Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwd
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-08-2021

kwd

LaFleche schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:40:
Okay....... hij staat... de 51e6500 en de eerste indruk is 'wow' (nee... dat is lekker meetbaar :-) )

Maar goed. Hij staat dus net aan en na wat standaard instelvraagjes gelijk een BluRay (Cars2) er tegenaan gegooid.
Het eerste wat me opvalt : Geen banding (pfeew) of uniformiteits issues (pfeew * 2)
In het strakblauw achtergrond van het Disney logo is geen oneffenheidje te zien.
Geen 'dode' pixels of anderszins.

Het zwart is toch echt wel zwart. Wellicht dat een Panasonic NOG zwarter is maar ja... hoe zwart wil je hebben?

Nu een DVD (V for Vendetta) en ook hier geldt dat ik blij verrast ben. Ik denk dat een willekeurige kijker niet weet dat het SD is ipv HD. Wel nu door dat de instelling 'standaard' wat te blauw is maar 'film mode' lost dat op.

Het geluid van de speakers heb ik niet getest. Bij mij loopt alles via m'n Denon versteker.

Buzzing: nou.... ik heb bijna met mijn hoofd in de tv gezeten en dan heel licht een krekeltje. In vergelijking met de VT30 met zijn twee luidruchtige fans een verademing.

De set staat nu op grond (ben in mijn eentje) dus vanavond gaat-ie pas naar z'n tijdelijke locatie op een tafel en als mijn buurman tijd heeft wordt ie van het weekend aan de muur gehangen (ik heb twee linker handen :-) )

Vooralsnog dus heel blij met de aankoop. De komende dagen zal ik indien ik dat noodzakelijk acht (dat kan dus zowel positief als negatief zijn) nog wat meer melden.
Goed om te lezen, wat foto's zouden het helemaal afmaken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 09:40
Positieve reactie van LaFleche en dat is fijn om te lezen. Een paar foto's zal inderdaad leuk zijn :)
Ben benieuwd of shuta net zo positief is als hij zijn scherm heeft ontvangen.

Aanstaande zaterdag ga ik zelf op pad om het scherm te bewonderen bij Foka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

LaFleche schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:40:
Okay....... hij staat... de 51e6500 en de eerste indruk is 'wow' (nee... dat is lekker meetbaar :-) )

Maar goed. Hij staat dus net aan en na wat standaard instelvraagjes gelijk een BluRay (Cars2) er tegenaan gegooid.
Het eerste wat me opvalt : Geen banding (pfeew) of uniformiteits issues (pfeew * 2)
In het strakblauw achtergrond van het Disney logo is geen oneffenheidje te zien.
Geen 'dode' pixels of anderszins.

Het zwart is toch echt wel zwart. Wellicht dat een Panasonic NOG zwarter is maar ja... hoe zwart wil je hebben?

Nu een DVD (V for Vendetta) en ook hier geldt dat ik blij verrast ben. Ik denk dat een willekeurige kijker niet weet dat het SD is ipv HD. Wel nu door dat de instelling 'standaard' wat te blauw is maar 'film mode' lost dat op.

Het geluid van de speakers heb ik niet getest. Bij mij loopt alles via m'n Denon versteker.

Buzzing: nou.... ik heb bijna met mijn hoofd in de tv gezeten en dan heel licht een krekeltje. In vergelijking met de VT30 met zijn twee luidruchtige fans een verademing.

De set staat nu op grond (ben in mijn eentje) dus vanavond gaat-ie pas naar z'n tijdelijke locatie op een tafel en als mijn buurman tijd heeft wordt ie van het weekend aan de muur gehangen (ik heb twee linker handen :-) )

Vooralsnog dus heel blij met de aankoop. De komende dagen zal ik indien ik dat noodzakelijk acht (dat kan dus zowel positief als negatief zijn) nog wat meer melden.
Zitten er ook 2 3d brillen bij?
Goed om te lezen dat je blij bent met je aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
invincible30 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 22:13:
[...]

Zitten er ook 2 3d brillen bij?
Goed om te lezen dat je blij bent met je aankoop.
Er zitten twee brillen bij (nog niet uitgeprobeerd).
TV staat nu op zijn plek en we zitten nu te kijken naar wat Time Teams (divx) uit 2004 (vind mijn vrouw fantastisch ...dus). Tja... dan heb je toch wel wat last van het feit dat niet al te beste kwaliteit wordt opgeschaald naar 51 inch :-) :-) Fuzzy dus.
Met mijn vorige 42 inch heb je daar dan net weer ietsjes minder last van maar ik verwacht niet dat een Panasonic 50 inch het veel beter doet.

Overigens stond bij Foka de Panasonic St50 te spelen met 480p signaal via component en dat was ook tranen trekkend. Op mijn verzoek ging toen de BR speler met de demodisc aan.... bizar.

Op de vraag "vergelijk met Vt30".... tja: ik was nooit echt happy met de vt30 (oa. banding + luidruchtige fans met wat later ook inbranden) dus helemaal eerlijk antwoord kan ik niet geven want ik heb nu geen banding en hij is superstil... geen buzje NIKS :-) (inbranden kan nog komen)
Qua beeld (HD en goede SD) is het in mijn ogen net zo'n goed toestel als de VT30. Wellicht dat de (kleinere) 42 inch VT30 wat vergevingsgezinder was voor minder kwaliteit SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga hem straks ophalen. Als ik nog een minuutje tijd vrij kan maken meld ik m hier nog even met de eerste bevindingen.

update

heb hem staan. eerste indruk is wauw. op fabrieksinstellingen vind ik het beeld al subliem. heb contrast eerst op 50 procent gezet ivm inbranden. zelfs met analoog signaal is het beeld acceptabel.

wel een hele lichte buzz- maar voor mij absoluut niet storend. je moet dan geluid uit doen en met je kop tegen de tv. geen banding. geen dode pixels. heb wel het idee dat het hele beeld soms wat trillerig is. kan nieuwigheid zijn maar ook verbeelding.

eerste indrukken zijn zeer goed. vooral de 152 cm zijn wow. later wat betere informatie. nu moe. bericht is op tab geschreven vandaar het ontbreken van hoofdletters.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2012 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
Foto shuta? :-)
Heb je inmiddels al wat meer kunnen spelen met instellingen van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tv staat nog op een tijdelijke plek. Ik wil hem op een andere plek gaan hangen, echter zit er op die muur geen stopcontact en komt de kabel ook van de andere kant van de kamer. Moet dus eerst nieuw stopcontact aanleggen. Ook moet ik wat verzinnen met de kabel. Dus foto's volgen nog.

Heb niet uitgebreid kunnen spelen met de instellingen. Gisteren lopen bbqen en gamen met vrienden.
Gisteren voor het eerst fifa 12 gespeeld. Speelt super. Had het idee dat de stuctuur van het gras veranderde bij mijn oude tv als de camera van links naar rechts ging. Bij mijn nieuwe toestel is dat absuluut niet het geval. Heb voor alle sources de instellingen standaard laten staan. Heb alleen contrast terug geschroeft naar 50. Dan is het beeld iets doffer maar nog steeds prima. Op vol contrast is het beeld super. Ik waag het er niet op en laat de tv de eerste 2 weken gewoon op deze instellingen staan, dit met oog op inbranden. Mijn ps50b550 heeft zwaar last van image retention. Ik kan soms als ik de tv aan doe nog zien dat mijn vriendin die ochtend teletekst heeft gekeken. Je kunt de tekst dan zelf nog lezen. Dit verwijnt dan vanzelf weer. Op de e6500 heb ik nog geen image retention kunnen ontdekken.

Is er dan nog iets negatiefs te melden? Ja toch wel. Het is net of de buzz harder wordt. Ik hoor de buzz voornamelijk als ik het geluid uit heb. Maar ik hoor het wel al op 4 meter afstand. Het is absoluut geen straaljager maar als je er op let hoor je het wel. Ik denk niet dat het een reden voor me is om de tv terug te brengen. De keren dat ik met geluid uit tv zit te kijken zijn op 1 hand te tellen. Kan iemand mij vertellen of het buzzen een productie fout is of dat alle plasma het doen? Bij mijn vorige heb ik het nog nooit gehoord.
Als hij absoluut niet mag buzzen ga ik hem uiteraard ruilen. Als het erbij hoort dan zij het zo.

Ga zo ff kijken of het mogelijk is 3d films van 20 gig probleemloos te streamen vanaf mijn pc. Heb de tv opdit moment nog op de wifi aangesloten dus denk niet dat dat probleemloos gaat.

LaFleche hoe is het met die van jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Ik ben nog steeds erg happy
Persoonlijk vind ik film-mode mooier en dan de scherpte iets omhoog van 20 naar 35.
HD is grandioos, SD is erg afhankelijk van de bron.

Buzzing hoor ik echt niet tenzij ik echt super geconcentreerd ga luisteren
In vergelijk met mijn vorige 42VT30 een verademing
Wellicht dat 51 inch minder buzzed dan 60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwd
  • Laatst online: 23-08-2021

kwd

Ben erg benieuwd naar foto's mannen ;-) Ik heb zelf lang gedacht aan een ST50, maar lees toch veel teveel negatieve verhalen over Banding etc, daarnaast heb ik hem nog nergens in de winkel gezien. Is de Samsung wel ergens te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
kwd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 20:45:
Ben erg benieuwd naar foto's mannen ;-) Ik heb zelf lang gedacht aan een ST50, maar lees toch veel teveel negatieve verhalen over Banding etc, daarnaast heb ik hem nog nergens in de winkel gezien. Is de Samsung wel ergens te bekijken?
Ik heb getracht een foto te maken maar daar zie je echt niet zoveel aan als je dat wilt gebruiken als beoordelings materiaal...

Bij Foka in Rotterdam staan een 60 inch 6500 en een 50 inch 5500
Daar staan ook de 42 en 50 inch ST50 en volgens mijn laatste info nu ook de GT50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
Ik ben vandaag naar Foka geweest en heb de E6500 in reallife kunnen bewonderen.
Een mooi scherm en de afwerking met de titanium geborstelde look ziet er erg mooi uit.

Uiteindelijk het scherm niet gekocht, omdat ik werd geholpen door een erg klungelige verkoper (niet door Quan ;-). Het begon al dat meneer de afstandbediening niet kon vinden en de demonstratie werd beperkt tot de spelende demo, waar ik al 45 minuten tegen aan stond te kijken. Dus ik heb niet met de instellingen van het scherm kunnen spelen. De verkoper wist weinig over deze plasma te vertellen, noch de ST50 waar ik ook wel eventueel interesse in had. Vervolgens kwam de dealbreaker dat de verkoper zij dat tv schermen van 60"inch niet worden verstuurd, omdat hun koerier (TNT) niet groter accepteert dan 55"inch met een max. gewicht van 30kg. Met het advies: "je zou eventueel een busje kunnen huren" is in mijn ogen geen optie en ben vervolgens met een nog steeds gevulde portemonnee de winkel verlaten.

Toen ik eenmaal thuis was heb ik toch nog even gekeken op de website van Foka en het grappige is dat volgens de site tv schermen boven de 37"inch worden verstuurd door Logistics United.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Master Jeff schreef op maandag 28 mei 2012 @ 23:09:
Ik ben vandaag naar Foka geweest en heb de E6500 in reallife kunnen bewonderen.
Een mooi scherm en de afwerking met de titanium geborstelde look ziet er erg mooi uit.

Uiteindelijk het scherm niet gekocht, omdat ik werd geholpen door een erg klungelige verkoper (niet door Quan ;-). Het begon al dat meneer de afstandbediening niet kon vinden en de demonstratie werd beperkt tot de spelende demo, waar ik al 45 minuten tegen aan stond te kijken. Dus ik heb niet met de instellingen van het scherm kunnen spelen. De verkoper wist weinig over deze plasma te vertellen, noch de ST50 waar ik ook wel eventueel interesse in had. Vervolgens kwam de dealbreaker dat de verkoper zij dat tv schermen van 60"inch niet worden verstuurd, omdat hun koerier (TNT) niet groter accepteert dan 55"inch met een max. gewicht van 30kg. Met het advies: "je zou eventueel een busje kunnen huren" is in mijn ogen geen optie en ben vervolgens met een nog steeds gevulde portemonnee de winkel verlaten.

Toen ik eenmaal thuis was heb ik toch noch even gekeken op de website van Foka en het grappige is dat volgens de site tv schermen boven de 37"inch worden verstuurd door Logistics United.
Leuke anecdote: Die van mij komt ook bij Foka vandaan en daar werd mij verteld dat ze helemaal geen plasma meer bezorgen. Te 'gevaarlijk' ivm. schade etc.
Na deze opmerking zwaaide ik vervolgens met mijn creditnota van 1299 euro met de opmerking "tja..dan geeft meneer Foka m'n geld maar terug en dan ga ik bestellen daar waar ze wel bezorgen!"
Toen was bezorgen (a 50 euro!!!!! dat wel!) ineens geen issue meer en werd de tv door een Foka bestelbusje de volgende middag netjes thuis bezorgd.

Klein minpuntje aan een overigens verder goed afgehandelde creditnota affaire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
€ 50 bezorgkosten is inderdaad aan de prijzige kant en zal ik er zelf niet voor over hebben gehad. Ik zie in je eerdere post dat er twee 3d brillen worden meegeleverd, zoals officieel op de website van Samsung ook staat vermeld. Mij werd wijsgemaakt dat er slechts één bril werd meegeleverd en ik de tweede bril erbij kon kopen tegen 10% - 20% korting hahaha grappenmaker.

Hoe bevalt de tv je nu na een week, nog een 3D filmpje kunnen kijken met dit mooie weer van de afgelopen dagen?

Ik zag bij Foka wel dat er sprake was van zichtbare image retention. Is dat op jouw scherm noemenswaardig of valt het je niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
Spot aanbieding bij de wehkamp!

De 60e550 kost nu tijdelijk € 1.299!! Sla je slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Master Jeff schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:54:
€ 50 bezorgkosten is inderdaad aan de prijzige kant en zal ik er zelf niet voor over hebben gehad. Ik zie in je eerdere post dat er twee 3d brillen worden meegeleverd, zoals officieel op de website van Samsung ook staat vermeld. Mij werd wijsgemaakt dat er slechts één bril werd meegeleverd en ik de tweede bril erbij kon kopen tegen 10% - 20% korting hahaha grappenmaker.

Hoe bevalt de tv je nu na een week, nog een 3D filmpje kunnen kijken met dit mooie weer van de afgelopen dagen?

Ik zag bij Foka wel dat er sprake was van zichtbare image retention. Is dat op jouw scherm noemenswaardig of valt het je niet op?
Ik heb wel wat gekeken maar het mooie weer vond ik belangrijker :-)
Nog steeds heel erg happy met het uniforme, banding-loze beeld. Zoals ik al eerder schreef HD is grandioos, SD is heel erg afhankelijk van de uitzending/DVD kwaliteit.

3D interesseert me hoegenaamd niets. Ik ben al brildragend en dan moet ik eerst weer m'n (dag)lenzen gaan opzoeken...gedoe dus.
Retentie heb ik nog niet gezien maar ik verwacht dat het wel gaat optreden. Ik geloof al die advertentie prietpraat over inbrandpreventie voor geen meter.

Mijn VT30 had na 3 maanden al 'ernstige' retentie (zeg maar eigenlijk inbranden). We kijken veel BBC en die toont de ondertiteling in van die zwarte balken... nou... op een gegeven ogenblik 'mooie' lichte schaduwen op die hoogte. De tijdelijke vervanger van E-care (met minder dan 100 branduur) had na 2 maanden gebruik weer exact hetzelfde euvel + een logo van de UPC EPG..... Retentie is een gegeven met plasma.

Waarom dan toch weer plasma :-) ? Omdat LCD/LED me gewoon niet kan bekoren. Bij de MM in Zoetermeer staat de e8000 plasma naast een zooi Samsung Led's....ik kan niet begrijpen dat mensen dan staan te kwijlen bij die LED's ('ooooooh.... wat een mooie dunne rand') en de natuurechte kleuren van plasma negeren...... ieder zijn keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Master Jeff schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:21:
Spot aanbieding bij de wehkamp!

De 60e550 kost nu tijdelijk € 1.299!! Sla je slag!
Dan zou ik toch eens gaan kijken bij Foka waar een 50 inch 550 boven een 60 inch 6500 hangt.

Die 550 is dan toch wel duidelijk een stuk minder zwart en fletser. Dat zie je dus met het blote oog....
Maar ja... als-ie eenmaal thuis staat dan weet je niet beter.

Een panasonic is waarschijnlijk ook weer zwarter dan de e6500/e8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook niet heel veel achter gezeten ivm het mooie weer. Wel heb ik een en ander snel geprobeerd. Heb wat verschillende youtube filmpjes afgespeeld. Op volledig scherm verwachte ik erg slechte kwaliteit, dit viel me echter reuze mee. Ook de niet hd filmpjes waren goed te doen. Ook heb ik cars 2 in zowel half als full sbs getest. Beide zagen er erg mooi uit. Het lukte mij echter niet om ze te streamen, de tv zag ze niet staan op mijn pc. Dit terwijl de tv wel andere filmjes met hetzelfde bestandsformaten wel ziet. Vervolgens hdd via usb aangesloten op tv en voila, hij ziet ze wel. Speelt ze zonder problemen af en super beleving. Call of duty in 3d is helemaal een super beleving. Als je aimt is het net of je over de loop heen kijkt.

Scherm heeft wel erg last van reflectie. Nu moet ik er bij zeggen dat ik hem ook verkeerd heb staan. Hij staat recht tegen over 2 ramen waar bijna de hele dag de zon door schijnt. Als hij straks op zijn plekje hangt is dat hopelijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
LaFleche schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 17:03:
[...]

Ik heb wel wat gekeken maar het mooie weer vond ik belangrijker :-)
Nog steeds heel erg happy met het uniforme, banding-loze beeld. Zoals ik al eerder schreef HD is grandioos, SD is heel erg afhankelijk van de uitzending/DVD kwaliteit.

3D interesseert me hoegenaamd niets...........................

Mijn VT30 had na 3 maanden al 'ernstige' retentie (zeg maar eigenlijk inbranden). We kijken veel BBC en die toont de ondertiteling in van die zwarte balken... nou... op een gegeven ogenblik 'mooie' lichte schaduwen op die hoogte. De tijdelijke vervanger van E-care (met minder dan 100 branduur) had na 2 maanden gebruik weer exact hetzelfde euvel + een logo van de UPC EPG..... Retentie is een gegeven met plasma.
Ik heb totaal niet gelet op de E550 bij Foka, maar i.v.m. het ontbreken van het Real Black Pro filter heeft de E550 meer last van licht reflecties dan de E6500 en dat is nou juist wat ik wil beperken thuis.
Neemt niet weg dat de aanbieding bij Wehkamp bijzonder scherp was gisteren en vandaag is de prijs weer aangepast naar € 1.599.

Goed om te lezen dat je scherm geen mankementen verkoopt en Shuta is ook positief over zijn scherm. Dat de IR niet of nauwelijks zichtbaar is lijkt mij ook een goed teken, maar zoals je zegt denk ik wel dat het oppassen blijft met statische beelden of zwarte balken op het scherm.
3D vind ik persoonlijk een leuke bijkomstigheid en ben inderdaad benieuwd of het gamen in 3D echt een nieuwe dimensie geeft aan het spelplezier. De reactie van Shuta over COD maakt mij al erg enthousiast :)

Shuta heb je het streamen geprobeerd of wifi of over lan?

Wat zijn jullie ervaringen m.b.t. het Smart TV gedeelte? Voor mijn vrouw zou het ideaal zijn als bijvoorbeeld RTL gemist vlekkeloos zou werken. Hebben jullie dit toevallig uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Als ik naar het systeem menu ga en de 'check for updates' optie aanklik (e6500) dan krijg ik de melding dat er een update is (uit mijn hoofd iets van 1016).

Ik kan nergens iets vinden van een changelog, noch kan ik de update los ophalen bij Samsung (voor de USB update methode).
Met vrijwel alle andere apparatuur die ik heb installeer ik gewoon zonder na te denken de updates. In dit geval heb ik zoiets van "hij buzzed niet, ik heb goed beeld etc etc."

Dilemma dilemma......"updaten of niet".... that's the question.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
LaFleche schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 15:45:
Als ik naar het systeem menu ga en de 'check for updates' optie aanklik (e6500) dan krijg ik de melding dat er een update is (uit mijn hoofd iets van 1016).

Ik kan nergens iets vinden van een changelog, noch kan ik de update los ophalen bij Samsung (voor de USB update methode).
Met vrijwel alle andere apparatuur die ik heb installeer ik gewoon zonder na te denken de updates. In dit geval heb ik zoiets van "hij buzzed niet, ik heb goed beeld etc etc."

Dilemma dilemma......"updaten of niet".... that's the question.
Ik zou persoonlijk wachten met het uitvoeren van de update en wachten op andere gebruikers ervaringen.
Je ziet genoeg horrorverhalen dat men na een update opeens mankementen krijgen aan hun tv i.p.v. een verbetering van de (beeld)kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
"De kogel is door de kerk" en de 60E6500 is besteld.
Als het scherm aan de muur hangt zal ik mijn bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Wat zijn jullie ervaringen m.b.t. het Smart TV gedeelte? Voor mijn vrouw zou het ideaal zijn als bijvoorbeeld RTL gemist vlekkeloos zou werken. Hebben jullie dit toevallig uitgeprobeerd?
Tja.... wat verwacht je van Smart TV? Ik beschouw het als een super grote op zijn kant staande tablet met apps die allemaal een beetje info bieden maar net niet genoeg.
Een losse app voor nu.nl, een losse app voor journaal, een losse app voor weer online etc. etc.
Dat is ook de reden waarom ik geen tablet heb.

Daarnaast vind ik het opstarten van een app best wel lang duren. Met name het maken van een 'verbinding' duurt best wel lang.... en het beeld maar lekker inbranden.

Kortom: aan mij is het niet besteed maar dat heeft niets te maken met Samsung. De Panasonic variant was aan mij ook niet besteed...... misschien ben ik wel een grumpy old man :-) (over 3D heb ik ook al zo'n mening :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit me net te bedenken dat ik een update heb binnen gehaald in het begin. Misschien buzzed ie daarom. Echter is het voor mij geen issue om hem daarvoor terug te brengen. Heb hier en daar wel wat app gebruikt. De enige die ik tot nu toe meerwaarde vind hebben is youtube. Voor de samsung zijn er helaas nog geen uitzendig gemist apps. Zal binnenkort ff proberen om hem te streamen vanaf de galaxy tab. Heb nog geen grote bestanden gestreamt. Heb wel een keer een xvidje gestreamt dat ging zonder problemen. Ik heb echter een ac ryan hd mini. Dus streamen is niet echt nodig. De mini kan denk ik naar de slaapkamer aangezien je de hdd aan kunt sluiten op de tv.

Heb de tv nu een week staan en ben nog steeds dik tevreden. Heb alleen een paar keer met voetbal wat schokkerig beeld gezien. Het leek wel wat op lagg. Ik denk dat dat met de subfield motion te maken heeft. Mijn signaal sterkte is ook niet optimaal. Ik denk dat het daar mee te maken heeft. Binnenkort sws naar de bekabeling kijken. Denk dat ik ze allemaal ga vervangen. Laat de tv nog ff een week zo staan. Da ga ik ook tweaken met de instellingen. Beeld is nu al mooi. Maar met meer contrast veel mooier.

Later meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:01:
Ik zit me net te bedenken dat ik een update heb binnen gehaald in het begin. Misschien buzzed ie daarom. Echter is het voor mij geen issue om hem daarvoor terug te brengen. Heb hier en daar wel wat app gebruikt. De enige die ik tot nu toe meerwaarde vind hebben is youtube. Voor de samsung zijn er helaas nog geen uitzendig gemist apps. Zal binnenkort ff proberen om hem te streamen vanaf de galaxy tab. Heb nog geen grote bestanden gestreamt. Heb wel een keer een xvidje gestreamt dat ging zonder problemen. Ik heb echter een ac ryan hd mini. Dus streamen is niet echt nodig. De mini kan denk ik naar de slaapkamer aangezien je de hdd aan kunt sluiten op de tv.

Heb de tv nu een week staan en ben nog steeds dik tevreden. Heb alleen een paar keer met voetbal wat schokkerig beeld gezien. Het leek wel wat op lagg. Ik denk dat dat met de subfield motion te maken heeft. Mijn signaal sterkte is ook niet optimaal. Ik denk dat het daar mee te maken heeft. Binnenkort sws naar de bekabeling kijken. Denk dat ik ze allemaal ga vervangen. Laat de tv nog ff een week zo staan. Da ga ik ook tweaken met de instellingen. Beeld is nu al mooi. Maar met meer contrast veel mooier.

Later meer.
Toevallig dit, ik wou net op dit forum gaan vragen hoe het zit met voetbal en andere sport kijken op dit scherm.

Ik heb heel even een samsung plasma gehad vorig jaar (50in c550).

Het irriteerde mij best dat met voetbal elke paar minuten het beeld even haperde. Ook met schaatsen en tennis gebeurde dit.
Op het plasma scherm van mijn zus gebeurt dit ook.

Ik twijfel eraan of dit aan je bekabeling ligt. Ik heb toen ook alles nagekeken en vervangen, zonder resultaat helaas.
Met mijn panasonic had ik hier geen last van.

Met blu-ray en gamen had de samsung trouwens geen last van deze hakkeltjes, heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Laatst online: 21:36
Hmm,

als dat zo zou zijn dan valt de Samsung af, want ik kijk ontzettend veel voetbal.

Ligt natuurlijk ook aan de provider, bij tele2 had ik op elke zender elke paar minuten een hapering. Nu met UPC geen last van.

[ Voor 41% gewijzigd door kwdtje op 31-05-2012 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Op de c550 was dit echt vervelend ja.

Ik hoop dan ook dat Shuta iets anders heeft ervaren dan ik deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk eigenlijk ook alleen maar voetbal. Daarnaast game ik erg veel. Het is ook niet het hele beeld dat hapert. Zag het bij nederlands elftal. Een speler rende door het beeld en dat zeg er dan even raar uit. Net als ik in het verleden wel online had met PES. Dan is het poppetje op plaats a en moet via b naar c. Maar dan gaat hij direct naar c. Ik hoop dat je nu snapt wat ik bedoel. Het gebeurd ook maar heel incidenteel. Is ook maar 2 seconden ofzo. Is misschien 2 x gebeurd in de hele wedstrijd. Op mijn B550 heb ik dit nog nooit gehad.

LaFleche heb jij al zoiets ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
invincible30 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:34:
[...]

Toevallig dit, ik wou net op dit forum gaan vragen hoe het zit met voetbal en andere sport kijken op dit scherm.

Ik heb heel even een samsung plasma gehad vorig jaar (50in c550).

Het irriteerde mij best dat met voetbal elke paar minuten het beeld even haperde. Ook met schaatsen en tennis gebeurde dit.
Op het plasma scherm van mijn zus gebeurt dit ook.

Ik twijfel eraan of dit aan je bekabeling ligt. Ik heb toen ook alles nagekeken en vervangen, zonder resultaat helaas.
Met mijn panasonic had ik hier geen last van.

Met blu-ray en gamen had de samsung trouwens geen last van deze hakkeltjes, heel vreemd.
Ik lees in het Panasonic forum dat jij ook nog steeds aan het klieren bent met Panasonic agv. banding, DSE, green blob, yellow blob?
Je moet er (helaas) van uitgaan dat ieder scherm wel iets heeft en dan maakt het niet uit of het LED/LCD of Plasma is.... en OLED zal ook wel weer wat hebben..
In geval van plasma: de ene buzzed meer, de ander heeft banding.

Nu ik wat langer naar mijn E6500 kijk kan ik de volgende minpuntjes noemen
- helaas toch hele lichte horizontale banding. Je ziet het bijna niet maar alleen bij witte/lichte achtergrond en een beweging van boven-naar-beneden
- soms motionjudder. Deze tv heeft geen IFC (zoals Panasonic).... tenminste niet tegengekomen in menu
- in vergelijk met vt30 meer spiegeling.

daar tegenover staan de volgende pluspunten tov. vorige plasma
- geen bleeding (zelfs niet op de green warning met witte letters die je soms voor trailers ziet)
- geen buzzing of ander lawaai
- prachtige kleuren (en volgens mijn vrouw zelfs mooier/helderder dan de vt30)

Van het weekend bij vrienden geweest die een d8000 LED hebben en weederom zitten kijken met de gedachte "dit kan je niet mooi vinden".

Maar goed: ik ga niet meer verder kijken. Voorlopig genieten en over -zeg een jaar of drie- zie ik wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:05:
Ik kijk eigenlijk ook alleen maar voetbal. Daarnaast game ik erg veel. Het is ook niet het hele beeld dat hapert. Zag het bij nederlands elftal. Een speler rende door het beeld en dat zeg er dan even raar uit. Net als ik in het verleden wel online had met PES. Dan is het poppetje op plaats a en moet via b naar c. Maar dan gaat hij direct naar c. Ik hoop dat je nu snapt wat ik bedoel. Het gebeurd ook maar heel incidenteel. Is ook maar 2 seconden ofzo. Is misschien 2 x gebeurd in de hele wedstrijd. Op mijn B550 heb ik dit nog nooit gehad.

LaFleche heb jij al zoiets ervaren?
Sorry, ik kan jullie niet helpen want ik kijk geen voetbal :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik hoop dus binnenkort een nieuwe plasma te kunnen halen. Ik wilde of voor een LG gaan of voor een Samsung, en dan de E6500. Een goede vriend van me heeft de E8000 en is er gigantisch enthousiast over. En ik heb begrepen dat het qua specs heel erg vergelijkbaar is met de E6500, alleen heeft die de smart tv functies niet.

Nou zeggen ze op AVforums dat ik beter voor een D8000 kan gaan, want dat is de E8000 van 2011. Maar de D8000 is duurder dan de E6500, maar de E6500 is een 2012 model en de D8000 is een 2011 model. Hoe zit dit nou echt precies? Nergens hier in Groningen is de D8000 nog te zien, dus ik kan het niet uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon voor de 6500 gaan. Is qua specs gelijk aan de e8000. Je mist alleen de camera. Dus kun je niet met handgebaren de tv bedienen. Dus je mist niets. Waarom zou he voor een duurder 2011 model gaan? Ik ben echt nog steeds vet tevreden over mijn ps60e6500.

O ja de e6500 heeft tov de e8000 geen dualcore. Maar die heb je met de huidige mogelijkheden ook echt niet nodig. De smart tv met apps is leuk voor even maar in mijn optiek geen hele grote meerwaarde.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2012 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:35:
Gewoon voor de 6500 gaan. Is qua specs gelijk aan de e8000. Je mist alleen de camera. Dus kun je niet met handgebaren de tv bedienen. Dus je mist niets. Waarom zou he voor een duurder 2011 model gaan? Ik ben echt nog steeds vet tevreden over mijn ps60e6500.

O ja de e6500 heeft tov de e8000 geen dualcore. Maar die heb je met de huidige mogelijkheden ook echt niet nodig. De smart tv met apps is leuk voor even maar in mijn optiek geen hele grote meerwaarde.
Klinkt allemaal heel goed, de kans is ook heel groot dat ik voor deze ga wanneer ik het kan doen. De enige reden dat ik een LG zou halen is omdat ie qua beelddiagonaal 22cm groter is, erg klein verschil wat ik zo weer vergeten ben als ik de bank wat dichterbij schuif. En ik ga van 55 inch naar 51, maar dat is echt minuscuul gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
Ik heb vandaag mijn 60e6500 ontvangen en heb een korte vraag, weten jullie hoe het irritante menu geluid (bliep bliep) uit kan worden gezet?

Inmiddels gevonden onder het systeem menu.

Zal mijn bevindingen op een later moment met jullie mededelen. Wat wel direct opvalt is dat het scherm een opvallende buzz geeft. :-( mooi balen dus al.

Een korte impressie van gisteravond:

De tv werd geleverd in een enorme grootte en dikke doos, waarbij mijn vrouw me nogmaals voor gek verklaarde om zo'n verschrikkelijk grote tv aan te schaffen :). Eenmaal uitgepakt en klaar om aan de muur te hangen, kwam ik tot de ontdekking dat er M8 bouten achterin het scherm moeten worden gedraaid met smaller schroefdraad. Uhmm, dit soort bouten worden niet meegeleverd met de TV noch bij de Vogel muurbeugel die ik al had hangen. LaFleche/Shuta hebben jullie de tv hangen? Zo ja, kan één van jullie bevestigen dat inderdaad bouten moeten worden gebruikt met smaller schroefdraad?

Ophangen ging dus niet lukken en dus vervolgens de tv gemonteerd op de bijgeleverde voet. De voet is overigens ook erg mooi, maar over de bouwkwaliteit (lees: stevigheid) ben ik niet te spreken. Het voelt allemaal erg gammel aan, maar als de tv eenmaal staat dan hoef je hem tenslotte ook niet meer aan te raken.

Het was rond 18.30u toen ik de tv voor het eerst aan kon zetten en eenmaal het installatie menu te zijn doorgewandeld, kwam er eindelijk beeld. Met de out of the box standaardinstellingen zag het beeld er flets, kleurloos en grijs uit en klonk het geluid blikkerig. Nu kan je daarover niet direct oordelen, maar het was duidelijk dat de beeld- en geluidinstellingen nodig moesten worden aangepast.

Een half uur verder met aardig wat getweaked te hebben met de beeldinstellingen met de Movie stand als uitgangspunt zag het beeld er stukken beter uit, maar gaf zowel bij mij als mijn vrouw niet het "wow" effect. RTL Boulevard (Digitaal HD Caiway) stond op en ten opzichte van onze 4 jaar oude Samsung lcd tv, was in onze optiek het beeld minder goed en kwam het nog steeds dof over. Het was mij bekend dat plasma tv's gedurende de dag een minder beeld produceren dan lcd/led tv's maar het verschil was wel even schrikken. Misschien een kwestie van gewenning?...

Hoe ervaren andere gebruikers tv kijken gedurende de dag??

Later op de avond toen het wat donkerder werd in huis en er dus minder omgevingslicht was, werd het beeld beduidend beter! Als het eenmaal echt donker wordt buiten dan is het een wereld van verschil en spatten de kleuren van het scherm en is zwart echt zwart. :) Via de boxee box ben ik door een aantal films heen gewandeld en als alle lichten in de huiskamer uit zijn lijkt het net een bioscoop YEAH!
De instellingen zijn nog niet optimaal ingesteld dus het beeld kan alleen nog maar beter worden, maar gedurende de break-in periode heb ik het contrast en cellverlichting naar beneden bijgesteld.

Tot slot nog even het buzzen aanhalen.
De tv produceert een luidt buzz geluid. Het merkwaardige daarbij is dat het buzzen op 5 meter afstand en recht voor de tv zittend meer opvalt dan als je rechts of links gaat zitten. Het komt in ieder geval erg storend over. Ik zal de winkel daarover informeren en verzoeken tot omruiling van een nieuw exemplaar

[ Voor 112% gewijzigd door Master Jeff op 13-06-2012 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Gewoon een kleine update omdat ik hier een paar keer heb laten weten dat ik voor een Samsung plasma wilde gaan. Dat is dus niet gebeurd, ik had mijn zinnen op een 60 inch scherm gezet. Ik ben toen eens gaan kijken bij winkels in Groningen en uiteindelijk een hele mooie deal kunnen maken met een winkel hier, het kwam erop neer dat ik de tv op proef kreeg en als hij niet zou bevallen dan kon ie maandag terug, no questions asked, andere tv of geld terug.

Donderdag besteld, vrijdagochtend vroeg bezorgt, geweldig snel. De tv deels uitgepakt om te testen en zodat ie gemakkelijk terug kon gaan mocht het nodig zijn, maar no way dat ik deze ging terugbrengen. Haarscherpe geweldige beeldkwaliteit, prima motion en zwartwaardes in orde, geen panasonic of samsung kwaliteit maar in orde. Beeldkwaliteit verslaat het de VT30 (die naar mijn mening sowieso verschrikkelijk overrated is in reviews) aan alle kanten. Ik had ook voor de 60 inch Samsung E6500 kunnen gaan ,maar het prijsverschil was gewoonweg te groot en niet waard. Het is de LG 60PA6500 geworden. Heerlijk om terug te zijn bij plasma, nooit, echt nooit meer lcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:34
devilsnight schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 01:59:
Gewoon een kleine update omdat ik hier een paar keer heb laten weten dat ik voor een Samsung plasma wilde gaan. Dat is dus niet gebeurd, ik had mijn zinnen op een 60 inch scherm gezet. Ik ben toen eens gaan kijken bij winkels in Groningen en uiteindelijk een hele mooie deal kunnen maken met een winkel hier, het kwam erop neer dat ik de tv op proef kreeg en als hij niet zou bevallen dan kon ie maandag terug, no questions asked, andere tv of geld terug.

Donderdag besteld, vrijdagochtend vroeg bezorgt, geweldig snel. De tv deels uitgepakt om te testen en zodat ie gemakkelijk terug kon gaan mocht het nodig zijn, maar no way dat ik deze ging terugbrengen. Haarscherpe geweldige beeldkwaliteit, prima motion en zwartwaardes in orde, geen panasonic of samsung kwaliteit maar in orde. Beeldkwaliteit verslaat het de VT30 (die naar mijn mening sowieso verschrikkelijk overrated is in reviews) aan alle kanten. Ik had ook voor de 60 inch Samsung E6500 kunnen gaan ,maar het prijsverschil was gewoonweg te groot en niet waard. Het is de LG 60PA6500 geworden. Heerlijk om terug te zijn bij plasma, nooit, echt nooit meer lcd.
In de reviews testen ze met allerlei apparatuur waardoor ze exacte waardes kunnen meten. Met het blote oog zie je die exacte metingen niet zo precies. Je ziet gewoon of een TV goede zwartwaardes heeft en mooie kleuren. Ik denk dat de grens 'voor het oog mooi' een stuk lager ligt dan de exacte metingen. Vaak zie je ook iets als je het wilt zien. Als je van tevoren hebt gelezen dat een nieuwe TV een heel stuk beter is dan de voorganger dan zie je dat ook gelijk. Puur omdat je het ook wilt zien. If you know what i mean.

Verder is het denk ik zo dat het per persoon verschilt. Iemand met erg veel verstand van beeldkwaliteit en kleuren (en metingen) zal sneller verschillen en 'fouten' zien dan iemand die gewoon houdt van TV kijken, een filmpje kijken, gamen etc. Ik schaar me onder de groep van normale gebruikers. Alhoewel we natuurlijk wel Tweakers zijn dus over het algemeen al een stuk specifieker naar hardware kijken dan de gewone Nederlander. Het gaat erom of je tevreden bent met de TV die je hebt. Dat ben jij, dus dat is helemaal goed.

Overigens geef je aan dat de zwartwaardes van Panasonic en Samsung beter zijn maar de beeldkwaliteit van die LG de VT30 dik overtreft. Wat bedoel je dan precies met beeldkwaliteit?

edit: misschien heb je nog wat aan dit topic voor instellingen/ervaringen etc: http://www.avsforum.com/t...0-and-lg-60pa6500-plasmas

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 22:46

Bever!

3

imho staat lg kwa beeld kwaliteit dik onder samsung en pana, maar als hij er blij mee is is het prima toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Bever! schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 13:46:
imho staat lg kwa beeld kwaliteit dik onder samsung en pana, maar als hij er blij mee is is het prima toch :)
Dat probeerde ik dus ook te zeggen. Vandaar dat ik vroeg wat hij onder beeldkwaliteit verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Met beeldkwaliteit bedoel ik hoe films en games eruit zien. Ik heb vorige jaar toen ik de VT30 had gehaald games als Crysis 2 getest, en films als The Dark Knight en ga zo maar door. In Crysis 2 vond ik het maar tegenvallend en films waren gewoon mooi scherp en de kleuren waren goed.

Maar toen ik dit jaar de switch naar LCD maakte en de Toshiba 55WL863 kocht en dus nu onlangs de LG, en Crysis 2 uittestte. Zag ik een heel groot verschil. Het wapen van de protagonist was veel en veel scherper , tekst was veel scherper en het totale plaatje oogde gewoon veel strakker en indrukwekkender. Battlefield 3 ook een goed voorbeeld, voor de Xbox 360 echt geen lelijke game te noemen, op de VT30 echter vond ik hem behoorlijk lelijk. Toen zag ik de game op een LG plasma uit 2010 bij een vriend en ik vond het totaal plaatje gewoon veel mooier. Ook bleef ik met de VT30 brightness problemen houden, ik heb verschrikkelijk vaak aan de settings dingen moeten veranderen want voor de ene game of film zag het er goed uit en voor de andere totaal niet. Maar ik lees het wel vaker op AVS en AVforums, lang niet iedereen is het eens met die hoge reviews voor Panasonics.

Dus qua zwartwaardes wint Panasonic het gewoon, dat is echt hardstikke zwart, maar dat is dan ook wel het enige vind ik zelf. Heb het dan alleen over de VT30 want dat is de enige Panasonic die ik heb gehad. Over Samsung kan ik niet oordelen. Iemand op de AVforums zegt dit

the most overrated pieces of technology I've ever seen. I had a PX80 that was, well, crap really, and the 2011 models I demo'd looked to have similar problems with the PQ. It seems that they ride on reputation and black levels.

Maar het maakt verder niet meer uit, eindelijk een aankoop waar ik echt tevreden mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 22:46

Bever!

3

Ja en voor die ene die zegt dat het niet mooi is kan je weer 10 anderen vinden die hem top vinden.
zinloze discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Bever! schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 15:03:
Ja en voor die ene die zegt dat het niet mooi is kan je weer 10 anderen vinden die hem top vinden.
zinloze discussie :)
Ja ok,maar je vroeg je af wat ik bedoelde met beeldkwaliteit :) En dat heb ik nu uitgelegd.

[ Voor 4% gewijzigd door devilsnight op 09-06-2012 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Laatst online: 01-09 21:12
Devilsnight, welke tv heb je nu dan?

Aha, een LG! Interessant. Ik heb namelijk ook een VT30 en ben er net als jou niet echt tevreden over. Wil daarom overstap maken op Samsung plasma (of dus LG).

Eigenlijk vond ik de zwartwaarde's van de VT30 tegenvallen... dus misschien kan ik dan beter voor een full-led gaan.

Of de nieuwe pana-serie, maar die is nu nog te duur.

[ Voor 87% gewijzigd door D-TECH op 09-06-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
devilsnight schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 15:38:
[...]

Ja ok,maar je vroeg je af wat ik bedoelde met beeldkwaliteit :) En dat heb ik nu uitgelegd.
Bedankt voor je uitleg. Nu weet ik wat je met beeldkwaliteit bedoelt. Misschien had je met die VT30 net een slecht model te pakken? Over het algemeen lees ik er hele goede verhalen over. Ik had zelf de GT30 en die was echt onovertroffen vergeleken met wat ik daarvoor heb gehad.

De brightness is goed aangepakt in de nieuwe 50-serie.
D-TECH schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 15:41:
devilsnight schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 01:59:
[...] Het is de LG 60PA6500 geworden. [...]

[ Voor 22% gewijzigd door LuPo op 09-06-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
D-TECH schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 15:41:

Aha, een LG! Interessant. Ik heb namelijk ook een VT30 en ben er net als jou niet echt tevreden over. Wil daarom overstap maken op Samsung plasma (of dus LG).

Eigenlijk vond ik de zwartwaarde's van de VT30 tegenvallen... dus misschien kan ik dan beter voor een full-led gaan.

Of de nieuwe pana-serie, maar die is nu nog te duur.
Serieus? Zo dan...nee zwarter dan de VT30 heb ik ze nog niet eerder gezien :D. Maar ik weet niet of je aan gamen doet, maar zo ja..dna kan ik een LCD/LED aan alle kanten afraden. Het hoeft niet voor iedereen zo te zijn, maar ik had toch een best goede LCD te pakken met de Toshiba, maar het vergalde mijn games verschrikkelijk. Ik mistte de soepelheid van plasma meteen toen ik voor het eerst Skyrim ging spelen, schrok me echt kapot. Maar that's me :) Ben blij dat ik weer in de plasma wereld ben gestapt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Ik kom van een Philips full-led tv 9000 serie. En die veel betere zwartwaarde's dan de VT30.

Helaas had die tv ook belachelijk veel banding en dse.

Ik game trouwens op de pc. Als je niet gamed dan kan je de Toshiba wel aanraden?

[ Voor 21% gewijzigd door D-TECH op 10-06-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
D-TECH schreef op zondag 10 juni 2012 @ 17:21:
Ik kom van een Philips full-led tv 9000 serie. En die veel betere zwartwaarde's dan de VT30.

Ik game trouwens op de pc. Als je niet gamed dan kan je de Toshiba wel aanraden?
Ik heb gewoonweg niet genoeg films gekeken erop, maar opzich is dat nog best te doen. Maar voor gaming vond ik het echt een ramp gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:38

MazeWing

The plot thickens...

D-TECH schreef op zondag 10 juni 2012 @ 17:21:

Jij had toch een HX850?

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Dat klopt, die staat in de slaapkamer (40 inch), die heb ik voor een héél zacht prijsje kunnen krijgen :)

In de woonkamer staat nu die VT30 plasma nog. De HX850 is beter dan de VT30, maar ik wil nóg beter!

[ Voor 29% gewijzigd door D-TECH op 18-06-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 00:50

Quan Vu

Hoi

Neem dan de ST50. Hebben we bij Foka nu ook de 65" binnen die ik misschien zelf ook ga halen als ik mijn LG led verkocht heb :p. Dat het instapmodel, de ST50, veel beter beeld heeft dan het topmodel van vorig jaar, de VT30, is wel erg veelzeggend.

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb momenteel nog de Samsung PS50C7700 en ben hier nog steeds uitermate tevreden over maar wil wel iets groter, vandaar mijn interesse in de PS60E6500. Weet iemand of deze kwalitatief beter is en welke muurbeugel gebruiken jullie? Las dat de Vogel VFW165 de mogelijkheid heeft om het scherm 15 graden te kantelen. En weten jullie iets over een keyboard, kan er online nergens iets over vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2012 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 23:38

MazeWing

The plot thickens...

De E6500 schijnt hetzelfde soort scherm te hebben als de ES8000. Beide schermen zijn weer beter dan die van de D8000, die op zijn beurt weer beter is dan de C7700.
Grootste verschillen die je zal zien:
- STUKKEN beter 3d! (praktisch geen crosstalk)
- Zwart waardes stukken beter (cinema smooth zorgt niet meer voor een 3x hogere zwartwaarde)
- Beter beeld overdag (dankzij verbeterd real black filter en een hogere lichtopbrengst)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Ik keek daarnet even op www.televisioninfo.com

Daar krijgt de E8000 een 10, de VT50 een 9.5.

Maar als ik de (zeer uitgebreide) review zo lees, dan is de VT50 toch echt beter.

Afbeeldingslocatie: http://content.reviewed.com/products/16360/specs/5663/ContrastRatio.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:18
Ik heb de 51e6500 besteld, hopelijk komt hij vandaag of morgen binnen.
Mijn huidige tv hangt aan een beugel met +/-6,5 cm afstand tot de muur. Dit wil ik platter.

Welke beugel gebruiken jullie? Ik wil gewoon een platte beugel zonder poespas. Hoeft dus niet te bewegen. Zag op Internet een beugel met slechts 1cm afstand, voor slechts €25, das een stuk beter dan mijn huidige vogel beugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Laatst online: 21:36
En hoe bevalt de E6500 nu? Nog getest met voetbal iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 60 inch en ben wisselend positief. Er zijn momenten dat ik denk wauw wat een beeld, maar ook momenten dat ik denk mwa. Stil staande beelden in hd zijn super. Ik vind persoonlijk dat het beeld niet goed om gaat met beweging van de camera. Ik heb het idee dat mijn vorige samsung dat veel beter kon. Ik moet de toestellen alleen nog steeds naast elkaar zetten. Verder heb ik het idee dat er soms wat ruis/spikkels in zit. Nu heb ik een review gelezen dat de e6500 slecht om kan gaan met slecht signaal/kabels en slechte bronnen. Ik heb nu hirschmann kabels besteld. Ik vond het beeld ook erg onrustig, trillingen in het beeld. Heb het idee dat het de laatste tijd een stuk beter is. Heb hem nu iets meer dan een maand staan denk ik. COD of batllefield is super. Zowel qua beeld als input lag. Voetbal is bij mij goed. Alleen als de camera van bij bijvoorbeeld een lange bal van links naar rechts gaat zie je in het midden van het beeld iets van lijnen. Ik neem aan dat dit banding is. Mijn vorige 2 plasma's deden dit ook, daar maak ik me dus niet al te druk om.

Ik denk dat ik de tv op dit moment een 7 geef. Maar het zou best kunnen dat ik hem over 2 maanden een 9 geef. Was gewoon super tevreden met mijn ps50b550. Ik zal ze binnen kort echt ff naast elkaar zetten voor een objectief vergelijk. Verder word het beeld voor mijn gevoel met de dag beter. Wellicht dat de fosfor wat rustiger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hader
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-08 17:44
Paar weken geleden een PS51E8000 gekocht via een plasma discounter. Scheelt honderden euries. garantie 3 jaar verloopt geheel via Samsung. Wat hand-on ervaringen.....

Redenen: Ik wilde mijn oude 32" 100Hz TV (buis) vervangen door wat moderns, aangezien mijn randapparatuur allemaal HDMI bezit. Keuze kwam op Samsung (opties) en op Plasma (lichte kamer. LED/TFT trekken het net niet.) Zat te zoeken in max.opties hoek maar tegenwoordig is 51" het minimum in deze categorie.

Ervaringen: Het is idd groot, maar daar was ik in een paar dagen aan gewend. Vervelend soms als een vraaggesprek op TV is waarbij de persoon het hele beeld vult. Analoog via de kabel is redelijk, maar je merkt dat niet het ding is voor deze TV. HD aangeschaft. De enige investering was een CI+ + Smartcard. Met HD komt deze TV echt tot zijn recht. Beelden zijn scherp, en het zwartlevel is indrukwekkend. Hangt van de medium af. HD films steken er met kop en schouders boven uit. Panasonic mag misschien beter zijn op dit gebied, maar dat vindt ik iets voor puristen. Hij is zwart genoeg.

2 afstandsbedieningen: 1 normaal, 1 met touchpad en spraak gestuurd. Aardige gizmo's. Spraak werkt wel, alleen wat je moet zeggen staat niet in de manual. Minpuntje. Tijdens het TV kijken wil de spraak afstandsbediening wel eens denken dat er een opdracht was uitgesproken. Het geluid wordt dan zachter en er wordt gevraagd het nogmaals te herhalen. Vervelend af en toe, maar dat is nu eenmaal het aard van het beestje. Het luistert gewoon mee. (Je kan het uit/aan zetten) Hoe de TV via de camera te bedienen (aan/uit) via gestures staat ook niet in de manual. Via het net kom je daar wel achter.

Functionaliteiten: Top! Deze is een van de meer geavanceerde TV's tot nu toe. Ben een IT-nerd, en ik begrijp alles wat deze TV kan. Voor leken zou ik deze niet echt aanraden. Er zit te veel troep op wat normale mensen complex vinden. Die zijn beter af met een andere serie dan de 8. Moet zeggen, Samsung heeft zijn huiswerk wel gedaan qua functionaliteiten. Minder is de uitleg ervan. Ideaal is de EPG, en de mogelijkheden om programma's op te nemen. Verwacht echter geen "PC in de TV" want dat is het niet.

Plasma: Heeft wat aandachtspunten. De TV moet je voor de eerste 200 uur "inbreken". Niks bijzonders, gewoon de dingen doen die je normaal doet met je TV. Niks aan de hand. Let op met de randapparatuur en hoe het functioneert. Ik heb b.v. een mediaplayer die als deze even niets te doen heeft een "wandelend" logo over het scherm produceert. Ideaal voor dit type TV. Minder gesteld is het met de DVD spelers. Een ervaring: tijdens het kijken van een film ben ik in slaap gevallen. De DVD presenteerde na de film een stil staand menu. Na een paar uur werd ik wakker. Deed de TV uit en ging slapen. De volgende morgen bleek dat het scherm dit stilstaand menu als een ghost weergaf. In het zwarte scherm was vaag het menu licht zichtbaar. Kapot? Nee. Deze TV bied een middel om dit op te lossen. Laat gedurende 1 uur een patroon van zwart naar wit over het scherm wandelen, en het probleem was opgelost. (Was schrikken met de nieuwe TV)

Internet: Ook hier wat opmerkingen. Via WiFi en Ethernet (aan te raden) geen probleem. Het aanmaken van een Samsung account is een verplicht nummer. Nadeel is dat als het het "internet" ziet gaat het steeds inloggen. (tijdens aanzetten) Dat heb ik maar uit gezet. Ondanks dat heeft het verborgen issues waar je als leek niet achter komt. B.v. je hebt internet, maar deze is qua bandbreedte helemaal vol. Als je de TV aanzet wil hij toch zonder het aangeven "iets doen" zonder een scherm aanduiding. De TV ging tot 2x toe spontaan uit/aan omdat hij dacht dat er wat mis was. De afstandsbedieningen werkte helemaal niet omdat de TV bezig was. Genoeg bandbreedte/geen internet en het uitzetten van dat "inloggen" verhelpt in meeste gevallen dit euvel. De TV merkt wel als hij aanstaat of Internet ineens "aanwezig" is. Probeert dan zijn ding te doen in de achtergrond. Als je dit weet dan is het geen probleem.

Bediening internet: Het bedienen van een QWERTY keyboard op het scherm via de afstandsbediening werkt, maar levert wel RSI op. Verre van ideaal. Beter is een keyboard en een muis via de USB port. Werkt. Alleen je keyboard moet wel basic zijn, en niet voorzien van allerlei tierlantijnen. Beter is een Samsung Bluetooth mini keyboard. (minder) Nog beter is het keyboard met touchpad voor €109. Ideaal is een Samsung tablet/Android/iPhone telefoon met de bij behorende app. Keyboard + bediening van de TV behoort dan tot de mogelijkheden.

3D functionaliteit: Geleverd wordt 2 actieve 3D brillen. TV ondersteund normale 2D->3D. Ziet wat diepte ja, maar is niet echt top. Echte 3D film: Ondersteund split 2-part vertical en horizontal movies. 3D is echt helemaal top. Het nadeel: De helderheid wordt wat minder door de bril, en je ogen moeten tegen het geflikker kunnen. Valt niet op totdat je naar een LED klok of naar een heldere lucht staat te kijken. Geen heldere kamer dus. Op sommige momenten verlang je naar een nog grote TV omdat buiten de outline van je TV dan de 3D ophoudt. Stoort niet, je went eraan.

ToDo: Opnemen op harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Na zo'n 5 a 6 weken een update van mijn ervaring met de 51 inch e6500.

Er is wel wat gebeurt in die weken. Na een week begonnen mij 2 witte horizontale banding strepen op te vallen cq. te irriteren. Met name in de lichte scenes waren ze goed te zien.
Deze had ik de eerste dagen niet opgemerkt maar goed: Eerst twijfelen maar uiteindelijk Samsung service gebeld, de monteur kwam, zag het probleem en heeft het panel -had hij wel voor de zekerheid bij zich- vervangen. Dat gebeurt bij je thuis dus een hele operatie.
Gelukkig: het nieuwe panel is echt 100% banding vrij.

Wat kan ik nu nog meer over zeggen: Geen buzzing of andere bijgeluiden, HD is super, SD echt afhankelijk van de bron. Slechte SD wordt er niet mooier op. Ik zie geen flikkering, line-bleed en het zwart is toch best wel mooi.
Ik game nauwelijks maar heb wel een WII (kuch!) aangesloten. Daarvan is het beeld -via component- gewoonweg mooi te noemen. Donkey Kong ziet er kleurig en scherp uit.
ARC functie werkt goed (WII geluid wordt naar mijn Denon geleid).

Zijn er dan geen minpunten? Jawel: Snelle bewegingen (pan van links naar rechts) gaat niet altijd even vloeiend. Deze TV heeft geen -zoals Panasonic- IFC functie.
Tevens heeft het scherm best wel last van reflectie. Bij mij komt het licht overdag van rechts en dan zie je jezelf zitten. Gelukkig kijk ik vrijwel alleen in de avond maar voor een potentiele koper echt wel een punt van aandacht. Zet ook geen lamp achter :-)

Tja: overall verdict blijft positief. Ik geef deze tv een 8.
Even ter vergelijk: Ik kom van een VT30 met banding, DSE, groene vlek, flikkering, retentie, buzz, lawaaige fans, line bleed en 42 inch.
Heb nu een prachtig uniform scherm, geen DSE, geen flikker, geen buzz, geen fans, geen line bleed (zelfs niet in de groene met witte letters warning cards van trailers)...en 50 inch :-)
Als je bedenkt dat de perfecte TV niet bestaat -zeker niet in deze prijsklasse- ben ik nu 'damn' close.

Binnen deze prijs categorie is misschien een Panasonic ST50 (50 inch) een betere keus? Ik had echter geen zin meer in Panasonic en LCD/LED 'mot' ik niet.... blijft toch echt alleen Samsung plasma over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
Morgen komt de 51e6500 binnen! Ben erg benieuwd. Even een kort vraagje is het nog nodig om de tv eerst een tijd t laten indraaien? Met mijn huidige plasma 6 jaar oud heb ik contrast brightness etc de eerste 200 uur op 50 gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb persoonlijk de contrast de eerste tijd op 50 gezet. Ik denk niet dat het nodig is. Heb nog geen enkele keer ook maar iets van ir kunnen ontdekken. Bij mijn vorige was het schering en inslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Tijntje

Hello?!

Heb de PS60E6500 besteld en zit met smart te wachten.
Kan iemand die hem heeft even laten weten welke VESA mount standaard er wordt gebruikt? 400 x 400?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
TV hangt inmiddels aan de muur en het is een prachtig plaatje!!
Afbeeldingslocatie: http://db.tt/ygYmFgsz

Contrast nop op 50 ivm warmdraaien. Over een paar weken maar eens stoeien met de instellingen.
Dus over het beeld nog weinig serieus te melden. Geen gekke dingen ontdekt, banding, IR etc.

Wat me wel is opgevallen ten opzichte van mijn oude samsung(42Q7h) is dat de kijkhoek beduidend minder is Als ik voor de tv sta en van boven kijk is het een donkere vlek.

NIet heel spannend zit meestal op de bank als ik tv kijk:)

Gister even film gekeken, super beeld!

3d nog niet geprobeerd. Ik heb geen 3d mediaplayer(tivx6500) kan ik een fullhd ook van de usb afspelen met de interne speler, of alleen SBS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Nu online

Tijntje

Hello?!

Hoodlum77 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 15:50:
TV hangt inmiddels aan de muur en het is een prachtig plaatje!!
[afbeelding]

Contrast nop op 50 ivm warmdraaien. Over een paar weken maar eens stoeien met de instellingen.
Dus over het beeld nog weinig serieus te melden. Geen gekke dingen ontdekt, banding, IR etc.

Wat me wel is opgevallen ten opzichte van mijn oude samsung(42Q7h) is dat de kijkhoek beduidend minder is Als ik voor de tv sta en van boven kijk is het een donkere vlek.

NIet heel spannend zit meestal op de bank als ik tv kijk:)

Gister even film gekeken, super beeld!

3d nog niet geprobeerd. Ik heb geen 3d mediaplayer(tivx6500) kan ik een fullhd ook van de usb afspelen met de interne speler, of alleen SBS
Je plaatje doet het niet
Afbeeldingslocatie: http://image.codstats.nl/dm/GXKC/2012-07-01%2016.jpg

Mijn PS60E6500 is binnen, jezus wat een loei van een scherm.
Gister 2 uurtje zitten kijken, echter nadat ik de TV uit heb gezet krijg ik hem niet meer aan :(
Ik hoor het powerboard wel klikken maar de TV springt ook weer direct uit. Die moet dus ook weer retour.
Nu was de doos ook al beschadigd bij aankomst.
Afbeeldingslocatie: http://image.codstats.nl/dm/AI4J/IMG00016-20120704-1709.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
Ai dat is balen zeg, hoop voor je dat je de tv hebt gekocht bij een goede (web)winkel en zij niet moeilijk doen met retourneren c.q. omruilen. Bij Plattetvdiscounter.nl mag je dit mooi zelf oplossen met Samsung's servicebedrijf Selectro.

Ik moet mijn ervaring en productreview nog typen, maar een aankoop bij plattetvdiscounter zal ik nooit meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Tijntje schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 08:28:
[...]

Je plaatje doet het niet
[afbeelding]

Mijn PS60E6500 is binnen, jezus wat een loei van een scherm.
Gister 2 uurtje zitten kijken, echter nadat ik de TV uit heb gezet krijg ik hem niet meer aan :(
Ik hoor het powerboard wel klikken maar de TV springt ook weer direct uit. Die moet dus ook weer retour.
Nu was de doos ook al beschadigd bij aankomst.
[afbeelding]
Zo erg beschadigde doos nooit accepteren. Levert gezeik op.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Nu online

Tijntje

Hello?!

Master Jeff schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 14:26:
Ai dat is balen zeg, hoop voor je dat je de tv hebt gekocht bij een goede (web)winkel en zij niet moeilijk doen met retourneren c.q. omruilen. Bij Plattetvdiscounter.nl mag je dit mooi zelf oplossen met Samsung's servicebedrijf Selectro.

Ik moet mijn ervaring en productreview nog typen, maar een aankoop bij plattetvdiscounter zal ik nooit meer doen.
Ik heb hem bij de plattetvdiscounter besteld, maar ben keurig geholpen. Ze hebben hem aangemerkt als DOA en gaan hem omruilen.
Weet niet precies wat jij hebt meegemaakt maar ben goed geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
Tijntje schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:45:
[...]

Ik heb hem bij de plattetvdiscounter besteld, maar ben keurig geholpen. Ze hebben hem aangemerkt als DOA en gaan hem omruilen.
Weet niet precies wat jij hebt meegemaakt maar ben goed geholpen.
Dat is positief nieuws voor jou en mooi dat ze het scherm omruilen, zoals het in principe ook hoort.

Na ontvangst van mijn scherm constateerde ik dat de bouten van de muurbeugel niet in de tv konden worden gedraaid en ik merkte al vanaf de eerste dag de bekende plasmabuzz.

Om een lang verhaal kort te maken, plattetvdiscounter was niet bereid om het scherm om te ruilen voor een nieuw exemplaar. Ben wel fatsoenlijk ter woord gestaan aan de telefoon, maar zowel door de telefoon als per e-mail nemen zij geen verantwoordelijkheid en schuilen zij zich achter Samsung. Ik mocht het zelf gaan oplossen met Selectro, die overigens 3 weken nadat ik de klacht had gemeld pas kon langskomen. De beugels van de tv waren inderdaad niet goed (geen schroefdraad) en er zijn nieuwe beugels in de tv geplaatst. Aan de plasmabuzz kon de Selectro monteur niets doen, behoudens diverse metingen te verrichten die achteraf binnen de normen van Samsung vielen. Vervolgens week 4 een zeer vervelend gesprek gehad met de klantenservice van Samsung over de plasmabuzz met als uitkomst dat Selectro dit probleem zou moeten kunnen repareren of dat ik tot verkoper moest wenden voor een reclamatie.

Uiteindelijk heb ik nog maar een keer gebeld met Selectro over de buzz klacht en heb daar eindelijk iemand gesproken die er wel verstand van heeft en het probleem erkende. Hij gaf eerlijk aan dat het een veel gemelde klacht is bij de plasma schermen van Samsung, maar dat dit geluid inherent is bij elk (groot) formaat plasma scherm van Samsung. Het geluidsniveau kan enkele db per scherm verschillen, maar uiteindelijk is en blijft het hoorbaar.
Nu is het zo dat het bij mij alleen duidelijk hoorbaar is als je recht voor de tv zit met laag volume. Aangezien ik zelf altijd rechts/links van de bank zit is het nauwelijks waarneembaar en heb mezelf ertoe gedwongen om er bij neer te leggen dat dit een inherent negatief punt is van een plasma scherm. In het Panasonic kamp lees je ook genoeg berichten over het buzzen, dus daar is ook geen alternatief te halen. Edge led tv's vielen sowieso af van mijn lijst en de paar full led tv's met local dimming die er nu op de markt zijn kosten erg veel geld.

Afgezien van het buzzen ben ik wel erg blij met de tv en zal binnenkort een paar plaatjes schieten en deze posten.

Ps. gisteren heb ik de laatste firmware update erop gezet (1023) en zie geen waarneembare verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Zijn er hier nog mensen met een samsung PS50C7700 plasma-tv die best wel snel IR heeft? Gewoon tv kijken met ondertitels en na een halfuurtje zie ik gewoon de ondertitelingen sporen staan op donkere achtergronden.. Ik weet dat IR eigen aan een plasma is, maar ondertitels veroorzaken het best snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Laatst online: 30-09 18:48

jefjef

learning by doing

welk toetsen boardje zou ik het beste kunnen gekruiken in combinatie met een ps51d800? Ik heb wel gekeken naar de originele van Samsung maar die zijn nogal aan de prijs. Is elk toetsenboard met touchpad te gebruiken? is dan beter een blue tooth of een een met usb/wireless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Laatst online: 06-10 21:15
demon326 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 12:16:
Zijn er hier nog mensen met een samsung PS50C7700 plasma-tv die best wel snel IR heeft? Gewoon tv kijken met ondertitels en na een halfuurtje zie ik gewoon de ondertitelingen sporen staan op donkere achtergronden.. Ik weet dat IR eigen aan een plasma is, maar ondertitels veroorzaken het best snel...
Heb hem ook en dat is (helaas) normaal, het geluk is dat het tijdens actief gebruik ook zo weer weg is :)

De ondertitels bestaat ook vaak uit witte tekst op een zwarte achtergrond, dus dat is het vershcil natuurlijk duidelijk zichtbaar.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Venxir schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 22:29:
[...]

Heb hem ook en dat is (helaas) normaal, het geluk is dat het tijdens actief gebruik ook zo weer weg is :)

De ondertitels bestaat ook vaak uit witte tekst op een zwarte achtergrond, dus dat is het vershcil natuurlijk duidelijk zichtbaar.
Ik laat hem gewoon na elke sessie 10 minuten het beeld 'wissen' zodat er geen sporen bij de volgende sessie zijn. Voor de rest ben ik zeer tevreden van die tv :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Voor de liefhebber van reviews: AVForums en FlatplanelsHD hebben afgelopen week een review geplaats van de E8000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een dode boel hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

*O* oOo *O* oOo *O* oOo *O* oOo *O*

Zo beter?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Misschien komt dat omdat er weinig issues zijn met Samsung plasma's? Of dat de meeste mensen toch kiezen voor Panasonic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb net voor het EK een PS51D8000 gekocht. Ongeveer een week na aanschaf sprong het scherm een keer op groen en startte de tv opnieuw op. Nu gebeurt dit steeds vaker (vandaag al 2 keer). Is dit een bekend probleem? Wat kan ik hier het beste aan doen, terug naar de winkel of Samsung bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
MeijsteR schreef op maandag 23 juli 2012 @ 19:45:
Ik heb net voor het EK een PS51D8000 gekocht. Ongeveer een week na aanschaf sprong het scherm een keer op groen en startte de tv opnieuw op. Nu gebeurt dit steeds vaker (vandaag al 2 keer). Is dit een bekend probleem? Wat kan ik hier het beste aan doen, terug naar de winkel of Samsung bellen?
In ieder geval Samsung bellen.
Ongeacht of het een bekend probleem is: er komt een monteur aan huis en er wordt ter plekke gerepareerd.
Zelfs een heel panel vervangen -inclusief je halve huiskamer verbouwen :-) - gebeurt 'aan' huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PL3X4N
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-09 12:09

PL3X4N

Add me on XBL: PL3X4N

Ik ben opzoek, ik heb een PS51D6910 en een SNES xD, je snapt m al ik wil deze aan sluiten. Alleen hoe!? de SNES heeft een RGB aansluiing maar de TV dus niet die heeft een gedeelde AV aansluiting maar wat moet ik daarbij bedenken te halen? is er een gedeelde av kabel of kastje of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Google > Snes scart RGB

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PL3X4N

PL3X4N

Ja dat stukje is niet zo moeilijk ;) maar gaat juist om de aansluiting op de TV. :) heb al een hele tijd de multi av op de snes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, iedereen

had ook een vraagje over een ps64d8000 als ik hem op film modus. zet dan heb ik geen goeie zwart waardes.
(balken onder en boven bij blu rays) en beeld wordt ook steeds helder en dan weer donkerder.

samsug gebeld maar daar kreeg ik het antwoord dat het zo hoort, soort beveiliging.

wie heeft er ook last van of weet of dat echt zo hoort?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PL3X4N schreef op zondag 29 juli 2012 @ 00:19:
[...]

Ja dat stukje is niet zo moeilijk ;) maar gaat juist om de aansluiting op de TV. :) heb al een hele tijd de multi av op de snes.
Scart is de meest geschikte aansluiting op de TV volgens mij maar mogelijk kun je eens toelichten via welke kabel je je Snes aan wilt sluiten. Een plaatje zegt meer dan woorden, dus een afbeelding, of link naar, de gebruikte AV kabel.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 20:43

SED

LaFleche schreef op maandag 23 juli 2012 @ 19:44:
[...]

Misschien komt dat omdat er weinig issues zijn met Samsung plasma's? Of dat de meeste mensen toch kiezen voor Panasonic?
mm, de panasonic topics zijn in ieder geval verre van een dode boel.. veel problemen daar. Dan maar liever rust ;)

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PL3X4N

PL3X4N

hardware-lover schreef op zondag 29 juli 2012 @ 14:40:
[...]

Scart is de meest geschikte aansluiting op de TV volgens mij maar mogelijk kun je eens toelichten via welke kabel je je Snes aan wilt sluiten. Een plaatje zegt meer dan woorden, dus een afbeelding, of link naar, de gebruikte AV kabel.
Ik heb de volgende kabel:

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/20/!C!8S5W!EGk~$(KGrHqYOKp0E0VKo5JQ9BNFWbRInnQ~~_35.JPG

En de volgende aansluitingen op de tv:

Afbeeldingslocatie: http://photos.expertreviews.co.uk/images/front_picture_library_Expert_Reviews/dir_314/er_photo_157054_52.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaerel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-07-2024

Thaerel

|Waar Logica Stopt..|

PL3X4N schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:07:
[...]

Ik heb de volgende kabel:

[afbeelding]

En de volgende aansluitingen op de tv:

[afbeelding]
Zover ik me kan herinneren heb ik een kabel van tulp naar av plug gekregen bij mijn tv 1 jaar geleden (32 inch samsung s6000..

Zag er ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.kleinspul.nl/products_pictures/av_2-5_3_pool-3x_tulp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PL3X4N

PL3X4N

stefanvanrossen schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:23:
[...]

Zover ik me kan herinneren heb ik een kabel van tulp naar av plug gekregen bij mijn tv 1 jaar geleden (32 inch samsung s6000..

Zag er ongeveer zo uit:
PLAATJE
Oh is het gewoon een 3,5mm aansluiting? 8)7 ik heb nog wel zo een dubbele tulp > 3,5mm koppel blokje. Ga ik vanavond eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Volgens opgave zou er ook een scart aansluiting op de Tv zitten maar mogelijk bedoelen ze daarmee ook die AV aansluiting.

SCART: 1 SCART

Daarnaast, via verloop.

Component In (Y/Pb/Pr): 1 Componentingang (Y / Pb / Pr)
Composite In (AV): 1 (standaard gebruikt voor Component Y)

Je zou een of andere verloopkabel met de TV meegeleverd hebben gekregen als het goed is.

Je Snes aansluitkabel is in ieder geval een standaard composiet aansluiting naar de TV toe. RGB is via die kabel echter niet mogelijk. Ik mis trouwens ook de audio-aansluitingen aan die Snes kabel?

Aanvulling: staat in de lijst met accessoires voor deze TV.

Slim Gender Cable: 1 Component (gedeelde AV) / 1 Scart

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 30-07-2012 13:05 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaerel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-07-2024

Thaerel

|Waar Logica Stopt..|

PL3X4N schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:41:
[...]

Oh is het gewoon een 3,5mm aansluiting? 8)7 ik heb nog wel zo een dubbele tulp > 3,5mm koppel blokje. Ga ik vanavond eens proberen.
Hij zou inderdaad gewoon bij de tv zelf hebben moeten zitten.. is bij jouw tv niet anders dan bij mij denk ik.. En zover ik weet is het inderdaad gewoon 3,5..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PL3X4N

PL3X4N

PL3X4N schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:41:
[...]

Heeft niet gewerkt helaas.. dan ga ik de winkel maar eens vragen om de kabel tv was demo model dus zal me niks verbazen dat de kabel "vergeten" is.

EDIT: Inderdaad, kabel wordt nagezonden kijken of dat wat oplevert.

[ Voor 8% gewijzigd door PL3X4N op 31-07-2012 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 11:21
Had dit bericht per ongeluk in het Panasonic topic geplaatst, hier staat ie goed.
Ik zit wat rond te kijken voor een 50-60" tv en kom daarmee o.a. op de panasonic st50, LG PA6500 en Samsung E550. Vooral van die laatste kan ik erg weinig aan reviews en dergelijke vinden.
Is er hier al wat meer bekend over of ervaringen mee?

Prijs, formaat, kwaliteit en wel/niet 3D zijn aspecten die allemaal voor mij meespelen. Heb er zelf al een uitgebreid media center (xbmc) systeem met nas bij en een goed geluidsysteem waardoor smarttv functies en geluidskwaliteit van de tv niet meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 00:50

Quan Vu

Hoi

Sinds deze week een PS51E8000 in huis. Ik twijfelde even tussen Samsung en Panasonic maar toch blij dat ik voor Samsung ben gegaan want als je naar al die problemen kijk waar Panasonic mee te kampen heeft in het Panasonic plasma topic, dan word je daar niet blij van :p.

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Quan Vu schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:03:
Sinds deze week een PS51E8000 in huis. Ik twijfelde even tussen Samsung en Panasonic maar toch blij dat ik voor Samsung ben gegaan want als je naar al die problemen kijk waar Panasonic mee te kampen heeft in het Panasonic plasma topic, dan word je daar niet blij van :p.
Dat is maar een paar mensen die continu terugkomen en (met alle respect) 'zeuren'. Ik heb ook de ST50 zoals zovelen en nergens last van. Sublieme TV die in de reviews erg goed uit de test komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quan Vu schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:03:
Heb zelf de PS60E6500 en was in het begin aan het twijfelen over het beeld. Maar ik moet zeggen dat ik zeer te spreken ben. Hd materiaal is super. Sd iets minder maar dat heeft de pana ook. Het grote voordeel.
GEEN RETENTIE OF INBRANDEN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 10:49
Onzin. Elke plasma known to man heeft retentie en brandt eventueel in, maar dat terzijde.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Brad Pitt schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 00:52:
[...]

Onzin. Elke plasma known to man heeft retentie en brandt eventueel in, maar dat terzijde.
Mee eens maar ik moet wel zeggen dat als ik hem vergelijk met mijn vorige plasma (vt30) ik nu nog (afkloppen) nergens last van heb.
Dat terwijl die vt30 al na een paar maanden last begon te krijgen van donkere vlekken in de linker en rechter bovenhoek en ter hoogte van de ondertiteling (was tevens de reden van creditnota)

Ik ben nu na 3 maanden nog steeds heel tevreden en de paar nadelen die ik zie (ten opzichte van de vt30) vallen weg tegen de vele voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las dat de Samsung PS ES 6500 minder last van IR heeft dan de Pana ST50, kan iemand dit bevestigen?

Voor 1599 euro is de Samsung in 60 inch erg mooi geprijsd.

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik kan in een winkel de samsung 51E800 krijgen van 2000 voor 1000 euro. Wel een showmodel die er volgens de verkoper 2 mnd staat.

Deze tv staat in de pricewatch voor 1300 minimaal en anders 1600 euro (2e winkel).

Ik twijfel erg, het lijkt me niet relaxt om een showmodel te hebben. Garantie zit wel goed denk ik, maar meer het idee dat ie al tig uur aangestaan heeft hele dagen lang.

Ik las ergens dat een plasma minimaal 30.000 uur mee kan gaan. Ik schat dat ie nu 1000 uur gedraaid heeft. Aan wat voor risico's moet ik denken? En wat zouden jullie doen?

Budget is max 1100. Ik koop wss anders de 6500 51 inch.

Moet ook nog zo'n ziggo ding hebben.

• Tijntje
  • Nu online

Tijntje

Hello?!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:35:
Ik las dat de Samsung PS ES 6500 minder last van IR heeft dan de Pana ST50, kan iemand dit bevestigen?

Voor 1599 euro is de Samsung in 60 inch erg mooi geprijsd.
Ik heb zelf de PS60E6500 en heb totaal geen probeem met Image Retency of Burn in. Wel zijn ze al langs geweest van de service om een DB meeting te doen vanwege de plasma buzz. Helaas valt deze binnen de specs. :(
Alles bij elkaar vind ik het een mooie TV met schitterd beeld, alleen het zoemen is erg jammer.

Verwijderd

Hallo Tijntje,

Dat is wel erg jammer, de ene plasma heeft weer IR en de andere een buzz. Helaas vind ik de meeste Led tv's weer a) te duur b) nog niet even goed als plasma.

De Samsung is voor mij de enige optie binnen mijn budget anders wordt het de kleinere Panasonic ST 50 55 inch en dan hou ik liever mijn Pana G20 in 50 inch.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tennisbal schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:48:
Ik kan in een winkel de samsung 51E8000 krijgen van 2000 voor 1000 euro. Wel een showmodel die er volgens de verkoper 2 mnd staat.

Deze tv staat in de pricewatch voor 1300 minimaal en anders 1600 euro (2e winkel).

Ik twijfel erg, het lijkt me niet relaxt om een showmodel te hebben. Garantie zit wel goed denk ik, maar meer het idee dat ie al tig uur aangestaan heeft hele dagen lang.

Ik las ergens dat een plasma minimaal 30.000 uur mee kan gaan. Ik schat dat ie nu 1000 uur gedraaid heeft. Aan wat voor risico's moet ik denken? En wat zouden jullie doen?

Budget is max 1100. Ik koop wss anders de 6500 51 inch.

Moet ook nog zo'n ziggo ding hebben.
Hij wordt nu her en der veel voordeliger aangeboden dan die 2000 euro en met alle respect, al een verkoper zegt dat ie maar 2 maanden op de plank staat dan zou ik dat toch maar met een flinke korrel zout nemen. En als die periode (volgens mij is dat via het service_menu eenvoudig te achterhalen) toch aanmerkelijk langer zou zijn dan heeft ie flink wat draai-uren achter zijn kiezen gekregen. Die TV's gaan aan als de winkel opent en gaan pas weer uit als de winkel sluit. Hij is misschien nog op andere plaatsen voordelig te krijgen, niet voor 1000 euro, maar wel volledig nieuw.

Qplaza.nl 3 tot 4 dagen € 1.195,00 € 1.224,00
Bestekeus.nl 5 tot 7 dagen € 1.349,00 € 1.349,00

Testing, one, two ...

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
hardware-lover schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:40:
[...]

Hij wordt nu her en der veel voordeliger aangeboden dan die 2000 euro en met alle respect, al een verkoper zegt dat ie maar 2 maanden op de plank staat dan zou ik dat toch maar met een flinke korrel zout nemen. En als die periode (volgens mij is dat via het service_menu eenvoudig te achterhalen) toch aanmerkelijk langer zou zijn dan heeft ie flink wat draai-uren achter zijn kiezen gekregen. Die TV's gaan aan als de winkel opent en gaan pas weer uit als de winkel sluit. Hij is misschien nog op andere plaatsen voordelig te krijgen, niet voor 1000 euro, maar wel volledig nieuw.

Qplaza.nl 3 tot 4 dagen € 1.195,00 € 1.224,00
Bestekeus.nl 5 tot 7 dagen € 1.349,00 € 1.349,00
volkomen gelijk. Doe het niet. Ga denk voor nieuwe 51e6500. Aardig wat reviews etc te gelezen. Gelijk maar een ps3 aanschaffen, hopelijk kan ik ergens een deal regelen.

Maakt de kwaliteit van ziggo card nog uit? Lijkt me niet?
Pagina: 1 ... 20 ... 24 Laatste