Even mijn post aangepast; ik heb nog nooit last gehad van flikkeren en IR.
Ik weet wat het is en inhoudt, maar ik heb er nog nooit last van gehad. Wel als ik mijn paneel in één keer uitzet na een weergave, maar bij film gebruik heb ik er geen last van. De scenes volgen elkaar op en dan zie je het gewoon niet. Moet wel gezegd worden dat ik 1 uurtje tv kabeltv kijk tijdens het eten, maar verder alleen films, series, docu's etc.. Allemaal zonder logo. Heerlijk!
Na een film zie je een minuutje de ondertiteling wat nagloeien, maar ook dat is weer weg als ik door het menu van mijn mediaplayer blader. Geen probleem dus

.
Mijn ouders kijken op de 37x20 wel alleen maar kabel en daar zie ik het heel soms wel in de hoeken inderdaad. Maar, voor die € 500,- (toendertijd) had je qua beeldkwaliteit gewoon niks goeds wat je kon kopen.
Ik ben ook totaal niet gevoelig voor het flikkeren van de plasma tv's (gelukkig!). Sommige mensen zien het en dan is het natuurlijk geen optie om een plasma te nemen.
Daarnaast heb ik een ideale huiskamer wat omgevingslicht betreft. Ik heb 3 meter aanbouw en dan komen mijn ramen pas. Ik kan deze lamellen makkelijk sluiten en dan is het gewoon mooi donker. Ook op een zonnige dag.