Kortom, dan dus beter gewoon voor de 60E6500 gaan in mijn geval. Model van vorig jaar vind ik absoluut geen probleem. Ik ga er qua beeld sowieso fors op vooruit gezien mijn huidige Samsung LE40F71 LCD uit 2006 (een van de eerste Full HD's!).
De E6500 of de Panasonic VT50 zijn absoluut geen straf, zeker niet als je ziet wat ze nu kosten. Ik zou als ik jou was deze beide modellen eens rustig bekijken, nu ze her en der nog in de winkels staan.
Anoniem: 337884
Dan zou ik ook de 6500 kopen.XeNoBiTe schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:25:
Kortom, dan dus beter gewoon voor de 60E6500 gaan in mijn geval. Model van vorig jaar vind ik absoluut geen probleem. Ik ga er qua beeld sowieso fors op vooruit gezien mijn huidige Samsung LE40F71 LCD uit 2006 (een van de eerste Full HD's!).
Thanks. Nu op zoek naar een winkel in het Westen van het land die de 6500 demo heeft staan voor een reële prijs.
En Master Jeff is de uitspraak al bekend?Master Jeff schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:34:
Ja, de spanning zit er bij mij ook goed in en ben nog afwachtend op de uitspraak van de commissie. Deze volgt binnen 6 weken, waarvan er nu 2 zijn verstreken.
Zodra mij meer bekend is bericht ik hierover in dit topic.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
@Tijntje: Ik heb het hem vorige week ook al gevraagd maar nog niks gehoord.
Hij STOND een maand geleden bij de mediamarkt Amsterdam Arena, maar of ie er nu nog staat weet ik niet. Je kunt altijd een belletje plegen naar de verschillende Mediamarkt / Saturn filialen. Heb je kans dat ze ook nog de VT50 hebben staan.XeNoBiTe schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:14:
Thanks. Nu op zoek naar een winkel in het Westen van het land die de 6500 demo heeft staan voor een reële prijs.
[ Voor 79% gewijzigd door Cap op 02-04-2013 17:31 ]
Helaas, de Samsung 6500 is nog slecht verkrijgbaar. Alleen in Groningen nog te zien samen met de VT50. Of in Eindhoven. De VT50 net gezien en dat is wel een plaatje hoor! Maar neig toch nog steeds naar de Samsung. Blind kopen bij webshop is mij alleen iets te gedurfd! Misschien toch maar ommetje rijden dan.
Als je in de winkel de E8000 kan zien, heb je toch een zeer aardig beeld van hoe de E6500 het gaat doen. Het enige verschil op het gebie van beeldkwaliteit is dat de E8000 een iets betere anti-reflectielaag heeft dan de E6500. Verder is de E8000 ook voorzien van een andere kleur omlijsting.
Als het beeld van de E8000 je bevalt zal het beeld je van de E6500 je 99.9% zeker ook bevallen en kun je 'm mijn inziens gewoon blind bestellen.
Als het beeld van de E8000 je bevalt zal het beeld je van de E6500 je 99.9% zeker ook bevallen en kun je 'm mijn inziens gewoon blind bestellen.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Eigenlijk kun je wat dat betreft (afgezien van of je het uiterlijk mooi vindt, dat moet je toch in het echt zien) alle topplasma's van Samsung / Panasonic ongezien bestellen.
Ik zou wel eerst even kijken of je niet heel gevoelig bent voor flikkeringen. Er zijn namelijk genoeg mensen die niet kunnen wennen aan de flikkering van een plasma. Panasonic is in dat opzicht erger dan Samsung die op z'n beurt weer erger is dan LG.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Die flikkeringen zag ik in ieder geval tot nog toe niet bij plasma's. Zelfs niet in de Mediamarkt met alle fijne TL balken.. Uiterlijk van de samsung vind ik mooier dan de VT50, dus dat is weer een pluspunt! Bedankt weer voor de info. Hoop nog even in Eindhoven te kunnen stoppen dit weekend. Daar staat hij bij de MM..
Om te bepalen of iets mooier is moet je het altijd eerst in het echt zien, vind ik.
Anoniem: 398716
Als ik mijn E6500 kon omruilen met een D6900 dan zou ik het zo doen, ik vind die flikkeringen heel irritant terwijl mijn moeder het niet ziet (heb 3 E6500 tvs langs laten komen, alle drie die flikkeringen) tevens bij een E550 kwam dit voor dus dit is waarschijnlijk de nieuwe zogenaamde kwaliteit van Samsung...
[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 398716 op 06-04-2013 20:20 ]
Had eerder moeten toegrijpen, prijzen stijgen langzaam maar zeker weer van de E6500. Gisteren live gezien bij MM Eindhoven, maar helaas wilde de verkoper niet over de prijs onderhandelen (demo model). Prijs van 1299 bij Redcoon was toch wel een buitenkans, maar wilde eerst de TV live zien. De grote grijze omlijsting van de TV vond ik niet supermooi, beetje ouderwets. Maar absoluut geen reden om de TV niet te nemen, want het beeld is wel fenomenaal. Het geflikker zagen zowel mijn vriendin als ik hier bij elke plasma die in de winkel stond. Thuis gelukkig geen Tl-verlichting, dus ik verwacht dat dit wel losloopt.
Scheelt per persoon inderdaad. De ene is er gevoelig voor en dan is een plasma een no-go helaas. Dit terwijl de beeldkwaliteit gewoon super is.Anoniem: 398716 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 19:11:
Als ik mijn E6500 kon omruilen met een D6900 dan zou ik het zo doen, ik vind die flikkeringen heel irritant terwijl mijn moeder het niet ziet (heb 3 E6500 tvs langs laten komen, alle drie die flikkeringen) tevens bij een E550 kwam dit voor dus dit is waarschijnlijk de nieuwe zogenaamde kwaliteit van Samsung...
Waarbij aangetekend dat het deels ook gewenning / acceptatie is. Ik ben extreem gevoelig voor trillingen en had er in het begin veel "last" van maar dat is na verloop van tijd minder geworden. Dus hoewel ik het nog steeds opmerk wegen de voordelen van plasma er voor mij zo erg tegenop dat ik merk dat het me veel en veel minder stoort. Loop ik naar een winkel en ga ik in de vergelijkstand met LCD schermen dan kost het me weinig moeite om me er weer aan te ergeren. Maar goed, tegelijk is er dan ook een bak ergernissen over het beeld van de LCD schermen die ik zie, dus dat heft het dan weer aardig op.
Hier ook problemen met een 2-3 jaar oude PS50C530 (out of warranty). Horizontale zwarte strepen (1px). 2 keer om en om, daarna 3 lijnen direct aan elkaar vast. Heb nog niks gedaan, maar uiteindelijk (de verhalen van de vele electronica fora gelovend) zal het paneel wel defect zijn. Samsung schijnt zich inmiddels ook bewust te zijn van het verband tussen symptoom en oorzaak. Kan heel goed een goedkope serie panelen zijn geweest die Samsung in hun plasma's heeft gestopt, gezien de hoeveelheid defecten in de C5 serie.
Behoorlijk zuur, maar we gaan nog proberen om de ribbon connectors even een drukkert te geven. 700 euro afschrijven in krap 3 jaar is toch sneu =/
Behoorlijk zuur, maar we gaan nog proberen om de ribbon connectors even een drukkert te geven. 700 euro afschrijven in krap 3 jaar is toch sneu =/
Precies mijn gedachte. Ik zie het heel soms op mijn 42PX80, maar dat is ook een tv van 5 jaar oud met bijna +5000 uur denk ik. Dan sta ik er niet heel erg meer van te kijken.Cap schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:59:
Waarbij aangetekend dat het deels ook gewenning / acceptatie is. Ik ben extreem gevoelig voor trillingen en had er in het begin veel "last" van maar dat is na verloop van tijd minder geworden. Dus hoewel ik het nog steeds opmerk wegen de voordelen van plasma er voor mij zo erg tegenop dat ik merk dat het me veel en veel minder stoort. Loop ik naar een winkel en ga ik in de vergelijkstand met LCD schermen dan kost het me weinig moeite om me er weer aan te ergeren. Maar goed, tegelijk is er dan ook een bak ergernissen over het beeld van de LCD schermen die ik zie, dus dat heft het dan weer aardig op.
Ben benieuwd hoe het op mijn nieuwe 55VT50 is straks. Hopelijk valt het allemaal mee en is het voor mij geen dealbreaker.
De PS60E6500 is zojuist bezorgd bij mij thuis, zit nu nog op werk dus even geduld! Veel zin in!
Nog Tweakers tips voor/tijdens installatie? Hij blijft in ieder geval op de standaard staan tijdens de 14 dagen testperiode.
Nog Tweakers tips voor/tijdens installatie? Hij blijft in ieder geval op de standaard staan tijdens de 14 dagen testperiode.
Waarom is er voor de "E" versie gekozen en niet voor de nieuwe "F" uitvoering? Heeft dat met je aankoopprijs te maken of zit er een andere gedachte achter?XeNoBiTe schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:28:
De PS60E6500 is zojuist bezorgd bij mij thuis, zit nu nog op werk dus even geduld! Veel zin in!
http://www.kieskeurig.nl/...4&product[]=1194624&ps=10
Testing, one, two ...
Anoniem: 283165
Helemaal mee eens, zelfde verhaal hier, veel te vlug defect en versleten, de C5 serie is een flop als je hem een tijdje hebt gebruikt, niet meer welkom hier Samsung.RJBanthum schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:13:
Hier ook problemen met een 2-3 jaar oude PS50C530 (out of warranty). Horizontale zwarte strepen (1px). 2 keer om en om, daarna 3 lijnen direct aan elkaar vast. Heb nog niks gedaan, maar uiteindelijk (de verhalen van de vele electronica fora gelovend) zal het paneel wel defect zijn. Samsung schijnt zich inmiddels ook bewust te zijn van het verband tussen symptoom en oorzaak. Kan heel goed een goedkope serie panelen zijn geweest die Samsung in hun plasma's heeft gestopt, gezien de hoeveelheid defecten in de C5 serie.
De F versie van vorig jaar is qua specificaties beter dan de nieuwe F serie. Als ik althans van de reviews uit mag gaan! Eerste indruk is in ieder geval goed. Hij is wel enorm!!hardware-lover schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:09:
[...]
Waarom is er voor de "E" versie gekozen en niet voor de nieuwe "F" uitvoering? Heeft dat met je aankoopprijs te maken of zit er een andere gedachte achter?
http://www.kieskeurig.nl/...4&product[]=1194624&ps=10
Ga even rustig paar dagen kijken of hij perfect bevalt. Even wat films kijken etc.
Edit:
Gisteravond twee afleveringen Game of Thrones gekeken en dat is wel een beleving hoor! Helderheid, contrast, zwart waarden, ruisonderdrukking etc. staan nu laag of uit, zoals aangeraden wordt gedurende de break-in periode (200 u). Er is een raam achter de kijkpositie en dat geeft nu dus wel een flinke weerspiegeling in de avonduurtjes. Gelukkig een rolgordijn dat de spiegeling verminderd. Ik vermoed dat zodra de TV op de juiste hoogte hangt en iets gekanteld dat de spiegeling al flink minder is. Bovendien, als ik de helderheid even omhoog gooi is het dus al veel minder.
Later op de avond kwam toevallig Sunshine (aanrader voor big screen) op TV, en de scene waarin ze allemaal naar Mercurius kijken is echt adembenemend mooi! Wat gaaf. De film Rise of the Guardians is ook een pareltje op zo'n groot scherm (ik zit op ongeveer 3-3,5 meter).
De plasma buzz is wel degelijk hoorbaar en ook af en toe neem ik nog flickering waar. Ook het kijken naar SD uitzendingen/video is behoorlijk lelijk. Komende dagen ga ik dus nog even goed nadenken of deze 'negatieve' eigenschappen tezamen met de weerspiegeling in negatieve zin opwegen tegen het prachtige beeld en de filmische ervaring (het is bijna alsof je naar een beamerscherm kijkt zo groot).
[ Voor 50% gewijzigd door XeNoBiTe op 18-04-2013 10:55 ]
Ben ondertussen al een tijdje een ps60e6500 met nu 350uren op de teller. De plasma bus stoorde me in het begin maar nu niet meer. Wat ik wel jammer vind is de soms gebrekkige uniformiteit bij panning van lucht,maar het is wel stukken minder dan bij led. Erger vind ik de image retention/Burn in, deze heb ik zeer duidelijk in de vorm van 2 donkere balken waar ondertitels staan, enkel daar maar wel behoorlijk fel.
Hoewel er mensen zijn die hardnekkig het tegendeel blijven beweren zijn deze zaken (retentie, uniformiteitsafwijkingen) bij plasma's een gegeven. De mate waarin kan alleen verschillen van niet storend tot vreselijk. Dit hangt ook erg af van hoe kritisch de blik is van de kijker, heb ik gemerkt. 
Retentie heb je altijd in enige mate, maar dat is een non-issue als het je bij tv kijken niet opvalt (m.a.w. je moet na een avondje Nederland 1 kijken op vol contrast vooral niet naar op zoek gaan naar het NED1 logo met behulp van full-grey en full-color testschermen.
).
Burn-in behoort tot de mogelijkheden als je maar genoeg moeite doet: urenlang op hoog contrast een felle game-HUD of menu in beeld houden en dan lukt het op een gegeven moment echt wel.
En mensen die een paneel hebben dat helemaal zonder (voor hun zichtbare) afwijkingen in de uniformiteit is (een vorm van banding, DSE, of kleurverschillen bij gebruik van speciale testschermen) die hebben met dat exemplaar een lot uit de loterij.
Retentie heb je altijd in enige mate, maar dat is een non-issue als het je bij tv kijken niet opvalt (m.a.w. je moet na een avondje Nederland 1 kijken op vol contrast vooral niet naar op zoek gaan naar het NED1 logo met behulp van full-grey en full-color testschermen.
Burn-in behoort tot de mogelijkheden als je maar genoeg moeite doet: urenlang op hoog contrast een felle game-HUD of menu in beeld houden en dan lukt het op een gegeven moment echt wel.
En mensen die een paneel hebben dat helemaal zonder (voor hun zichtbare) afwijkingen in de uniformiteit is (een vorm van banding, DSE, of kleurverschillen bij gebruik van speciale testschermen) die hebben met dat exemplaar een lot uit de loterij.
Heb nu volgens mijn eigen review mijn PS42C450 nu zo'n 3 jaar en die doet het gelukkig nog steeds net zo goed als toen 'ie nieuw was
productreview: Samsung PS42C450 review door FlowDesign
productreview: Samsung PS42C450 review door FlowDesign
€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡
Begrijp niet zo goed waar dit vandaan komt maar Cap heeft wel gelijk.Cap schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 14:02:
Hoewel er mensen zijn die hardnekkig het tegendeel blijven beweren zijn deze zaken (retentie, uniformiteitsafwijkingen) bij plasma's een gegeven. De mate waarin kan alleen verschillen van niet storend tot vreselijk. Dit hangt ook erg af van hoe kritisch de blik is van de kijker, heb ik gemerkt.
Retentie heb je altijd in enige mate, maar dat is een non-issue als het je bij tv kijken niet opvalt (m.a.w. je moet na een avondje Nederland 1 kijken op vol contrast vooral niet naar op zoek gaan naar het NED1 logo met behulp van full-grey en full-color testschermen.).
Ook zaken als plasmabuzz en linebleed kunnen storend zijn.
Nu heb ik blijkbaar wel een lot uit de lotterij. Mijn Samsung e6500 panel is nu na bijna 1 jaar intensief gebruik (nog) inbrandvrij, is het beeld nagenoeg uniform en heb geen last van buzzing.
Ik doe er dan wel wat aan door vaak af te wisselen met logo-loos materiaal en na het kijken van een film met zwarte balken (die dus wel degelijk boven en onder in het beeld de zwarte balken als retentie achterlaten) weer een fullscreen programma op te zetten.
maar ja... wat is het alternatief? Wat ik van LCD/LED gezien is ook niet zo mooi.
Clouding, DSE, Ledbleed in de randen en een afschuwelijk kleurenpalet...:-)
Wat is het alternatief? Probeer eens een plasma van Panasonic. Zeker de 60-serie is een knaller aan het worden!
Het was een bevestigende reactie op die van timofp: plasma's die de genoemde eigenschappen helemaal niet bezitten bestaan niet, en dat zal gezien de levensverwachting van het product plasma ook wel niet meer gaan gebeuren.LaFleche schreef op zondag 28 april 2013 @ 09:32:
[...]
Begrijp niet zo goed waar dit vandaan komt maar Cap heeft wel gelijk.
Dus ja, plama's kunnen inbranden, hebben retentie (crt's trouwens ook, en ook bij LCD's is het mogelijk), zijn niet perfect uniform en hebben inderdaad ook linebleed. Bovendien flikkeren ze, zijn minder helder dan LCD tv's, de glasplaat reflecteert meer. Of iemand het met zijn ogen en gebruik ziet/hoort is een ander verhaal.
In het kader van de discussie: die hebben die problemen ook allemaal, dus dat lost het niet op.StealthyPeanut schreef op zondag 28 april 2013 @ 11:17:
Wat is het alternatief? Probeer eens een plasma van Panasonic. Zeker de 60-serie is een knaller aan het worden!
[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 28-04-2013 12:15 ]
@loonens: Volgens mij begrijp jij de toonzetting van mijn post niet helemaal.
Ik ben niet op zoek naar een alternatief voor mijn Samsung plasma... gezien mijn slechte ervaring met Panasonic zou ik overigens ook nooit meer kiezen voor een Panasonic plasma.
Zowel de 30 als 50 series waren een panel lotterij vwb. groene, gele en paarse blobs en andersoortige panel issues....Retentie en inbranden was bij mijn twee vt30's al binnen 3 maanden aanwezig.
De topmodellen -ook van de 60 serie- hebben ook nog eens ventilatoren die super irritant geluid maken.
Nope.... blijf de komende jaren lekker bij mijn Samsung.
Ik ben niet op zoek naar een alternatief voor mijn Samsung plasma... gezien mijn slechte ervaring met Panasonic zou ik overigens ook nooit meer kiezen voor een Panasonic plasma.
Zowel de 30 als 50 series waren een panel lotterij vwb. groene, gele en paarse blobs en andersoortige panel issues....Retentie en inbranden was bij mijn twee vt30's al binnen 3 maanden aanwezig.
De topmodellen -ook van de 60 serie- hebben ook nog eens ventilatoren die super irritant geluid maken.
Had inderdaad niet verder naar boven gelezen.LaFleche schreef op zondag 28 april 2013 @ 12:18:
@loonens: Volgens mij begrijp jij de toonzetting van mijn post niet helemaal.
Gelukkig kijk ik amper kabeltv, dus inbranden gaat het voor mij niet worden. Er zitten natuurlijk slechte panelen tussen, daar ben ik van overtuigd. En als je die modellen zelf ontvangt, dan is dat erg zuur.
Maar ik heb zelf nog geen Samsung plasma gezien welke voor mij een mooier beeld geeft dan de Panasonic plasma's.
Daarbij komt dat LCD-LED wegens duidelijke andere nadelen geen optie is. Dus dan kom ik weer uit bij de Panasonic plasma's.
Misschien een stomme vraag maar ik kan nergens echt een bevestiging vinden. zijn er plasma TV's met gorilla glas naast die van LG ? Dus een panasonic of Samsung ?
Want de mijne is zojuist gesneuveld

En nu heb ik de LG 50PA6500 gezien welke dit oa aan zou moeten kunnen
YouTube: Durability Test on 2012 LG Plasma TVs with Protective Skin Glasses
Maar de reviews spreken over last van image retention.
Mijn huidige was een Samsung PS50C550 welke er ook wel wat last van had maar niet echt heel storend als je maar geen htpc een paar uur aan liet staan
Verder was ik tevreden met het beeld, geluid had ik wel opmerking over, die liep niet altijd synchroon met het beeld.
Probleem is vooral dat ik eigenlijk niet kleiner wil, maar ook geen budget voor een nieuwe TV heb (aanstaande bruiloft in september)
Want de mijne is zojuist gesneuveld

En nu heb ik de LG 50PA6500 gezien welke dit oa aan zou moeten kunnen
YouTube: Durability Test on 2012 LG Plasma TVs with Protective Skin Glasses
Maar de reviews spreken over last van image retention.
Mijn huidige was een Samsung PS50C550 welke er ook wel wat last van had maar niet echt heel storend als je maar geen htpc een paar uur aan liet staan
Verder was ik tevreden met het beeld, geluid had ik wel opmerking over, die liep niet altijd synchroon met het beeld.
Probleem is vooral dat ik eigenlijk niet kleiner wil, maar ook geen budget voor een nieuwe TV heb (aanstaande bruiloft in september)
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Geen idee? Is dat echt zo belangrijk? Ik zou zeggen gewoon niets tegen je tv aan gooien of er tegenaan vallen, dat lijkt me niet zo moeilijk?
Het is niet zo belangrijk, maar wel een +puntje met een zoontje van 3Cap schreef op zondag 28 april 2013 @ 17:11:
Geen idee? Is dat echt zo belangrijk? Ik zou zeggen gewoon niets tegen je tv aan gooien of er tegenaan vallen, dat lijkt me niet zo moeilijk?
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Dit jaar moet duidelijk worden hoe goed een OLED scherm zal zijn(worden), aangezien hier het plasma verhaal tot de geschiedenis behoort kijk ik er wel naar uit, maar een aankoop ervan zal pas na de nodige testen, en wellicht of bijna zeker niet in het eerste of tweede jaar van het op de markt komen van Oled zijn.
Ondertussen is de Sony KDL-55HX75 Led tv hiet perfect afgesteld, en tot veler verbazing nu echt een plaatje om HD mee te bekijken, zo kan het dus ook, deze kan best een poosje blijven tot het Oled verhaal uitgeklaard is.
Een voor wie toch naar een LEd wil overstappen, de dure toestellen doen het nu echt goed, dus niet op de knip zitten, en wel op letten of tenminste Dynamic Edge LED of LOcal Dimming LED-achtergrondverlichting
in zit.
http://www.hdtvnieuws.nl/...dl-55hx750-3d-led-lcd-tv/
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/oled-tv/
Ondertussen is de Sony KDL-55HX75 Led tv hiet perfect afgesteld, en tot veler verbazing nu echt een plaatje om HD mee te bekijken, zo kan het dus ook, deze kan best een poosje blijven tot het Oled verhaal uitgeklaard is.
Een voor wie toch naar een LEd wil overstappen, de dure toestellen doen het nu echt goed, dus niet op de knip zitten, en wel op letten of tenminste Dynamic Edge LED of LOcal Dimming LED-achtergrondverlichting
in zit.
Sony KDL-55HX750
The good: The Sony HX750 offers excellent color accuracy for an LCD and will give a decent picture without too much calibration. The feature count is one of the highest of any Sony TV this year. Styling is subdued but elegant, and it's not all about looks, because it's also easy to use.
The bad: The overall picture quality is hampered by light black levels. No 3D glasses are included, which is disappointing for a high-level TV. Compared with the stiff competition, this Sony is too expensive for what you get.
The bottom line: The Sony HX750 series isn't the headliner that you'd expect it to be with a performance that isn't up to the level of the asking price.
Kunnen we nu verder ontopic blijven?
The good: The Sony HX750 offers excellent color accuracy for an LCD and will give a decent picture without too much calibration. The feature count is one of the highest of any Sony TV this year. Styling is subdued but elegant, and it's not all about looks, because it's also easy to use.
The bad: The overall picture quality is hampered by light black levels. No 3D glasses are included, which is disappointing for a high-level TV. Compared with the stiff competition, this Sony is too expensive for what you get.
The bottom line: The Sony HX750 series isn't the headliner that you'd expect it to be with a performance that isn't up to the level of the asking price.
Testing, one, two ...
Ben blij dat dit voor jou wel werkt. Echt waar!Anoniem: 283165 schreef op zondag 28 april 2013 @ 18:01:
Dit jaar moet duidelijk worden hoe goed een OLED scherm zal zijn(worden), aangezien hier het plasma verhaal tot de geschiedenis behoort kijk ik er wel naar uit, maar een aankoop ervan zal pas na de nodige testen, en wellicht of bijna zeker niet in het eerste of tweede jaar van het op de markt komen van Oled zijn.
in zit.
Ik erger me nog blauw en geel aan bepaalde beeldeigenschappen van deze modellen.
ZO zie je maar weer dat beeldkwaliteit voor een deel ook persoonlijke smaak is.
Naar OLED ben ik ook erg benieuwd, maar dit zal echt nog wel even duren. Tot die tijd hou ik het uit met mijn 55st50 en ik ga dan over 2 jaar een zt80 tv halen. Of een echt goede betaalbare OLED, maar dat valt nog te bezien.
[ Voor 12% gewijzigd door StealthyPeanut op 29-04-2013 10:13 ]
Zit er sterk aan te denken om de Samsung PS43E450 te gaan aanschaffen. Dit is gaat mijn eerste ervaring worden met plasma tv. Momenteel in het bezit van een behoorlijk oude sharp 32inch hd ready lcd tv. Lijkt me dat dit zeker gezien de prijs (320 euro) een goede keuze is? Of zijn er andere modelen die de voorkeur genieten? (tot max 100euro meer).
Verder vroeg ik me af of plasma tv's beter omgaan met sd materiaal (divx, dvd, kabel) dan led tv's (uiteraard binnen de prijs range). Ik zit ongeveer 3 meter van de tv vandaan, en merk dat budget led tv's van rond de 40inch er dan vaak niet uitzien, heb er in de loop der jaren al een paar geprobeerd, maar viel dan toch maar weer terug op de 32 inch sharp
En hoe ervaren jullie een plasma tv als hij uitstaat? (rare vraag
), maar ik bedoel als ik s'avonds op de bank muziek zit te luisteren, zit ik dan de hele tijd naar een persoon te staren die mij perfect nadoet?
Verder vroeg ik me af of plasma tv's beter omgaan met sd materiaal (divx, dvd, kabel) dan led tv's (uiteraard binnen de prijs range). Ik zit ongeveer 3 meter van de tv vandaan, en merk dat budget led tv's van rond de 40inch er dan vaak niet uitzien, heb er in de loop der jaren al een paar geprobeerd, maar viel dan toch maar weer terug op de 32 inch sharp
En hoe ervaren jullie een plasma tv als hij uitstaat? (rare vraag
In deze prijsklasse verslaan de plasma tv's alle lcd tv's. Daar bestaat geen twijfel over.
Laat je niet gek maken door de doffe beeldkwaliteit in de winkels, maar probeer een review te vinden op bijvoorbeeld hdtvtest.co.uk . Dit is een website welke erg vaak tv's test met professionele apparatuur.
Een plasma in deze prijsklasse spiegelt wel wat meer dan een dure, maar dat heb je bij de lcd tv's tegenwoordig ook omdat ze bijna allemaal een clear display hebben.
Laat je niet gek maken door de doffe beeldkwaliteit in de winkels, maar probeer een review te vinden op bijvoorbeeld hdtvtest.co.uk . Dit is een website welke erg vaak tv's test met professionele apparatuur.
Een plasma in deze prijsklasse spiegelt wel wat meer dan een dure, maar dat heb je bij de lcd tv's tegenwoordig ook omdat ze bijna allemaal een clear display hebben.
[ Voor 21% gewijzigd door StealthyPeanut op 29-04-2013 10:19 ]
Conclusionhardware-lover schreef op zondag 28 april 2013 @ 19:08:
Sony KDL-55HX750
Sony’s new HX750 combines a new, stylish design with excellent performance and a reasonable price. The 46-inch model we tested, the KDL-46HX750 costs an average of almost £940. That's around £300 cheaper than the same-size HX850, while the features and performance are largely the same. Only the image processing of the more basic X-Reality engine is a bit less advanced compared to the HX850, but the image quality is still very good. The same is true for the colour rendering, which belongs to the best we've seen this year. The internet and media player features are the same as on the HX850
Bottomline, the Sony HX750 offers great performance and picture quality at an affordable price. So if you're looking for a TV with internet and media functionality, but don't want to pay exorbitant prices, then the HX750 is an excellent choice.
http://www.circuitsonline.net/forum/view/56899StealthyPeanut schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:16:
In deze prijsklasse verslaan de plasma tv's alle lcd tv's. Daar bestaat geen twijfel over.
Duidelijk word het dat men met smacht de Oled techniek nu verwacht om eens met de nadelen van al die types flatscreen tv's voorgoed af te rekenen, men kan nog eindeloos palaveren over wat nu goed en slecht is maar de basis techniek die nu voorhanden en te koop is, ondanks de vele updates en toevoegingen laten de beperkingen nog altijd voor wat ze zijn.
Wat je nu koopt is een compromis, ongeacht het type techniek dat je kiest, men zal dit jaar en de komende de grote stap vooruit moeten zetten, zeker nu de opvolger van HD om de hoek staat te wachten.
Je probeert je tekst kracht bij te zetten door moeilijke woorden te gebruiken. Je gebruikt ze echter in de verkeerde context, je woordvolgorde klopt van geen kanten en je gebruik van spreekwoorden en gezegden raakt ook kant noch wal. Schrijf gewoon normaal Nederlands als je niet beter kunt dan dit en probeer niet zo hoogdravend te doen.Anoniem: 283165 schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:57:
[...]
http://www.circuitsonline.net/forum/view/56899
Duidelijk word het dat men met smacht de Oled techniek nu verwacht om eens met de nadelen van al die types flatscreen tv's voorgoed af te rekenen, men kan nog eindeloos palaveren over wat nu goed en slecht is maar de basis techniek die nu voorhanden en te koop is, ondanks de vele updates en toevoegingen laten de beperkingen nog altijd voor wat ze zijn.
Wat je nu koopt is een compromis, ongeacht het type techniek dat je kiest, men zal dit jaar en de komende de grote stap vooruit moeten zetten, zeker nu de opvolger van HD om de hoek staat te wachten.
Wij hebben een PS51E550 Samsung en gebruiken CI+ module van UPC. Nu staan de zenders op volgorde van UPC en heb wel al mogelijke software voor aanpassing hiervoor gevonden.
Enkel krijg ik het speciale menu (om de zenders op een USB stick op te slaan) niet te zien... Is iemand het hier gelukt om de zenders te exporteren?
Enkel krijg ik het speciale menu (om de zenders op een USB stick op te slaan) niet te zien... Is iemand het hier gelukt om de zenders te exporteren?
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Ligt het nu aan mij of link je nu naar een topic op een forum uit 2008??Anoniem: 283165 schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:57:
[...]
http://www.circuitsonline.net/forum/view/56899
Ik denk dat de meeste hier de voordelen + nadelen van plasma zelf al tegenover die van LCD/LED hebben gezet en dan doelbewust voor plasma kiezen.
OLED duurt echt nog wel even voordat het EN betaalbaar EN bugvrij is gemaakt (ik begreep dat oa. retentie ook bij OLED voorkomt)
Ik ben wel van mening dat 'joe public' die hele avonden kijkt naar Nederland1,2,3 + RTL4,5,6,7,8,9,10 etc met de immer aanwezige logo's (soms zowel links als rechts) met plasma een niet zo'n goede keuze maakt.
Plasma kijken is toch kijken met een handleiding (en -niet om denigrerend te doen- zelfs mijn vriendin houdt al rekening met dingen als afwisselen, niet te lang de EPG aan en zo :-) )
Mijn schuld niet dat u gewoonweg eng bent, en met oogkleppen op leest, bovendien nog eens de zaken enkel vanuit één hoek bekijkt.FlowDesign schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:19:
[...]
Je probeert je tekst kracht bij te zetten door moeilijke woorden te gebruiken. Je gebruikt ze echter in de verkeerde context, je woordvolgorde klopt van geen kanten en je gebruik van spreekwoorden en gezegden raakt ook kant noch wal. Schrijf gewoon normaal Nederlands als je niet beter kunt dan dit en probeer niet zo hoogdravend te doen.
Niet zo erg hoor, dat is de gewoonte bij de grote massa.
Geweldig antwoord dit, mag ik even lachen?Anoniem: 283165 schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:36:
[...]
Mijn schuld niet dat u gewoonweg eng bent, en met oogkleppen op leest, bovendien nog eens de zaken enkel vanuit één hoek bekijkt.
Niet zo erg hoor, dat is de gewoonte bij de grote massa.

Zelden iemand meegemaakt die zichzelf zo veel beter vindt dan "de grote massa" :W
@Man-from-uncle: Als jij nu zo tevreden bent over je SONY LED, wat doe je dan nog in een Samsung Plasma topic?
Je hebt een ander merk en zelfs een andere technologie in je huis staan?
Of ben je op zoek naar een bevestiging dat je met jouw tv een goede keus hebt gemaakt?
Of ben je op zoek naar een bevestiging dat je met jouw tv een goede keus hebt gemaakt?
Hij heeft gewoon een klein pielemuisje en wil op dit topic graag even "de man" zijn met z'n OLED.LaFleche schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:13:
@Man-from-uncle: Als jij nu zo tevreden bent over je SONY LED, wat doe je dan nog in een Samsung Plasma topic?
Nou, als hij dat nodig heeft dan gun ik 'm dat wel hoor. Anders is het ook zo sneu voor 'm

Ja maar.. zijn 55HX75 is toch echt gewoon LED hoor! Als het nu OLED was dan had ik nog eventueel last kunnen krijgen van 'envy' :-)...FlowDesign schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:22:
[...]
Hij heeft gewoon een klein pielemuisje en wil op dit topic graag even "de man" zijn met z'n OLED.
Nou, als hij dat nodig heeft dan gun ik 'm dat wel hoor. Anders is het ook zo sneu voor 'm
The way to go, the future is on.
http://be.hardware.info/n...evisie-met-gekromd-scherm
http://www.oled-info.com/
Enkel te lezen door personen die de volwassenheid reeds hebben bereikt, kleuters gelieve zich te onthouden
http://be.hardware.info/n...evisie-met-gekromd-scherm
http://www.oled-info.com/
Enkel te lezen door personen die de volwassenheid reeds hebben bereikt, kleuters gelieve zich te onthouden
Hij vindt zichzelf helemaal de man
Niemand beweert toch dat OLED niet de beste techniek is? Wat is je punt?
Zulke links voegen totaal niks toe in dit topic. Ik ben blij voor je dat jij helemaal tevreden bent met jouw lcd tv, maar ga hier de boel niet lopen te verzieken met je bijdehante gedrag.
Ga een lcd of oled topic opzoeken of opstarten aub.
Een krom scherm is leuk in een dedicated ht, maar geen gezicht in een huiskamer.
Zulke links voegen totaal niks toe in dit topic. Ik ben blij voor je dat jij helemaal tevreden bent met jouw lcd tv, maar ga hier de boel niet lopen te verzieken met je bijdehante gedrag.
Ga een lcd of oled topic opzoeken of opstarten aub.
Een krom scherm is leuk in een dedicated ht, maar geen gezicht in een huiskamer.
[ Voor 11% gewijzigd door StealthyPeanut op 29-04-2013 18:05 ]
Waarschijnlijk is ie op een kruistocht tegen plasma of zo? Anders is het me een raadsel waarom ie out of the blue over OLED begint te babbelen in een plasma topic.
De toonzetting en inhoud van het merendeel van zijn berichten is in ieder geval consistent. En dat wil helaas zeggen: consistent van vrij treurig niveau.
Bijna iedereen hier weet wel dat elke techniek, CRT, LCD, plasma, OLED, zijn eigen voor- en nadelen heeft.
De toonzetting en inhoud van het merendeel van zijn berichten is in ieder geval consistent. En dat wil helaas zeggen: consistent van vrij treurig niveau.
Bijna iedereen hier weet wel dat elke techniek, CRT, LCD, plasma, OLED, zijn eigen voor- en nadelen heeft.
Volgende week komt mijn PS51D6910 kan niet wachten
mooier design en beeld dan de E6500
Wat is design-wise het verschil met de E6500 dan? Ik google hem net even en hij komt mij nogal gelijkend over.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Iets lichter en glimmend design, die beter overeenkomt met de voet, de voet van de E6500 is glimmend maar de lijst om de tv niet, meer mat...Cap schreef op maandag 29 april 2013 @ 19:50:
Wat is design-wise het verschil met de E6500 dan? Ik google hem net even en hij komt mij nogal gelijkend over.
Toch nog even melden voor de geintereseerden. Na een kruistocht van welgeteld 2 hele dagen ben ik op een LG uitgekomen. De samsung plasma's waren nergens echt op voorraad (fysieke winkels in de regio) of waren niet full HD of alleen het topmodel met dito prijskaartje.
Zelfde gold voor Panasonic. Vaak nog 1 model op voorraad in de winkel gekomen blijkt dat een demo met minimale korting maar wel duidelijk herkenbaar als demo zeg maar (beschadigingen, ontbrekende doos enz)
Wilde eigenlijk niet naar LG kijken maar zag de 60" versie van de 2013 modelserie en die was toch wel heel mooi beeld. Helaas is 60" buiten het budget (en denk dat de wederhelft niet zo blij zou zijn met zo'n joekel van een scherm)
Maar na wat speurwerk blijkt er toch ook een 50" versie van te zijn (ondanks dat die niet op de site van LG staat)
De LG 50PH6708 staat dan ook sinds gisterenavond bij mij thuis na hiervoor anderhalf uur heen en ook weer terug gereden te hebben.

Weet iemand of de Actieve 2012 LG brillen voldoen aan de "universele" standaard ? Volgens de handleiding zou het de AG-S3** moeten zijn wat volgens mij tot op heden alleen de AG-S350 betreft.
Deze is MET protective skinn glass
Dit is ook duidelijk te zien als je er praktisch recht van boven tegenaankijkt en dan alleen bij de ondertitel. Tijdens normaal kijken of vrij extreme hoeken merk je er echt helemaal niets van
Zelfde gold voor Panasonic. Vaak nog 1 model op voorraad in de winkel gekomen blijkt dat een demo met minimale korting maar wel duidelijk herkenbaar als demo zeg maar (beschadigingen, ontbrekende doos enz)
Wilde eigenlijk niet naar LG kijken maar zag de 60" versie van de 2013 modelserie en die was toch wel heel mooi beeld. Helaas is 60" buiten het budget (en denk dat de wederhelft niet zo blij zou zijn met zo'n joekel van een scherm)
Maar na wat speurwerk blijkt er toch ook een 50" versie van te zijn (ondanks dat die niet op de site van LG staat)
De LG 50PH6708 staat dan ook sinds gisterenavond bij mij thuis na hiervoor anderhalf uur heen en ook weer terug gereden te hebben.

Weet iemand of de Actieve 2012 LG brillen voldoen aan de "universele" standaard ? Volgens de handleiding zou het de AG-S3** moeten zijn wat volgens mij tot op heden alleen de AG-S350 betreft.
Deze is MET protective skinn glass
Dit is ook duidelijk te zien als je er praktisch recht van boven tegenaankijkt en dan alleen bij de ondertitel. Tijdens normaal kijken of vrij extreme hoeken merk je er echt helemaal niets van

Ja had 2 dagen terug last van een defecte samsung zie een paar posts terug. dus was op zoek naar een nieuwe, en het is geen samsung geworden deze keer (ondanks dat de vorige 2 plasma's wel samsungs zijn geweest)
Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe tv, tijdje getwijfeld tussen Panasonic en Samsung maar uiteindelijk is de keuze toch op Samsung gevallen.
Op dit moment ben ik aan het kijken naar: Samsung PS60E550 en Samsung PS60F5500
Beide hebben vrijwel dezelfde specificaties, F5500 heeft wifi dat heeft de ander niet. E550 is het model van vorig jaar en is dus ook iets goedkoper. Ik kan over het nieuwe model nog vrij weinig vinden online, qua reviews etc.
Zijn er hier mensen met ervaringen met (1 van deze) twee tv's? En hoeveel verschil zit er tussen de twee modellen behalve het uiterlijk (en wifi etc), ik bedoel qua paneel of bouwkwaliteit...
Op dit moment ben ik aan het kijken naar: Samsung PS60E550 en Samsung PS60F5500
Beide hebben vrijwel dezelfde specificaties, F5500 heeft wifi dat heeft de ander niet. E550 is het model van vorig jaar en is dus ook iets goedkoper. Ik kan over het nieuwe model nog vrij weinig vinden online, qua reviews etc.
Zijn er hier mensen met ervaringen met (1 van deze) twee tv's? En hoeveel verschil zit er tussen de twee modellen behalve het uiterlijk (en wifi etc), ik bedoel qua paneel of bouwkwaliteit...
Anoniem: 356920
Is er tegenwoordig een probleem met de betrouwbaarheid van de Samsung Plasma's, hier heeft ie na pas 2 jaar rare kuren zeg maar, verschillende horizontale zwarte strepen die niet meer weg willen, de service bij Samsung toont blijkbaar weinig interesse om te helpen, dit is afgaande op deze topic een bekend probleem dat hun service belabberd is.
Wat nu gedaan, lijkt erop dat ze eenmaal uit garantie zijn ofwel stukgaan ofwel niet meer ondersteunt worden, daar ben ik allesbehalve blij mee, en de planning is niet om de 2 jaar een nieuw toestel te moeten kopen.
Het betreft hier een P550 model
Wat nu gedaan, lijkt erop dat ze eenmaal uit garantie zijn ofwel stukgaan ofwel niet meer ondersteunt worden, daar ben ik allesbehalve blij mee, en de planning is niet om de 2 jaar een nieuw toestel te moeten kopen.
Niet echt het nieuws waar je dan vrolijk van wordt als je een nieuwe tv moet gaan uitzoeken...Anoniem: 356920 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 17:53:
Is er tegenwoordig een probleem met de betrouwbaarheid van de Samsung Plasma's, hier heeft ie na pas 2 jaar rare kuren zeg maar, verschillende horizontale zwarte strepen die niet meer weg willen, de service bij Samsung toont blijkbaar weinig interesse om te helpen, dit is afgaande op deze topic een bekend probleem dat hun service belabberd is.
Panasonic komt hier nu wel erg dichtbij hoor, jammer dat Oled er nog niet is anders was de overstap vlug genomen.
Balen, gisteren de PS51D6910 bekeken, wat een verademing vergeleken met de E6500, geen geflikker en constante gepop van brightness. Zwart lijkt ook dieper (Black filter = BS), maar het is een demo model geweest en heeft helaas 2 strepen onderin (hoogstwaarschijnlijk van ondertiteling want het zit precies daar). Echt super jammer, de jacht gaat door, wie weet zijn de F modellen wel weer goed omtrend het geflikker, jammer dat de designs ervan niet echt geweldig zijn, maarja het gaat om het beeld.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 398716 op 08-05-2013 18:03 ]
alle plasmas flikkeren, succes!Anoniem: 398716 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 17:14:
Balen, gisteren de PS51D6910 bekeken, wat een verademing vergeleken met de E6500, geen geflikker en constante gepop van brightness. Zwart lijkt ook dieper (Black filter = BS), maar het is een demo model geweest en heeft helaas 2 strepen onderin (hoogstwaarschijnlijk van ondertiteling want het zit precies daar). Echt super jammer, de jacht gaat door, wie weet zijn de F modellen wel weer goed omtrend het geflikker, jammer dat de designs ervan niet echt geweldig zijn, maarja het gaat om het beeld.
De PS51D550 die ik 2 jaar heb gehad en de D6910 die ik hier heb staan nu flikkeren absoluut niet. Beeld van de E 6500 is echt een stap achteruit ...echt waardeloos met donkerdere scenes (dan is het flikkeren het ergst)
maar bedankt voor je deskundigheid
maar bedankt voor je deskundigheid
[ Voor 104% gewijzigd door Anoniem: 398716 op 11-05-2013 00:23 ]
Kan ook een defect zijn in jouw model. Mijn eerste C7700 flikkerde ook veel te veel. 2e exemplaar had hier geen last meer van.
Het begint een beetje een herhaling van zetten te worden hier, maar dat er plasma's zijn die helemaal niet flikkeren is niet waar. Ze flikkeren allemaal, of je het ziet dat is een tweede. Natuurlijk is er per model (en zelfs exemplaar) wel een verschil in de mate waarin. De een is er veel gevoeliger voor dan de ander, en ook de omstandigheden waarin je kijkt (o.a. soort en hoeveelheid omgevingslicht) maken een verschil. Maar dat ze flikkeren, dat zit gewoon verankerd in de techniek waarmee helderheidsgradaties worden weergegeven op een plasma.
De nu nog altijd blijvende nadelen van Plasma, sedert de heropstanding ervan die al van 1992 dateert, hebben mij doen besluiten er niet mee verder te gaan, als tussentijdse oplossing tegen dat Oled zich bewezen heeft en voor een concurentiele prijs zal worden aangeboden overstag gegaan voor een van de betere Led schermen (beeldkwailiteit is voor mij belangrijkst, niet de toeters en bellen), het is een 2012 model geworden voor een prijsje. Na instelling heb ik gelukkig geen heimwee meer naar een Plasma, tot mijn verbazing en genoegen.
http://reviews.lcdtvbuyin...d-tv/sony-kdl55hx850.html
http://tweakers.net/produ...via-kdl55hx850-zwart.html
Jammer dat ze Plasma techniek niet een schop hebben gegeven, met Oled aan de deur ziet het niet te best uit voor de nog weinige merken die ze nog produceren, en heel jammer is de gebrekkige support die Samsung levert bij grote problemen, dit heeft ze in ieder geval weer een klant gekost.
http://reviews.lcdtvbuyin...d-tv/sony-kdl55hx850.html
http://tweakers.net/produ...via-kdl55hx850-zwart.html
Jammer dat ze Plasma techniek niet een schop hebben gegeven, met Oled aan de deur ziet het niet te best uit voor de nog weinige merken die ze nog produceren, en heel jammer is de gebrekkige support die Samsung levert bij grote problemen, dit heeft ze in ieder geval weer een klant gekost.
Mooi dat jij de hx850 wel mooiere beeldkwaliteit vindt geven dan de gt60, vt60 of zt60 van panasonic. Toch ga ik meer uit van mijn eigen ogen en professionele review sites met apparatuur zoals Hdtvtest;
http://www.hdtvtest.co.uk...p60zt65b-201305062961.htm
http://www.hdtvtest.co.uk...p55vt65b-201304212862.htm
http://www.hdtvtest.co.uk...-p50gt60-201304052795.htm
De complete nieuwe serie van Panasonic krijgt de "reference level" normering. Iets wat nog geen enkele led tv heeft gekregen.
Mooie links die je erbij voegt trouwens. Een site die heet lcdtvbuying gaan raadplegen voor reviews van een lcd tv.... ben benieuwd welk type tv het beste uit de test komt ;-)
Uit de review van de 55hx853
Black Level
We measured the LCD panel’s natural black level during the ANSI checkerboard test (which is a good indicator of real-world content) at 0.07 cd/m2, which is a little disappointing. K
Deciding on a final rating was difficult. Our favourite similarly-priced display is still the Panasonic ST50 plasma series, which delivers exceptional value for money and picture quality, with truly inky blacks and outstandingly accurate colour.
Vreemd dat jij dan juist dit paneel mooier vindt dan een plasma paneel. Maar vooral op het gebied van flikkeren kan het een dealbreaker zijn helaass...
http://www.hdtvtest.co.uk...p60zt65b-201305062961.htm
http://www.hdtvtest.co.uk...p55vt65b-201304212862.htm
http://www.hdtvtest.co.uk...-p50gt60-201304052795.htm
De complete nieuwe serie van Panasonic krijgt de "reference level" normering. Iets wat nog geen enkele led tv heeft gekregen.
Mooie links die je erbij voegt trouwens. Een site die heet lcdtvbuying gaan raadplegen voor reviews van een lcd tv.... ben benieuwd welk type tv het beste uit de test komt ;-)
Uit de review van de 55hx853
Black Level
We measured the LCD panel’s natural black level during the ANSI checkerboard test (which is a good indicator of real-world content) at 0.07 cd/m2, which is a little disappointing. K
Deciding on a final rating was difficult. Our favourite similarly-priced display is still the Panasonic ST50 plasma series, which delivers exceptional value for money and picture quality, with truly inky blacks and outstandingly accurate colour.
Vreemd dat jij dan juist dit paneel mooier vindt dan een plasma paneel. Maar vooral op het gebied van flikkeren kan het een dealbreaker zijn helaass...
[ Voor 31% gewijzigd door StealthyPeanut op 11-05-2013 21:05 ]
Hé, voor mij het is het een compromis hoor, in afwachting hoe goed de Oled's zullen zijn, en hoe betrouwbaar, aangezien plasma zowat aan het einde van zijn latijn is heb ik ze van mijn lijst geschrapt.
Enkel Panasonic doet nog moeite om ze als topper op de markt te zetten, bij Samsung gaan ze er niet meer op vooruit en de betrouwbaarheid is niet wat het zou moeten zijn (lees het topic maar eens door daarover).
En de inherente irrataties van de Plasma techniek zijn er altijd in gebleven ondanks ruim 30 jaar ontwikkeling, dan hoeft het niet meer voor mij.
Ik heb veel meer testen doorgenomen als jij vermoedt, en het overgrote deel is positief te noemen over mijn aankoop, die mij dus bevalt dit zelfs boven verwachting.
Enkel Panasonic doet nog moeite om ze als topper op de markt te zetten, bij Samsung gaan ze er niet meer op vooruit en de betrouwbaarheid is niet wat het zou moeten zijn (lees het topic maar eens door daarover).
En de inherente irrataties van de Plasma techniek zijn er altijd in gebleven ondanks ruim 30 jaar ontwikkeling, dan hoeft het niet meer voor mij.
Ik heb veel meer testen doorgenomen als jij vermoedt, en het overgrote deel is positief te noemen over mijn aankoop, die mij dus bevalt dit zelfs boven verwachting.
De HX850 staat dan ook bekend als een zeer goede LCD met zeer goede kleurweergave en haast plasma achtige beeldeigenschappen (afgezien van het minder diepe zwart). Enig (groot) nadeel die aan de HX850 kleeft is dat er nogal wat problemen zijn met de beelduniformiteit. Veel gebruikers hebben last van clouding (als je de fora van avforums en avsforum moet geloven).
@Loonens Een goede tv enkel en alleen laten afhangen van de zwartweergave is een beetje kort door de bocht. Zoals pgm5700 al aangeeft kleven er ook zat nadelen aan plasma schermen. Nadelen die voor een boel mensen niet opwegen tegen de voordelen.
@Loonens Een goede tv enkel en alleen laten afhangen van de zwartweergave is een beetje kort door de bocht. Zoals pgm5700 al aangeeft kleven er ook zat nadelen aan plasma schermen. Nadelen die voor een boel mensen niet opwegen tegen de voordelen.
Ik heb een HX850 en een VT30 plasma. Overdag valt er geen film te kijken met de plasma, met de HX850 wel. Iedere techniek heb zijn voor en nadelen, het is maar net wat in jouw situatie het handigste is.
Ik heb vrijwel geen last van clouding, zijn minpuntje voor mij is de weergave van SD materiaal (puur de kwaliteit valt tegen), voor HD + Blu Ray is hij uitstekend, kleuren weergave is briljant.MazeWing schreef op zondag 12 mei 2013 @ 14:54:
De HX850 staat dan ook bekend als een zeer goede LCD met zeer goede kleurweergave en haast plasma achtige beeldeigenschappen (afgezien van het minder diepe zwart). Enig (groot) nadeel die aan de HX850 kleeft is dat er nogal wat problemen zijn met de beelduniformiteit. Veel gebruikers hebben last van clouding (als je de fora van avforums en avsforum moet geloven).
Ach, eenmaal Oled de vloer aanveegt met het huidige aanbod (het is te hopen) stap ik over.
@ hierboven
Klopt allemaal. Mijn reactie was wat kort door de bocht want het heeft met meerdere aspecten te maken uiteraard.
Wat ik wel zo vreemd blijf vinden dat zelfs beeldkwaliteit subjectief is. De hx850 geeft een goed beeld, maar als ik dit vergelijk met een plasma tv dan ben ik totaal niet overtuigd. Vreemd dat iemand anders dit dan juist andersom ervaart.
Uiteindelijk komt het allemaal op OLED aan om beide technieken weg te blazen!
Klopt allemaal. Mijn reactie was wat kort door de bocht want het heeft met meerdere aspecten te maken uiteraard.
Wat ik wel zo vreemd blijf vinden dat zelfs beeldkwaliteit subjectief is. De hx850 geeft een goed beeld, maar als ik dit vergelijk met een plasma tv dan ben ik totaal niet overtuigd. Vreemd dat iemand anders dit dan juist andersom ervaart.
Uiteindelijk komt het allemaal op OLED aan om beide technieken weg te blazen!
[ Voor 9% gewijzigd door StealthyPeanut op 12-05-2013 21:30 ]
De VT30 werd ook de hemel in geprezen en was op dat moment buiten de Kuro, de beste tv van het moment. Ik heb nog nooit zo'n spijt gehad van een tv.
- dfc (digital false contouring)
- line bleed
- groene vlekken (al was het bij mij minimaal)
- image retention
- meer flikkering dan mijn c7700
Ik ben daarna overgestapt op een led (toshiba 55 inch wl863) en ook al is deze op een aantal punten iets minder, de zaken waar ik mij veel aan stoorde bij de vt30, had deze niet. Een minder goede zwartwaarde neem ik er dan graag voor terug.
- line bleed
- image retention
Ik ben daarna overgestapt op een led (toshiba 55 inch wl863) en ook al is deze op een aantal punten iets minder, de zaken waar ik mij veel aan stoorde bij de vt30, had deze niet. Een minder goede zwartwaarde neem ik er dan graag voor terug.
Gelukkig nog nooit last gehad van flikkering, IR en groene vlekken. Hopelijk is mijn nieuwe VT50 of ST50 paneel straks ook niet onderhevig aan deze kwalen.MazeWing schreef op zondag 12 mei 2013 @ 21:42:
De VT30 werd ook de hemel in geprezen en was op dat moment buiten de Kuro, de beste tv van het moment. Ik heb nog nooit zo'n spijt gehad van een tv.
- line bleed
- image retention
Maar DFC en Line Bleed heb ik nog niet gezien. Moet ook zeggen dat "als ik het niet zie" ik het ook niet ga zoeken. Anders kan ik straks helemaal niet meer van het beeld genieten van welke tv dan ook
Zwartwaarde is niet alles voor een beeld nee, maar is wel heeeeeel erg belangrijk. En dan bedoel ik de zwartwaarde die samenvalt met schaduw details en gradaties.
[ Voor 9% gewijzigd door StealthyPeanut op 13-05-2013 11:42 ]
Alle plasma's hebben flikkering en image retention, dit zijn geen defecten / kwalen maar eigenschappen van het scherm. Flikkering door de techniek die gebruikt wordt voor het weergeven van helderheidsgradaties gecombineerd met de beperkte refresh rate van het scherm. Image retention is een eigenschap die onlosmakelijk verbonden is met fosfor: laat je een paar rgb fosfors langere tijd voluit knallen (en die er omheen niet) dan gloeit zo'n fosfor in eerste instantie na (lichtere plek op donkere achtergrond van de omringende fosfors) en vervolgens verliest ie wat van zijn maximale helderheid (donkerdere plek op lichtere achtergrond van de omringende fosfors).
De mate waarin het optreedt kan natuurlijk wat verschillen, net als de mate waarin iemand het waarneemt. En een belangrijke factor is het gebruik. Dus een hele dag full-contrast NOS NED1 kijken, pixel orbiter uit (tip: THX modus) en dan vervolgens direct daarna bijv. foto's van egaal grijze luchten gaan bekijken, dan zie je onherroepelijk tijdelijk wat terug van "NOS" en "NED1". Maar als je zapt van NED1 naar NED2 of een andere zender met het logo op dezelfde plek, of je gaat films kijken met zwarte balken, dan zie je er in veel gevallen niks van.
DFC en line bleed hebben de Panasonic's ook, maar inderdaad gewoon niet naar zoeken als je er geen last van hebt. Hetzelfde dus als de flikkeringen en de image retention.
De mate waarin het optreedt kan natuurlijk wat verschillen, net als de mate waarin iemand het waarneemt. En een belangrijke factor is het gebruik. Dus een hele dag full-contrast NOS NED1 kijken, pixel orbiter uit (tip: THX modus) en dan vervolgens direct daarna bijv. foto's van egaal grijze luchten gaan bekijken, dan zie je onherroepelijk tijdelijk wat terug van "NOS" en "NED1". Maar als je zapt van NED1 naar NED2 of een andere zender met het logo op dezelfde plek, of je gaat films kijken met zwarte balken, dan zie je er in veel gevallen niks van.
DFC en line bleed hebben de Panasonic's ook, maar inderdaad gewoon niet naar zoeken als je er geen last van hebt. Hetzelfde dus als de flikkeringen en de image retention.
Even mijn post aangepast; ik heb nog nooit last gehad van flikkeren en IR.
Ik weet wat het is en inhoudt, maar ik heb er nog nooit last van gehad. Wel als ik mijn paneel in één keer uitzet na een weergave, maar bij film gebruik heb ik er geen last van. De scenes volgen elkaar op en dan zie je het gewoon niet. Moet wel gezegd worden dat ik 1 uurtje tv kabeltv kijk tijdens het eten, maar verder alleen films, series, docu's etc.. Allemaal zonder logo. Heerlijk!
Na een film zie je een minuutje de ondertiteling wat nagloeien, maar ook dat is weer weg als ik door het menu van mijn mediaplayer blader. Geen probleem dus
.
Mijn ouders kijken op de 37x20 wel alleen maar kabel en daar zie ik het heel soms wel in de hoeken inderdaad. Maar, voor die € 500,- (toendertijd) had je qua beeldkwaliteit gewoon niks goeds wat je kon kopen.
Ik ben ook totaal niet gevoelig voor het flikkeren van de plasma tv's (gelukkig!). Sommige mensen zien het en dan is het natuurlijk geen optie om een plasma te nemen.
Daarnaast heb ik een ideale huiskamer wat omgevingslicht betreft. Ik heb 3 meter aanbouw en dan komen mijn ramen pas. Ik kan deze lamellen makkelijk sluiten en dan is het gewoon mooi donker. Ook op een zonnige dag.
Ik weet wat het is en inhoudt, maar ik heb er nog nooit last van gehad. Wel als ik mijn paneel in één keer uitzet na een weergave, maar bij film gebruik heb ik er geen last van. De scenes volgen elkaar op en dan zie je het gewoon niet. Moet wel gezegd worden dat ik 1 uurtje tv kabeltv kijk tijdens het eten, maar verder alleen films, series, docu's etc.. Allemaal zonder logo. Heerlijk!
Na een film zie je een minuutje de ondertiteling wat nagloeien, maar ook dat is weer weg als ik door het menu van mijn mediaplayer blader. Geen probleem dus
Mijn ouders kijken op de 37x20 wel alleen maar kabel en daar zie ik het heel soms wel in de hoeken inderdaad. Maar, voor die € 500,- (toendertijd) had je qua beeldkwaliteit gewoon niks goeds wat je kon kopen.
Ik ben ook totaal niet gevoelig voor het flikkeren van de plasma tv's (gelukkig!). Sommige mensen zien het en dan is het natuurlijk geen optie om een plasma te nemen.
Daarnaast heb ik een ideale huiskamer wat omgevingslicht betreft. Ik heb 3 meter aanbouw en dan komen mijn ramen pas. Ik kan deze lamellen makkelijk sluiten en dan is het gewoon mooi donker. Ook op een zonnige dag.
Ik had geen problemen met flikkeringen maar de E modellen die ik voorbij heb laten komen (E6500 x3 en E550 x1) hadden het allemaal even erg, vandaar dat ik terug ben gegaan naar een D model, veel stabieler beeld, kan er weer van genieten!
IR boeit me niet enorm en ik kijk weinig commerciele tv, alleen films en series, maar het flikkeren was gewoon hinderlijk tijdens bijna alles. Vooral donkere scenes en slow motion scenes bij sport ...als modellen van het jaar ervoor dit niet of amper hebben dan moeten de nieuwe modellen het ook niet hebben...ook waren de brightness pops veel erger bij de E's
IR boeit me niet enorm en ik kijk weinig commerciele tv, alleen films en series, maar het flikkeren was gewoon hinderlijk tijdens bijna alles. Vooral donkere scenes en slow motion scenes bij sport ...als modellen van het jaar ervoor dit niet of amper hebben dan moeten de nieuwe modellen het ook niet hebben...ook waren de brightness pops veel erger bij de E's
[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 398716 op 15-05-2013 14:17 ]
Ik heb me niet verdiept in de veranderingen in de Samsung lijn, maar als de nieuwere modellen een sneller fosfor hebben voor minder phosphor trails / ghosting / rainbow / however je het wilt noemen, dan kan een bijkomend effect zijn dat je meer trillingen waarneemt. Hetzelfde geldt voor het subfield drive systeem. Ik zeg niet dat dit de oorzaak is, alleen dat een voordeel in het ene opzicht een nadeel in het andere opzicht kan zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 15-05-2013 14:28 ]
Wat voor taal was dat?
The devil is in the details.
Dat hoeft ook weer niet... gebruik dan een topic report..
[ Voor 70% gewijzigd door Michael Knight op 20-05-2013 19:31 ]
[ Voor 95% gewijzigd door Michael Knight op 20-05-2013 19:31 ]
Ik vroeg me af of iemand de Evolution Kit gekocht/geprobeerd heeft? Vraag me af of het een meerwaarde is of gewoon marketingpraat.
Andere vraag, is het mogelijk met de 51E8000 DTS geluid door te lussen vanaf een PI? Ik krijg alleen DD aan de praat?
Weet iemand wat Samsung van plan is met zijn plasma modellen?
Nadat ik op diverse sites een betere prijs (2.299 EUR) voor de PS51F8500 had gezien, ben ik ook eens op de Samsung site van NL en BE gaan zien.
Hier is de Samsung is de PS51F8500 zelfs niet meer vermeld ...
Wordt het model volledig uitgefaseerd of foutje?
Nadat ik op diverse sites een betere prijs (2.299 EUR) voor de PS51F8500 had gezien, ben ik ook eens op de Samsung site van NL en BE gaan zien.
Stopzetten Plasma is vervroegd, einde van een tijdperk, OLE'd.
http://www.fwdmagazine.be...nasonic-stopt-met-plasma/
Samsung heeft aangegeven bij MediaMarkt zich te willen focussen op de grote plasma modellen, dus de 64 inch. Daar zit een grotere marge op.Shigster schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:42:
Weet iemand wat Samsung van plan is met zijn plasma modellen?
Dit is een Samsung forum naar mijn weten? Wanneer OLED betaalbaar is, met zelfde formaat, zijn we weer een aantal jaartjes verder. Voorlopig erg tevreden met het 65 inch bakkie, LCD komt er hier niet in.Anoniem: 283165 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:18:
Stopzetten Plasma is vervroegd, einde van een tijdperk, OLE'd.
Nickname does not reflect reality
Ik heb nu al sinds 2008 de Plasma PS42A...... En ik moet zeggen dat de tv elke dag een uur of 5 aanstaat.
Bijna al mijn vrienden of collega's vragen altijd waarom mijn tv zulke mooie kleuren heeft en zo scherp oogt.
Ben er erg trots op en hij doet het nog steeds perfect
Bijna al mijn vrienden of collega's vragen altijd waarom mijn tv zulke mooie kleuren heeft en zo scherp oogt.
Ben er erg trots op en hij doet het nog steeds perfect
Experience is what you get when you don't get what you want.....
Damn mijn plasma 51e8000 heeft een verticale streep door het beeld. Alsof er een lijn aan pixels niet meer werkt
Garantieverhaal wss. Hij is van augustus 2012 en las dat er 2 jr garantie op zit? Iemand een soortgelijk probleem?
Garantieverhaal wss. Hij is van augustus 2012 en las dat er 2 jr garantie op zit? Iemand een soortgelijk probleem?
Ook gehad nadat ie 2 jaar en enkele maanden oud was, en er kwamen al vlug meerdere van die strepen bij, bij samsung gaven ze niet meer thuis, ben dan boos onmiddelijk overgestapt naat een Sony LED.
De Plasma van Samsung zijn geen kwaliteits schermen en het merk biedt een ondermaatse service op hun troep, en komen er hier niet meer in.
Dus doe zo voort Samsung, maar dan zonder de ontevreden klanten.
De Plasma van Samsung zijn geen kwaliteits schermen en het merk biedt een ondermaatse service op hun troep, en komen er hier niet meer in.
gelukkig is het bij mij binnen de garantieperiode gekomen. Monteur komt woensdag langs, ben benieuwdAnoniem: 356920 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:31:
Ook gehad nadat ie 2 jaar en enkele maanden oud was, en er kwamen al vlug meerdere van die strepen bij, bij samsung gaven ze niet meer thuis, ben dan boos onmiddelijk overgestapt naat een Sony LED.
Update: vandaag is er een monteur aan huis geweest die de tv gemaakt heeft. Compleet nieuw scherm gekregen, uitstekende service.
Hopelijk nooit meer problemen in de toekomst!
Hopelijk nooit meer problemen in de toekomst!