Nee niet echt, alleen als het een film in het donker is, want tegen over de tv zit een raam waar nog best wel wat licht door het rolgordijn komt.
Zo vanavond even bezig geweest (bijna 2 uur) om mijn tv te kalibreren 51D6900.
Voor wat het waard is hier mijn settings, LETOP elke plasma is anders maar misschien is dit een referentie punt.
Beeldmodus - Movie
Cell helderheid - 15
Contrast - 86
Helderheid - 58
Scherpte - 25 > als je scherp beeld mooier vindt zet hem dan hoger.
Kleur - 50
Tint (G/R) 50 -50
Geavanceerde instellingen
--------------------------------------
Zwarttinten - uit
Dynamisch contrast - Uit Laag vindt ik persoonlijk mooier.
Gamma - 0
Kleurruimte - aangepast
Rood 50 0 0
Groen 0 50 0
Blauw 0 0 50
Geel 47 50 0
Cyaan 0 50 51
Magenta 50 0 54
Witbalans
RB 24
GB 25
BB 25
RN 23
GN 25
BN 25
10P Witbalans
0 0 1
-2 -1 0
0 2 2
0 1 2
1 0 0
0 1 1
-2 -2 -1
-1 0 0
-1 0 1
-1 0 0
Huidkleur - 0
Beeldopties
-----------------
Kleurtint - Warm 1
Filmmodus - Auto1 > bij 1080i
Rest uit.
Voor wat het waard is hier mijn settings, LETOP elke plasma is anders maar misschien is dit een referentie punt.
Beeldmodus - Movie
Cell helderheid - 15
Contrast - 86
Helderheid - 58
Scherpte - 25 > als je scherp beeld mooier vindt zet hem dan hoger.
Kleur - 50
Tint (G/R) 50 -50
Geavanceerde instellingen
--------------------------------------
Zwarttinten - uit
Dynamisch contrast - Uit Laag vindt ik persoonlijk mooier.
Gamma - 0
Kleurruimte - aangepast
Rood 50 0 0
Groen 0 50 0
Blauw 0 0 50
Geel 47 50 0
Cyaan 0 50 51
Magenta 50 0 54
Witbalans
RB 24
GB 25
BB 25
RN 23
GN 25
BN 25
10P Witbalans
0 0 1
-2 -1 0
0 2 2
0 1 2
1 0 0
0 1 1
-2 -2 -1
-1 0 0
-1 0 1
-1 0 0
Huidkleur - 0
Beeldopties
-----------------
Kleurtint - Warm 1
Filmmodus - Auto1 > bij 1080i
Rest uit.
Kan de IR voor hetzelfde type tv verschillen per tv? Ik heb namenlijk net een aantal dagen de PS51D550 en als ik erop playstation waar vervolgens in het beeld iets een aantal minuten stil staat, dan zie ik al IR. Wel alleen in de donkere gebieden en het is heel licht te zien. Geen kleuren maar een soort lichte gloed van lijnen waar het stilstaande object stond. Het is ook vrij snel weer weg dus maak me er niet heel druk over. Maar vroeg me af of ik toevallig net een toestel heb waar het meer te zien is want op internet lees ik dat mensen er vrijwel geen last van hebben, alleen als ze heel lang de playstation aan hebben staan, en ik heb het dan al naar een aantal minuten. Ik heb trouwens de settings zoals contrast/helderheid allemaal rond de 50% staan.
Ik heb een Samsung plasma 42" PS42C450. Af en toe zie ik dat de helderheid een beetje veranderd.
Ik heb al gezocht naar instellingen maar niet kunnen vinden wat dit nu is. De ECO sensor is volgens mij iets anders want dat lijkt er geen invloed op te hebben.
Verder heb ik nog nooit de firmware geupdate. Is dat iets dat aan te raden is?
Ik heb al gezocht naar instellingen maar niet kunnen vinden wat dit nu is. De ECO sensor is volgens mij iets anders want dat lijkt er geen invloed op te hebben.
Kan ook het dynamisch contrast zijn die je aan hebt staan. Deze uitzetten en dan zou het weg moeten zijn.Philflow schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:48:
Ik heb een Samsung plasma 42" PS42C450. Af en toe zie ik dat de helderheid een beetje veranderd.
Beauty is in the eye of the beerholder
Bij TV heb ik die uitstaan maar misschien voor de mediplayer dat het anders is. Straks nog even checken.HellBeast schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:33:
[...]
Kan ook het dynamisch contrast zijn die je aan hebt staan. Deze uitzetten en dan zou het weg moeten zijn.
Als iemand nog meer suggesties heeft hoor ik het graag. Ik denk dat ik dynamisch contast al uit heb staan.
Ik heb de PS51D530 besteld voor ongeveer 650 euro en ben benieuwd of ik al die dingen die bij diverse schermen genoemd worden (line bleeding, balken etc.) ga zien.
Nu heb ik een 'oude' LG 42px4r en daar is me nooit iets geks aan opgevallen op tijdelijk ingebrand beeld na het spelen van games na. Ik denk dat ik niet zo kritisch ben en dan voldoet een tv al snel voor mij. I guess only size counts for me.
(hoewel ik nog nooit een tv heb gekocht zonder deze irl gezien te hebben)
Ik heb samen met m'n vrouw een kwartier naar het scherm staan 'staren' en we bleven het mooi vinden. Vandaar dus de aanschaf. De enige schermen die we mooier vonden kostten het drievoudige.
Van de hoge buzztoon heb ik bij de LG wel eens een beetje last gehad als het volume erg laag staat. Nu ik de laatste pagina's in dit topic las heb ik er weer eens op gelet en nu hoor ik 'm steeds. Ik denk dat je er dan ook voornamelijk last van hebt als je erop gaat letten.
Nu heb ik een 'oude' LG 42px4r en daar is me nooit iets geks aan opgevallen op tijdelijk ingebrand beeld na het spelen van games na. Ik denk dat ik niet zo kritisch ben en dan voldoet een tv al snel voor mij. I guess only size counts for me.
Ik heb samen met m'n vrouw een kwartier naar het scherm staan 'staren' en we bleven het mooi vinden. Vandaar dus de aanschaf. De enige schermen die we mooier vonden kostten het drievoudige.
Van de hoge buzztoon heb ik bij de LG wel eens een beetje last gehad als het volume erg laag staat. Nu ik de laatste pagina's in dit topic las heb ik er weer eens op gelet en nu hoor ik 'm steeds. Ik denk dat je er dan ook voornamelijk last van hebt als je erop gaat letten.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Vandaag een monteur van samsung langs geweest om mijn panel te vervangen. Ik had namelijk behoorlijk last van IR. Al na 1 minuut kijken (en zeker in 3d) zag ik al duidelijke IR.
Panel wat er in zat, was afkomstig van augstus 2010en draaide op 211 volt. Nieuw panel is uit april 2011 en draait op 207 volt. Verder is de IR zo op het eerste gezicht stukken minder en ook een heel stuk sneller weg. Ik had een minuut of 3 telekest in 3d mode aangezet, vervolgens een screen-wipe gedaan. En alhoewel ik wel wat IR zag, was het stukken minder dan bij het vorige panel. Daarbij was het binnen nog geen 10 seconden helemaal verdwenen.
Ik verwacht dat het dan ook nog beter wordt, zodra het panel wat ouder is geworden en het fosfor niet meer zo hyperactief is....
Panel wat er in zat, was afkomstig van augstus 2010en draaide op 211 volt. Nieuw panel is uit april 2011 en draait op 207 volt. Verder is de IR zo op het eerste gezicht stukken minder en ook een heel stuk sneller weg. Ik had een minuut of 3 telekest in 3d mode aangezet, vervolgens een screen-wipe gedaan. En alhoewel ik wel wat IR zag, was het stukken minder dan bij het vorige panel. Daarbij was het binnen nog geen 10 seconden helemaal verdwenen.
Ik verwacht dat het dan ook nog beter wordt, zodra het panel wat ouder is geworden en het fosfor niet meer zo hyperactief is....
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Welke TV heb je MazeWing?
Voor de 2011 plasma modellen is er trouwens een apart topic: [Plasma] Samsung 'D' series, 2011.
Voor de 2011 plasma modellen is er trouwens een apart topic: [Plasma] Samsung 'D' series, 2011.
Ps50c7700
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
nou erg leuk allemaal weer. Ben ik gisteren TV aan het kijken zie ik dat in het midden van het scherm, bovenaan, een soort pixel storing zit. Dit lijkt op een kabelstoring, maar is het niet. Het is voornamelijk goed zichtbaar op een groene achtergrond. Ook op wit is het te zien en zie je een wat donkerdere vlek.
Ik heb gelezen dat het:
- of het scherm is
- of het voltage wat niet helemaal correct staat afgesteld.
Al bij al weer behoorlijk KUT.
Ik heb gelezen dat het:
- of het scherm is
- of het voltage wat niet helemaal correct staat afgesteld.
Al bij al weer behoorlijk KUT.

Fijn hoor die plasma TV's. Noem mij maar gek maar met een beeldbuis had je al dat gezeik toch niet?
Kalibreren, afstellen, swipe.... wtf?
Kalibreren, afstellen, swipe.... wtf?
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Nou dit is gewoon een gevalletje pech hebben. Want het nieuwe scherm is een stuk beter op het gebied van IR. Na 2 uur film kijken, waren de balken nauwelijks te zien. Dit itt mijn vorige scherm, waarbij de balken extreem goed zichtbaar waren.
Zojuist de samsung monteur geweest (dezelfde die vorige week het panel vervangde) samen met hem even gekeken hoe en wat en na wat draaien van pot metertjes, was het probleem verholpen 
Nu kan ik eindelijk eens van de tv genieten, zoals het hoort
Mooi, geniet ervan.MazeWing schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:50:
Zojuist de samsung monteur geweest (dezelfde die vorige week het panel vervangde) samen met hem even gekeken hoe en wat en na wat draaien van pot metertjes, was het probleem verholpen
het is toch niet te geloven! Weer is het beeld niet goed. Was het vanmiddag nog perfect, zojuist zie ik het beeld met de seconde slechter worden.
Nu is het hele scherm vol met spikkeltjes (heel goed te zien op wit).
Maandag Samsung bellen en dan geef ik ze 2 opties:
1. een PS51D8000
2. m'n geld terug
Wat een waardeloos wanproduct is het toch! QA bij Samsung is dus echt WAARDELOOS!
Nu is het hele scherm vol met spikkeltjes (heel goed te zien op wit).
Maandag Samsung bellen en dan geef ik ze 2 opties:
1. een PS51D8000
2. m'n geld terug
Wat een waardeloos wanproduct is het toch! QA bij Samsung is dus echt WAARDELOOS!
Je hebt wel pech zeg. Ik heb nog geen enkel probleem met mijn PS51D550 gehad. En ik ben toch ook wel een beetje een zeikerd wat dat betreft.
Beauty is in the eye of the beerholder
Zit ik net lekker een filmpje te kijken via Bluray op mijn Samsung PS50C550, krijg ik ineens een zwarte streep van 1 px door het beeld, horizontaal.
Dit vult het over het hele beeld, ook op andere sources heb ik dat probleem (HDMI1: Ziggo Cisco decoder, HDMI 2: Blu-ray speler, Coax: Analoge tv (gaat ook over de OSD heen).
Heb al even stekker eruit gehad enzo maar hielp niet, streep kwam ineens
.
Wat te doen? Googlen levert tot nu toe alleen dit topic op
Dit vult het over het hele beeld, ook op andere sources heb ik dat probleem (HDMI1: Ziggo Cisco decoder, HDMI 2: Blu-ray speler, Coax: Analoge tv (gaat ook over de OSD heen).
Heb al even stekker eruit gehad enzo maar hielp niet, streep kwam ineens
Wat te doen? Googlen levert tot nu toe alleen dit topic op
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Verwijderd
Samsung bellen, nog in Garantie hoop ik, ze hebben een goede service volgens de ervaringen hier.
Garantie is volgens mij 24 maanden en daar zit die nog in, maar ineens is de streep verdwenen. (heb kleurintensiteit veranderd en ineens waas het verdwenen, wtf?)
Verwijderd
Ha, ze zijn zelf herstellend, we leren elke dag wat bij, hopelijk blijft het goed nu. Alvast een tip voor wie het probleem tegenkomt.
Verwijderd
Ik zou eerlijk gezegd zo weinig mogelijk proberen te verhelpen aan het probleem. Dit gewoon omdat het hoogstwaarschijnlijk kan terug komen, en als het dat net doet (en dan definitief) na je 24 maanden garantie dan zit je daar hé. Komt de lijn nogmaals terug dan zou ik direct naar Samsung bellen, en hopen op een vervanging (en kans groot nog door een D reeks ook).
Ja ik zat aan hetzelfde te denken maar we hebben de tv nu 8 maanden ofzo. Dus het kan nog even. Over 14 maanden zit er toch wel weer een andere tv aan te komen gok ik, en mocht het binnen de aankomende maanden gebeuren kan ik dan alsnog garantie claimen.Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:26:
Ik zou eerlijk gezegd zo weinig mogelijk proberen te verhelpen aan het probleem. Dit gewoon omdat het hoogstwaarschijnlijk kan terug komen, en als het dat net doet (en dan definitief) na je 24 maanden garantie dan zit je daar hé. Komt de lijn nogmaals terug dan zou ik direct naar Samsung bellen, en hopen op een vervanging (en kans groot nog door een D reeks ook).
Daarnaast is het nogal lullig dat je een monteur thuis krijgt en dat er dan niets aan de hand is
Verwijderd
Mocht het terug voorkomen, neem er dan een foto van, kan je dan mooi laten zien aan de technicus, wellicht weet hij bij het zien ervan al waar de klepel hangt.
Het gaat om de 530 volgens de folder van Utrecht maar daarmee is hij nog 100 euro voordeliger dan elders.Gigagiel schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:17:
Goed aanbieding bij de mediamarkt Utrecht:
pricewatch: Samsung PS51D550
Nu voor 599 euro
[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 29-08-2011 22:30 ]
Testing, one, two ...
Ik heb vandaag besloten zelf mn tv maar te fixen. Samsung wilde hem meenemen en een leentoestel achterlaten (3 keer raden wat voor kut toestel dat zou worden...). Aangezien ik er 99,99% zeker van was dat het probleem in de afstelling van een 2-tal potmetertjes zat (ik vraag altijd aan een monteur, wat hij precies aan het doen is en waarom), was ik er van overtuigd dat ik dat afstellen ook prima zelf kon.
Uiteindelijk maar in mijn eentje de 50 inch van de muur af gehaald (afrader!) en op een tafel gelegd (met deken eronder) en de achterkant opengemaakt. Vervolgens de voet erop gezet en het ding op de voet op tafel laten staan. Vervolgens een uur of 2 gaan testen en afstellen tot ik helemaal tevreden was. Daarna nog even 1,5 uur laten testen en het beeld gaf geen enkel probleem (de vorige keer begon het na 15 minuten met felle ruis). Vervolgens weer mijn mannelijkheid getest door de tv weer plat te leggen, voet eraf en terug aan de muur. En bijna 4 uurtjes later lijkt mn tv EINDELIJK goed te zijn
.
Morgen even samsung bellen dat ze geen monteur meer moeten sturen, want de tv 24 uur van de stroom, heeft "wonderen" verricht....
Uiteindelijk maar in mijn eentje de 50 inch van de muur af gehaald (afrader!) en op een tafel gelegd (met deken eronder) en de achterkant opengemaakt. Vervolgens de voet erop gezet en het ding op de voet op tafel laten staan. Vervolgens een uur of 2 gaan testen en afstellen tot ik helemaal tevreden was. Daarna nog even 1,5 uur laten testen en het beeld gaf geen enkel probleem (de vorige keer begon het na 15 minuten met felle ruis). Vervolgens weer mijn mannelijkheid getest door de tv weer plat te leggen, voet eraf en terug aan de muur. En bijna 4 uurtjes later lijkt mn tv EINDELIJK goed te zijn
Morgen even samsung bellen dat ze geen monteur meer moeten sturen, want de tv 24 uur van de stroom, heeft "wonderen" verricht....

Reken daar maar niet op. Er komt gewoon een nieuw panel in. Na 3x repareren heb je pas recht op alternatieve oplossing. Er zal dan altijd nog bijbetaald moeten worden voor de D550 t.o.v. C550.Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:26:
Foto's van de reparatie en de potmeters?MazeWing schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:23:
[ Voor 28% gewijzigd door Lumics op 31-08-2011 15:13 ]
Heb ik helaas niet. Was iets te druk bezig met afstellen, etc.Lumics schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:10:
Foto's van de reparatie en de potmeters?
Het betreft het Y panel. Dit is nagenoeg hetzelfde als het Y panel die in de D8000 zit. Daarom wat foto's van de review van T.net

het Y bord zit links

Het Y bord in het groot. De 2 potmeters zitten (schuin)boven het middelste koelblok (bovenste rij)
ik heb problemen met mijn 50C7700 plasma
ik deed hem weer aan toen ik even voor de deur was geweest, maar beeld blijft zwart ik ziel wel het kanaal nummer en de tv gaat steeds opnieuw aan.
in een soort loop zit hij.
afstand reageert hij niet op.
update....
als hj opnieuw opgestart is kan je een paar seconden wat doen, op bv hdmi 1.
na een paar seconden niet meer valt de tv weer uit en start opnieuw op.
ik deed hem weer aan toen ik even voor de deur was geweest, maar beeld blijft zwart ik ziel wel het kanaal nummer en de tv gaat steeds opnieuw aan.
in een soort loop zit hij.
afstand reageert hij niet op.
update....
als hj opnieuw opgestart is kan je een paar seconden wat doen, op bv hdmi 1.
na een paar seconden niet meer valt de tv weer uit en start opnieuw op.
[ Voor 58% gewijzigd door angelico66 op 16-09-2011 19:08 ]
Verwijderd
Heb dit scherm nu 1 jaar en 7 dagen en kan niet anders zeggen dat ik het een topscherm vindt. Maar vanavond toen ik het scherm aandeed, alleen maar problemen. Zowel de ab als de knoppen onderaan het scherm reageren zo goed als niet meer.Ik kan dus ook niet meer in het servicemenu komen. Het sourcelogo blijft continue in het beeld staan, het scherm gaat nu 20 sec. uit en dan weer aan. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is?
Verwijderd
Na wat zoeken online vond ik de volgende mogelijkheid: Scherm uitzetten, Power knop 15 sec. ingedrukt houden, scherm aanzetten. En verdraaid het helpt, dus ik weer helemaal blij.Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 21:06:
Heb dit scherm nu 1 jaar en 7 dagen en kan niet anders zeggen dat ik het een topscherm vindt. Maar vanavond toen ik het scherm aandeed, alleen maar problemen. Zowel de ab als de knoppen onderaan het scherm reageren zo goed als niet meer.Ik kan dus ook niet meer in het servicemenu komen. Het sourcelogo blijft continue in het beeld staan, het scherm gaat nu 20 sec. uit en dan weer aan. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is?
klinkt het hetzelfde als mijn probleem
alleen bij mij doet hij het na 7 a 8 seconden
alleen bij mij doet hij het na 7 a 8 seconden
ik had hier gisteren ook last van. netwerkkabel eruit halen hielp in ieder geval om de genoemde problemen op te lossen.
Het leek mij te gebeuren nadat ik op mijn pc's wat windows updates had draaien, maar dat zou toeval kunnen zijn. Misschien dat er iets is met een update wat iets doet met het DLNA gedeelte van het netwerk waaraan de tv hangt waardoor de tv steeds herstart omdat hij "rare"signalen binnenkrijgt??
Het leek mij te gebeuren nadat ik op mijn pc's wat windows updates had draaien, maar dat zou toeval kunnen zijn. Misschien dat er iets is met een update wat iets doet met het DLNA gedeelte van het netwerk waaraan de tv hangt waardoor de tv steeds herstart omdat hij "rare"signalen binnenkrijgt??
mijn signature is bewust leeg :-)
Goh dat is opvallend; ik had een aantal dagen geleden (in hetzelfde weekeinde?) ook last van exact hetzelfde probleem. Mijn PS50C7700 bleef aan en uit schakelen. Ikzelf dacht meer aan een probleem met de voeding, maar dacht na wat testen dat het meer aan de AnyNet -koppeling met mijn Philips blueray speler. Toen ik die HDMI stekker eruit trok leek de TV weer normaal...
Hoe lang duurde het probleem bij jullie?
Hoe lang duurde het probleem bij jullie?
Verwijderd
Hij bleef doorgaan totdat ik het scherm uitzette, powertoets 15 sec. in en daarna scherm aan.
Ik vraag mij toch af wat het probleem is geweest.
Ook bij mij is het probleem weer verdwenen. Ik heb in de loop van afgelopen week de netwerkkabel er weer ingestopt en geen problemen meer ondervonden. Hij is in die tijd natuurlijk een paar keer lang in stand-by geweest.. Vaag en hopelijk blijft het weg.
Ik had vanochtend, nadat ik rond 07:15 mijn Samsung PS50C7900 van standby afhaalde, weer het vanzelf aan/uit schakelen probleem.
Nadat ik de ethernet netwerk kabel eruit trok (zoals een van jullie eerder suggereerde) was het probleem gelijk weg.
Hadden jullie vanochtend ook problemen?
Nadat ik de ethernet netwerk kabel eruit trok (zoals een van jullie eerder suggereerde) was het probleem gelijk weg.
Hadden jullie vanochtend ook problemen?
Hallo,
Bij mij deed zich ook hetzelfde probleem voor met de pc50c7700. Dit is ook pas van morgen begonnen. Ik had al zo iets van de tv is kapot. Heb wel tegelijkertijd ook de laptop aan gezet samen met de tv.
En nu heb ik net ook eens de ethernet kabel er uit gehaald. En nu is het ook weg. Wat ik ook raar vond, was dat de tv ook niet meer te zien was in netwerklocatie.
Bij mij deed zich ook hetzelfde probleem voor met de pc50c7700. Dit is ook pas van morgen begonnen. Ik had al zo iets van de tv is kapot. Heb wel tegelijkertijd ook de laptop aan gezet samen met de tv.
En nu heb ik net ook eens de ethernet kabel er uit gehaald. En nu is het ook weg. Wat ik ook raar vond, was dat de tv ook niet meer te zien was in netwerklocatie.
Ik had de stekker er een half uur uit. (ethernet) daarna weer er in geduwd. Maar hij bleef het gewoon doen en viel niet meer uit.
Ik ben straks een benieuwd wat hij doet, als ik hem weer aan zet.
Ik ben straks een benieuwd wat hij doet, als ik hem weer aan zet.
Zijn er hier ook mensen die het vanzelf aan/uit schakelen probleem hebben en die de TV NIET op hun netwerk (ethernet) hebben aangesloten?
Kijk eens bij de update instellingen, het kan zijn dat deze xx aantal uur na het tv kijken zoekt naar nieuwe updates, hij schakelt in voor vijf tot tien secondes om dan weer uit te vallen... gewoon die optie uitzetten.marktweakt schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 21:23:
Zijn er hier ook mensen die het vanzelf aan/uit schakelen probleem hebben en die de TV NIET op hun netwerk (ethernet) hebben aangesloten?
Verwijderd
Denk niet dat dat het probleem is Demon, want die instelling staat bij mij vanaf dag 1 uit.. Na de ene keer heb ik er overigens geen last meer van gehad.demon326 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 21:41:
[...]
Kijk eens bij de update instellingen, het kan zijn dat deze xx aantal uur na het tv kijken zoekt naar nieuwe updates, hij schakelt in voor vijf tot tien secondes om dan weer uit te vallen... gewoon die optie uitzetten.
Ik heb met de Samsung helpdesk gemailed over het vanzelf aan/uit schakelen loop probleem, maar die komen met niet veel meer dan dat je de netwerk en power kabel er 5 minuten moet uittrekken waarna het probleem verholpen zou zijn; tja....
I had gisteren weer het probleem (is nu zo'n 5 maal bij mij opgetreden) en ik probeer nog even om de switch tussen mijn TV en mijn Internet-modem er tussen uit te halen. Als het dan nog een keer optreed dan ga ik hem bij de storingsdienst aanmelden voor reparatie en als ze het niet kunnen fixen dan gaat hij terug naar de winkel waar ik hem heb gekocht.
-Mark-
I had gisteren weer het probleem (is nu zo'n 5 maal bij mij opgetreden) en ik probeer nog even om de switch tussen mijn TV en mijn Internet-modem er tussen uit te halen. Als het dan nog een keer optreed dan ga ik hem bij de storingsdienst aanmelden voor reparatie en als ze het niet kunnen fixen dan gaat hij terug naar de winkel waar ik hem heb gekocht.
-Mark-
Voor een jaar of 3 geleden heb ik een Samsung plasmascherm type PS50C91HX aangeschaft. Toen der tijd had ik op internet een site gevonden waar mensen hun optimale beeldinstellingen op zetten. Dit heeft me toen erg geholpen want het beeld was fantastisch. Nu is de tv terug van een reparatie maar nu zijn alle instellingen weg. Iemand een idee hoe die site heet en waar de instellingen van de Samsung PS50C91HX staan?
Mijn dank is groot.
Mijn dank is groot.
Hhhmmm... sinds ik die switch er tussen uit heb gehaald is het probleem niet meer opgetreden. Vreemd...
-Mark-
-Mark-
Gisteren maar weer naar Samsung gebeld en nogmaals mijn onvrede geuit over mijn c7700. Ik heb weer last van zeer snelle image retention. Ik heb de hoop inmiddels opgegeven dat het ooit nog goed komt met dit scherm en dat ik van Samsung een passende oplossing wil.
Deze week zou ik nog terug gebeld worden door Samsung met nadere informatie
Gisteren kreeg ik de vraag op mijn PS50C7700 of ik nieuwe software wilden downloaden/installeren. Weet iemand waar ik de release notes kan vinden?
Vandaag niet terug gebeld door samsung (zoals beloofd!) maar een kortaf mailtje dat Samsung niets gaat doen en als ik iets wil ik of naar de dealer moet gaan, of een reparatie moet aanmelden.
Maar meteen samsung gebeld, maar ze konden weinig voor me betekenen. Ze houden vast aan 3x een reparatie=andere oplossing. Uiteindelijk maar voor de reparatie gedaan. Ik weet ongeveer 100% zeker dat het nieuwe scherm dezelfde problemen gaat vertonen en ik uiteindelijk toch weer Samsung mag bellen. Maarja... Als Samsung het zo wil, doen we het maar zo....
Maar meteen samsung gebeld, maar ze konden weinig voor me betekenen. Ze houden vast aan 3x een reparatie=andere oplossing. Uiteindelijk maar voor de reparatie gedaan. Ik weet ongeveer 100% zeker dat het nieuwe scherm dezelfde problemen gaat vertonen en ik uiteindelijk toch weer Samsung mag bellen. Maarja... Als Samsung het zo wil, doen we het maar zo....
Verwijderd
Ik heb een PS50C550 en die gaat nu voor de 2e keer gerepareerd worden. 1e keer was het vanwege een keiharde buzz (veel harder dan een normale plasmabuzz) en nu vanwege een kolom dode pixels. 1e keer hebben ze het paneel vervangen en het moederbord, en nu gaan ze het paneel weer vervangen.
Misschien wel goed nieuws. Ik vond dat hele smart tv nooit iets, heb nog geen nuttige toepassing gezien, maar in december komt Pathé thuis op de recentere Samsung tv's.
p.s. gebruiken jullie iets van smart tv dat ik gemist heb?
Bron: http://www.pathe.nl/artikel/666-Indien je al een Samsung Smart TV hebt, dan is de Pathé Thuis applicatie vanaf december 2011 te ontvangen op de volgende series: C6700 en hoger en D5500 en hoger.
p.s. gebruiken jullie iets van smart tv dat ik gemist heb?
Hoe erg is jouw image retention?MazeWing schreef op donderdag 03 november 2011 @ 05:08:
Gisteren maar weer naar Samsung gebeld en nogmaals mijn onvrede geuit over mijn c7700. Ik heb weer last van zeer snelle image retention. Ik heb de hoop inmiddels opgegeven dat het ooit nog goed komt met dit scherm en dat ik van Samsung een passende oplossing wil.
Ik weet niet of meer tweakers er met een C7700 last van hebben, maar ik krijg dus steeds sneller last van image retention.
Viel het me vroeger totaal niet op, sinds een paar maanden heb ik na 10 seconden teletekst kijken al last van image retention. Als ik daarna gewoon een wat witter beeld heb, of juist helemaal zwart, met tv kijken zie je voor een minuut of zo de layout van teletekst nog staan.
Ook logo's vallen op, en verdwijnen weer na een paar minuten.
Voorheen dit nooit gehad. Ik dacht dat dit juist in de loop der tijd minder zou worden, maar dat blijkt dus niet het geval te zijn. Valt dit onder defecten/is mijn tv aan het overlijden?
Ik heb er eigenlijk altijd veel last van gehad. Vooral als het contrast heel groot is.tm030614 schreef op zondag 04 december 2011 @ 18:08:
[...]
Hoe erg is jouw image retention?
Ik weet niet of meer tweakers er met een C7700 last van hebben, maar ik krijg dus steeds sneller last van image retention.
Bijvoorbeeld internet op de PS3. Die is in het midden dan wit en aan de zijkanten zwart. Dat blijft wel even staan.
Maar na een tijdje verdwijnt dit altijd weer. Het is wel erger dan ik gedacht had.
Ook door de ondertiteling zijn die regels altijd iets lichter.
Even een vraagje tussendoor, ik bezit nu een Samsung Plasma 42" deze maakt plaats voor een groter exemplaar. Nu is mijn vraag ofdat iemand al heeft gemerkt dat hij/zij een toestel heeft gekocht en deze te groot vindt naargelang de kijkafstand.
Het toestel zal wellicht een 51" worden en ik zit op een kijkafstand van +3m
Het toestel zal wellicht een 51" worden en ik zit op een kijkafstand van +3m
Ik heb sinds april die set hier staan, leuk ding, buiten de retentie natuurlijk.tm030614 schreef op zondag 04 december 2011 @ 18:08:
[...]
........
Ik kijk dan ook niet meer naar zenders zonder een trasparant logo(gelukkig zijn er dat niet veel) en de retentie is er inderdaad snel, maar na elke kijkbeurt laat ik even de 'wisser' lopen
@Nicklazzz
Heb zelf een 50" op +/- 2 mtr afstand en hoewel ik de eerste dag iets van "Wow" had werd dat effect met de dag minder en weet ik nu niet meer beter. Soms zit ik wel eens aan groter te denken, maar zeg dat meer niet tegen mijn vriending
Die is nu ook lang en breed gewend aan de TV en het oppervlak en is ook blij met de keuze.
Ik kijk vooral naar de richtlijn Full HD en kijk afstand. Mijn tegenwicht voor evenwicht zeg maar...
Heb zelf een 50" op +/- 2 mtr afstand en hoewel ik de eerste dag iets van "Wow" had werd dat effect met de dag minder en weet ik nu niet meer beter. Soms zit ik wel eens aan groter te denken, maar zeg dat meer niet tegen mijn vriending
Ik kijk vooral naar de richtlijn Full HD en kijk afstand. Mijn tegenwicht voor evenwicht zeg maar...
Verwijderd
Hier nog steeds de PS50C550 Plasma 50", kijkafstand is 3,3 meter, bevalt uitstekend zo, het wow effect blijft zelfs nog steeds een beetje aanwezig. Zie geen enkele reden nu om hem te vervangen of te verplaatsen, en de Samsung speelt nog steeds voorbeeldig, nergens last van.
Hier ook en ook met veel plezierVerwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:58:
Hier nog steeds de PS50C550 Plasma 50"
Ooh maar dat wow effect heb ik ook nog steeds hoor, zeker als we weer eens een HD/Blueray film/docu zien. Dan prijzen we onzelf gelukkig, kijkafstand is 3,3 meter, bevalt uitstekend zo, het wow effect blijft zelfs nog steeds een beetje aanwezig.
IdemZie geen enkele reden nu om hem te vervangen of te verplaatsen, en de Samsung speelt nog steeds voorbeeldig, nergens last van.
Mijn retentie was vergelijkbaar met die van jou. In 3d stand was het nog erger. Het begon me steeds meer en meer te irriteren. Na een nieuw panel was het een tijd stukken minder, maar naarmate deze ouder werd en "ingespeeld" was. Was het net zo erg. Inmiddels heeft Samsung het toestel meegenomen en gaan ze geen nieuwe reparatie meer doen, omdat dit geen oplossing zal zijn. Ik krijg nu mn geld terug. Alleen gaat dit weer via Wehkamp. Wat weer een verhaal apart wordt.tm030614 schreef op zondag 04 december 2011 @ 18:08:
[...]
Viel het me vroeger totaal niet op, sinds een paar maanden heb ik na 10 seconden teletekst kijken al last van image retention. Als ik daarna gewoon een wat witter beeld heb, of juist helemaal zwart, met tv kijken zie je voor een minuut of zo de layout van teletekst nog staan.
Ook logo's vallen op, en verdwijnen weer na een paar minuten.
Voorheen dit nooit gehad. Ik dacht dat dit juist in de loop der tijd minder zou worden, maar dat blijkt dus niet het geval te zijn. Valt dit onder defecten/is mijn tv aan het overlijden?
Plasma was mooi voor zolang het duurde, maar mijn nieuwe toestel wordt waarschijnlijk toch geen plasma meer. De retention stoort me teveel (zelfs bij een VT30 stoort het me) en ik werd het zat om elke keer als iets op pauze staat, de scrolling bars aan te zetten. Daarbij moet ik eerlijk bekennen dat ik toch redelijk gevoelig was voor de flickering die bij plasma schermen hoort en een goed LCD scherm toch fijner en rustiger vind kijken. Enige nadeel zal de wat mindere zwartwaarde worden... (alhoewel die bij de c7700 ook niet zo super goed was)
Verwijderd
Ik heb mijn PS55C7700 nu ruim 1 1/2 jaar en heb nog geen één keer last gehad van retention. Verder zweer ik bij plasma en zal mijn volgende scherm ook zeker weer een plasma zijn. Zou het mogelijk zijn dat het retention probleem zich alleen afspeelt bij de niet-nederlandse modellen?
Ik heb mijn PS50C550 nu ook bijna een jaar en de retention is niet noemens waardig. Mijn volgende TV wordt ook weer plasme of een betaalbare OLED achtige (hoewel die zich nog moeten bewijzen qua levensduur). Voor mij geen LCD als het even kan. Doffe kijkhoek ellende bijvoorbeeld. En qua prijs/kwaliteit/schem grootte kan lcd nog steeds niet aan plasma tippen.
Wat ik persoonlijk erg grappig vind is dat na jaren afwezigheid (want not done waarschijnlijk vanwege energie verbruik lobby) doet panasonic weer aan tv reclame voor hun plasma tv's.
Wat ik persoonlijk erg grappig vind is dat na jaren afwezigheid (want not done waarschijnlijk vanwege energie verbruik lobby) doet panasonic weer aan tv reclame voor hun plasma tv's.
Verwijderd
Heeft iemand de firmware met nummer 3011.0 al geinstalleerd en zoja wat zijn de wijzigingen?
Ik heb na iets meer dan 1 jaar ook dikke problemen met mijn c7700.MazeWing schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:35:
[...]
Mijn retentie was vergelijkbaar met die van jou. In 3d stand was het nog erger. Het begon me steeds meer en meer te irriteren. Na een nieuw panel was het een tijd stukken minder, maar naarmate deze ouder werd en "ingespeeld" was. Was het net zo erg. Inmiddels heeft Samsung het toestel meegenomen en gaan ze geen nieuwe reparatie meer doen, omdat dit geen oplossing zal zijn. Ik krijg nu mn geld terug. Alleen gaat dit weer via Wehkamp. Wat weer een verhaal apart wordt.
Plasma was mooi voor zolang het duurde, maar mijn nieuwe toestel wordt waarschijnlijk toch geen plasma meer. De retention stoort me teveel (zelfs bij een VT30 stoort het me) en ik werd het zat om elke keer als iets op pauze staat, de scrolling bars aan te zetten. Daarbij moet ik eerlijk bekennen dat ik toch redelijk gevoelig was voor de flickering die bij plasma schermen hoort en een goed LCD scherm toch fijner en rustiger vind kijken. Enige nadeel zal de wat mindere zwartwaarde worden... (alhoewel die bij de c7700 ook niet zo super goed was)
Problemen die zijn ontstaan :
- Inbranden van het rtl logo ondanks de actieve bescherming
- Zwarte vlekken midden links in het scherm. Erg opvallend wanneer ik 3d spellen aan het spelen ben
- Rechtsonderaan heb ik ovale rode boog die je alleen maar ziet als het donker is. Bij films met zwarte balken is het heel goed te zien
- Al 2 keer problemen ondervonden bij het aanzetten van de tv, waarbij de tv in een loop bleef hangen. Via de reset methode dmv het inhouden van de powerknop en het inschakelen van de tv weer opgelost.
Voor deze tv had ik een lg plasma tv en daar heb ik nog nooit issues mee gehad.
Contact opgenomen met Samsung en nu komen ze aanstaande Woensdag het paneel vervangen.
Maar gaat dat al mijn problemen oplossen ? Bedoel ik zit nu met een tv met een ingebrand logo wat ik absoluut niet acceptabel vind buiten al de andere problemen om..
Ik wacht het wel ff af wat de oplossing gaat worden anders koop ik nooit meer een tv van Samsung.
Zie het plaatje met daarbij de rode boog onderaan en de zwarte vlek links midden. :

Ik heb een al wat oudere B650 en daarbij zie ik het ook als ik heel erg goed kijk, bij een volledig wit beeld, de zender logo's dus. Het is echter dermate moeilijk zichtbaar, en er is blijkbaar niemand anders binnen het gezin die het in de gaten heeft, dat ik er weinig mee zal doen. Verder heb ik geen ongerechtigheden in het beeld. Het zal mij ook niet weerhouden van een volgende Plasma aankoop of er moet een volwaardig alternatief beschikbaar zijn (in prijs en andere kenmerken), en dat is op dit moment zeker nog niet het geval.
Testing, one, two ...
Vandaag is mijn paneel in zijn geheel vervangen. In princiepe heb ik een nieuwe tv gekregen, alleen een paar hardware onderdelen zijn overgezet. prachtig beeld nu en geen dooie pixels. Interesant om te zien hoe de reparateur in het geheime menu komt met zijn aangepaste afstandsbediening.
Bij mij was het de eerste paar weken ook weer volop genieten. Daarna kwamen dezelfde problemen weer terug.innerchild schreef op woensdag 11 april 2012 @ 17:53:
Vandaag is mijn paneel in zijn geheel vervangen. In princiepe heb ik een nieuwe tv gekregen, alleen een paar hardware onderdelen zijn overgezet. prachtig beeld nu en geen dooie pixels. Interesant om te zien hoe de reparateur in het geheime menu komt met zijn aangepaste afstandsbediening.
Een vriend uit Canada heeft een samsung PN51E8000 en is er helemaal idolaat over, hij weet niet wat ie meemaakt wanneer hij een film ziet of game speelt, ziekelijk haarscherp noemt hij het. Maar hoe zit het met dit model in europa, krijgen wij deze wel? Ik zie op pricewatch helemaal niks en een search op google.nl haalt weinig uit.
Of is dit gewoon de PS51E8000?
[ Voor 4% gewijzigd door devilsnight op 16-04-2012 18:25 ]
Er zijn toch behoorlijk veel hits op het typenummer maar het ziet er inderdaad naar uit dat de PS51E8000 de versie is die wij in (gedeeltelijk) Europa aangeboden krijgen. Dat ziekelijke scherpe zullen wij ook wel hebben maar in het verleden waren er met sommige modellen wel issues bij de beeldweergave op 50Hz. Ik weet niet of dat vandaag de dag nog aan de orde is bij de nieuwere generatie TV's.devilsnight schreef op maandag 16 april 2012 @ 18:06:
Een vriend uit Canada heeft een samsung PN51E8000 en is er helemaal idolaat over, hij weet niet wat ie meemaakt wanneer hij een film ziet of game speelt, ziekelijk haarscherp noemt hij het. Maar hoe zit het met dit model in europa, krijgen wij deze wel? Ik zie op pricewatch helemaal niks en een search op google.nl haalt weinig uit.
Testing, one, two ...
Ja genoeg hits, maar niks uit Nederland, online shops of reviews of wat dan ook.hardware-lover schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:43:
[...]
Er zijn toch behoorlijk veel hits op het typenummer maar het ziet er inderdaad naar uit dat de PS51E8000 de versie is die wij in (gedeeltelijk) Europa aangeboden krijgen. Dat ziekelijke scherpe zullen wij ook wel hebben maar in het verleden waren er met sommige modellen wel issues bij de beeldweergave op 50Hz. Ik weet niet of dat vandaag de dag nog aan de orde is bij de nieuwere generatie TV's.
Hij heeft het zelfs over dat Wii games er gewoon bijna HD uitzien door die tv, Mario Galaxy zag er haarscherp uit en dat voor een Wii titel is niet mis. De kleine details werden zichtbaar enzovoort. De televisie is alleen wel 1800 euro, en ik had wel een grens gesteld qua wat ik voor een tv ging uitgeven. Het blijft nog een optie, mocht de tv die ik op het oog heb dusdanig tegenvallen, wat ik niet verwacht.
gisteren de PS64E8000 besteld.
bij gebrek aan een samsung plasma 2012 topic, zal mijn bevindingen tzt hier melden

bij gebrek aan een samsung plasma 2012 topic, zal mijn bevindingen tzt hier melden
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
Afgelopen 2 weken al 2x gebeurt dat mijn televisie (PS50C7000) terugsprong naar winkel demo. Vooralsnog gebeurde dit spontaan voor zover ik kan inschatten. Na opnieuw het setup menu doorlopen te hebben ging het weer een weekje goed. Iemand anders dit ook al meegemaakt?
Nog steeds tevreden met de PS50C550 en nu helemaal nu ik de "geest" die
's nachts het beeldscherm voor korte periode aanzette, heb kunnen "uitdrijven".
's nachts het beeldscherm voor korte periode aanzette, heb kunnen "uitdrijven".
Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC
Heb iets van 2 a 3 drie jaar een Samsung PS50C91 gehad, was echt top. Vorig jaar overgegaan naar een Panasonic VT30, veel gedoe gehad met groene shit in het scherm,verticale lijnen etc, april van dit jaar mijn geld teruggekregen. De GROTE fout gemaakt om van plasma naar LCD te gaan, nooit moeten doen. Heb een Toshiba 55WL863 gehaald, prachtige beeldkwaliteit, gewoon mooier dan de VT30 , prima zwartwaardes,etc.
Helaas....is er ook iets wat minder is. Ik heb bij games als Fallout 3, Crysis 2, Skyrim, Bulletstorm, jezus..zelfs Rage hele erge last van stotteren, of het is misschien eerder motion blur te noemen ook. Het is in Fallout 3 echt een ramp, wanneer ik rondkijk dan schokt het echt als de pleuris. In Mass Effect 3 als ik de camera ronddraai, dan zie ik gewoon een soort 'schud/schok' biij muren,pillaren, het is iets wat ik nooit bij de plasmas had.
Kortom....nu proberen de Toshiba te verkopen, hopelijk gaat dat lukken, (het is geen samsung of panasonic,niet een supergroot merk) en dan voor de Samsung E6500 gaan of flink...FLINK doorsparen voor de E8000. Maar weet iemand hier misschien wat de echte verschillen zijn tussen de twee? Ongetwijfeld zal de beeldkwaliteit van de E8000 geweldig zijn en beter dan de E6500, maar hoe is de E6500 qua vergelijking? Nergens reviews te vinden van die plasma helaas ook.
Het kan ook de E550 worden. Maar volgens mij is die wel een stuk minder toch?
Helaas....is er ook iets wat minder is. Ik heb bij games als Fallout 3, Crysis 2, Skyrim, Bulletstorm, jezus..zelfs Rage hele erge last van stotteren, of het is misschien eerder motion blur te noemen ook. Het is in Fallout 3 echt een ramp, wanneer ik rondkijk dan schokt het echt als de pleuris. In Mass Effect 3 als ik de camera ronddraai, dan zie ik gewoon een soort 'schud/schok' biij muren,pillaren, het is iets wat ik nooit bij de plasmas had.
Kortom....nu proberen de Toshiba te verkopen, hopelijk gaat dat lukken, (het is geen samsung of panasonic,niet een supergroot merk) en dan voor de Samsung E6500 gaan of flink...FLINK doorsparen voor de E8000. Maar weet iemand hier misschien wat de echte verschillen zijn tussen de twee? Ongetwijfeld zal de beeldkwaliteit van de E8000 geweldig zijn en beter dan de E6500, maar hoe is de E6500 qua vergelijking? Nergens reviews te vinden van die plasma helaas ook.
Het kan ook de E550 worden. Maar volgens mij is die wel een stuk minder toch?
Grote fout door van plasma naar lcd te gaan maar toch mooier beeld vinden dan de vt30
?
De E6500 en E8000 hebben nagenoeg zelfde beeldkwaliteit, alleen design is anders en geen camera en microfoon ingebouwd.
Heb zelf voor een prikkie de Samsung 51D8000 kunnen kopen maar wil weer van af
. Niks tegen beeldkwaliteit maar was gewoon een impulsaankoop.
De E6500 en E8000 hebben nagenoeg zelfde beeldkwaliteit, alleen design is anders en geen camera en microfoon ingebouwd.
Heb zelf voor een prikkie de Samsung 51D8000 kunnen kopen maar wil weer van af
Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88
Oh de beeldkwaliteit is niet een beetje mooier, VEEL mooier. Ik vond de VT30 echt heel erg tegenvallen. Maar dan vooral met gaming. Ik heb games als Skyrim, Crysis 2, Bulletstorm, GTA, RDR en ga zo maar door, allemaal gespeeld op de VT30 en nooit had ik zoiets van 'WOW' . Ik ging het op de Toshiba spelen en ik wist niet wat ik meemaakte. Echt veel mooier gewoon. Dus ik hoop gewoon iets vergelijkbaars of beters te krijgen als dit allemaal gaat lukken. Stomme fout van me....maar helaas ook een dure fout. Ik heb de hele avond games lopen uittesten die ik nog niet gespeeld had op de televisie, games als Gears of War 3, Bioshock 2 en overal heb ik datzelfde veeg/smeer/blur effect. Het gooit gewoon één grote was op de omgevingen wanneer ik de camera ronddraai.Quan Vu schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 23:52:
Grote fout door van plasma naar lcd te gaan maar toch mooier beeld vinden dan de vt30?
Heb zelf voor een prikkie de Samsung 51D8000 kunnen kopen maar wil weer van af. Niks tegen beeldkwaliteit maar was gewoon een impulsaankoop.
Maar als de E6500 en E8000 echt qua beeldkwaliteit vrijwel hetzelfde zijn, zou dat echt geweldig zijn. Een vriend van me, heeft de E8000 en hij weet echt niet wat ie meemaakt, zo onder de indruk is ie van de beeldkwaliteit.
[ Voor 8% gewijzigd door devilsnight op 17-05-2012 00:20 ]
Is misschien een mooie opvolger voor mijn b650, 51" kan nog net, bij groter moet ik verhuizen (of de zithoek anders indelen)Quan Vu schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 23:52:
Grote fout door van plasma naar lcd te gaan maar toch mooier beeld vinden dan de vt30?
Heb zelf voor een prikkie de Samsung 51D8000 kunnen kopen maar wil weer van af. Niks tegen beeldkwaliteit maar was gewoon een impulsaankoop.
Testing, one, two ...
Devilsnight. Ik zou echt eens bovengenoemde games op een plasma gaan testen, want toen ik de VT30 had was er ook duidelijke blur te zien bij het ronddraaien van de camera. Vaak is dit ook bewust in een spel gestopt (zoals bij crysis 2).
Ik heb zelf geen schokken waargenomen, maar heb dan ook niet fallout 3 of skyrim op de xbox. Enkel op de PC (aangesloten op de tv) en dan zie ik niets van dit alles. Zou het dan toch zijn dat er iets niet helemaal goed is met je scherm??
Ik heb zelf geen schokken waargenomen, maar heb dan ook niet fallout 3 of skyrim op de xbox. Enkel op de PC (aangesloten op de tv) en dan zie ik niets van dit alles. Zou het dan toch zijn dat er iets niet helemaal goed is met je scherm??
Verwijderd
heb net zelf de ps60e6500 besteld. heb lang zitten twijfelen tuseen een vt50 of een e6500. heb de keuze uiteindelijk gemaakt voor de e6500. ik heb het model helaas niet in het echt kunnen zien. in mijn omgeving hangt hij nog nergens. wel de e8000 gezien en het beeld was echt super. was in een klap verliefd. ik vind de 64 inch echter te groot en te duur. de e6500 schijnt echter hetzelfde panel te hebben. hoe het beeld zich verhoudt ten opzichte van de vt50 is mij niet bekend. de e6500 is echter 700 euro goedkoper dan 55inch vt50, 5 inch groter en meer apps voor de nederlandse markt. mijn ps50b550 bevalt ook nog steeds erg goed. ik ga nu naar een 3jaar nieuwer model en van een 5 naar een 6 serie. zodra ik het toestel heb kunnen testen zal ik hier verslag doen.
Ik kan bij de Mediamarkt hier een Samsung PS60E550 uitproberen, heb het gevraagd en ze doen daar totaal niet moeilijk over, dus dat is misschien geen slecht idee. Ik weet nog goed hoe Crysis 2 draaide op mijn VT30 maar ook mijn oudere Samsung, en dat was echt anders dan dit. Bij elk spel op 360 heb ik die waas wanneer ik de camera ronddraai of rondkijk. Nu ook in Rage, en dat is een 60FPS game zie ik gewoon dat het niet perfect is, bij lange na niet. Ik sta nu bijvoorbeeld in een gebied met pillaren en wanneer ik dan rondkijk, zie ik gewoon een na-schim (niet echt een woord) van die pillaar. Ik heb alle picture modes getest en het is overal zichtbaar. De motion is gewoon echt soepeler op een plasma.MazeWing schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 15:31:
Devilsnight. Ik zou echt eens bovengenoemde games op een plasma gaan testen, want toen ik de VT30 had was er ook duidelijke blur te zien bij het ronddraaien van de camera. Vaak is dit ook bewust in een spel gestopt (zoals bij crysis 2).
Nou weet ik niet hoe goed de E550 is, maar het is geen slecht idee om het even te gaan uitproberen daar. Maar ik weet zeker dat ik me niet vergis, ik heb heel wat jaartjes plasmas gebruikt en nog last gehad van dit soort dingen. Maar nu absoluut wel. Toen ik de Toshiba net binnen had en Skyrim ging testen viel het me gelijk al op, ik schrok heel erg van de motion in die game...en zo erg was het bij lange na niet op de VT30. Ik vond een boel niet geweldig aan de VT30, maar de motion in games was uitstekend vond ik.
Ik (we?) ben echt benieuwd naar jouw ervaringen met de 6500 aangezien ik zelf ook in de markt ben voor dit model.Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 16:32:
heb net zelf de ps60e6500 besteld. heb lang zitten twijfelen tuseen een vt50 of een e6500. heb de keuze uiteindelijk gemaakt voor de e6500. ik heb het model helaas niet in het echt kunnen zien. in mijn omgeving hangt hij nog nergens. wel de e8000 gezien en het beeld was echt super. was in een klap verliefd. ik vind de 64 inch echter te groot en te duur. de e6500 schijnt echter hetzelfde panel te hebben. hoe het beeld zich verhoudt ten opzichte van de vt50 is mij niet bekend. de e6500 is echter 700 euro goedkoper dan 55inch vt50, 5 inch groter en meer apps voor de nederlandse markt. mijn ps50b550 bevalt ook nog steeds erg goed. ik ga nu naar een 3jaar nieuwer model en van een 5 naar een 6 serie. zodra ik het toestel heb kunnen testen zal ik hier verslag doen.
Overigens: De e6500 verhoudt zich qua prijs natuurlijk meer met de ST50. Het is 'eerlijker' om de VT50 met de E8000 te vergelijken... whatever.
svp snel een review dus :-)
Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen met de 2012 samsung plasma lijn.
Heb nu 50st50. Beeld is erg mooi, maar vertical banding en uniformiteit is erg teleurstellend.
Als er niets aan dit probleem gedaan wordt door pana, verkoop ik dit scherm aan familie.
Dan ben ik zeker wel geinteresseerd in een e6500 samsung plasma.
Hoe zit het met banding bij deze toestellen? Wit is wit en niet groenig en of rozig?
Heb nu 50st50. Beeld is erg mooi, maar vertical banding en uniformiteit is erg teleurstellend.
Als er niets aan dit probleem gedaan wordt door pana, verkoop ik dit scherm aan familie.
Hoe zit het met banding bij deze toestellen? Wit is wit en niet groenig en of rozig?
Dus de 2012 modellen hebben ook gewoon wederom weer vertical banding en groene shit in het scherm bij wit?invincible30 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 21:23:
Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen met de 2012 samsung plasma lijn.
Ik ben van voornemens om een nieuwe Plasma aan te schaffen, echter twijfel of het Samsung of Panasonic gaat worden.
Keuze is tussen de Panasonic TX-P65VT50 of de Samsung PS64E8000
Heb nu een panasonic van 2010 en ben daar zeer tevreden over.
Wil gelijk een nieuwe Home cinema aan schaffen, dus wil wel dan van hetzelfde merk.
Wie o wie, voor de voor en nadelen
BVd
Keuze is tussen de Panasonic TX-P65VT50 of de Samsung PS64E8000
Heb nu een panasonic van 2010 en ben daar zeer tevreden over.
Wil gelijk een nieuwe Home cinema aan schaffen, dus wil wel dan van hetzelfde merk.
Wie o wie, voor de voor en nadelen
BVd
Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen van de E6500. De € 700 en 5 inch groter zijn voor mij ook dealbreakers om voor de E6500 te gaan i.p.v de VT50.Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 16:32:
Zijn er nog helemaal geen reviews van de E6500? Kan ze zo snel niet vinden.
Zojuist de 50e6500 besteld en deze wordt morgenmiddag geleverd.
Ik kom van een 42VT30 (terug agv. banding en inbranden) en had geen zin in een panelloterij met een 50ST50.
Ik was wel onder de indruk van de 60e6500 die stond te spelen en in de winkel al ijsberend tussen de e6500 en st50 met de tweakers website op mijn iphone open :-) met weer een melding van banding op een ST50 uiteindelijk toch voor de samsung gekozen.
Ik laat ook wel weten wat mijn komende ervaringen zijn.
Ik kom van een 42VT30 (terug agv. banding en inbranden) en had geen zin in een panelloterij met een 50ST50.
Ik was wel onder de indruk van de 60e6500 die stond te spelen en in de winkel al ijsberend tussen de e6500 en st50 met de tweakers website op mijn iphone open :-) met weer een melding van banding op een ST50 uiteindelijk toch voor de samsung gekozen.
Verwijderd
Ok ik ben benieuwd wat je er van vind. Die van mij is er donderdag, alleen lukt het mij pas om hem zaterdag op te halenLaFleche schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:38:
Zojuist de 50e6500 besteld en deze wordt morgenmiddag geleverd.
Het is inderdaad erg jammer dat er verder geen reviews te vinden zijn over dit toestel.
Mijn scherm heeft last van vertical banding. Eigenlijk alleen te zien bij voetbal en panorama shots van grijzige achtergronden (de lucht bv).devilsnight schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:37:
[...]
Dus de 2012 modellen hebben ook gewoon wederom weer vertical banding en groene shit in het scherm bij wit?
Heel irritant als je 1maal weet dat het er zit...
Komt monteur langs, maar ik heb er eigenlijk genoeg van...
Ben benieuwd naar de ervaringen met de e6500!
Verwijderd
Ik kan je i.i.g. zeggen (mijn persoonlijke mening), dat ik er niet over te spreken ben.erikdeperik schreef op zondag 13 mei 2012 @ 21:49:
gisteren de PS64E8000 besteld.![]()
Het geluid is erg slecht (klinkt hol) en het buzzen (wat de meeste plasma's doen) is erg hard.
Kan zijn dat het een maandag model is en hopelijk is dat bij je toestel niet het geval, maar ik heb het i.i.g. gehad met het toestel.
Verwijderd
Geluid vind ik niet zo belangrijk. Heb een goede dolby van 1000 watt, die dan wel van panasonic haha. Wat bedoelt men met buzzen? Heb al 6 jaar plasma maar is mij nog nooit opgevallen.Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 19:15:
[...]
Ik kan je i.i.g. zeggen (mijn persoonlijke mening), dat ik er niet over te spreken ben.
Het geluid is erg slecht (klinkt hol) en het buzzen (wat de meeste plasma's doen) is erg hard.
Kan zijn dat het een maandag model is en hopelijk is dat bij je toestel niet het geval, maar ik heb het i.i.g. gehad met het toestel.
Ben je verder wel tevreden over de kleuren en de response? Want dat vind ik het belangrijkste.
Verwijderd
Met buzzen bedoel ik het gezoem/knetteren van de voeding. Kleuren zijn wel oke, maar ik moet zeggen dat m'n Pioneer LX5090 mooiere kleuren weergeeft. Dat kan misschien ook wel te maken hebben met smaak. Zo heb ik een aantal jaar geleden 1 dag een Philips LCD gehad waar ik en mijn vrouw hoofdpijn van kregen, omdat de kleuren zo hard waren, terwijl andere weer zweren bij een Philips.
De response vind ik wel goed. Soms zie je wel wat vagere beelden met bewegingen, maar dat is dan weer moeilijk aan iets toe te wijzen... kan een uitzending zijn, maar ook de tv.
Morgen bel ik de winkel waar ik hem gekocht heb op, om te kijken wanneer de VT50 serie van Panasonic binnen komt.
De response vind ik wel goed. Soms zie je wel wat vagere beelden met bewegingen, maar dat is dan weer moeilijk aan iets toe te wijzen... kan een uitzending zijn, maar ook de tv.
Morgen bel ik de winkel waar ik hem gekocht heb op, om te kijken wanneer de VT50 serie van Panasonic binnen komt.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2012 19:41 ]
Verwijderd
Is mij gelukkig nog nooit opgevallen. Dat van lcd herken ik in elk geval wel. Vriend van me heeft een tijdje de d8000 led gehad. Ik werd er gewoon duizelig van. Hij is nu voor de vt30 gegaan en die bevalt hem nog steeds prima. Ja vt50 lijkt mij ook een top toestel. Alleen jammer van die chroomen rand. Op plaatjes lijkt het mooi maar in het echt vind ik het wat too much. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Zoals iemand hier eerder al zei is het makkelijker een auto te kopen dan een tv.
Verwijderd
Die rand is ook niet mijn smaak, maar ik koop een rol wrap spul (wat je normaal voor je auto gebruikt) en trek dat over die rand.
Verwijderd
http://www.amazon.com/Sam...ySubmissionDateDescending
Hier staan reviews. Wat opvalt dat iedereen zeer positief is met de beeldkwaliteit. Minder met buzzing en dode pixels. Wordt dus spannend.
Hier staan reviews. Wat opvalt dat iedereen zeer positief is met de beeldkwaliteit. Minder met buzzing en dode pixels. Wordt dus spannend.
Okay....... hij staat... de 51e6500 en de eerste indruk is 'wow' (nee... dat is lekker meetbaar :-) )
Maar goed. Hij staat dus net aan en na wat standaard instelvraagjes gelijk een BluRay (Cars2) er tegenaan gegooid.
Het eerste wat me opvalt : Geen banding (pfeew) of uniformiteits issues (pfeew * 2)
In het strakblauw achtergrond van het Disney logo is geen oneffenheidje te zien.
Geen 'dode' pixels of anderszins.
Het zwart is toch echt wel zwart. Wellicht dat een Panasonic NOG zwarter is maar ja... hoe zwart wil je hebben?
Nu een DVD (V for Vendetta) en ook hier geldt dat ik blij verrast ben. Ik denk dat een willekeurige kijker niet weet dat het SD is ipv HD. Wel nu door dat de instelling 'standaard' wat te blauw is maar 'film mode' lost dat op.
Het geluid van de speakers heb ik niet getest. Bij mij loopt alles via m'n Denon versteker.
Buzzing: nou.... ik heb bijna met mijn hoofd in de tv gezeten en dan heel licht een krekeltje. In vergelijking met de VT30 met zijn twee luidruchtige fans een verademing.
De set staat nu op grond (ben in mijn eentje) dus vanavond gaat-ie pas naar z'n tijdelijke locatie op een tafel en als mijn buurman tijd heeft wordt ie van het weekend aan de muur gehangen (ik heb twee linker handen :-) )
Vooralsnog dus heel blij met de aankoop. De komende dagen zal ik indien ik dat noodzakelijk acht (dat kan dus zowel positief als negatief zijn) nog wat meer melden.
Maar goed. Hij staat dus net aan en na wat standaard instelvraagjes gelijk een BluRay (Cars2) er tegenaan gegooid.
Het eerste wat me opvalt : Geen banding (pfeew) of uniformiteits issues (pfeew * 2)
In het strakblauw achtergrond van het Disney logo is geen oneffenheidje te zien.
Geen 'dode' pixels of anderszins.
Het zwart is toch echt wel zwart. Wellicht dat een Panasonic NOG zwarter is maar ja... hoe zwart wil je hebben?
Nu een DVD (V for Vendetta) en ook hier geldt dat ik blij verrast ben. Ik denk dat een willekeurige kijker niet weet dat het SD is ipv HD. Wel nu door dat de instelling 'standaard' wat te blauw is maar 'film mode' lost dat op.
Het geluid van de speakers heb ik niet getest. Bij mij loopt alles via m'n Denon versteker.
Buzzing: nou.... ik heb bijna met mijn hoofd in de tv gezeten en dan heel licht een krekeltje. In vergelijking met de VT30 met zijn twee luidruchtige fans een verademing.
De set staat nu op grond (ben in mijn eentje) dus vanavond gaat-ie pas naar z'n tijdelijke locatie op een tafel en als mijn buurman tijd heeft wordt ie van het weekend aan de muur gehangen (ik heb twee linker handen :-) )
Vooralsnog dus heel blij met de aankoop. De komende dagen zal ik indien ik dat noodzakelijk acht (dat kan dus zowel positief als negatief zijn) nog wat meer melden.
Verwijderd
@ LaFleche.
Gefeliciteerd met je aanwinst. Eerste signalen zijn dus positief. Kan niet wachten tot ik die va mij op ziijn plek kan zetten. Kun je verder ook wat zeggen over de beeldkwaliteit tenopzichte van de vt30?
Heb nu een ps50b550 van samsung en ik moet zeggen dat ik die ook zwart vind. Het zou best kunnen zijn dat die heel slecht uit de metingen komt, maar voor mij is hij met het blote ook prima. Ik ga er van uit dat de e6500 zelfs beter is. Gaat mij vooral om de contrast en bewegende beelden. Vooral bij een voetbalwedstrijd als de camera met de bal mee moet bijvoorbeeld met een uitrap. Mijn huidige tv heeft dan een waas of blur, geen idee hoe je dat noemt haha.
Gefeliciteerd met je aanwinst. Eerste signalen zijn dus positief. Kan niet wachten tot ik die va mij op ziijn plek kan zetten. Kun je verder ook wat zeggen over de beeldkwaliteit tenopzichte van de vt30?
Heb nu een ps50b550 van samsung en ik moet zeggen dat ik die ook zwart vind. Het zou best kunnen zijn dat die heel slecht uit de metingen komt, maar voor mij is hij met het blote ook prima. Ik ga er van uit dat de e6500 zelfs beter is. Gaat mij vooral om de contrast en bewegende beelden. Vooral bij een voetbalwedstrijd als de camera met de bal mee moet bijvoorbeeld met een uitrap. Mijn huidige tv heeft dan een waas of blur, geen idee hoe je dat noemt haha.