Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Sorry dat het zo onduidelijk is, ik snap het zelf ook niet. Ik baal nu gewoon ontzettend dat het niet fatsoenlijk werkt. Het is namelijk niet de eerste keer dat ik mijn laptop op een televisie aansluit.

Ik heb net bij de Media Markt een Samsung PS42C450 plasma televisie gehaalt, met een resolutie van 1024x768. Digitale televisie, geen probleem. Xbox 360, geen probleem. Laptop, dat is een ander verhaal.

Als ik mijn Xbox op full-hd instel vormt de televisie dat gewoon netjes om naar zijn eigen resolutie. Met de digitale televisie van UPC, welke via een scart-aansluiting aangesloten zit, gaat dat ook gewoon perfect. Over de beeldkwaliteit ben ik overigens erg tevreden, bijna onwerkelijk voor die €360,-.

Wanneer ik mijn laptop, met een resolutie van 1366x768, aansluit via HDMI en kies voor extended display krijg ik een melding dat ik de resolutie van mijn secundary display op 1024x768 moet zetten. Als ik dat doe strekt het beeld uit over de hele televisie maar is het geen breedbeeld dus wordt het uitgerekt. Omdat de Xbox wel op 1080p werkt, probeerde ik dit met de laptop ook. Okee, leek me logisch, maar dat pakte de televisie dus niet. Na veel gedoe kreeg ik het uiteindelijk werkend maar was het zo onscherp dat ik de letters die ik nu typ niet eens zou kunnen lezen. Ook had ik een beetje overscan, maar dat heb ik gewoon op kunnen lossen door het wat anders in te stellen. Maar scherp kreeg ik het met geen enkele mogelijkheid. Vervolgens heb ik voor duplicate displays gekozen en beiden schermen op 1366x768 gezet. Eindelijk was het beeld toen scherp, maar de televisie denkt bij een resolutie van 1366x768 dat hij 1080p ontvangt(staat linksboven in het beeld). Dus kun je al raden dat het beeld alleen over een klein stuk in het midden zichtbaar is en er boven, onder, links en rechts grote zwarte balken zijn.

Heeft iemand ervaring met deze televisie of kan iemand mij vertellen hoe ik dit werkend krijg? Mijn verhaal zal wel heel onduidelijk zijn maar ik heb zoveel geprobeerd dat ik niet meer weet wat ik wel en niet moet vertellen. En dan komt daar nog bij dat ik nu natuurlijk gefrustreerd ben dat het gewoon niet werkt. Ik heb het zo erg namelijk nog nooit meegemaakt. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Japperrrr op 28-01-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetesaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-07 21:14

hetesaus

hetesaus

bij mijn PS50C550 sluit ik mn media center aan via VGA, dan klopt de resolutie wel,
krijg ik ook niet goed via HDMI.
Had ik ook met mijn vorige samsung LCD scherm, via HDMI niet kloppend te krijgen,
via VGA prachtig haarscherp beeld! Zal bij jou plasma niet anders zijn gok ik.

hetesaus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
hetesaus schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:46:
bij mijn PS50C550 sluit ik mn media center aan via VGA, dan klopt de resolutie wel,
krijg ik ook niet goed via HDMI.
Had ik ook met mijn vorige samsung LCD scherm, via HDMI niet kloppend te krijgen,
via VGA prachtig haarscherp beeld! Zal bij jou plasma niet anders zijn gok ik.
En het geluid dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetesaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-07 21:14

hetesaus

hetesaus

Ehhhh gewoon via een jack/tulpen naar je tv/versterker? Of via spdif naar je versterker?

hetesaus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:16
N.a.v. je vraag op het andere plasma topic, het behoort gewoon te werken als volgt:
- TV op 1:1 pixelmapping, Samsung noemt het "Volledig beeld"?
- Laptopscherm op native
- 2e scherm als "EXTENDED DESKTOP" en niet "DUPLICATE"
- 1024x768 instellen op je secondary display

Spelen maar.

Als je hem niet 1:1 zet kan je over/onderscaling krijgen omdat je tv allerlei dingen zelf wil doen. Verder moet het gewoon goed gaan zo!

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Gezien de rechthoekige pixels zal een computer signaal nooit helemaal kloppen op deze tv's. Hier staan nog wat tips:
http://arstechnica.com/phpbb/viewtopic.php?f=6&t=1116456

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Er is dus echt geen enkele mogelijkheid om vanaf mijn laptop het volledige scherm te gebruiken zonder het uit te rekken? Dat is dan dus wel echt een afknapper, aangezien ik dan niet fatsoenlijk films kan kijken zonder boven, onder, links en rechts zwarte randen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:16
Waarom lees je niet?

Doe wat ik zeg en je kunt vol gas kijken.

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Gieliovd520 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 20:07:
Waarom lees je niet?

Doe wat ik zeg en je kunt vol gas kijken.
Ik weet wel hoe ik moet lezen hoor :+

En ik had het zelf al opgelost op met wat settings, andere dan die jij aangeeft. Het is tevens niet echt verstandig om 1024x768 in te stellen op een breedbeeld-tv met rechthoekige pixels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 12:42
Het is niet zo moeilijk ;)

Een plasma accepteert vaak maar 2 hd resoluties over hdmi en wel
1920x1080 en
1280x720

en never 1366x768 en al helemaal geen 1024x768

Zet dus de reso op 1 van de 2 bovenste en je plasma geeft t perfect weer ;)
Pagina: 1