Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de 3d zeker beter dan de modellen van vorig jaar maar vind het nogal druk om naar te kijken met actiescenes enz, maar dat zal wel aan mij liggen. Bij Avatar had ik dat ook wel een beetje, komt misschien omdat ik zelf al een bril draag?

Ben ook blij dat ik toch niet heb gewacht op de D8000 want het design van de bezel is echt zo lelijk vergeleken met de US versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
Heb een review (Engels) gemaakt van de PS59D6910, voor de geïnteresseerde:
PS59D6900 review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:12:
[...]

Mooi man, ik krijg morgen mijn D6900 binnen.
Vraagje als dat mag, gebruik je een 3D bluray speler of een mediaplayer waarmee je alleen Half side by side af kunt spelen? Er is volgens mij nog geen een speler die 3D bluray iso's afspeelt, toch?
Gebruik inderdaad een 3D bluray speler icm een full-hd 3D film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellFury
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 08:29
Flash3d schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:58:
Heb een review (Engels) gemaakt van de PS59D6910, voor de geïnteresseerde:
PS59D6900 review
Mooie review! Zit nu inderdaad wel te twijfelen over de 59" i.p.v. de 51", vind alleen de prijs zo hoog... Moet sowieso nog een paar maandjes wachten voor 't huis af is, misschien is de prijs dan wat gezakt.

Kun je enigszins iets zeggen over Ghosting of IR bij de 51" t.o.v. de 59? Ben namelijk bang dat ze gewoon een veel beter paneel in de 59"-versie stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
HellFury schreef op donderdag 28 april 2011 @ 08:46:
[...]

Mooie review! Zit nu inderdaad wel te twijfelen over de 59" i.p.v. de 51", vind alleen de prijs zo hoog... Moet sowieso nog een paar maandjes wachten voor 't huis af is, misschien is de prijs dan wat gezakt.

Kun je enigszins iets zeggen over Ghosting of IR bij de 51" t.o.v. de 59? Ben namelijk bang dat ze gewoon een veel beter paneel in de 59"-versie stoppen...
Zo hoog? Als je ziet dat dit 51" model bijna 600 euro goedkoper is dan de 50VT30 van Panasonic en de 59"ook nog goedkoper is zelfs8). Ik denk dat ik dit jaar definitief de overstap maak. Ik wacht nog een review af van HDTVtest bijvoorbeeld, i.v.m. zwartwaardes en buzz bijvoorbeeld, maar vooralsnog ziet het er goed uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellFury
StealthyPeanut schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:53:
[...]

Zo hoog? Als je ziet dat dit 51" model bijna 600 euro goedkoper is dan de 50VT30 van Panasonic en de 59"ook nog goedkoper is zelfs8). Ik denk dat ik dit jaar definitief de overstap maak. Ik wacht nog een review af van HDTVtest bijvoorbeeld, i.v.m. zwartwaardes en buzz bijvoorbeeld, maar vooralsnog ziet het er goed uit :).
Tuurlijk kun je prijzen op die manier bekijken, maar ik bekijk de prijs van m'n TV niet relatief. Een euro blijft een euro, en tuurlijk geeft een betere prijs/kwaliteit-verhouding mogelijk een doorslag, maar ik blijf de prijs echt hoog vinden. Daarmee heb dus niet gezegd dat ik de TV 't niet waard vind, hè! 't Is alleen meer dan IK er aan uit wil geven.

Nog een vraagje aan de eigenaren: Overal zie ik staan dat de PS51/59D6900/6910 WLAN ondersteunen, maar in de manual staat alleen iets over de TV met een router verbinden als je WiFi-connectie wilt maken. Dit terwijl je zou verwachten dat er een WiFi-antenne in zit. Wat's met deze?

[ Voor 15% gewijzigd door HellFury op 28-04-2011 13:37 . Reden: Vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10 18:36
Kan iemand met een 51D6900 confirmen dat hij geen fans heeft? En hoe zit het met de plasma-buzz?
Zit hier met een Panasonic 50G10 en stoor me aan de ventilatoren (en mn vriendin aan ook nog aan de buzz, die hoor ik niet echt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de PS50C7700 in combinatie met CanalDigitaal.
CanalDigitaal heb ik sinds September 2010 en altijd zonder problemen.
Maar nu, sinds 2 dagen, zie ik op alle gecodeerde kanalen de melding: "gecodeerd signaal"
De ongecodeerde zenders functioneren goed, dus de schotel installatie is OK.
Via CanalDigitaal heb ik nu twee keer een kaart heractivatie aangevraagd (online), maar het werkt nog steeds niet.
Iemand ook dit probleem? Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
HellFury schreef op donderdag 28 april 2011 @ 08:46:
[...]

Zou op zeker gaan en voor de 59" gaan. Grootte wen je toch zo aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
TeunVR schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:56:
Kan iemand met een 51D6900 confirmen dat hij geen fans heeft? En hoe zit het met de plasma-buzz?
Zit hier met een Panasonic 50G10 en stoor me aan de ventilatoren (en mn vriendin aan ook nog aan de buzz, die hoor ik niet echt)
Geen fans, al mijn 50 inch Samsung's die ik gehad hebben hadden geen last van buzz. De PS59D6910 die ik heb heeft er een heel klein beetje last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
HellFury schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:27:
[...]

Tuurlijk kun je prijzen op die manier bekijken, maar ik bekijk de prijs van m'n TV niet relatief. Een euro blijft een euro, en tuurlijk geeft een betere prijs/kwaliteit-verhouding mogelijk een doorslag, maar ik blijf de prijs echt hoog vinden. Daarmee heb dus niet gezegd dat ik de TV 't niet waard vind, hè! 't Is alleen meer dan IK er aan uit wil geven.
Fair enough :).

Wat wordt dit jaar nou eigenlijk het plasma vlaggenschip van Samsung? De D6900 of toch de D8000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klootwyk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 23:26
Als iemand geinteresseerd is in een gloednieuwe PS51D6910 voor een leuke prijs, check vraag en aanbod even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week een PS64D8000 besteld, iemand al enig idee of er ergens stock is gemeld voor dit model?

Aangezien we Europa serieus gepakt worden ivm starterskits etc, heb ik mezelf 2 brillen aangeschaft. De SSG-3300GR.

Op Amazon.co.uk te verkrijgen voor 70 pond (en in stock) met gratis Free Super Saver Delivery.

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B004QO3KGM

Hoogstwaarschijnlijk zal er wel weer een actie komen in de loop van mei of zo, maar dan zal het voor de early adopters weer wel te laat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet wel dat de europese D8000 super silver is?

PS51D6900 bied ik aan in vraag en aanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu aantal weken in bezit van de Samsung PS50C6500... ben over 't algemeen zeer tevreden over het de tv , is me echter opgevallen dat bij afspelen van Blurays er een schokkerig effect optreedt. Komt er op neer dat bij scenes die "scrollen" van links naar rechts (v.v.) er geen vloeiend beeld is. Dit is wel het geval bij soortelijke beelden op m'n tv-kanaal, deze speelt ie werkelijk perfect af (UPC Mediabox HD).
Heb heel Tweakers afgezocht naar een soortgelijk probleem, kwam echter nooit neer op hetzelfde probleem!
Heb zowel de settings van de C6500 ingesteld als ook van m'n Cinema set (Philips HTS 7500), varierend van schakelen tussen 1080i - 1080p - 1080p/24fps en het aan/uitzetten van de Cinema Smooth instellingen van de C6500.

Hoop dat jullie me kunnen adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 10:49
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 20:04:
Heb heel Tweakers afgezocht naar een soortgelijk probleem, kwam echter nooit neer op hetzelfde probleem!
Dit is echt onzin want is al reeds tientallen malen besproken.
Heb zowel de settings van de C6500 ingesteld als ook van m'n Cinema set (Philips HTS 7500), varierend van schakelen tussen 1080i - 1080p - 1080p/24fps en het aan/uitzetten van de Cinema Smooth instellingen van de C6500.
Dat is prima ja, veel meer kan je niet doen. Door het ontbreken van voldoende beeld-data zal je altijd hakkelende beelden hebben bij een horizontale sweep tijdens het afspelen van een Blu-ray.
Hoop dat jullie me kunnen adviseren.
Zo weinig mogelijk 24p-content bekijken dan wel een interpolatie-stand aanzetten (zoals de genoemde Cinema Smooth) die in de praktijk nooit perfect werkt dan wel zelf artefacts creëert. Of zoals ik zelf doe gewoon al die meuk uit en er aan proberen te wennen hetgeen niet altijd lukt. Als er weer zo'n brakke horizontale pan voorbij komt zit je je toch weer te irriteren er aan.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellFury
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 11:42:
Ik heb vorige week een PS64D8000 besteld, iemand al enig idee of er ergens stock is gemeld voor dit model?

Aangezien we Europa serieus gepakt worden ivm starterskits etc, heb ik mezelf 2 brillen aangeschaft. De SSG-3300GR.

Op Amazon.co.uk te verkrijgen voor 70 pond (en in stock) met gratis Free Super Saver Delivery.

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B004QO3KGM

Hoogstwaarschijnlijk zal er wel weer een actie komen in de loop van mei of zo, maar dan zal het voor de early adopters weer wel te laat zijn.
Dit zijn oplaadbare brilletjes, maar hoe ga je deze opladen? Dacht dat dat alleen kon door die speciale stand van samsung. NVM, website geeft aan dat je kunt opladen met bijgeleverde USB-kabel. Heerlijk als een bedrijf zich een keer aan een standaard houden!

[ Voor 8% gewijzigd door HellFury op 02-05-2011 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn oplaadbaar via USB ja, ik neem aan micro of mini USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Brad Pitt schreef op maandag 02 mei 2011 @ 06:12:
[...]

Dit is echt onzin want is al reeds tientallen malen besproken.

[...]

Ik ben niet duidelijk genoeg geweest, ik bedoelde eigenlijk het judder probleem bij de PS50C6500 specifiek, aangezien ik blind vertrouwde op de zgn. Cinema Smooth van de Samsung & de blurayspeler ingesteld op 1080p/24fps! Beetje naïef denk ik. :(

In ieder geval bedankt voor je reactie, Brad.... 'k ga toch nog ff verder spelen met de settings, laat z.s.m. iets weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 15:31:
Je weet wel dat de europese D8000 super silver is?

PS51D6900 bied ik aan in vraag en aanbod
ja en dan?

Moet ik dan maar jouw tv kopen of zo?

De 65inch van de 6900 reeks komt hier niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellFury
klootwyk schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:55:
Als iemand geinteresseerd is in een gloednieuwe PS51D6910 voor een leuke prijs, check vraag en aanbod even :)
Verwijderd; off-topic

[ Voor 21% gewijzigd door HellFury op 03-05-2011 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klootwyk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 23:26
offtopic (sorry) -> sorry, je reactie over het hoofd gezien. je hebt PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 23:18:
[...]

ja en dan?

Moet ik dan maar jouw tv kopen of zo?

De 65inch van de 6900 reeks komt hier niet uit.
what a snob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:43
Wat zijn jullie ervaringen met line bleeding op een plasma. Ik ben sinds een maand in het bezit van een ps50c550. Als ik een witte achtergrond op mijn beeld heb, met een tekst in het midden, dan verschijnt er een lichte grijze horizontale balk (ter hoogte van de de tekst) aan weerszijden van de tekst.

Op diverse fora wordt gezegd dat dit een bij-effect is van de 'onevenredig power distributie' van plasmaschermen.
Anderen geven weer aan dat dit niet normaal is. Wat zijn jullie ervaringen?

Dit voorbeeld is niet van mijn TV afkomstig maar toont wel aan wat ik bedoel. Ik heb er enkel last van wij witte achtergronden.Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/i5BBtnnUCn63CL8grv9uaMoK/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Lumics op 04-05-2011 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:23
Dit heb ik ook op mijn drie jaar oude PS50 nogwat. Toch wel een beetje jammer dat het nog steeds aanwezig is. Ik vind het echt lelijk. Is ook de reden dat ik mijn scherm nog niet vervang (mijn is ook nog maar 720p). Ik zag laatst een Panasonic die er zo op het eerste zicht geen last van had. Niet merkbaar dan op 5 meter afstand. Maar ja die vergelijking is dan ook wel onterecht met een meerprijs van € 4000,- :o

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Laatst online: 30-09 14:49
Lumics schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:23:
Wat zijn jullie ervaringen met line bleeding op een plasma. Ik ben sinds een maand in het bezit van een ps50c550. Als ik een witte achtergrond op mijn beeld heb, met een tekst in het midden, dan verschijnt er een lichte grijze horizontale balk (ter hoogte van de de tekst) aan weerszijden van de tekst.

Op diverse fora wordt gezegd dat dit een bij-effect is van de 'onevenredig power distributie' van plasmaschermen.
Anderen geven weer aan dat dit niet normaal is. Wat zijn jullie ervaringen?

Dit voorbeeld is niet van mijn TV afkomstig maar toont wel aan wat ik bedoel. Ik heb er enkel last van wij witte achtergronden.[afbeelding]
Het is alleen zichtbaar op mijn tv (ps50c550) als achtergrond wit is en er tekst op getoond word/sommige horizontale logo's midden op beeld.

Gezien de ontzettend goede beeldkwaliteit tijdens bluray en hd uitzendingen over de kabel kan vind ik het hooguit jammer. Wat ik had gelezen is dat dit inherent zou zijn aan de plasma techniek.
Ik ben allang blij dat ik geen vervelende buzzer heb.

Zoals Die Bruine roept; Panasonic van 4000 euro extra kopen dan maar? :+

Wat je in ieder geval kan doen; even goed met de beeldinstellingen spelen + eco modus uitzetten.
Wellicht updaten naar nieuwste firmware (heb ik nog niet gedaan). Misschien krijg je linebleeding niet weg, maar je zorgt er wel voor dat het beeld ansich zoveel beter word dat je er minder aan ergert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Amdk6II schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 09:44:
[...]

Het is alleen zichtbaar op mijn tv (ps50c550) als achtergrond wit is en er tekst op getoond word/sommige horizontale logo's midden op beeld.

Gezien de ontzettend goede beeldkwaliteit tijdens bluray en hd uitzendingen over de kabel kan vind ik het hooguit jammer. Wat ik had gelezen is dat dit inherent zou zijn aan de plasma techniek.
Ik ben allang blij dat ik geen vervelende buzzer heb.

Zoals Die Bruine roept; Panasonic van 4000 euro extra kopen dan maar? :+

Wat je in ieder geval kan doen; even goed met de beeldinstellingen spelen + eco modus uitzetten.
Wellicht updaten naar nieuwste firmware (heb ik nog niet gedaan). Misschien krijg je linebleeding niet weg, maar je zorgt er wel voor dat het beeld ansich zoveel beter word dat je er minder aan ergert.
Firmware is geupdate, alle extra instelling gadgets staan uit. Ik zie het idd ook enkel bij witte/lichtgekleurde achtergrond. M.a.w. het hoort erbij? Mijn vorige LCD'tje heb ik goed verkocht, ik heb maar 300 euro'tje (voor mijn gevoel) betaald voor deze plasma. Dus ja dan ziet het beeld er prima uit voor die prijs.

Het probleem is dat als er iets mis is met een product (auto/tv/pc) ik het geheid ga zien en me er aan ga ergeren.

Als nu blijkt dat line bleeding inherent is aan de plasma techniek, dan is een een producteigenschap en hoef ik niet de moeite te doen voor een reperateur oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-10 23:23

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik had er ook last van op mijn C550. Deze is twee keer op reparatie geweest en ik na de eerste reparatie een paneel wat er geen last van had. Na reparatie twee weer hetzelfde. Ik heb de TV echter nu niet meer. Hulde aan Mediamarkt voor het omruilen omdat Selectro het niet kon oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Ik heb een foto gemaakt van een snel gefabriceerd plaatje. Is het onderstaande normaal?
Het zou een witte achtergrond moeten zijn met een aantal vormen.

Echter aan weerzijden van de vormen en de tekst, loopt het zwart uit. ook zijn er horizontale lijnen te herkenen die continue worden getoond.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fNTl2RQZ31x6zpawKDeNJtTw/full.jpg

Bleeding

[ Voor 61% gewijzigd door Lumics op 06-05-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mun 51d6900 eindelijk binnen. Prachtige tv met super beeld. Even nog spelen met de instellingen om voor mij het beste beeldresultaat te krijgen. Iemand tips misschien voor wat betreft de geavanceerde beeldinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Laatst online: 30-09 14:49
Lumics schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:22:
Ik heb een foto gemaakt van een snel gefabriceerd plaatje. Is het onderstaande normaal?

[plaatje]knip
Dacht het wel.. anders dm je mij even dat plaatje. Kan ik hem op mijn tv voor je nakijken.

[ Voor 1% gewijzigd door Amdk6II op 05-05-2011 22:31 . Reden: "voor je" erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Amdk6II schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:30:
[...]

Dacht het wel.. anders dm je mij even dat plaatje. Kan ik hem op mijn tv voor je nakijken.
DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niemand gereageerd, dus ik ben de enige met dit probleem?:

Maar nu, sinds 2 dagen, zie ik op alle gecodeerde kanalen de melding: "gecodeerd signaal"
Via CanalDigitaal heb ik nu twee keer een kaart heractivatie aangevraagd (online), maar het werkt nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:41:
Nog niemand gereageerd, dus ik ben de enige met dit probleem?:

Op sat4all staat dat er meerdere problemen zijn na het toevoegen van nagra codering CD, meschien dat ze daar een oplossing weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedakt voor de info.
Ik zal daar eens gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Update VWB horizontale strepen op het beeldscherm. Omdat ik een dode pixel heb wordt het gehele scherm(paneel) vervangen. Wellicht verhelpt dit gelijk het probleem van de horizontale strepen (line bleeding).

Zal de resultaten hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

line bleeding blijft volgens mij gewoon zo hoor, op avforums ook veelbesproken

al moet ik toegeven dat ik het niet heb gezien op mijn set

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 09:31:
line bleeding blijft volgens mij gewoon zo hoor, op avforums ook veelbesproken
Dat is prima, maak ik daar tzt nogmaals melding van bij Samsung en ga ik voor creditering van TV. Als ik dat van te voren had geweten had ik de TV niet gekocht. Linebleeding staat namelijk niet bij de specificatielijst op de samsungsite, nog in de handleiding.

En ik vind het wel super irritant dat als ik bewegende beelden zie tegen een witte/of egale/ lichte achtergrond
dat er horizontale strepen over het hele beeld mee bewegen.

Maar nog niet op de zaken vooruitlopen. Hierboven geeft iemand aan dat na het vervangen van het paneel de linebleeding was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand tips of calibratie-settings voor de 51d6900?
Krijg maar niet het optimale beeld. Met name bij sd uitzendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@hierboven. Wat bedoel je met "optimaal"? Wat denk je te missen nu?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:54
Heb sinds eind vorige week ook de naar mijn mening zeer mooie 51d6900. Zeer tevreden over het beeld en de mogelijkheden, echter de opnamefunctie werkt volgens mij nog niet helemaal zoals het hoort.

Ik zal later deze week als ik er aan toe kom een uitgebreide review plaatsen.
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:53:
Niemand tips of calibratie-settings voor de 51d6900?
Krijg maar niet het optimale beeld. Met name bij sd uitzendingen.
Digitaal heb ik anders maar bizar weinig aan de instellingen hoeven te veranderen t.o.v. mijn vorige tv (Panasonic). Het is niet helemaal optimaal, maar ook allesbehalve storend.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 01:52:
@hierboven. Wat bedoel je met "optimaal"? Wat denk je te missen nu?
Dan zijn de kleuren te flets, dan weer te overheersend. Soms zelfs onscherp voor mijn gevoel. En tuurlijk, er zit een enorm verschil in de zender die je kijkt. Maar ik heb echt het idee dat het aan mijn instellingen ligt. Heb wel iets gevonden over calibratieinstellingen van de d7000 maar weet niet of ik deze ook kan gebruiken voor de d6900.
link: http://www.avsforum.com/a...ght=samsung+d6900&page=32 (post 944).
Hd beeld daarentegen vind ik wel optimaal en super helder en scherp en prachtige kleuren. Heb helaas alleen nog ned 1,2,3 in Hd. de rest niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2011 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zou dat minder optimale beeld niet in het zenderaanbod zelf kunnen zitten? Alle SD zenders geven nu eenmaal niet hetzelfde beeld, dat verschil zit al in hetgeen de provider zelf aangeleverd krijgt en die kan daar weinig aan veranderen. Daarnaast bestaan er ook nog verschillen tussen de providers onderling. Hier bij ons in de woonplaats (pc 5467) levert KPN via glasvezel tot in de huiskamer een bedroevend slecht beeld in vergelijking met Ziggo die het tot in de wijkcentrale via glasvezel doet. Maar zelfs bij Ziggo zijn de verschillen per zender soms erg groot v.w.b. "beeldkwaliteit".

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat is zeker waar. Kijk zelf via Ziggo en er zit heel veel verschil in zenders qua kwaliteit.
Kan ook zijn dat door de grootte van de tv je het " slechte" nu meer ziet? Als het goed is gaat Ziggo in juni bijna alle ned. zenders in HD uitzenden, dus dan wordt het zeker beter.
Nu maar veel kijken via mun fullhd mediaplayer of bluray speler. Super kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rava
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 11:30
Net even samsung gemaild of er vanaf 10 mei een 3d bril bij de psd6910 wordt meegeleverd.
Dit was hun antwoord:

'Het is bij ons nog niet bekend dat Samsung voor de modellen serie 6, gratis 3D brillen gaat voorzien.
Samsung levert gratis brillen voor nu bij de series 7, 8 en 9.'

Lijkt geen antwoord specifiek voor de plasma modellen aangezien die geen nieuwe 7 of 9 serie hebben :|

[ Voor 0% gewijzigd door Rava op 10-05-2011 18:49 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andre1415
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-02 19:22
Ik vind dat die brillen er gratis bij geleverd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekkere response weer van samsung, er is geen serie 7 & 9

ugh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:18
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:30:
lekkere response weer van samsung, er is geen serie 7 & 9

ugh
De 51D7000 is er toch ook als plasma? alleen geen 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de EU niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokkie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-05 22:21
Heeft iemand, samsung nieuwe firmware 3009.2 al geïnstalleerd. Is 3D beter of niet. PS50C7700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

New samsung firmware is released:

T-VALDEUC-3009.2

1. Title
2010 PDP C65** & 7*** Firmware for sefl-upgrade
2. Applicable Model
PS**C6000 7000 series
3. Description
T-VALDEUC-3009.2

- Optimization to find the Service Channel for SkyD (Germany, Austria , Swiss Region)
- Improve ''11 Skype(MoIP) Camera screen is not showed
- When turning off and on after recording Guide plus (Only Italy)
- Improve Samsung Digital Camera''s specific MJPEG movie clip is not playbacked

echt weer een RUK fimware met aanpassingen waar geen hond wat aan heeft ipv dat ze eens echte problemen gaan verhelpen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pienoet
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 01:46
Ik heb een samsung ps50c550 bestelt.

Ik kan nergens terug vinden of deze tv ook ARC ondersteunt.
Heeft iemand hier ervaring mee met deze tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Pienoet, er wordt met geen woord over gerept in de handleiding dus ik ben er bang voor...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pienoet schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 00:43:

Dit jaar beschikt enkel het top model (D8000) over ARC. Dus ik vermoed dat jouw C550 dit niet zal hebben. Eerst informeren en dan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pienoet schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 00:43:

Dat heeft ie niet, staat in de handleiding niet vermeld, en getest hier en noppes.
Optische kabel leggen is de boodschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pienoet
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 09:34:
[...]

Dat heeft ie niet, staat in de handleiding niet vermeld, en getest hier en noppes.
Optische kabel leggen is de boodschap.
Ok thanks!

Ik heb nl een sony BDV - E370 surround set die ondersteund dat wel.
Als ik hem optisch aansluit krijg ik alleen dts en ik hoopte dat ik dan met arc wel dts-hd kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand idee wanneer de samsung plasma ps64d8000 geleverd gaat worden in nederland?
in de ons omliggende landen staat hij al in div woonkamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pienoet schreef op zondag 15 mei 2011 @ 03:10:
[...]

Ok thanks!

Ik heb nl een sony BDV - E370 surround set die ondersteund dat wel.
Als ik hem optisch aansluit krijg ik alleen dts en ik hoopte dat ik dan met arc wel dts-hd kreeg.
DTS-HD, dat stuurt een tv niet uit volgens mij, televisie zenders zijn op heden nog niet verder dan ac3-5.1, en dat zijn er ook nog niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:13

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 10:55:
[...]

DTS-HD, dat stuurt een tv niet uit volgens mij, televisie zenders zijn op heden nog niet verder dan ac3-5.1, en dat zijn er ook nog niet zoveel.
En ook al zou de tv het uitsturen, dan nog zou hij een receiver nodig hebben die DTS-HD kan decoden en dat is niet het geval.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo? Komt er in Europa geen Samsung D7000 of D8000? Zit namelijk sinds kort te twijfelen tussen de Panasonic VT30 en de Samsung D7000 omwille van de problemen met Panasonic jaar na jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pienoet
Laguna schreef op zondag 15 mei 2011 @ 11:03:
[...]

En ook al zou de tv het uitsturen, dan nog zou hij een receiver nodig hebben die DTS-HD kan decoden en dat is niet het geval.
Mijn receiver ondersteunt wel DTS-HD alleen niet als ik hem optisch aansluit.
Ik heb een mediaspeler (Mede8er) die ondersteunt DTS-HD Master Audio alleen als ik hem optisch aansluit op mijn surround krijg ik alleen helaas alleen dts eruit.

Als ik een bluray schijf erin doe dan heb ik wel DTS HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Pienoet schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:00:
Ik heb een mediaspeler (Mede8er) die ondersteunt DTS-HD Master Audio alleen als ik hem optisch aansluit op mijn surround krijg ik alleen helaas alleen dts eruit.

Als ik een bluray schijf erin doe dan heb ik wel DTS HD.
DTS-HD en Dolby TrueHD kunnen dan ook alleen via HDMI en multichannel analoog worden vestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pienoet
Brad Pitt schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:02:
[...]

DTS-HD en Dolby TrueHD kunnen dan ook alleen via HDMI en multichannel analoog worden vestuurd.
En wat versta ik precies onder multichannel analoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:13

Laguna

Connaisseur

@Pienoet

Misschien een stomme vraag, maar waarom sluit je dan niet gewoon je Mede8er via HDMI aan op je receiver?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 13:59:
[...]

Hoezo? Komt er in Europa geen Samsung D7000 of D8000? Zit namelijk sinds kort te twijfelen tussen de Panasonic VT30 en de Samsung D7000 omwille van de problemen met Panasonic jaar na jaar.
D8000 is er wel, geen D7000 (who knows why, plasma wordt minder aangeschaft in europa dan in usa?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, gek :(. Ik heb de D8000 eigenlijk nog nergens te koop zien staan. Moest deze er al lang niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de levertijd nog 4 weken voor deze tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ouch, da's ook direct een pak langer dan Panasonic.. Achja, heb toch examens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Pienoet schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:33:
En wat versta ik precies onder multichannel analoog?
Afbeeldingslocatie: http://0.tqn.com/d/hometheater/1/5/9/h/1/oppobdp93rearmultiouta.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Brad Pitt op 15-05-2011 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pienoet
Laguna schreef op zondag 15 mei 2011 @ 16:08:
@Pienoet

Misschien een stomme vraag, maar waarom sluit je dan niet gewoon je Mede8er via HDMI aan op je receiver?
Omdat ik maar 1 hdmi aansluiting op mijn surround set heb zitten en die gaat nu naar me tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pienoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Vandaag is het paneel (Beeld + hoop electronica) van mijn PS50C550 vervangen vanwege:
* Dode pixel
* Line bleeding
* Horizontale balken

De dode pixel is verholpen, het linebleeding is nog steeds aanwezig en ik heb er een behoorlijke horizontale balk voor terug gekregen die nog meer opvalt. Ik ga Samsung vriendelijk verzoeken tot omruil/creditering. :-(

Horizontale balken Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/B5RYoIib5kgUuRL8hHa5wxjh/thumb.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Lumics op 16-05-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Lumics schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:42:
De dode pixel is verholpen, het linebleeding is nog steeds aanwezig en ik heb er een behoorlijke horizontale balk voor terug gekregen die nog meer opvalt. I
Plus werkelijk mega retentie. Op eerste foto zie je rechtsonder gewoon nog de vorm van de ster die je op de tweede foto ziet. Mag aannemen dat dat wel weer wegtrekt maar zo snel zoiets zien vind ik echt wonderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Brad Pitt schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:49:
[...]

Plus werkelijk mega retentie. Op eerste foto zie je rechtsonder gewoon nog de vorm van de ster die je op de tweede foto ziet. Mag aannemen dat dat wel weer wegtrekt maar zo snel zoiets zien vind ik echt wonderlijk.
Die IR komt omdat ik direct een foto heb gemaakt. Dat trek wel weer weg. daar maak ik mij geen zorgen om. Het is een nieuw paneel, dus moet weer opnieuw 'rustig inspelen'. De rest is behoorlijk hinderlijk. :-(

[ Voor 6% gewijzigd door Lumics op 16-05-2011 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Lumics schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:50:
dus moet weer opnieuw 'rustig inspelen'.
Verhelpt retentie niet hoor, maar aangezien dat een geheel andere discussie is: let's move on ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superandrea
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 12:44
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 02:38:
New samsung firmware is released:

T-VALDEUC-3009.2

1. Title
2010 PDP C65** & 7*** Firmware for sefl-upgrade
2. Applicable Model
PS**C6000 7000 series
3. Description
T-VALDEUC-3009.2

- Optimization to find the Service Channel for SkyD (Germany, Austria , Swiss Region)
- Improve ''11 Skype(MoIP) Camera screen is not showed
- When turning off and on after recording Guide plus (Only Italy)
- Improve Samsung Digital Camera''s specific MJPEG movie clip is not playbacked

echt weer een RUK fimware met aanpassingen waar geen hond wat aan heeft ipv dat ze eens echte problemen gaan verhelpen ...
Kijk eens naar 3D, bij mij ziet het uit heel veel beter dan op 3006.2, ik ben (weer) zeer tevreden mee... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Brad Pitt schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:25:
[...]

Verhelpt retentie niet hoor, maar aangezien dat een geheel andere discussie is: let's move on ja :P
Dat begrijp ik, maar bij dit nieuwe paneel is dit (IR) vanwege het 'verse fosfor' wel extra aanwezig. Anyway, klantenservice gebeld, monteur mail met foto's gestuurd. Ik wacht rustig af. Het woord creditering is ook al gevallen...

Edit: inmiddels is de TV opgehaald. Ze wilden graag inhouse testen. Ze wilden uitsluiten dat het aan mijn bron ligt. Pfff. als het aan de bron zou liggen, dan had ik die oorzaak echt wel ontdekt. Ach ja onderdeel van het gehele proces tot creditering/Omruil..;-)

Ik moet wel zeggen dat de 3rd party technische ondersteuning (Selectro Groningen) wel erg goed meedenkt en mee werkt. Hulde!

[ Voor 30% gewijzigd door Lumics op 17-05-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 10:55:
[...]

Volgens verschillende winkels komt dit model deze week stilaan in voorraad.

Samsung zelf beweerd begin juni.

Mijn winkel waar ik mijn 64D8000 besteld heb zegt ook in de loop van deze week.

Ik mag het hopen! Wat is er zo speciaal aan deze benelux modellen dat ze er nog geen stock van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een raar probleem op mijn ps51d9600. Ik probeer mijn synology NAS via dlna te bereiken, dit lukt wel als de tv draadloos contact maakt met de router en niet als hij bedraad contact maak. De router (experiabox tevens dhcp server) is vervangen en sindsdien heb ik het probleem ook. Lijkt dus iets met de router te maken te hebben, heb ook al vaste ip adressen geprobeerd, maar werkt ook niet. Mijn laptop met allshare geinstalleerd kan ik wel zowel draadloos als bedraad zien vanaf de tv. Misschien niet helemaal in het juiste draadje, maar iemand een idee wat het kan zijn?

Was dus de router, switch ertussen gezet en alles werkt weer :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2011 20:54 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe firmware T-VALDEUC-3009.2 is die ook voor de PS50C7700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:25
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:00:
De nieuwe firmware T-VALDEUC-3009.2 is die ook voor de PS50C7700?
Yep:
http://www.samsung.com/nl...pe=prd_detail&tab=support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smally
  • Laatst online: 16-12-2022
Ben net terug uit new york en heb daar de d8000 en de d7000 naast elkaar zien spelen en het beeld zag er bij allebei superstrak uit , heb zelf het idee dat de d7000 in nederland de d6910 is gezien de titanium kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Update van selectro IVM met horizontale balken in het beeld bij de PS50C550. Het panel wordt voor de 2e keer vervangen. Er wordt aangegeven dat je altijd wel wat horizontale balken zal blijven zien, maar dat het bij mijn TV wel heel extreem is. Ben benieuwd wat het resultaat straks is...

Tja... het stond niet op de Samung website bij specificaties; Horizontale balken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand mijn 63" kopen ?
ik ga deze bestellen http://www.dumpert.nl/med...17c6/vergeet_full_hd.html
lolz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubbeR01
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-08-2023
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 17:50:
[...]

D8000 is er wel, geen D7000 (who knows why, plasma wordt minder aangeschaft in europa dan in usa?)
Op de duitse Samsung site staat de D7000, en duitse shops verkopen em voor vanaf circa 2.100,00 euro.
Vreemd genoeg kennen ze in duitsland geen D6910 ?

www.samsung.de/de/Privatk...her/PlasmaTV/subtype.aspx

I am RubbeR, You are Glue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-10 14:53
Weet iemand of de Ultra Slim Wall Mount kan worden gebruikt icm de 51D550 / 59D550?

Op de Samsung-site staat bij de Ultra Slim Wall Mount (WNM2000C):
2011 Plasma 59", 64"

Bij de WNM2000B:
2011 U/S Plasma 51"

En bij de 51D550:
Ultra Slim Wall Mount Support: Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellFury
Glival schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:06:
Weet iemand of de Ultra Slim Wall Mount kan worden gebruikt icm de 51D550 / 59D550?

Op de Samsung-site staat bij de Ultra Slim Wall Mount (WNM2000C):
2011 Plasma 59", 64"

Bij de WNM2000B:
2011 U/S Plasma 51"

En bij de 51D550:
Ultra Slim Wall Mount Support: Nee
Ff een mailtje sturen naar Samsung, reageren meestal wel binnen een dag.

Ik vermoed een foutje in de specs, of misschien dat de D550 niet voldoet aan de juiste VESA standaard of de stekkers zitten recht naar achter zodat hij simpelweg niet strak tegen de muur kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pienoet
Donderdag eindelijk mijn samsung ps50c550 binnen gekregen.

Wat een beeld!
Zeker waard voor mij geld!
Alleen vraag ik me af of het echt nodig is om 200 uur in te laten spelen.
Ik heb nl helemaal geen last van image retention oid.
Buzz is bij mij gelukkig niet aanwezig.

Verder een prachtige tv!

En is het echt mogelijk om op deze tv internet@tv te krijgen.
Ik heb gelezen dat mensen het gelukt is met niet officiele fw ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rava
Dit weekend mijn ps59d6910 binnen gekregen.
Helaas schrok ik nogal toen ik hem had neergezet want het scherm is grijs als hij uitstaat!

Plasma staat toch bekend om zijn goede zwart waardes, ik neem aan dat het zwart niet dieper zwart kan worden dan de stand wanneer hij uitstaat.

is bij jullie het scherm ook grijs of zijn ze bij mij vanuit de fabriek iets vergeten?

Afbeeldingslocatie: http://img706.imageshack.us/img706/4472/p1000623uf.jpg
en ja, het scherm staat echt uit :s

[ Voor 13% gewijzigd door Rava op 06-06-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-10 07:17

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Zaterdag was ik in Hamburg (DE), waar ik een Saturn tegen kwam.

Daar kwam ik de PS50C687 tegen, voor de prijs van €849 (na inlevering van een oud apparaat, anders €949)
echter waren we lopend, dus konden we hem niet mee nemen.

We waren er helaas maar een dagje, en besloten daarom de dag er na eens te kijken bij een lokale Expert in de regio van ons vakantie huisje, die hem ook zou hebben voor €1000,- helaas was dit maar een lokkertje...:(

Echter kom ik dit model in nederland niet tegen 1 vermelding in de pricewatch voor €1400,- en via google komen er ook niet echt veel resultaten naarvoren http://www.electrotrack.n...50c687-plasma-p-2404.html is op dit moment een van de weinigen die em te koop heeft staan...

Weet iemand iets meer over dit model? vermoed dat hij in nederland misschien een andere benaming heeft? 950 euro voor een 50" plasma, met 3D leek ons wel wat, en zie het niet echt zitten om "ff" naar hamburg heen en weer te rijden :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hij staat op Kieskeurig (inderdaad enkel bij Otto)? 1000km rijden (op en neer vanuit mijn adres) zal de aanschafprijs niet helemaal ten goede komen.

Duits model, dus redelijk aangeboden bij Duitse shops. Op diverse plaatsen echter niet meer leverbaar dus waarschijnlijk gaat het hierbij om een op=op model?

[ Voor 51% gewijzigd door hardware-lover op 06-06-2011 16:14 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-10 07:17

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Had al zo'n vermoeden dat het om een duits model moest gaan, en dat het een op=op model is wist ik, aangezien hij bij de "uitverkoop" stond..

Bedankt voor je antwoord..misschien toch de schoonouders eens lief aan kijken of ze even langs hamburg willen rijden (die wonen daar in de regio) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:03

Ankh

|true

Rava schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:07:
Helaas schrok ik nogal toen ik hem had neergezet want het scherm is grijs als hij uitstaat!

Plasma staat toch bekend om zijn goede zwart waardes, ik neem aan dat het zwart niet dieper zwart kan worden dan de stand wanneer hij uitstaat.

is bij jullie het scherm ook grijs of zijn ze bij mij vanuit de fabriek iets vergeten?

[afbeelding]
Volgens mij is mijn scherm ook bij de uit stand "grijzig", dit is volgens mij de coating van het scherm/glas. Zal vanavond eens kijken.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:54
Rava schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:07:

[afbeelding]
Hier zelfde serie, maar dan een maatje kleiner.
Als de tv uit staat en er schijnt (dag)licht op dan ziet het er inderdaad grijs uit (alhoewel jouw foto erg grijs is).
Kijk ik echter tv in een donker ruimte dan merk ik hier niets van.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qbert0
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Ik heb een PS50C7700YS op een satellietschotel aangesloten en heb via Astra 2 (28.5E) een aantal free-to-air HD zenders. Nu is de BBC vanaf gisteren overgegaan van DVB-S naar DVB-S2.
Nu is het zo dat de ingebouwde tuner dit zou moeten kunnen decoderen (volgens een eerdere post), de zenders worden echter niet gevonden na een nieuwe search en ook niet als ik eerst een factory reset doe (via het verborgen service menu). Iemand die hier iets over kan zeggen?

Dit is het bericht dat doet vermoeden dat DVB-S2 ondersteund is:
ronzelver schreef op zondag 20 juni 2010 @ 12:36:
[...] verderop staat bij 'videosysteem': MPEG-4, H.264/AVC
Er staat immers ook niet expliciet bij dat DVB-C ook in staat is HD te ontvangen en te verwerken, maar dit werkt toch echt hoor (icm Ziggo) :). De TV kan dus HD transport streams (.ts) verwerken en dat is voor DVB-C en DVB-S gelijk.
Ok, het is gelukt, geen idee wat het precies gedaan heeft maar 1 van deze dingen:
- ik heb 'manual store' gebruikt in plaats van 'automatic'
- ik heb met transponder frequenties zitten rommelen, maar deze lijkt vervolgens automatisch gekozen te worden, mogelijk met de 'network search'? De frequentie is dan hetzelfde als in het BBC bericht is aangegeven.
- ik heb 'netwok search' op 'enable' ingesteld, deze haalt misschien info van internet?

[ Voor 18% gewijzigd door qbert0 op 09-06-2011 18:20 . Reden: zelf gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Jorco schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:53:
Als de tv uit staat en er schijnt (dag)licht op dan ziet het er inderdaad grijs uit (alhoewel jouw foto erg grijs is).
Kijk ik echter tv in een donker ruimte dan merk ik hier niets van.
Die foto is met flash gemaakt, dan is elk plasma paneel gewoon (zo) grijs. Niets raars aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rava
ook zonder flits is hij even grijs hoor.
het ligt aan de coating, die is extreem (dag)licht gevoelig.
avonds in het donker dan lijkt hij wel zwart, al moeten dan wel de lampjes uit, want die zie je er gewoon in reflecteren.
Ik vind het een beetje jammer van samsung om zo'n grijze spiegel coating te gebruiken.
Verder is het een super mooi scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:03

MazeWing

The plot thickens...

dat is volgens mij omdat er geen real black filter op zit. Bij mijn c7700 zit er een real black filter erop en die ziet er een stuk donkerder uit. Nog steeds niet zo donker als een LCD/LED, maar echt 300x meer als het grijs wat jij hebt.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MazeWing schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:23:
dat is volgens mij omdat er geen real black filter op zit. Bij mijn c7700 zit er een real black filter erop en die ziet er een stuk donkerder uit. Nog steeds niet zo donker als een LCD/LED, maar echt 300x meer als het grijs wat jij hebt.
Mijn Kuro is minimaal even grijs als deze foto als je flitst. En die is 's-avonds best wel okay donker. Niet zwart uiteraard, dat is geen enkele plasma, maar gewoon heel donker. Een paneel kan je niet met flits fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rava
oke, ik wist niet dat grijs 'normaal' zou zijn, vind het wel een tegenvaller dat een toestel van 2 duizend euro geen 'real' black filter heeft.
maarja, dat is dan alvast een verbetering voor de volgende tv :D

en dan nog even een foto voor de gene die denken dat de flits de boosboener is, hierbij een foto zonder flits

Afbeeldingslocatie: http://img862.imageshack.us/img862/7361/p1000637h.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Rava op 08-06-2011 17:48 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 24 Laatste