Hier een review v/d PS51D8000.
http://www.hdtvtest.co.uk...s51d8000-201107011257.htm
Deze site heeft altijd erg betrouwbare reviews, waarbij voorheen altijd de Pio Kuro's en later de topmodellen van Panasonic als beste tv's v/h jaar werden beschouwd. Samsung nadert Panasonic dus steeds meer, met name het gedeelte over contrast is interessant. Pana's hebben nog wel dieper zwart, maar de Samsung is een stuk beter in het produceren van helder wit. Oftewel de Pana is beter in een 'controlled environment' (Engelse terminologie is soms simpelweg handiger) terwijl de Samsung beter is in een 'lichtere' ruimte.
Langzamerhand ben ik op zoek naar een nieuwe tv. Heb nu nog een Pana 42" HD ready plasma van 4 jaar oud, wat een fantastische tv blijft. Maar ik wil graag een groter exemplaar en en ben dus op zoek naar 1 a 2 maten groter dan 50" en dan lijkt Samsung erg aantrekkelijk met hun 59" line-up.
64" is me te duur, en 50" te klein. Panasonic wordt toch wel duur in deze maten, mede omdat zij de niche die Pioneer heeft gelaten opvult door hun topmodel duurder weg te zetten, dus Samsung maakt een goede kans. Weet iemand of de D6900(6910) een Real Black Filter heeft (de 7000-serie lijkt niet leverbaar in NL)? De 8000 lijkt niet ook leverbaar als 59" en bovendien heb ik liever een tv met een donker frame tov het zilvergrijs v/d 8000. Dit kijkt beter met 2:35 films en zou ook voor een hoger optisch contrast moeten zorgen. Dus de voorkeur gaat nu uit naar een PS59D6910....
De meeste mensen hier zullen hebben getwijfeld tussen Panasonic en Samsung (wellicht nog LG). Wat zijn de beweegredenen geweest om voor Samsung te kiezen? Ik was altijd voor Panasonic omdat deze plasma's de beste prijs/kwaliteitsverhouding hadden maar het lijkt nu alsof Samsung dat beter voor elkaar heeft.