Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Jij hebt het steeds over IR en Master Jeff spreekt van licht inbranden. Dat maakt de discussie er niet gemakkelijker op. :)

In de e-manual van de PS60E6500 kom ik het de waarschuwing precies één keer tegen, en wel in de context van 4:3 content:

Do not watch in 4:3 format for a long time. Traces of borders displayed on the left, right and centre of the screen may cause image retention (screen burn) which is not covered by the warranty.

Overige hits op burn in of retention gaan over de technologie die de tv bezit om dat te voorkomen, pixel shift en screen saver. Nergens staat verder iets in de trant van dat het niet toegestaan is om naar zenders met logo's te kijken. Buzz kan ik verder ook niks over vinden.

Het is duidelijk een grijs gebied: er zijn genoeg plasma tv's ingeruild vanwege inbranden, door Panasonic, door Samsung, door LG. Op de fora zie je daar genoeg verhalen over.

Het hangt natuurlijk af van hoe oud de tv is, op welke manier hij gebruikt is en in hoeverre de winkel/fabrikant dat van de klant aanneemt, naar welk soort (statisch) beeld de gebruiker heeft zitten kijken en of dat met super hoog contrast was of niet, of het om IR gaat die langzaam weer verdwijnt of echt duidelijk inbranden is, etc.

Als een klant per definitie geen poot heeft om op te staan als hij bij normaal afwisselend tv kijken met normale instellingen een duidelijk ingebrand logo heeft (duidelijk in die zin dat het te zien is bij normaal tv kijken, niet bij een testscherm) dat absoluut niet met screenwashes weg te krijgen is, dan is dat wel een treurige situatie.

Nogmaals, ik weet niet in hoeverre het hier het geval is, want Master Jeff spreekt van licht inbranden. Maar zeg alleen maar dat het niet zo zwart-wit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 20:37
Cap schreef op maandag 31 december 2012 @ 13:52:
...
Do not watch in 4:3 format for a long time. Traces of borders displayed on the left, right and centre of the screen may cause image retention (screen burn) which is not covered by the warranty.
..en dat is toch zo'n achterlijke disclaimer..... zoiets staat ook in de Pansonic handleding.

Wat ze hiermee ook min of meer zeggen : kijk geen lange tijd films met zwarte balken (> 1.78:1 ratio) want dan heb je kans op sporen van 'borders' aan boven en onderkant. Hetgeen ik dus -nu gelukkig maar korte tijd- zie als ik 2 uur naar een film heb zitten kijken...... een marathon van alle 3 de Lord of the rings extended versions durf ik eigenlijk niet aan.

en logo's..... praat me er niet van..... gelukkig kijken we veel 'logoloos' materiaal en BBC (transparante logo's) dus een paar uur kijken naar logorijk materiaal gaat nog wel.....

Plasma is en blijft 'kijken met handleiding'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
LaFleche schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 09:15:
[...]

..en dat is toch zo'n achterlijke disclaimer..... zoiets staat ook in de Pansonic handleding.

Wat ze hiermee ook min of meer zeggen : kijk geen lange tijd films met zwarte balken (> 1.78:1 ratio) want dan heb je kans op sporen van 'borders' aan boven en onderkant. Hetgeen ik dus -nu gelukkig maar korte tijd- zie als ik 2 uur naar een film heb zitten kijken...... een marathon van alle 3 de Lord of the rings extended versions durf ik eigenlijk niet aan.

en logo's..... praat me er niet van..... gelukkig kijken we veel 'logoloos' materiaal en BBC (transparante logo's) dus een paar uur kijken naar logorijk materiaal gaat nog wel.....

die balken vond ik ook eng, maar gaat toch nu toe altijd goed. Sinds augustus. Maak me er minder druk om.

Lijkt me wel eens leuk om een enorm pik op een vriend z'n plasma te laten inbranden.... :P leg dat maar eens uit aan je vriendin... Plasmahumor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
@LaFleche: Het grappige vind ik dus dat ze dat juist niet zeggen, terwijl jij natuurlijk helemaal gelijk hebt. Het is een hele ongelukkige waarschuwing om het expliciet en alleen over 4:3 te hebben: zo open je juist de deur voor garantieclaims van mensen die widescreen filmmateriaal met zwarte balken hebben zitten kijken. :)

Ik heb een Panasonic plasma, en van een blijvend nabeeld bij die balken bij films heb ik gelukkig nooit last gehad, ik zie in praktijk überhaupt geen nabeeld van de balken, dus kijk zonder zorgen films. Die zwarte balk i.c.m. wisselend beeld zijn natuurlijk toch wat anders dan een langdurig contrastrijk beeld op 1 plek. Retentie (en inbranden?) bij logo's heb ik wel, ik kijk nogal veel Ned 1/2/3. ;) Gelukkig zijn ze voor mij zelden of nooit zichtbaar in real life content, en met een screenwash vermindert het sterk.

De waarschuwing van Panasonic is wel uitgebreider:
Laat een beeld met stilstaande delen niet gedurende langere tijd op het scherm staan
Het stilstaande deel van het beeld kan een afdruk achterlaten op het plasmascherm (inbranden). Dit verschijnsel is geen defect en wordt niet door de garantie gedekt.
Stilstaande onderdelen in het beeld komen typisch voor bij:
●Kanaalnummer, kanaallogo en andere logo’s
● Weergave van stilstaand of bewegend beeld in de beeldverhouding 4:3 of 14:9
● Videogames
●Afbeeldingen van een pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
LaFleche schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 09:15:
[...]
Ze proberen zich helemaal 100% in te dekken. Logisch en zakelijk heel verstandig.

Ik kijk al 5 jaar met plezier naar een Panasonic plasma en heb alleen het contrast in het begin op laag gezet. Na 1 maand normaal ingesteld en nergens last van.

Image Retention heb je altijd op een plasma, maar dat is geen inbranden. Je ziet het zelfs niet eens meer als je het volgende beeld of frame weer krijgt.

Daarnaast krijg ik er wel een beeldkwaliteit voor terug waar ik van geniet. Ik heb nog geen enkele LCD-LED gezien waarvan het beeld hetzelfde is als een plasma (zelfde prijsklasse).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:25

MazeWing

The plot thickens...

Ik heb met mijn C7700 destijds alle keren direct contact met samsung opgenomen, die me vervolgens naar selectro service doorverwezen. Bij mij is het scherm direct vervangen (thuis), echter loste dit het probleem niet op. Uiteindelijk heb ik het volledige bedrag gecrediteerd gekregen (bijna een jaar na aankoop). Ik zou dan ook bij problemen gewoon met samsung zelf contact opnemen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 09:40
Selectro is al 4 keer bij mij langs geweest de afgelopen 7 maanden en, behoudens het omwisselen van de muurbeugels in de tv, niets voor mij kunnen betekenen. Samsung heeft duidelijk kenbaar gemaakt dat zowel de plasmabuzz alsmede het ingebrande logo normale producteigenschappen zijn en je daar genoegen mee moet nemen als consument. Plattetvdiscounter gaat mee met de uitspraak van Samsung en daarmee is volgens hen de kous afgedaan. Ik ben zeer ontevreden over het product en de algemene gang van zaken hoe zij denken servicegericht te kunnen zijn. Vandaar dat ik mijn onvrede over de tv en plattetvdiscounter met jullie mededeel.

In de gebruiksaanwijzing staat het volgende omschreven over het zoemen:
Dit is normaal. Dit wordt veroorzaakt door de elektrische lading die wordt gebruikt om beelden op het scherm te maken.
Als het zoemen luid is, is de helderheid van uw televisie mogelijk te hoog ingesteld. Stel de helderheid lager in. Uw plasma-tv kan ook luid zoemen als de achterkant ervan te dicht bij een wand of ander hard oppervlak staat. Sluit de verbindingskabels opnieuw aan.

Zowel het contrast alsmede de cellverlichting heb ik gemiddeld op 80% staan, maar het mag niet normaal worden geacht dat het zoemende geluid duidelijk hoorbaar is op 5 meter kijkafstand. De buzz wordt als het ware door de huiskamer heengeworpen en is alleen waarneembaar als je recht voor de tv zit. Gevoelsmatig is de zoem ook veel luider op kijkafstand dan wanneer je dicht bij de tv staat. Overigens maakt het geen verschil of de tv nu aan de muur hangt of een kleine meter van de muur staat op de standaard.

Over IR/inbranden meldt de handleiding het volgende:
Beeldretentie (inbranden)
Om het risico van het inbranden van het scherm te minimaliseren is dit apparaat voorzien van technologie voor inbrandvermindering. Met Pixel Shift (pixelverschuiving) kunt u de beweging van het beeld op en neer (verticale lijn) en van links naar rechts (horizontale punt) instellen. Door de regelmatige, geringe verplaatsing van het beeld wordt het inbranden van het scherm verminderd.

Van IR heb ik totaal geen last, het is alleen het RTL-4 logo dat licht waarneembaar blijft (nadat ik nachtenlang de balken heb laten draaien). Pixel-shift heb ik direct bij ingebruiksname ingesteld en aan de inspeelperiode van minimaal 200 uur heb ik ook toegepast. Als de tv 2 jaar oud zou zijn dan kan ik er vrede mee hebben als zoiets gebeurt, maar dat ik binnen 2 maanden tegen een blijvend RTL logo aan zit te kijken kan er bij mij niet in en vind ik alles behalve normaal.

Gelukkig zijn er medetweakers zoals LaFleche en Shuta die rond dezelfde periode ook de 60e6500 en geen last hebben van een ingebrand logo en volgens mij een minder (of geen) storende aanwezige plasmabuzz. Het lijkt er sterk op dat ik een maandagochtend exemplaar heb en het is dieptriest dat een verkoper en garantie het proberen af te wimpelen, zonder verantwoordelijkheid te nemen.

Expert van de geschillencommissie is inmiddels bij mij thuis geweest en de vervolgstap is een zitting. Uitkomst zal ik t.z.t. met jullie mededelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weli
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-05 16:58
Ik kom er nog steeds niet achter wat de verschillen zijn tussen Samsung PS60E6500 3D Plasma TV ende
Samsung PS60E5500 3D Plasma TV Op het real black pro en wifi na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat lijken de grootste verschillen ook wel te zijn, op het uiterlijk na dan.
http://www.samsung.com/nl...1WXXN&prdb=PS60E6500ESXXN

http://www.kieskeurig.nl/...8&product[]=1048774&ps=10

Ik weet niet wat in de praktijk de verschillen zijn tussen Real Black en Real Black Pro, het prijsverschil tussen beiden is niet zo heel erg groot maar mogelijk wel de moeite waard.
Mogelijk telt het uiterlijk van de TV zelf ook nog mee in een beslissing?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Bij Real Black Pro lijkt het in eerste instantie alleen om een beter filter tegen reflecties te gaan, waardoor ook de zwartwaarde verbetert.

Samsung marketing blabla zegt:
"Samsung will incorporate the new Real Black Pro to deliver even better black levels. The technology has an unprecedented ability to absorb external light reflections through an increased wedge depth, which leads to blacker" blacks, more-realistic pictures and higher color contrast."

Hdtvtest.co.uk (tip! lees de reviews daar) zegt dat het het filter betreft:
the “Real Black Pro” anti-reflective screen filter

Echter CNET zegt het in hun review van de 6500 zo dat je bijna gaat denken dat er meer is veranderd aan het paneel zelf:
"All three offer the same Real Black Pro panel, which involves both a change to the panel structure over the previous year and some software improvements."

Ik houd het op hetzelfde paneel met een beter filter en wat software sturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weli
Ok thanks ht word wel iets duidelijker zo wat smart tv betreft geen verschillen op tv bediening via smartphone na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weli
:) ben benieuwd of de prijzen van 60"samsung plasma panels nu gaan zakken in prijs nu de modellen van 2013 zijn aangekondigd op ces3013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat gebeurd meestal pas al ze ook werkelijk in de shops te krijgen zijn, dan gaat het overjarige materiaal vaak (soms heel erg fors) in prijs naar beneden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik heb deze week een PS60E6500 gekocht, koste 1350 euro bij Redcoon en ik verwacht niet dat deze nog veel lager gaat gaan dan dat, ook niet na de introductie van de nieuwe modellen.

Ik had hiervoor een half jaar een Sharp 60inch LED. Maar had hier nog al wat uniformiteitsproblemen mee. Namelijk donkere brede grijze balken doorheen het scherm welke zichtbaar waren op stilstaande lichte achtergronden, maar vooral bij elke panning duidelijk zichtbaar waren. Monteur van Sharp zei dat dit een feature was van het product.. leuk.

Anyway, ben dus voor Plasma gegaan voor de zekerheid van uniformiteit.

Mijn voorlopige ervaring met de PS60E6500.

Uniformiteit is niet perfect, maar wel veel beter. Ben slechts lichte banding tegen gekomen op 2 momenten tijdens één film. Had gehoopt dat er helemaal geen banding zou zijn, maar dit is toch al veel minder storend dan bij mij LED TV.

Wel heb ik een luide buzz van de TV welke toch wel irritant is en luider dan ik had verwacht. Zeer duidelijk hoorbaar vanaf 4 meter. De versterker moet al op -20 staan om er boven uit te komen en dan nog hoor ik het soms bij stille scenes.

Ook vallen de zwart waarden me nogal tegen, misschien had ik teveel verwacht, maar de reviews op internet spreken allemaal over uitstekende perfecte zwart waarden, maar ik heb de indruk dat mijn Sharp Edgelit LED het beter deed. (Dit betreft kijken in een donkere ruimte)

Voor de rest is het een mooi beeld, ben dus redelijk tevreden van de TV, maar had er wel wat meer van verwacht.

Nog mensen hier last van buzz, banding en niet zo goede zwartwaardes?

[ Voor 4% gewijzigd door timofp op 10-01-2013 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
timofp schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 18:14:
Ik heb deze week een PS60E6500 gekocht, koste 1350 euro bij Redcoon en ik verwacht niet dat deze nog veel lager gaat gaan dan dat, ook niet na de introductie van de nieuwe modellen.

Ik had hiervoor een half jaar een Sharp 60inch LED. Maar had hier nog al wat uniformiteitsproblemen mee. Namelijk donkere brede grijze balken doorheen het scherm welke zichtbaar waren op stilstaande lichte achtergronden, maar vooral bij elke panning duidelijk zichtbaar waren. Monteur van Sharp zei dat dit een feature was van het product.. leuk.

Anyway, ben dus voor Plasma gegaan voor de zekerheid van uniformiteit.

Mijn voorlopige ervaring met de PS60E6500.

Uniformiteit is niet perfect, maar wel veel beter. Ben slechts lichte banding tegen gekomen op 2 momenten tijdens één film. Had gehoopt dat er helemaal geen banding zou zijn, maar dit is toch al veel minder storend dan bij mij LED TV.

Wel heb ik een luide buzz van de TV welke toch wel irritant is en luider dan ik had verwacht. Zeer duidelijk hoorbaar vanaf 4 meter. De versterker moet al op -20 staan om er boven uit te komen en dan nog hoor ik het soms bij stille scenes.

Ook vallen de zwart waarden me nogal tegen, misschien had ik teveel verwacht, maar de reviews op internet spreken allemaal over uitstekende perfecte zwart waarden, maar ik heb de indruk dat mijn Sharp Edgelit LED het beter deed. (Dit betreft kijken in een donkere ruimte)

Voor de rest is het een mooi beeld, ben dus redelijk tevreden van de TV, maar had er wel wat meer van verwacht.

Nog mensen hier last van buzz, banding en niet zo goede zwartwaardes?
heb je de waardes van kleuren/zwart etc al aangepast? Heb ik een tijd geleden gedaan (voor alle modus) en scheelt zeer zeker. Weet alleen niet goed meer welke site ik waarden vandaan had. Nog beter custom based maar geen zin in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
tennisbal schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 18:35:
[...]

heb je de waardes van kleuren/zwart etc al aangepast? Heb ik een tijd geleden gedaan (voor alle modus) en scheelt zeer zeker. Weet alleen niet goed meer welke site ik waarden vandaan had. Nog beter custom based maar geen zin in
Welke settings zijn dit die ik dan moet aanpassen. Ik gebruik de settings van CNET momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
timofp schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 18:40:
[...]

Welke settings zijn dit die ik dan moet aanpassen. Ik gebruik de settings van CNET momenteel.
Ik heb een 51e8000 en volgens mij andere bron dan jij. Die heeft ander black filter maar ik vind zwart echt zwart. Hij moet ook nog inspelen he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weli
PS60E6500 prijs toch al weer gezakt nu 1299 , redcoon jammer nonziggo anders had ik hem besteld wil wel graag de ci+ module gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
De zwartwaardes zijn ondertussen verbeterd heb ik de indruk, maar het dirty screen effect/verticale banding begint met toch steeds meer te storen, tijdens films valt het afhankelijk van de film toch minstens 1x in de 5 minuten op en leidt dit me af, tijdens het spelen van GTA IV zie je het eigenlijk constant.

Twee fototjes, het eerste is de originele, de tweede is om het probleem wat duidelijker te maken en is dus een aangepaste versie (helderheid)

Afbeeldingslocatie: http://www.avforums.com/forums/attachments/plasma-tvs/368275d1358613555-samsung-ps60e6500e-owners-thread-part-2-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.avforums.com/forums/attachments/plasma-tvs/368276d1358613566-samsung-ps60e6500e-owners-thread-part-2-2013-01-19-13.22.34.jpg

Nog mensen met dit probleem? Ik heb Samsung gecontacteerd vian hun chat en volgende week zou er gebeld worden om een afspraak te maken zodat een technieker een kijkje kon komen nemen. Ik zou wel niet willen dat ze in mijn nog geen 2 weken oude TV een refurbished panel steken van een jaar oud ofzo. Iemand ervaring met de procedure van Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398716

Ik heb dat echt niet bij mijn scherm (PS51E6500) ik zou hem omruilen!

bij mij zijn er wat andere dingetjes die me storen wat ik bij mijn vorige PS51D550 echt niet had.

Het constant trapsgewijs wit worden van witte achtergronden als er donkere objecten verticaal of horizontaal door het scherm komen, zoals bij de nieuwe AH reclame met die Hamsters. Ik heb nu het contrast wat lager staan dan valt het iets minder op maar je ziet het nog steeds, vooral s'avonds...

Het onrustige beeld is het tweede wat me een beetje tegenvalt, als je bijvoorbeeld focust op een persoon op de voorgrond, dan begint de achtergrond lichtelijk te trillen. Waarschijnlijk gaat deze tv niet zo goed om met ruis ofzo...ik heb het nog niet echt weg kunnen krijgen met de ruisfilters. Heb de beeldinstelling nu op ontspannen staan.

Toch zou ik geen LED willen vergeleken met het over het algemeen heel goede beeld dat plasma geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:54

Rico

Wie dit leest is gek....

Deze dagen eens langs de mediamarkt de PS51E6500 proberen te kopen met de btw actie.
Wil hem alleen pas over 3 weken geleverd hebben omdat we dan pas verhuizen naar onze nieuwe woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Ik zou wel graag de prijs willen weten van de 51E6500 daar, zou je die kunnen posten als je er bent geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Prijs van de PS51e6500 is 982euro
Helaas niet gekocht want men wil hem dan binnen 1,5 week leveren en dan staat hij in een leeg huis...mij te risicovol.
Men wilde hem niet over 3 weken leveren dus dan gaat het over.
Koop hem dan wel in februari bij de Platte TV Discounter daar kost hij 988euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Niet online

SR8

Bedankt voor je reply. Dan moet ik nog maar even kijken of ik er naar toe ga.
982 valt me een beetje tegen. Toen ik in oktober in Groningen was stond ie er voor 1099.
€908 was een mooie prijs geweest en stiekem had ik op nog iets lager gehoopt. :P
In Leeuwarden is er (bijna) niks qua plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Als je hem lager vindt de komende tijd laat het me even weten.
Mocht ik hem ergens goedkoop vinden laat ik het je ook weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Rico schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:48:
Als je hem lager vindt de komende tijd laat het me even weten.
Mocht ik hem ergens goedkoop vinden laat ik het je ook weten.
Vind dat geen strakke prijs. Ik heb in augustus 2012 de 51e8000 gekocht voor 1199, 200 meer voor een beter zelfde model vind ik stuk beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Die 8000 is nu iets van 1400euro.
Alleen bij de 8000 serie kan je Digital Noise Reduction niet uitzetten en dat kan wel met de 6500 serie en daarom zou die beter beeld moeten geven.
Wou ook eerst de 8000 maar op aanraden van hier ga ik dus toch voor de 6500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Rico schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:57:
Die 8000 is nu iets van 1400euro.
Alleen bij de 8000 serie kan je Digital Noise Reduction niet uitzetten en dat kan wel met de 6500 serie en daarom zou die beter beeld moeten geven.
Wou ook eerst de 8000 maar op aanraden van hier ga ik dus toch voor de 6500
vaag ik heb juist advies gekregen wel voor 8000 te gaan. Achteraf erg blij mee want digital out doorlussen kon niet meer de e6500. Black filter zou beter zijn. En volgens mij kan dat wel gewoon uit hoor

Ok net even gecheckt. Digital noise kan gewoon uit (of meerdere standen) per bron geselecteerd. Wie verkocht die onzin? Een verkoper zeker?

[ Voor 11% gewijzigd door Tennisbal op 24-01-2013 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Niet online

SR8

Nee, de review van HDTVtest.co.uk:
Unfortunately, although the Korean manufacturer appears to offer the option to turn off some of its video processing features, the European model PS51E8000 is yet another Samsung flat-panel HDTV where the [Digital Noise Filter] control is permanently stuck on – the “Off” switch does not work. The US version of the E8000 series that HDTVTest had hands-on time with during May 2012′s Value Electronics Shootout in New York didn’t have this problem, so we’re baffled as to why the European version does.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Dus hij kan wel uit op de 8000 serie? Dan kan ik die ook nog overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SR8 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:59:
Nee, de review van HDTVtest.co.uk:

[...]
Om die quote dan maar compleet te maken; ;)

Unfortunately, although the Korean manufacturer appears to offer the option to turn off some of its video processing features, the European model PS51E8000 is yet another Samsung flat-panel HDTV where the [Digital Noise Filter] control is permanently stuck on – the “Off” switch does not work. The US version of the E8000 series that HDTVTest had hands-on time with during May 2012′s Value Electronics Shootout in New York didn’t have this problem, so we’re baffled as to why the European version does.

Fortunately, there’s in-depth control over nearly every other aspect of image output. Samsung offers a 10-point Greyscale/Gamma calibration menu, a basic gamma adjustment slider, and a full three-axis colour management system (CMS), all of which will be useful when we calibrate the plasma to see the best image quality it’s capable of producing. Before we do that though, we’ll do a basic calibration (in other words, everything possible to improve the picture quality without additional expenditure) and see how the 51-incher performs in this state.

Als het bij de US versie wel mogelijk is dan lijkt het me via een firmware_update (waarvan er inmiddels al enkele zijn verschenen) zomaar eens werkzaam gemaakt te kunnen zijn bij de EU modellen. Kan..., ik zeg niet dat het ook zo is.

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 24-01-2013 17:55 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
hardware-lover schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 17:52:
[...]

Om die quote dan maar compleet te maken; ;)

Fortunately, there’s in-depth control over nearly every other aspect of image output. Samsung offers a 10-point Greyscale/Gamma calibration menu, a basic gamma adjustment slider, and a full three-axis colour management system (CMS), all of which will be useful when we calibrate the plasma to see the best image quality it’s capable of producing. Before we do that though, we’ll do a basic calibration (in other words, everything possible to improve the picture quality without additional expenditure) and see how the 51-incher performs in this state.
nogmaals, klopt niks van. Ik kan alle opties kiezen en selecteren. Hij staat op off. Kwam er net achter dat er functies zijn toegevoegd sinds een x aantal updates (kan ander kleurenpalet kiezen)...

Mss in oude firmware niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er staat niet dat het niet te selecteren is, er staat dat het selecteren van de off stand geen effect heeft (of had). Maar zo veel zal het niet uitmaken verwacht ik. Zie jij verschillen tussen on en off (of aan en uit) op je E8000?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
hardware-lover schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 17:58:
Er staat niet dat het niet te selecteren is, er staat dat het selecteren van de off stand geen effect heeft (of had). Maar zo veel zal het niet uitmaken verwacht ik. Zie jij verschillen tussen on en off (of aan en uit) op je E8000?
Waar moet ik precies op letten? :) wil het wel testen maar weet niet wat ik moet zien, iets met zwartfilter lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-05 11:54
Ik wil alvast een muurbeugel aanschaffen ivm aanschaf tv binnenkort. Dan kan ik alvast kabels door de muur trekken etc.

Nu heb ik enkel behoefte aan een simpele oplossing (niet kantelbaar of draaibaar). Keuze is tussen een VOGELS EFW 6305 of 8305. Enige verschil is volgens mij max.afstand tot de muur.

Iemand ervaring met deze beugels icm Samsung 60E8000/6500/550?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Heb een PS51E6500 gekocht.
Wordt 14 februari geleverd want dan wonen we pas in ons nieuwe huis.
Ben erg benieuwd....ga van een 28" CRT naar deze plasma.
Heb daarnaast nog een Epson 2900 Full HD beamer met een electrisch scherm aan het plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-06 15:27

zerocool82

Ignorance causes chaos

Master Jeff schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 20:59: Van IR heb ik totaal geen last, het is alleen het RTL-4 logo dat licht waarneembaar blijft (nadat ik nachtenlang de balken heb laten draaien). Pixel-shift heb ik direct bij ingebruiksname ingesteld en aan de inspeelperiode van minimaal 200 uur heb ik ook toegepast. Als de tv 2 jaar oud zou zijn dan kan ik er vrede mee hebben als zoiets gebeurt, maar dat ik binnen 2 maanden tegen een blijvend RTL logo aan zit te kijken kan er bij mij niet in en vind ik alles behalve normaal.

Gelukkig zijn er medetweakers zoals LaFleche en Shuta die rond dezelfde periode ook de 60e6500 en geen last hebben van een ingebrand logo en volgens mij een minder (of geen) storende aanwezige plasmabuzz. Het lijkt er sterk op dat ik een maandagochtend exemplaar heb en het is dieptriest dat een verkoper en garantie het proberen af te wimpelen, zonder verantwoordelijkheid te nemen.

Expert van de geschillencommissie is inmiddels bij mij thuis geweest en de vervolgstap is een zitting. Uitkomst zal ik t.z.t. met jullie mededelen.
Hierbij hetzelfde probleem (ingebrand RTL4 logo) en dat al na enkele maanden. Het gaat bij mij om de PS51D550. Ook ik word afgewimpeld door de verkoper en Samsung. Reeds enige ontwikkelingen (geschillencommissie)?

[ Voor 4% gewijzigd door zerocool82 op 06-02-2013 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik snap niet dat Samsung zo enorm lastig doet. Ik had last van IR (geen inbranden) en daar hebben ze geen enkele keer lastig over gedaan. Misschien maar eens zeggen dat je heel snel last hebt van tijdelijk inbranden en dat je zelfs na 2 minuten al een zender logo ziet. Dat je na 1 minuut teleteks het nog steeds in het scherm ziet staan. Gewoon zorgen dat het lijkt alsof het onkijkbaar is. Ze sturen dan uiteindelijk Selectro Service langs om naar het probleem te kijken. Die zullen dat dan gewoon vervangen.
Bij mij hadden ze al voor ik uberhaupt met een monteur gesproken al een ander scherm besteld en meegenomen. Na dat de tv bij mij thuis door een monitor gecontroleerd was, is thus ter plaatse he scherm vervangen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-06 15:27

zerocool82

Ignorance causes chaos

MazeWing schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:45:
Ik snap niet dat Samsung zo enorm lastig doet. Ik had last van IR (geen inbranden) en daar hebben ze geen enkele keer lastig over gedaan. Misschien maar eens zeggen dat je heel snel last hebt van tijdelijk inbranden en dat je zelfs na 2 minuten al een zender logo ziet. Dat je na 1 minuut teleteks het nog steeds in het scherm ziet staan. Gewoon zorgen dat het lijkt alsof het onkijkbaar is. Ze sturen dan uiteindelijk Selectro Service langs om naar het probleem te kijken. Die zullen dat dan gewoon vervangen.
Bij mij hadden ze al voor ik uberhaupt met een monteur gesproken al een ander scherm besteld en meegenomen. Na dat de tv bij mij thuis door een monitor gecontroleerd was, is thus ter plaatse he scherm vervangen.
Selectro Service gaf bij mij juist het volgende aan:
Gezien de klacht “inbranding” kan ik u het volgende melden:

Indien blijkt dat er daadwerkelijk sprake is van ingebrande logo’s in het scherm, valt dit NIET onder fabrieksgarantie.

Wij kunnen daarvoor een prijsopgave verstrekken aan huis voor € 112,50.
Oftewel, ik kan 112,50 euro aftikken enkel omdat ze naar het scherm hebben gekeken en vervolgens aangeven 'dit valt niet onder de garantie'....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:59

Bever!

3

Uitstekende reden om niet meer voor Samsung te kiezen lijkt me, er zijn andere merken die veel netter met service omgaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Denk dat dit vooral te maken heeft met het servicebedrijf, in dit geval Selectro, hoewel het wel netjes zou zijn als Samsung zijn klanten niet opzadelt met zo'n servicebedrijf. Maken ze alleen gebruik van Selectro of ook andere bedrijven? In het Panasonic topic lees ik veel goede verhalen over E-care en ook CE-repair was geen drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Youtube werkt nu eindelijk perfect, ook HD kanalen. Moest openDNS gebruiken. Enige vage is dat filmpjes van 30 minuten bv of korter niet helemaal tot het eind doorlopen. De laatste paar minuten skipt ie en hij gaat door naar het volgende filmpje. Erg irritant. Ook vergeet hij soms mijn 'mijn youtube' settings en moet ik opnieuw activeren. Hoe komt dat?

51E8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
zerocool82 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:05:
[...]

Hierbij hetzelfde probleem (ingebrand RTL4 logo) en dat al na enkele maanden. Het gaat bij mij om de PS51D550. Ook ik word afgewimpeld door de verkoper en Samsung. Reeds enige ontwikkelingen (geschillencommissie)?
Volgende week dinsdag is de zitting. Keep you posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Master Jeff schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 21:18:
[...]

Volgende week dinsdag is de zitting. Keep you posted!
Dit wil ik wel even volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Laatst online: 03-06 20:37
@Master Jeff: Hoe is die hoorzitting afgelopen? Of mag je daar niets over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Ben ook heeeeel benieuwd, maar tot nu toe nog geen levensteken van Master Jeff ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
Ja, de spanning zit er bij mij ook goed in en ben nog afwachtend op de uitspraak van de commissie. Deze volgt binnen 6 weken, waarvan er nu 2 zijn verstreken.

Zodra mij meer bekend is bericht ik hierover in dit topic.

• Gurrr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-03-2024
Ik tracht mijn PS51D550 te voorzien van een software update. Althans, wanneer ik in het menu browse naar het update gedeelte en ik kies voor check for updates dan krijg ik een 606 error. Welke versie nummer zien jullie staan en hebben jullie al eens een software update voorbij zien komen?

http://www.samsung.com/nl.../PS51D550C1WXBT-downloads

Er schijnt ook al software en firmware beschikbaar te zijn uit 2012 terwijl ik sterk het vermoeden heb dat ik de software van 2011 heb.

Als ik via de kabel zoek naar software updates dan geeft hij aan dat er geen updates zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik dacht dat ik mijn laatste nieuwe Plasma TV al had gekocht en dat de volgende een Oled zou gaan worden, maar gezien de eerste reacties op de introductie van de nieuwe 8500 lijn zou dat zomaar eens niet het geval kunnen zijn. Tegen de tijd dat mijn huidige TV vervangen zou mogen worden is de PS51F8500 misschien wel in de opruiming te scoren voor een hele mooie prijs ;)

US specs: http://pn64f8500.com/uploads/pn64f8500af-spec.pdf

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 06-03-2013 16:23 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356920

Smullen, de Plasma techniek zet het kijken op een hoog niveau, en is nog betaalbaar ook.
Oled zal zeker in de beginfase erg duur zijn, en niet voldoende ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Vandaag te horen gekregen dat mijn 55" panasonic Plasma gecrediteerd gaat worden door zijn defect,
Daardoor ben ik dus weer aan het puzzelen geslagen wat te doen. Of ik neem de zelfde als ik had (super tevreden, vt50 2012 plasma) of ik betaal iets bij en ga gelijk naar 60+"

Daardoor kwam ik oa op de 64e8000 uit,
Ik kon alleen twee dingen niet helemaal vinden, kan dit toestel opnemen direct naar een Harddisk? Dit kan mijn huidige plasma wel en gebruik het meer dan regelmatig,

Weet iemand hier toevallig met welke panasonic de Sasung vergeleken kan worden? ST./GT/VT Serie?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Donstil schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 13:54:
Vandaag te horen gekregen dat mijn 55" panasonic Plasma gecrediteerd gaat worden door zijn defect,
Daardoor ben ik dus weer aan het puzzelen geslagen wat te doen. Of ik neem de zelfde als ik had (super tevreden, vt50 2012 plasma) of ik betaal iets bij en ga gelijk naar 60+"

Ik kon alleen twee dingen niet helemaal vinden, kan dit toestel opnemen direct naar een Harddisk? Dit kan mijn huidige plasma wel en gebruik het meer dan regelmatig,

Weet iemand hier toevallig met welke panasonic de Sasung vergeleken kan worden? ST./GT/VT Serie?
Mijn 51e8000 kan direct opnemen naar harddisk digitaal. Timeshift etc. Heb er een externe hdd aan hangen. Prima tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Donstil schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 13:54:

Zou je nu niet beter nog even kunnen wachten op de nieuwste modellen zoals deze nu zijn aangekondigd? Als er maar een gedeelte waar zou zijn van wat daarin is aangekondigd betreffende de beeldkwaliteit dan loont het wachten misschien wel?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Ik denk dat de Samsungs en Panasonics uit dezelfde prijsklasse van vergelijkbare kwaliteit zijn. Elk toestel heeft zo zijn eigenaardigheden en pluspunten. Welke voor jou het zwaarste wegen is persoonlijk. Beide geven iig erg mooi beeld. :)

PS elk jaar wordt natuurlijk met veel bombarie de nieuwe serie aangekondigd met enkele verbeteringen / vernieuwingen maar vooral heel veel sterk overdreven marketing blurb.

Dus je kunt wachten maar dat hangt o.a. wel van je budget af. Als je anderhalf tot twee keer keer zoveel wilt neertellen voor hetzelfde + wat vernieuwingen dan koop je natuurlijk meteen de net uitgebrachte tv voor de adviesprijs. Of gewoon toch het oude model voor een pak minder. Als ie nog verkrijgbaar is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Tennisbal schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:40:
[...]

Mijn 51e8000 kan direct opnemen naar harddisk digitaal. Timeshift etc. Heb er een externe hdd aan hangen. Prima tv
Oké keurig, thnx!
hardware-lover schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:22:
[...]

Zou je nu niet beter nog even kunnen wachten op de nieuwste modellen zoals deze nu zijn aangekondigd? Als er maar een gedeelte waar zou zijn van wat daarin is aangekondigd betreffende de beeldkwaliteit dan loont het wachten misschien wel?
Ja dat zou het beste zijn idd, is het niet dat ik er eigenlijk geen tot nauwelijks geen geld bij wil leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Duidelijk. Ik verwacht dat de voordeligste F8500 plasma een prijskaartje gaat krijgen van omgerekend zo'n €2000,- maar misschien gaat dat nog een beetje meevallen bij daadwerkelijke introductie in Nederland. De US prijzen voor het kleinste model (51") zijn nu afgegeven op $2000,- en vaak wordt dat door belastingen e.d. 1 op 1 vertaald naar de €, maar we gaan het meemaken ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 17:15:
Duidelijk. Ik verwacht dat de voordeligste F8500 plasma een prijskaartje gaat krijgen van omgerekend zo'n €2000,- maar misschien gaat dat nog een beetje meevallen bij daadwerkelijke introductie in Nederland. De US prijzen voor het kleinste model (51") zijn nu afgegeven op $2000,- en vaak wordt dat door belastingen e.d. 1 op 1 vertaald naar de €, maar we gaan het meemaken ;)
Maar ik heb nu een 55"(vt50) welke dus weg gaat vanwegen een defect.
Ik wil een maatje groter en dan is alleen de 64e8000 interessant denk ik. Zeker als de prijs zo belangrijk is als bij mij (iets bijleggen kan wel maar zo min mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik ben erg benieuwd naar de eerste echte onafhankelijke testgegevens, een Plasma met een NIEUWE Local Dimming technologie is wel heel iets speciaals.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 15-03-2013 17:53 . Reden: niet goed gelezen. ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-06 14:00
hardware-lover schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 00:15:
Ik ben erg benieuwd naar de eerste echte onafhankelijke testgegevens, een Plasma met Local Dimming technologie is wel heel iets speciaals.
Elke plasma ooit gemaakt heeft local dimming.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
hardware-lover schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 00:15:
Ik ben erg benieuwd naar de eerste echte onafhankelijke testgegevens, een Plasma met Local Dimming technologie is wel heel iets speciaals.
Nee, het is bullshit. Elke plasma televisie op de markt beschikt hierover omdat het de technologie plasma is. Plasma is self luminated dus zo'n "technologie" dus geen backlight nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapklaar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 16:56
Sorry als dit al eens gevraagd is, maar in de enorme hoeveelheid informatie in dit topic heb ik het antwoord niet kunnen vinden.

Situatie:
Ik heb een ps60e6500 gekocht om mn PC op aan te sluiten. Via HDMI (op PC modus ingesteld) heb ik flikkerend beeld, maar wel 1:1 pixelmapping. Overscan wordt blijkbaar uitgezet door de PC moduls te activeren.

Als ik de PC op 50Hz zet, heb ik veel rustiger beeld, maar is overscan geactiveerd op de TV. PC modus lijkt dan gewoon niet te werken. Ik kan dit tweaken door of de TV op fit-to-screen te zetten of overscan in Catalyst te tweaken, maar een 1:1 pixelmapping krijg ik niet voor elkaar.

Vragen:
- Is de flikkering op 60Hz weg te nemen?
- Zo nee, hoe krijg ik overscan uitgeschakeld op 50Hz?
- Wat kan ik nog meer proberen om een rustig beeld en 1:1 pixelmapping voor elkaar te krijgen op deze TV?

How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
hapklaar schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:57:
Sorry als dit al eens gevraagd is, maar in de enorme hoeveelheid informatie in dit topic heb ik het antwoord niet kunnen vinden.

Situatie:
Ik heb een ps60e6500 gekocht om mn PC op aan te sluiten. Via HDMI (op PC modus ingesteld) heb ik flikkerend beeld, maar wel 1:1 pixelmapping. Overscan wordt blijkbaar uitgezet door de PC moduls te activeren.

Als ik de PC op 50Hz zet, heb ik veel rustiger beeld, maar is overscan geactiveerd op de TV. PC modus lijkt dan gewoon niet te werken. Ik kan dit tweaken door of de TV op fit-to-screen te zetten of overscan in Catalyst te tweaken, maar een 1:1 pixelmapping krijg ik niet voor elkaar.

Vragen:
- Is de flikkering op 60Hz weg te nemen?
- Zo nee, hoe krijg ik overscan uitgeschakeld op 50Hz?
- Wat kan ik nog meer proberen om een rustig beeld en 1:1 pixelmapping voor elkaar te krijgen op deze TV?
Je kan hem beter niet in de PC modus zetten. Deze televisie is hoe dan ook niet bedoeld om als monitor te gebruiken, dus je computer kun je dus beter als HTPC gebruiken. Dat betekent PC modus uit en de P.SIZE knop op de AB indrukken totdat je scherm volledig is. En inderdaad je PC op 50Hz output zetten zodat je, als het goed is, 2:2 pulldown krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dimens schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 00:33:
[...]
Nee, het is bullshit onzin. Elke plasma televisie op de markt beschikt hierover omdat het de technologie plasma is. Plasma is self luminated dus zo'n "technologie" dus geen backlight nodig.
Had het niet goed gelezen, ze hebben het over een nieuwe local dimming technologie, als het daar gelogen is, lieg ik het natuurlijk ook ;)

Local Dimming: The new local dimming technology incorporated on this plasma is primarily there to help eliminate judder from fast motion and side to side panning, making this a fantastic TV for watching sports. Especially, when you combine the perfect side viewing angles.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
hardware-lover schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 17:59:
[...]

Had het niet goed gelezen, ze hebben het over een nieuwe local dimming technologie, als het daar gelogen is, lieg ik het natuurlijk ook ;)

Local Dimming: The new local dimming technology incorporated on this plasma is primarily there to help eliminate judder from fast motion and side to side panning, making this a fantastic TV for watching sports. Especially, when you combine the perfect side viewing angles.
De naam local dimming is nogal ongelukkig gekozen. Local dimming, zoals op LCD, is namelijk iets heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356920

De knip kan open: http://www.fwdmagazine.be...a-hd-tv-kost-40-000-euro/

Nou zeg,

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 356920 op 21-03-2013 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapklaar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 16:56
Dimens schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 17:33:
[...]

Je kan hem beter niet in de PC modus zetten. Deze televisie is hoe dan ook niet bedoeld om als monitor te gebruiken, dus je computer kun je dus beter als HTPC gebruiken. Dat betekent PC modus uit en de P.SIZE knop op de AB indrukken totdat je scherm volledig is. En inderdaad je PC op 50Hz output zetten zodat je, als het goed is, 2:2 pulldown krijgt.
Maar dan heb ik geen 1:1 pixelmapping en ziet tekst er belabberd uit. Ik ben juist op zoek naar een instelling die niet knippert, maar wel 1:1 pixelmapping heeft.

How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
hapklaar schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 20:37:
[...]

Maar dan heb ik geen 1:1 pixelmapping en ziet tekst er belabberd uit. Ik ben juist op zoek naar een instelling die niet knippert, maar wel 1:1 pixelmapping heeft.
Je kunt alsnog 1:1 pixelmapping krijgen. Dit door in de televisie op Just scan te zetten en te zorgen dat je videokaart ook geen overscan toepast.
Voor scherpte moet je de scherpte lager zetten. Ergens rond de 0, maar een beetje kunstmatige scherpte is niet erg. Daarmee je geen vervelende contouren krijgt wat je nu wel hebt door teveel scherpte.

Zet daarbij ook randverbetering uit. Kun je allemaal vinden onder Menu -> Beeld en eventueel onder de geavanceerde opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283165

Sedert 4-06-2010 bezitter van een PS50C550, tot een week geleden best tevreden over geweest, toen plots een dunne zwarte horizontale streep verscheen ( 20cm van bovenkant), dit zowel bij tv kijken en via elke ingang.
Dus garantie verlopen, naar de winkel geweest, advies daar, jammer meneer maar je kunt best een nieuwe kopen, een herstelling zal wellicht het vervangen van het paneel zijn en mogelijke bijkomende hardware, dure aangelegenheid.

Nou dan weet je het wel, en gezien de vele problemen hier met de service van Samsung en hun Plasma's, ben in een andere zaak voor een Sony gegaan, dus einde verhaal hier voor de Plasma & samsung, op dergelijke manier houden ze mij als klant niet hoor.

Mijn grootse verbazing is wel de Sony KDL55HX750, een stukken mooier beeld neerzet dan mijn plasma, nooit gedacht hoor, al kan het wel zijn dat mijn plasma al een poosje er op achteruit ging, in ieder nog geen 3 jaar en al afgeschreven is inderdaad geen reclame voor het merk.

http://www.sony.nl/produc.../technische-specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Erg matige service van die winkel. Kan niet anders zeggen! De kans is groot dat als je Samsung rechtstreeks had benaderd, je nog wel een tegemoetkoming zou krijgen. Fabrikanten an sich zijn vaak erg coulant hierin.

Wat betreft jouw nieuwe tv;
Tja, je vergelijkt een plasma van 2010 en ongeveer € 600,-, met een LCD-LED van 2013 van + € 1.300.

Daarbij geef je zelf al aan, dat jouw paneel waarschijnlijk gewoon kapot of defect aan het gaan was.

Koop voor dat geld een 55VT50 en die geeft weer beter beeld dan jouw nieuwe Sony LED tv.

En zo blijven we bezig en is de cirkel weer rond..

In dezelfde prijsklasse knalt op dit moment elke plasma een LCD-LED nog gewoon uit het veld. Dat heeft niks met voorkeur te maken, maar met technische beeldkwaliteit (zie hdtvtest.co.uk etc).

Maar, een plasma heeft weer andere nadelen welke voor sommige mensen belangrijker zijn dan alleen beeldkwaliteit.

[ Voor 15% gewijzigd door StealthyPeanut op 28-03-2013 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koste 995 eurie hoor, de laatste plasma's heb in de winkel bekeken en was niet helemaal onder de indruk, wellicht halen ze er niet veel beters meer uit tegenwoordig, uitontwikkelde techniek, die het bovendien niet al te lang volhoud.

Op naar Oled voor de toekomst, al zal het geen Samsung zijn hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 283165 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:57:
Koste 995 eurie hoor, de laatste plasma's heb in de winkel bekeken en was niet helemaal onder de indruk, wellicht halen ze er niet veel beters meer uit tegenwoordig, uitontwikkelde techniek, die het bovendien niet al te lang volhoud.

Goh, dan zullen de eerste test-resultaten betreffende de nieuwe F8500 wel niet juist zijn denk ik? Vooral dat laatste regeltje is geheel tegenstrijdig met jou statement. Of dit type het ook maar een paar jaar vol zal gaan houden zal de tijd leren, mijn oude B650 draait nog probleemloos bij mijn oudste zoon. Er schijnen dus plasma's te bestaan die het een tijdje langer vol blijken te houden.

Samsung’s PN60F8500 review by Kevin Miller
Conclusion: As of this writing the Samsung 8500 series PDPs actually surpasses the recognized leader in performance in the category, the Panasonic VT50 series in some key performance parameters. While the Samsung is slightly lower in its black level, and may even get lower with more break-in time, the luminance of the white squares of an ANSI checkerboard pattern do not measure as bright as they did on last year’s Panasonic TC-P65VT50, which brings the contrast ratio down on the Samsung. This is odd considering I set the peak light output at the beginning of the calibration on the Samsung to 40 fL, and the Panasonic only achieved 33 fL in the Night mode calibration. I will be re-measuring a VT50 to confirm the contrast ratio results on that panel. In any case, this issue is relatively minor when looking at reference grade video material from Blu-ray. The video processing on the 8500 is clearly superior to the Panasonic especially when it comes to 24fps material from Blu-ray. The panel is also capable of being fully 50% brighter than the Panasonic VT50 series making it capable of a really compelling Day mode setting for viewing in high ambient light conditions.

I did a direct comparison between a fully calibrated TC-P65VT50 and the PN60F8500, and subjectively the two panels looked identical. Color and skin tone rendition looked exceptional on both, and bright and dark material all looked exactly the same. Scenes from the HD Basics Demonstration section revealed very accurate looking skin tones and richly saturated colors on the F8500. The overly pink skin tones I normally associate with Samsung sets from years past when color was set correctly is no longer an issue. The new PN60F8500 delivers rich saturation with skin tones rendered correctly, which is further evidenced by the fact that the correct setting for color is now the factory pre-set of 50 whereas for several years prior it had been 47 or 48 depending on the year. Fast motion scenes from the opening of “SkyFall” with the motorcycle chase on the rooftops was rendered smoothly and cleanly with no visible motion anomalies or artifacts.

As the title states this is a “Preliminary” review so you can expect additions/changes and possibly addendums in the coming couple of weeks. I will also be evaluating the larger 64-inch model carefully to determine if there are any material differences between the two panels.

All in all, the Samsung PN60F8500 is a very impressive plasma panel. I highly recommend this panel to anyone looking for a reference grade flat panel display. Plasma Still Rules!

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 29-03-2013 01:29 . Reden: Frustratie leid zelden tot een niet gekleurde reactie ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut

Dude. Dit meen je toch niet hoop ik? TOEN kostte de tv inderdaad € 995,-. Maar tegenwoordig heb je dat type plasma voor € 500 / € 600. Je moet het in de juiste tijd plaatsen natuurlijk.

De tv die je nu hebt, zou toen € 6.000,- hebben gekost. Als ze toen de techniek al zover ontwikkeld hadden.

En jij hebt het over een uitontwikkelde techniek? LCD heeft niet voor niks altijd;
- 2ms reactiesnelheid
- gamemodus om inputlag te verminderen
- 80 beeldtechnieken nodig om een acceptabel beeld weer te geven (waardoor de inputlag weer omhoog schiet)
- matige inkijkhoek
- backlight bleeding
- clouding
- bewegingsresolutie problemen

Dit zijn eeuwenoude problemen bij LCD, waar gewoon niet omheen te gaan valt. Het zit in de techniek.

Dat ze de backlight van CCFL naar LED doorontwikkelen, wil niet zeggen dat de weergaveproblemen hierdoor verbeterd worden.

In de winkels ziet plasma er matig uit inderdaad. Denk aan TL-buizen welke de fosfor laag grijs laten gloeien, matige instellingen en betere marge op een LCD-LED tv. Waardoor de fabrikanten de LCD tv's gewoon in veel gevallen veel beter afstellen.

Zie reactie hierboven. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302127

Goedenavond,

Ik zit al een tijdje te kijken voor een nieuwe tv en de keuze is gevallen op een Samsung plasma tv.
http://www.bol.com/nl/p/s...errer=ADVNLTWE00202400099

Heb op moment nog een hd ready lcd tv dus vooruitgang is het zeker. Echter nu lees ik her en der wat (onzin??)verhalen over Samsung plasma tv's en gamen. Dat dit geen goede combi is, input lag, iets met niet in te stellen achtergrond licht?? etc etc. De tv wordt voornamelijk gebruikt in combinatie met de ps3.
En zodra de ps4 uitkomt ook met die.
Nu mijn vraag aan jullie, raden jullie mij deze tv af?
Mijn beweegredenen om deze tv te nemen zijn :
De grote, ik wil minimaal 50 inch.
Plasma, ik wil overstappen op plasma ivm de kleur.
3d, is een leuke extra met het oog op de ps4. Maar heb me totaal niet verdiept in 3d techniek op tv. Omdat ik het eigenlijk helemaal niks vind. Vind het te weinig toevoegen en te veel nadelen meeleveren.
Geloof mij, knetterstoned zijn en dan langer dan een uur 3d gamen is niet goed voor je brein ><

Maar aangezien 3d tegenwoordig geen fluit meer kost en ik niet kijk op een paar tientjes dacht ik, ik doe het er maar bij..

Daarom ben ik op deze tv uitgekomen is 1 van de goedkoopste die voldoet aan mijn " eisen ".
Ik spendeer liever over 2 jaar wat meer uit aan de 2k /4k tv's die gaan komen :)

Maar goed, jullie mening. Raden jullie mij deze tv af omdat hij vooral in combinatie met gamen op me ps3 niet goed zou zijn, dan hoor ik dat graag.
Bij voorbaat dank (K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Komt door verkeerde instellingen en omgevingslicht. Wanneer je een plasma naast een LCD in een woonkamer zet met de juiste instellingen, verslaat die plasma hem makkelijk qua beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat was zo, enkel plasma die-hards blijven dat geloven, helaas enige objectiviteit is niet aan de orde, de laatse generatie Led -tv hebben een flinke verbetering ondergaan, en er zijn maar weinig plasma fabricanten over, en de techniek ervan laat onderhand niet veel verbetering meer toe voor de toekomst.

De verwachting is dat Oled plasma van de kaart zal vegen tot spijt van wie het benijdt.

En wanneer je een LCD-LED met de juiste instellingen in de woonkamer plaats (gecalibreerd), is het ook een plaatje om te zien, maar veel mensen kopen die goedkope LCD's waarmee je natuurlijk niet tot een sprekend resultaat komt.

Coclusie: Plasma is na vele jaren ontwikkeling tot zijn eindstatus gekomen, LCD-LED is daar ook aan toe bijna, en OLed gaat de fakkel over nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 283165 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 13:38:
Dat was zo, enkel plasma die-hards blijven dat geloven, helaas enige objectiviteit is niet aan de orde, de laatse generatie Led -tv hebben een flinke verbetering ondergaan, en er zijn maar weinig plasma fabricanten over, en de techniek ervan laat onderhand niet veel verbetering meer toe voor de toekomst.
Naast de die-hards ook de mensen met verstand van zaken. Te bedenken dat LCD ontzettend veel nadelen als televisie heeft waar niets aan gedaan kan worden tegenover plasma die dit van nature al kan.
De verwachting is dat Oled plasma van de kaart zal vegen tot spijt van wie het benijdt.
Verwachting? Dat is zo'n beetje al een feit. Maar OLED is nog niet actief beschikbaar is ook nog niet in staat om plasma van de troon af te slaan. Zal wel gebeuren, maar daar is het nu nog te jong voor.
En wanneer je een LCD-LED met de juiste instellingen in de woonkamer plaats (gecalibreerd), is het ook een plaatje om te zien, maar veel mensen kopen die goedkope LCD's waarmee je natuurlijk niet tot een sprekend resultaat komt.
Bij plasma maakt het niet uit of je een goedkoop model of een duur model neemt, het is sowieso al een plaatje om te zien. Bij LCD moet je een model nemen met een 200Hz paneel wil je alleen al qua motion resolution willen bijbenen met plasma. Daarmee dus enkel de topmodellen zich kunnen vergelijken met plasma.
Coclusie: Plasma is na vele jaren ontwikkeling tot zijn eindstatus gekomen, LCD-LED is daar ook aan toe bijna, en OLed gaat de fakkel over nemen.
Voor plasma zijn er ook nog steeds ontwikkelingen, kijk maar naar de ZT60 serie van Panasonic. Nieuwe technieken om nog dichterbij de werkelijkheid van het beeld te komen zoals is bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Anoniem: 302127 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 03:15:
Goedenavond,

Ik zit al een tijdje te kijken voor een nieuwe tv en de keuze is gevallen op een Samsung plasma tv.
http://www.bol.com/nl/p/s...errer=ADVNLTWE00202400099

Heb op moment nog een hd ready lcd tv dus vooruitgang is het zeker. Echter nu lees ik her en der wat (onzin??)verhalen over Samsung plasma tv's en gamen. Dat dit geen goede combi is, input lag, iets met niet in te stellen achtergrond licht?? etc etc. De tv wordt voornamelijk gebruikt in combinatie met de ps3.
En zodra de ps4 uitkomt ook met die.
Nu mijn vraag aan jullie, raden jullie mij deze tv af?
Mijn beweegredenen om deze tv te nemen zijn :
De grote, ik wil minimaal 50 inch.
Plasma, ik wil overstappen op plasma ivm de kleur.
3d, is een leuke extra met het oog op de ps4. Maar heb me totaal niet verdiept in 3d techniek op tv. Omdat ik het eigenlijk helemaal niks vind. Vind het te weinig toevoegen en te veel nadelen meeleveren.
Geloof mij, knetterstoned zijn en dan langer dan een uur 3d gamen is niet goed voor je brein ><

Maar aangezien 3d tegenwoordig geen fluit meer kost en ik niet kijk op een paar tientjes dacht ik, ik doe het er maar bij..

Daarom ben ik op deze tv uitgekomen is 1 van de goedkoopste die voldoet aan mijn " eisen ".
Ik spendeer liever over 2 jaar wat meer uit aan de 2k /4k tv's die gaan komen :)

Maar goed, jullie mening. Raden jullie mij deze tv af omdat hij vooral in combinatie met gamen op me ps3 niet goed zou zijn, dan hoor ik dat graag.
Bij voorbaat dank (K)
Ik ben in het bezit van deze tv. En game er ook veel op. Ps3 en xbox 360.
De input lag van dit toestel is juist erg laag. Gewoon op game mode zetten de tv en gamen maar.

Plasmas gebruiken geen achtergrond verlichting i.t.t lcd/led. Dit brengt juist veel voordelen met zich mee, zoals een betere uniformele zwartwaarde.

Voor 700 euro is er denk ik geen beter toestel te vinden.

Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dimens schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 13:49:
[...]

Naast de die-hards ook de mensen met verstand van zaken. Te bedenken dat LCD ontzettend veel nadelen als televisie heeft waar niets aan gedaan kan worden tegenover plasma die dit van nature al kan.

[...]

Verwachting? Dat is zo'n beetje al een feit. Maar OLED is nog niet actief beschikbaar is ook nog niet in staat om plasma van de troon af te slaan. Zal wel gebeuren, maar daar is het nu nog te jong voor.

[...]

Bij plasma maakt het niet uit of je een goedkoop model of een duur model neemt, het is sowieso al een plaatje om te zien. Bij LCD moet je een model nemen met een 200Hz paneel wil je alleen al qua motion resolution willen bijbenen met plasma. Daarmee dus enkel de topmodellen zich kunnen vergelijken met plasma.

[...]

Voor plasma zijn er ook nog steeds ontwikkelingen, kijk maar naar de ZT60 serie van Panasonic. Nieuwe technieken om nog dichterbij de werkelijkheid van het beeld te komen zoals is bedoeld.
Ik vind dat je jezelf in ieder geval regelmatig tegenspreekt, verder zal ik niet meer reageren op je uitspraken aangezien ze geen toegevoegde waarde bieden i.v.m de aanwezige tegenstrijdigheden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 283165 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 18:45:
[...]

Ik vind dat je jezelf in ieder geval regelmatig tegenspreekt, verder zal ik niet meer reageren op je uitspraken aangezien ze geen toegevoegde waarde bieden i.v.m de aanwezige tegenstrijdigheden. ;)
Zolang je niet kan aangeven waar ik mijzelf tegenspreek, is dit een onzinnige uitspraak om onder de waarheid uit te komen. Maar oké, van een Feut moet ook niet teveel verwacht worden dan enkel onzinnige uitspraken. Daar ben ik ook niet de enige in als ik het zo mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Anoniem: 283165 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 18:45:
[...]

Mooi is dat. Nog even een schop nageven maar er verder niet op in gaan.

Plasma heeft op dit moment nog de beste beeldkwaliteit in een normale omgeving. Hell, er is nog geen enkele LCD-LED welke de KURO's of VT-serie van Panasonic een keertje achter zich kan houden.

En dan komt de ZT-serie van Panasonic dit jaar nog uit, als kers op de taart.

Door mensen zoals jij, met je aannames en zelf bedachte conclusies, worden er amper meer plasma's verkocht en zijn ze amper te vinden in winkels als de Mediamarkt. Het ergste is nog dat je dit aan al je bekende ook vertelt, en zij dit van je aannemen. Niemand koopt meer plasma's.

Ga naar elke HT-zaak en vraag de echte kenners om advies. Dus niet de dozenschuivers bij bovengenoemde concerns. Elke kenner zal je de plasma aanraden, als je puur opzoek bent naar de beste beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Dat zijn geen kenners maar een stel amateurs dat denkt iets over televisies te weten. Ze vergelijken een onbetaalbare $6.000,- LCD televisie met een budget model $1.700,- plasma televisie en vinden het dan gek dat er een aantal aspecten zijn waar deze LCD televisie het van wint. En dan wint het enkel van een budget plasma televisie, niet van de grote jongens zoals de Panasonic VT50 serie of de oude vertrouwde Pioneer KURO's.

Tevens mag die televisie dan wel een zwartwaarde hebben van 0.01 cd/m2, hij kan onmogelijk dit getal halen wanneer er op een ander gedeelte van het scherm volledig verlicht wit wordt weergeven omdat er altijd licht doorsijpelt ook al is het een Full Arrey LED.

En dan lees je zo'n review over de Panasonic TC-P55ST50, kom je dit tegen in de laatste alinea van Performance;

Plasma HDTVs aren't known for energy efficiency, and the P55ST50 is no exception. With Power Saving mode disabled, the set used 305 watts during my testing; that number dropped to 245 watts with it enabled. The P50GT30 averaged 225 watts, while the Samsung PN51D8000 used 105 watts in Standard mode. If energy efficiency is a deal breaker, consider an LED-backlit LCD model like the LG 55LM6700 ($2,299.99, 4 stars), which only consumed 67 watts.

Oké, ik word dus doorverwezen naar een ander model televisie, die volgens hun beter presteert. Maar dan word ik doorverwezen naar een televisie welk $500,- meer kost? Om energiekosten te besparen die nooit meer dan $500,- zullen zijn? Daar zou ik twee jaar lang mijn televisie de gehele dag voor aan moeten hebben staan wil ik die kosten eruit kunnen halen. En dan heb ik een matige 50Hz LCD televisie welk niet eens in de buurt komt van de bewegingsscherpte van de Panasonic TC-P55ST50 en kijk ik continue naar motion blur. Wow, wat een advies...

Maar oké, we geven het advies een kans en gaan naar de review van de LG 55LM6700.

Dan ben je die review aan het lezen en wat kom je dan tegen? Dit;

The LG 55LM6700 is a large, yet energy efficient, HDTV with a slick look and a unique interface. While it's not best-of-breed, the picture is very crisp, but the remote control takes some getting used to and its passive 3D only works well when viewed straight on. If you want a full-featured large screen with inexpensive 3D, built-in Wi-Fi, and lots of Web apps and streaming options, though, the 55LM6700 is worth checking out. If you can splurge on a higher-end HDTV, consider the Editors' Choice Sony Bravia XBR-55HX929 ($2,899.99, 4.5 stars), which offers better-performing active 3D (but don't come with glasses) and excellent black levels. If you can find it, consider the smaller LG Infinia 47LW5600, which also earned our Editors' Choice and offers better 3D effects and deeper black levels.

Dus eerst word ik van een $1.700,- plasma naar een $500,- duurdere budget LCD televisie toe gestuurd met de rede dat deze zuiniger is in verbruik, en dan word ik naar een topmodel LCD gestuurd van $2.900,-? Wat is dat voor debieliteit? Die televisie kost mij $1.200,- meer dan die Panasonic plasma televisie en vervolgens heb ik er een beeldkwaliteit voor die mager beter is dan de Panasonic plasma televisie en vervolgens zit ik ook weer met een hoger energieverbruik?

En dat noem jij experts? Hier hoef je niet eens een kenner van televisies van te zijn om deze mensen een stel debielen met een matige website te benoemen. Niet dat jij je daar iets van aantrekt, want inhoudelijk ingaan op wat anderen zeggen doe je ook al niet. Dat zegt dan ook wel iets over jou en jouw kennis. Die kunnen we eigenlijk maar beter niet serieus nemen, want we schieten er toch niets mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
En DAT noem jij kenners? Lees de reactie van Dimens maar eens goed door.

Begrijp me niet verkeerd, jouw nieuwe tv zal vast een mooi beeld weergeven. Maar voor die prijs had je een plasma kunnen halen met betere beeldkwaliteit (dat wil zeggen; hogere motion resolution, beter ANSI-contrast, betere kijkhoek, minder inputlag om er maar eens wat te noemen).

Laten we deze oneindige discussie maar stoppen. Jij kan alleen maar met one-liners gooien en links geven waar een PC-Magazine tv's test... Dan kan je nog beter de consumentenbond bellen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, maar jullie opmerkingen getuigen alleen maar van -Plasma is de beste- maar het wordt nooit uitgelegd, en als het gebeurt is het met argumenten die al 10 jaar oud zijn en achterhaald.
Dus niet meer van deze tijd, gezien de heel snelle ontwikkeling in de digitale wereld, al gelden die al een poosje niet meer voor plasma tv's, die hun nadelen tot op heden hebben behouden.

Kenners kan ik jullie allezins noemen, Plasma Die-hards, dat is duidelijk, maar daar moet je hier niet mee af komen 8)7

Nochtangs geen grote moeite om objectief te zijn, en de perfecte tv is niet te koop (keep on dreaming)

http://en.wikipedia.org/w...RT,_LCD,_Plasma,_and_OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Anoniem: 283165 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:45:
Tja, maar jullie opmerkingen getuigen alleen maar van -Plasma is de beste- maar het wordt nooit uitgelegd, en als het gebeurt is het met argumenten die al 10 jaar oud zijn en achterhaald.
Als je geen uitleg kunt vinden dan lees je niet goed, en als de 10 jaar oude argumenten makkelijk te weerleggen zijn dan doe je dat toch?
Dus niet meer van deze tijd, gezien de heel snelle ontwikkeling in de digitale wereld, al gelden die al een poosje niet meer voor plasma tv's, die hun nadelen tot op heden hebben behouden.
Die nadelen zijn steeds minder aanwezig.
Kenners kan ik jullie allezins noemen, Plasma Die-hards, dat is duidelijk, maar daar moet je hier niet mee af komen 8)7
Wat wil je nu precies met deze discussie?
Nochtangs geen grote moeite om objectief te zijn, en de perfecte tv is niet te koop (keep on dreaming)
Als je gaat kijken naar de meest perfecte TV voor een relatief normaal bedrag kom je vrijwel altijd op plasma uit. Er zijn absoluut mooie LCD TV's te koop maar die kosten dan meteen een veelvoud van de plasma op dezelfde grootte.
Wikipedia is ook heel betrouwbaar ja... ;) Bovendien staan er in die lijst meer nadelen bij LCD dan bij plasma. Voegt niks toe dus eigenlijk.

Als jij zo graag LCD wil, lekker doen :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mensen laat het verder rusten, er wordt nu alleen maar trollend gereageerd uit frustratie, zeer waarschijnlijk door het vroegtijdig overlijden van een Plasma TV. Als zijn Sony te snel de geest gaat geven dan zoekt hij een ander topic om zijn ongenoegen kenbaar te maken. Behandelen als een zeurend klein kind, eenvoudigweg negeren ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aldus de tot zichelf uitgeroepen "EXPERTS" die dit topic tot een niveau naar beneden halen waar je tenen van beginnen te krullen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Laatst online: 19-05 20:46
Samsung laat het weer eens afweten, allemaal mooie beloftes met de nieuwe F8500, blijkt deze niet echt beter dan de VT50 van vorig jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Man-from-uncle, zullen we deze flamewar in wording even kortsluiten? Wie zijn volgens jou dan wel "experts"? Graag man en paard noemen, liefst met linkjes, zodat de neutrale lezer kan beoordelen of onderstaande tweakers/experts(?) uit hun nek zitten te lullen of dat jij degene bent die onzin uitkraamt.
D-TECH schreef op maandag 01 april 2013 @ 10:49:
Samsung laat het weer eens afweten, allemaal mooie beloftes met de nieuwe F8500, blijkt deze niet echt beter dan de VT50 van vorig jaar...
Ga ik mezelf toch ff quoten: :)
Cap schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:29:
PS elk jaar wordt natuurlijk met veel bombarie de nieuwe serie aangekondigd met enkele verbeteringen / vernieuwingen maar vooral heel veel sterk overdreven marketing blurb.

[ Voor 48% gewijzigd door Cap op 01-04-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 283165 schreef op maandag 01 april 2013 @ 10:36:
Aldus de tot zichelf uitgeroepen "EXPERTS" die dit topic tot een niveau naar beneden halen waar je tenen van beginnen te krullen,
Dimens schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 11:00:
.......n matige website te benoemen. Niet dat jij je daar iets van aantrekt, want inhoudelijk ingaan op wat anderen zeggen doe je ook al niet. Dat zegt dan ook wel iets over jou en jouw kennis. Die kunnen we eigenlijk maar beter niet serieus nemen, want we schieten er toch niets mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:59

Bever!

3

D-TECH schreef op maandag 01 april 2013 @ 10:49:
Linkje? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mijn oog is gevallen op de 60E6500 vanwege de gunstige prijs en volgens de reviews goede beeldkwaliteit. Tevens is mijn woonkamer moeilijk donker te maken overdag en wordt er redelijk veel TV met dus statisch logo gekeken. Allemaal eigenschappen waar de Samsung goed op wordt afgerekend. Nu staat natuurlijk de nieuwe lijn op de stoep en is de Pana VT50 serie ook steeds voordeliger verkrijgbaar, wat ook een goede TV is. Kortom: gewoon maar de 60E6500 'halen'? Prijs/kwaliteit volgens mij onovertroffen. Of gezien mijn eisenpakket toch wachten op de betere lichtopbrengst van de nieuwe serie of zelfs voor de Pana gaan? Ga in ieder geval vrijdag even bij de Foka kijken in Rotterdam, hopen dat hij daar demo staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337884

De prijzen zijn bekend:

De Samsung F8500 plasma TV serie is de vlaggenschip serie voor 2013 en beschikt over nagenoeg alle features die je van een high-end TV van verwachten. Zo zijn de modellen in de serie uitgerust met onder meer Samsung’s Smart TV platform, een quadcore processor, 3D weergave, een ingebouwde camera, streamingmogelijkheden, ingebouwd wifi en de Smart Touch afstandsbediening.

•Full HD plasma
•Super Contrast Panel
•Real Black Pro Panel
•Clear Image Panel
•600Hz Subfield Motion
•Black Optimizer
•Actief 3D
•2D naar 3D conversie
•Samsung Smart TV
•Smart Interaction
•Smart Evolution
•AllShare Play
•Smart View
•Wifi Direct
•Quadcore processor
•Smartphone remote
•Twee tuners
•Ingebouwde camera
•Gezichtsherkenning
•Ingebouwd wifi
•3D Sound
•Dolby Digital Plus
•Smart Touch Remote
•One Design, Narrow Bezel (Titan Black)
•Metal Flow voet
•4x HDMI, 3x USB

•51 inch, PS51F8500 (€2.699)
•64 inch, PS64F8500 (€3.999)

De modellen in de F5500 plasma TV serie zijn meteen een flinke stap lager qua features en mogelijkheden. Zo beschikken de TV’s niet over high-end beeldtechnieken, ontbreken de Smart Interaction en Smart Evolution features, heb je de beschikken over één tuner en is er geen ingebouwde camera.

•Full HD plasma
•Clear Image Panel
•600Hz Subfield Motion
•Black Optimizer
•Actief 3D
•2D naar 3D conversie
•Samsung Smart TV
•AllShare Play
•Smart View
•Wifi Direct
•Quadcore processor
•Smartphone remote
•Ingebouwd wifi
•3D Sound
•Dolby Digital Plus
•Smart Touch Remote
•One Design, Narrow Bezel (zwart)
•Quad voet
•3x HDMI, 2x USB

•51 inch, PS51F5500 (€1.299)
•60 inch, PS60F5500 (€1.599)

De modellen in de F5000 serie zijn minimaal uitgeruste plasma TV’s die alleen over de noodzakelijke features beschikken. Er is geen toegang tot Samsung’s Smart TV platform en er is geen mogelijkheid om de TV draadloos te verbinden met je thuisnetwerk. Ook is er geen ondersteuning voor 3D weergave.

•Full HD plasma
•Clear Image Panel
•600Hz Subfield Motion
•Black Optimizer
•Dolby Digital Plus
•Glossy Design, Narrow Bezel (Deep Brown)
•Square voet
•2x HDMI, 1x USB

•51 inch, PS51F5000 (€1.299)
•60 inch, PS60F5000 (€1.599)
•64 inch, PS64F5000 (€1.999)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel vreemd dat er geen prijsverschil is tussen de F5000 en F5500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De PS60F5500 staat voor 1311 euro in de pricewatch, best een schappelijke prijs. Dit moet toch gezien worden als de opvolger van de E6500? Hoop dat er snel een vergelijk komt tussen deze twee, en dan niet alleen gebaseerd op de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Laatst online: 19-05 20:46
XeNoBiTe schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:33:
De PS60F5500 staat voor 1311 euro in de pricewatch, best een schappelijke prijs. Dit moet toch gezien worden als de opvolger van de E6500? Hoop dat er snel een vergelijk komt tussen deze twee, en dan niet alleen gebaseerd op de specs.
Nee, de F5500 is zegmaar het budget model plasma. Volgens mij is de E6500 beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

De F8500 is mijn inziens veel en veel te duur vergeleken met de concurrentie (lees: panasonic). De F8500 zou de tegenhanger van de VT60 moeten zijn, die echter een stuk goedkoper is. Dit gaat meer richting de ZT60, die op basis van alles wat ik nu gelezen heb, beter is dan de F8500.

Ook schijnt de F8500 problemen te hebben met de helderheid als er ook veel zwart is. Het is dan of helder beeld en minder zwart, of beter zwart maar minder helder beeld. Vooral bij ANSI checkerboard was dit goed zichtbaar volgens reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D-TECH schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:56:
[...]

Nee, de F5500 is zegmaar het budget model plasma. Volgens mij is de E6500 beter.
Ik heb de PS50C6500, en die toen gekocht voor 795, meen eind 2010.

Volgens mij is de nieuwe F5500 even goed kwa specs, zo niet beter. Maar idd, even testen en reviews afwachten.
Pagina: 1 ... 22 ... 24 Laatste