: 45
Tint: G33/R67

Advanced
Black Tone: Off
Dynamic Contrast: Off
Gamma: +1
RGB: Off
Color Space: Auto

White Balance Settings:
Red-Offset: 22
Green-Offset: 25
Blue-Offset: 12

Red-Gain: 20
Green-Gain: 25
Blue-Gain: 33

Flesh Tone: Off
Edge Enhancement: Off

Picture Options

Color Tone: Warm1
Filters: Auto
Film Mode: Auto2

De TV instellen op c590 heeft een hakkelend beeld, ben daar vlug van afgestapt, alhoewel je hiermee Cinema Smooth activeert, doch met blu-ray aangesloten en 24P actief het beeld subliem (Sony BDP-570).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Thnx voor de instellingen zijn dit gekalibreerde settings of heb je deze zelf samen gesteld?

Ik heb m zelf redelijk ingesteld nu. Vnvd Avatar BD gekeken, vet hoor op zo'n huuuuge scherm!

Maar het kan dus wel hem op een ander model instellen?!?! Heb je ook geprobeerd om m op 560 te zetten om Cinema Smooth te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoMoreMusic
  • Laatst online: 15-09 13:59
Eergisteren is bij mij de ps50c550 binnen gekomen, nu pas van de schok bijgekomen. :9~

Wilde een post doen met alleen maar WOW erin maar bedacht dat die misschien verwijderd zou worden en heb maar even gewacht tot ik het wat beter onder woorden kon brengen.

Voor dat geld zoveel scherm, onbegrijpelijk. Heb er tot nu toe wat tv vanaf de schotel (via dreambox) op gekeken en moet zeggen valt me helemaal niet tegen voor een SD signaal. Je ziet nu wel ineens de kwaliteit verschillen tussen de uitgezonde beelden. Zeker bij de reclames, sommige rete strak andere blokkerig. Kun je meteen zien hoeveel geld de producenten voor marketing over hebben. ;) Aankomend jaar maar eens voor een HD ontvanger gaan sparen.

Valt ook op dat soms zaken (personen) wazig zijn als ze wat meer achterin het beeld staan (in de diepte) maar dat kan ook aan de beeldverbeteraars liggen want ik heb alles nog op de fabrieks instellingen staan. Nog geen tijd gehad om meer te doen dan een uurtje TV kijken. Instellen komt volgend jaar (na het weekend dus) wel.

Wel de PS3 via hdmi even snel bekeken, dubbel WOW. Intro Final Fantasy XIII was om emotioneel van te worden zo mooi. Alleen al de XMB is shocking mooi. Zeker als je op een game gaat staan en de achtergrond verandert. Ongeloofelijk scherp. Kon ineens in BLUR gras langs de kant van de weg zien.

Wij komen van een Philips breedbeeld crt (zal niet meer dan 60 cm diagonaal zijn) dus was wel even slikken toen de sammy eenmaal op het tv meubel stond. :o
Zitten op een kleine 2 meter afstand dus Full HD is echt goed te zien. :9~ :9~

Begin nu gewend te raken als ik 's ochtend in de kamer kom, doe nog wel even een _/-\o_ maar daarna is alles weer als normaal >:)

Dat we het komende jaar met z'n allen hier maar veel plezier van onze plasma schermen mogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElayZ schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 02:43:
Thnx voor de instellingen zijn dit gekalibreerde settings of heb je deze zelf samen gesteld?

Ik heb m zelf redelijk ingesteld nu. Vnvd Avatar BD gekeken, vet hoor op zo'n huuuuge scherm!

Maar het kan dus wel hem op een ander model instellen?!?! Heb je ook geprobeerd om m op 560 te zetten om Cinema Smooth te activeren?
Na kalibratie heel kleine fijn afstelling aangebracht, en al die hulpjes voor beeld verbetering uitgezet, (mits je goed digitaal bron materiaal aanlevert).

Neen geen andere types meer ingesteld, hij voldoet nu heel goed, aangesloten zijn een:
Qnap NMP1000P, SAB HD Satt, Blu Ray BDP-570 via Denon 1610.
9/10 voor Samsung :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Natuurlijk 1 week nadat ik de PS50C550 heb gekocht is de PS50C530 in de aanbieding voor 90 euro minder als wat ik bij de BCC uitonderhandeld heb gekregen. Was al zo trots op mezelf....

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotje333
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:22
Heeft iemand voor mij gecalibreerde settings voor de PS50C7700?
Ik heb 1 paar settings gevonden, ik weet niet meer precies waar maar die waren voor mij niet goed en vermoedelijk voor een andere TV.
Ik heb al gezocht op het forum maar ik kon het niet vinden :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepeet
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 09:10
Rotje333 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 01:03:
Heeft iemand voor mij gecalibreerde settings voor de PS50C7700?
Ik heb 1 paar settings gevonden, ik weet niet meer precies waar maar die waren voor mij niet goed en vermoedelijk voor een andere TV.
Ik heb al gezocht op het forum maar ik kon het niet vinden :$
Wel eerst even >100 uurtjes in laten spelen.

Picture Settings:
Mode: Movie
Cell Light: 17
Contrast: 80
Brightness: 52
Colour: 50
Tint: 50/50

Advanced Settings:
Gamma: +2
Expert pattern: off
RGB Only mode: off

Colour Space: Custom
- R 50 0 0
- G 28 50 0
- B 9 0 50
- Y 45 50 0
- C 35 54 50
- M 50 0 64

White Balance:
- RO -25
- GO -23
- BO -24
- RG -18
- GG -24
- BG -25

10p White Balance: ( Interval: R G B )
- 1: -2 0 -3
- 2: 0 -1 -1
- 3: 0 0 0
- 4: 0 -1 0
- 5: 0 0 0
- 6: 0 0 0
- 7: 0 0 0
- 8: 0 -2 0
- 9: -2 -2 0
-10: 0 0 0

Flesh Tone: 0
Edge Enhancement: 0

Picture Options:
Colour Tone: Warm2
Size: Screen Fit
Digital Noise Filter: Off
MPEG Noise Filter: Off
HDMI Black Level: Low
Motion Judder Canceller: Off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotje333
thepeet schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 01:17:
[...]

Wel eerst even >100 uurtjes in laten spelen.

[...]
Bedankt!

Bepaalde dingen kan ik echter niet vinden in de menu's van de TV, moet ik hiervoor in het service menu o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotje333
Nog een vraagje van mijn kant, ik probeer in het servicemenu te komen van mijn PS50C7700 via Info > Menu > Mute > Power, dan verschijnt ongeveer een seconde het menu, maar daarna krijg ik gewoon TV beeld, wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rotje333 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 20:31:
Nog een vraagje van mijn kant, ik probeer in het servicemenu te komen van mijn PS50C7700 via Info > Menu > Mute > Power, dan verschijnt ongeveer een seconde het menu, maar daarna krijg ik gewoon TV beeld, wat kan ik hieraan doen?
Zet hem op een externe aansluiting zonder dat die beeld heeft. Of haal de CI+ module eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotje333
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 21:00:
[...]

Zet hem op een externe aansluiting zonder dat die beeld heeft. Of haal de CI+ module eruit
Dat ik daar niet aan gedacht had, super bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rotje333 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 21:06:
[...]

Dat ik daar niet aan gedacht had, super bedankt:)
Geen dank. Maar waarom wil je in het service menu? Alle instellingen die thepeet noemde, kan je ook gewoon in het beeldmenu aanpassen ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:53:
[...]

Alle instellingen die thepeet noemde, kan je ook gewoon in het beeldmenu aanpassen ^^.
De 10p White Balance: ( Interval: R G B ) ook? Zoja waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:38
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:15:
[...]

De 10p White Balance: ( Interval: R G B ) ook? Zoja waar dan?
Menu>Beeld> Geavanceerde instellingen>10P witbalans >aan >:) >:) >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk1982
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-12-2024
harley schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 16:17:
Natuurlijk 1 week nadat ik de PS50C550 heb gekocht is de PS50C530 in de aanbieding voor 90 euro minder als wat ik bij de BCC uitonderhandeld heb gekregen. Was al zo trots op mezelf....
Nou, ik heb hem besteld, de PS50C530. Zal in de loop van de week wel bezorgd worden, ik ben benieuwd.
De indeling van de kamer is in ieder geval al omgegooid voor de komst van dit bakbeest :P

Is weer eens wat anders dan een Philips 26" FlatTV >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Nou sinds gister ben ik ook in het bezit van mijn 1e plasma de 50c530 (aanbieding media markt alkmaar €555).
Direct de hack met cinema smooth uitgevoerd ;) Werkt prima !

Voor de mensen die twijfelen over een plasma icm. een htpc het is goed te doen alleen zou ik wel de nodige dingen aanpassen wat taakbalk/achtergrond/screensaver betreft want je ziet het vrij gauw inbranden.
Wat ik minder vond is dat samsung nu net weer een andere vesa maat heeft (400x400 ipv 400x200).
Nu moet ik helaas weer een nieuwe wandbeugel aanschaffen ....

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Gebruikt iemand hier de DLNA functie op zijn tv ?
Ik krijg hem niet werkend. Heb zo'n vermoeden dat het de instellingen zijn. hij heeft wel een netwerkverbinding maar tijdens de test geen internetverbinding en hij vind ook mijn NAS (met mediashare functie) of mijn PC met TVersity niet.

Het beeld niets dan lof. Had alleen wel verwacht dat het inbranden inmiddels wel minder zou zijn als bij mijn vorige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allen,

Ik ben sinds een week ook eigenaar van een PS50C550 voor € 699 bij MM, had hiervoor een PS42SH5 en kan nog niet zeggen dat ik de PS50C500 vele malen beter vindt kwa beeld- en geluidskwaliteit. Ja hij is wel wat scherper maar geen wow effect. Waarschijnlijk eerst even inspelen (heb vernomen >200 uren) en dan calibreren.

Ik heb de box voor KPN digitene verruild Digitenne insteekkaart. Ben hier wel blij mee, weer een afstandsbediening minder.

Heb de calibratie settings van "thepeet" geprobeerd maar dan is alles zo donker en mis ik dus een hoop detail. In ieder geval ook dank voor de settings "thepeet".
Ik heb voorlopig Dynamisch als beeld aangehouden met wat aanpassingen vanuit de calibratie DVD van monster maar ben nog steeds niet helemaal tevreden.

Wat betreft de mediaplayer van de tv, is mij te beperkt en blijf dus bij mijn Mede8er 500x, speelt tot nu toe alles af en beeld is goed te noemen. (Hopelijk na 200 uren beter)

Wat mij tegenvalt is het geluid dat uit de boxen komt, heb dus gebruik gemaakt van de optische link naar mij Harman/Kardon zet en dat bevalt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:10:
Hallo Allen,

Ik ben sinds een week ook eigenaar van een PS50C550 voor € 699 bij MM, had hiervoor een PS42SH5 en kan nog niet zeggen dat ik de PS50C500 vele malen beter vindt kwa beeld- en geluidskwaliteit. Ja hij is wel wat scherper maar geen wow effect. Waarschijnlijk eerst even inspelen (heb vernomen >200 uren) en dan calibreren.

Ik heb de box voor KPN digitene verruild Digitenne insteekkaart. Ben hier wel blij mee, weer een afstandsbediening minder.
beoordeel je de beeldkwaliteit obv bluray oid, of of de digitenne-kwaliteit (want digitenne s*cks, ivm met HD beeld tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat hem eerst zijn 100 uren spelen achter de rug hebben, en een nieuwe beeld ervaring zal je wereld op kleuren.

Mits een goede afstelling na de inspeel periode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotje333
;)
harley schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:25:
Ik krijg hem niet werkend. Heb zo'n vermoeden dat het de instellingen zijn. hij heeft wel een netwerkverbinding maar tijdens de test geen internetverbinding en hij vind ook mijn NAS (met mediashare functie) of mijn PC met TVersity niet.

Het beeld niets dan lof. Had alleen wel verwacht dat het inbranden inmiddels wel minder zou zijn als bij mijn vorige.
Probeer eens de PC Share manager van Samsung, hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
had die wel al ergens voorbij zien komen maar de link ervan was dood. Daarnaast lijkt het me niet dat het alleen met de pc share manager van samsung zou moeten werken ? Anders is het imo een nutteloze functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stuwie schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:47:
[...]

Menu>Beeld> Geavanceerde instellingen>10P witbalans >aan >:) >:) >:) >:) >:)
Zo ver was ik ook. Als je hier "aan" selecteerd kan je een paar instellingen doen maar lang niet alle instellingen die De Peet vermeld. Hoe kom ik daar dan terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DLNA werkt inderdaad ook zonder de Share Manager. Ik zie mijn NASSEN, als DLNA geactiveerd is binnen de NAS, keurig in het rijtje van DLNA bronnen verschijnen op de TV. Afspelen van diverse soorten media is ook mogelijk maar omdat ik een HTPC in gebruik heb, maak ik zelden gebruik van DLNA.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamic2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-08-2019
Is er ergens waar je kan zien hoeveel brand uur dat ie heeft? [ps50c7700]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoMoreMusic
  • Laatst online: 15-09 13:59
harley schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:25:

Heb hier ps3 media server draaien en die wordt goed door de tv op gepikt. TV krijgt een adres van mijn adsl modem en de internet test werkt bij mij. Als de NAS en TVersity DLNA gebruiken moet je misschien toch eerst de netwerk verbinding onderzoeken.

Met inbranden bedoel je retentie neem ik aan? Schijnt minder te worden naarmate de tv meer uren heeft gewerkt. Maar dit is mijn eerste plasma dus vetrouw niet op mijn woord. Ik heb er ook nog amper uren opzitten maar moet zeggen dat ik nog geen retentie heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:10:
Hallo Allen,

Heb de calibratie settings van "thepeet" geprobeerd maar dan is alles zo donker en mis ik dus een hoop detail. In ieder geval ook dank voor de settings "thepeet".
Ik heb voorlopig Dynamisch als beeld aangehouden met wat aanpassingen vanuit de calibratie DVD van monster maar ben nog steeds niet helemaal tevreden.
....
Ik heb de volgende instellingen geprobeerd:

Mode: Movie
Cell Light: 8
COntrast: 90
Brightness: 56
Colour: 53
Tint (G/R): G35/R65

Gamma: 0
Flesh Tone: 0
Edge Enhancement: Off
Colour SPace: Auto

White Balance
R-Offset: 22
G-Offset: 25
B-Offset: 12
R-Gain: 33
G-Gain: 25
B-Gain: 33

Colour Tone: Warm2
Film Mode: Auto 1

Probeer ze eens.

[ Voor 0% gewijzigd door Amdk6II op 04-01-2011 00:03 . Reden: Hoofdletter aangepas ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amdk6II schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 00:02:
[...]

Ik heb de volgende instellingen geprobeerd: ...........................
Probeer ze eens.
Mijn ervaring is dat de instellingen per bron kunnen verschillen. Zo zijn mijn instellingen bij tv (settopbox) en dvd anders zijn dan van mijn blu ray speler en ps3. Kortom experimenteer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 00:05:
[...]

Mijn ervaring is dat de instellingen per bron kunnen verschillen. Zo zijn mijn instellingen bij tv (settopbox) en dvd anders zijn dan van mijn blu ray speler en ps3. Kortom experimenteer.
Dat niet alleen. Hangt ook van af wat je kijkt welke instelling het beste is. Zo gebruik ik liever dynamisch contrast bij het bekijken van animatie films voor wat fellere kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 00:05:
[...]

Dat kan kloppen, ik had deze van internet geplukt. Ziet er goed uit, wel een paar wauw momenten gehad.
Beeld mag zo natuurlijk mogelijk. Bij dynamisch heb je overigens haast geen instellingen.
Geen tv is hetzelfde en dat geld ook voor de bron. Ik ben ook nog niet klaar met uitproberen.

Ik wil ook nog een goede calibratie doen. Helaas heb ik alleen een pvr humax 5050c en de ingebouwde speler van de 50c550, weet iemand hier iets op? De dvd speler is niet aangesloten omdat component al in gebruik is, tv hangt vrij plat aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Jongens en meisjes,

Ik heb gister een KPN starterskit via een lid hier gekocht. En sinds een week heb ik de ps50c530 gekocht. Echt een heerlijk scherm met een heerlijke buzz! De zenders NL1, 2 en 3 heb ik en dat werkt goed en ik heb het idee dat het beeld iets beter is dan via de samsung digitenne decoder.

Echter...

De cam module werkt niet. Althans.... Ik verwacht dat ik een respons of melding van de tv krijg als ik de cam module in de tv stop. Er gebeurd helemaal niets. Wat is er aan de hand? Wat doe ik fout?

Ik kan de betaalde zenders dus niet zien.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk1982
Heb jullie als kenners trouwens aanraders voor wat betreft de muurbeugel?

Ik ben op zoek naar een goed, doch betaalbaar exemplaar dat geschikt is voor de PS50C530.
Ik weet niet in hoeverre het van belang is, maar de beugel en tv moeten aan een wand komen te hangen van cellenbetonblokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ted038 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:43:
[...]

beoordeel je de beeldkwaliteit obv bluray oid, of of de digitenne-kwaliteit (want digitenne s*cks, ivm met HD beeld tenminste)
De kwaliteit van het beeld bij digitenne is mbv de insteekkaart er niet slechter op geworden, maar juist wat beter. Moet hier wel bij vermelden dat ik de antenne hiervoor via mijn Monster clean power laat lopen en het verschil hierdoor wel te zien is (zonder is er namelijk wazig beeld).

De oude digitenne box wordt binnenkort opgehaald en scheelt mij weer € 4,- per maand. Er kunnen namelijk 3 smartcards op 1 abo. Ik heb er nu 2 (1 box in de slaapkamer en in de insteekkaart voor de PS50C550)

Gisteren heb ik een MKV (1080P) binnen gehaald en afgespeelt via de mede8er (HDMI) en ja het beeld wordt/is wel wat beter, maar met de instelling van "thepeet" een achteruitgang. Ik zal denk ik geduldig moeten zijn en de inspeel uren moet afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

jk1982 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:06:
Heb jullie als kenners trouwens aanraders voor wat betreft de muurbeugel?

Ik ben op zoek naar een goed, doch betaalbaar exemplaar dat geschikt is voor de PS50C530.
Ik weet niet in hoeverre het van belang is, maar de beugel en tv moeten aan een wand komen te hangen van cellenbetonblokken.
Ik heb deze van Vogel. Het resultaat is prachtig! Het scherm wordt zeer dicht tegen de muur geplaatst, maar dat is dan ook meteen een nadeel, want de aansluitingen aan de achterzijde van de tv mogen niet teveel uitsteken.

Ik heb dezelfde TV. Bevalt jouw tv een beetje?

[ Voor 3% gewijzigd door Younes op 04-01-2011 11:18 ]

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk1982
Younes schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:17:
[...]

Ik heb deze van Vogel. Het resultaat is prachtig! Het scherm wordt zeer dicht tegen de muur geplaatst, maar dat is dan ook meteen een nadeel, want de aansluitingen aan de achterzijde van de tv mogen niet teveel uitsteken.

Ik heb dezelfde TV. Bevalt jouw tv een beetje?
Dat moet nog blijken, ik heb hem nog niet binnen. Ik zit met smart te wachten op een telefoontje van de bezorgdienst i.v.m. een bezorgafspraak. Denk dat ik hem dit weekend wel binnen heb.

Maargoed, geduld is een schone zaak.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 08:26
Interessante topic ;)

Ik heb nu ongeveer een maand de PS50C550 en ben erg onder de indruk van het prachtige beeld.
Ik loop echter tegen een probleem aan. Ik kijk regelmatig films via mijn laptop (Macbook Pro 3.1).

Als de tv via DVI>HDMI op 1080p@50hz draait heb ik geen last van flickering, maar wel van van motion judder. Het bronmateriaal is (meestal) 720P 23.967fps.
Als ik de frequentie naar 60hz verander is het motion judder probleem verholpen, maar heb ik van flickering. Het beeld is dan veel onrustiger. Bij alle frequenties m.u.v. 25&50hz heb ik last van deze flickering. Ik heb het vermoeden dat die 600hz submotion field dat niet wordt ingeschakeld.

Bij 1080i@50Hz met Film Mode aan is motion judder nog steeds zichtbaar. Bij analoge tv heb ik geen last van flickering (ik neem aan dat die dan op 50hz draait).

Alvast dank voor alle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Even aanvullend op mijn voorgaande post:

Ik ben zelf nog steeds aan het zoeken naar een oplossing voor mijn Conax Smit probleem.

Her en der lees ik dat er in het menu een extra keuze mogelijkheid moet verschijnen om de cam module te beheren. Deze zou dan CAM (oid) moeten heten. Dat is bij mijn ps50c530 NIET het geval.

Moet de CAM module op via een bepaalde stappenplan geinstalleerd worden?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

webmasternick schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:42:
Interessante topic ;)

Ik heb nu ongeveer een maand de PS50C550 en ben erg onder de indruk van het prachtige beeld.
Ik loop echter tegen een probleem aan. Ik kijk regelmatig films via mijn laptop (Macbook Pro 3.1).

Als de tv via DVI>HDMI op 1080p@50hz draait heb ik geen last van flickering, maar wel van van motion judder. Het bronmateriaal is (meestal) 720P 23.967fps.
Als ik de frequentie naar 60hz verander is het motion judder probleem verholpen, maar heb ik van flickering. Het beeld is dan veel onrustiger. Bij alle frequenties m.u.v. 25&50hz heb ik last van deze flickering. Ik heb het vermoeden dat die 600hz submotion field dat niet wordt ingeschakeld.

Bij 1080i@50Hz met Film Mode aan is motion judder nog steeds zichtbaar. Bij analoge tv heb ik geen last van flickering (ik neem aan dat die dan op 50hz draait).

Alvast dank voor alle reacties.
Activeer cinemasmooth (24p mode) via de hack (naar C590).
Wellicht dat dat beter werkt :)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
SmokeyTheBandit schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:02:
[...]

Activeer cinemasmooth (24p mode) via de hack (naar C590).
Wellicht dat dat beter werkt :)
Thanks voor de reactie.
Dat was ik vergeten te melden, die hack had ik al geprobeerd. Om cinesmooth te activeren moet ik het signaal op 24hz zetten. Het beeld is dan wel rustiger (minder flicker) dan bij het 60Hz signaal, maar ik heb nog steeds last van motion judder (i.t.t. bij de 60Hz stand).

Ik heb het zojuist getest met een windows PC (HDMI-HDMI) op 60hz, maar dan is de flickering ook aanwezig.

[ Voor 22% gewijzigd door webmasternick op 04-01-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort de ps50c550. Als ik films afspeel via de mediaplayer functie heb ik geen ondertiteling. Iemand een idee waar dat aan kan liggen? Heb gezien dat er een neiuwe update is. Wat doet deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Ign0r3Me schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:56:
[...]

Heb hier ps3 media server draaien en die wordt goed door de tv op gepikt. TV krijgt een adres van mijn adsl modem en de internet test werkt bij mij. Als de NAS en TVersity DLNA gebruiken moet je misschien toch eerst de netwerk verbinding onderzoeken.

Met inbranden bedoel je retentie neem ik aan? Schijnt minder te worden naarmate de tv meer uren heeft gewerkt. Maar dit is mijn eerste plasma dus vetrouw niet op mijn woord. Ik heb er ook nog amper uren opzitten maar moet zeggen dat ik nog geen retentie heb gezien.
Blunder van de week. Vorige week van Tele2 naar UPC overgestapt en daarom ook weer een nieuwe router geplaatst (tele2 levert een modem met ingebouwde router en wifi)
Moet je wel de kabel ook goed aansluiten op de TV want de nieuwe router voorziet wel direct in de juiste instellingen op auto instellingen. Via Tele2 werkte dit dus gewoon niet (ook niet met de handmatige instellingen)
EMDB schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:01:
[...]

Waar vind ik die upgrade? De C590 lijkt me geen Europees model, bevat deze dan nog wel de Nederlandse taal voor de menu's?
volgens mij moet dat op deze manier:
Bron
I have the Samsung PS50c550 running f/w T-TDT5DEUC_1020.0 and can confirm that I can access the service menu using the remote.
(INFO -->MENU-->MUTE-->STANDBY)
However there is no option for 24p enabling in there.

You are however able to change the model number (i.e. to PS50C590) using the service menu. After that (Standby off to save/ Standby on) you can access the "Cinema Smooth" option (or 24P mode).
(MENU -->PICTURE-->PICTURE OPTIONS-->FILM MODE)

NOTE :- After changing the model number, changing to "Cinema Smooth" option is available ONLY when the playing source is actually 24p (I used a 24p mkv file played via HDMI for this). This may explain why some reports say this is not possible.

You can also change back to C550 should you ever need to.

NOTE 2:- Going into Service Menu resets all your careful calibration settings to defaults - so make a note of them beforehand so you can restore them.
Maar als ik het dikgedrukte uitvoerdan schakelt hij gewoon uit. Vandeweek nog maar eens goed voor gaan zitten.
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:58:
Ik heb sinds kort de ps50c550. Als ik films afspeel via de mediaplayer functie heb ik geen ondertiteling. Iemand een idee waar dat aan kan liggen? Heb gezien dat er een neiuwe update is. Wat doet deze?
Voor zover mij bekend kan de Mediaplayer functie alleen ondertitels als ze niet "ingebakken" zijn dus je zelt ze moeten extracten naar een SRT bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
harley schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:12:
Maar als ik het dikgedrukte uitvoerdan schakelt hij gewoon uit. Vandeweek nog maar eens goed voor gaan zitten.
Ik had hetzelfde probleem. De TV moet in standby staan en daarna moet je deze handelingen uitvoeren.
Daarna gaat de TV aan en komt het service vanzelf tevoorschijn (duurt eventjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Younes schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 10:24:
Jongens en meisjes,

Ik heb gister een KPN starterskit via een lid hier gekocht. En sinds een week heb ik de ps50c530 gekocht. Echt een heerlijk scherm met een heerlijke buzz! De zenders NL1, 2 en 3 heb ik en dat werkt goed en ik heb het idee dat het beeld iets beter is dan via de samsung digitenne decoder.

Echter...

De cam module werkt niet. Althans.... Ik verwacht dat ik een respons of melding van de tv krijg als ik de cam module in de tv stop. Er gebeurd helemaal niets. Wat is er aan de hand? Wat doe ik fout?

Ik kan de betaalde zenders dus niet zien.
Niemand een idee?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Heeft iemand toevallig gekalibreerde instellingen voor de ps58b680 ?

Of kan ik hier ook instellingen gebruiken van bijvoorbeeld een 50 inch model?

Ik heb trouwens na een uurtje scrolling laten lopen (screen burn protection menu) nog steeds last van het vaag kunnen zien van het RTL4) logo. (alleen bij witte/blauw/gelige achtergronden)

Zijn er meer mensen met dit probleem? of moet ik dat scrolling langer laten lopen?

Anyone?

[ Voor 49% gewijzigd door vwtune op 07-01-2011 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotje333
Is er een mogelijkheid om een geluidsinstallatie via component (rood-wit) aan te sluiten om bij TV (via een CAM module) te gebruiken?
Ik heb nu m'n set aangesloten via een normale aux kabel, wat een drama :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Rotje333 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:27:
Is er een mogelijkheid om een geluidsinstallatie via component (rood-wit) aan te sluiten om bij TV (via een CAM module) te gebruiken?
Ik heb nu m'n set aangesloten via een normale aux kabel, wat een drama :')
Ik weet niet welke tv jij hebt, maar die van mij (ps50c530) heeft ook een spdif out. Digitale geluidsuitgang dus... Als jouw geluidsinstallatie zo'n ingang heeft, dan heb je alleen nog zo'n kabeltje nodig.

FF mijn probleem nog en dus een vraag aan iedereen hier: Hoever steekt bij jullie de cam module uit de tv?

Ik heb nu een matrix cam in de tv gestoken. Die ondersteunt ook Conax, maar ik krijg nog steeds geen reactie van de tv. De CAM steekt ook een stuk meer uit dan bij de Sony lcd van mijn ouders. Daar werkt die Matrix cam wel...

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand misschien voor mij een goede beeld instelling voor de ps50c6500?(diegene zal ik zo dankbaar zijn)
want ik kom er zelf uit echt niet uit.

of kan ik de instellingen over nemen van de ps50c5500 wat hier op het forum staan?

m.v.g michael.w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:57:
heeft iemand misschien voor mij een goede beeld instelling voor de ps50c6500?(diegene zal ik zo dankbaar zijn)
want ik kom er zelf uit echt niet uit.

of kan ik de instellingen over nemen van de ps50c5500 wat hier op het forum staan?

m.v.g michael.w
Wat houdt je tegen om de instellingen van de ps50c5500 te proberen?

Is je tv wel ingespeeld? 100 uur?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotje333
Younes schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:23:
[...]

Ik weet niet welke tv jij hebt, maar die van mij (ps50c530) heeft ook een spdif out. Digitale geluidsuitgang dus... Als jouw geluidsinstallatie zo'n ingang heeft, dan heb je alleen nog zo'n kabeltje nodig.

FF mijn probleem nog en dus een vraag aan iedereen hier: Hoever steekt bij jullie de cam module uit de tv?

Ik heb nu een matrix cam in de tv gestoken. Die ondersteunt ook Conax, maar ik krijg nog steeds geen reactie van de tv. De CAM steekt ook een stuk meer uit dan bij de Sony lcd van mijn ouders. Daar werkt die Matrix cam wel...
Ja klopt, mijn TV heeft ook een spdif out, maar mijn geluidsinstallatie heeft dit niet, hij is nu van een paar jaar terug.

Bij mij steekt de CAM module overigens ook een aardig eindje uit de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Rotje333 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:32:
[...]

Ja klopt, mijn TV heeft ook een spdif out, maar mijn geluidsinstallatie heeft dit niet, hij is nu van een paar jaar terug.

Bij mij steekt de CAM module overigens ook een aardig eindje uit de tv.
Dan moet je volgens mij een DAC hebben (deze is goed en goedkoop). Die zet digitaal om naar analoog. Dan kun je mbv tulpstekkers je tv aansluiten op je stereo isntallatie.

Kan iemand dat bevestigen?

Edit.....

Deze is goedkoper

[ Voor 13% gewijzigd door Younes op 06-01-2011 17:09 ]

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badgeryayo
  • Laatst online: 24-05 06:44
Ben ik de enige die vind dat bij het activeren van Cinema Smooth op de C550(uiteraard 'gemod' naar C590) de zwartwaardes zwaar slechter worden. Bovendien komt er ook een dikke ruis over het beeld heen. Beiden zijn niet meer weg te krijgen door aan andere instellingen te klooien, tenzij ik Cinema Smooth weer uitzet natuurlijk. Vind het effect zeker chill, maar het is me niet mijn prachtige zwarte kleuren waard ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van die hack ben ik vlug afgestapt hoor, die C590 instellingen draaien nooit goed op de C550.
Je kan er iets meer mee activeren, maar het oogt nooit goed, wat normaal is, het zijn immers niet dezelfde toestellen.

Ik heb mooi 24P van zowel van mijn Blu ray (BDP570)speler als van mijn Media Speler (NMP1000P), en alles mooi vloeiend en strakke beelden, na zijn inspeel periode prachtige beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badgeryayo
  • Laatst online: 24-05 06:44
Maar hoe gebruik je dan 24p zonder de C590 settings? Dat kan toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 18:00:
Van die hack ben ik vlug afgestapt hoor, die C590 instellingen draaien nooit goed op de C550.
Je kan er iets meer mee activeren, maar het oogt nooit goed, wat normaal is, het zijn immers niet dezelfde toestellen.

Ik heb mooi 24P van zowel van mijn Blu ray (BDP570)speler als van mijn Media Speler (NMP1000P), en alles mooi vloeiend en strakke beelden, na zijn inspeel periode prachtige beeldkwaliteit.
Mag ik vragen op hoeveel Hz het signaal van de media speler staat? Krijg jij ook flickerend beeld als de frequentie niet op 50 of 25 hz staat? Dat zou bij met name witte scenes op moeten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Badgeryayo schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 18:40:
Maar hoe gebruik je dan 24p zonder de C590 settings? Dat kan toch niet?
Dat ligt helemaal aan je bron. Je bluray speler zendt het signaal uit in bijvoorbeeld 1080p 24hz.Dat pikt je tv op en laat dat vervolgens als zodanig zien

...en waarom?

Pagina: 1 ... 12 ... 24 Laatste