• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tennisbal schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 22:19:
[...]
[knip]

Maakt de kwaliteit van ziggo card nog uit? Lijkt me niet?
V.w.b. beeldkwaliteit zeer waarschijnlijk niet maar ik heb gelezen, o.a. hier op Tweakers, dat één van de geschikte Ci+ modules, sneller is met zappen dan de andere al moet ik je voor nu even schuldig blijven welke dat is. Ff zoeken...

Edit: misschien is die info hier te vinden; http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=225

Edit 2: deze zou het dus beter moeten doen dan de oudere exemplaren; http://www.kabeloutlet.co...HD%29_kabeltelevisie.html

[ Voor 24% gewijzigd door hardware-lover op 16-08-2012 23:31 ]

Testing, one, two ...

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
hardware-lover schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 23:22:
[...]

V.w.b. beeldkwaliteit zeer waarschijnlijk niet maar ik heb gelezen, o.a. hier op Tweakers, dat één van de geschikte Ci+ modules, sneller is met zappen dan de andere al moet ik je voor nu even schuldig blijven welke dat is. Ff zoeken...

Edit: misschien is die info hier te vinden; http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=225

Edit 2: deze zou het dus beter moeten doen dan de oudere exemplaren; http://www.kabeloutlet.co...HD%29_kabeltelevisie.html
ok thanks. Morgen eens rustig uitzoeken. En dan ook nog knoop doorhakken, De Led ue46es6800 of de 51e6500 plasma.

Volgens mij is de plasma stukken beter, probleem is dat ik hem nergens live kan bewonderen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de e6500 plasma bekeken bij de mediamarkt, ik vond het een mooi beeld geven. In de hoek stonden de grote jongens de spelen tijden belgie - nederland.

Sony 65 inch, Samsung PSe8000 64 inch , Sharp 70 en 80 inch. De Samsung gaf het beste beeld maar er zat enorme IR of zelfs inbranding in. Rode letters zag ik door het groene gras heen gebrand. Zag er niet uit, zal waarschijnlijk komen omdat die gasten heel de dag die tv op dynamisch hebben staan maar toch, was geen reclame voor plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:10:
Ik heb de e6500 plasma bekeken bij de mediamarkt, ik vond het een mooi beeld geven. In de hoek stonden de grote jongens de spelen tijden belgie - nederland.

Sony 65 inch, Samsung PSe8000 64 inch , Sharp 70 en 80 inch. De Samsung gaf het beste beeld maar er zat enorme IR of zelfs inbranding in. Rode letters zag ik door het groene gras heen gebrand. Zag er niet uit, zal waarschijnlijk komen omdat die gasten heel de dag die tv op dynamisch hebben staan maar toch, was geen reclame voor plasma.
en gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee nog niks, ik twijfel nog of ik de Panasonic 50G20 hou en een beamer toevoeg of de Panasonic ga vervangen voor een 60-65 inch tv.

Qua Led's vond ik de Sony HX 850 erg mooi, helaas alleen in 55 inch en dat vind ik geen vooruitgang t.o.v. de 50 inch die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ik las ergens dat FoKa webshop problemen oplevert. Ik lees echter alleen maar positieve reviews op sites. Hebben jullie goede ervaringen met deze winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik koop altijd in de winkel foto gerelateerde dingen zoals lenzen en filters. Ze hebben ook redelijk veel tv's staan. Je zou eventueel even naar de winkel kunnen gaan en dan navraag doen over levertijden etc.

Je wordt er best goed geholpen, beter dan bij Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:14:
Ik koop altijd in de winkel foto gerelateerde dingen zoals lenzen en filters. Ze hebben ook redelijk veel tv's staan. Je zou eventueel even naar de winkel kunnen gaan en dan navraag doen over levertijden etc.

Je wordt er best goed geholpen, beter dan bij Correct.
Mooi, rijdt er binnenkrot wel ff heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 00:50

Quan Vu

Hoi

tennisbal schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:12:
Ik las ergens dat FoKa webshop problemen oplevert. Ik lees echter alleen maar positieve reviews op sites. Hebben jullie goede ervaringen met deze winkel?
Hehe, leuk dat mijn oude zaak hier nog voorbij komt. Ik zou trouwens iets meer uitgeven en de E8000 nemen. Die heb ik ook sinds een maandje. Wou in eerste instantie ook de E6500 maar de E8000 heeft een bepaalde filter erop zitten waardoor ook in een verlichte ruimte de zwartwaarde goed is. Bij de E6500 is zwart gewoon grijs overdag. De extra's zoals bediening met gebaren en stem is dan mooi meegenomen.

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Quan Vu schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 16:36:
[...]

Hehe, leuk dat mijn oude zaak hier nog voorbij komt. Ik zou trouwens iets meer uitgeven en de E8000 nemen. Die heb ik ook sinds een maandje. Wou in eerste instantie ook de E6500 maar de E8000 heeft een bepaalde filter erop zitten waardoor ook in een verlichte ruimte de zwartwaarde goed is. Bij de E6500 is zwart gewoon grijs overdag. De extra's zoals bediening met gebaren en stem is dan mooi meegenomen.
Net langsgeweest. Ze hebben een 8000 voor 1299. Dus scheelt dan maar 250 e. denk dat ik die wel neem. Vind die poot ook strakker. Geprobeerd of die doos in m'n car kon (meetlint) toch maar niet gedaan :(

Werkt de bewegingsdetector goed? Kan je hem ook instelling dat de tv auto aangaat? Etc.

En dual core lijkt me ook wel lekkerder werken. Die verkoper had het ook over de upgrade module. Denken jullie dat ik daar wat aan heb in de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Quan Vu schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 16:36:
[...]

Volgens mij komt het door dual core. Schijnt meer te kunnen berekenen. Ergens in wat reviews gelezen net. even geen bron meer.

Ik begin steeds enthousiaster te worden over de e8000 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tennisbal schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:09:
[...]

Ik begin steeds enthousiaster te worden over de e8000 :P
Da's mooi, dan kun je met de volgende info misschien ook nog wat enthousiaster worden?

Ik had via de volgende link de prijs opgevraagd; http://www.foka.nl/site/s...0-superstunt-p-34973.html

en kreeg toen via mail de volgende aanbieding binnen op 16-08.

PRIJSINFO (prijsinfo is gelimiteerd tot 2 prijsinformaties per email adres, voor overige prijzen bent u welkom in de winkel)

Artikel 1: Samsung PS-51E8000, SUPERSTUNT!!! 1199,00
Artikel 2:

Verzendkosten binnen NL: GRATIS

Alle prijzen zijn per stuk, inclusief 19% BTW, en exclusief evt. verzendkosten.

De aangeboden prijzen zijn 5 dagen geldig, gerekend vanaf de ontvangstdatum.

Alle aanbiedingen zijn geldig zolang de voorraad strekt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
hardware-lover schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 23:13:
[...]

Da's mooi, dan kun je met de volgende info misschien ook nog wat enthousiaster worden?

Ik had via de volgende link de prijs opgevraagd; http://www.foka.nl/site/s...0-superstunt-p-34973.html

en kreeg toen via mail de volgende aanbieding binnen op 16-08.

PRIJSINFO (prijsinfo is gelimiteerd tot 2 prijsinformaties per email adres, voor overige prijzen bent u welkom in de winkel)

Artikel 1: Samsung PS-51E8000, SUPERSTUNT!!! 1199,00
Artikel 2:

Super! Ook maar even aanvragen :) tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu

Quan Vu

Hoi

Kijk, dat is een mooie prijs. Zelfs ik betaalde nog meer voor toen ik daar nog werkte :p. Blijkbaar heeft Samsung moeite om te concurreren met Panasonic in het plasma tv segment waardoor ze hem flink afgeprijsd hebben.

Als je de groeten van Quan meegeeft, krijg je misschien nog meer korting :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:47
Quan Vu schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:34:
Kijk, dat is een mooie prijs. Zelfs ik betaalde nog meer voor toen ik daar nog werkte :p. Blijkbaar heeft Samsung moeite om te concurreren met Panasonic in het plasma tv segment waardoor ze hem flink afgeprijsd hebben.

Als je de groeten van Quan meegeeft, krijg je misschien nog meer korting :p.
Als je nu de prijs opvraagt dan is de TV weer 100 EUR duurder geworden.

Geachte meneer/mevrouw,

Bedankt voor uw email met betrekking tot de prijsinformatie van het door u genoemde artikel.
De onderstaande prijs kan afwijken van de prijs die wij in onze winkel hanteren. Wij verzoeken u bij een bezoek aan onze winkel deze mail uit te printen en mee te nemen.

Indien u dit artikel via onze webshop wilt bestellen stuurt u deze mail retour met vermelding dat u deze wilt bestellen. U ontvangt dan een link waarmee u de betaling regelt. Daarna wordt het product aan u verzonden.

Artikel 1: Samsung PS-51E8000, SUPERSTUNT!!! 1299,00

Artikel 2:

Let op: Bij aanschaf van dit product in onze winkel, extra kassakorting op de bovengenoemde prijs. Over de hoogte van de kassakorting wordt niet gecommuniceerd via telefoon/email.

Dit mailadres beantwoordt alleen vragen m.b.t prijsinfo.

Alle andere vragen stelt u via onze website aan de tv afdeling (tv@foka.nl)
Deze prijsinformatie is alleen geldig, indien goedgekeurd door onze directie. Indien niet goedgekeurd, zal de directie dit binnen 48 uur aan u kenbaar maken. Binnen deze 48 uur heeft Foka het recht, de verkoopprijs te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Volgens mij passen ze de prijs aan als er meer interesse is in de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Laatst online: 05-09 00:30
Raar dat ze nu blijkbaar binnen Nederland WEL gratis Plasma kunnen versturen.
Toen ik de 6500 begin Juni kocht moest ik zelfs 50 euro verzendkosten betalen omdat ze eigenlijk geen plasma wilde versturen ivm. 'teveel' schade gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 09:40
LaFleche schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:48:
Raar dat ze nu blijkbaar binnen Nederland WEL gratis Plasma kunnen versturen.
Toen ik de 6500 begin Juni kocht moest ik zelfs 50 euro verzendkosten betalen omdat ze eigenlijk geen plasma wilde versturen ivm. 'teveel' schade gevallen.
Inderdaad vreemd dat het nu wel kan en zelfs gratis.

Overigens ben ik in het dubio om Samsung weer te bellen, omdat ik het rtl 4 logo niet weg krijg. Op een witte c.q. lichte achtergrond is het zichtbaar. Niet erg opvallend, maar als je naar de linkerhoek kijkt dan zie je het wel.
Hebben meer gebruikers last van een logo dat ter allen tijden zichtbaar blijft?

Heb de balken al meerdere nachten laten draaien, maar helaas verdwijnt het niet helemaal. Opvallend is dat ik voor de rest geen last heb van image retention. Zelfs niet na de OS, waarbij je gek werd van alle statistische logo's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Master Jeff schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:51:
[...]
[knip]

Overigens ben ik in het dubio om Samsung weer te bellen, omdat ik het rtl 4 logo niet weg. Op een witte c.q. lichte achtergrond is het zichtbaar. Niet erg opvallend, maar als je naar de linkerhoek kijkt dan zie je het wel.

Heb de balken al meerdere nachten laten draaien, maar helaas verdwijnt het niet helemaal. Opvallend is dat ik voor de rest geen last heb van image retention. Zelfs niet na de OS, waarbij je gek wordt van alle statistische logo's..
Ik heb hier een PS50B650 staan sinds november 2009 en ik zie links en rechts op de positie waar de diverse logo's in beeld komen ook heel vaag wat staan wat niet meer weg lijkt te gaan. Echt opvallend is het zeker niet maar in sommige situaties wel zichtbaar. Ik moet er wel bij vermelden dat ik de TV nog nooit in spaarmode heb gebruikt (na de inspeel-periode). Ik heb wel eens getracht om die vage weergave weg te krijgen maar dat is, ongeacht het enkele nachten achtereen laten draaien van de inbrand-bescherming, nooit echt gelukt. Ik neem het voor lief, er is werkelijk niemand hier in huis die er ooit een opmerking over heeft gemaakt.
Die felle zenderlogo's zijn iig niet altijd even prettig voor een TV die last kan krijgen van beeld retentie.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
[...]

Inderdaad vreemd dat het nu wel kan en zelfs gratis.

Overigens ben ik in het dubio om Samsung weer te bellen, omdat ik het rtl 4 logo niet weg. Op een witte c.q. lichte achtergrond is het zichtbaar. Niet erg opvallend, maar als je naar de linkerhoek kijkt dan zie je het wel.

Heb de balken al meerdere nachten laten draaien, maar helaas verdwijnt het niet helemaal. Opvallend is dat ik voor de rest geen last heb van image retention. Zelfs niet na de OS, waarbij je gek wordt van alle statistische logo's..
Nog geen logo's te zien maar ik verwacht ze elk ogenblik :-(
Nu probeer ik wel tv-uitzendingen zoveel mogelijk af te wisselen met logo-loos beeldmateriaal maar ja.... dat gaat niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu

Quan Vu

Hoi

D-TECH schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:43:
Volgens mij passen ze de prijs aan als er meer interesse is in de tv.
Nee, gewoon een aanpassing op de goedkoopste aanbieder. Blijkbaar hadden ze niet door dat ze 100 euro goedkoper waren dan de een-na-goedkoopste en dus 100 euro weggooiden aangezien ook met 1300 het toestel zich vanzelf verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Quan Vu schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 00:34:
[...]

Nee, gewoon een aanpassing op de goedkoopste aanbieder. Blijkbaar hadden ze niet door dat ze 100 euro goedkoper waren dan de een-na-goedkoopste en dus 100 euro weggooiden aangezien ook met 1300 het toestel zich vanzelf verkoopt.
Dat idee heb ik ook. Ik heb hem dinsdag voor 1199 euro gekocht. Donderdag hebben ze hem verstuurd nadat ik toestemming kreeg oid. Vrijdag binnen :P En hij draait perfect.

en gratis verzending idd. Wilde hem eerste ophalen maar paste niet in m'n auto :(

[ Voor 7% gewijzigd door Tennisbal op 26-08-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
LaFleche schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 18:07:
[...]

Nog geen logo's te zien maar ik verwacht ze elk ogenblik :-(
Nu probeer ik wel tv-uitzendingen zoveel mogelijk af te wisselen met logo-loos beeldmateriaal maar ja.... dat gaat niet altijd.
de e8000 heeft een preventiemethode. Na 10 min. oid check ie of er nog steeds stilstaande pixels zijn. Zou die wel helpen? Vind het nu al arelaxt als ik 10 minuten een youtube filmpje draai waarin de onderste helft de interface is die stilstaand is. Wss zorgen om niks maar toch

Vraag 2: Ik heb een bluetooth apple keyboard toegevoegd. Werkt perfect. Ik kan deze alleen niet in de youtube HD app gebruiken, dit kan wss niet of wel? En kan ik ook de comments lezen bij video's? Kan die functie nergens vinden?

Vraag: 3 Ik vind het scherm enorm flikkeren, alsof de refresh op 50 hz oid staat. Neem aan dat dit een instelling is?

Vraag 4: Waar vind ik de beste config instellingen zodat ik het beste beeld krijg. Is dit afhankelijk van de omgeving? Wat op zich logisch is aangezien lichtkleuren etc anders zijn bij elke kamer. Of kan ik een bepaalde standaard instelling pakken die ik ergens op internet vind en krijg ik op die manier een gestandaardiseerde geoptimaliseerde tv?

[ Voor 38% gewijzigd door Tennisbal op 26-08-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu

Quan Vu

Hoi

Als het niet langer is dan een uur, dan hoef je je geen zorgen te maken. Wat die inbrandbeveiliging doet is het beeld steeds 1 a 2 pixel opschuiven. Helemaal inbrandongevoelig is de tv niet dus nog steeds opletten.

Toetsenbord werkt alleen met de internetbrowser en app's waar de makers hem ondersteunen.

Flikkeren doet Plasma per definitie. Vooral bij heldere/witte beelden merk je het goed. De ene is daar gevoeliger voor dan de ander.

Per tv verschillend, als is het hetzelfde model. Maar het kan geen kwaad om de instellingen van een reeds gekalibreerde tv over te nemen aangezien dat al flink beter is dan de standaard voorkeursinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Quan Vu schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:01:
Als het niet langer is dan een uur, dan hoef je je geen zorgen te maken. Wat die inbrandbeveiliging doet is het beeld steeds 1 a 2 pixel opschuiven. Helemaal inbrandongevoelig is de tv niet dus nog steeds opletten.

Toetsenbord werkt alleen met de internetbrowser en app's waar de makers hem ondersteunen.

Flikkeren doet Plasma per definitie. Vooral bij heldere/witte beelden merk je het goed. De ene is daar gevoeliger voor dan de ander.

Per tv verschillend, als is het hetzelfde model. Maar het kan geen kwaad om de instellingen van een reeds gekalibreerde tv over te nemen aangezien dat al flink beter is dan de standaard voorkeursinstellingen.
dank,

Waar kan ik de beste config instellingen vinden? Bepaalde sites oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Quan Vu schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:01:

Die pixel shifter heeft dus geen enkele zin. Alle logo's zijn groter dan 2 pixels dus het enige wat gebeurt is dat de logos alleen maar groter worden (aan alle kanten 2 pixels erbij) en wellicht wat meer uitgesmeerd worden.
Afwisselen met logo-loos materiaal (full screen DVD's of BluRay's) is volgens mij de enige echte remedie.

vbw.het flikkeren: het is blijkbaar ook wel persoons-merk-apparaat afhankelijk.
Bij mijn VT30 (42 inch) had ik het heel erg. Grote vlakken lichtblauw (Toy story/Up) stonden in mijn ogen te flikkeren. Nu met de 6500 (50 inch) moet ik zeggen dat ik het niet meer zie.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
LaFleche schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:33:
[...]

Die pixel shifter heeft dus geen enkele zin. Alle logo's zijn groter dan 2 pixels dus het enige wat gebeurt is dat de logos alleen maar groter worden (aan alle kanten 2 pixels erbij) en wellicht wat meer uitgesmeerd worden.
Afwisselen met logo-loos materiaal (full screen DVD's of BluRay's) is volgens mij de enige echte remedie.

vbw.het flikkeren: het is blijkbaar ook wel persoons-merk-apparaat afhankelijk.
Bij mijn VT30 (42 inch) had ik het heel erg. Grote vlakken lichtblauw (Toy story/Up) stonden in mijn ogen te flikkeren. Nu met de 6500 (50 inch) moet ik zeggen dat ik het niet meer zie.

edit: Hmm mooie boel. Alle instellingen zijn verdwenen (beeld instellingen), moet ik deze extra opslaan oid? en nu moet ik weer mijn complete library opnieuw scannen. Schiet niet op :(
.
ok, en de herstel functie? Werkt die op zich goed? Ik lees wisselende berichten hierover. Wel relaxt trouwens dat de 8000 serie optical geluid doorstuurt vna hdmi. Scheelt me een converter etc.

Samsung mediacenter is ook prachtig, net m'n nas aangesloten. 2 Tb oid, Alleen is de library nog niet helemaal gevuld, hoe lang duurt dat? En moet de tv dan aan staan?

[ Voor 7% gewijzigd door Tennisbal op 27-08-2012 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:23
wat zijn de voordelen van de PS60E6500 boven de PS60E550(ik heb al gegoogled en dit overzicht bekeken: http://www.samsung.com/nl...ESXXN&prdb=PS60E550D1WXXN)?
Ik vind de verschillen maar erg onduidelijk.. Heeft daarnaast al iemand ervaring met de PS60E550, ik kan namelijk maar weinig reviews vinden.

[ Voor 29% gewijzigd door wouter.N op 27-08-2012 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ben ik nou doof of hoor ik echt geen buzz bij de e8000? Of komt da over een paar weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:56

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Mijn collega heeft een pricewatch: Samsung PS51E8000 en binnen 6 weken was er een ronde plek rechts onderin die nu niet meer weggaat, dus ingebrand.
Hij contact opgenomen met zijn leverancier uit Lunteren en hij hoort na een lange tijd dat er een bericht is van Samsung "Jammer maar pech, valt niet onder de garantie."(even vrij vertaald)
Volgens de leverancier die hem heeft geplaatst en ingesteld hoefde hij niet in te spelen oid, gewoon tv kijken en genieten van het beeld. Leverancier zegt nu dat het pech is, Samsung geeft daar geen garantie op dus ik kan niets voor je doen.
Nu heb ik me er niet in verdiept maar ik weet dat Panasonic er niet moeilijk over doet en gewoon gerepareerd / vervangt bij inbranden. Verbaast me dat Samsung daar geen fatsoenlijke garantie op geeft.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:38

MazeWing

The plot thickens...

Ik zou dan je collega toch eens aanraden contact op te nemen met Samsung zelf. Ik had destijds met mijn C7700 flink last van IR en werd door samsung keurig geholpen. Het paneel is toen ook vervangen.

Lijkt me dat een gevalletje van inbranden, Samsung gewoon het paneel vervangt.
Volgens mij probeert de leverancier zich er makkelijk vanaf te maken.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ik heb vandaag een firmware update gedownload, 001018 ik kan alleen nergens een update log vinden, op internet of tv zelf. Iemand een url?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
lekker actief topic dit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In ieder geval zijn er problemen mee, http://www.samsungworld.n...AFD7B791CB30DBFFEF511192D

Changelog:
- Improve internet network connection when using Smart Hub or Apps
- Request of Channel range for Germany KDG Cable broadcast
- improve connection about BBC and BBC I player Apps
- Improve Speed of CI+ connection

En ja hoor ik ben actief, ondanks dat mijn vriendin het tegendeel beweert ;)

• Tennisbal
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 18:57:
In ieder geval zijn er problemen mee, http://www.samsungworld.n...AFD7B791CB30DBFFEF511192D

Changelog:
- Improve internet network connection when using Smart Hub or Apps
- Request of Channel range for Germany KDG Cable broadcast
- improve connection about BBC and BBC I player Apps
- Improve Speed of CI+ connection

En ja hoor ik ben actief, ondanks dat mijn vriendin het tegendeel beweert ;)
Die post had ik ook gevonden, maar is van 12 jan 2012. Waarom krijg ik die update nu pas?

Verwijderd

Toch beweer je, ik kan nergens een update log vinden, en nu blijkt dat je het wel hebt.
Je hebt blijkbaar de update zelf gedowload, dus de vraag waarom krijg ik die nu pas is beantwoordt, je had hem gewoon veel eerder moeten binnenhalen.

• Tennisbal
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 14:25:
Toch beweer je, ik kan nergens een update log vinden, en nu blijkt dat je het wel hebt.
Je hebt blijkbaar de update zelf gedowload, dus de vraag waarom krijg ik die nu pas is beantwoordt, je had hem gewoon veel eerder moeten binnenhalen.
Kon dat maar. Ik heb de afgelopen maand tig keer gekeken of er updates waren, alleen afgelopen week was dat mogelijk. Hoe kan dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 14:41
Ik zit serieus te kijken naar de 51p6500e dit vanwegen al het gedonder met de panasonic tv's in de 50 range.

Banding, retentie en inbranden. Uit de reviews van de samsung haal ik die info niet. Maar hoe zit dit nu echt onder de gebruikers van deze tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Toch iets meer op fora lezen, ook bij Samsung zijn er topics over banding en ook bij Samsung heb je mensen die klagen over retentie / inbranden. Zie bijv. Master Jeff een paar posts hierboven.

Zomaar wat Google resultaten van "samsung plasma banding"

http://www.avforums.com/f...s-thread-part-2-a-33.html
http://www.hifi-forum.de/viewthread-138-3550-13.html
http://www.avsforum.com/t...-plasma-screen-uniformity
YouTube: Sample image of pink banding issue with Samsung PN58C8000 Plasma TV
http://www.avsforum.com/t...banding-bleeding-on-a-pdp
http://forums.whirlpool.net.au/archive/1786127

Neemt niet weg dat zowel de Samsungs als de Panasonics gewoon hele mooie TV's zijn, aan beide kun je je imo geen buil vallen. Krijg je al zweetdruppels op je voorhoofd bij het idee dat er sprake zou kunnen zijn van retentie of erger nog, denk je meteen dat dat inbranden is, dan kan je beter gewoon geen plasma nemen. En alleen als je een schem koopt dat geen antireflectieve coasting heeft kun je er vanuit gaan dat er geen sprake is van banding.

[ Voor 36% gewijzigd door Cap op 01-10-2012 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 14:41
Oke misschien had ik niet moeten zeggen geen maar de hoeveelheid meldingen in vergelijking met de panasonic 50 lijn is wel een stuk minder. Tevens gaan de meeste topics over oudere modellen.

Maar goed ik heb momenteel ook een plasma van panasonic (42pv60) en daar heb ik nergens last van. Ik zal gewoon moeten kijken hoe het uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb gisteren de E6500 maar besteld :) Lastige keuze maar uiteindelijk voor de luxe oplossing gegaan dat we beneden de 51" Samsung nemen en voor boven de 50" Pana 50UT50 (daar kijken we bijna alleen in het donker). Leverdatum staat op eind volgende week, ben zeer benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
Cap schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 01:48:
Toch iets meer op fora lezen, ook bij Samsung zijn er topics over banding en ook bij Samsung heb je mensen die klagen over retentie / inbranden. Zie bijv. Master Jeff een paar posts hierboven.
Ik ben al enkele weken in conclaaf met de retailer en Samsung over het ingebrande RTL 4 logo en plasma buzz. Een erg moeizaam proces kan ik je vertellen en ben nog in afwachting of het naar mijn wens wordt opgelost. Een ding kan ik alvast wel verklappen en dat is dat de service/after sales van Samsung en vooral de toon waarmee zij communiceren dramatisch is.

Wordt vervolgd zodra ik uitsluitsel heb gekregen van de retailer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Laatst online: 07-10 17:02
Heb sinds zaterdag de 51e6500 in huis. Moet zeggen dat het een erg mooi plaatje oplevert.

Inbranden heb geen last van. Gelijk zondag de hele dag ermee ge-xboxed, en gelukkig zie ik geen health bar bij het kijken naar andere programma's oid.

Het valt me trouwens wel op dat 3d eigenlijk niet te kijken is. Ik wordt erg moe van het geflikker en van de lichtinval van opzij. Zou ik een nieuwe 3d bril moeten kopen vanwege het geflikker en de lichtinval? Ik vind het kijken van 3d films wel erg mooi, net of je zo dwars door de televisie heen kijkt qua diepte. :9~

Gistermorgen lag de samsung site eruit, dan heb je dus gelijk geen smart tv meer. Had wel een beetje verwacht dat ik dan nog uitzending gemist zou kunnen kijken, maar niks deed het meer... Als Samsung dus ooit overstapt op een ander systeem, dan doet de hele smart tv het niet meer. Dat is niet zo toekomst bestendig vind ik. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
haaibaa2 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:08:
Heb sinds zaterdag de 51e6500 in huis. Moet zeggen dat het een erg mooi plaatje oplevert.

Inbranden heb geen last van. Gelijk zondag de hele dag ermee ge-xboxed, en gelukkig zie ik geen health bar bij het kijken naar andere programma's oid.

Het valt me trouwens wel op dat 3d eigenlijk niet te kijken is. Ik wordt erg moe van het geflikker en van de lichtinval van opzij. Zou ik een nieuwe 3d bril moeten kopen vanwege het geflikker en de lichtinval? Ik vind het kijken van 3d films wel erg mooi, net of je zo dwars door de televisie heen kijkt qua diepte. :9~

Gistermorgen lag de samsung site eruit, dan heb je dus gelijk geen smart tv meer. Had wel een beetje verwacht dat ik dan nog uitzending gemist zou kunnen kijken, maar niks deed het meer... Als Samsung dus ooit overstapt op een ander systeem, dan doet de hele smart tv het niet meer. Dat is niet zo toekomst bestendig vind ik. 8)7
De brillen van Panasonic werken ook op de Samsung en zitten veel lekkerder (beiden getest in de winkel). De beeldkwaliteit was met beide brillen vrijwel gelijk, ze gebruiken immers hetzelfde systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
haaibaa2 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:08:
Bij mijn Panasonic plasma kan je in het beeld menu de 3D verversingsfrequentie instellen op 60Hz ipv Auto/50Hz, dit is voor mij precies het verschil tussen niet te kijken en heel acceptabel. Wellicht zit er ook zo'n optie op de Samsungs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
Cartman! schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:58:
[...]

De brillen van Panasonic werken ook op de Samsung en zitten veel lekkerder (beiden getest in de winkel). De beeldkwaliteit was met beide brillen vrijwel gelijk, ze gebruiken immers hetzelfde systeem.
Goeie tip, bedankt. Ik ga eens kijken voor een Pana bril.
Cap schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 16:06:
[...]

Bij mijn Panasonic plasma kan je in het beeld menu de 3D verversingsfrequentie instellen op 60Hz ipv Auto/50Hz, dit is voor mij precies het verschil tussen niet te kijken en heel acceptabel. Wellicht zit er ook zo'n optie op de Samsungs.
Bedankt voor de tip. Ik heb gisteren het menu afgezocht naar een instelling voor de 3d refresh rate van de Samsung, maar ik kan die niet vinden. Volgens mij zou 60Hz genoeg moeten zijn. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
Kunnen de eigenaren van een 60" Samsung plasma 2012 model aangeven welke muurbeugel zij hebben gebruikt (eventueel incl. typenummer). Ik ga zelf wss een 60E6500 halen, en ik verwacht dat het voor de muurbeugel niet uitmaakt of het een 550/6500/8000 is.

Moet nog even mezelf 100% overtuigen van de Samsung, want de 55ST50 van Panasonic is zeker te overwegen maar neig toch iets meer naar de Samsung nav de reviews en het design ( en de +5")

Ik heb gewoon een simpele muurbeugel nodig, hoeft niet te kunnen buigen of iets dergelijks. Ik heb deze thread nageplozen maar vind niets recents over muurbeugels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
Gewoon die van Vogel nemen. Als je op de website van hun zoekt op 60E6500 dan krijg je het juiste typenummer te zien van de beugel die wordt aanbevolen.

Bij mij hangt de tv netjes met deze beugel en ongeveer 2-3 cm van de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Master Jeff schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:22:
Gewoon die van Vogel nemen. Als je op de website van hun zoekt op 60E6500 dan krijg je het juiste typenummer te zien van de beugel die wordt aanbevolen.

Bij mij hangt de tv netjes met deze beugel en ongeveer 2-3 cm van de muur.
Thnx! EFW8305 ziet er goed uit, 2 cm v/d muur voor 5 tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hardware-lover schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:50:
[...]

Ik heb hier een PS50B650 staan sinds november 2009 en ik zie links en rechts op de positie waar de diverse logo's in beeld komen ook heel vaag wat staan wat niet meer weg lijkt te gaan. Echt opvallend is het zeker niet maar in sommige situaties wel zichtbaar. Ik moet er wel bij vermelden dat ik de TV nog nooit in spaarmode heb gebruikt (na de inspeel-periode). Ik heb wel eens getracht om die vage weergave weg te krijgen maar dat is, ongeacht het enkele nachten achtereen laten draaien van de inbrand-bescherming, nooit echt gelukt. Ik neem het voor lief, er is werkelijk niemand hier in huis die er ooit een opmerking over heeft gemaakt.
Die felle zenderlogo's zijn iig niet altijd even prettig voor een TV die last kan krijgen van beeld retentie.
Ondertussen heb ik bovenstaande TV vervangen door een overjarige PS51D8000 die ik voor een superprijs gloednieuw op de kop heb kunnen tikken. Een paar zaken die mij opvallen aan het beeld en het geluid van de D8000 in vergelijking met de vorige TV.

+ niet of nauwelijks waarneembare retentie
+ een duidelijk betere zwart weergave
+ een duidelijk strakkere weergave (geen banding, clipping e.d.)
+ een prima geluid uit de ingebouwde luidsprekers hoewel we deze in de praktijk niet of nauwelijks zullen gebruiken, maar toch de moeite van het vermelden waard
+ weer geen buzz, brom, piep of kraak hoorbaar (hoewel sommigen zeggen dat deze altijd hoorbaar zou moeten zijn dus dan is dit maar gelogen)

- een duidelijk mindere verticale kijkhoek (geen issue voor ons, we zitten meestal in een stoel of de bank en hangen niet aan het plafond tijdens het TV kijken, maar het is wel opvallend)

Ik had niet verwacht dat ik er v.w.b. beeld nog aardig op vooruit zou kunnen gaan maar dit is zeker het geval.
Ook bij dit toestel is er geen brom waarneembaar. Mijn oudste dochter dacht van wel maar die zat met haar oor bij een telefoonoplader en daar bleek het geluid vandaan te komen :)

Ik heb enkele weken een Panasonic VT50 in huis mogen hebben om te proberen maar deze kon me eerlijk gezegd niet helemaal bekoren hoewel de recensies lovend zijn voor dit type TV. Mogelijk ben ik verpest door het jarenlange Samsung kijken waardoor ik maar niet kan wennen aan het Panasonic beeld. Smaken kunnen blijkbaar duidelijk verschillen maar het hele gezin (dat zijn 6 personen) geven toch de voorkeur aan de D8000. De one sheet of glass van de VT50 is erg mooi om te zien maar de D8000 is ook een lust voor het oog.

Ook vermeldenswaardig vind ik dat het oude toestel een tijdje alleen als media-center scherm is gebruikt waardoor er geen urenlange logo's meer in beeld zijn gekomen. De vage logo's die maar niet weg leken te gaan zijn nu werkelijk verdwenen. Een geruststellende gedachte.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 04-12-2012 20:01 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik zelf vond ook het beeld van mijn toenmalige C7700 beter dan de plasma die ik erna had (het fiasco genaamd VT30). De Samsung had aanzienlijk minder flikkering, geen line-bleed en geen digital false contouring (echt heel irritant). Helaas hadden beide schermen wel last van IR, wat dus de reden was waarom ik de C7700 gecrediteerd kreeg en de VT30 na 3 maanden gebruik weer verkocht had.

Nu heb ik een LCD die me ook goed bevalt, maar als ik het allemaal opnieuw zou mogen doen zou ik toch weer voor een plasma kiezen. De 60E6500 zou naar mijn mening echt de ideale plasma zijn met een zeer gunstige prijs en praktisch geen last van IR (dit stond me echt het meeste tegen met plasma schermen). Maarja... Heb nu de LCD en die zie ik nog niet 1-2-3 verkocht worden...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Vraag voor de bezitters van een Samsung 2011/2012 plasma...

Ik ben zelf aan het dubben tussen een plasma van Panasonic en Samsung: 55ST50 of een 60E6500. Nu lees ik net dat de Samsung's waarschijnlijk Plex als app kunnen draaien vanaf het Smart TV platform.

Klopt dat? Ik ben ook nog aan het dubben over een mediaspeler maar dit zou er een overbodig maken als ik de Plex client rechtstreeks op de TV kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-05 18:06
bramberk15 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:15:

Ik ben zelf aan het dubben tussen een plasma van Panasonic en Samsung: 55ST50 of een 60E6500. Nu lees ik net dat de Samsung's waarschijnlijk Plex als app kunnen draaien vanaf het Smart TV platform.

Klopt dat? Ik ben ook nog aan het dubben over een mediaspeler maar dit zou er een overbodig maken als ik de Plex client rechtstreeks op de TV kan draaien.
Je zal sowieso ergens een Plex Media Server moeten laten draaien; dit ofwel op een laptop, HTPC of een NAS die daarvoor geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

bramberk15 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:15:

Ja, dat klopt, heb het vandaag maar eens even geprobeerd. De app is gratis beschikbaar bij Samsung en na het installeren en instellen van Plex op een Synology NAS, is mijn gedeelde media beschikbaar via Plex @ Samsung-TV. Nu is de mediaspeler in onze TV (PS51D8000) ook al vrij compleet en kan deze al heel erg veel media, geshared via DNLA, zonder problemen weergeven. De noodzaak voor het draaien van een Plex server lijkt daarmee redelijk overbodig. Daarnaast hangt er een HTPC tegen de achterzijde van de TV en deze blijft onze voorkeur houden.

Maar op je Plex vraag m.b.t. Samsung Smart TV kan positief geantwoord worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
hardware-lover schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:35:
[...]

Ja, dat klopt, heb het vandaag maar eens even geprobeerd. De app is gratis beschikbaar bij Samsung en na het installeren en instellen van Plex op een Synology NAS, is mijn gedeelde media beschikbaar via Plex @ Samsung-TV. Nu is de mediaspeler in onze TV (PS51D8000) ook al vrij compleet en kan deze al heel erg veel media, geshared via DNLA, zonder problemen weergeven. De noodzaak voor het draaien van een Plex server lijkt daarmee redelijk overbodig. Daarnaast hangt er een HTPC tegen de achterzijde van de TV en deze blijft onze voorkeur houden.

Maar op je Plex vraag m.b.t. Samsung Smart TV kan positief geantwoord worden.
Bedankt, dat was precies de input die ik nodig had. Plex Media Server loopt nu nog via m'n klapdoos en over een half jaar staat er een NAS op de planning. Ik wil graag een simpele, mooie UI die te begrijpen is voor meer mensen dan alleen mijn persoontje. Ik weet niet hoe de native mediaspeler in de Samsung's is maar Plex werkt iig simpel en ziet er goed uit. Nu hoef ik niet speciaal een mediaspeler hiervoor aan te schaffen wat natuurlijk wel mooi is. Waarom er alleen nog geen XBMC app's zijn snap ik niet zo goed maar dat zal wel met het open source gedeelte te maken hebben.

Ander vraagje: Hoe bedien je nu de Plex op de Samsung via de iPhone. Via de Plex app of via een of andere Samsung app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

bramberk15 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:50:
[...]
[knip]

Ander vraagje: Hoe bedien je nu de Plex op de Samsung via de iPhone. Via de Plex app of via een of andere Samsung app?
Dat antwoord moet ik je schuldig blijven, ik heb geen aaifoon :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
hardware-lover schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:50:
[...]

Dat antwoord moet ik je schuldig blijven, ik heb geen aaifoon :)
Hoe bedien je de Plex app dan? Gewoon een ouderwetse afstandsbediening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Via de afstandsbediening van de TV? Plex staat in het rijtje met Smart-apps dus het starten en bedienen gaat eenvoudig via het smart-menu.

Testing, one, two ...

Verwijderd

Weet niet of dit mag (anders verwijderen aub) maar als iemand van zijn Samsung spiderstand (voor 51 inch) afwilt dan houd ik me aanbevolen...

Ik heb net mijn PS51E6500 binnen en ik moet zeggen vergeleken met mijn D550 (die ik verkocht heb vanwege een breukje in de glazen omlijsting) vind ik het niet een enorme verbetering ondanks dat het design wel heel mooi is. IR is nog steeds hevig (rtl4 logo) en de reflectie is heel vreemd, als je meer verticaal gaat kijken zie je een soort luxaflex schaduw in het scherm. Het zijn horizontale strepen hoe verticaler je kijkt hoe meer er verschijnen. Dat zijn van die dingen waarvan ik denk echt is dit nou een verbetering of gewoon een stom marketing trucje? Zo'n black pro filter wat eigenlijk niks toevoegt want de zwartwaardes op de D550 waren volgens mij net zo goed en deze had een betere kijkhoek ook. De zwartwaardes van de E6500 blijven zogezegd beter intact bij meer licht (ik zie het niet) maar wat heb je daaraan als je horizontale strepen ziet bij lichtinval dan doe je zowiezo je gordijnen weer dicht. Wat dan wel weer een soort van verbetering is de buzz die wat minder is dan bij mijn vorige scherm, maar het fabeltje dat sommige mensen geen buzzende plasma hebben geloof ik niet meer...

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2012 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 23:00:Ik heb net mijn PS51E6500 binnen en ik moet zeggen vergeleken met mijn D550 (die ik verkocht heb vanwege een breukje in de glazen omlijsting) vind ik het niet een enorme verbetering ondanks dat het design wel heel mooi is. IR is nog steeds hevig (rtl4 logo) en de reflectie is heel vreemd, als je meer verticaal gaat kijken zie je een soort luxaflex schaduw in het scherm. Het zijn horizontale strepen hoe verticaler je kijkt hoe meer er verschijnen. Dat zijn van die dingen waarvan ik denk echt is dit nou een verbetering of gewoon een stom marketing trucje? Zo'n black pro filter wat eigenlijk niks toevoegt want de zwartwaardes op de D550 waren volgens mij net zo goed en deze had een betere kijkhoek ook. De zwartwaardes van de E6500 blijven zogezegd beter intact bij meer licht (ik zie het niet) maar wat heb je daaraan als je horizontale strepen ziet bij lichtinval dan doe je zowiezo je gordijnen weer dicht. Wat dan wel weer een soort van verbetering is de buzz die wat minder is dan bij mijn vorige scherm, maar het fabeltje dat sommige mensen geen buzzende plasma hebben geloof ik niet meer...
Nou nou, dat klinkt al met al niet heel positief. Ik heb dezelfde tv en heb geen last van IR, maar ik kijk ook niet zoveel rtl. Ook het buzzen heb ik niet gehoord, terwijl ik heel gevoelig ben voor bijgeluiden. Mijn xbox 360 en mijn popcorn hour hoor ik wel op de bank. Ik ben juist heel tevreden over deze tv, maar ik kan me voorstellen dat het verschil met de d550 een beetje tegenvalt, hoewel, was die tv niet pentile rgbg oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Dat klinkt niet best Xander. Ik zit nog steeds op mijn 51E6500 te wachten van Bol.com, deze staat al sinds eind oktober in bestelling en heeft momenteel levertijd onbekend terwijl op de site al 2 maanden '5 tot 10 dagen levertijd' staat. Zelfs nadat ik melding kreeg dat de levertijd onbekend is bleef die 5 a 10 dagen er staan. Ik heb inmiddels ook een Panasonic 50UT50 en ga de Samsung simpelweg even een weekje testen en als het niks is stuur ik deze terug naar Bol (dat kan bij hun, dat dan weer wel). Ik verwacht vooral dat de reflectie minder is dan bij de Panasonic gezien die helemaal geen filter heeft.

Overigens wordt er over Pana's ook veel geklaagd over buzz maar ik hoor dit zelf alleen met m'n hoofd achter de TV... net waar je je aan irriteert dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou de buzz is stuk minder dus dat is een voordeel, het vreemde is dat ik het altijd via achterin mn oor te horen krijg, en eigenlijk meer rechts, dichtbij het scherm hoor je het wel duidelijk.

Het scherm met de horizontale schaduwstrepen vind ik wel een beetje vreemd, maar daar is met de gordijnen dicht niks van te zien en je kan het net als een reflectie van een kastje negeren.

Ik bedoelde het niet onwijs negatief maar vind het van die vreemde dingen die dan toegepast worden waar je eigenlijk niks aan hebt (black filter).

Gisteravond zat ik Earthflight te kijken via satteliet en telkens als er op de achtergrond fel wit licht van de wolken en de camera bewoog, leek dat wit zich constant trapsgewijs aan te passen, alsof het scherm niet wist wat het nou moest doen, dat is wel hinderlijk, zijn dit de zogezegde brightnesspops? Mijn vorige scherm had dat niet zo hevig. Bij panning shots bij docus is het ook erg vervelend alsof iemand je brightness omhoog of omlaag zit te drukken. Ongeloofelijk irritant dit, het gebeurt alleen bij witte achtergronden...

Weet iemand hoe je het voor elkaar krijgt als bij films zeg maar de begin credits openen en er een volledig zwart beeld volgt de pixels aanblijven ipv dat het scherm volledig uit lijkt te schakelen, want als er dan 1 ruisje in het volgende frame komt gaat het weer aan, als er dan weer geen ruis in zit flipt ie weer terug naar zwart scherm, het moet een instelling zijn want bij mijn vorige scherm heb ik het ook voor elkaar gekregen. Ik haat dat geknipper. Weet dus alleen niet meer hoe je dit wegkrijgt...

Nou deze gaat terug, constant die aanpassingen in het beeld vind ik waardeloos

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2012 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Enkel de 60 inch E6500 en de 64 inch E8000 hebben praktisch geen last van IR. Dit komt vanwege het gebruik van andere soort phosphor. Helaas gebruikt Samsung dit alleen bij de grotere panelen (zal wel een behoorlijk goede reden achter zitten....)

De "luxaflex" achtige strepen die je ziet als je onder een grotere verticale hoek naar de tv kijkt is een klein nadeel van het filter. Het voordeel daar van is wel weer dat als je gewoon onder een normale hoek naar de TV kijkt er aanzienlijk minder reflecties zijn. Daarbij is het filter zo ontworpen dat het voornamelijk licht van de bovenkant filtert (waar dus logischerwijs het meeste licht vandaan komt).

Wat betreft die brightness pops, deze zouden juist voor moeten komen bij donkere scenes en niet bij lichte scenes. Heb je alle eco zaken uitgezet en geen dynamische dingen aangezet? Het uitzetten van alle eco instellingen zorgt er waarschijnlijk ook voor dat het scherm niet meer zo snel uitgaat als het zwart moet weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Die brightness pops herken ik van mijn vorige TV (B650) en die komen idd voor bij heel donkere scenes. Op mijn huidige TV komen ze totaal niet meer voor (houden zo). Ook het aanpassen van de helderheid van het beeld, afhankelijk van de scene, zie ik niet gebeuren. Ik heb wel alles wat er maar aan regelingen opzit, uitgezet.
  • Spaarstand: uit
  • ECO sensor: uit
  • Bewegingsbelichting: uit

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
MazeWing schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:38:
Enkel de 60 inch E6500 en de 64 inch E8000 hebben praktisch geen last van IR. Dit komt vanwege het gebruik van andere soort phosphor. Helaas gebruikt Samsung dit alleen bij de grotere panelen (zal wel een behoorlijk goede reden achter zitten....)
Heb je daar een bron van? Ik heb juist de 51" versie besteld voor beneden omdat deze geen last van IR zou hebben namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 10:49
Cartman! schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:05:
Heb je daar een bron van? Ik heb juist de 51" versie besteld voor beneden omdat deze geen last van IR zou hebben namelijk.
Op HDTVTest staat:

"The PS51E8000 doesn’t quite match the PS60E6500′s uncanny ability to avoid image retention, and after a half hour or so of news channels with their irresponsibly designed on-screen graphics, the panel did show some ghost images of logos and headline tickers. However, this faded after a few minutes of leaving the channel, and the Samsung E8000 is still less susceptible than what we’ve seen of the 2012 Panasonic plasma lineup (which isn’t exactly bad in this regard either)."

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Brad Pitt schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:40:
[...]

Op HDTVTest staat:

"The PS51E8000 doesn’t quite match the PS60E6500′s uncanny ability to avoid image retention, and after a half hour or so of news channels with their irresponsibly designed on-screen graphics, the panel did show some ghost images of logos and headline tickers. However, this faded after a few minutes of leaving the channel, and the Samsung E8000 is still less susceptible than what we’ve seen of the 2012 Panasonic plasma lineup (which isn’t exactly bad in this regard either)."
vreemd ik heb de 51e8000 en nergens last van. kijk gelukkig niet veel rtl4 of andere commerciele troep maar toch. nooit ergens last van gehad so far

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
tennisbal schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:45:
vreemd ik heb de 51e8000 en nergens last van. kijk gelukkig niet veel rtl4 of andere commerciele troep maar toch. nooit ergens last van gehad so far
Dat zegt niet zoveel imho, wat iemand wel of niet ziet, met alle respect. Als er op een forum wordt gezegd dat iets niet gezien wordt hecht ik daar helaas minder waarde aan dat wanneer het omgekeerde wordt beweerd. Heb zelf een Kuro en vind het beeld daarvan bijv. geheel niet zwart maar gewoon grijs. Toch zou het, volgens de reviews en zeer zeker een hoop gebruikers gewoon zwart moeten zijn. Heb ook bakken met retentie, aging/inbranden, etc. Allemaal dingen die een andere gebruiker niet zal zien/hebben/zal ontkennen.

Als er in zo'n review staat dat deze tv (lichte) retentie heeft en tien forum leden roepen van niet ga ik automatisch uit van het feit dat de tv het dan toch wel zal hebben. Sceptisch/negatief/azijnpisser? Zal best wel, het voorkomt in ieder geval teleurstellingen op basis van te groot enthousiasme vooraf.

Twijfel zelf nog steeds tussen een Samsung en een Panasonic (vind de Pioneer te klein) maar beide tv's zullen ondanks het mooie beeld ook enorm veel irritaties op gaan wekken. Nadeel van being an azijnpisser ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Lastig dan... ik heb de 51E6500 in bestelling staan (al ruim een maand) voor 917 euro (dikke korting dus...) en twijfel toch om deze af te zeggen nu als die retentie niet zo goed is als ik dacht :{

De bedoeling was om de Samsung beneden te zetten omdat hier meer 'gewoon' TV op wordt gekeken en de Panasonic 50UT50 op de slaapkamer te zetten. Als het grote voordeel (geen retentie) verloren gaat dan heeft dit weinig zin. Het grote nadeel van de UT50 dat is spiegelt heeft me nog niet echt kunnen irriteren, alleen als ik er echt op let.

FYI: op de slaapkamer staat nu de 'oude' Panasonic 42PZ85 die ook nog steeds prachtig beeld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Cartman! schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:56:
Lastig dan... ik heb de 51E6500 in bestelling staan (al ruim een maand) voor 917 euro (dikke korting dus...) en twijfel toch om deze af te zeggen nu als die retentie niet zo goed is als ik dacht :{

De bedoeling was om de Samsung beneden te zetten omdat hier meer 'gewoon' TV op wordt gekeken en de Panasonic 50UT50 op de slaapkamer te zetten. Als het grote voordeel (geen retentie) verloren gaat dan heeft dit weinig zin. Het grote nadeel van de UT50 dat is spiegelt heeft me nog niet echt kunnen irriteren, alleen als ik er echt op let.

FYI: op de slaapkamer staat nu de 'oude' Panasonic 42PZ85 die ook nog steeds prachtig beeld geeft.
Omdat 1 user hierboven een negatieve reactie plaatst? Hij heeft hem niet eens... Ding is prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
tennisbal schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:34:
Omdat 1 user hierboven een negatieve reactie plaatst? Hij heeft hem niet eens...
Léés jij wel? :O
Ding is prima
Maar goed, 1 gebruiker zegt dat 'ie geen retentie heeft (lees: ziet) dús heeft 'ie geen retentie. Wat een gewaardeerde site beweert na het testen van tientallen tv's moet je je uiteraard niets van aantrekken d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 06-12-2012 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik vertrouw meer de gerenomeerde reviewsites inderdaad meer dan een enkele user op een forum. Bovendien was de extra TV een luxe-probleem, die 900 euro op de spaarrekening zetten is ook niet verkeerd. Zoveel mensen zullen er niet zijn die op de slaapkamer een 42" plasma hebben staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Eens met Pitt. Bovendien is het niet 1 geval, maar staat hier op dezelfde pagina nog een geval met de waarbij het zelfs inbranden genoemd wordt bij de PS51E8000. Zou overigens best gewoon hardnekkige retentie kunnen zijn.

Ik blijf erbij dat moderne plasma's over het algemeen niet snel meer inbranden, maar wėl retentie hebben, alle verschillende berichten ten spijt. Het is gewoon een onderdeel/beperking van de techniek, en als je ernaar op zoek gaat zul je het ook vinden, maar uit ervaring kan ik zeggen dat het in praktijk eigenlijk nooit stoort. Als het idee alleen al je rillingen bezorgt koop je beter geen plasma. Geen Samsung, geen LG, geen Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Brad Pitt schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:45:
[...]

Léés jij wel? :O

[...]

Maar goed, 1 gebruiker zegt dat 'ie geen retentie heeft (lees: ziet) dús heeft 'ie geen retentie. Wat een gewaardeerde site beweert na het testen van tientallen tv's moet je je uiteraard niets van aantrekken d:)b
Er zijn tig sites die anders beweren... Maar goed waarom zoek je eigenlijk uberhaupt een plasma als je zo bang bent voor dit soort dingen? Ga lekker voor Led ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
tennisbal schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 00:24:
[...]
Maar goed waarom zoek je eigenlijk uberhaupt een plasma als je zo bang bent voor dit soort dingen? Ga lekker voor Led ofzo
Ik snap wel dat je geen retentie ziet, je ogen zijn niet helemaal goed geloof ik.

Dus nogmaals: lézen. Ben nergens bang voor, wil helemaal geen LCD (LED's zijn het niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Brad Pitt schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 00:34:
[...]

Ik snap wel dat je geen retentie ziet, je ogen zijn niet helemaal goed geloof ik.

Dus nogmaals: lézen. Ben nergens bang voor, wil helemaal geen LCD (LED's zijn het niet).
Mijn ogen zijn prima en ik vind dat je je aanstelt. Er is GEEN retentie zichtbaar. Wellicht als je er 5 cm voor gaat zitten met een vergrootglas. Maar nogmaals ga lekker voor een non-plasma tv. Die "buzz" vind je ook vreselijk zeker? (hoor ik ook totaal niet, ben ik ook nog eens doof?)

Ik heb 2 weken research gedaan voordat ik deze tv kocht, dus ja ik heb tig review sites gelezen. Ik heb het idee dat jij je blind staart op 1 review

maar ik moet misschien maar niet meer reageren op je, denk niet dat je ook uit je tunnelvisie komt

[ Voor 17% gewijzigd door Tennisbal op 07-12-2012 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
tennisbal schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 00:42:
Mijn ogen zijn prima en ik vind dat je je aanstelt.
Wederom: lezen. Ik stel mij aan? Enige dat ik deed was een review quoten for crying out loud.
Er is GEEN retentie zichtbaar. Wellicht als je er 5 cm voor gaat zitten met een vergrootglas.
Dan is het er dus, punt. Case closed.
Maar nogmaals ga lekker voor een non-plasma tv. Die "buzz" vind je ook vreselijk zeker? (hoor ik ook totaal niet, ben ik ook nog eens doof?)
Mijn Pioneer buzzt heel lichtjes ja. In ieder geval niet meer dan de gemiddelde Samsung die ik heb gehoord.
Ik heb 2 weken research gedaan voordat ik deze tv kocht, dus ja ik heb tig review sites gelezen. Ik heb het idee dat jij je blind staart op 1 review
Lees al jaren reviews. Ga nooit over één nacht ijs. Heb daarom toen ook die Kuro genomen, was toén okay.
maar ik moet misschien maar niet meer reageren op je, denk niet dat je ook uit je tunnelvisie komt
Confirmation bias much? Geniet van je perfecte tv! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Denk dat die Kuro nog steeds aardig OK is eigenlijk. :)

HDTVtest.uk is trouwens een site die niet over één nacht ijs gaat, een man als David Mackenzie praat bepaald geen poep. Die zou ik wel serieus nemen.

Verder hebben we hier volgens mij te maken met 2 diametraal tegenovergestelde blikken op eenzelfde waarheid. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben inmiddels meer dan een half jaar in bezit van een ps60e6500. Ik moet zeggen dat ik over het algemeen aardig tevreden ben. Ik heb totaal geen last van retentie. Ik durf gerust een game op pauze te zetten om vervolgens even lekker op de wc te gaan zitten. Dit was met mijn oude tv een samsung ps50b550 wel anders. Daar had ik soms al na 10 seconden teleteksten retentie. Dus dat is wel een erg goede vooruitgang. Beeld kwaliteit is bij goed bron materiaal over het algemeen ook uitstekend te noemen. Dit was bij mijn oude tv echter ook het geval. Ik kan niet super grote verschillen ontdekken.

Er zijn echter ook een paar minpuntjes. Zo heeft mijn tv last van de welbekende plasma buzz. De ene keer meer dan de andere. Mijn vorige tv heb ik nog nooit horen buzzen. Vooral als ik op de bank zit van 4 meter afstand en mijn hoofd afwend, zodat mijn oor naar de tv gericht is, hoor je het heel duidelijk. Het is voor mij niet storend genoeg om er mee heen te gaan. Ik vind wel dat het beeld erg onrustig is. Een soort van ruis of flickering. De flickering is vooral heel duidelijk zichtbaar in smalle witte lijnen. Dit is heel erg storend met fifa 13 op de ps 3. Vooral een lijn die achter het doel ligt bij de intrap arena. Dit is een ondoorbroken witte lijn. Bij mij lijkt het soms op een doorbroken witte streep, waarvan de strepen van links naar rechts lijken te gaan als je over het veld beweegt met je poppetje. Zijn er meer mensen die hier last van hebben met een e6500? Als ik de enige ben is het mogelijk een defect in het scherm en moet ik er maar eens achter aan gaan.

Mijn totaal beeld van de e6500 is twijfelend.Er zijn momenten dat ik denk van wow wat een beeld. Maar er zijn ook momenten dat ik minder blij ben. Zoals met de trillende lijnen. Ik had meer van de tv verwacht als je hem vergelijkt met mijn oude tv. Die toch 3 jaar ouder is en een klasse lager. Die heeft welliswaar veel last van retentie, maar geen buzz en geen ruis/flickering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Ik heb zelf geen E6500, maar wellicht kun je eerst verifiëren of het niet ligt aan de (combinatie met de) ps3 of zelfs in de bron zelf zit. Niet alle apparaten werken altijd even lekker samen via HDMI, en dat kan zich dan ook nog eens alleen openbaren in bepaalde beeldmodi (resolutie, verversingsfrequentie, kleurendiepte) en zelfs een andere HDMI kabel kan soms verschil maken. Terwijl hetzelfde bronapparaat dan prima werkt met dezelfde kabel op een andere tv.

Je zou een dvd / blu-ray / mediaspeler of pc aan kunnen sluiten en dan gelijksoortig beeld kunnen tonen, bijvoorbeeld door zelf een capture te maken van je FIFA game of misschien een van de vele FIFA filmpjes op youtube kunnen gebruiken?

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 16-12-2012 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag mijn nieuwe ps51e6500 binnen gekregen nog geen tijd gehad om m te checken maar zag uiteraard al een deukje in de base, dan ben ik alweer zo pissed off. Morgen even kijken hoe hij draait.

Hij draait goed alleen heb ik het idee dat de buzz wat zwaarder is, daarom toch besloten hem te retourneren aangezien ik behoorlijk bedrag betaal dan bij de vorige winkel en de stand beschadigd is, dan moet ie wel perfect zijn. NEXT

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2012 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
nog even over retentie : heb de 51e6500 nu vanaf eind mei staan en mag met gerust hart zeggen dat ik nog niets van retentie of inbranden gezien heb (afkloppen!!!). Dat was met de Panasonic VT30 toch wel anders.

Plasma heeft zoals de meeste van ons wel weten -helaas- wat extra aandacht nodig. Ik wissel zenders regelmatig zodat logo's op andere plekken staan en draai regelmatig een logo-loos programma (DVD of BluRay).....
Ik ga er wel vanuit dat op een dag er toch iets blijft staan... maar wie dan leeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 20:43

SED

@Braq pitt
Als er op een forum wordt gezegd dat iets niet gezien wordt hecht ik daar helaas minder waarde aan dat wanneer het omgekeerde wordt beweerd.
Wat een eigenaardige stelling. Blijkbaar heb je nooit van het fishbowl effect gehoord. In het kort komt het erop neer dat juist negatieve verhalen opgeblazen worden terwijl positieve reacties veel minder doorkomen.
Je zou dus meer waarde moeten hechten aan positieve verhalen omdat die per definitie een groter deel van de gebruikers weergeven.
Mensen die ontevreden zijn zoeken sneller een forum op, daarmee krijg je dus een fiks vertekend beeld!

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
SED schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:26:
@Braq pitt

[...]
Wat een eigenaardige stelling. Blijkbaar heb je nooit van het fishbowl effect gehoord. In het kort komt het erop neer dat juist negatieve verhalen opgeblazen worden terwijl positieve reacties veel minder doorkomen.
Je zou dus meer waarde moeten hechten aan positieve verhalen omdat die per definitie een groter deel van de gebruikers weergeven.
Mensen die ontevreden zijn zoeken sneller een forum op, daarmee krijg je dus een fiks vertekend beeld!
Volkomen mee eens, maar wilde hij helaas niet aannemen, ik keek niet goed ofzo... Terwijl ik tig uur zelfde plaatje logo etc op heb staan. Toen maar teruggetrokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 17:14

Tijntje

Hello?!

LaFleche schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:48:
nog even over retentie : heb de 51e6500 nu vanaf eind mei staan en mag met gerust hart zeggen dat ik nog niets van retentie of inbranden gezien heb (afkloppen!!!). Dat was met de Panasonic VT30 toch wel anders.

Plasma heeft zoals de meeste van ons wel weten -helaas- wat extra aandacht nodig. Ik wissel zenders regelmatig zodat logo's op andere plekken staan en draai regelmatig een logo-loos programma (DVD of BluRay).....
Ik ga er wel vanuit dat op een dag er toch iets blijft staan... maar wie dan leeft...
Helaas is dat bij mij anders.
Ik heb de PS60E6500 en ben er deze week achter gekomen dat het logo van RTL4 in mijn beeld is gebrand. Het valt alleen op als er een lichte kleur in beeld is.
Heb al geprobeerd om met de screenwash uit het menu een aantal uur te draaien. Helaas geen resultaat.

Waarom kunnen ze in Nederland niet het zelfde doen als de US met transparante logo's.

Moet ook zeggen dat ik de Burn in pixel rotate niet aan heb staan omdat de TV dan in overscan modes gaat met het beeld.

Mocht iemand nog ideeën hebben om er van af te komen dan hoor ik het graag.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Tijntje schreef op maandag 24 december 2012 @ 11:30:
[...]

Ik heb de PS60E6500 en ben er deze week achter gekomen dat het logo van RTL4 in mijn beeld is gebrand. Het valt alleen op als er een lichte kleur in beeld is.
Heb al geprobeerd om met de screenwash uit het menu een aantal uur te draaien. Helaas geen resultaat.

Waarom kunnen ze in Nederland niet het zelfde doen als de US met transparante logo's.

Moet ook zeggen dat ik de Burn in pixel rotate niet aan heb staan omdat de TV dan in overscan modes gaat met het beeld.

Ik heb ook een veels te grote mond...... van het weekend heb ik twee widescreen films (met zwarte balken) achter elkaar gekeken. Zag ik toch ineens na het kijken twee hele lichte donkere balken boven en onder in het beeld......
Gelukkig trokken deze heel snel weg maar dat geeft toch maar weer aan dat je ook met een Samsung plasma heel voorzichtig moet omspringen.... veel wisselen.

en die logo's: ik heb wel eens een email gestuurd naar de publieke omroep die met 2 grote logo's in primaire kleuren het helemaal bont maken. Het verzoek om eens over de grens te kijken naar omroepen die met transparante logo's het een stuk professioneler doen, wordt gewoon weggewoven.
Die logo's schijnen een doel te dienen (welke wordt niet duidelijk gemaakt) en wordt door heel veel mensen (wie is ook niet duidelijk) op prijs gesteld.

Als ik jouw was zou ik de komende dagen veel naar fullscreen DVD's/Blurays kijken zodat het aangetaste gebied het met veel kleurwisselingen flink voor z'n kiezen krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

LaFleche schreef op maandag 24 december 2012 @ 14:51:
[...]

Ik heb ook een veels te grote mond...... van het weekend heb ik twee widescreen films (met zwarte balken) achter elkaar gekeken. Zag ik toch ineens na het kijken twee hele lichte donkere balken boven en onder in het beeld......
Gelukkig trokken deze heel snel weg maar dat geeft toch maar weer aan dat je ook met een Samsung plasma heel voorzichtig moet omspringen.... veel wisselen.

en die logo's: ik heb wel eens een email gestuurd naar de publieke omroep die met 2 grote logo's in primaire kleuren het helemaal bont maken. Het verzoek om eens over de grens te kijken naar omroepen die met transparante logo's het een stuk professioneler doen, wordt gewoon weggewoven.
Die logo's schijnen een doel te dienen (welke wordt niet duidelijk gemaakt) en wordt door heel veel mensen (wie is ook niet duidelijk) op prijs gesteld.

Als ik jouw was zou ik de komende dagen veel naar fullscreen DVD's/Blurays kijken zodat het aangetaste gebied het met veel kleurwisselingen flink voor z'n kiezen krijgt
Het merendeel wat ik kijk zijn series uit de US. Dus ik ben bang dat het niet meer weg gaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Tijntje schreef op maandag 24 december 2012 @ 15:23:
[...]

Het merendeel wat ik kijk zijn series uit de US. Dus ik ben bang dat het niet meer weg gaat :(
gewoon iets afspelen zonder geluid ofzo tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De derde Ps51e6500 is binnen heb de settings zoals cel light contrast etc lager gezet zodat je die trapsgewijze verlichting van bepaalde scenes niet ziet. Verder is de buzz licht en komt er een mooiere stand van de 8000 deze kant op om de look helemaal af te maken. Had vorige week een samsung led staan ik wist niet hoe snel ik hem terug moest sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 20:56:
De derde Ps51e6500 is binnen heb de settings zoals cel light contrast etc lager gezet zodat je die trapsgewijze verlichting van bepaalde scenes niet ziet. Verder is de buzz licht en komt er een mooiere stand van de 8000 deze kant op om de look helemaal af te maken. Had vorige week een samsung led staan ik wist niet hoe snel ik hem terug moest sturen.
hehe led is waardeloos. Ik heb ergens een manueel settings voor mijn 51e8000 vandaan geplukt, maar hoe maatwerk is dit? Ik heb geen idee hoe ik het eea het beste kan instellen, iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:53
Ik heb de afgelopen 4 jaar verschillende LCD/CFFL (Samsung), plasma's (Samsung, LG) en LCD/LED gehad. En geloof mij, geen enkele TV is perfect (dus ook die van jou ;-) )(. Als je goed zoekt is er op iedere TV wel iets aan te merken B.V;

* Retentie
* Clouding
* Groene vlekken
* Dirty screen effect
* Banding
* Zoemende voeding
* Inbranden
* Backlight bleeding
* Niet om kunnen gaan met specifiek 'hz' materiaal
* Cross talk bij 3D
* ... En ga zo maar door.

Ik heb nu gekozen voor een TV (47LM860V) waarbij ik 'vrede' heb met de tekortkomingen.
Toen ik nog een plasma had liet ik elke avond voor het uitschakelen van de TV een ingebouwde screen wash draaien. Bijvoorbeeld een volledig wit scherm/ blokjes patroon dat over het beeld scrolt. De enig manier tegen inbranden is veel rouleren van beeld. Dus niet XBMC een paar uur tonen op het scherm of the hele dag hetzelfde kanaal kijken. Vooral het logo van MTV (die heeft een programma guide) is erg groot en een crime als je die permanent in je scherm hebt.

[ Voor 34% gewijzigd door Lumics op 24-12-2012 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Lumics schreef op maandag 24 december 2012 @ 23:22:
[...]

Ik heb de afgelopen 4 jaar verschillende LCD/CFFL (Samsung), plasma's (Samsung, LG) en LCD/LED gehad. En geloof mij, geen enkele TV is perfect (dus ook die van jou ;-) )(. Als je goed zoekt is er op iedere TV wel iets aan te merken B.V;

* Retentie
* Clouding
* Groene vlekken
* Dirty screen effect
* Banding
* Zoemende voeding
* Inbranden
* Backlight bleeding
* Niet om kunnen gaan met specifiek 'hz' materiaal
* Cross talk bij 3D
* ... En ga zo maar door.

Ik heb nu gekozen voor een TV (47LM860V) waarbij ik 'vrede' heb met de tekortkomingen.

[...]

Toen ik nog een plasma had liet ik elke avond voor het uitschakelen van de TV een ingebouwde screen wash draaien. Bijvoorbeeld een volledig wit scherm/ blokjes patroon dat over het beeld scrolt. De enig manier tegen inbranden is veel rouleren van beeld. Dus niet XBMC een paar uur tonen op het scherm of the hele dag hetzelfde kanaal kijken. Vooral het logo van MTV (die heeft een programma guide) is erg groot en een crime als je die permanent in je scherm hebt.
tja ik weet niet of je alles met elkaar vergelijkt, in de prijscat die ik zocht kon ik echt niks beters dan plasma vinden (1200 e), moest groot zijn..

en elke nacht programma draaien is wel erg. ehm. overdreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:53
tennisbal schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 00:48:
[...]

en elke nacht programma draaien is wel erg. ehm. overdreven :)
Niet de gehele nacht, 10 minuten voordat de TV uitgaat.. ;) En tja, weet je iig zeker dan je vrijwel geen last krijgt van ingebrande beelden.

[ Voor 16% gewijzigd door Lumics op 25-12-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
[...]

Heb hetzelfde probleem en bij mij is ook het rtl4 logo licht ingebrand alsmede last van de vervelende buzz. Geschil met de verkoper Plattetvdiscounter loopt al maanden en inmiddels heb ik verdere stappen ondernomen en komt er volgende week een expert langs middels de geschillencommissie.

Ben benieuwd of de expert iets voor mij kan betekenen, want Plattetvdiscounter geeft geen gehoor en schuilt zich alleen maar achter de uitspraken van de fabrikant. Tip voor de mensen die nog een tv willen bestellen, doe dat maar niet bij hun!! Die paar tientjes extra kun je beter uitgeven aan de concurrent met een betere aftersales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Master Jeff schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 17:30:
[...]

Heb hetzelfde probleem en bij mij is ook het rtl4 logo licht ingebrand alsmede last van de vervelende buzz. Geschil met de verkoper Plattetvdiscounter loopt al maanden en inmiddels heb ik verdere stappen ondernomen en komt er volgende week een expert langs middels de geschillencommissie.

Ben benieuwd of de expert iets voor mij kan betekenen, want Plattetvdiscounter geeft geen gehoor en schuilt zich alleen maar achter de uitspraken van de fabrikant. Tip voor de mensen die nog een tv willen bestellen, doe dat maar niet bij hun!! Die paar tientjes extra kun je beter uitgeven aan de concurrent met een betere aftersales.
Jij probeert hem te laten omruilen?
Burn in valt toch niet onder de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Tijntje schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 10:45:
[...]

Jij probeert hem te laten omruilen?
Burn in valt toch niet onder de garantie?
vreemd verhaal idd. Alsof een webshop hier ook maar iets mee te maken heeft, gaat gewoon via samsung. En in dit geval een garantie, tenzij buz boven x decibel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Hoezo is het een vreemd verhaal?

"Alsof een webshop hier ook maar iets mee te maken heeft, gaat gewoon via samsung."

Valt inbranden volgens jou misschien per definitie niet onder garantie? (Zo ja, wat als jij 1 avondje op normaal contrast RTL4 kijkt en vervolgens na dagen screenwashes het logo nog duidelijk zichtbaar in beeld is?)

De webshop heeft er natuurlijk alles mee te maken, zoals genoegzaam bekend is de winkel degene met wie je de overeenkomst van koop hebt gesloten en is die verantwoordelijk voor het afhandelen van de garantie. Welke afspraken hij verder heeft met de fabrikant doet voor de koper verder niet ter zake.

En wat bedoel je met "En in dit geval een garantie, tenzij buz boven x decibel is"

Mist daar een "g" voor de "een"? Zo nee, dan snap ik het niet.

Met andere woorden, ik vind voorlopig het verhaal van Master Jeff niet vreemd.

Even zijn posthistorie quoten hoor. Niks vreemds aan, ontevreden klant die zich daarbij niet geholpen voelt door de winkel en ook niet door de fabrikant. In hoeverre zijn klachten terecht zijn kan ik niet beoordelen, maar ik denk in ieder geval niet dat iemand voor zijn lol vanaf juni tot nu in een conflict zit over het functioneren van de tv.
Master Jeff schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 19:30:
...
De tv produceert een luidt buzz geluid. Het merkwaardige daarbij is dat het buzzen op 5 meter afstand en recht voor de tv zittend meer opvalt dan als je rechts of links gaat zitten. Het komt in ieder geval erg storend over. Ik zal de winkel daarover informeren en verzoeken tot omruiling van een nieuw exemplaar
Master Jeff schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 12:33:
[...]
Dat is positief nieuws voor jou en mooi dat ze het scherm omruilen, zoals het in principe ook hoort.

Na ontvangst van mijn scherm constateerde ik dat de bouten van de muurbeugel niet in de tv konden worden gedraaid en ik merkte al vanaf de eerste dag de bekende plasmabuzz.

Om een lang verhaal kort te maken, plattetvdiscounter was niet bereid om het scherm om te ruilen voor een nieuw exemplaar. Ben wel fatsoenlijk ter woord gestaan aan de telefoon, maar zowel door de telefoon als per e-mail nemen zij geen verantwoordelijkheid en schuilen zij zich achter Samsung. Ik mocht het zelf gaan oplossen met Selectro, die overigens 3 weken nadat ik de klacht had gemeld pas kon langskomen. De beugels van de tv waren inderdaad niet goed (geen schroefdraad) en er zijn nieuwe beugels in de tv geplaatst. Aan de plasmabuzz kon de Selectro monteur niets doen, behoudens diverse metingen te verrichten die achteraf binnen de normen van Samsung vielen. Vervolgens week 4 een zeer vervelend gesprek gehad met de klantenservice van Samsung over de plasmabuzz met als uitkomst dat Selectro dit probleem zou moeten kunnen repareren of dat ik tot verkoper moest wenden voor een reclamatie.

Uiteindelijk heb ik nog maar een keer gebeld met Selectro over de buzz klacht en heb daar eindelijk iemand gesproken die er wel verstand van heeft en het probleem erkende. Hij gaf eerlijk aan dat het een veel gemelde klacht is bij de plasma schermen van Samsung, maar dat dit geluid inherent is bij elk (groot) formaat plasma scherm van Samsung. Het geluidsniveau kan enkele db per scherm verschillen, maar uiteindelijk is en blijft het hoorbaar.
Nu is het zo dat het bij mij alleen duidelijk hoorbaar is als je recht voor de tv zit met laag volume. Aangezien ik zelf altijd rechts/links van de bank zit is het nauwelijks waarneembaar en heb mezelf ertoe gedwongen om er bij neer te leggen dat dit een inherent negatief punt is van een plasma scherm. In het Panasonic kamp lees je ook genoeg berichten over het buzzen, dus daar is ook geen alternatief te halen. Edge led tv's vielen sowieso af van mijn lijst en de paar full led tv's met local dimming die er nu op de markt zijn kosten erg veel geld.

Afgezien van het buzzen ben ik wel erg blij met de tv en zal binnenkort een paar plaatjes schieten en deze posten.

Ps. gisteren heb ik de laatste firmware update erop gezet (1023) en zie geen waarneembare verschillen.
[...]
Overigens ben ik in het dubio om Samsung weer te bellen, omdat ik het rtl 4 logo niet weg krijg. Op een witte c.q. lichte achtergrond is het zichtbaar. Niet erg opvallend, maar als je naar de linkerhoek kijkt dan zie je het wel.

Heb de balken al meerdere nachten laten draaien, maar helaas verdwijnt het niet helemaal. Opvallend is dat ik voor de rest geen last heb van image retention. Zelfs niet na de OS, waarbij je gek werd van alle statistische logo's..
Master Jeff schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:44:
[...]
Ik ben al enkele weken in conclaaf met de retailer en Samsung over het ingebrande RTL 4 logo en plasma buzz. Een erg moeizaam proces kan ik je vertellen en ben nog in afwachting of het naar mijn wens wordt opgelost. Een ding kan ik alvast wel verklappen en dat is dat de service/after sales van Samsung en vooral de toon waarmee zij communiceren dramatisch is.

Wordt vervolgd zodra ik uitsluitsel heb gekregen van de retailer....
Master Jeff schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 17:30:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Master Jeff,
Houd ons op de hoogte aangezien ik exact het zelfde heb met het RTL logo. Mijn TV komt ook Plattetvdiscounter vandaan.
Ben benieuwd of je het voor elkaar krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
Tijntje schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 12:02:
Master Jeff,
Houd ons op de hoogte aangezien ik exact het zelfde heb met het RTL logo. Mijn TV komt ook Plattetvdiscounter vandaan.
Ben benieuwd of je het voor elkaar krijgt.
Sinds dag 2 alleen maar een hele bittere nasmaak van de aankoop van de tv en al die tijd aan het lijntje gehouden door Plattetvdiscounter. In tegenstelling tot wat de meeste consumenten denken, is de verkoper de partij waarmee de verkoopovereenkomst is gesloten en niet de fabrikant. De verkoper dient derhalve dan ook zijn verantwoordelijkheid te nemen en eventuele problemen/stortingen/mankementen met de consument te verhelpen c.q. op te lossen.

Bij Plattetvdiscounter hoef je hiervoor niet te zijn, want zij schuilen zich alleen achter de fabrikant en proberen zich zoveel mogelijk afzijdig te houden. Volgens Samsung zijn het buzzende geluid en inbrandproblemen normale eigenschappen van deze tv. En daarmee is het volgens verkoper de kous afgedaan. ECHT WAAR dit heb ik zwart op wit staan. Ik heb ze daarop ook verzocht om dit dan ook maar eens heel duidelijk bij hun plasma tv's te omschrijven. Ben benieuwd hoeveel consumenten dan nog een plasma tv van dit merk kopen.

@Tijntje ik zou je aanbevelen om het wederzijdse probleem niet voor lief te nemen en hun ook onder druk te zetten voor een passende oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Master Jeff schreef op zondag 30 december 2012 @ 22:04:
[...]

Sinds dag 2 alleen maar een hele bittere nasmaak van de aankoop van de tv en al die tijd aan het lijntje gehouden door Plattetvdiscounter. In tegenstelling tot wat de meeste consumenten denken, is de verkoper de partij waarmee de verkoopovereenkomst is gesloten en niet de fabrikant. De verkoper dient derhalve dan ook zijn verantwoordelijkheid te nemen en eventuele problemen/stortingen/mankementen met de consument te verhelpen c.q. op te lossen.

Bij Plattetvdiscounter hoef je hiervoor niet te zijn, want zij schuilen zich alleen achter de fabrikant en proberen zich zoveel mogelijk afzijdig te houden. Volgens Samsung zijn het buzzende geluid en inbrandproblemen normale eigenschappen van deze tv. En daarmee is het volgens verkoper de kous afgedaan. ECHT WAAR dit heb ik zwart op wit staan. Ik heb ze daarop ook verzocht om dit dan ook maar eens heel duidelijk bij hun plasma tv's te omschrijven. Ben benieuwd hoeveel consumenten dan nog een plasma tv van dit merk kopen.

@Tijntje ik zou je aanbevelen om het wederzijdse probleem niet voor lief te nemen en hun ook onder druk te zetten voor een passende oplossing.
In boekje van Samsung zelf staat ook op zowat elke pagina in alle talen dat IR niet onder garantie valt. Buz weet ik niet meer, dacht x aantal decibel etc.
Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste