Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsheeren
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-08-2024
fonzie123 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 16:14:
[...]

Een oplossing om Bluray 3D DVD te streamen zonder PC bestaat nog niet. Met een PC kan het mits je een HDMI 1.4 kaart hebt. Je PS3 zou trouwens wel de Bluray 3D schijfjes af moeten spelen.

Uiteraard kan je wel 3D kijken door de SBS films af te halen. Als je ze op te TV afspeelt, komt het ook goed met de ondertiteling. Momenteel ben ik zelf aan het kijken om een HTPC met HDMI 1.4 aan te schaffen.
Er is wel een oplossing op 3D te streamen via je PS3 maar ik heb nog geen manier gevonden om 3D Blu Ray ISO's om te zetten naar dit formaat.

Er is namelijk een 3D demo filmpje te downloaden uit de Playstation Store (met een amerikaans PSN account) en dit is een "gewoon" .MP4 bestand.
Als je dit bestand streamt vanuit je PC via DLNA herkent de PS3 dat het 3D content is en stuurt dit in 3D naar de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Wat is dit voor onzin zeg
nieuwe wehkamp tv binnen ik helemaal blij!
3d was ook ghostfree dit keer. maar nu is hij gewoon WEER kapot!
alleen geluid geen beeld. Nu vraag ik me toch ff af of het niet aan iets in mijn opstelling ligt.
Voor de mensen met een defecte samsung van de wehkamp. Hadden jullie het toestel ook opgehangen aan de muur? Hadden jullie tv aangesloten op een geaard stopcontact of hadden jullie hem in een stekkerdoos of wat?

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superandrea
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 12:44
fonzie123 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 16:14:
[...]

Een oplossing om Bluray 3D DVD te streamen zonder PC bestaat nog niet. Met een PC kan het mits je een HDMI 1.4 kaart hebt. Je PS3 zou trouwens wel de Bluray 3D schijfjes af moeten spelen.

Uiteraard kan je wel 3D kijken door de SBS films af te halen. Als je ze op te TV afspeelt, komt het ook goed met de ondertiteling. Momenteel ben ik zelf aan het kijken om een HTPC met HDMI 1.4 aan te schaffen.
Bedankt! Wat moet ik eigenlijk doen - ik heb The Universe: 7 Wonders of the Solar System 3D Half-SBS op mijn HD zitten, en dan? Als ik het gewoon via VLC of PowerDVD 10 Ultra afspeelt op mijn PS50C7700 krijg ik gewoon side-by-side beeld. En brillen krijgen geen signaal van de TV. Wat moet ik eigenlijk nog doen? Sorry, maar dit is helemaal niuwetje voor mij met 3D en zo. Ik wilde gewoon 3d Bluray op mijn HD zetten en via PC afspelen op mijn 3D TV..
Thanks ;) .
EDIT:
dit was duidelijk - gewoon 3D button op mijn remote drukken en side-by-side kiezen, right? Doet het prima :)
Anders, zegt je dat ik kan niet met mijn Nvidia GTX280 gewoon 3d Bluray vanuit mijn PC HD op de 3DTV afspelen? Of is er iets dat ik kan doen?
rataplan2 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 23:51:
Wat is dit voor onzin zeg
nieuwe wehkamp tv binnen ik helemaal blij!
3d was ook ghostfree dit keer. maar nu is hij gewoon WEER kapot!
alleen geluid geen beeld. Nu vraag ik me toch ff af of het niet aan iets in mijn opstelling ligt.
Voor de mensen met een defecte samsung van de wehkamp. Hadden jullie het toestel ook opgehangen aan de muur? Hadden jullie tv aangesloten op een geaard stopcontact of hadden jullie hem in een stekkerdoos of wat?
Ik heb zelfs de TV op de voet gezet en in een 'in-Lidl-Gekocht' multi-stekker gedaan (met alerlei beveiliging dingetjes), maar het is zoviezo kapot gegaan. Nieuwe van Wehkamp doet het goed tot nu (3de dag ;) ).

[ Voor 54% gewijzigd door superandrea op 04-12-2010 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag net m'n 50c7700 van Wehkamp gekregen en valt reuze mee behalve 1 heel groot probleem: de ethernet aansluiting lijkt me naar de vaantjes...

Ik krijg namelijk geen IP van m'n router via de automatische functie en als ik manueel de netwerkinstellingen zet, zegt hij dat hij m'n gateway niet vindt.
De amber en groene lichtjes van de ethernetaansluiting op het tvtoestel werken nochtans wel...

In de configuratie van m'n router, ondanks het feit dat het lichtje van de poort waar ie op aangesloten is ook regelmatig oplicht, wordt er geen nieuwe connectie weergegeven.
Ik heb al geprobeerd van de kabels te wisselen, andere poorten te gebruiken... niets helpt.
Ook een statisch IP toekennen aan het Macadres van het tvtoestel heeft geen hulp geboden...

Weet er iemand toevallig waaraan dit kan liggen. Heb ik iets voor de hand liggend gemist of is er effectief een probleem? Ik dacht dat dit zo goed als plug 'n play had moeten zijn....
Intss heb ik dus nog steeds niet met allshare of intern@tv kunnen spelen :(

3D was wel heeeeel cool trouwens.
Ik raad iedereen http://biohemmet.se/ aan voor trailers/demo-materiaal trouwens ;)

EDIT: Na wat opzoekwerk blijkt dat die dhcp problemen wel vrij veel voorkomend zijn bij Samsung TV's en networked BR-players. Wanneer ik m'n TV rechtstreeks op m'n WAN connectie zet, dan is er geen probleem om een IP te krijgen. Blijkbaar is de Samsung nogal een rare dhcp client die niet zomaar met eender welke router aan de praat geraakt. Het kan toch niet zijn dat ik m'n router moet vervangen gewoon omdat ik een nieuw TV-toestel heb gekocht! Gelukkig dacht ik er wel sowieso aan om m'n ouder wordende DI-624 op pensioen te stellen, maar toch...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2010 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superandrea schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 00:53:
Juist, Wehkamp deed het goed met omruil. Nu, weer testen ;-)
Vraagje:
ik probeer een bluray iso van Resident Evil Afterlife 3d vanuit mijn PC's hard-disk af te spelen. Ik mount het met daemon tools, speel met PowerDVD 10 Ultra. Ik krijg optie:
Play 3D movie
Play 2D movie
maar, als ik Play 3D movie kies, speelt hij gewoon 2d versie. Ik heb een GTX280 card, DVI to HDMI jack en HDMI kabel die naar mijn PS50C7700 beeld en geluid stuurt. Ben niet zeker welke versie van HDMI is...
Wat moet ik doen zodat ik een 3d versie op mijn 3d TV kijken kan?
Any help is welcome!
Bedankt!
EDIT:
het zelfde ook met Step Up 3D - ik kies 3D versie maar het speelt gewoon 2D.
Je kunt eens proberen om de verversingsnelheid van het videosignaal handmatig op 24Hz te zetten bij de eigenschappen van je video kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superandrea
Thanks Gbazz,

geprobeerd, maar doet het gewoon niet - speelt steeds 2D versie...
Ik ga verder zoeken...SBS doet het goed als eerste hulp op die moment ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superandrea schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 23:38:
Thanks Gbazz,

geprobeerd, maar doet het gewoon niet - speelt steeds 2D versie...
Ik ga verder zoeken...SBS doet het goed als eerste hulp op die moment ;-)
Laat me weten als het je lukt. Ik heb hier ook een hoop 3d iso's, nvidia 460gtx en Samsung PS50C7700 en zou ook graag de iso's in 3d willen afspelen op mijn tv. De goede kabel en software heb ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharobboos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07-2024
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 01:03:
[...]

Laat me weten als het je lukt. Ik heb hier ook een hoop 3d iso's, nvidia 460gtx en Samsung PS50C7700 en zou ook graag de iso's in 3d willen afspelen op mijn tv. De goede kabel en software heb ik.
Ik heb hier precies hetzelfde en je zegt het volgens mij precies goed:
Je hebt de goede kabel en software:
Dus: Powerdvd 10 ultra die 3D KAN afspelen icm een 1.4 hdmi kabel op een 3D ondersteunende TV.
(HD films gaat super).

Echter mis je volgens mij nu nog 1 ding: je videokaart moet het 3D over de HDMI (1.4) uitgang ondersteunen.

Ik heb zelf een ATI 4870 kaart, prima ding, maar niet om 3D content te streamen.
De nieuwe 6800 kaartjes doen dit weer wel. Nvidia ben ik ff niet in thuis op dit moment.

Check je powerdvd Information (mijn result is het volgende):
===============================================================================
Player information:
Player region code: Not Specified
Current drive: J:
Title region code: Not available

Audio attributes: Not available

Hardware Information:
Processor: Intel(R) Core(TM) i7 CPU 920 @ running at 2698 MHz
3DNow! technology: Not Detected
Enhanced 3DNow! technology: Not Detected
3DNow! professional technology: Not Detected
IA MMX technology: In Use
IA sStreaming SIMD extensions: In Use
IA SSE 2: In Use
Video accelerator: DirectX VA (not in use)
Multispeaker audio device: Luidsprekers (Creative SB X-Fi) (not in use)
S/PDIF output device: Luidsprekers (Creative SB X-Fi) (not in use)
===============================================================================
Dit gaat dus voor mij denk ik zo niet werken:
Rest me 2 keuzes of een 3D blu-ray speler kopen, of mijn videokaart vervangen (of beide :)
Is er iemand die dit op een andere manier werkend heeft gekregen?

Wat ik me zowiezo nu afvraag:
Moet je altijd 3D modus op de televisie aanzetten of herkend de TV automatisch een 3D signaal?
De brillen gaan alleen aan (zover ik heb ervaren) wanneer de 3D modus via de afstandsbediening geactiveerd staat.

[ Voor 20% gewijzigd door Tharobboos op 05-12-2010 03:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tharobboos schreef op zondag 05 december 2010 @ 03:16:
[...]

Wat ik me zowiezo nu afvraag:
Moet je altijd 3D modus op de televisie aanzetten of herkend de TV automatisch een 3D signaal?
De brillen gaan alleen aan (zover ik heb ervaren) wanneer de 3D modus via de afstandsbediening geactiveerd staat.
Ik heb zelf ook powerDVD en daarmee speel ik 3d blue ray isos af, maar echt soepel gaat het allemaal niet. Ik heb een ATI mobility radeon card 5470 in m'n laptop. Volgens mij geen HDMI 1.4 uitgang, maar niettemin werkt het als ik hem met een 1.4 kabel aan de TV hang. Ik moet wel in PowerDVD het juiste type beeldscherm handmatig instellen (HDMI enabled 3d tv), auto detect werkt niet. Zelfs dan krijg ik van PowerDVD nog wel eens een melding dat het scherm niet geschikt is voor 3D, maar als ik dan de instellingen in PowerDVD opnieuw save, gaat het daarna meestal wel goed. Als ik handmatig de verversingsnelheid van de videokaart op 24 Hz zet lukt het ook altijd wel.

Dit werkt alleen goed als ik de HDMI kabel direct op de tv aansluit. Als ik het signaal via m'n AV receiver (ONKYO HT-R538) laat lopen, zie ik een een soort tweede (spook)beeld op driekwart van het beeldscherm lopen. Je ziet dus twee keer het powerDVD venster dwars door elkaar heen. Met 2d films heb ik daar geen enkele last van. Met Total Media Theater precies hetzelfde probleem. Als iemand hier nog een oplossing voor weet houd ik me aanbevolen.

Als alles dan uiteindelijk goed staat, herkent de tv wel dat er een 3d blue ray film wordt afgespeeld. De tv geeft dan een melding dat je je brilletje aan moet zetten. Afspelen hapert af en toe wel helaas, dus mischien is m'n videokaart gewoon niet krachtig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-10 16:03
Vrijdag zelf nu de 58C6500 gekocht bij Foka in Rotterdam.
Heb hem op de voet gezet en geluid via mediacenter optisch
Eerste impressies na paar dagen kijken:

Geweldig beeld, Imponerend! Ook wat Blueray gekeken en hel wat beter dan mijn 'oude' Hitachi 42 inch
Geen Buzz waarneembaar niet door mijzelf en ook niet door mijn vrouw en nog twee andere mensen dus voorlopig ben ik happy:) Nu maar eens een weekje spelen en mocht ie toch gaan buzzen zal ik het zeker hier ook ff melden.
En iets wat me nog niet vaak is voor gekomen nog niets gevonden wat niet werkt zoals ik verwachtte.

Wat Buzz aan gaat: reactie van de verkoper was daar duidelijk over. Als je een Buzz krijgt moet ie omgeruild worden want dat hoort niet.

Ik ben iig blij met dit topic. het heeft mij zeker inmijn keuze gholpen en allen bedankt voor wat erin de loop der tijd is geschreven

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 09:38:
[...]Ik heb zelf ook powerDVD en daarmee speel ik 3d blue ray isos af, maar echt soepel gaat het allemaal niet. Ik heb een ATI mobility radeon card 5470 in m'n laptop. Volgens mij geen HDMI 1.4 uitgang, maar niettemin werkt het als ik hem met een 1.4 kabel aan de TV hang. Ik moet wel in PowerDVD het juiste type beeldscherm handmatig instellen (HDMI enabled 3d tv), auto detect werkt niet. Zelfs dan krijg ik van PowerDVD nog wel eens een melding dat het scherm niet geschikt is voor 3D, maar als ik dan de instellingen in PowerDVD opnieuw save, gaat het daarna meestal wel goed. Als ik handmatig de verversingsnelheid van de videokaart op 24 Hz zet lukt het ook altijd wel.
Je kan zoals ik eerder al aangaf inderdaad zonder probleem een 3D beeld krijgen via HDMI 1.3, maar dan mis je, zoals je zelf al hebt ondervonden, de automatische herkenning van een 3D signaal.
Dit gaat dus enkel met een bron die beschikt over een HDMI 1.4 output. De 5470 kan dit dus niet, de nieuwe 6000 reeks wel.
En uiteraard moet er in het samsung menu bij de 3D opties (eerste icoontje uit het menu, daaronder heb je 3D settings) ook gekozen worden voor 3D auto view maar standaard zou die toch al moeten aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:23
Weet iemand of je de info/guide balk enige tijd in beeld kunt krijgen tijdens het zappen zodat je direct ziet welk programma er op dat moment uitgezonden wordt?

Nu moet ik elke keer de info knop van de AB gebruiken, niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharobboos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07-2024
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 16:15:
[...]

Je kan zoals ik eerder al aangaf inderdaad zonder probleem een 3D beeld krijgen via HDMI 1.3, maar dan mis je, zoals je zelf al hebt ondervonden, de automatische herkenning van een 3D signaal.
Dit gaat dus enkel met een bron die beschikt over een HDMI 1.4 output. De 5470 kan dit dus niet, de nieuwe 6000 reeks wel.
En uiteraard moet er in het samsung menu bij de 3D opties (eerste icoontje uit het menu, daaronder heb je 3D settings) ook gekozen worden voor 3D auto view maar standaard zou die toch al moeten aanstaan.
In een eerder bericht geef je aan dat het probleem bij 1.3 is dat dan HD audio mist toch? Tevens mist het 3D signaal inderdaad.Je geeft ook aan dat het geen probleem moet zijn om dit toch werkende te krijgen. Vraag me nu toch echt even af hoe je dit dan doen, want binnen powerdvd krijg ik dit toch echt niet voor elkaar?

[ Voor 4% gewijzigd door Tharobboos op 05-12-2010 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:54
Ik zit zelf te denken om de PS50C7700 te kopen, maar vraag me toch af hoe het met de inbranding en vergrijzing van het beeld zit op langere termijn. Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben?

En wat zijn de ervaringen met gaming en voornamelijk 3D gaming op deze Samsung?

[ Voor 17% gewijzigd door Ijsklont op 06-12-2010 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Ik wil volgende week de Samsung 50C7700 gaan kopen maar zit nog met wat vragen, waar jullie me misschien bij zouden kunnen helpen.

Ik ben vorige week even naar de Media Markt gegaan en daar de Samsung maar ook de Panasonic VT20 50 Inch met eigen ogen te bekijken
Wat me opviel is dat beide TV’s een soort van groene/rgb achtige noise bevatten die ook in de menu’s te waarnemen is.

Bij een speciaalzaak heb ik de Panasonic VT20 ook bekeken en daar was er helemaal geen groene /rgb noise waarneembaar.
Bij de Media Markt zeiden ze dat dit komt door de TL verlichting die ze daar hebben, maargoed heeft iemand hier ervaring mee?

Ik lees hier namelijk elders in dit topic dat andere mensen dit soms wel, soms niet thuis hebben.
De groene/rgb noise is op een afstandje niet goed te zien, maar ik ken mezelf en dit is toch iets waar ik me enorm aan ga storen.
kunnen we deze groene/rgb noise dan ook bestempelen als defect of hoe moet ik dit zien?

Waar komt deze groene groene/rgb noise vandaan? Hoe kom je er vanaf?

Wat is de beste winkel waar ik deze tv kan kopen?
Als ie namelijk niet goed is wil ik graag zonder gezeik een andere.

Alvast bedankt voor uw hulp heren, wordt iig enorm gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonzie123
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-11-2023
@Ice_Lord
Permanent inbranden lijkt me geen probleem maar tijdelijk inbranden (image retention) is zelf een probleem als hij nieuw is. Ik heb de PS50C7700 nu 4 weken. Gisteren keken we een film met boven en onder een zwarte balk en bovenin een logo. Als je nadien een zwart beeld op het scherm zet, zie je duidelijke waar de balken en het logo stonden.
Vergrijzing heb ik nog geen ervaring mee. Maar zwart is bij deze TV sowieso niet zwart. Of bedoel je dat de kleuren grijzer worden?

@Jaxcellent
Ik weet niet precies wat je bedoeld met groene/rgb noise. Maar als ik zeer dicht bij de 50" plasma ga staan (<0.5m), dan zie ik inderdaad groene (zenuwachtig verspringende) puntjes. Mijn collega zei dat dit een eigenschap van plasma is. Dit is ook niet echt een probleem want ze zijn niet zichtbaar op een normale kijkafstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
fonzie123 schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:57:
@Ice_Lord
Permanent inbranden lijkt me geen probleem maar tijdelijk inbranden (image retention) is zelf een probleem als hij nieuw is. Ik heb de PS50C7700 nu 4 weken. Gisteren keken we een film met boven en onder een zwarte balk en bovenin een logo. Als je nadien een zwart beeld op het scherm zet, zie je duidelijke waar de balken en het logo stonden.
Vergrijzing heb ik nog geen ervaring mee. Maar zwart is bij deze TV sowieso niet zwart. Of bedoel je dat de kleuren grijzer worden?
Ik bedoelde eigenlijk de kleuren die grijzer worden, wat je nog wel eens ziet met de goedkopere Plasma's.

Maar hoe is volgens jouw de zwart van deze plasma ivm een gelijkwaardige LCD en hoe zijn jouw (3D) game ervaringen met deze TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonzie123
Ice_Lord schreef op maandag 06 december 2010 @ 11:03:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk de kleuren die grijzer worden, wat je nog wel eens ziet met de goedkopere Plasma's.

Maar hoe is volgens jouw de zwart van deze plasma ivm een gelijkwaardige LCD en hoe zijn jouw (3D) game ervaringen met deze TV?
Ik heb hem nog niet lang genoeg om iets te kunnen waarnemen van kleurvermindering. Ik heb ook geen ervaring met andere plasma's.

De zwartwaarden vallen toch wat tegen. Er is ook verschil tussen 24Hz/50Hz en 60Hz input. Bij 60Hz is hij stukken zwarter. Zie http://dennisthomsen.dk/category/audiovideo/

Ik kan hem helaas niet vergelijken met een LCD. Ik heb wel een LCD monitor maar daar kijk ik nooit films op in een verduisterde kamer. Wat ik wel kan zeggen is dat de kijkhoek (horizontaal) voor deze plasma niets uitmaakt voor de zwartwaardes. Bij LCD krijg je onder een hoek al snel een grijze waas over het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superandrea
Ik heb de TV bij Wehkamp gekocht tijdens de 4dagse voor 1151 euro. Ding ging stuk 5 dagen later, en ik heb een vervanging gevraagd. Andere was bezorgd vorige week, toen de prijs was 1199. Wehkamp heeft geld teruggestort naar mijn rekening (dat heb ik betje vreemd gevonden), en nu vragen ze deze hogere prijs dat ik betaal.
Kan dat gewoon? Volgens mij – niet, omdat dit geen nieuwe ankoop is, maar omruiling.
Hebben julie ook het zelfde ding met Wehkamp gehad, of gewoon een normale omruiling?
Ice_Lord schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:16:
...
En wat zijn de ervaringen met gaming en voornamelijk 3D gaming op deze Samsung?
Ik heb net de laatste COD gespeeld, and dit met de 3D aan (TV optie), ziet uit amazing. Ik heb wel Game Mode gebruikt, maar, ook in normale mode heb ik geen last van vertraging of ghosting gehad (mijn eisen zijn mischien niet zo hoog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

superandrea schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 09:17:
Ik heb de TV bij Wehkamp gekocht tijdens de 4dagse voor 1151 euro. Ding ging stuk 5 dagen later, en ik heb een vervanging gevraagd. Andere was bezorgd vorige week, toen de prijs was 1199. Wehkamp heeft geld teruggestort naar mijn rekening (dat heb ik betje vreemd gevonden), en nu vragen ze deze hogere prijs dat ik betaal.
Kan dat gewoon? Volgens mij – niet, omdat dit geen nieuwe ankoop is, maar omruiling.
Hebben julie ook het zelfde ding met Wehkamp gehad, of gewoon een normale omruiling?

[...]

Ik heb net de laatste COD gespeeld, and dit met de 3D aan (TV optie), ziet uit amazing. Ik heb wel Game Mode gebruikt, maar, ook in normale mode heb ik geen last van vertraging of ghosting gehad (mijn ijzen zijn mischien niet zo hoog).
Ik had met de klantenservice gebeld om te zeggen dat ik niet hoefde te betalen voor de nieuwe samsung omdat het om een omruiling ging toen had de medewerker dat voor mij geregeld. Dus geen extra verzendkosten of een hogere prijs.

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
superandrea schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 09:17:
Ik heb net de laatste COD gespeeld, and dit met de 3D aan (TV optie), ziet uit amazing. Ik heb wel Game Mode gebruikt, maar, ook in normale mode heb ik geen last van vertraging of ghosting gehad (mijn ijzen zijn mischien niet zo hoog).
Ik heb dus wel hoge eisen hierin en als het mij niet 100% bevalt dan kan die tv al weer heel snel de deur uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superandrea
rataplan2 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 09:30:
[...]

Ik had met de klantenservice gebeld om te zeggen dat ik niet hoefde te betalen voor de nieuwe samsung omdat het om een omruiling ging toen had de medewerker dat voor mij geregeld. Dus geen extra verzendkosten of een hogere prijs.
Deed het ook, en, +punt voor Wehkamp wel prijs aangepast tot de originele prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macwtr
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Vandaag Samsung maar eens gebeld omtrent de buzz in mijn PS58C6500. A.s. dinsdag komt er iemand van het reparatiebedrijf langs. Het vervelende is die persoon wat ouder is en er grote kans is dat hij het niet hoort (uit ervaring weet ik dat eind-twintigers/begin-dertigers het horen, en eind-vijftigers niet meer). In dat geval, zo vertelde hij mij, moet de tv mee terug naar de workshop omdat daar wel "mensen met goede oren rondlopen"... letterlijke bewoording :P

En ja, mijn tv hangt ook aan de muur, maar ik geloof niet dat dat veel uitmaakt voor het buzz-fenomeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk is het probleem met geluid vanuit de usb stick over mijn receiver opgelost. Vandaag rolde de Onkyo TX-NR807 binnen en voila.....geluid. Morgen eens kijken of mijn externe HD werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Vraagje... (moet vrij snel beslissen)

Ik heb nu een "oude" 40" Samsung LCD staan (LE40M87BD) en op de slaapkamer een oude traditionele tv.

Nu willen we al enige tijd een andere TV voor op de slaapkamer, mijn oog is gevallen op de 32 inch LE32C350 LCD, die kost rond de 350 eu. (of liever nog de 550 die heeft doorzichtige voet, kost 399)

Ook denk ik er al een tijd over om een grotere voor de woonkamer te kopen.
Dan kan ik natuurlijk de 40inch op de slaapkamer zetten.
Want het scheelt op zich naar verhouding niet heel veel meer tegenwoordig.

+- 200 eu tussen een 32 inch en een 50 inch... bizar

Vandaag is namelijk PS50C490 in de aanbieding bij de Wehkamp.

Ik kom op

Subtotaal 589.-
Verzendkosten 29.95
Verwijderingsbijdrage 8.-

Totaal 626.95

Ziet mij er uit als een goeie deal...

Is dit een beetje goeie TV voor dit geld? Ik vind er weinig over terug op internet zo 1,2,3.

(ik hoef voorlopig toch geen 3D en alles)

[ Voor 9% gewijzigd door ElayZ op 10-12-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-10 19:19

KoffieNT

banaan

De PS50C550 bedoel je? Ik stond net op het punt om hem te bestellen.

Ik heb momenteel een Panasonic 42P81E in huis, maar wilde wat groters. Tijdje geleden al zitten kijken naar de PS50C550, maar nu zag ik de aanbieding van Wehkamp voorbij komen.

Waar ik bij mijn Panasonic altijd spijt van heb gehad is dat ik geen extra garantie heb afgesloten (5 jaar voor 100 euro meer, ipv de normale 2 jaar)

Na een hoop vergelijkwerk etc kwam ik er achter dat deze aanbieding alleen interessant is als je er geen extra garantie bij wil.

Dan kost hij 589e + 29,95 (verzendkosten) + 8 (verwijderingsbijdrage) = 626,95

Een best wel goede deal :D.

Maar! Wil je er wel die 5 jaar garantie bij, betaal je daar bij Wehkamp 103 euro extra voor (totaal 729,95). Hier in de pricewatch heb ik de PS50C530 opgezocht en bij een aantal winkels vergeleken, daar kwam niets interessants uit, behalve bij Redcoon.

Daar kost de tv 659 euro, een verzekering van 5 jaar kost 69,99 en ze rekenen geen verzendkosten. Dat kwam op 736,99 euro uit.
Dat scheelt 7,04 met dezelfde deal bij Wehkamp, alleen kan het bij Redcoon morgen ook nog.

Wat betreft de deal zelf, met standaard 2 jaar garantie, is de tv dus wel erg interessant.

Als je hem vergelijkt met de C550 mis je een (4e) hdmi-poort, wel heel handig, maar niet noodzakelijk. En je mist een ethernetpoort, wat mij persoonlijk niets interesseert. Het scheelt ongeveer 90 euro met de C530, veel voor deze 2 verschillen.

Persoonlijke conclusie: Ik koop de aanbieding van Wehkamp niet, want dan moet ik nu nog snel beslissen en bij Redcoon kan ik morgen bestellen mocht ik alsnog besluiten deze tv te willen. + dat ik dus 'per se' die 5 jaar garantie wil hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door KoffieNT op 10-12-2010 20:47 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Heb je via Redcoon aankopen wel recht op de garantie met Samsung service aan huis?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 17:42
Ik wil even zeggen dat de PS50C7700 inderdaad een DVB-S tuner heeft en dat het goed werkt.
Ging er vanuit dat het niet het geval is, gezien de specs van Samsung.nl alleen het volgende vermeld : DVB-T/C
Best vaag dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
KoffieNT schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 20:28:
De PS50C550 bedoel je? Ik stond net op het punt om hem te bestellen.

*knip*

Als je hem vergelijkt met de C550 mis je een (4e) hdmi-poort, wel heel handig, maar niet noodzakelijk. En je mist een ethernetpoort, wat mij persoonlijk niets interesseert. Het scheelt ongeveer 90 euro met de C530, veel voor deze 2 verschillen
Ja die bedoelde ik natuurlijk inderdaad, de daybreaker, C530 is t.Was ctrl+v foutje, ik was wat vergelijkend warenonderzoek aan t doen of ik die 3D toch niet zou nemen maar die is maar 720p, en stukkie duurder, ik wil vooral graag groter... 3D boeit me (nog...) niet zo :9 te veel inde kinderschoenen nog. Bril = über kut

Die mindere puntjes tov de 550 boeien mij ook niet. Ik heb een Popcorn media tank en daarmee stream ik toch alles en een PS3, plus ik sluit alles aan op mn Denon reciever dus eigenlijk is 1 HDMI al voldoende... hehe

Maarre ik heb m wel besteld, ik hoef geen 5 jr garantie want het gaat zo snel tegenwoordig en ze worden zo goedkoop dat over 5 jr er allang weer betere en goedkopere te koop zijn.

Die LE40M87BD heeft mij toen ie net uit was ook 1200 eu gekost ofzo en daarbij wel extra garantie genomen maar hij doet t nog prima en toch kijk ik nu dus al naar een ander...

Tipje, bestel hem met acceptgiro. Kun je m altijd nog annuleren. Ik ben bijv komende week toch niet thuis ivm bezorgen dus dan komt ie toch pas over een week/ 2 wk maar heb ik wel de prijs vast gelegd, komt er iets beters voorbij annuleer ik deze wel.

[ Voor 29% gewijzigd door ElayZ op 10-12-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graziemille
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-09 06:11
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 00:39:
Eindelijk is het probleem met geluid vanuit de usb stick over mijn receiver opgelost. Vandaag rolde de Onkyo TX-NR807 binnen en voila.....geluid. Morgen eens kijken of mijn externe HD werkt.
Ik ben heel benieuwd hoe je het nu aan de gang hebt gekregen!

Ik zou ook graag het geluid van een film via de USB ingang van de TV via de receiver weergeven. De USB ingang van mijn BD speler ondersteunt alleen FAT32 met de beperking van 4GB.
De USB ingang van de TV ondersteunt wel NTFS.

De HDMI2 ingang van de TV zou ARC (audio return channel) ondersteunen zodat je het geluid met een receiver zou kunnen afspelen (met een HDMI-4 kabel en een receiver die ook ARC ondersteunt).
Ik krijg dit niet aan de gang.

Ik heb een Onkyo ST508 receiver (deze heeft helaas geen USB poort...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

graziemille schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 22:34:
[...]

Ik ben heel benieuwd hoe je het nu aan de gang hebt gekregen!

Ik zou ook graag het geluid van een film via de USB ingang van de TV via de receiver weergeven. De USB ingang van mijn BD speler ondersteunt alleen FAT32 met de beperking van 4GB.
De USB ingang van de TV ondersteunt wel NTFS.

De HDMI2 ingang van de TV zou ARC (audio return channel) ondersteunen zodat je het geluid met een receiver zou kunnen afspelen (met een HDMI-4 kabel en een receiver die ook ARC ondersteunt).
Ik krijg dit niet aan de gang.

Ik heb een Onkyo ST508 receiver (deze heeft helaas geen USB poort...)
Belangrijk is dat je receiver ARC ondersteunt. De Sammy doet dit via HDMI2. Ik maak gebruik van een settopbox. Deze is met HDMI aangesloten op de HDMI3 van mijn receiver (CBL/SAT). Vervolgens gaat er een HDMI kabel van de OUT van de receiver naar de HDMI2-ijngang van de Samsung. Als ik van TV signaal wil overschakelen naar de USB-stick activeer ik Mediplay op de a.b. van de Samsung en voila het werkt.
Voorheen kreeg ik het niet voor elkaar met een optische kabel daar mijn vorige receiver geen ARC ondersteunde. Hoop dat het zo duidelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

hardware-lover schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 21:14:
Heb je via Redcoon aankopen wel recht op de garantie met Samsung service aan huis?
Heb net effe in de online chat bij Redcoon gezeten. Ik kreeg als antwoord dat je aan huis service hebt van Samsung, mooi :).
Jup, ik vind 3D ook nog niet spectaculair, ook vanwege het moeten dragen van een (vrij duur) brilletje.

Stel je voor dat de tv na 2 jaar en 3 maanden kapot gaat, heb ik dan nog garantie. Ik vind het die extra 100 euro voor die 3 jaar (5 jaar totaal) toch wel waard.
En wanneer ik hem verkoop, zit er een extra garantie bij, altijd fijn voor de koper lijkt mij.

Ik had inderdaad acceptgiro ook al aangevinkt, al kostte dit 2,50 meer.

Het jammere is dat, nu de actie afgelopen is, Redcoon hun prijs ook weer naar boven heeft aangepast. De tv kost nu 687 euro ipv 655. Als dit gisteren zo was geweest had ik er nog even over moeten nadenken hoor :P.
Maar mijn regel is simpel, als ik twijfel = niet doen. Veel te veel geld voor een gokje :).

Hmm, ik zie nu dat het C550 model 678 euro is, zal toch nog eens gaan afwegen of ik 678+69,99 wil betalen, want ik vind dit toch wel een hele vette tv.

edit: Vanmiddag even gaan kijken bij de BCC. Hij stond naast een 55" LCD tv van Sony (1799e), ik vond de Samsung qua design sowieso al mooier, maar qua beeld was het ook zo gruwelijk veel beter. En hij is ook echt heel groot :D.

Damn it, ik was eigenlijk aan het zoeken naar een reden om hem niet te kopen, maar dat werd net toch wel erg moeilijk.

Heb in de online-chat bij Redcoon hoe het zit met de extra garantie, of deze op naam of op het product zit. Deze zit op het product, nice.
Ook gevraagd hoe het qua terugsturen in de afkoelperiode, met de verzending(kosten). Ik werd doorverwezen naar hun voorwaarden en daarin staat dat Redcoon de kosten op zich neemt, maar dat de koper verantwoordelijk blijft. Beetje wazig natuurlijk, want stel je voor dat 'iemand' hem kapot maakt, ben ik de dupe.

Ook even gekeken naar de bekende Samsung-buzz. Nu ben ik al iemand die slecht tegen geluidjes e.d. kan, dus dat wordt toch wel een klein risico wat ik ga nemen mocht ik hem bestellen.

Maar goed, ik twijfel op dit moment nog, vooral vanwege de prijs. 755 euro is toch veel geld, als het 655 was had ik het waarschijnlijk wel gedaan :P.

[ Voor 30% gewijzigd door KoffieNT op 11-12-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 23:21:
[...]
Voorheen kreeg ik het niet voor elkaar met een optische kabel daar mijn vorige receiver geen ARC ondersteunde. Hoop dat het zo duidelijk is
Ik heb gewoon een hard disk gekoppeld via USB en daarvandaag kan ik gewoon alles afspelen.
Geluid gaat via de optische aansluiting naar de receiver. En ik krijg altijd geluid.
De center speaker aansluiting van die receiver werkt niet, maar dat is weer een ander probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Laatst online: 06:23
[...]

Belangrijk is dat je receiver ARC ondersteunt. De Sammy doet dit via HDMI2. Ik maak gebruik van een settopbox. Deze is met HDMI aangesloten op de HDMI3 van mijn receiver (CBL/SAT). Vervolgens gaat er een HDMI kabel van de OUT van de receiver naar de HDMI2-ijngang van de Samsung. Als ik van TV signaal wil overschakelen naar de USB-stick activeer ik Mediplay op de a.b. van de Samsung en voila het werkt.
Welke formaten worden via ARC ondersteund (vanuit de TV gezien?).

Ik heb sinds gisteren een Boxee Box staan en via HDMI aan de tv hangen.

M'n homecinema set (Panasonic SC-BTT755) ondersteund ook ARC, maar ik krijg alleen dolby-digital geluid, dts lijkt niet te werken, ook niet wanneer ik via optical in de boel aansluit.

Stuurt de TV over ACR wel multi-channel geluid uit? Want ik vermoed alleen 2.0 kanaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graziemille
[...]

Zo had ik het ook aangesloten. Maar het rare is, als ik de receiver OUT op HDMI2 van de TV aansluit, ik geen beeld krijg! De TV geeft de melding geen signaal... Ook niet op HDMI1. Wel op HDMI3 en 4!

Als ik bv. mijn BD speler rechtstreeks op HDMI2 van de TV aansluit heb ik wel beeld.

Ik snap er echt niks van. Ik gebruik een HDMI 1.4 kabel van 2m lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

graziemille schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:49:
[...]

Zo had ik het ook aangesloten. Maar het rare is, als ik de receiver OUT op HDMI2 van de TV aansluit, ik geen beeld krijg! De TV geeft de melding geen signaal... Ook niet op HDMI1. Wel op HDMI3 en 4!

Als ik bv. mijn BD speler rechtstreeks op HDMI2 van de TV aansluit heb ik wel beeld.

Ik snap er echt niks van. Ik gebruik een HDMI 1.4 kabel van 2m lang.
Als je naar een tv programma kijkt en je kiest dan Mediaplay kom je in het menu van de Mediaplay. Kies dan voor bv. film vanaf je usb. Als het goed is heb je dan gelijk beeld en geluid. Ondersteund jou receiver wel ARC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb met veel moeite dan eindelijk ARC werkend gekregen met mijn Onkyo receiver maar waar ik me aan irriteer is dat anynet. Is het mogelijk om ARC te gebruiken zonder anynet aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:11
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 21:55:
Nou, ik heb met veel moeite dan eindelijk ARC werkend gekregen met mijn Onkyo receiver maar waar ik me aan irriteer is dat anynet. Is het mogelijk om ARC te gebruiken zonder anynet aan te zetten?
euh, anynet uitzetten in de instellingen al geprobeerd ?
menu > toepassing > anynet+ (hdmi-cec) > instellingen > anynet+ (hdmi-cec) : UIT

anynet heeft weinig met ARC te maken, maar de onderklinge communicatie tussen bijv. tv & home cinema (als beiden anynet ondersteunen, dus vermoedelijk beiden van samsung)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graziemille
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 21:47:
[...]

Als je naar een tv programma kijkt en je kiest dan Mediaplay kom je in het menu van de Mediaplay. Kies dan voor bv. film vanaf je usb. Als het goed is heb je dan gelijk beeld en geluid. Ondersteund jou receiver wel ARC?
Ja, mijn receiver ondersteunt ARC. Het spelen van de film via USB werkt gewoon, alleen ik wil het geluid niet via de speakers van de TV maar via mijn receiver (Onkyo SR508).

het rare van het verhaal is, dat ik helemaal geen signaal van de receiver HDMI-OUT ontvang via HDMI2. Wel als ik mijn BD-speler, of satellietontvanger rechtstreeks op HDMI2 aansluit.
De HDMI-out van de receiver werkt wel op HDMI-3 en 4 van de TV (ik heb hem nu op 3 aangesloten)

[ Voor 6% gewijzigd door graziemille op 12-12-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:54
K3ke schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 21:20:
Ik wil even zeggen dat de PS50C7700 inderdaad een DVB-S tuner heeft en dat het goed werkt.
Ging er vanuit dat het niet het geval is, gezien de specs van Samsung.nl alleen het volgende vermeld : DVB-T/C
Best vaag dus.
Is het een DVB-S of een DVB-S2 tuner? Kun je er ALLE HD zenders mee ontvangen (binnen je Canaal Digitaal pakket natuurlijk)? Ik hoorde van een winkelier dat er nog veel problemen zijn met de ontvangst van HD zenders bij deze tuners.

Hoe ziet een SD uitzending eruit op deze TV (via de sateliet tuner)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ted038 schreef op zondag 12 december 2010 @ 02:15:
[...]

euh, anynet uitzetten in de instellingen al geprobeerd ?
menu > toepassing > anynet+ (hdmi-cec) > instellingen > anynet+ (hdmi-cec) : UIT

anynet heeft weinig met ARC te maken, maar de onderklinge communicatie tussen bijv. tv & home cinema (als beiden anynet ondersteunen, dus vermoedelijk beiden van samsung)
Nee die onkyo is niet van samsung en daarom werkt dat anynet voor geen meter. Je ziet steeds dubbele volumebalk en het tegelijk aan en uit zetten met 1 afstandsbediening werkt de ene keer en de andere keer niet.Anynet uitzetten al geprobeerd maar dan is het geluid ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

graziemille schreef op zondag 12 december 2010 @ 12:01:
[...]

Ja, mijn receiver ondersteunt ARC. Het spelen van de film via USB werkt gewoon, alleen ik wil het geluid niet via de speakers van de TV maar via mijn receiver (Onkyo SR508).

het rare van het verhaal is, dat ik helemaal geen signaal van de receiver HDMI-OUT ontvang via HDMI2. Wel als ik mijn BD-speler, of satellietontvanger rechtstreeks op HDMI2 aansluit.
De HDMI-out van de receiver werkt wel op HDMI-3 en 4 van de TV (ik heb hem nu op 3 aangesloten)
Let op dat je HDMI-out van je receiver wel naar de HDMI-2 van de Samsung gaat, anders zal het zeker niet lukken. Dit is absoluut een vereiste.Verder moet je je satelietontvanger of zoals in mijn geval settopbox wel uitzetten. Heb je als je de satelietontvanger aansluit op HDMI-3 van je receiver wel beeld en geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graziemille
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 23:13:
[...]

Let op dat je HDMI-out van je receiver wel naar de HDMI-2 van de Samsung gaat, anders zal het zeker niet lukken. Dit is absoluut een vereiste.Verder moet je je satelietontvanger of zoals in mijn geval settopbox wel uitzetten. Heb je als je de satelietontvanger aansluit op HDMI-3 van je receiver wel beeld en geluid
Nog even de situatie:
Ik heb op mijn Onkyo SR508 welke ARC ondersteunt een BD-speler en een satelliet ontvanger aangesloten op de daarvoor ´bestemde´ HDMI ingangen (HDMI3-DVD/SAT en HDMI1-BD/DVD).
Omdat alleen de HDMI-IN2 van de Samsung TV ARC ondersteunt, had ik de HDMI-OUT van de Onkyo op deze HDMI-IN2 van de TV aangesloten. Het resultaat een ´geen signaal´ melding van de TV.
Ook als ik de receiver op HDMI-IN1 van de TV aansluit krijg ik de melding ´geen signaal´. Alleen op HDMI-IN3 en -4 van de TV werkt het en krijg ik het signaal van de receiver op de TV.

Echter als ik de HDMI kabel van mijn BD speler, of satelliet ontvanger rechtstreeks op HDMI-IN2 van de TV aansluit heb ik wel signaal/beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

w00t! Net bij bol.com een PS50C530 besteld... :-)

* IWriteCode is blij!!!

Meteen zo'n geintegreerde ziggo kaart erbij, die hebben we al eentje, en dat bevalt een stuk beter dan die slome losse kastjes :D

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

==============================================================================

Mag zal zo vrij zijn mij te bemoeien met het ARC probleem?
Ben zelf in bezit van Samsung PS63C7700 en Panasonic BTT755
Samsung TV heeft 4 HDMi poorten.
Bij Poort 2 staat vermeld ARC. Hierin gaat de HDMi 1.4 naar de Panasonic 755.
Beeld/geluid is zo in orde, mits geluid op de TV op Externe speaker is gezet.
In een andere HDMi poort van de TV gaat een HDMi (mag 1.3 zijn) naar mijn ACRyan PlayON HD.
Nu had ik in den beginne ook geen geluid tot ik erachter kwam dat in de HDMi kabel pin 13 wordt gebruikt.
Pin 13 is voor CEC (Consumer Electronics Control). Overbodig voor communicatie tussen Samsung en ACRyan.
Stekker van de HDMi open gemaakt, de groene ader van pin 13 doorgeknipt en een paar mm van de groene ader verwijderd.
Voilá, een paar minuten werk en een hoop schik, geluid doet het prima van de ACRyan HDMi 1.3 door de HDMi 1.4 naar de surround. :-)
Succes!!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

IWriteCode schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:17:
w00t! Net bij bol.com een PS50C530 besteld... :-)

* IWriteCode is blij!!!

Meteen zo'n geintegreerde ziggo kaart erbij, die hebben we al eentje, en dat bevalt een stuk beter dan die slome losse kastjes :D
!! De 550 mag ik hopen? Die is namelijk 2 euro goedkoper, 1 hdmi-poort meer en ethernet-poortje.

Wat ik sowieso aanraad is extra garantie (5j ipv 2j), wat je bij bijvoorbeeld Redcoon of Plasma-discounter kunt kopen. Bij Bol.com niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik Anynet kan uitschakelen? Als ik het via het menu doe dan krijg ik geen geluid meer via mijn receiver. Misschien terugzetten op de basisinstellingen?
Probleem is nl. bij gebruik van de Logitech One (ab) dat wanneer ik voor de activiteit TV kijken mijn receiver op TV/CD springt i.pv. CBL/SAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga een van de volgende dagen de ps50c7700 en de homecinemakit ht c5900 bestellen bij een Nederlandse webshop en ben van België.
Natuurlijk zou ik graag profiteren van de lopende actie (cashback/geshenk en 3D kit) die loopt in België en in Nederland maar ik vraag me af of ik daar wel recht op heb als ik als Belg in Nederland bestel.
Iemand die hier het antwoord op weet of het zelf gedaan heeft?
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:07:
Weet iemand hoe ik Anynet kan uitschakelen?

voor de ps50c7700 tenminste

echter dat " dan geen geluid meer via receiver" kan ook aan andere instellingen liggen zoals externe speakers" ofzo

[ Voor 17% gewijzigd door Ted038 op 14-12-2010 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 23:29:
Ik ga een van de volgende dagen de ps50c7700 en de homecinemakit ht c5900 bestellen bij een Nederlandse webshop en ben van België.
Natuurlijk zou ik graag profiteren van de lopende actie (cashback/geshenk en 3D kit) die loopt in België en in Nederland maar ik vraag me af of ik daar wel recht op heb als ik als Belg in Nederland bestel.
Iemand die hier het antwoord op weet of het zelf gedaan heeft?
thx
zeldf de voorwaarden bestuderen dan maar :9

als nl-er in nl wonend kon ik probleemloos meedoen met de acties in nl, zolang in nl gekocht bij de aangegeven winkels .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ted038 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 00:38:
[...]

voor de ps50c7700 tenminste

echter dat " dan geen geluid meer via receiver" kan ook aan andere instellingen liggen zoals externe speakers" ofzo
Dat heb ik dus gedaan en krijg dan geen geluid meer. Bij het uitschakelen van Anynet krijg ik geen toegang tot het aan of uitzetten van de externe speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien interessant voor mensen die Internet@TV gebruiken. Als je in het service menu de regio verandert naar bijvoorbeeld VS, heb je veel meer apps tot je beschikking. Wel geen NL apps maar wel een 3D trailers app : D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

KoffieNT schreef op maandag 13 december 2010 @ 15:46:
!! De 550 mag ik hopen? Die is namelijk 2 euro goedkoper, 1 hdmi-poort meer en ethernet-poortje.

Wat ik sowieso aanraad is extra garantie (5j ipv 2j), wat je bij bijvoorbeeld Redcoon of Plasma-discounter kunt kopen. Bij Bol.com niet.
Thanks for de tip... ik bel er ff achteraan... garantie doe ik niet aan... ze dienen een goed product te leveren... en daar ga ik dan ook vanuit...

Edit/Update
Nou... das lekker... ik moest vooruit betalen... netjes gedaan... ik bellen... 'nee, uw bestelling kan niet worden aangepast, u kunt alleen een nieuwe bestelling plaatsen, en uw geld is terug na 7 werkdagen... nee, we kunnen u niet doorverbinden met iemand die wel wat te vertellen heeft...'... laatste keer dat ik wat bij bol.com besteld heb...

(Reden dat ik bij bol.com besteld en dan wat meer moet betalen is juist de service die ik van ze gewend ben... ... ... think again...)

Nu maar bij redcoon besteld... morgen in huis... jeuj!

Te vroeg gejuicht... mijn bestelling is 'vastgelopen' volgens redcoon... ... maar de betaling is natuurlijk al wel gedaan... ... maar die kunnen ze niet zien... lekker is dat... al 2x een tv betaald... en nog niets geregeld...
Nou... geweldig... ondanks het feit dat ik netjes een iDeal betaling van redcoon heb... en de betaalbevestiging hiervan... is het volgens Redcoon nog niet betaald... en zal ik moeten wachten tot de bank het geld naar Redcoon heeft over gemaakt... dus omdat hun systeem vast loopt... heb ik morgen geen tv... nee, 'het ligt aan iDeal', nou... die betaling ging perfect... de e-mail van redcoon ging prima... alleen de afhandeling van de order aan hun kant gaat mis... ...

:P KoffieNT, bedankt voor de tip ;) :P

Lijkt er toch op dat de betaling bij Redcoon verwerkt is... terwijl ze net nog aangaven dat dat vandaag zeker niet meer ging lukken... ... we wachten af...

(En sorry voor het vervuilen van de draad :P

[ Voor 69% gewijzigd door IWriteCode op 14-12-2010 11:22 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een andere HDMi poort van de TV gaat een HDMi (mag 1.3 zijn) naar mijn ACRyan PlayON HD.
Nu had ik in den beginne ook geen geluid tot ik erachter kwam dat in de HDMi kabel pin 13 wordt gebruikt.
Pin 13 is voor CEC (Consumer Electronics Control). Overbodig voor communicatie tussen Samsung en ACRyan.
Stekker van de HDMi open gemaakt, de groene ader van pin 13 doorgeknipt en een paar mm van de groene ader verwijderd.
Voilá, een paar minuten werk en een hoop schik, geluid doet het prima van de ACRyan HDMi 1.3 door de HDMi 1.4 naar de surround. :-)
Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

IWriteCode schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 07:58:
[...]

Thanks for de tip... ik bel er ff achteraan... garantie doe ik niet aan... ze dienen een goed product te leveren... en daar ga ik dan ook vanuit...
Meer dan 2 jaar garantie op een tv is inderdaad ook onzin.
Je betaalt 150-200 euro voor de garantie extra, terwijl er allerlei voorwaarden aan verbonden zijn en je maar moet afwachten of je tv gratis wordt gerepareerd in het 3e jaar.
Dan kun je imo beter die 200 euro "bewaren" voor een eventuele reparatie als de normale garantietermijn verstreken is.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macwtr
  • Niet online
Service monteur is net langs geweest om naar de buzz in mijn PS58C6500 te luisteren. Hij constateerde het geluid ook, maar zei dat het normaal is voor al deze grote Samsung plasma's in de C-serie. Hij heeft nog dB metingen gedaan, maar die wezen niet op een bijzonder luid geluid:

Tv uit: 24,2 dB
Tv luidste meting: 37,5 dB
Drie metingen 10 cm boven apparaat: links 24,7 dB, midden 26,3 dB, rechts 25,6 dB

Hij beaamde dat ze met een van de vorige series (A of B, wist 'ie niet meer) inderdaad veel exemplaren hadden die echt een harde buzz lieten horen, die je bij de deur nog kon horen. Dat kwam, net zoals bij de mijne, door de spoeltjes die de gassen in de beeldelementen van spanning voorzien. Door de hoge spanning die ze moeten verwerken trillen deze enigszins, wat de buzz veroorzaakt. Het geluid ontsnapt omhoog via de luchtroosters bovenin de tv. De remedie bij de vorige series was dan ook de (overbodige?) spoeltjes te verwijderen en een gedeelte van de luchtroosters af te dichten, precies op die plekken waar het geluid ontsnapte. De roosters hadden overcapaciteit, dus dat kon gewoon. De buzz die ze dan nog overhielden is gelijk aan die ik hoor bij mijn C-serie apparaat en een eigenschap van de spoelen. De enige remedie, zei hij gekscherend, was om het hele apparaat te vullen met isolatiemateriaal.

Dus jammer, het is een normaal bedrijfsgeluid en ik zal er mee moeten leven. Hij had nog wel een vriendelijke suggestie betreffende de akoestiek in mijn woonkamer -- deze is niet heel erg aangekleed en kan het geluid hierdoor irritanter doen overkomen. Dat is iets waar ik mee aan de gang ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Hehe jup, je kunt die bestelling bij bol.com idd niet annuleren omdat ze hem waarschijnlijk al verstuurd hebben. Maar, je kunt de bestelling gewoon terug sturen, Bol.com neemt dan contact met je op voor een ophaalafspraak. Ondertussen, of daarna kun je de 550 weer bestellen :)
Opzich allemaal netjes geregeld.

Wel raar van Redcoon, dat had gewoon meteen moeten werken. Maar al bij al, beter iets langer wachten en de 550, dan voor dezelfde prijs een ouder model, toch?
Mooooody schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:27:
[...]

Meer dan 2 jaar garantie op een tv is inderdaad ook onzin.
Je betaalt 150-200 euro voor de garantie extra, terwijl er allerlei voorwaarden aan verbonden zijn en je maar moet afwachten of je tv gratis wordt gerepareerd in het 3e jaar.
Dan kun je imo beter die 200 euro "bewaren" voor een eventuele reparatie als de normale garantietermijn verstreken is.
Ik zie die extra garantie als een investering. De 1e 2 jaar heb je sowieso garantie, en voor 70-105 euro extra (ligt eraan welke winkel), heb je ipv die 2 jaar, 5 jaar garantie. Ik heb de voorwaarden bij Redcoon doorgenomen en het komt er op neer dat het dezelfde garantievoorwaarden zijn als die je in de eerste 2 jaar hebt.

Ik heb altijd spijt gehad dat ik dat bij mijn eigen Panasonic niet heb gedaan, en die zit nu net een paar dagen over de 2 jaar heen.
En als je de tv na 2,5 jaar wil verkopen, kun je er de garantie bijleveren, altijd mooi :).

[ Voor 33% gewijzigd door KoffieNT op 14-12-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

KoffieNT schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:45:
Hehe jup, je kunt die bestelling bij bol.com idd niet annuleren omdat ze hem waarschijnlijk al verstuurd hebben. Maar, je kunt de bestelling gewoon terug sturen, Bol.com neemt dan contact met je op voor een ophaalafspraak. Ondertussen, of daarna kun je de 550 weer bestellen :)
Opzich allemaal netjes geregeld.
Was nog niet verstuurd, 5-6 werkdagen wachten... dit was 'de methode' en dat was voor boeken niet zo erg (zei de verkoopster).

Punt is dat ze voor tvs geen acceptgiro accepteren (bedrag zal wel te hoog zijn of zo), maar wel dezelfde procedures aanhouden. Dus voor betalen wijken ze wel af van hun standaardwerkwijze, je moet namelijk vooraf betalen, maar daarna is het dus niet mogelijk om nog wat te wijzigen... en dat is toch bijzonder als je bijna 800 euro betaalt...

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ah zo, mja dan zal het wel iets met administratie te maken hebben. Maar idd, wel een beetje vervelend. Ik dacht dat er bij de PS50C530 en C550 stond 'Voor 16:00 besteld, morgen in huis' ? Blijkbaar niet dus.

Ik denk ook dat het bedrag te hoog is voor een AcceptGiro.

Mja je hebt wel een punt dat het een beetje omslachtig is, maar trust me; het kan veel erger hehe :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

En nu een kans dat ik een heel domme vraag ga stellen... wat is nu het praktisch nu van een ethernet poort op je tv? Dat je hem op je netwerk kan aansluiten, dat snap ik, en dan?

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:38

job

IWriteCode schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:19:
En nu een kans dat ik een heel domme vraag ga stellen... wat is nu het praktisch nu van een ethernet poort op je tv? Dat je hem op je netwerk kan aansluiten, dat snap ik, en dan?
Dan kan je films kijken die op je pc staan bijvoorbeeld.
Of je kan het gebruiken voor internet@tv.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 14-12-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

macwtr schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:32:
Service monteur is net langs geweest om naar de buzz in mijn PS58C6500 te luisteren. Hij constateerde het geluid ook, maar zei dat het normaal is voor al deze grote Samsung plasma's in de C-serie. Hij heeft nog dB metingen gedaan, maar die wezen niet op een bijzonder luid geluid:

Tv uit: 24,2 dB
Tv luidste meting: 37,5 dB
Drie metingen 10 cm boven apparaat: links 24,7 dB, midden 26,3 dB, rechts 25,6 dB

Hij beaamde dat ze met een van de vorige series (A of B, wist 'ie niet meer) inderdaad veel exemplaren hadden die echt een harde buzz lieten horen, die je bij de deur nog kon horen. Dat kwam, net zoals bij de mijne, door de spoeltjes die de gassen in de beeldelementen van spanning voorzien. Door de hoge spanning die ze moeten verwerken trillen deze enigszins, wat de buzz veroorzaakt. Het geluid ontsnapt omhoog via de luchtroosters bovenin de tv. De remedie bij de vorige series was dan ook de (overbodige?) spoeltjes te verwijderen en een gedeelte van de luchtroosters af te dichten, precies op die plekken waar het geluid ontsnapte. De roosters hadden overcapaciteit, dus dat kon gewoon. De buzz die ze dan nog overhielden is gelijk aan die ik hoor bij mijn C-serie apparaat en een eigenschap van de spoelen. De enige remedie, zei hij gekscherend, was om het hele apparaat te vullen met isolatiemateriaal.

Dus jammer, het is een normaal bedrijfsgeluid en ik zal er mee moeten leven. Hij had nog wel een vriendelijke suggestie betreffende de akoestiek in mijn woonkamer -- deze is niet heel erg aangekleed en kan het geluid hierdoor irritanter doen overkomen. Dat is iets waar ik mee aan de gang ga.
Prachtig verhaal, maar waarom hoor ik bij mijn toestel dan totaal geen (bij) geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoffieNT schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:36:
Ik dacht dat er bij de PS50C530 en C550 stond 'Voor 16:00 besteld, morgen in huis' ? Blijkbaar niet dus.
Blijkbaar wel dus want mijn C550 is zaterdag 11-12 besteld en is vandaag bezorgd.
Althans, dat hoop ik, status staat sinds gisteren (maandag) op verzonden.
Net thuis bezorgd :*)

Meestal doe ik ook acceptgiro maar kon nu niet dus via iDeal overgemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 17:33 . Reden: verzend status aangepast naar ontvangen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Misschien had je de laatste :P.

Damn it, ik wil er eigenlijk ook 1! Als het 100 euro minder was, had ik het denk ik zonder nadenken gedaan, nu vind ik het nog net het nadenken waard en dan twijfel ik weer haha. Komt sowieso omdat ik een 42" plasma heb en ik twijfel of het het geld wel waard is.

Maar al bij al, veel beeld voor een redelijk bedrag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Dat plan zelf uw afspraak in, en voor 12 uur besteld, morgen in huis is ook een wassen neus... zelf inplannen my ass... morgen is per definitie niet beschikbaar... en je mag een dagdeel opgeven... dagdeel... dagdeel... hele dag is de enige optie... is dat een dagdeel?

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macwtr
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:36:
Prachtig verhaal, maar waarom hoor ik bij mijn toestel dan totaal geen (bij) geluid?
Geen idee. Volgens je signature heb je een ander model, ik weet natuurlijk niet hoe identiek die dingen intern zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag gelukkig het "probleem" Anynet opgelost. Ik gebruik de Logitech One en elke keer bij het aanzetten van één van de apparaten starte mijn receiver op met TV/CD, In het menu van de Samsung kon ik dat wel uitzetten maar had dan geen geluid meer over de boxen. Toen alle HDMI's eruit gedaan, tv opnieuw aan maar helaas. Vervolgens de Sammy gereset (20 sec. de Exit-knop indrukken) Alles opnieuw ingesteld en voila, Anynet blijft nu uit, heb geluid over de boxen en ik kan nu normaal apparaten starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, deze jongen hangt aan de muur.
Installatie was zo gepiept aangezien ik maar 1 hdmi ingang gebruik.
De rest is allemaal aangesloten op mijn Onkyo 608.
Monster callibratie DVD gebruikt om de beeldinstellingen aan te passen.
De fabrieksinstellingen waren ronduit belabberd te noemen.
Ziet er nu strak flitsend uit met een natuurlijke kleur/tint weergave.

De brom is hier alleen heel zachtjes te horen als het geluid uit is en ik mijn gezicht heel dicht tegen de bovenkant hou. Gelukkig maar, want ik was hier wel ongerust over omdat ik altijd alle piepjes (hoe hoog ook) hoor.

Nu alleen nog de Harmony one aanpassen.

Ik heb trouwens mijn HD ready Panasonic 37" plasma vervangen voor de PS50C550.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graziemille
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:10:
Succes!!
Het probleem bij mij is al, dat ik de melding 'geen signaal' krijg als is de HDMI-out van mijn receiver (Onkyo SR508) op de HDMI-2 van de C7700 aansluit...
Sluit ik een apparaat rechtstreeks op de HDMI-2 van de TV aan werkt het wel. En de receiver op HDMI-3 werkt ook wel.
Ligt het nu aan de TV, of aan de receiver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

graziemille schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 23:12:
[...]

Ligt het nu aan de TV, of aan de receiver...
Start jou receiver wel op met CBL/SAT? Als hij opstart met TV/CD dan krijg je idd de melding "geen signaal".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je input is onjuist op de receiver.
Mijn 608 werkt zonder problemen op de HDMI2 ingang (moest alleen de output aanpassen naar 1080p).

Sinds vanochtend trouwens ook een brom...
Best vervelend.
Hier heeft mijn Panasonic van 2 jaar oud geen last van en is dus niet inherent aan een plasma display.
Workaround = geluid harder zetten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 08:56:
Je input is onjuist op de receiver.
Mijn 608 werkt zonder problemen op de HDMI2 ingang (moest alleen de output aanpassen naar 1080p).
Voor alle duidelijkheid. Als ik tv wil kijken gaat de HDMIuit van de settopbox naar de HDMI3-ingang (cable/sat) van de Onkyo. Vervolgens gaat de HDMI-uit van de Onkyo naar de HDMI2 ingang van de Samsung. Hiermee heb ik zowel beeld als geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
  • Laatst online: 15:52
en weer een nieuwe firmware. Wellicht dat deze de problemen met internet@tv oplossen?
Ik kwam er vanochtend achter dat dit bij mij i.i.g. niet meer zo lekker werkt na de laatste update (ja, kan aan mij liggen). Ik ging internet@tv checken naar aanleiding van een berichtje hier dat je meer apps kunt downloaden als je hem op US zet, maar dat is dus nog niet gelukt.

Anyway, hier een link naar de downloadpagina:
update T-Valdeuc-3005.1; 15-dec-2010 (wellicht taal-keuze op eng zetten om deze ook te zien?)

Geen idee wat er veranderd is.
vanuit het LED-topic van de samsung modellen:

nieuwe firmware T-VALDEUC-3005.1
Power On error when CAM is inserted
(especially, Samsung CAM, T-REX CAM, Orecrypt CAM, Boxer CAM)
. Audio is cut off when playing recorded TV with specific stream in Poland
. Add ''Nordic'' region in PnP step with T2 Tuner
. Add Yahoo widget(Internet @TV)
. ''Digital text'' menu is not showed when selecting ''Estonia'' as country. (Estonia)
. Latch up sometimes when entering ''3D Optimisation'' with 3D ''on''
. [PDP TV] Judder with 3D ''smooth'' mode (24Hz => 60Hz)
. Recorded TV is stopped if TF1 widget is played on TF1 channel.
. When watching and turning off/on several times, network setting is failed.
(Mac address error)

[ Voor 34% gewijzigd door pCOW op 15-12-2010 13:33 . Reden: firmware changelog toegevoegd ]

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonzie123
pCOW schreef op woensdag 15 december 2010 @ 13:16:
Geen idee wat er veranderd is.
vanuit het LED-topic van de samsung modellen:
Als je op samsung.co.uk kijkt, zie je de changelog als je op description klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook voor de PS50C550 nieuwe firmware vandaag,
http://www.samsung.com/nl...pe=prd_detail&tab=support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle duidelijkheid. Als ik tv wil kijken gaat de HDMIuit van de settopbox naar de HDMI3-ingang (cable/sat) van de Onkyo. Vervolgens gaat de HDMI-uit van de Onkyo naar de HDMI2 ingang van de Samsung. Hiermee heb ik zowel beeld als geluid.
[/quote]

Wat ik nog vergeten ben te vermelden is dat wanneer je de ARC functie wil gebruiken het noodzakelijk is om Anynet te activeren. Zonder gaat het echt niet lukken. Zelf had ik problemen met het aanzetten van de Sammy i.c.m de settopbox en receiver via de Logitech One. Gevolg was dat hij steeds naar de ingang TV/CD ging. Met veel moeite heb ik Anynet kunnen uitzetten waarna het opstarten prima ging. Net wilde ik een mkv film afspelen via de usb stick......geen geluid. Vervolgens Anynet weer geactiveerd en jawel hoor we hadden weer geluid. Als ik Media Play op de ab van de Sammy activeer en naar film ga springt mijn receiver op TV/CD en begint de film. Helaas kon ik geen subs selecteren dat vindt ik wel een minpuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervelend dat Anynet ingeschakeld moet worden.
Mijn Harmony One gaat dat ook niet snappen namelijk.
Mijn settopbox is namelijk ook van Samsung dus wordt in/uitgeschakeld door anynet.

Ik ga de media player van Samsung denk ik ook niet gebruiken.
Ik sluit net zo makkelijk de laptop via HDMI aan als een USB HDD.
Met de laptop heb ik geen problemen met ondersteuning van codecs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graziemille
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 18:41:
Helaas kon ik geen subs selecteren dat vindt ik wel een minpuntje.
Omdat het hele ARC gedoe problematisch lijkt te zijn bij mij, had ik zo iets van, "dan gebruik ik gewoon de USB aansluiting van mijn BD-speler". Dit is een Sony die alleen maar FAT32 geformatteerde schijven accepteert. Dus files van max 4GB...
Dan maar de USB van de TV (want die ondersteunt wel NTFS) en een optisch kabeltje voor het geluid gebruiken. En inderdaad dan werkt subs weer niet!
Wat een gedoe toch.

Ik overweeg nu een A.C. Ryan mediaplayer aan te schaffen om hopelijk van dit gedoe af te zijn.

Blijft natuurlijk nog wel mijn vraag staan waarom de HDMI-OUT van mijn Onkyo geen beeld geeft op de HDMI-2 van de TV (geen signaal) en wel op HDMI 3 en 4. Ik gebruik een HDMI 1.4 kabel en zet uiteraard de Onkyo op de juiste ingangsselector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

graziemille schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:22:
[...]
Ik overweeg nu een A.C. Ryan mediaplayer aan te schaffen om hopelijk van dit gedoe af te zijn.
Zit daar ook aan te denken. Mijn oog viel op de Asus O Play of de Xtreamer. Die laatste ondersteund ook audio zoals DTS HD MA.
Mijn bedoeling was de usb te gebruiken voor het afspelen van 3d content. Dat werkt op zich prima, alleen hebben we dan (ook) weer geen subs.
Trouwens schakelt jou receiver niet over van CBL/sat naar TV/CD als je de Media Play activeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

Had hetzelfde probleem en heb dit opgelost met de Boxee Box. Prima ding.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• fonzie123
Subs zijn inderdaad een probleem voor de mediaplayer in de TV. Via USB accepteert hij bij mij wel losse srt bestanden maar embedded subs doet hij niet. Via netwerkt weigert mijn NAS om de srt's door te geven.

Als je SBS wilt afspelen met een externe player, moet je er wel even aan denken dat dat niet met normale srt's kan. De oplossing is de 3dsubtitler software. Deze zet een srt om naar SBS subs die met de meeste mediastreamers af te spelen zijn.

Ik heb zelf ook zitten klooien met de interne speler en externe mediastreamers. Ik heb een WD TV Live getest en deze was nogal sloom maar MKV deed hij wel goed. Daarna een Netgear NeoTV 550 (net gereleased) gekocht. Deze deed zelfs Bluray's streamen met volledig menusupport maar deze speelde de bestanden van camera niet goed af. En was ook behoorlijk sloom bij het browsen van foto's maar daar hebben alle "normale" streamers last van. Dan wou ik ook naar de BoxeeBox (x86 platform) overstappen. Die is redelijk prijzig en voor een klein beetje meer heb je een complete HTPC waar je MediaCenter, XBMC en ook Boxee op kunt draaien. Ik ben dan maar voor de Asrock ION 3D gegaan. Deze heeft ook de mogelijkheid om 3D Blurays te streamen! Op zich werkt het allemaal goed en heb je geen beperking wat videocodec/containers betreft en ben je vrij in de softwarekeuze. Nadeel is wel dat zelf meer dingen moet uitzoeken.

Heeft de BoxeeBox met de laatste firmware naast ondersteuning voor SBS menu ook ondersteuning voor SBS srt''s?

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Bij de specificaties van de PS50C550 staat dat er geen internet @ tv op zit... hier lees ik andere verhalen... ... zit het nu wel of niet op de tv?

Less = more

• fonzie123
Zie http://www.samsung.com/nl...x.idx?pagetype=subtype_p2

Dus geen internet@tv maar wel dlna.

Verwijderd

Eindelijk komen er mensen achter dat de mediaspeler van de C7700 eigenlijk een waardeloze feature is. Hij herkent meer niet dan wel. Nu maar een Popcorn A-200 er voor gehangen. Die speelt gelukkig wel alles. Ook de updates geven geen verbetering aan de mediaspeler. Gelukkig is de gratis telefoon die ik erbij kon krijgen wel een leuk ding. Nu nog een oplossing zien te vinden voor full 3d. Een betaalbare is er op dit moment nog niet volgens mij.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 21:48:
Nu nog een oplossing zien te vinden voor full 3d. Een betaalbare is er op dit moment nog niet volgens mij.
Zijn er wel medioplayers die 3D content, DTS HD MA, Dolby True HD ondersteunen. En niet te vergeten usb (zowel fat als NTSF), MKV, AVCHD en niet te vergeten subs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag omtrent ondertiteling. Gisteren 'The Social Network' van internet geplukt. Dit is een .mkv bestand van rond de 11GB. Als ik dit op mijn pc afspeel dat heb ik ondertiteling, maar als ik dit mijn externe HD aansluit op mijn tv (PS50C6500), dan heb ik geen ondertiteling. Weet iemand of dit te fixen is? In het menu van de tv heb ik al geselecteerd dat de ondertiteling aan moet (bij 'plug and play'), maar dit helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 22:21:
[...]

Zijn er wel medioplayers die 3D content, DTS HD MA, Dolby True HD ondersteunen. En niet te vergeten usb (zowel fat als NTSF), MKV, AVCHD en niet te vergeten subs?
Volgens mij op dit moment niet. Dan kom je al snel terecht bij de Asrock Vision 3D, maar dan praat je wel over heel andere prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonzie123
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 08:17:
[...]

Volgens mij op dit moment niet. Dan kom je al snel terecht bij de Asrock Vision 3D, maar dan praat je wel over heel andere prijzen.
Of de Asrock ION 3D zoals ik hierboven beschreven heb. Kan perfect 3D Bluray's afspelen over zijn HDMI 1.4a poort. Gewone mediaspelers met 3D (en dus HDMI 1.4a poort) zijn er nog niet. Die komen volgend jaar pas met de nieuwe Sigma chip.

@V77
Dat komt waarschijnlijk omdat de subs in de mkv embedded zijn. Dit zie de Samsung mediaplayer niet. Je zult ze moeten extracten als srt. Dan speelt hij ze wel af.
Dit is net zoals de beperking dat je het audiochannel niet kan kiezen. Heb je bevoorbeeld een tekenfilm met eng en nl audio, kan je hem niet op nl zetten met de Samsung. Je zult dan de eng eerst moeten strippen op de pc. Veel te omslachtig als je het mij vraagt... daarom kiezen de meeste voor een externe speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar was ik al bang voor, dat je de subs moet strippen.
Ik heb wel al een link gevonden hoe je dit kunt doen, maar inderdaad te omslachtig:
http://rsnijders.info/vak...-op-je-tv-of-mediaplayer/

Zelf gebruik ik gewoon een externe HD, en ook de divx films doen geen ondertiteling. Misschien toch raadzaam om over te stappen naar een echte media player. Iemand een (goedkope) aanrader? Hij moet natuurlijk wel subs afspelen. Is die Popcorn player of HDX1000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jed_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-10 17:24
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 07:14:
Ik heb een vraag omtrent ondertiteling. Gisteren 'The Social Network' van internet geplukt. Dit is een .mkv bestand van rond de 11GB. Als ik dit op mijn pc afspeel dat heb ik ondertiteling, maar als ik dit mijn externe HD aansluit op mijn tv (PS50C6500), dan heb ik geen ondertiteling. Weet iemand of dit te fixen is? In het menu van de tv heb ik al geselecteerd dat de ondertiteling aan moet (bij 'plug and play'), maar dit helpt ook niet.
Je kan beter een .srt bestand met de zelfde naam in de directory zetten, dat werkt via dlna wel goed. Ik schat dus in via mediaplay ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:47
Zo te zien is mijn PS50C7700 er mee opgehouden....

Van de ene op de andere dag krijg ik op alle HDMI poorten een no-signal melding... De HDMI porten staan wel in de lijst met "actieve" HDMI aansluitingen, dus de TV herkend wel dat er iets op zit. Verschillende bronnen geprobeerd aan te sluiten (PS3/HTPC/Receiver) allemaal zelfde probleem... uiteraard ook verschillende kabels geprobeerd, maar niets hielp.

Suggesties? Of is dit "gewoon" gevalletje kapot main/HDMI board?

Edit: TV eventjes zonder stroom zetten doet blijkbaar wonderen :*) maar toch, het blijft vaag....

[ Voor 9% gewijzigd door Deismyna op 18-12-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
  • Laatst online: 15:52
jed_nl schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 12:32:
[...]

Je kan beter een .srt bestand met de zelfde naam in de directory zetten, dat werkt via dlna wel goed. Ik schat dus in via mediaplay ook.
klopt helemaal. Een sub in een mkv kun je mbv mkvextract als losse file saven. Deze daarna even dezelfde naam als de mkv-file geven en het werkt perfect in samenwerking met samsung PC sofware (i.i.g. onder windows 7, onder vista heb ik deze software niet goed werkend gekregen). Ja, het is wel even de computer laten werken, maar werkt daarna eigenlijk zonder problemen.
Als je een mkv-file met zowel bijvoorbeeld ne-en taal of DTS/ AC3 geluid hebt moet je wat meer moeite doen, als je de 2e track wilt laten horen (meer moeite als in: nieuwe mkv-file maken van de bestaande met alleen de video-track, de gewenste audio track en evt subtitle track (welke je daarna ook nog moet extracten).

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcon-l
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-04-2022
Deismyna schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 20:26:
Zo te zien is mijn PS50C7700 er mee opgehouden....

Van de ene op de andere dag krijg ik op alle HDMI poorten een no-signal melding... De HDMI porten staan wel in de lijst met "actieve" HDMI aansluitingen, dus de TV herkend wel dat er iets op zit. Verschillende bronnen geprobeerd aan te sluiten (PS3/HTPC/Receiver) allemaal zelfde probleem... uiteraard ook verschillende kabels geprobeerd, maar niets hielp.

Suggesties? Of is dit "gewoon" gevalletje kapot main/HDMI board?

Edit: TV eventjes zonder stroom zetten doet blijkbaar wonderen :*) maar toch, het blijft vaag....
Idd hier heb ik ook last van signaal is ineens weg... Na het aan en uit doen werkt het vaak wel ineens weer, idd heel vaag.

Verder heb ik gewoon weer last van een erg irritantte buzz in de tv. Het is nu mijn 3e tv al (eerst 2x de 50b850 gehad en nu weer de eerste 50c7700) baal echt enorm omdat het beeld tot nu toe gewoon super is... En het ddurt ontiegelijk lang voordat ik weer een nieuwe tv heb!

Zijn er meer mensen met de buzz in de c7700 of ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:31
b.lamein schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:32:
LOL d:)b

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Laatst online: 30-09 14:49
b.lamein schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:32:
[...]

Idd hier heb ik ook last van signaal is ineens weg... Na het aan en uit doen werkt het vaak wel ineens weer, idd heel vaag.

Verder heb ik gewoon weer last van een erg irritantte buzz in de tv. Het is nu mijn 3e tv al (eerst 2x de 50b850 gehad en nu weer de eerste 50c7700) baal echt enorm omdat het beeld tot nu toe gewoon super is... En het ddurt ontiegelijk lang voordat ik weer een nieuwe tv heb!

Je bent de eerste! :D

ps, als je de zoekfunctie had gebruikt op GoT of even gegoogled had zie je dat veel Samsung plasma's dit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

Nou de 3e c7700 is binnen hopen dat deze heel blijft :(

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
rataplan2 schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:08:
Nou de 3e c7700 is binnen hopen dat deze heel blijft :(
hoop het voor je!

anders eens je laten testen op tinnitus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcon-l
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-04-2022
vind ik niet eigenlijk baal enorm :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:31
b.lamein schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 08:31:
vind ik niet eigenlijk baal enorm :(
Had een bekend iets kunnen zijn als je dit forum had doorgelezen ;) Heel veel plasma's zoemen, is "normaal". Tot in een bepaalde mate natuurlijk. Het is niet helemaal normaal als het echt heel storend hoorbaar is nee.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ted038 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 02:08:
[...]

hoop het voor je!

anders eens je laten testen op tinnitus :P
-=offtopic=-
Over het laatste moet je geen grapjes maken, iemand met Tinnitus kan daar echt niet om lachen :(
-=ontopic=-

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 11 ... 24 Laatste